donny007 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:39:
Dus als ik het goed begrijp laat je je GPU nutteloze hashes oplossen die een bepaalde waarde representeren in Bitcoins. Oftewel, je kunt geld 'drukken' door elektriciteit (en je GPU) te 'verspillen'. Of je kunt naar een exchange gaan en euro's ruilen voor Bitcoins, of je Bitcoins ruilen voor euro's. Je Bitcoins zijn bestanden op je pc, bij een transactie stuur je die via een P2P netwerk naar de ontvanger....
Er is geen inflatie bij Bitcoins, eerder deflatie.
Een interessant topic hierover:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=11627.0Hoe de waarde tov andere valuta bepaald wordt is me nog niet helemaal duidelijk. Hoe zit het met de inflatie, wat als iemand even een supercomuter huurt en honderden Bitcoins 'drukt', hoe wordt dit gereguleerd?
Het netwerk regelt zichzelf bij tot 6 blocks per uur, ongeacht toe- of afname van de rekencapaciteit van alle computers die mee-hashen.
Wat ik dan niet begrijp, waarom is er niet een distributed computing project geïntegreerd, waarom hashes oplossen waarvan het antwoord bekend is (de hash moest ooit gegenereerd worden)?.
Het Bitcoin netwerk heeft alle power nodig voor de veiligheid en het verwerken/versleutelen van de transacties. Dit houdt het netwerk sterk en veilig.
Je kan er geen Distributed Computing project in verwerken; er zullen altijd gebruikers zijn die het er uitslopen en dan een voordeel hebben t.o.v. de rest. Ook zal zo'n project dan al minimaal 30 jaar vooruit gepland moeten worden omdat deze blockchain nu eenmaal minimaal 30 jaar loopt. Daarna worden er geen coins meer gevonden maar verdien je geld aan de transacties.
Bovendien kost het meer aan stroom dan dat het oplevert in geld.....
Niet correct. Juist omdat het meer oplevert in geld doen er zoveel mensen mee.
Overigens is dat puur afhankelijk van de koers van de Bitcoin t.o.v. de Dollar (en andere valuta).
Als de Bitcoin volgend jaar ineens nog maar 1 Dollar waard is (geen ramp) dan zullen een hoop mensen afhaken, zakt de moeilijkheidsgraad van het netwerk en kan je per persoon weer meer blocks oogsten.
Dit stabiliseert zichzelf.
Verder poneer je een hoop stellingen die hier al 10x behandeld zijn en dit had je jezelf kunnen besparen door het topic even door te lezen of op de newbie afdeling van
http://forum.bitcoin.org te lezen.