Gisteren heb ik een uurtje op de pc build 1001 gespeeld, die dacht ik van 3 mei jl is.
Mijn pc is niet geheel up to date (zie evt mijn inventaris "Game PC 2012") maar ik vond het er erg mooi uitzien op 1080p. Gespeeld met een xbox 360 controller wat op zich prima te doen was.
Ik heb de X1 versie al gepreordered die ik sowieso ga spelen. Eigenlijk heb ik er geen tijd voor maar ik vond het op de pc zo mooi uitzien dat ik die er toch bij wil hebben.
Sterker nog...ik wil er graag een stuur bij. Het liefst een stuur die zowel op de pc als X1 kan.
Bij de compatible sturen etc.
http://www.projectcarsgame.com/beyond-reality.html zie ik dat de
Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition en de Logitech G27.
Vorig jaar heb ik al ff naar de Thrustmaster zitten kijken maar die heeft alleen een rem- en gaspedaal. Koppelen moet je denk ik met 1 van de knoppen op het stuur doen of misschien kan je de shifters zo instellen dat ze zowel koppelen als schakelen.
De G27 heeft naast shifters wel 3 pedalen. Helaas is die ip niet compatible met de X1 maar ik kan 't laten werken met een cronusmax die ik reeds heb. Alleen heb ik dan geen FFB en dat heb ik met de Thrustmaster weer.
Mijn ervaring is dat ik geen enkele lag constateer. Volgens YT filmpjes ook niet met G27 op de X1.
De G27 kost tussen €210-230, de Thrustmaster vanaf €270.
Ik heb van zowel de G27 als Thrustmaster YT filmpjes gezien maar dat zijn natuurlijk allemaal juichende ervaringen.
Kunnen de kenners mij adviseren..??
Overigens geloof ik er niets van dat je met een stuur sneller bent maar wel dat de beleving groter is. Degene die 't stuur/controller in z'n handen heeft bepaald de rondetijden en niet het materiaal.
De rondetijden zien we wel verschijnen als PC global wordt gespeeld.