Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik vind de batterij duur steeds beter worden. Vanmorgen heb ik dit ook maar even uitgezet:

By default, the Samsung Galaxy S II has Fast Dormancy support enabled. One of the goals of Fast Dormancy is to increase the battery life of a device, by limiting the amount of signaling between the phone and the cell network. But, when Fast Dormancy it is not enabled in the network and is enabled on the phone it ironically works the other way around, and actually drains more battery than before. On stock dialer dial *#9900#.

Spaans Vodafone netwerk via Pepephone als virtual provider.

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/Screenshot_2012-06-07-11-31-55.png

[ Voor 7% gewijzigd door aveenhuysen op 07-06-2012 15:29 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aveenhuysen schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:43:
Vanmorgen heb ik dit ook maar even uitgezet
Wellicht handig om er even bij te vermelden dat je dat kan doen door *#9900# te dialen op de stock dialer?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 07:25
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:47:
[...]

Wellicht handig om er even bij te vermelden dat je dat kan doen door *#9900# te dialen op de stock dialer?
En welk netwerk je hebt, en of het echt helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Nou ik haal ook weer eens het einde van de dag met een accu :). Heb terug geflashed naar 2.3.6, een factory reset en dan weer naar 4.03 LP7 geflashed. Android system staat nu niet meer standaard met 60-70% batterij gebruik vermeld en hij is niet meer continu awake. Weet nu niet of het komt door heen-en-weer flashen tussen gingerbread en ICS of dat het door LP7 (ipv LPD) komt, maar ben wel blij met resultaat. Aanrader voor mensen die drain hebben na zonder wipe gedaan te hebben naar ICS zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:53:
Retoriek ftw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
Nu.nl trekt de SGS2 ook leeg sinds ICS. Als je deze app wilt blijven gebruiken raad ik een task killer aan.

Zie de reviews:
  • Op de sgs2 is het accuverbruik na de laatste update af en toe echt enorm! Zelfs meer dan het scherm
  • Na update trekt nu.nl de accu van mijn Galaxy S2 in no time leeg! Was voorheen niet zo.
  • prima app, komt alleen soms in een loop en gebruikt dan veel cpu waardoor accu snel leeg is. als deze bug gefixed is 5 sterren.
  • CPU verbruik blijft op 20-30% staan. Alleen op te lossen door appl af te sluiten. Zuigt werkelijk de batterij leeg...
  • Gigantisch batterijverbruik sinds laatste update. Jammer, was een top app.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yohan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:56:
Nu.nl trekt de SGS2 ook leeg sinds ICS. Als je deze app wilt blijven gebruiken raad ik een task killer aan.
Net even als test 10 minuten de Nu.nl app laten draaien op de achtergrond zonder af te sluiten. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-06-07-16-10-11.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-06-07-16-10-19.png

Rond de 1% CPU-last dus, gewoon erg netjes. Taskkiller(s) zou ik dan ook afraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:13:
[...]

Net even als test 10 minuten de Nu.nl app laten draaien op de achtergrond zonder af te sluiten. Resultaat:

[afbeelding] [afbeelding]

Rond de 1% CPU-last dus, gewoon erg netjes. Taskkiller(s) zou ik dan ook afraden :P
Hm.. Afgaande op de recensies doet het probleem zich niet continu voor, maar wel regelmatig. Misschien is één steekproef dan ook niet voldoende om het probleem aan te tonen.

De reviews die ik citeerde zijn trouwens allemaal van SGS2-gebruikers die de laatste versie van de app draaien. Zijn dus vrij veel mensen die dit onafhankelijk van elkaar hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door yohan op 07-06-2012 16:16 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yohan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:15:
Hm.. Afgaande op de recensies doet het probleem zich niet continu voor, maar wel regelmatig. Misschien is één steekproef dan ook niet voldoende om het probleem aan te tonen.
Is zo, maar taskkillers op een telefoon als de SGS2 zou ik echt nooit aanraden. Sowieso bezit de S2 een super handige ingebouwde en prima werkende mogelijkheid om apps te beëindigen dus waarom die niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:19:
[...]

Is zo, maar taskkillers op een telefoon als de SGS2 zou ik echt nooit aanraden. Sowieso bezit de S2 een super handige ingebouwde en prima werkende mogelijkheid om apps te beëindigen dus waarom die niet gebruiken...
Hoe dan? Als je bijv. nu.nl afsluit (dus met de back-knop) zie je hem niet meer bij actieve processen. Volgens Advanced Task Killer blijft hij echter wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yohan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:25:
Hoe dan? Als je bijv. nu.nl afsluit (dus met de back-knop) zie je hem niet meer bij actieve processen. Volgens Advanced Task Killer blijft hij echter wel draaien.
Lang druk Home-knop, kies onderaan Taakbeheer, druk op Sluiten naast de bewuste app, druk op OK :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-06-07-17-12-22.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-06-07-17-12-31.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-06-07-17-12-40.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Yep, maar daar zie je lang niet alle processen. Nu.nl blijft actief als je 'em sluit met de back-toets. Hij verdwijnt uit Taakbeheer, maar in Advanced Task Killer zie je 'em nog vrolijk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Morphix schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:37:
[...]

Telefoon is waarschijnlijk nog niet gereboot na installeren van BetterBatteryStats. Dan wordt er op die tab niets aangegeven.

Even rebooten dus MensionXL, geeft een hoop informatie :)
Zou trouwens zomaar je wi-fi netwerk kunnen zijn. Is een soort bug, maar op te lossen in je router. Als je namelijk last hebt van de zogenoemde wlan_rx_wake dan worden er veel te vaak ip-checks gedaan, waardoor je telefoon niet slaapt. En als een gs2 niet slaapt gaat het enorm hard met de batterij. Helaas.
Een rebootje gaf de volgende informatie:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31662/got/Screenshot_2012-06-07-01-04-08.png

Wellicht is dit ook bij andere mensen het probleem :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yohan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:35:
Nu.nl blijft actief als je 'em sluit met de back-toets. Hij verdwijnt uit Taakbeheer, maar in Advanced Task Killer zie je 'em nog vrolijk draaien.
Ja dus? Nu.nl is gewoon geheel verdwenen als je het via bovenstaande methode doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:19:
[...]

Ja dus? Nu.nl is gewoon geheel verdwenen als je het via bovenstaande methode doet.
Nee, veel processen blijven op de achtergrond draaien zonder dat je ze ziet in Android taakbeheer. Waaronder de Nu-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yohan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:39:
Nee, veel processen blijven op de achtergrond draaien zonder dat je ze ziet in Android taakbeheer. Waaronder de Nu-app.
Net getest, werkt perfect dus zie het probleem niet helemaal. Nu.nl = weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:46:
[...]

Net getest, werkt perfect dus zie het probleem niet helemaal. Nu.nl = weg.
Draai voor de aardigheid eens zo'n gehate task killer en je ziet wat ik bedoel :P

Dit draait er volgens Taakbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yfDiP7iwpheTi83aKiNLHVHw/full.png

Dit draait er in werkelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/igQnOa0OQW4GA60A733Vf9uo/full.png

[ Voor 29% gewijzigd door yohan op 07-06-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yohan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:44:
Draai voor de aardigheid eens zo'n gehate task killer en je ziet wat ik bedoel :P
Zoals gezegd: net getest. Met de app die jij daar ook voor gebruikt. Nu.nl is gewoon geheel weg.

Sluit voor de gein Nu eens af zoals vermeld en weg is hij. Al die processen boeien mij verder niets. Accu gaat lang genoeg mee, telefoon blijft razendsnel. Op een apparaat als de SGS2 is een taskkiller geheel ongewenst.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 07-06-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hij blijft bij mij echt draaien hoor. Ook bij correct afsluiten. En ben niet de enige, gezien de vele recensies hierover in de market. Misschien komt het door jouw rom? Ik draai de stock nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yohan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:10:
Hij blijft bij mij echt draaien hoor. Ook bij correct afsluiten.
Bij regulier afsluiten blijft hij inderdaad op de achtergrond. Via de taakbeheer manier is 'ie gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 01:46
Als ik nu-app afsluit dan blijft hij inderdaad op de achtergrond draaien. Vaak is het de app die mij mij de meeste energie slurpt. Gelukkig neemt de batterij niet snel af door de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pyro-tukker schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:36:
Als ik nu-app afsluit dan blijft hij inderdaad op de achtergrond draaien. Vaak is het de app die mij mij de meeste energie slurpt. Gelukkig neemt de batterij niet snel af door de app.
Taakbeheer, Sluiten, klaar. Duurt 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Moet niet nodig zijn. Sanoma gaat het vast wel fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Henk schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:53:
[...]

Nagevraagd bij Vodafone webcare. Hun reactie:

"We hebben het voor je uitgezocht. Op dit moment ondersteunen we geen Fast Dormancy. Je kunt hem dus beter uitzetten."

Ben benieuwd of dit veel batterij gaat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jellydaddy schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 06:26:
[...]
Ben benieuwd of dit veel batterij gaat schelen.
It will not :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:13:
[...]

[afbeelding] [afbeelding]

Welke cpu monitor is dat?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Ik heb sinds kort een applicatie die de telefoon steeds even wakker maakt, ook snachts. Ben er helaas nog niet achter welke.

Iemand tips voor een (Gratis) app waarmee ik dit kan checken? Zag dat die better battery 2 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:25:
Zag dat die better battery 2 euro kost.
Is gratis op XDA, link is hier reeds verstrekt :)

Kan ook met bovengenoemde System Panel, die kan je laten monitoren wat er allemaal gebeurt op de achtergrond en dan na een x-aantal uur kijken welke app(s)/services bovenaan staan qua CPU-gebruik.

[ Voor 34% gewijzigd door Brad Pitt op 08-06-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb hem even geupload voor jullie: :+

Iemand een idee waarom Fuel_alerted zo hoog staat: MensionXL in "[Samsung Galaxy SII] Batterijduur"?

[ Voor 60% gewijzigd door MensionXL op 08-06-2012 20:13 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:52:
Heb hem even geupload voor jullie
Gaarne verwijderen. Niet voor niets vorige keer naar XDA gelinkt.

"xda edition: for xda-dev members see the attachement (please play fair and do not redistribute the app without my consent)."

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 08-06-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
XDA link download overigens als zip. Via de QR code lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
sdk1985 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:16:
XDA link download overigens als zip. Via de QR code lukte het wel.
Was het niet makkelijker geweest om de extensie te veranderen van zip naar apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Brad Pitt schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:03:
[...]

Gaarne verwijderen. Niet voor niets vorige keer naar XDA gelinkt.

"xda edition: for xda-dev members see the attachement (please play fair and do not redistribute the app without my consent)."
Nou nou nou niet zo zuur, hij is al verwijderd hoor ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:11:
[...]
Nou nou nou niet zo zuur, hij is al verwijderd hoor ;)
Oh zó bedoelde ik het niet hoor :> Vind alleen dat de dev dat topic bezoeken ook wel verdient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Hmm kom nu niks tegen. Misschien was het gunbros, die had ik recentelijk installed en die had een service 24/7 draaien.

Partial wakelog had alleen:

Since Unplugged 4h8m:
Alarm Manager 1m31s 0.6%
sleep_broadcast 2s
*backup*1s

Since charged (gewoon gebruikt eerder) 2d16h
audioout_1 32m7 0.8%
Alarmmanager 29m36
Activity Manager-launch 1m19
Connectivity Service 1m16
Downloadmanager 1m11
NetworkLocationLocator 59s
sleep_broadcast 58s
RILJ 47s
GSM 30s
en dan nog stuk of 20 dingen onder de 30 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AudioOut_1 is sowieso de audio van o.a. mp3 speler en telefoon afaik, die steekt bij mij alleen bij wat heviger gebruik de kop op, en is overwegend dus bedoeld om te voorkomen dat je telefoon tijdens bijvoorbeeld een telefoongesprek slaperig wordt :) _0 is zijn evil broertje die te fixen is door bepaalde toetstonen uit te zetten in je audio menu, waar in dit topic al vaak genoeg over geschreven is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Nou snap ik het niet meer, volgens Google en op XDA is juist AudioOut_1 de boosdoener. :?
En dan met name de toetstonen en het unlock geluid.

[ Voor 104% gewijzigd door TifKag op 09-06-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segascope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Mijn GS2 houd het nog geen dag vol, zelfs als ik de gsm niet gebruik is die tegen de avond leeg.
Ik heb een GS2 op stock ICS maar de problemen waren er ook al bij Gingerbread.

Iemand in de famillie had mijn S2 per ongeluk op de verwarming geplaatst, zou mijn batterij daardoor problemen vertonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

jepla, bijna de 4 dagen (nog 13% over) :D
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/22670048/Screenshot_2012-06-11-07-19-50.png
moet wel zeggen, niet erg veel gebruikt:
welk met wakelock van 5u gezeten (google backup :s)
2u36 screen
31mins voice...
voor de rest data op (edge, geen wifi), sync gmail aan
BLN aan (maar uitgeschakeld tussen 22 en 7)
games doe ik niet.
voor rest donker theme, fluxxi kernel, 2000mah batterij...

[ Voor 8% gewijzigd door SadisticPanda op 11-06-2012 11:39 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
TifKag schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:27:
Nou snap ik het niet meer, volgens Google en op XDA is juist AudioOut_1 de boosdoener. :?
En dan met name de toetstonen en het unlock geluid.
Maar die staan hier al uit :P

Maar heb idd het idee dat er meer aan de hand is, want ik heb vandaag toevallig mijn tel amper gebruikt, en zit nu al op 209 wakelocks (5862s) voor _1...

Even voor de duidelijkheid trouwens, dit is een algemene ICS bug, je ziet mensen met transformer primes enzo er ook over klagen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 11-06-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Ik heb nog een leukere.
Sinds 1.5 week een flinke battery drain met de laatste stock ICS Rom (XWLPD), telefoon 2 keer gewiped, geen verandering.

Afgelopen vrijdag een battery pull gedaan, na de pull en opstart een aantal procenten batterij kwijt.
Na een uur begon het percentage weer iets op te lopen, en is de drain grotendeels verdwenen (Tot nu tenminste) _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door TifKag op 11-06-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Laatst online: 23-01 20:10
Hallo allemaal,

Gisteravond was mijn S2 (GB v2.3.6, rooted) ineens leeg, batterij nog 1% terwijl die 's middags nog 25% was. Kwam vervolgens achter een paar leuke features:

- als telefoon aan lader hangt werkt touch screen niet meer fatsoenlijk,
- telefoon vannacht aan de lader gehangen en vanmorgen fijn 100%, maar toen ik de lader disconnecte, viel de batterij indicator terug naar 75%.

Is dit normaal? Mijn phone heeft hier noot last van gehad. Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pe Nis schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:20:
- als telefoon aan lader hangt werkt touch screen niet meer fatsoenlijk,
Dat kan wel ja, sowieso dat 'ie dan anders reageert, staat ook in de handleiding. Niet iedereen ervaart dit.
- telefoon vannacht aan de lader gehangen en vanmorgen fijn 100%, maar toen ik de lader disconnecte, viel de batterij indicator terug naar 75%.
Je zou kunnen proberen na het geheel vol laden van het toestel om de batterij er eventjes uit te halen, half minuutje bijvoorbeeld. Kwaad kan dat niet, het is een soort calibratie-achtig iets en niet geschoten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MensionXL schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:03:
[...]

Een rebootje gaf de volgende informatie:

[afbeelding]

Wellicht is dit ook bij andere mensen het probleem :)
TifKag schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:14:
Ik heb nog een leukere.
Sinds 1.5 week een flinke battery drain met de laatste stock ICS Rom (XWLPD), telefoon 2 keer gewiped, geen verandering.

Afgelopen vrijdag een battery pull gedaan, na de pull en opstart een aantal procenten batterij kwijt.
Na een uur begon het percentage weer iets op te lopen, en is de drain grotendeels verdwenen (Tot nu tenminste) _/-\o_
Voor mensen die hetzelfde probleem hebben, bij mij is dit ook opgelost nadat ik de batterij er even uit heb gehaald, alles is weer gewoon zoals het zou moeten! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
Hoe zit het met de batterijduur bij jullie nu de S2 zo'n jaar oud is? Het is echt een groot drama hier. In betterbatterystats zie ik absoluut niks opvallends. Maar zodra ik de S2 een beetje gebruik keldert de percentage omlaag. Schermtijd is zo'n 1 tot anderhalf uur. Zou het na 1 jaar al aan de batterij kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85459

Hilarisch berichtje op webwereld

Blijkbaar heeft samsung serieus een berichtje doen uitgaan dat de accu probelemen vanwege een brakke D-link router zijn.. http://webwereld.nl/nieuw...i-door-router-d-link.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 16:35
Anoniem: 85459 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:16:
Hilarisch berichtje op webwereld

Blijkbaar heeft samsung serieus een berichtje doen uitgaan dat de accu probelemen vanwege een brakke D-link router zijn.. http://webwereld.nl/nieuw...i-door-router-d-link.html
Dat weet ik zo net nog niet
Ik heb ermee zitten spelen en het helpt me iets , niet veel maar het helpt op zeker
FX16 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:32:
Ik lees net dat als je de DTIM interval van je wireless router hoger zet de clients energie kunnen besparen.

[...]

Ik ga de interval op mijn DIR 655 eens van 1 naar 255 zetten.
Ik weet niet wat de consequenties zijn maar dat merken we dan vanzelf wel
Ik had dus hetzelfde vermoeden al ver voordat Samsung hiermee aan komt
Let wel.....ik stel niet dat het een Dlink specifiek probleem is
Interval staat nu trouwens op 32 bij mij en dat werkt ok.

[ Voor 35% gewijzigd door FX16 op 21-06-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85459

FX16 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:34:
[...]

Dat weet ik zo net nog niet
Ik heb ermee zitten spelen en het helpt me iets , niet veel maar het helpt op zeker

[...]
Ik zat daarnet de reacties op webwereld door te nemen en er werd een aardige opmerking gemaakt over een bug in ICS dat applicatie roaming in de wpa_supplicant driver is uitgezet. nieuwsgierigheid leidde mij naar uiteindelijk xdadevelopers. Hier wordt er geroepen dat er inderdaad iets brak zit in de wireless drivers en de wpa2 beveiliging. Je zou eens kunnen proberen om de standaard AES encryptie op TKIP te zetten en zien of dit verbetering brengt.

daarnaast wordt er voorzichtig gesuggereerd dat het ook wel eens aan het 802.11N protocol kan liggen, dus probeer ook eens geforceerd een 802.11G setting op je router.

Hope it helps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
-Edwin- schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:40:
Hoe zit het met de batterijduur bij jullie nu de S2 zo'n jaar oud is? Het is echt een groot drama hier. In betterbatterystats zie ik absoluut niks opvallends. Maar zodra ik de S2 een beetje gebruik keldert de percentage omlaag. Schermtijd is zo'n 1 tot anderhalf uur. Zou het na 1 jaar al aan de batterij kunnen liggen?
Precies hetzelfde hier.
Sinds enkele weken heb ik ook ( zoals zovelen ) last van verminderde batterijduur.
Ik heb de grotere batterij van samsung erin steken.

Met 2.3.6 haalde ik 5 uur scherm-aan-tijd, met ICS mag ik blij zijn als ik 3 uur scherm-tijd haal.
De laatste weken is dat nog gezakt naar 2 uur maximaal. Dit alles met hetzelfde gebruik. Op het werk 3G, thuis altijd wifi, mailen, bellen, sms, surfen, spelletje...
De telefoon is enkel wakker als het scherm aanligt, er is zo'n 1% drain per uur idle. Er staan momenteel amper apps op, en ik controleer grondig als alles uit is.

Zou het kunnen zijn dat de grotere batterij zijn kracht aan het verliezen is ? Ze zit er nog maar 6 maand in ong.
Of zit er in ICS een koop-een-S3-feature? 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door spl3ndr op 23-06-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Afbeeldingslocatie: http://i151.photobucket.com/albums/s154/reyals_ftd/th_Screenshot_2012-06-23-18-49-49.png

Afbeeldingslocatie: http://i151.photobucket.com/albums/s154/reyals_ftd/th_Screenshot_2012-06-23-18-49-36.png

Ik draai de stock rom met speedmod kernel, en ik haalde daarmee ongeveer 2 uur schermtijd. Nu heb ik de modem vervangen door de KH3 versie, en haal ik met de originele accu ruim 4 uur.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
spl3ndr schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:33:
[...]

Precies hetzelfde hier.
Sinds enkele weken heb ik ook ( zoals zovelen ) last van verminderde batterijduur.
Ik heb de grotere batterij van samsung erin steken.

Met 2.3.6 haalde ik 5 uur scherm-aan-tijd, met ICS mag ik blij zijn als ik 3 uur scherm-tijd haal.
De laatste weken is dat nog gezakt naar 2 uur maximaal. Dit alles met hetzelfde gebruik. Op het werk 3G, thuis altijd wifi, mailen, bellen, sms, surfen, spelletje...
De telefoon is enkel wakker als het scherm aanligt, er is zo'n 1% drain per uur idle. Er staan momenteel amper apps op, en ik controleer grondig als alles uit is.

Zou het kunnen zijn dat de grotere batterij zijn kracht aan het verliezen is ? Ze zit er nog maar 6 maand in ong.
Of zit er in ICS een koop-een-S3-feature? 8)7
Doe eens een battery pull.

Phone op vliegtuigmodus zetten, en afzetten.
Batterij eruit halen (ongeveer 30 seconden)
Batterij er weer in, en telefoon opstarten
Vliegtuigmudus weer uitzetten.

Daarna afwachten of het heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06 17:15
Ik heb mijn batterijduur ook kunnen verlengen. Ik zit nu lekker op de 2027u+ (van 7-12u). Het probleem was exchange. Nadat ik ook mijn gmail via de standaard mail app had gekoppeld (mapi), steeg het verbruik enorm. Toen alle mail accounts uit de mail app gegooid en het verbruik daalde drastisch, maar ja op mijn werk phone wil ik natuurlijk wel mijn exchange kunnen ontvangen/syncen. Exchange weer ingericht en direct in het begin alles uitgevinkt en op handmatig syncen gezet. Dit werkt als een zonnetje. Hopelijk blijft het zo en zal ik straks eens proberen om mail-ontvangst via een interval weer aan te zetten.

Als de problemen met google maps/latitude ook voorbij zijn ben ik weer helemaal blij.

Update: Interval weer aangezet en heeft geen noemenswaardige gevolgen voor de batterijduur.

[ Voor 6% gewijzigd door tinus73 op 27-06-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou ik heb maar geaccepteerd dan mijn SII gewoon rap leeg gaat :P. Minimum verbruik ligt op 4-5% per uur op 3G als je hem niet aanraakt met 2000mAh accu (met standaard accu haal ik een halve dag ongeveer :+ ).

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Min_verbruik.png

Gebruik laatste officiële ROM. Heb al gewiped, terug gegaan naar 2.3.4, nog 100x gewiped. Partial wakelocks heb ik niet, kernel wakelocks van multipdp wat volgens mij iets met radio is. Ik weet het niet meer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Jag schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:03:
Nou ik heb maar geaccepteerd dan mijn SII gewoon rap leeg gaat :P. Minimum verbruik ligt op 4-5% per uur op 3G als je hem niet aanraakt met 2000mAh accu (met standaard accu haal ik een halve dag ongeveer :+ ).

[afbeelding]

Gebruik laatste officiële ROM. Heb al gewiped, terug gegaan naar 2.3.4, nog 100x gewiped. Partial wakelocks heb ik niet, kernel wakelocks van multipdp wat volgens mij iets met radio is. Ik weet het niet meer :P.
Partial wakelocks heb je niet? Post eens een screenshot als je wilt? :)

Radio zou het ook goed kunnen zijn, als je in een gebied zit met slechte (3g) ontvangst, waardoor je telefoon veel aan het 'scannen' is, maar dat lijkt me eigenlijk sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botje88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 17:26
I've got a problem.. en kan niet ergens mensen op het internet vinden die hetzelfde hebben.
Accu werd heet,heb accu eruit moeten halen om hem te rebooten en dit was het gevolg: Van +/- 70% naar 14% in no time.
https://www.dropbox.com/s...t_2012-06-27-22-44-51.png
( Overzichtje van paar uur later )
https://www.dropbox.com/s...t_2012-06-28-13-56-10.png

Anybody any clue what to do or how to solve?

Heb al geprobeerd met app te bekijken of m'n accu naar de klote is.. maar kan geen fatsoenlijke apps daarvoor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:24
Vandaag hadden we weer even een toppunt te pakken :+
Belachelijke curves
Schitterende curve, met twee hoogtepuntjes erin.
Het aan- en uitzetten geeft een drop van een mooie 10% :)
Het percentage vermogen wat nog beschikbaar is, blijft stijgen na het afkoppelen van de lader. Zeer gunstig voor het milieu dus!

In het begin is ie heel vaak wakker geweest. Heeft te maken met het bekende exchange, dus heb dat maar weer uit gezet.

Draai trouwens de standaard Samsung-rom van ICS.

@hierboven:
Heb ik best vaak last van, maar dat wijt ik voornamelijk aan mijn crappy oplader. Is namelijk een nokialader met daaraan zo'n convertertje naar mini-usb die gloeiend heet wordt. Opladen gaat ook altijd heel traag.
Bij mij springt ie altijd terug naar 13% trouwens als ik er last van heb. Dat gebeurt dan ook vaak na een reboot die ik doe, omdat de telefoon erg heet wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door Capacitor op 28-06-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botje88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 17:26
@hierboven:
Heb ik best vaak last van, maar dat wijt ik voornamelijk aan mijn crappy oplader. Is namelijk een nokialader met daaraan zo'n convertertje naar mini-usb die gloeiend heet wordt. Opladen gaat ook altijd heel traag.
Bij mij springt ie altijd terug naar 13% trouwens als ik er last van heb. Dat gebeurt dan ook vaak na een reboot die ik doe, omdat de telefoon erg heet wordt.
Probleem is dat ik een normale oplader gebruik..maar als't bekend probleem is... ./blame ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1656005

Scheelt een hoop wakelocks, en een langere batterijduur is dan het resultaat. En erg warm wordt hij nu ook niet bij mij.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08
Heb gisteren betterbatterystats erop gezet.
Batterij vol sinds gisteren 15.15 uur. Nu nog 60% over. Is dat uberhaupt goed?
Draait o.a. 2 x een exchange-box erop. Ik zag daarnaast dat versie 4.1 van exchange minder gebruikt.
Hoe kan ik het versienummer vinden en eventueel upgraden?

Wanneer ik naar de grootverbruiken kijk met betterbatterystats:

Kernal Wakelock : Wlan_rx_wake, PowerManagementserivce (beide 2,6%)

Partital Wakelock : AudioOut_1, (1,2 %)

Other : Wifi On, Wifi Running, Bluetooth on

Moet ik hier nog iets mee, of zijn dit redelijke tijden m.b.t. batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Dat ziet er imho gewoon goed uit... :) circa 16 uur op 40% van je batterij is dikke prima toch? Met een beetje normaal gebruik (en 2 exchange boxen) haal ik dat ook, of eigenlijk niet eens, en ik weet atm heel zeker dat mijn wakelocks in orde zijn ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Henk op 29-06-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
En als je naar die wakelocks van mij kijkt? Daar valt ook niks meer uit te halen?
Henk schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:26:
Dat ziet er imho gewoon goed uit... :) circa 16 uur op 40% van je batterij is dikke prima toch? Met een beetje normaal gebruik (en 2 exchange boxen) haal ik dat ook, of eigenlijk niet eens, en ik weet atm heel zeker dat mijn wakelocks in orde zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zie overigens online android 4.0.4 langskomen. Is deze al door iemand in gebruik genomen en hoe is de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:01:
Is deze al door iemand in gebruik genomen en hoe is de batterij?
Hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heb jij een directlink hiervan?
Hoe werkt deze versie tot op heden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:15:
Heb jij een directlink hiervan?
Hoe werkt deze versie tot op heden?
Op XDA zijn talloze 4.04 Roms te downloaden. Een officiële is er uiteraard nog niet. Draai zelf Paranoid, die doet het prima, net als alle andere Roms. Er is geen noemenswaardig verschil qua accuduur tussen Rom X en Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik denk ook niet dat er softwarematig nog een grote boost in accuduur mogelijk gaat zijn. Als je je SII goed op orde hebt (en daar bedoel ik vooral mee; geen rare wakelocks of andere batterijvretende dingen) moet je een dag _makkelijk_ kunnen halen.

Overwegend kun je als stelregel aanhouden dat als je scherm/telefoon NIET de grootste verbruiker is (is dat wel zo, dan komt dat uiteraard omdat je je telefoon gewoon veel gebruikt hebt :P ), je aan het einde van een dag gewoon rond de 50% of meer over moet houden. Is dat niet aan de hand en red je krap een dag, dan zou ik even gaan kijken welk proces er zo aan trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Sinds ik gisteren facebook en euro2012 eraf hebt gehaald, heb ik de batterij volledig opgeladen.
15:15 had ik een volle batterij.
Vandaag...precies een dag later heb ik nog 45% over.

Niet slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er aan. Als je twee uur hebt zitten gamen: prima. Als je er niks mee hebt gedaan: alsnog vrij brak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Goedemorgen,
met bettervatterystats zie ik dat mijn telefoon word leeggetrokken door "GPS-lock".
Heb tot op heden niet kunnen uitvinden wat dit is.
Enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kicken van je vraag binnen 24 uur is niet toegestaan, zie ook Het algemeen beleid #verbodenanders.

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 04-07-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 12:36
Volgende keer graag een topic report, niet zelf reageren ;)

Ik heb geen idee maar al geprobeerd gps uit te zetten / telefoon reboot?

[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 04-07-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Geprobeerd:
- Reboot
- Batterij eruit
- Contact opnemen met de leverancier
- Gegoogled
- In dit topic en andere draden gekeken
Nixo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:38:
[...]

Kom op zeg!

Je verwacht binnen een paar uur meteen antwoord zonder te melden wat je zelf al heb geprobeerd of waar je denk dat het aan kan liggen.

Ik heb geen idee maar al geprobeerd gps uit te zetten / telefoon reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
pitchdown schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:39:
Geprobeerd:
- Reboot
- Batterij eruit
- Contact opnemen met de leverancier
- Gegoogled
- In dit topic en andere draden gekeken

[...]
Klinkt als een locatie-bepaling-dingetje (GPS enzo :P ) dus ga je eens afvragen welke app er schuldig zou kunnen zijn? Probeer anders mijn methode voor de AudioOut_1 wakelock eens: [ICS] AudioOut_1 Battery drain wakelock bug. Let's kill it!

En anders factory resetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Thx !
Ga het proberen!
Henk schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:20:
[...]

Klinkt als een locatie-bepaling-dingetje (GPS enzo :P ) dus ga je eens afvragen welke app er schuldig zou kunnen zijn? Probeer anders mijn methode voor de AudioOut_1 wakelock eens: [ICS] AudioOut_1 Battery drain wakelock bug. Let's kill it!

En anders factory resetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-06 20:43
Heeft iemand hier een goede review van de S2 extended battery pack? Ben benieuwd hoeveel dikker je telefoon wordt dan.

-edit-

Deze bedoelde ik dan, de officiële:

pricewatch: Samsung Galaxy S2 Extended Battery Kit (EB-K1A2EBEGSTD) Samsung Galaxy SII (Origineel)

[ Voor 57% gewijzigd door Aubergine op 05-07-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Aubergine schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:44:
Heeft iemand hier een goede review van de S2 extended battery pack? Ben benieuwd hoeveel dikker je telefoon wordt dan.

-edit-

Deze bedoelde ik dan, de officiële:

pricewatch: Samsung Galaxy S2 Extended Battery Kit (EB-K1A2EBEGSTD) Samsung Galaxy SII (Origineel)
Heel eenvoudig, net zo dik als de onderkant van het toestel.

Het nieuwe achterkantje komt net zo hoog als het stukje waar de luidspreker in zit, en wordt de phone dus vlak.
Bijkomend voordeel is dat de camera ongeveer een halve millimeter lager zit dan de nieuwe achterkant, en dus beter beschermd is !!!

Zie het onderste plaatje
Of dit filmpje

Had je trouwens zelf makkelijk kunnen vinden

[ Voor 13% gewijzigd door TifKag op 07-07-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

^ ~€5 op ebay trouwens

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van Samsung? Doubt that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:12
De replacement battery is inderdaad rond 5 dollar, dit is echter niet de extended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Henk schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:19:
[...]

Partial wakelocks heb je niet? Post eens een screenshot als je wilt? :)

Radio zou het ook goed kunnen zijn, als je in een gebied zit met slechte (3g) ontvangst, waardoor je telefoon veel aan het 'scannen' is, maar dat lijkt me eigenlijk sterk :P
Niet van enige betekenis mijns inziens. Max 1% ofzo. Is jammer, want daar kan je tenminste iets aan doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Partial%20wakelocks.png

Kernel wakelocks zijn wel altijd flink aanwezig. Met name multipdp en power manager service.

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Kernel%20wakelocks%202.png

Verbruik van mijn S2 is 4-5% per uur of 3G als ik hem niet aanraak. Met wifi thuis gaat het nog veel harder (Dir655 router :P). Op zich ben ik in goed gezelschap, afgelopen zaterdag na een dagje festival stonden we met z'n vieren met een lege S2 aan het einde van de dag, een vriend zelfs met een lege 3500mAh accu :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Word steeds gekker met mijn batterij.

Volgens mij geeft hij ook niet helemaal correct maar aan hoeveel % ik nog heb.
Stond net op 40% , reboot ik de telefoon sta ik in eens op 9% :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Electromonkey schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:07:
De replacement battery is inderdaad rond 5 dollar, dit is echter niet de extended.
Die extended is gewoon $6,50 dollar hoor, granted, geen Samsung, maar een goede batterij hoeft* niet duur te zijn. Ik heb al twee niet-extended besteld voor ~€2 want dat leek me handig voor een weekendje weg oid, maar nu ik zie hoe rapide de Samsung-batterij leeggaat had ik misschien beter voor twee van die extended kunnen gaan.

*) Bij mijn vorige telefoon kocht ik drie verschillende el-cheapo batterijen. Eén was gewoon perfect, een was perfect maar gaf altijd 100% aan en dan ineens 5%, en één was kut [small](ging maar halve dag mee)[/small]. Nou boehoe, een goede penlite is in Nederland nog duurder. :+

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:58:
Die extended is gewoon $6,50 dollar hoor, granted, geen Samsung, maar een goede batterij hoeft* niet duur te zijn.
Het ging over de Samsung extended battery, die prima is, en geen $5 kost.

De door jou aangehaalde extended battery is per definitie ruk aangezien 'ie no way de capaciteit zal behalen die er op staat. Plus je hebt wel een enorm gebrek aan smaak als je zoiets gebruikt, maar da's uiteraard persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Snap er niets van, heb sinds mijn 4.03 update alleen maar problemen...
Als ik berichten afsluit, blijft deze actief staan, dus steeds via TaakB uitzetten...

Maar ook problemen met random apps die ineens in 2 uur tijd m'n complete batterij drainen.
Haal +/- 10-11u van de lader, zit om 14u op een terras, batterij geluid.. telefoon gloeiend heet.

Kijk bij de batterij gegevens, 87% Swipe... teh F!#!?

Meestal gaat me telefoon rustig 3 dagen mee, maar soms van die gekke dagen ertussen met random apps die ineens 80-90% van m'n batterij opvreten in een paar uur tijd.
(o.a. Samsung Push-service / Swipe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
3xNix schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:02:
Snap er niets van, heb sinds mijn 4.03 update alleen maar problemen...
Als ik berichten afsluit, blijft deze actief staan, dus steeds via TaakB uitzetten...

Maar ook problemen met random apps die ineens in 2 uur tijd m'n complete batterij drainen.
Haal +/- 10-11u van de lader, zit om 14u op een terras, batterij geluid.. telefoon gloeiend heet.

Kijk bij de batterij gegevens, 87% Swipe... teh F!#!?

Meestal gaat me telefoon rustig 3 dagen mee, maar soms van die gekke dagen ertussen met random apps die ineens 80-90% van m'n batterij opvreten in een paar uur tijd.
(o.a. Samsung Push-service / Swipe)
Gewoon niet uppen naar 4, hier 2.3.5 en nergens problemen mee. Lange accuduur van een paar dagen.. denk dat het probleem in de apps zitten voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kookie schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:17:
[...]
denk dat het probleem in de apps zitten voor de meesten.
Precies, dus het OS op zich zal er niet al teveel toe doen. Ook op 4.x.x kan je een prima accuduur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Bij mij lijkt het de nu.nl app te zijn. Eindelijk wat lager standby verbruik van ongeveer 3% per uur met 3g en sync aan. En android system is nu niet meer steevast grootste verbruiker met 60-70%. Was een lange zoektocht! Voor anderen ook de moeite waard om te proberen deze app te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Mijn Galaxy S2 is op het moment om te huilen.

Van 80% naar 10% in 3 uur, terwijl hij gewoon op mij bureau ligt en niets doet.Alles uit, WIFI/GPS/DATA.
Alles opgevreten door Android OS.

Als ik hem vol oplaad is hij in staat om soms van 100% naar 20% te springen na een korte spontane reboot.
Tevens reset hij zichzelf, of zet hij zichzelf uit. Ook is hij in staat om zichzelf uit het niets op te starten...
Heb hem compleet gereset naar factory defaults, inclusief wipe van de storage, maar dat helpt niets.
Krijg ook geen verbinding meer via de usb.

Ik heb hem 3 weken gebruikt als routeplanner in Amerika. Misschien is hij te warm geworden in de blakende zon op de dashboard.

Zijn er nog mensen met ideeen of moet hij gewoon gerepareerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Jag schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:27:
Bij mij lijkt het de nu.nl app te zijn. Eindelijk wat lager standby verbruik van ongeveer 3% per uur met 3g en sync aan. En android system is nu niet meer steevast grootste verbruiker met 60-70%. Was een lange zoektocht! Voor anderen ook de moeite waard om te proberen deze app te verwijderen.
Kreeg het volgende mailtje van Sanoma (de makers van NU.nl)
Beste,

Ten eerste, bedankt voor uw bericht en excuses voor het late antwoord.

Vervelend om te horen dat de NU.nl App zoveel stroom verbruikt. We hebben naar het probleem gekeken, en het blijkt dat specifiek met de Samsung Galaxy SII met alleen software versie 4.0.3 er een issue ontstaat met de batterijduur. We zijn op het moment met een update bezig om dit te verhelpen, die we over een paar weken in de store verwachten.

Als u een upgrade naar software versie 4.0.4 uitvoert, zou het probleem niet meer moeten optreden.

Met vriendelijke groet,

Brechtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 01:46
Hallo iedereen,

Een paar maanden geleden had ik problemen met mijn batterij, maar na twee keer een update te hebben gedaan was alles oke. Nu heb ik opeens een heel nieuw probleem.

Ik had mijn mobiel 's nachts achter de oplader en toen ik wakker werd knipperde het batterij icoontje. Daarnaast staat er soms dat hij 100% is opgeladen (dit staat er voor een paar uur) en opeens is de batterij naar nog geen 50%. Verder staat er in mijn begin scherm dat hij aan het opladen is. Terwijl ik mijn mobiel dan niet verbonden is.

Het is heel raar allemaal en ik hoor graag of anderen dit probleem ook hebben? Ik heb al gegoogled en ik zag dat een paar anderen hetzelfde probleem hadden. Zei zeiden dat de USBconnector kapot kan zijn. En dat dit kwam door waterproblemen. Dit lijkt me sterk, want het is vorige week gebeurd en ik ben niet in contact geweest met water, zeker niet op het moment dat het gebeurde.

Overigens weet iemand of dit een fout is van de fabrikant? Ik heb een HI lease toestel, dus zou het vergoed worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Heb nu tijdelijk een andere S2 van het werk mee waar nog niets op staat.
Heb mijn contacten geimporteerd en verder niets, geen apps etc.

Nu heb ik dat ding al 7 dagen zonder opnieuw te hoeven laden.

samsung_s2_long_bat

Damn, dat haalde mijn vorige echt niet, ook niet als ik er niets mee deed.

[ Voor 9% gewijzigd door FireAge op 22-08-2012 23:06 ]

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik had eerst altijd Android 2.3.3. Nu heeft een vriend van me mij omgelult om m te upgraden naar 4.0.3. Het zou beter lopen en mooiere menu animaties enzo.. Nu heb ik dit gedaan en het opladen van mijn telefoon gaat nu ontzettend traag via dezelfde laders. Ook via pc gaat het tergend langzaam. En als ie eenmaal vol is, is ie bij normaal gebruik binnen een paar uur leeg. WTF?!?! Ik zie overal dezelfde problemen maar wat is nu de exacte oplossing? Is die er uberhaupt wel?!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 13:15

Ursamajor

Astrofotograaf

Eigenlijk zou betterbatterystats voor iedereen verplicht moeten zijn. Daarmee krijg je antwoord op de meeste vragen.
Vilingo is ook zo'n batterijvreter kwam ik laatst achter.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Techno Overlord schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:23:
Ik had eerst altijd Android 2.3.3. Nu heeft een vriend van me mij omgelult om m te upgraden naar 4.0.3. Het zou beter lopen en mooiere menu animaties enzo.. Nu heb ik dit gedaan en het opladen van mijn telefoon gaat nu ontzettend traag via dezelfde laders. Ook via pc gaat het tergend langzaam. En als ie eenmaal vol is, is ie bij normaal gebruik binnen een paar uur leeg. WTF?!?! Ik zie overal dezelfde problemen maar wat is nu de exacte oplossing? Is die er uberhaupt wel?!
Toestel terugzetten naar factory defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Iemand een idee waarom een reboot zoveel stroom kost?
Twee voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2MLLlT68dpWQUi0sYfApDqIS/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JYUR1xyd3k30V1okryOl0h52/full.png

Opvallend is dat de accu ook langzaam weer 'voller' wordt na een reboot, terwijl ik 'em niet aan de lader heb.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

yohan schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:21:
Iemand een idee waarom een reboot zoveel stroom kost?
Twee voorbeelden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Opvallend is dat de accu ook langzaam weer 'voller' wordt na een reboot, terwijl ik 'em niet aan de lader heb.
Dat kost het niet, ik denk dat je batterij niet helemaal lekker meer is of hij wordt niet goed uitgelezen :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
MensionXL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:10:
[...]

Dat kost het niet, ik denk dat je batterij niet helemaal lekker meer is of hij wordt niet goed uitgelezen :)
Dat laatste, blijkbaar. Calibratie heeft het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484973

ik heb een s2 gekocht via marktplaats, ik zat muziek te luisteren op internet via een player de flash nodig heeft en opeens viel die uit bij 50%,soms 40%, soms 45%, de s2 ging niet meer aan, aan de lader gehangen en toen deed die het weer...ik heb een accu van 1650 mah en ik heb android 4.04
door wat komt dit?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 484973 op 21-12-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484973

??????????/
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste