Jonguh! Hoe moet dat schuim uit de kast gehaald worden dan? Schuim wat geplaatst is om de componenten van het systeem te beschermen tijdens het vervoeren? Eruit zuigen met een rietje?SacreBleu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:46:
[...]
Ja en dan? -- Bij een bestelling op maat heb je geen retourrecht ongeacht of deze via internet is geplaats, en een bedrijf heeft altijd het recht om een kosteloze reparatie te bieden.
Daarbij heeft hij zelf de kast open gemaakt, en kan de shop nu de duivel van de advocaat spelen en zeggen dat de klant dit zelf heeft veroorzaakt door het, onhandig, openen van de kast.
Verwijderd
In de auto stappen en er naar toe rijden hier op het forum reageer je binnen 5 min op een post .DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:45:
[...]
Hoezo?
Donderdag om 17:23 was de shop al gesloten en kreeg ik geen antwoord meer aan de telefoon.
Ik heb toen gemaild.
en de dag daarna, vandaag dus, heb ik direct op alle mogelijke manieren contact gezocht met de winkel?
Hoe had ik dan in godsnaam sneller kunnen zijn?
We praten nu nog niet eens over 24 uur! 'binnen een week' zal pas komende donderdag zijnGaryu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:44:
Ik zou de hele handel gewoon terugsturen en ergens anders opnieuw bestellen. Jammer maar helaas, als ze in een week tijd niet kunnen reageren, dan is het pech gehad.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gast, ik weet niet waar jij het over hebt, maar ik ken geen één winkel die schuim IN een assemblage kast plaatst.Madje schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:48:
[...]
Jonguh! Hoe moet dat schuim uit de kast gehaald worden dan? Schuim wat geplaatst is om de componenten van het systeem te beschermen tijdens het vervoeren? Eruit zuigen met een rietje?
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ja bewijs dat maar, wat een onzin ik werk ook bij een computer winkel maar als iemand een PC openmaakt zelf om iets bij te plaatsen of te bekijken ( ja bij high end is ook je binnenkant leuk om te zien )SacreBleu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:46:
[...]
Ja en dan? -- Bij een bestelling op maat heb je geen retourrecht ongeacht of deze via internet is geplaats, en een bedrijf heeft altijd het recht om een kosteloze reparatie te bieden.
Daarbij heeft hij zelf de kast open gemaakt, en kan de shop nu de duivel van de advocaat spelen en zeggen dat de klant dit zelf heeft veroorzaakt door het, onhandig, openen van de kast.
Vervalt echt je garantie niet ofzo.
Als dit wel zo is en het bedrijf zo lullig is.
ze kunnen wel voor 1375 een systeem leveren, maar niet het probleem oplossen omdat dat misschien niet in hun marge valt ?.
Dit is gewoon mierenpieperij.
Ze kunnen hem prima tegemoet komen en een reparatie bieden of onderzoek of het opnieuw bouwen etc jada jada.
Genoeg keus en oplossingen het is alleen aan TS of hij dat wil en de Winkel er mee akkoord gaat en in hoeverre ze het kunnen realiseren naar verwachting.
Overigens heb ik wel vaker systemen krom zien hangen door die koeler, vanwege het transport rechtop in plaats van liggend.
Heb jij het topic gelezen SacreBleu?SacreBleu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:49:
[...]
Gast, ik weet niet waar jij het over hebt, maar ik ken geen één winkel die schuim IN een assemblage kast plaatst.
Je praat over dingen die al meerdere malen uitgelegd zijn, en er zat indaad VULLING IN DE KAST met een briefje OP DE KAST met de mededeling "De kast te openen en de vulling te verwijderen voordat de PC gestart werd."
En dit is geen bestelling op maat zoals in de Wet KOA.
Lees het topic eerst nou voordat we dalijk weer dezelfde dingen meerder malen uit moeten gaan leggen.
We zijn dit stadium al voorbij.
Lezen blijkt inderdaad moeilijk.SinergyX schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:48:
[...]
We praten nu nog niet eens over 24 uur! 'binnen een week' zal pas komende donderdag zijn
Granted, het is een erg lang topic, maar ga nou niet met z'n allen weer punten aansnijden die de vaste lezers van dit topic en ik allang gepasseerd zijn.
Je inspanning wordt gewaardeerd, maar toch
[ Voor 39% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 16:53 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Dan ben ik benieuwd, waar dit systeem dan ondervalt want het is alles behalve kant en klaar.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:50:
[...]
Heb jij het topic gelezen SacreBleu?
Je praat over dingen die al meerdere malen uitgelegd zijn, en er zat indaad VULLING IN DE KAST met een briefje OP DE KAST met de mededeling "De kast te openen en de vulling te verwijderen voordat de PC gestart werd."
Lees het topic eerst nou voordat we dalijk weer dezelfde dingen meerder malen uit moeten gaan leggen.
Verderf schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:36:
Gast, ga er gewoon langs! met beetje mazzel neem je de spullen erna weer mee naar huis ook. Het is niet alsof hardware niks kan hebben en anders is er altijd nog zowiets als garantie!
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Hij heeft de onderdelen "kant en klaar" gekocht, en daarnaast de assemblage service afgenomen. Niets maatwerk dus, maar dat is al meerdere keren geroepen.Mektheb schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:53:
[...]
Dan ben ik benieuwd, waar dit systeem dan ondervalt want het is alles behalve kant en klaar.
I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...
Ik zou ook gewoon langsgaan. Kunnen ze je niet negeren en is de kast ook gelijk daar.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]
duidelijk.Foxl schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:00:
[...]
Hij heeft de onderdelen "kant en klaar" gekocht, en daarnaast de assemblage service afgenomen. Niets maatwerk dus, maar dat is al meerdere keren geroepen.
Maar na het verder gelezen te hebben, klinkt het alsof die mishandeld is door het verzenden.
Heb meerdere computers krom zien trekken door die koeler tenzij ze plat vervoert worden.
Dat ga ik ook doen.
Ik snap dat jullie dat blijven zeggen, maar het is een uur rijden en ze sluiten om vijf uur.
Daarnaast lig ik niet de hele dag in bed en kan ik dus niet 'zomaar' even een uur heen + de tijd daar + nog een uur terugrijden missen.
Ik heb net een mailtje gestuurd dat ik de Wet KOA in wens te roepen, dat ik mijn geld terugkrijg, en dat ik de boel terugstuur naar het bedrijf.
Daarna ga ik een nieuw systeem bestellen bij 4launch, vanwege goede ervaringen daar.
Dan zal ik boel niet verzenden, maar zelf ophalen.
Ik snap dat jullie dat blijven zeggen, maar het is een uur rijden en ze sluiten om vijf uur.
Daarnaast lig ik niet de hele dag in bed en kan ik dus niet 'zomaar' even een uur heen + de tijd daar + nog een uur terugrijden missen.
Ik heb net een mailtje gestuurd dat ik de Wet KOA in wens te roepen, dat ik mijn geld terugkrijg, en dat ik de boel terugstuur naar het bedrijf.
Daarna ga ik een nieuw systeem bestellen bij 4launch, vanwege goede ervaringen daar.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
En toen bleek maandag dat ze helemaal niet moeilijk doen, alles gaan vervangen en dit zelf op PostNL gaan verhalen. Impuls-acties.. zou grappig om te zien
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Nogmaals 9 pagina's vol op dit forum en geen 2 uur kunnen missen om er naar toe te gaan ?DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:03:
Dat ga ik ook doen.
Je kunt er over door blijven discussieren maar heeft geen enkele zin je zal dit met die winkel zelf moeten oplossen (en heel eerlijk gezegd dit had je al lang moeten doen ipv hier te posten ) .
Dat is nou net de winkel waarvan ik de meeste klachten heb gelezen op GoT.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:03:
Maar ga dit keer ook zelf monteren dan, dat kost wel even tijd maar je weet zeker dat er zorgvuldig gemonteerd wordt door iemand die liefde voor z'n hardware heeft. Niet door iemand die zoveel montages per uur moet doen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat kan wel zijn, maar dan heb ik nog geen garantie dat ik ook echt alleen maar nieuwe hardware krijg.SinergyX schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:05:
En toen bleek maandag dat ze helemaal niet moeilijk doen, alles gaan vervangen en dit zelf op PostNL gaan verhalen. Impuls-acties.. zou grappig om te zien
Ik vertrouw bedrijven niet zo snel. Ik zie ze er goed voor aan om de videokaarten gewoon te hergebruiken.
Zelfde met CPU etc.
Bedrijfsmentaliteit is al snel "Geen zichtbare schade = geen schade" denk ik altijd...
Maargoed.
Dat weet ik nu dus wel zeker.
Je cynisme is totaal misplaatst. Denk je niet dat ik zelf wel daar naartoe was gegaan als ik daar de logistieke mogelijkheid toe had? Kom op zeg.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:07:
[...]
Nogmaals 9 pagina's vol op dit forum en geen 2 uur kunnen missen om er naar toe te gaan ?
Je kunt er over door blijven discussieren maar heeft geen enkele zin je zal dit met die winkel zelf moeten oplossen (en heel eerlijk gezegd dit had je al lang moeten doen ipv hier te posten ) .
Tja zou goed kunnen. Ik heb zelf al 5 systemen van boven de €1200 bij 4Launch gekocht, en dit was mijn eerste volledige systeem bij dit bedrijf. Nooit problemen bij 4LaunchTsurany schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:12:
[...]
Dat is nou net de winkel waarvan ik de meeste klachten heb gelezen op GoT.
Maar ga dit keer ook zelf monteren dan, dat kost wel even tijd maar je weet zeker dat er zorgvuldig gemonteerd wordt door iemand die liefde voor z'n hardware heeft. Niet door iemand die zoveel montages per uur moet doen.
Ga inderdaad zelf assembleren, en ga het systeem ook ZELF ophalen.
[ Voor 51% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 17:15 ]
Wel degelijk een maatwerk systeem dus.Foxl schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:00:
[...]
