Toon posts:

Google+ ervaringen en discussies

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:29

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 09:34

JKratos

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:15

yannickie111

Inhoudsopgave
Inleiding
Dit topic is bedoeld om ervaringen over het nieuwe social network van Google, Google+, met elkaar te delen en hierover te discussiëren. De TS is nog in de maak, dus als er verbeterpunten zijn of heb je nog nuttige info, info DM me.

Wel in dit topic:
Deel hier je ervaringen! Wat vinden we er van, zitten er nog rare dingen(bugs) in? Handige dingen die niet direct duidelijk zijn?

Wat niet in dit topic:
Hier aub NIET om invites vragen, dat kan in het andere topic.
Wat is Google+?
Het social network van Google. Het moest er een keer van komen natuurlijk. Na de pogingen met Google Buzz en (in mindere mate) met Google Wave, meldt Google zich opnieuw in de socialnetwork-arena. Maar wat is Google+ eigenlijk..?

Google+ (welke tot nu toe alleen nog op invite-basis beschikbaar is en waar je hier terecht kunt voor een invite) maakt het mogelijk om informatie en persoonlijk berichten met andere mensen te delen. In principe hetzelfde als bij Facebook dus. (Komen we ook nog op terug). Je hebt je eigen profiel waar je persoonlijke gegevens als; naam, woonplaats, welke studie je volgt en waar je werkt, kwijt kunt. Deze gegevens zijn voor andere mensen beschikbaar en te bekijken. Althans.. voor sommige mensen.

Hier een video met een inleiding:

Circles
Google+ kent namelijk bepaalde ‘Circles’ welke een soort groepen zijn waar je mensen in kunt delen met verschillende bevoegdheden en mogelijkheden. Zo is het mogelijk om bij een statusupdate zelf te bepalen welke Circles (en dus ook mensen) die update in hun timeline zien. Op deze manier is het makkelijk om gerichte berichten/interessante links/foto’s te delen met één specifieke Circle. Handig toch!?

En heel, heel misschien is die gene uit je projectgroep van school of iemand van de voetbal ook nog een vriend van je ;) dus uiteraard is het ook mogelijk om mensen in meerdere Circles in te delen.

Sparks
Sparks biedt je de mogelijkheid om informatie (nieuwsartikelen, topic's, blogs, video's, etc..) van één of meerdere onderwerpen/interessegebieden bij te houden zodat je deze kunt lezen en volgen.

Hangouts
De Google Hangouts zijn één van de paradepaartjes van Google+. Een hangout maakt het mogelijk met een groep (van minimaal twee) mensen een videogesprek op te zetten waarin gepraat, gelachen en bijvoorbeeld een video gekeken kan worden. Het is misschien nog wel het best te omschrijven als een digitale kroeg waarin je lekker met (on)bekenden kunt ouwehoeren onder het genot van een biertje. (Biertje wel zelf meenemen ;)

Uiteraard kunnen deze Hangouts ook op een serieuze wijze van nut zijn. Zo kan het uitermate geschikt zijn om met groepsleden van je studie te overleggen over hoe je dat project aan gaat pakken en hoe de taakverdeling eruit gaat zien. Gooi je studiegenoten in één Circle en je kunt ongestoord met elkaar overleggen en de dingen bespreken.

Google+ vs Facebook vs Twitter
Kenmerken Google+
Kenmerken Facebook
Kenmerken Twitter

[Voor 143% gewijzigd door JKratos op 28-07-2011 17:07]

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 20:20
Op dit moment heb je nog het google wave effect: iedereen wil het hebben, maar niemand geraakt erin. Ik denk dat het nog even gaat duren voordat je alle mogelijkheden kan gaan gebruiken en/of uitgebreid kan testen.

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 18:45
Het ziet er erg gelikt uit, leuk dat je haast alles wat je bij Google hebt (Picasa, Buzz etc.) er naadloos op aansluit.
Ik ben nu nog even aan het experimenteren dus ik zal mijn uiteindelijke conclusie later plaatsen :).

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 16:35

Chakotay

Lick here to continue

Ha, een echt topic :)

Het valt mij op dat niet alles helemaal lekker synchroon loopt. Als ik bijvoorbeeld in het circles scherm iemand toevoeg en in een circle mik, komt er pas wat later op de homepage een poppetje bij rechtsboven, en nog veel later een mailtje binnen.

Meer mensen die dit gemerkt hebben?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ieperlingetje schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:10:
Op dit moment heb je nog het google wave effect: iedereen wil het hebben, maar niemand geraakt erin. Ik denk dat het nog even gaat duren voordat je alle mogelijkheden kan gaan gebruiken en/of uitgebreid kan testen.
Klopt. Maar ik denk dat dit wel wat verder gaat komen dan Wave.

Zeker als Google de mogelijkheden om dit in je Android contacten te integreren goed benut :)
Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:11:
Ha, een echt topic :)

Het valt mij op dat niet alles helemaal lekker synchroon loopt. Als ik bijvoorbeeld in het circles scherm iemand toevoeg en in een circle mik, komt er pas wat later op de homepage een poppetje bij rechtsboven, en nog veel later een mailtje binnen.

Meer mensen die dit gemerkt hebben?
Klopt, ik heb een profielfoto toegevoegd (had ik nog niet op m'n Google). Die staat nog steeds niet bij het thumbnailtje linksboven.

[Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 30-06-2011 15:12]

• Dutchmania
  • Laatst online: 09:22
Ik denk dat er nu nog weinig gezegd kan worden over het wel of geen succes worden van G+. Het zit nog in een vroege fase en vandaag zijn net de eerste invites de deur uit.

De tijd zal het leren maar voor nu ben ik er best enthousiast over.

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
TheZeroorez schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:11:
[...]

Klopt. Maar ik denk dat dit wel wat verder gaat komen dan Wave.

Zeker als Google de mogelijkheden om dit in je Android contacten te integreren goed benut :)
Wave was een concept opzich, dit lijkt op het eerste gezicht veel op Facebook dus veel mensen zullen het herkennen en er makkelijker mee aan de slag kunnen.

Ik zie de potentie van G+ wel :)

Alleen vind ik de naam ruk gekozen. Is lastig als zoekterm te gebruiken.

[Voor 7% gewijzigd door beany op 30-06-2011 15:13]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 15:46

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Qua looks is het super. Ik was hier op tweakers een van de gelukkigen die vannacht al in zn Google+ account kon :)
Ik heb ook nog best een flinke lijst mensen kunnen inviten.
Maar verder is er nog niemand "actief" bezig van mn vrienden. dus dat is dan weer een beetje jammer.

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mja, op dit moment is het niet heel uitgebreid.
Ik beschrijf het meer als twitter dan facebook ofzoiets
Alleen kan ik mijn profielfoto niet als url intikken! :( :( :(

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 30-06-2011 15:22]

Anoniem: 104397

Grafisch erg leuk gedaan. Leuke animaties etc etc.

Integratie met de Android app is ook prettig voorzover ik nu kan beoordelen (heb het net een paar uur). De instant upload naar een privé album van gemaakte foto's en videos is erg handig!

Heb trouwens wel dat geuploade video's waarnaar je linked in je Updatestream, via de App alleen als foto worden getoond.

Kan iemand even checken of dat bij hen ook zo is?

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 30-06-2011 15:15]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Instant upload werkt goed inderdaad, alleen wel naar voor je eventuele datalimiet :) Scheelt dat er opties in zitten voor wanneer hij wat voor content mag uploaden, video's alleen over wifi bijvoorbeeld.

Anoniem: 104397

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:15:
Instant upload werkt goed inderdaad, alleen wel naar voor je eventuele datalimiet :) Scheelt dat er opties in zitten voor wanneer hij wat voor content mag uploaden, video's alleen over wifi bijvoorbeeld.
(Nog) unlimited dataplan hier :D

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 13:05
Op mijn symbian telefoon doet ie het nog niet. Het is voor socialnetwerken toch wel een voorwaarde om via de smartphone updates te versturen. Verder ziet het er erg gelikt uit. Privacy zaken zijn ook duidelijk.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

FicoF schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:16:
Op mijn symbian telefoon doet ie het nog niet. Het is voor socialnetwerken toch wel een voorwaarde om via de smartphone updates te versturen. Verder ziet het er erg gelikt uit. Privacy zaken zijn ook duidelijk.
De webbased versie, of een Symbian app?

• FicoF
Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:17:
[...]

De webbased versie, of een Symbian app?
Er is nog geen app en de webbased versie is niet chill.

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04
Zowel desktop als op de iphone (webapp) ziet het er wel gelikt uit. Ik vind alleen de naam nogal ruk, "googlen" is een aardig werkwoord geworden maar "google plus me" of "ff google plussen" gaat er bij mij niet echt in....

MTB Trail Traffic

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zo op het eerste gezicht vind ik het vrij lekker werken. De Circles geven je veel controle over het delen van content, en op welke manier je content van anderen wilt zien. Naast je Plus-vrienden is het schijnbaar ook mogelijk om mensen te volgen die je interessant vind, zonder dat zij je hoeven te accepteren. Dat geeft een beetje het idee van Twitter, dus het is fijn dat je dit kan combineren. Mensen die je eigenlijk niet zo goed kent kan je dan lekker in je "acquaintances" gooien, terwijl je ook interessante, beroemde mensen kan volgen die jou toch nooit toe zouden voegen.

Hangouts vind ik een leuk idee, maar ik heb zelf nooit echt veel trek in videogesprekken, want daar moet je voor gaan zitten en dus steeds naar je scherm staren. Wel vind ik het concept leuk, in de zin van, het lijkt gericht op het spontaan laten ontstaan van videogesprekken, dus wellicht dat ik het dan tóch ga gebruiken (zo wil Google je er waarschijnlijk ook toe zetten). De Android-app werkt ook erg lekker, en de automatische foto-uploadmogelijkheid is best wel tof.

De wijze waarop je dingen "liked" vind ik ook goed geïntegreerd: die +1s kun je in ieder geval terugvinden, terwijl een like bij Facebook eigenlijk weinig doet verder. Ook goed dat dit geïntegreerd is met de dingen die je al ge+1d hebt op Google Search. Sparks lijkt verder een simpele lijst van interesses, maar het is tevens een stream aan informatie over het desbetreffende onderwerp. Wederom goed uitgedacht. Zo is het verder niet een dood lijstje met een contentpagina (zoals op Facebook), maar stelt het je ook in staat om daadwerkelijk op de hoogte te blijven van het onderwerp dat je "geSparked" hebt.

