• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Voor de mensen die deze site nog niet kennen:

http://www.rockpapershotg...1/review-red-orchestra-2/

Ondanks dat ik een grote fan ben van RPS had ik verwacht dat ze RO2 af zouden schieten in de huidige staat, echter tot mijn grote verrassing vind ik dit een zeer goede review die wel echt recht doet aan de game.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Ik heb gisteren ook RO2 gekocht, wat een spel! :D In heb begin was werd ik als de malle afgeknald, maar uiteindelijk wist ik ook 1 of 2 kills te scoren.

Maar wat ik nog steeds niet begrijp, waarom zijn sommige team mates groen en andere weer rood?

(En heeft iemand misschien ook wat tips? :$ )

[ Voor 9% gewijzigd door ItMeAedri op 21-09-2011 13:54 ]

Verwijderd

Geen idee waar je het over hebt (groen en rood).

Tips, tja ligt eraan wat je stijl is, ik hou wel van agressief, maar voor een newbie niet aan te raden ;)
Dus zou zeggen oefen eerst met de bolt, het is niet het makkelijkste wapen maar met dit wapen leer je het wel het beste om te mikken, jezelf niet teveel bloot te geven. Blijf bij anderen in de buurt en dan een beetje op de achtergrond. En de single player legt ook heel veel uit.

• Jesh
Dat groen/rood is misschien fireteams? Ik begrijp niet goed wat je bedoelt...

Tips, sure... hier volgen een paar (ik ga ervan uit dat je al vaker FPS gespeeld hebt, de meest gangbare zaken komen natuurlijk in elke FPS terug zoals het kennen van de maps etc.):

* Beweeg zoveel mogelijk in dekking, bij deze game kan elk moment van niet gedekt bewegen je laatste zijn.

* Gebruik SHIFT om in te zoomen als je iron sights op hebt... dit werkt echt perfect, ook met de LMG bijvoorbeeld.

* Gooi niet klakkeloos overal granaten naar binnen, FF is volgens mij meestal aan.

* Zie je een LMG teammate (dus die met de MG34) dan kan je met de use key ammo geven, ik raad aan om dit altijd te doen. Ze raken snel door ammo heen, maar zijn superbelangrijk indien goed opgesteld.

* Vuur niet klakkeloos op alles wat beweegt, dit voorkomt teamkills. (no brainer, maar moest ik toch ff kwijt)

* Tanks hebben zwakke plekken, indien je een AT class speelt dan doe je er goed aan om deze te weten (schema's staan online, volgens mij op de site van TWI).

* Probeer als team te opereren en dek elkaars flanken etc., dit voorkomt dat je verrast wordt en zorgt echt voor betere resultaten.

* Laat de commander rol voor meer ervaren spelers. Dit in verband met artillery strikes etc.

* Als je squad leader (SL) bent, probeer dan niet voorop te lopen. Je bent een mobiel spawnpunt.

* Ook voor de SL, gebruik je smoke grenades! Zeer belangrijk in maps met veel open grond (Pavlov's House etc.).

* Probeer je naar je klasse te richten. Assault zijn goed in kleine ruimtes (dus room clearing), Riflemen zijn goed in de open ruimte (meer range maar lagere ROF), Machinegunner zijn goed voor zgn. area denial, Snipers spreken voor zich etc.... leer van elke klasse de sterke en zwakke punten en handel daarnaar.

* Probeer niet rechtstreeks in ramen te gaan staan, maar kies positie verder van de opening af en probeer vandaar uit te richten. Zolang jij de vijand ziet maar zij jou niet zit je geramd, logisch... maar kan niet vaak genoeg gezegd worden. Blijven bewegen hoort hier ook bij.

* Luister naar je omgevingsgeluid, vaak kan je aan de wapens horen of er vijanden zitten (gevaarlijk, men kan ook wapens van de vijand oprapen dus niet leidend). Let ook op voetstappen etc.

Dit was even wat ik zo snel kon verzinnen!

:P

Verwijderd

Zhalix schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:52:
Ik heb gisteren ook RO2 gekocht, wat een spel! :D In heb begin was werd ik als de malle afgeknald, maar uiteindelijk wist ik ook 1 of 2 kills te scoren.

Maar wat ik nog steeds niet begrijp, waarom zijn sommige team mates groen en andere weer rood?

(En heeft iemand misschien ook wat tips? :$ )
Dat zijn andere squadmembers die niet tot jouw squad behoren (of fireteam).
Groen is jouw fireteam (FT1, 2, 3) en rood de anderen.

Het hele squadsysteem werkt op dit moment niet echt. Daar moeten ze ook wat anders op verzinnen vind ik.

