2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
ik zou zoiezo voor 5xxx gaan, die is EOL, dus een stuk goedkoper
de 6xxx bied ook niet veel meer Mhash/s: de 6970 doet ongeveer evenveel als de 5870
Octa - fire 6990
Denk als je 2 of 3 58xx series er inzet als het op je moederbord past dat je tussen de 550-1000 in zult zitten met MH/S
* yzx verdient meer BTC coins dan tevoor
[ Voor 9% gewijzigd door yzx op 08-07-2011 21:37 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
6000-serie is i.d.d. helemaal niet zo geweldig t.o.v. de 5000-serie. Dit komt door het aantal stream-processoren.godofal schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:16:
[...]
ik zou zoiezo voor 5xxx gaan, die is EOL, dus een stuk goedkoper
de 6xxx bied ook niet veel meer Mhash/s: de 6970 doet ongeveer evenveel als de 5870
Je kan overigens zelf redelijk eenvoudig het verschil in raw-performance uitrekenen:
Streamprocessoren * klokfrequentie = billion berekeningen per seconde.
Als je dat met bijv. de 6000-serie doet, zie je dat de 6000-serie met minder streamprocessoren vaak niet goedkoper in aanschaf is.
Als ik kijk naar de nieuwprijzen van de HD5870 dan zie ik dat deze rond de 255 euro draait voor een kaart die EOL is, vergeleken met de HD6970 rond de 275 euro voor een kaart van de op dit moment laatste generatie. Beide zitten tussen de 350 en 400 Mhashes/s. Waar ik dan aan denk ik is de herverkoopwaarde. Die zal voor de HD6970 toch redelijkerwijs hoger liggen dan voor de HD5870. Verschil in aanschafprijs van om en bij de twintig euro momenteel, maar het verschil bij latere herverkoop zal toch hoger liggen dan dat denk ik.
Qua moederborden heb ik de keuze uit consumentreeks die ik later herverkoop of serverborden die ik zelf ga hergebruiken. Ik verkies de laatste optie, geen verloren geld bij herverkoop. Ik kan 4 dual slot kaarten kwijt in 4U kasten, wat rond de 900 watt aan stroom zal verbruiken (bij benadering) wat neerkomt op iets meer dan 4 ampere. Twee van deze zou moeten lukken binnen de gratis stroom. Extra stroom kan ik aan grootverbruikers tarief afnemen wat zou betekenen dat ik er indien de geschatte opbrengsten het nog enigszins toelaten om iets winst te draaien gerust nog eens twee kan bijplaatsen.
4 van deze machines leveren 6400 mhash/s, en ongeveer 124 BTC per maand aan 15 dollar, lijkt me interessant
ItsValium schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:42:
bedankt allen,
Als ik kijk naar de nieuwprijzen van de HD5870 dan zie ik dat deze rond de 255 euro draait voor een kaart die EOL is, vergeleken met de HD6970 rond de 275 euro voor een kaart van de op dit moment laatste generatie. Beide zitten tussen de 350 en 400 Mhashes/s. Waar ik dan aan denk ik is de herverkoopwaarde. Die zal voor de HD6970 toch redelijkerwijs hoger liggen dan voor de HD5870. Verschil in aanschafprijs van om en bij de twintig euro momenteel, maar het verschil bij latere herverkoop zal toch hoger liggen dan dat denk ik.
Qua moederborden heb ik de keuze uit consumentreeks die ik later herverkoop of serverborden die ik zelf ga hergebruiken. Ik verkies de laatste optie, geen verloren geld bij herverkoop. Ik kan 4 dual slot kaarten kwijt in 4U kasten, wat rond de 900 watt aan stroom zal verbruiken (bij benadering) wat neerkomt op iets meer dan 4 ampere. Twee van deze zou moeten lukken binnen de gratis stroom. Extra stroom kan ik aan grootverbruikers tarief afnemen wat zou betekenen dat ik er indien de geschatte opbrengsten het nog enigszins toelaten om iets winst te draaien gerust nog eens twee kan bijplaatsen.
4 van deze machines leveren 6400 mhash/s, en ongeveer 124 BTC per maand aan 15 dollar, lijkt me interessantIk ga eens gedetailleerder uitrekenen en morgen koop ik me misschien wel al één van de machines.
Denken jullie dat er nog een piek gaat komen of dat de koers nu langzaam gaan dalen ? (of heel lang gelijk blijft ?)
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Geen idee. Als je daar een goed beeld van wil krijgen (dus van wat de markt verwacht), heb je ook weinig aan de mening van een handvol mensen hier. Je wil zien wat opties etc kosten.Kain_niaK schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 03:47:
De bitcoin koers heeft een piek gehad van ongeveer 30 dollar een tijdje terug.
Denken jullie dat er nog een piek gaat komen of dat de koers nu langzaam gaan dalen ? (of heel lang gelijk blijft ?)
Is er al ergens een derivaten-beurs voor bitcoin? Ik was even snel aan het zoeken en vond alleen BitLeverage, maar daar gebeurt zo te zien geen steek.
Idealiter zou zo'n beurs natuurlijk ook de-centraal zijn, met een eigen block-chain, maar dat is misschien te traag...
Die piek was prima te verklaren door de grote interesse die er ineens was, zoals te zien met "Google Trends".Kain_niaK schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 03:47:
De bitcoin koers heeft een piek gehad van ongeveer 30 dollar een tijdje terug.
Die interesse is nu wat afgenomen en dat is gezond.
De koers groeide véél harder dan de functionaliteit die er achter zat.
Eerst moeten er meer mogelijkheden komen om je coins uit te geven, betere client om mee te betalen, etc.
Dat zal nog een paar jaar duren of het gebeurt niet.
Wie zal het zeggen?
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Reken je nog niet rijk... Die 124 BTC haal je deze maand al niet meer door de stijgende moeilijkheidsgraad.ItsValium schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:42:
bedankt allen,
4 van deze machines leveren 6400 mhash/s, en ongeveer 124 BTC per maand aan 15 dollar, lijkt me interessantIk ga eens gedetailleerder uitrekenen en morgen koop ik me misschien wel al één van de machines.
De maand er op haal je nog minder, misschien 85 stuks.
Dan 60 stuks, etc...
Als de koers dan ook nog zakt ben je het bokje.
Ik ben begin juni begonnen met minen en eigenlijk was dat al te laat.
Heb nu ruim 50 BTC maar krijg er nu nog maar ruim 1,45 per dag, terwijl dat in het begin nog ruim 3 was!
En dat in een maand tijd...
Zelfs met gratis stroom schiet het dan niet meer op...
De pieken zijn volgens mij het gevolg van de vele publieke aandacht de laatste tijd rond bitcoin. Velen proberen het maar de laatste dagen/week lijkt het weer wat te minderen of zit ik er totaal naast?
Met google heb je die zo.ItsValium schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:51:
Weet iemand waar ik ergens een overzicht en verloop kan vinden van de totale hoeveelheid hashing power over de block chain? Ik heb zo een vermoeden dat de sterke daling van de prijs en de stijging van de difficulty nu wel over de piek heen is, maar zou dit toch nog even willen toetsen aan historische data.
De pieken zijn volgens mij het gevolg van de vele publieke aandacht de laatste tijd rond bitcoin. Velen proberen het maar de laatste dagen/week lijkt het weer wat te minderen of zit ik er totaal naast?
Sneller 10-20% per week verdienen op je geld lukt niet
Op hoeveel staat ie nu dan?BlueTooth76 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:52:
Nu hopen dat de koers maandag weer naar 11-12 Euro knalt
Sneller 10-20% per week verdienen op je geld lukt niet

* yzx heeft zijn eerste 0,5 BTC verdient,
tja ik ga traag maar ik doe misschien maar 8uur per dag
De koers staat op 14,3 maar heeft ook boven de 16 gestaan en onder de 12, afgelopen week...yzx schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:54:
[...]
Op hoeveel staat ie nu dan?
* yzx heeft zijn eerste 0,5 BTC verdient,
tja ik ga traag maar ik doe misschien maar 8uur per dagpak dat ik 30-35 uur per week mine @ 250-270MH/S
De variance maakt het ideaal om mee te handelen, iedere week is er wat te verdienen
Niet iedereen maakt er winst mee...
Als je bij een daling geen vertrouwen meer hebt en in paniek verkoopt, zit je met de gebakken peren...
Of je wacht te lang met verkopen omdat je denkt dat hij nog verder stijgt...
Net als bij valuta-handel of aandelen, overigens...
[ Voor 22% gewijzigd door BlueTooth76 op 09-07-2011 19:03 ]
Nah mij maakt het niet uit verlies of winst als ik iets leuks zie dat ik met bitcoins kan kopen dan koop ik het gewoon.BlueTooth76 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:01:
[...]
De koers staat op 14,3 maar heeft ook boven de 16 gestaan en onder de 12, afgelopen week...
De variance maakt het ideaal om mee te handelen, iedere week is er wat te verdienen
Niet iedereen maakt er winst mee...
Als je bij een daling geen vertrouwen meer hebt en in paniek verkoopt, zit je met de gebakken peren...
Net als bij valuta-handel of aandelen, overigens...
edit: klik ik op verzenden, merk ik net op dat mn miner weer actief is. Ik ben benieuwd of dat stabiel blijft
[ Voor 13% gewijzigd door dcm360 op 10-07-2011 15:26 ]

Klopt, mijn miner kan ook niet verbinden, die zit nu op de backuppool.yzx schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:20:
BTCguild krijg ik weer niet geladenzal niet veel goedsbetekenen
Helemaal treurig hoeven we niet te zijn, we zitten op een block te hameren met 6 miljoen shares nu...
Dat werkt prima.godofal schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:08:
mss gedoe met het overzetten van servers? ik stap iig gewoon over op m'n backup
Ik heb altijd 2 vensters per videokaart zodat de load verdeeld wordt over 2 pools.
Valt 1 pool weg, dan neemt de ander het over op 100%
Ik heb me aangesloten bij BTC Guild en ik heb hier in de thread meerdere malen gelezen dat wordt aangeraden je donation op 2,5% in te stellen. Wat me met name opviel was dit succes verhaal:
Dit zou kunnen omdat wanneer je >= 2,5% shared, ook de blocks meetellen die later invalid blijken te zijn.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:49:
Tot voorheen verdiende ik ongeveer .03 BTC per dag, Ik heb gister op advies van dit topic mn donation op 2.5% gezet en nu al staat er "you've generated .045 bitcoins in the past 24 hours". Lekker
Van de 1534 reeds door BTC Guild berekende blocks zijn er 17 invalid gebleken. (bron)
Dat komt neer op 1,1%.
Hoe kan het dan dat hier men er van overtuigd is dat door 2,5% in te leveren en 1,1% extra te krijgen, je efficiënter mined? Ik weet dat dit allemaal kansen zijn, en er een kans (hoewel klein) is dat je inderdaad meer winst zal maken door te doneren. Zie ik hier iets over het hoofd of is het inderdaad beter voor je portemonnee om niet te doneren?
Verwijderd
Bij mij gebruikt die dan maar 1/2 gpu's in mijn 5970.
met 2 x phoenix 1.50 haal ik ongeveer 345MH per core tegenover 365MH met guiminer met -v -w128 als flags.
Moet wel kunnen volgens mij.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:16:
Weet hier mss iemand of dat je guiminer met 2gpu's kan gebruiken.
Bij mij gebruikt die dan maar 1/2 gpu's in mijn 5970.
met 2 x phoenix 1.50 haal ik ongeveer 345MH per core tegenover 365MH met guiminer met -v -w128 als flags.
Maar Guiminer gebruikt toch gewoon "poclbm" als miner? Is niets meer dan een grafische schil.
Bij poclbm geef je met -dX aan dat je op device X wilt minen maar hoe dat in guiminer zit?
[ Voor 9% gewijzigd door BlueTooth76 op 11-07-2011 23:57 ]
er zit een dropdown menuutje waar je kan kiezenBlueTooth76 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:56:
[...]
Moet wel kunnen volgens mij.
Maar Guiminer gebruikt toch gewoon "poclbm" als miner? Is niets meer dan een grafische schil.
Bij poclbm geef je met -dX aan dat je op device X wilt minen maar hoe dat in guiminer zit?
Als je mined met 2.5% op BTCguild dan krijg je wat je mined - die 2.5%. als je 0% doneert, mine je en wordt dat berekent maar je krijgt zelden de hoeveelheid die daar staat.Stevie-P schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:00:
Ik ben van plan in de wintermaanden, wanneer ik elektrisch mijn kamer verwarm, mijn pc full-time te laten minen. Ik ben nu een beetje aan het spelen met instellingen, om dit zo efficiënt mogelijk te kunnen doen.
Ik heb me aangesloten bij BTC Guild en ik heb hier in de thread meerdere malen gelezen dat wordt aangeraden je donation op 2,5% in te stellen. Wat me met name opviel was dit succes verhaal:
[...]
Dit zou kunnen omdat wanneer je >= 2,5% shared, ook de blocks meetellen die later invalid blijken te zijn.
Van de 1534 reeds door BTC Guild berekende blocks zijn er 17 invalid gebleken. (bron)
Dat komt neer op 1,1%.
Hoe kan het dan dat hier men er van overtuigd is dat door 2,5% in te leveren en 1,1% extra te krijgen, je efficiënter mined? Ik weet dat dit allemaal kansen zijn, en er een kans (hoewel klein) is dat je inderdaad meer winst zal maken door te doneren. Zie ik hier iets over het hoofd of is het inderdaad beter voor je portemonnee om niet te doneren?
Edit : naar eigen winsten verdien ik meer op de 2.5%, en ik vind dat ze ook iets mogen hebben. Ik kijk niet op een euro of 2
[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 12-07-2011 00:59 ]
Je hebt helemaal gelijk. Niet doneren levert het meeste geld op, invalid blocks is idd iets van rond de 1% waard.Stevie-P schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:00:
Ik ben van plan in de wintermaanden, wanneer ik elektrisch mijn kamer verwarm, mijn pc full-time te laten minen. Ik ben nu een beetje aan het spelen met instellingen, om dit zo efficiënt mogelijk te kunnen doen.
[...]
Dit zou kunnen omdat wanneer je >= 2,5% shared, ook de blocks meetellen die later invalid blijken te zijn.
Dat komt neer op 1,1%.
Ik wil niet zeuren, maar als jij meer winst maakt, betekent dat er juist minder over blijft voor de pool.yzx schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:39:
[...]
Edit : naar eigen winsten verdien ik meer op de 2.5%, en ik vind dat ze ook iets mogen hebben. Ik kijk niet op een euro of 2
Ik neem aan dat de mensen er bij BTC guild over nagedacht hebben, en dat de kans op een invalid block veel kleiner is dan de 2,5% van de donaties.
Ik verdien meer als ik 2.5% doneer dan als ik 0% doneer zo bedoel ik het welStevie-P schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:23:
[...]
Ik wil niet zeuren, maar als jij meer winst maakt, betekent dat er juist minder over blijft voor de pool.
Ik neem aan dat de mensen er bij BTC guild over nagedacht hebben, en dat de kans op een invalid block veel kleiner is dan de 2,5% van de donaties.
Ik denk dat het puur geluk was, dat je tijdens het doneren meer rewards kreeg.
Hardware specs?Noxious schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:59:
Interresante valuta die BitCoinsOok maar eens zo'n minertje draaien om te kijken hoe snel dat nou gaat.
^fixed^
met een mid-high-end kaart zal je 1 tot 2 BTC ofzo elke 10 dagen scoren, met de huidige diff
ik doe er 1tje per 10 dagen met een 5770 ruwweg
0.0000000001 bitcoint says he got an NVIDIAgodofal schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:53:
[...]
^fixed^![]()
met een mid-high-end kaart zal je 1 tot 2 BTC ofzo elke 10 dagen scoren, met de huidige diff
ik doe er 1tje per 10 dagen met een 5770 ruwweg
Whahaha, ik zit de afgelopen 2 dagen best veel te gokken met die Bitcoins
Best geinig moet ik zeggen, en ik maak er tot nu kleine winsten mee (dat bouw ik nog wel op
Meestal is het 0.1 BTC storten, en binnen 3 min. weet ik daar dan 0.13 van te maken o.i.d.
[ Voor 12% gewijzigd door BDHowner op 12-07-2011 18:03 ]
Als er nu eens een pokersite van wasBDHowner schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:02:
[...]
Whahaha, ik zit de afgelopen 2 dagen best veel te gokken met die Bitcoins.
Best geinig moet ik zeggen, en ik maak er tot nu kleine winsten mee (dat bouw ik nog wel op).
Meestal is het 0.1 BTC storten, en binnen 3 min. weet ik daar dan 0.13 van te maken o.i.d..

Betco.in xD. Toevallig net 0.1 BTC gestort xD.
BDHowner schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:22:
[...]
Betco.in xD. Toevallig net 0.1 BTC gestort xD.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Maar 15 min. later xD.Kain_niaK schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:37:
[...]
Die is er![]()
https://betco.in/
En er zijn er nog meer.
www.btcbalance.net
Voeg gewoon een aantal van je adressen toe aan je account en je hebt een mooi overzicht wat de huidige balance is en de meest recente betalingen naar dat adres toe.
Hebbie al winst?
Ik heb 0.1 BTC in 0.19 o.i.d. getoverd (op mijn iPhone notabene xD), al heb ik zelf geen enkel idee waar ik mee bezig was xD. Ik speel zelf best veel op www.bitcoingamer.com, helaas ligt ie eruit
[ Voor 11% gewijzigd door BDHowner op 12-07-2011 23:26 ]
Verwijderd
Weet mss iemand waar je dit kan kopen?
zoals deze
http://www.ameri-rack.com/ARC1-PESX16-C7X1_m.html
Je kan ook gewoon in het plastic snijden/branden zodat de kaart in het slot past.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:53:
Ik zoek een PCI-e omvormer van 1x naar 16x om wat meer kaarten aan te sluiten.
Succes verhaal.
Zelf ook gedaan (Niet op mijn huidige systeem though), let wel op dat er geen chips/heatsinks/elcos uitsteken achter het PCI-E slot.Stevie-P schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:08:
[...]
Je kan ook gewoon in het plastic snijden/branden zodat de kaart in het slot past.
Succes verhaal.
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2011 00:21 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
GUIminer dc'd constant dus loopt de GPU maar nix te doen meestal voor 3-4 uurBDHowner schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:25:
[...]
Hebbie al winst?
Ik heb 0.1 BTC in 0.19 o.i.d. getoverd (op mijn iPhone notabene xD), al heb ik zelf geen enkel idee waar ik mee bezig was xD. Ik speel zelf best veel op www.bitcoingamer.com, helaas ligt ie eruit.
check dezeVerwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:53:
Ik zoek een PCI-e omvormer van 1x naar 16x om wat meer kaarten aan te sluiten.
Weet mss iemand waar je dit kan kopen?
zoals deze
http://www.ameri-rack.com/ARC1-PESX16-C7X1_m.html
w8 ff met bestellen, ken iemand die er mss een paar kwijt wil, DM me anders ff
Ben ik dat?godofal schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 02:44:
[...]
check deze
w8 ff met bestellen, ken iemand die er mss een paar kwijt wil, DM me anders ff
AMD Phenom 9650 met MSI GTX285 OC 2GB, niet heel bijzonder dus
Ok ik krijg van iemand 0.0000001 BTC want ik was rightNoxious schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:41:
[...]
Die Nvidia gaat je meer kosten veel meer kosten aan stroom dan dat je aruit haalt
misschien

dat zei je toch? je had er teveel besteld uiteindelijk?
technisch gezien is niemand de weddenschap aangegaan xDyzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:49:
[...]
Ok ik krijg van iemand 0.0000001 BTC want ik was right
Die Nvidia gaat je meer kosten veel meer kosten aan stroom dan dat je aruit haalt
Maar feitelijk heb ikgewonnengodofal schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:18:
[...]
misschien![]()
dat zei je toch? je had er teveel besteld uiteindelijk?
[...]
technisch gezien is niemand de weddenschap aangegaan xD
Dat ding doet +- 55 Mhash/s. Een vriend van mij heeft mijn GTX285 overgenomen (paar jaar terug al), en we hadden dat laatst even voor de grap getest.Noxious schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:41:
[...]
Nog meer mensen die al naar Namecoins hebben gekeken?
Ik heb de Namecoins nu "up and running", maar hou nog even de meeste kracht op Bitcoin.
Wat zijn Namecoins nu weerBDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:42:
[...]
Dat ding doet +- 55 Mhash/s. Een vriend van mij heeft mijn GTX285 overgenomen (paar jaar terug al), en we hadden dat laatst even voor de grap getest.
Nog meer mensen die al naar Namecoins hebben gekeken?
Ik heb de Namecoins nu "up and running", maar hou nog even de meeste kracht op Bitcoin.
De (kleine) concurrent van Bitcoins
Simpelweg Bitcoin met een andere "blockchain" en met een alternatief DNS-systeem. Een van de mogelijkheden is bijv. het kopen van een .bit domein (al moet je daar wel je DNS-settings voor veranderen).
1 NMC = 0.026 BTC momenteel
Mine die makkelijker?BDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:05:
[...]
De (kleine) concurrent van Bitcoins.
Simpelweg Bitcoin met een andere "blockchain" en met een alternatief DNS-systeem. Een van de mogelijkheden is bijv. het kopen van een .bit domein (al moet je daar wel je DNS-settings voor veranderen).
1 NMC = 0.026 BTC momenteel.
De difficulty is daar echt veel lager, ik mine daar 28 NMC per dag o.i.d. t.o.v. 0.45 BTC per dag.
Is toch het dubbel winst van wat je nu maaktBDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:10:
[...]
De difficulty is daar echt veel lager, ik mine daar 28 NMC per dag o.i.d. t.o.v. 0.45 BTC per dag.
Mag ik eens een linkje naar die Namecoins gedoe
Ho evenyzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:12:
[...]
Is toch het dubbel winst van wat je nu maakt
Mag ik eens een linkje naar die Namecoins gedoe
Even in mijn situatie:
Bitcoin-totaal: € 132,55 vs. Namecoin-totaal: € 103,52.
Bovenstaand is zoals het op je bankrekening beland (dus incl. verhandelen, excl. stroomvebruik).
Edit:
Owjah, het linkje
[ Voor 7% gewijzigd door BDHowner op 13-07-2011 22:15 ]
Maar als 1 NC = 0.026 BTCBDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:14:
[...]
Ho even, je mag dan wel als valuta meer hebben, het is momenteel niet meer waard
.
Even in mijn situatie:
Bitcoin-totaal: € 132,55 vs. Namecoin-totaal: € 103,52.
Bovenstaand is zoals het op je bankrekening beland (dus incl. verhandelen, excl. stroomvebruik).
Dan zijn 28 NC -> 0.728 BTC
Dat is toch meer dan 0.4 en hoeveel je hebt
Ik weet niet precies waar het verschil vandaan komt, maar bovenstaande bedragen zijn door mijn Excel-sheet helemaal uit gepluisd. Ik zou er dus vanuit gaan dan er momenteel geen winst in zit. Bedenk echter wel dat er *misschien* hetzelfde met NMC kan gebeuren als met BTC's: dat het over enkele maanden ineens $15,- is.yzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:15:
[...]
Maar als 1 NC = 0.026 BTC
Dan zijn 28 NC -> 0.728 BTC
Dat is toch meer dan 0.4 en hoeveel je hebt
Dus ga ik eens 100 NMC inslaan linkje AUBBDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:18:
[...]
Ik weet niet precies waar het verschil vandaan komt, maar bovenstaande bedragen zijn door mijn Excel-sheet helemaal uit gepluisd. Ik zou er dus vanuit gaan dan er momenteel geen winst in zit. Bedenk echter wel dat er *misschien* hetzelfde met NMC kan gebeuren als met BTC's: dat het over enkele maanden ineens $15,- is.
Dat zou best de moeite waard kunnen zijn ja
Het linkje nogmaals
T.o.v. Bitcoin, is er momenteel geen GUI, dus zul je met een cmd-venster moeten werken. Ik had alles vrij snel werkend.
Enige uitleg is heiligBDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:21:
[...]
Dat zou best de moeite waard kunnen zijn ja.
Het linkje nogmaals.
T.o.v. Bitcoin, is er momenteel geen GUI, dus zul je met een cmd-venster moeten werken. Ik had alles vrij snel werkend.
Dus ongeveer 0.01 per uur, wat per jaar dus 0.01*24*365=87 bitcoins (waarde momenteel $14*87= ongeveer 860 euro). Energieverbruik ongeveer 500 watt continu (1 watt continu kost je bijna 2 euro per jaar) over het gehele jaar dus 900 euro aan energiekosten.

Conclusie = niet doen!!! Ik ga lekker gamen.
[ Voor 6% gewijzigd door tHe_BiNk op 13-07-2011 22:31 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Je hebt je instellingen helemaal niet op orde.tHe_BiNk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:24:
Okay, net even gekeken. Mijn 2 Radeon's 5850 + Q9950@3,6GHz doen na een uur draaien gemiddeld 520Mhash/s (volgens btcguild.com).
Dus ongeveer 0.01 per uur, wat per jaar dus 0.01*24*365=87 bitcoins (waarde momenteel $14*87= ongeveer 860 euro). Energieverbruik ongeveer 500 watt continu (1 watt continu kost je bijna 2 euro per jaar) over het gehele jaar dus 900 euro aan energiekosten.![]()
Conclusie = niet doen!!! Ik ga lekker gamen.
Mijn 2 5850's doen stock ongeveer 280 per stuk. I.t.t. games is het bij Bitcoin zo dat elke kaart ook echt direct 100% extra performance is, dus moet je zeker 560 MH/s halen.
Stroomverbruik ligt ook veel te hoog, mijn PC draait op 425 watt (niet minen op je CPU!).
@yzx: brb voor jouw vraag, Windows Update mot weer eens een reboot
Edit 2: reboot is gedaan, ik zal ff snel een NL-handleiding voor Namecoins schrijven, even geduld a.u.b.
[ Voor 9% gewijzigd door BDHowner op 13-07-2011 22:33 ]
Dat klopt, en dat is goedyzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:33:
Die namecoin dos venster crashed bij mij dat word niets
Hij crasht omdat jij geen bitcoin.conf file hebt.
Ga even naar C:\Gebruikers\*Gebruikersnaam*\AppData\Roaming\Namecoin
Open notepad en typ even dit:
rpcuser=*Gebruikersnaam die je wilt*
rpcpassword=*Wachtwoord die je wilt*
Sla het bestandje in bovenstaande map op als bitcoin.conf (dus niet als tekst!).
Nu blijft je CMD-venster staan, dat betekend dat je client draait (normaal zou dat je Bitcoin-transactieoverzicht zijn). Hij is nu ook direct bezig met het downloaden van alle blokken (ongeveer 12 MB as we speak).
Is dit gelukt?
Die 12mb is dan data die hij download? En is dit 12mb per hoeveel tijd?
Dat zijn alle blokken (transacties) tot nu toe.yzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:40:
Nu heb ik een lege dos venster jah
Die 12mb is dan data die hij download? En is dit 12mb per hoeveel tijd?
Bitcoin heeft nu een paar honderd MB aan blokken, dus het stijgt niet echt superhard.
Dat downloaden zie je helaas niet, maar in eerder genoemde map kun je wel bestanden zien groeien
Je moet nu met een ander CMD-venster cd-en op de map waarin Namecoin staat (dus cd *mappad*). Vervolgens typ je namecoind getinfo, en dan kun je je saldo zien
Tis wat meer old-school (en dus iets ingewikkelder) allemaal, maar ik vind het wel ok persoonlijk
Dit is je guide tochyzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:46:
* yzx wacht braaf op het NL guide van BDH, want als yzx naar dos gaat is het heel rampzalig
Wat lukt er niet?
Die cd vond ik persoonlijk ook heel even zoeken, dus ik zal een voorbeeld geven:
namecoin.exe staat op je bureaublad (dat doen de meeste mensen als ze 123 iets proberen xD). Zorg dat namecoin.exe al draait, en open dan een extra CMD-venster.
Nu typ je in:
cd "*mappad waar namecoin staat, als voorbeeld dus C:\Gebruikers\*Gebruiker*\Bureaublad*".
Nu zou je in die map moeten zitten, en typ je namecoind getinfo. Nu zou je een venster moeten krijgen met je saldo e.d.
Dat was een voorbeeld als je namecoin.exe op je bureaublad had uitgepakt. Er verschijnt niet plots iets op je bureaubladyzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:56:
Ik heb hem ff op mijn externe HDD staan ik zit vast want ik krijg niets op mijn bureaublad, Ik heb de bitcoin.conf aangemaakt, de namecoind.exe opgestart ( zwart leeg venster ) maar niets op bureaublad
Je moet de cd-command dus aanpassen naar waar namecoin bij jou staat.
Eventueel zou ik een Namecoin-topic kunnen beginnen, incl. handleiding. Maar dat is even direct een vraag aan de rest: is daar animo voor?

2 secondjes load ik een screenshotje op

Wat een rommel
[ Voor 36% gewijzigd door yzx op 13-07-2011 23:06 ]
Ik zie alleen maar foute textregelsyzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:02:
Het lukt niet man![]()
2 secondjes load ik een screenshotje op
[afbeelding]
Wat een rommel
Vraagje: waar staat je namecoin.exe?
Heb de namecoind.exe eventjes met die dll bestand op desktop gezet in map genaamd 1.BDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:11:
[...]
Ik zie alleen maar foute textregels.
Vraagje: waar staat je namecoin.exe?
En mijn Windows is engels vandaar de users & desktop
Door die map zit je verkeerd.yzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:13:
[...]
Heb de namecoind.exe eventjes met die dll bestand op desktop gezet in map genaamd 1.
En mijn Windows is engels vandaar de users & desktop
Jij moet nu cd C:\Users\Jonathan\Desktop\1 invoeren.
en DAN namecoind getinfo typen om te zien of het werkt
Je zit wel "in" de map? En ik de screenshot zie ik ook /namecoind. Dat werkt echt gewoon niet. Geen / gebruiken voor programma's!
Het is maar een kleine pool maar Namecoins zijn vanwege de lagere moeilijkheidgraad nog prima te minen.
Zelfs met maar 200Mhash/s kan je zo'n 100 Namecoins per maand minen.
Heb nu zo'n 2300Mhash/s op Bitcoins minen en 215Mhashs/s op Namecoins.
[ Voor 40% gewijzigd door BlueTooth76 op 13-07-2011 23:23 ]
WoopsBDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:21:
[...]
Je zit wel "in" de map? En ik de screenshot zie ik ook /namecoind. Dat werkt echt gewoon niet. Geen / gebruiken voor programma's!
najah, ff wat ik denk: namecoin gaat niet zo groot worden als BTC simpelweg omdat de media flink met BTC aan de haal is gegaan (waardoor de waarde naar 30 dollar per stuk knalde)
denk niet dat de media nog 's 'tzelfde verhaal gaat doen rond namecoins
zelfs als dat gebeurt zal niet weer de halve bevolking ernaar toe gaan om te kijken wat het is
OT: ik heb eindelijk een dedicated miner draaien! na veel gedoe met linuxcoin (werkte niet met de USB stick die ik ervoor gescoord had) draai ik nu windows
nu nog maar een HD5830 maar morgen gaat er een HD5870 bij geprikt worden, en met flink wat geluk nog een 6990 xD
Op het Bitcoin forum mag Namecoin ook vrij besproken worden.godofal schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:24:
is dit niet het BITcoin draadje?
najah, ff wat ik denk: namecoin gaat niet zo groot worden als BTC simpelweg omdat de media flink met BTC aan de haal is gegaan (waardoor de waarde naar 30 dollar per stuk knalde)
zelfs als dat gebeurt zal niet weer de halve bevolking ernaar toe gaan om te kijken wat het is
OT: ik heb eindelijk een dedicated miner draaien! na veel gedoe met linuxcoin (werkte niet met de USB stick die ik ervoor gescoord had) draai ik nu windows
nu nog maar een HD5830 maar morgen gaat er een HD5870 bij geprikt worden, en met flink wat geluk nog een 6990 xD
Namecoin is technisch gewoon Bitcoin... Alleen dan een andere blockchain...
Waarom je voor Namecoin minen zou kunnen kiezen?
- Namecoin levert maar iets minder op dan Bitcoins
- de moeilijkheidsgraad gaat volgende keer bijna door de helft ipv omhoog
- je kan Namecoins zelfs nog minen zonder in een Pool te gaan (gemiddeld 1 block van 50 Namecoins per 13 dagen als je 200Mhash/s inzet)
Verder is het gewoon een gok... Pakt het goed uit dan zit je voor een dubbeltje op de eerste rij... Gaat het niet goed dan kost het je een paar tientjes stroom (mocht je ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen).
Voorlopig kan je ze nog redelijk kwijt.
[ Voor 24% gewijzigd door BlueTooth76 op 13-07-2011 23:32 ]
Ik geef jullie beide gelijk, maar ik snap wel dat op het moment dat er hier 10 berichtjes achter elkaar over Namecoin gaat, ik wellicht zelf even een topic zou moeten maken.BlueTooth76 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:28:
[...]
Op het Bitcoin forum mag Namecoin ook vrij besproken worden.
Namecoin is technisch gewoon Bitcoin... Alleen dan een andere blockchain...
Waarom je voor Namecoin minen zou kunnen kiezen?
- Namecoin levert maar iets minder op dan Bitcoins
- de moeilijkheidsgraad gaat volgende keer bijna door de helft ipv omhoog
- je kan Namecoins zelfs nog minen zonder in een Pool te gaan (gemiddeld 1 block van 50 Namecoins per 13 dagen als je 200Mhash/s inzet)
Verder is het gewoon een gok... Pakt het goed uit dan zit je voor een dubbeltje op de eerste rij... Gaat het niet goed dan kost het je een paar tientjes stroom (mocht je ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen).
Voorlopig kan je ze nog redelijk kwijt.
Wellicht doe ik dat morgen o.i.d., maar heb het momenteel ff druk
Wat betreft het succes: ik durf zelf niet te zeggen of het echt groot word. Er is wel een verschil met Bitcoin: de users van Bitcoin kennen het principe al, en kunnen zo over naar Namecoins (eerlijk is eerlijk, er moet dan wel een GUI gaan komen). Dus mogelijk is de drempel niet zo hoog, en zien veel mensen het als mogelijk investering waar wel toekomst in zit.
Ook zijn Bitcoins aan het dalen momenteel (echt zo hoog staan ze niet meer, en de difficulty is behoorlijk hoog aan het worden, rreken op +15-20% over enkele dagen alweer). Dat zou dus best interessant kunnen zijn voor een aantal mensen om over te stappen.
En op het moment dat het "dreigt" populair te worden, kan Bitcoin v2 zomaar een succes worden, want in feite zijn er niet veel aanpassingen nodig in huidige programmatuur (omdat het allemaal zo dicht op elkaar zit al).
Mijn berekeningen laten zien dat Namecoin in 1 klap veel meer interessant word over enkele dagen
[ Voor 4% gewijzigd door BDHowner op 13-07-2011 23:42 ]
Stomme dos
Edit: ik begin die Namecoins meer interresant te vinden dan Bitcoins, vooral het moeilijkheidsgraad erin, maarja het aan de gang krijgen ervan is andere koek
[ Voor 61% gewijzigd door yzx op 13-07-2011 23:47 ]
Ik hoop dat je er nog wat mee verdient, om nou te zeggen dat de vooruitzichten goed zijn?godofal schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:24:
is dit niet het BITcoin draadje?
Mijn inkomsten met Bitcoin beginnen steeds magerder te worden (nog wel winstgevend though).
*Poef* weg alle waarde
Je moet het ff door hebbenyzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:44:
@Godofal : beetje teveel geld?![]()
Stomme dos
Edit: ik begin die Namecoins meer interresant te vinden dan Bitcoins, vooral het moeilijkheidsgraad erin, maarja het aan de gang krijgen ervan is andere koek
Ik zat er vanmiddag ook even een paar keer naast, maar de aanhouder wint
En de fout die jij maakte viel mij meteen op die ./, die zag ik op dot-bit ook xD.
Transacties worden opeens niet meer "ge-confirmed ofzo"? Nogmaals Namecoin is hetzelfde als Bitcoin, en dus gewoon met dezelfde netwerk-ideeën. Alleen gaan Namecoins iets verder met DNS, wat het eigenlijk kwa "kale-munten" meer waard maakt dan Bitcoins (je kan er nog een domein mee kopen i.p.v. alleen dingen doen die anderen hebben opgezet).Sendy schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:49:
Het probleem met de namecoins is natuurlijk dat weer iemand anders zijn eigen mijncoins begint, en dan komt er een programmaatje waarmee iedereen zijn eigen coins kan maken.
*Poef* weg alle waarde
Mja ik ben nog altijd niet ui die code errorBDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:49:
[...]
Je moet het ff door hebben.
Ik zat er vanmiddag ook even een paar keer naast, maar de aanhouder wint.
En de fout die jij maakte viel mij meteen op die ./, die zag ik op dot-bit ook xD.
Ik zou eventueel een guide kunnen maken, maar dat schud ik niet 123 uit me mouw. Mss kan ik die komend schooljaar nog gebruiken ook
Ik ga denk ook solo-minen volgende week
Tja ik blijf proberen, straks delete ik indirect windows ofzoBDHowner schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:53:
[...]
Ik zou eventueel een guide kunnen maken, maar dat schud ik niet 123 uit me mouw. Mss kan ik die komend schooljaar nog gebruiken ook.
Ik ga denk ook solo-minen volgende week. Ik zou elke 2 dagen een blok moeten kunnen vinden, dat vind ik persoonlijk goed genoeg klinken
.
Ik ga dat eens proberenIf you would rather mine locally with your GPU instead of in a pool, do the following:
If namecoind is not already running, then in a command line window start the namecoind process:
start namecoind
In the GUI miner:
Do a "File->New OpenCL Miner"
Name the miner something like "namecoin local"
Select the "namecoin local" tab
Select server "solo"
Host: localhost
Port: 8332
Username: username from the bitcoin.conf file
Password: password from the bitcoin.conf file
Device: [0] Redwood
Hit the "Start mining" button.
Do a "File -> Save settings"
Now you are GPU mining namecoins locally.
Make sure that the GUI doesn't show "Connection problems" in the Summary tab, or "Problems communicating with the Bitcoin RPC" in the "namecoin local" tab. If you see these errors, the most likely problem is that the namcoind server is not running. If you see "Wrong username or password" in the "namecoin local" tab, the username or password does not match what's in the bitcoin.conf file in the C:\Users\USER\AppData\Roaming\Namecoin directory. (Where USER is your current windows login.)
If you are getting "Connection problems" you are NOT mining namecoins. Unfortunately "namecoind getinfo" doesn't indicate whether or not you are generating coins with your GPU, so there's no positive indication that things are working. You would just run the GUI miner for days without getting any coins. It is therefore very important that the GUI doesn't indicate any problems.
[ Voor 61% gewijzigd door yzx op 13-07-2011 23:57 ]
Valt wel mee denk ikyzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:55:
[...]
Tja ik blijf proberen, straks delete ik indirect windows ofzomaar we geven niet op!
[...]
Ik ga dat eens proberen
Meestal heb ik de smaak snel te pakken.
Je gaat eigenlijk altijd wel een keer de fout in. De ene tool wil weer /command, de andere weer geen /.
Als je eenmaal weet hoe het zit doe je zo 20 installaties
Edit: guiminer is verbinden met je al-draaiende namecoin-server. Die heeft ook extra lijnen nodig in de .conf file:
daemon=1
server=1
[ Voor 12% gewijzigd door BDHowner op 14-07-2011 00:02 ]
die grote quote van mij juist, zo ben ik iets aan minen, heb al 7 hashesBDHowner schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:00:
[...]
Valt wel mee denk ik.
Meestal heb ik de smaak snel te pakken.
Je gaat eigenlijk altijd wel een keer de fout in. De ene tool wil weer /command, de andere weer geen /.
Als je eenmaal weet hoe het zit doe je zo 20 installaties.
Maare waar zie ik profits, welke command is dat?
ik heb een voordeel dat ik gratis stroom heb (geen zin in nóg een discussie hierover, neem maar gewoon van mij aan dat ik niet voor de stroom betaal en dat er geen huisbaas/vader op m'n deur gaat bonzen)
anyway, ik heb nog maar weinig van namecoin gehoord
eigenlijk alleen dat je iets met DNS kan en dat het aantrekkelijker is, maar waarom precies weet ik niet
ff googlen dus
Dan zit je niet goed.yzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:01:
[...]
die grote quote van mij juist, zo ben ik iets aan minen, heb al 7 hashes
Maare waar zie ik profits, welke command is dat?
Aangezien jij je mine-software nog niet aan de praat hebt, kun je niet via een Namecoin-pool minen. Aangezien jij shares maakt, ben je niet aan het solo-minen (of jij hebt zojuist 7 blokken gevonden, maar hou er er maar op dat die kans 0,000000000001% is
Dit topic is gesloten.
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.