Hij heeft de onderdelen "kant en klaar" gekocht, en daarnaast de assemblage service afgenomen. Niets maatwerk dus, maar dat is al meerdere keren geroepen.
Goed, mijn excuses heb ik overheen gelezen maar dan nog, ik ben niet gediend van je hooghartigheid en je gruwelijke onbeschoftheid. Ik probeer je hier te helpen en ongeacht of het op je zenuwen werkt of niet, vind ik dat je gewoon, ook op internet, hier met respect mag behandelen.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:50:
[...]
Heb jij het topic gelezen SacreBleu?
[...]
Lezen blijkt inderdaad moeilijk.
Granted, het is een erg lang topic, maar ga nou niet met z'n allen weer punten aansnijden die de vaste lezers van dit topic en ik allang gepasseerd zijn.
Je inspanning wordt gewaardeerd, maar toch
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Mijn reply was totaal niet onbeschoft bedoeld, en zeker niet hooghartig...SacreBleu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:14:
[...]
Wel degelijk een maatwerk systeem dus.
[...]
Goed, mijn excuses heb ik overheen gelezen maar dan nog, ik ben niet gediend van je hooghartigheid en je gruwelijke onbeschoftheid. Ik probeer je hier te helpen en ongeacht of het op je zenuwen werkt of niet, vind ik dat je gewoon, ook op internet, hier met respect mag behandelen.
Denk er even aan dat lichaamstaal en emotie slecht doorkomen over het internet.
Sorry hoor maar dit is gewoon onzin, als er fysiek geen schade is kan het echt geen kwaad om gewoon die hardware te gebruiken, er zit niet voor niks 2 jaar of meer garantie op die dingen.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:12:
[...]
Dat kan wel zijn, maar dan heb ik nog geen garantie dat ik ook echt alleen maar nieuwe hardware krijg.
Ik vertrouw bedrijven niet zo snel. Ik zie ze er goed voor aan om de videokaarten gewoon te hergebruiken.
Zelfde met CPU etc.
Bedrijfsmentaliteit is al snel "Geen zichtbare schade = geen schade" denk ik altijd...
Maargoed.
Dat weet ik nu dus wel zeker.
Daarnaast is hardware tegenwoordig alles behalve slap spul en kunnen ze wel degelijk een flinke tik hebben, de kast daarintegen niet.
maar goed we zijn nu al 2-3 dagen bezig met hetzelfde probleem,
GA GEWOON LANGS BIJ DIE GASTEN EN DUMP JE KAST DAAR.
Zijn we dr hier ook klaar
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Dat is een heel discutabel punt. Zowel een pc als een maatpak kunnen maatwerk genoemd worden.SacreBleu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:14:
Wel degelijk een maatwerk systeem dus.
Echter in het geval van een pc gaat het om losse onderdelen die bevestigd zijn als een geheel zonder dat daarbij ook maar een van de onderdelen aangepast is. Die onderdelen zijn ook weer keurig uit elkaar te halen zonder dat daarbij beschadigingen optreden en zijn vervolgens ook weer los te verkopen.
Een maatpak is speciaal op maat gemaakt voor een enkel persoon en kan niet aan een ander persoon verkocht worden onder het mom van maatpak. Immers het pak is niet voor die persoon op maakt gemaakt.
In het eerste geval verlies je geen enkele waarde van de onderdelen, enkel de kosten voor assemblage vervallen. In het tweede geval verliest het product een enorme waarde omdat een maatpak een totaal ander product is dan een confectiepak.
Je kan dus stellen dat de wet zo genoemd is om producten zoals een maatpak te beschermen, een product wat je niet opnieuw kan verkopen onder dezelfde naam. Echter een geassembleerd systeem kan je gewoon weer uit elkaar halen en als losse onderdelen verkopen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ok jij moet echt het topic even beter lezen.Verderf schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:18:
[...]
Sorry hoor maar dit is gewoon onzin, als er fysiek geen schade is kan het echt geen kwaad om gewoon die hardware te gebruiken, er zit niet voor niks 2 jaar of meer garantie op die dingen.
Daarnaast is hardware tegenwoordig alles behalve slap spul en kunnen ze wel degelijk een flinke tik hebben, de kast daarintegen niet.
maar goed we zijn nu al 2-3 dagen bezig met hetzelfde probleem,
GA GEWOON LANGS BIJ DIE GASTEN EN DUMP JE KAST DAAR.
Zijn we dr hier ook klaar
We zijn nu letterlijk pas 24 uur bezig. Gisteravond om 5 uur zijn we pas begonnen.
En Tsurany heeft weer helemaal gelijk wat betreft de wet KOA. Had het zelf niet beter uit kunnen leggen en dat zal ik dan dus ook maar niet doen.
Ik raadt mensen hier aan dat stukje even goed te lezen voordat we weer gaan discussieren over wat nou wel of niet KOA is. Daar is dit topic ook niet voor.
Nogmaals ik waardeer alle input wel, maar ik denk dat we even ontopic moeten blijven en even moeten zorgen dat we niet in de herhaling vallen.
[ Voor 23% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 17:21 ]
Alsnog is er allang beslist dat het product nu wordt verkocht en wordt gekocht als compleet geheel, niet als losse onderdelen.Tsurany schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:18:
[...]
Dat is een heel discutabel punt. Zowel een pc als een maatpak kunnen maatwerk genoemd worden.
Echter in het geval van een pc gaat het om losse onderdelen die bevestigd zijn als een geheel zonder dat daarbij ook maar een van de onderdelen aangepast is. Die onderdelen zijn ook weer keurig uit elkaar te halen zonder dat daarbij beschadigingen optreden en zijn vervolgens ook weer los te verkopen.
Een maatpak is speciaal op maat gemaakt voor een enkel persoon en kan niet aan een ander persoon verkocht worden onder het mom van maatpak. Immers het pak is niet voor die persoon op maakt gemaakt.
In het eerste geval verlies je geen enkele waarde van de onderdelen, enkel de kosten voor assemblage vervallen. In het tweede geval verliest het product een enorme waarde omdat een maatpak een totaal ander product is dan een confectiepak.
Je kan dus stellen dat de wet zo genoemd is om producten zoals een maatpak te beschermen, een product wat je niet opnieuw kan verkopen onder dezelfde naam. Echter een geassembleerd systeem kan je gewoon weer uit elkaar halen en als losse onderdelen verkopen.
Als ik het nog kan vinden zal ik mijn post ook updaten met de jurisprudentie.
Feit blijft hetzelfde, ga die troep gewoon zelf bij ze dumpen, discusseren over of je nou wel of niet recht hebt op X of X is iets wat alleen jij en het bedrijf in kwestie kunnen uitvechten.
Je had inmiddels al 4x heen en weer kunnen rijden.
Je eist nu een hoop spul terwijl je niet eens weet hoe het bedrijf gaat reageren op dingen, ja het kan dat mensen op vakantie zijn en what not, we zitten in een vakantie periode niet waar?
Je eist nu een hoop spul terwijl je niet eens weet hoe het bedrijf gaat reageren op dingen, ja het kan dat mensen op vakantie zijn en what not, we zitten in een vakantie periode niet waar?
[ Voor 28% gewijzigd door Verderf op 15-07-2011 17:23 ]
Ok jij moet echt het topic even beter lezen.Verderf schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:21:
Feit blijft hetzelfde, ga die troep gewoon zelf bij ze dumpen, discusseren over of je nou wel of niet recht hebt op X of X is iets wat alleen jij en het bedrijf in kwestie kunnen uitvechten.
We zijn nu letterlijk pas 24 uur bezig. Gisteravond om 5 uur zijn we pas begonnen.
Ik volg je topics al sinds je voeding rage eerder dus ja ik weet wel wat er aan de hand is, feit blijft dat je gelijk naar die gasten had moeten toerijden om de computer af te geven.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:22:
[...]
Ok jij moet echt het topic even beter lezen.
En dat je tot maandag moet wachten tja dat kan gebeuren, of denk je soms dat bedrijven voor hun plezier kapotte pc's bezorgen?
Op jou reageer ik niet meer, je voegt niets toe. De vinger op de zere plek leggen achteraf is altijd lekker makkelijk maar daar heeft niemand nu wat aan toch? Daarnaast doe je alsof ik dat ding al dagen kapot hier heb staan, terwijl ik er letterlijk pas 24 uur achter ben en ik continue heb gepoogd om contact op te nemen met het betreffende bedrijf. Jouw suggestie om direct naar de winkel toe te rijden terwijl er alleen een verkeerde voeding in zit vind ik dan ook wat overtrokken.Verderf schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:25:
[...]
Ik volg je topics al sinds je voeding rage eerder dus ja ik weet wel wat er aan de hand is, feit blijft dat je gelijk naar die gasten had moeten toerijden om de computer af te geven.
En dat je tot maandag moet wachten tja dat kan gebeuren, of denk je soms dat bedrijven voor hun plezier kapotte pc's bezorgen?
Opmerkingen als "Denk je soms dat bedrijven voor hun plezier kapotto pc's bezorgen" komen dan ook uit het niets, en raken kant nog wal. Dat gaat compleet in tegen wat ik in het hele topic ook heb gezegd.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 17:29 ]
Verwijderd
Het advies om hem terug te brengen is echter ruimschoots op tijd gegeven. Althans, ik meen mij te herinneren dat deze gisteravond al eens voorbij kwam.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:22:
[...]
Ok jij moet echt het topic even beter lezen.
Klopt, maar toen vond k het nog niet nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:28:
[...]
Het advies om hem terug te brengen is echter ruimschoots op tijd gegeven. Althans, ik meen mij te herinneren dat deze gisteravond al eens voorbij kwam.
Ik had nog niet eens contact gehad met de winkel zelf. Nu ik merk dat dat ook brak gaat heb ik de conclusie getrokken dat ik zo niet verder wil.
Achteraf zeggen dat het toch toen al verstandiger was, kan ik zelf ook, maar dat vond ik op dat moment nogal een overtrokken reactie. Zeker aangezien ik zo druk ben.
Maargoed laten we deze discussie nou gewoon even achterwege laten.
Anders wordt het een slowchat topic en dan komt er weer een slotje op.
Nee, maar je beschuldigt wel gelijk het bedrijf van het recyclen van zogenaamde defecte onderdelen en het aanraden van een zogenaamde slechte voeding omdat je dat ergens gelezen hebt,DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:27:
[...]
Op jou reageer ik niet meer, je voegt niets toe. De vinger op de zere plek leggen achteraf is altijd lekker makkelijk maar daar heeft niemand nu wat aan toch? Daarnaast doe je alsof ik dat ding al dagen kapot hier heb staan, terwijl ik er letterlijk pas 24 uur achter ben en ik continue heb gepoogd om contact op te nemen met het betreffende bedrijf. Jouw suggestie om direct naar de winkel toe te rijden terwijl er alleen een verkeerde voeding in zit vind ik dan ook wat overtrokken.
Opmerkingen als "Denk je soms dat bedrijven voor hun plezier kapotto pc's bezorgen" komen dan ook uit het niets, en raken kant nog wal. Dat gaat compleet in tegen wat ik in het hele topic ook heb gezegd.
daarnaast ga je ook nog eens eisen dat ze nieuwe onderdelen gebruiken.
Anyway, ik ben wel klaar met dit "probleem" je luisterd toch niet naar wat mensen zeggen.
Verwijderd
Jij vond het een overtrokken reactie. Het was echter geen overtrokken reactie, het was inzichtelijk. Want, nu, achteraf gebleken, blijkt het wel het beste advies te zijn geweest.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:31:
Achteraf zeggen dat het toch toen al verstandiger was, kan ik zelf ook, maar dat vond ik op dat moment nogal een overtrokken reactie. Zeker aangezien ik zo druk ben.
Verwijderd
Ik volg dit topic meer uit amusement dan serieuze belangstelling, maar verderf slaat de spijker wel op zn kop.
Dat de computer niet correct geleverd is niet meer dan waar.
Het correcte zou zijn om hem terug te sturen en aan te geven dat je de pc in deze staat niet accepteert.
Het volledig vervangen van werkende onderdelen is natuurlijk van de zotte, daarom heb je garantie.
Dat de computer niet correct geleverd is niet meer dan waar.
Het correcte zou zijn om hem terug te sturen en aan te geven dat je de pc in deze staat niet accepteert.
Het volledig vervangen van werkende onderdelen is natuurlijk van de zotte, daarom heb je garantie.
Bij een maatpak koop je niet eerst de stof, is het "in elkaar zetten" een belangrijk onderdeel in het proces, en is het geheel later niet meer uit elkaar te halen om opnieuw te verkopen. Bij een maatwerk computer zijn alle onderdelen los gekocht, en als aanvullende service in elkaar gezet, dat is iets totaal anders.Tsurany schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:18:
[...]
Dat is een heel discutabel punt. Zowel een pc als een maatpak kunnen maatwerk genoemd worden.
I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...
Luisterd schrijf je met een "t".Verderf schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:32:
[...]
Nee, maar je beschuldigt wel gelijk het bedrijf van het recyclen van zogenaamde defecte onderdelen en het aanraden van een zogenaamde slechte voeding omdat je dat ergens gelezen hebt,
daarnaast ga je ook nog eens eisen dat ze nieuwe onderdelen gebruiken.
Anyway, ik ben wel klaar met dit "probleem" je luisterd toch niet naar wat mensen zeggen.
En ik beschuldig het bedrijf nergens van, alleen wil ik het risico niet lopen dat ze het wel doen.
Dan zit ik er mooi mee te kijken over een jaar of wat. Ja daar heb je garantie voor, maar die heb ik liever niet nodig.
Iedereen hier is vrij om het anders te doen, maar ik doe het zo.
Het is mijn 1300 euro. En als ik naar jullie had moeten luisteren had ik al 10x stroom op het systeem gehad staan, terwijl het waarschijnlijk helemaal niet goed geassembleerd is.
Dus niet naar je luisteren, kun je me niet kwalijk nemen.
Probeer eens iets meer in te leven wat jij zou doen als het jouw geld was.
1300 is VEEL geld, en je mag daar absoluut service en kwaliteit voor terugverwachten.
Ook Fox heeft hier gelijk.Foxl schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:46:
[...]
Bij een maatpak koop je niet eerst de stof, is het "in elkaar zetten" een belangrijk onderdeel in het proces, en is het geheel later niet meer uit elkaar te halen om opnieuw te verkopen. Bij een maatwerk computer zijn alle onderdelen los gekocht, en als aanvullende service in elkaar gezet, dat is iets totaal anders.
De toevoeging in de Wet KOA die betrekking heeft op Maatwerk is om de verkopende partij te beschermen tegen het achterblijven met onverkoopbare producten nadat de klant van de koop afziet.
Een videokaart kom je nog wel kwijt. Een standbeeld dat op specificatie is gemaakt, een schilderij of een maatpak is gewoon niet te doen.
Dit is het hele verschil.
[ Voor 34% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 18:59 ]
Dubbelpost
[ Voor 97% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 17:54 ]
Zie ik nou goed op de laatste foto van dat geheugen en de koeler dat er geen afstand tussen moederbord en kast zit?! (zoals iemand hier al eerder ook opmerkte) Als dat waar is kan je het moederbord en de videokaarten als defect beschouwen en dan snap ik ook waarom eea zo scheef zit. Printplaten mag je niet buigen (condensatoren en halfgeleiders scheuren dan, dit hoeft niet direct problemen te geven en kan soms pas na langere tijd de kop opsteken). Ik zou zeggen serienummers opschrijven van mobo en videokaarten en contact opnemen met de shop dat eea niet juist gemonteerd is en hierdoor moederbord en videokaarten beschadigd zijn. Ik zou er ook niet op vertrouwen om dit opnieuw door de shop te laten monteren en dit lekker zelf doen. Dus gewoon mobo en videokaarten terugsturen en nieuwe eisen. (Ik hoop alleen niet dat ze die geretourneerde exemplaren aan een ander verkopen
) Denk overigens niet dat het transportschade is (de kast zou dan flink krom moeten zijn) en scheve PCI sloten is ook vrijwel onmogelijk. Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat er vulling in een pc gedaan wordt voor transport!
Nee dat zie je niet goed, DutchManticore heeft al aangegeven dat dit een optische illusie gecreeerd door de foto was.
offtopic:
Voordat er weer 5 mensen gaan roepen: "oooh wtflol dat mag niet"
Voordat er weer 5 mensen gaan roepen: "oooh wtflol dat mag niet"
En opvulling in een geassembleerde PC is ook normaal hoor
Dat helpt om schade te voorkomen ook al is dat in dit geval helaas niet voldoende gebleken.
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 15-07-2011 18:56 ]
In de praktijk wel, wettelijk niet, beide zijn wel degelijk op maat gemaakte producten.Foxl schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:46:
[...]
Bij een maatpak koop je niet eerst de stof, is het "in elkaar zetten" een belangrijk onderdeel in het proces, en is het geheel later niet meer uit elkaar te halen om opnieuw te verkopen. Bij een maatwerk computer zijn alle onderdelen los gekocht, en als aanvullende service in elkaar gezet, dat is iets totaal anders.
Je hebt het product als geheel afgenomen, niet in onderdelen, kortom, het is maatwerk. En dat valt buiten KoA.
Natuurlijk is dat normaal ik222. Heb je inderdaad gelijk in.
Briefje op de kast had de strekking:
"Geachte klant, in de kast zit vulling omdat u een zware koeling heeft besteld. Deze kan tijdens vervoer voor schade zorgen mits niet goed vastgezet. De vulling moet u voor het inschakelen van het systeem verwijderen. Groeten Webshop"
Dat is dus gewoon hartstikke netjes van ze.
"Geachte klant, in de kast zit vulling omdat u een zware koeling heeft besteld. Deze kan tijdens vervoer voor schade zorgen mits niet goed vastgezet. De vulling moet u voor het inschakelen van het systeem verwijderen. Groeten Webshop"
[ Voor 106% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 19:06 ]
Waarschijnlijk staat er op zijn factuur een aantal onderdelen + wat arbeidsloon.SacreBleu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:01:
[...]
In de praktijk wel, wettelijk niet, beide zijn wel degelijk op maat gemaakte producten.
Je hebt het product als geheel afgenomen, niet in onderdelen, kortom, het is maatwerk. En dat valt buiten KoA.
Hij heeft dus losse onderdelen gekocht.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Heel netjes van ze inderdaad, wat ik wel moet opmerken, is dat je ergens had gepost dat de kast op z'n kop in de wagen stond van PostNL.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:01:
Natuurlijk is dat normaal ik222. Heb je inderdaad gelijk in.
Aangezien de kaarten de andere kant scheef staan, kan het best zo zijn dat, dát het probleem heeft veroorzaakt en niet onkunde van de assembleur.
In dat geval heb je nog steeds een service aangenomen wat op maat een pc bouwt, in opdracht van de klant.Jrz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:03:
[...]
Waarschijnlijk staat er op zijn factuur een aantal onderdelen + wat arbeidsloon.
Hij heeft dus losse onderdelen gekocht.
[ Voor 18% gewijzigd door SacreBleu op 15-07-2011 19:05 ]
Verwijderd
Haal gewoon die kaarte eruit dan, dan zie je of ze scheef zaten of niet.
Bel eventueel het bedrijf en zeg je de situatie.
khad dat ding allang aangezet.
SacreBleu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:04:
[...]
Heel netjes van ze inderdaad, wat ik wel moet opmerken, is dat je ergens had gepost dat de kast op z'n kop in de wagen stond van PostNL.
Aangezien de kaarten de andere kant scheef staan, kan het best zo zijn dat, dát het probleem heeft veroorzaakt en niet onkunde van de assembleur.
[...]
In dat geval heb je nog steeds een service aangenomen wat op maat een pc bouwt, in opdracht van de klant.
Mag ik even weten waarom je zo'n gelijk denkt te hebben?SacreBleu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:01:
[...]