• Jesh
Hier zitten op zich ook wel gunstige tips tussen plus die tankschema's:

;)

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

er is weer een update :P

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb dus de beta van de game gekocht maar het nog niet gespeeld :F
(sterker nog, 1 had ik ook ooit gekocht voor 5 euro op steam en ook nooit gespeeld)

[ Voor 38% gewijzigd door Kain_niaK op 23-09-2011 03:43 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Nou dan adviseer ik je snel het spel te spelen. je weet niet hoe vet het spel is zo goed en realistisch. het is echt iets anders dan de call of dutys en battlefields vandaag de dag. eindelijk wat frisheid in de shooter genre. ook al is het de 2e wereld oorlog.

lees de rest van deze topic. alles wat ze zeggen is waar 8)
Kain_niaK schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 03:41:
Ik heb dus de beta van de game gekocht maar het nog niet gespeeld :F
(sterker nog, 1 had ik ook ooit gekocht voor 5 euro op steam en ook nooit gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn Meijer schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:20:
Nou dan adviseer ik je snel het spel te spelen. je weet niet hoe vet het spel is zo goed en realistisch. het is echt iets anders dan de call of dutys en battlefields vandaag de dag. eindelijk wat frisheid in de shooter genre. ook al is het de 2e wereld oorlog.

lees de rest van deze topic. alles wat ze zeggen is waar 8)

[...]
Nou, na even doorspelen lijkt het meer op Call of Duty dan op het origineel. Inclusief volautomatische arcade wapenonzin waar iedereen mee rondloopt (mkb.42) die al het realisme, historische accuratesse en balance verstoort.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02:02

Hupske

AFCA

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:49:
[...]

Nou, na even doorspelen lijkt het meer op Call of Duty dan op het origineel. Inclusief volautomatische arcade wapenonzin waar iedereen mee rondloopt (mkb.42) die al het realisme, historische accuratesse en balance verstoort.
huh, dan weet ik niet welk spel jij speelt? Met dit spel kom ik soms 3 a 4 minuten even helemaal niemand tegen, wat met COD wel anders is. En schiet maar eens met een volautomatisch geweer de hele lading leeg, want naar 10 kogels heb je het geweer al helemaal in de lucht zitten.
Of wil je zeggen dat die volautomatische geweren er toen nog niet waren?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:49:
[...]

"volautomatische arcade wapen onzin" ? Wat is er arcade aan een mkb. 42.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pukker schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:37:
[...]

Focusing on the Battle of Stalingrad and the surrounding operations, both German and Russian, from July 1942 to February 1943
Sturmgewehr 44 In service October 1943–May 1945 (Nazi Germany)
Waarbij de Mkb. 42 natuurlijk wel in het veld is gebruikt voor die tijd maar beperkt
A run of these modified MKb 42(H)s in late 1942 and early 1943 produced 11,833 guns for field trials

Kan daar op doelen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Napo op 24-09-2011 17:47 ]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Ik moet zeggen, ik heb nu een paar spelletjes gespeeld en begin steeds beter het spel te begrijpen :) net nog 2 potjes gedaan waarbij ik in de top 10 van mijn team stond! :9~

Stond bijvoorbeeld in de map Apartments* in het eerste gebouw waar ik mijn team coverde. Omdat de tegenpartij niet keek waar ik was, moesten ze constant dekking zoeken. Resultaat 2 gebieden ingenomen :)

Verder stond ik ook bij een deur te wachten en gooide uiteindelijk een frag erin. 2-3 kills... omnomnomnom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje voor de techneuten. ben benieuwd of ik dit spel een beetje redelijk kan spelen op 1440 * 900. volgens can i run it voldoe ik aan de minimum maar niet aan de aanbevolen.

heb:

intel i5 750
4 gb ddr3
radeon 4870 512 mb
rest allemaal vrij standaard dus niet echt van invloed. wel 7200 toeren schijfje

wie o wie kan me het verlossende woord geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou makkelijk moeten kunnen, vooral met die wat lage resolutie.
Wat mij goed helpt is het overclocken van de processor trouwens.

Het spel zou meer gpu afhankelijk moeten zijn maar een goede cpu doet meer wonderen met dit spel, en je cpu is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
hupske schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:19:
[...]

huh, dan weet ik niet welk spel jij speelt? Met dit spel kom ik soms 3 a 4 minuten even helemaal niemand tegen, wat met COD wel anders is. En schiet maar eens met een volautomatisch geweer de hele lading leeg, want naar 10 kogels heb je het geweer al helemaal in de lucht zitten.
Of wil je zeggen dat die volautomatische geweren er toen nog niet waren?
Je kan zeggen wat je wilt maar in CoD kan je ook niet sproeien met je vol automatische wapens. Ja het kan maar het werkt niet.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:23:
even een vraagje voor de techneuten. ben benieuwd of ik dit spel een beetje redelijk kan spelen op 1440 * 900. volgens can i run it voldoe ik aan de minimum maar niet aan de aanbevolen.

heb:

intel i5 750
4 gb ddr3
radeon 4870 512 mb
rest allemaal vrij standaard dus niet echt van invloed. wel 7200 toeren schijfje

wie o wie kan me het verlossende woord geven
Met ongeveer hetzelfde systeem en deze settings loopt het bij mij zeer vloeiend: http://screenshot.xfire.com/s/118147184-4.jpg

intel i7 860
4 gb ddr3
radeon 4850 512 mb @ 4870 clocks
1920 * 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Pukker schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat hij meer doelt op de alomtegenwoordigheid van die wapens in een game die historische accuratesse hoog in het vaandel pretendeert te hebben staan.

De MKb42, als ie uberhaupt in Stalingrad aanwezig was, betreft een prototype wapen waar zeker niet iedere frontsoldaat mee uitgerust werd/kon worden.

Ik stoor mij ook heel erg aan dit wapen, echter ik ben sowieso meestal Elite Rifleman of Machinegunner dus mij zul je er zelden of nooit mee zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoor van veel mensen dat de multiplayer geweldig is, maar singleplayer zonde van je tijd. hoe zit het nu met de statistieken? die waren nogal vaag. mensen die ineens toplevel waren etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
SP is MP maar met bots, dus nogal basic. Wel goed om alles onder de knie te krijgen...

Stats zijn op dit moment nog altijd fubar. Ik ben nu met nog geen 20 uur spelen inmiddels level 87 en hero in Assault, Rifleman en Commander klasse. Lolwut?

Ik ga er van uit dat ze de stats nog wel resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu bezig met het proberen te vinden van een multiplayer game. elke keer als ik wil connecten blijft hij staan met in het scherm "pauze"en trying to connect...

zat erin:

ik snap er nog weinig van. hoe kan je op afstand zien wie je teammaten zijn en wie niet. eerste schot was gelijk een teammaat dood. daarna een tegenstander, maar zag geen verschil :D:D (weet het.. n00b)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:33
In de server naam staat vaak of wel "realism" of juist niet. Met realism aan heb je nog minder HUD in beeld, en ook geen namen naast de poppetjes. Zonder realism verschijnen de namen in beeld als je er op richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even een directe copy paste aan informatie wat ik persoonlijk wel handig vond.
1. When they run, do they carry their weapon in both hands, or one?

2. Which direction are they facing? When on the battlefield, you have a pretty good chance of shooting the enemy when they are on the opposite side of the field, aiming at your direction.

3. What color is the uniform? Too dark to tell? See #2

4. What weapon are they shooting. 7 times out of 10 you can accurately assume that the MP40 is being shot by a German. The other 3? Well, sometimes people will pick up the enemy weapons - which can be a great way to confuse the opposing side (i.e. MP40 being shot by a Russian behind German lines)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon meer spelen, dan heb je het meestal wel goed.
Russen hebben van die gele/aarde kleurige pakken, duitsers van die groen/grijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik heb hem net gekocht voor 16 euro, wat ik een mooie prijs vind voor een nog niet perfect spel. Ben erg benieuwd hou wel van teamwork shooters en vooral eindelijk weer eens good old fashoined 64 man mappen! PC gamen ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet wel zeggen dat dat server vinden gedoe echt drama is.l zodra ik een filter aanpas komen er geen servers. log uit. dan na 15 minuten weer inloggen met dezelfde filters en dan zie ik weer volop servers. snap er geen bal van dat dat zo is. schiet ook niet op. even spelen kan dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:16:
1. When they run, do they carry their weapon in both hands, or one?
Voor welke nation geldt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rgras schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:29:
[...]

Voor welke nation geldt dit?
Axis houden wanneer ze rennen hun wapens in 1 hand vast, Allies met beide.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Speel zelf het meeste Squad Leader waarbij ik mij Fire Teams ook orders geef. Sommige mensen houden er wel rekening meer, overgrote deel doet wat hij wil ;).
Speel dan ook meestal met de SVT-40. Red October Factory vind ik toch wel een van de leukere mappen als aanval en Fallen Fighters is toch wel de minste wat mij betreft.
Wat ik wel mis is echte tank maps zoals ze in Red Orchestra aanwezig waren.

Goede toevoeging vind ik het door de iron-sights kijken van een scoped wapen iets wat overbodig is is het aanpassen van de range van de iron sights, grootste afstand waar ik een kill heb gemaakt is 241 meter maar aanpassen van de iron sight was niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Ik denk dat er dalijk veel custom/community made maps komen. Plus natuurlijk de diverse mods die al in ontwikkeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
vinden jullie ook dat er wat moet gebeuren aan de spawn locaties want het komt vaak voor dat er snipers, mortier granaten of wat dan ook je neer knalt bij de spawn. net wanneer je begint ben je weer dood moet je weer 15 a 20 sec wachten. vet iritant.

5 sec spawn protection ofzo ? zo dat je in ieder geval weg kan rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Gebeurt mij iig zelden, maar ik speel meestal TE en dan heb je daar volgens mij minder last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesh schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:39:
[...]

Ik denk dat hij meer doelt op de alomtegenwoordigheid van die wapens in een game die historische accuratesse hoog in het vaandel pretendeert te hebben staan.

De MKb42, als ie uberhaupt in Stalingrad aanwezig was, betreft een prototype wapen waar zeker niet iedere frontsoldaat mee uitgerust werd/kon worden.

Ik stoor mij ook heel erg aan dit wapen, echter ik ben sowieso meestal Elite Rifleman of Machinegunner dus mij zul je er zelden of nooit mee zien.
Dit dus.
Totaal onzinnig dat TWI de beslissing heeft genomen om voor iedereen de MKB42 en AVT beschikbaar te maken. Dit was totaal niet waar TWI het over had in de previews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dat was in die eerste toch precies hetzelfde? Het is ook nooit goed? Als ze het veranderen ishet fout als ze hetzelfde laten ook?

Edit: Oke dan had ik je bericht niet goed begrepen, als ze het hebben gezegd is het wel wat lame inderdaad. Maar goed het is even afwachten hoe sterk die hero class sowiezo is, als de stats gaan werken.

Niet iedereen rent met zo'n ding rond. Nog steeds class limits, die mp40 is trouwens redelijk OP. Aan de andere kant de game is pas erg kort uit. Even wachten hoe het allemaal uitspeelt.

[ Voor 66% gewijzigd door Postius op 26-09-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Postius schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:33:
Dat was in die eerste toch precies hetzelfde? Het is ook nooit goed? Als ze het veranderen ishet fout als ze hetzelfde laten ook?
Daar gaat het niet om.

Waar het om gaat is dat voor release werd aangegeven dat deze wapens alleen voor de hero class zouden zijn en gelimiteerd tot 1 exemplaar per strijdende partij.

Nu rent iedereen met zo'n ding rond en dat is:
  • Historisch niet correct
  • Niet conform beloften VOOR release
  • Niet eerlijk (dit is discutabel, maar met een bolt action ben je in principe altijd in het nadeel vanwege lagere ROF plus de MKb is belachelijk accuraat op afstanden > 100 meter.)
  • Irritant (subjectief, maar moest het toch even kwijt)
Zie ook het inmiddels grote topic over dit onderwerp op de TWI Fora:

http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=64899

Zoals eerder gezegd, ik ga er van uit dat dit alsnog later gepatcht wordt. De SDK is volgens mij nu uit, dus er zullen een dezer dagen wel fixes e.d. uitkomen.

EDIT: Nog even ter illustratie, zie onderstaand filmpje: dit hoort dus NIET in Red Orchestra thuis!

|:(

[ Voor 8% gewijzigd door Jesh op 26-09-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Dacht even een 64 man game te joinen, maar merk dat sommige maps zich er niet echt goed voor lenen.
Was op Appartments, daar word je toch het meeste gespawnraped aan Allies kant.

Smoke wil nog wel eens helpen, alleen sommige punten zijn erg moelijk door te breken.
En veel spelers gebruiken geen smoke, zou graag willen dat gewoon elke speler minimaal 1 smokegrenade had.

Zelf vind ik de wat kleinere servers (+-30 spelers) leuker spelen omdat je daar wat tactischer te werk kan gaan.

Vermaak me verder prima met RO2.
De game kan onvergevelijk zijn maar soms zo bevredigend :)
Hoop ook dat ze toch gauw eens de stats fixxen.

Zijn er hier mensen op het forum die samenspelen zo nu en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Apartments met 64 spelers is zelfmoord. :P

Nog niet, maar voeg me toe zou ik zeggen... ik ben wel afwijkend online en deze week komt de BF3 beta dus dat zou de RO2 tijd kunnen verminderen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Ok heb je toegevoegd, speel ook niet op vaste basis dus als je online bent vraag ik het gewoon even.
Steam: Protinus, dan weet je wie je een friend requist heeft gedaan ;)

(Ook anderen die spelen mogen me toevoegen)

Kijk zelf ook stiekem wel uit naar BF3 en hoop de tijd te kunnen verdelen tussen deze 2.
Gaan we anders zo daar verder knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Hahaha, ja geen probleem. Ik zit ook echt met smart op de mods voor RO te wachten en dan met name die Vietnam mod (In Country).

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik ga morgen op vakantie, en het enige nadeel is dat ik RO2 nu 2 weken moet missen.
Begon er net zo verslaafd aan te raken....

