Dat groen/rood is misschien fireteams? Ik begrijp niet goed wat je bedoelt...
Tips, sure... hier volgen een paar (ik ga ervan uit dat je al vaker FPS gespeeld hebt, de meest gangbare zaken komen natuurlijk in elke FPS terug zoals het kennen van de maps etc.):
* Beweeg zoveel mogelijk in dekking, bij deze game kan elk moment van niet gedekt bewegen je laatste zijn.
* Gebruik SHIFT om in te zoomen als je iron sights op hebt... dit werkt echt perfect, ook met de LMG bijvoorbeeld.
* Gooi niet klakkeloos overal granaten naar binnen, FF is volgens mij meestal aan.
* Zie je een LMG teammate (dus die met de MG34) dan kan je met de use key ammo geven, ik raad aan om dit altijd te doen. Ze raken snel door ammo heen, maar zijn superbelangrijk indien goed opgesteld.
* Vuur niet klakkeloos op alles wat beweegt, dit voorkomt teamkills. (no brainer, maar moest ik toch ff kwijt)
* Tanks hebben zwakke plekken, indien je een AT class speelt dan doe je er goed aan om deze te weten (schema's staan online, volgens mij op de site van TWI).
* Probeer als team te opereren en dek elkaars flanken etc., dit voorkomt dat je verrast wordt en zorgt echt voor betere resultaten.
* Laat de commander rol voor meer ervaren spelers. Dit in verband met artillery strikes etc.
* Als je squad leader (SL) bent, probeer dan niet voorop te lopen. Je bent een mobiel spawnpunt.
* Ook voor de SL, gebruik je smoke grenades! Zeer belangrijk in maps met veel open grond (Pavlov's House etc.).
* Probeer je naar je klasse te richten. Assault zijn goed in kleine ruimtes (dus room clearing), Riflemen zijn goed in de open ruimte (meer range maar lagere ROF), Machinegunner zijn goed voor zgn. area denial, Snipers spreken voor zich etc.... leer van elke klasse de sterke en zwakke punten en handel daarnaar.
* Probeer niet rechtstreeks in ramen te gaan staan, maar kies positie verder van de opening af en probeer vandaar uit te richten. Zolang jij de vijand ziet maar zij jou niet zit je geramd, logisch... maar kan niet vaak genoeg gezegd worden. Blijven bewegen hoort hier ook bij.
* Luister naar je omgevingsgeluid, vaak kan je aan de wapens horen of er vijanden zitten (gevaarlijk, men kan ook wapens van de vijand oprapen dus niet leidend). Let ook op voetstappen etc.
Dit was even wat ik zo snel kon verzinnen!