Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Toeval, ga ik aan meedoenMetricCandy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:43:
Voor de 3v3 mensen een leuk initiatief in België.
[afbeelding]
De eerste online qualifier is komende woensdag al!

Misschien komen we elkaar tegen!
Graves Mechanics Preview: (combinatie tussen Vayne, Miss Fortune en Caitlyn)
Greetings Summoners!
We wanted to take this opportunity to preview some of the gameplay on our newest ranged DPS champion: Graves, the Outlaw.
This rough-and-tumble gunman uses a massive, hextech double-barreled shotgun to rain down death from a distance and punish any foolish varmints that get too close. For example, Buckshot shoots three quick shrapnel bursts in a cone in front of him. Unlike other multi-missile spells, however, all three Buckshot rounds can all hit the same target (although each individual projectile will deal slightly reduced damage).
Graves is also able to make it uncomfortable for foes to fight at his optimal range by throwing out Smoke Screen to limit enemy vision and slow them in an area, while Quick Draw lets him dash in for a quick shotgun blast or escape danger as needed. In this way he can control his positioning to set up maximum damage Buckshots.
Finally, Graves can use Collateral Damage to unleash a skill shot that nukes the first target it hits, spreading a cone of damage behind its target to hit anybody yellow enough to hide behind the tanks. While the single-target use is simple, properly utilizing the cone is what will separate the good Graves players from the great ones.
Our goal with Graves was to make a ranged DPS that had some incentive to get up close or make enemies think twice before getting in your face. While it’s completely possible to play Graves as a standard max-range carry, this dichotomy makes for skill differential without adding a high barrier to entry (or any hefty, paragraph-long tooltips). Whether trying to maximize the close-up damage of Buckshot, or setting up the 1-2 punch of Collateral Damage, we’re excited to add a champion with true grit to the ranged DPS lineup.
Edit: Speezor zei het al

Ik begin me een beetje zorgen te maken over de frequentie waarmee champions gereleased worden. Hoe denken jullie hierover?
Er zijn eigenlijk drie punten waar ik mij zorgen om maak:
- Het begint onmogelijk te worden om precies te weten hoe je met of tegen elke champ moet spelen. Het zijn er teveel om het van allemaal te kunnen onthouden.
- Het verschil tussen de champions wordt te klein. Door de korte release tijden lijkt het wel dat ze te weinig tijd hebben om iets unieks te verzinnen.
- De combinatie van de voorgaande twee punten maken dat de ban phase totaal useless wordt.
Eerst was het bijvoorbeeld nog mogelijk om bepaalde AD carry's te bannen zodat je zelf het betere alternatief kon kiezen van wat er nog over was. Dat gaat nu niet meer lukken.
- Het wordt steeds moeilijk om het spel gebalanceerd te houden door het groeiende aantal champions en 3 mappen.
[Voor 153% gewijzigd door SaphuA op 10-10-2011 12:04]

Vicariously I live while the whole world dies
Geeft het ook een klein beeter AD/ArP of heeft het alleen nut voor die passive? waar kan ik het onder vinden?Cloud schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:18:
[...]
In Dominion is het simpel: speel je AD carry en tegen Akali/Twitch/Eve/*, koop Lightbringer. Speel je AP carry tegen een van bovenstaande? Ook daar is een item voor, de Hextech Sweeper. Wat die items doen is na elke autoattack (of spell damage) de enemy voor 5 seconden weergeven. Stealth heeft dus compleet geen nut meer. Een verschrikkelijk harde counter dus.
Laatst speelde ik tegen een team met Twitch en Akali die ons in het begin aardig hard aanpakten. Maar toen ik mijn Lightbringer had als Vayne was hun hele kracht weg. Kreeg nog wel een paar 'wtf!?' in de chat van hun, maar toen zei ik alleen 'Lightbringer'. Enige wat Twitch daarna nog zei was, 'oh shit'.
Wat mij betreft geven ze 1 nieuwe champion per maand en maken ze er echt iets speciaals van, want aan dit tempo gaan we compleet verzanden in champions.
En uiteraard: meer bans nodig in draft mode!
[Voor 5% gewijzigd door speedzor op 10-10-2011 10:33]

Hier vind je ze: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Dominion_itemsLikeAKing schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:29:
[...]
Geeft het ook een klein beeter AD/ArP of heeft het alleen nut voor die passive? waar kan ik het onder vinden?
De Lightbringer geeft bijvoorbeeld nog flinke attackspeed en een beetje AD. De sweeper geeft AP, HP en CDR. Het zijn dus absoluut geen domme items die je puur en alleen voor de passive neemt

Over champion releases:
Tempo ligt inderdaad hoog en zou van mij ook wel naar 1x per drie of vier weken mogen. Het wordt inderdaad lastig om bij te houden en vooral bans gaan lastig worden. Aan de andere kant snap ik ook wel dat het aantal bans niet veel meer omhoog kan want dat haalt de snelheid helemaal uit draft pick. Toch zou ik de 6bans van tournaments wel beter vinden t.o.v. de huidige 4.

[Voor 22% gewijzigd door Cloud op 10-10-2011 10:38]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Anoniem: 216320
Dat is onzin, want bijvoorbeeld Xerath, Yorick en Orianna zijn al heel uniek en zijn niet vergelijkbaar met andere Champions. Talon vind ik niet heel geslaagd, maar een Riven vind ik weer afwisselend genoeg hoor.SaphuA schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:19:
- Het verschil tussen de champions wordt te klein. Door de korte release tijden lijkt het wel dat ze te weinig tijd hebben om iets unieks te verzinnen.

Dat er weinig tijd tussen zit is in elk geval geen excuus voor Riot om ze dán maar op elkaar te laten lijken. Verder vind ik juist dat het met uniekheid te laatste tijd wel de betere kant op gegaan is. Wukong was anders, Xerath, Yorick, Orianna, Riven en zelfs Skarner ook wel wat. Het is een tijd slechter geweest vind ik. Desalniettemin zul je in de toekomst vaker overeenkomsten gaan zien, simpelweg omdat er gewoon al veel champions zijn. Het zijn juist combinaties van die bestaande (gedeeltelijke) overeenkomsten die de champion uniek kunnen maken.

Persoonlijk vind ik trouwens dat alleen Orianna en Yorick echt unieke champions zijn qua speelstijl. Tuurlijk hebben de andere champs ook skills die anderen niet hebben, maar inspiratie is er imo ver te zoeken. Dat komt dus neer op minder dan de helft van de recent gereleasde champs en dat vind ik bar weinig.
[Voor 4% gewijzigd door SaphuA op 10-10-2011 11:01]
- Cait -> Suf. AD carry zonder leuke abilities
- Renekton -> Suf, maar qua storyline wel geinig ivm Nasus
- Karma - > Origineel. Aparte abilities maar is helaas wat underpowered en underplayed
- Maokai -> Origineel. Goeie artwork en die saplings en ulti zijn originele abilities
- Jarvan -> Suf. Standaard bruiser zoals we die in Xin Zhao etc. al hadden
- Nocturne -> Wel ok vanwege zijn ultimate
- Lee Sin -> Origineel. Dubbele activates waren nieuw en is gewoon een van de leukste chars om te spelen
- Brand -> Suf. Gewoon een superstandaard AP carry
- Rumble -> Meh.
- Vayne -> Suf
- Orianna -> Origineel. Die speelstijl met die bal is heel uniek en brengt heel veel utility en ook damage
- Yorick -> Origineel, met name vanwege die summons en zijn kloon-ulti (OP icm Vayne!)
- Leona -> Suffe tank
- Wukong -> Suffe bruiser
- Skarner -> Tja, zn ultimate leek leuk, maar is eigenlijk gewoon prut. Verder totaal niet origineel
- Talon -> Twijfelgevalletje
- Riven -> Een soort verbeterde master yi met wat cc en wat meer tankyness. Meh.
- Xerath -> Origineel vanwege immobilize en range increase.
Score: 6 van de 18. Ik ga met Saphua mee.

Als Riot 1 keer per maand een champion uitbrengt, dan heeft iedereen genoeg IP gefarmed en komt er maandelijks slechts de helft van het geld binnen als nu verdiend wordt.
Nu zal, mede door het uitbrengen van mindere kwaliteit champions en een verzadiging van het aantal champions, er wel vanzelf een daling van het aantal champions dat uitgebracht wordt komen. Maar dan zal het aantal skins dat uitgebracht wordt omhoog gaan of zullen er andere manieren komen om geld te genereren. Bijvoorbeeld door subscriptions of iets dergelijks.
Nee natuurlijk, dat sowieso niet

En inderdaad echt unieke speelstijlen dat zijn alleen Orianna en Yorick en dan vind ik Orianna nog de meest unieke. Het probleem is dat er op dat front vrij weinig echt unieke te bedenken vallen, die niet de game balance zodanig verstoren dat de boel in de soep loopt. Orianna heeft bijvoorbeeld zo'n range en utility met die bal dat ze lange tijd gewoon te sterk was.
Verder denk ik dat we niet veel uniekheid hoeven te verwachten op dat gebied, maar één of twee op de zoveel champions zullen er in zo'n mate aan voldoen ben ik bang. Je zult toch moeten kijken naar unieke abilities en dan vooral de utility die die abilities met zich meebrengen. Daar is nog veel speelruimte vermoed ik.
@Vicarious
Tja als je het zo bekijkt zal er inderdaad weinig unieks zijn. Het hangt er echt vanaf wat je als bijzonder definieert. Cait ben ik met je eens, maar bijvoorbeeld Rumble ben ik met je oneens. Hij speelt toch echt anders met zijn flamethrower, en zijn ultimate. Wukong ook, ja het is een bruiser maar wel een met geinige gameplay dankzij zijn clone. Jarvan zijn ultimate vind ik dan weer gamechanging wat wel degelijk een vermelding verdient. Persoonlijk vind ik Talon bijvoorbeeld dan wel weer doodsaai.
Uiteindelijk is het gewoon hoe je je verwachtingen hebt staan en waarop je bijzonderheden definieert. Smaken verschillen wel degelijk. Als je het écht strak gaat interpreteren zijn alleen Lee Sin, Orianna en Yorick uniek uit die lijst namelijk.
Ongetwijfeld. Dat is de reden dat ze erg lang zullen wachten voordat het release interval omhoog gaat. Uiteindelijk is en blijft het een bedrijf en willen ze geld verdienen. En omdat power niet te koop mag zijn, moet dat middels de champions en skins.Awaken1 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:09:
Ik kan wel even wat licht laten schijnen over waarom Riot elke 2-3 weken een champion uitbrengt: Geld.
Als Riot 1 keer per maand een champion uitbrengt, dan heeft iedereen genoeg IP gefarmed en komt er maandelijks slechts de helft van het geld binnen als nu verdiend wordt.
Maar er werd vooral gesproken over originaliteit en dit is meer jouw eigen mening. Als je bijvoorbeeld naar rumble bekijkt. Okee, hij heeft een shield, maar voor de rest is hij erg origineel. Brand was ook origineel met zn bounce ultimate en combo's. Xerath daarintegen is een copy van brand met een range extendende ult. Zo zijn er wel meerdere champions waar ik het persoonlijk niet mee eens ben.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Dat zorgt ervoor dat je sterker kan worden naarmate je meer geld investeert in de game. Een punt waarop je als F2P game (wat je dan eigenlijk niet meer bent) keihard afgebrand gaat worden.LikeAKing schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:16:
Waren laten ze runes dan niet betaalbaar worden met RP?
Dat zullen ze nooit doen dus. Dat blijft dus bij de IP of XP boosts die je kunt kopen in de shop.

Anoniem: 346066
Vraag het me ook af, mensen die hier RP voor neer zouden leggen halen er geen extra voordeel uit. Het is alleen een uitkomst voor lvl 30 spelers die graag verschillende pages vol willen krijgen, en die zijn volgens mij toch wel geneigd om eerder RP uit te geven.LikeAKing schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:16:
Waren laten ze runes dan niet betaalbaar worden met RP?
Maar met RP kun je ook zo'n 7 page runepage bundle kopen, en als je genoeg ip hebt, haal je er dus ook wat extra voordeel uit, door RP te kopen.Cloud schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:18:
[...]
Dat zorgt ervoor dat je sterker kan worden naarmate je meer geld investeert in de game. Een punt waarop je als F2P game (wat je dan eigenlijk niet meer bent) keihard afgebrand gaat worden.
Dat zullen ze nooit doen dus. Dat blijft dus bij de IP of XP boosts die je kunt kopen in de shop.
Het is alleen erg handig om niet constant te hoeven switchen van runes voor je een match binnen gaat.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Als dat kon, ging het nut van extra rune pages best wel omlaag.Flapmo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:27:
Weel een heel miniscule vorm van power. Je kan meer champs rollen met fullpages. Je kan tijdens de champ select geen runes wisselen (iets wat ik nog steeds raar vind).
Meer champions kunnen kiezen in de champion select is niet power natuurlijk, maar dat je beperkt bent in je keuze met 2 (of 3) runepages is inderdaad wel waar. Dan kun je geen champion specifieke pagina's maken, maar komt het gewoon neer op een AD en een AP pagina. Of als je er drie hebt, ook nog een Tanky pagina.
Dat maakt je natuurlijk niet minder goed dan anderen, want jouw AD pagina kan net zo goed gevuld zijn als die van iemand met 10 runepages. Je hebt alleen meer keuzevrijheid. Weet wel dat meer runepages een erg lange tijd niet eens beschikbaar waren, vroeger deed iedereen het met 2/3 pagina's. Ongeacht of je ervoor wilde betalen. En in die tijd werkte het ook allemaal wel, al was je dan beperkt in je keuze

Mwa weet ik niet. Masteries kun je ook nog verwisselen tijdens de champ select, maar ik ben dolblij dat ik uit tien pagina's kan kiezen. Als ik ervoor had moeten betalen destijds, had ik het ook zo gedaan.Fanatic_FS schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:31:
[...]
Als dat kon, ging het nut van extra rune pages best wel omlaag.

Nu kun je dit lezen als power kopen en misschien is dat toch ook wel een klein beetje zo in praktische zin. Theoretisch is het echter onwaar; je koopt niet letterlijk power.
[Voor 20% gewijzigd door Cloud op 10-10-2011 11:42]
Er was tegelijkertijd een IPL Sc2 tournament gaande dus ik heb de kans niet gehad om het LoL tournament te volgen. Heeft iemand hier wat uitslagen over (wel in spoilertags

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Dat unieke is nou wel precies wat ik verwacht bij het uitbrengen van nieuwe champions. Tuurlijk is het een beetje arbitrair want wat de ene origineel vind, vind de ander een suffe remake van een paar nadere champs gecombineerd. Maar over Lee Sin, Orianna en Yorick is wel vrijwel iedereen het eens en dat is wel het niveau dat ik vind dat RIOT moet nastreven bij het uitbrengen van nieuwe champions. Zo zorg je ook dat de terechte zorgen die Saphua heeft eigenlijk helemaal niet spelen.Cloud schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:11:
@SaphuA
Nee natuurlijk, dat sowieso niet
En inderdaad echt unieke speelstijlen dat zijn alleen Orianna en Yorick en dan vind ik Orianna nog de meest unieke. Het probleem is dat er op dat front vrij weinig echt unieke te bedenken vallen, die niet de game balance zodanig verstoren dat de boel in de soep loopt. Orianna heeft bijvoorbeeld zo'n range en utility met die bal dat ze lange tijd gewoon te sterk was.
Verder denk ik dat we niet veel uniekheid hoeven te verwachten op dat gebied, maar één of twee op de zoveel champions zullen er in zo'n mate aan voldoen ben ik bang. Je zult toch moeten kijken naar unieke abilities en dan vooral de utility die die abilities met zich meebrengen. Daar is nog veel speelruimte vermoed ik.
@Vicarious
Tja als je het zo bekijkt zal er inderdaad weinig unieks zijn. Het hangt er echt vanaf wat je als bijzonder definieert. Cait ben ik met je eens, maar bijvoorbeeld Rumble ben ik met je oneens. Hij speelt toch echt anders met zijn flamethrower, en zijn ultimate. Wukong ook, ja het is een bruiser maar wel een met geinige gameplay dankzij zijn clone. Jarvan zijn ultimate vind ik dan weer gamechanging wat wel degelijk een vermelding verdient. Persoonlijk vind ik Talon bijvoorbeeld dan wel weer doodsaai.
Uiteindelijk is het gewoon hoe je je verwachtingen hebt staan en waarop je bijzonderheden definieert. Smaken verschillen wel degelijk. Als je het écht strak gaat interpreteren zijn alleen Lee Sin, Orianna en Yorick uniek uit die lijst namelijk.
kaluro2 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:43:
Heeft iemand het IPL LoL tournament gevolgd?
Er was tegelijkertijd een IPL Sc2 tournament gaande dus ik heb de kans niet gehad om het LoL tournament te volgen. Heeft iemand hier wat uitslagen over (wel in spoilertags) en eventuele highlights?
Ik denk, als je het zo bekijkt, je inderdaad teleurgesteld zal zijn bij de meeste champion releases. Ik denk dat Riot zeker die mate van onderscheid wel probeert na te streven, maar dat dit praktisch onmogelijk is om elke keer te doen. Of om 50% van de tijd te doen. Lijkt mij in elk geval heel erg moeilijkVicarious schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:47:
[...]
Dat unieke is nou wel precies wat ik verwacht bij het uitbrengen van nieuwe champions. Tuurlijk is het een beetje arbitrair want wat de ene origineel vind, vind de ander een suffe remake van een paar nadere champs gecombineerd. Maar over Lee Sin, Orianna en Yorick is wel vrijwel iedereen het eens en dat is wel het niveau dat ik vind dat RIOT moet nastreven bij het uitbrengen van nieuwe champions. Zo zorg je ook dat de terechte zorgen die Saphua heeft eigenlijk helemaal niet spelen.

Voor de rest blijft het inderdaad een kwestie van smaak en hoe uniek je je champions wilt hebben.
Zit nu op 3 wins en no loss, dus dat wil ik ook zo houden

Speedzor?
Ik ga straks voor enkele uurtjes naar school vertrekken, dus het zal voor vanavond zijnKnupoltor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:53:
Iemand zin in een 5vs5 premade straks?
Zit nu op 3 wins en no loss, dus dat wil ik ook zo houden
Speedzor?

Straks is bij mij pas rond 6, 7 uur hoorspeedzor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:57:
[...]
Ik ga straks voor enkele uurtjes naar school vertrekken, dus het zal voor vanavond zijn

Bekijk voor de grap eens de duizenden champion suggestions op het forumCloud schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:52:
[...]
Ik denk, als je het zo bekijkt, je inderdaad teleurgesteld zal zijn bij de meeste champion releases. Ik denk dat Riot zeker die mate van onderscheid wel probeert na te streven, maar dat dit praktisch onmogelijk is om elke keer te doen. Of om 50% van de tijd te doen. Lijkt mij in elk geval heel erg moeilijk
Voor de rest blijft het inderdaad een kwestie van smaak en hoe uniek je je champions wilt hebben.

Ik denk eigenlijk dat ze eerder technisch gezien tegen een muur aanlopen. Unieke skills vereisen ook een uitbreiding van de engine en dat kost tijd. Doordat ze toch elke twee weken een champion willen releasen en niet constant de engine willen/kunnen uitbreiden gaan ze dus functionaliteit hergebruiken.
@Vica, balance is inderdaad ook een issue die ik was vergeten, thnx for pointing that out.
[Voor 6% gewijzigd door SaphuA op 10-10-2011 12:05]
het leek me erg leuk om eens een legendary skin te hebben.Cloud schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:40:
Legendary skins heb ik niet, maar ik vond het geld voor de runepages de beste koop die ik met RP gedaan heb om eerlijk te zijn. Runepages maken vooral early game een enorm verschil, dus om daar meer keuze in te hebben is echt fijn. Moet wel zeggen dat ik het ook pas laat heb aangeschaft hoor, ongeveer rond de tijd dat ik lvl 30 werd. Pas toen vond ik runepages belangrijker worden.
Nu kun je dit lezen als power kopen en misschien is dat toch ook wel een klein beetje zo in praktische zin. Theoretisch is het echter onwaar; je koopt niet letterlijk power.

ik heb zoveel skins waarvan je denkt, wat een zonde van het geld:
Stinger Akali, Queen Ashe: Frejlord (ofzo) Ashe, 520RP anivia skin, etc... daar kon ik toch veel beter een legendary skin voor kopen of bijvoorbeeld nurse akali?

Die balance is juist een van de redenen waarom écht unieke champions niet zo vaak uitkomen. Zo had ik als voorbeeld al Orianna, die de boel overhoop gooide (al gebeurde dat pas echt toen men ermee leerde spelen). Zelfde geldt in mindere mate voor Lee sin.SaphuA schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:02:
[...]
Bekijk voor de grap eens de duizenden champion suggestions op het forumUnieke ideeen genoeg!
Ik denk eigenlijk dat ze eerder technisch gezien tegen een muur aanlopen. Unieke skills vereisen ook een uitbreiding van de engine en dat kost tijd. Doordat ze toch elke twee weken een champion willen releasen en niet constant de engine willen/kunnen uitbreiden gaan ze dus functionaliteit hergebruiken.
@Vica, balance is inderdaad ook een issue die ik was vergeten, thnx for pointing that out.
Die technische limiet gaat natuurlijk ook op voor de compleet unieke champions waar we het over hebben. Die zullen nog eerder problemen geven in de engine dan abilities. Ik denk namelijk dat de engine op dit moment alle soorten abilities wel aan kan:
- Single target
- Multi target
- AoE
- Damage van een of ander type
- Damage over time van een of ander type
- Flat heal/heal over time
- Schild / damage reduction effecten
- Een CC toevoegen/verwijderen
- Een mark toevoegen met eventueel een effect voor de duurtijd / een mark gebruiken
- Een herpositionering van jouw champion
- Een herpositionering van de tegenstander champion
- Pet control (instantiatie/buffs/abilities)
- Double function (Lee sin)
- Visibilty changes (stealth, clones etc.)

Afgezien van het feit dat ik het dus begrijp waarom er zo weinig echt unieke champions uitkomen, vind ik het natuurlijk ook jammer. Dat mag duidelijk zijn.
Wat maakt brand een van de sterkste AP carrys? ik vind dat zijn ability's niet zo heel goed scalen met AP. hij is leuk om te spelen, maar mijn E+Q+W+R combo op iemand 1v1 brengt diegene van 100% hp naar 25% hp ofzo (ja die ult moet je niet gebruiken 1v1 ik weet het

Brand heeft gewoon een erg hoge hoeveelheid damage op zijn ultimate als je die goed gebruikt. Daarnaast hoge ultility als hij rylai's heeft en ook nog goed om kan gaan met zijn stun. Als laatste is zijn early game vrij sterk omdat hij een grote range heeft. Ik denk dat allemaal wel zorgt voor zijn populariteit

Weet iemand trouwens waar de eventuele videos van IPL van dit weekend te zien zijn? Kan ze nergens vinden en ben eigenlijk wel benieuwd.
annie doet dit beter zonder skillshots.Vicarious schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:50:
van 100% naar 25% vind jij niet goed?Probeer hem eerst eens te harassen naar 70%, dan kun je hem met 1 combo doodkrijgen.

http://nl.twitch.tv/ignproleague2/b/296985799 Linkje voor de video'sCloud schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:51:
Er zijn weinig AP carries (als het goed is geen), die standaard een willekeurige tegenstander van 100% naar 0% brengen met één combo. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling, alhoewel het natuurlijk wel gebeurt als diegene heel erg fed is. Maar dan kan Brand het ook. Eerst harass in 1v1 is de sleutel tot succes.
Brand heeft gewoon een erg hoge hoeveelheid damage op zijn ultimate als je die goed gebruikt. Daarnaast hoge ultility als hij rylai's heeft en ook nog goed om kan gaan met zijn stun. Als laatste is zijn early game vrij sterk omdat hij een grote range heeft. Ik denk dat allemaal wel zorgt voor zijn populariteit
Weet iemand trouwens waar de eventuele videos van IPL van dit weekend te zien zijn? Kan ze nergens vinden en ben eigenlijk wel benieuwd.
Anoniem: 384763
Zo is een Q>E iets anders dan een E>Q en elke combo heeft zo zijn specifieke voordelen, en hij heeft natuurlijk goddelijke harras met zijn E.
En omdat hij zijn skills binnen 2 seconden op een tegenstander gedropt kan hebben, net als bijvoorbeeld veigar.Anoniem: 384763 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:02:
Ik vind Brand krachtig omdat je zijn skills uniek kunt combineren.
Zo is een Q>E iets anders dan een E>Q en elke combo heeft zo zijn specifieke voordelen, en hij heeft natuurlijk goddelijke harras met zijn E.
Bedankt! Wat een kwaliteit van die stream op 'Best' zeg lijkt wel alsof het 60 fps gefilmd is als je de Phreak en RivingtonTheThird ziet in het scherm.dragon3016 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:58:
[...]
http://nl.twitch.tv/ignproleague2/b/296985799 Linkje voor de video's
Heb ik de komende week wat om terug te kijken. Ben heel benieuwd naar de games van Dignitas.
[Voor 3% gewijzigd door Cloud op 10-10-2011 13:10]
Veigar makkelijk als je ten eerste zorgt dat je goed met Q farmt. Vervolgens kun je door je Ulti elke AP carry al bijna in één keer killen. Gewoon E -> R -> Q -> W doen en hopen dat je met Q nog 5 AP binnen sprokeltCloud schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:51:
Er zijn weinig AP carries (als het goed is geen), die standaard een willekeurige tegenstander van 100% naar 0% brengen met één combo.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 216320 op 10-10-2011 13:35]
Wow wat een EXTREEM goede kwaliteit inderdaad! (no sarcasm).Cloud schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:05:
[...]
Bedankt! Wat een kwaliteit van die stream op 'Best' zeg lijkt wel alsof het 60 fps gefilmd is als je de Phreak en RivingtonTheThird ziet in het scherm.
Heb ik de komende week wat om terug te kijken. Ben heel benieuwd naar de games van Dignitas.
Dubbelle cc op een champ is te goed.
Als ik nu een kog in me team heb wil ik met ali supporten omdat je de lane zohard kan slopen dat mensen ragequiten xD.
Edit: ik speelde een tijdje met 60 fps maar verloor veel games, toen ik het terugzette naar 30 capped was.het weer ok. Waarschijnlijk slaat dit nergens op maar ik hou het maar lekker op 30

[Voor 29% gewijzigd door Baristo op 10-10-2011 15:41]

Kan hem zelf totaal niet spelen, maar ontzettend fijn als je hem als laning partner hebt

Iemand hier die vaak Lux speelt? Lijkt me een leuke champ om te masteren vanwege slow, root en low CD ulti. Gaan jullie dan eerder AP of CDR? Lijkt me enorm OP om elke 24secs die ulti te gooien

Ik bouw haar eigenlijk als volgt
Sorc boots
Mejays's soulstealer (ze krijgt makkelijk kills/assists, maar als beginner raad ik morello's evil tomb aan)
Rabbadons deathcap
Void staff
Rest van de items zijn een beetje random, ligt er aan of je goede cap closers hebben en of ze een bepaalt soort damage hebben. Ik kan je wel een paar van mn replays sturen over mail (ff een dm sturen) zodat je kunt zien hoe ik haar speel. Moet je wel lolreplay installeren.
http://www.leaguereplays.com/download/
Anoniem: 213904
Lux is echt jack of all trades. Kan supporten, mid AP spelen en kan evt zelfs top (met enkele aanpassingen in runes/masteries). Verder heb je heel goede range, maar om goed damage te doen ben je wel afhankelijk van je autoattacks raken in combinatie met je skills. Dus E ergens op een champ neerleggen, Q raken, autoattack, E poppen, autoattack, R, autoattack. Je shield is aardig, maar heeft niet bijzonder goede scaling (erg inferieur aan andere shields, zoals bijv. Morgana). Als je bot lane support bent, zorg dan dat je met een goede poker zit. Geen Vayne/Kog dus, maar eerder Cait/MF/Trist.Tjukkie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:03:
Alistar als support/tank
Kan hem zelf totaal niet spelen, maar ontzettend fijn als je hem als laning partner hebt
Iemand hier die vaak Lux speelt? Lijkt me een leuke champ om te masteren vanwege slow, root en low CD ulti. Gaan jullie dan eerder AP of CDR? Lijkt me enorm OP om elke 24secs die ulti te gooien
Skills: R>E>W>Q in duo lanes, R>E>Q>W in solo lanes.
Masteries: Meestal ben je 9/0/21. De masteries in utility tree veranderen met je rol, waar je bijvoorbeeld CV mastery pakt als je support bent.
Summoners: Flash/Ignite in de meeste solo lanes (als je top bent wil je flash/exhaust hebben tegen bruisers) Flash/CV als je support bent.
Runes kan je veel in varieren, het ligt er vooral aan hoe tanky je wil zijn t.o.v. je burst.
Je kan bijvoorbeeld voor de glass cannon gaan met mpen reds, AP quints + blues en manareg/lvl yellows. Ik pak deze runes meestal tegen een erg Squishy team comp zonder veel CC. Rush dan ook meestal Mejai's.
Tegen een solide team ga ik meestal mpen reds, AP quints, CDR blues, en armor/manareg/lvl yellows. Boots + 3 pots als eerste item (faerie + 3 wards + 2 pots als support), en daarna Catalyst in RoA bouwen (philo + kage's voor support). Als top lane ga ik gewoon voor sustain met revolver, die ik later ombouw in een WotA.
Lux is erg leuk om te spelen, en je kan er zeker mensen mee opblazen. Ze is echter op dit moment wel wat zwakker dan andere AP carries zoals Morg, Brand, Annie. Dat betekent natuurlijk niet dat ze slecht om te spelen is, alleen dat je wat meer moeite moet doen om goed te presteren.
--------
Ik adviseer erg tegen Morello's, veel te veel CDR en te weinig AP. Koop eerder DFG. Verder ben je met Deathcap+Void+Soulstealer veel te squishy. Je hebt geen cleanse, geen escape. Je bent dan te afhankelijk van je Q en je E slow. RoA is een solide build die je genoeg inherente tankiness geeft tegen de meeste populaire mid AP's. Ga je Doran's naar Soulstealer naar Deathcap, wordt je waarschijnlijk rond lvl 9-11 opgeblazen binnen 1 seconde als je gefocust bent. Je hebt de sustain van Catalyst nodig.
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 213904 op 10-10-2011 16:21]
Standaard build is ongeveer: Dorans ring, boots, tear, cd boots, rabadons, void staff en dan items volgens wat nodig is. Vaak heb ik morello's als extra item als ik niet de bluebuff krijg, arch angel afmaken als je je tear vol hebt.
En qua runes heb ik gewoon full flat ap + mana regen.
[Voor 14% gewijzigd door FikkieHo op 10-10-2011 16:20]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Thnx voor de replay tip batsaap. Heb er niet mee gewerkt tot nu toe. Record jij elke game?
Woei, thnx voor de skills combo tip grasmaaier. Zal dat zeker onthouden en proberen toe te passen. DFG heb ik eerlijk gezegd nooit gebruikt, maar lijkt me wel een sterke items om je combo mee te beginnen

Genoeg verschillende builds voor lux om uit te proberen dus...
Moet alleen ff de juiste runes kopen. Speel normaliter geen AP...

Die ultimate elke 24 seconden is echt te hard. Vaak heb je van die situaties rondom een enemy tower die je wilt pushen, waarbij beide teams een beetje rondhangen en er niet zo heel veel gebeurd. Juist in die situaties kan je ultimate langzaam maar zeker de health aftikken bij de tegenpartij zodat je uiteindelijk iemand terug forceert. Verder is het schildje ook erg fijn, omdat hij meerdere mensen kan shielden, inclusief jezelf.
Lux erg fijn vind ik

Maar ik ga denk ik eerst safe spelen met doran > boots > RoA > deathcap
Hoe is lichbane op lux, aangezien je het beste een autoattack tussen de skills heen moet gooien voor optimale dmg?
[Voor 24% gewijzigd door Tjukkie op 10-10-2011 16:59]
en wat bedoel je hiermee? level skills of combo skills?

@Tjukie;Skills: R>E>W>Q in duo lanes, R>E>Q>W in solo lanes.
Dorans ring > (cdr) boots > Catalyst > Deathcap > RoA > Morello's > LichBane > verkoop je ring en koop Zonya Hourglass.
[Voor 23% gewijzigd door LikeAKing op 10-10-2011 17:19]
Anoniem: 213904
Het levelen. Dus solo je E als eerste naar 5, dan je Q en dan je W (Met R natuurlijk op 6/11/16). En duo je E als eerste naar 5, dan je W en dan je Q.LikeAKing schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:05:
ik vond lux ook altijd erg leuk, maar voor mijn gevoel werd ze late game altijd minder.
en wat bedoel je hiermee? level skills of combo skills?
[...]
@Tjukie;
Dorans ring > (cdr) boots > Catalyst > Deathcap > RoA > Morello's > LichBane > verkoop je ring en koop Zonya Hourglass.
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 213904 op 10-10-2011 17:24]
Kheb btw de replay van je team vs Fnatic gezien. Goeie game zeg!Intruder schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:11:
Heb lux een hele tijd gemaind en het is 1 van de meest onderschatte heroes als je mij vraagt. Op level 6 kun je (mits je je Q raakt) iemand van 80% naar 0 bursten. gewoon terwijl ze nog geroot zijn al je skills er op af vuuren en daarna nog 1 auto atack.
Ik bouw haar eigenlijk als volgt
Sorc boots
Mejays's soulstealer (ze krijgt makkelijk kills/assists, maar als beginner raad ik morello's evil tomb aan)
Rabbadons deathcap
Void staff
Rest van de items zijn een beetje random, ligt er aan of je goede cap closers hebben en of ze een bepaalt soort damage hebben. Ik kan je wel een paar van mn replays sturen over mail (ff een dm sturen) zodat je kunt zien hoe ik haar speel. Moet je wel lolreplay installeren.
http://www.leaguereplays.com/download/

hihi
MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397
Was idd gaaf ^^, ik baalde dat ik net te laat was. anders had ik dat potje gejungled.Vicarious schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:47:
[...]
Kheb btw de replay van je team vs Fnatic gezien. Goeie game zeg!Die Brand AP mid ownde Shushei gewoon even, toch de ster van dreamhack. Bot lane startte ook erg goed. Top was redelijk in evenwicht en jullie jungler bleef een beetje achter. Maakte een paar foute keuzes en stond geloof i kzelfs 0/5 na een tijdje. Desondanks hadden jullie tot aan de laatste teamfight bij Baron gewoon een voordeel. Die laatste teamfight ging mis door een gevalletje verkeerde timing. Iemand riep dat Baron op 38.30 weer zou komen, maar Cait en Nasus gingen nog even buyen op die tijd (Cait zei zelfs letterlijk: nog ff banshees halen). Daar maakte Fnatic dankbaar gebruik van door snel de baron te doen, en net toen ze klaar waren kwamen jullie met 3 man aan om ze te stoppen. Tja, dan ben je out of position en heb je baron buff tegen je en verlies je het gewoon. Zonde man, jullie hadden echt kunnen winnen. Ben ik 100% van overtuigd.
Ik record idd elke game. Gooi er ook regelmatig wat weg (laatst had ik voor 5 GB aan replays (A)) Mja heb er nog een paar gave replays tussen zitten.Tjukkie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:36:
sow! Lux fans aanwezig
Thnx voor de replay tip batsaap. Heb er niet mee gewerkt tot nu toe. Record jij elke game?
Gister btw nog even een potje met wat Gotters gespeeld, was lang geleden voor mij. Ging heul niet onaardig en we wonnen vrij snel (ook omdat Speedzor weg moest

Ik speelde Vayne en speelde samen met een Xerath. Uiteindelijk hebben we samen de game voor ons team gewonnen. Als je dus samen harde damage dealers kiest is het dus gelukkig goed mogelijk om de andere 3 teammates te carryen ^^.
Zit nu ondertussen weer op de 1450 rating en heb nog niet het gevoel dat ik de tegenstanders niet aan kan. Tot nu toe alleen nog maar potjes gehad met goede scores en mooie teamfight comebacks.

Dat heb ik gister anders ervarenIntruder schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:39:
Ik ben er gisteren achter gekomen hoe fijn duoQ kan zijn als je met iemand die net zo goed is speelt. We hebben samen 6 ranked games gespeeld en 6 gewonnen. Gisteren de laatste game stond onze 3 teammates allemaal 2/5 o.i.d. en wij als duoQ speelden beide richting de 10/2.

Ik (Xin) was met VraatJ (LeBlanc) en we speelden beide gewoon goed. VraatJ ownde hun Kartjes en ik kreeg er wat ganks uit. Helaas had onze top Singed wat moeite tegen hun Warwick en ging vier keer dood. Warwick kon op al vrij snel heel hun team carryen. We verloren een teamfight, waardoor Warwick vrij spel had op Baron. Vervolgens initiate onze Alistar een teamfight (terwijl de buff nog up was) en toen was het over.
Het hangt dus ook wel degelijk van je team/tegenstanders af denk ik. Als je door 5 man gedived wordt kun je samen nog zo goed zijn, maar dat overleef je niet

[Voor 11% gewijzigd door SaphuA op 11-10-2011 09:36]
Deed afgelopen weekend ook weer eens een ranked en we waren weer slecht begonnen. Ik was lee sin (solo top) en mijn duo Q partner was kog of vayne (iig Ad carry).
We begonnen weer slecht, mid en top waren aan het feeden, onze annie kon niet winnen van swain dus moest ik maar mid. Maar onze team fights waren zo veel beter dan het andere team dat we maar 1 team fight hadden verloren en dus weer langzaamaan terug kwamen. Ik heb lee sin gewoon helemaal als tank gebouwd omdat we anders zouden verliezen aangezien zij 4 tankie champions en een caitlin hadden. Ik zorgde er iedere keer voor dat caitlin niets nuttigs kon doen in een gevecht en uiteindelijk hebben we nog dik gewonnen.
Als je een game omdraait is het altijd leuk natuurlijk

Maar ik vind lee sin een goede counter tegen iedere champion die in stealth kan gaan. Oke, akali heeft maar een klein gebied waar ze stealth in staat dus dat is makkelijker maar als je je Q op bijv. een twitch krijgt kan die ook niet meer wegkomen.
Maarruh... je zei dat top aan het feeden was? Dat was jij zelf dus?DivineNL schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:59:
Ik moest kiezen tussen solo top of jungle en de laatste persoon bij ons zei nog steeds niet wat die wouw. Toen heb ik lee sin gepakt omdat ik daar graag mee jungle en omdat het geen slechte solo top is. Die laatste persoon pakte udyr jungle dus ben ik solo top gegaan tegen yorick. Ging in het begin lastig maar vanaf level 3 ging het beter + yorick was ondertussen out of mana. Op lvl 6 wouw annie wisselen van lane omdat swain al 3 kills had. Dat dus gedaan en toen ging mijn farm ook ineens een stuk achteruit.
Maar ik vind lee sin een goede counter tegen iedere champion die in stealth kan gaan. Oke, akali heeft maar een klein gebied waar ze stealth in staat dus dat is makkelijker maar als je je Q op bijv. een twitch krijgt kan die ook niet meer wegkomen.

Onze jungler faalde in zijn ganks, (ik blame nooit de jungler hoor, ik jungle zelf ook, maar als ze komen ganken en ze falen dan mag je hem wel de schuld geven vind ik)
Als Annie terug moest omdat swain haar te veel dmg had gedaan ging onze jungler mid overnemen en dood was die. Als die bot ging ganken had het enemy team zo goed geward dat de tegen jungler er ook in de buurt was en uiteindelijk werd het een 2 voor 1.
Maar met feeden overdrijf ik misschien een beetje, maar swain had wel 3 kills op level 6 dus dat deed wel ff pijn in mid. Annie kan de toren nog een beetje verdedigen omdat ze goede dmg heeft om creep waves op te ruimen + ranged is. Als ik daar staat tegenover een swain is de toren zo ingepusht maar dat wouw annie niet begrijpen.
EDIT: als hij je veel denied Zou ik tussen de Merc threads en RoA een Philo stone kopen.
[Voor 8% gewijzigd door Gonzo_D op 11-10-2011 11:09]

Rabandon, Archangels en/of RoA als core.
Mee eens. Overigens vind ik ze verhoudingsgewijs wel wat duur. 975 RP is gewoon bijna een tientje, en dat alleen om er wat anders uit te zien ingame.Intruder schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:38:
Moest ook wel, bijde skins waren een slechte recolor, Riot doet erg veel moeite voor de skins en meestal zijn ze ook erg gaaf. Deze vielen alleen zwaar tegen imho
Anoniem: 384763
You got it sir. En ik vind die loch ness cho ook wel iets hebben, hoewel ik hem vroeger spuuglelijk vond.
Sinds vorige week Cho leren appreciëren en spelen, en ik moet zeggen dat ik mij er heel erg mee vermaak. Met een beetje farm ben je vanaf lvl 6 echt bijna godlike.
Gisteren had ik met cho een caitlyn tegenover mij op top lane

asap frozen heart gemaakt en zo was ik bijna immuun voor haar harass. My personal fotm dnek ik
Talon kan ook vrij goed tegen de AP mids spelen. Volgens mij een goede Xin Zhao ook wel trouwens...Intruder schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:04:
Kass is niet voor niks een common ban op ranked atm. Tegen de current Meta is hij gewoon heel erg sterk. Kass countert bijna elke AP mid.
Overigens is Galio ook een heel fijne mid om mee te spelen in de current meta.

Opzich wel prettig aangezien ik graag met Jax rondstoei en nagenoeg altijd wel met plezier speel

Dit topic is gesloten.