Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dus één van jullie gebruikt ze verkeerdFeaR schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:51:
[...]
Die gordijnen... ik heb nu exact hetzelfde in mijn kamer, maar dan als dekbed
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Verwijderd
Ik weet het , die zijn nodig aan vervanging toe , maar vind het zo nog wel ff gezellig.FeaR schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:51:
[...]
Die gordijnen... ik heb nu exact hetzelfde in mijn kamer, maar dan als dekbed
Dat was niet echt het puntVerwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:55:
[...]
Ik weet het , die zijn nodig aan vervanging toe , maar vind het zo nog wel ff gezellig.
Meer van of die dingen officieel ook als gordijnen beschikbaar waren of dat iemand lief heeft lopen knutselen en van een dekbed gordijnen heeft gemaakt
Verder mooie combinatie van Denon en Focal, ik heb het zelf ook
Alleen de Panasonic ontbreekt hier, maar daar moet toch snel verandering in komen met een 50" VT30.
Verwijderd
Verder wil ik nog als ik op mezelf ben de 816V naar achteren zetten als rears.Dan zet ik een set 826V voor neer. Daarbij komt ook kijken dat je een nieuwe versterker nodig hebt.Wellicht een 3311 met eventueel een eindversterker.
Voorlopig ben ik erg tevreden zoals het nu is, alleen valt er nog zoveel te verbeteren dat blijft leuk aan zo'n hobby .
Mooi meubel!
Wat zijn de afmetingen en waar heb je deze gekocht?
Ben op zoek naar een (betaalbaar) meubel waar m'n receiver (Pioneer SC-LX72) wel in past (46cm diep exclusief kabels, dus een centimeter of 60 is gewenst)... En dat valt niet mee!
Tsja, waar vroeger 32" redelijk groot was ben je nu met 50" niet apart meer. Dat is ook in de prijzen terug te zien. Geloof dat je voor een 55" VT30 een euro of 600 - 700 meer kwijt bent ten opzichte van de 50". En voor de prijs van een 65" VT30 hang je bijna twee keer een 50" neer. Wellicht dat over een x aantal jaar 65" normaal is en dat we dan tegen de 80" aan gaan lopen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:17:
Over die pana is 50 inch snel te klein maar als je groter wil zit er wel een erg prijskaartje aan.
Ik ben hetzelfde van plan met de rears: de 816V/W of de 826V als rear speaker. De 826W houd ik wel gewoon als front. Als je toch voor een eindversterker gaat hoef je ook geen mid-range Denon aan te schaffen, dan kan je net zo goed meteen een leuke processor kopen en om en nabij hetzelfde geld kwijt zijn of veel minder betalen en een instap receiver kopen met pre-out.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:17:
Verder wil ik nog als ik op mezelf ben de 816V naar achteren zetten als rears.Dan zet ik een set 826V voor neer. Daarbij komt ook kijken dat je een nieuwe versterker nodig hebt.Wellicht een 3311 met eventueel een eindversterker.
Vraag me überhaupt af of een eindbak voor Focals wel nodig is, die speakers zijn niet echt lastig aan te sturen. Maar goed, het staat wel grappig. Een XPA-5 van Emotiva staat ook altijd nog op mijn lijstje
nielsdiy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:39:
[...]
Mooi meubel!
Ben op zoek naar een (betaalbaar) meubel waar m'n receiver (Pioneer SC-LX72) wel in past (46cm diep exclusief kabels, dus een centimeter of 60 is gewenst)... En dat valt niet mee!
twiekert schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:30:
Zelfbouw speakers met een zelfbouw hifi meubel, rechts in de hoek een zelfbouw subwoofer. Aangestuurd door een Marantz sr6200
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Ja ik vind deze tv prima maar weet zeker dat over 1 of 2 jaar in me eigen huisje een 65 inch komt . Las dat er van Sharp een elite type aan komt die leek me ook wel interresant. Die zijn 60 en 70 inch dacht ik.FeaR schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:52:
[...]
Tsja, waar vroeger 32" redelijk groot was ben je nu met 50" niet apart meer. Dat is ook in de prijzen terug te zien. Geloof dat je voor een 55" VT30 een euro of 600 - 700 meer kwijt bent ten opzichte van de 50". En voor de prijs van een 65" VT30 hang je bijna twee keer een 50" neer. Wellicht dat over een x aantal jaar 65" normaal is en dat we dan tegen de 80" aan gaan lopen.
[...]
Ik ben hetzelfde van plan met de rears: de 816V/W of de 826V als rear speaker. De 826W houd ik wel gewoon als front. Als je toch voor een eindversterker gaat hoef je ook geen mid-range Denon aan te schaffen, dan kan je net zo goed meteen een leuke processor kopen en om en nabij hetzelfde geld kwijt zijn of veel minder betalen en een instap receiver kopen met pre-out.
Vraag me überhaupt af of een eindbak voor Focals wel nodig is, die speakers zijn niet echt lastig aan te sturen. Maar goed, het staat wel grappig. Een XPA-5 van Emotiva staat ook altijd nog op mijn lijstje
ja ik misschien neem ik ook wel een W type als front dan als dat zoveel meer waarde is. Maar dat moet ik dan wel ff kijken , eerst ff goed sparen.
Voor de versterking heb ik idd pre-out nodig. Waarschijnlijk is het nie zoveel nodig voor het vermogen maar je hebt dan gewoon veel meer controle en dat hoor je denk ik wel terug in de totale set kwaliteit met een goede eindversterker.
Ik zou zeggen hou het op de hoogte , de komende jaren gaat er nog heel wat gesleuteld worden.
Sharp gaat de Elite Kuro van Pioneer weer nieuw leven inblazen inderdaad. Alleen geen plasma maar Full LED. Maar eerst zien of die TV's wel naar Europa komen. De Elite-serie is namelijk Amerikaans.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:42:
[...]Ja ik vind deze tv prima maar weet zeker dat over 1 of 2 jaar in me eigen huisje een 65 inch komt . Las dat er van Sharp een elite type aan komt die leek me ook wel interresant. Die zijn 60 en 70 inch dacht ik.
Persoonlijk vind ik de 816W de meerprijs niet waard ten opzichte van de 816V. Het is minder merk/hoorbaar dan de 826V tegenover de 826W. Alleen is de 826W redelijk lastig aan te komen. Naar mijn weten is alle voorraad bij de importeur weg en ook al verkocht. Ik houd de W ook puur als 2.0 in verband met muziek. Voor de rear en center kan ik net zo goed de V houden aangezien dat meer voor de effecten is.ja ik misschien neem ik ook wel een W type als front dan als dat zoveel meer waarde is. Maar dat moet ik dan wel ff kijken , eerst ff goed sparen.
Als je goed m'n post had gelezen, had je geweten dat ik het over het meubel van pimmedoris heb en niet dat van twiekert
Norstone heeft enkele meubels waar een 72 in past. Ik heb een Eker 5, en dat past precies.nielsdiy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:39:
[...]
Mooi meubel!
@ Nico111: vind ik ook, maar met covers erop oogt het toch allemaal wat rustiger, dus ik hou het maar zo.
@Nielsdiy: Het kastje heb ik zelf gemaakt. Aangezien de marantz 39cm is en het kastje helemaal open aan de achterkant is voor mij 40cm diep genoeg. Maar als je 60cm nodig hebt en niks kunt vinden wat je mooi vind (en wat past) kun je altijd zelf in de weer met een plaat MDF ;-)
Verwijderd
Als eerste heb ik de DVD speler vervangen door een Blu Ray speler, de Onkyo BD-P308.
Verder heb ik twee Phonar Critica speakers erbij gekocht en als Rear Back Speakers opgehangen. Heb nu dus een 7.1 opstelling.
Hieronder een lijstje van de apparatuur met daaronder wat foto's
- Front speakers: Phonar Moonlight Forte
- Surround speakers: Phonar Moonlight Base
- Surround back speakers: Phonar Critica
- Center speaker: Phonar Moonlight Forte Center speaker
- Subwoofer: Yamaha YST-SW45
- Scherm: 92inch spanscherm
- Surround A/V Receiver: Onkyo TX-SR608
- Blu Ray Speler: Onkyo BD-SP308
- Mediastreamer: HDX-1000
- Beamer: Full HD Epson TW-2900
- HD TV Tuner: Humax 5000c
- Afstandsbediening: Harmony One
- Storage: QNAP TS-410

erg gave kamer , jammer dat ik het geld er niet voor heb:(
Ik zag niet eens de specs maar je kan het zo zien aan de speakers
Leuke setup
Verwijderd
Die sterrenhemel heb ik zelf gemaakt. Op zich niet zo moeilijk. Gewoon een dikke plaat MDF. Daarin willekeurig 100 gaatje geboord en de plaat in hoogglans zwart gespoten. Vervolgens 100 kerstverlichting lichtjes in de gaatjes gestokken. De lichtjes zijn dimbaar via een afstandsbediending (klik aan klik uit).mr.DJ95 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:48:
heb je dat sterren plafond zelf gemaakt of heb je dat gekocht? als jeehet gemaakt heb wil je me dan vertellen hoe en als je het gekocht heb waar:P
erg gave kamer , jammer dat ik het geld er niet voor heb:(
Kamer overzicht:

Speaker detail:

Wat men ziet:
Versterker:
Onkyo TX-SR705 --> Word vervangen door een H/K AVR360
Speakers:
Fronts: XTZ 99.36
Center: XTZ 99.26C
Rears: XTZ 99.26
Woofer: XTZ 99.12.16 DSP
Beeld:
TV: Sony KLD46-NX710F (Audiobar)
Beamer: Hitachi PJ-TX200
Weergevers:
Blu-ray: Panasonic BD-35
HD-DVD: Toshiba HD-EP35
SA-CD: Sony DVP NS92V
Console: Xbox360 Slim
Retro Gaming:
Nintedo 16Bit
Nintendo64
Verwijderd
verder erg mooie setup.
leuk hoe je je beamer scherm hebt verstopt (die komt uit die plank boven je tv he?
en erg mooie tv trouwens (ik ben een fan van die serie sony tv's omda ik die voet zo leuk vind.)
en mooie tweeters bij je speakers, lijkt wel carbon?
Volgens mij is dat een NES? Dat is een 8 bitter. De SNES is 16bit...Fusion_XT schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 03:01:
Hier mijn setup ...
[...]
Retro Gaming:
Nintedo 16Bit
Nintendo64
Mooie setup verder
Wat is trouwen de reden voor de stap van de Onkyo naar de HK? 3D neem ik aan? Maar waarom de keus voor de HK? Vooral vanwege het design of zijn er andere redenen? Ikzelf heb de 255 en dat is eerlijk gezegd vooral vanwege het design.
en is dat Goldeneye in de N64?
[ Voor 4% gewijzigd door Póg mo Thóin op 22-08-2011 10:31 ]
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Same herePóg mo Thóin schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:30:
...Ikzelf heb de 255 en dat is eerlijk gezegd vooral vanwege het design.
Verwijderd
Leuke zolder bioscoop.
Alleen word je versterker zo niet te heet mijn onkyo tx sr 508 word namelijk ook redelijk heet
@Fusion_XT
Wat een mooie set-up en vooral die xtz speakers.
Alleen vind ik 1 minpunt dat je voor achter geen witte statieven gekozen heb.
Voor de rest een super mooie set-up maar hoe denk je vriendin/vrouw er over.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 11:04 ]
Het is nu echt een mooie 'filmkamer' Zelf helaas geen ruimte voor..Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:45:
Na een jaar klussen was is begin dit jaar klaar met de bouw en inrichting van mijn einge thuisbioscoop op zolder. Ik heb al heel wat films gekeken en ben heel tevreden. Maar heb onlangs wat zaken aangepast. Dus tijd hierbij een korte update.

Vette speakers! Ze zien er mooi uit en vooral die bandtweeters zijn leuk om weer eens zien. Welke kleur verf/behang zit er eigenlijk op de muur? Het ziet er donkergrijs, maar warm uit.
Ik weet dat Emit tweeters van Infinity erg gewild zijn, maar verder zie ik bandtweeters maar op weinig speakers voorbij komen. Waarom is dat eigenlijk? Zijn ze te duur? Of zijn dome tweeters net zo goed?
Verwijderd
Volgens mij omdat ze redelijk lastig onder controle waren te krijgen en erg kwetsbaar waren.jurriendijkstra schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:10:
Ik weet dat Emit tweeters van Infinity erg gewild zijn, maar verder zie ik bandtweeters maar op weinig speakers voorbij komen. Waarom is dat eigenlijk? Zijn ze te duur? Of zijn dome tweeters net zo goed?
Je ziet ze nu wel steeds meer, in luidsprekers van onder andere Monitor Audio, Dali en Elac.
Heb je wat foto's van je Beamer en Projectiescherm in actie? Ik ben vooral nieuwsgierig naar je projectiescherm omdat ik in de toekomst iets gelijkaardigs wil bouwen.Fusion_XT schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 03:01:
Hier mijn setup ...
Dat setje komt me heel bekend voorDJ-Promo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:53:
Kijk erg vaak in dit topic dus vind het wel zo netjes om ook eens te posten.
Foto's zijn niet super, gemaakt met mobiel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
TV: LG 32inch Full HD
Receiver: Marantz NR1501
Xbox 360 Elite
Speakers: zelfbouw met Mark Audio drivers
Sub: zelfbouw met Conrad Amp en TangBand 6inch driver
Wil graag nog een HTPC maken om zo makkelijk al mijn films en series te kijken. Kijk nu voornamelijk gewoon tv en dvd's. Game doe ik niet zo heel vaak maar af en toe eens F1 2010 vind ik prima.
Kennelijk nog steeds tevreden ermee?
Setje zou ik trouwens zo durven vergelijken met commerciële speakers met een prijs dat een veelvoud daarvan is.
[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 22-08-2011 15:37 ]
Verwijderd
Nog niet echt naar gekeken. Het kastje is achteren open en staat een centimeter of 5 van de muur, dus de warme lucht kan in principe goed weg.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:01:
@fbie.
Leuke zolder bioscoop.
Alleen word je versterker zo niet te heet mijn onkyo tx sr 508 word namelijk ook redelijk heet

Tis een leuke jongeVerwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:21:
ik ben bang voor jowu subwooferwat een asociaal groot ding.
verder erg mooie setup.
leuk hoe je je beamer scherm hebt verstopt (die komt uit die plank boven je tv he?
en erg mooie tv trouwens (ik ben een fan van die serie sony tv's omda ik die voet zo leuk vind.)
en mooie tweeters bij je speakers, lijkt wel carbon?
Toen ik die Sony voor het eerst zag was ik meteen verkocht..moest hem hebben, zo'n onwijs strak design!
Zijn ribbon tweeters, op de site van XTZ staat een heel verhaal erover (snap niks van het technische mambojambo) maar ze klinken ongelofelijk breed en zuiver!.
Bedankt man enne...EMDB schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:35:
[...]
Volgens mij is dat een NES? Dat is een 8 bitter. De SNES is 16bit...
Mooie setup verder
scherp, idd een 8bitter

Bedankt man!, Ik vond de Kef iQ serie er ook altijd onwijs sexy uit zien alleen ze klonken niet helemaal naar mijn smaak. Ben per toeval op deze gestuit!Póg mo Thóin schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:30:
Fusion_XT, hele mooie setup! Ik vind het design van de fronts en de rears ook echt fantastisch goed. Doet me heel erg denken aan de iQ serie van Kef. Die rears btw, die zijn me een partij groot op de stands! Hoe stond je vrouw/vriendin daar tegenover? Kan me voorstellen dat je dat met veel moeite er doorheen krijgt.
Wat is trouwen de reden voor de stap van de Onkyo naar de HK? 3D neem ik aan? Maar waarom de keus voor de HK? Vooral vanwege het design of zijn er andere redenen? Ikzelf heb de 255 en dat is eerlijk gezegd vooral vanwege het design.
en is dat Goldeneye in de N64?![]()
Vond het idd jammer dat ze zo hoog staan met de stand, als je goed kijkt komen ze boven mijn fronts uit en dat vind ik dus een gemiste kans.
Moeite er doorheen krijgen.. ?! haha nee gelukkig niet
Ik ga voor de HK omdat deze meer erbij past maar ook omdat de HK wat zwaarder is qua wattage en dat kunnen de XTZ's goed gebruiken. Verder heeft ie HDMI 1.4A en 3D en hijs nu te krijgen voor €599.- geen geld!
Verder word de Onkyo ontzettend warm tijdens het spelen van een film/game daarnaast staan Onkyo's ook bekend om hun ''kille sound''. Heb in het verleden de AVR130 en AVR160 gehad en altijd fijne jongens gevonden die altijd een warme sound hadden.
Hoewel de XTZ's nu al geweldig klinken laat staan (hoop ik) met de HK AVR360!
Wil weer terug
Goldeneye
Thnx! Tsja de stands waren niet in het wit verkrijgbaar en van wat ik qua andere stands heb gezien zaten er niet echt mooie tussen of ze waren verschrikkelijk duur! Deze passen er gewoon bij ( van XTZ zelf duhVerwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:01:
@Fusion_XT
Wat een mooie set-up en vooral die xtz speakers.
Alleen vind ik 1 minpunt dat je voor achter geen witte statieven gekozen heb.
Voor de rest een super mooie set-up maar hoe denk je vriendin/vrouw er over.
Mijn vriendin vind het totaal niet erg! hehe geweldige meid
Danke, die tweeters doen ut hem iddjurriendijkstra schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:10:
@Fusion_XT
Vette speakers! Ze zien er mooi uit en vooral die bandtweeters zijn leuk om weer eens zien. Welke kleur verf/behang zit er eigenlijk op de muur? Het ziet er donkergrijs, maar warm uit.
O.a. Monitor Audio met hun Gold serie hebben dezelfde Ribbon tweeters heb ik me laten vertellen en die gaan voor heeeel wat meer over de toonbank!.
Stukje van Wiki:
A ribbon tweeter uses a very thin diaphragm (often of aluminum, or perhaps metalized plastic film) which supports a planar coil frequently made by deposition of aluminium vapor, suspended in a powerful magnetic field (typically provided by neodymium magnets) to reproduce high frequencies. The development of ribbon tweeters has more or less followed the development of ribbon microphones. The ribbon is of very lightweight material and so capable of very high acceleration and extended high frequency response. Ribbons have traditionally been incapable of high output (large magnet gaps leading to poor magnetic coupling is the main reason). But higher power versions of ribbon tweeters are becoming common in large scale sound reinforcement line array systems, which can serve audiences of thousands. They are attractive in these applications since nearly all ribbon tweeters inherently exhibit useful directional properties, with very wide horizontal dispersion (coverage) and very tight vertical dispersion. These drivers can easily be stacked vertically, building a high frequency line array that produces high sound pressure levels much farther away from the speaker locations than do conventional tweeters.
Hier de techdata van de Tweeter die in de XTZ 99 serie zit: Klik!
Tuurlijk post morgen wel ff de bak, hier alvast een ''Actie Shot''.Johan.B schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:59:
[...]
Heb je wat foto's van je Beamer en Projectiescherm in actie? Ik ben vooral nieuwsgierig naar je projectiescherm omdat ik in de toekomst iets gelijkaardigs wil bouwen.
Post zometeen ff een paar stills van wat films/games

Btw: Scherm is 2m bij 1.20m en fotos worden genomen met een standaard Cybershot DSC-S2000 --> Crappy nacht pics.
[ Voor 0% gewijzigd door Fusion_XT op 22-08-2011 23:05 . Reden: Typo's ]
[ Voor 92% gewijzigd door rufus666 op 23-08-2011 11:17 ]
Zover ik weet gebruikt XTZ deze band tweeters:jurriendijkstra schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:10:
@Fusion_XT

Ik zou eerder kijken naar de voeding dan het wattage,, omdat hiermee nogal wat wordt gespeeld, een hoger wattage is langer niet altijd in die zin beter.Fusion_XT schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:00:
...
Ik ga voor de HK omdat deze meer erbij past maar ook omdat de HK wat zwaarder is qua wattage en dat kunnen de XTZ's goed gebruiken. Verder heeft ie HDMI 1.4A en 3D en hijs nu te krijgen voor €599.- geen geld!
Verder word de Onkyo ontzettend warm tijdens het spelen van een film/game daarnaast staan Onkyo's ook bekend om hun ''kille sound''. Heb in het verleden de AVR130 en AVR160 gehad en altijd fijne jongens gevonden die altijd een warme sound hadden.
Hoewel de XTZ's nu al geweldig klinken laat staan (hoop ik) met de HK AVR360!
...
Wel een super mooie set up trouwens met de witte uitvoering van de fronts en rears.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Heb je ook al naar alternatieven gekeken? Voor diezelfde prijs kun je bijvoorbeeld een Marantz SR6005.Fusion_XT schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:00:
Heb zelf geen ervaring met de HK hoor, dus misschien had je die optie al weggestreept.
46" Samsung LCD
Logitech Z-5500 (de goeie versie)
XBOX360 Elite
DVICO TVIX M-6500A (oud beestje inmiddels)
En de PC natuurlijk met 9Tb films en Series etc.
En om van de rij afstandbedieningen af te zijn een Logitech Harmony One, PC bestuurbaar met iPhone en draadloos muisje, kun je alles doen vanuit je stoel eigenlijk.
Ook al zit het allemaal weggestopt, alles is zoveel mogelijk doorgelust zodat je alles overal op kan doen, maar wat een berg kabels...
Weet iemand waar ergens van die flexibele stekkerdozen te halen zijn ?
Scheelt een hoop gedoe met al die adapters die nie naast elkaar willen en zo, vooral voor randapparatuur dan.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik gok op een:
Je hebt geen toegang tot dit forum
Je hebt geen toegang tot de Tweakers Huiskamer (HK). HK-toegang kan je aanvragen; voor de criteria en procedure zie deze mededeling.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Back on topic
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb hem voorlopig in de hoek linksvoor geploft (nog verder naar links als de foto), cut off uit, crossover van receiver op 80Hz (die 426's gaan niet echt heel laag), sub volume op -15dB op de receiver en -6dB op de sub zelf, maar hij klinkt een nog beetje bonkerig. Ik vermoed dat dit komt door de redelijk symmetrische zolderkamer met schuin dak. Iemand (extra) tips waarop te letten qua instellingen of plaatsing? Ik kom nog maar net kijken in de home cinema wereld, dus t allemaal nog wat zoeken.

Een Klipsch RW-12D naast een Jamo s426
FountekJuicie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:29:
[...]
Zover ik weet gebruikt XTZ deze band tweeters:
[afbeelding]
Sja, beter?
Mwah, noem het gewoon anders.
Ze zijn meestal wel een stuk duurder, mede door de beperktere keuze.
Maar met zowel een tweeter als een bandtweeter kun je een even mooi systeem maken
(kan van beiden ook heel wat voor en nadelen noemen).
Dus het is net welke smaak je prefereert.
De plant staat op een kurken onderzetter en de lampjes staan op zachte viltjesWootism schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:18:
[...]
Alle respect voor je set hoor, maar wat bezielt mensen om lampjes en plantjes op hun speakers te zetten? Haha, ik krijg er serieus rillingen van.
Zijn er dan nog redenen om het niet te doen? (zo ja, welke, want dan wordt dit z.s.m. aangepast)
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Heb zelf ook de RW-12D, fantastisch apparaat. Bij mij klinkt hij totaal niet boomerig. ik heb de crossover op 70hz staan, op -15db. Versterker gewoon op 0. Sub staat bij mij op een oversized tuin-tegel van 25kg, daar staat hij lekker stevig op.Tronic schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:33:
Mijn nieuwe aanwinst is vandaag toegekomenBlijft toch altijd weer even schrikken hoe alles in de winkel kleiner lijkt
Ik ga me dit weekend maar eens uitgebreid bezig houden met instellen en plaatsen van dit beestje.
Heb hem voorlopig in de hoek linksvoor geploft (nog verder naar links als de foto), cut off uit, crossover van receiver op 80Hz (die 426's gaan niet echt heel laag), sub volume op -15dB op de receiver en -6dB op de sub zelf, maar hij klinkt een nog beetje bonkerig. Ik vermoed dat dit komt door de redelijk symmetrische zolderkamer met schuin dak. Iemand (extra) tips waarop te letten qua instellingen of plaatsing? Ik kom nog maar net kijken in de home cinema wereld, dus t allemaal nog wat zoeken.
Je kunt is experimenteren met de EQ settings. Ikzelf heb hem altijd op depth staan, dit geeft een lekkere diepe dreunende bass (~30hz). Boom-bass (ofwel el cheapo bass) zit rond de 80-100hz dat wil je niet hebben. Als het goed is moet hij minder boomy klinken bij een lagere crossover.
Je kunt ook wat experimenteren met de crossover van je versterker. Ik heb de crossover van de versterker uit staan, en gebruik alleen de x-over op de sub. Je kunt eens andersom proberen om te kijken of dat beter klinkt. Als fronts gebruik ik 2x JBL E80's, die gaan wel iets lager dan 70hz maar dit klinkt voor mij het beste.
Ik zou trouwens de versterker op 0 zetten voor de sub, en dan de sub op -20 (of nog lager) zetten ipv -15. Lijkt mij een slimmere optie.Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door InfinityG35 op 24-08-2011 05:28 ]
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Tja volgens mij heeft die Onkyo gewoon pre outs.Fusion_XT schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:00:
Veel verschil tussen die Onkyo en HK zal je niet gaan merken. Die XTZ's zijn niet zo heel moeilijk aan te sturen. Als je echt meer vermogen zoekt hang je dus beter een eindversterker aan die Onkyo.
Maar dan mis je nog steeds 3D. En een eindversterker voor 600€ gaat moeilijk(lees onmogelijkfisherman schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 07:08:
[...]
Tja volgens mij heeft die Onkyo gewoon pre outs.
Veel verschil tussen die Onkyo en HK zal je niet gaan merken. Die XTZ's zijn niet zo heel moeilijk aan te sturen. Als je echt meer vermogen zoekt hang je dus beter een eindversterker aan die Onkyo.
Póg mo Thóin schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:15:
[...]
Maar dan mis je nog steeds 3D. En een eindversterker voor 600€ gaat moeilijk(lees onmogelijk) worden. Sowieso moet je zo'n bakbeest ook ergens kwijt. Voor de gemiddelde consument is dat gewoon overkill.

Inclusief verzending naar NL inderdaad wel te duur, maar dan heb je wel 300 watts RMS x 5 bij 4 ohms. Maar dan moet je hem natuurlijk wel nog ergens kwijt kunnen.
Welke fabrikant is dat ook alweer? Die ene uit de VS, toch? Garantiekwesties zijn dan ook moeilijk... Anyway, ik geloof dat het zwaar overkill is voor de meeste situaties. Maar wel heeeel gaafJuicie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:45:
[...]
[afbeelding]
Inclusief verzending naar NL inderdaad wel te duur, maar dan heb je wel 300 watts RMS x 5 bij 4 ohms. Maar dan moet je hem natuurlijk wel nog ergens kwijt kunnen.
Hij stond blijkbaar op "punch" wat ik nu heb veranderd in depth en dat scheelt blijkbaar toch veel. Ook heb ik de phase 180 graden gedraaid, waardoor het geluid precies beter aansluit bij de rest. Sub is via L jack aangesloten. Mijn crossover op de receiver kan zover ik weet niet uit: hoogste is 200Hz. Ook heb ik het volume van de sub op de receiver nu op 0dB gezet zoals je zei en de sub zelf stiller.
Die -15dB was door audyssey zo gezet. Alle andere speakers staan ook op -10dB. Leek me verstandig om wat headroom over te houden bij de speakers, maar aangezien de sub actief is heeft dat daar minder nut bij.
Straks / dit weekend nog wat spelen met de settings, alvast bedankt voor de tips
Ik vroeg me nog wel af of er verschil is tussen depth en punch? Ik gebruik nu bij de preset 'Music' depth en bij de preset 'Movie' punch. Maar misschien is dat wel helemaal niet goed.
bronThe "Depth" EQ mode boosts the 30Hz region, and the "Punch" mode the 60Hz region, while slightly lowering the overall output.
Iemand die daar meer verstand van heeft? Misschien moeten we even verhuizen naar het Ervaringen Klipsch speakers
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik ben hier nu mee bezig, je kunt ze ook zelf fabriceren van glaswol oid. Een decibel meter is handig om te hebben als je aan het meten bent.
Mijn sub heeft van de fabrikant uit al een gietijzeren sokkel van enkele kilo's waar zijn bass reflex poort op uitmondt. Heeft zo'n dikke stenen tegel dan nog enig nut ?
Ik zou trachten de sub to 'onkoppelen' van de vloer.MPAnnihilator schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:45:
Misschien een domme vraag , maar hoe herken je dat je zo'n tegel onder je sub moet leggen ? Wij wonen nu een 'groen' appartement waarvan de gehele contructie bijna alleen uit houten balken bestaat , de vloerafwerking is parketvloer , en ik vrees dat ik voor een stuk de bas verlies langs de vloer. Kan zo'n tegel dat helpen oplossen ?
Mijn sub heeft van de fabrikant uit al een gietijzeren sokkel van enkele kilo's waar zijn bass reflex poort op uitmondt. Heeft zo'n dikke stenen tegel dan nog enig nut ?
Moeilijk te voorspellen wat er gebeurt, dat hangt zo van je woning en de constructie af, maar proberen blijft leuk.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Die voet zorgt voor een goede verdeling van het geluid uit je reflex poort. Je zou een Subdude van Auralex kunnen proberen. Deze zorgt voor minder doorgifte van tonen naar je vloer.MPAnnihilator schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:45:
Misschien een domme vraag , maar hoe herken je dat je zo'n tegel onder je sub moet leggen ? Wij wonen nu een 'groen' appartement waarvan de gehele contructie bijna alleen uit houten balken bestaat , de vloerafwerking is parketvloer , en ik vrees dat ik voor een stuk de bas verlies langs de vloer. Kan zo'n tegel dat helpen oplossen ?
Verwijderd
Ik lees dit en toen heb ik gelijk actie ondernomen. Ik heb een steen betonnen steen 50 X 50 uit de tuin gepakt en onder me sub gelegd. ik denk dat er nu al wel verschil is met de klank. Alleen ik hoor wel de diepe bass achter mijn zitplek tegen de muur aan. maar ik merk wel dat de bass wat meer gecontroleerd is. ( ik heb een BK xxls 400 staan met spikes eronder op vloerbedekking)Jordy van e schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:18:
[...]
Die voet zorgt voor een goede verdeling van het geluid uit je reflex poort. Je zou een Subdude van Auralex kunnen proberen. Deze zorgt voor minder doorgifte van tonen naar je vloer.
Emotiva. Maar voor 600 euro heb je een flinke eindversterker, zeker als je tweedehands gaat kijken.Póg mo Thóin schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:48:
[...]
Welke fabrikant is dat ook alweer? Die ene uit de VS, toch? Garantiekwesties zijn dan ook moeilijk... Anyway, ik geloof dat het zwaar overkill is voor de meeste situaties. Maar wel heeeel gaaf
Tweedehands is het wel te doen, maar zelfs dan is het niet makkelijk. Nieuw is gewoon moeilijke opgave. Anyway, het maakt allemaal niet zoveel uitFeaR schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:36:
[...]
Emotiva. Maar voor 600 euro heb je een flinke eindversterker, zeker als je tweedehands gaat kijken.
Scientia Potentia Est
Verder zal er weinig op tegen zijn. Ze zouden wat resonanties kunnen veroorzaken. Maar als je dat niet hoort zal dat ook wel mee vallen. Correct me if I'm wrong!
Always look on the bright side of life.
Zodra ik weer geld hebPóg mo Thóin schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:12:
[...]
Tweedehands is het wel te doen, maar zelfs dan is het niet makkelijk. Nieuw is gewoon moeilijke opgave. Anyway, het maakt allemaal niet zoveel uitWanneer schaf jij eens een eindversterker aan? Wanneer je uit huis gaat pas? Of wanneer je de rears vervangt?
In nog geen week tijd heb ik redelijk wat geld uitgegeven: Dell U2711, HP C510a en een HD6950.
Plus dat ik inderdaad eerst wil wachten tot ik uit huis ben. Denk dat ik in een nieuwe woning eerst met een 3.1 set ga spelen aangezien ik liever een 50" plasma neer wil hangen dan rear speakers. De rear speakers komen daarna en dan pas een eindversterker. Weet ook nog niet of ik alleen een tweekanaals wil voor alleen de fronts of een vijfkanaals.
Denk dat audiofiel er niets of niet veel mee te maken heeft, het heeft eerder iets te maken met voorzichting zijn met je spullen. Ik zou namelijk niet graag krassen op mijn speakers willen hebben doordat mensen er allemaal dingen op gaan zetten. Nu zijn mijn speakers door de materiaalkeuze (plexi) wel redelijk krasgevoelig, maar ook op mijn subwoofer (gewoon hout) wordt niet als bijzettafel gebruikt.clifdon schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:30:
Het is niet echt audiofiel. Ik denk dat dat de enige reden is. En met water geven moet je een beetje heel goed oppassen.
Verder zal er weinig op tegen zijn. Ze zouden wat resonanties kunnen veroorzaken. Maar als je dat niet hoort zal dat ook wel mee vallen. Correct me if I'm wrong!
[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 24-08-2011 14:32 ]
Ik ben ook zeker wel voorzichtig op m'n spullen.FeaR schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:30:
Denk dat audiofiel er niets of niet veel mee te maken heeft, het heeft eerder iets te maken met voorzichting zijn met je spullen. Ik zou namelijk niet graag krassen op mijn speakers willen hebben doordat mensen er allemaal dingen op gaan zetten. Nu zijn mijn speakers door de materiaalkeuze (plexi) wel redelijk krasgevoelig, maar ook op mijn subwoofer (gewoon hout) wordt niet als bijzettafel gebruikt.
Deze dingen zijn ook de enige dingen die er op komen, staan speciaal op heel zacht materiaal om krassen te voorkomen én ze worden NIET verplaatst.
Water geven van de plant doe ik zelf, deze versie hoeft gelukkig maar om de week wat water in de kelk te hebben
thnx voor de antwoorden, m'n andere vraag zal ik wel netjes een nieuw topic voor maken aangezien dit het show topic is
Scientia Potentia Est
Tsjah, Ik zou ook niets op prachtige speakers willen zetten. idd krasgevoeligheid is een dingetje. Maar dat is dan de keus van de persoon zelf. Verder denk ik dat er toch niets op tegen is qua akoestiek om op je luidsprekers te zetten? Overigens vind ik het zelf ook niet mooi maar ieder zijn keus.FeaR schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:30:
Denk dat audiofiel er niets of niet veel mee te maken heeft, het heeft eerder iets te maken met voorzichting zijn met je spullen. Ik zou namelijk niet graag krassen op mijn speakers willen hebben doordat mensen er allemaal dingen op gaan zetten. Nu zijn mijn speakers door de materiaalkeuze (plexi) wel redelijk krasgevoelig, maar ook op mijn subwoofer (gewoon hout) wordt niet als bijzettafel gebruikt.
Always look on the bright side of life.
Qua akoestiek zal er niet snel iets mee gaan trillen inderdaad. Zeker niet als je de speakers stevig neer zet en goed koppelt. Het maakt mij verder ook niet uit wat iemand met zijn speakers doet. Ken genoeg mensen die de subwoofer als bijzettafel gebruiken of de front speakers als stand voor lampjes. Eigen keuze inderdaadclifdon schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:20:
[...]
Tsjah, Ik zou ook niets op prachtige speakers willen zetten. idd krasgevoeligheid is een dingetje. Maar dat is dan de keus van de persoon zelf. Verder denk ik dat er toch niets op tegen is qua akoestiek om op je luidsprekers te zetten? Overigens vind ik het zelf ook niet mooi maar ieder zijn keus.
Volgens iemand op het Klipsch forum zijn de meest gebruikte toepassingen: Punch voor muziek, Depth bij film en Flat als je een onveranderd geluid wil. Heb nu Tron Legacy, Inception, de LOTR trilogie en X-men : Last Stand om dit weekend te kunnen fine-tunen / het huis te laten bevenLuPo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:55:
Ik vroeg me nog wel af of er verschil is tussen depth en punch? Ik gebruik nu bij de preset 'Music' depth en bij de preset 'Movie' punch. Maar misschien is dat wel helemaal niet goed.
Alleen lampjes?FeaR schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:23:
Ken genoeg mensen die de subwoofer als bijzettafel gebruiken of de front speakers als stand voor lampjes.

MIsschien een hele stomme vraag, maar welke film is dat? Hij komt me bekend voor maar kan er niet op komen...Veertien14 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:58:
Mijn setup:
HDTV: Panasonic TX-P55VT30E Plasma
Receiver: Onkyo TX-SR706
Speakers: JBL SCS 178
Blu-ray speler: Panasonic BDT-310
Console: Xbox 360 Slim 250 GB
Mediaspeler: Popcorn Hour A-110 (niet op foto)
Receiver Accessoires: Onkyo DS-A3 Ipod Dock(niet op de foto)
Koptelefoon: Sennheiser HD 595
PC: Dell XPS 420
Monitor: HP W2408H
Speakerset: Logitech Z4
Muur moet weer eens beschilderd worden, spijkertjes zijn van de centerspeaker, moest eraf gehaald worden omdat door de grootte van de plasma de center er niet meer tussen pasten. TV hiervoor: Panasonic TH--46PZ80E.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Book of Eli?MazeWing schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:20:
[...]
MIsschien een hele stomme vraag, maar welke film is dat? Hij komt me bekend voor maar kan er niet op komen...
Ik gebruik altijd Depth, zowel voor films als muziek. Bevalt mij het beste. Depth werkt vooral in films erg lekker, zware en diepe explosies worden lekker doorgegeven zegmaarTronic schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:11:
[...]
Volgens iemand op het Klipsch forum zijn de meest gebruikte toepassingen: Punch voor muziek, Depth bij film en Flat als je een onveranderd geluid wil. Heb nu Tron Legacy, Inception, de LOTR trilogie en X-men : Last Stand om dit weekend te kunnen fine-tunen / het huis te laten beven
Punch zou in theorie beter moeten zijn bij muziek, omdat de sub dan wat meer nadruk legt op 60hz en dus wat sneller zou moeten zijn dan op depth. Maar heb hem altijd op depth klinkt beter en qua traagheid valt het wel mee (sub is altijd wat trager dan je fronts).
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Tis maar een idee hoor !
Verwijderd
Ik heb niks op mijn speakers staan en dat blijft ook zo de rest van men leven.Daniel36 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:48:
Over dingen op je speakers zetten : mijn schoonouders hebben op een speaker een kleedje en daarop een plantje![]()
Tis maar een idee hoor !
Ik vind dat er dus echt niet uit zien. Zo een mooie speakers en dan laat je zo'n saai verhullend doek ervoor zitten.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:42:
Hoi.
Ik ben sinds vandaag ook in bezit van 2 kef iq 50.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zonder speakerdoek vind ik het er echt vele malen beter uit zien, maar ja ik ben dan ook een echte techneut en vind dat techniek gezien mag/moet worden.
Hoe vind je ze eigenlijk klinken? Tijdens een luistersessie heb ik deze ook gehoord en vond ze erg schel klinken, maar dat kwam door de akoestiek van de ruimte (die overigens matcht met onze kamer, dus dat was wel gunstig).
Verwijderd
Het doek laat ik er ook af vind ze zonder ook mooier.
Ik vind ze super lekker klinken mooie volle bas en het hoog is bij mij niet schel klinken perfect in stereo voor muziek.
komt ook waarschijnelijk een kef iq 60 center en nog 2 kef iq 70 want vind ze super lekker klinken presies mijn smaak.
Waardoor worden ze aangestuurd?Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:28:
Hoi.
Het doek laat ik er ook af vind ze zonder ook mooier.
Ik vind ze super lekker klinken mooie volle bas en het hoog is bij mij niet schel klinken perfect in stereo voor muziek.
komt ook waarschijnelijk een kef iq 60 center en nog 2 kef iq 70 want vind ze super lekker klinken presies mijn smaak.
Verwijderd
Hangt dat niet ook erg van de speaker af? Ik ken ook speaker die juist met stokfkap er beter uit zien, puur doordat het geen alledaagse grill is en deze de speakers wat meer vorm geven. Ook genoeg speakers die zonder grill heel kaal en leeg ogen. Voorbeeld is Avalon welke redelijk lege speakers maken als het op het aantal units aan komt.Petertyuh schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:09:
[...]Ik vind dat er dus echt niet uit zien. Zo een mooie speakers en dan laat je zo'n saai verhullend doek ervoor zitten.
Zonder speakerdoek vind ik het er echt vele malen beter uit zien, maar ja ik ben dan ook een echte techneut en vind dat techniek gezien mag/moet worden.
Hoe vind je ze eigenlijk klinken? Tijdens een luistersessie heb ik deze ook gehoord en vond ze erg schel klinken, maar dat kwam door de akoestiek van de ruimte (die overigens matcht met onze kamer, dus dat was wel gunstig).
Zeg nooit nooitVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:01:
[...]
Ik heb niks op mijn speakers staan en dat blijft ook zo de rest van men leven.

B&W P4 kersen en de Boeddha
"Where Zen ends, Ass-Kicking begins"
..... "That's Cool"
Verwijderd
haha NICE !!QwaftZefoni schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:10:
[...]
Zeg nooit nooit
[afbeelding]
B&W P4 kersen en de Boeddha
"Where Zen ends, Ass-Kicking begins"
..... "That's Cool"
In ieder geval op beide speakers alleen iets dat niks kan beschadigen, niet kan lekken etc.
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 25-08-2011 19:30 ]
Dan gaat er iets toch niet helemaal goed, een speaker zou niet zo mogen bewegensig69 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:29:
Ik heb een soort kaarsen op m'n speakers staan (soort bol met een lampje erin). Krijg van een vriendin elke jaar voor m'n verjaardag omdat ze er elke keer af donderen
Ik heb overigens niks op de speakers staan en dat zal er in de toekomst ook niet op komen.
nou dan klopt er hier toch iets niet bij mij. ik heb nu radio 538 aanstaan op -50dB (min. -80dB max. +10dB) en mijn sub loopt bijna weg. blij dattie toch 15 KG weegt en goed op een plank staat.Martijn1990 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:35:
[...]
Dan gaat er iets toch niet helemaal goed, een speaker zou niet zo mogen bewegen
Ik heb overigens niks op de speakers staan en dat zal er in de toekomst ook niet op komen.
weet iemand trouwens of ik iets kan doen aan het doordreunen naar beneden? Ik heb een HKTS 7 Sub van Herman Karton en dat is een 100watt actieve down firing sub. ik heb nu zelf met 18 mm MDF een plaat gemaakt waardoor hij ongeveer 6 CM van de grond afstaat met 4 gaten aan de onderkant erin zodat de verplaatste lucht goed wegkan. het probleem is dus dat je dat dan nog steeds beneden hoort op een laag volume.
Lijkt me nou niet bepaald stoer dat je subwoofer 'wegloopt'. Dan heb je eerder te maken met een incapabele subwoofer.supersnathan94 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:00:
[...]
nou dan klopt er hier toch iets niet bij mij. ik heb nu radio 538 aanstaan op -50dB (min. -80dB max. +10dB) en mijn sub loopt bijna weg. blij dattie toch 15 KG weegt en goed op een plank staat.
weet iemand trouwens of ik iets kan doen aan het doordreunen naar beneden? Ik heb een HKTS 7 Sub van Herman Karton en dat is een 100watt actieve down firing sub. ik heb nu zelf met 18 mm MDF een plaat gemaakt waardoor hij ongeveer 6 CM van de grond afstaat met 4 gaten aan de onderkant erin zodat de verplaatste lucht goed wegkan. het probleem is dus dat je dat dan nog steeds beneden hoort op een laag volume.
Spikes zijn een idee?supersnathan94 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:00:
[...]
nou dan klopt er hier toch iets niet bij mij. ik heb nu radio 538 aanstaan op -50dB (min. -80dB max. +10dB) en mijn sub loopt bijna weg. blij dattie toch 15 KG weegt en goed op een plank staat.
Learn something new every day.
meer ff om aan te geven dat een sub wel degelijk hoort te trillen. uiteraard wil je dat niet, want trillingen van je kast betekent resonantie en dus versterking van een bepaalde frequentie. dat bereik je echter pas als je met kasten van dik 150 kilo gaat werken en dat is in de huiskamer natuurlijk niet de bedoeling. voor de home cinema zelfbouw freaks hier. ik heb vorig jaar zelf een subwoofer met Basgitaar versterker gebouwd voor mijn profielwerkstuk voor mijn eindexamen. alleen werkt de voedingstrafo niet. maar iig heb ik toen veel onderzoek gedaan naar de ideaale kast en kwam toen een interessant onderzoek tegen van Van der Hoff Sound Innovations (http://www.hsi-luidsprekers.nl/). hierin word de frequentie respons van verschillende materialen vergeleken en dit heeft mij erg geholpen met het bouwen van een goede kast.LuPo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:36:
[...]
Lijkt me nou niet bepaald stoer dat je subwoofer 'wegloopt'. Dan heb je eerder te maken met een incapabele subwoofer.
Als ik een film op een behoorlijk volume draai en ik leg mijn hand op de sub, dan trilt die niet hoor. En dat heb ik het niet over een kast van 150 kg, maar van 32 kg.supersnathan94 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:29:
[...]
meer ff om aan te geven dat een sub wel degelijk hoort te trillen. uiteraard wil je dat niet, want trillingen van je kast betekent resonantie en dus versterking van een bepaalde frequentie. dat bereik je echter pas als je met kasten van dik 150 kilo gaat werken en dat is in de huiskamer natuurlijk niet de bedoeling. voor de home cinema zelfbouw freaks hier. ik heb vorig jaar zelf een subwoofer met Basgitaar versterker gebouwd voor mijn profielwerkstuk voor mijn eindexamen. alleen werkt de voedingstrafo niet. maar iig heb ik toen veel onderzoek gedaan naar de ideaale kast en kwam toen een interessant onderzoek tegen van Van der Hoff Sound Innovations (http://www.hsi-luidsprekers.nl/). hierin word de frequentie respons van verschillende materialen vergeleken en dit heeft mij erg geholpen met het bouwen van een goede kast.
Feit blijft dat een sub niet hoort te trillen en al helemaal niet aan de wandel zou moeten gaan.
Exact! Een fatsoenlijk afgestelde sub zal nooi aan de wandel gaan of trillen. Wat veel mensen vergeten is dat een beetje sub gewoon aardig wat geld kost. Voor minder dan 300 euro is er gewoon geen fatsoenlijke sub te vinden. Onder die prijsklasse worden gewoon teveel compromien gesteld om "betaalbaar" te blijven. Ook qua zelfbouw zal je het nog verbazen hoe moeilijk het is om een goede kast te ontwerpen die lekker werkt met een unit. Ik heb hier wel wat boeken over gelezen en ook verslagen over gemaakt tijdens mijn studie, maar het is me altijd bij gebleven dat dit echt een vak appart is met kennis van techniek en materialen.Martijn1990 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:10:
[...]
Als ik een film op een behoorlijk volume draai en ik leg mijn hand op de sub, dan trilt die niet hoor. En dat heb ik het niet over een kast van 150 kg, maar van 32 kg.
Feit blijft dat een sub niet hoort te trillen en al helemaal niet aan de wandel zou moeten gaan.
[ Voor 0% gewijzigd door DjVe op 25-08-2011 23:48 . Reden: Typo ]
Gniffel... Wacht maar tot je samenwoont en andere dingen in je leven hebt die een stuk belangrijker zijn dan het geluid uit je speakers. Ik ben een behoorlijke purist, maar er staan Living Colors lampen op m'n front speakers en een plant op 1 van de rear speakers. M'n vriendin was blij dat die plant er ineens mocht staanVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:01:
Ik heb niks op mijn speakers staan en dat blijft ook zo de rest van men leven.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nu staat er al een tijdje niets meer op mijn speakers, maar er hebben schalen met kaarsen, varens, fotolijstjes en lampjes op gestaan.
Het doet niets af aan het geluid, hoe het er uit ziet hangt af van de rest van je interieur en als het er gewoon voorzichtig op gezet wordt en staat is het toch goed (in mijn geval met de varen niet maar das een ander verhaal en daarom ook geen varens meer op mijn speaker

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Inderdaad. Als personen roepen dat er nooit iets op hun speakers zal komen dan ben ik benieuwd of je met zo'n instelling ooit aan een vriendin komt. Maar dat is misschien voor een heel ander topic.Exirion schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:51:
[...]
Gniffel... Wacht maar tot je samenwoont en andere dingen in je leven hebt die een stuk belangrijker zijn dan het geluid uit je speakers. Ik ben een behoorlijke purist, maar er staan Living Colors lampen op m'n front speakers en een plant op 1 van de rear speakers. M'n vriendin was blij dat die plant er ineens mocht staan
Bij mij komt er niks op het tv meubel, sub of speakers en dat weet zeLuPo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:34:
[...]
Inderdaad. Als personen roepen dat er nooit iets op hun speakers zal komen dan ben ik benieuwd of je met zo'n instelling ooit aan een vriendin komt. Maar dat is misschien voor een heel ander topic.

Is volgens mij ook nog nooit bij mijn vrouw opgekomen om er iets op te zetten.
Er hoort gewoon niets op een luidspreker te staan, omdat dat de klank verandert. Als je dat dan toch doet, zet dan ten minste op elke luidspreker hetzelfde object.
laten we deze discussie niet gaan houden. Geloof me, er zijn vreemdere dingen in het hifi wereldje. Ik ben het er wel mee eens dat spullen op je speakers er gewoon niet uit ziet. Daar zijn tafels voor bedacht.Bommes schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:08:
en jij gaat nu dus zeggen dat je het hoort als er op je rechter speaker bijvoorbeeld een lampje staat..??
Ook dat is persoonlijk en dus een eindeloze discussie, vandaar ook mijn reactie.
Ik ken niemand die zich stoort aan de Living Colors lampen op m'n speakers. Sterker nog, ik krijg alleen positieve opmerkingen over de speakers en inrichting.Jordy van e schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:14:
Ik ben het er wel mee eens dat spullen op je speakers er gewoon niet uit ziet. Daar zijn tafels voor bedacht.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
Let op!
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.
- Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.
- Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.