Het uiterlijk is verder lekker strak. En daarnaast werkt het allemaal net wat soepeler dan Facebook. Dat je mensen in cirkeltjes kan slepen is erg makkelijk en werkt doeltreffend. Het is veel minder stug dan Facebook, dat vergeleken met Google+ wel erg statisch en lomp lijkt.

Sterkste vind ik toch wel de wijze waarop content gedeeld kan worden en de wijze waarop je met verscheidene mensen/contacten aan elkaar gelinkt kan worden. Ik hoop echt dat mensen dit gaan gebruiken want het werkt wat mij betreft erg prettig :)

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-04 21:56
Gplussen dan?

Stay Frosty!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

FicoF schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:17:
[...]

Er is nog geen app en de webbased versie is niet chill.
Ah, k. Ik gebruik hier de webversie (gewoon op een pc) en de androidversie door elkaar, werkt beide prima. Ik mis in de androidversie alleen de mogelijkheid om dingen met een ter plekke ingetypt mailadres te sharen, of ik moet er overheen kijken...

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04
Ja, ik heb je op G gespot.... :+

MTB Trail Traffic

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 13:27

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Werkt prima. Ik mis nog niets... Jah, vrienden en familie die nog overgehaald moeten worden ;)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
The Milkman schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:26:
Werkt prima. Ik mis nog niets... Jah, vrienden en familie die nog overgehaald moeten worden ;)
Ja, ik zit ook nog tegen een lijstje GoT'ers aan te kijken die ik eigenlijk helemaal niet ken :+

• Dutchmania
-LA- schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:22:
[...]

Ja, ik heb je op G gespot.... :+
Ik heb je je GSpot :P

Nee even zonder gein, ik heb nog geen idee wat het wordt maar ik vindt Google Plussen ook niet zo'n succes.
Ik neem aan dat er vanzelf wel iets komt wat lekker spreekt.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 13:27

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Dutchmania schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:27:
[...]

Ik heb je je GSpot :P

Nee even zonder gein, ik heb nog geen idee wat het wordt maar ik vindt Google Plussen ook niet zo'n succes.
Ik neem aan dat er vanzelf wel iets komt wat lekker spreekt.
Ik denk iets als G+ (GeePlus)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-04 21:56
Glussen! jeweet wel als in Klussen. Ik ga even Glussen, yo!

Stay Frosty!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gewoon, "plussen". :Y)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar meestal is het iets van een engelse term, klinkt niet echt in het engels (buiten hyves, met dat krabbelen :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dutchmania
Ok RoD, dan wordt het gewoon "Plussen" >:)

• TheZeroorez
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:31:
[...]

Maar meestal is het iets van een engelse term, klinkt niet echt in het engels (buiten hyves, met dat krabbelen :P).
hyven/facebooken/plussen? ;)

De drang om overal een werkwoord van te maken is vooral in Nederland hoor :p

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 22:20

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

En dan Plus supermarkt klagen dat google met hun naam aan de haal gaat zeker? :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:37:
En dan Plus supermarkt klagen dat google met hun naam aan de haal gaat zeker? :P
Ik zou als Plus Supermarkt gelijk een advertentie deal met google sluiten als ik hun was ;)

• Dutchmania

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:48
Wat een Facebook rip-off, ik zeg weer een Google fail. -1

• beany

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
NotSoSteady schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:40:
Wat een Facebook rip-off, ik zeg weer een Google fail. -1
Het overzicht scherm misschien ja, alhoewel dat ook niet echt uitgevonden is door Facebook. Maar het Circles concept is iets wat NIET in Facebook zit en erg prettig werkt. Vrij eenvoudig om scheidingen aan te brengen tussen verschillende sociale groepen in je leven(vrienden, collega's, familie, etc). Dit is iets wat ik erg mistte in FB. En het is ook het geen dat G+ onderscheid van FB.

Verdiep je er iets meer in, het is het waard.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:47

CodeIT

Code IT

Hier nog een uitgebreid artikel over de ontwikkeling/keuzes over Google+: http://www.wired.com/epic...ide-google-plus-social/1/

Ik heb nog nergens een optie gezien om mijn tweets automatisch in mijn stream (in een door mij aangegeven circle) te laten zien. Nu 'moet' ik 2 netwerken bijhouden.

[Voor 37% gewijzigd door CodeIT op 30-06-2011 15:49]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Twittersync zou erg leuk zijn inderdaad :)

Ik gebruik nu even expres dit ipv twitter/facebook (die 2e deed ik al niet veel mee) om met een paar mensen te praten, het einige dat atm mist is de userbase eigenlijk. Gaat verder erg vloeiend allemaal, op die synchronisatie-issues na.

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 19:44
Ik heb net een uitnodiging gehad en mezelf toegevoegd. Dit alles via de mobile website. Daar kreeg ik buiten naam+geslacht geen andere vragen.

Nu doe ik hetzelfde voor een ander emailadres, maar via de android app. Krijg ik eerst deze zelfde vraag, daarna de opmerking dat mijn picassa albums automatisch zullen worden gedeeld (enkel zichtbaar voor de mensen waarvoor toegelaten vanuit picasa, maar zij kunnen deze wel zoveel delen als ze willen). Vreemd vind ik echter dat ik hier niet kan weigeren/nieuwe filters/beveiliging instellen of gewoonweg picasa niet wil koppelen. Ik kan echter 'ok en doorgaan' klikken.

Het is vooral die laatste zin (dat gemachtigden mijn fotos/content dan weer kunnen reproduceren zoals zij willen) die mij eerder afkerig maakte van Facebook en waardoor ik hier had willen kiezen voor niet koppelen van deze fotos. Beetje jammer dus.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:48
Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:57:

Ik gebruik nu even expres dit ipv twitter/facebook (die 2e deed ik al niet veel mee) om met een paar mensen te praten, het einige dat atm mist is de userbase eigenlijk. Gaat verder erg vloeiend allemaal, op die synchronisatie-issues na.
Het enige? Ja misschien het enige, maar ook direct het belangrijkste. Ga jij je buurman maar vertellen waarom die Google+ zou moeten gebruiken ipv Facebook.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:57:

Wat kun je hiermee koppelen dan?
https://profiles.google.com/connectedaccounts

Ik heb geen twitter, dus kan het niet testen voor je...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:03
Geeft alleen een link op je profiel weer

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

NotSoSteady schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:00:
[...]

Het enige? Ja misschien het enige, maar ook direct het belangrijkste. Ga jij je buurman maar vertellen waarom die Google+ zou moeten gebruiken ipv Facebook.
Zeer zeker het belangrijskte, maar je kunt moeilijk van een dienst net net een paar dagen semi-public gegaan is verwachten dat het een 1 klap een flinke userbase heeft. Ik zit nu op 20 man, dat vind ik nog best netjes voor een paar uur :)

En @ twitter, wat langras zegt. Dat zorgt er alleen voor dat je twitteraccount in de zoekresultaten naar boven komt als mensen op je naam zoeken e.d.

[Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 30-06-2011 16:30]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chakotay schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:29:
Zeer zeker het belangrijskte, maar je kunt moeilijk van een dienst net net een paar dagen semi-public gegaan is verwachten dat het een 1 klap een flinke userbase heeft. Ik zit nu op 20 man, dat vind ik nog best netjes voor een paar uur :)
Maar ze moeten wel een enorme inhaalslag gaan halen, veel bedrijven zijn naar twitter/facebook gegaan (al zou dat interessant zijn icm met hun youtube account en weet niet of google ook blogs heeft), zelfs een aantal heeft al ingame support (Uncharted 3 facebook, Aion heeft nu dacht ik twitter), maar ook genoeg mensen met 400-500 'vriendjes' op facebook, denk niet dat je dat zo 123 allemaal weggooit.

Andere kant, Friendster en Myspace liepen uiteindelijk ook leeg, alles is uiteindelijk wel mogelijk.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PeRKoniX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-05 15:06
Heb zojuist een invite gekregen en hij werkte... echter zie ik de knop waarmee ik invites kan versturen nog niet op de homepagina van Google+. Zou graag anderen willen uitnodigen maar blijkbaar kan dit nog niet bij iedereen?

• FicoF
Ik heb ook nog niet gevonden hoe je evenementen aan kunt maken. Dat vond ik echt een mooie optie van Facebook.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:17
PeRKoniX schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:57:
Heb zojuist een invite gekregen en hij werkte... echter zie ik de knop waarmee ik invites kan versturen nog niet op de homepagina van Google+. Zou graag anderen willen uitnodigen maar blijkbaar kan dit nog niet bij iedereen?
Je kan mensen toevoegen door een bericht te plaatsen en hun mail adres in the vullen bij share. Ze krijgen dan een mail over het bericht en kunnen zich meteen aanmelden.

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-12-2022

Iooryz

iooryz

Ik heb vannacht al een invite gekregen, maar kom er nog niet doorheen om een account aan te maken. Heeft er iemand tips?

• MueR
  • Laatst online: 31-05 22:20

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Ze hebben de echte invites uitgezet. Invites via shares komen er maar sporadisch door voor zo ver ik kan zien aan collega's die hier proberen om een account te krijgen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:39

HeyDude

Blijven lachen!

Hmm met een iPad opmerkingen toevoegen is me nog niet gelukt...
Double tap en noppes...

Verder wel beter dan twitter qua GUI inline foto's conversaties etc

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:21

Fiber

Beaches are for storming.

Het leuke is dat veel van de functies ook ingebakken zijn in de http://www.google.com/ zoekpagina (Nog niet in de google.nl pagina lijkt het.) en in bijvoorbeeld gMail. Nu nog een paar browser plugins en je kunt altijd alles volgen.

[Voor 3% gewijzigd door Fiber op 30-06-2011 19:47]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Een nieuwe layout van google calender is beschikbaar.

Op de iphone werkt de interface van G+best aardig, wel wat minder functies helaas.

Anoniem: 245798

Tot nu toe vind ik het er goed uitzien. Design is simpel en clean en fijn voor breed beeld. Kringen concept is leuk bedacht, heb er nog niet veel mee gespeeld. En de app voor android vind ik fijn werken/ makkelijk.

Heb alleen nog niet kunnen ontdekken waar ik de style kan aanpassen.
Overal positief

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03 09:43
Het bevalt me inderdaad erg goed, behalve dat de userbase natuurlijk (nog) mist en er nu nog vrij weinig te doen valt als je alle opties een beetje hebt bekeken. Maar vooral het design vind ik erg mooi en goed geregeld. Ook lijkt mij het kringen concept inderdaad wel handig. Verder zijn ook andere dingen goed geregeld qua privicy, zo kan je bij al je profiel instellingen wel aanvinken of het zichtbaar is voor iedereen, uitgebreide kringen, jouw kringen, of alleen voor jezelf. Dit is ook erg duidelijk.
Sparks lijkt me niet hééél boeiend en hangout lijkt me wel geinig al twijfel ik of er veel gebruik van gaat worden gemaakt, maar iig een leuke poging om videochat wel populair te maken.

