Zolang niemand een gedegen onderzoek heeft gedaan - lees: Testen heeft gedaan tussen verschillende firmware versie's - blijft het een gevalletje "als je het maar vaak genoeg roept, ga je het zelf geloven"
Hier een post van
Wasco, die eindelijk eens probeerd te redeneren wat we nu eigenlijk aan de stats kunnen aflezen.
wasco schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:37:
[...]
Verbeter mij als ik mis ben, maar als ik dat hele battery-status-percentages-scherm correct interpreteer, dan zijn uitspraken zoals deze eigenlijk foutief.
Het is toch logisch dat het android-os een grote brok (in dit geval 60%) van de verbruikte batterijtijd in beslag neemt als je verder niets met het toestel doet. Alle andere grootverbruikers (scherm, gps, etc) gebruik je immers niet zeg je zelf. Moest alleen het Android OS draaien en echt niks anders, dan stond daar gewoon 100%. Maar verder betekent dit natuurlijk niets.
Bekijk het als een stuk taart. Het Android OS eet rustig kleine hapjes taart tegen een vrij laag ritme. Dat draait immers permanent, maar verbruikt vrij weinig. Op het ogenblik dat je grootgebruikers zoals het scherm, 3G, wifi, GPS, etc aanzet, dan gaan deze natuurlijk relatief veel sneller meer taart beginnen eten. Het percentage van het Android OS zal dan zakken.
Hoe minder je op je toestel doet, hoe groter het aandeel Android OS eigenlijk zou moeten zijn. Maar koppel daar geen grote besluiten aan vast.
De percentages zijn maar een manier om te kijken hoeveel taart van je batterij een bepaald onderdeel van je toestel opeet. Je moet zelf nog even nadenken of de getallen stroken met wat je op het toestel hebt gedaan.
Stel dat je het toestel van de lader haalt en vervolgens 30 minuten spelletjes gaat spelen. Daarna ga je naar de batterijstatistieken kijken en stel je vast dat het Android OS 60% in beslag heeft genomen. Dan mag je bezorgd zijn.
Maar niet wanneer je het toestel van de lader haalt, aan de kant legt en er verder niet aankomt. Dan zou ik net blij zijn dat het Android OS hoog staat.
Toch? Of heb ik het mis?
Ikzelf draai nu een drietal dagen op KE7 geroot met programma's geFreezed en heb niets te klagen...... Batterij voldoet prima met vanaf 08:00 push Exchange/push Gmail/per dag inkomende/uitgaande oproepen van plusminus 30 minuten en Flitsnav 0.8.5 in de auto aan voor een 60 minuten of zo..... wel aan de 220V lader in de auto, maar handhaaft dan een status quo qua opladen.
Om 23:00 gaat de boel uit via een profiel en heb ik plus minus zo'n 63 á 66% aan batterij over. Ik kan daar heel goed mee leven voor zo'n toestel - maar ik vermoed dat Samsung nog wel een inhaalslag gaat maken qua batterij /Android OS en dat Gingerbread 2.3.3.4 hierin nog een rol gaat spelen.
Maar voor nu I'm a Happy Camper
Oké, zoals belooft in een eerdere post van mij een update over het resetten van de counter i.v.m het flashen van firmware via Odin, na vanochtend een kabel ontleed te hebben en even snel wat weerstanden aan elkaar gebakken te hebben - pin4 aangebracht te hebben in de stekker, kan ik melden dat mijn teller nu op 0 staat met de mededeling: Samsung Offical Firmware
Voordat ik commentaar krijg over mijn soldeerkwaliteiten, dit is gedaan met niet meer gereedschap dan een aardappelschilmesje, plakband en een soldeerijzer waar ik mijn blouses mee kan strijken
Ook is 301K Ohm een beetje rare waarde.... dus ben ik op zoek naar een weerstand die gelijk 301K Ohm geeft.... en natuurlijk een connector om het geheel in weg te werken, maar dat komt nog wel.
Voordat mensen ineens zin krijgen om dit ook te gaan doen: één mededeling: Je kan in de tread op XDA verkeerd lezen en tot de conclusie komen dat je de batterij er 5 minuten uit moet halen...... NIET DOEN!
Dit zal resulteren in een swipe en het opnieuw moeten flashen van de firmware.
Het enige wat je moet doen is, zet je telefoon uit en stop de micro USB met de weerstand 301K Ohm in de telefoon, deze zal automatisch in download mode gaan en de teller/custom firmware notificatie resetten.
Zet de telefoon uit en haal de micro USB eruit en start opnieuw op..... voilá.... en er was (weer) garantie.
Edit II: Filmpje met de handelingen -
YouTube: How to reset custom binary counter on SGS II
Edit: Daarom wilde ik eigenlijk ff een post doen, via deze link kan je checken welke de laatste firmware op de servers van Samsung staan en voor welke regio de laatste versie is..... is altijd handig en misschien voor de TS om mee te nemen in de openingspost.
http://fus.nanzen.se/ download het programma en selecteer GT-I9100 > Check Firmware.
Maar op website is ook geen probleem.....
(scroll naar beneden voor het juiste type telefoon)
[
Voor 4% gewijzigd door
GetaGrip op 24-05-2011 16:02
. Reden: punten en komma's.... ]
GetaGrip is net een mens.......