Overigens ben ik wel benieuwd naar die Mkb 42, na mijn vakantie maar eens uitzoeken hoe ik die bemachtig.
Het lijkt wel alsof het filmpje heel snel afgespeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Is er interesse in een eigen Got-clan server? Heb er nog 1 op de plank liggen , de aanvraag om ranked te mogen worden is al de deur uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zou wel nice zijn, een eigen ranked server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Als het een 56+ slots server is dan kom ik wel eens kijken, minder vind ik niet echt leuk om te spelen. Zeker op mappen als Red October Factory voelt het leeg aan met minder mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Lijkt me leuk, een Got Server.
Misschien ook mijn nick maar eens aanpassen naar iets met GOT in de naam.
Bijvoorbeeld "GOT you", nee das te flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
Napo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:16:
Als het een 56+ slots server is dan kom ik wel eens kijken, minder vind ik niet echt leuk om te spelen. Zeker op mappen als Red October Factory voelt het leeg aan met minder mensen.
Reken maar op een 64 slots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duiveltje666 schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:10:
Is er interesse in een eigen Got-clan server? Heb er nog 1 op de plank liggen , de aanvraag om ranked te mogen worden is al de deur uit ;)
Dat zou geweldig zijn.
Doe dan 40 player, precies goed, boven de 40 schijnen veel spelers performance problemen te krijgen plus 8 van de 10 maps zijn gemaakt voor minder dan 50 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:42:
[...]

Dat zou geweldig zijn.
Doe dan 40 player, precies goed, boven de 40 schijnen veel spelers performance problemen te krijgen plus 8 van de 10 maps zijn gemaakt voor minder dan 50 spelers.
imho liggen die performance issues meer aan de clients dan aan de servers ...
Tenzij de server natuurlijk gewoon niet gemaakt is voor zoveel slots
FYI : Ik heb een dual quadcore online staan @2.33 Ghz , 8 gig ram , Raid 0+1 met een 1 Gbit uplink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Dat zou geweldig zijn.
* Napo vraagt zich af welke maps voor hoeveel spelers gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
[...]

Dat zou geweldig zijn.
Dat lijkt me ook een zalig idee... zoals hierboven al aangegeven, maps zoals Appartments zijn met 64 spelers echt een deathtrap en niet relaxt. Zeker niet voor nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Jesh schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:30:
[...]

Dat lijkt me ook een zalig idee... zoals hierboven al aangegeven, maps zoals Appartments zijn met 64 spelers echt een deathtrap en niet relaxt. Zeker niet voor nieuwe spelers.
TBH zou je de overige mappen "beperken" door het spelen van de map Appartments, overige mappen zijn IMO niet dermate kleinschalig om te klein aan te voelen met 64 man en zou jammer zijn om je server op 1 specifieke map te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Nee klopt, maar in de tijd die ik inmiddels gespeeld heb waren de servers die tot max. 48 man toelieten het fijnste om op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Jesh schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:30:
[...]

Ikz it op 40 man servers en dit lijkt het juist aantal. Op de hele grote mappen is 64 te doen maar dat is eigenlijk aar 2 mappen(weet de namen zo niet) Voor de rest vindt ik 40 voor zover ik de indruk krijg het fijnst. Niet te druk, niet te rustig.

Overigens speel ik het spel pas sinds gister, maar ik heb wel ruime FPS ervaring. En 40 man schijnt allround op alle mappen te kunnen(oke appartments is wat druk maar het is nog steeds te doen)

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 27-09-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Dus de stemmen zijn geteld en 40 man is een goed aantal voor een server :p

Het ligt uiteraard aan de huurder zelf wat hij wil, maar als er een komt neem ik wel een kijkje.
En inderdaad wel een idee iets van -GoT- voor de naam te zetten zoals jopie zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Jaaaa, als iemand van hier een server opzet kom ik zeeeeker spelen. Alleen is straks de BF3 beta eerst aan de beurt...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Leuk een GOT server, ik heb vanuit het TF2 gebeuren altijd nog [GoT] voor mijn naam staan.. laatst werd ik er nog op aangesproken in een buitenlandse server.

Ik ga dan vast en zeker een kijkje nemen, wat ik wel jammer vind is dat mijn stats overhoop zijn gehaald.
Ik ben van level 12 naar level 86 gegaan... slaat helemaal nergens op.. vooral omdat ik nu veel harder kan rennen en sneller kan reloaden |:(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Postius
dreameater schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:39:
Leuk een GOT server, ik heb vanuit het TF2 gebeuren altijd nog [GoT] voor mijn naam staan.. laatst werd ik er nog op aangesproken in een buitenlandse server.

Ik ga dan vast en zeker een kijkje nemen, wat ik wel jammer vind is dat mijn stats overhoop zijn gehaald.
Ik ben van level 12 naar level 86 gegaan... slaat helemaal nergens op.. vooral omdat ik nu veel harder kan rennen en sneller kan reloaden |:(
Ach ff lekker oefenen tot de reset :9
(ik kreeg 88 honour levels erbij voor 1 kill plus 8+ achievements op steam lol)

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 28-09-2011 01:35 ]

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Postius schreef op woensdag 28 september 2011 @ 01:35:
[...]

Ach ff lekker oefenen tot de reset :9
(ik kreeg 88 honour levels erbij voor 1 kill plus 8+ achievements op steam lol)
Ja wachten op die reset inderdaad , maar dat is nog niet bevestigd of wel?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

dreameater schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:23:
[...]

Ja wachten op die reset inderdaad , maar dat is nog niet bevestigd of wel?
TWI heeft nog helemaal niks bevestigd. TWI communiceert daadwerkelijk eigenlijk helemaal niet meer met de ''community''.

• Jesh
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:58:
[...]

TWI heeft nog helemaal niks bevestigd. TWI communiceert daadwerkelijk eigenlijk helemaal niet meer met de ''community''.
Het blijft idd angstvallig stil rond dit onderwerp, zoals ik het zie kan het 2 kanten op:

1) Global reset: Dit heeft als voordeel dat iedereen weer fair begint, en zeker de echte fans willen gewoon grinden daar dit bij de game hoort. Helaas zullen dan hele volksstammen gaan ragen omdat ze al 50+ uur erin gestopt hebben en dus weer opnieuw mogen beginnen.

2) Status quo handhaven: dit heeft als voordeel dat alles zo kan blijven maar dat de hardcore community sneller afhaakt omdat hero-status niet legitiem behaald is/kan worden behaald.

Dit is voor TWI natuurlijk een catch-22 situatie, want wat je ook doet je gaat mensen schofferen.

• Postius
Als je gewoon logisch nadenkt dan komt die reset er wel, is niet heel moeilijk.

TWI zelf is druk bezig met van alles en nog wat, laatst nog heel wat over te doen geweest.

Overigens MBT performance issues, lang leve de consoles hahahaha stomme pc gebruikers.

Kort verhaal lang: Veel consoles titels zien er mooier uit maar zijn minder zwaar voor je systeem(consoles zijn al 7 jaar oud). Iedereen met een pc van 4 jaar oud kan een beetje console titel of high/ultra spelen dus mensen zijn dat gewend

RO2 echter gebruikt veel meer rekenkracht voor schade modellen, ballastics etc. Dit kost veel meer power dan grafische pracht(dwarf fortress lijkt me het beste voorbeeld, mijn vorige pc trok dat spel niet en het heeft ASCII graphics). En alle mensen die klagen dat hun PC het niet trekt wijden het aan TWI want alle andere titels(console ports) draaien wel op ULTRA!!!!1111

Anyway meer dan 95% van de mensen met performance issues voldoen met hun systeem niet aan de minimum eisen op sommige gebieden, ja dan loopt het ook niet.

En mooiere graphics is niet meer rekenpower dan minder mooie als het over een game gaat. Mochten mensen denken: goh wat zwam jij uit je nek, ik wil best even zoeken naar de staff posts van TWI maar dat is ook zo'n werk.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:06:
[...]

Helemaal niet meer is overdreven, sowieso zullen ze wel even 1 of 2 weken vrij nemen (nu?), na het al dat harde werken.
Volgens mij zijn ze nu nog net zo hard aan het werk, als je kijkt wat er nog allemaal aangepast is en aan het worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 28-09-2011 18:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:58:
[...]

Helemaal niet meer is overdreven, sowieso zullen ze wel even 1 of 2 weken vrij nemen (nu?), na het al dat harde werken.

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30
Kom maar op met een goede GOT server :) waar spelen jullie atm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik speel veel op servers die dichtbij 40 man zitten. Maar nog niet echt vaste, komt wel als ik een clan heb dan zit ik wss vaak op clan servers maar zal nog even duren voordat ik echt doorheb wat de goeie servers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk dan zelf de game gekocht. Eerste indruk is erg goed maar de technische problemen zijn toch wel een domper. Al meteen door de stats bug op Honor Level 98 gezet. :P

Ik zal meteen aan een spelerslijstje werken. Zodra de GOT server up is zal ik 'em toevoegen aan de topic start.

Spelerslijst toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Even een korte vraag. Ik heb gisteren het spel gekocht, alleen door mijn slome internetverbinding duurt het 10+ uur om het spel te downloaden. Daarom vroeg ik mij af of het mogelijk is om de dvd op een non-steam computer te downloaden via de bekende netwerken en het vervolgens op steam te installeren.

Weet iemand of dit mogelijk is?

[ Voor 4% gewijzigd door BinaryRun op 02-10-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
RevenNL schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:18:
Even een korte vraag. Ik heb gisteren het spel gekocht, alleen door mijn slome internetverbinding duurt het 10+ uur om het spel te downloaden. Daarom vroeg ik mij af of het mogelijk is om de dvd op een non-steam computer te downloaden via de bekende netwerken en het vervolgens op steam te installeren.

Weet iemand of dit mogelijk is?
Nope. Het is mij nog nooit gelukt. Maar via andere netwerken download je net zo snel toch?

Edit: Waarom log je op die snellere pc dan niet in op je steam account? 8)7 Download je de files en vervolgens zet je ze over met usb stick ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 02-10-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Postius schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:17:
[...]

Nope. Het is mij nog nooit gelukt. Maar via andere netwerken download je net zo snel toch?
Nee, want dat kan ik namelijk op een andere computer doen met een betere internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel steam installeren op die andere computer en RO2 downloaden en dan kan je een backup maken van je spellen, in dit geval RO2 met steam, deze dan op dvd branden, zou moeten lukken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
Kleine update , ben nu bezig de RO2-server te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:48:
Je kan wel steam installeren op die andere computer en RO2 downloaden en dan kan je een backup maken van je spellen, in dit geval RO2 met steam, deze dan op dvd branden, zou moeten lukken.
Ik heb daar geen admin rechten. Ach ja, dan gaan we maar door op deze manier. (Helaas heb ik maar 8 uur per dag werkend internet.)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/xwr2v.png

Heeft iemand een idee hoe lang dit nog duurt? Ik ben ern namelijk ondertussen achter dat de tijd van de steam-downloader totaal niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik kom op 13,5 uur ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Kom op, zo moeilijk is ie niet.
Je download is aardig constant, maar laten we rekenen met 100 kb/s.
Je moet 8 Gb = 80.000 x 100 kb.
80.000 / 3.600 = ongeveer 24 uur downloaden in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
Heren , de server is online .. PM Me voor het ip , hij moet getest worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
Hallo, Ik heb red orchestra 2 gedownload :X om te kijken of het echt wat was :*) . En wat een tof spel! Ik wou hem nu kopen maar moet dat via steam? ben zelft namelijk niet zo fan van steam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
Pukker schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:01:
Hallo, Ik heb red orchestra 2 gedownload :X om te kijken of het echt wat was :*) . En wat een tof spel! Ik wou hem nu kopen maar moet dat via steam? ben zelft namelijk niet zo fan van steam :)
helaas wel , wat zijn je bezwaren tegen steam dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
duiveltje666 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:05:
[...]

helaas wel , wat zijn je bezwaren tegen steam dan? :)
Heb het liefste het spel op een dvd'tje :)
Dan wordt het een steam account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Pukker schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:38:
[...]

Heb het liefste het spel op een dvd'tje :)
Dan wordt het een steam account aanmaken.
Welkom in 2011!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkiewikkie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-02 15:41
Pukker schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:01:
Er is wel een retail versie van RO2 op dvd. Je moet hem dan wel activeren op Steam. Zie hier RO2 in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
ikkiewikkie schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:30:
[...]

Er is wel een retail versie van RO2 op dvd. Je moet hem dan wel activeren op Steam. Zie hier RO2 in de pricewatch.
Oke super! ga ik er zo snel mogelijk 2 bestellen. Een voor mij en een voor me broer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Pukker schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Oke super! ga ik er zo snel mogelijk 2 bestellen. Een voor mij en een voor me broer. :)
OF je koopt hem voor 16 euro. Btw je zult altijd steam moeten hebben voor RO2. Tis toch een steamworks title?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
Postius schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:03:
[...]

OF je koopt hem voor 16 euro. Btw je zult altijd steam moeten hebben voor RO2. Tis toch een steamworks title?
Waar kan ik hem dan voor 16,- euro krijgen? bij steam zelf is hij toch 35 euro? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyguys
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03-2024
Pukker schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:27:
[...]

Waar kan ik hem dan voor 16,- euro krijgen? bij steam zelf is hij toch 35 euro? ;)
misschien op zo een site waar je gamekeys voor steam kunt kopen ;) ?

Niet 100% zeker.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Hmm... voor 17 kan je deze kopen op Elitekeys.com, na ervaring zijn ze echter niet zo betrouwbaar en kan levering een paar dagen duren.

Zelf zou ik voor g2play.net gaan. (heb hem daar zelf ook gekocht) De key kost daar 19,99 en ik had de key met 5 minuten.

P.S. In retail is hij voor €23,- bij gamemania.

[ Voor 8% gewijzigd door BinaryRun op 03-10-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
RevenNL schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:10:
Hmm... voor 17 kan je deze kopen op Elitekeys.com, na ervaring zijn ze echter niet zo betrouwbaar en kan levering een paar dagen duren.

Zelf zou ik voor g2play.net gaan. (heb hem daar zelf ook gekocht) De key kost daar 19,99 en ik had de key met 5 minuten.

P.S. In retail is hij voor €23,- bij gamemania.
g2play vind ik juist een vrij slechte service hebben, athans zeker 3 tot 4 jaar terug dus zelf heb ik die afgeschreven. Maar er zijn letterlijk 10tallen sites die 100% veilig en legaal zijn. Steamunpowered is een goed begin om er achter te komen welke winkels goed zijn

Edit: Wat woordjes bijgevoegd. Overigens benadruk is dat het in het verleden was mijn ervaring met g2play dus ik kan niks over de huidige stand van zaken bij hun zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 03-10-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Postius schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:06:
[...]

g2play vind ik juist een vrij slechte service hebben, athans zeker 3 tot 4 jaar terug dus zelf heb ik die afgeschreven. Maar er zijn letterlijk 10tallen sites die 100% veilig en legaal zijn. Steamunpowered is een goed begin.
Ik gebruik ze zelf pas sinds December, maar heb er al bijna €200,- zonder problemen uitgegeven. Steamunpowered.com geeft alleen een lijst, maar verkoopt zelf niet. Je kan trouwens op cdkeyprices.com de prijzen van key stores vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zat net op het forum van Tripwire, het is officieel :)

De stats worden gereset voor iedereen, dus nu begint iedereen op 0 en kunnen we echt zien wie goede spelers zijn ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 10:19
dreameater schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:07:
Zat net op het forum van Tripwire, het is officieel :)

De stats worden gereset voor iedereen, dus nu begint iedereen op 0 en kunnen we echt zien wie goede spelers zijn ;)
Yes _/-\o_ alweer een tijdje niet meer gespeeld. nu nog de bugs/mods en het wordt geweldig.

[ Voor 99% gewijzigd door RaiseCain op 04-10-2011 12:17 . Reden: iets te snel geklikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Goed nieuws, heb zelf ook het spel niet meer aangeraakt vanwege de stats bug.
Maar rustig aan weer oppakken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Waarom zou je niet spelen vanwege een stats-bug?......slaat nergens op? :? 8)7 (nogthans mag je doen wat je wilt).

De reden waarvoor js speelt is over het algemeen lol maar goed, ik speel spelletjes omdat ik het leuk vindt perks of geen perks maar dat is anno 2011 ook een alweer achterhaalde stelling. Een MP shooter zonder levelling is waardeloos!

[ Voor 51% gewijzigd door Postius op 05-10-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Die emoticons van je slaan nergens op..
Wil gewoon alles zelf vrij spelen, je kan opzich wel oefenen etc. maar wil ergens voor spelen en weten dat ik dat zelf behaalt heb.

knip

[ Voor 99% gewijzigd door psychoclown op 05-10-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Het mag hier wel wat vriendelijker, wat een ieder doet moet hij of zij zelf weten.
Laat elkaar gewoon in zijn eigen waarde graag.

[ Voor 83% gewijzigd door psychoclown op 05-10-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Maak de volgende keer liever een topicreport :)

[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 05-10-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_eYes
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 10:18
Voor de ATI Crossfire gebruikers:
De nieuwe ATI Catalyst Application Profiles 11.9 CAP 1 zijn nu ook beschikbaar AMD CrossFireX Application Profiles
Release Notes:
New profiles added to this release:
- Red Orchestra 2 – Improves CrossFire Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
hopelijk gaan ze de drawcall problemen verbeteren. Heb ongeveer een constante fps van 20 en dat is maar zo-zo speelbaar. Ik weet dat ik niet een van de beste laptops heb voor gamen, maar als ze de drawcall probleem oplossen zou ik een veel betere fps moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
Heren , met veel genoegen kan ik U de geboorte van onze RO2 server aankondigen .

Het was een zeer pijnlijke bevalling , de baby weegt 64 slots en luistert naar de geweldige naam 62.212.72.138:7777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duiveltje666 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:07:
Heren , met veel genoegen kan ik U de geboorte van onze RO2 server aankondigen .

Het was een zeer pijnlijke bevalling , de baby weegt 64 slots en luistert naar de geweldige naam 62.212.72.138:777
Aah bah 65 players. Veels te veel voor 9 van de 10 maps. Maar toch, goed gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Server toegevoegd aan de topicstart. Zal hem zo snel mogelijk uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RevenNL schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:44:
[...]

Heeft iemand een idee hoe lang dit nog duurt?
Al klaar? Nu net een nieuwe patch uit, 4 gig!
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:12:
Server toegevoegd aan de topicstart. Zal hem zo snel mogelijk uitproberen. :)
ik mis nog een 7 in het poortnummer , my bad ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste