Hier nog steeds niks hoor, kan nog geen profielfoto adden
.
Ik vind Google+ een interessant project/medium. Ik zie ook wel veel potentie voor bedrijven/merken etc. Alleen al hoe het nu is ingericht, maar Google belooft dat het voor bedrijven nog veel meer opties gaan krijgen, dus ik ben zeer benieuwd naar waar ze mee gaan komen.
Ik mis nog wel een aantal dingen, of dingetjes die net iets anders zouden kunnen:
Het is jammer dat je geen quote functie hebt in lange threads. (of iets als threaded view, hoewel ik daar niet heel erg fan van ben).
Bij het sharen van content kun je nu aangeven met welke circles je dat wilt doen. Er zijn echter ook zat situaties dat je juist één circle wilt uitsluiten. Voor de mensen met weinig circles is er geen probleem, maar als je er veel hebt dan zul je ze toch allemaal apart moeten toevoegen. Een oplossing als 'share with all circles, except' lijkt me wel handig.
En in je hoofdstream zou ik graag meer controle hebben over circles die ik daar niet in wil hebben of misschien wel bepaalde users niet (dan klik ik wel op circle-streams als ik die wil zien).
Ik mis nog wel een aantal dingen, of dingetjes die net iets anders zouden kunnen:
Het is jammer dat je geen quote functie hebt in lange threads. (of iets als threaded view, hoewel ik daar niet heel erg fan van ben).
Bij het sharen van content kun je nu aangeven met welke circles je dat wilt doen. Er zijn echter ook zat situaties dat je juist één circle wilt uitsluiten. Voor de mensen met weinig circles is er geen probleem, maar als je er veel hebt dan zul je ze toch allemaal apart moeten toevoegen. Een oplossing als 'share with all circles, except' lijkt me wel handig.
En in je hoofdstream zou ik graag meer controle hebben over circles die ik daar niet in wil hebben of misschien wel bepaalde users niet (dan klik ik wel op circle-streams als ik die wil zien).
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Maar volgens mij onthoudt ie je meest recente circle selecties, dus als je dat 1 keer doet dan kun je de volgende keer diezelfde circles snel selecteren door op '+ Add more people' te klikken en dan jouw circle 'groep' onderaan in het menu te selecteren.
Games zijn nu officieel gelanceerd op Google+
https://plus.google.com/1...5115863/posts/NjVBQwNL8ZM
Het rolt de komende dagen voor iedereen uit. Voor mij is het nog niet beschikbaar. Wat ik iig heel goed vind is dat ze het zo hebben gedaan dat als je van games houdt je kan gamen, maar als je niet van games houdt je er ook geen last van hebt (zoals bij facebook). Er komen dus geen berichten van games in je stream etc).
https://plus.google.com/1...5115863/posts/NjVBQwNL8ZM
Het rolt de komende dagen voor iedereen uit. Voor mij is het nog niet beschikbaar. Wat ik iig heel goed vind is dat ze het zo hebben gedaan dat als je van games houdt je kan gamen, maar als je niet van games houdt je er ook geen last van hebt (zoals bij facebook). Er komen dus geen berichten van games in je stream etc).
Klopt, maar dat is nog steeds niet erg overzichtelijk als je veel circles hebt. Stel dat je 10 circles hebt, en bij wijze van demonstratie van mijn punt, 10 verschillende keren iets post waarbij er steeds 1 circle dat niet mag zien;Mottebelke schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:49:
Maar volgens mij onthoudt ie je meest recente circle selecties, dus als je dat 1 keer doet dan kun je de volgende keer diezelfde circles snel selecteren door op '+ Add more people' te klikken en dan jouw circle 'groep' onderaan in het menu te selecteren.
heb je een waslijst van 10 verschillende combo's bestaande uit 9 verschillende circles. Succes met zoeken naar de juiste.
En dan heb ik het nog niet eens over de combinaties waarvan er 2 of 3 circles iets niet mogen zien. Is het dan niet handiger om 1 circle aan te klikken die je wilt excluden?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Heb je al Feedback naar Google gestuurd?LuNaTiC schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:14:
[...]
Klopt, maar dat is nog steeds niet erg overzichtelijk als je veel circles hebt. Stel dat je 10 circles hebt, en bij wijze van demonstratie van mijn punt, 10 verschillende keren iets post waarbij er steeds 1 circle dat niet mag zien;
heb je een waslijst van 10 verschillende combo's bestaande uit 9 verschillende circles. Succes met zoeken naar de juiste.
En dan heb ik het nog niet eens over de combinaties waarvan er 2 of 3 circles iets niet mogen zien. Is het dan niet handiger om 1 circle aan te klikken die je wilt excluden?
Het is een Beta status, dus vooral nu zal er veel naar de feedback gekeken worden, en zullen tekortkomingen en tips van gebruikers eerder doorgevoerd kunnen worden.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
nog niet, kan ik nog wel even doen.al zal dit vast al eerder doorgegeven zijn door tig duizend andere gebruikers. of trap ik dan in een valkuil dat iedereen dat denkt, of dat het net zoals werkt bij stemmen ("wat maakt die ene extra stem nu uit")
Ik moet zeggen dat het nieuwe games gedeelte heel 'slick' in elkaar zit. Geen berichten in je streams gelukkig. Angry Birds even geprobeerd, en het lijkt te werken zoals het met de Chrome plugin ook werkt... soepel. Het ranking systeem met de personen in je circles is een fijne toevoeging.
Enige wat ik tot nu toe miste is dat het games gedeelte niet opent in een nieuw scherm/tab. Als je nu even een bericht wil plaatsen, en dus op het overzicht logo klikt dan ben je ook gelijk uit het spelletjes gedeelte...
Enige wat ik tot nu toe miste is dat het games gedeelte niet opent in een nieuw scherm/tab. Als je nu even een bericht wil plaatsen, en dus op het overzicht logo klikt dan ben je ook gelijk uit het spelletjes gedeelte...
Goh, ik wou het games gedeelte eens proberen maar de meeste werken blijkbaar niet?
Bvb bij wild ones krijg ik gewoon een blauwe kader waar het spel zou moeten zijn, en bij zombie lane zie ik gewoon de banner, en de bovenste balk met free gifts etc.
Heeft nog iemand dit probleem?
Bvb bij wild ones krijg ik gewoon een blauwe kader waar het spel zou moeten zijn, en bij zombie lane zie ik gewoon de banner, en de bovenste balk met free gifts etc.
Heeft nog iemand dit probleem?
@matz, de google+ balk blijft staan bij games, dus daar kan je ook gewoon een bericht/update mee plaatsen. Of anders open je de games tab zelf in een nieuwe tab door te klikken met scrolwieltje ipv linkermuisknop.
@Simon Verhoeven, ja idd de twee games die jij noemt werken bij mij ook niet. De rest werkt wel voor mij. Dus de meeste werken maar een paar niet
Maarja het games gedeelte is net uit en het is nog testfase dus dat zullen ze wel fixen.
@Simon Verhoeven, ja idd de twee games die jij noemt werken bij mij ook niet. De rest werkt wel voor mij. Dus de meeste werken maar een paar niet
Inderdaad, maar ik heb in ieder geval het maar even gerapporteerd. Want het principe van "Iemand anders zal het wel al gerapporteerd hebben/ze zullen het zelf wel merken" vind ik zelf een beetje gevaarlijk. Beter een bug report teveel dan te weinig.
Ja daar heb je gelijk in, beter een keer te veel dan te weinig.
Al ben ik het niet met je eens dat het in een nieuw tabblad geopend moet worden, ik vind het wel fijn zo, en als ik hem wel in een tabblad wil hebben doe ik dat zelf wel. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak ;-)
edit: @SuperVeloce, eigenlijk zit je niet in het goede topic hiervoor, maar ik heb je toch maar even een uitnodiging gestuurd.
Al ben ik het niet met je eens dat het in een nieuw tabblad geopend moet worden, ik vind het wel fijn zo, en als ik hem wel in een tabblad wil hebben doe ik dat zelf wel. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak ;-)
edit: @SuperVeloce, eigenlijk zit je niet in het goede topic hiervoor, maar ik heb je toch maar even een uitnodiging gestuurd.
[ Voor 18% gewijzigd door JelleNL op 13-08-2011 17:24 ]
iemand toevallig een invite over?
bij voorbaad dank
Thanks Jelle!!
bij voorbaad dank
Thanks Jelle!!
[ Voor 48% gewijzigd door SuperVeloce op 13-08-2011 17:34 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Oh sorry haha, but thanks!JelleNL schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:08:
Krijg alleen geen foto ge-upload als profiel-pic.. foutmelding..
[ Voor 11% gewijzigd door SuperVeloce op 13-08-2011 17:48 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ook weer eens gekeken omdat ik las over die games. Vanuit mijn appsaccount krijg ik nu een mooie reclamepagina over Google Plus en dat het niet werkt voor apps accounts met een linkje naar meer informatie. Er is dus al iets veranderd
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb linkje naar Google+ invites in m'n GoT signature gezet.
Hoewel ik de indruk heb dat als iemand nu nog een Google+ invite wil hebben er erg gemakkelijk aan te komen is. Toch?
Hoewel ik de indruk heb dat als iemand nu nog een Google+ invite wil hebben er erg gemakkelijk aan te komen is. Toch?
Weer een kleine wijziging. De navigatie bar bovenin blijft nu staan als je omlaag scrollt. Maar alleen als je een groot scherm gebruikt. Bij een kleiner scherm of laag venster verdwijnt de balk wel weer. Grappig.
Ook leuk, rechtstreeks vanuit YouTube een HangOut starten. (Bij een YouTube filmpje op 'Delen' klikken: Watch with your friends. Start a Google+ Hangout.)
Ook leuk, rechtstreeks vanuit YouTube een HangOut starten. (Bij een YouTube filmpje op 'Delen' klikken: Watch with your friends. Start a Google+ Hangout.)
[ Voor 27% gewijzigd door Fiber op 19-08-2011 16:27 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ja zag het van die navigatie bar, moest er wel ff aan wennen maar het is denk wel handig. Ook wel weer echt iets voor google dat ze bedacht hebben dat hij alleen blijft staan bij grote schermen en dat als je je venster kleiner maakt de bar gewoon meescrolt.
Is het echt zo dat die blijft staan op grote schermen? Hier schuift die mee naar beneden op een 24inch scherm dat naar mijn idee toch onder de categorie ''grote schermen'' valt. Toch..?
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Vreemd, bij mij schuift 'ie hier (op het zelfde scherm) ook gewoon weer weg, terwijl hij het gisteren (of eergisteren?) het gewoon deed. Misschien dat ze het weer teruggedraaid hebben of dat ze de minimum grote voor 'grote schermen' hebben veranderd?
Ik heb hier trouwens maar een 19inch scherm, maar zoals ik al zei bleef de balk gister wel staan maar nu niet meer.
Ik heb hier trouwens maar een 19inch scherm, maar zoals ik al zei bleef de balk gister wel staan maar nu niet meer.
Vandaag 11 A.M. Pacific komt er als het goed is een grote aankondiging van een concurrent van G+. Het gaat on deze post van een high profile G+ gebruiker Robert Scoble (https://plus.google.com/u/0/111091089527727420853/posts) "Dear Google+ community. Tomorrow you will see several articles saying that Google+ has been matched by a competitor (my NDA ends at 11 a.m. Pacific)."
Hij is sowieso een interessante persoon om te volgen als je een beetje op de hoogte wil blijven van de G+ ontwikkelingen
Hij is sowieso een interessante persoon om te volgen als je een beetje op de hoogte wil blijven van de G+ ontwikkelingen
Ik vraag me af of het door gaat breken. Zo lyrisch en zeker als ik eerst was, zo moeizaam lijkt het nu te gaan worden. Ik zie alleen maar techies. Normale zielen boeit het he-le-maal niks. En laten we eerlijk zijn, als ze Facebook aan willen pakken, heb je de gewone, niet tech savy mensen toch hard nodig...
Het is nog steeds "invite only". Tevens nog geen mogelijkheid om bedrijvenpagina's in te richten. Het is en blijft nog steeds het snelst groeiende social media platform. Wat Google betreft is het niet zo maar een product maar dé manier van bedrijfsvoering voor de komende jaren, dat betekent dus ook dat ze Google+ niet zo maar aan de kant zetten..
Google+ is het snelst groeiende sociale netwerk, wat betreft inactieve gebruikers. 83% van de accounts zijn inactief.
Overigens zijn studenten het netwerk aan het overnemen van de engineers. Meer info > http://bimeanalytics.com/...-user-statistics-part-ii/
Ze zullen snel met iets nieuws moeten komen en veel meer functies erin moeten gooien, want het internetvolk probeert iets een maand of 2 en is daarna weg. Ik heb het vanaf het begin en doe er eigenlijk niets mee, omdat mijn kennissen allemaal op Facebook zitten. Daarnaast is het een gemis dat er geen bedrijvenpagina`s zijn.
De tijd zal het leren.
Overigens zijn studenten het netwerk aan het overnemen van de engineers. Meer info > http://bimeanalytics.com/...-user-statistics-part-ii/
Ze zullen snel met iets nieuws moeten komen en veel meer functies erin moeten gooien, want het internetvolk probeert iets een maand of 2 en is daarna weg. Ik heb het vanaf het begin en doe er eigenlijk niets mee, omdat mijn kennissen allemaal op Facebook zitten. Daarnaast is het een gemis dat er geen bedrijvenpagina`s zijn.
De tijd zal het leren.
Met ^^
Heel heel veel users zijn alweer vertrokken, en ik sta zelf ook op dat punt. Sta niet te wachten op weer een social netwerk om bij te houden. Ja, ik zie zeer zeker de toegevoegde waarde, maar als niet iedereen overstapt of op zijn minst ook actief wordt, houdt het voor mij ook snel op.
Heel heel veel users zijn alweer vertrokken, en ik sta zelf ook op dat punt. Sta niet te wachten op weer een social netwerk om bij te houden. Ja, ik zie zeer zeker de toegevoegde waarde, maar als niet iedereen overstapt of op zijn minst ook actief wordt, houdt het voor mij ook snel op.
Ikzelf gebruik Google+ wel actief, maar vooral omdat ik geen Facebook heb en ook niet van plan ben Facebook te gaan gebruiken. Gelukkig heb ik een paar mensen in mijn familie en vrienden kringen die G+ ook nog wel eens gebruiken.
Wel zie ik dat een aantal collega's die via mij aan hun G+ invite gekomen zijn er niet of nauwelijks gebruik van maken. En inderdaad zie ik ook wel dat Google het initiële momentum aan het verliezen is. Op basis van hype haal je mensen binnen, maar daarmee houd je ze niet binnen.
Wel zie ik dat een aantal collega's die via mij aan hun G+ invite gekomen zijn er niet of nauwelijks gebruik van maken. En inderdaad zie ik ook wel dat Google het initiële momentum aan het verliezen is. Op basis van hype haal je mensen binnen, maar daarmee houd je ze niet binnen.
Ik heb facebook aangemaakt om te kunnen vergelijken.
Er is natuurlijk veel meer mogelijk dan met G+ en dan ook nog omdat het veel meer gebruikers heeft.
Maar geef mij G+ maar.
1 Ding zou ik wel graag anders willen hebben bij de online (pc) versie, dat je de locatie aan kan passen.
Ik woon volgens hem in Vught terwijl ik toch 100% zeker daar een km of 10 vandaan woon..
Oké het is hier niet groot maar ik neem aan dat het Maaskantje inmiddels toch wel op een kaart zou moeten staan
Bij de mobiele versie kan je zelf de locatie aanpassen dat zou hier ook moeten kunnen.
Of het moet mogelijk zijn dmv..... vertel het maar, ik hoor het graag.
Er is natuurlijk veel meer mogelijk dan met G+ en dan ook nog omdat het veel meer gebruikers heeft.
Maar geef mij G+ maar.
1 Ding zou ik wel graag anders willen hebben bij de online (pc) versie, dat je de locatie aan kan passen.
Ik woon volgens hem in Vught terwijl ik toch 100% zeker daar een km of 10 vandaan woon..
Oké het is hier niet groot maar ik neem aan dat het Maaskantje inmiddels toch wel op een kaart zou moeten staan
Bij de mobiele versie kan je zelf de locatie aanpassen dat zou hier ook moeten kunnen.
Of het moet mogelijk zijn dmv..... vertel het maar, ik hoor het graag.
Ik heb ook 2 Gplussers in mijn kring die actief zijn, als enige, allebei hebben ze geen Facebook. Diegene die Facebook heeft komt nooit op Google+.Haay schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:31:
Ikzelf gebruik Google+ wel actief, maar vooral omdat ik geen Facebook heb en ook niet van plan ben Facebook te gaan gebruiken. Gelukkig heb ik een paar mensen in mijn familie en vrienden kringen die G+ ook nog wel eens gebruiken.
Eigenlijk beschrijf je hier juist het probleem van Google+. Die paar mensen die geen Facebook hadden doen wel aan Google+ (waarom is mij nog steeds niet helemaal duidelijk overigens), terwijl Google+ alleen groot gaat worden als de Facebook massa gaat overstappen.
De functies die Google+ heeft doen het best goed en op sommige fronten zijn ze beter dan Facebook. Helaas is het zo dat niet altijd het 'beste' netwerk als winnaar uit de strijd komt. Een goed werkend sociaal netwerk maken is niet zo moeilijk voor Google, nu nog gebruikers zien te vinden die daadwerkelijk gaan delen.
In mijn kringen zie toch al veel dialogen en interessante posts verschijnen (vnml tech en social media mensen).
Nogmaals, het is nog steeds invite only, bovendien doet Google verder niets aan advertising of iets dergelijks in hun eigen producten (google search, Gmail, etc.) Indien ze hiermee gaan starten verwacht ik dat er weer een veel grotere buzz gaat ontstaan en ook de massa kennis gaat maken met G+. Het is nog steeds het snelst groeiende sociale netwerk ooit. Dat wij nu al denken "is het dit"? is meer omdat we er zo vroeg kennis mee hebben gemaakt..
Maar goed, ik ben benieuwd wat er vanavond wordt aangekondigd door "een geduchte concurrent" (zie mijn post op de vorige pagina).
Nogmaals, het is nog steeds invite only, bovendien doet Google verder niets aan advertising of iets dergelijks in hun eigen producten (google search, Gmail, etc.) Indien ze hiermee gaan starten verwacht ik dat er weer een veel grotere buzz gaat ontstaan en ook de massa kennis gaat maken met G+. Het is nog steeds het snelst groeiende sociale netwerk ooit. Dat wij nu al denken "is het dit"? is meer omdat we er zo vroeg kennis mee hebben gemaakt..
Maar goed, ik ben benieuwd wat er vanavond wordt aangekondigd door "een geduchte concurrent" (zie mijn post op de vorige pagina).
In die post van Robert Scoble zei iemand als reactie:D-Ed schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:09:
Waarop Robert Scoble antwoordde:I'm still having an issue with - why are my friends going to move from Facebook? Somebody may come out with something better (and hey maybe G+ is it) but if I can't get people to move then it doesn't matter.
Dit is een duidelijke hint dat vandaag (vanavond Nederlandse tijd) Facebook met verbeteringen komt waarmee mensen die al op Facebook zitten nog veel minder graag over willen stappen naar G+.that is the $64,000 question and it will become a $128,000 question tomorrow for Google's +Vic Gundotra
Groei van een sociaal netwerk ontstaat niet door marketing, maar door mond-op-mond reclame, die zal toch echt van gebruikers moeten komen.D-Ed schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:09:
Nogmaals, het is nog steeds invite only, bovendien doet Google verder niets aan advertising of iets dergelijks in hun eigen producten (google search, Gmail, etc.) Indien ze hiermee gaan starten verwacht ik dat er weer een veel grotere buzz gaat ontstaan en ook de massa kennis gaat maken met G+.
Heb je daar cijfers van? Ik hoor het vaker, maar kan nou nergens echt duidelijke cijfers vinden. Enkel over unieke bezoekers, maar dat is niet echt boeiend voor een netwerk.Het is nog steeds het snelst groeiende sociale netwerk ooit.
Precies mijn gedachte. Let op, volledige circles implementatie... Dag G+. (Door de redenen die hierboven al genoemd waren).Haay schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:22:
[...]
Dit is een duidelijke hint dat vandaag (vanavond Nederlandse tijd) Facebook met verbeteringen komt waarmee mensen die al op Facebook zitten nog veel minder graag over willen stappen naar G+.
Voor mijn gevoel had Google direct de poorten wagenwijd open moeten zetten en direct iedereen naar binnen moeten trekken. Dan was het balletje wellicht gaan rollen. Nu gaat het allemaal wel erg langzaam. Maar wie weet is dat ingecalculeerd en gaan ze voor succes op de lange termijn. Ik denk denk toch dat ze het nog lang niet opgeven en het netwerk langzaam aan steeds aantrekkelijker en onvermijdelijker gaan maken. Het mooiste zou zijn als ze gingen samenwerken, zodat je met 1 profiel direct op G+, FB, Twitter, Flickr, MSN, etc. etc. zit, maar dat zal wel nooit gebeuren.
Cool, G+ integratie in Gmail: http://gizmodo.com/583344...osts-coming-soon-to-gmail
Cool, G+ integratie in Gmail: http://gizmodo.com/583344...osts-coming-soon-to-gmail
[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 23-08-2011 15:49 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk dat Google+ pas echt groter kan worden als google zijn diensten nog meer in elkaar verweeft. Dus dat je bijvoorbeeld foto's die je via google+ upload ook in picassa kan beheren (wat al kan maar ik kan ff niet zo snel een ander voorbeeld verzinnen).
Persoonlijk denk ik, dat het ideaal zou zijn, als je gewoon een google account hebt met google account webspace. Waar je alles opslaat. Dus niet zoals nu, losse webspace voor picassa, gmail, google docs. Maar een bulk webspace voor alles.
Waarna je dan bijvoorbeeld AL je afbeeldingen kan beheren in picassa (dus je email afbeeldingen, google+ afbeeldingen, etc). Dus dat je de afbeeldingen die je op google+ deelt, ook via picassa kan beheren MAAR dat enkel mensen in google+ deze kunnen zien bijvoorbeeld.
Hetzelfde geldt dan voor documenten, films, sociale stuff, etc.
Persoonlijk denk ik, dat het ideaal zou zijn, als je gewoon een google account hebt met google account webspace. Waar je alles opslaat. Dus niet zoals nu, losse webspace voor picassa, gmail, google docs. Maar een bulk webspace voor alles.
Waarna je dan bijvoorbeeld AL je afbeeldingen kan beheren in picassa (dus je email afbeeldingen, google+ afbeeldingen, etc). Dus dat je de afbeeldingen die je op google+ deelt, ook via picassa kan beheren MAAR dat enkel mensen in google+ deze kunnen zien bijvoorbeeld.
Hetzelfde geldt dan voor documenten, films, sociale stuff, etc.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Lijkt erop dat dit de verbeteringen zijn die aangekondigd zouden worden.Haay schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:22:
[...]
In die post van Robert Scoble zei iemand als reactie:
[...]
Waarop Robert Scoble antwoordde:
[...]
Dit is een duidelijke hint dat vandaag (vanavond Nederlandse tijd) Facebook met verbeteringen komt waarmee mensen die al op Facebook zitten nog veel minder graag over willen stappen naar G+.
Opzich zijn het idd erg G+ achtige verbeteringen, maar volgens mij is het geen bedreiging voor het circles concept van G+. Als ik het zo zie gaan op facebook erg weinig mensen deze nieuwe feature (kiezen met wie je je post wilt delen), omdat je dan eerst weer op 'costum' moet klikken en dan weer mensen moet gaan selecteren etc.
Maarja misschien zullen er nu idd miss wat mensen zijn die zeggen van 'ja op facebook kan ik toch ook kiezen met wie ik het wil delen dus ik blijf op FB'.
We zullen zien.
Verder denk ik niet dat google na een maandje de handdoek in de ring gooit als G+ even niet zo lekker loopt met gebruikersaantallen etc, denk dat succes hebben met G+ erg belangrijk is voor ze.
Je kunt ook de conclusie trekken dat Facebook-users het geen ene biet interesseert met wie ze info delen. Dus boeit het hele Circles principe ook niet. Op tech fora kom je die privacy discussie regelmatig tegen. Google+ heeft dat goed door, dus slaat het bij de techies aan, maar ze vergeten dat 99% het gewoonweg niet boeit.JelleNL schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:12:
[...]
Opzich zijn het idd erg G+ achtige verbeteringen, maar volgens mij is het geen bedreiging voor het circles concept van G+. Als ik het zo zie gaan op facebook erg weinig mensen deze nieuwe feature (kiezen met wie je je post wilt delen), omdat je dan eerst weer op 'costum' moet klikken en dan weer mensen moet gaan selecteren etc.
Ik hoop ook dat G+ het gaat winnen, maar ik vrees dat het niet gaat lukken.
Tja, marketing is ook een goed product leveren wat doet dat het zegt te doen, mond tot mond reclame is ook marketingFicoF schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:38:
[...]
Groei van een sociaal netwerk ontstaat niet door marketing, maar door mond-op-mond reclame, die zal toch echt van gebruikers moeten komen.
[...]
Heb je daar cijfers van? Ik hoor het vaker, maar kan nou nergens echt duidelijke cijfers vinden. Enkel over unieke bezoekers, maar dat is niet echt boeiend voor een netwerk.
De groei cijfers zijn met een simpele google search (
http://mashable.com/2011/...-plus-25-million-visitors
(Dit artikel is al 21 dagen oud maar goed, geeft goed aan hoe de groei verloopt). Ik quote een interessante passage:
"The social network, introduced on June 28, hit the 25 million visitors mark on July 24, says Andrew Lipsman, vice president of industry analysis at comScore. That means there have been 25 million unique visitors to the Google+ website, not counting mobile users. In July there were roughly 20 million Google+ users.
This rate of growth is much faster than that of Facebook, Twitter and MySpace over the same time period."
Natuurlijk zal de groei niet zonder slag of stoot verlopen en stappen mensen echt niet zo snel over op een nieuw netwerk.. Hell, Hyves doet het ook nog steeds goed blijkbaar maar op sites als tweakers.net heeft niemand het er meer over...
FB heeft met de aankondigingen vandaag laten zien dat ze G+ erg serieus nemen en snel reageren op de zaken die G+ uniek maken tov FB. Toch denk ik dat Google nog veel onder de hoed houd en echt los gaat als business pages gelanceerd worden en de invite only wegvalt... Dan pas gaat de massa ermee in aanraking komen en zal er een snellere groei te verwachten zijn... (Denk ik dan toch..)
Bezoekersaantallen kun je ook op andere wijze interpreteren.
Ik zit echt te wachten totdat het uit Beta is en dan uiteraard met een aantal toevoegingen die andere netwerken nog niet hebben. Zoals hiervoor ook is aangegeven, verregaande integratie met Picassa, Docs, etc.. Daarnaast mogen bedrijfsaccounts/evenementen natuurlijk niet ontbreken en de mogelijkheid om daar in te checken.
Het zijn wel flinke aantallen, maar dat snelst groeiende enzo, relativeer dat. Zo was Facebook in het begin niet overal beschikbaar, net zoals een netwerk als Hyves.Iets meer dan de helft van het bezoek aan Google Plus, 56 procent, is ‘geholpen verkeer’ uit Googles eigen gelederen. De zoekmachine levert 34 procent van het bezoek. Andere grote kanalen als Gmail en Youtube leveren nog eens 22 procent op. Daarnaast leveren ook e-mailnotificaties veel verkeer op: 21 procent.
De enige opmerking die over Facebook versus Plus wordt gemaakt is dat de Googledienst gemiddeld zes minuten wordt gebruikt en Facebook 22 minuten, een significant verschil.
Ik zit echt te wachten totdat het uit Beta is en dan uiteraard met een aantal toevoegingen die andere netwerken nog niet hebben. Zoals hiervoor ook is aangegeven, verregaande integratie met Picassa, Docs, etc.. Daarnaast mogen bedrijfsaccounts/evenementen natuurlijk niet ontbreken en de mogelijkheid om daar in te checken.
Kan Google wel willen, maar als niemand overstapt gooien duizenden andere mensen de handdoek voor Google in de ringJelleNL schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:12:
[...]
Verder denk ik niet dat google na een maandje de handdoek in de ring gooit als G+ even niet zo lekker loopt met gebruikersaantallen etc, denk dat succes hebben met G+ erg belangrijk is voor ze.
+10FicoF schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:12:
[...]
Je kunt ook de conclusie trekken dat Facebook-users het geen ene biet interesseert met wie ze info delen. Dus boeit het hele Circles principe ook niet. Op tech fora kom je die privacy discussie regelmatig tegen. Google+ heeft dat goed door, dus slaat het bij de techies aan, maar ze vergeten dat 99% het gewoonweg niet boeit.
Ik hoop ook dat G+ het gaat winnen, maar ik vrees dat het niet gaat lukken.
Het interesseert 99% van de normale mensen he-le-maal niks. Weten totaal niet wat ze doen en waar ze mee bezig zijn. "Nou en, ik heb toch mijn profiel niet publiekelijk toegankelijk?". Maar dan wel 350+ friends. Als klein voorbeeldje
Lees je de links niet zo goed misschien? Heel veel mensen stappen over, G+ is het snelst groeiende Social Media netwerk ooit... Zoals ik het zie zijn dat goede aantallen en verkondig je jouw mening als feit..UltraSub schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:57:
[...]
Kan Google wel willen, maar als niemand overstapt gooien duizenden andere mensen de handdoek voor Google in de ring
Edit: De andere site die op de vorige pagina gelinkt is ken ik eigenlijk niet.. Een simpele search komt op de link (en velen meerdere) uit die ik poste..
De cijfers liegen niet.
Ik denk ook niet dat het een strijd is om zsm de nummer 1 te worden. Voor het zelfde geld leven beide netwerken heel lang langs elkaar. Ik denk dat Google+ mensen trekt die (net als hier op Tweakers) over dezelfde zaken willen praten en ervaringen/beelden/kennis willen delen. Facebook zal dan de vrienden/familie contacten blijven onderhouden bijvoorbeeld..
[ Voor 8% gewijzigd door D-Ed op 24-08-2011 11:20 ]
Maar toen Facebook begon waren social networks nog niet zo 'hip' als nu.
En G+ is nog invite only, maar ik heb nog 150 invites, als iedereen dat heeft is het niet meer echt invite only natuurlijk.
Ik heb 23 mensen in G+, maar de laatste 'status update' is van 3 augustus, terwijl dat wel social network gebruikers zijn, want op Facebook zijn ze wel actief.
En G+ is nog invite only, maar ik heb nog 150 invites, als iedereen dat heeft is het niet meer echt invite only natuurlijk.
Ik heb 23 mensen in G+, maar de laatste 'status update' is van 3 augustus, terwijl dat wel social network gebruikers zijn, want op Facebook zijn ze wel actief.
There is no place like 127.0.0.1
Erg leuke toevoeging van de games op Google+. MonsterWorld is een soort tegenhanger van FarmVille denk ik. Denk alleen dat de games meer gebruikers over de streep moeten gaan trekken. Ook al heb ik al veel mensen uitgenodigd. Iedereen vraagt wat is het en wat kan je er mee? Het mist aan een aantrekkelijke en mooie lay-out. Ik ben bang dat veel mensen Google+ links zullen laten liggen, terwijl het in mijn ogen leuker kan zijn dan Facebook.
[ Voor 61% gewijzigd door BlueLed op 25-08-2011 13:55 ]
Ik zie het zo:
- FB --> Vrienden & familie platform, je dagelijkse beslommeringen/feesten/uitjes etc. delen met die mensen
- G+ --> Bekenden en onbekenden vinden en daar interesse's/hobby's etc. mee delen. Net als een forum of blog waar je mensen ontmoet die diezelfde interessen hebben.
langzaam maar zeker zal G+ zeker groeien en denk ik dat we nog maar een deel van de mogelijkheden hebben gezien. Ze zullen dus ook zeker langs elkaar kunnen blijven bestaan.
Grootste pluspunt aan G+ vind ik zeker de Cirkels.. Die zitten IN het dna van Google+, bij FB is het er achteraf aan toegevoegd. Lang niet zo sterk denk ik.
- FB --> Vrienden & familie platform, je dagelijkse beslommeringen/feesten/uitjes etc. delen met die mensen
- G+ --> Bekenden en onbekenden vinden en daar interesse's/hobby's etc. mee delen. Net als een forum of blog waar je mensen ontmoet die diezelfde interessen hebben.
langzaam maar zeker zal G+ zeker groeien en denk ik dat we nog maar een deel van de mogelijkheden hebben gezien. Ze zullen dus ook zeker langs elkaar kunnen blijven bestaan.
Grootste pluspunt aan G+ vind ik zeker de Cirkels.. Die zitten IN het dna van Google+, bij FB is het er achteraf aan toegevoegd. Lang niet zo sterk denk ik.
In mijn ogen is juist de layout vele malen mooier dan die van FB.
Smaken verschillen nu eenmaal.
Ik kwam ergens een site tegen waar op stond hoe je G+ eenzelfde uiterlijk kon geven als FB, heb er verder niet naar gekeken om bovenstaande reden.
Maar inderdaad er moeten echt wat dingen leuker/beter zijn dan de concurrentie voor de meeste mensen over willen stappen. Ik ben er zelf wel voor in om wat nieuws te proberen maar de meeste om mij heen zitten vaak vast geroest met het idee waarom overstappen, is het beter/mooier enz enz.
Een paar kijken wel eens op mijn G+ maar hebben nog geen enkele reden kunnen vinden om de overstap te maken of G+ erbij te nemen (wat ik me ook wel kan voorstellen, ik heb FB erbij en doe er niets mee dan alleen meekijken)
Ik kwam ergens een site tegen waar op stond hoe je G+ eenzelfde uiterlijk kon geven als FB, heb er verder niet naar gekeken om bovenstaande reden.
Maar inderdaad er moeten echt wat dingen leuker/beter zijn dan de concurrentie voor de meeste mensen over willen stappen. Ik ben er zelf wel voor in om wat nieuws te proberen maar de meeste om mij heen zitten vaak vast geroest met het idee waarom overstappen, is het beter/mooier enz enz.
Een paar kijken wel eens op mijn G+ maar hebben nog geen enkele reden kunnen vinden om de overstap te maken of G+ erbij te nemen (wat ik me ook wel kan voorstellen, ik heb FB erbij en doe er niets mee dan alleen meekijken)
Precies! Dat is wat Robert Scoble ook erg goed beargumenteert in zijn G+ post over G+ vs Facebook.D-Ed schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:22:
Ik zie het zo:
Ik zeg ook niet dat Facebook mooier is dan G+. G+ ziet er zakelijker en minder 'fun' uit dan Facebook, in de ogen van bijvoorbeeld FB gebruikers. Denk ik dan hoor.VieSix schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:25:
In mijn ogen is juist de layout vele malen mooier dan die van FB.
Volgens mij is dat niet het oorspronkelijke idee van Google. Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar als ik hun intro en help pagina`s lees, is veel gericht op vrienden & familie. Ze richten zich ook veel meer op Facebook dan bijvoorbeeld LinkedIN, waarbij ook veel gediscussieerd/geblogd wordt over onderwerpen in de groepen.D-Ed schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:22:
Ik zie het zo:
Daarnaast is het mij nog niet gelukt om te zoeken in de updates. Op Facebook en vooral Twitter werkt dat juist geniaal, dat is zelfs de kracht van Twitter (hashtag#). Dus als je niet kunt zoeken in updates, hoe ga je die onbekenden dan vinden?
[ Voor 4% gewijzigd door FicoF op 25-08-2011 16:34 ]
Ik denk ook niet dat Google het zo bedoelt heeft, en als je het mij zou vragen denk ik ook niet dat het zo gaat werken (dat van facebook voor vrienden/familie en G+ voor interesses). Juist door die circles kan je op G+ ook heel goed contact onderhouden met vrienden en familie, zonder dat je er last van hebt dat je ook met onbekenden zegmaar je interesse's deelt enzo.
Trouwens, als je wilt zoeken in google+ berichten of profiels ofzo, kan je gewoon naar google.nl gaan en dan intypen: <hier iets wat je wilt zoeken> site:plus.google.com
dus bijvoorbeeld: photography site:plus.google.com
dan zoekt 'ie alleen maar op google+ en niet op de rest van het internet.
Neemt niet weg dat een zoekfunctie gewoon op G+ handig zou zijn, of idd zoiets als trending topics en hashtags met twitter. Maar ik verwacht dat ze dat ook nog wel gaan doen.
Ze zeggen ook de hele tijd dat ze de komende tijd nog heel veel features gaan lanceren die ons 'een andere kijk op g+' zullen geven.
Maarja we zullen wel zien of het een succes wordt of juist niet, de tijd zal het leren.
Trouwens, als je wilt zoeken in google+ berichten of profiels ofzo, kan je gewoon naar google.nl gaan en dan intypen: <hier iets wat je wilt zoeken> site:plus.google.com
dus bijvoorbeeld: photography site:plus.google.com
dan zoekt 'ie alleen maar op google+ en niet op de rest van het internet.
Neemt niet weg dat een zoekfunctie gewoon op G+ handig zou zijn, of idd zoiets als trending topics en hashtags met twitter. Maar ik verwacht dat ze dat ook nog wel gaan doen.
Ze zeggen ook de hele tijd dat ze de komende tijd nog heel veel features gaan lanceren die ons 'een andere kijk op g+' zullen geven.
Maarja we zullen wel zien of het een succes wordt of juist niet, de tijd zal het leren.
Ik mis inderdaad ook een zoekfunctie in G+. Toch gek eigenlijk voor een zoekbedrijf dat ze zoiets vergeten...
Soms wil ik een artikeltje of nieuwtje delen of zo, maar eerst even checken of ik geen Spuit 11 ben, dat gaat nog steeds niet in G+ zelf.
Iets anders, de +1 knop zou een nieuwe functie hebben, rechtstreeks artikelen delen op G+, zoals de Like knop van FaceBook: http://googleblog.blogspo...1-button-more-than-4.html http://techcrunch.com/201...-share-to-google-circles/
Alleen bij mij lijkt het nog niet te werken, bij jullie wel?
Iets anders, de +1 knop zou een nieuwe functie hebben, rechtstreeks artikelen delen op G+, zoals de Like knop van FaceBook: http://googleblog.blogspo...1-button-more-than-4.html http://techcrunch.com/201...-share-to-google-circles/
Alleen bij mij lijkt het nog niet te werken, bij jullie wel?

Bij mij werkt het wel al, maar vlak nadat ik las dat ze deze functie hadden toegevoegd (gisteren) werkte het ook nog niet. Vandaag werkte het wel, ze zullen het dus wel aan het uitrollen zijn.
De Google+ Android App heeft vandaag een update gekregen. Versie 1.0.6 inmiddels. Vanaf nu kun je in de G+ app een post van iemand weer door delen (reshare).
Ook schijnt de foto functie verbeterd te zijn. Nu zou je als het goed is alle foto's waarop je getagged bent in één mapje binnen je eigen foto's terug moeten vinden.
Ook schijnt de foto functie verbeterd te zijn. Nu zou je als het goed is alle foto's waarop je getagged bent in één mapje binnen je eigen foto's terug moeten vinden.
Misschien is het ook zo niet bedoelt maar ik zie het wel zo ontstaan. Via Linkedin ben ik mensen ook al aan het motiveren over te gaan op G+ om daar gesprekken te starten. Op G+ voelt het wat natuurlijker ipv "zakelijker".. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden precies, just a feelingFicoF schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:33:
[...]
Volgens mij is dat niet het oorspronkelijke idee van Google. Misschien heb ik het verkeerd hoor, maar als ik hun intro en help pagina`s lees, is veel gericht op vrienden & familie. Ze richten zich ook veel meer op Facebook dan bijvoorbeeld LinkedIN, waarbij ook veel gediscussieerd/geblogd wordt over onderwerpen in de groepen.
Daarnaast is het mij nog niet gelukt om te zoeken in de updates. Op Facebook en vooral Twitter werkt dat juist geniaal, dat is zelfs de kracht van Twitter (hashtag#). Dus als je niet kunt zoeken in updates, hoe ga je die onbekenden dan vinden?
Vergeet niet dat G+ nog maar net twee maanden bestaat. Heeft nog veel ruimte om te groeien en door te ontwikkelen. Ik hoop echt dat G+ groter gaat worden en wat wind uit de zeilen van FB haalt maar ze kunnen makkelijk langs elkaar blijven bestaan..
Ik lees zijn posts ook met veel plezier dus mijn mening kan daar op geïnspireerd zijn inderdaadHaay schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:40:
[...]
Precies! Dat is wat Robert Scoble ook erg goed beargumenteert in zijn G+ post over G+ vs Facebook.
Ik hoop ook dat G+ voet aan de grond krijgt, ik zie het alleen niet zo snel gebeuren, hoop dat je mij er ooit op kan wijzen dat ik ongelijk had.D-Ed schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:40:
[...]
Misschien is het ook zo niet bedoelt maar ik zie het wel zo ontstaan. Via Linkedin ben ik mensen ook al aan het motiveren over te gaan op G+ om daar gesprekken te starten. Op G+ voelt het wat natuurlijker ipv "zakelijker".. Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden precies, just a feeling
Vergeet niet dat G+ nog maar net twee maanden bestaat. Heeft nog veel ruimte om te groeien en door te ontwikkelen. Ik hoop echt dat G+ groter gaat worden en wat wind uit de zeilen van FB haalt maar ze kunnen makkelijk langs elkaar blijven bestaan..
[...]
Ik lees zijn posts ook met veel plezier dus mijn mening is daar redelijk op gebaseerd inderdaadmaar voordat hij die laatste post plaatste had ik het er met wat vrienden over en die zien het ook zo... (die hebben FB binnen een dag de deur uit geschopt
)
Dat een socialnerd (wikipedia vertaling van Geek die hijzelf gebruikt) als Robert Scoble wordt aangehaald, zegt genoeg. De profs vinden het leuk, maar de doelgroep laat het links liggen. Sterker nog, als ik nu inlog op mijn G+, lijkt het wel een ghetto van ICT mensen. Als social network is dat wel het laatste waar je mee geassocieerd wilt worden.
Het boek van Raymond Spanjer is trouwens leuk om te lezen. Daar komt ook duidelijk naar voren dat het niet boeit als je website 'gaar' is, veel belangrijker is of er coole mensen op zitten.
Daarom hoop ik ook dat G+ wint.
Twee nieuwe G+ opties die de komende periode uitgerold gaan worden:
enVanaf vandaag begint het Google+ team met het uitrollen van een verbetering die het makkelijker maakt om mensen die jou hebben toegevoegd aan je circles te negeren of te blokkeren. Door de extra optie negeren, hoopt het Google+ team dat het makkelijker wordt je vrienden en volgers beter in te delen in je circles.
Let op; deze functie is niet gelijk voor iedereen beschikbaar maar wordt in de komende weken langzaam uitgerold.
Het toevoegen van mensen op Google+ is erg makkelijk. Op het profiel van die persoon of wanneer je over hun naam beweegt met je muis kun je een circle kiezen waar toe deze mensen behoren. Echter wist je nooit of deze mensen je ook gingen terug volgen of niet.
Vanaf vandaag wordt een nieuwe optie uitgerold die in de notification-widget laat zien wat je relatie is tot deze mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 26-08-2011 09:12 ]
Is het ook mogelijk om terug te kijken met welke cirkels/personen je een post gedeeld hebt?
Ik heb net de koppeling gemaakt tussen G+ en Facebook en de 1e keer kwam daar vrijwel meteen het bericht te staan wat ik in G+ maakte.
Alleen het 2e bericht (zo'n 10 minuten later) kwam er niet te staan, Nu zat ik dus te twijfelen of ik die cirkel wel toegevoegd had alleen ik kan het niet terug kijken.
Edit: het bericht nog eens apart geplaatst en nu komt het er wel te staan maar alleen maar de 1e regel
Weet ik alleen niet of dit het 1e bericht was of de later geplaatste 2e...
Ik heb net de koppeling gemaakt tussen G+ en Facebook en de 1e keer kwam daar vrijwel meteen het bericht te staan wat ik in G+ maakte.
Alleen het 2e bericht (zo'n 10 minuten later) kwam er niet te staan, Nu zat ik dus te twijfelen of ik die cirkel wel toegevoegd had alleen ik kan het niet terug kijken.
Edit: het bericht nog eens apart geplaatst en nu komt het er wel te staan maar alleen maar de 1e regel
Weet ik alleen niet of dit het 1e bericht was of de later geplaatste 2e...
[ Voor 19% gewijzigd door Ad de Jong op 30-08-2011 09:32 ]
Daar was Hyves wel het levende voorbeeld van jaFicoF schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:42:
Het boek van Raymond Spanjer is trouwens leuk om te lezen. Daar komt ook duidelijk naar voren dat het niet boeit als je website 'gaar' is, veel belangrijker is of er coole mensen op zitten.

Overigens zijn er cijfers bekend over het aantal berichten wat gepost wordt op G+.

Het blogbericht erbij is nog wel positief, maar zonder berichten en zonder vrienden, wordt ik niet echt gemotiveerd om mijn G+ account te checken.

Het blogbericht erbij is nog wel positief, maar zonder berichten en zonder vrienden, wordt ik niet echt gemotiveerd om mijn G+ account te checken.
Dit is denk ik wel het grote "probleem" van G+...FicoF schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:47:
Overigens zijn er cijfers bekend over het aantal berichten wat gepost wordt op G+.
[afbeelding]
Zolang iedereen blijft hangen bij facebook enz, dan zal dit niet lang goed gaan met G+.
Het staat of valt met de hoeveelheid mensen in je vriendenkring die G+ gebruiken...
Ik heb over de hele maand Augustus ongeveer 8 updates voorbij zien komen, van twee personenyannickie111 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:00:
[...]
Dit is denk ik wel het grote "probleem" van G+...
Zolang iedereen blijft hangen bij facebook enz, dan zal dit niet lang goed gaan met G+.
Het staat of valt met de hoeveelheid mensen in je vriendenkring die G+ gebruiken...

Zoals verwacht heeft Facebook inmiddels ook de verbeterde groepen ingevoerd, waardoor het hele circles verhaal weer minder sterk is.
Het begint een beetje een Wave dejavu te worden, ik zie mezelf inclusief mijn vriendenkring voorlopig nog niet overgaan...
En dit is de grote denkfout die iedereen met een Facebook achtergrond maakt! Men probeert Google+ op precies dezelfde manier te gebruiken zoals men al gewend is Facebook te gebruiken: als een vriendensite. Maar op die manier is er geen enkele reden om Facebook te verlaten en over te stappen op Google+.yannickie111 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:00:
Dit is denk ik wel het grote "probleem" van G+...
In de praktijk werkt Google+ juist veel meer als Twitter: Je volgt mensen die jij interessant vindt, en zij verzorgen de dagelijkse stroom van interessante binnenkomende berichten. De berichten die je toch niet interessant vindt klik je weg door "Dit bericht verwijderen" te kiezen, zodat je alleen de leuke/interessante/grappige berichten overhoudt.
Daarnaast kun je Google+ ook als Facebook gebruiken, door privé berichten met vrienden en/of familie te delen. Hiermee is Google+ een hybride van zowel Facebook als Twitter.
De grote kracht van Google+ is de integratie van G+ met alle andere producten van Google: Gmail natuurlijk, maar ook Picasa voor je foto's, Youtube voor video's, GTalk voor chat, Google Maps voor locatiediensten... En reken maar dat op termijn Google Documents en Google Agenda mee geïntegreerd worden.
Google is pas net begonnen, maar ze hebben grote plannen met G+ en gaan voor de lange termijn!
Ik ben het helemaal met je eens en ik hoop ook dat je gelijk krijgt. Er zal vast wel over het tempo nagedacht zijn, maar ik ben er soms toch wel eens een beetje bang voor. Het kan allemaal nog zo mooi zijn, maar als niemand het gebruikt dan heb je er nog niet veel aan. Iets als Twitter bijvoorbeeld is nu al niet meer weg te denken uit het nieuws etc. Aan de andere kant, als ze gewild hadden konden ze direct alle Gmail gebruikers automatisch binnentrekken, dat hebben ze ook niet gedaan. Anyway, ik denk ook niet dat ze het al opgeven. Desnoods houden ze het open als communicatie kanaal voor hun eigen personeel. Google is daar groot genoeg voor.Haay schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:01:
[...]
De grote kracht van Google+ is de integratie van G+ met alle andere producten van Google: Gmail natuurlijk, maar ook Picasa voor je foto's, Youtube voor video's, GTalk voor chat, Google Maps voor locatiediensten... En reken maar dat op termijn Google Documents en Google Agenda mee geïntegreerd worden.
Google is pas net begonnen, maar ze hebben grote plannen met G+ en gaan voor de lange termijn!
* yannickie111 heeft nog nooit Facebook gehadHaay schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:01:
[...]
En dit is de grote denkfout die iedereen met een Facebook achtergrond maakt! Men probeert Google+ op precies dezelfde manier te gebruiken zoals men al gewend is Facebook te gebruiken: als een vriendensite. Maar op die manier is er geen enkele reden om Facebook te verlaten en over te stappen op Google+.
Maar toch, G+ is een concurrent van Facebook, en als iedereen bij facebook blijft hangen zal er niet veel leven komen in G+...
Heb jij hier een bron van, dat dit de strategie is van Google? Ik hoor het vaker maar ik merk er weinig van. Twitter werkt echt compleet anders dan G+. Korte berichten waardoor je met gemak honderden mensen kan followen. Ik wordt nu al gek door 2 nerds die allemaal foto`s in mijn G+ zetten, kun je nagaan hoe dat gaat als je 400 mensen volgt.Haay schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:01:
[...]
En dit is de grote denkfout die iedereen met een Facebook achtergrond maakt! Men probeert Google+ op precies dezelfde manier te gebruiken zoals men al gewend is Facebook te gebruiken: als een vriendensite. Maar op die manier is er geen enkele reden om Facebook te verlaten en over te stappen op Google+.
In de praktijk werkt Google+ juist veel meer als Twitter: Je volgt mensen die jij interessant vindt, en zij verzorgen de dagelijkse stroom van interessante binnenkomende berichten. De berichten die je toch niet interessant vindt klik je weg door "Dit bericht verwijderen" te kiezen, zodat je alleen de leuke/interessante/grappige berichten overhoudt.
Daarnaast kun je Google+ ook als Facebook gebruiken, door privé berichten met vrienden en/of familie te delen. Hiermee is Google+ een hybride van zowel Facebook als Twitter.
Daarnaast kan ik nog steeds niet fatsoenlijk zoeken, wat juist de kracht is van Twitter. Als G+ datzelfde wil bereiken hadden ze ook wel zoiets als # op een zoekfunctie geïntroduceerd. Aangezien ze eerst spelletjes invoegen zegt dat genoeg voor mij wat ze voor ogen hebben. Social Network voor met name vrienden.
Tegen die tijd dat dit allemaal gereed is, komt niemand meet op zijn G+-profiel. Nu staat het in de schijnwerpers, nu moeten ze schitteren.De grote kracht van Google+ is de integratie van G+ met alle andere producten van Google: Gmail natuurlijk, maar ook Picasa voor je foto's, Youtube voor video's, GTalk voor chat, Google Maps voor locatiediensten... En reken maar dat op termijn Google Documents en Google Agenda mee geïntegreerd worden.
Fully agree.. Ik zie de activiteit die eerst best heftig was, zienderogen afnemen. En ik zie al vragen op Twitter van mensen die het volledig omarmden; "Is G+ dying or dead?" Dat is het begin.FicoF schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:30:
[...]
Tegen die tijd dat dit allemaal gereed is, komt niemand meet op zijn G+-profiel. Nu staat het in de schijnwerpers, nu moeten ze schitteren.
Enige grote plan wat ik dan nog zie is bepaalde zaken te gaan 'forceren', zoals toen ook met het youtube/gmail-account verhaal. Alles wat ze kunnen bedenken, kan facebook direct overnemen en toepassen op 1 van de grootste sites ter wereld. Ook veel bedrijven hebben de overstap al gemaakt naar social media, die willen juist een grote groep bereiken en met zulke cijfers zullen zij op kort termijn in iedergeval niet van plan zijn over te stappen (in de logica, wie er nu op G+ zit, zal ongetwijfeld ook al op facebook zitten, stukje overlap).Haay schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:01:
Je mag het wel een grote denkfout vinden van iedereen met een facebook achtergrond, face it.. zo'n beetje iedereen die op G+ zit (of zou gaan) heeft een facebook achtergrond (danwel hyves/friendsters/soortgelijke).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik denk dat inderdaad nu niet veel mensen makkelijk over gaan stappen en waarschijnlijk verdwijnt de aandacht voor G+ steeds meer. Maar opzich heb ik er nog wel vertrouwen in.. zag laatst een filmpje en daarin zei een medewerker van G+ dat er over een tijdje een aantal aankondigingen zouden komen die 'de kijk op G+ zullen veranderen'.. Weet natuurlijk niet wat het inhoudt maar we zullen wel zien.
Verder kijk ik persoonlijk nogsteeds regelmatig op G+, terwijl er amper vrienden van me op zitten, gewoon omdat ik wat mensen volg die aan mijn interesses voldoen (een persoon van androidcentral (android nieuwssite), een fotograaf die elke dag een aantal gave foto's post, wat mensen van google en nog wat andere interessante personen. Maar ja waarschijnlijk als je interesses ergens anders liggen, laten wezeggen bij wielrennen, zal je niet heel veel nuttigs kunnen volgen, de meeste die er nu nog op zitten zijn denk vooral in technologie geïnteresseerd denk ik.
Ik merk ook wel dat ik niet snel geneigd ben iets te posten, omdat er nu misschien 5 vrienden op heb, de verder geen posts in hun stream hebben staan, ja dan heb ik ook niet zoiets van 'ik ga nu even hun stream volzetten met alleen maar berichtjes van mij'.
En inderdaad die denkfout waar je het over hebt, misschien is die er wel, maar dat is dan een probleem voor google en niet voor de mensen die die denkfout maken. Ja natuurlijk ook wel, omdat ze G+ niet goed gebruiken, maar vooral google zal daar iets aan moeten doen (al zou ik niet weten hoe).
Maar blijf er wel bij dat ik het circles-idee erg handig vind, en nu kan facebook ook nog wel ff iets erin gestopt hebben dat je makkelijker kan kiezen met wie je deelt, maar dit zal niet zo werken als bij G+ omdat het daar van af het begin in zit gebakken en je kan alleen maar mensen toevoegen door ze in circles in te delen.
Ik merk wel wat het wordt, vind het verder gewoon interessant om te zien of het een succes wordt of niet.
Verder kijk ik persoonlijk nogsteeds regelmatig op G+, terwijl er amper vrienden van me op zitten, gewoon omdat ik wat mensen volg die aan mijn interesses voldoen (een persoon van androidcentral (android nieuwssite), een fotograaf die elke dag een aantal gave foto's post, wat mensen van google en nog wat andere interessante personen. Maar ja waarschijnlijk als je interesses ergens anders liggen, laten wezeggen bij wielrennen, zal je niet heel veel nuttigs kunnen volgen, de meeste die er nu nog op zitten zijn denk vooral in technologie geïnteresseerd denk ik.
Ik merk ook wel dat ik niet snel geneigd ben iets te posten, omdat er nu misschien 5 vrienden op heb, de verder geen posts in hun stream hebben staan, ja dan heb ik ook niet zoiets van 'ik ga nu even hun stream volzetten met alleen maar berichtjes van mij'.
En inderdaad die denkfout waar je het over hebt, misschien is die er wel, maar dat is dan een probleem voor google en niet voor de mensen die die denkfout maken. Ja natuurlijk ook wel, omdat ze G+ niet goed gebruiken, maar vooral google zal daar iets aan moeten doen (al zou ik niet weten hoe).
Maar blijf er wel bij dat ik het circles-idee erg handig vind, en nu kan facebook ook nog wel ff iets erin gestopt hebben dat je makkelijker kan kiezen met wie je deelt, maar dit zal niet zo werken als bij G+ omdat het daar van af het begin in zit gebakken en je kan alleen maar mensen toevoegen door ze in circles in te delen.
Ik merk wel wat het wordt, vind het verder gewoon interessant om te zien of het een succes wordt of niet.
LOL, nieuwe Chrome Extension, +1 voor elke site die je maar wil, ook als de site zelf geen +1 knop heeft...
https://chrome.google.com...cgafhnchmokaimcmlojpnlkhp
http://techcrunch.com/201...lus-one-chrome-extension/
Ik heb dit draadje gelijk maar even een +1 gegeven. De knop wekt bij mij nog een beetje gek. Eerste keer dat ik hem klik zegt hij juist dat de +1 (Die er nog niet was) verwijderd wordt. Klik ik weer dan geef ik wel een +1
https://chrome.google.com...cgafhnchmokaimcmlojpnlkhp
http://techcrunch.com/201...lus-one-chrome-extension/
Ik heb dit draadje gelijk maar even een +1 gegeven. De knop wekt bij mij nog een beetje gek. Eerste keer dat ik hem klik zegt hij juist dat de +1 (Die er nog niet was) verwijderd wordt. Klik ik weer dan geef ik wel een +1

Maakt mij niet uit dat 'jullie' (generieke aanduiding
) het gevoel hebben dat G+ 'stervende' is. Gelukkig heb ikzelf die ervaring veel minder:
Ik kijk dagelijks op G+, zowel op m'n Android mobiel, op m'n Honeycomb tablet, en op m'n PC's thuis en op kantoor.
Ik moet elke dag updates van mensen die ik volg verbergen omdat ik ze niet interessant genoeg vind om te bewaren om te voorkomen dat m'n 'stream' overvloeit met posts.
Ik deel content die ik tegenkom en interessant vind publiekelijk, en deel privé foto's en video's met vrienden en familie.
Ik speel games op G+ en deel de voortgang met vrienden die dezelfde games ook op G+ spelen waarbij we elkaar voordelen geven op deze manier.
Ik heb geen Facebook en nooit behoefte gehad om met Facebook te beginnen.
Ik heb ooit Hyves gehad maar heb dat wegens inactiviteit twee jaar geleden opgeheven.
Ik heb een Twitter account maar post daar nauwelijks meer sinds ik actief op G+ ben. Het is dat een aantal bedrijven/sites voor mij alleen nog via Twitter te volgens zijn omdat er nog geen bedrijfsaccounts op G+ zijn, want zodra die bedrijven/sites op G+ actief worden verlaat ik Twitter ook.
Nu is het wel zo dat mijn vrienden en familie niet of nauwelijks actief zijn op Facebook, en ik dus ook niet voortdurend aan mijn hoofd gezeurd word om op FB te komen. Dat scheelt een hoop...
Maar ik kan me best voorstellen dat als je G+ alleen als een vriendensite gebruikt, met alleen een paar vrienden of familieleden in je cirkels, en die posten maar sporadisch iets, dat je dan het gevoel krijgt dat G+ dood is. Het is dan net als Twitter wanneer je niemand volgt op Twitter, en niemand volgt jou: dan voelt Twitter ook doods aan met het gevoel in het luchtledige te posten en niemand die jou leest...
Ik kijk dagelijks op G+, zowel op m'n Android mobiel, op m'n Honeycomb tablet, en op m'n PC's thuis en op kantoor.
Ik moet elke dag updates van mensen die ik volg verbergen omdat ik ze niet interessant genoeg vind om te bewaren om te voorkomen dat m'n 'stream' overvloeit met posts.
Ik deel content die ik tegenkom en interessant vind publiekelijk, en deel privé foto's en video's met vrienden en familie.
Ik speel games op G+ en deel de voortgang met vrienden die dezelfde games ook op G+ spelen waarbij we elkaar voordelen geven op deze manier.
Ik heb geen Facebook en nooit behoefte gehad om met Facebook te beginnen.
Ik heb ooit Hyves gehad maar heb dat wegens inactiviteit twee jaar geleden opgeheven.
Ik heb een Twitter account maar post daar nauwelijks meer sinds ik actief op G+ ben. Het is dat een aantal bedrijven/sites voor mij alleen nog via Twitter te volgens zijn omdat er nog geen bedrijfsaccounts op G+ zijn, want zodra die bedrijven/sites op G+ actief worden verlaat ik Twitter ook.
Nu is het wel zo dat mijn vrienden en familie niet of nauwelijks actief zijn op Facebook, en ik dus ook niet voortdurend aan mijn hoofd gezeurd word om op FB te komen. Dat scheelt een hoop...
Maar ik kan me best voorstellen dat als je G+ alleen als een vriendensite gebruikt, met alleen een paar vrienden of familieleden in je cirkels, en die posten maar sporadisch iets, dat je dan het gevoel krijgt dat G+ dood is. Het is dan net als Twitter wanneer je niemand volgt op Twitter, en niemand volgt jou: dan voelt Twitter ook doods aan met het gevoel in het luchtledige te posten en niemand die jou leest...
5183
Het is nog steeds niet mogelijk om met je Google Apps account een Google Plus te activeren. Dat blijft een groot gemis, en zonder die steun zal het voorlopig niet veel beter worden op plus vermoed ik.
Grote fout van Google was dat ze niet gelijk goed "open" gingen, altijd weer die beta test troep!
Doordat mensen zich niet gelijk konden registreren/aanmelden zijn ze een hele grote groep geïnteresseerden misgelopen.
Doordat mensen zich niet gelijk konden registreren/aanmelden zijn ze een hele grote groep geïnteresseerden misgelopen.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Quote for the truth!flexje schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:18:
Grote fout van Google was dat ze niet gelijk goed "open" gingen, altijd weer die beta test troep!
Het grote probleem dat ik op dit moment met Google Plus heb is dat niemand die ik ken het gebruikt terwijl op Facebook ongeveer 3 berichten per minuut geplaatst worden. En dat komt dus weer omdat GooglePlus gesloten begonnen is helaas.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ze hadden misschien beter iets meer tijd kunnen nemen met het ontwikkelen van G+ achter de gesloten deuren van google, en als alles echt af was het gelijk helemaal open maken. Maar aan de andere kant, nu krijgen ze wel veel goede feedback en kunnen ze nog makkelijk dingen aanpassen zonder dat iedereen gaat klagen.
Ik denk trouwens dat de grote opening niet zo lang meer zal duren omdat er nu al ff een tijdje geen updates meer aan de site zelf zijn gedaan en er niet echt meer nieuwe functies zijn gekomen de afgelopen week(en). Denk dat ze straks als ze het open gooien gelijk een zooi nieuwe functies meegeven aan G+. Maarja dit is natuurlijk maar een beetje in een glazen bol kijken.
Ik denk trouwens dat de grote opening niet zo lang meer zal duren omdat er nu al ff een tijdje geen updates meer aan de site zelf zijn gedaan en er niet echt meer nieuwe functies zijn gekomen de afgelopen week(en). Denk dat ze straks als ze het open gooien gelijk een zooi nieuwe functies meegeven aan G+. Maarja dit is natuurlijk maar een beetje in een glazen bol kijken.
Facebook heeft nu overigens ook een soort circles (http://blog.facebook.com/blog.php?post=10150278932602131). Het werkt wel iets anders dan bij G+, maar het idee is hetzelfde, controle krijgen over wat je met wie deelt.
Sja, FB wil natuurlijk niet achterblijven en implementeert gelijk een soortgelijke functie. Jammer voor Google dat iedereen zometeen gaat denken dat Google het gekopieerd heeft van FB...FicoF schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:08:
Facebook heeft nu overigens ook een soort circles (http://blog.facebook.com/blog.php?post=10150278932602131). Het werkt wel iets anders dan bij G+, maar het idee is hetzelfde, controle krijgen over wat je met wie deelt.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ik vermoed dat dat het laatste is waar men zich zorgen over maakt. Het zegt wel wat over hoe FB G+ ziet, als een serieuze concurrent dus. Dat is goed nieuws, want concurrentie is goed voor innovatie.flexje schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:10:
[...]
Sja, FB wil natuurlijk niet achterblijven en implementeert gelijk een soortgelijke functie. Jammer voor Google dat iedereen zometeen gaat denken dat Google het gekopieerd heeft van FB...
Het wordt wel leuk voor de gebruiker. G+ moet heel snel, heel veel nieuwe tools toevoegen om een meerwaarde te creëren tov FB. Ik vernam dat FB ook met een groot aantal zaken bezig is, om deze te implementeren voor de beursgang.
Laatst las ik wel een goede vergelijking met een kroeg. In de G+ kroeg is het bier lekkerder, alleen al je vrienden zitten in een andere kroeg, FB genaamd.
En nu met subscriptions heeft FB eenzelfde soort functionaliteit gecreëerd voor de behoefte om mensen te volgen zonder noodzakelijk vrienden te hoeven zijn.
Slim gedaan van FB, het momentum is G+ al een tijdje kwijt en nu alle usp's van G+ min of meer zijn overgenomen (of dit beter of slechter is geïmplementeerd laat ik ,aar even in het midden), wordt het alleen maar lastiger het weer terug te krijgen.
Slim gedaan van FB, het momentum is G+ al een tijdje kwijt en nu alle usp's van G+ min of meer zijn overgenomen (of dit beter of slechter is geïmplementeerd laat ik ,aar even in het midden), wordt het alleen maar lastiger het weer terug te krijgen.
En FB heeft sinds kort lists, wat de circles van Google Plus zijn. Ik vind ze voor geen ene reet werken (de lists, Google Plus gebruik ik niet), maar dat heeft G+ dus ook niet meer als voordeel
The devil is in the details.
Nouja die hadden ze al, maar er is het nodige aan getweakt waardoor het idd iets beter hoort te werken.
Maar idd, de grootste voordelen van G+ worden zo behoorlijk bijgehaald.
Deze blogs zijn wel de moeite waard om even door te nemen als je geïnteresseerd bent in meningen.
Google plus of min?
en het vervolg: G+ Extremisme?
Ik wist niet dat er ook Google-fanboys waren
Nieuwe cijfers over activiteit G+:
Google plus of min?
en het vervolg: G+ Extremisme?
Ik wist niet dat er ook Google-fanboys waren
Nieuwe cijfers over activiteit G+:

Zit nog steeds te wachten op Google+ for Apps wat er hopelijk nu wel snel aan zit te komen. Volgens een retweet van @googleappsau zit het er aan te komen:
New stuff on G+ today that biz/edu will love! Working hard to bring G+ to Google Apps in the very near future! http://goo.gl/yXhB1
Bron: twittert
New stuff on G+ today that biz/edu will love! Working hard to bring G+ to Google Apps in the very near future! http://goo.gl/yXhB1
Blij dat het nu in elk geval open is, zou nu wel heel mooi zijn als we ook bedrijvenpagina's krijgen...
Het komt allemaal vast wel. De vraag is natuurlijk of het nog op tijd is. Onder fotografen schijnt G+ trouwens wel populair te zijn lees ik hier en daar. Het feit dat ze zelf Twitter nog nodig hebben om dit soort berichten te verspreiden is ook veelzeggend vind ik.
Nou ja zeg, alsof Google medewerkers geen Twitter mogen gebruiken? LOLFiber schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:19:
Het komt allemaal vast wel. De vraag is natuurlijk of het nog op tijd is. Onder fotografen schijnt G+ trouwens wel populair te zijn lees ik hier en daar. Het feit dat ze zelf Twitter nog nodig hebben om dit soort berichten te verspreiden is ook veelzeggend vind ik.
Ook vind ik de releasedatum van die Facebook-updates nogal toevallig.LuNaTiC schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:14:
Nouja die hadden ze al, maar er is het nodige aan getweakt waardoor het idd iets beter hoort te werken.

Op zich ziet G+ er lekker fris uit, overzichtelijk en goed opgezet. Helaas is het zonder inhoud nogal nutteloos, ik ben bang dat het wel even gaat duren voordat er genoeg huidige contacten overgestapt zijn, als dat al gaat gebeuren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
5183
Dat wordt al zo lang geroepen. Ze hebben de boot gemist lijkt het vooralsnog met G+.recar schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:55:
Zit nog steeds te wachten op Google+ for Apps wat er hopelijk nu wel snel aan zit te komen. Volgens een retweet van @googleappsau zit het er aan te komen:
[Exclusive Download] Google+ 2.0 From ICS - Offers New, More Polished Interface Android Police
Nieuwe Google Plus 2.0 Android app, hier een mirror (en dropbox) voor als het niet meer werkt op de Android Police pagina.
Nieuwe Google Plus 2.0 Android app, hier een mirror (en dropbox) voor als het niet meer werkt op de Android Police pagina.
Ik zal eerlijk zeggen dat de meerwaarde van Google+ mij nog steeds onduidelijk is, en dan heb ik het voornamelijk over de meerwaarde boven Facebook. Ik vind het allemaal erg fijn en rustig werken, maar precies alle mensen die me wel en niet interesseren op facebook voegen me ook weer toe op Google+, en delen vervolgens bijna exact hetzelfde. Op dit moment heb ik 46 contacten op Google+ die ik ook allemaal op Facebook heb, waarom zouden we moeten communiceren op Google+?
Je zegt het zelf al...Nedra schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:52:
Ik vind het allemaal erg fijn en rustig werken
Ik vind Facebook nog steeds onoverzichtelijk.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Niet iedereen heeft een Facebook account en heeft dus een "meerwaarde" nodig. Allebei de bedrijven zullen nu in ieder geval (beter) hun best doen om de mensjes bij hen te houden en of naar hen toe te trekken, daar zit ook wel wat meerwaarde in.
Redelijk vernietigende analyse van Gizmodo. Ik vrees dat ze gelijk hebben, helaas:
http://gizmodo.com/584857...-will-never-beat-facebook
Een hoop poep staat er in dat artikel, maar de kern is waar: G+ biedt vooralsnog weinig meerwaarde en functionaliteit die het uniek zou maken is snel gekopieerd.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat artikel is wel heel erg een persoonlijke mening van die auteur terwijl hij het als feit brengt. Zo zegt hij:Fiber schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:13:
Redelijk vernietigende analyse van Gizmodo. Ik vrees dat ze gelijk hebben, helaas:
Maar dat is puur zijn mening. Ik ben het daar totaal niet met hem eens.Google+ has a news feed—Facebook's is better.
Google+ has a wall of some kind—Facebook's is better.
Als ik bij mijn vrouw haar news feed in haar facebook zie, dan vind ik het een onoverzichtelijk rommeltje...
Als ik bij mijn vrouw haar Wall zie, dan zie ik allemaal posts en opmerkingen van anderen en ben ik maar WAT blij dat mijn G+ stream bepaald wordt door wat IK wil zien! Heb helemaal geen behoefte aan een "wall" waarop anderen ('friends') dingen kunnen posten wat weer door iedereen / 'friends' gezien kan worden.
Natuurlijk, facebook kan alles wat G+ invoert en wat aanslaat heel gemakkelijk overnemen. Maar in de basis vind ik het facebook systeem niet fijn, en het G+ systeem wel. En dat is mijn persoonlijke mening.
Ik eigenlijk ook, maar dan moet het er nog wel wat drukker worden. Gelukkig gaat Google dit niet snel opgeven denk ik.Haay schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:26:
[...]
Maar in de basis vind ik het facebook systeem niet fijn, en het G+ systeem wel. En dat is mijn persoonlijke mening.
Je hebt het helemaal zelf in de hand hoe druk of niet jouw stream is. In tegenstelling tot facebook waar je altijd elkaar wederzijds moet bevrienden kun je in G+ heel gemakkelijk mensen volgen die interessante posts maken zodat je stream de hele dag door interessant blijft.Fiber schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:34:
Ik eigenlijk ook, maar dan moet het er nog wel wat drukker worden. Gelukkig gaat Google dit niet snel opgeven denk ik.
Zo volg ik bv. een paar fotografen die HDR foto's publiceren op G+, een Amerikaans fotomodel (Jessi June) dat naast het regelmatig posten van een sexy foto van haarzelf
Inmiddels hebben ook allerlei mensen mij toegevoegd aan hun cirkels. Mensen die ik niet eens ken. Zodra iemand mij toevoegt kijk ik wel altijd ff op hun profiel, of zij actief posten of niet, en zo ja, wat ze dan posten en of ik dat ook leuk/interessant vind. Is dat het geval, dan volg ik ze terug, en anders niet.
Interessant artikel (kort interview) met Bradley Horowitz, de VP Products van Google+ ...
http://allthingsd.com/201...adley-horowitz-of-google/
Interessante stukjes:
en:
http://allthingsd.com/201...adley-horowitz-of-google/
Interessante stukjes:
Dus, 2/3e van alle verkeer op G+ is verborgen verkeer (gedeeld met cirkels, en niet openbaar dus onzichtbaar voor de tools die aantal posts meten). En dit verkeer is niet aan het dalen maar langzaam aan het stijgen.As for whether Google+ usage is fluctuating or falling, as many watchers have speculated, Horowitz brushed them aside, saying external measurements can’t grasp the “dark matter” of Google+.
This dark matter consists of private sharing, which continues to account for two-thirds of all Google+ activity. In fact, Horowitz said, that number is “trending slightly up.”
en:
Oftewel, tot het eind van het jaar krijgen we elke week minimaal één uitbreiding/verbetering aan G+He said to expect new stuff to be announced there. In fact, he said to expect new features to launch every week through the end of this year — for instance, see today’s real-time search announcement.
5183
En wat is daar precies de verbetering in t.o.v. Twitter?Haay schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:09:
[...]
Je hebt het helemaal zelf in de hand hoe druk of niet jouw stream is. In tegenstelling tot facebook waar je altijd elkaar wederzijds moet bevrienden kun je in G+ heel gemakkelijk mensen volgen die interessante posts maken zodat je stream de hele dag door interessant blijft.
Dat is bij Facebook toch ook het geval. Je kunt gewoon zelf instellen welke berichten van wie je in je stream wilt opnemen. Bij G+ is dat een stukkie makkelijker, maar ook in FB bepaal jezelf in grote mate wat er in jouw stream komt.Haay schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:09:
[...]
Je hebt het helemaal zelf in de hand hoe druk of niet jouw stream is. In tegenstelling tot facebook waar je altijd elkaar wederzijds moet bevrienden kun je in G+ heel gemakkelijk mensen volgen die interessante posts maken zodat je stream de hele dag door interessant blijft.
Cursivering door mij, bericht via Nu.nl. Hij slaat daar volgens mij wel de spijker op zijn kop. Een technisch beter alternatief maken dan FB is niet zo moeilijk, een sociaal netwerk creëren wel.Ontwikkelaar Google+ noemt platform 'zielig nakomertje'
AMSTERDAM – Een senior ontwikkelaar bij Google die meegewerkt heeft aan Google+ stelt dat het sociale platform een zielig nakomertje is dat te snel gelanceerd is als paniekreactie op Facebook.
Steve Yegge heeft zijn kritiek geuit in een lange post op Google+. Hij heeft het bericht per ongeluk op openbaar gezet.
Volgens Yegge snapt niemand bij Google hoe een sociaal platform precies werkt. Hij verwijt de top van Google dat ze er niets van begrijpen, maar stelt dat de medewerkers zelf ook gefaald hebben.
“Het Google+ platform is een zielig nakomertje”, aldus de ontwikkelaar die later, toen hij zag dat zijn post openbaar was, stelt dat zijn mening vooral niet serieus genomen moet worden. Yegge werkt inmiddels ruim zes jaar bij Google en hielp bij het ontwikkelen van delen van Google+. Daarvoor was hij ruim zes jaar werkzaam bij Amazon.
Paniekreactie
“Google+ is een paniekreactie en gebaseerd op kortetermijngedachten. Het is gebaseerd op de onjuiste veronderstelling dat Facebook een succes is omdat het een goed product is”, gaat Yegge verder.
“Dat is echter niet waarom het succesvol is. Facebook is zo populair omdat ze derden producten laten maken binnen hun product. Facebook is voor iedereen verschillend. Sommige mensen spelen de hele dag Mafia Wars, andere Farmville.”
Volgens Yegge heeft Google+ gereageerd door ook maar wat willekeurige spellen in het platform te integreren.
[ Voor 58% gewijzigd door FicoF op 13-10-2011 11:55 ]
Facebook kun je ook alleen suscriben bij mensen (moeten die het wel hebben aangezet), wat neer komt op followen bij G+