[pics] Door shop geassembleerde PC. GPU's hangen scheef?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 19.326 views

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 14:52
Niet verder mee kloten, gewoon terug brengen dat spul :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:41:
Trouwens even stukje educatie voor de mensen die zeggen dat Koop Op Afstand niet opgaat.

Naar mijn weten (en ik ben voor de beeldvorming juridisch student) is het zo dat PC's en dergelijken niet snel onder de uitzondering van "op maat gemaakte" producten vallen. Het is immers een verzameling van componenten die weer gemakkelijk uit elkaar gehaald kunnen worden, zonder schade, en die gewoon weer te verkopen zijn.

Naar mijn weten kun je een PC gewoon onder wet Kopen Op Afstand retourneren.
Dat klopt, echter assemblage kosten zou je dan wel kwijt zijn denk ik, dat is immers een dienst. Je koopt losse onderdelen en die vallen onder koop op afstand, de dienst van assemblage valt daar niet onder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:41:
[...]

Dan rest mij maar één advies - ga alsjeblieft nooit zelfstandig. Want dat is het risico van het vak. Waar je klanten hebt zul je mondelinge reclame (of anti-reclame) hebben. Dat is onvermijdelijk. Mensen zijn nou eenmaal sociale dieren en delen lief (en leed) met elkaar.

Zo hoort dat, zo doen we dat namelijk al geruime tijd. Zo zijn we namelijk ook gekomen waar we nu zijn. Door onze ervaringen te delen, daar van te leren en elkaar te helpen waar nodig.
Mondelinge reclame en anti-reclame is prima. Maar ik hecht er zelf waarde aan dat men mij eerst de kans gunt om het probleem uit de weg te ruimen. En daarom doe ik dat bij anderen dus ook.

Ik kan hier wel de naam noemen, en dan lezen jullie allemaal dit het zo slecht is gegaan deze keer.
Maar als ik dan over twee weken post dat het prima is opgelost leest de helft het niet meer en dan hebben jullie onterecht een negatief idee over deze webshop.
Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:43:
[...]

Dat klopt, echter assemblage kosten zou je dan wel kwijt zijn denk ik, dat is immers een dienst. Je koopt losse onderdelen en die vallen onder koop op afstand, de dienst van assemblage valt daar niet onder.
Daar heb je gelijk in. Diensten kun je niet, nadat ze geleverd zijn, met Wet KOA terugbetaald krijgen.
xp7amrkr schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:41:
Als zelfstandige dien je achter je producten te kunnen staan, en als deze webshop zo'n waarde hecht aan hun producten was het niet zo bij jou aangekomen.
Dat vind ik nogal streng van je :P
Misschien was met de producten al wel niets mis en is alle schade tijdens het vervoer ontstaan.

Al heb ik het idee dat het bij de montage al wel een beetje fout is gegaan.

[ Voor 43% gewijzigd door DutchManticore op 14-07-2011 20:06 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14
DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:39:
[...]
Ik ben dat niet met je eens. Als zelfstandige zou ik me behoorlijk belazerd voelen als mijn klanten een eventuele slechte ervaring direct online plempen zonder mij zelf de kans te geven om het op te lossen.
offtopic:
Helemaal mee eens. Kan bijvoorbeeld een van deze shops zijn. Het kan zomaar zijn dat PostNL hiervan de schuldige is.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verderf schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:39:
[...]

TNTPostNL gooit met alles, ik zou persoonlijk mijn pc aan geen enkel vervoerds bedrijf toevertrouwen, dan maar een stukje rijden.
De pakketten afdeling heet nog steeds TNT (Pakketservice) geloof ik.

@hieronder: WTF _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 14-07-2011 19:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Verderf
Raven schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:51:
[...]

De pakketten afdeling heet nog steeds TNT (Pakketservice) geloof ik.
Op een pakje wat ik gister binnen kreeg stond letterlijk TNT post maar dan zo -> TNTPostNL, tnt was met pen door gekrast en NL was erachter gezet :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• DutchManticore
Verderf schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:53:
[...]

Op een pakje wat ik gister binnen kreeg stond letterlijk TNT post maar dan zo -> TNTPostNL, tnt was met pen door gekrast en NL was erachter gezet :P
[ot]Whahahaha[/ot]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:43:
Ik kan hier wel de naam noemen, en dan lezen jullie allemaal dit het zo slecht is gegaan deze keer.
Maar als ik dan over twee weken post dat het prima is opgelost leest de helft het niet meer en dan hebben jullie onterecht een negatief idee over deze webshop.
Als er mogelijk echt washers en schroefjes ontbreken... nee, dan was het niet onterecht. Een fout is een fout. Of je hem nou corrigeert of niet, een fout is een fout. En blijft een fout.

Wettelijk is een winkel geroepen zijn fouten te corrigeren. Commercieel is een bedrijf geroepen die fouten uberhaupt niet te maken.

Is dat overdreven kritisch van mij? Nee, niet echt. Service is een woord dat ver te zoeken is soms, zelfs bij grote partijen als, bijvoorbeeld, bol.com (onlangs een nare aanvaring met bol.com gehad)... wie niet horen wil, die moet maar voelen. Bedrijven voelen maar op één manier - financieel. Dan maar geen klanten meer, misschien dat het bericht dan overkomt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 20:01 ]

• eXsownur
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 22:13
Zitten de schroeven aan de onderkant van het moederbord misschien vaster dan aan de bovenkant? Dan trek je de sloten namelijk ook scheef.

• Verderf
I kan me moeilijk voorstellen dat welk zelf respectered bedrijf dan ook een kast leverd in deze staat, dit is gewoon duidelijk transport schade.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@welke winkel het is: Waarschuwen en dergelijke, daar zijn de shopreviews voor. En bij de shopreviews wordt sowieso gevraagd om pas een review te plaatsen nadat alles omtrent de koop is afgerond. Lijkt me prima om dat nog niet te vermelden dus.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 14-07-2011 20:06 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 06:19
Ter vergelijking met hoe het zou moeten zijn. Uit oud een oude review van mijzelf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T9uI96Nyg643fHbSQowZdn7z/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F3j1tYdkQkhFaCCUY8oMfjyB/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E8ez3N8Yj6qnD6U5HARcAL1j/full.jpg

Het lijkt wel alsof de moederboardtray waarop hij gemonteerd zit is losgeschoten. Maar laat deze kast nu net geen uitschuifbare tray hebben. ;-)

[ Voor 52% gewijzigd door Lumics op 14-07-2011 20:09 ]

• DutchManticore
Lumics schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:07:
Ter vergelijking met hoe het zou moeten zijn. Uit oud een oude review van mijzelf:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het lijkt wel alsof de moederboardtray waarop hij gemonteerd zit is losgeschoten. Maar laat deze kast nu net geen uitschuifbare tray hebben. ;-)
Hey handig!

Ik upload zo ff van mij foto van dezelfde hoek, al betwijfel ik dat je er echt veel op kunt zien qua fouten.

Verwijderd

Lumics schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:07:
Mooi werk inderdaad.

• DutchManticore
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/7141/20110714200928.jpg
Nou kijk eens aan. Wat wel duidelijk te zien is, is de achterlijke hoek die de videokaarten hebben ten op zichte van het moederbord. En ten opzichte van elkaar :\

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:16:
[afbeelding]
Nou kijk eens aan. Wat wel duidelijk te zien is, is de achterlijke hoek die de videokaarten hebben ten op zichte van het moederbord. En ten opzichte van elkaar :\
Ik vind zelfs de kast een wat scheve hoek vertonen. Gewoon alsof hij uit het lood is geslagen zeg maar, de rechte hoeken zijn niet recht meer.

Die machine is inderdaad zeer onzorgvuldig gehanteerd. Maar alsnog had ik andere schade verwacht als het zuiver gooi- en smijtwerk was geweest bij PostNL. Meer uiterlijke schade ook. En losgebroken componenten.

• DutchManticore
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:20:
[...]

Ik vind zelfs de kast een wat scheve hoek vertonen. Gewoon alsof hij uit het lood is geslagen zeg maar, de rechte hoeken zijn niet recht meer.

Die machine is inderdaad zeer onzorgvuldig gehanteerd. Maar alsnog had ik andere schade verwacht als het zuiver gooi- en smijtwerk was geweest bij PostNL. Meer uiterlijke schade ook. En losgebroken componenten.
Ja daarom is het ook zo raar.
De kast zelf heeft geen krasje, de doos had wel een paar van die steekgaten. Je weet wel, dat een scherpe hoek in het karton is blijven hangen zeg maar.

De hoeken waren ook allemaal stomp, maar verder geen schade aan de kast.
Misschien dat de enige reden dat er niets kapotgebroken is in de kast zelf is dat de kast zo volgestopt zat met vulling.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54
Ik weet niet wat je allemaal wel en niet gedaan hebt, niet het hele topic gelezen.

Wat ik wel weet is, dat de verzendende partij verantwoordelijk is voor het feit dat het besteld in nieuwstaat bij jou aankomt. Ik zou overal afblijven en gewoon naar de shop bellen en kijken of er een oplossing is.

Volgens mij heb ik destijds (2008) ook een beschadigde Antec Fusion Black gehad, deze heb ik na contact (was Azerty) teruggestuurd, en hiervoor heb ik toen een nieuwe voor gekregen onbeschadigde voor gekregen. Ik heb nette service gekregen (zoals je mag verwachten).

[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 14-07-2011 20:34 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Lumics
DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Ja daarom is het ook zo raar.
De kast zelf heeft geen krasje, de doos had wel een paar van die steekgaten. Je weet wel, dat een scherpe hoek in het karton is blijven hangen zeg maar.

De hoeken waren ook allemaal stomp, maar verder geen schade aan de kast.
Misschien dat de enige reden dat er niets kapotgebroken is in de kast zelf is dat de kast zo volgestopt zat met vulling.
Er is duidelijk iets mis met de assemblage/aflevering. Advies is om niet meer te prutsen. Ook al werkt de hardware wel, dit hoef je niet te accepteren. Zal je net zien dat er een defect optreedt omdat jij je systeem uit elkaar schroeft.

Morgen bellen met de webshop en foto'tje mailen.

BTW. Groot gelijk dat je de naam van de webshop niet noemt. Is niemand bij gebaat. Dit wordt neem ik aan gewoon keurig opgelost zodat iedereen tevreden is. Het kost wat tijd en helaas moet het net voor het weekend gebeuren ;-(

[ Voor 8% gewijzigd door Lumics op 14-07-2011 20:27 ]

• DutchManticore
Ja precies. Ik doe NIETS meer, behalve de shop mailen (dat heb ik net gedaan), en morgenvroeg bellen, en daarna langsgaan.

• Verderf
DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:16:
[afbeelding]
Zie ik nou goed dat de rechterLinkerkant ingedeukt is naar binnen? zou wel verklaren waarom het mobo is verschoven.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die kast is gewoon niet vierkant meer, alsof hij een graad of 2/3 is gaan hellen. Verklaart dan wel meteen die videokaarten, die komen niet meer recht op de PCIe sockets te zitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DutchManticore
Tja :(

Potverdomme zeg.
Dan wacht je dus al vier weken, en zoals het er nu naar uit ziet duurt het nog wel een keer die tijd voordat ik de boel weer voor elkaar heb.

Tot die tijd moet ik elke keer werken en gamen op een oude laptop.
Verschrikkelijk.

• Barleone
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:20:
[...]
Verderf schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:33:
Zie ik nou goed dat de rechterLinkerkant ingedeukt is naar binnen? zou wel verklaren waarom het mobo is verschoven.
SinergyX schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:37:
Die kast is gewoon niet vierkant meer, alsof hij een graad of 2/3 is gaan hellen. Verklaart dan wel meteen die videokaarten, die komen niet meer recht op de PCIe sockets te zitten.
Ik weet het niet, een foto vertekent heel snel. Maar om je ogen een beetje te helpen: met een schrijfhaak zie je zo of de kast haakse hoeken heeft of nét niet. Zo'n ding: Wikipedia: Schrijfhaak
Of ie nog recht is kun je ook prima met een liniaal zien natuurlijk.

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-02 23:33
Pak eens een geodriehoek, winkelhaak of iets met 90 graden geijkt. Ga hier eens je hoeken mee nakijken, ik durf er op te wedden dat het ding uit het lood staat. M.a.w. hij is geschrankt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:41:
Trouwens even stukje educatie voor de mensen die zeggen dat Koop Op Afstand niet opgaat.

Naar mijn weten (en ik ben voor de beeldvorming juridisch student) is het zo dat PC's en dergelijken niet snel onder de uitzondering van "op maat gemaakte" producten vallen. Het is immers een verzameling van componenten die weer gemakkelijk uit elkaar gehaald kunnen worden, zonder schade, en die gewoon weer te verkopen zijn.

Naar mijn weten kun je een PC gewoon onder wet Kopen Op Afstand retourneren.
Het probleem is dat de individuele verpakkingen van de losse componenten waarschijnlijk al weggegooid zijn, waardoor de leverancier deze niet meer kan verkopen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SeatRider schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:46:
[...]

Het probleem is dat de individuele verpakkingen van de losse componenten waarschijnlijk al weggegooid zijn, waardoor de leverancier deze niet meer kan verkopen.
Die schade zullen ze dan dus met de vervoerder van het product moeten opnemen.

https://discord.com/invite/tweakers

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:19

F.West98

Alweer 17 jaar hier

[...]

doen ze ze in de volgende te bouwen pc in een 'archief'

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• DutchManticore
[...]

Nee ik heb alle dozen thuis.
Ik vraag altijd of ze alle dozen willen bewaren. ;)
Ik heb ALLES nog.

**SNIP**

Post gewoon niets als je niets te melden hebt **SNIP

Modbreak:Pot <-> ketel. Negeer brakke replies en laat dat aan ons over, we lezen je topicreports heus wel
significant schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:43:
Pak eens een geodriehoek, winkelhaak of iets met 90 graden geijkt. Ga hier eens je hoeken mee nakijken, ik durf er op te wedden dat het ding uit het lood staat. M.a.w. hij is geschrankt.
Ben even niet thuis, maar zal straks eventjes kijken.

[ Voor 114% gewijzigd door dion_b op 14-07-2011 21:34 ]

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It&#039;s just a fact

DutchManticore, kun je eens een foto maken van je kast zonder de kabels van de voeding erin en de crossfire bridges erop? Bij Voorbaat Dank

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• DutchManticore
jopitan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:30:
DutchManticore, kun je eens een foto maken van je kast zonder de kabels van de voeding erin en de crossfire bridges erop? Bij Voorbaat Dank
Hmm. Nee dank je.
Ga niet meer aan die kast zitten. Wil de webshop niet het idee geven dat de schade door mijn eigen toedoen is ontstaan. :P

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik zou inderdaad ook contact op nemen met de desbetreffende shop en er verder niets meer aan doen.

Het is mij duidelijk dat er toch het een en ander aan de pc mankeert, de scheve kaarten zien er echt niet fijn uit, de kast lijkt (zoals eerder gezegd) ook wat scheef te staan, durf ook echt niet te zeggen of de machine gaat werken in zijn huidige staat. het zal in ieder geval zeker niet goed zijn voor de hardware op de langere termijn , zeker ook omdat hardware (metaal) krimpt en uitzet tijdens het opwarmen en afkoelen.

In ieder geval geen genoegen mee nemen , de foto's spreken voor zich , het ziet er gewoon niet fijn uit.

Succes ermee, hoop echt dat het goed opgelost wordt voor je .

• DutchManticore
Nou even een update. Kan ik ook mooi overzicht houden voor de shop review.

Ik heb eergister avond gemaild, gistermorgen, en gisteravond.
Het is nu bijna twaalf uur 's middags en ik heb nog helemaal niets terug gehad. Niet eens een bevestiging dat ze in overleg zijn ofzo.

Niet netjes. Ze hebben nu middagpauze, maar ik ga dalijk om 1 uur direct bellen.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt, maar ga nou niet lijdzaam afwachten tot ze eens contact met jou opnemen als ze twee dagen niet reageren op zo'n probleem. Als webshop weet je dat zulk soort dingen voor de klant altijd erg dringend zijn en dat dien je correct af te handelen.

Als je in staat bent zou ik morgen direct in de auto stappen met je PC, en het ding bij de webshop op het bureau zetten. En niet eerder weer weggaan dan wanneer zij je je geld terug of een nieuw geassembleerd systeem hebben toegezegd. Het moet niet gekker worden 8)7, je praat hier wel over 1300 euro of iets dergelijks.

[ Voor 4% gewijzigd door Struikrover op 15-07-2011 12:11 ]

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:02:
maar ik ga dalijk om 1 uur direct bellen.
Voor dergelijke bedragen heeft het mijn persoonlijke voorkeur om sowieso te bellen. Ik heb op de backoffice/3de-lijn van een webshop (bol.com) gewerkt, ik weet hoe ongelooflijk gemakkelijk het kan zijn om bij een email te denken: Ach, dit kan wel even wachten.

Niet dat dat mijn stijl was, wel die van mijn collega's.

• DutchManticore
Ja precies. Daarom, om 1300 is de pauze af gelopen, en dan nemen ze weer op.
Als ze moeilijk doen, deel ik ze mede dat tweakers ook met spanning meeleest, en dat ik dan gebruik wens te maken van de wet Kopen Op Afstand.

Ik ga hier ook geen spelletjes spelen.
Wil het goed voor elkaar hebben, het is inderdaad gewoon een flink bedrag. 1350 euro...

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:35:
Als ze moeilijk doen, deel ik ze mede dat tweakers ook met spanning meeleest, en dat ik dan gebruik wens te maken van de wet Kopen Op Afstand.

Wil het goed voor elkaar hebben, het is inderdaad gewoon een flink bedrag. 1350 euro...
Ja, dan zullen ze sidderen van angst. Kom op zeg. Maak dan gewoon gebruik van de kopen op afstand wet, en doe niet moeilijk. Problemen met TNT/UPS/de post zullen er altijd zijn. Of gewoon vragen of je zo langs kan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door ikheetkoen op 15-07-2011 12:39 ]

• DutchManticore
ikheetkoen schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:38:
[...]

Ja, dan zullen ze sidderen van angst. Kom op zeg. Maak dan gewoon gebruik van de kopen op afstand wet, en doe niet moeilijk. Problemen met TNT/UPS/de post zullen er altijd zijn.
Ze hoeven niet bang te zijn.
Ik wil ze alleen wel even medelen dat dit natuurlijk als een lopend vuurtje rondgaat.

Zeker op een site als Tweakers.
Ik heb geen grootheids waanzin. Ik hoef daar niet als Scarface behandeld te worden :O

• FraGment
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-01 19:23
DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:35:

Ik lees al een tijdje mee, het enige wat ik nu kan zeggen is succes! en mijn ervaring met telefonisch een hardware kwestie oplossen was niet positief. Ik zou sowieso met heel de inboedel terug naar de shop.

Wacht in spanning.

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:39:
[...]

Ze hoeven niet bang te zijn.
Ik wil ze alleen wel even medelen dat dit natuurlijk als een lopend vuurtje rondgaat.

Zeker op een site als Tweakers.
Ik heb geen grootheids waanzin. Ik hoef daar niet als Scarface behandeld te worden :O
Wacht even... gisteravond/vannacht was je nog hypernerveus om de naam te noemen - "Ik wil ze wel eerst de kans geven het op te lossen" en nu ga je het "naming and shaming" van de winkel als dwangmiddel gebruiken?

... WTS [Clue]

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@WTS Clue
Wacht even... gisteravond/vannacht was je nog hypernerveus om de naam te noemen - "Ik wil ze wel eerst de kans geven het op te lossen" en nu ga je het "naming and shaming" van de winkel als dwangmiddel gebruiken?
Uit alles blijkt dat de TS het netjes op wil lossen. Dat 'tweakers.net' meeleest hoeft voor de shop geen enkel probleem te zijn, en zal ze misschien aansporen om snel en effectief te handelen. Dat lijkt me ook de juiste benadering door de shop.zeker als ik lees dat de communicatie tot nu toe niet heel erg soepel loopt, de levertijden toch wel een stuk langer zijn geworden, en de geleverde PC niet voldoet aan redelijke eisen. Een goeie nazorg kan die minnen aanvullen met wat plussen. Wat jij nu imo onterecht een dwangmiddel noemt zie ik als een gezonde stimulans.
(edit @Kharay, topic had ik al geheel gelezen, en mijn indruk van de TS is niet dat hij kwaad wil, hij wil wel een goeie oplossing/pc. Tot nu toe heeft de shop nog geen reactie gegeven, en bellen na 13:00 toch pas? Het gedrag/product van de shop verdient geen weliswaar schoonheidsprijs, maar het lijkt mij afhankelijk van hun reactie of de uitkomst van dit hele gedoe positief of negatief wordt.Ze een beetje aansporen tot 'goed' gedrag, daar lijkt me niks mis mee.)

[ Voor 22% gewijzigd door Hamish op 15-07-2011 13:09 . Reden: reactie Kharay. ]

Verwijderd

Hamish schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:51:
@WTS Clue
[...]
Uit alles blijkt dat de TS het netjes op wil lossen. Dat 'tweakers.net' meeleest hoeft voor de shop geen enkel probleem te zijn, en zal ze misschien aansporen om snel en effectief te handelen. Dat lijkt me ook de juiste benadering door de shop, zeker als ik lees dat de communicatie tot nu toe niet heel erg soepel loopt, de levertijden toch wel een stuk langer zijn geworden, en de geleverde PC niet voldoet aan redelijke eisen. Een goeie nazorg kan die minnen aanvullen met wat plussen. Wat jij nu imo onterecht een dwangmiddel noemt zie ik als een gezonde stimulans.
Lees dan nu nog eens dit topic vanaf het begin.

• DutchManticore
Hamish schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:51:
@WTS Clue
[...]
Uit alles blijkt dat de TS het netjes op wil lossen. Dat 'tweakers.net' meeleest hoeft voor de shop geen enkel probleem te zijn, en zal ze misschien aansporen om snel en effectief te handelen. Dat lijkt me ook de juiste benadering door de shop, zeker als ik lees dat de communicatie tot nu toe niet heel erg soepel loopt, de levertijden toch wel een stuk langer zijn geworden, en de geleverde PC niet voldoet aan redelijke eisen. Een goeie nazorg kan die minnen aanvullen met wat plussen. Wat jij nu imo onterecht een dwangmiddel noemt zie ik als een gezonde stimulans.
Precies. Dit is dus helemaal correct.
Jij begrijpt hoe ik dit 'spelletje' speel.
Ik wil ze niet dwingen, helemaal niet. Als ik iemand moet dwingen tot goede service dan bestel ik daar ten eerste al niet eens, en ten tweede dan zou ik nu direct Wet KOA inroepen.

Ik heb geen zin om te moeten vechten voor iets waar ik gewoon recht op heb. Als dat met meer middelen moet dan normale omgangsvormen hoeft het voor mij niet meer.

Het is 13:00, ik ga ze zo even bellen.

En Kharay, al zou je het als dwangmiddel zien dan zou je je nog steeds in mijn uitleg moeten vinden?
Gister wilde ik de naam inderdaad niet zeggen omdat de shop zelf nog geen kans heeft gehad om het te repareren, als ze dat wel gehad hebben staat het mij, in mijn mening, vrij om de naam van de shop vrij te geven...

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:07:
[...]
En Kharay, al zou je het als dwangmiddel zien dan zou je je nog steeds in mijn uitleg moeten vinden?
Gister wilde ik de naam inderdaad niet zeggen omdat de shop zelf nog geen kans heeft gehad om het te repareren, als ze dat wel gehad hebben staat het mij, in mijn mening, vrij om de naam van de shop vrij te geven...
... 8)7

Nou, ben benieuwd! Ik hoop dat je ze telefonisch wél direct kan bereiken.

• DutchManticore
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:10:
[...]

... 8)7

Nou, ben benieuwd! Ik hoop dat je ze telefonisch wél direct kan bereiken.
Ik ga het nu proberen 8)7 |:( :F

[ Voor 16% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 13:15 ]

Verwijderd

*wacht in spanning af terwijl hij tussentijds Metroid Prime op de Wii speelt*

;)

Nee, serieus... zonder dollen, af en toe steek ik misschien een beetje de draak met je beslissingen, maar, ik meen het nog steeds oprecht wanneer ik zeg dat ik hoop dat het correct opgelost zal worden. Je hebt gewoon recht op een correct werkend produkt voor je €1350.

Ik ben gewoon een nar soms, trek je er niet al teveel van aan. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 13:16 ]

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
SinergyX schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:43:
[...]

Scheef maar niet krom:
[afbeelding]

PCB lijkt wel licht 'gedraaid' tezitten, maar de cooler zelf ziet er recht uit.
Trek die lijn nog maar eens langs de printplaat bovenaan,zo krom als een hoepel ,of kijk ik zo krom als een hoepel,dat is ook nog een optie :w

• DutchManticore
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:15:
[...]

*wacht in spanning af terwijl hij tussentijds Metroid Prime op de Wii speelt*

;)

Nee, serieus... zonder dollen, af en toe steek ik misschien een beetje de draak met je beslissingen, maar, ik meen het nog steeds oprecht wanneer ik zeg dat ik hoop dat het correct opgelost zal worden. Je hebt gewoon recht op een correct werkend produkt voor je €1350.

Ik ben gewoon een nar soms, trek je er niet al teveel van aan. :P
Ik zal er rekening mee houden ;)
En het bandje aan de telefoon zegt dat ze gesloten zijn tot 13:30, de website tot 13:00.

Hmmm
fragcompany schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:16:
[...]

Trek die lijn nog maar eens langs de printplaat bovenaan,zo krom als een hoepel ,of kijk ik zo krom als een hoepel,dat is ook nog een optie :w
Ja echt he :P
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat dit daar zo weggegaan is. Het is echt een gerespecteerd bedrijf in Nederland volgens mij.

Echt belachelijk dat je ze mij dit op durven sturen als het daar gedaan zou zijn.

[ Voor 84% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 13:24 ]

• WhySoSerious
  • Laatst online: 18:08

WhySoSerious

Be the change.

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:07:
[...]

Precies. Dit is dus helemaal correct.
Jij begrijpt hoe ik dit 'spelletje' speel.
Ik wil ze niet dwingen, helemaal niet. Als ik iemand moet dwingen tot goede service dan bestel ik daar ten eerste al niet eens, en ten tweede dan zou ik nu direct Wet KOA inroepen.

Ik heb geen zin om te moeten vechten voor iets waar ik gewoon recht op heb. Als dat met meer middelen moet dan normale omgangsvormen hoeft het voor mij niet meer.

Het is 13:00, ik ga ze zo even bellen.

Hou toch op over die naam man. Iedereen die je post-history terugkijkt ziet waar je hem hebt besteld...

• DutchManticore
WhySoSerious schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:23:
[...]

Hou toch op over die naam man. Iedereen die je post-history terugkijkt ziet waar je hem hebt besteld...
Daar kan ik helaas niets aan doen.
Wel fijn dat je het even hierneer plempt meneer internet detective :F

Maar waar ik nu bang voor ben is dat als ik ze een nieuw systeem samen laat stellen, ze gewoon deze onderdelen opnieuw gebruiken. Ik wil er eerlijk gezegd NIETS meer van hebben.

-CPU : Ok, hier zal misschien weinig mis mee zijn. Als dat ding steving in z'n socket zit en hij stuitert een keer of wat dan ook moet er niet heelveel aan stukgaan lijkt mij.
-CPU koeler : Dat ding is enorm zwaar. Als de hele boel een keer gestuiterd is hebben de punten waar dat ding op het moedebord zit het goed te verduren gehad. Daarnaast kan er ook het één en ander krom zijn.
-Mobo : Verbogen PCIe lane, en d'r staat nogal wat kracht op als ik dat allemaal zo zie. Deze hoef ik dus zeker niet meer te hebben
-GPU's : Beide GPU's zitten zo scheef en strak dat de PCB's krom zijn en dat de PCIe lane ook verbogen is. Deze hebben het ook flink te verduren gehad. En ik ga voor 450 euro geen risico lopen met de gezondheid van die dingen.
-HDD : Stuiterende HDD's... :X
-PSU : Wilde ik sowieso al ruilen voordat ik achter dit hele gebeuren kwam.

[ Voor 61% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 13:25 ]

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:24:
[...]

Maar waar ik nu bang voor ben is dat als ik ze een nieuw systeem samen laat stellen, ze gewoon deze onderdelen opnieuw gebruiken. Ik wil er eerlijk gezegd NIETS meer van hebben.
Don't hate the messenger, hate the game... Punt is wel dat je met jouw postgedrag en verwoording van bepaalde zaken het aannemelijk maakt om dit terug te lezen. Dankjewel, heb me ermee vermaakt O+

Voor de rest succes met de verdere afhandeling, zal vast wel goed komen, zolang je jezelf maar rustig houdt. Dan zullen mensen veel eerder geneigd zijn je te helpen.

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:24:
[...]

-CPU : Ok, hier zal misschien weinig mis mee zijn. Als dat ding steving in z'n socket zit en hij stuitert een keer of wat dan ook moet er niet heelveel aan stukgaan lijkt mij.
-CPU koeler : Dat ding is enorm zwaar. Als de hele boel een keer gestuiterd is hebben de punten waar dat ding op het moedebord zit het goed te verduren gehad. Daarnaast kan er ook het één en ander krom zijn.
-Mobo : Verbogen PCIe lane, en d'r staat nogal wat kracht op als ik dat allemaal zo zie. Deze hoef ik dus zeker niet meer te hebben
-GPU's : Beide GPU's zitten zo scheef en strak dat de PCB's krom zijn en dat de PCIe lane ook verbogen is. Deze hebben het ook flink te verduren gehad. En ik ga voor 450 euro geen risico lopen met de gezondheid van die dingen.
-HDD : Stuiterende HDD's... :X
-PSU : Wilde ik sowieso al ruilen voordat ik achter dit hele gebeuren kwam.
Ten overvloede - http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

Al ben ik nu wel bezorgd over
Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

...
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
...

• DutchManticore
Dan heb je het topic niet goed gelezen Kharay :P
Ik heb het al twee keer uitgelegd, maar nogmaals (overigens.. totaal geen bijdehand toontje bedoeld ofzo hoor!)

Een product dat op maat is gemaakt is, zoals daar staat, bijvoorbeeld een maatpak.
Een product dat 'custom' in elkaar is gezet door middel van losse componenten is geen product dat op maat is gemaakt.

De reden dat de formele wetgever deze bepaling heeft opgenomen in de Wet KOA is dat men bijvoorbeeld geen dingen als een schilderij kan bestellen, dan na zeven dagen annuleert, en de verkoper vervolgens met een onverkoopbaar object zit. Zelfde met een maatpak. Dat past alleen de klant, en een nieuwe klant daarvoor vinden zal moeilijk zijn.

Compleet anders is dit bij computers. Die kun je zonder dat er schade ontstaat uit elkaar halen en als geheel of losse onderdelen verkopen.

(nogmaals voor de beeldvorming, ik ben juridisch student)

Dus mocht je zelf ooit KOA nodig hebben, onthoudt dit dan eventjes ;)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Als ze uit staan kunnen ze enorm veel aan. Zelfs draaiende HDDs gaan niet zo snel stuk. Ik heb heel wat (per ongeluk!) laten stuiteren :+
Een maatpak is op maat geknipte stof etc. Dit zijn gewoon een stel standaardcomponenten die zonder aanpassen of schade in een kast gestopt zijn.

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:36:
[...]

Dan heb je het topic niet goed gelezen Kharay :P
Ik heb het al twee keer uitgelegd, maar nogmaals

Een product dat op maat is gemaakt is, zoals daar staat, bijvoorbeeld een maatpak.
Een product dat 'custom' in elkaar is gezet door middel van losse componenten is geen product dat op maat is gemaakt.

De reden dat de formele wetgever deze bepaling heeft opgenomen in de Wet KOA is dat men bijvoorbeeld geen dingen als een schilderij kan bestellen, dan na zeven dagen annuleert, en de verkoper vervolgens met een onverkoopbaar object zit. Zelfde met een maatpak. Dat past alleen de klant, en een nieuwe klant daarvoor vinden zal moeilijk zijn.

Compleet anders is dit bij computers. Die kun je zonder dat er schade ontstaat uit elkaar halen en als geheel of losse onderdelen verkopen.

(nogmaals voor de beeldvorming, ik ben juridisch student)

Dus mocht je zelf ooit KOA nodig hebben, onthoudt dit dan eventjes ;)
Jij bent echt... onbetaalbaar...

Paniek zaaien één post eerder... "ik wil eigenlijk gewoon mijn geld terug".... en dan vervolgens uitleggen hoe jij inderdaad gewoon recht hebt op je geld terug.

Enfin... maak gewoon aanspraak op Kopen Op Afstand, zeg er verder niets bij. Mochten ze hun vraagtekens hebben over de staat waarin het ding terugkomt dan kun je het op dat moment alsnog uitleggen. ;)

• DutchManticore
Whahah waarschijnlijk zijn 't gewoon misverstanden haha.
Ik probeerde geen paniek te zaaien.

Ik bedoelde te zeggen dat ik nog wel een computer wil, en dat ik deze tent nog wel de kans wil geven om te leveren, maar dat ik bang ben dat ze dan weer deze gehavende onderdelen gaan gebruiken. Zo bedoelde ik het :P

Edit://
Maargoed ik ga nu bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 13:40 ]

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Ga langs, zorg dat je nieuwe ondelen meekrijgt (die dus verpakt zijn) en zet hem zelf in elkaar.

Met al dat gedoe hier was je daar minder tijd aan kwijt geweest.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit wordt echt wel een gigantische soap, ik snap niet hoe jij er zulke problemen van kan maken. Bel Azerty gewoon op, leg de situatie uit en vraag hoe ze het op gaan lossen. Ik heb erg goede ervaringen met Azerty met betrekking tot service. Vaak genoeg producten mogen omruilen zonder dat ze eerst wilden testen of het defect was (dat was het natuurlijk wel). Er zijn nu al twee topics met gigantisch veel posts aan besteed terwijl dit volgens mij met een enkel telefoontje op te lossen is.
Je maakt het nu voor jezelf ook een stuk lastiger omdat je je steeds meer gaat opwinden hier over. Als het straks blijkt dat ze het gewoon terugnemen is er niks aan het handje en is al die stress voor niets geweest. Als ze het niet willen terugnemen, ook niet onder de wet koop op afstand, weet je zelf dat je in je recht staat en kan je het juridisch gaan aanvechten. Dat laatste lijkt me echter absoluut nog niet noodzakelijk. Je zegt zelf dat je ze de kans wilt geven, dan kan je toch gewoon bellen en het even uitpraten?

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 15-07-2011 13:44 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DutchManticore
Tsurany schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:43:
Dit wordt echt wel een gigantische soap, ik snap niet hoe jij er zulke problemen van kan maken. Bel Azerty gewoon op, leg de situatie uit en vraag hoe ze het op gaan lossen. Ik heb erg goede ervaringen met Azerty met betrekking tot service. Vaak genoeg producten mogen omruilen zonder dat ze eerst wilden testen of het defect was (dat was het natuurlijk wel). Er zijn nu al twee topics met gigantisch veel posts aan besteed terwijl dit volgens mij met een enkel telefoontje op te lossen is.
Wat doe ik nu dan?
Misschien moet je het topic eerst even lezen voordat je antwoord?

Ik probeer gisteren en vandaag al te bellen maar krijg iemand aan de lijn die er niets van weet en net namen ze niet op. Sta nu in de wachtrij.

Email ook geen response.

De dame aan telefoon zegt dat ik hem maar naar RMA afdeling moet sturen.
Weet alleen niet of dat wel vertrouw. Zoals ik net zei... ik denk dat ik liever allemaal compleet nieuwe hardware heb.

Dus geen gerecyclede spullen uit dit systeem?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb het topic gelezen, niet helemaal maar wel in grote lijnen. Ik denk dat je jezelf drukker maakt dan nodig is, dat lijkt mij zonde van je tijd. Maar goed, laten we daar niet verder op ingaan.

Je hebt nu dus een gesprek gehad, zij zegt dat hij naar de RMA afdeling moet. Dat is logisch zo werkt het. Heb jij aangegeven dat je de wet koop op afstand wilt gebruiken omdat je er geen vertrouwen in hebt? Heb je eventueel gesproken over de mogelijkheid om hem zelf langs te brengen?
Ik snap dat je nieuwe hardware wilt, dit is een volstrekt onacceptabel systeem, dat moet sowieso vervangen.

Ik zou nogmaals bellen en het opnieuw doorspreken, aangeven dat dit voor jou een erg vervelende situatie is. Lukt dat niet zou ik contact opnemen met de bedrijfsleider en het probleem bij hem voorleggen. Aangeven dat je al langer klant bent, de winkel erg waardeert maar dat dit voor jou niet acceptabel is en je het goed opgelost wilt zien.

Denk wel goed na wat je doet, als jij akkoord gaat met RMA heb je geen recht meer om de wet koop op afstand te gebruiken aangezien die termijn afloopt tijdens de RMA afhandeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 15-07-2011 13:54 ]

Verwijderd

Het voorstel van zelf langs gaan brengen komt keer op keer terug en eigenlijk is het inderdaad wel het beste advies op dit moment - pak het ding in, rij bij die mensen langs en ga gewoon even in levende lijve met die mensen in gesprek.

Telefoon... email... het is en blijft toch altijd afstandelijker dan face to face contact. Ik denk dat als je nu gewoon dat ding inderdaad bij die mensen langs zou gaan brengen, gewoon rustig de situatie nog eens uitlegt en beide partijen (jezelf en de winkel in kwestie) gewoon de tijd gunt om de juiste reactie te formuleren dat je wel eens heel prettig verrast zou kunnen worden.

• DutchManticore
Ja ik heb ook erg graag face-to-face, maar ik woon nou niet echt om de hoek.
Het is, in het hypothetische geval dat er geen enkel verkeer op de weg is, ruim een uur rijden.
Dan zie ik het alweer gebeuren dat ik met vijf minuten klaar ben, en dan weer een uur terug kan.

En Tsurany, ik heb inderdaad net aangegeven dat ik over dacht om gebruik te maken van de Wet KOA. De dame aan de telefoon negeerde dat maar een beetje en zei dat ik haar persoonlijk maar een mailtje moest sturen en dat zij het met de afdeling RMA zou bezorgen.

Aan de ene kant vind ik het lullig om nu te zeggen. Wet KOA -> hier heb je de boel terug, en ik wil mijn geld terug. Maar het lijkt erop dat dit wel de enige manier is om helemaal zeker te weten dat ik verse en gezonde hardware krijg.

Als ik de huidige partij een nieuw systeem laat samenstellen na RMA dan zullen ze waarschijnlijk enkele onderdelen hergebruiken en dat vertrouw ik zoals Tsurany ook zegt, terecht voor geen meter. Ik kan niet ruiken wat er met deze hardware is gebeurd maar ik kan wel zien dat er dingen zijn gebeurd die niet gezond zijn. Of dat nou bij de assemblage of het transport was is niet van belang.

Ik wil voor mijn 1350 euro gewoon een systeem dat helemaal gezond is.
Ik denk dat ik, helaas voor de PCboer, toch voor mezelf moet kiezen en zo zeker weet dat ik gezond spul in huis haal.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Dus wat ga je nu doen?

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:05:
Het is, in het hypothetische geval dat er geen enkel verkeer op de weg is, ruim een uur rijden.
Dan zie ik het alweer gebeuren dat ik met vijf minuten klaar ben, en dan weer een uur terug kan.
De voornaamste reden dat ook ik het nu voorstelde, om de machine zelf terug te brengen - we hebben vooralsnog niet met zekerheid bevestigd danwel uitgesloten wie de verantwoordelijke partij is, voor de staat waarin de PC bij je arriveerde. Maar het is zondermeer niet uit te sluiten dat het inderdaad PostNL is.

En, ik denk niet dat je op nog meer kopzorgen zit te wachten - De kopzorgen van wanneer PostNL het wéér zou verkloten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En toch is de wet koop op afstand volgens mij niet zonder meer van toepasing op een geassembleerd systeem. Natuurlijk is die uitzondering in die wet op verschillende manieren te interpreteren (ja ik heb de rest van het topic gelezen dus ik weet hoe jij erover denkt).

Lees ook maar eens dit door: http://blog.iusmentis.com...r-de-wet-koop-op-afstand/ En dan met name in de comments staat een vraag + antwoord wat hierover gaat...

Dus denk dat de winkel hier sowieso niet zomaar mee akkoord gaat en ook volgens de wet is het dus maar zeer de vraag of ze dat wel zouden moeten doen.

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 15-07-2011 14:10 ]

• DutchManticore
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:07:
[...]

De voornaamste reden dat ook ik het nu voorstelde, om de machine zelf terug te brengen - we hebben vooralsnog niet met zekerheid bevestigd danwel uitgesloten wie de verantwoordelijke partij is, voor de staat waarin de PC bij je arriveerde. Maar het is zondermeer niet uit te sluiten dat het inderdaad PostNL is.

En, ik denk niet dat je op nog meer kopzorgen zit te wachten - De kopzorgen van wanneer PostNL het wéér zou verkloten.
Nee als ik een nieuw systeem krijg, RMA of bij een andere partij dan ga ik hem zelf ophalen.
Dat heb ik nu wel geleerd.

En ik222. Ik ga 't denk ik proberen, en dan zal ik je laten zien dat dit absoluut een geval is dat onder de wet KOA valt.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 14:11 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:07:
Of je nu op KOA of RMA gaat zitten, ik dat dit een erg belangrijk punt is. PostNL (en TPG en TNT) is 1 van de meest moeizame bedrijven om daar je gelijk te gaan halen, laat staan ooit een vergoeding te krijgen.

Maar ga gewoon eerst rustig met Azerty praten, een uurtje rijden om slapeloze nachten en juridisch geneuzel te voorkomen zou ik niet eens over twijfelen (goed, ik ga ook rustig 160km rijden om een autoradio op te halen, puur omdat ik dan weet dat er niets onderweg mee kan gebeuren).

Het wordt nu echt een wellus/nietus verhaal over elk juridisch discussiepunt wat er is op internet, je schiet hier 0,0 mee op, zeker niet met 'dreigingen' en 'bewijzen'.

Hoe zag trouwens de doos/verpakking eruit?

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 15-07-2011 14:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Barleone
ik222 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:09:
En toch is de wet koop op afstand volgens mij niet van toepasing op een geassembleerd systeem. Natuurlijk is die uitzondering in die wet op verschillende manieren te interpreteren (ja ik heb de rest van het topic gelezen dus ik weet hoe jij erover denkt).

Lees ook maar eens dit door: http://blog.iusmentis.com...r-de-wet-koop-op-afstand/ En dan met name in de comments staat een vraag + antwoord wat hierover gaat...

Dus denk dat de winkel hier sowieso niet zomaar mee akkoord gaat en ook volgens de wet is het dus maar zeer de vraag of ze dat wel zouden moeten doen.
Ik denk dat het laatste woord daar ook nog niet over gezegd is. Het is per geval ook verschillend lijkt me. Een systeem met exotische hardware valt eerder buiten de boot dan een systeem met mainstream hardware wat dagelijks verkocht wordt. Die hardware is makkelijker terug op de plank te zetten dan het duurste van het duurste bijvoorbeeld. Een welwillende shop zal in het eerste geval geen bezwaar tegen de wet KOA hebben.

• DutchManticore
Wat Barleone zegt, en SinergyX (zo schrijf ik het goed toch? ;)) de doos zag er redelijk goed uit.
De hoeken waren afgestompt, en er zaten wat van die plekken in waar er een hoek van een andere doos in het karton was blijven haken zeg maar, maar voor de rest best goed.

Wat wel opviel was dat onder de PC kast een hoop vulling zat (in de doos) maar bij de bovenkant helemaal niets. Daar lag hij gewoon op het kale karton. Verder zaten er geen stickers op de verpakking waarom je kon zien wat de bovenkant was.

Meneer van de TNT heeft hem ook op de kop in de auto gehad staan, en zo naar binnen gedragen.

Edit:
Oh bellen is echt zo vervelend inderdaad.
Ik krijg een bijzonder vriendelijke dame aan telefoon die alleen niet echt op dingen in kan gaan. Zij is gewoon de telefoniste.

Als ik dan vraag om te worden doorverbonden met de RMA afdeling zegt ze dat die geen telefoon hebben en dat ik moet mailen. Als ik mail krijg ik niets terug, en als ik via de telefoon daarover klaag, heb ik ineens binnen een paar minuten een mailtje terug.

Woonde ik maar dichterbij.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 14:24 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:05:
Ik ken die situatie, zelf ook al twee keer op en neer gereden voor een snelle afhandeling. Eenmaal met een voeding met een defecte fan en eenmaal met een serie van drie hardeschijven. Twee van deze schijven waren defect en aangezien ze uit dezelfde batch kwamen wilde ik het geheel omruilen. Hier werd telkens geen probleem van gemaakt, het langsrijden was dan ook puur om een snelle afhandeling te verzorgen.
En Tsurany, ik heb inderdaad net aangegeven dat ik over dacht om gebruik te maken van de Wet KOA. De dame aan de telefoon negeerde dat maar een beetje en zei dat ik haar persoonlijk maar een mailtje moest sturen en dat zij het met de afdeling RMA zou bezorgen.
Zou een goed en duidelijk mailtje schrijven waarin je een voorstel doet voor de oplossing en waarin je aangeeft nog steeds een pc volgens die specificaties te willen ontvangen maar geen trek hebt in beschadigde onderdelen.
Aan de ene kant vind ik het lullig om nu te zeggen. Wet KOA -> hier heb je de boel terug, en ik wil mijn geld terug. Maar het lijkt erop dat dit wel de enige manier is om helemaal zeker te weten dat ik verse en gezonde hardware krijg.
Dat even met het bedrijf overleggen, je kan natuurlijk altijd serienummers opschrijven en controleren. Maar kijk eerst wat ze als oplossing aanbieden. Als de hardware duidelijk niet voldoet kunnen zij ook weer aanspraak maken op hun leverancier en jou nieuwe producten leveren.

• ik222
  • Niet online
DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:10:
[...]

En ik222. Ik ga 't denk ik proberen, en dan zal ik je laten zien dat dit absoluut een geval is dat onder de wet KOA valt.
Ik ben in elk geval zeer benieuwd hoe het af gaat lopen dan maar ik vrees dat het toch echt heel moeilijk gaat worden om hem onder KOA te retourneren. Vooral omdat het dus lang niet zeker is dat de wet aan jou kant staat...

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Blijkbaar gaat het telefonisch contact nogal moeilijk.
Ik denk dat je op het punt komt dat je je moet afvragen of je het er niet voor over hebt om voor 1350 euro een uur heen en een uur terug in de auto te zitten. Wellicht is dat beter dan hier dagen mee rondlopen? Ook voor je eigen gemoedsrust.

[ Voor 12% gewijzigd door Struikrover op 15-07-2011 14:29 ]

• DutchManticore
Weer aan telefoom. Wordt nu wel doorverbonden

Edit://
Oh nee toch niet.
Drie minuten in de wacht en dan toch maar weer advies mailen 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 14:38 ]

• Verderf
Gast, ga er gewoon langs! met beetje mazzel neem je de spullen erna weer mee naar huis ook. Het is niet alsof hardware niks kan hebben en anders is er altijd nog zowiets als garantie!

• SH4D3H
ik222 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:25:
Vooral omdat het dus lang niet zeker is dat de wet aan jou kant staat...
De zin "zaken die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper" is er ter bescherming van de verkoper in het geval dat de betreffende zaken niet meer te verkopen zijn. Computeronderdelen zijn, tenzij gegraveerd of op een speciale manier passend gemaakt, gewoon los te halen en te verkopen. De kosten voor de dienst, de assemblage, is hij natuurlijk wel kwijt.

• DutchManticore
SH4D3H schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:40:
[...]

De zin "zaken die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper" is er ter bescherming van de verkoper in het geval dat de betreffende zaken niet meer te verkopen zijn. Computeronderdelen, tenzij gegraveerd of op een speciale manier passend gemaakt, gewoon los te halen en te verkopen. De kosten voor de dienst, de assemblage, is hij natuurlijk wel kwijt.
Idem dito met de verzendkosten.

• ik222
  • Niet online
SH4D3H schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:40:
[...]

De zin "zaken die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper" is er ter bescherming van de verkoper in het geval dat de betreffende zaken niet meer te verkopen zijn. Computeronderdelen zijn, tenzij gegraveerd of op een speciale manier passend gemaakt, gewoon los te halen en te verkopen. De kosten voor de dienst, de assemblage, is hij natuurlijk wel kwijt.
Daar kun je dus over discussieren bijvoorbeeld op de CPU + CPU koeler zitten sporen van gebruik (koelpasta). Maar lees maar eens de bron die ik eerder noemde.

• SH4D3H
ik222 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:45:
Daar kun je dus over discussieren bijvoorbeeld op de CPU + CPU koeler zitten sporen van gebruik (koelpasta). Maar lees maar eens de bron die ik eerder noemde.
Dat is irrelevant. Je kunt je CPU niet testen zonder koeler. Net zoals je een product uit een blisterverpakking niet kunt testen zonder de verpakking te slopen.

• ik222
  • Niet online
SH4D3H schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:48:
[...]

Dat is irrelevant. Je kunt je CPU niet testen zonder koeler. Net zoals je een product uit een blisterverpakking niet kunt testen zonder de verpakking te slopen.
Koop op afstand is ook niet perse bedoeld om te kunnen testen... Het is om consumenten te beschermen tegen impulsieve aankopen.

Daarnaast heb je bij een geassembleerde pc natuurlijk meerdere dingen zoals een combinatie van specifieke onderdelen en het werk wat er in gestoken (wat je een dienst kan noemen die ook niet onder de wet koop op afstand valt).

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 15-07-2011 14:52 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:30

Jrz

––––––––––––

Jawel.

Enerzijds omdat je een product niet kan proberen op afstand, iets wat je wel kan vragen in een winkel.

De afkoelingsperiode bij contracten bij de wet koop op afstand is bedoeld tegen impuls aankoop / aggressieve verkoop

[ Voor 95% gewijzigd door Jrz op 15-07-2011 14:57 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• SH4D3H
ik222 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:51:
Koop op afstand is ook niet perse bedoeld om te kunnen testen... Het is om consumenten te beschermen tegen impulsieve aankopen.
Alles naar redelijkheid en billijkheid, maar testen/uitproberen is wel degelijk toegestaan. Ik dacht zelfs dat er op het blog waar jij naar verwees diverse artikelen over zijn.
Daarnaast heb je bij een geassembleerde pc natuurlijk meerdere dingen zoals een combinatie van specifieke onderdelen en het werk wat er in gestoken (wat je een dienst kan noemen die ook niet onder de wet koop op afstand valt).
Daar heeft hij de assemblagekosten voor betaald. Dat staat los van de onderdelen.

• ik222
  • Niet online
Oke ik ben geen jurist dus wat de redenen precies zijn weet ik niet maar in elk geval staat op dat blog dus dat je een geassembleerde pc niet kan retourneren onder de wet koop op afstand. Sowieso is heel die wet natuurlijk op diverse manieren te interpreteren dus je zult het ongetwijfeld ook zo kunnen doen dat het wel kan. Enige optie om dat 100% zeker te weten is een rechter erover te laten oordelen maar dat is over het algemeen veel te duur voor dit soort bedragen dus daarom dat dit helaas nooit gebeurd.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:34
Zijn we der al uit wie het is ?, heb nog niet het hele topic gelezen ( mee bezig )

Maar ik ga voor azerty ! dat zijn echt knutsel specialisten !.
Verder als het werkt werkt het.

Zo niet garantie claimen, heb ook wel is een stuk koeler moeten afzagen omdat het anders niet paste xD

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er staat dat hij van mening is dat dat niet zou kunnen, echter zijn er ook juristen die een pc niet onder maatwerk willen plaatsen omdat het in feite losse onderdelen zijn die samengevoegd zijn tot een geheel. Die losse onderdelen kunnen echter weer prima los verkocht worden waardoor van echt maatwerk geen sprake is. Je zou kunnen zeggen dat het om het leveren van losse producten gaat inclusief een dienst om deze losse producten te assembleren.
Diensten vallen trouwens ook onder de wet koop op afstand, er zijn alleen wel een paar uitzonderingen op. Daarnaast gaat de bedenktijd van een dienst in na het bestellen van deze dienst, niet na het leveren. Bovendien is die dienst al uitgevoerd, die kan je niet meer annuleren.

• DutchManticore
Ok goed, wat tsurany zegt klopt inderdaad.
Zo heb ik het ook al diverse keren proberen uit te leggen.

Maargoed, ik heb nu dus na drie keer bellen en aandringen tot doorverbinden na een collega die over dit soort zaken gaat nog steeds niemand gesproken. Verzoek om het mailtje direct aan de balie te sturen gehad. Dit heb ik dan ook gedaan. Heb nu een mailtje terug met dat de betreffende persoon maandag weer aanwezig is en dat ik tot dan moet wachten.

Ik kan dus weer niets doen, behalve wachten.
Wet KOA wordt weer aantrekkelijk.... als ik daarover begin in mailtjes of telefoon is de college die erover kan praten niet aanwezig en wordt weer verteld dat ik moet wachten tot maandag.

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:40:
Wet KOA wordt weer aantrekkelijk.... als ik daarover begin in mailtjes of telefoon is de college die erover kan praten niet aanwezig en wordt weer verteld dat ik moet wachten tot maandag.
... :S

Kleine winkel? Niet even iemand anders die de zaak op kan pakken? Geen leidinggevende aanwezig? Directeur is er ook niet? Iedereen is op zomervakantie of is aan het BBQ-en?

• DutchManticore
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:47:
[...]

... :S

Kleine winkel? Niet even iemand anders die de zaak op kan pakken? Geen leidinggevende aanwezig? Directeur is er ook niet? Iedereen is op zomervakantie of is aan het BBQ-en?
Belachelijk toch?!

Verwijderd

Ja... en ik voorspel je... die maandag dat er dan wél iemand is... dan gaan ze zich beroepen op de termijn voor KoA die is verstreken. Niet dat ze daarmee dan in hun recht staan, per definitie. Maar, ze gaan het wel proberen. Sorry, maar, zo cynisch ben ik wel.

Zoals de uitdrukking zegt - "I trust retailers about as far as I can throw them". ;)

Ik zou gewoon nog een keer terugbellen en als wéér het argument komt - "Die is er maandag pas" terugkomen met "Daar kan ik geen genoegen mee nemen. U stelt mij nu maar gewoon in verbinding die bevoegd is beslissingen te nemen, iets anders kan ik op dit moment geen enkel genoegen mee nemen."

• DutchManticore
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:57:
[...]

Ja... en ik voorspel je... die maandag dat er dan wél iemand is... dan gaan ze zich beroepen op de termijn voor KoA die is verstreken. Niet dat ze daarmee dan in hun recht staan, per definitie. Maar, ze gaan het wel proberen. Sorry, maar, zo cynisch ben ik wel.

Zoals de uitdrukking zegt - "I trust retailers about as far as I can throw them". ;)

Ik zou gewoon nog een keer terugbellen en als wéér het argument komt - "Die is er maandag pas" terugkomen met "Daar kan ik geen genoegen mee nemen. U stelt mij nu maar gewoon in verbinding die bevoegd is beslissingen te nemen, iets anders kan ik op dit moment geen enkel genoegen mee nemen."
Dat idee krijg ik dus ook.
Wat zal ik doen Kharay?

Dit mailtje sturen:
Geachte mevrouw [naam],

Inderdaad een enorm vervelende situatie.
Ik baal natuurlijk enorm. Eerlijk gezegd neem ik het [bedrijf] niet kwalijk, een schade zoals deze kan altijd voorkomen, maar ik moet mijn eigen belangen verdedigen.
Ik betaal immers wel 1300 euro voor dit systeem, en dat is en blijft een hoop geld, en mijn enige belang tot nu toe is het geleverd krijgen van een werkend, betrouwbaar en (zichtbaar/of onzichtbaar) onbeschadigd systeem.

Mijn dilemma is alsvolgt:

Ik kan kiezen om in overeenstemming met uw suggestie een RMA aan te vragen. Vervolgens zal [bedrijf] alles repareren, maar als ik eerlijk ben heb ik geen behoefte om ook nog maar één onderdeel van dit systeem hergebruikt te zien worden in mijn systeem.
Eigenlijk wil ik graag van u horen dat er een nieuw systeem wordt samengesteld waarvan alle onderdelen nieuw worden besteld. Ik weet niet precies wat er met het systeem gebeurd is, en daarom ga ik ervan uit dat alle hardware een flinke opdonder heeft gehad.
PCB's van de GPU's zijnkrom, een PCIe lane is gebogen, en de CPU cooler lijkt meer speling dan normaal te hebben. Dit geeft mij genoeg reden om aan te nemen dat alle hardware zichtbaar of onzichtbaar beschadigd is geraakt.

Anderzijds kan ik kiezen om middels de wet Kopen Op Afstand de bestelling ongedaan te maken en bij een ander bedrijf een nieuwe bestelling te plaatsen. Hiermee verzeker ik mijzelf ervan dat ik gezonde nieuwe onderdelen krijg, en geen onderdelen die een opdonder hebben gehad, snapt u? Vanuit mijn optiek als klant/consument strekken mijn interesses niet verder dan wat ik uiteindelijk ontvang, hoe graag ik ook met [bedrijf] zaken doe.

Daarom, mijn concluderende vraag:
Kunt u mij garanderen dat alle hardware opnieuw besteld wordt en dat ik niet gedeeltelijk de hardware weer terugkrijg die ik nu dalijk naar jullie terugstuur?
Zo ja, dan ben ik bereid om een RMA procedure in te gaan. Zo nee, dan ben ik genoodzaakt om over te gaan tot het inroepen van de Wet KOA en bij een andere winkel gezonde hardware te kopen.

(Ik wil u graag laten weten dat ik de serienummers van de hardware genoteerd heb zodat ik kan zien of het nieuwe hardware is, bij een eventuele nieuwe levering. Dit klinkt bijzonder onvriendelijk maar zo is het niet bedoeld!)

Met vriendelijke groet,
[mijnnaam]

PS.Voor de duidelijkheid, mijn order bestond uit twee facturen. [factuurnummer 1] (hierin zit alle hardware, hier zijn alle problemen mee), en [factuurnummer 2] (hierzin zit alleen een monitor).
Met de monitor ben ik meer dan tevreden, en deze zal ik dan u niet vergoed willen hebben of aan u terug willen sturen. Het terugsturen hoeft alleen met de inhoud van [factuurnummer 1]

Daarnaast wil ik hier schriftelijk vermelden dat ik wat mij betreft nu al beroep op de Wet KOA zodat er geen mogelijk meer bestaat dat u zich beroept op het verstrijken van de in de wet gestelde termijn.
Ik wacht nu immers alleen maar tot maandag om, op aanraden van [bedrijf], te kunnen praten met de heer [naam]
of direct mededelen dat ik het niet vertrouw en bij 4launch een bestelling plaatsen? Ik neig eigenlijk zelf naar de tweede...direct bij 4launch bestellen en dan zelf ophalen. Op deze manier ga ik niet één of ander lang traject in waar mogelijk nog allemaal problemen ontstaan.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:30

Jrz

––––––––––––

Ga nou gewoon langs, geef die rommel aan ze, neem je geld aan (binnen 30 dagen), en koop bij een andere leverancier.

Als dit al zo moeilijk gaat, hoe zit het dan met garantie etc?

Overigens gaat de periode pas in als de winkel hun bezoek adres heeft gegeven en andere info.

[ Voor 21% gewijzigd door Jrz op 15-07-2011 16:27 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Nou, weet je... alhoewel de mail op zich prima is (ik heb zelf een veel formelere stijl van het schrijven van dergelijke mails, maar, dat ben ik)... denk ik toch echt dat het nog steeds gewoon het beste is om die machine in je auto te laden en nu gewoon direct naar die mensen toe te rijden.

Niet alleen heb je dan namelijk het voordeel van de directe dialoog die mogelijk is - email contact is toch altijd lastig, voor het voeren van een uitgebreide dialoog. Maar ook heb je meteen het punt weggenomen van hoe die machine terug te krijgen bij de retailer. Gewoon twee vliegen in één klap.

Dus, maak even een afspraak dat je daar langs kan komen en ga. Echt... scheelt je denk ik enorm, uiteindelijk.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
uiteraard mag je de kast openen zonder dat de garantie vervalt, alle andere verhaaltjes zijn onwettig
de shop moet zelf aantonen dat jij het boeltje mishandeld hebt, niet omgekeerd
het is pas na de garantieperiode dat de gebruiker eventueel iets kan claimen indien hij kan bewijzen dat er bv een fabricagefout was

volgens de foto's ziet het er gewoon slecht gemonteerd uit en ik zou de pc dus ook niet aanzetten
het lijkt mij veiliger om de foto's naar de shop te sturen en toestemming te vragen om de pc aan te zetten
als de winkel kan bewijzen dat jij op de hoogte was van een probleem (dit topic bijvoorbeeld) kunnen ze wel degelijk moeilijk gaan doen

• Lumics
Ik zou iig nog niet bij de concurrent bestellen. Straks zit je met twee systemen tijdens een lang(s)lopende zaak.

Als mij dit was overkomen was ik allang in de auto gestapt. Een uur rijden of niet. Ik woon in Groningen en ben laatst in de auto gestapt naar CD-Rom land in Breda omdat ze daar als enig een specifiek product op voorraad hadden en ik niet wilde wachten op de TNT. Dat ging nog maar om een bedrag van 110 euro...

• DutchManticore
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:30:
Nou, weet je... alhoewel de mail op zich prima is (ik heb zelf een veel formelere stijl van het schrijven van dergelijke mails, maar, dat ben ik)... denk ik toch echt dat het nog steeds gewoon het beste is om die machine in je auto te laden en nu gewoon direct naar die mensen toe te rijden.

Niet alleen heb je dan namelijk het voordeel van de directe dialoog die mogelijk is - email contact is toch altijd lastig, voor het voeren van een uitgebreide dialoog. Maar ook heb je meteen het punt weggenomen van hoe die machine terug te krijgen bij de retailer. Gewoon twee vliegen in één klap.

Dus, maak even een afspraak dat je daar langs kan komen en ga. Echt... scheelt je denk ik enorm, uiteindelijk.
Ik wordt informeel benaderd, dus antwoord ook informeel. Anders komt het zo ostentieus over. (ja dat is een non-existent aglicisme...)

--------------
Nouja om vijf uur sluiten ze. Dus als ik nu weg rijdt ben ik een half uur te laat.
Zaterdag is alleen afhaalbalie open, dus ook nutteloos en dan wordt het pas weer maandag.
--------------

Bestellen doe ik inderdaad pas als, als ik het geld terug heb ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 16:34 ]

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:33:
Ik wordt informeel benaderd, dus antwoord ook informeel. Anders komt het zo ostentieus over. (ja dat is een non-existent aglicisme...)
Oh, ik die het niet enkel om te spiegelen of iets dergelijks. Ik doe het inderdaad om een bepaalde mate van overwicht te krijgen. Het is deel van hoe ik 'het spel' speel.
Nouja om vijf uur sluiten ze. Dus als ik nu weg rijdt ben ik een half uur te laat.
Zaterdag is alleen afhaalbalie open, dus ook nutteloos en dan wordt het pas weer maandag.
... hmmm. Da's ook naar.

Verwijderd

[...]

--------------
--------------

Bestellen doe ik inderdaad pas als, als ik het geld terug heb ;)
De OP is van Geplaatst op donderdag 14 juli 2011 17:23 .
Bijzonder onverstandig en besluiteloos de discussie hier te voeren op het forum en niet in de betreffende winkel ter plekke

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:36
catfish schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:32:
uiteraard mag je de kast openen zonder dat de garantie vervalt, alle andere verhaaltjes zijn onwettig
de shop moet zelf aantonen dat jij het boeltje mishandeld hebt, niet omgekeerd
het is pas na de garantieperiode dat de gebruiker eventueel iets kan claimen indien hij kan bewijzen dat er bv een fabricagefout was

volgens de foto's ziet het er gewoon slecht gemonteerd uit en ik zou de pc dus ook niet aanzetten
het lijkt mij veiliger om de foto's naar de shop te sturen en toestemming te vragen om de pc aan te zetten
als de winkel kan bewijzen dat jij op de hoogte was van een probleem (dit topic bijvoorbeeld) kunnen ze wel degelijk moeilijk gaan doen
Het probleem dan is, is dat de shop het dan in dit geval wel kan dien, aangezien de kaarten scheef hangen.
Dat is voor een shop al reden genoeg om enige garantie te weigeren.

Natuurlijk blijf je wel op alle individuele onderdelen garantie behouden, en kun je het in dat geval altijd nog direct met de fabrikant behandelen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:43

Garyu

WW

Ik zou de hele handel gewoon terugsturen en ergens anders opnieuw bestellen. Jammer maar helaas, als ze in een week tijd niet kunnen reageren, dan is het pech gehad.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• DutchManticore
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:38:
[...]

De OP is van Geplaatst op donderdag 14 juli 2011 17:23 .
Bijzonder onverstandig en besluiteloos de discussie hier te voeren op het forum en niet in de betreffende winkel ter plekke
Hoezo?
Donderdag om 17:23 was de shop al gesloten en kreeg ik geen antwoord meer aan de telefoon.
Ik heb toen gemaild.

en de dag daarna, vandaag dus, heb ik direct op alle mogelijke manieren contact gezocht met de winkel?
Hoe had ik dan in godsnaam sneller kunnen zijn?

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:36
Garyu schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:44:
Ik zou de hele handel gewoon terugsturen en ergens anders opnieuw bestellen. Jammer maar helaas, als ze in een week tijd niet kunnen reageren, dan is het pech gehad.
Ja en dan? -- Bij een bestelling op maat heb je geen retourrecht ongeacht of deze via internet is geplaats, en een bedrijf heeft altijd het recht om een kosteloze reparatie te bieden.

Daarbij heeft hij zelf de kast open gemaakt, en kan de shop nu de duivel van de advocaat spelen en zeggen dat de klant dit zelf heeft veroorzaakt door het, onhandig, openen van de kast.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.