[pics] Door shop geassembleerde PC. GPU's hangen scheef?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 19.326 views

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
Dames/heren,

Even voor de duidelijkheid. De kast is verscheept met TNT, maar hij zat van de binnenkant netjes dichtgestopt met vulling. Netjes een briefje erop met dat dat wel weg moest voordat de PC aanging ;)

Even voor de duidelijkheid 2.
-------------------------------------------------------------------------
- Het is duidelijk dat het niet normaal is hoe mijn systeem gearriveerd is. (Daar ging het hele topic om)
- Het is duidelijk wat ik eraan kan en ga doen
- Verder post ik hier nog updates en daaruit discussieer ik met een aantal vaste lezers gezellig verder.
------------------------------------------------------------------------

Ik heb vandaag een PC mogen ontvangen van een nog niet nader te noemen shop.
Kan hem niet niet gebruiken, want ik heb een bijzonder slechte PSU besteld en laten inbouwen, dus ik moet nog even in overleg om dat ding vervangen te krijgen, maargoed.

Ik heb vandaag, omdat ik niet kon wachten ha, de kast even opengemaakt om alles eens even te bewonderen.

Nu vallen mij echter een paar dingen op.

1. De 6950's lijken lichtjes scheef te zitten. Het lijkt alsof de aansluitingen op het mobo niet uitgelijnd konden worden met de PCI-E uitsparingen in de kast waardoor ze met een klein beetje kracht de boel hebben moeten buigen. Ik zeg niet dat dit ook gebeurd is, maar het LIJKT wel zo. Iemand die dat met mij eens is en weet of dat hoort / normaal is?

Ik heb hiervoor alleen maar SLI systemen gehad, met natuurlijk andere mobo's en kasten, en daar is het mij nooit opgevallen. Dus.

2. De Scythe Mugen 2 RevB is ENORM! Holy damn.

3. De CM II Advanced is echt een heerlijke, nette en solide aanvoelende kast. _/-\o_

4. Had ik al gezegd dat die Mugen enorm is? Het is maar goed dat ik in tegenstelling tot vorige jaren geen RAM-modules met heatsinks erop heb gekocht want dat had niet gepast. Heb nu gewoon slimfit heatsinks en die hebben echt, nou ik denk, 3mm over. Wow wat een beest.

Nou, de beloofde foto's (die wat brak kunnen zijn... gemaakt met een Galaxy S2, maar lens is totaal vet. Ding is toe aan schoonmaakbeurt...):

Ok nu ik de foto met de flits zo op m'n scherm zie.... lijkt het wel alsof de kaarten zelf krom zijn? En dat zal dan wel horen want als je die wilt buigen moet je een beste kerel zijn. Maar ik hoor nog steeds graag wat jullie denken? Bij die zonder flits zie ik dat effect niet???

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/121/20110714164600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/6917/20110714164622.jpg
Close-up
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/1582/20110714164510.jpg

En als bonus, foto van zeer geringe ruimte tussen Mugen RevB en de RAM-modules:
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/7355/20110714164251.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DutchManticore op 16-07-2011 13:44 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zolang het werkt en de kaarten goed vastzitten is er niks aan de hand. Maar omdat jij zo koppig bent en die cooler master voeding niet wilt gebruiken weet je niet of het werkt. Waarschijnlijk is er helemaal niks aan de hand.

Het cablemanagement enzo ziet er ook netjes uit, volgens mij gaat dit gewoon werken.

gisteren zei je toch dat we mafkezen waren en dat je wegging ? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Mavamaarten op 14-07-2011 17:31 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan goed zijn dat die kaarten door de koeler wat scheef lijken. Waarom test je niet gewoon even of het werkt of niet?

• DutchManticore
Kaarten lijken goed vast te zitten.
En koppig lijkt me niet het juiste woord. Ik heb geen zin om een voeding die zulke flink fluctuaties heeft los te laten op mijn dure en splinternieuwe hardware.

Jij mag bij jouw eigen spul anders beslissen.

offtopic:
Doe nou gewoon normaal ;). Ik reageer toch niet meer

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oooh de voedingsissue topic, nu herken ik het :P

Wat nu als we zeggen dat het zo hoort, of juist niet, wat schiet jij daarmee op? Dat je te 'bang' bent je PC gewoon op te starten om te kijken of het uberhaubt werkt. Anders verwacht ik binnenkort weer een topic..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hey - het was niet mijn bedoeling om bij anderen kwaaie reacties uit te lokken...
Je moet gewoon toegeven, je bent best koppig op dat vlak. Als je PC kapot gaat dankzij die voeding, stuur je gewoon de PC terug zoals hij is, dan valt dat onder garantie. Cooler Master is echt niet zo'n slecht merk hoor. Die voeding krijgt gewoon wat veel ruis als hij aan zijn limiet komt, en geloof mij, jouw systeem gaat bij normaal gebruik (lees: niet overclocken) echt niet aan die limiet komen.

Oh, en trouwens, het kan zeker voorkomen dat videokaarten lichtjes krom zijn omdat de cooler heel strak is gemonteerd. Volgens mij kan het echt geen kwaad...

[ Voor 14% gewijzigd door Mavamaarten op 14-07-2011 17:38 ]

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:33:
offtopic:
Doe nou gewoon normaal ;). Ik reageer toch niet meer
offtopic:
Here we go again?

Enfin, ik ben het met je eens, ze zien er inderdaad wat scheef uit. Met name de onderste van de twee vind ik zelfs wat krom lopen, niet alleen scheef maar echt krom, lijkt een lichte bocht in te zitten.

• DutchManticore
Ik vraag enkel en alleen of jullie denken dat het er normaal uitziet.
En wat ik daarmee opschiet is, dat ALS het hele ding dan toch al terug gaat naar de verkoper, dan kunnen ze daar EVENTUEEL direct iets aan doen?

Niet dat ik hem dalijk weer daarvoor terug zou moeten sturen.
En om hem te testen zou ik ook eerst Windows erop moeten zetten, antivirus (om aan het internet te hangen en drivers te downloaden) en game installeren om te kunnen crossfire te kunnen testen.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zeg enkel en alleen maar dat ik denk dat het er normaal uitziet.
Hij moet niet terug naar de verkoper, en aan die videokaarten moet ook niets veranderd worden.

En om hem te testen, moet je alleen maar je PC inpluggen en op het powerknopje drukken :F

• DutchManticore
Mavamaarten schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:39:
Ik zeg enkel en alleen maar dat ik denk dat het er normaal uitziet.
Hij moet niet terug naar de verkoper, en aan die videokaarten moet ook niets veranderd worden.

En om hem te testen, moet je alleen maar je PC inpluggen en op het powerknopje drukken :F
De videokaarten, laat staan crossfire gaan toch pas aan als die via de drivers aangestuurd worden?
In Windows zelf loopt ook maar één van de twee kaarten, pas als je in een 3d applicatie komt activeert hij de tweede , of heb ik dat verkeerd?

Dit was tenminste bij mijn SLI setups wel zo, lijkt me dat het bij crossfire niet anders is?

[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 14-07-2011 17:43 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:37:
Enfin, ik ben het met je eens, ze zien er inderdaad wat scheef uit. Met name de onderste van de twee vind ik zelfs wat krom lopen, niet alleen scheef maar echt krom, lijkt een lichte bocht in te zitten.
Scheef maar niet krom:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GV4WkHfjRD6tEb7ljQaLRovx/medium.png

PCB lijkt wel licht 'gedraaid' tezitten, maar de cooler zelf ziet er recht uit.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 15:49
Kaarten lijken inderdaad een beetje scheef te zitten, maar het moet gewoon werken denk ik. Ook met die voeding, zo slecht is die toch niet?

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat is dan het probleem ? Start je PC gewoon op en installeer de drivers, vooruit, 1 extra stap.

• DutchManticore
SinergyX schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:43:
[...]

Scheef maar niet krom:
[afbeelding]

Precies. dat bedoel ik ook!
Ik heb op het internet even gekeken, en de PCI-E lanes zitten wel evenredig aan het moederbord.
Het is niet zo dat die er ook in een hoek opzitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/P67%20Extreme4(m).jpg

Dus daar kan het ook niet aan liggen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:42:
De videokaarten, laat staan crossfire gaan toch pas aan als die via de drivers aangestuurd worden?
In Windows zelf loopt ook maar één van de twee kaarten, pas als je in een 3d applicatie komt activeert hij de tweede , of heb ik dat verkeerd?
Catalyst erop, crossfire enable en GPU Caps draaien, zou je meteen moeten zien of het werkt.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:30

Jrz

––––––––––––

Zlef nooit echt problemen met voedingen gehad, behalve dat er een een keer niet meer werkte.

Bovenste foto ziet er inderdaad krom uit, de anderen eigenlijk niet.
Misschien gezichtsbedrog :)

Scheef is niet zo'n probleem

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

ziet er idd scheef uit

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:43:
[...]

Scheef maar niet krom:
[afbeelding]

Zoals ik al zei - 'lijkt', kwam een beetje door de lichtval op die specifieke foto.

@DutchManticore - Gewoon proberen, ontploft het ding dan krijg je zondermeer je geld wel terug en heb je een leuk excuus om die vooralsnog onbekende winkel aan te klagen. ;) Even zonder dollen - de wet beschermt je echt, ik begrijp je nervositeit ook vandaag echt voor geen meter.

Misschien is het beter het ding sowieso maar terug te sturen en zelf een PC te bouwen. Ben je ook nog eens goedkoper uit. Ik denk namelijk dat je gewoon uberhaupt een probleem hebt met het vertrouwen van de niet genoemde winkel. Of uberhaupt vertrouwen van anderen in het algemeen. Aangezien je de feedback die je hier op GoT krijgt ook moeilijk lijkt te kunnen vertrouwen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn oog ziet dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/olkGLKyrINPKzVOvz81m8PgP/full.png

Dit ziet er imho niet goed uit, dit lijkt op een scheve PCI-lane?

• DutchManticore
Nou, ben in ieder geval niet de enige die ziet dat ze scheef ten opzichte van het mobo zitten.
Ik meen uit jullie reacties wel op te kunnen maken dat het niet normaal is, maar daar heb ik nog niemand over gehoord ;)?

Euh. Ik zal even kijken of ik nog een HDD heb met Windows erop.
Dan hoef ik alleen maar even drivers te cleanen, en catalyst erop te gooien.

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijn hoofd zegt dit :
Zet gvd die PC aan en kijk of alles naar behoren werkt. Doet het dat niet of ontploft hij / weet ik veel, dan heb je recht op garantie. Doe niet moeilijk !

• DutchManticore
SinergyX schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:48:
Mijn oog ziet dit:
[afbeelding]

Oh crap dat was mij dus nog niet opgevallen.
Dat is ook duidelijk zichtbaar in de kast zelf, met het blote oog zeg maar.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:48
Modbreak:Doe eens even normaal

[ Voor 89% gewijzigd door Edmin op 14-07-2011 18:01 ]

Verwijderd

Inderdaad. Die lijkt inderdaad scheef.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 09:24
@mavamaarten
we hebben dezelfde gedachtegang ik snap niet waarom TS er zo big deal van maakt.
zet dat kreng gewoon aan. krijg je beeld MOOI zo niet jammer en RMA

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
Was de kast niet verzegeld?
Als je de pc laat assembleren door de shop, is dit vaak het geval. Dit om gebruikers ervan te weerhouden zelf te gaan klussen en als er dan iets fout gaat, dit op de shop af te schuiven.

• naarden 4ever

Sinds wanneer kunnen lanes scheef zitten? Het slot zit scheef...

• naarden 4ever
Tommy_G schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:55:
Was de kast niet verzegeld?
Als je de pc laat assembleren door de shop, is dit vaak het geval. Dit om gebruikers ervan te weerhouden zelf te gaan klussen en als er dan iets fout gaat, dit op de shop af te schuiven.
Dan is de TS erg handig bezig. Als je garantie hebt ga je dat ding (nb: de eerste dag) toch niet opentrekken? :F

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
naarden 4ever schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:56:
[...]

Dan is de TS erg handig bezig. Als je garantie hebt ga je dat ding (nb: de eerste dag) toch niet opentrekken? :F
Ja precies, dat was ik nog vergeten erbij te vermelden, ivm garantie.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
Als je de schroefjes van de sloten losdraait, gaan de kaarten dan rechter staan?

• naarden 4ever
d33n schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:57:
Als je de schroefjes van de sloten losdraait, gaan de kaarten dan rechter staan?
Laat hem nou niet knutselen, dan is hij zeker zijn garantie kwijt. :F

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Zo te zien is het niet het moederbord of de kaarten die de kromheid veroorzaakt, maar de kast. Als je goed kijkt bij de schroefjes waar de kaarten vastgeschroeft zitten zie je dat het daar een beetje bol/krom loopt.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het zou wel een erg slechte webshop zijn als je garantie vervalt omdat je de zijkant van de case weghaalt, dat lijkt me dus niet zo'n probleem. En ja, dit zit wat scheef. Bij goedkopere kastjes wil het soms wel eens nèt niet lekker uitkomen met de uitbreidingssloten maar ik vind dit er eerlijk gezegd ook wel ongezond scheef uitzien. Toch verwacht ik wel dat het gewoon zal werken, een PCB kan wel een heel klein beetje scheefheid hebben.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• d33n
naarden 4ever schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:58:
[...]

Laat hem nou niet knutselen, dan is hij zeker zijn garantie kwijt. :F
als je het netjes doet is er natuurlijk niets aan te zien, en buiten dat is zijn kast nu toch al open.
het lijkt wel alsof de kaarten rechter zouden staan als de connectors allemaal een plaatsje naar boven zouden worden opgeschoven, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

edit: nog iemand met een soortgelijk probleem YouTube: ‪Video Card Problems.‬‏ - YouTube
Kan je dit soort vragen niet beter op irc stellen? dit lijken meer chat topics te worden :+

[ Voor 43% gewijzigd door d33n op 14-07-2011 18:15 ]

• Jrz
  • Laatst online: 01:30

Jrz

––––––––––––

jterpstra schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:55:
@mavamaarten
we hebben dezelfde gedachtegang ik snap niet waarom TS er zo big deal van maakt.
zet dat kreng gewoon aan. krijg je beeld MOOI zo niet jammer en RMA
Nou ik begrijp het wel
Je geeft een boel geld uit, en wil dat alles blijft draaien.

RMA is leuk en aardig, maar dan moet je ook nog een goeie backup etc regelen, voordat de machine teruggaat.
En ondertussen kan je mooi niets doen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• naarden 4ever
Hoe het ook wendt of keert; De kast is open en daarmee je garantie weg, ram op het knopje en als hij het niet doet, is dat een domme fout en kun je opnieuw gaan sparen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54
bwerg schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:59:
Het zou wel een erg slechte webshop zijn als je garantie vervalt omdat je de zijkant van de case weghaalt, dat lijkt me dus niet zo'n probleem. En ja, dit zit wat scheef. Bij goedkopere kastjes wil het soms wel eens nèt niet lekker uitkomen met de uitbreidingssloten maar ik vind dit er eerlijk gezegd ook wel ongezond scheef uitzien. Toch verwacht ik wel dat het gewoon zal werken, een PCB kan wel een heel klein beetje scheefheid hebben.
Daarnaast moet je kunnen controleren of het product daadwerkelijk is wat je besteld hebt, dus kwaliteit en inhoud etc, en bij een PC is het niet anders mogelijk dan hem open te maken.

Verwijderd

Black_Adder schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:58:
Zo te zien is het niet het moederbord of de kaarten die de kromheid veroorzaakt, maar de kast. Als je goed kijkt bij de schroefjes waar de kaarten vastgeschroeft zitten zie je dat het daar een beetje bol/krom loopt.
Voor mijn gevoel zit het moederbord er ook niet helemaal recht in, maar ook dat kan een optische illusie zijn.

Ik ben eigenlijk wel enorm benieuwd naar de winkel in kwestie nu. Niet alleen gewoon uit algemene nieuwsgierigheid maar ook om te weten wat ik moet vermijden, ik begin te twijfelen aan de competenties van deze specifieke winkel.

• naarden 4ever
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:05:
[...]

Voor mijn gevoel zit het moederbord er ook niet helemaal recht in, maar ook dat kan een optische illusie zijn.

Ik ben eigenlijk wel enorm benieuwd naar de winkel in kwestie nu. Niet alleen gewoon uit algemene nieuwsgierigheid maar ook om te weten wat ik moet vermijden, ik begin te twijfelen aan de competenties van deze specifieke winkel.
Ik gok zo alternate...

• Lumics
  • Laatst online: 10-02 06:19
Volgens mij trekken de tie-wraps die rechts van de GPU's zitten de boel scheef. Ik meen daar spanning te zie op de foto's. Wellicht even tie wraps losknippen.

De fan op de CPU kan je een stukje omhoog duwen. Zit bij de mugen 2 voldoende speelruimte.

En zie je het ook in het echt, of alleen op de foto.. ;)

Als het ding ook gewoon werkt, is er niets aan de hand. Hoezo werkt de voeding niet?
Je weet trouwens wel dat dat mobo in crossfire geen 16x per pci-e slot ondersteund? Maximaal 8x per slot.

[ Voor 56% gewijzigd door Lumics op 14-07-2011 18:16 ]

• osmosis
heeft theatrale TS nu al eens het systeem aangezet ? kunnen wel eeuwen zo bezig blijven natuurlijk... maar volgens mij zal het systeem gewoon booten. des noods even de schroefjes goed doen @ gpu / case ( die vond ik wat vreemd staan )

Verwijderd

jterpstra schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:09:
heeft theatrale TS nu al eens het systeem aangezet ?
Ja, hij wordt momenteel met spoed naar het ziekenhuis gereden, de shock was te groot - het systeem deed het gewoon. ;)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Slechte voeding of niet, die kaarten lijken er inderdaad vreemd in gemonteerd te zitten. Of ze zitten inderdaad scheef in het slot of ze worden door de kabels aan de achterkant krom getrokken. Ik zou er persoonlijk ook geen genoegen mee nemen.

Daarnaast is een PC een voorwerp dat vaak self-servicable is. HP, Dell etc laten ook gewoon customer replaceble parts door de customer zelf vervangen! Dus waarom zou je een "zelfbouw" kast van een webshop NIET mogen openen?? Op die manier kan je dus zelf niet eens controleren of je gekregen hebt wat je bestelde. Verzegelingen zijn al vaker een non-argument geweest voor dit soort fratsen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Nielson
  • Laatst online: 18:18
De 6950's lijken lichtjes scheef te zitten. Het lijkt alsof de aansluitingen op het mobo niet uitgelijnd konden worden met de PCI-E uitsparingen in de kast waardoor ze met een klein beetje kracht de boel hebben moeten buigen. Ik zeg niet dat dit ook gebeurd is, maar het LIJKT wel zo.
Ik vind ze ook erg scheef zetten, lijkt alsof er veel spanning op staat. Hoe is dit systeem geleverd, via tnt/ups/oid? Want die gooien echt met hun pakketten, niet bevorderlijk als er bv zo'n zware koeler aan je mb hangt.

• DutchManticore
Wat er hier allemaal gezegd wordt over garantie is totale onzin.
Garantie vervallen omdat je de kast openmaakt. Right... 8)7

Ik heb net even gedineerd, doen jullie dat niet?
Maargoed, ik ga even kijken of ik foto's kan maken van de PCI-e lanes zonder kaart erin.

En 20 keer sturen dat hij aan moet in verschillende mate van ergernis is ook totaal nutteloos.
Doe gewoon rustig.

Ik ga zo even met een HDD booten.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

naarden 4ever schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:05:
Hoe het ook wendt of keert; De kast is open en daarmee je garantie weg, ram op het knopje en als hij het niet doet, is dat een domme fout en kun je opnieuw gaan sparen.
Enkel omdat een webshop dat zegt, betekend niet dat het ook zo is ;)

Verwijderd

Iets over een pot en een ketel schiet mij te binnen en ik zou je nu ook heel graag een spiegel voor willen houden.

Enfin, ik denk dat ik niet de enige ben die benieuwd is naar de foto's van de machine zonder videokaarten.

• osmosis
theatraal en narcistische trekjes...
We zijn benieuwd of het systeem gewoon boot. ( zeer grote kans )

• fled
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07-2017
jterpstra schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:41:
We zijn benieuwd of het systeem gewoon boot. ( zeer grote kans )
beeeeeeeeeeeep :+

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Volgens mij heb je maar 3 opties:

1. Je moederbord past/zit niet goed in je kast.
2. Je kast/backplane van je kast is 'ruk' (montagefoutjes e.d)
3. Je VGA kaart 'montageplaatje' zit niet helemaal lekker

Mijn Sapphire ATI HD6970 zit ook wat scheefjes in mn kast, maar niet zo scheef

Tip: Draai al je schoefjes van je moederbord één slagje los en kijk of het bijtrekt..

[ Voor 29% gewijzigd door Mavvie op 14-07-2011 18:52 ]

Twitter | Linkedin

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
En als bonus, foto van zeer geringe ruimte tussen Mugen RevB en de RAM-modules:
Dat hoort zo. :+

• DutchManticore
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:39:
[...]

Iets over een pot en een ketel schiet mij te binnen en ik zou je nu ook heel graag een spiegel voor willen houden.

Enfin, ik denk dat ik niet de enige ben die benieuwd is naar de foto's van de machine zonder videokaarten.
Even de tijd gunnen.

Heb de assemblage alleen daar laten doen omdat ik dacht dat dat tijd zou schelen. (zijn inmiddels al 4 weken verder, dat had ik inderdaad beter zelf kunnen doen).

Die PCI-e lane is totaal scheef, van wat ik zo kan zien zonder de kaarten te verwijderen. Volgens mij komt aan de ene kant 't blauwe plastic zelfs helemaal los van het moederbord. Heb daar geen foto's van.
Bij de bovenste kaart kun je zien dat hij een stuk rechter zit dan bij de onderste.

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/4971/hoektussenkaarten.jpg

Ook staat de CPU koeler nogal scheef op de CPU zelf. Daar heb ik wel een foto van:
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/9629/kastencpukoeler.jpg

Ik begin me toch wel af te vragen wie dit zo gemonteerd heeft?!
Daar gaat het topic ook niet over. Er staat ook bij, als bonus.
Maar iig fijn dat dat wel klopt :P

[ Voor 15% gewijzigd door DutchManticore op 15-07-2011 18:47 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dan zit je moederbord dus niet goed vast.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of het ding heeft gewoon een klap gehad tijdens het vervoer, ik kan me niet voorstellen dat een webshop dit zo scheef in elkaar weet te drukken.

Verwijderd

Ik doelde ook niet op je diner, ik doelde op je overspannen eerdere topic en je overspannen reacties op feedback. Jij bent degene die het meest van allen even rustig adem moet leren halen, even moet leren tot 10 te tellen.
DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:59:
(zijn inmiddels al 4 weken verder, dat had ik inderdaad beter zelf kunnen doen).
Inderdaad. Misschien beter om het nu, achteraf, alsnog zelf te doen.
Die PCI-e lane is totaal scheef. Aan de ene kant komt 't blauwe plastic zelfs helemaal los van het moederbord. Heb daar geen foto's van, maar wel foto van de kaart voordat deze eruit is geweest.
Bij de bovenste kaart kun je zien dat hij een stuk rechter zit dan bij de onderste.
Dat wekt bij mij de indruk dat de hele boel gewoon onder een enorme hoeveelheid fysieke spanning staat.
Ik begin me toch wel af te vragen wie dit zo gemonteerd heeft?!
Mogen we dan nu van je vernemen welke winkel dit was?

Verwijderd

ligt het aan mij of zit de voeding ook scheef

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 09:33

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat een reacties hier zeg. TS is terecht ongerust en zou gewoon de betreffende winkel moeten bellen zodat ze samen tot een oplossing kunnen komen ipv. hier een nutteloze discussie voeren met mensen die nogal behoorlijk gefrustreerd reageren (toe aan weekend? Reageer dan niet.) :)

Dus, webshop bellen, probleem voorleggen en het met hun afhandelen, niet hier ;)

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Ventieldopje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:05:
Wat een reacties hier zeg. TS is terecht ongerust en zou gewoon de betreffende winkel moeten bellen zodat ze samen tot een oplossing kunnen komen ipv. hier een nutteloze discussie voeren met mensen die nogal behoorlijk gefrustreerd reageren (toe aan weekend? Reageer dan niet.) :)

Dus, webshop bellen, probleem voorleggen en het met hun afhandelen, niet hier ;)
Iemand heeft DutchManticore's eerdere topic nog niet gezien. ;)

Verwijderd

Dit is wel erg slordig gedaan idd als hij zo uit de winkel komt.

Ik zou ff alle pci-e kaarten eruit halen, voeding ook en dan even goed kijken of je moederbord wel goed zit.
Je cpu koeler kan vooralsnog wel even blijven zitten, maar kijk wel even aan de achterkant of die ook goed vast zit.
Je zou haast gaan denken dat er bovenin de kast achter je moederbord wat dividerschroefjes zijn vergeten...

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@M!chel, dat moet je nu juist niet doen want dan ben je je garantie kwijt ;)

@Kharay, dat klopt die heb ik niet gezien, verandert niks aan mijn antwoord though ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Ventieldopje op 14-07-2011 19:09 ]

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Alsof mensen gaan zien dat jij er wat kaartjes en een voeding even eruit hebt gehaald :P

En buiten dat, je hebt toch ook garantie op de onderdelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 19:11 ]

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 09:06
Ik gok dat de betreffende computer van salland.eu afkomt.

Ik heb zelf veel tnt schade gevallen meegemaakt, waarbij de kleinste misvorming al als defect gerekend mag worden. Hetgeen wat hier dan ook zeker het geval is.
Ik zou zowiezo contact opnemen met de betreffende webshop sinds je toch al een nieuwe voeding wou.
Doordat je videokaarten niet erg mooi erin zitten kan je daarop ook beroep doen op de verzekering van tnt (verzekerd versturen) dit is geloof ik echter aan de versturende partij om dit aan te geven.

Sinds je je voeding toch al wou wijzigen kan je hem nu mooi gratis terug sturen sinds de tnt schadegevallen volledig vergoed.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:09:
alsof mensen gaan zien dat jij er wat kaartjes en een voeding even eruit hebt gehaald :P
Als de zwarte schroeven zijn beschadigd (krassen door je eigen schroevendraaier) heeft de webwinkel al een reden om geen garantie te verlenen.

Conclusie: Laat de winkel het afhandelen en ga er niet zelf bij prutsen. Hun hebben de computer in elkaar gezet en als die het niet doet is het hun probleem, niet de jouwe.

• DutchManticore
Nee ik waardeer alle feedback, maar ik ga er dus niet zelf meer aan sleutelen.
Ik zet 't spul in de auto en dan rijdt ik morgen rechtstreeks naar betreffende webshop toe.

Is een uur rijden maar ik heb er nu wel genoeg van. Ik heb vier weken geleden al besteld terwijl de levertijd zogenaamd vier werkdagen was. Nu krijg ik de boel binnen en is alles verbogen/scheef en krom.

Dit accepteer ik zo dus gewoon niet, want ik betaal geen 1350 euro om de boel even te laten slopen.

Jullie horen hier nog wel van, en er komt ook een shopreview om te laten weten hoe men dit af gaat handelen.

Verwijderd

@Manuel: de schroeven van de CM 690 II Advanced kun je met de hand losdraaien ;)

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 09:06
En wat naarden4ever zegt over de kast open maken = geen garantie klopt uiteraard ook niet.

Want hoe moet je anders de beschermende luchtzakjes uit de kast halen ?

• d33n
Tip: Even relaxen voordat je naar die shop rijdt en gewoon netjes vragen wat ze er van vinden en hoe jullie dat op kunnen lossen. :)

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:13:
@Manuel: de schroeven van de CM 690 II Advanced kun je met de hand losdraaien ;)
Dus jij wilt je garantie wel kwijt zijn als je per ongeluk de schroef laat vallen? De kans dat een schroef beschadigd raakt mag misschien klein zijn maar als het gebeurd en de winkel ziet het, dan ben je alsnog de lul. Dan had je net zo goed die € 1350 op kunnen eten. ;)

• Danfoss
  • Laatst online: 21:08

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Lijkt me een gevalletje transportschade.
Je kan een pc met zulke zware componenten ook niet zo met een tnt/ups meegeven. Grote kans dat dit fout gaat. Opzich heb je garantie op onderdelen en op montage. Als je zelf alles loshaalt vervalt de garantie op de montage. Maar ik verwacht dat als je de shop belt en foto's laat zien ze zullen zeggen, zo hebben wij hem niet ingepakt.

Sys Specs

• DutchManticore
Wat ik tot nu toe heb gedaan is:

- Kas losdraaien met de hand (dat moest ook van de webshop zelf om het schuimmateriaal eruit te halen)

/that's it.

Niets mis met garantie er dergelijken. Ik ga er morgen gewoon even heen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ExilaaHH schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:11:
Ik gok dat de betreffende computer van salland.eu afkomt.
->
DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:12:
Is een uur rijden maar ik heb er nu wel genoeg van. Ik heb vier weken geleden al besteld terwijl de levertijd zogenaamd vier werkdagen was. Nu krijg ik de boel binnen en is alles verbogen/scheef en krom.
Lijkt er wel op....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:52
Duidelijk transport schade. Die TNT gasten gooien met dozen en als je dan een koelblok van een kilo eraan heb hangen wordt het daar niet beter van natuurlijk.

• DutchManticore
Raven schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:16:
[...]

->

[...]

Lijkt er wel op....
Heren, ik snap dat jullie graag willen weten welke webshop het is. Maar dat zien jullie in de shop review wel. Wat ik wel kan zeggen is dat het niet Salland is. Zou bijna willen dat ik het daar had besteld met deze hele toestand ;).

Ga alsjeblieft niet gokken welke shop het dan wel is, want dit is een geval waar geen enkele shop trots op zal zijn. En jullie attribueren dit slechte geval al aan Salland toe terwijl die er niets mee te maken hebben ;).

Even geduld aub nog.

Verwijderd

@ DutchManticore: Als ik zo naar je bonusfoto kijk lijkt het alsof je moederbord strak tegen je kast zit geschroefd, dus zonder ruimte ertussen......da's niet goed!!!
Er horen schroefjes tussen je kast en moederbord te zitten die zorgen voor paar mm ruimte ertussen.

Als dit waar is gewoon terugsturen, losse onderdelen vragen en zelf in elkaar zetten, dat kun je best.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

naarden 4ever schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:05:
Dat is niet juist. Garantie blijft sowieso behouden, ook al open je de kast. Sterker nog, garantie intrekken omdat een pc kast geopend is mag wettelijk gezien niet eens, dat is al meer dan eens door de rechter uitgesproken. Daarnaast vroeg de webshop zelf om de interne verpakking te verwijderen voor het starten van de pc.

Als ik dit zo zie lijkt het scheef te zitten, echter de foto's zijn ook niet echt goed genomen om daarover te oordelen. Een foto van recht voor de videokaarten waarbij de camera recht loopt met het moederbord zou handig zijn om het goed te kunnen beoordelen. Liefst met een goede camera in een goed belichte omgeving zodat een flitser niet nodig is.

Meet het anders gewoon eens na. Wat is het verschil in hoogte tov de kast aan de ene kant en aan de andere kant van de videokaart. Wat is het verschil in hoogte tov de onderkant van het moederbord aan de ene kant van het PCI-E slot en aan de andere kant.

Zou trouwens sowieso aanraden zelf te monteren als je dat kan, die webshops maken er soms echt een puinhoop van en dan komt er transport bij wat absoluut niet fijn is aangezien er flink wat G krachten op het geheel komen te staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 14-07-2011 19:22 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Zitten er wel spacers tussen je moederbord en kast? Als ik op de onderstaande foto kijk lijkt het haast wel van niet? Dan weet je zeker dat je voeding kapot is als je hem aanzet!

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/7355/20110714164251.jpg

Daardoor kan alles scheef getrokken worden natuurlijk, de kaarten kunnen dan immers niet geheel in het Pci-e slot geduwd worden.

Edit: M1chel was net wat eerder!

[ Voor 24% gewijzigd door xp7amrkr op 14-07-2011 19:23 ]

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou de pc gewoon terugsturen / terugbrengen, dit ziet er niet goed uit en is zeker niet normaal. Die kaarten zitten echt heel erg scheef en het is duidelijk te zien dat het aan alle kanten wringt. Of het wel werkt zo is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen omdat je het daarvoor echt zou moeten testen, maar ik moet zeggen dat ik daar ook een hard hoofd in heb als ik het zo zie.

Niet dat je er wat aan hebt maar toen ik nog bij een webshop werkte adviseerde ik mensen altijd om geassembleerde systemen op te halen als het enigzins mogelijk was. Zeker met een extra grote CPU koeler erop. De TNT (of tegenwoordig Post NL) is hier echt te lomp voor waardoor dit heel vaak voorkomt bij het versturen van geassembleerde systemen.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:19:
@ DutchManticore: Als ik zo naar je bonusfoto kijk lijkt het alsof je moederbord strak tegen je kast zit geschroefd, dus zonder ruimte ertussen......da's niet goed!!!
Er horen schroefjes tussen je kast en moederbord te zitten die zorgen voor paar mm ruimte ertussen.

Als dit waar is gewoon terugsturen, losse onderdelen vragen en zelf in elkaar zetten, dat kun je best.
Volgens mij klopt dit ook niet nee..

Twitter | Linkedin

• DutchManticore
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:19:

Precies, dat kan ik ook prima. ;)
Ik heb het alleen nu door x laten doen omdat ik dacht dat het me tijd zou besparen.... hoe fout was ik..

Ik heb geen vertrouwen meer in de kwaliteit van de onderdelen die mij nu geleverd zijn inderdaad en ik zal bij de betreffende hardwareboer eens even gaan vragen wat hieraan gedaan kan worden.

Ik heb nu dus 1350 euro betaald voor een PC die 1. beschadigd is 2. verkeerd gemonteerd is 3. waarschijnlijk hardware heeft die tijdens vervoer flink is gestuiterd

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:16:
[...]

Niets mis met garantie er dergelijken. Ik ga er morgen gewoon even heen.
Nu weten we het wel dat het niet goed zit mensen! :)

www.maartendeboer.net

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

xp7amrkr schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:20:
Zitten er wel spacers tussen je moederbord en kast? Als ik op de onderstaande foto kijk lijkt het haast wel van niet? Dan weet je zeker dat je voeding kapot is als je hem aanzet!
Als dat waar is (dus spacers vergeten). Naar de winkel rijden, pc inleveren en geld terugvragen (koop op afstand, dus mogelijk). Een winkel die zo zijn spullen levert is het vertrouwen niet waard.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:10

[afbeelding]

Daardoor kan alles scheef getrokken worden natuurlijk, de kaarten kunnen dan immers niet geheel in het Pci-e slot geduwd worden.
Dat is prutswerk, persoonlijk zou ik een dergelijke leverancier niet meer vertrouwen.
Al die verhalen over vervallen garantie bij het aanraken van schroefjes e.d. zijn allemaal uit de grote duim, dat is onzin. Dat neemt niet weg dat deze leverancier (nog) niet aan zijn verplichting voldaan heeft en volgens mij mogen ze daar zelfs blij zijn dat je het boeltje nog niet onder spanning hebt gezet!

Zoals je zelf al aangeeft, gewoon daar oplossen, niet zelf kloten. Je kunt proberen je geld terug te vragen en (ergens anders) de losse componenten danwel pc te bestellen, maar ik zou in ieder geval niet zonder werkend, netjes in elkaar zittend systeem weggaan.

Overigens de cowboyverhalen waarin gesteld wordt dat je de boel "gewoon op moet starten" en "als 'ie het doet is het mooi" zijn natuurlijk nogal ondoordacht en kort door de bocht... Wat nou als deze rare constructie over een jaartje of twee voor schade zorgt?

PVO

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat zou ik nog even bekijken. Een kwalitatief minder voeding adviseren gebeurt wel vaker (zo lang het geen HKC green star is of zo...), PCIe-kaarten zitten ook wel eens een beetje scheef (niet zo scheef) en kan ook door transport komen maar geen spacers is een instant kill en écht een beginnersfout.

Maar ik hoop dat het gewoon niet zo goed te zien is op de foto en er wel spacerts tussen zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 14-07-2011 19:27 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• ik222
  • Niet online
Koop of afstand gaat niet helemaal op omdat het een op maat gemaakt systeem is, daarvoor zit er volgens mij een uitzondering in die wet. Maar als er daadwerkelijk geen spacers tussen zitten (foto's vertekenen wel wat dat betreft) is er naast mogelijk transportschade ook sprake van prutswerk en zou ik zeker je geld terug proberen te krijgen.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:10
job schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:24:
[...]

Als dat waar is (dus spacers vergeten). Naar de winkel rijden, pc inleveren en geld terugvragen (koop op afstand, dus mogelijk). Een winkel die zo zijn spullen levert is het vertrouwen niet waard.
Dan moet je hem inderdaad gewoon inleveren en je beroepen op de afkoelingsperiode en dus NIET beginnen over de scheefheid etc.

PVO

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:18:
Heren, ik snap dat jullie graag willen weten welke webshop het is. Maar dat zien jullie in de shop review wel. Wat ik wel kan zeggen is dat het niet Salland is. Zou bijna willen dat ik het daar had besteld met deze hele toestand ;).

Ga alsjeblieft niet gokken welke shop het dan wel is, want dit is een geval waar geen enkele shop trots op zal zijn. En jullie attribueren dit slechte geval al aan Salland toe terwijl die er niets mee te maken hebben ;).

Even geduld aub nog.
Des te meer reden om het maar gewoon te zeggen. Stel dat één van de topic lezers toevallig bij dezelfde winkel een bestelling heeft lopen. Niet dat ik dat ben, eerstvolgende PC die ik koop is toch echt helemaal zelfbouw.

Maar... stel dat.

Enfin, volledig begrip voor je keuze om hem alsnog te retourneren. In dit geval kunnen we wel stellen dat de assemblage of het transport gewoon erg slordig zijn uitgevoerd. Waarschijnlijk zelfs gewoon beide. Ik zie die shopreview met interesse tegemoet.

• FeaR
  • Laatst online: 08:10

FeaR

In GoT we trust

Zit alles achteraan wel goed? Dus lijnen de ingangen voor geluid, USB, ethernet, en weet ik al niet meer wel lekker uit aan de achterkant (I/O Shield)? Als dat lekker uitlijnt dan zullen er vast wel spacers tussen zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 14-07-2011 19:27 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan toch zo zien en voelen of er spacers in zitten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DutchManticore
Het ontbreken van de spacers is dan ook een optische illusie.
Er zit wel een ruimte van een millimeter of 4 of 5 tussen mobo en kast.
Ook zitten inderdaad de uitgangen aan de achterkant gewoon goed dus daar ligt het probleem niet.

Dingen die wel slecht zijn:

- Verbogen PCI-E laan
- CPU koeler wiebelt, zit los, en HEEL scheef.
- Videokaarten zitten beiden schots en scheef op het moederbord.

Ik twijfel nog even wat ik ga doen. Ik heb eigenlijk zin om te zeggen "Hier is de PC weer terug, ik zou graag 1350 euro retour ontvangen." Ik heb nu ook totaal geen vertrouwen meer in de gezondheid van de overige geleverde hardware. Ik krijg hoe langer hoe meer het idee dat er flink met deze hardware gegooid is tijdens het transport.

De reden dat ik niet zeg welke webshop het is Kharay1977, is dat ik deze mensen geen zand in de ogen wil strooien. Ik heb goede ervaringen met deze webshop, en ik kan me niet voorstellen dat ze hier niet adquaat op reageren eigenlijk. Ik wil ze eerst de kans geven voordat wij, en jullie met z'n allen deze webshop van boven tot onder veroordelen tot slechte shop.

Ik zal bekend maken welke shop het is, maar pas nadat deze shop ook zelf de kans heeft gehad om één en ander te corrigeren. Dat lijkt me ook naar de webshop toe wel zo eerlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 14-07-2011 19:33 ]

• ik222
  • Niet online
Denk inderdaad niet dat het de schuld is van de webshop. Dat er gegooid is met die pc is ongeveer 99,99% zeker wanneer hij met TNT is verzonden... Had de kast aan de buitenkant geen schade?

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 14-07-2011 19:35 ]

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:32:
De reden dat ik niet zeg welke webshop het is Kharay1977, is dat ik deze mensen geen zand in de ogen wil strooien. Ik heb goede ervaringen met deze webshop, en ik kan me niet voorstellen dat ze hier niet adquaat op reageren eigenlijk. Ik wil ze eerst de kans geven voordat wij, en jullie met z'n allen deze webshop van boven tot onder veroordelen tot slechte shop.
Dat is een self-defeating argument. Want zo demoniseer je ze enkel meer en meer. Door het zo geheimzinnig te maken.

Maar goed... je hebt je beslissing gemaakt. Veel sterke er nog mee, DutchManticore. En dat meen ik. En ik hoop dat je wat doet met mijn advies om gewoon alsnog aan zelfbouw te doen. Ik zie aan je signature dat je bedoeling was Skyrim te spelen op deze machine... je hebt nog wel even de tijd dus. ;)

• Verderf
  • Laatst online: 06-02 14:52
DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:18:
[...]

Even geduld aub nog.
Les voor de volgende keer, bouw je pc gewoon zelf, dan heb je dit gezeik tenminste niet :P

Over de voeding zou ik me overigens geen seconden zorgen maken, CM maakt gewoon goeie spullen en zouden echt niet voedingen verkopen als het complete systemen zouden kunnen vernaggelen.. je maakt er imho een beetje een storm in een glas water van.

[ Voor 15% gewijzigd door Verderf op 14-07-2011 19:38 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• DutchManticore
ik222 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:35:
Denk inderdaad niet dat het de schuld is van de webshop... Dat er gegooid is met die pc is ongeveer 99,99% zeker wanneer hij met TNT is verzonden...
Pakket weegt ook erg veel. Tis een erg zware bedoeling.
Kast weegt zo'n 3,5 a 4 kilo gok ik, die koeler 1,2 kilo die videokaarten 1,5 kilo per stuk. Scherm woog zo'n 3 kilo ofzo.

Ook het formaat is belachelijk. De tafel die ik in de kamer heb staan kan zo'n beetje in de doos waar alles inzat. :P

Ik gok dat een paar TNT medewerkers geen zin hadden omdat zware pakket netjes neer te zetten en te tillen en dat ermee gegooid is.

De webshop heeft wel netjes 'stuffing' in de kast gestopt om de CPU koeler en de kaarten niet volledig aan het mobo te laten hangen, maar het heeft niet mogen baten.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga ze even bellen, zeg wat je allemaal geconstateerd hebt en vraag hoe ze het zo snel mogelijk gaan oplossen. Een losse CPU koeler geeft aan dat er tijdens transport wat mis is gegaan. Je hebt nu een non conform product ontvangen, dat moeten zij of gaan oplossen of je geld terug geven. Je kan voorstellen het product langs te brengen en hun er naar laten kijken, dan kunnen ze direct zelf een oordeel vellen en kunnen ze het ook niet op transport schade gooien veroorzaakt door het terugsturen naar hun toe.
Gewoon bellen, dan kan je direct face to face praten en dat gaat gewoon het snelst.

• Verderf
  • Laatst online: 06-02 14:52
DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:37:
[...]

Pakket weegt ook erg veel. Tis een erg zware bedoeling.
Kast weegt zo'n 3,5 a 4 kilo gok ik, die koeler 1,2 kilo die videokaarten 1,5 kilo per stuk. Scherm woog zo'n 3 kilo ofzo.

Ook het formaat is belachelijk. De tafel die ik in de kamer heb staan kan zo'n beetje in de doos waar alles inzat. :P

Ik gok dat een paar TNT medewerkers geen zin hadden omdat zware pakket netjes neer te zetten en te tillen en dat ermee gegooid is.

De webshop heeft wel netjes 'stuffing' in de kast gestopt om de CPU koeler en de kaarten niet volledig aan het mobo te laten hangen, maar het heeft niet mogen baten.
TNTPostNL gooit met alles, ik zou persoonlijk mijn pc aan geen enkel vervoerds bedrijf toevertrouwen, dan maar een stukje rijden.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• DutchManticore
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:36:
[...]

Dat is een self-defeating argument. Want zo demoniseer je ze enkel meer en meer. Door het zo geheimzinnig te maken.

Maar goed... je hebt je beslissing gemaakt. Veel sterke er nog mee, DutchManticore. En dat meen ik. En ik hoop dat je wat doet met mijn advies om gewoon alsnog aan zelfbouw te doen. Ik zie aan je signature dat je bedoeling was Skyrim te spelen op deze machine... je hebt nog wel even de tijd dus. ;)
Ik ben dat niet met je eens. Als zelfstandige zou ik me behoorlijk belazerd voelen als mijn klanten een eventuele slechte ervaring direct online plempen zonder mij zelf de kans te geven om het op te lossen.

Voor de rest, bedankt voor je response.
Ga inderdaad gewoon weer lekker zelfbouwen, en laten opsturen laat ik ook mooi zitten.
Dan maar 100 euro benzine wegknappen, dan heb je de boel tenminste wel veilig thuis.

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:39:
Ik ben dat niet met je eens. Als zelfstandige zou ik me behoorlijk belazerd voelen als mijn klanten een eventuele slechte ervaring direct online plempen zonder mij zelf de kans te geven om het op te lossen.
Dan rest mij maar één advies - ga alsjeblieft nooit zelfstandig. Want dat is het risico van het vak. Waar je klanten hebt zul je mondelinge reclame (of anti-reclame) hebben. Dat is onvermijdelijk. Mensen zijn nou eenmaal sociale dieren en delen lief (en leed) met elkaar.

Zo hoort dat, zo doen we dat namelijk al geruime tijd. Zo zijn we namelijk ook gekomen waar we nu zijn. Door onze ervaringen te delen, daar van te leren en elkaar te helpen waar nodig.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Als zelfstandige dien je achter je producten te kunnen staan, en als deze webshop zo'n waarde hecht aan hun producten was het niet zo bij jou aangekomen.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:31

Neomess

neomess.nl

DutchManticore schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:32:

- Verbogen PCI-E laan
- CPU koeler wiebelt, zit los, en HEEL scheef.
- Videokaarten zitten beiden schots en scheef op het moederbord.
Zit je fan, of je koelblok los? De fan zit namelijk bij deze koeler inderdaad redelijk los (maar vast genoeg)

Over de ruimte tussen koeler en geheugen hoef je ook niet echt i te zitten, dit is nou eenmaal zo bij gebruik van deze koeler

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• DutchManticore
Trouwens even stukje educatie voor de mensen die zeggen dat Koop Op Afstand niet opgaat.

Naar mijn weten (en ik ben voor de beeldvorming juridisch student) is het zo dat PC's en dergelijken niet snel onder de uitzondering van "op maat gemaakte" producten vallen. Het is immers een verzameling van componenten die weer gemakkelijk uit elkaar gehaald kunnen worden, zonder schade, en die gewoon weer te verkopen zijn.

Naar mijn weten kun je een PC gewoon onder wet Kopen Op Afstand retourneren.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.