Inderdaad mis ik ook de functie om de style van je pagina aan te passen.. Misschien bewust weggelaten?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De Android app voor Google+ is nu al beter dan die van Facebook, maarja, dat was ook niet zo moeilijk. :P

Ik hoop dat ze Google+ de tijd geven en dat het aanslaat.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Fiber

Fiber

JelleNL schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:24:
...
Inderdaad mis ik ook de functie om de style van je pagina aan te passen.. Misschien bewust weggelaten?
Gelukkig wel, straks krijg je Hyves achtige toestanden, of erger, ...
jelmervos schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:58:
...
Ik hoop dat ze Google+ de tijd geven en dat het aanslaat.
Ze zullen wel moeten, dit is erop of eronder voor Google, denk ik.

[Voor 29% gewijzigd door Fiber op 30-06-2011 22:08]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• TheZeroorez
  • Niet online
FicoF schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:59:
Ik heb ook nog niet gevonden hoe je evenementen aan kunt maken. Dat vond ik echt een mooie optie van Facebook.
Google+ is nog niet af, en er komen nog features bij. Het lijkt me dat iets als events inderdaad zeker nog wel komen... ;)

En over het 'schadeclaim van de Plus supermarkt'. Tuurlijk, schade claimen omdat in de volksmond iets genoemd wordt zoals jouw bedrijf.

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:41
Er is zeker nog geen Iphone app? Heb het nog niet gevonden in ieder geval...

• TheZeroorez
  • Niet online
Reckoner schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:12:
Er is zeker nog geen Iphone app? Heb het nog niet gevonden in ieder geval...
Nope, die is wel in de maak.

Bron: reviews: Google+, vier keer is scheepsrecht? ;)

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

En het is wachten op uitbreidingen op applicaties as Tweetdeck of Hootsuite.

Dan kan de strijd om de social client pas echt beginnen!

edit: tweetdeck zal het niet worden ben ik bang (eigendom twitter)

[Voor 25% gewijzigd door HeyDude op 30-06-2011 23:01]

• JelleNL
Ik heb nog een vraagje.. zoals ik het nu zie, kan een persoon dus niet tegelijk lid zijn van 2 circles? Dus hij kan niet én bij je vrienden staan én bij 'voetbalteam' om maar een voorbeeld te noemen?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:58
JelleNL schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:48:
Ik heb nog een vraagje.. zoals ik het nu zie, kan een persoon dus niet tegelijk lid zijn van 2 circles? Dus hij kan niet én bij je vrienden staan én bij 'voetbalteam' om maar een voorbeeld te noemen?
Gewoon naar de tweede circle slepen?

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:39

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

JelleNL schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:48:
Als je een vriend naar 'vrienden' sleept en vanuit 'vrienden' naar 'voetbalteam' komen ze bij mij in beide circles terecht.

Hier komt ooit nog wat te staan..

• JelleNL
Laat maar, was een beetje een domme vraag die voortkwam uit dat ik nog maar net erop zit en nog geen vrienden had behalve dat ik 2 email-adressen heb die ik heb uitgenodigd die zich ook laten zien in één circle en die kan ik niet verplaatsen. Maar heb nu 1 vriend met een echt google+ account toegevoegd en nu zie ik inderdaad dat dat gewoon handig werkt.
Maar bedankt iig voor de reactie.

[Voor 4% gewijzigd door JelleNL op 30-06-2011 23:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 30-05 14:46
Hiervoor kun je je vervoegen naar Google+ Project - Uitnodigingen

[Voor 86% gewijzigd door Equator op 01-07-2011 09:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JelleNL
Geloof dat dit topic niet is voor invites, daarvoor moet je helaas in het andere topic zijn. (Zie OP)
Waarschijnlijk maakt het niet uit hoeveel invites je krijgt maar moet je gewoon ff wachten tot het 'capiciteitsprobleem' weg is of je er
tussendoor schiet. Ik heb je toch maar een invite gestuurd, maar eigenlijk is dit draadje daar niet voor

Ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen zijn dus daarom stel ik het hier maar
Zou iemand mij wat duidelijker kunnen maken hoe het nou zit met vriendschappen.. Je kan dus iemand toevoegen aan een circel, maar dan volg jij alleen hem en hij jou niet? Moet hij jou dan weer apart toevoegen aan een van zijn circels ofzo? Of zie ik dit helemaal verkeerd?

[Voor 33% gewijzigd door JelleNL op 01-07-2011 00:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 245798

Fiber schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:06:
[...]

Gelukkig wel, straks krijg je Hyves achtige toestanden, of erger, ...

[...]

Ze zullen wel moeten, dit is erop of eronder voor Google, denk ik.
Op hyves is het inderdaad erg. En vaak pijnlijk voor je ogen.
Ik was nieuwsgierig wat de mogelijkheden waren, vanuit het oogpunt developer / designer (werk).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JelleNL schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:09:
Geloof dat dit topic niet is voor invites, daarvoor moet je helaas in het andere topic zijn. (Zie OP)
Waarschijnlijk maakt het niet uit hoeveel invites je krijgt maar moet je gewoon ff wachten tot het 'capiciteitsprobleem' weg is of je er
tussendoor schiet. Ik heb je toch maar een invite gestuurd, maar eigenlijk is dit draadje daar niet voor

Ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen zijn dus daarom stel ik het hier maar
Zou iemand mij wat duidelijker kunnen maken hoe het nou zit met vriendschappen.. Je kan dus iemand toevoegen aan een circel, maar dan volg jij alleen hem en hij jou niet? Moet hij jou dan weer apart toevoegen aan een van zijn circels ofzo? Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Er is niet echt een duidelijke connectie tussen personen op Google+. Jij kan iemand aan een circle toevoegen, waardoor deze persoon in een bepaald kringetje bij jou staat. Daar kun jij dan content (of niet) mee delen. Of degene dat ook daadwerkelijk te zien krijgt hangt af of diegene jou ook in een circle heeft gezet. Als diegene jou ook in een circle zet, zou je kunnen zeggen dat er een soort vriendschapsverband a la Facebook is. Maar dat wil niet meteen zeggen dat jij dan ook alles van diegene kan lezen. Het zou zomaar kunnen dat jij dan in een kennissen-cirkel terecht komt, terwijl hij alleen dingen deelt met zijn vrienden-cirkel, bijvoorbeeld.

Net als kringetjes in het echt, dus :P

Het is niet echt duidelijk, maar ik vind het concept wel erg goed. Ik maak zelf graag onderscheid tussen mensen. Sommige mensen ben je nou eenmaal meer close mee, terwijl je opzich met anderen wel een soort van contact wil houden. In dit geval werkt het mensen in hokjes cirkeltjes plaatsen erg goed :Y)

Wat ik wel mis is het niet kunnen selecteren van cirkels die ik standaard getoond wil hebben. Ik zou bijvoorbeeld cirkel X en cirkel Y willen zien, maar het is óf alles, óf een bepaalde cirkel. Dat is wel jammer, maar misschien dat dat nog verbeterd gaat worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:49
Ik vind het cirkeltjesidee perfect. Wat ik mis zijn evenementen, pages (voor verenigingen, bedrijven, enz) en koppelingen met twitter e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

williamvdh schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:48:
Ik vind het cirkeltjesidee perfect. Wat ik mis zijn evenementen, pages (voor verenigingen, bedrijven, enz) en koppelingen met twitter e.d.
Inderdaad, maar dat zal er ongetwijfeld bij komen :) Er zijn nu in de sourcecode al bewijzen gevonden voor een spelletjesdienst voor Google+. Nu zit ik daar zelf niet op te wachten, maar het geeft wel aan dat Google nog nieuwe features gaat ontwikkelen. Voor een closed bèta vind ik het al heel wat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:49
RoD schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 01:55:
[...]

Inderdaad, maar dat zal er ongetwijfeld bij komen :) Er zijn nu in de sourcecode al bewijzen gevonden voor een spelletjesdienst voor Google+. Nu zit ik daar zelf niet op te wachten, maar het geeft wel aan dat Google nog nieuwe features gaat ontwikkelen. Voor een closed bèta vind ik het al heel wat.
Shit, dat was nou een functie die ik niet mis ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:26
williamvdh schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 02:10:
[...]

Shit, dat was nou een functie die ik niet mis ;)
Ooh ben dus niet de enige.
Ik vind dit simpel uitziende design super fijn.
Gok ook dat dit beter aanslaat dan de voorgaande probeersels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-01 21:21
Google+ wordt mijns inziens pas een succes als het iets unieks biedt t.o.v. facebook, bijvoorbeeld zoiets als Farmville. Ik zie de doorsnee facebook gebruiker nog niet switchen puur vanwege een ander concept. Als Google niet met een uniek 'verslavend' spelletje o.i.d. komt, zie ik het toch weer somber in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:41
Het lijkt er op dat het het behoorlijk traag is op het moment. Niks laadt echt...

edit: op welke manier precies kan ik nu het beste anderen uitnodigen?

[Voor 31% gewijzigd door Reckoner op 01-07-2011 09:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 121555

Ze moeten het beschikbaar maken voor Apps, dan ga ik pas écht blij zijn. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enverlin
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat ik ook wel erg jammer vind is dat de contacten die je in groepen hebt in gedeeld bij Gmail niet zo verschijnen in Google+.
Dus: die groepen in Gmail Contacts met daarin de contacten zijn niet de circles in Google+.

Enerzijds valt er natuurlijk wat voor te zeggen (mailen is verschillend dan social media), maar ik had wel graag de optie gezien omdat ik mijn gmail toch alleen voor vrienden gebruik.

Verder ook mooi dat het uiterlijk van Google+ is doorgetrokken naar Gmail (of andersom)

Edit: heeft er iemand al ontdekt hoe je Gmail contacten kan importeren? Nu doet Google+ suggesties vanuit mijn Gmail maar dat wil ik niet.

[Voor 12% gewijzigd door enverlin op 01-07-2011 09:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 23:21
Splendid_dj schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:35:
Google+ wordt mijns inziens pas een succes als het iets unieks biedt t.o.v. facebook, bijvoorbeeld zoiets als Farmville. Ik zie de doorsnee facebook gebruiker nog niet switchen puur vanwege een ander concept. Als Google niet met een uniek 'verslavend' spelletje o.i.d. komt, zie ik het toch weer somber in.
Nou dat vind ik dus helemaal niet.. Ik speel nooit spelletjes op Facebook en ik zit er echt niet om te springen dat Google dat soort meuk gaat toevoegen in Google+

Er zal vast wel volk zijn die alleen maar willen switchen om de spelletjes, maar die zitten gelukkig over het algemeen niet in mijn vriendengroep.

Dat Google+ iets moet unieks moet bieden om gebruikers te laten switchen, denk ik dan weer wel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 10:19
Is er eigenlijk een Tweakers Circle? Zou handig zijn als dat er was waar wat mensen inzitten, ik heb nu Google+ doorgepluisd maar kan er niets mee doen omdat niemand die ik in mijn omgeving heb er nog opzit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kirretje
  • Laatst online: 08:42
Ik vind het vrij brilliant eigenlijk! Hoop echt dat het aanslaat. Ik zie trouwens niet een optie om iemand gewoon een berichtje te sturen. Like....een krabbel / post op iemand wall/prikbord(zoals bij de concurrent). Of kijk ik heel scheef?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ApexAlpha schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:51:
Is er eigenlijk een Tweakers Circle? Zou handig zijn als dat er was waar wat mensen inzitten, ik heb nu Google+ doorgepluisd maar kan er niets mee doen omdat niemand die ik in mijn omgeving heb er nog opzit.
Die circle zul je zelf aan moeten maken. Er is geen algemene circle ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 345495

Kirretje schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:12:
Ik vind het vrij brilliant eigenlijk! Hoop echt dat het aanslaat. Ik zie trouwens niet een optie om iemand gewoon een berichtje te sturen. Like....een krabbel / post op iemand wall/prikbord(zoals bij de concurrent). Of kijk ik heel scheef?
maak status, share alleen met die persoon, done.

dat is de enige manier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb een Tweakers circle, eigenlijk zitten vrijwel al mijn Google plus contacten nog in die Tweakers circle, best grappig, maar nog niet zo heel erg nuttig. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kirretje
  • Laatst online: 08:42
Anoniem: 345495 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:22:
[...]

maak status, share alleen met die persoon, done.

dat is de enige manier
Ah kijk! Ja zo werkt het idd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Animated gif support btw :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 09:28
Iedereen uit het Invite topic zou eigenlijk in 1 grote Tweakers circle moeten. Heb je zo'n beetje gelijk de grootste circle op Google+ denk ik :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15
Ze moeten dat invite gebeuren stoppen. Gewoon iedereen de mogelijkheid bieden om zich te registreren. Anders wordt dit ook een dikke faal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:51
Volgens mij zit half Tweakers nu al op G+ hoor. Blijft maar doorstromen in dat topic. Als jij dan ook je eigen vrienden uitnodigt dan gaat het behoorlijk hard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

agoNITE schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:43:
[...]

Iedereen uit het Invite topic zou eigenlijk in 1 grote Tweakers circle moeten. Heb je zo'n beetje gelijk de grootste circle op Google+ denk ik :p
Circles zijn persoonlijk hè? Ik kan iedereen er wel in stoppen, maar dan heb ik er nog weinig aan als al die anderen mij ook niet ergens in een circle stoppen ;)
Ozjifu schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:43:
Ze moeten dat invite gebeuren stoppen. Gewoon iedereen de mogelijkheid bieden om zich te registreren. Anders wordt dit ook een dikke faal.
Wie zegt dat ze dat niet gaan doen dan? Heb je gezien dat het om een eerste testversie gaat die bovendien niet groots aangekondigd is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Munki
RoD schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Wie zegt dat ze dat niet gaan doen dan? Heb je gezien dat het om een eerste testversie gaat die bovendien niet groots aangekondigd is?
Klopt. Net zoals Google Wave, toch? Dat werd ook een dikke faal. Ik bedoel gewoon dat ze er niet te lang mee moeten wachten, omdat mensen er graag gebruik van willen maken, maar dit (nog) niet kunnen. En wat is sociale media zonder vrienden?

Ik maak er nu gebruik van, maar zie het nut er (nog) niet van in, omdat er dus geen vrienden zijn die er ook gebruik van maken. Hierdoor verlies ik mijn interesse en zal ik het ook snel vergeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ozjifu schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:50:
[...]

Klopt. Net zoals Google Wave, toch? Dat werd ook een dikke faal. Ik bedoel gewoon dat ze er niet te lang mee moeten wachten, omdat mensen er graag gebruik van willen maken, maar dit (nog) niet kunnen. En wat is sociale media zonder vrienden?
Google+ bestaat net een paar dagen. Ik acht Google wel zo slim dat ze leren van de fouten bij Wave. Daarnaast is het vrij gemakkelijk om uitnodigingen te versturen naar anderen.
Ik maak er nu gebruik van, maar zie het nut er (nog) niet van in, omdat er dus geen vrienden zijn die er ook gebruik van maken. Hierdoor verlies ik mijn interesse en zal ik het ook snel vergeten.
Dan nodig je ze toch uit?

Ik ben het met je eens dat een invite-systeem niet lang houdbaar is, maar dit nu al roepen, terwijl het in een eerste testfase zit, is voorbarig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Munki
RoD schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:54:
[...]
Google+ bestaat net een paar dagen. Ik acht Google wel zo slim dat ze leren van de fouten bij Wave. Daarnaast is het vrij gemakkelijk om uitnodigingen te versturen naar anderen.
We zullen het zien. Ik hoop het in ieder geval. Ziet er nice uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 10:19
https://plus.google.com/u/0/102750708524492474243/posts

Zouden een aantal mensen mij eens toe kunnen voegen. Even kijken of dat werkt.

[Voor 10% gewijzigd door ApexAlpha op 01-07-2011 14:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FicoF
Net even in de Hangout gezeten met 2 vrienden en wat Youtube filmpjes bekeken. Aangezien ik familie in het buitenland heb zitten lijkt me dat wel een mooie manier om de vakantiefoto`s te laten zien en meteen even een uitleg erbij te geven. Als dan ook nog Google Docs geïntegreerd wordt is het helemaal ideaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is er al een browser plugin om de notificaties ook buiten de Google sites te krijgen, of zo'n notificatie icon rechts onderin je taakbalk zoals gTalk of gMail of Live Messenger?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30
ApexAlpha schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:00:
https://plus.google.com/u/0/102750708524492474243/posts

Zouden een aantal mensen mij eens toe kunnen voegen. Even kijken of dat werkt.
Gedaan :) Welkom in mijn GoT circle ;)

Ben erg te spreken over het concept. Aantal van mijn vrienden hadden echter nog geen trek om zich hier "ook weer voor te moeten registreren". Ben dus benieuwd of de massa Google+ ook zal ontarmen. Voorals nog zijn het de techies/nerds/etc. die zich erop storten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als het serieuze voordelen gaat bieden boven Facebook zie ik het wel gebeuren. Voordeel van Google is dat als ze het goed doen je straks alles kan integreren, Plus, Android, Chrome, gMail, gTalk, Search, Maps, Docs, Calendar, etc. etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fiber schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:14:
Als het serieuze voordelen gaat bieden boven Facebook zie ik het wel gebeuren. Voordeel van Google is dat als ze het goed doen je straks alles kan integreren, Plus, Android, Chrome, gMail, gTalk, Search, Maps, Docs, Calendar, etc. etc.
Ze kunnen alles bieden, maar ze hoeven het imho niet op te dringen. Android met een verplichte gMail account kan ik nog wel mee leven, maar als je daarna maar gepushed blijft worden voor alle andere aspecten (chrome, maps, docs en calander gebruik ik niet, heb ik ook niet echt nodig), blijf ik toch liever op wat afstand.

Facebook heeft in die zin weinig om mee 'aan te dringen', wel wat auto-detect spul op foto's, maar verder weinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds wanneer mag er niet meer over een nieuwe dienst gediscussieerd worden?

[Voor 72% gewijzigd door IEF op 01-07-2011 19:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wouser, je vergeet nog een reden: Wellicht omdat het een nieuwe dienst is ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54
Is het mogelijk een circle te delen met iemand?
zodat diegene in één keer alle mensen uit een circle ook zelf als circle heeft.
Handig voor bv de mensen hier of de mensen van je voetbalteam/klas/werk zonder dat je iedere persoon los moet toevoegen

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Persoonlijk was ik zeer te spreken over Google+. Ik zie eigenlijk twee redneen voor mensen om geen Google+ te nemen;

1) Privacy
2) Zoveelste social media

1) Bij Google+ heb je Privacy echt voor het grootste deel in eigen handen. Voor zover ik kon zien werd bij alle diensten (Picasa, Google+ en GMail) overal bij aanmelden voor de eerste keer gevraagt of je wel of niet je gegevens openbaar wilde hebben. Als ik Facebook neem dan moet je eerst door een berg instellingen worstelen om het aan te passen en dan nog wijzigt facebook de instellingen hiervan te pas en te onpas en vraagt iedere applicatie in Facebook om een uitzondering ervoor te maken. Dat systeem van Facebook bestaat puur en enkel in een dergelijk complexe wijze om de datamijn van Facebook zo groot mogelijk te maken.
Maar goed, als 1 partij het zo doet rechtvaardigd dat nog niet de andere. Wat ik iig zag was dat Google zich in alle bochten heeft gewrongen om de vraag voor wel of niet delen van gegevens zo duidelijk en standaard als mogelijk te maken. Eerste keer aanmelden? Wil je gegevens delen? Ja/Nee. Eigenlijk heel eenvoudig. Ik denk dat Google zich terdege bewust is dat privacy een grote hobbel is voor gebruikers.

2) Waar. Ik heb Hyves en Facebook en veel andere mensen ook. Twintig verschillende social network sites is geen practisch iets voor veel mensen. Google zal vooral zwaar inzetten op wat ze al hebben en dat is best veel. Vrijwel iedereen gebruikt YouTube en Google Search dus dat zijn de sterkste peilers om op te bouwen. GMail is een goede derde peiler.
Ook denk ik dat we de kracht van Android niet mogen onderschatten. Android = Google en dus zal Google zeer zeker er een 'leven 2.0' ervaring van willen maken.

Op dit ogenblik ben ik het netwerk nog aan het inrichten. Het bevalt me wel. ALleen dat sommige Google onderdelen (mail, etc.etc.) toch nog even snel een nieuw venster openen vind ik een beetje onpractisch.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Je kan nu linksboven snel schakelen tussen Google Plus, Gmail, Agenda, Docs, etc echter opent dit in een nieuw venster...dat wil ik niet. Weet iemand of je dit kan instellen? Ik zie het nergens...

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee