Nog steeds kan ik niet via de btcguild.com en poort 8332 inloggen, login en pass klopt gewoon.
dat is een doomsday scenario, een die mogelijk is maar enorm onwaarschijnlijkKain_niaK schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:01:
Pas maar op godofal.
Straks verkoop je iets van 1000 euro voor 100 bitcoins (waarde van 1 bitcoin is momenteel ongeveer 10 euro)
Maar wat als je die 100 bitcoins niet verkocht krijgt en een aantal dagen later de koers keldert ? (en nooit meer terug keert naar 1 BC = 10 euro )
er word al een behoorlijk tijd in hardware en andere zaken gehandelt voor BTC, check hier maar eens
natuurlijk is het mogelijk, maar diezelfde gok heb je met BTC kopen/minen; als het instort heb je een probleem
dat is 1 gedachtegang, aan de andere kant kunnen BTC zomaar weer terug naar 30 dollar springen waardoor jij dus dikke winst hebtBDHowner schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:32:
[...]
Ik ben sinds vanochtend actief op V&A (voorheen alleen Marktplaats), heb best wat verkocht al, en had vanochtend Bitcoin ook in mijn advertenties opgenomen als betaalmiddel (gewoon een tekstregel eronder geplempt). Ben het na de 1e echter vergeten.
Alleen wat je gaat krijgen is dat mensen geen risico's willen, en je dus op moment van aanschaf vaak duurder uit bent. Zo was het vanochtend € 9,65 o.i.d. per Bitcoin, en had ik € 9,50 in mijn advertentie opgenomen, puur om mij in te dekken voor negatieve veranderingen.
ff over namecoins:
ik heb gezocht maar ik kan weinig duidelijkheid krijgen, wie legt mij ff kort en bondig wat er nou zo anders aan is dan BTC?
en was die guide waar ik over las al af??
Weet iemand nog een goede manier om bitcoins direct te verkopen in euro's zonder provisie
Dus zonder tussenstap en dus verlies in dollars?
Alle opties die ik ken staan hier. De enige optie die ik tot nu toe ben tegengekomen is bitmarket.eu. Dat is een zeer kleine markt, die bovendien klein blijft door registratie.
Alle opties die ik ken staan hier. De enige optie die ik tot nu toe ben tegengekomen is bitmarket.eu. Dat is een zeer kleine markt, die bovendien klein blijft door registratie.
Wekelijks een bitcoin of 10~100. Dat krijg je alleen weg via een exchange of markt.robin1979 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:16:
Hoeveel wil je kwijt?
Lache hoe ze daar tekeer gaan op dumpert:
http://www.dumpert.nl/med...geld_van_de_toekomst.html
Blijft een appart volkje.
http://www.dumpert.nl/med...geld_van_de_toekomst.html
Blijft een appart volkje.
[ Voor 11% gewijzigd door Grouver op 15-07-2011 11:33 ]
heb op een wonderbaarlijke manier mijn gpu werkende gekregen. geen idee hoe want enige wat ik gedaan had was de guiminer opnieuw opstarten.
Vraagje: hoelang minen jullie ongeveer want neem aan dat jullie niet de gpu 24/7 laten draaien, lijkt me ook niet heel gezond voor de levensduur.
En als 2e, op welke sites kun je gpu's kopen met die bitcoins? heb het niet zo snel kunnen vinden.
Vraagje: hoelang minen jullie ongeveer want neem aan dat jullie niet de gpu 24/7 laten draaien, lijkt me ook niet heel gezond voor de levensduur.
En als 2e, op welke sites kun je gpu's kopen met die bitcoins? heb het niet zo snel kunnen vinden.
uhgodofal schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:41:
[...]
dat is een doomsday scenario, een die mogelijk is maar enorm onwaarschijnlijk
Het is inmiddels al drie keer voorgekomen dat bitcoins binnen 12 uur 30-50% van hun waarde verloren anders.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Bitcoins forums hebben een trade deel met GPU'sthvers schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:46:
heb op een wonderbaarlijke manier mijn gpu werkende gekregen. geen idee hoe want enige wat ik gedaan had was de guiminer opnieuw opstarten.
En dat maakt voor de levensduur niets uit die kaart draait over 10jaar nog als je hem op de juiste temp houdt
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Per WEEK 100 bitcoins!!?dr snuggles schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:31:
[...]
Wekelijks een bitcoin of 10~100. Dat krijg je alleen weg via een exchange of markt.

Ben serieus zwaar benieuwd naar jou setup
Piccies?
(100 bitcoins is bijna 70 x 5850 kaarten 24/7 laten draaien)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Haha, dat doen we welthvers schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:46:
Ik zie dat zo: kaart op juiste temp houden, en het zou in orde moeten zijn. Kaart binnen 2 jaar defect - garantiewerk, daarbuiten is de kaart toch al niet meer zo snel, en is hij mij vaak toch al doorverkocht.
Vaak is een vergelijkbare kaart over 2 jaar toch nog maar € 40,- (in mijn geval van de € 115,- kostende 5850's).
Misschien wel interesant voor jullie, op Radio 1 in het programma Lunch hebben ze het over de Bitcoin:
" Digitale munteenheid
De euro staat op instorten. Regeringsleiders zitten met de handen in het haar. Want hoe komen we ooit uit deze crisis.
Misschien is het eens tijd om te gaan kijken naar een alternatief voor die euro. De Bitcoin bijvoorbeeld, dat is een digitale munteenheid. Je kunt er anoniem mee betalen en niemand is de baas over je geld. Een munteenheid die louter digitaal bestaat. Is dat de toekomst?"
In Lunch! een gesprek met futuroloog Paul Ostendorf.
Het programma zal later nog terug te beluisteren zijn.
" Digitale munteenheid
De euro staat op instorten. Regeringsleiders zitten met de handen in het haar. Want hoe komen we ooit uit deze crisis.
Misschien is het eens tijd om te gaan kijken naar een alternatief voor die euro. De Bitcoin bijvoorbeeld, dat is een digitale munteenheid. Je kunt er anoniem mee betalen en niemand is de baas over je geld. Een munteenheid die louter digitaal bestaat. Is dat de toekomst?"
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Nice, ik vind het zelf ook best wel.Sargan schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:26:
Misschien wel interesant voor jullie, op Radio 1 in het programma Lunch hebben ze het over de Bitcoin:
" Digitale munteenheid
Als je ziet dat Amerika momenteel ook weer een financiële crisis staat te wachten zowat.
Maar Bitcoins moeten wel waardevaster worden, want zo kan het ook nooit echt goed gaan.
tja mijn hd4850 draait op 100% met 75graden, moet wel bij gezegd worden dat mijn kamer ook erg warm is (zolder). alleen de fan maakt zoveel lawaai, maar komt omdat dat de stock koeler is.BDHowner schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:26:
[...]
Haha, dat doen we wel.
Ik zie dat zo: kaart op juiste temp houden, en het zou in orde moeten zijn. Kaart binnen 2 jaar defect - garantiewerk, daarbuiten is de kaart toch al niet meer zo snel, en is hij mij vaak toch al doorverkocht.
Vaak is een vergelijkbare kaart over 2 jaar toch nog maar € 40,- (in mijn geval van de € 115,- kostende 5850's).
Ik denk dat ik na de vakantie een hd5830 ga halen, deze is goedkoop en haalt een mooie mh/s en ik kan er nog een spelletje (Anno, Settlers tdu etc.) mee spelen., evt kan er altijd nog een 2e in.
*hopen dat de bankrekening niet al te leeg is als ik terug kom, nja dan maar minen als ik weg ben :+*
Ben je denk wel wat laat mee dan hoor...thvers schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:44:
[...]
tja mijn hd4850 draait op 100% met 75graden, moet wel bij gezegd worden dat mijn kamer ook erg warm is (zolder). alleen de fan maakt zoveel lawaai, maar komt omdat dat de stock koeler is.
Ik denk dat ik na de vakantie een hd5830 ga halen, deze is goedkoop en haalt een mooie mh/s en ik kan er nog een spelletje (Anno, Settlers tdu etc.) mee spelen., evt kan er altijd nog een 2e in.
*hopen dat de bankrekening niet al te leeg is als ik terug kom, nja dan maar minen als ik weg ben :+*
Ik had ze voor € 114,90, inmiddels zijn ze rond de € 135,-, en ze worden niet meer gemaakt dus op = op.
Bovendien kan (afhankelijk van wat bij jou "na de vakantie is") de difficulty zo hoog zijn, dat er weinig meer te verdienen valt.
Oh maar ik genereer ze niet, maar krijg bitcoins door verkoop. 't Wisselen naar euro's kost nu vaak provisie van zo rond de 2%.SmiGueL schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:19:
[...]
Per WEEK 100 bitcoins!!?![]()
Ben serieus zwaar benieuwd naar jou setup
Het wisselen kost i.d.d. geld.dr snuggles schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:53:
[...]
Oh maar ik genereer ze niet, maar krijg bitcoins door verkoop. 't Wisselen naar euro's kost nu vaak provisie van zo rond de 2%.
BTC > USD kost je 0,3%
USD > bankrekening kost 2%
3 keer? heb maar 1x mee gekregen dan; de MTgox crashWhuzz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:56:
[...]
uh
Het is inmiddels al drie keer voorgekomen dat bitcoins binnen 12 uur 30-50% van hun waarde verloren anders.
of bedoel je de 30 dollar naar 17 dollar? dat was gewoon een bubbel die klapte na de hype, die had iedereen aan kunnen zien komen...
anyway, dan is het idd risicovoller dan ik dacht
aan de andere kant blijft het nu wel redelijk stabiel, al is het maar de vraag hoelang dat duurt en welke kant het dan op gaat
ik blijf lekker positief en gok dat het op een gegeven moment weer omhoog gaat
Let wel op dat Whuzz hier al eens eerder aangesproken is wegens die-hard anti-Bitcoin-gedrag.godofal schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:27:
[...]
3 keer? heb maar 1x mee gekregen dan; de MTgox crash
of bedoel je de 30 dollar naar 17 dollar? dat was gewoon een bubbel die klapte na de hype, die had iedereen aan kunnen zien komen...
anyway, dan is het idd risicovoller dan ik dacht
aan de andere kant blijft het nu wel redelijk stabiel, al is het maar de vraag hoelang dat duurt en welke kant het dan op gaat
ik blijf lekker positief en gok dat het op een gegeven moment weer omhoog gaat
Ik zou persoonlijk niet al mijn geld maandenlang in Bitcoins willen houden. Meestal laat ik ze weer storten zodra ik er een paar heb, als ik naar de bios ga vanavond o.i.d. kan ik er nog steeds niet mee betalen.
ik heb hem al vaker gezien, maar een beetje tegenwind is niet mis imo -mits goed onderbouwd natuurlijk 
als we allemaal ja-knikkers hier zouden hebben zou het zo'n saaie discussie worden...
als we allemaal ja-knikkers hier zouden hebben zou het zo'n saaie discussie worden...
Het word soms irritant.
Precies alsof je 3jaar bent en je moeder zegt van nee je mag geen koekje
* yzx gaat wub wub wub
Precies alsof je 3jaar bent en je moeder zegt van nee je mag geen koekje

* yzx gaat wub wub wub
[ Voor 46% gewijzigd door yzx op 15-07-2011 16:40 . Reden: Grammer!!!! ]
Uiteraard, dat is geen probleem. Als het echte steevast nadelen bedenken word, zoals AMD vs. Intel, Microsoft vs. Sony, Microsoft vs. Apple fanboys e.d., kan het wel eens als vervelend worden beschouwt.godofal schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:37:
ik heb hem al vaker gezien, maar een beetje tegenwind is niet mis imo -mits goed onderbouwd natuurlijk
Ik bedoel dus: ja, het risico bestaat, maar let erop dat sommige mensen alleen maar negatieve dingen zoeken.
Verwijderd
Ja ik ben al vaker reacties tegengekomen dat het al te laat is om in te stappen. Maar het lijkt me wel heel gaaf om zo'n setup als in dat filmpje van het begin te hebben.BDHowner schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 01:13:
[...]
Ehm... complete PC's samenstellen vind ik momenteel risicovol (omdat het steeds moeilijker word). Een ATI-kaart (of, naja, AMD tegenwoordig) is wel iets wat je kan overwegen.
Het hangt helemaal van je situatie af. Ik was al niet een van de eersten, maar heb mijn PC gebouwd met een server in gedachten (dus zuinig en 24/7 e.d.). 2 videokaarten bijprikken is dan piece-of-cake. Ook je budget is belangrijk, en of je in gedachten heb het hele systeem terug te verdienen, of dat je ook gamed en al genoegen neemt met een "korting" op je mooie nieuwe graka.
En je hebt natuurlijk mensen die meteen hun spaargeld omzetten in videokaarten.
Je zal sowieso altijd baas boven baas hebben. De een denkt met zijn CPU lekker te minen, de ander komt met een NVIDIA-kaart aan, dan komt er weer iemand met een ATI kaart die denkt veel te hebben, dan kom ik er weer met 2, dan komt iemand anders weer met 2 5970's, of andere met complete parken van 24 systemen.
Ik denk dat het juiste instapmoment voor Bitcoins wel geweest is al, maar ik zeg niet dat er niets meer te verdienen valt.
Namecoins is misschien een goed alternatiefVerwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:45:
[...]
Ja ik ben al vaker reacties tegengekomen dat het al te laat is om in te stappen. Maar het lijkt me wel heel gaaf om zo'n setup als in dat filmpje van het begin te hebben.
Mja, tegen mij werd ook gezegd dat juni eigenlijk al wat te laat was, maar ik maak nog steeds een goede kans om mijn investering terug te verdienen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:45:
[...]
Ja ik ben al vaker reacties tegengekomen dat het al te laat is om in te stappen. Maar het lijkt me wel heel gaaf om zo'n setup als in dat filmpje van het begin te hebben.
Bovendien zie ik het niet zo dat ik verlies maak als ik niet mijn hele investering terugkrijg. Die kaarten zijn en blijven van mij
@ yzx: mijn Excel-sheet zegt i.d.d. dat het snel erg aantrekkelijk word, echter is het Namecoin netwerk rond de 120 GH/s. Dat is simpelweg de kleine pool met Bitcoin waar ik nu in zit al. Als er meer mensen lucht van krijgen, schiet de difficulty omhoog.
De reden dat hij nu zo laag staat is omdat er al best veel mensen in bezig waren, en toen geen heil meer zagen en gekapt zijn. Daar blijft deze difficulty nu zo lang doormodderen, en word hij steeds lager. Als er straks direct 240 GH/s op het Namecoin netwerk word gegooid, is de difficulty natuurlijk de week daarop x2!
Dan is het simpelweg kijken wat de prijzen gaan doen
Dus niemand die me kan helpen met mijn 'Problems Communicating with Bitcoin RPC 02 / 12 / 22' error?
Nog altijd die prob?NickEnzo94 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:08:
Dus niemand die me kan helpen met mijn 'Problems Communicating with Bitcoin RPC 02 / 12 / 22' error?
Screenie het eens
Komt eraan. W8 effe
@ Beneden, dat is misch een mogelijkheid.
ff uitvogelen.
SS:
http://imageshack.us/f/148/bitcoinfail.jpg/
@ Beneden, dat is misch een mogelijkheid.
SS:
http://imageshack.us/f/148/bitcoinfail.jpg/
[ Voor 75% gewijzigd door NickEnzo94 op 15-07-2011 17:14 ]
Jezus wat faalde ik hard. Stevie heeft gelijk, kben nu aan het poolen.
Bedankt voor alles. 500 khash/s is dat wat?
Gisteren zei je nog dat dat goed was ingevuld
Niet echt Nick gewoon stoppen
Niet echt Nick gewoon stoppen
Wel even je account wachtwoord veranderen nu, gezien je deze onversleuteld over de interwebs hebt lopen versturen.
Ik doe nu 249Mhash/sec met m'n 6850. Zeker dat Khash klopt, ipv Mhash?
Tis Khash, maar zit ook Lol te runnen nu.
Dan heeft hij een 5970 of Ares steken of een 6990 anders haalt ie dat nooitStevie-P schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:17:
Wel even je account wachtwoord veranderen nu, gezien je deze onversleuteld over de interwebs hebt lopen versturen.
Ik moet leren lezen....
[ Voor 88% gewijzigd door Stevie-P op 15-07-2011 17:23 ]
Maar ik ga gewn af en toe als ik weg ben mn computer laten draaien.
Tis niet speciaal om miljonair te worden meer voor de fun
Wat zijn je specs ( GPU/CPU )NickEnzo94 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:22:
Maar ik ga gewn af en toe als ik weg ben mn computer laten draaien.Tis niet speciaal om miljonair te worden meer voor de fun
Stevie ik bedoelde 500MH/S halen
Ati Radeon HD 4670 volgens mij. Zelfs dat weet ik niet, haha
Mine je wel goed? Is eht een mobile? Je zou toch wel wat MH/s kunnen halen met dat dingNickEnzo94 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:26:
Ati Radeon HD 4670 volgens mij. Zelfs dat weet ik niet, haha
Met de Mobility-variant daarvan trok ik 30 MH/s, met de oude versie van poclbm (nieuwe haalt 5% hoger).yzx schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:27:
[...]
Mine je wel goed? Is eht een mobile? Je zou toch wel wat MH/s kunnen halen met dat ding
Ik ben een leek qua computers en bitcoin.
Heb net een dag mezelf erop ingelezen en doe het eigelijk voor de fun. Maar ik had net ook wel een game draaien dus ik denk dat ie vandaar zo crappy was. Zal zo nog effe kijken als ik out-game ben.
Ben je wel op je GPU aan minen?NickEnzo94 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:28:
Ik ben een leek qua computers en bitcoin.Heb net een dag mezelf erop ingelezen en doe het eigelijk voor de fun. Maar ik had net ook wel een game draaien dus ik denk dat ie vandaar zo crappy was. Zal zo nog effe kijken als ik out-game ben.
Ah als je game draaid gaat de mining naar beneden
[ Voor 6% gewijzigd door yzx op 15-07-2011 17:29 ]
+- zo'n 40 MH/s zou moeten lukken. Mine je niet op je cpu?
probeer eens met deze flag -w 32
en niet de -v flag gebruiken met een 4670
probeer eens met deze flag -w 32
en niet de -v flag gebruiken met een 4670
waarschijnlijk niet eens nee hahayzx schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:29:
[...]
Ben je wel op je GPU aan minen?
Ah als je game draaid gaat de mining naar beneden
zat idd niet op me GPU, zat op me CPU... van 500 KHash naar 20MHASH in game... straks effe uit-game proberen
------
Out-game haal ik nu een stabiele 25MHASH
[ Voor 83% gewijzigd door NickEnzo94 op 15-07-2011 19:27 ]
Verwijderd
Als iemand nog Bitcoins over heeft zijn die welkom, maar geen 100 per week natuurlijk zoals hier boven staat. Kan er spullen in een webshop voor je voor bestellen, bankoverboeking of paypal. Stuur bij voorkeur maar een mailtje als je wat hebt (e-mail adres staat in mijn profiel), weet niet of ik het hier mag noemen.
Mocht dit bericht te offtopic of niet toegestaan zijn mag het verwijderd worden met daarbij mijn excuses!
Mocht dit bericht te offtopic of niet toegestaan zijn mag het verwijderd worden met daarbij mijn excuses!
Zou meer uit moeten komen, je kunt wat google werk doen naar je kaart + flags daarvoor,NickEnzo94 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:31:
[...]
waarschijnlijk niet eens nee haha
zat idd niet op me GPU, zat op me CPU... van 500 KHash naar 20MHASH in game... straks effe uit-game proberen
------
Out-game haal ik nu een stabiele 25MHASH
Op een gegeven moment zal er een maximum van 21 miljoen bitcoins in de handel zijn (volgens internet). Met 'echt' geld is het zo dat er dan gewoon bijgedrukt kan worden. Als één miljardair nou al die 21 miljoen bitcoins opkoopt en daarna niet meer wil verkopen... is dit hele bitcoin verhaal dan voorbij?
Denk dat er dan een snelle hack volgt op die persoon, en/of dat bitcoins dat gewoon niet toelaatPlaya del C. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:40:
Op een gegeven moment zal er een maximum van 21 miljoen bitcoins in de handel zijn (volgens internet). Met 'echt' geld is het zo dat er dan gewoon bijgedrukt kan worden. Als één miljardair nou al die 21 miljoen bitcoins opkoopt en daarna niet meer wil verkopen... is dit hele bitcoin verhaal dan voorbij?
Verwijderd
Heb je daar ook een bron van.Playa del C. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:40:
De bitcoins zullen enkel meer waard worden aangezien andere mensen ze ook zullen willen kopen (spel van vraag en aanbod)
Bron : http://themonetaryfuture..../10/rally-in-bitcoin.htmlBitcoin is an unbacked currency in a traditional commodity-reserve sense but limited in its issuance by CPU cycles and electricity. As their web site states, only 21 million coins will be brought into circulation, but I suspect that may need to be adjusted when unsustainable deflation appears.
Maar zo werkt dat niet.Playa del C. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:40:
Als er over de wereld 21.000.000 goudstaven zouden zijn, zou je ze ook niet kunnen opkopen.
De 1e mag dan misschien € 0,01 zijn, de laatste is dat niet. Dat is puur afhankelijk van hoeveel moeite kost het om 1 BTC te genereren. Namecoins zullen als de difficulty stijgt, ook wel stijgen in waarde. Maar dan zal het wel populair moeten worden...
Olie is een mooi voorbeeld: op het moment dat het onder jou en mij voeten uit de grond komt, geeft niemand er een ruk voor. Op het moment dat het echter in diverse landen niet meer aanwezig is, gaan de prijzen al fors stijgen. Het is dus niet zo dat 1 miljonair alle olie kan opkopen, want de prijs gaat (weliswaar niet heel snel, of het gaat om echt grote hoeveelheden) per liter omhoog. De laatste liter zou bijv. ineens € 10.000 kunnen kosten.
En wat wil je met 21.000.000 BTC als je er niets mee kunt, omdat niemand het meer erkend (dat ga je krijgen als niemand anders het meer heeft).
[ Voor 27% gewijzigd door BDHowner op 15-07-2011 20:58 ]
heel apart, ik probeer net voor het eerst te bitcoin minen op mijn pc (I7-860,8gb ram, 2XHD5770) maar ik lijk maar een heel kleine snelheid te behalen. Ik heb in GUI miner gewoon de eerste juniper ding geselecteerd en hij geeft onderaan ongeveer 50 Mhash/s terwijl er helemaal niks mis lijkt te zijn met mijn systeem.
Staat youtube of een game open?sjaakwortel schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:22:
heel apart, ik probeer net voor het eerst te bitcoin minen op mijn pc (I7-860,8gb ram, 2XHD5770) maar ik lijk maar een heel kleine snelheid te behalen. Ik heb in GUI miner gewoon de eerste juniper ding geselecteerd en hij geeft onderaan ongeveer 50 Mhash/s terwijl er helemaal niks mis lijkt te zijn met mijn systeem.
ok, dit lijkt er al meer op 2x 170mhash/s. Zat net een beetje te klooien met crossfire, maar daar moet je blijkbaar vanaf blijven.
Verwijderd
Leuk initiatief die bitcoins. Ik heb de afgelopen weken even lopen sleutelen aan een website welke gamecards voor BTC verkoopt, maar wat een omslachtig systeem op te betalen.. Op een normale webhost (lees: niet je eigen server) is het vrijwel onmogelijk om bedragen direct te verrekenen, waardoor ik nu vast zit aan een database vol met voorgegenereerde bitcoin adressen die ik vervolgens handmatig moet controleren 
Om nog maar te zwijgen over die prijs schommelingen
Gelukkig heb ik dat nu ook allemaal mooi in een databaseje staan waardoor de koers met een druk op de knop te wijzigen is. Nu nog even wat startkapitaal verwerven en dan mag ik eindelijk ook mee doen aan de Bitcoins
Om nog maar te zwijgen over die prijs schommelingen
Ik vind CrossFire aan zelf het handigst, als je kloot terwijl je mined, loopt poclbm vast. Met CrossFire kan overklokken wel iets lastiger worden. Dat is hier met andere profielen dan de standaard uit Afterburner echt een ramp.sjaakwortel schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:32:
ok, dit lijkt er al meer op 2x 170mhash/s. Zat net een beetje te klooien met crossfire, maar daar moet je blijkbaar vanaf blijven.
Heb je ook de flasg -v -w 128 gebruikt? Schelen erg veel in performance
Mooi om te horen dat er ook NL-developers meewerken aan het Bitcoin-succesVerwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:33:
Leuk initiatief die bitcoins. Ik heb de afgelopen weken even lopen sleutelen aan een website welke gamecards voor BTC verkoopt, maar wat een omslachtig systeem op te betalen.. Op een normale webhost (lees: niet je eigen server) is het vrijwel onmogelijk om bedragen direct te verrekenen, waardoor ik nu vast zit aan een database vol met voorgegenereerde bitcoin adressen die ik vervolgens handmatig moet controleren
Om nog maar te zwijgen over die prijs schommelingenGelukkig heb ik dat nu ook allemaal mooi in een databaseje staan waardoor de koers met een druk op de knop te wijzigen is. Nu nog even wat startkapitaal verwerven en dan mag ik eindelijk ook mee doen aan de Bitcoins
Uiteindelijk bepaald het aantal websites dat iets met Bitcoin kan, wel voor een groot gedeelte het succes van Bitcoin
Het totaal dat in de markt gebracht gaat worden is 21 miljoen maar er zullen er nooit 21 miljoen in omloop kunnen zijn zoals het systeem opgezet is.Playa del C. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:40:
Als iemand z'n wallet wist danwel kwijt raakt door een crash dan verdwijnen de bitcoins.
Als iemand overlijdt en niemand heeft weet van zijn/haar bitcoins dan verdwijnen de bitcoins.
Enz enz.
Langzaamaan zal het aantal bitcoins dat daadwerkelijk bestaat dus afnemen en zul je te maken krijgen met steeds kleinere gedeeltes van een bitcoin.
Stel je voor dat vele miljoenen mensen samen één bitcoin hebben
yzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:49:
[...]
Ok ik krijg van iemand 0.0000001 BTC want ik was right
Die Nvidia gaat je meer kosten veel meer kosten aan stroom dan dat je aruit haalt
Ty, maar het ding staat toch al 24/7 aan, dan kan dit er nog wel bij ::+BDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:42:
[...]
Dat ding doet +- 55 Mhash/s. Een vriend van mij heeft mijn GTX285 overgenomen (paar jaar terug al), en we hadden dat laatst even voor de grap getest.
[...]
Ja maar dan loopt ie idle, nu hebt je load + hitte = lekker luid + warme kamer dat wil je in de zomer nietNoxious schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:15:
[...]
[...]
Ty, maar het ding staat toch al 24/7 aan, dan kan dit er nog wel bij ::+
Ik moet mss ook maar eens gaan kijken voor betere koeling, vind 85 graden net iets te veel van het goede
.
Ik zie wel dat Afterburner weer eens mijn geheugen weer niet geeft ondergeklokt. Ik word behoorlijk misselijk van dat programma, regelmatig werkt het niet naar mijn zin.

Ik zie wel dat Afterburner weer eens mijn geheugen weer niet geeft ondergeklokt. Ik word behoorlijk misselijk van dat programma, regelmatig werkt het niet naar mijn zin.
Ik was al een tijdje bezig met het testen en tunen van de miners.
Dit is het resultaat dat ik momenteel haal met de volgende setup :
2 x ATI5780 @ 960/1000
1 x Intel X875 1156 @ 3.75Ghz (24*161)
Config :
OpenCL : ATI 1 CPU affinity: 0,1
OpenCL : ATI 2 CPU affinity: 2,3
CPU min : CPU affinity: 5,6,7,8

730~840Mhash/s
Dit is het resultaat dat ik momenteel haal met de volgende setup :
2 x ATI5780 @ 960/1000
1 x Intel X875 1156 @ 3.75Ghz (24*161)
Config :
OpenCL : ATI 1 CPU affinity: 0,1
OpenCL : ATI 2 CPU affinity: 2,3
CPU min : CPU affinity: 5,6,7,8

730~840Mhash/s
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Minen op je cpu is serieus zonde van de elektriciteit. Tenzij je toch op het punt staat een elektrisch kacheltje aan te zetten in die kamer....
Ik blijft het i.d.d. ook grappig vinden dat iedereen voor die 1% extra performance een onderdeel van tot wel 125 watt gaan belasten xD. Ja, het geeft je extra performance, maar ja, het haalt je efficiëntie helemaal onderuit.Stevie-P schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:37:
Minen op je cpu is serieus zonde van de elektriciteit. Tenzij je toch op het punt staat een elektrisch kacheltje aan te zetten in die kamer....
Efficiëntie is juist zo belangrijk in de wereld van mining xD.
Klopt helemaal wat je zegt.
Mij ging het erom te kijken wat er maximaal haalbaar was
Mij ging het erom te kijken wat er maximaal haalbaar was
[ Voor 12% gewijzigd door The_Greater op 16-07-2011 14:59 ]
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Nee geen 200fps maar zeker wel het geheugen speel op een resolutie van 2560x1440. BTW ik had wat bitcoins verdiend en die heb ik verstuurd naar mijn bitcoin wallet maar het komt niet binnen:Syzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:57:
[...]
Doe lijk mij, aan 1 59770 heb je genoeg dus 1 gebruik je om te gamen en de ander om te mijnen, je gaat toch geen 200fps nodig hebben
@Bdh, die namecoind balance & verzenden moet ook allemaal via dos?
Ik haal nu gemiddeld 440Mhash/s per gpu core en er draaien er nu 4 tegelijk:P
[ Voor 7% gewijzigd door InFamous op 16-07-2011 16:07 ]
Formerly known as Ragdoll
Staat in je bitcoint proggiz dat het verzonden is?InFamous schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:05:
[...]
Nee geen 200fps maar zeker wel het geheugen speel op een resolutie van 2560x1440. BTW ik had wat bitcoins verdiend en die heb ik verstuurd naar mijn bitcoin wallet maar het komt niet binnen:S
Ik haal nu gemiddeld 440Mhash/s per gpu core en er draaien er nu 4 tegelijk:P
Verwijderd
Gevaarlijke ontwikkeling. Dit geeft maar weer eens aan hoeveel macht het internet heeft en gaat krijgen. Ik voorspel dan ook dat de euro en de dollar en dergelijke. Kortom alle valuta's gigantisch onder druk komen te staan door deze alternatieven. Slechte zaak dus!!!!
Concurentie is altijd goedVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:14:
Gevaarlijke ontwikkeling. Dit geeft maar weer eens aan hoeveel macht het internet heeft en gaat krijgen. Ik voorspel dan ook dat de euro en de dollar en dergelijke. Kortom alle valuta's gigantisch onder druk komen te staan door deze alternatieven. Slechte zaak dus!!!!
Verwijderd
Bij mij rijst de vraag: "zijn dergelijke valuta's niet extreem gevaarlijk voor onze economie? "
Ik denk namelijk van wel. Tig jaren geleden hadden wij namelijk nog geen internet. Met andere woorden, de communicatie was een stuk logger en trager dan anno 2011. Hetgeen inhoudt dat het toen onmogelijk was geweest om een grote doelgroep te bereiken en was deze doelgroep toen al bereikt dan was het met alle waarschijnlijkheid onmogelijk geweest om een dergelijk initiatief als Bitcoins succesvol te maken, omdat er te weinig animo voor was.
Nu bestaat echter het internet en iedereen staat in no time met elkaar in contact, althans dit kan. Dergelijke initiatieven (Bitcoins) kunnen dan ook veel sneller aanslaan en succesvol worden. Iedereen kan immers mee doen en kan aankopen verrichten op het internet. Wat nu als men denkt krijg de klere met die euro en dollar en men overstapt op dergelijke substituten. Wat heeft dit dan voor gevolgen op onze economie? Het kan immers gebeuren dat men massaal - wel een extreme goedachtengang - officiële valuta's boycot en overstapt op de zelfbedachte valuta's dan wel systemen. Hoe je het went of keert, wanneer dergelijke initiatieven als Bitcoins aanslaan bij het grote publiek en ook massaal worden geadopteerd, dan is de kans reëel dat het financiële systeem weer zal falen aangezien hier geen rekening mee is gehouden. Je krijgt dan valutaschommelingen die wellicht nergens op gebaseerd zijn en ga zo maar door.
Jullie zullen misschien denken, dit gaat nooit gebeuren. Maar in mijn optiek is dit wel degelijk een realistische gedachte. Wellicht nu nog niet en over één, twee, drie, vier en vijf jaren ook nog niet, in de toekomst gaat dit mijns inziens wel degelijk gebeuren.
Ik denk namelijk van wel. Tig jaren geleden hadden wij namelijk nog geen internet. Met andere woorden, de communicatie was een stuk logger en trager dan anno 2011. Hetgeen inhoudt dat het toen onmogelijk was geweest om een grote doelgroep te bereiken en was deze doelgroep toen al bereikt dan was het met alle waarschijnlijkheid onmogelijk geweest om een dergelijk initiatief als Bitcoins succesvol te maken, omdat er te weinig animo voor was.
Nu bestaat echter het internet en iedereen staat in no time met elkaar in contact, althans dit kan. Dergelijke initiatieven (Bitcoins) kunnen dan ook veel sneller aanslaan en succesvol worden. Iedereen kan immers mee doen en kan aankopen verrichten op het internet. Wat nu als men denkt krijg de klere met die euro en dollar en men overstapt op dergelijke substituten. Wat heeft dit dan voor gevolgen op onze economie? Het kan immers gebeuren dat men massaal - wel een extreme goedachtengang - officiële valuta's boycot en overstapt op de zelfbedachte valuta's dan wel systemen. Hoe je het went of keert, wanneer dergelijke initiatieven als Bitcoins aanslaan bij het grote publiek en ook massaal worden geadopteerd, dan is de kans reëel dat het financiële systeem weer zal falen aangezien hier geen rekening mee is gehouden. Je krijgt dan valutaschommelingen die wellicht nergens op gebaseerd zijn en ga zo maar door.
Jullie zullen misschien denken, dit gaat nooit gebeuren. Maar in mijn optiek is dit wel degelijk een realistische gedachte. Wellicht nu nog niet en over één, twee, drie, vier en vijf jaren ook nog niet, in de toekomst gaat dit mijns inziens wel degelijk gebeuren.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 23:34 ]
Projecten via het internet kunnen groottes bereiken, die eerdere projecten (zonder internet) nooit konden bereiken.
Dingen die daadwerkelijk van de grond komen zullen ook direct als vuurwerk de lucht in gaan (zie Hyves, WhatsApp, iPhone, Twitter, en tegenwoordig in NL ook Facebook). Deze diensten/producten zijn bij een hele grote groep mensen bekend. Diensten zoals iDeal zijn bijv. ook al flink bekend.
Op diezelfde manier kan Bitcoin ook zeker populair worden. In eerste instantie zou je denken: dat Bitcoin-adres is toch totaal nerd-achtig? Maar is een BB-PIN dat niet? Ik zie toch heul veel BB's om me heen!
Waar vroeger (grote) bedrijven totale macht hadden, is dat nu keihard aan het veranderen. Zo kun je tegenwoordig zelfs zonder de ouderwetse media, simpelweg omdat iedereen met een camera-telefoon zelf reporter is.
Ik ben hier zelf groot aanhanger van, ik vind onafhankelijkheid zeer belangrijk. Ook drukken nieuwe technieken de prijzen van oude. Ik ben zelf dan ook een groot aanhanger van netneutraliteit (mijn spellingscontrole kent dat woord niet eens, om nog maar eens een voorbeeld te geven van nieuwe dingen xD). Ik vind dat het internet vrij voor iedereen moet zijn, en niemand mag bepalen of er een dienst voorrang krijgt.
Ik zie Bitcoin ook niet als gevaar voor huidige valuta's. Als de huidige echt zo goed zouden zijn, zou niemand overstappen. Er moet dus ergens een voordeel zijn als er een stapel mensen zouden overstappen, als is dat nog niet het geval (want dat zijn op een aantal ATI-computer-gebruikers na nog niet zo heel veel mensen).
Ik zie dat ook met veel dingen: kabel is sneller dan ADSL, dus ADSL zal ooit wel verdwijnen. Heel jammer voor bedrijven als KPN, maar sneller = sneller.
WhatsApp is gratis, en SMS is dat niet, dus uiteindelijk zal er ooit wel 99% van alle berichtjes via WhatsApp-achtige diensten verstuurd worden. Heel jammer voor diezelfde KPN nogmaals, maar dan moet je zorgen dat je concurrerende diensten kan bieden.
Als je aan alles vast blijft houden, zit iedereen nu nog met een Pentium 1 + inbel-verbinding. En word de verbinding door een KPN-medewerker constant in de gaten gehouden om te kijken of jij geen extra valuta's aan het aanmaken bent.
Heel jammer dat veel overheden dingen gewoon standaard blokkeren. Zo zijn gokwebsites ook allemaal direct illegaal in Nederland. Wat is dat nou voor 1900-achtige regel? Ik vind dat overheden moeten beseffen dat dingen constant revoluties doorgaan, en dat wetgevingen daarop moeten worden aangepast. Als er een of andere overheid het Bitcoin-netwerk zou aanvallen, is dat voor mij juist een reden om het extra te pushen.
Dingen die daadwerkelijk van de grond komen zullen ook direct als vuurwerk de lucht in gaan (zie Hyves, WhatsApp, iPhone, Twitter, en tegenwoordig in NL ook Facebook). Deze diensten/producten zijn bij een hele grote groep mensen bekend. Diensten zoals iDeal zijn bijv. ook al flink bekend.
Op diezelfde manier kan Bitcoin ook zeker populair worden. In eerste instantie zou je denken: dat Bitcoin-adres is toch totaal nerd-achtig? Maar is een BB-PIN dat niet? Ik zie toch heul veel BB's om me heen!
Waar vroeger (grote) bedrijven totale macht hadden, is dat nu keihard aan het veranderen. Zo kun je tegenwoordig zelfs zonder de ouderwetse media, simpelweg omdat iedereen met een camera-telefoon zelf reporter is.
Ik ben hier zelf groot aanhanger van, ik vind onafhankelijkheid zeer belangrijk. Ook drukken nieuwe technieken de prijzen van oude. Ik ben zelf dan ook een groot aanhanger van netneutraliteit (mijn spellingscontrole kent dat woord niet eens, om nog maar eens een voorbeeld te geven van nieuwe dingen xD). Ik vind dat het internet vrij voor iedereen moet zijn, en niemand mag bepalen of er een dienst voorrang krijgt.
Ik zie Bitcoin ook niet als gevaar voor huidige valuta's. Als de huidige echt zo goed zouden zijn, zou niemand overstappen. Er moet dus ergens een voordeel zijn als er een stapel mensen zouden overstappen, als is dat nog niet het geval (want dat zijn op een aantal ATI-computer-gebruikers na nog niet zo heel veel mensen).
Ik zie dat ook met veel dingen: kabel is sneller dan ADSL, dus ADSL zal ooit wel verdwijnen. Heel jammer voor bedrijven als KPN, maar sneller = sneller.
WhatsApp is gratis, en SMS is dat niet, dus uiteindelijk zal er ooit wel 99% van alle berichtjes via WhatsApp-achtige diensten verstuurd worden. Heel jammer voor diezelfde KPN nogmaals, maar dan moet je zorgen dat je concurrerende diensten kan bieden.
Als je aan alles vast blijft houden, zit iedereen nu nog met een Pentium 1 + inbel-verbinding. En word de verbinding door een KPN-medewerker constant in de gaten gehouden om te kijken of jij geen extra valuta's aan het aanmaken bent.
Heel jammer dat veel overheden dingen gewoon standaard blokkeren. Zo zijn gokwebsites ook allemaal direct illegaal in Nederland. Wat is dat nou voor 1900-achtige regel? Ik vind dat overheden moeten beseffen dat dingen constant revoluties doorgaan, en dat wetgevingen daarop moeten worden aangepast. Als er een of andere overheid het Bitcoin-netwerk zou aanvallen, is dat voor mij juist een reden om het extra te pushen.
Verwijderd
" Ik zie Bitcoin ook niet als gevaar voor huidige valuta's. Als de huidige echt zo goed zouden zijn, zou niemand overstappen. Er moet dus ergens een voordeel zijn als er een stapel mensen zouden overstappen, als is dat nog niet het geval (want dat zijn op een aantal ATI-computer-gebruikers na nog niet zo heel veel mensen)."
---------------------------------------------------------------------------
Bovenstaande is wel degelijk een gevaar. Men moet niet denken dat je zomaar even een eigen valuta kunt maken ook al zijn er veel mensen die dat zullen toejuichen. Je kunt niet even zomaar een financieel systeem lanceren dat deugdelijk werkt. Verder over online gokken. Natuurlijk is dit verboden! Mensen kunnen dik in de problemen komen en dat moet je uberhaupt al niet willen.
In mijn optiek denk jij hier te luchtig over en het komt vrij nonchalant en arrogant over. Bitcoins dient verboden te worden dat is mijn stelling!
---------------------------------------------------------------------------
Bovenstaande is wel degelijk een gevaar. Men moet niet denken dat je zomaar even een eigen valuta kunt maken ook al zijn er veel mensen die dat zullen toejuichen. Je kunt niet even zomaar een financieel systeem lanceren dat deugdelijk werkt. Verder over online gokken. Natuurlijk is dit verboden! Mensen kunnen dik in de problemen komen en dat moet je uberhaupt al niet willen.
In mijn optiek denk jij hier te luchtig over en het komt vrij nonchalant en arrogant over. Bitcoins dient verboden te worden dat is mijn stelling!
natuurlijk kan je wel "ff"een eigen valuta maken, als bitcoins iets bewijst is het dat wel!
en hoezo zou het niet deugdelijk werken? er is nog geen enkel probleem geweest met het bitcoin netwerk; die schommelingen in prijzen zijn normaal en niet toe te rekenen aan het systeem, en de crash was een gevolg van slechte beveiliging bij MT gox
over gokken met BTC: dezelfde regels zijn toe te passen met de euro en de dollar, of welk ander betaalmiddel/handelswaar dan ook
het enige gevaar wat ik zie als iedereen over zou stappen naar BTC is dat de overheid geen geld meer binnen krijgt van belasting, maar ik denk niet dat iedereen 100% overstapt aangezien de gemiddelde werkgever niet zomaar in BTC gaat betalen, of dat je er de huur/boterhammen mee kan betalen
daarbij, als je zonder inkomen met een dikke lamborgini rondrijd en in een villa woont gaan er toch wat wenkbrauwen omhoog bij de belastingdienst
en hoezo zou het niet deugdelijk werken? er is nog geen enkel probleem geweest met het bitcoin netwerk; die schommelingen in prijzen zijn normaal en niet toe te rekenen aan het systeem, en de crash was een gevolg van slechte beveiliging bij MT gox
over gokken met BTC: dezelfde regels zijn toe te passen met de euro en de dollar, of welk ander betaalmiddel/handelswaar dan ook
het enige gevaar wat ik zie als iedereen over zou stappen naar BTC is dat de overheid geen geld meer binnen krijgt van belasting, maar ik denk niet dat iedereen 100% overstapt aangezien de gemiddelde werkgever niet zomaar in BTC gaat betalen, of dat je er de huur/boterhammen mee kan betalen
daarbij, als je zonder inkomen met een dikke lamborgini rondrijd en in een villa woont gaan er toch wat wenkbrauwen omhoog bij de belastingdienst
Echt, waar heb je het over? Het maakt voor de belastingdienst geen zak uit in welke valuta of in welke vorm jij salaris of ander vergoedingen binnenkrijgt. Hoe kom je in hemelsnaam op het bizarre idee dat er dan geen belasting meer afgedragen zou worden?godofal schreef op zondag 17 juli 2011 @ 05:22:
Beeld je even voor dat je de Belastingdienst 'bent'. En beeld je nou even in dat je 2 dingen over mij wilt weten, mijn saldo op mijn bankrekeningnummer en mijn saldo in mijn BTC-client. Ik voorspel je, je komt maar achter 1 van die 2Dick schreef op zondag 17 juli 2011 @ 05:28:
Echt, waar heb je het over? Het maakt voor de belastingdienst geen zak uit in welke valuta of in welke vorm jij salaris of ander vergoedingen binnenkrijgt. Hoe kom je in hemelsnaam op het bizarre idee dat er dan geen belasting meer afgedragen zou worden?
Hoe zie je dat voor je dan?Dick schreef op zondag 17 juli 2011 @ 05:28:
[...]
Echt, waar heb je het over? Het maakt voor de belastingdienst geen zak uit in welke valuta of in welke vorm jij salaris of ander vergoedingen binnenkrijgt. Hoe kom je in hemelsnaam op het bizarre idee dat er dan geen belasting meer afgedragen zou worden?
Heb je dan een salarisstrook in bitcoins met een aantal posten in euro's?
Is alles in bitcoins maar de afdracht is in euro's (de belastingdienst pakt tenslotte geen bitcoins aan) en je moet maar zien wat de koers is?
Overigens is het op dit moment simpelweg niet zondermeer toegestaan om een salaris uit te betalen in vreemde valuta laat staan in bitcoins.
http://www.arbeidsrechter...loon-salaris-moet-betalen
Het is in beginsel niet toegestaan om het geld anders uit te keren, zoals in vreemde valuta, grondstoffen, edelstenen, metaal etc. (4.1.1.). Handelt de werkgever in strijd met voorgaande, dan mag de werknemer de verstrekte goederen of vreemde valuta behouden. Daarnaast kan de medewerker alsnog een juiste uitkering vorderen, binnen zes maanden na de datum waarop de verkeerde verstrekking plaatsvond. Een bovenmatige vordering kan wel door de rechter gematigd worden (art 7:621 BW).
Beide hebben jullie natuurlijk gelijk.IceStorm schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:29:
[...]
Beeld je even voor dat je de Belastingdienst 'bent'. En beeld je nou even in dat je 2 dingen over mij wilt weten, mijn saldo op mijn bankrekeningnummer en mijn saldo in mijn BTC-client. Ik voorspel je, je komt maar achter 1 van die 2
-Dick zegt dat je altijd belasting moet betalen.
-IceStorm zegt dat het voor de belastingdienst lastig is om je saldo van je BTC-client te achterhalen. Vermogensbelasting kun je zo ontduiken.
Verder zegt ninjazx9r98 dat je je salaris altijd in "geld"=euro moet laten uitbetalen...in beginsel. Of dit nu wel of niet mag, in beide gevallen moet de werkgever je salaris vertellen aan de belastingdienst. Dus inkomensbelasting betaal je toch wel als de werkgever de wet volgt.
Ik heb mijn laptop nu zeker meer dan een half uur laten minen.
Tegen 5.0 mhash/s heel weinig natuurlijk maar ik wil het gewoon testen en als ik ook maar 0.01 bitcoin kan krijgen ben ik tevreden.
Nu heeft ie zeg maar 4 blocks accepted. Maar hoe werkt het nu en mijn balance staat nog steeds op 0,0 hetzelfde Bij btcguild heb ik wel Estimated Reward 0.00010954 maar hoe kan ik dit krijgen. En wat als ik mijn laptop nu uit doe.
Graag jullie reactie. Ben er net mee begonnen. Maar wil 1 bitcoin of het een maand duurt of half jaar maakt me niks uit maar wil niet dat ik zomaar wat doe.
alvast bedankt
Tegen 5.0 mhash/s heel weinig natuurlijk maar ik wil het gewoon testen en als ik ook maar 0.01 bitcoin kan krijgen ben ik tevreden.
Nu heeft ie zeg maar 4 blocks accepted. Maar hoe werkt het nu en mijn balance staat nog steeds op 0,0 hetzelfde Bij btcguild heb ik wel Estimated Reward 0.00010954 maar hoe kan ik dit krijgen. En wat als ik mijn laptop nu uit doe.
Graag jullie reactie. Ben er net mee begonnen. Maar wil 1 bitcoin of het een maand duurt of half jaar maakt me niks uit maar wil niet dat ik zomaar wat doe.
alvast bedankt
Estimated Reward is wat je gaat krijgen, die krijg je als je 0% doneert na 120 confirmations, als je 2.5% doneert is het na die block aljatt123 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:49:
Ik heb mijn laptop nu zeker meer dan een half uur laten minen.
alvast bedankt
Huh mn blocks zijn weer weg nadat ik de balance api code in Guiminer had ingevoerd.
Dus ik kan weer opnieuw beginnen met alles?
Je shares (jouw aandeel) in het vinden van een block (waar je naar op zoek bent in een pool) blijven gewoon bij je pool staan en spaart rustig op tot je voldoende hebt gedaan voor een uitbetaling.jatt123 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:57:
Huh mn blocks zijn weer weg nadat ik de balance api code in Guiminer had ingevoerd.
Je shares zijn een deel van alle shares die nodig waren voor het vinden van zo'n block en je wordt ook in die verhouding uitbetaald.
Voorbeeld:
Stel, er waren 1.000.000 shares nodig in je pool voordat door iemand een block werd gevonden en heb jij er 1.000 gedaan, dan krijg jij dus 0,001 Block.
1 Block is 50 BTC dus krijg je dan zo'n 0,05 BTC.
Heb je je computer uitgezet tussendoor dan krijg je nog steeds wel het deel voor wat je al gedaan had.
Dat houdt je pool voor je bij, dus kwijtraken kan niet.
Met 5 Mhash/s kom je overigens op zo'n 0,1 BTC per maand dus echt opschieten doet het niet.
[ Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 17-07-2011 17:25 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
wat ik idd bedoel is dat het nog steeds moet, maar dat het onwijs lastig gaat worden voor de belastingdienstDick schreef op zondag 17 juli 2011 @ 05:28:
[...]
die moeten dus óf mensen verplichten om weer half over te stappen naar de euro (dus een volledige overstap is nog steeds niet mogelijk)
óf BTC gaan accepteren, waardoor er gelijk 2 verschillende boekhoudingen in hun systeem komen te staan
ik denk eerder dat ze voor het bovenstaande gaan, wat logisch is
bovendien als je alles via BTC doet kán je makkelijker belasting ontduiken, met al die verschillende adressen, anonimiteit en het makkelijk aanmaken van een nieuwe "rekening"
natuurlijk is het wel illegaal, maar dat zal een hoop mensen niet stoppen, en dus zal het belastingcenten kosten
ik blijf bij mijn eerdere stelling: BTC zal meer gebruikt worden voor particulieren handel (MP/V&A) en digitale diensten (programmeren oid) dan door/voor bedrijven e.d.
met name het makkelijke en goedkope internationale gedeelte is geweldig imo
Waar kan je nou steam games kopen met die Bitcoins?
Bij een bemiddelaar (ik wil dat best voor je doen bijvoorbeeld) welk spel zoek je?
Nee ik ben nog niet begonnen maar ik zou ze dus via iemand in het forum kunnen ruilen? Want dan begin ik er wel aan denk ik
Nou het werkt heel simpel, er is geen enkele steambitcoin shop oid, ook geen amazon bitcoin shops geen bol.com die bitcoins accepteerd etc etc
MAAR er zijn wel mensen die bitcoins willen kopen, als ik bijv dan jouw bitcoins wil kopen en jij toevallig een steam spel wilt kopen of een zak kattenvoer kan ik dat steamspel of die zak kattenvoer dus ruilen voor jouw bitcoins.
MAAR er zijn wel mensen die bitcoins willen kopen, als ik bijv dan jouw bitcoins wil kopen en jij toevallig een steam spel wilt kopen of een zak kattenvoer kan ik dat steamspel of die zak kattenvoer dus ruilen voor jouw bitcoins.
Ik snap het nog steeds niet.
Hoe kan iets waarde hebben als iedereen het kan maken. In plaats van dat iemand bitcoins van iemand gaat kopen omdat hij die wil hebben zonder reden, want de reden is dat iemand anders ze weer wil kopen, kan hij ze toch ook gewoon zelf maken? En als iedereen dat doet houdt de waarde toch op?
Wat is nou het nut van die BitCoins? En waarom worden er berekeningen gedaan met je videokaart? Hoe kan het systeem beveiligen nou bitcoins genereren?
Is er egens een BitCoins voor dummies uitleg?
Wat is nou het nut van die BitCoins? En waarom worden er berekeningen gedaan met je videokaart? Hoe kan het systeem beveiligen nou bitcoins genereren?
Niet geschoten is altijd mis.
www.google.comHaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:57:
Ik snap het nog steeds niet.Hoe kan iets waarde hebben als iedereen het kan maken. In plaats van dat iemand bitcoins van iemand gaat kopen omdat hij die wil hebben zonder reden, want de reden is dat iemand anders ze weer wil kopen, kan hij ze toch ook gewoon zelf maken? En als iedereen dat doet houdt de waarde toch op?
Je kan op Amazon al shoppen met bitcoins via http://spendbitcoins.com. Zij schijnen geld te verdienen via het Amazon referal model.TWeaKLeGeND schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:43:
Nou het werkt heel simpel, er is geen enkele steambitcoin shop oid, ook geen amazon bitcoin shops geen bol.com die bitcoins accepteerd etc etc
dus je kan met je gpu per minuut 17 euro maken?
Of hoe zit het nou? Hoe snel maak je geld? (I WANT $$$$$$$$$$$$$$$$)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
ff heel simpel: alles is net zoals BTC, de enige redenen dat mensen iets willen hebben (hout bijv) is omdat ze het kunnen gebruiken (meubels/brandhout) of het willen hebben omdat het mooi is (sculpturen, deuren e.d.)HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:57:
Ik snap het nog steeds niet.Hoe kan iets waarde hebben als iedereen het kan maken. In plaats van dat iemand bitcoins van iemand gaat kopen omdat hij die wil hebben zonder reden, want de reden is dat iemand anders ze weer wil kopen, kan hij ze toch ook gewoon zelf maken? En als iedereen dat doet houdt de waarde toch op?
of omdat het zeldzaam is (goud)
en als mensen iets willen hebben, word het waardevol
dit geld ook voor geld zoals euro's en dollars, mensen vinden het handig om ermee te betalen omdat het redelijk duidelijk is hoeveel het waard is; probeer maar 's met een paar blokken hout een brood te kopen, terwijl dat hout best meer waard kan zijn dan dat brood
BTC is exact hetzelfde als de euro en de dollar, mensen vinden het handig en denken dat de waarde omhoog gaat, dus willen mensen BTC hebben
bovendien verkijk je je op het "maken" van bitcoins, ten eerste duurt dat nogal lang en ten tweede kost het zoiezo geld (hardware en stroomkosten)
als iedereen alleen BTC zou maken houd de waarde idd op, hetzelfde als iedereen z'n euro's in z'n portemonnee/bankrekening houd en er niks mee doet
BTC kan je ook al op redelijk veel plekken uitgeven, al dan niet via via (steam games, amazon.com bijvoorbeeld)
plus, het is gewoon enorm makkelijk en er zijn nouwelijks kosten voor het overmaken, iets wat behoorlijk anders is bij bijvoorbeeld paypal, creditcards, of internationale overboekingen
edit:
zo makkelijk is het nietF.West98 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:59:
als je 17 euro per minuut (ruwweg 1.5btc) zal je énorm veel Ghash/s nodig hebben
als je ff naarboven scrollt zie je thinclient met 2 rigs van elk 1 Ghash, wat dus ruwweg 1BTC per dag is
hij heeft 4 HD5830's per rig draaien, reken zelf maar uit wat dat kost om neer te zetten (vergeet niet de mobo/ram/cpu/voeding enzo)
voor 1BTC per minuut heb je meer dan 1500Ghash/s nodig, succes ermee
ik zou zeggen: lees je eerst wat meer in voordat je gaat denken dat je snel geld kan verdienen
snel geld kan niet!
niet legaal iig
[ Voor 17% gewijzigd door godofal op 17-07-2011 20:11 ]
Dude, lees eerst maar alles op de Bitcoin website.F.West98 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:59:
Snel geld verdienen kan niet, en helemaal niet met die houding.
Geld hééft geen intrinsieke waarde, dat is het hele punt van valuta. De waarde van geld, diensten, producten, wat dan ook is wat we met elkaar afspreken dat het is. En dat verandert ontzettend snel, zowel in de wereld van fysieke zaken als in de wereld van geld (en valuta en andere abstracte zaken zoals aandelen en derivaten).HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:57:
Dus als iedereen nu afspreekt: 1 bitcoin is een half varken waard, en we zijn het allemaal eens, dan is dat zo. Je kunt dan vanaf nu voor 2 bitcoins een varken kopen. Overal. Maar hoe verhoudt zich dat dan tot andere dingen? Een varken is soms een huis waard, en soms een glas water, en dat is verschillend bij andere mensen. Het varken als vastgestelde waarde van 2 bitcoins is geen manier om er absolute waarde aan te geven, want alle andere dingen die je met dit geld zou willen kopen, heeft een arbitraire veranderlijke waarde.
Dit is ook waarom de goudstandaard niet persé nuttig is. Goud is zo'n varken. Goud heeft historisch gezien een relatief vaste waarde, en je kunt dus zeggen: 1 bitcoin is 1 eenheid goud waard, en dan heb je de waarde internationaal redelijk goed vastgesteld, onafhankelijk van zaken die veranderlijker zijn. Of eigenlijk... Valt dat nogal tegen, want ook goud verandert (op de schaal van de ontwikkeling van een economie) behoorlijk snel. Goud is ook niet waardevast, sterker nog, goud wordt steeds meer waard. En dat zou betekenen dat al ons geld steeds meer waard wordt, wat betekent dat mensen liever hun geld bij zich houden tot later tijden dan het nu uitgeven aan diensten en producten. Dat is deflatie, en dat is het risico wat je hebt bij een beperkte geldvoorraad. Zoals bitcoins. En goud.
Ziehier, een eerste poging tot de GoT-versie van bitcoins voor dummies.
De BTC kan beschouwd worden als elke andere valuta, soms mag jij je belastingen opgeven in andere valuta, soms moet je dit omrekenen naar de door de belastingdienst aangegeven valuta. Je salaris wordt sowieso al door je werkgever doorgegeven, wat betreft het vermogen moet je dit in eerste instantie inderdaad zelf opgeven. Maar wat is het verschil met het niet opgeven euro's die je contant in de kluis hebt liggen of tegoeden op een door de belastingdienst niet controleerbare bankrekening al zijn dat er niet veel meer en het niet opgeven van bitcoins?godofal schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:25:
[...]
wat ik idd bedoel is dat het nog steeds moet, maar dat het onwijs lastig gaat worden voor de belastingdienst
die moeten dus óf mensen verplichten om weer half over te stappen naar de euro (dus een volledige overstap is nog steeds niet mogelijk)
óf BTC gaan accepteren, waardoor er gelijk 2 verschillende boekhoudingen in hun systeem komen te staan
ik denk eerder dat ze voor het bovenstaande gaan, wat logisch is
bovendien als je alles via BTC doet kán je makkelijker belasting ontduiken, met al die verschillende adressen, anonimiteit en het makkelijk aanmaken van een nieuwe "rekening"
natuurlijk is het wel illegaal, maar dat zal een hoop mensen niet stoppen, en dus zal het belastingcenten kosten
Zodra de organisaties die BTC diensten aanbieden daadwerkelijk zo grootschalig gebruikt zullen worden zullen deze ook als bank behandeld waardoor de tegoeden gecontroleerd kunnen worden.
Jij kijkt hier naar het civiele recht tussen werkgever en werknemer. Voor de belastingdienst is dit totaal niet interessant. Voor de inkomstenbelasting/loonbelasting is loon alles wat je uit hoofde van je dienstbetrekking ontvangt, of dit nu euro's, dollars, bitcoins of vergoedingen in natura zijn. Net als loon in natura zullen bitcoins omgerekend worden naar de waarde in het economisch verkeer daarvan, in de praktijk zal dit inderdaad de koers zijn. Daarbij zijn er naast de inkomstenbelasting natuurlijk ook nog tal van andere manier waarop men belasting af moet dragen.ninjazx9r98 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:38:
[...]
Hoe zie je dat voor je dan?
Heb je dan een salarisstrook in bitcoins met een aantal posten in euro's?
Is alles in bitcoins maar de afdracht is in euro's (de belastingdienst pakt tenslotte geen bitcoins aan) en je moet maar zien wat de koers is?
Overigens is het op dit moment simpelweg niet zondermeer toegestaan om een salaris uit te betalen in vreemde valuta laat staan in bitcoins.
http://www.arbeidsrechter...loon-salaris-moet-betalen
[...]
[ Voor 27% gewijzigd door Dick op 17-07-2011 20:39 ]
OK again...
Hoe snel mine je gemiddeld, hoe lang doe je over 1 block? (50BTC toch?)
Maar als je niet minet, hoe kom je dan aan BTC? Ik snap het principe, maar hoe je eraan komt niet helemaal.
Als ik nu verbind via GUIMiner krijg ik 0 shares, hoe word ik lid van een pool, of hoeft dat niet? Dat soort dingen snap ik niet helemaal.
Hoe snel mine je gemiddeld, hoe lang doe je over 1 block? (50BTC toch?)
Maar als je niet minet, hoe kom je dan aan BTC? Ik snap het principe, maar hoe je eraan komt niet helemaal.
Als ik nu verbind via GUIMiner krijg ik 0 shares, hoe word ik lid van een pool, of hoeft dat niet? Dat soort dingen snap ik niet helemaal.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dit topic is gesloten.
Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.