In de praktijk wel, wettelijk niet, beide zijn wel degelijk op maat gemaakte producten.
Ik ben zelf student Nederlands recht, ik heb het overlegd met jaargenoten en ik heb het er met een docent privaatrecht over gehad. Die zeggen allemaal dat ik gelijk heb en dat dit niet onder de 'maatwerk' clausule van Wet KOA valt.
Jij blijft heeltijd maar zeggen dat het wel zo is, maar je komt niet met onderbouwing behalve wat je zelf vind.
Je kunt zoveel vinden in de rechtenwereld, maar zo werkt dat niet.
Het op maat bouwen is een ingekochte dienst. Die dienst kan ik niet terugvorderen omdat deze al verricht is.
Ik zal dus gewoon na inschakeling van KOA de verzendkosten + kosten voor assembleren moeten betalen.
Voor de rest krijg ik alles terug.
Verder gaat dit topic niet over wanneer de KOA wel of niet van toepassing is.
Die kaarten eruit halen is wel het domste wat ik nu kan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:07:
Haal gewoon die kaarte eruit dan, dan zie je of ze scheef zaten of niet.
Dat is dus directe schending van de garantie, en daarnaast geef ik het bedrijf daarmee reden om te denken dat ik de schade zelf heb veroorzaakt.
We kunnen zo ookal zien dat ze scheef zitten en dat de PCI-e lane scheef is. Daar hoef ik de garantie niet voor te breken.
Het bedrijf bellen en de situatie 'zeggen' is ookal meerdere keren gebeurd.
En aanzetten doen we ook niet omdat de voeding slecht is, en als alles zo half in elkaar zit of lijkt te zitten ga ik er zeker geen stroom opzetten. Dat heb ik niet gedaan, en ga ik ook niet doen.
[ Voor 20% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 19:09 ]
Wel jaar dat jouw docent héél wat anders zegt dan de mijne, ik studeer immers ook rechten, en heb het nog voor de zekerheid gevraagd, en het is wel degelijk een maatwerk.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:07:
[...]
[...]
Mag ik even weten waarom je zo'n gelijk denkt te hebben?
Ik ben zelf student Nederlands recht, ik heb het overlegd met jaargenoten en ik heb het er met een docent privaatrecht over gehad. Die zeggen allemaal dat ik gelijk heb en dat dit niet onder de 'maatwerk' clausule van Wet KOA valt.
Jij blijft heeltijd maar zeggen dat het wel zo is, maar je komt niet met onderbouwing behalve wat je zelf vind.
Je kunt zoveel vinden in de rechtenwereld, maar zo werkt dat niet.
Het op maat bouwen is een ingekochte dienst. Die dienst kan ik niet terugvorderen omdat deze al verricht is.
Ik zal dus gewoon na inschakeling van KOA de verzendkosten + kosten voor assembleren moeten betalen.
Voor de rest krijg ik alles terug.
Verder gaat dit topic niet over wanneer de KOA wel of niet van toepassing is.
Het is niet opgenomen in de clausule voor KoA maar er is wel jurisprudentie over geweest, waar een klant niet in het gelijk is gesteld.
Dus, welke shop is het waar dit is gebeurd en wat heb je eraan gedaan?
Over het voeding verhaal. Als je je PC aanzet, gaat hij nooit op het punt komen waar die voeding volgens jou 'gevaarlijk' wordt. Zelfs met full load van je systeem, gaat die voeding zelfs nog niet op dat punt zitten.DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:07:
[...]
[...]
[...]
Die kaarten eruit halen is wel het domste wat ik nu kan doen.
Dat is dus directe schending van de garantie, en daarnaast geef ik het bedrijf daarmee reden om te denken dat ik de schade zelf heb veroorzaakt.
We kunnen zo ookal zien dat ze scheef zitten en dat de PCI-e lane scheef is. Daar hoef ik de garantie niet voor te breken.
Het bedrijf bellen en de situatie 'zeggen' is ookal meerdere keren gebeurd.
En aanzetten doen we ook niet omdat de voeding slecht is, en als alles zo half in elkaar zit of lijkt te zitten ga ik er zeker geen stroom opzetten. Dat heb ik niet gedaan, en ga ik ook niet doen.
Als de PC dan toch zou ontploffen, zit je nog altijd met de garantie natuurlijk. Al begrijp ik wel dat je daar liever geen gebruik van wil maken.
[ Voor 26% gewijzigd door Jo... op 15-07-2011 19:16 ]
Verwijderd
De 64000 gulden vraag.ProfoundValue schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:15:
...welke shop is het waar dit is gebeurd...?
Het zou helpen als je in dat geval met een bron zou komen. Ging het ook over een computer? Was de computer als geheel product gekocht of waren de onderdelen los gekocht met een assemblageservice? Ik ben zeer benieuwd naar de verklaring van die rechter waarom het maatwerk zou zijn.SacreBleu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:12:
Het is niet opgenomen in de clausule voor KoA maar er is wel jurisprudentie over geweest, waar een klant niet in het gelijk is gesteld.
Edit:
Aangezien ik dit wel een interessant onderwerp vind heb ik even een beetje verder gekeken. Hieronder een bijdrage van nare man over een zelfde topic van een tijdje terug.
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:36:
De samengestelde PC is weer zo'n situatie waar de (uit oude en grijze, niet IT-minded mannetjes bestaande) wetgever evident niet aan heeft gedacht. De PC als zodanig is wel degelijk een 'product' maar kan worden gede-assembleerd om weer andere zelfstandige producten te krijgen. Juridisch bezien is er bij het bouwen van een PC naar mijn idee geen sprake van zaaksvorming. De wetgever heeft echt gedacht aan producten waarvan de vorming niet (althans niet zonder aanzienlijke schade) ongedaan kan worden gemaakt, zoals bijv. bij een maatpak, of een dure pen met naam en geboortedatum erin gegraveerd.
Ik zou dit gewoon heel praktisch willen benaderen, als volgt.
Het uitgangspunt bij ontbinding van een koopovereenkomst is ondaanmaking van de al verrichte prestaties. Bij een geleverde zaak betekent dat dus: terugsturen door de consument, en terugbetaling van de koopprijs door de verkoper.
Bij het assembleren van een systeem koop je in feite een dienst. Diensten kunnen eigenlijk niet ongedaan worden gemaakt. Daarom bepaalt de wet dat als de aard van de prestatie uitsluit dat zij ongedaan wordt gemaakt, er een geldsom voor in de plaats komt. Je kunt de assemblage niet 'teruggeven', dus zul je de daarvoor in de plaats komende waarde moeten voldoen. Dat betekent dus gewoon dat je het aankoopbedrag minus de assemblagekosten terugkrijgt.
Die oplossing lijkt mij de meest redelijke.
[ Voor 61% gewijzigd door SH4D3H op 15-07-2011 20:00 . Reden: Quote toegevoegd ]
Verwijderd
http://blog.iusmentis.com...r-de-wet-koop-op-afstand/
Kort stukje erover, over Kopen op Afstand en maatwerk. De discussie eronder is vooral wel interessant. Let met name even op #10. Er zit op zich wel wat in. Want, in het geval van een op maat gebouwde PC zou je te allen tijden de componenten gewoon alsnog los kunnen verkopen.
Met een op maat gemaakte jurk, T-shirt, etc, etc, etc. kun je dit echt niet. Die print die je op dat t-shirt hebt laten drukken zit er toch echt onherroepelijk op en geeft dat t-shirt een eigen identeit, maatwerk dat alleen voor jou interessant is. Omdat jij het wilde, als klant.
Maar, trek die op maat gemaakte PC uit elkaar en de losse componenten zijn zondermeer interessant voor anderen om over te nemen. Dus... nee, ik zou het zondermeer geen maatwerk noemen zoals de wet Kopen op Afstand bedoelt.
Kort stukje erover, over Kopen op Afstand en maatwerk. De discussie eronder is vooral wel interessant. Let met name even op #10. Er zit op zich wel wat in. Want, in het geval van een op maat gebouwde PC zou je te allen tijden de componenten gewoon alsnog los kunnen verkopen.
Met een op maat gemaakte jurk, T-shirt, etc, etc, etc. kun je dit echt niet. Die print die je op dat t-shirt hebt laten drukken zit er toch echt onherroepelijk op en geeft dat t-shirt een eigen identeit, maatwerk dat alleen voor jou interessant is. Omdat jij het wilde, als klant.
Maar, trek die op maat gemaakte PC uit elkaar en de losse componenten zijn zondermeer interessant voor anderen om over te nemen. Dus... nee, ik zou het zondermeer geen maatwerk noemen zoals de wet Kopen op Afstand bedoelt.
+1Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:49:
http://blog.iusmentis.com...r-de-wet-koop-op-afstand/
ik heb 2jaar recht gehad tijdens mijn commercieel economische opleiding (privaat, publiek en intellectuele eigendommen recht)en dit valt niet onder maatwerk.
Maatwerk is bv een rol gordijn opmaat laten maken omdat je een afwijkende raam maat hebt of inderdaad en maatpak (en zowel het rolgordijn als het pak zijn gemaakt op jou maat en niet te verkopen aan een ander).
Een pc bestaat uit losse onderdelen die als massa product van de bandrollen. Alleen het in elkaar zetten is een dienst en wordt gedaan op jou verzoek, dit kun je zien als een stukje betaalde service van de winkel (jij geeft tenslotte aan wat je wel en niet wil doormiddel van je bestelde onderdelen). Ze kunnen er ook voor kiezen dit helemaal niet te doen en de consument zelf laten aan klooien met hun losse onderdelen.
Je kunt jezelf makkelijk beroepen op de wet koop op afstand, het enigste wat je misschien niet terug krijgt is je geld voor vervoer en je geld voor het in elkaar zetten van de pc als ze moeilijk doen! Is het een winkel met nette service dan krijg je netjes alles terug.
Als consument heb je meer rechten dan je denkt alleen je moet altijd tegen de winkel opboksen voor je rechten en die zitten daar natuurlijk niet op te wachten. Het kost hun immers geld/inkomsten, die evt. wel weer te verhalen zijn op iemand maar toch!
Zelfde liedje altijd met garantie maar dat is een heel ander liedje
Verbaasd zie ik dat dit topic nog bestaat, in de bovenste regionen. 
Is er nu al contact geweest met het bedrijf? Ik had echt meteen gebeld of was langsgegaan (als ik die mogelijkheid had). Een PC ongeacht de prijs moet gewoon goed geleverd worden (op maat gemaakt of niet), als dit tijdens het transport is gebeurd kan de leverancier in veel geavallen de transporteur of diens verzekering aanspreken. Ik vind het trouwens wel al redelijk lang duren (al meer dan 24 uur) voor je contact zoekt, dit zet je verhaal geen kracht bij en het verhaal wordt steeds minder geloofwaardig naar het bedrijf toe.
Of is dit soms een rechtenstudie case? Een advertorial (nu zoveel mogelijk lezers trekken, en straks is alles koek en ei, en kijk BTW bedrijf XYZ eens goed zijn voor klanten).
Is er nu al contact geweest met het bedrijf? Ik had echt meteen gebeld of was langsgegaan (als ik die mogelijkheid had). Een PC ongeacht de prijs moet gewoon goed geleverd worden (op maat gemaakt of niet), als dit tijdens het transport is gebeurd kan de leverancier in veel geavallen de transporteur of diens verzekering aanspreken. Ik vind het trouwens wel al redelijk lang duren (al meer dan 24 uur) voor je contact zoekt, dit zet je verhaal geen kracht bij en het verhaal wordt steeds minder geloofwaardig naar het bedrijf toe.
Of is dit soms een rechtenstudie case? Een advertorial (nu zoveel mogelijk lezers trekken, en straks is alles koek en ei, en kijk BTW bedrijf XYZ eens goed zijn voor klanten).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Ach...Jumpman schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:13:
Verbaasd zie ik dat dit topic nog bestaat, in de bovenste regionen.
JaJumpman schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:13:
Is er nu al contact geweest met het bedrijf?
En velen met jou, waaronder ook ik.Jumpman schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:13:
Ik had echt meteen gebeld of was langsgegaan
Op zich is dat aspect aan het hele verhaal het meest interessante.Jumpman schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:13:
Of is dit soms een rechtenstudie case?
FUUUUUUUUUUUUUUU-
Ik kan het nergens meer terug vinden
-- en aangezien ik ook niet meer de details weet kan het goed zijn, gezien de bewijsstukken die het tegendeel bewijzen, dat die zaak niet één-op-één was.Desalniettemin een vermakelijke discussie 
In ieder geval mijn excuses.
Maar goed, misschien lopen we heus op de zaken vooruit, hoewel het raar is dat er nog geen goede reactie is gegeven vanuit de betreffende winkel. Toch verheug ik me op een reactie van de shop, en wat de schade nu precies is en wat de oorzaak heeft kunnen zijn.
Afgezien van de reactie die je hebt ontvangen van de shop, vind ik het wel netjes dat ze eraan hebben gedacht om in de kast te stoppen omdat de koeler zwaar is. Dat getuigt toch wel weer een beetje van verstand van zaken.
Tevens, nu we weten dat de betreffende winkel geen koopavond had vanavond, beperkt dat weer het zoekresultaat naar de hamvraag
Ik kan het nergens meer terug vinden
In ieder geval mijn excuses.
Maar goed, misschien lopen we heus op de zaken vooruit, hoewel het raar is dat er nog geen goede reactie is gegeven vanuit de betreffende winkel. Toch verheug ik me op een reactie van de shop, en wat de schade nu precies is en wat de oorzaak heeft kunnen zijn.
Afgezien van de reactie die je hebt ontvangen van de shop, vind ik het wel netjes dat ze eraan hebben gedacht om in de kast te stoppen omdat de koeler zwaar is. Dat getuigt toch wel weer een beetje van verstand van zaken.
Tevens, nu we weten dat de betreffende winkel geen koopavond had vanavond, beperkt dat weer het zoekresultaat naar de hamvraag
[ Voor 7% gewijzigd door SacreBleu op 15-07-2011 21:08 ]
Juistem. Het principe achter computers is nou juist dat je zelf uitbreidingen kunt doen en dat kan je door een winkel niet verboden worden. Sommigen proberen het wel met 'garantiezegels' e.d. maar daar maakt een rechter in de eerste paar seconden al gehakt van.Theregiment schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:01:
[...]
+1
ik heb 2jaar recht gehad tijdens mijn commercieel economische opleiding (privaat, publiek en intellectuele eigendommen recht)en dit valt niet onder maatwerk.
Maatwerk is bv een rol gordijn opmaat laten maken omdat je een afwijkende raam maat hebt of inderdaad en maatpak (en zowel het rolgordijn als het pak zijn gemaakt op jou maat en niet te verkopen aan een ander).
Een pc bestaat uit losse onderdelen die als massa product van de bandrollen. Alleen het in elkaar zetten is een dienst en wordt gedaan op jou verzoek, dit kun je zien als een stukje betaalde service van de winkel (jij geeft tenslotte aan wat je wel en niet wil doormiddel van je bestelde onderdelen). Ze kunnen er ook voor kiezen dit helemaal niet te doen en de consument zelf laten aan klooien met hun losse onderdelen.
Je kunt jezelf makkelijk beroepen op de wet koop op afstand, het enigste wat je misschien niet terug krijgt is je geld voor vervoer en je geld voor het in elkaar zetten van de pc als ze moeilijk doen! Is het een winkel met nette service dan krijg je netjes alles terug.
Als consument heb je meer rechten dan je denkt alleen je moet altijd tegen de winkel opboksen voor je rechten en die zitten daar natuurlijk niet op te wachten. Het kost hun immers geld/inkomsten, die evt. wel weer te verhalen zijn op iemand maar toch!
Zelfde liedje altijd met garantie maar dat is een heel ander liedje
Overigens mag je diensten binnen 7 dagen nog annuleren.
Dat de computerverkoper zijn dienst heeft verleend, is zijn risico.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Lijkt me een goede gewoonte om bij het posten van dit soort uitlatingen, een bron te plaatsen. Een rechtsgeldige, dus iets uit het wetboek, jurisprudentie of iets.Jrz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:30:
Welles
Met hierboven^, lijkt mij ook. Een beetje overeenkomsten voor diensten gaan afsluiten, daarvoor een vergoeding betalen en achteraf je geld ervoor terugeisen. Anders als hardware krijgt die medewerker zijn uren echt niet terug hoor. Dit lijkt me alleen gelden op diensten op afspraak die nog niet uitgevoerd zijn; eg., nog in de planning staan.Jrz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:30:
Weet niet of het ook op mij gericht was.. mag geen problemen meeroy.ahuis schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:44:
[...]
Lijkt me een goede gewoonte om bij het posten van dit soort uitlatingen, een bron te plaatsen. Een rechtsgeldige, dus iets uit het wetboek, jurisprudentie of iets.
Maar ik heb alleen geen wetboeken meer en anders krijg je quoten als burgerlijk wetboek 7 , artikel 610a! Maar goed wat heb je daaraan dan snapt nog niemand waar je het over hebt..
heb heel dit topic alleen maar gelezen en 1 post geplaatst (dit is 2) en ik wil mijn gelijk niet halen, ben geen rechter, advocaat of jurist ik heb gewoon 2jaar 2uur in de week recht gehad en thats it.
Heb alleen even proberen recht te zetten wat nu het verschil tussen maatwerk is en gewoon een dienst (het in elkaar zetten van een pc) verder moet iedereen maar kijken wat hij ermee doet
Maar er zijn een aantal mensen die gewoon iets roepen en niet eens weten wat het nu eigenlijk inhoud of waar het overgaat dat is altijd jammer. Zelfde als iemand een 500w voeding adviseren terwijl hij 600w nodig heeft.
Maar voorop staat dat de topic starter contact op moet nemen en gewoon af moet wachten hoe de des betreffende winkel dit netjes wil oplossen.
Wij kunnen verder toch niks voor deze jongeman betekenen.
Edit: Ik zou zeggen leef je uit: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html hier staat het allemaal in
[ Voor 5% gewijzigd door Barthezz Brick op 15-07-2011 22:13 ]
http://www.consumenteninf...page/nl/themas/E-Commerceroy.ahuis schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:44:
[...]
Lijkt me een goede gewoonte om bij het posten van dit soort uitlatingen, een bron te plaatsen. Een rechtsgeldige, dus iets uit het wetboek, jurisprudentie of iets.
Diensten: afkoelings periode vanaf wanneer je het afsluit
Producten: vanaf levering van producten
Bij UPC, en sommige andere bedrijven wordt je telefonische order ook pas na 7 dagen gestart hierdoor
Lees je je eigen links wel eens? Stukje over maatwerk. Het assembleren van een pc adhv door de klant gespecificeerde artikelen is toch echt maatwerk...Jrz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:16:
[...]
http://www.consumenteninf...page/nl/themas/E-Commerce
Diensten: afkoelings periode vanaf wanneer je het afsluit
Producten: vanaf levering van producten
Bij UPC, en sommige andere bedrijven wordt je telefonische order ook pas na 7 dagen gestart hierdoor
Je kan ook gewoon dxdiag draaien? Zie je ongeveer wat er in zit. Zit op elke pc met DirectX. Gewoon startbutton+r dxdiag.exe en runnen maar! En er zijn nog genoeg andere spec diagnostic progjes die je kan draaien.Caelorum schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:05:
[...]
Daarnaast moet je kunnen controleren of het product daadwerkelijk is wat je besteld hebt, dus kwaliteit en inhoud etc, en bij een PC is het niet anders mogelijk dan hem open te maken.
Niet geschoten is altijd mis.
Verwijderd
Geen enkele rechtbank zou die voorwaarde overeind houden, lijkt mij zo. Is volslagen kul om zoiets te verwachten. Komt bijna neer op zoiets als "ja, je hebt zondermeer garantie op die auto... zolang je de motorkap maar dichthoudt".HaX0r schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:24:
Zo behoudt je dus wel je garantie als die al zo slecht geregeld zou zijn dat je je eigen kast niet mag open maken. Hoe maak je hem dan ooit schoon?
Was dat niet zo bij Rolce Royce auto's? Je mocht de motorkap niet open maken (of het kon helemaal niet).Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:33:
[...]
Geen enkele rechtbank zou die voorwaarde overeind houden, lijkt mij zo. Is volslagen kul om zoiets te verwachten. Komt bijna neer op zoiets als "ja, je hebt zondermeer garantie op die auto... zolang je de motorkap maar dichthoudt".
Ik weet het niet, maar bij een auto is het noodzakelijk om dat te doen voor groot en klein onderhoud.
Met een slechte behuizing zul je onwaarschijnlijk ook wel de kast moeten schoonmaken door de stof ophoping, maar als jij dan terug naar de winkel loopt met een verbroken zegel en een afgebroken vin van een koeler, denk ik niet dat er veel rechters zullen zijn die de klant in het gelijk stellen.
Die zegel zit er, naar alle waarschijnlijkheid, alleen maar voor controle als jij met een fysiek intern component terug komt en de verzegeling is verbroken, tja.
Die zegel is leuk bedacht maar zorgt niet voor inperking van je rechten hoor. Als een koelvin is afgebroken is dat opzich al een teken van een fout van de gebruiker (want die breken niet zomaar af), òf de koelvin was bij aankomst al afgebroken door het transport bijvoorbeeld. Het is aan de winkel om te bewijzen dat het echt door de gebruiker komt en als ze het aan TNT hebben meegegeven kunnen ze dat niet bewijzen. Een verbroken zegeltje is in geen enkel opzicht een bewijs dat je die vin hebt afgebroken.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Jonge jonge jonge.
Nog steeds die discussie over of het nou wel of geen Wet KOA is.
Alsjeblieft jongens geloof me nou, het is WEL Wet KOA.
Echt die discussie is voor mij alllang afgesloten ...
Nog steeds die discussie over of het nou wel of geen Wet KOA is.
Alsjeblieft jongens geloof me nou, het is WEL Wet KOA.
Echt die discussie is voor mij alllang afgesloten ...
Heb me niet echt met dit topic beziggehouden, maar heb hem intussen zovaak voorbij zien komen dat ik toch even op bovenstaande moet reageren.
Als je niet in discussie wil gaan, waarom laat je je topic zo aanmodderen? Volgens mij ging het 21 pagina's geleden al niet meer over scheve videokaarten.
Het topic had met 3 posts kunnen volstaan.
Post 1 : Hangen mijn kaarten scheef?
Post 2 : Ja, niet zo'n klein beetje ook
Post 3 : Bedankt, dat dacht ik ook al, ik stuur de boel terug naar de shop
Als je niet in discussie wil gaan, waarom laat je je topic zo aanmodderen? Volgens mij ging het 21 pagina's geleden al niet meer over scheve videokaarten.
Ik hou alleen mensen op de hoogte van ontwikkelingen en daarop volgen weer een hoop reacties.Guiding schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:07:
Heb me niet echt met dit topic beziggehouden, maar heb hem intussen zovaak voorbij zien komen dat ik toch even op bovenstaande moet reageren.
Ik zou zeggen, als je het vervelend vind worden, niet meer aanklikken
Bedankt voor je reactie
Verwijderd
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar zit je mobo wel goed aligned t.o.v. de slotplates (of hoe noem je die dingen?)
Die zitten vastgeschroefd en het kan dat daarom je kaarten licht scheef getrokken zitten.
Ik heb ook weleens gehad dat ik een kaart lichtjes naar beneden moest buigen, omdat anders de backplate/bracket niet vastgeschroefd kon worden- lag ook een beetje aan de positie van de bracket t.o.v. het PCB, andere kaart in hetzelfde slot paste gewoon prima. Wellicht dat je door een dubbele backplate aan elkaar een 'scheve' verhouding hebt t.o.v. je slotplates?
Die zitten vastgeschroefd en het kan dat daarom je kaarten licht scheef getrokken zitten.
Ik heb ook weleens gehad dat ik een kaart lichtjes naar beneden moest buigen, omdat anders de backplate/bracket niet vastgeschroefd kon worden- lag ook een beetje aan de positie van de bracket t.o.v. het PCB, andere kaart in hetzelfde slot paste gewoon prima. Wellicht dat je door een dubbele backplate aan elkaar een 'scheve' verhouding hebt t.o.v. je slotplates?
Begrijp me niet verkeerd DutchManticore, ik reageerde niet zozeer omdat ik me erger aan het topic, ik reageerde alleen op je reactie.
Het topic had korter kunnen zijn, maar dat is het niet, mede door jezelf. Dan moet je niet gek opkijken als men graag in discussie gaat.
Het topic had korter kunnen zijn, maar dat is het niet, mede door jezelf. Dan moet je niet gek opkijken als men graag in discussie gaat.
Dat is wel leuk geredeneerd maar dat betekent dat een winkel dus nooit zou kunnen bewijzen dat iets defect is door de klant, of dat nu fysiek intern is of niet, zonder een camera in te bouwen.bwerg schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:36:
Die zegel is leuk bedacht maar zorgt niet voor inperking van je rechten hoor. Als een koelvin is afgebroken is dat opzich al een teken van een fout van de gebruiker (want die breken niet zomaar af), òf de koelvin was bij aankomst al afgebroken door het transport bijvoorbeeld. Het is aan de winkel om te bewijzen dat het echt door de gebruiker komt en als ze het aan TNT hebben meegegeven kunnen ze dat niet bewijzen. Een verbroken zegeltje is in geen enkel opzicht een bewijs dat je die vin hebt afgebroken.
Zo'n garantiezegel is dus op dat moment het bewijslast dat jij in de kast ben geweest.
[ Voor 10% gewijzigd door SacreBleu op 16-07-2011 08:44 ]
Het gaat ondertussen meer over die "garantiezegel" dan iets anders. Het antwoordt is al zovaak gegeven, en hele volksstammen reageren dan toch weer heel eigenwijs, zoals SacreBleu. Of eigenlijk, niet eigenwjs, maar gewoon dom. Want je zou nu echt moeten weten dat dit zegel geen enkele betekenis heeft.
Het is zelfs zo, dat als je wat in de kast zou veranderen (kaartje erbijprikken, een extra HDD inbouwen etc) de garantie niet vervalt (al plakken ze er 100 garantiezegels op) , want deze garantie blijft op de verschillende onderdelen van kracht.
Het is zelfs zo, dat als je wat in de kast zou veranderen (kaartje erbijprikken, een extra HDD inbouwen etc) de garantie niet vervalt (al plakken ze er 100 garantiezegels op) , want deze garantie blijft op de verschillende onderdelen van kracht.
Goed, als jij beter zou lezen, kun je zien dat ik nergens beweer dat je garantie vervalt.Reepje schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:08:
Het gaat ondertussen meer over die "garantiezegel" dan iets anders. Het antwoordt is al zovaak gegeven, en hele volksstammen reageren dan toch weer heel eigenwijs, zoals SacreBleu. Of eigenlijk, niet eigenwjs, maar gewoon dom. Want je zou nu echt moeten weten dat dit zegel geen enkele betekenis heeft.
Bovendien zou ik, voordat je mensen op internet dom gaat noemen, eens goed naar je schrijfstijl en zinsbouw kijken.
Het enige wat ik beweer is dat de zegel, welke geen rechtsgeldigheid heeft, wel gebruikt kan worden als bewijslast dat de klant zelf in de kast is geweest. Hoe dit dan wordt uitgevochten is afhankelijk van de "schade" en de aannemelijkheid dat dit inderdaad door een klant is gedaan.
Dat is met verstand van zaken heel goed wel te faken. Denk aan firmware flashen etc. Daarom zei ik ook dat je nooit met zekerheid kan weten wat er in de kast zit zonder hem open te maken. BTW. het gaat nog wel verder. Je moet bijv. ook kunnen zien of niet alles er schots en scheef in zit zoals hier en ze je dus het product hebben geleverd dat je ook daadwerkelijk hebt gekocht/overeengekomen.HaX0r schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:24:
[...]
Je kan ook gewoon dxdiag draaien? Zie je ongeveer wat er in zit. Zit op elke pc met DirectX. Gewoon startbutton+r dxdiag.exe en runnen maar! En er zijn nog genoeg andere spec diagnostic progjes die je kan draaien.Zo behoudt je dus wel je garantie als die al zo slecht geregeld zou zijn dat je je eigen kast niet mag open maken. Hoe maak je hem dan ooit schoon?
Geen rechtenstudent hier btw, maar wel gezond verstand, zover dat in consumentenrecht nog helpt
+1Caelorum schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:40:
[...]
Dat is met verstand van zaken heel goed wel te faken. Denk aan firmware flashen etc. Daarom zei ik ook dat je nooit met zekerheid kan weten wat er in de kast zit zonder hem open te maken. BTW. het gaat nog wel verder. Je moet bijv. ook kunnen zien of niet alles er schots en scheef in zit zoals hier en ze je dus het product hebben geleverd dat je ook daadwerkelijk hebt gekocht/overeengekomen.
Geen rechtenstudent hier btw, maar wel gezond verstand, zover dat in consumentenrecht nog helpt
Al sowieso is het handig om te kijken, vooral naar transport wat er met dat systeem zoal aan de hand is. In de meeste gevallen is er waarschijnlijk niets aan de hand, maar in dit geval was het zeker handig.
Hmm, het lijkt haast wel te komen door die crossfire bridges. (geen idee of dit al gezegd is.. het zijn inmiddels al erg veel posts). Als je die eraf haalt, zitten ze dan wel recht?
edit: ah je wilt er niet meer zelf aanzitten...
[ Voor 12% gewijzigd door Harrie op 16-07-2011 10:52 ]
Zou kunnen, maar op de foto's ziet het er niet uit dat ze heel erg strak gespannen zijn, dus er lijkt nog 'genoeg' speling tussen te zitten.Harrie schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:51:
Hmm, het lijkt haast wel te komen door die crossfire bridges. (geen idee of dit al gezegd is.. het zijn inmiddels al erg veel posts). Als je die eraf haalt, zitten ze dan wel recht?
Nogmaals voor de ongelovers. Ik krijg dus net een automatisch beoordelingsmailtje van het bedrijf en daarin staat:
Dat dacht ik namelijk zelf eerst ook maar ze zijn gewoon slap.
Dus dat is het ook niet helaas.
U dient een produkt retourneren met de volgende redenen:
1) Defect binnen garantie
2) Defect buiten garantie
3) Verkeerd geleverd, dus een foute levering van [Bedrijfsnaam]
4) Retourneren op basis van Wet op Koop Afstand
Ik ga er inderdaad niet meer aanzitten, maar op de crossfire bridges staat totaal geen spanning.Harrie schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:51:
[ Voor 42% gewijzigd door DutchManticore op 16-07-2011 12:49 ]
Dubbelpost 2
[ Voor 95% gewijzigd door DutchManticore op 16-07-2011 12:47 ]
Heb je de shop al weer gecontacteerd of niet?DutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:45:
Nogmaals voor de ongelovers. Ik krijg dus net een automatisch beoordelingsmailtje van het bedrijf en daarin staat:
[...]
[...]
Ik ga er inderdaad niet meer aanzitten, maar op de crossfire bridges staat totaal geen spanning.
Firmware flashen gaat wel heel erg ver hoor. Dan kan je net zo goed de hardware tot op het laatste ic'tje uit elkaar gaan halen, want misschien dat de stickers / het plastic / de typenrs ook fake zijn.Caelorum schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:40:
[...]
Dat is met verstand van zaken heel goed wel te faken. Denk aan firmware flashen etc. Daarom zei ik ook dat je nooit met zekerheid kan weten wat er in de kast zit zonder hem open te maken.
Er zijn alweer drie mailtjes de deur uit ja. Als response en een mailtje uit eigen initiatief.SacreBleu schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:56:
[...]
Heb je de shop al weer gecontacteerd of niet?
Geen reactie. Ook telefoon wordt op zaterdag niet opgenomen, of althans, ik kom er niets verder mee, want er is mij verteld dat diegene die ik moet hebben op maandag pas weer aanwezig is.
Wel gecontacteerd dus, maar geen contact gehad nog.
Ik heb in ieder geval gisteren wel een formele aanvraag tot Wet KOA ingediend.
Dan heb ik die in ieder geval aangevraagd. Mochten ze nou met een goede oplossing komen, kan ik daar altijd nog vanaf zien.
Wel jammer dat een winkel het juist op dit punt laat afzien.DutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:06:
[...]
Er zijn alweer drie mailtjes de deur uit ja. Als response en een mailtje uit eigen initiatief.
Geen reactie. Ook telefoon wordt op zaterdag niet opgenomen, of althans, ik kom er niets verder mee, want er is mij verteld dat diegene die ik moet hebben op maandag pas weer aanwezig is.
Wel gecontacteerd dus, maar geen contact gehad nog.
Ik heb in ieder geval gisteren wel een formele aanvraag tot Wet KOA ingediend.
Dan heb ik die in ieder geval aangevraagd. Mochten ze nou met een goede oplossing komen, kan ik daar altijd nog vanaf zien.
Is, eventueel, gewoon langs gaan nu wel een logistieke optie?
Het is zaterdag bel maandag gewoon even terug?
Meeste winkels zijn op zaterdag ook gewoon open, sterker nog, veel computer winkels hebben een aparte afdeling voor dit soort problemen.Reboot schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:13:
Het is zaterdag bel maandag gewoon even terug?
Waarom zoveel kabaal voor iets wat simpel is...
Ja, je hebt een pc gekregen die niet goed is/niet aan de verwachtingen voldoet, en dat was met een paar replies al wel duidelijk.
Daarna wordt er tig x gepost dat je moet mailen/bellen. Iets wat je schijnbaar pas laat vrijdagmiddag doet. Zoals bij zo ongeveer elke webshop is de RMA afdeling telefonisch niet te bereiken, en voor mail staat een responstijd van max. 24 uur(let wel, 24 uur tijdens werkdagen in veel gevallen).
Dan krijgen we een hoop "ja maar/wat als/ ik wil/ik wil niet/, en aan het eind van het verhaal krijg je dus gewoon maandag een RMA nummer en kan je de boel terug kan sturen/brengen.
Je bent nu vrij om te kiezen welke van de 2 opties:
2) Retourneren op basis van Wet op Koop Afstand
Dus gewoon rustig blijven en afwachten, en mocht je dat niet kunnen, had je maar geen dag moeten verspillen
in dit topic....
Ja, je hebt een pc gekregen die niet goed is/niet aan de verwachtingen voldoet, en dat was met een paar replies al wel duidelijk.
Daarna wordt er tig x gepost dat je moet mailen/bellen. Iets wat je schijnbaar pas laat vrijdagmiddag doet. Zoals bij zo ongeveer elke webshop is de RMA afdeling telefonisch niet te bereiken, en voor mail staat een responstijd van max. 24 uur(let wel, 24 uur tijdens werkdagen in veel gevallen).
Dan krijgen we een hoop "ja maar/wat als/ ik wil/ik wil niet/, en aan het eind van het verhaal krijg je dus gewoon maandag een RMA nummer en kan je de boel terug kan sturen/brengen.
Dus gewoon rustig blijven en afwachten, en mocht je dat niet kunnen, had je maar geen dag moeten verspillen
in dit topic....
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Nee ook niet. Alleen de afhaal balie is geopend op Zaterdag.SacreBleu schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:12:
[...]
Wel jammer dat een winkel het juist op dit punt laat afzien.
Is, eventueel, gewoon langs gaan nu wel een logistieke optie?
Zelfs geen telefoon die opgenomen wordt.
Diegene die ik moet hebben is er echt Maandag pas weer, En als ik dame aan de telefoon moet geloven moet ik het dan ook doen met een emailtje. Ze beweren dat de RMA afdeling geen telefoons heeft en dat ik dus ook niemand daar kan spreken. Ik heb na indringen nog steeds met niemand gesproken die er dieper op in kon gaan dan de receptioniste.
Mailtjes wordt laat of niet op gereageerd, en aan de telefoon bereik je ook niets.
De aftersales is tot nu toe dus echt verschrikkelijk slecht.
Beste André, lees dit onderstaande stukje alsjeblieft even aandachtig. Je hebt totaal geen idee van hoe de vork in de steel zit, dus je kraamt een hoop onzin uit in de vorm van directe kritiek die door jouw valse aannames ook nog eens compleet onterecht is.andrestouwe schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:30:
Waarom zoveel kabaal voor iets wat simpel is...
in dit topic....
PC is inderdaad niet goed, daar kwam ik donderdag avond om 17:23 achter, en direct daarna dit topic gemaakt. Omdat ze toen dus al dichtzaten, en ik niet kon bellen, heb ik dus gemaild.
Daar had ik vrijdag ochtend (dat is dus gisteren ja) om 10 uur nog geen antwoord op, en vanaf toen heb ik gebeld. Mensen roepen inderdaad continue "Rij er naartoe, bel ze, email ze" omdat ze denken dat ik de hele dag niets aan het doen ben. Ik kan meerdere malen zeggen dat ik heeltijd bel en mail maar mensen lezen niet, zien dat het topic nog leeft, en gaan daarna weer dezelfde dingen roepen waar niemand iets aan heeft.
Ik heb totaal geen "ja maar en ik wil niet" momenten gehad? Ik heb alleen gezegd dat ik de PC niet onder stroom wilde zetten, de PC niet wilde proberen, en dat ik niet met onderdelen wilde gaan trekken. Ik wil de shop natuurlijk niet het idee geven dat ik zelf schade heb veroorzaakt. Hetgeen dus achteraf verstandig is geweest.
De twee opties die je geeft zijn ongeveer al tien keer, door mij EN anderen, geidentificeerd. Ik ben zelfs al halverwege met de uitvoering ervan. Het is wachten op antwoord van het bedrijf nu, dus aan mij ligt het niet.
Verder ben ik rustig, ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik dat niet zou zijn?
En je hooghartige opmerkingen over "leren wachten" en "had je maar geen dag moeten verspillen" zijn echt belachelijk, en daar ben ik dus totaal niet van gediend. Ja ik ben nog steeds kalm, maar ik kan dit stukje even niet vriendelijker verwoorden.
Je hebt duidelijk het topic half gelezen, maar wel een grote mond over wat er allemaal wel of niet had moeten gebeuren. Om vier uur 's avonds donderdag kreeg ik het systeem met de post, donderdag vijf uur problemen geconstateerd, daarna continue tot vrijdag avond aan het bellen en mailen geweest. Dus ik weet niet waar je die dag verspilling vandaan denkt te halen?
Als je mee wilt denken, of op de hoogte wilt blijven van de ontwikkelingen lees je dit topic, en anders moet je het maar links laten liggen en niet meer kijken. Aan dat verhaal wat jij net plaatst heeft niemand wat, helemaal niet als de helft niet klopt.
-------------------------------------------------------------------------
- Het is duidelijk dat het niet normaal is hoe mijn systeem gearriveerd is. (Daar ging het hele topic om)
- Het is duidelijk wat ik eraan kan en ga doen
- Verder post ik hier nog updates en daaruit discussieer ik met een aantal vaste lezers gezellig verder.
------------------------------------------------------------------------
[ Voor 72% gewijzigd door DutchManticore op 16-07-2011 13:48 ]
What tah faaaaaak.DutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:34:
[...]
Nee ook niet. Alleen de afhaal balie is geopend op Zaterdag.
Diegene die ik moet hebben is er echt Maandag pas weer, En als ik dame aan de telefoon moet geloven moet ik het dan ook doen met een emailtje. Ze beweren dat de RMA afdeling geen telefoons heeft en dat ik dus ook niemand daar kan spreken. Ik heb na indringen nog steeds met niemand gesproken die er dieper op in kon gaan dan de receptioniste.
Mailtjes wordt laat of niet op gereageerd, en aan de telefoon bereik je ook niets.
Klinkt als Azerty, heb eenzelfde grapje met hun 3 jaar geleden meegemaakt. Uiteindelijk heb ik 'gewonnen'. Gewoon blijven volhouden (dus je computer blijven terugsturen) en heb hem zelfs 2x vanuit Nijmegen naartoe gebracht. De laatste keer ben gewoon de RMA ruimte ingelopen om te zien of ze wel echt deden wat ze beloofde.DutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:34:
[...]
Nee ook niet. Alleen de afhaal balie is geopend op Zaterdag.
Uiteindelijk hebben ze 3x de voeding vervangen, 2x het moederbord en 1x het geheugen voordat ze achter het probleem kwamen. Op een gegeven moment ben je irritant en beseffen ze dat je pas weggaat als je computer helemaal naar wens is gerepareerd, en zullen ze er alles aan doen om je snel doch tevreden weg te werken.
Degene die het toen voor mij opgelost heeft heette Jesper, destijds hoofd RMA (dacht ik). Misschien heb je er wat aan.
Belachelijk toch? En jullie maar denken dat het aan mij ligt omdat ik geen contact opneem
Echt, ik ben vanaf Donderdag avond al aan het mailen en bellen geweest maar het gaat allemaal ZO langzaam.
Hey bedankt!MaZeLe schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Klinkt als Azerty, heb eenzelfde grapje met hun 3 jaar geleden meegemaakt. Uiteindelijk heb ik 'gewonnen'. Gewoon blijven volhouden (dus je computer blijven terugsturen) en heb hem zelfs 2x vanuit Nijmegen naartoe gebracht. De laatste keer ben gewoon de RMA ruimte ingelopen om te zien of ze wel echt deden wat ze beloofde.
Uiteindelijk hebben ze 3x de voeding vervangen, 2x het moederbord en 1x het geheugen voordat ze achter het probleem kwamen. Op een gegeven moment ben je irritant en beseffen ze dat je pas weggaat als je computer helemaal naar wens is gerepareerd, en zullen ze er alles aan doen om je snel doch tevreden weg te werken.
Degene die het toen voor mij opgelost heeft heette Jesper, destijds hoofd RMA (dacht ik). Misschien heb je er wat aan.
Daar heb ik wat aan. Super!
Ik kom ook vanuit Nijmegen. Denk dat ik er ook maar gewoon naartoe rijdt Maandag en dan eis dat ik iemand te spreken krijg.
Ik wil (en ja, ik vind dat ik als klant die betaald heeft, wat te willen heb):
- Garantie dat ik gezonde (lees: nieuwe) componenten krijg. Het is oa. een kantoor PC en ik moet een betrouwbaar systeem hebben. Niet dat ik over een half jaar weer de PC twee weken kwijt ben vanwege een RMA.
- Contact met iemand die er inhoudelijk over kan praten.
- Voor beide partijen, binnen redelijkheid, een zo snel mogelijk afhandeling.
Loopt het op één van die drie punten stuk, dan gooi ik het op een Wet KOA en probeer ik het bij een andere winkel.
[ Voor 69% gewijzigd door DutchManticore op 16-07-2011 13:54 ]
Verwijderd
Zoveel is inderdaad wel duidelijk.DutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:34:
- Het is duidelijk dat het niet normaal is hoe mijn systeem gearriveerd is. (Daar ging het hele topic om)
Ja, maandag ga je gewoon fysiek naar die winkel, met die PC en trek je er eentje aan z'n jasje over z'n bureau om naar die PC te kijken. Met iets anders moet je echt geen genoegen meer nemen. Genoeg gelul over telefoontjes, emailtjes, etc, etc.DutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:34:
- Het is duidelijk wat ik eraan kan en ga doen
Top.DutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:34:
- Verder post ik hier nog updates en daaruit discussieer ik met een aantal vaste lezers gezellig verder.
Een goed idee, maar alleen als het werk het toelaatVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:50:
[...]
Ja, maandag ga je gewoon fysiek naar die winkel, met die PC en trek je er eentje aan z'n jasje over z'n bureau om naar die PC te kijken. Met iets anders moet je echt geen genoegen meer nemen. Genoeg gelul over telefoontjes, emailtjes, etc, etc.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Helemaal mee eens.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:50:
[...]
Ja, maandag ga je gewoon fysiek naar die winkel, met die PC en trek je er eentje aan z'n jasje over z'n bureau om naar die PC te kijken. Met iets anders moet je echt geen genoegen meer nemen. Genoeg gelul over telefoontjes, emailtjes, etc, etc.
Top.
En de updates zijn gratis. Kan me voorstellen dat jullie ook graag willen weten hoe het nou afloopt.
En als het zo vriendelijk onderling gaat zoals de laatste vijf pagina's ofzo dan vind ik het nog leuk ook.
Ja inderdaad.Rob schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:54:
[...]
Een goed idee, maar alleen als het werk het toelaat
Ik ben eigen baas. Althans, dat wordt ik binnenkort. Ben enorm druk met opzetten van een bedrijf.
In de praktijk loopt het al, maar het papierwerk moet nog af.
Morgen eigenlijk gesprek bij boekhouder en belastingadviseur, maar ik denk dat die allebei wel kunnen begrijpen dat het achter een geldbedrag van 1350 euro aanzitten ook een belangrijke financiele / organisatorische bezigheid is
Let ff op dat ze pas 's middags open zijn heDutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:50:
[...]
Denk dat ik er ook maar gewoon naartoe rijdt Maandag en dan eis dat ik iemand te spreken krijg.
toch leuk dat je de 1M$ vraag beantwoord hebt
[ Voor 9% gewijzigd door bloody op 16-07-2011 13:59 ]
nope
Verwijderd
In het geval mijn leidinggevende zou gaan piepen in een dergelijke situatie zou ik hem gewoon vertellen een eind op te rukken. Voor €1350 moet hij het mij maar vergeven dat ik er eventjes een ochtendje niet ben.Rob schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:54:
Een goed idee, maar alleen als het werk het toelaat
Ik had het waarschijnlijk zelf nog wel even opgezocht, maar goed dat je het zegt
Maandag kan ik dan in ieder geval wel naar de belasting adviseur.
Boekhouder is rond het middaguur dus die ga ik niet redden, maargoed.
Ik zal jullie niet verder lastigvallen met mijn organisatorische geblaat.
Ik heb nog steeds geen naam genoemdbloody schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:58:
[...]
toch leuk dat je de 1M$ vraag beantwoord hebt
Praat er verder maar ff niet meer over in dit topic.
Wil ze nog steeds niet voor het hoofd stoten, snapt u
[ Voor 26% gewijzigd door DutchManticore op 16-07-2011 14:01 ]
Hmm, volgens mij lees je behoorlijk selectief.
Het enige wat ik probeer aan te geven is dat je ze de tijd moet geven om te reageren. ze reageren normaal gesproken binnen 24 uur, ok je hebt ze donderdagavond gemaild dus je zou vrijdagavond bericht terug moeten hebben. Dat is schijnbaar niet gebeurd.
Als het Azerty betreft, zie site:
Het enige wat ik probeer aan te geven is dat je ze de tijd moet geven om te reageren. ze reageren normaal gesproken binnen 24 uur, ok je hebt ze donderdagavond gemaild dus je zou vrijdagavond bericht terug moeten hebben. Dat is schijnbaar niet gebeurd.
Als het Azerty betreft, zie site:
Ze hebben aangegeven dat de bedrijfsleider er maandag pas weer is, dus je kan je het hele weekend druk over gaan maken, maar dat gaat niet helpen...Wij beantwoorden op werkdagen onze e-mails binnen 1 werkdag.
Wanneer u geen antwoord heeft gekregen binnen de gestelde termijn, kunt u een mail sturen naar onze bedrijfsleider Jesper Koetsier jesper@azerty.nl
Wij kunnen dan intern direct actie ondernemen bij de juiste afdeling/ persoon. Op die manier houden we de responstijden in het algemeen goed onder controle.
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Verwijderd
Nadat ze jou zo voor het hoofd hebben gestoten door volslagen onbereikbaar te zijn? Sorry hoor, maar ik had ze allang bij naam genoemd. Je hebt het recht aan je kant, ze kunnen het niet maken om nu ook nog eens nog slechtere service te gaan verlenen in reactie op te worden genoemd.DutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:00:
[...]
Wil ze nog steeds niet voor het hoofd stoten, snapt u
Dan stevenen ze heel hard op een rechtzaak af, wat mij betreft. Die ze gaan verliezen.
Alleen waarschijnlijk wordt de rechtzaak duurder dan de pc, dus of dat nou echt handig is... Maar als er een rechtzaak komt gaan ze idd dik verliezen.
Zeer klote dat je dit moet overkomen, anderzijds wel interessant topic (ben benieuwd of de betreffende webwinkel stiekum dit topic zelf ook leest)
Ik mag aannemen dat je de url van dit topic naar de RMA afdeling hebt gemaild ?
Qua service is deze web shop echt slecht bezig, dat er niet eens iemand jou telefonisch te woord kan staan en met een oplossing kan komen.
Je doet er verstandig aan om maandag a.s. zelf er naartoe te gaan en om een compleet nieuw systeem gaat vragen (dit lijkt me een gevalletje vervoersschade en er kan meer schade zijn ontstaan dan wat optisch zichtbaar is)
Veel suc6
Ik mag aannemen dat je de url van dit topic naar de RMA afdeling hebt gemaild ?
Qua service is deze web shop echt slecht bezig, dat er niet eens iemand jou telefonisch te woord kan staan en met een oplossing kan komen.
Je doet er verstandig aan om maandag a.s. zelf er naartoe te gaan en om een compleet nieuw systeem gaat vragen (dit lijkt me een gevalletje vervoersschade en er kan meer schade zijn ontstaan dan wat optisch zichtbaar is)
Veel suc6
Dit topic is gesloten.
![]()