Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had dit topic gemist en werd hiernaartoe verwezen dus bij deze:

ik heb ke7 gisteren geinstalleerd. Ik wil graag terug naar de originele ke2 die met de telefoon meekwam (ik weet niet of er een aparte nederlandse/vodafone kernel is?). Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? Ben tot nu toe verwezen naar http://forum.xda-develope...hp?p=13715727&postcount=2. Daar staan idd de kernels maar ik vraag me dus af of deze dezelfde zijn als waar het toestel mee binnen kwam.

En volgens mij heb ik ook een nieuwe rom (van 100+ mb) geinstalleerd om ke7 te krijgen? Dan zou ik ook die graag weer terug naar stock willen hebben.

Ik ben even de weg kwijt tussen alle nummbers en versies etc.

insta edit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 - ik neem aan dat de ke2-XEN rom hier de originele rom is? en dat zou dan met de ke2 kernel uit mijn eerder link weer een stock telefoon op moeten leveren?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:32:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 - ik neem aan dat de ke2-XEN rom hier de originele rom is? en dat zou dan met de ke2 kernel uit mijn eerder link weer een stock telefoon op moeten leveren?
ke2-XEN is idd NL CSC dus, ja.. ;)
Maakt altijd een Backup van je EFS map...hierin bevinden zich originele IMEI o.a.

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 23-05-2011 13:10 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11
De counter heeft invloed op je garantie:
quote: samsung service bulletin
(1)
PRODUCT NAME : It shows phone’s model name.
(2) CUSTOM BINARY DOWNLOAD : It shows if Custom Binary (Non-Official)
has been downloaded.
※ If phone shows ‘YES’, it has rooting history and Out Of Warranty.
(3) CURRENT BINARY : It shows if current binary is Samsung official or not.
Dus als je niet weet hoe je deze moet resetten, let daar dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Kalua schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:10:
De counter heeft invloed op je garantie:

[...]

Dus als je niet weet hoe je deze moet resetten, let daar dan op.
Yep, een ingebouwde stok achter de deur van Samsung. Dus resetten i.c.m. stock firmware zit je weer save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 14:37
Als ik het goed begrijp moet je door voor je updates doet zorgen dat je die usb-jig hebt om de counter te resetten, mocht het mis gaan? Of kan je ook software matig de counter al resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
gabn88 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:18:
Als ik het goed begrijp moet je door voor je updates doet zorgen dat je die usb-jig hebt om de counter te resetten, mocht het mis gaan? Of kan je ook software matig de counter al resetten?
Nog geen software matig oplossing heden. Maar een JIG is zo gemaakt anders op Ebay voor, nou wat is het 3euro ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
silitek schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:43:
[...]

Nog geen software matig oplossing heden. Maar een JIG is zo gemaakt anders op Ebay voor, nou wat is het 3euro ofzo. ;)
I know, I know... doe alleen niet aan ebay en heb het zelf maken geprobeerd door al 2 micro usb kabels kapot te knippen, maar aangezien maar 4 van de 5 connecties doorgestuurd worden kreeg ik het niet voor elkaar (want in de plug van een oude HDD kabel gaan sleutelen, dat is ook zo'n gepriegel, dat lukte me ook niet aangezien daar al de overgang van 5 naar 4 gemaakt werd... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:32:

ik heb ke7 gisteren geinstalleerd. Ik wil graag terug naar de originele ke2 die met de telefoon meekwam (ik weet niet of er een aparte nederlandse/vodafone kernel is?). Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? Ben tot nu toe verwezen naar http://forum.xda-develope...hp?p=13715727&postcount=2. Daar staan idd de kernels maar ik vraag me dus af of deze dezelfde zijn als waar het toestel mee binnen kwam.

En volgens mij heb ik ook een nieuwe rom (van 100+ mb) geinstalleerd om ke7 te krijgen? Dan zou ik ook die graag weer terug naar stock willen hebben.

Ik ben even de weg kwijt tussen alle nummbers en versies etc.

insta edit:

Hier nog een post met XEN-KE2:
http://forum.xda-develope...hp?p=13712988&postcount=1

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 14:32
bollefles schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 06:03:
[...]

... ben een beetje een n00b :-(
Het enige dat je hoeft te doen is die .tar van supercurio in Odin te laden?

Dus...

1 - Zet je toestel in download mode (volume down - home - power)
2 - Start Odin en koppel je toestel aan de kabel. Wacht totdat Odin zegt dat hij je toestel gevonden heeft ("Added!")
3 - Vink verder niets aan in Odin alleen de auto reboot en f-reset time die standaard al aangevinkt zijn.
4 - Klik op de PDA knop en selekteer de kernel die je gedownload hebt GT-I9100_Kernel_Gingerbread-supercurio-3.tar
5 - Druk op de Start knop. Odin zal nu de kernel gaan flashen en opnieuw opstarten/rebooten.
6 - Na het opstarten is je toestel automatisch direkt geroot.

Bron
Nadat ik dit heb gedaan, kan ik niet meer bij mijn logboek komen. Dat vind ik erg vreemd. Mijn gemiste oproepen blijven dan ook bovenin staan. Als ik op die notificatie klik dan loopt hij vast en krijg ik een foutmelding.
Graag wil ik dan ook weer terug naar hoe de tel origineel was. Dat verhaal met Jig e.d. kan neem ik aan ook nog gewoon als ik weer op de originele kernel en rom draai?
Klopt het dat ik de volgende Kernel nodig heb I9100XWKE7_Kernel

Kan iemand mij verder vertellen waar ik de originele Nederlandse rom download? Zodat alles weer origineel is (m.u.v. de counter). Bovenstaande link zie ik?

Kan ik verder gewoon bovenstaande quote gebruiken om alles weer terug te zetten?

Sorry voor de noob 8)7 vragen, maar wil graag alles zeker weten. Vind het een beetje duur grapje als er iets fout gaat. THNX _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door slvans op 24-05-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
s.v.seters schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:31:
[...]

Nadat ik dit heb gedaan, kan ik niet meer bij mijn logboek komen. Dat vind ik erg vreemd. Mijn gemiste oproepen blijven dan ook bovenin staan. Als ik op die notificatie klik dan loopt hij vast en krijg ik een foutmelding.
Graag wil ik dan ook weer terug naar hoe de tel origineel was. Dat verhaal met Jig e.d. kan neem ik aan ook nog gewoon als ik weer op de originele kernel en rom draai?
Klopt het dat ik de volgende Kernel nodig heb I9100XWKE7_Kernel

Kan iemand mij verder vertellen waar ik de originele Nederlandse rom download? Zodat alles weer origineel is (m.u.v. de counter). Bovenstaande link zie ik?

Kan ik verder gewoon bovenstaande quote gebruiken om alles weer terug te zetten?

Sorry voor de noob 8)7 vragen, maar wil graag alles zeker weten. Vind het een beetje duur grapje als er iets fout gaat. THNX _/-\o_
Excuses helpt niet. Lees gewoon aandachtig deze topic en die van xda door en daar staat je antwoord. Daarnaast, heb je een UK of NL versie van de mobiel? (Neem aan NL versie omdat je ernaar vraagt, dus moet je (voorlopig) voor de KE2 gaan, dat is de nieuwste originele nederlandse rom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 14:32
gabn88 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:54:
[...]

Excuses helpt niet. Lees gewoon aandachtig deze topic en die van xda door en daar staat je antwoord. Daarnaast, heb je een UK of NL versie van de mobiel? (Neem aan NL versie omdat je ernaar vraagt, dus moet je (voorlopig) voor de KE2 gaan, dat is de nieuwste originele nederlandse rom.)
Heeft niemand anders hier last van? Dat je niet meer in het logboek kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
gabn88 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:54:
[...]

Ik heb zelf een NL telefoon en zie dat deze update er nog niet is in KIES. Ik neem aan dat ik op mijn NL telefoon wel een UK rom kan draaien of gaat dit niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Relaxed2000 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:09:
[...]

Ik heb zelf een NL telefoon en zie dat deze update er nog niet is in KIES. Ik neem aan dat ik op mijn NL telefoon wel een UK rom kan draaien of gaat dit niet ?
Die KE7 versie is een europese versie. Kun je prima installeren op je foon. Nederlands is 1 van de vele talen die wordt ondersteund. Downloaden kun je op XDA.

Link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Maar niet te adviseren omdat heel veel mensen hier in Nederland een enorme battery drain hebben met deze versie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
l3art schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:42:
Maar niet te adviseren omdat heel veel mensen hier in Nederland een enorme battery drain hebben met deze versie.
Jup +1

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
l3art schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:42:
Zolang niemand een gedegen onderzoek heeft gedaan - lees: Testen heeft gedaan tussen verschillende firmware versie's - blijft het een gevalletje "als je het maar vaak genoeg roept, ga je het zelf geloven" :+

Hier een post van Wasco, die eindelijk eens probeerd te redeneren wat we nu eigenlijk aan de stats kunnen aflezen.
wasco schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:37:
[...]

Verbeter mij als ik mis ben, maar als ik dat hele battery-status-percentages-scherm correct interpreteer, dan zijn uitspraken zoals deze eigenlijk foutief.

Het is toch logisch dat het android-os een grote brok (in dit geval 60%) van de verbruikte batterijtijd in beslag neemt als je verder niets met het toestel doet. Alle andere grootverbruikers (scherm, gps, etc) gebruik je immers niet zeg je zelf. Moest alleen het Android OS draaien en echt niks anders, dan stond daar gewoon 100%. Maar verder betekent dit natuurlijk niets.

Bekijk het als een stuk taart. Het Android OS eet rustig kleine hapjes taart tegen een vrij laag ritme. Dat draait immers permanent, maar verbruikt vrij weinig. Op het ogenblik dat je grootgebruikers zoals het scherm, 3G, wifi, GPS, etc aanzet, dan gaan deze natuurlijk relatief veel sneller meer taart beginnen eten. Het percentage van het Android OS zal dan zakken.

Hoe minder je op je toestel doet, hoe groter het aandeel Android OS eigenlijk zou moeten zijn. Maar koppel daar geen grote besluiten aan vast.

De percentages zijn maar een manier om te kijken hoeveel taart van je batterij een bepaald onderdeel van je toestel opeet. Je moet zelf nog even nadenken of de getallen stroken met wat je op het toestel hebt gedaan.

Stel dat je het toestel van de lader haalt en vervolgens 30 minuten spelletjes gaat spelen. Daarna ga je naar de batterijstatistieken kijken en stel je vast dat het Android OS 60% in beslag heeft genomen. Dan mag je bezorgd zijn.

Maar niet wanneer je het toestel van de lader haalt, aan de kant legt en er verder niet aankomt. Dan zou ik net blij zijn dat het Android OS hoog staat.

Toch? Of heb ik het mis?
Ikzelf draai nu een drietal dagen op KE7 geroot met programma's geFreezed en heb niets te klagen...... Batterij voldoet prima met vanaf 08:00 push Exchange/push Gmail/per dag inkomende/uitgaande oproepen van plusminus 30 minuten en Flitsnav 0.8.5 in de auto aan voor een 60 minuten of zo..... wel aan de 220V lader in de auto, maar handhaaft dan een status quo qua opladen.

Om 23:00 gaat de boel uit via een profiel en heb ik plus minus zo'n 63 á 66% aan batterij over. Ik kan daar heel goed mee leven voor zo'n toestel - maar ik vermoed dat Samsung nog wel een inhaalslag gaat maken qua batterij /Android OS en dat Gingerbread 2.3.3.4 hierin nog een rol gaat spelen.

Maar voor nu I'm a Happy Camper :*)

Oké, zoals belooft in een eerdere post van mij een update over het resetten van de counter i.v.m het flashen van firmware via Odin, na vanochtend een kabel ontleed te hebben en even snel wat weerstanden aan elkaar gebakken te hebben - pin4 aangebracht te hebben in de stekker, kan ik melden dat mijn teller nu op 0 staat met de mededeling: Samsung Offical Firmware O-)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_Ngn-vP228hY/TdurR8t-X4I/AAAAAAAABbU/s69UzDK8VXc/2011-05-24%2014.42.29.jpg

Voordat ik commentaar krijg over mijn soldeerkwaliteiten, dit is gedaan met niet meer gereedschap dan een aardappelschilmesje, plakband en een soldeerijzer waar ik mijn blouses mee kan strijken :+
Ook is 301K Ohm een beetje rare waarde.... dus ben ik op zoek naar een weerstand die gelijk 301K Ohm geeft.... en natuurlijk een connector om het geheel in weg te werken, maar dat komt nog wel.

Voordat mensen ineens zin krijgen om dit ook te gaan doen: één mededeling: Je kan in de tread op XDA verkeerd lezen en tot de conclusie komen dat je de batterij er 5 minuten uit moet halen...... NIET DOEN!

Dit zal resulteren in een swipe en het opnieuw moeten flashen van de firmware.

Het enige wat je moet doen is, zet je telefoon uit en stop de micro USB met de weerstand 301K Ohm in de telefoon, deze zal automatisch in download mode gaan en de teller/custom firmware notificatie resetten.

Zet de telefoon uit en haal de micro USB eruit en start opnieuw op..... voilá.... en er was (weer) garantie.

Edit II: Filmpje met de handelingen - YouTube: ‪How to reset custom binary counter on SGS II‬‏

Edit: Daarom wilde ik eigenlijk ff een post doen, via deze link kan je checken welke de laatste firmware op de servers van Samsung staan en voor welke regio de laatste versie is..... is altijd handig en misschien voor de TS om mee te nemen in de openingspost.

http://fus.nanzen.se/ download het programma en selecteer GT-I9100 > Check Firmware.
Maar op website is ook geen probleem..... (scroll naar beneden voor het juiste type telefoon)

[ Voor 4% gewijzigd door GetaGrip op 24-05-2011 16:02 . Reden: punten en komma's.... ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
GetaGrip schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:14:
Zolang niemand een gedegen onderzoek heeft gedaan - lees: Testen heeft gedaan tussen verschillende firmware versie's - blijft het een gevalletje "als je het maar vaak genoeg roept, ga je het zelf geloven" :+
Als ik me mag verdedigen :) 5% in idle in een uur, met alle samsung crapware gefreezed en geen andere applicaties behalve LauncherPro geïnstalleerd lijkt me niet normaal... Toch?

Misschien moet ik het nog een keer proberen.. maar daarentegen merkte ik geen verschil tussen KE2 en KE7. Wacht wel weer op de volgende update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:02
Als je KE7 draait zoals GetaGrip hierboven maar je root hem, dan heb je toch weer de KE2-kernel terug? Of is er inmiddels een geroote KE7-kernel?

Ik draai nu een paar dagen KE7 maar ik merk niets van een battery drain. Ik merk nu bij mijn derde Android toestel wel dat er bij elk nieuw Android toestel de eerste maand geklaagd wordt over de batterij. Omdat mensen er dan nog heel veel mee spelen, omdat ze veel dingen nog niet goed hebben ingeregeld en omdat de batterij nog niet op zijn best is. Echt, bij elke telefoon weer hetzelfde verhaal, forums vol, en na een maandje ofzo ebt dat dan weer weg =P

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
terrorvogel schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:31:
[...]

Als ik me mag verdedigen :) 5% in idle in een uur, met alle samsung crapware gefreezed en geen andere applicaties behalve LauncherPro geïnstalleerd lijkt me niet normaal... Toch?

Misschien moet ik het nog een keer proberen.. maar daarentegen merkte ik geen verschil tussen KE2 en KE7. Wacht wel weer op de volgende update ;)
Tuurlijk mag dat, maar het was al een tijdje bekend dat het een Gingerbread releateerd probleem zou zijn in combinatie met de FastDormancy thread op XDA.

De conclusie dat firmware KE7 dit erger zou maken is door niemand onderbouwd, dit zijn altijd aannames geweest en er zijn ook zat positieve berichten op XDA met deze update...... dus vandaar mijn opmerking "als je het maar vaak genoeg roept, ga je het zelf geloven"

Kijk je moet helemaal niets van mij en wanneer je firmware KE2 draaid, mis je niets ten opzichte van KE7, ik vertel alleen maar dat ik met KE7 geen noemenswaardige problemen ondervindt en als je mij vraagt: moet ik naar KE7? - dan zeg ik: blijf lekker op 2 zitten, maar is die pinkspot een doorn in het oog, is WiFi ruk, wil je nog sneller, minder hitte met opladen/GPS..... eeeeuhhhhhh - hahahahaha

Zullen we het hier bij laten en eventuele batterij problemen in het grote Samsung Galaxy S II Topic laten?

Dan vervuilen we dit topic niet meer, want Rooten is Rooten totdat je batterij er bij neer valt }:O
Julian schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:48:
Als je KE7 draait zoals GetaGrip hierboven maar je root hem, dan heb je toch weer de KE2-kernel terug? Of is er inmiddels een geroote KE7-kernel?
Volgorde is Firmware KE7 te flashen (is geroot)> Kernel uit Chainfire Thread Flashen(deze stelt je in staat om het toestel te rooten)> Alleen Kernel KE7 uit de [ROM + Guide]Official i9100 KDD/KE1/KE2/KE7 download for Odin Flash and Root Guide. thread te flashen (Kernel wordt weer naar KE7 geFlashed, Root blijft behouden en melding bij bootscherm verdwijnt)

[ Voor 19% gewijzigd door GetaGrip op 24-05-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
GetaGrip schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:51:
Zullen we het hier bij laten en eventuele batterij problemen in het grote Samsung Galaxy S II Topic laten?

Dan vervuilen we dit topic niet meer, want Rooten is Rooten totdat je batterij er bij neer valt }:O
We laten het hierbij. Wilde alleen even melden dat KE7 voor mij niet werkte.. mooi dat het bij jou wel werkt! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door KaleBatzZ op 25-05-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:27
Nogmaals een vraagje over de jig voor het resetten van de counter. Ik doe niet aan ebay en ben niet in het bezit van paypal of een credit card. Mijn vraag dus (al weet ik niet of dit hier mag:P) maar is er een tweaker in de buurt van dordrecht tot den haag die toevallig een jig te koop heeft? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al de hele avond bezig om mijn sgs 2 te updaten. volgens KIES is er een nieuwe firmware versie, maar als ik die wil installeren, wordt er wel een back-up gemaakt, maar wordt de firmware niet geupdate...
Heb het via Odin geprobeerd, maar de firmware versies die ik vind (via XDA) worden niet herkend door Odin...
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
Devilan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:21:
Nogmaals een vraagje over de jig voor het resetten van de counter. Ik doe niet aan ebay en ben niet in het bezit van paypal of een credit card. Mijn vraag dus (al weet ik niet of dit hier mag:P) maar is er een tweaker in de buurt van dordrecht tot den haag die toevallig een jig te koop heeft? :D
Ik ben op dit moment met een elektronica groothandel bezig om de materialen te verzamelen, maar aangezien een micro USB type B kabeldeel soldeer versie momenteel alleen per 10.000 te bestellen zijn via Tawain of USA moet ik even een andere weg zien te vinden om wat goed materiaal te bemachtigen. Maar als er animo is en mensen aangeven geïnteresseerd te zijn, ga ik er wat vaart achter zetten.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:19:
Ik ben al de hele avond bezig om mijn sgs 2 te updaten. volgens KIES is er een nieuwe firmware versie, maar als ik die wil installeren, wordt er wel een back-up gemaakt, maar wordt de firmware niet geupdate...
Heb het via Odin geprobeerd, maar de firmware versies die ik vind (via XDA) worden niet herkend door Odin...
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een aantal vragen voor je.... maar ik denk dat je eerst deze post maar eens moet gaan lezen/bekijken.

Want als jij zegt dat Odin je bestand niet herkend, betekend dat twee dingen -of je hebt je bestand niet geopend in de PDA stand -of je hebt bestand niet uitgepakt en probeert een .zip bestand te flashen in Odin, wat dus een .Tar bestand zou moeten zijn.

De tweede post van mij legt uit hoe je daadwerkelijk complete ROM's/Firmware flashed, deze staat ergens verderop....

Mocht je nog vragen hebben, probeer dan zo volledig mogelijk te zijn met te vertellen wat je precies doet - kan ik even meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de file die ik gedownload heb via XDA is nadat ik hem uitpak, er geen .tar tussen staat...
Het liefst update ik gewoon via KIES, maar dat werkt dus ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet KIES als root runnen, niet als gewone gebruiker om te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

???

Ik nam aan... dat als ik als noob genruiker, de sgs 2 aan de pc hang en kies opstart dat ik dan kan updaten..
Gelukkig kan ik redelijk met gadgets en pc's overweg, maar wat je nu zegt volg ik niet...

Edit:
Ik heb mijn telefoon gisteren geroot, maar de firmware updaten werkt nog steeds niet.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:44:
Het probleem met de file die ik gedownload heb via XDA is nadat ik hem uitpak, er geen .tar tussen staat...
Het liefst update ik gewoon via KIES, maar dat werkt dus ook niet...
Welke file heb je gedownload? Van wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Als je die file uitpakt krijg je een winrar archief die 508 mB groot is. dat is de tarfile.
Als je hem tenminste met winrar uitpakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Lucky1965 op 24-05-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
Dus als je deze post van mij als leidraad neemt en deze ROM [Generic XEN (Netherlands)] neemt en stop bij iets van Gefeliciteerd je Sammy etc etc. zou je gewoon naar de laatste versie KE2 moeten kunnen updaten.

Lees mij posts en het moet lukken... succes!

[ Voor 7% gewijzigd door GetaGrip op 24-05-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky1965 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:57:
Als je die file uitpakt krijg je een winrar archief die 508 mB groot is. dat is de tarfile.
Als je hem tenminste met winrar uitpakt.
ik pak hem inderdaad met winrar uit, maar krijg allemaal verschillende files..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:46:
???

Ik nam aan... dat als ik als noob genruiker, de sgs 2 aan de pc hang en kies opstart dat ik dan kan updaten..
Gelukkig kan ik redelijk met gadgets en pc's overweg, maar wat je nu zegt volg ik niet...

Edit:
Ik heb mijn telefoon gisteren geroot, maar de firmware updaten werkt nog steeds niet.
Je moet kies op je pc runnen als root, je hoeft je telefoon niet te roote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan begrijp ik het nog niet geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GetaGrip schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:58:
[...]

Dus als je deze post van mij als leidraad neemt en deze ROM [Generic XEN (Netherlands)] neemt en stop bij iets van Gefeliciteerd je Sammy etc etc. zou je gewoon naar de laatste versie KE2 moeten kunnen updaten.

Lees mij posts en het moet lukken... succes!
Heb het net geprobeerd, (het bleek dat de rar in dezelfde map uitgepakt moest worden) maar kreeg deze melding:

<ID:0/007> Added!!
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..
<ID:0/007> SetupConnection..
<ID:0/007> Can't open the serial(COM) port.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Mijn tel staat nu op ODIN MODE met android teken en: Downloading Do not turn off target !!

Heb nog maar eens op start gedrukt, maar dan doet hij niets.

srry dat ik het laatste bericht niet geedit heb.

Ik ga er morgen weer verder... Ik vind het ongelooflijk dat KIES niet gewoon werkt!
(net of ik cod BO weer gekocht heb :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:39:
[...]

Heb het net geprobeerd, (het bleek dat de rar in dezelfde map uitgepakt moest worden) maar kreeg deze melding:

Mijn tel staat nu op ODIN MODE met android teken en: Downloading Do not turn off target !!

srry dat ik het laatste bericht niet geedit heb.

Ik ga er morgen weer verder... Ik vind het ongelooflijk dat KIES niet gewoon werkt!
(net of ik cod BO weer gekocht heb :) )
Staat je telefoon in USB Debugging mode of USB Foutopsporing...... ?

Je checkt dit door naar Instellingen>applicaties>Ontwikkeling>USB Fouten opsporen te gaan.
Staat hier geen vinkje (dus uit) vink het aan en probeer nog een hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:39:
[...]

srry dat ik het laatste bericht niet geedit heb..
hangt je telefoon al aan je pc voor dat je hem in download mode zet en odin opent.
Weet niet of het veel verschilt met de galaxy S1 maar daar deed ik het altijd zo:
  1. koppel de telefoon los van je pc
  2. Zet de telefoon in download mode
  3. start odin op en laad de correcte files op de correcte plek(ken)
  4. koppel nu de telefoon aan je pc (als dit de eerste keer is via download mode, gaat windows waarschijnlijk nog wat driver installeren
  5. als alles goed gaat zie je nu in het schermpje van odin een bericht als "com added"
  6. bij de bovenste rijen moet er geloof ook 1 geel worden als je telefoon goed is aangesloten
  7. nu kan je je telefoon flashen (odin wil soms wel eens mislukken dus niet gelijk de eerste keer opgeven :D)
en wat madame jeanette bedoelde is dat je odin/kies moet runnen als adminstrator .... correct me if im wrong :P
Ik wens je veel succes en hoop dat het je hiermee lukt :D

hoop niet dat je dit allemaal al gedaan hebt anders sla ik weer zo'n modderfiguur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
GetaGrip schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:52:
[...]

Staat je telefoon in USB Debugging mode of USB Foutopsporing...... ?

Je checkt dit door naar Instellingen>applicaties>Ontwikkeling>USB Fouten opsporen te gaan.
Staat hier geen vinkje (dus uit) vink het aan en probeer nog een hetzelfde.
moet je om kies te kunnen gebruiken dit niet juist uitzetten i.p.v. aan :? (je kan dus wel checken of je het misschien nog aan hebt staan...) verder maakt voor download mode niet uit of je usb debugging hebt of niet, want dat werkt pas zodra je telefoon echt aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
Devilan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:00:
[...]

moet je om kies te kunnen gebruiken dit niet juist uitzetten i.p.v. aan :? (je kan dus wel checken of je het misschien nog aan hebt staan...) verder maakt voor download mode niet uit of je usb debugging hebt of niet, want dat werkt pas zodra je telefoon echt aan staat.
Nope... zover ik heb begrepen is de USB Fout opsporing nodig om je COM poort met ODIN te gebruiken....

In de drie filmpjes met hoe je het moet doen, wordt toch echt vermeld dat je USB Foutopsporing moet hebben aanstaan.... KIES installeer je alleen voor de drivers die je nodig hebt om ODIN en de telefoon te koppelen.

Het zou misschien heel goed kunnen dat je USB foutopsporing moet uitzetten in combinatie met KIES - maar dat weet ik dus niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:02
Thx voor de hulp GetaGrip, hij is geroot met KE7 nu. Had wat beter moeten lezen voor ik het vroeg.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
GetaGrip schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:07:
[...]

Nope... zover ik heb begrepen is de USB Fout opsporing nodig om je COM poort met ODIN te gebruiken....

In de drie filmpjes met hoe je het moet doen, wordt toch echt vermeld dat je USB Foutopsporing moet hebben aanstaan.... KIES installeer je alleen voor de drivers die je nodig hebt om ODIN en de telefoon te koppelen.

Het zou misschien heel goed kunnen dat je USB foutopsporing moet uitzetten in combinatie met KIES - maar dat weet ik dus niet zeker.
Even ter info: Kies ALTIJD als administrator uitvoeren in Win7 anders werkt het niet. Kan je nogal wat spannende minuutjes besparen. :) USB foutopsporing moet UIT staan om te updaten met Kies. Wil je updaten/root doen via ODIN dan moet USB foutopsporing AAN staan.

Zorg ervoor dat Kies up to date is ivm eventuele USB drivers die door Kies en ODIN worden gebruikt. Voor je gaat updaten/rooten is het altijd verstandig om je telefoon en je PC (!) te rebooten.

Edit: Wat info en links om te telefoon sim-lock vrij te maken: http://www.samsunghub.com...s-ii-sim-unlock-solution/

[ Voor 6% gewijzigd door AtlAntA op 25-05-2011 00:43 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Gister had ik ook wat probleempjes met mijn S2. De de dag ervoor had ik hem geroot en geupdate naar KE7. Ik heb toen een hele lijst applicaties (die ik in een xda topic zag) via Titanium Backup verwijderd (Ik heb de cheap ass versie waar je niet kan freezen).

Toen heb ik gister een uurtje lopen gamen en begon ie rare trekjes te krijgen, weet niet zeker of dat na het gamen kwam of ervoor al, waarschijnlijk gewoon na het verwijderen van applicaties, maar dat merkte ik toen nog niet direct.

Ik merkte dat de S2 soms wat hing en het even duurde voordat hij reageerde. Ook had ik auto rotate disabled, maar dit werkte wel gewoon ook al wat het uitgeschakeld.

Ik dacht gelijk van goh ik heb vast teveel verwijderd...dus ik heb de complete KE7 firmware maar weer terug gezet via Odin. Dus ik sloot mn S2 aan via usb en gaf aan dat hij de driver niet kon vinden. Dus via Kies heb ik de driver opnieuw geïnstalleerd en de computer opnieuw opgestart. Mijn S2 kon weer gevonden worden door Odin en heb toen het updaten gestart, waarbij hij op de helft vastliep (ik denk usb probleem) en heb de telefoon gedisconnect.

Ik dacht van shit, als mn telefoon nu nog maar goed werkt. Maar ik kon gewoon de update via Odin weer opnieuw uitvoeren en hij werkt weer als een zonnetje. d:)b

Dus mocht Odin tussentijds vastlopen, geen probleem. (bij mij iig. niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
voil schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:10:
Dus mocht Odin tussentijds vastlopen, geen probleem. (bij mij iig. niet:)
Hier indd ook al een paar keer vastgelopen.. Het blijven elke keer spannende minuten :)
Tot nu toe geen problemen gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door KaleBatzZ op 25-05-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
GetaGrip schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:40:
[...]

Ik ben op dit moment met een elektronica groothandel bezig om de materialen te verzamelen, maar aangezien een micro USB type B kabeldeel soldeer versie momenteel alleen per 10.000 te bestellen zijn via Tawain of USA moet ik even een andere weg zien te vinden om wat goed materiaal te bemachtigen. Maar als er animo is en mensen aangeven geïnteresseerd te zijn, ga ik er wat vaart achter zetten.
Mijn interesse heb je :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb e ook interesse in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
@getagrip

mijn interesse heb je ook hoor :D (mits de prijs fair is uiteraard :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Devilan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:41:
@getagrip

mijn interesse heb je ook hoor :D (mits de prijs fair is uiteraard :P)
Kant en klare JIG kost mij 4euro.. incl verzenden.
Ga je toch geen zelfpruts ding voor kopen :P ...alhoewel voor een 1 euro ofzo
:)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/303aatz.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door silitek op 25-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het past in een enveloppe??
Das wel heel mooi!

Ik heb net de firmware update uitgevoerd, en nu werkte het wel! (viaOdin)
Ik denk dat ik te snel ben doorgegaan bij usb-debugging en dat deze niet aanstond...

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silitek schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:58:
Had ik nu maar even gewacht met bestellen op XDA, zal je zien dat men hem hier nog sneller heeft ;)
Oh well, irritante driehoekje bij het booten is toch al weg, niet echt supernodig nog dus no biggie ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
[...]

[afbeelding]
Wij als servicepunten moeten daarvoor dit kopen voor een paar honderd euro:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755050/2011-05-25%2016.51.202.jpg

plaatje uiteraard met een samsung galaxy s2 geschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

is de SGS S2 die door vodafone word geleverd gesimlocked ?
heb namelijk geen andere sim kaarten van andere providers om te testen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
@GetaGrip

Ik zie dat je een aanwinst bent voor dit topic, de mensen hier hebben veel aan de informatie die je geeft.
aangezien ik je geen prive bericht kan sturen, vraag ik je op deze maniet mede-auteur te willen worden? Om zo samen de TS up-to-date te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
[...]

[afbeelding]
Waar heb je die vandaan dan? XDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:01:
[...]

ik pak hem inderdaad met winrar uit, maar krijg allemaal verschillende files..
Dat is wel gek. Heb jij Winrar zo ingesteld dat hij ook meteen bestanden uitpakt die in een ingepakt bestand zitten???

Als je het zip bestand hebt gedownload, doe dan eens rechtermuisknop en dan extract here.... Dan zou je toch echt alleen een ter bestand over moeten houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:45:
[...]

Dat is wel gek. Heb jij Winrar zo ingesteld dat hij ook meteen bestanden uitpakt die in een ingepakt bestand zitten???

Als je het zip bestand hebt gedownload, doe dan eens rechtermuisknop en dan extract here.... Dan zou je toch echt alleen een ter bestand over moeten houden....
het uitgepakte bestand wordt door Winrar ook als een gecomprimeerd bestand gezien, en dat had ik uit automatisme ook direct uitgepakt... my bad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
l3art schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:43:
[...]

Waar heb je die vandaan dan? XDA?
Ebay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
thommy86 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:35:
@GetaGrip

Ik zie dat je een aanwinst bent voor dit topic, de mensen hier hebben veel aan de informatie die je geeft.
aangezien ik je geen prive bericht kan sturen, vraag ik je op deze maniet mede-auteur te willen worden? Om zo samen de TS up-to-date te houden.
@GetaGrip: Ook van deze kant ben je van harte welkom om als mede-auteur in de TS aanvullingen c.q.
tips te plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
silitek schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:52:
[...]

@GetaGrip: Ook van deze kant ben je van harte welkom om als mede-auteur in de TS aanvullingen c.q.
tips te plaatsen. ;)
thommy86 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:35:
@GetaGrip

Dank je wel.... voel mij vereerd :) [GetaGrip gaat eens zoeken waar hij zijn PM aan kan zetten...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Hier heb je er ook 1tje..
Ik heb hem vandaag binnen gehad en werkt als de tierelier! :)

[ Voor 20% gewijzigd door KaleBatzZ op 25-05-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
terrorvogel schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:29:
[...]

Thx, besteld en betaald :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Denken jullie dat er binnenkort een software matige versie komt van die JIG.. of niet?
Ennn...

-Wat is het eerste wat jullie hebben gedaan met je SGS2 nadat je hem binnen had?
-En is het mogelijk om de orginele Rom te extracten en op te slaan als image? Zo ja met wat?

Thnx.

[ Voor 53% gewijzigd door Meinon op 26-05-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kalua schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:03:
[...]

Wij als servicepunten moeten daarvoor dit kopen voor een paar honderd euro:
[afbeelding]

plaatje uiteraard met een samsung galaxy s2 geschoten
Wat bizar! Maar ik neem aan dat je daar meer mee kan dan alleen de teller op 0 zetten....
terrorvogel schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:29:
[...]

Had ik ook gezien ja, maar dat is nog altijd niet de 4 euro incl verzendkosten waar silitek het over had.
Ok het scheelt maar enkele euro's dat zijn de kosten ook weer niet, maar toch..... 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 26-05-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Ook €10 aanschaf zou nog de moeite waard zijn hoor, als de teller namelijk niet meer op 0 staat ben je de garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Is dat daadwerkelijk zo?
Volgens mij is er nog nergens een bericht langs gekomen dat dat daadwerkelijk zo is. Zijn tot nu toe aannames dacht ik (of dat moet bij de SGS wel zo zijn, maar dat weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
l3art schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:40:
Is dat daadwerkelijk zo?
Volgens mij is er nog nergens een bericht langs gekomen dat dat daadwerkelijk zo is. Zijn tot nu toe aannames dacht ik (of dat moet bij de SGS wel zo zijn, maar dat weet ik niet)
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755050/root.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ok, ben overtuigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
l3art schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:16:
Had ik ook gezien ja, maar dat is nog altijd niet de 4 euro incl verzendkosten waar silitek het over had.
Ok het scheelt maar enkele euro's dat zijn de kosten ook weer niet, maar toch..... 8)7
4 euro.. moet eerlijk zeggen dat ik hem nergens voor 4 euro ben tegengekomen. Dus ik heb er 7 voor betaald en degene komt ook nog eens uit NL. Dit had weer het voordeel dat ik het binnen een dag in mijn handen had!
Tuurlijk een euro is een euro, maar in dit geval wilde ik hem zo snel mogelijk hebben, dus heb ik voor deze gekozen en niet van iemand uit Engeland of Duitsland.
Eindelijk is echt bewijs! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
l3art schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:16:
[...]

Jongens, mijn JIG komt uit China en heb hem al bijna een jaar. Tja, 4 euro dat waren nogeens tijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
even offtopic misschien.. maar wat gebeurt er als je de jig perongeluk in een ander apparaat steekt? mijn kabel ligt namelijk altijd op me bureau omdat hij achter in de pc zit.. alles met die aansluiting plug ik daar aan.. maar als ik de jig er neer zou leggen.. zou je je zomaar eens kunnen vergissen!

ik bestel uhm ook maar vast.. voor de sgs gelukkig nooit nodig gehad.. je zal uhm maar nogid hebben.. en voor de paar euro niet in huis hebben..!! dat risico ga ik niet nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
thommy86 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:37:
even offtopic misschien.. maar wat gebeurt er als je de jig perongeluk in een ander apparaat steekt? mijn kabel ligt namelijk altijd op me bureau omdat hij achter in de pc zit.. alles met die aansluiting plug ik daar aan.. maar als ik de jig er neer zou leggen.. zou je je zomaar eens kunnen vergissen!

ik bestel uhm ook maar vast.. voor de sgs gelukkig nooit nodig gehad.. je zal uhm maar nogid hebben.. en voor de paar euro niet in huis hebben..!! dat risico ga ik niet nemen ;)
JIG is zo klein, Thommy vergissen is haast niet mogelijk. Met verzenden zit je nu op een euro of 7 zie ik.
;)
thommy86 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:48:
[...]

ja ik snap dat ik misschien overdrijf :P maar daar moet toch een kaber in aan de andere kant? of moet je alleen dat dingetje dr in pluggen.. ben gewoon benieuwt wat er gebeurt als hij ergens niet thuis hoord.. :P
vv..foto een pagina terug thommy, alleen bij calamiteiten klein ding erin steken
Ja, ergens insteken waar die niet hoord?, Je maakt een soort sluiting lijkt me niet echt lekker

[ Voor 27% gewijzigd door silitek op 26-05-2011 11:53 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
silitek schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:45:
[...]

JIG is zo klein, Thommy vergissen is haast niet mogelijk. Met verzenden zit je nu op een euro of 7 zie ik.
;)
ja ik snap dat ik misschien overdrijf :P maar daar moet toch een kaber in aan de andere kant? of moet je alleen dat dingetje dr in pluggen.. ben gewoon benieuwt wat er gebeurt als hij ergens niet thuis hoord.. :P

Edit..

Ik had de post met het geknutsel van GetaGrip gemist..! mooi kunst werk..

[ Voor 8% gewijzigd door thommy86 op 26-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
@ hierboven, nee er hoeft geen kabel in aan de andere kant. Dat ding is niet meer dan een weerstandje dat je teller weer op 0 zet. Heel makkelijk ook om zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
gebruikershaes schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:16:
@ hierboven, nee er hoeft geen kabel in aan de andere kant. Dat ding is niet meer dan een weerstandje dat je teller weer op 0 zet. Heel makkelijk ook om zelf te maken.
en dat plug je zonder schade in het micro-usb poortje van de SGS2? (dus zonder kortsluiting te veroorzaken?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Meinon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:55:
[...]

en dat plug je zonder schade in het micro-usb poortje van de SGS2? (dus zonder kortsluiting te veroorzaken?)...
Juist wel een soort kortsluiting met weerstand waarde. Maar daar is het voor gemaakt.. :P
Aantal type Samsung phone's ondersteunen de JIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
silitek schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:06:
[...]

Juist wel een soort kortsluiting met weerstand waarde. Maar daar is het voor gemaakt.. :P
Aantal type Samsung phone's ondersteunen de JIG.
Voor zover ik weet alleen de i9000 en de i9100. Het is een ingebouwd mechanisme zodat bij reparatie het toestel altijd in de download modus kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Kalua schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Voor zover ik weet alleen de i9000 en de i9100. Het is een ingebouwd mechanisme zodat bij reparatie het toestel altijd in de download modus kan komen.
Ook en deze:

Samsung i9000 Galaxy S
Samsung i9100 Galaxy SII (new!)

Samsung i896 Galaxy S Captivate
Samsung T959 Vibrant Galaxy S
Samsung Galaxy S Fascinate
Samsung Galaxy S Epic
Galaxy Europa GT I5500

Samsung Omnia 7 - ( windows mobile phone !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
silitek schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:23:
[...]

Ook en deze:

Samsung i9000 Galaxy S
Samsung i9100 Galaxy SII (new!)

Samsung i896 Galaxy S Captivate
Samsung T959 Vibrant Galaxy S
Samsung Galaxy S Fascinate
Samsung Galaxy S Epic
Galaxy Europa GT I5500

Samsung Omnia 7 - ( windows mobile phone !)
hmm die laatste 2 wist ik niet, wordt door samsung ook nergens vermeld in de service manuals. De rest zijn gewoon varianten van de i9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Dus even samenvattend over die JIG.. je plugt hem in je Sammy S2.. en vervolgens
springt hij automatisch (door die "kortsluiting") naar download modus?
Daarna is de teller automatisch gerest naar 0?

Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Meinon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:36:
Dus even samenvattend over die JIG.. je plugt hem in je Sammy S2.. en vervolgens
springt hij automatisch (door die "kortsluiting") naar download modus?
Daarna is de teller automatisch gerest naar 0?

Correct?
correct, je toestel moet wel uit staan voordat je de JIG inplugt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
ok.. thnx Kalua ;) .. helder nu.

Nog 1 vraagje.. Kun je je stock-rom die orgineel af fabriek op je SGS2 staat backuppen om die
terug te zetten na custom-roms? (dus in geval van branded versies..)
en kun je daarna veilig nog de counter resetten?

Edit:

Ik lees net op XDA dat er een rom beschikbaar is .. die je binary counter met rust laat...
betekent dit nu al het einde van de JIG? :?
Note

The Lite'ning Rom v1.0 will not wipe your apps and data and it's not necessary to root your SGS II before you can flash the Lite'ning Rom.
After flashing the Lite'ning Rom your SGS II will be rooted and you will not get the yellow warning triangle and the custom binary download will not count.
als ik het goed begrijp hoor... :D

[ Voor 67% gewijzigd door Meinon op 26-05-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Meinon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:46:
ok.. thnx Kalua ;) .. helder nu.

Nog 1 vraagje.. Kun je je stock-rom die orgineel af fabriek op je SGS2 staat backuppen om die
terug te zetten na custom-roms? (dus in geval van branded versies..)
en kun je daarna veilig nog de counter resetten?

Edit:

Ik lees net op XDA dat er een rom beschikbaar is .. die je binary counter met rust laat...
betekent dit nu al het einde van de JIG? :?

[...]

als ik het goed begrijp hoor... :D
Dat heb je goed. Maar JIG is altijd handig stel je kunt niet meer in Download mode (3-button)..
Wat dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Waardoor zou je niet meer in de down mode kunnen dan?
Ik heb geen flauw idee .. dit wordt mijn eerste android toestel namelijk... vandaag..
als die koerier nog komt tenminste :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Meinon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:33:
Waardoor zou je niet meer in de down mode kunnen dan?
Ik heb geen flauw idee .. dit wordt mijn eerste android toestel namelijk... vandaag..
als die koerier nog komt tenminste :( ...
"Bad" flash doormiddel van een onderbreking b.v..al dan niet door opzet.
Dan werkt je "home+volumedown+start knop" niet meer om in download mode te komen voor een herstel.
JIG is dan een welkom stukje gereedschap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
aha.. :) dan is dat zeker wel een aangenaam stukje hardware .. je moet het maar net weten.. thnx silitek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Ligt het aan mij, of een nadeel van de huidige custom ROMs voor de SGSII is dat ze allemaal verschillende kernels gebruiken? En weet iemand of je die kernel er eerst op moet zetten, of dat die in de ROM gebakken zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
AdnanKananda schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:01:
Ligt het aan mij, of een nadeel van de huidige custom ROMs voor de SGSII is dat ze allemaal verschillende kernels gebruiken? En weet iemand of je die kernel er eerst op moet zetten, of dat die in de ROM gebakken zit?
Euh, Ik heb net de Lite'ning ROM erop geflashed waarbij de nieuwste kernel in zou zijn gebakken, maar na flash was mijn kernel versie nog steeds de oude. Heb daarna kernel apart erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
gebruikershaes schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:03:
[...]

Euh, Ik heb net de Lite'ning ROM erop geflashed waarbij de nieuwste kernel in zou zijn gebakken, maar na flash was mijn kernel versie nog steeds de oude. Heb daarna kernel apart erop gezet
Dat had je dus niet moeten doen.. ;)
Dat is juiste het leuke aan deze ROM als we de maker mogen geloven.
Hij laat de kernel met rust waardoor de binary teller op 0 blijft ;) ... snappie? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ooh op die fiets.. Ach ja ik had de insecure versie er nog op staan dus moest sowieso nog gebeuren en heb al een jig besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
Voor de mensen met litning rom. Instaleer dolphin browser. Zelfs na instaleren van ds lag fix voor de browser was deze niet normaal te gebruiken. Dolphin vind ik persoonlijk een super browser.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:38:
[...]

"Bad" flash doormiddel van een onderbreking b.v..al dan niet door opzet.
Dan werkt je "home+volumedown+start knop" niet meer om in download mode te komen voor een herstel.
JIG is dan een welkom stukje gereedschap..

Denk het niet.. In ieder geval op de SGS1 heb ik wel eens per ongeluk een flash onderbroken.. Download mode blijft gewoon beschikbaar.. Maar ik ga het zonder jig niet ff uitproberen op de SGS2. Maar weet wel dat deze toestellen bijzonder flash en tweaker vriendelijk zijn, aangezien de loader van waaruit je flashed bijna onaantastbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:13:
[...]

Denk het niet.. In ieder geval op de SGS1 heb ik wel eens per ongeluk een flash onderbroken.. Download mode blijft gewoon beschikbaar.. Maar ik ga het zonder jig niet ff uitproberen op de SGS2. Maar weet wel dat deze toestellen bijzonder flash en tweaker vriendelijk zijn, aangezien de loader van waaruit je flashed bijna onaantastbaar is.
JIG is daarom geen overbodige luxe. Met de SGS is het wel eens voorgekomen door "verkeerde"rom flash, bootloader stuk. 3-button No-Go, dan ben je happy met een JIG ;)

flash en tweaker vriendelijk dat zeker..mits je weet wat je aan het doen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
silitek schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:20:
[...]

JIG is daarom geen overbodige luxe. Met de SGS is het wel eens voorgekomen door "verkeerde"rom flash, bootloader stuk. 3-button No-Go, dan ben je happy met een JIG ;)

flash en tweaker vriendelijk dat zeker..mits je weet wat je aan het doen bent
bedankt silitek...
Hij is besteld hoor.. zaterdag binnen als het goed is.. anders maandag of dinsdag.. :D

Voor degenen die een andere rom willen proberen.. Villain Rom 1.1! is uit! Nu gaat het hard...
Het is nu wachten op chainfire :9~ wat hij gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Meinon schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:31:
[...]

bedankt silitek...
Hij is besteld hoor.. zaterdag binnen als het goed is.. anders maandag of dinsdag.. :D

Voor degenen die een andere rom willen proberen.. Villain Rom 1.1! is uit! Nu gaat het hard...
Het is nu wachten op chainfire :9~ wat hij gaat doen...
Iemand al ervaring met deze villain Rom rom?

Waarom moeten we wachten op chainfire, is die man beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn galaxy sinds gisteren en meteen villainROM erop gezet (ik wou "gewoon" routen maar mijn windows/laptop herkende mijn device niet via adb, dus toen maar deze optie) en die werkt als een tierelier.

stabiel en ook batterijtijd is prima, al heb ik geen vergelijksmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:39:
Ik heb mijn galaxy sinds gisteren en meteen villainROM erop gezet (ik wou "gewoon" routen maar mijn windows/laptop herkende mijn device niet via adb, dus toen maar deze optie) en die werkt als een tierelier.

stabiel en ook batterijtijd is prima, al heb ik geen vergelijksmateriaal.
Klinkt goed... is in deze custom rom crapware verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Weet iemand een noob tutorial voor het backuppen van de efs map. Ik heb zitten googlen enzo maar snap er niets van :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neeknikker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:37:
Weet iemand een noob tutorial voor het backuppen van de efs map. Ik heb zitten googlen enzo maar snap er niets van :-(
Rooten, dan bijv. RootExplorer, en copyen maar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:39:
[...]

Rooten, dan bijv. RootExplorer, en copyen maar.
thx! het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee van wel, maar ik heb niet heel lang naar de originele rom gekeken. :)

Je moet overigens ook wel even de browser patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Neeknikker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:37:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1068193

Systeem Specs

Pagina: 1 2 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.