Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de lol de 1.5Ghz kernel (op KE2) geprobeerd. Wel geestige resultaten, 4000+ met Quadrant en zo :P

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/S2_Quadrant2.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/S2_Smartbench2.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/S2_Antutu2.jpg
<clickable>

Telefoon laadt alleen niet echt meer snel bij met deze kloksnelheid. Spelen met de telefoon terwijl ie verbonden is met de pc resulteert alsnog in ontladen ;) Dus experiment van korte duur. Het kan echter wel, zonder stabiliteitsproblemen. Merkte geen noemenswaardige oververhitting (ook niet bij gamen met min/max 1504Mhz)

Ook maar meteen default.prop aangepast, telefoon start weer op bij middelste screen i.p.v. meest linker d:)b

Voor de mensen die wat willen rommelen met andere clockspeeds en/of undervolten staat er ook een prima werkende app in de Market, hoef je niet te rommelen met kernels. Doet het goed (uiteraard alleen indien rooted). Nog geen tijd gehad om het UV te testen, draai nu even op 1400Mhz op default voltage en dat gaat prima.

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/tegrak-01b.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/tegrak-03b.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/tegrak-02b.jpg

Net de betaalde versie van dit tooltje aangeschaft om te kunnen rommelen met undervolten / overclocken meteen vanaf een reboot. Alle frequenties nu voorlopig 100mV lager gezet. So far so good. Even kijken in hoeverre je stabiel de waardes kunt verlagen en wat dat doet met de accuduur :P

[ Voor 62% gewijzigd door Brad Pitt op 28-05-2011 15:26 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

ik lees overal dat je eerst een backup moet maken van je telefoon voordat je gaat rooten,
en ook van je EFS maf.
maar titanium backup werkt toch pas als je hem gerooted hebt,
of werkt de backup functie pas als ervoor betaald hebt ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:24:
ik lees overal dat je eerst een backup moet maken van je telefoon voordat je gaat rooten
Dit lijkt mij wat lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
TRaSH schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:24:
ik lees overal dat je eerst een backup moet maken van je telefoon voordat je gaat rooten,
en ook van je EFS maf.
maar titanium backup werkt toch pas als je hem gerooted hebt,
of werkt de backup functie pas als ervoor betaald hebt ?
Een backup maken is volgens mij alleen van belang als je belangrijke bestanden op je phone hebt staan. Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan.

De efs map backuppen is naar mijn weten alleen van belang als je custom roms gaat installeren. Deze kunnen deze map veranderen. Bij enkel een root hoef je die efs map volgens mij niet te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMJ
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-03-2024

FMJ

is er al iets bekend hoe je voor kan zorgen dat programma's niet automatisch op het interne geheugen geïnstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke ROM gebruiken jullie en waarom is deze aan te raden? Ben tot nu toe nog niets tegengekomen waarvan ik zeg: die moet ik hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:31:
Welke ROM gebruiken jullie en waarom is deze aan te raden? Ben tot nu toe nog niets tegengekomen waarvan ik zeg: die moet ik hebben..
Zijn zover ik het weet maar 2 boeiende custom roms, Lite'ning en Villain. Beiden doen haast niks voor je toestel, vandaar dat dit topic nogal dood is.

Je toestel wordt wel geupdate naar KE7 en zal geroot zijn mocht je het allebei nog niet gedaan hebben.

Ik zit zelf nu op stock KE2, en heb geen problemen met de accu of het scherm (rode waas), dusja, voor mij zijn deze customs roms met weinig toevoegingen ook niet de moeite waard.

Wordt dus flink wachten, denk nog wel een maand of 2 (mannelijke intuitie O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

Flipmo

OMG !!

heel verhaal over het niet willen lukken met rooten.. superonclick blijft hangen...

laat maar..

rooten is gelukt, telefoon en pc beide nogmaals opgestart, superoneclick nog een keer geprobeerd en het is gelukt!

i'm a happy rooter now :)

[ Voor 81% gewijzigd door Flipmo op 29-05-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:28

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe kan ik dmv kies een orginele rom terug installeren? Die Customs zijn nog niet zover getweaked dit ik een merkbaar verschil zie.

Nog een andere vraag. Mijn toestel blijft nadat ik de lighting rom had geflashed in de loop hangen, hij start niet door.. Erg vreemd.
En hoe moet ik als ik een custom rom heb geflashed de orginele kernel erin flashen zodat de snelheid van dit toestel erin blijft?

Edit: Orginele Rom heb ik al gevonden.. :) Alleen als ik deze geflashed heb blijft de telefoon zich steeds opnieuw opstarten, blijft dus ook in en loop hangen.. Aghr!!!

De enige die het wel goed opstart is de Villain ROM..

[ Voor 23% gewijzigd door Audione0 op 29-05-2011 17:18 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
Audione0 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:22:
Hoe kan ik dmv kies een orginele rom terug installeren? Die Customs zijn nog niet zover getweaked dit ik een merkbaar verschil zie.

Nog een andere vraag. Mijn toestel blijft nadat ik de lighting rom had geflashed in de loop hangen, hij start niet door.. Erg vreemd.
En hoe moet ik als ik een custom rom heb geflashed de orginele kernel erin flashen zodat de snelheid van dit toestel erin blijft?

Edit: Orginele Rom heb ik al gevonden.. :) Alleen als ik deze geflashed heb blijft de telefoon zich steeds opnieuw opstarten, blijft dus ook in en loop hangen.. Aghr!!!

De enige die het wel goed opstart is de Villain ROM..
FF de 2 post van getagrip in dit topic lezen in combi met de goede files die wel op xda te vinden zijn.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Golf2vr6 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:33:
[...]

FF de 2 post van getagrip in dit topic lezen in combi met de goede files die wel op xda te vinden zijn.
thnx.

Alleen ik begrijp niet waarom de stockrom in de loop blijft hangen bij het opstarten?

wat is ongeveer de quadrant score gemiddeld voor een SG2?

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 29-05-2011 18:47 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audione0 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:46:
wat is ongeveer de quadrant score gemiddeld voor een SG2?
Op stock speed rond de 3000, overlocked tussen de 3000 en iets boven de 5000. Kom zelf op 4600 uit of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Brad Pitt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:52:
[...]

Op stock speed rond de 3000, overlocked tussen de 3000 en iets boven de 5000. Kom zelf op 4600 uit of zo.
Ok, dan zit mijn score dus nu goed.. ik zit rond de 3200 op stock.

weet jij misschien waarom de stockrom blijft hangen in het opstarten.. Want ik krijg nu met geen mogelijkheid de stockrom geflashed:S

Of moet ik de rom met KIES flashen?

[ Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 29-05-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audione0 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:55:
weet jij misschien waarom de stockrom blijft hangen in het opstarten.. Want ik krijg nu met geen mogelijkheid de stockrom geflashed:S
Geen idee... Wat je nog kan proberen is data en cache te wipen (opstarten d.m.v. Volume up + Home + Power) zodat je weet dat de telefoon weer redelijk schoon is en dan weer gewoon de normale Odin procedure te volgen (flash stock Rom, flash insecure DD-kernel, SuperOneClick root, flash stock kernel).
Hierna zou het allemaal gewoon "moeten" werken zou je toch denken. Eenmaal bootloop gehad maar dat was na een verkeerde kernel en teveel rommelen. Vind Kies persoonlijk bagger, doe alles via Odin eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Brad Pitt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:59:
[...]

Geen idee... Wat je nog kan proberen is data en cache te wipen (opstarten d.m.v. Volume up + Home + Power) zodat je weet dat de telefoon weer redelijk schoon is en dan weer gewoon de normale Odin procedure te volgen (flash stock Rom, flash insecure DD-kernel, SuperOneClick root, flash stock kernel).
Hierna zou het allemaal gewoon "moeten" werken zou je toch denken. Eenmaal bootloop gehad maar dat was na een verkeerde kernel en teveel rommelen. Vind Kies persoonlijk bagger, doe alles via Odin eigenlijk.
top, nadat ik de cache en data had gewiped bootte de telefoon wel normaal :*)

ikke helemaal blij! THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audione0 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:21:
top, nadat ik de cache en data had gewiped bootte de telefoon wel normaal :*)

ikke helemaal blij! THNX!
Mooi mooi! Lekker installeren en verder rommelen nu, ja toch :P Zonder root geen lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Brad Pitt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:25:
[...]

Mooi mooi! Lekker installeren en verder rommelen nu, ja toch :P Zonder root geen lol :)
Zonder root weinig gekloot.. ;) Wel leuk de benchmark testjes. Zeg natuurlijk niet zoveel maar toch.
Heb je al UV settings, lage/hoger dan 100mV geprobeerd?..

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 29-05-2011 19:41 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silitek schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:39:
Heb je al UV settings, lage/hoger dan 100mV geprobeerd?..
Jawel, ging meestal goed maar niet altijd. Wat mij btw erg verbaasde is hoe ver je kan overclocken met hetzelfde voltage. Zo tot de 1450-1500Mhz in ieder geval niets gemerkt van instabiliteit. Bij het UV wel een vastloper gehad, denk dat je met de 200Mhz settings niet teveel moet spelen, moet daar nog even mee experimenteren.

Ook dit zal wel weer toestel-afhankelijk zijn aangezien mensen op XDA met -125mV werken maar mijn vastloper al bij -100mV was geloof ik. Wil eigenlijk nu eerst weten op welke maximala frequentie hij vastloopt. Stom genoeg vind ik dat toch wel eng. De S2 is nu niet echt superoud hè :P Op de Magic boeide dat allemaal niéts.

Op 1700Mhz nét geen score van 21000. Oh well, vind het nu wel even welletjes. Hij mag even rust hebben :P

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/SC20110529-210240.jpeg

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 29-05-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
De knoop doorgehakt en m'n SII geroot.

Watchdog Pro deed wel enig goed aan het batterijleven, maar niet genoeg (nog steeds 1-2% drain/uur in idle).

Het is de Lite'ning Rom v1.0 XWKE7 geworden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274
Eindelijk Titanium Pro en gelijk de meeste bloatware frozen.
Ben benieuwd of dit een beetje helpt met de drain. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Waar kan ik de swype vinden? Want bij de stock rom en custom rom zit dit er niet meer in. Ik vind het wel een gemis eigenlijk..

google wil mij ook niet echt helpen omdat ik steeds doorgelinkt wordt naar van die vage site's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audione0 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:30:
Waar kan ik de swype vinden? Want bij de stock rom en custom rom zit dit er niet meer in. Ik vind het wel een gemis eigenlijk..

google wil mij ook niet echt helpen omdat ik steeds doorgelinkt wordt naar van die vage site's ;)
Lang drukken op een willekeurig invoerveld, kies Invoermethode, kies Swype. In al die Roms zit Swype gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Audione0 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:30:

Heb nog steeds swype hoor.
Kan niet spreken voor de andere roms natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ah ik heb het al gevonden.. Voel me nu wel een beetje stom 8)7

Welke kernel kan ik het beste gebuiken om de meeste power uit mijn toestel te krijgen 2 of 7? Overclocken doe ik verder niet aan, wat overigens wel een leuke feature is:)

[ Voor 58% gewijzigd door Audione0 op 29-05-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audione0 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:34:
Welke kernel kan ik het beste gebuiken om de meeste power uit mijn toestel te krijgen 2 of 7?
Deze presteren gewoon gelijk, qua performance.

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 29-05-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
1% drain met Titanium freezes in 1:30h :D :D
(idle)

Eens zien wat het plaatje morgenochtend laat zien!
Root is het daarvoor al waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Lite'ning Rom v1.0 XWKE7 geflasht, merk er eigenlijk weinig van |:( Alleen wel handig dat hij nu het percentage van de batterij laat zien, ipv alleen een figuurtje. Wel enorm schrikken dat hij de eerste keer niet bootte. 5 minuten gewacht, maar hij bleef echt hangen op het bootlogo. Batterij eruit, nog een keer proberen, en toen deed hij het wel, gelukkig. Flashen blijft slecht voor je hart :9

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
ph4ge schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:22:
Lite'ning Rom v1.0 XWKE7 geflasht, merk er eigenlijk weinig van |:( Alleen wel handig dat hij nu het percentage van de batterij laat zien, ipv alleen een figuurtje. Wel enorm schrikken dat hij de eerste keer niet bootte. 5 minuten gewacht, maar hij bleef echt hangen op het bootlogo. Batterij eruit, nog een keer proberen, en toen deed hij het wel, gelukkig. Flashen blijft slecht voor je hart :9
Was best spannend de eerste keer voor mij.
Gelukkig ging dat prima hier.

Anyway, al dingen 'frozen' met Titanium Pro?
Alle Samsung zooi is hier pleite, en Wifi Sharing (manager).
Inmiddels nog steeds 99% - bijna 2 uur @ idle.

Edit: had dat even moeten afkloppen - 98% @ 2 uur.

[ Voor 4% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 30-05-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:34:
[...]

Was best spannend de eerste keer voor mij.
Gelukkig ging dat prima hier.

Anyway, al dingen 'frozen' met Titanium Pro?
Alle Samsung zooi is hier pleite, en Wifi Sharing (manager).
Inmiddels nog steeds 99% - bijna 2 uur @ idle.

Edit: had dat even moeten afkloppen - 98% @ 2 uur.
Klinkt goed, maar kun je wat meer vertellen over je instellingen? Staat wifi of 3g aan? Wat sync je allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
lordMocro schreef op maandag 30 mei 2011 @ 01:06:
[...]

Klinkt goed, maar kun je wat meer vertellen over je instellingen? Staat wifi of 3g aan? Wat sync je allemaal?
wifi of 3G staan altijd aan (wifi schakeld 3g automatisch uit).

Wat er loopt zijn gmail (background data i guess), facebook off app (30 min sync) en verder weinig denk ik.
UI is inmiddels redelijk custom, maar dat maakt niet zoveel uit kennelijk.

Na bijna 100 pagina's doorgespit te hebben op XDA in de drain-thread denk ik niet dat er een definitieve oplossing is voor het drain-probleem voordat we 2.3.4 hebben op de SII.
Crap, ik haat wachten op derde partijen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Lekker, houd ons up to date! Ben benieuwd of het zo blijft na een aantal oplaadbeurten.

offtopic
vind het overigens erg jammer dat er haast niks te flashen valt. Ik had de galaxy s1 gekocht 4 maanden na release, toen was het echt een ware speeltuin. Naja, meer een doe het zelf schuurtje, want zonder xda was de galaxy s1 echt rampzalig. Ik zit ook niet echt op snelheidwinst te wachten, maar meer op een fatsoenlijke UI met allerlei toeters en bellen. Ik mis BLN nu al vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
lordMocro schreef op maandag 30 mei 2011 @ 01:43:
Lekker, houd ons up to date! Ben benieuwd of het zo blijft na een aantal oplaadbeurten.

offtopic
vind het overigens erg jammer dat er haast niks te flashen valt. Ik had de galaxy s1 gekocht 4 maanden na release, toen was het echt een ware speeltuin. Naja, meer een doe het zelf schuurtje, want zonder xda was de galaxy s1 echt rampzalig. Ik zit ook niet echt op snelheidwinst te wachten, maar meer op een fatsoenlijke UI met allerlei toeters en bellen. Ik mis BLN nu al vreselijk.
Moet zeggen dat ik het niet met je eens ben.
De meeste rom-cookers @ xda hebben nog niet eens een SII.
Released in UK en NL tot nu toe voorzover ik het begrijp, en daar mondjesmaat uitgeleverd.
Dus vind de rom-releases eigenlijk fenominaal snel (dank aan samsung btw, omdat ze bs als locked bootloaders gewoon achterwege laten :P hulde!)

Toeters en bellen, daar heb je geen custom ROM voor nodig meestal.
Met standaard meuk kon ik 'm al best sexy maken :P

PS: 97% @ 3h15m idle inmiddels

Edit morning-after: Ruim 9h30m idle (tuktijd) -> 92% batterij over.

[ Voor 5% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 30-05-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Kheb over wat er in totaal beschikbaar is, en dat is toch niet zoveel atm, ondanks het feit dat er op zich wel snel wat dingetjes gekookt zijn kort na de release van de SGS2.
Maar geef nou toe, nu stelt echt (nog) geen drol voor :p. En ik bedoel functionele toeters en bellen zoals BLN, CWM recovery en voodoosound (Galaxy S2 geluid klinkt errug schel ivm de S1).

Komt natuurlijk allemaal wel goed, dit ding is pas uit zoals je al aangaf.

[ Voor 4% gewijzigd door lordMocro op 30-05-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:03:
1% drain met Titanium freezes in 1:30h :D :D
(idle)

Eens zien wat het plaatje morgenochtend laat zien!
Root is het daarvoor al waard.
kan je een lijstje posten wat je allemaal gefreezed hebt? ik heb behoorlijk wat gedelete/freezed maar er blijft nog heel over waar ik niet weet waar het van is.

Batterij gebruik lite'ning is overigens prima. ik had het hele weekend een sporttoernooi en vreesde dus voor mijn batterij. Vrijdagmiddag opgeladen en zondagavond nog gewoon 79% batterij. Let wel, 3g/wifi stond dus uit, telefoon gebruikt als "klassieke" gsm dus bellen/smsen verder niets. Het OS zelf draint dus vrijwel niets.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren vlak voor het slapen even Villain er op gezet en niets qua social gedoe aangezet. Alleen een Google account ingevoerd. En Whatsapp geïnstallleerd. Geen Wifi aan... Vanmorgen, zes uur later, 1 Google mail berichtje ontvangen en de accumeter stond nog op 99%. Wist niet wat ik zag.

Nu een hoop apps er op gezet en kijken wat er gaat gebeuren. Iets van 2% per uur zou ik prima vinden, had dat ook toen de telefoon net binnen was. Er is "dus" iets/een app/instelling die voor die immense drain zorgt.

Het kan ook heel bizar, m'n oude Magic gaat naar m'n moeder, wacht nog steeds op de gratis 8GB SD-Card van Samsung. Ding ligt dus hier naast me op het bureau idle te zijn. Heeft nog 58% accu over na 94 uur, mfg! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:29
@Brad Pitt,

Klinkt goed! Maar wat is het verschil tussen VillainROM en een geroote KE7 waarbij de social apps ook gefreezed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XElD schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:07:
Klinkt goed! Maar wat is het verschil tussen VillainROM en een geroote KE7 waarbij de social apps ook gefreezed zijn?
Naar mijn weten vrijwel niks :P Bij Villain zijn die social apps ook niet standaardmatig gefreezed hoor dus dat scheelt ook niets. Op het XDA forum staan "alle" veranderingen, lees: bijzonder weinig dus inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:36:
[...]

kan je een lijstje posten wat je allemaal gefreezed hebt? ik heb behoorlijk wat gedelete/freezed maar er blijft nog heel over waar ik niet weet waar het van is.

Batterij gebruik lite'ning is overigens prima. ik had het hele weekend een sporttoernooi en vreesde dus voor mijn batterij. Vrijdagmiddag opgeladen en zondagavond nog gewoon 79% batterij. Let wel, 3g/wifi stond dus uit, telefoon gebruikt als "klassieke" gsm dus bellen/smsen verder niets. Het OS zelf draint dus vrijwel niets.
Frozen nu:
- Ap mobile
- bbc iplayer
- buddies now (wtf is dat)
- Game Hub
- Kies air / over Wifi
- Kobo
- Music hub
- Network location
- Readers Hub
- Samsung apps
- SNSaccounts myspace/twitter (waarschijnlijk kan alle sns meuk eruit)
- Social hub
- Software update
- Voice commands (verstaat toch geen NL)
- Wifi Sharing (dit is de grootste spookverbruiker bij mij, terwijl ie toch duidelijk uit staat)
- Wifi Sharing manager
- Yahoo Finance
- Zinio Reader

Nogal een lijstje, maar idle verbruik vannacht zat onder 1%/uur.
Vanochtend gaat het weer een stuk harder, maar heb ook aardig lopen spelen.
(usb otg is waarschijnlijk een aardige verbruiker, en sticky heeft er een uur aangehangen)

[ Voor 3% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 30-05-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Heb zelf op dit moment het volgende gefreezed (en nog geen problemen ondervonden):

Accuweather.com
AllShare
Android live wallpapers
AP mobile
BBC iPlayer
Buddies now
Calender 1.0
ChokoEUkor (= lettertype)
Clock 1.0 widget
com.orange.auth...
com.samsung.app...
com.sec.andrioid... samsungapp...
Days 1.0
Digital clock 1.0
DRM content
DRM content launcher
DRM protected...
Dual clock
email 1.0
email 3.0.0.1
Factory test
Game hub
helv neue (= lettertype)
Home screen tips
im 1.00
Kies air
kies via wife
kobo
lets try panning
live wallpaper picker
microbes
mini diary
mini paper
mobile print
mtp app
music hub
news & weather
ocean weather
omacp
pcwdevice
photo editor
pressreader
program monitor
readers hub
samsung account
samsung apps
samsung tts
share app
sns meuk
social hub meuk
sound player
speech recorder
suggests
swype (heb smart keyboard erop staan)
trimapp
twlauncher (heb LP en zeam (lichtgewicht backup voor als LP niet functioneert) erop staan
twwallpaperchooser
video maker
voice command
voice recorder
voice search
windy weather
yahoo finance
zinio reader

zonet ook even wifi sharing & software update uitgezet, ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door XElD op 30-05-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XElD schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:49:
Heb zelf op dit moment het volgende gefreezed (en nog geen problemen ondervonden)
Und, zestien dagen accuduur nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Ik heb de gratis versie van titanium backup, waarbij ik dingen niet kan freezen. Dingen die jullie freezen kan ik die probleemloos uninstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
XElD schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:49:
Heb zelf op dit moment het volgende gefreezed (en nog geen problemen ondervonden):

[snip]

zonet ook even wifi sharing & software update uitgezet, ben benieuwd!
Er gaat iets mis met dit lijstje...
Heb het overgenomen en nu staat Wifi én 3G aan, dat was niet de bedoeling eigenlijk.
Eens even kijken waar dat in zou kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Brad Pitt schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:54:
[...]

Und, zestien dagen accuduur nu? :P
Not quite yet... ben nog steeds blij als ik een dag haal. Ben nogal een fervent internetgebruiker. Maar ben benieuwd of dat wifi sharing idd. zo'n stiekeme gebruiker is.

Had ook nog background data en auto synchronisatie aanstaan dat staat nu ook uit. Had eerst wat apps gekocht met een prepaid creditkaart maar die is nu op... dus ja toch maar eens een echte aangevraagd. Ben benieuwd wat undervolten met tegrak uithaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:01:
[...]

Er gaat iets mis met dit lijstje...
Heb het overgenomen en nu staat Wifi én 3G aan, dat was niet de bedoeling eigenlijk.
Eens even kijken waar dat in zou kunnen zitten.
Bij mij niet hoor...

Last time I tested... zal het vnv. thuis even controleren. Laatste service die ik nog uitgeschakeld (voor wifi sharing spul en voice recoder wat er natuurlijk weinig mee te maken had) was PCWDevice. Controleer die maar even.

[ Voor 27% gewijzigd door XElD op 30-05-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
XElD schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:03:
[...]

Bij mij niet hoor...

Last time I tested... zal het vnv. thuis even controleren. Laatste service die ik nog uitgeschakeld (voor wifi sharing spul en voice recoder wat er natuurlijk weinig mee te maken had) was PCWDevice. Controleer die maar even.
Mogelijk een fluke.
First thing is natuurlijk altijd een reboot.

Daarna schakelde hij weer zoals het hoord. :D
my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Originally Posted by chaimd
Yep, you are right. ARM core undervolted is not enough
I released new kernel. I undervolted not only ARM core and TouchPanel, but also LED, GPU, bus, framebuffer, etc...."

Nog niet geprobeerd, ben nog bezig met een normale KE7-accu-test maar is hier te downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
Crazyanz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:12:
Net even geroot en titanium backup pro gekocht. Nu berg apps gefreezed. Apps die ik nu bevroren heb:

accuweather
ap mobile
buddies now
bol.com app
Dagen 1.0
E-mail 1.0
E-mail 3.0.0.1 (gmail werkt nog steeds)
Game hub
IM
kobo
Music hub
Nieuw en weer
Readers hub
samsung apps
samsung mmm
samsung account
social hub 2.0
social hub 7.52
Yahoo finance
Zinio

ben nog aan het kijken wat er nog meer weg kan
Hmm, hoe lang duurt het wel niet voordat een app is gefreezed? Want het duurt echt superlang per applicatie. Bijvoorbeeld Accuweather...

Freezing......... en dan blijft hij laden.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41
usb foutopsporing wel aangevinkt?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Ewivis schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:15:
[...]

Hmm, hoe lang duurt het wel niet voordat een app is gefreezed? Want het duurt echt superlang per applicatie. Bijvoorbeeld Accuweather...

Freezing......... en dan blijft hij laden.
Je moet AUTO - Indirect modus gebruiken
(onder 'app processing mode')

PS: Net viel de accumeter weer een tijdje als een baksteen :S Memory-wipe heeft het weer gestabiliseerd.

Mensen hieronder: hou het ON topic!

[ Voor 20% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 30-05-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ff een kleine ervaring die ik met jullie wil delen.

Ik kom van een HD2 (android) af wat ik ook al super snel vond werken ipv win 6.5.
Maar nu ik een SG2 heb is dit verschil super goed merkbaar. Ik zie het verschil als een PC met een normale HDD waar nu een dikke SSD in zit.. Alles reageerd supersnel. Ben nu helemaal blij dat 720p en 1080p filmpjes soepeltjes over het beeldscherm getoverd worden.

Ik heb heel wat apple trailers gedownload met quicktime alternative, en deze zien er subliem uit op deze smartphone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Audione0 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:22:
Ff een kleine ervaring die ik met jullie wil delen.

Ik kom van een HD2 (android) af wat ik ook al super snel vond werken ipv win 6.5.
Maar nu ik een SG2 heb is dit verschil super goed merkbaar. Ik zie het verschil als een PC met een normale HDD waar nu een dikke SSD in zit.. Alles reageerd supersnel. Ben nu helemaal blij dat 720p en 1080p filmpjes soepeltjes over het beeldscherm getoverd worden.

Ik heb heel wat apple trailers gedownload met quicktime alternative, en deze zien er subliem uit op deze smartphone..
Waarom zou je 720p of 1080p filmpjes willen afspelen op een schermresolutie van 800x480?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

jelmervos schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:26:
[...]

Waarom zou je 720p of 1080p filmpjes willen afspelen op een schermresolutie van 800x480?
Het gaat mij niet zozeer dat ik dit op mijn telefoon scherm wil zien, maar dvm een HDMI kabeltje kan ik dit soepel afspelen op een (full)HD scherm.. Dat ging niet op mijn HD2. Althans niet met een hoge bitrate, wat dan ten kostte ging van de kwaliteit..

Gezien ik veel videotjes aan vrienden wil laten zien en ik een kwaliteits nerd ben is dit voor mij wel een vereiste.. :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Audione0 op 30-05-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
MyrddinLXXIIX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:17:
[...]

Je moet AUTO - Indirect modus gebruiken
(onder 'app processing mode')

PS: Net viel de accumeter weer een tijdje als een baksteen :S Memory-wipe heeft het weer gestabiliseerd.

Mensen hieronder: hou het ON topic!
Sorry, waar kan ik dat vinden?

edit:gevonden!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F*ck, maar weer een KE2 Rom installeren dan. Kunnen Nandroiden is wel heel erg belangrijk tijdens rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Brad Pitt schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:56:
[...]

F*ck, maar weer een KE2 Rom installeren dan. Kunnen Nandroiden is wel heel erg belangrijk tijdens rommelen.
Voor KE7 is deze ook beschikbaar hoor. Kwam een uurtje na KE2 ... ;)
Dus hoop voor je dat je niet voor niets terug naar KE2 bent... hehehe

Ik wacht nog even.. voor mij is dit allemaal te nieuw ... :D

[ Voor 46% gewijzigd door Meinon op 31-05-2011 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgestapt van Lite'ning ROM naar VillainROM 1.1.

De maker van VillainROM heeft ook een app uitgebracht Villain Tweaks (bijna dagelijks updates) met een aantal handige tweaks!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074628

Video Google Talk Version 2 (should support video on 3G)
System UI tweak to prevent notification and vibration when fully charged
Remove 15% battery limit on camera, and opening camera won't pause music
Remove 10% battery limit on Video player
Allow a chain of 10 SMS before converting to MMS, allow 200 recipients of SMS/MMS instead of 10
Rawat's Battery percentage and CRT-animation themed framework-res.apk
Enable HTC headphone button support (by paalkr)
Stop home button waking the phone(by paalkr)
Samsung Apps Update Part 1 of 2 (SamsungApps.apk)
Samsung Apps Update Part 2 of 2 (SamsungAppsUNAService.apk)
Madmack's Arabic Support (4 parts needed)

---

Compleet nieuwe ROM flashen en daarna alle instellingen/apps weer herstellen is trouwens zo gebeurd met backup titanium!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:19:
Ik ben overgestapt van Lite'ning ROM naar VillainROM 1.1.

De maker van VillainROM heeft ook een app uitgebracht Villain Tweaks (bijna dagelijks updates) met een aantal handige tweaks!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074628

Video Google Talk Version 2 (should support video on 3G)
System UI tweak to prevent notification and vibration when fully charged
Remove 15% battery limit on camera, and opening camera won't pause music
Remove 10% battery limit on Video player
Allow a chain of 10 SMS before converting to MMS, allow 200 recipients of SMS/MMS instead of 10
Rawat's Battery percentage and CRT-animation themed framework-res.apk
Enable HTC headphone button support (by paalkr)
Stop home button waking the phone(by paalkr)
Samsung Apps Update Part 1 of 2 (SamsungApps.apk)
Samsung Apps Update Part 2 of 2 (SamsungAppsUNAService.apk)
Madmack's Arabic Support (4 parts needed)

---

Compleet nieuwe ROM flashen en daarna alle instellingen/apps weer herstellen is trouwens zo gebeurd met backup titanium!
Ziet er goed uit, maar waarom dat ie de Samsung Apps er niet uit haalt is mij een groot raadsel.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Jorco schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:22:
[...]

Ziet er goed uit, maar waarom dat ie de Samsung Apps er niet uit haalt is mij een groot raadsel.
Goeie opmerking, dit vraag ik me ook af. Een compleet schone ROM (liefst AOSP) zou wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meinon schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 02:14:
Voor KE7 is deze ook beschikbaar hoor. Kwam een uurtje na KE2 ... ;)
Dus hoop voor je dat je niet voor niets terug naar KE2 bent... hehehe
Zie het ja, top! Nee had nog geen KE2 geflashed hoor, was weer bezig met een KE7 battery drain test ;)
Was drie procent kwijt na 7 uur, da's erg okay. Uiteraard wederom zonder Wifi. Zo testen met Wifi aan.

Die CWM is echt de bom zeg. Als je die kernel flasht heb je ook een CWM app erbij en vanuit daar kan je ook gewoon backups maken en restoren. Start App, kies Backup, geef een naam in, de telefoon reboot dan automatisch naar de Recovery en doet zijn werk. Erna start ie weer op en staat de backup op de SD.

Test het nu eerst even met een kale Rom, ga geen volledig ingerichte Rom backuppen en restoren en er dan achter komen dat het niet werkt :) Vooralsnog niets dan lof d:)b
Tijdens dit tikken is de backup gemaakt en de telefoon weer opgestart. Wát een verschil t.o.v. van de Magic :P

[Edit] Paar apps uninstalled, restore gekozen, telefoon reboot in Recovery (is wel trager dan backup), herstart zichzelf en de apps zijn weer terug. Doet het dus prima. Helemaal happy mee. Donation onderweg* :)

* grappig, zie op PayPal afschrift dat de dev een Nederlander is, nooit geweten, vind dat stom genoeg nóg heftiger dan :P

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 31-05-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
Ik verlies nu iets van 5% per uur en heb ook nog juice defender aan staan.

Ik wil van al dat samsung rotzooi af maar wil toch nog de touchwiz behouden wat kan ik het beste doen?? En als je root blijft de taal dan ook Nederlands??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adem9elf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:21:
Ik wil van al dat samsung rotzooi af maar wil toch nog de touchwiz behouden wat kan ik het beste doen??
Gewoon al die hub onzin verwijderen als je die niet gebruikt. D.m.v. Titanium Backup, Root Explorer o.i.d.
En als je root blijft de taal dan ook Nederlands??
Ja hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Laatst online: 11-09 19:27
Welk rom kan ik hier het beste voor gebruiken?? Ik lees hier paar posts terug ook iets over een modified kernel.. is dat wat voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adem9elf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:26:
Welk rom kan ik hier het beste voor gebruiken??
Kan vanuit elke Rom. Je kan een normale KE2/KE7 flashen of gaan voor Villain of Lite. Merk tussen deze Roms sowieso weinig/geen verschil. Er zijn voorlopig niet echt geoptimaliseerde Roms. In Villain heb je wel een paar leuke tweaks die de moeite, mijns inziens, waard zijn. Deze tweaks kunnen ook een andere Roms werken maar is geen zekerheid.
Ik lees hier paar posts terug ook iets over een modified kernel.. is dat wat voor mij?
Hoef je je niet druk over te maken als je een van genoemde custom Roms flasht. Wel is het verstandig om als je Villain gebruikt erna weer de default KE7 kernel er overheen te flashen. Of die recente met CWM, nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

En hoe flash je die kernel weer eroverheen zonder iets te verprusten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:48:
En hoe flash je die kernel weer eroverheen zonder iets te verprusten?
Met een kernel flash vergaar je niets. Doet ie het niet of krijg je een bootloop flash je gewoon een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Deze newby is ook lekker aan het prutsen vandaag.

Net ff die CF-root erop gegooit, backup gemaakt met CMW. Daarna Villain rom erop en nu back-up terug zetten. Kijken wat er gebeurt. (Ik heb werkelijk geen flauw idee of ik nu villain weer verwijder of zoiets lol.

Jigje ook binnen, dus zo ook nog even de counter op 0 zetten.

edit: lol, litening rom staat er nu weer op na het terugzetten van de backup.....

Is er een manier om toch villain erop te krijgen zonder alles kwijt te raken???

Wel een aanrader dat CMW, je kunt nu tenminste lekker klooien. Gewoon alles kwijtraken.....restore....en weer lekker verder gaan waar je gebleven was.

Sorry ben een newby op dit gebeid....moest het ff kwijt

[ Voor 51% gewijzigd door Golf2vr6 op 31-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:11:
edit: lol, litening rom staat er nu weer op na het terugzetten van de backup.....
Je bent toch niet daadwerkelijk verrast mag ik hopen hè?! :X
Is er een manier om toch villain erop te krijgen zonder alles kwijt te raken???
Je kan toch backup maken van "alles" met Titanium Backup o.i.d., Villain flashen en restoren?
Jigje ook binnen, dus zo ook nog even de counter op 0 zetten.
Wacht ik ook nog op ja, staat nu op 21. Op zich lekker boeien ook, zo lang ie het blijft doen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 31-05-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:18:
[...]

Je bent toch niet daadwerkelijk verrast mag ik hopen hè?! :X

[...]

Je kan toch backup maken van "alles" met Titanium Backup o.i.d., Villain flashen en restoren?

[...]

Wacht ik ook nog op ja, staat nu op 21. Op zich lekker boeien ook, zo lang ie het blijft doen :P
Niet verrast nee. Jigje werkt perfect counter staat weer op 0. Titanium backup pro heb ik nog niet ivm met problemen market-credit card of zoiets. Alles tot nu goed gegaan uit market, maar tbp blijft op verifieren hangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:22:
[...]
Alles tot nu goed gegaan uit market, maar tbp blijft op verifieren hangen??
Als het ook al is afgeschreven kan je de dev gewoon een mail sturen. Stuurt ie de apk "zo" naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40

ralfbosz

xm create bosz -c

Ondanks de DarkyRom V10 final had ik toch nog aardig wat battery-drain, grootste boosdoener bleek/blijkt Google Maps te zijn. Via Titatinium backup de versie verwijderd. Daarna was battery-drain praktisch 0. Natuurlijk kijken op de lange termijn of dit inderdaad een boosdoener was. Ik had ook al wat Samsung Apps verwijderd (had ik natuurlijk niet moeten installeren :)).

Intussen via Market wel de nieuwste Maps er weer opgezet, want kan natuurlijk niet mijn Maps missen :). Battery Usage blijft een issue met die smartphones van tegenwoordig.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:41:
[...]

...

* grappig, zie op PayPal afschrift dat de dev een Nederlander is, nooit geweten, vind dat stom genoeg nóg heftiger dan :P
is ook te zien aan zijn avatar op XDA hoor ;) .. ChainFire - t-mobile - NL vlag! :+
Wat zou je doen als het een Belg was .. :D

Misschien handig voor de beginnende CF-Rooter... een uitleg wat CWM is etc..
Vind ik altijd wel handig om door te lezen voor je eraan begint...(wel in het English!)
Misschien wat voor de start topic TS-ers?? 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Meinon op 31-05-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralfbosz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:04:
Ondanks de DarkyRom V10 final had ik toch nog aardig wat battery-drain, grootste boosdoener bleek/blijkt Google Maps te zijn. Via Titatinium backup de versie verwijderd. Daarna was battery-drain praktisch 0. Natuurlijk kijken op de lange termijn of dit inderdaad een boosdoener was. Ik had ook al wat Samsung Apps verwijderd (had ik natuurlijk niet moeten installeren :)).

Intussen via Market wel de nieuwste Maps er weer opgezet, want kan natuurlijk niet mijn Maps missen :). Battery Usage blijft een issue met die smartphones van tegenwoordig.
Wrong topic? :P
Meinon schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:01:
is ook te zien aan zijn avatar op XDA hoor ;) .. ChainFire - t-mobile - NL vlag! :+
Wat zou je doen als het een Belg was .. :D
Oh ja, nu je het zegt :) Kijk nooit naar avatars en zo. Was wel een "hint" geweest inderdaad d:)b

[Edit] Vandaag Villain Rom accu test gedaan met Wifi aan. Na iets langer dan vijf uur was er 2% accu verdwenen. Erg okay wel. Dus het is niet zozeer het feit van Wifi aan hebben dat de drain veroorzaakt. Op de achtergrond stond Wifi Sharing ook gewoon aan. Android OS had 20 minuten CPU-tijd in beslag genomen. Wat nu de daadwerkelijke drain veroorzaakt is me nog niet helemaal duidelijk vooralsnog :P

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 31-05-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
Meinon schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:01:
[...]

Misschien handig voor de beginnende CF-Rooter... een uitleg wat CWM is etc..
Vind ik altijd wel handig om door te lezen voor je eraan begint...(wel in het English!)
Misschien wat voor de start topic TS-ers?? 8)
Zeker te weten! - ik had vandaag wel wat gelezen in het topic en had gelijk zo iets... CWM ?!% :+

Ik zal de link eens vanavond gaan lezen en kijken of ik er Noob versie van kan maken en deze in de TS kan gaan plaatsen..... (Maar eerst nog wat andere TS zaken afhandelen, ben bijna bij de How To's)

p.s. de TS is bijna in zijn geheel gewijzigd, op of aanmerkingen gaarne naar het mailadres in de inleiding en niet in het topic svp
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:40:

[Edit] Vandaag Villain Rom accu test gedaan met Wifi aan. Na iets langer dan vijf uur was er 2% accu verdwenen. Erg okay wel. Dus het is niet zozeer het feit van Wifi aan hebben dat de drain veroorzaakt. Op de achtergrond stond Wifi Sharing ook gewoon aan. Android OS had 20 minuten CPU-tijd in beslag genomen. Wat nu de daadwerkelijke drain veroorzaakt is me nog niet helemaal duidelijk vooralsnog :P
Wat dacht je van Gingerbread 2.3.3 en het begrip FastDormancy?

[ Voor 28% gewijzigd door GetaGrip op 31-05-2011 18:20 ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Oke vandaag mijn Galaxy ontvangen en toch maar besloten om hem te rooten en te voorzien van een andere rom. Nou heb ik nog een paar vragen omtrend dit gebeuren, te weten:

Ik wil graag deze : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399 [CF-Root v3.5] KE2/7 installeren. Moet ik dan mijn telefoon eerst updaten naar KE7 ? In kies staat nu aangegeven dat hij KE2 erop heeft staan. Zoja kan ik gewoon de http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 KE7 Update hier vandaan downloaden & flashen via Odin met PDA ?

Dan wil ik vervolgens de Villian Rom erop zetten, deze flash ik op dezelfde manier als de KE7 update? Pda functie via odin?

Vervolgens lees ik dat je de orginele kernel weer terug moet flashen, maar overschrijf je dan niks? En vervolgens weer Pda funtie via odin?

Ik zie door de bomen het bos even niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41
Als je Villian rom er op wil zetten hoef je niet te rooten hoor.
Gewoon met Odin de rom er op zetten en klaar ben je. Villain is van zichzelf al geroot.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
GetaGrip schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:06:
[...]

Zeker te weten! - ik had vandaag wel wat gelezen in het topic en had gelijk zo iets... CWM ?!% :+

Ik zal de link eens vanavond gaan lezen en kijken of ik er Noob versie van kan maken en deze in de TS kan gaan plaatsen..... (Maar eerst nog wat andere TS zaken afhandelen, ben bijna bij de How To's)
Ik zal wel even in het kort een mooi verhaaltje maken over cwm.. dit is namelijk een vrij standaard iets voor de custom android wereld..

lang weekend komt eraan dus komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Gewoon direct VR installeren, die is op KE7 gebaseerd, en daar overheen de CF-Root v3.5 KE7 versie om naast root (dat heeft VR ook al) CWM te krijgen. Je krijgt dan wel de gele driehoek, maar in dat topic (2e post) staat hoe je dat weg kan krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chilly_Willy op 31-05-2011 19:59 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Chilly_Willy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:58:
Gewoon direct VR installeren, die is op KE7 gebaseerd, en daar overheen de CF-Root v3.5 KE7 versie om naast root (dat heeft VR ook al) CWM te krijgen. Je krijgt dan wel de gele driehoek, maar in dat topic (2e post) staat hoe je dat weg kan krijgen.
Ik heb net voordat ik dit las CF-Root v.3.5 KE2 geinstalleerd. Nu wil ik het via jou methode doen, moet ik dan eerst CF-Root KE2 verwijderen? En hoe doe ik dit veilig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
GetaGrip schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:06:

p.s. de TS is bijna in zijn geheel gewijzigd, op of aanmerkingen gaarne naar het mailadres in de inleiding en niet in het topic svp
thommy86 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:40:
[...]

Ik zal wel even in het kort een mooi verhaaltje maken over cwm.. dit is namelijk een vrij standaard iets voor de custom android wereld..

lang weekend komt eraan dus komt goed!
d:)b top thnx guys. maak er wat van ... :Y)
souljah1h schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:12:
[...]

Ik heb net voordat ik dit las CF-Root v.3.5 KE2 geinstalleerd. Nu wil ik het via jou methode doen, moet ik dan eerst CF-Root KE2 verwijderen? En hoe doe ik dit veilig..
nee gewoon overschrijven... met VR gebaseerd op KE7, vervolgens CF Root KE7 nemen en flashen
en dan post 2 van die thread volgen.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Meinon schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:14:
nee gewoon overschrijven... met VR gebaseerd op KE7, vervolgens CF Root KE7 nemen en flashen
en dan post 2 van die thread volgen.. :7
Probeer nu VR te installeren maar odin doet niks.. :
<ID:0/006> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> VillainROM-SGS2-V1.1.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/006> Odin v.3 engine (ID:6)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:0/006> SetupConnection..
Laat maar :) heb het al gefixt

Nu VR geinstalleerd maar zie geen verschil? Battery icoontjes etc is allemaal nog hetzelfde.. Bij over de telefoon staat dat hij wel geinstalleerd is

Edit: Oh denk dat ik in de war was met Litenin rom :/

[ Voor 24% gewijzigd door souljah1h op 31-05-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Die FastDormancy thread ik even gemist, wel een andere gelezen daarover.

Na een crashcourse adb enzo de mod gemaakt in de database.
Vannacht eens kijken of het goed gaat.

FD nu op 300 seconden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een grappige nieuwe Rom om eventueel eens te proberen. Nu aan het flashen :)

[Edit] Ondanks alles wipen blijft 'ie hier bootloopen. Jammer, bij de mensen waar 'ie het doet is 'ie super snel.

[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 31-05-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:08:
Nog een grappige nieuwe Rom om eventueel eens te proberen. Nu aan het flashen :)

[Edit] Ondanks alles wipen blijft 'ie hier bootloopen. Jammer, bij de mensen waar 'ie het doet is 'ie super snel.
probeer eens recovery modus .. (dus factory reset) nadat je hem hebt gelasht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
souljah1h schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:27:
[...]Nu VR geinstalleerd maar zie geen verschil? Battery icoontjes etc is allemaal nog hetzelfde.. Bij over de telefoon staat dat hij wel geinstalleerd is
Je hebt toch wel Villian tweaks geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meinon schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:26:
probeer eens recovery modus .. (dus factory reset) nadat je hem hebt gelasht... :)
Thanks, maar tried it all :P Maar weer terug naar wat anders.

Doet het wel als je een stock KE7 kernel er weer overheen flasht. Verder is er niets uitgehaald qua Samsung meuk waardoor deze hele Rom mij een beetje ontgaat :) De dev heeft net zijn post aangepast hoe je de Rom sneller/bruikbaarder kan maken door manueel met Root Explorer een hoop te verwijderen. Ja, ehhh, duh! :P

[ Voor 39% gewijzigd door Brad Pitt op 31-05-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:35:
[...]

Thanks, maar tried it all :P Maar weer terug naar wat anders.

Doet het wel als je een stock KE7 kernel er weer overheen flasht. Verder is er niets uitgehaald qua Samsung meuk waardoor deze hele Rom mij een beetje ontgaat :) De dev heeft net zijn post aangepast hoe je de Rom sneller/bruikbaarder kan maken door manueel met Root Explorer een hoop te verwijderen. Ja, ehhh, duh! :P
Koekje uit eigen doos dus?

Stiekem moet je de meuk nog steeds zelf verwijderen?
Dan is er idd bijzonder weinig meerwaarde.

Momenteel @ litening ROM, en hou het daar maar bij voorlopig.

Edit: 3% drain in 45 minuten met de FastDormancy op 5 minuten. Vodafone NL lijkt het te ondersteunen, krijg TRUE in logcat bij dormancy requests. Da's dus niet waar onze (VF) power verdwijnt :S

Edit 2: event/0 en suspend zuigen de batterij nog steeds leeg ~ no fix tot 2.3.4 vrees ik.

[ Voor 16% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 31-05-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

-- Verkeerde topic --

[ Voor 78% gewijzigd door jelmervos op 01-06-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Lite'ning Rom v1.1 XWKE7 is nu beschikbaar @ xda :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274

Even m'n SII aftoppen en dan flashen.
(laad 'm altijd vol ivm mogelijke calibratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MyrddinLXXIIX schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:41:
Even m'n SII aftoppen en dan flashen.
(laad 'm altijd vol ivm mogelijke calibratie)
Wipe Battery Stats doet hetzelfde toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een aantal dagen een beetje aan het kijken wat de battery drain nu veroorzaakt. Wat opvalt is dat de battery drain sneller is op wifi dan op 3g. Dit verschil is behoorlijk. Daarnaast valt gewoon op dat wanneer er meerder apps open blijven staan en je de phone in suspend modus zet. Hij gewoon door blijft gaan met power eten. Normaalgesproken zou dit allemaal moeten worden gesuspend als de phone inactive is maar dat is dus met deze dual-core blijkbaar niet het geval. Ik snap alleen niet hoe dit ooit door de tests bij samsung is gekomen.

Ik hoop dat iemand er snel iets voor vind. Ik sluit nu iedere keer alles af met task manager voordat ik m'n telefoon weer wegstop. Dit helpt vrij goed maar is ook niet hoe je de hele dag rond wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Zo gouw als Doc en Darky gaan beginnen met roms bakken dat wordt het interessant. Hopelijk is de update naar 2.3.4 er al wel dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Gister VR erop gezet i.c.m CF-Root KE7 maar haal maar 3100 in de quadrant benchmark, hoe kan het dat deze score zo laag is? ( weet dat benchmarks niet alles zeggen, telefoon is gewoon snel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:59:
Gister VR erop gezet i.c.m CF-Root KE7 maar haal maar 3100 in de quadrant benchmark, hoe kan het dat deze score zo laag is? ( weet dat benchmarks niet alles zeggen, telefoon is gewoon snel )
Mja zoiets haal ik ook. Soms 3000, soms 3300, soms 3100. Die benchmark is sowieso niet erg betrouwbaar. Snap ook niet helemaal hoe mensen (met toch wel enigszins identieke hardware) zulke uiteenlopende resultaten behalen. Het is natuurlijk al bizar dat als je een x-aantal maal klikt op System Information je de ene keer 1 Core en de andere keer weer 2 Cores ziet staan. Zou er niet ál teveel waarde aan hechten nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
souljah1h schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:59:
Varieren heel sterk die quadrant resultaten.

Met de lite'ning 1.1 rom haal ik tussen de 3300 en 3800.

Edit: 3811 zojuist. Zie nog steeds ads in quadrant standard, kennelijk is adfree niet 100% waterdicht :S

[ Voor 11% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 01-06-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verschil echt merkbaar wanneer je een van die custom roms gebruikt met OC inbegrepen? Ik bedoel dan niet in Quadrant maar effectief in 'gewoon' gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:45:
Is het verschil echt merkbaar wanneer je een van die custom roms gebruikt met OC inbegrepen? Ik bedoel dan niet in Quadrant maar effectief in 'gewoon' gebruik.
Neu, echt niet/niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
MyrddinLXXIIX schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:10:
[...]

Varieren heel sterk die quadrant resultaten.

Met de lite'ning 1.1 rom haal ik tussen de 3300 en 3800.

Edit: 3811 zojuist. Zie nog steeds ads in quadrant standard, kennelijk is adfree niet 100% waterdicht :S
2x 2900 hier met lite'ning 1.1 rom, vraag me af waar dat aan zou kunnen liggen. EDIT: 5 pogingen, resultaat tussen de 2800 en 3200

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 01-06-2011 16:20 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Ik had gisteren met Quadrant een score van 3764 (!) en dan met stock rom he! :) ...
hehehe.. Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/3804/sgs2.jpg

Dus ik blijf nog even bij Stock... er is nog niet echt veel te shoppen aan ROMs..
maar ja wat wil .. hij is pas uit.. over een paar maanden gaan ze echt rollen..
en ik denk dat binnenkort (als we XDA mogen geloven) de eerste ROM uitkomt
die echt KAAL is ... dus dan pas hebben we het over snelheid :)

voor nu .. gewoon stock en CF Root. Voor de rest Task Killer Pro erop los laten
en afwachten... ;)
--------------
@TS-ers: zijn jullie al klaar met de topic? :p..
binnenkort kunnen jullie gelijk al aan de SGS3-topics beginnen:
Galaxy S III
De topman van Samsung laat in het gesprek ook weten dat in de eerste helft van 2012 de Galaxy S III gelanceerd zal worden. Deze smartphone moet de Galaxy S II, die pas enkele weken beschikbaar is, opvolgen.
De aankondiging volgt vlak nadat Koreaanse media berichten dat er een miljoen exemplaren van de Galaxy S II verkocht zijn in het land. De telefoon zou daarmee de snelst verkopende smartphone in Korea ooit zijn.
Eerder werd al bekend dat er ruim drie miljoen voorbestellingen geplaatst waren voor de Galaxy S II door providers.

© NU.nl/Colin van Hoek

[ Voor 36% gewijzigd door Meinon op 01-06-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Even wat benauwde momentjes hier.

Villain 1.1 vanochtend geflashed, dat ging ok.
Maar het gevolg was wel dat Quadrant naar 1900 viel (wtf?)
Telefoon voelde ook langzaam aan.

Dus rap weer terug naar Lite'ning.
Daar ging het een beetje mis, kwam in de befaamde 'boot loop' terecht.

Inmiddels opgelost als volgt:
  • Originele Generic XEN (Netherlands) KE2 geflashed (zie hier);
  • Reboot into recovery (Vol UP+Home+Power);
  • Daar Data wipe gedaan;
  • Reboot in Download (Vol DOWN+Home+Power) en Lite'ning 1.1 geflashed.
All is well now with my SII :D

Edit: vermoed dat het verstandig was geweest om via de originele FW naar een andere ROM te gaan. Zal die route volgen bij een volgend experiment!

[ Voor 10% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 02-06-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MyrddinLXXIIX schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:03:
Edit: vermoed dat het verstandig was geweest om via de originele FW naar een andere ROM te gaan. Zal die route volgen bij een volgend experiment!
Gisteren precies hetzelfde euvel gehad, ben daar uren mee bezig geweest. Heel bizar want meestal is het van Rom naar Rom gewoon probleemloos (zeker als je wiped en zo). Snap eigenlijk niet helemaal wat er dan mis gaat. Op XDA ook te lezen dat heel veel mensen hetzelfde euvel hadden.

Oh well. Hier doet 'ie het ook weer en draai ook Litening. Baal van die semi transparante popup windows maar dat is ook nog wel te veranderen. Verder draait het gewoon okay. Maar goed, dat doet elke Rom basically wel :P

Pagina: 1 ... 3 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.