Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

De 2000 mAh met original cover is ook hier:
http://www.digitalsonline...00mah-cover-original.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:03
Er zijn wel aardig wat goedkopere te vinden denk, heb met een brakke internetverbinding in de trein in ieder geval deze gevonden: http://dynatek.factorypri...fo.php?products_id=126585
Ik zal zelf binnenkort ook eens speuren, wat extra juice voor ~25 euro is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 20:05
Ik heb nu BetterBatteryStats aangeschaft omdat ik de laatste paar nachten een enorme battery drain had met Android OS op 90%.

Nu zie ik een *wakelock* van com.seven.Z7.Social Hub, zie onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/8039/sc20120112093512.png

Kan ik hieruit constateren dat facebook de social hub app van samsung wakker houdt waardoor m'n batterij zo snel leeg loopt?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik weet niet meer precies voor wie. Maar ik heb het getest met standaard batterij en alleen 3g gebruiken. En mijn resultaat was eigenlijk beter als ik zelf verwacht had:

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/8596/sc20120112110805.th.png
http://img163.imageshack.us/img163/8596/sc20120112110805.png

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/8887/sc20120112110756.th.png
http://img854.imageshack.us/img854/8887/sc20120112110756.png

(nog 23% batterij over en het is zonder batterij besparende apps)
Dit is met voor mij vrij normaal gebruik;
- 2 hotmail accounts op push met de hotmail app.
- Af en toe het weer ophalen
- Redelijk wat smsjes verstuurd.
- Beetje whatsapp.
- 10min gebeld.

Die sygic heb ik niet gebruikt maar die staat altijd bovenaan zonder bij mij bekende reden.. Wel raar omdat die dus altijd bovenaan staat maar ik heb er geen drain door, in BetterBatteryStats staat sygic ook nergens genoemd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
Furfoot schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:39:
Ik heb nu BetterBatteryStats aangeschaft omdat ik de laatste paar nachten een enorme battery drain had met Android OS op 90%.

Nu zie ik een *wakelock* van com.seven.Z7.Social Hub, zie onderstaand plaatje.

[afbeelding]

Kan ik hieruit constateren dat facebook de social hub app van samsung wakker houdt waardoor m'n batterij zo snel leeg loopt?
Heb je veel accounts in de Social Hub?

Het is een hardstikke handige Hub voor al je accounts, maar het leverde bij mij een enorme drain op. Na mijn accounts daar te verwijderen en onder te brengen in andere apps kon ik echt veel langer doen op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 20:05
Pluisie schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Heb je veel accounts in de Social Hub?

Het is een hardstikke handige Hub voor al je accounts, maar het leverde bij mij een enorme drain op. Na mijn accounts daar te verwijderen en onder te brengen in andere apps kon ik echt veel langer doen op een lading.
Alleen facebook en windows live hotmail, dit is al maanden het geval en nooit last gehad.

Het gebeurt ook alleen 's nachts als de telefoon in standby staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Furfoot op 12-01-2012 13:38 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
Furfoot schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Alleen facebook en windows live hotmail, dit is al maanden het geval en nooit last gehad.

Het gebeurt ook alleen 's nachts als de telefoon in standby staat.
En als je bij BetterBatteryStats even bij wakelocks kijkt? Staat er geen app die je telefoon wakker houdt? Misschien laatste tijd een app gedownload die de drain veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:59
hallo

ik heb die stappen uitgevoerd en het is er af.
ik heb ook busybox pro geinstalleerd (dit staat niet in jullie handleiding) maar wel op de site van
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1140549

nu vraag ik mij af of ik die busybox pro ook weer kan verwijderen. Mijn tel is wel rooted en ik zie het nut niet in van busybox. Als die hier niet in de tutorial staat dan zal ik hem ook niet nodig zijn toch?

kan iemand mij helpen?
What we need:
- Samsung Galaxy S II i9100
- Phone rooted (choose your preferred methods);
- IMPORTANT, BUSYBOX from Market (if not installed);
- GSCRIPT from Market (all credits of this app goes to PinkVenture, if you like it, buy a full version);
- My tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
nadeel vind ik wel dat de bluetooth optie verdwijnt met dit script. Je kan dus niet even apps snel delen via bluetooth :( ga nu proberen die terug te krijgen

opgelost. heb backup terug gezet en met titanium backup pro het volgende eerst verwijderd:
-Music Hub.apk
-GameHub.apk
-TALK.apk
-kieswifi.apk
-Kiesair.apk
-SamsungIM.apk
-Buddiesnow.apk
-Allshare = Dlna.apk
-Minidiary.apk
-Samsungapps.apk
-MMM_Smartphone_1.5.1_final.apk
-talkback.apk
-Bol.com_version_1.0.3.3.apk
-Digilezen
-SamsungWidget_StockClock

[ Voor 54% gewijzigd door harrybeuker op 13-01-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315485

Volgende acties heb ik uitgevoerd om mijn toestel na 19u 44m op 67% te krijgen:

- toestel gerooted dankzij duidelijke handleiding op [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
- extended battery pack Samsung 2000mAh aangeschaft (20-25% extra batterijduur is toch meegenomen)
- batterij gecalibreerd nadat deze 100% was geladen
- alle widgets verwijderd van het hoofdscherm
- WiFi sharing, Game Hub, Kies Air, Readers Hub, Samsung Apps "gefreezed" via Titanium Backup Pro
- m.b.v. SetCPU profiel ingesteld "screen off, cpu = 500 max"
- Touchdown Exchange en Google E-mail mail handmatig syncen
- Locationservices uitgezet
- als er mij nog meer te binnen schiet zal ik dit hier neerzetten

Zie ook de tips op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1135033

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 315485 op 14-01-2012 12:28 . Reden: kleine toevoeging/aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Sibrand schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:54:
Er zijn wel aardig wat goedkopere te vinden denk, heb met een brakke internetverbinding in de trein in ieder geval deze gevonden: http://dynatek.factorypri...fo.php?products_id=126585
Ik zal zelf binnenkort ook eens speuren, wat extra juice voor ~25 euro is niet verkeerd.
Daar komen wel 5.95 verzendkosten bij maar enfin, je heb gelijk hij is goedkoper. Maar zou je er echt langer mee doen? Ik lees vaak genoeg over de aankoop ervan maar zelden de bevindingen / resultaten na enige weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16
Anoniem: 315485 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:18:
Volgende acties heb ik uitgevoerd om mijn toestel na 19u 44m op 67% te krijgen:

- toestel gerooted dankzij duidelijke handleiding op [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware
- extended battery pack Samsung 2000mAh aangeschaft (20-25% extra batterijduur is toch meegenomen)
- batterij gecalibreerd nadat deze 100% was geladen
- alle widgets verwijderd van het hoofdscherm
- WiFi sharing, Game Hub, Kies Air, Readers Hub, Samsung Apps "gefreezed" via Titanium Backup Pro
- m.b.v. SetCPU profiel ingesteld "screen off, cpu = 500 max"
- Touchdown Exchange en Google E-mail mail handmatig syncen
- Locationservices uitgezet
- als er mij nog meer te binnen schiet zal ik dit hier neerzetten

Zie ook de tips op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1135033
Respect, maar is het niet lichtelijk overkill? Ik zit nu, na 10 uur, op 85 procent. Niet geroot, en drie schermen vol met widgets. Je koopt zo'n toestel toch ook om van de mogelijkheden gebruik te maken?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 19:59
Google email werkt toch met push? Merk niet echt dat die een drain veroorzaakt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
racinfo schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:59:
[...]
Daar komen wel 5.95 verzendkosten bij maar enfin, je heb gelijk hij is goedkoper. Maar zou je er echt langer mee doen? Ik lees vaak genoeg over de aankoop ervan maar zelden de bevindingen / resultaten na enige weken.
http://www.leka-trading.c...uct/product&product_id=61
nog cheaper

edit en troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
--------------------------------------------------------------------------------

De 2000 mAh met original cover is ook hier:
http://www.digitalsonline...00mah-cover-original.html

kan ik die zo bestellen voor mijn galasy s2? past gegarandeerd dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315485

yohan schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:21:
[...]

Respect, maar is het niet lichtelijk overkill? Ik zit nu, na 10 uur, op 85 procent. Niet geroot, en drie schermen vol met widgets. Je koopt zo'n toestel toch ook om van de mogelijkheden gebruik te maken?
Misschien heb je gelijk, maar ik ben er nog mee aan het experimenteren.
Uiteindelijk moet er een goede balans zijn tussen gebruiksmogelijkheden en batterijduur, dit gaat nog wat meer uitzoekwerk geven. ;)
jakz schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:47:
--------------------------------------------------------------------------------

kan ik die zo bestellen voor mijn galasy s2? past gegarandeerd dus?
De S2 met extended battery pack past zonder problemen in mijn hoesje (Muvit Leather Case) en originele Samsung Autohouder (pricewatch: Samsung Actieve Houder voor Samsung i9100 Galaxy S II (Samsung Galaxy SII))

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 315485 op 15-01-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 13:15

Ursamajor

Astrofotograaf

Furfoot schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:39:
Nee. Als je ziet dat deze apps totaal vrij kort actief zijn geweest, zou je eens naar de andere onderdelen van Batterystats kunnen kijken.
Wat bij mij erg scheelt is dat ik mn wifi uitschakel als het scherm is uitgeschakeld. Zo is de totale drain echt een stuk minder en haal ik met een origineel toestel 1 dag.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 13:10
Even een vraagje SGSII'ers. Als je een andere accu gebruikt hoe kun je dan het beste de orginele accu bewaren? Helemaal leeg laten lopen/ helemaal vol? Zou graag de 2000 mAh willen proberen namelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Franco10 op 15-01-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Li-ion accu's moet je nooit vol of leeg bewaren. Opbergen met een lading van ongeveer 40% is het beste,

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ursamajor schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:32:
Wat bij mij erg scheelt is dat ik mn wifi uitschakel als het scherm is uitgeschakeld. Zo is de totale drain echt een stuk minder en haal ik met een origineel toestel 1 dag.
Hoe kan dat eigenlijk? Mobiel dataverkeer neemt toch meer stroom? Of heb je alle achtergrondsynchronisatie en widgets uit staan?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
sjaool schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:07:
Li-ion accu's moet je nooit vol of leeg bewaren. Opbergen met een lading van ongeveer 40% is het beste,
Dank! Ik zal mn ervaringen plaatsen als ik de accu binnen heb,

Wat betreft het verbruik in idle ben ik erg tevreden met 2.3.5, maar wat extra tijd over is nooit verkeerd natuurlijk.

Het is gewoon een kwestie van hoeveel er op de achtergrond draait. Als ik alles kill en de telefoon gewoon laat liggen dan is dat verbruik minder dan 1% per uur.

Als ik veel nieuwe dingen als widgets en social media dingetjes aan zet wordt het al minder. De mensen die snachts gewoon een mega drain hebben moeten daar zeker achteraan, al de andere issues komen mijns inziens vooral door de 'troep' die er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik kom net van de fiets en merkte dat mijn Galaxy SII erg koud was (duh het vriest). Nu viel me op dat de battery monitor widget een batterijtemperatuur van 4°C rapporteerde, behoorlijk koud. Kan de batterij dergelijke temperatuur aan? Merk op dat mijn Galaxy SII prima functioneerde.

Edit: ik heb gezocht op "operating temperature" e.d. zonder resultaat. Enkel dat de batterij best op kamertemperatuur opgeladen wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door FezzFest op 16-01-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 17:12
Denk dat het wel meevalt met extreme temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
racinfo schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 16:59:
[...]
Maar zou je er echt langer mee doen? Ik lees vaak genoeg over de aankoop ervan maar zelden de bevindingen / resultaten na enige weken.
Ja!

Heb de 2000mAh accu van Samsung nu twee weken en hoef mijn foon nu maar om de dag aan de lader te leggen. Haal makkelijk 6 uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe is jullie ervaring qua batterijduur met een SD-kaartje erin? Is dit überhaupt wel te merken of echt verwaarloosbaar klein? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:55
MensionXL schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:26:
Hoe is jullie ervaring qua batterijduur met een SD-kaartje erin? Is dit überhaupt wel te merken of echt verwaarloosbaar klein? :)
Nooit iets van gemerkt.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Omdat het scherm SAMOLED is, schakelt het zich toch uit als er zwart wordt getoond?
(behalve waar wel een kleur wordt getoond?)

Ik heb namelijk afgelopen nacht 'RD Night Clock' aangezet, dat 95% van het scherm zwart toont en voor de rest de tijd & datum & batterijniveau.
De batterij zat om 02:00 @ 42%, en om 08:00 toen ik wakker werd, was hij compleet leeg...
Hij hoort toch wel 6 uur mee te kunnen gaan met dat?

Ik wou het gewoon even uittesten, maar 42%/6uur met maar 5% van het scherm aan?
Verder overigens Sync en wifi uitgezet, niets dat syncte dus.

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrissieOne schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 01:25:
De batterij zat om 02:00 @ 42%, en om 08:00 toen ik wakker werd, was hij compleet leeg...
De telefoon gaat niet meer in deep sleep hè als je wat weergeeft en dus zal ook de CPU constant blijven "draaien". Heb wel eens een testje gedaan door alleen maar een geheel zwarte png weer te geven en toen was het ook game over na een uur of 10. Dus je kan niet "kosteloos" je scherm op zwart aan laten staan nee :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 13:56
Ik heb gisteravond mn eerste ICS rom geinstalleerd, İCS REMİX ROM v9.0. Eerste test was om hem een nacht op vliegtuigstand te proberen. Na 6 uur slaap en een uurtje ontbijt enzo was er nog geen procent af. Bij GB roms was dit altijd 1 tot 3 %. Deze eerste test is dus erg gunstig voor ICS, ben benieuwd hoe het is na een paar dagen normaal gebruik.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ph4ge schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:04:
Ik heb gisteravond mn eerste ICS rom geinstalleerd, İCS REMİX ROM v9.0. Eerste test was om hem een nacht op vliegtuigstand te proberen. Na 6 uur slaap en een uurtje ontbijt enzo was er nog geen procent af. Bij GB roms was dit altijd 1 tot 3 %. Deze eerste test is dus erg gunstig voor ICS, ben benieuwd hoe het is na een paar dagen normaal gebruik.
Dit zegt helemaal niéts. De accu kan dan opeens alsnog opeens als een bezetene dalen als je hem daadwerkelijk gaat gebruiken. Na zeven uur nul procent daling is uiteraard gewoon zowel onzinnig als onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 13:56
Brad Pitt schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:06:
Dit zegt helemaal niéts. De accu kan dan opeens alsnog opeens als een bezetene dalen als je hem daadwerkelijk gaat gebruiken. Na zeven uur nul procent daling is uiteraard gewoon zowel onzinnig als onmogelijk.
Het zegt dat het minder dan 1% is, en dat hij heerlijk heeft geslapen, niks wat hem wakker houdt. Deep sleep werkt sinds kort. Het grootste gedeelte van de tijd gebruik je je telefoon niet, dus het is juist fijn als hij dan zuinig is. Als je hem wel verbruikt is het scherm toch altijd het grootste probleem, en daar kan een rom niks aan doen. Bovendien kan ik moeilijk anders testen hoe het verbruik is als ik slaap, de rom is pas vannacht uitgekomen.

Ik heb hem nu bijna een dag in gebruik, en ik kan niet zeggen dat hij beter of slechter is dan CheckRom. Geen gekke dingen in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 08-02-2012 15:44 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

FezzFest schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:06:
Ik kom net van de fiets en merkte dat mijn Galaxy SII erg koud was (duh het vriest). Nu viel me op dat de battery monitor widget een batterijtemperatuur van 4°C rapporteerde, behoorlijk koud. Kan de batterij dergelijke temperatuur aan? Merk op dat mijn Galaxy SII prima functioneerde.

Edit: ik heb gezocht op "operating temperature" e.d. zonder resultaat. Enkel dat de batterij best op kamertemperatuur opgeladen wordt.
allereerst even deze link: nieuws: 'Galaxy S II best bestand tegen kou, iPhone 4 en Nokia N9 minst'
schade zal het dus niet aanrichten.
Voor opslaan zijn temperaturen rond het vriespunt juist het best, zolang je hem maar niet gaat opladen als hij onder 0 is. Het kan wel zo zijn dat er even minder lading in zit, maar dit komt weer terug als hij warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/7190/sc20120224134836.png

Ik heb nu wel een heel rare vorm van een drain. De indicator geeft niet aan 'wakker' en ook met better battery stats kan ik geen rare afwijkingen zien.

Toch heb ik een drain van 10 % per uur. En de signaal balk is groen? De telefoon wordt gewoon in de normale omgeving gebruikt waar hij altijd gewoon goed signaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Cross-post:
Galaxy S2 met I9100XXLPH (4.0.3): na 7,5 uur nog 81%

[ Voor 6% gewijzigd door Witte op 24-02-2012 16:19 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Witte schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:19:
Cross-post:
Indien 7.5 uur zitten gamen: bizar goed!
Indien 7.5 uur idle geweest: bizar slecht!
Indien gemiddeld gebruik: ja, en toen!?

Lees: not enough info supplied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Witte schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:19:
Cross-post:
Ook zeer blij met CM9!
Cross post:
Met CM9 ben ik blij verrast over hoe de rom zich 's nachts gedraagt (met de Samsung extended accu)
Over een nacht van 9,5 uur was ik maar 3% accu kwijt! De foon is in totale rust.
En dit op Wifi met mail om de 4 uur en whatsapp enzo gewoon aan.

Uiteindelijk doe ik gewoon nog maar 1 dag met mijn foon, maarja, verslaafd he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 15:42
Waar halen jullie dat stukje uit van
phone signal
awake
etc

ik heb dat er niet bij staan in de stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmy87 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:20:
Waar halen jullie dat stukje uit van
phone signal
awake
etc

ik heb dat er niet bij staan in de stock firmware.
Drukken op het grafiekje bovenaan bij Batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 11:40
Sinds een paar dagen (echt maar 4 dagen) doet m'n galaxy s 2 opeens veel korter met een volle accu. Normaalgesproken haalt hij een dag of 3 aangezien ik nooit mobiel internet gebruik en behalve wifi aan heb netwerk op m'n werk en thuis) en whatsapp eigenlijk niks draai.

Nu haalt hij het einde van de dag amper, terwijl ik naar mijn weten geen instellingen heb veranderd. Na 3 uur staat is de accu nog 84% vol waaraan Sygic een aandeel van 32% heeft. Dat is erg vreemd aangezien ik Sygic niet heb gebruikt sinds de accu volgeladen is. Bij 'running' staat Sygic ook niet als actief net als in de task manager.

Nu snap ik dat ALS Sygic de hele tijd aan zou zijn dat m'n verbruik hoog is, maar omdat de app niet eens wordt gebruikt (ook volgens de taskmanager en running apps) is me de logica ontschoten. Iemand een idee waardoor dit komt? Bij autosync heb ik ook niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChipSkylark schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:15:
Iemand een idee waardoor dit komt? Bij autosync heb ik ook niks veranderd.
Wat zegt BetterBatteryStats, als zijnde de grootste verbruiker? En heb je al een keer gereboot dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coachman1978
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:36
Ook mijn S2 heeft vanaf het begin problemen met de accu.
Diverse dingen geprobeerd maar niets hielp.
Probleem was dat de telefoon steeds wakker was en scherm uit.
Dankzij de post van Brad Pitt, BetterBatteryStats geinstalleerd en daarmee verder gegaan, zonder succes.
Na 9 uurtjes was de accu vanmorgen weer leeg en dat was de druppel.
In een ander topic poste Brad Pitt dat hij GT-I9100_WanamLite.XWLP3.V10.3.NO-WIPE.zip draaide.
Na doorlezen van het [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware topic alles geinstalleerd en tot nu toe geen klachten.
Hopelijk blijft dit zo.

xbox 360, xbox one gt:coachman1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453764

beste mensen, ik ben helemaal nieuw hier maar ik kan de accuduur stevig verlengen.
druk zo snel mogelijk na het opstarten en ontgrendelen op de home button, taakbeheer, en schakel de eerst volgende actieve applicatie uit. dit resulteert bij mij in een accuduur van minimaal 2 x zo lang.
succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Uhm, het is allang 1 april geweest hoor. ;)

Het is allang gebleken dat de S2 bij iedereen ongeveer even lang doet op een lading afhankelijk van wat je met je mobiel doet. Wondermiddeltjes om de accuduur flink te verlengen bestaan niet. Of je moet je mobiel helemaal uitzetten of er natuurlijk niks mee doen. Het display is de grootste stroomverbruiker en zodra je je mobiel gebruikt staat dat aan.

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 04-04-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is prima, en ik weet zeker dat het scherm het meeste energie verbruikt.
maar volgens mij voorkomt het de meeste wakelocks
maar bij mij werkt het zonder problemen, al 2 maanden.
ik heb deze tip van een engels forum.
doe er mee wat je wil en hopelijk werkt het voor meerdere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Anoniem: 453764 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:19:
beste mensen, ik ben helemaal nieuw hier maar ik kan de accuduur stevig verlengen.
druk zo snel mogelijk na het opstarten en ontgrendelen op de home button, taakbeheer, en schakel de eerst volgende actieve applicatie uit. dit resulteert bij mij in een accuduur van minimaal 2 x zo lang.
succes! :)
en waar heb je het in godsnaam over? WELKE applicatie?

en de enige manier om de accuduur echt te verlengen is toch echt een zwaardere accu erin te doen hoor.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 453764 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:10:
doe er mee wat je wil en hopelijk werkt het voor meerdere mensen.
Pure onzin natuurlijk want als je je telefoon opstart staan er NUL applicaties in je taskmanager.

Verder is een 2x zo lange accuduur ook complete bullshit. Al met al: een "tip" met een waarde van precies zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reageer normaal, of reageer niet.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 05-04-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

*knip*

O, en ik doe ook twee dagen met een acculading en hoef daar geen gekke dingen voor te doen. ;)

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 05-04-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ja daag hè.

En ik kan ook makkelijk 2 dagen doen met 1 lading (met de standaard accu), maar met 4 uur display aan is het echt op. Ongeacht of je nou wel of geen google services stopt.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 05-04-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Laatst online: 08-03-2024
Hoi Mensen,

Ik heb ook de overstap gemaakt naar versie 4.0.3 .

Nu zijn we een ander halve week verder en mijn batterij is binnen no time leeg..
Ik heb een grote batterij (2000 mAh) en van 100% naar 0 % doet hij in 9 uur...
De telefoon is continue warm.

Ik heb better battery stats uitgevoerd en het volgende komt uit het log bestand:

Wakelocks
=========
MAIL_SERVICE (com.android.exchange.Exchange Services): 2 h 43 s (7243 s) Count:1921 29,1%
FacebookService (com.facebook.katana.Facebook): 4 m 1 s (241 s) Count:12 1,0%
*sync*_gmail-ls_Account {name=jarcodejonge@gmail.com, type=com.google} (com.google.android.gm.Gmail): 3 m 35 s (215 s) Count:51 0,9%
AudioOut_1 (1013): 3 m 1 s (181 s) Count:37 0,7%
*sync*_com.google.android.apps.plus.content.EsProvider_Account {name=jarcodejonge@gmail.com, type=com.google} (com.google.android.apps.plus.Google+): 1 m 41 s (101 s) Count:6 0,4%
AlarmManager (Android-systeem): 1 m 23 s (83 s) Count:3299 0,3%

Kernel Wakelocks
================
"multipdp" (): 3 h 24 m 6 s (12246 s) Cnt:(c/wc/ec)1241/0/1240 48,8%
"secril_fd-interface" (): 2 h 13 m 5 s (7985 s) Cnt:(c/wc/ec)2931/0/0 31,8%
"PowerManagerService" (): 2 h 4 m 44 s (7484 s) Cnt:(c/wc/ec)5327/0/0 30,1%
"l2_hsic" (): 51 m 47 s (3107 s) Cnt:(c/wc/ec)10756/0/0 12,4%
"rpm_hsic" (): 29 m 46 s (1786 s) Cnt:(c/wc/ec)9712/0/0 7,1%

Ik kan hier niet zoveel mee behalve dat ik zie dat mijn exchange mail service veel gebruikt...
ik gebruik gmail en de outlook exchange van mijn werk (al vanaf dat ik deze telefoon heb 1 jaar)
alles staat op push.
Het lijkt mij sterk dat android 4.0.3 niet klaar is voor het gebruik van exchange. Het is van google dus lijkt gmail mij het probleem ook niet.

Ik ontvang niet vaak mail. 20 mail denk ik totaal op 1 dag.

Hebben jullie een idee?
want 9 uur met een grote batterij is in mijn ogen niet correct, en dat de telefoon de hele dag warm is (hij doet blijkbaar dingen) is ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
ChrissieOne schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 01:25:
Omdat het scherm SAMOLED is, schakelt het zich toch uit als er zwart wordt getoond?
(behalve waar wel een kleur wordt getoond?)

Ik heb namelijk afgelopen nacht 'RD Night Clock' aangezet, dat 95% van het scherm zwart toont en voor de rest de tijd & datum & batterijniveau.

Ik wou het gewoon even uittesten, maar 42%/6uur met maar 5% van het scherm aan?
Verder overigens Sync en wifi uitgezet, niets dat syncte dus.
Het scherm is niet 100% zwart en dus niet uit. Als ik in een 100% donkere kamer een zwarte achtergrond bekijk zie ik dat er nog gewoon licht vanaf komt. Bijna geen licht te noemen, maar ik neem het waar.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Nou loop ook rond met een vlot leeg lopende galaxy s2. Haal eigenlijk nooit einde van de dag, ondanks 2000mah accu. Scherm is nooit grootste verbruiker, altijd android system. Telefoon is altijd warm. Super handig :+.

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Accu1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Accu2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Kernel%20wakelocks.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03
Jag schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:53:
Nou loop ook rond met een vlot leeg lopende galaxy s2. Haal eigenlijk nooit einde van de dag, ondanks 2000mah accu. Scherm is nooit grootste verbruiker, altijd android system. Telefoon is altijd warm. Super handig :+.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk eens wat er onder Partitial Wakelocks staat, je telefoon is vaak wakker zonder dat je scherm aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:19
Jag schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:53:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zoiets zocht ik nog voor in de winter!

Ik heb laatst een helemaal clean install gedaan (inclusief internal SD!!! PAS OP VOOR FOTO's etc!!!) dmv deze code in de dialer: *2767*3855#. Dat is volgens mij iets dat bijna verplicht is als je van gingerbread naar ICS gaat... (of een gewone factory reset, maar dit is leuker :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Razer schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:37:
[...]

Kijk eens wat er onder Partitial Wakelocks staat, je telefoon is vaak wakker zonder dat je scherm aan staat.
Ja niet zo gek veel (helaas). Beetje spotify en network locator, maar ik heb ook een half uur hardgelopen met gps en muziek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
gabn88 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:03:
[...]

Zoiets zocht ik nog voor in de winter!

Ik heb laatst een helemaal clean install gedaan (inclusief internal SD!!! PAS OP VOOR FOTO's etc!!!) dmv deze code in de dialer: *2767*3855#. Dat is volgens mij iets dat bijna verplicht is als je van gingerbread naar ICS gaat... (of een gewone factory reset, maar dit is leuker :P)
Same here, upgraden naar ICS blijkt gewoon niet zonder full wipe te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 12:55
Het probleem met "wlan_rx_wake" is op te lossen door wifi uit te zetten tijdens sleepmodus. Opties > Wifi > Advanced (menuknop) > Keep Wi-Fi on during sleep = Only when plugged in. Dat is in ieder geval de juiste manier in ICS (cm9).

Altijd last gehad van battery drain. Uiteindelijk alle wipes uitgevoerd die ik kon vinden, maar nog steeds niet echt resultaat. Die wlan-wake komt door routerinstellingen, van wat ik weet wordt er (als je er last van hebt) erg vaak een ip-check uitgevoerd, waardoor de telefoon uit slaap komt. De quick and dirty oplossing om daar vanaf te zijn is dus het uitzetten van wifi tijdens slaap (en niet aan de oplader).

Heb nu 2 dagen en 6 uur gehaald met 8% over. Matig/weinig gebruik, maar toch 2+ uur scherm aan gehad. Netjes (eindelijk) wmb.
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-05-28u178q.png Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-05-28ujuym.png Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-05-28a8u9l.png Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-05-2838767.png Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/screenshot_2012-05-289x73v.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Morphix schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:12:
Het probleem met "wlan_rx_wake" is op te lossen door wifi uit te zetten tijdens sleepmodus. Opties > Wifi > Advanced (menuknop) > Keep Wi-Fi on during sleep = Only when plugged in. Dat is in ieder geval de juiste manier in ICS (cm9).
Ik heb een router die de galaxy nogal vaak wakker maakt schijnt (dlink dir655). Heb idd die optie die je noemt al ingesteld. Tenminste, dat denk ik :P, in het NL heet het namelijk "alleen indien ingeschakeld". Maar dat lijkt me een briljante nederlandse vertaling van "only when plugged in" :+. Overigens niet dat ik dan het einde van de dag haal met een 2000mAh uur. Ik moet altijd halverwege de dag aan de lader.

Snap er niks van. Toch maar nog een keer een wipe doen. Ik zou denken dat een wipe voldoende is, opnieuw firmware flashen lijkt me niet bijdragen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou ik ben wanhopig :P. Heb eerst een wipe gedaan, geen verbetering: accu loopt nog net zo hard leeg. Nog een keer een wipe gedaan en opnieuw geflashed met laatste officieele ROM. Zelfde probleem, blijft in rap tempo leeglopen zonder dat je hem aanraakt :+

Zou het zin hebben eerst nog terug te gaan naar gingerbread, dan een wipe te doen en dan opnieuw ICS erop te zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door Jag op 01-06-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Gebruik je ook een exchange account? Deze moet je verwijderen en opnieuw aanmaken. Dat scheelde bij mij veel.
Mijn wifi heb ik ingesteld dat ie uit gaat als m'n scherm uit is.
Wat ook mooi is bij de instellingen van internet dat je de schermweergave ook mooi zuinig kunt instellen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ursamajor schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:31:
Hoe kan dat eigenlijk helpen? Mobiel dataverkeer neemt toch meer stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 07:25
yohan schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:43:
[...]

Behalve als je niet verbonden bent met wifi (en dus al op 3G zit), je telefoon in slaap wilt, maar de wifi dat verhinderd ;)

Trouwens, grote battery hoggers (alsin hoge cpu load zodra je ze verlaat) zijn hier met regelmaat:
Facebook (met stip op 1, deze MOET je killen zodra je sluit)
Stumbleupon
Flipboard

[ Voor 22% gewijzigd door Henk op 02-06-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:20
B.t.w. ik heb sinds kort ook een aardige drain. Ik heb het gevoel dat dit komt na de update van Samsung Go. Hebben meer mensen deze ervaring?

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 07:25
MrFX schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:30:
B.t.w. ik heb sinds kort ook een aardige drain. Ik heb het gevoel dat dit komt na de update van Samsung Go. Hebben meer mensen deze ervaring?
Als Samsung go met de OTA update is meegekomen, er zijn idd wat berichten dat de LP5 release waar die bij hoort, wat meer draint dan de LP3 die je in de eerste instantie verstrekt was. Wipe of geen wipe overigens. Enige manier om dat te fixen is zelf met Odin LP3 terug te flashen, of dit te laten doen bij een servicepunt van je leverancier/provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
Zelf onlangs S2 ontvangen en meteen geupdate naar ICS. Niet echt rare dingen met de accu gezien. Als hij voor het slapen op 55% staat dan is hij de volgende ochtend 54% (met wifi aan, mobile data off, sync aan).

Kan overigens de app BuffPuffer aanraden, dan zie je hoe lang je nog moet opladen en hoe lang je nog met je accu kan doen. Google Play: buffpuffer battery life app

Mij viel meteen op dat de wifi altijd aan blijft (bij tf300 is er een soort slaap stand). Dus ik heb nu ook auto wifi off die wifi uitzet zodra ik niet bij een bekend acces point ben. Stap ik dus in de auto dan gaat de wifi uit. Daarnaast kan hij eventueel ook x keer per uur even x seconde verbinden met wifi (moet je wel mobile data uitzetten anders heeft het geen nut).

Voor de mensen die het niet weten: lithium ion accu betekent dat je 3 dingen moet weten

1) er is geen geheugen effect
2) hoe voller de batterij is hoe sneller zijn capaciteit terug loopt
3) hoe warmer de batterij is hoe sneller zijn capaciteit terug loopt

Volgens tabelletje op wiki bij vol en 60 graden -40% per 3 maanden en bij halfvol in de koelkast 4% per jaar. Zal natuurlijk per techniek schelen maar in die richting moet je wel denken. Je krijgt die accu niet voor niks 40-50% aangeleverd...

Daarnaast lees ik ook vaak dat mensen het hebben over een 2200 mah accu maar ik vraag me af of ze deze wel hebben nagemeten. Het is namelijk vaak zo dat die vervangende accu's veel lager halen dan de specificaties. Kan dus best zo zijn dat een 2000 mah accu hetzelfde presteerd als de standaard 1650mah accu van samsung.

Wat mij wel opviel is dat de lader een beetje faalt. De 700 mah is niet genoeg om de telefoon van stroom te voorzien. Bij hele zware applicaties loopt je accu langzaam terug ook al zit hij in de lader (games).

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 02-06-2012 16:47 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:07:
Wat mij wel opviel is dat de lader een beetje faalt. De 700 mah is niet genoeg om de telefoon van stroom te voorzien. Bij hele zware applicaties loopt je accu langzaam terug ook al zit hij in de lader (games).
Een andere lader is helaas ook geen oplossing aangezien de S2 met een wandlader 650mAh opneemt en via USB 450mAh, wat je ook voor apparaat/manier gebruikt. Leeglopen bij zware taken doet 'ie dus altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:55
Battery Puff? Linkje? :)

[ Voor 85% gewijzigd door aveenhuysen op 02-06-2012 16:28 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Oops het is BuffPuffer :9 .

Google Play: buffpuffer battery life app

Battery apps zijn er genoeg maar ik was met name geinteresseerd hoe lang ik nog moest opladen zodat ik de telefoon eruit kan halen zodat hij niet de hele dag/nacht aan het druppelen is. Buff puffer geeft een schatting in je notifictie balk dus is perfect hiervoor. Ook handig is dat hij de digitale status neerzet, altijd handiger om 35 te zien dan zon stom icoontje :+ .

Dat leeg lopen is vooral bij g5 games overigens (virtual city paradise, enz) en grand prix story. Bij dungeon defenders laad de accu wel (langzaam) op.

[ Voor 53% gewijzigd door sdk1985 op 02-06-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

yohan schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:43:
[...]

Mijn ervaring is dat wifi juist meer verbruikt. Zeker als je ergens bent waar geen wifi is, de telefoon toch gaat zoeken naar een netwerk.
Met de instelling die ik nu heb haal ik 1dag en 2 uur en anders maar 8 uur als wifi nooit uitgaat.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmettjuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:41
Mijn Samsung Galaxy s2 kampt sinds de update naar android 4.0 met accu problemen.
Soms na het gebruik van de browser of van bepaalde apps wordt de achter kant enorm heet,
Voornamelijk in de bovenhoeken.
Dit blijft een paar uur doorgaan ondanks dat de telefoon in stand-by staat.
Het balkje van de batterij wordt dan in een paar uur fors minder.

Laatst had ik hem net opgeladen en checkte ik even mijn mail.
Daarna werd hij super warm, en na 3 uur kreeg ik alweer de melding dat ik de batterij moest opladen.

Ligt dit aan Android 4.0?
Kan ik dmv garantie een nieuwe accu/telefoon krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 22:55
Heb het gevoel dat de batterij nu harder achteruitgaat. In augustus heb ik mijn galaxy s2 een jaartje en dacht eerst dat de accu op zou zijn en dat ik dan de 2000mah zou kopen zodat ik weer fris en wat langer er mee kan doen.

Waar ik voorheen rond de 3 uur schermtijd haal, haal ik nu met moeite 2 uur en verbruikt android-systeem 29% van de batterij en display 24%. Ook wordt mijn gsm vaker warm als ik aan het internetten ben en pas wanneer ik alles kill en scherm uitzet, neemt de temperatuur af.
Android-systeem geeft aan: cpu totaal: 1m 17s; cpu-voorgrond: 40 seconden en wakker blijven: 1uur 25 min en 33 seconden.

Wanneer ik bij betterbatterystats kijk zie ik:
Awake: 3 h 35 min 6 s (9,1%)
Screen on: 1 h 44 min 26 s (4,4%)
Wifi on: 37 m 34 s (1,6%)

Lijkt me dus dat mijn mobieltje veel langer wakker is dan ik er mee bezig ben ;) enigste partial wakelocks die ik kan vinden zijn Locationmanagerservice (1 uur en 17 min (3,3%)) en daarna *network-location* (6 minuten en 5 seconden (0,3%))

Bij process kan ik niets raars vinden, behalve dat events/o en suspend een geheel rood balkje heeft en com.android.browser een blauw en rood balkje heeft, maar dat is maar voor een paar seconden.

Misschien iemand die hetzelfde heeft of wat tips heeft? (Zit nog op android 2.3.6, heb zelf nooit problemen met reboots gehad of wat dan ook en heb geen zin om verder te gaan updaten naar android 4.0 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ursamajor schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:31:
Gebruik je ook een exchange account? Deze moet je verwijderen en opnieuw aanmaken. Dat scheelde bij mij veel.
Wat ook mooi is bij de instellingen van internet dat je de schermweergave ook mooi zuinig kunt instellen.
Geen exchange. Wifi gaat uit als scherm uit is. Het scherm is bij nooit de grootste verbruiker, altijd android system :).
Henk schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:06:
Facebook (met stip op 1, deze MOET je killen zodra je sluit)
Heb facebook eraf gegooid, maar lijkt ook geen verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ninc schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:10:
Heb het gevoel dat de batterij nu harder achteruitgaat. In augustus heb ik mijn galaxy s2 een jaartje en dacht eerst dat de accu op zou zijn en dat ik dan de 2000mah zou kopen zodat ik weer fris en wat langer er mee kan doen.

Waar ik voorheen rond de 3 uur schermtijd haal, haal ik nu met moeite 2 uur

...

Misschien iemand die hetzelfde heeft of wat tips heeft? (Zit nog op android 2.3.6, heb zelf nooit problemen met reboots gehad of wat dan ook en heb geen zin om verder te gaan updaten naar android 4.0 :P )
Nieuwe accu kopen. Zoals ik hierboven al posten, volle accu+ warm= binenn een jaar giga achteruitgang.

Zou overigens niet weten waarom je zou updaten naar 4. Zelf meteen geupdate naar 4.0.3 vorige week :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Dit lijkt eerder een software probleem dus een nieuwe accu/telefoon zit er waarschijnlijk niet in. Heb je al met bv betterbatterystats gechecked of je kan vinden welke app je telefoon uit stand-by houdt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carrrlo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-11-2024
Jag schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:23:
[...]

Geen exchange. Wifi gaat uit als scherm uit is. Het scherm is bij nooit de grootste verbruiker, altijd android system :).
[...]

Heb facebook eraf gegooid, maar lijkt ook geen verschil te maken.
Hey Jag,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met wlan_rx_wake. Dit begon ook nadat ik naar 4.0.3. had geupdate. Van alles geprobeerd, heel veel roms geflashed, veel gewiped. Uiteindelijk naar de router (tp-link TL-WR1043ND) gekeken en ik had deze ongeveer gelijktijdig met de ics update een firmware update gegeven. Nu heb ik de oudere firmware terug gezet. En zowel het ziggo modem als de router een kwartier van de stroom gehaald. Heb nu geen wlan_rx_wake meer gehad. Weet niet of het komt door de andere firmware of gewoon simpelweg de router en modem van de stroom afhalen zodat het cache geheugen leeg werd gemaakt. Het is nu een paar dagen geleden dat ik dit heb gedaan en android os slurpt niet meer zoveel op. Hoop dat je hier iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb een week geleden geupdate naar 4.0.3. OTA en sindsdien heeft mijn telefoon bij de batterystats geen rechte lijn meer kunnen laten zien: deze loopt altijd af, zelfs als alles uitstaat. De telefoon is dan ook als hij op de vliegtuigstand staat in 3 dagen leeg :')

Is dit bij meer mensen het geval? Ik heb de telefoon al een aantal keer gereboot en opgeladen maar het haalt niks uit. Wel is het zo dat ik nog nooit een clean install van het OS heb gedaan, altijd is alles behouden.

Iemand een idee waarom mijn telefoon dit doet? :) Persoonlijk denk ik aan een vervuild OS.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:05:
Iemand een idee waarom mijn telefoon dit doet? :)
Wat zegt BetterBatteryStats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 01:46
Een paar dagen heb ik KPN gebeld, omdat mijn mobiel nog steeds heel warm werd en vooral omdat de batterij heel erg snel leeg was. Nu had ik na de update naar ICS al een keer een factory-reset uitgevoerd, maar dit heeft toen niet geholpen. Bij KPN zeiden ze hetzelfde, namelijk dat ik een factory-reset moest doen. Nou ik kreeg een nummer dat ik moest belde en daardoor resette de mobiel zichzelf. Nu heb ik dit allemaal gedaan en om te kijken of het werkt heb ik gisteren mijn mobiel helemaal opnieuw opgeladen. NU zou ik graag weten of dit normale resultaten zijn, want ik heb het idee dat de batterij nog heel snel leegloopt.

Gisterenavond heb ik ongeveer een uurtje met mijn mobiel gedaan. Geen spelletjes of filmpjes, maar alleen facebook, twitter, whatssapp, nu.nl, etc. Daarnaast heeft hij een paar uur in standby gestaan. Toen ik ging slapen heb ik hem uitgezet en toen was de batterij ongeveer 70%. Nu heb ik vanmiddag rond 1 uur mijn mobiel weer aangezet en een half uurtje max. het zelfde gedaan als gister avond, dus facebook, etc. Nu is nog maar 30% over, dit terwijl de mobiel ongeveer 3.5 uur standby heeft gestaan. Dus met een half uurtje iets doen en 3.5 standby heeft hij 40% verbruikt. Hieronder een printscreen van hoe het gebruik eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/5266/screenshot2012060416085.png

Uploaded with ImageShack.us

Het rare vind ik dat facebook altijd het meeste van de batterij inneemt, terwijl ik volgens mij alles uit heb staan wat met facebook te maken heeft.

Iemand een idee of dit normaal is? anders bel ik KPN en dan gaan ze hem maken zeiden ze, maar daar heb ik nog niet zoveel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

facebook is een hele brakke app, gebruikt bij mij altijd 50% cpu zelfs als ik er niets mee doe. Ik gebruik sindsdien dan ook friendcaster. Verder is het wel handig om betterbatterystats te gebruiken als je hulp wilt (ik denk namelijk ook dat die dit zal bevestigen, facebook app = lege batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Brad Pitt schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:08:
[...]

Wat zegt BetterBatteryStats?
Ik zie dat dit geen gratis app is, is er misschien een gratis alternatief of heb ik de verkeerde app voor me? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Ja is er geen gratis app, ik kan nu namelijk geen betaalde apps meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:43:
Ik zie dat dit geen gratis app is, is er misschien een gratis alternatief of heb ik de verkeerde app voor me? :)
Op XDA is hij gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Nice, bedankt! Ik ga even kijken wat er precies zoveel stroom slurpt dan :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 16:35
Ik lees net dat als je de DTIM interval van je wireless router hoger zet de clients energie kunnen besparen.
The higher the DTIM period, the longer a client device may sleep and therefore the more power that particular client device may potentially save.
Ik ga de interval op mijn DIR 655 eens van 1 naar 255 zetten.
Ik weet niet wat de consequenties zijn maar dat merken we dan vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Ik zie alleen een link naar de store waar je hem voor 2 euro kan downloaden.

trouwens net de mobiel 2 uur op standby laten staan en weer ongeveer 10% verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 22:55
Prulleman schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:48:
Dit lijkt eerder een software probleem dus een nieuwe accu/telefoon zit er waarschijnlijk niet in. Heb je al met bv betterbatterystats gechecked of je kan vinden welke app je telefoon uit stand-by houdt?
Niet echt iets wat eruit springt, maar de Buienradar app gaf aan dat ie voor location 5 minuten in totaal is bezig geweest. Heb Buienradar eraf gegooid en heb nu:
Awake: 2 h 15 min
Screen on: 1 h 51 min

Dus in totaal 24 minuten wat niet direct te verklaren is, maar wel al veel beter dan de 1 uur en 55 minuten onverklaarbare tijd die ik eerst had.
Raar dat dit dan door Buienradar lijkt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

carrrlo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:33:
[...]

Hey Jag,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met wlan_rx_wake. Dit begon ook nadat ik naar 4.0.3. had geupdate.
Ja, dit is misschien idd wel een goed idee want hij gaat met WiFi al helemaal snel leeg. Maar zonder wifi gebruikt ie ook ergens tussen de 5 en 10% per uur in standby :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dit is wat eruit komt na 2 uur:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/Screenshot_2012-06-04-19-51-39.png

Zoals te zien is, is er niet veel met de telefoon gedaan en hij is alweer 5% armer aan batterij. Aan de reacties boven mij te zien ben ik ook niet de enige. :) De telefoon wil gewoon niet meer slapen geloof ik... :)

Dit is wat Android zelf zegt:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/Screenshot_2012-06-04-19-59-25.png

[ Voor 15% gewijzigd door MensionXL op 04-06-2012 20:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:56:
[...]

Dit is wat eruit komt na 2 uur:
Het gaat voornamelijk om de Partial en Kernel wakelocks... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 04-06-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Brad Pitt schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:41:
[...]

Het gaat voornamelijk om de Partial en Kernel wakelocks... :P
Haha zoiets dacht ik al :+

Bij dezen:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/Screenshot_2012-06-04-20-46-36.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/Screenshot_2012-06-04-20-46-45.png

Volgens mij is er niks bijzonders te zien, of mis ik iets? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:49:
[...]
Volgens mij is er niks bijzonders te zien, of mis ik iets? :)
Vind het vreemd dat kernel wakelocks zo leeg is. Welke kernel is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Brad Pitt schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:57:
[...]

Met de volgende kernel :) :

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/got/Screenshot_2012-06-04-21-17-22.png

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Mijn accu vandaag met alle sync aan en voornamelijk over 3G alleen voor een update wifi aangezet. Beetje gmail, whatsapp, internet en gtalk.

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/Screenshot_2012-06-04-23-33-49.png

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
En vandaag kreeg ik dus een update gepushed en dit is nu de info.

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/Screenshot_2012-06-04-23-39-56.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Spaans toestel dus, maar nog verbeteringen ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
reyals schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:28:
Spaans toestel dus, maar nog verbeteringen ontdekt?
Zie je dat aan de info of in mijn profiel ;) ?

Ik heb hem nog niet zo lang maar ik vind hem geweldig en ik kom van een LG Optimus Black. Was al verrast dat die update naar mijn telefoon werd gepushed. Dat is in al die tijd met die LG nog nooit gebeurd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Prulleman schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:48:
Mocht het een software probleem zijn dan lijkt me updaten nog steeds de eerste stap. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Over de update:
Sinds de update laadt mijn telefoon tijdens Grand Prix Story op in plaats van af! Dus er lijkt wel iets te zijn veranderd mbt energy management.

[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 05-06-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 12:55
Brad Pitt schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:57:
[...]

Telefoon is waarschijnlijk nog niet gereboot na installeren van BetterBatteryStats. Dan wordt er op die tab niets aangegeven.

Even rebooten dus MensionXL, geeft een hoop informatie :)
Zou trouwens zomaar je wi-fi netwerk kunnen zijn. Is een soort bug, maar op te lossen in je router. Als je namelijk last hebt van de zogenoemde wlan_rx_wake dan worden er veel te vaak ip-checks gedaan, waardoor je telefoon niet slaapt. En als een gs2 niet slaapt gaat het enorm hard met de batterij. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
oké, gisteren even facebook van me mobiel afgegooid en de energiebesparing aangezet. Me mobiel staat al 17 uur aan en heeft nog maar 70% verbruikt. Vannacht heb ik wel de Wifi uitgezet, dus hij heeft 8 uur zonder Wifi in standby gelegen. Verder heb ik gewoon de normale dingen mee gedaan. Ik heb nog niet zware dingen zoals youtube en spelletjes er mee gedaan, maar dat zal ik vandaag ook nog even testen hoeveel dat verbruikt nu. Voorlopig ben ik tevreden met mijn mobiel en de batterij, het lijkt dat ik na de facebook app te hebben deleted dat hij opeens veel minder stroom vreet. Hopelijk blijft het zo, maar daar kom ik de komende dagen wel achter.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste