Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
John_Glenn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:08:
[...]

Als er sprake is van deflatie, dan wordt je geld dus meer waard terwijl je er niks mee doet. Dat kan dan aantrekkelijker zijn dan investeren, als je met niks doen minder risico denkt te lopen.

Volgens mij was dit het hele probleem van de kredietcrisis: de banken vonden het veiliger om geld op te potten dan het uit te lenen, zodat toen de overheden extra geld moesten aanmaken om voldoende liquiditeit te onderhouden. (enne, bij Bitcoin zou zo'n ingreep dus niet gebeuren want er is niemand die dat kan beslissen...)
Er zou alsnog iemand voor een bepaalde prijs/rente bitcoins kunnen aanbieden onafhankelijk van wat de anderen doen (de overheid zou dat kunnen doen), alhoewel natuurlijk onwaarschijnlijk zolang bitcoin niet belangrijk is. Het klopt inderdaad dat dat (een van de) redenen van de kredietcrisis is.
Dat onderscheid secundair/primair snap ik niet. Als de yen aan deflatie onderhevig is, en ik dus ineens voor minder yen een pak melk kan kopen, dan is dat toch een echt effect? Dat datzelfde pak melk in dollars of euro's nog evenveel kost, betekent niet dat die deflatie niet echt is. Waarom is dat anders voor secundaire valuta?
Met secundaire valuta bedoel ik valuta die niet in jouw gebied als primair (staatswijs) betaalmiddel geld. In Nederland is de dollar een secundaire valuta, in japan alles behalve de Jen. Goud, olie en andere waardemiddelen kun je ook als secundaire valuta beschouwen. Dit onderscheid maak ik omdat je de situatie vanuit één perspectief moet bekijken: als de munt van land A minder waard wordt worden producten van land A voor land B goedkoper, maar producten van land B voor land A duurder bijvoorbeeld.
En daar zit nou precies de crux: het is dus wel geschikt voor transacties (*), maar veel minder geschikt om vast te houden. Dwz, mensen die een transactie voltooid hebben, en daar veel bitcoins aan over hebben gehouden, doen er verstandig aan die gauw in te ruilen voor dollars/euro's/etc, willen ze zo'n klappende bubbel vermijden. Dat betekent een intrinsiek groot aanbod van bitcoins op de valutamarkt, en dus continue neerwaartse druk op de wisselkoers.

(*) zelfs geschikter dan traditionele valuta, want transacties daarvan lopen meestal via een bank en zijn dan duur
En daarmee geef je precies aan waarom de prijs van bitcoins niet hard stijgt, ondanks je eerdere argumenten dat het dat wel zou moeten doen. Ik ben het volledig met je eens dat je je spaarrekening niet in bitcoins moet omzetten, maar waarom zou een valuta die enkel geschikt is voor transacties totaal niet geschikt zijn als valuta? Zoals ik al zei is dat in principe ook het idee van PayPal en dat werkt ook behoorlijk goed.

Bovendien zijn er ook staatsvaluta waar ik mijn spaargeld niet in zou willen omzetten. De dollar, de pesos en de zimbabwaanse dollar om er een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Is er iemand die al effectief harde euro's op zijn bankrekening heeft gekregen door het minen of handelen van bitcoins ? (en dan bedoel ik dus effectieve winst)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Kain_niaK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:00:
Is er iemand die al effectief harde euro's op zijn bankrekening heeft gekregen door het minen of handelen van bitcoins ? (en dan bedoel ik dus effectieve winst)
BDHowner heeft eral lueke winst opzitten

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxxFxx
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:59
Van welke grootte-orde is dat dan als ik zo indiscreet mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Laatst online: 22:17

BlueTooth76

Let the sun shine!

Kain_niaK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:00:
Vorige week 30BTC voor 500$ verkocht en staat al op rekening (350 Euro).

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ik verwacht vandaag/morgen iets van $44,-. Dat was dan wel een weekje minen voor mijn server, daarvoor zat ik met een Dell notebook te kloten, en dat leverde 0.03 BTC per dag op xD. Ook heb ik nu weer 1 unconfirmed BTC op Mineco.in staan.

Ik heb overigens mijn netwerkverbinding nu stabiel. Moraal van het verhaal: er mag simpelweg ECHT GEEN 2e splitter tussen je modem bij UPC. Hij staat nu nog steeds niet in de meterkast, maar zonder muurplaatje boven in de slaapkamer van mijn ouders (met meterkast-like verbindingswaardes). Nu kan ik eindelijk 24/7 gaan minen, want het kostte mij soms enkele uren per dag door die verbinding.

Gisteravond was de temperatuur van mijn kaarten wel wat aan de hoge kant: 80 graden met 100% fan. Geen idee hoe dat opeens zo slecht is geworden, zat altijd rond de 75 graden op 65%. Ik denk dat ik dat even moet gaan nakijken, want mijn kamer is nu erg koel, en hij zit nog steeds op 80 graden.

Ik zit zelf ook over die Zalman's te duppen nu :P.

Edit: wel jammer van die Mt. Gox hack. Na 6 maanden spam-vrij zit ik nu op 1 berichtje per dag :(. +1 voor het Google Apps spamfilter.

[ Voor 6% gewijzigd door BDHowner op 06-07-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Keiichi schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:11:
Echt rare dingen zegt ie ook weer niet. Hetgeen wat mij aan bitcoins ook stoort is dat er niets tegenover staat. Ik weet dat dat met geld ook nu niet meer het geval is, maar er zijn weldegelijk valuta die gebacked zijn door goud enzo.
Mwah, daar maak ik me nou weer geen zorgen over. Ik heb goud-gekoppelde munteenheden nooit echt begrepen: je haalt een enorme berg goud uit de grond en stopt dat ergens in een fort, waar het daarna nooit meer uit komt, en dat maakt je munt waardevast ofzo. Waarom dan? Waarom is er altijd genoeg vraag naar goud om die waarde hoog te houden? Snap ik dus weinig van.

Wat ik wel snap, is dat als je voor elke munt die je slaat eerst een hoeveelheid goud naar je fort moet slepen, dat de snelheid waarmee je munten kan slaan effectief beperkt. Dus zo'n koppeling zorgt dat de centrale bank niet zomaar heel veel geld kan bijmaken. Dat heeft bitcoin ook: er is een protocol dat zorgt dat de waarschijnlijkheid van een geldige hash (die een nieuwe coin oplevert) omhoog en omlaag wordt gebracht als de totale hoeveelheid rekenkracht in het systeem verandert, zodat de snelheid waarmee bitcoins "geslagen" worden strak geregeld wordt.

Goud in een fort, of heel veel crypto-hashes op heel veel servers... is mij om het even :)
dtech schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:07:
Er zou alsnog iemand voor een bepaalde prijs/rente bitcoins kunnen aanbieden onafhankelijk van wat de anderen doen (de overheid zou dat kunnen doen), alhoewel natuurlijk onwaarschijnlijk zolang bitcoin niet belangrijk is. Het klopt inderdaad dat dat (een van de) redenen van de kredietcrisis is.
Ja, dat moet dan denk ik de overheid zijn, want dat zou een altruïstische daad zijn (we gingen immers juist uit van een situatie waarin geld uitlenen niet aantrekkelijk was). Probleem is dan: van wie krijgt de overheid zijn bitcoins? Met euro's is het simpel: even vergaderen, en je drukt er zo een stapel bij. Bitcoins zijn juist zo ontworpen dat dat niet kan.

De wiki heeft er trouwens ook een stukje over: https://en.bitcoin.it/wiki/Deflationary_spiral - die econoom Roberts zegt dus "als mensen vooraf weten dat ze deflatie kunnen verwachten, dan is het geen probleem"... want dan gaan ze niet op hun geld zitten?? Ik snap er weer weinig van.
Met secundaire valuta bedoel ik valuta die niet in jouw gebied als primair (staatswijs) betaalmiddel geld. In Nederland is de dollar een secundaire valuta, in japan alles behalve de Jen. Goud, olie en andere waardemiddelen kun je ook als secundaire valuta beschouwen. Dit onderscheid maak ik omdat je de situatie vanuit één perspectief moet bekijken: als de munt van land A minder waard wordt worden producten van land A voor land B goedkoper, maar producten van land B voor land A duurder bijvoorbeeld.
Ja ok, nou en als munt A dus minder waard wordt, en ik zie die trend, dan ga ik als belegger meer van munt B kopen - en oppotten - want dan koop ik daar later meer voor. Waarbij B misschien een secundaire munt is - dat maakt toch niet uit?
En daarmee geef je precies aan waarom de prijs van bitcoins niet hard stijgt, ondanks je eerdere argumenten dat het dat wel zou moeten doen.
Je verwart me misschien met Whuzz :) Lees maar terug: ik ging alleen mee in de discussie of deflatie een probleem zou veroorzaken of niet. Verder zei ik juist dat, zelfs al blijven er steeds minder bitcoins over, de waarde ervan nog net zo goed kan dalen.
Ik ben het volledig met je eens dat je je spaarrekening niet in bitcoins moet omzetten, maar waarom zou een valuta die enkel geschikt is voor transacties totaal niet geschikt zijn als valuta? Zoals ik al zei is dat in principe ook het idee van PayPal en dat werkt ook behoorlijk goed.
(Zie mijn eerdere post: ben niet met je eens dat PayPal een eigen munteenheid vertegenwoordigt)
Als mensen bepaalde valuta alleen voor transacties gebruiken, en niet als langere-termijnopslag, dan wordt de vraag naar je valuta dus volledig bepaald door economische activiteit. Is er vandaag veel handel, dan gaat de koers omhoog. Is er een dip na Kerst, dan zakt de koers in.

Bij andere valuta worden die effecten afgevlakt, juist omdat mensen hun vermogen er in vast hebben zitten, lange-termijn contracten hebben (futures op olie, koopovereenkomst voor een huis, dat soort dingen - die ga je niet in bitcoins aan als de waarde te veel schommelt). Maar dat soort koppelingen heb je juist nodig voor stabiliteit.

Dit lijkt een cirkelredenering: je hebt stabiliteit nodig, om stabiliteit te krijgen. De reden dat zoiets als de euro uit die cirkel breekt, is volgens mij dat de staat zijn zaken doet in euro's. Wil je betrouwbaar beleggen, dan neem je al gauw een Nederlandse staatsobligatie... en zit je vermogen dus in euro's vast.
Bovendien zijn er ook staatsvaluta waar ik mijn spaargeld niet in zou willen omzetten. De dollar, de pesos en de zimbabwaanse dollar om er een paar te noemen.
Nee, inderdaad. Uiteindelijk hangt de betrouwbaarheid van staatsvaluta natuurlijk af van de betrouwbaarheid van de staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govner
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 09:39
mij GUIminer doet helemaal niks meer, ik kan het programma opstarten, en dan staat het icoontje onderin me scherm.... maar als ik erop klik dan popt ie niet op, ik snap er niks van.
ik heb nu net ook phoenix proberen te installeren en die gaat aan voor een split second en sluit zichzelf daarna gelijk af... ook als ik het als administrator draai, zou dat komen omdat BTCguild ofline is of is het iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
@John

verwarde je inderdaad even.
(Zie mijn eerdere post: ben niet met je eens dat PayPal een eigen munteenheid vertegenwoordigt)
Ben je het wel met wikipedia eens? PayPal, banken en andere instellingen die niet fysiek de munten hebben (of garanties van de verantwoordelijke organisatie zoals de overheid) maken een eigen munteenheid "virtueel geld". Dat doen banken ook: ze kunnen op een gegeven moment meer geld hebben op een spaarrekening dan dat ze geld in hun bezit hebben fysiek of als assets. Dat kan niet met echte valuta, daaruit kun je dus al concluderen dat ze niet de echte valuta hebben.
Dit lijkt een cirkelredenering: je hebt stabiliteit nodig, om stabiliteit te krijgen. De reden dat zoiets als de euro uit die cirkel breekt, is volgens mij dat de staat zijn zaken doet in euro's. Wil je betrouwbaar beleggen, dan neem je al gauw een Nederlandse staatsobligatie... en zit je vermogen dus in euro's vast.
Geen cirkelredenering, wel een visieuse cirkel. Het is geen cirkelredening (je hebt stabiliteit nodig omdat je stabiliteit nodig hebt) maar een argument (waar je het oneens mee zou kunnen zijn): stabiliteit van een munt vergroot als de munt in de tijd daarvoor stabiel was en andersom.
(vergelijk met een transistor: die heeft ook spanning nodig om spanning op zijn uitgang te krijgen. Niet elke tranistor is toch een cirkelredenering? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Paypal werkt als bank, niks meer, niks minder.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
D4NG3R schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:36:
[...]

Paypal werkt als bank, niks meer, niks minder.
PayPal (Europe) gevestigd in Luxemburg werkt niet alleen als een bank maar is een bank.
http://en.wikipedia.org/wiki/PayPal#Bank_status

[ Voor 6% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-07-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

govner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:20:
mij GUIminer doet helemaal niks meer, ik kan het programma opstarten, en dan staat het icoontje onderin me scherm.... maar als ik erop klik dan popt ie niet op, ik snap er niks van.
ik heb nu net ook phoenix proberen te installeren en die gaat aan voor een split second en sluit zichzelf daarna gelijk af... ook als ik het als administrator draai, zou dat komen omdat BTCguild ofline is of is het iets anders.
Het is omdat de BTCguild offline is, je kan natuurlijk eventjes op een andere pool gaan

Edit: Heb iets raar :P haal 285MH/S met mijn 6870 op 1000/1125 (1000 was het max was MSI afterburner liet instellen) STOCK voltage, dat is toch niet mogelijk loopt nu al 1.5 uur te lopen zonder crash :o fan op 100% tegen de 75°C haha

[ Voor 15% gewijzigd door yzx op 06-07-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik dat vanmorgen even GUIminer aangezet. Zo wel 2 x GPU als 8 x CPU.
Kijk ik 5 minuten laten naar mijn temps.
Waren mijn CPU cores 90 graden en mijn GPU 98 graden !
Dat is me voor de CPU een beetje te warm.
Bij het stoppen van GUIminer liep de pc vast dus toen maar even de PC gereboot.
Mijn kamertemperatuur is veelte hoog momenteel (over de 30 graden)
Idle zitten mijn cores al op 55 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kain_niaK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:40:
Ik dat vanmorgen even GUIminer aangezet. Zo wel 2 x GPU als 8 x CPU.
Kijk ik 5 minuten laten naar mijn temps.
Waren mijn CPU cores 90 graden en mijn GPU 98 graden !
Je CPU kun je beter uitzetten, deze kan niet efficient minen. Gewoon lekker je ATI GPU gebruiken.
Whuzz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:10:
[...]
En daar zijn we dan ook van af gestapt als betaalmiddel. (Ook omdat het wat andere nadelen had overigens)
Mensen gebruiken die twee dingen wel nog als waarde-opslag, omdat beide zaken al eeuwen waarden hebben.
Goud is door Zwitserland nog tot het jaar 2000 gebruikt. Verder zijn er genoeg economen die stellen dat als de dollar de goudstandaard nog zou volgen, de economische crisis niet gebeurd zou zijn. Of mensen die voorspellen dat de goudstandaard weer terug komt. Bitcoins zou een goed alternatief kunnen zijn.

Heel iets anders:
Ik heb nog eens zitten denken: de beste manier om Bitcoins te beperken vanuit overheidswege, is om overboekingen van een bank naar bitcoins en vice versa onmogelijk te maken. Dit zie ik als grootste risico voor Bitcoins, naast een overdaad aan speculanten.

[ Voor 63% gewijzigd door dr snuggles op 06-07-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

dr snuggles schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:01:
[...]

Je CPU kun je beter uitzetten, deze kan niet efficient minen. Gewoon lekker je ATI GPU gebruiken.
2x raden hij heeft Nvidia waarschijnlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Verdorie jongens, heb mijn 2x 5850 pas een week, maar mijn handen beginnen weer te jeuken (bij mij betekend dat dat ik meer wil :P).

Ik zit best wel te overwegen om dit systeem weer aan te gaan passen, en hem naar zolder te gooien met in totaal 4 graka's.

Ik ga de difficulty afwachten, hij veranderd over 15 13 blokken alweer :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:11:
[...]

2x raden hij heeft Nvidia waarschijnlijk :P
Die crash klinkt wel als NVIDIA :P. Bij mij crashte mijn displaydriver constant bij het afsluiten van mining @ mijn MacBook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:16:
Verdorie jongens, heb mijn 2x 5850 pas een week, maar mijn handen beginnen weer te jeuken (bij mij betekend dat dat ik meer wil :P).

Ik zit best wel te overwegen om dit systeem weer aan te gaan passen, en hem naar zolder te gooien met in totaal 4 graka's.

Ik ga de difficulty afwachten, hij veranderd over 15 13 blokken alweer :O.
Setje 6870 kopen? 285MH/S op stock volt :P nu jij met je 5850's :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:18:
[...]

Setje 6870 kopen? 285MH/S op stock volt :P nu jij met je 5850's :+ _O-
:O, mijne doen 350 p/s @ ook stock vcore. Nu jij weer ;).

[ Voor 3% gewijzigd door BDHowner op 06-07-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:19:
[...]

:O, mijne doen 350 p/s @ ook stock vcore. Nu jij weer ;).
Ik wil wel hoger maar MSI afterburner laat me niet boven 1000mhz gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:20:
[...]

Ik wil wel hoger maar MSI afterburner laat me niet boven 1000mhz gaan :+
C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\MSIAfterburner.cfg

UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 1

Now, the sky is the limit ;).

Ik doe dit (350 Mhash/sec) trouwens op 900 MHz :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:23:
[...]

C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\MSIAfterburner.cfg

UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 1

Now, the sky is the limit ;).

Ik doe dit (350 Mhash/sec) trouwens op 900 MHz :P.
Drek eventjes proberen wat ik eruit kan krijgen op stock :D even de bluraytjes omzertten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:24:
[...]

Drek eventjes proberen wat ik eruit kan krijgen op stock :D even de bluraytjes omzertten
Ik denk dat ik hem even zou hou :P. Voor ik het weet word het weer zo'n BSOD-bak.

Ondanks dat geef ik mezelf 1 dag, uiteindelijk wil ik er toch wel 100% uit halen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:32:
[...]

Ik denk dat ik hem even zou hou :P. Voor ik het weet word het weer zo'n BSOD-bak.

Ondanks dat geef ik mezelf 1 dag, uiteindelijk wil ik er toch wel 100% uit halen :P.
Mja drek komt nog een mede zeer ervaring pc nerd langs met zijn test pctje voor de P4 onder, met geluk moet onder nieuw moederbord in -> heb ik ineens 2xVF3000A's kan hem dan laten meebrengen dan klok ik nog verder over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:30
1 Server van BTCguild draait weer dus we kunnen weer minen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:36:
[...]

Mja drek komt nog een mede zeer ervaring pc nerd langs met zijn test pctje voor de P4 onder, met geluk moet onder nieuw moederbord in -> heb ik ineens 2xVF3000A's kan hem dan laten meebrengen dan klok ik nog verder over
Zit ook over die dingen te denken.

Iedereen zou er rekening mee moeten houden dat er 12% van je BTC af gaat over 12 blokken.

Ik ga van 15,52 naar 13,69 BTC per maand (geschat welliswaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:41:
[...]

Zit ook over die dingen te denken.

Iedereen zou er rekening mee moeten houden dat er 12% van je BTC af gaat over 12 blokken.

Ik ga van 15,52 naar 13,69 BTC per maand (geschat welliswaar).
Ze zijn niet duur + iik kan beter slapen dan door de minder hete lucht

Hoezo verlies je BTC'es?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:42:
[...]

Ze zijn niet duur + iik kan beter slapen dan door de minder hete lucht

Hoezo verlies je BTC'es?
Die mag je me even uitleggen?

Hoezo zou betere koeling jouw omgevingstemperatuur lager maken? Die kaarten blijven nog steeds hetzelfde wattage aan hitte uitstoten.

De difficulty gaat omhoog over 12 blokken, het word volgens schattingen 12% moeilijker (en dus verdien je 12% minder BTC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:44:
[...]

Die mag je me even uitleggen?

Hoezo zou betere koeling jouw omgevingstemperatuur lager maken? Die kaarten blijven nog steeds hetzelfde wattage aan hitte uitstoten.

De difficulty gaat omhoog over 12 blokken, het word volgens schattingen 12% moeilijker (en dus verdien je 12% minder BTC).
Ah maar das pas over een weekje ofzo.

Pak nu in mijn geval warmte at 80°C -> blijft langer hangen
Warmte at 60°C -> door de geniale dual fan airflow ventilator gedoe in mijn kamer is dit sneller afgevoerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:47:
[...]

Ah maar das pas over een weekje ofzo.

Pak nu in mijn geval warmte at 80°C -> blijft langer hangen
Warmte at 60°C -> door de geniale dual fan airflow ventilator gedoe in mijn kamer is dit sneller afgevoerd :P
Ehm... nee. Ik zeg over enkele uren ;). 1 blok duurt ongeveer 10 min. ;).

Dat klopt echt niet, de hitte blijft gewoon hetzelfde. Die hitte komt uiteindelijk toch in je kamer terecht. Of je PC nou optimaal gekoeld is of dat alles tegen de 1000 graden aanloopt, het komt ooit in de lucht terecht.

Betere koeling betekend alleen maar dat de "buffer" tussen de GPU en de omgevinmg kleiner word, en er dus minder hitte opstapelt binnen je behuizing (en de chip dus koeler draait). Het is niet zo dat je ineens een koelere lucht om je heem krijgt. Dat is enkel op te lossen door je kamer door te laten luchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:56:
[...]

Ehm... nee. Ik zeg over enkele uren ;). 1 blok duurt ongeveer 10 min. ;).

Dat klopt echt niet, de hitte blijft gewoon hetzelfde. Die hitte komt uiteindelijk toch in je kamer terecht. Of je PC nou optimaal gekoeld is of dat alles tegen de 1000 graden aanloopt, het komt ooit in de lucht terecht.

Betere koeling betekend alleen maar dat de "buffer" tussen de GPU en de omgevinmg kleiner word, en er dus minder hitte opstapelt binnen je behuizing (en de chip dus koeler draait). Het is niet zo dat je ineens een koelere lucht om je heem krijgt. Dat is enkel op te lossen door je kamer door te laten luchten.
Nee hoor :P is een ventilator acher de PC waar de hete lucht uitkomt en die blaas de hete lucht richting de andere die de hete lucht zo door het dakvenster naar buiten duuwt het werkt.
Maar als ik een ganse dag gegamed hebt duurt het wel eventjes voordat de lucht koeler is, het systeem werkt, maar als de buffer zoals je zegt kleiner wordt, zal de temp ook sneller dalen

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 06-07-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:59:
[...]

Nee hoor :P is een ventilator acher de PC waar de hete lucht uitkomt en die blaas de hete lucht richting de andere die de hete lucht zo door het dakvenster naar buiten duuwt het werkt.
Maar als ik een ganse dag gegamed hebt duurt het wel eventjes voordat de lucht koeler is, het systeem werkt, maar als de buffer zoals je zegt kleiner wordt, zal de temp ook sneller dalen
Laat ik maar niet in discussie gaan xD.

Hitte = hitte, kwa GPU-temperatuur maakt zo'n koeler uit, de omgeving heeft er niets aan. Eigenlijk zou in theorie je omgeving eerder warm moeten zijn, doordat de afvoer beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:07:
[...]

Laat ik maar niet in discussie gaan xD.

Hitte = hitte, kwa GPU-temperatuur maakt zo'n koeler uit, de omgeving heeft er niets aan. Eigenlijk zou in theorie je omgeving eerder warm moeten zijn, doordat de afvoer beter is.
Warm blijft warm ja :P

Maar hoe dan ook Stilte is ook een must, en ja die VF3000A zien er gewoon goed uit, vooral met mijn rood/zwart moederbord ( :+ en blauwe leds )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

dtech schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:33:
Ben je het wel met wikipedia eens? PayPal, banken en andere instellingen die niet fysiek de munten hebben (of garanties van de verantwoordelijke organisatie zoals de overheid) maken een eigen munteenheid "virtueel geld". Dat doen banken ook: ze kunnen op een gegeven moment meer geld hebben op een spaarrekening dan dat ze geld in hun bezit hebben fysiek of als assets. Dat kan niet met echte valuta, daaruit kun je dus al concluderen dat ze niet de echte valuta hebben.
Ik vind dat eerlijk gezegd maar een slordig artikel, waar ze money (geld) en currency (fysiek geld) door elkaar gebruiken (e-currency is dus niet-fysiek fysiek geld?? :P). En de Nederlandse wiki-koppelingen verwijzen money naar geld, en currency naar valuta, klopt dat wel - is het niet andersom? Maw, ik ben helemaal de weg kwijt.

Wat ik bedoelde (maar nu ga ik bij gebrek aan beter alweer matig gedefinieerde termen gebruiken): Paypal is misschien wel een ander, eigen betaalmiddel dan papiergeld of credit-card, maar de transactie wordt wel in dezelfde munteenheid uitgedrukt. "Paypal beloftes" (zoals jij ze noemde) hebben een vaste, 1:1 wisselkoers tov de euro/dollar.

Dat lijkt me een fundamenteel verschil met bitcoins: bij Paypal hoef ik me alleen zorgen te maken over of het bankgarantiestelsel overeind blijft als Paypal failliet gaat, maar bij bitcoin moet ik me (dagelijks) zorgen maken over de wisselkoers.
Geen cirkelredenering, wel een visieuse cirkel.
Idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Ik heb eens even gekeken op tradehill.com. Ik was van plan om wat te investeren in BTC, maar het lijkt erop dat je alleen een bank overschrijving naar Amerika kan doen. Dat kost minstens $20 en het bedrag moet ook nog eens minstens $200 zijn :(

Weet iemand alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

1 van mijn 7 videokaarten is vanaf vanavond aan het "Namecoin minen".
Namecoin is een manier om anoniem een domeinnaam aan te vragen.
Er zijn inmiddels 2000 domeinnamen aangevraagd in enkele maanden.
Het is geen groot succes maar toch leuk om te kijken hoe dat zich ontwikkelt het komende jaar, vooral omdat je nu nog leuk kan instappen.
De moeilijkheidsgraad is vorige maand helaas wel snel gestegen door een paar fanatieke miners die er vervolgens geen brood meer in zagen... Duurt nog even voor de difficulty weer zakt naar zo'n 22.000 ...

Verder had ik vandaag mijn 50e BTC én ontdekte ik dat ik eindelijk een block heb gevonden bij BTCMine :D

[ Voor 9% gewijzigd door BlueTooth76 op 06-07-2011 21:36 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
TheMOD schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:13:
Ik heb eens even gekeken op tradehill.com. Ik was van plan om wat te investeren in BTC, maar het lijkt erop dat je alleen een bank overschrijving naar Amerika kan doen. Dat kost minstens $20 en het bedrag moet ook nog eens minstens $200 zijn :(

Weet iemand alternatieven?
Even zoeken is mijn tip. Via MT Gox kun je gewoon euro's naar europese bank overmaken, kost niks en is binnen twee dagen voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
dr snuggles schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:53:
[...]

Even zoeken is mijn tip. Via MT Gox kun je gewoon euro's naar europese bank overmaken, kost niks en is binnen twee dagen voltooid.
Ja.. Maar Mt Gox heb ik zo mijn twijfels over. Er zijn berichten op het forum dat Gox BTC jat en nu zijn ze ook nog eens gehackt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Kan je niet gewoon een vaste bezoeker van dit topic DM'en en zo direct zaken doen?

[ Voor 16% gewijzigd door John_Glenn op 06-07-2011 22:04 . Reden: gefaalde quote :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
TheMOD schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:54:
[...]

Ja.. Maar Mt Gox heb ik zo mijn twijfels over. Er zijn berichten op het forum dat Gox BTC jat en nu zijn ze ook nog eens gehackt :S
Ik denk dat dat wel mee valt. Ik praat overigens van BTC>USD wel makkelijk, andersom zou ik het ook allemaal wat spannender vinden. Bedenk wel dat bij oplichting iedereen wegwaggelt bij Mt.Gox, en ze zonder oplichting al dik 100k USD winst maken per maand.

Zou jij Bitcoins jatten van je eigen (bijna enige) succesvolle beurs? Ik zou lekker staren naar die transactiekosten die over me scherm voorbij schieten :P.
John_Glenn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:02:
[...]

Kan je niet gewoon een vaste bezoeker van dit topic DM'en en zo direct zaken doen?
Ik wil mijn gegenereerde BTC eventueel wel via een overschrijving via dit forum verhandelen. Ik heb momenteel echter maar 1 BTC-tje. Heb net de boel verkocht. Scheelt mij transactiekosten ;).

Edit: nieuwe difficulty is doorgevoerd!

Nieuwe difficulty = nieuw Excel-sheetje van mij ;).

LOL: de laatste blok is gevonden door mijn pool xD. Gaat lekker, had bij Deepbit altijd 0.46 BTC per dag, bij deze heb ik 3x per dag 0.25 zowat (1.1 BTC vandaag) :P.

[ Voor 57% gewijzigd door BDHowner op 06-07-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:12:
Edit: nieuwe difficulty is doorgevoerd!

Nieuwe difficulty = nieuw Excel-sheetje van mij ;).

LOL: de laatste blok is gevonden door mijn pool xD. Gaat lekker, had bij Deepbit altijd 0.46 BTC per dag, bij deze heb ik 3x per dag 0.25 zowat (1.1 BTC vandaag) :P.
vet :D heb je ook een lege versie voor me? vind ik erg handig!

overzichtelijker dan elke keer de profitability calc te gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:55
BDHowner schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:12:
Zou jij Bitcoins jatten van je eigen (bijna enige) succesvolle beurs? Ik zou lekker staren naar die transactiekosten die over me scherm voorbij schieten :P.
Dat valt wel mee geloof ik. Wel is het een feit dat de eigenaar vulnerabilities in z'n site bewust heeft verzwegen, terwijl hij eigenlijk iedereen had moeten informeren en een forced password reset uit had moeten voeren. Ik geloof niet dat 'ie met je geld wegrent, maar wees er dus wel voorzichtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
godofal schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:46:
[...]

Waarom een lege versie?
gewoon de getallen die bij jou anders zijn veranderen dan is het klaar toch? XD
(en als je het voor jezelf handiger vind deze vakjes even een kleurtje geven oid)

Mocht je toch bezig zijn: Cell D16 is vrij kansloos berekend, eerst wordt er maal B13 gedaan om er vervolgens weer door te delen :P De formule =B23*12/365 is wat duidelijker ;)

OT:
Het lijkt mij ook wel vet om met bitcoins te beginnen, maar het probleem is dat ik een Nvidia kaartje heb (die dus totaaal niet winstgevend is)
en gezien ik toch nooit game en mijn huidige kaart voldoende snel is voor wat ik er mee doe vind ik het zonde om honderd(en) euro's te investeren in iets waar ik na een paar maand misschien enkele tientjes heb terugverdiend.. Stel dat over een paar maand de difficulty al weer x aantal keer omhoog is gegaan en/of dat de BTC koers nog verder zakt? Dan heeft het me alleen maar een dikke bende stroom gekost en een (te) warme kamer :P
(en toch kan ik het niet laten om dit topic niet te volgen :P )

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 07-07-2011 00:04 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
godofal schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:46:
[...]

Daar heb ik hem voor gemaakt ;). Ik vond het zelf ook nogal lastig om ales elke keer in te vullen, en bovendien word er slecht rekening gehouden met wisselkoersen/daluren van stroom e.d. in die online schema's.

Je hoeft enkel je wattage, GPU-kracht, de huidige prijs en de dollarkoers bij te werken (de laatste 2 staan op de gegevens van enkele uren terug, en zijn dus eventueel nog te ontzien) ;). Ik heb mijn gegevens ingevuld gelaten, zodat iemand direct een realistisch overzicht krijgt van hoe het in elkaar steekt (in mijn situatie).

Net zoals de stroomprijs, ik denk dat iedereen die laat staan, maar de prijs is (volgens mij, ik heb ze uit een e-mail van mijn vader geplukt) van de Nederlandse Energiemaatschappij. Die zou iedereen naar eigen waardes in moeten vullen (bijv. van Eneco).
SmiGueL schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:54:
[...]

Waarom een lege versie?
gewoon de getallen die bij jou anders zijn veranderen dan is het klaar toch? XD
(en als je het voor jezelf handiger vind deze vakjes even een kleurtje geven oid)

Mocht je toch bezig zijn: Cell D16 is vrij kansloos berekend, eerst wordt er maal B13 gedaan om er vervolgens weer door te delen :P De formule =B23*12/365 is wat duidelijker ;)

OT:
Het lijkt mij ook wel vet om met bitcoins te beginnen, maar het probleem is dat ik een Nvidia kaartje heb (die dus totaaal niet winstgevend is)
en gezien ik toch nooit game en mijn huidige kaart voldoende snel is voor wat ik er mee doe vind ik het zonde om honderd(en) euro's te investeren in iets waar ik na een paar maand misschien enkele tientjes heb terugverdiend.. Stel dat over een paar maand de difficulty al weer x aantal keer omhoog is gegaan en/of dat de BTC koers nog verder zakt? Dan heeft het me alleen maar een dikke bende stroom gekost en een (te) warme kamer :P
(en toch kan ik het niet laten om dit topic niet te volgen :P )
Agree, zodra ik weer wat extra vernieuwingen heb, staat hij erin verwerkt ;). Bedankt voor je feedback ;).

Ik zal (denk ik morgen) wel even de sheet een beetje polijsten. Ik denk dat ik ook opmerkingen in ga voegen, zodat iedereen direct een omschrijving kan zien waar die transactiekosten voor dienen e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door BDHowner op 07-07-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:32
Misschien me cpu maar eens flink overklokken en mijn gts450 met een hd5850 vervangen en zelfs als ik me gts450 niet zou verkopen moet ik met 90 dagen break even zijn uitgaande van 200 watt (met een hd5450 draaide hij prima op een 90 watt picopsu met een lichte OC van de cpu, als ik die dus flink omlaag clock zal 200 watt dan lukken met een hd5850?). En dan amar hopen dat de wisselkoers niet keihard inzakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

svenk91 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 03:20:
Misschien me cpu maar eens flink overklokken en mijn gts450 met een hd5850 vervangen en zelfs als ik me gts450 niet zou verkopen moet ik met 90 dagen break even zijn uitgaande van 200 watt (met een hd5450 draaide hij prima op een 90 watt picopsu met een lichte OC van de cpu, als ik die dus flink omlaag clock zal 200 watt dan lukken met een hd5850?). En dan amar hopen dat de wisselkoers niet keihard inzakt :(
Of een 5850 flink OC op clockspeed, memory speed naar zo laag mogelijk en, voor CPU zo laag mogelijk ook -> nog minder wattage per uur dat verbruikt wordt, zou je moeten helpen voor sneller break even te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Kan iemand mij even helpen? Nadat ik alle miners zo een beetje heb uitgeprobeert. (ik heb helaas een NVIDIA kaart) ben ik toch maar bij GUIminer gebleven als GUI en poclbm als miner.
Ik mine nu met een GTX 295 en dat geeft ongeveer 90 Mh/s en dan nog ufasoft op 6 cores (i7 975 3,8 Ghz) en die geeft nog eens 14 Mh/s.

In totaal doe ik nu ongeveer 111 Mh/s

Alleen de GPU's laten wel hashes zien maar de CPU niet.

Zie deze screenshots

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mSZMUZ05tVngSl41A2An4lyx/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sl42rAiCmW2QzG3LFr11GJjZ/full.jpg

Bij accepted en van onder bij hashes staat 0 bij de CPU miner.

Na 2 uur minen op de CPU zou er toch een waarde moeten komen te staan ?
Doe ik iets verkeerd of geeft ufasoft geen waardes door aan GUIminer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Waarom mine je met je CPU man :O kost je tig veel stroom voor 2 keer niets ;/
En ga eens in een pool minen solo mining deze dagen is ;W de moeilijkheid is veel te zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik betaal een vaste huurprijs ongeacht hoeveel stroom we hier verbruiken dus aan stroom kost het me niks.
Ik heb ooit voor de stampede van DPC bijna 30 dagen lang op 100% meegedaan.
Ik denk dat ik toen ongeveer tussen de 400 en 600 W heb verbruikt een volledige maand lang.
Niks over gehoord van de huisbaas.

Ik wil gewoon eens 7 dagen of zo solo minen aan 110 Mh/s.
Kans dat ik een block vind is waarschijnlijk super klein maar het is mogelijk.
Daarna ga ik wel in een pool minen.

[ Voor 46% gewijzigd door Kain_niaK op 07-07-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Je boort jezelf dus willens en wetens 2 BTC door de neus. Verstandig :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Kain_niaK schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:08:
Ik betaal een vaste huurprijs ongeacht hoeveel stroom we hier verbruiken dus aan stroom kost het me niks.
Ik heb ooit voor de stampede van DPC bijna 30 dagen lang op 100% meegedaan.
Ik denk dat ik toen ongeveer tussen de 400 en 600 W heb verbruikt een volledige maand lang.
Niks over gehoord van de huisbaas.

Ik wil gewoon eens 7 dagen of zo solo minen aan 110 Mh/s.
Kans dat ik een block vind is waarschijnlijk super klein maar het is mogelijk.
Daarna ga ik wel in een pool minen.
:+ mag ik mijn rig daar ook even plaatsen ?
Denk dat je kans zeer miniem is voor een block te vinden, mischien als je wat meer MH/S had had je meer geluk

* yzx ziet veel 58xx ATI kaartjes op V&A staan :o

[ Voor 7% gewijzigd door yzx op 07-07-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik kan nog steeds niet verbinden met BTCguild, andere mensen wel? Vind het nu wel lang duren of worden ze nog steeds GeDDoS'ed

edit:

En hun site geeft ook weer de volgende melding:
This site is running TeamViewer.

Free Port 80 for other applications in advanced settings.

[ Voor 45% gewijzigd door dtech op 07-07-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:31
dtech schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:43:
Ik kan nog steeds niet verbinden met BTCguild, andere mensen wel? Vind het nu wel lang duren of worden ze nog steeds GeDDoS'ed
DDoS is still happening when we try to bring back the mining servers for more than an hour. Working with our ISPs to get back online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 18:53
dtech schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:43:

edit:

En hun site geeft ook weer de volgende melding:
This site is running TeamViewer.

Free Port 80 for other applications in advanced settings.
Gisteravond was 1 server heel even aan maar die is sinds vanochtend weer offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Krentenbol schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:22:
Je boort jezelf dus willens en wetens 2 BTC door de neus. Verstandig :+
7 dagen 110 Mhash/s is geen 2 BTC, eerder 0.5 ofzo met de huidige difficulty

ik deed 1 BTC in 10 dagen met 200Mhash met de vorige difficulty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
  • Laatst online: 05-09 21:23

TheAnthonyNL

PC Gamer

Vraagje is het mogelijk dat als iemand jou btc stuurt je het dan niet ontvangt op het gegeven adres?

want iemand stuurde mij iets naar " 1Cy1SQnY93S5mXYsdV9T7QGUYs5kN8EBNt " adres maar heb het niet ontvangen terwijl dit adres toch echt in mijn adressenboek (ontvangen) staat. Als iemand het wil testen of zien laat het me weten via DM.

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
@GAMEKINGZ

Het lijkt me veel waarschijnlijker dat diegene het gewoon niet overgemaakt heeft... Maar houdt er rekening mee dat het soms 1 tot 3 dagen kan duren (afhankelijk van je transaction fee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

dtech schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:14:
@GAMEKINGZ

Het lijkt me veel waarschijnlijker dat diegene het gewoon niet overgemaakt heeft... Maar houdt er rekening mee dat het soms 1 tot 3 dagen kan duren (afhankelijk van je transaction fee)
hij heeft het wel overgemaakt hij liet mij een screen zien.

https://picasaweb.google....tlink#5626575654759708370

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Dan is er gewoon vertraging Gamekingz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

yzx schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:27:
Dan is er gewoon vertraging Gamekingz
hmm ok , hopelijk komt het dan snel binnen :D dus zon vertraging kan dan 1 tot 3 dagen duren?

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

GAMEKINGZ schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:42:
[...]

hmm ok , hopelijk komt het dan snel binnen :D dus zon vertraging kan dan 1 tot 3 dagen duren?
Ja hoor meestal binnen de 24h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, was ik op deepbit overgestapt omdat BTCGuild het niet doet, gaan ze nu die pool ddos'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
dtech schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:14:
@GAMEKINGZ

Nee, de transactie hoort vrij snel in je client te voorschijn te komen. Het kan enige tijd duren alvorens hij in een blok opgenomen wordt, maar zou vrijwel direct zichtbaar moeten zijn (0/Unconfirmed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:52:
Pff, was ik op deepbit overgestapt omdat BTCGuild het niet doet, gaan ze nu die pool ddos'en
BTCguild ligt al 2-3dagen uit hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
yzx schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:04:
[...]

BTCguild ligt al 2-3dagen uit hoor :P
Ja, maar nu ligt deepbit er ook uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

XanaduNL schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:40:
[...]

Ja, maar nu ligt deepbit er ook uit. ;)
Man ik moet eens meer gaan slapen :+

Dees word niet leuk als alles gedossed word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
robin1979 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:59:
[...]

Nee, de transactie hoort vrij snel in je client te voorschijn te komen. Het kan enige tijd duren alvorens hij in een blok opgenomen wordt, maar zou vrijwel direct zichtbaar moeten zijn (0/Unconfirmed).
Ik ken de technische details niet goed genoeg, maar betekent 0/Unconfirmed niet dat nog geen enkele andere client de transactie heeft doorgekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govner
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 09:39
ja, idd dan moet je gewoon eff wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
dtech schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:46:
[...]

Ik ken de technische details niet goed genoeg, maar betekent 0/Unconfirmed niet dat nog geen enkele andere client de transactie heeft doorgekregen?
Nee, de clients hebben wel de transactie doorgekregen, maar die is nog niet opgenomen in de blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

http://www.z24.nl/economi...del_van_de_toekomst_.html
DNB raadt gebruik af
Bovendien is het ontbreken van een centrale instantie achter Bitcion lastig wanneer de autoriteiten zouden besluiten dat ze een einde willen maken aan de handel in bitcoin, zoals enkele Ameriaanse senatoren graag zouden willen. Zo ver is het wat betreft De Nederlandsche Bank (DNB) nog niet, maar DNB heeft de Bitcoin naar eigen zeggen wel op de radar staan. Bovendien raadt DNB mensen af om hun geld in de crypto currency te steken.
De DNB :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Dat noem je macht hebben en macht willen blijven houden.

De enige geldige reden dat er mensen achter Bitcoin jagen, is dat andere mensen/instanties de boel zelf onder controle willen houden (incl. de winsten).

Er lijkt met 2400 GH/s op Deepbit i.d.d. iets gaande te zijn (normaal het dubbele). Ik ben toevallig 3 dagen terug geswitcht van pool (was eerst Deepbit, nu Mineco.in). Eigenlijk om de reden dat Mineco de beste financiële winsten maakt (geen fee's e.d.), en ook omdat het niet goed is dat 1 pool 50% capaciteit bezit. Ik was zelf al bang voor een DDoS, en mijn gevoel is zo te zien dan weer bevestigd.

Heb trouwens veel mazzel met Mineco de afgelopen dagen:
Date Duration # Shares Details Confirmed? Your Reward Found by
07 Jul - 05:57:10 02:11:54 274479 link 33 left 0.22096408 [Hidden]
07 Jul - 03:45:16 07:09:06 775240 link 17 left 0.25927455 tpark
06 Jul - 20:36:10 00:47:57 88249 link Yes 0.25326066 Zadet
06 Jul - 19:48:13 09:30:04 918434 link Yes 0.28428826 Zadet
06 Jul - 10:18:09 02:26:51 259453 link Yes 0.25418862 lrocks
06 Jul - 07:51:18 07:57:52 688716 link Yes 0.32291975 [Hidden]
05 Jul - 23:53:26 05:38:11 471677 link Yes 0.33832399 darkchild
05 Jul - 18:15:15 1 day 2113917 link Yes 0.34216903 scottyb

Mijn dagelijkse inkomsten zouden namelijk 0,45 BTC per dag moeten zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door BDHowner op 07-07-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

oke, dit is heel vreemd! om de een of andere reden haal ik nu 420Mhash/s, out of the blue!
geen andere flags gebruikt, zelfde kaart, clocks en alles!
sprong ineens over van 208 naar 420 :)

miner 1 doet 176, miner 2 doet 28, en miner 3 doet 212 (ik heb m'n redenen voor 3 miners en 1 kaart :))
niet dat ik klaag ofzo, maar hoe gebeurt dit dan?!

edit:
BTCguild is weer terug, en helaas worden die 420Mhash/s niet doorgerekend op de site :')
naja, was leuk :)

[ Voor 14% gewijzigd door godofal op 08-07-2011 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
Oke ik ben een newbie en mine nog niet eens.

Ik had een vriend van mij vertelt over bitcoins en mining
zijn oren waren er erg naar. en ik ben er ook in geïnteresseerd.

Zo doende waren we vanavond in gesprek hij heeft het geld, en een loods naast z'n eigen bedrijf.
Ik heb de technische kennis en wat kleinere financiële draagkracht.
Ons idee was dus om 4 rigs op te zetten in eerste instantie indien dat financieel haalbaar is en rendabel.
de rigs die ik even snel had bedacht bestaan uit per systeem 4X5830's , Amd phentom II dual core en 2GB DDR , 1Kw voeding ( miss overkill ? ) 2X 80GB ( ZFS ) schijven voor data behoud.
De OS zal linux omgeving worden.

Mijn vraag is, zal dit rendabel zijn. zo ja hoeveel zou dit opleveren ( EUR/dag) heb het even grofwerk berekend hoeveel Mhash dit zou opleveren rond 4800. ik heb zelf geprobeerd met een online calculator waar ik zelf nog niet veel wijzer van word ( de bitmining technische termen ben ik nog niet zo in thuis )

en zijn er nog opmerkingen over de hardware ?

* aangezien hij een eigen bedrijf runt. zou het handig zijn in deze situatie om bij de energie leverancier mkb grootverbruik energie contract af te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

@Jterpstra
dit kan je zelf uitrekenen, mede met die rekentool, wij kunnen niet al jouw kosten/baten weten
gewoon zorgen dat al je data (electriciteitskosten, Mhash/s, totale stroomverbruik) zo accuraat mogelijk zijn, en dan ietsje erboven zitten qua kosten
als het dan nog rendabel is lijkt het me duidelijk :)

mss snap je dit wel, maar zorg dat je voedingen genoeg connectors hebben, 1 HD5830 heeft 2 6pin PCI-E connectors nodig, 1000watt (a-merk!) moet voldoende zijn, ook als je gaat overclocken (wat het 100% waard is, 5~10% winst per kaart)

qua hardware: ga voor de goedkoopste mobo/CPU die je kan vinden die nog van degelijke kwaliteit is, en 1GB ram is meer dan voldoende (ook als je W7 gebruikt zoals ik)
een 2de HDD is overkill, 1tje is meer dan voldoende, met linuxcoin kan je zelfs een USB stickje gebruiken van 1GB :)
er is geen data die je moet behouden aangezien je bitcoins bij een pool komen, en daarna naar 1 wallet.dat (maak een backup op 2 verschillende stickies daarvan en bewaar die apart) word overgeschreven
tenzij je op elke PC's een wallet.dat wilt hebben, maar das niet logisch :D

ook zou ik persoonlijk met 1 rig beginnen en als dat bevalt na een maand oid uitbreiden. minder risico ook mocht het mislopen; je hoort te veel verhalen van mensen die er vol in gaan (10K+ dollar erin steken) en er dan pas achterkomen dat het stom was om de een of andere reden

ik zou zeggen: neem het weekend om jezelf ff goed in te lezen, want het is meer dan "zet een PC aan voor gratis geld" zoals de meeste in het begin denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

robin1979 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:59:
[...]

bij die andere persoon staat het wel maar bij mij nog niks :S. Dusja ik wacht nog wel eventjes...

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
GAMEKINGZ schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 07:18:
[...]

bij die andere persoon staat het wel maar bij mij nog niks :S. Dusja ik wacht nog wel eventjes...
Heel erg vreemd dit. Hoeveel connecties heb je met je netwerk? Je hoort er meer dan 8 te hebben als alles goed is (screenshotje toont er maar 3, wat nogal karig is). Ook moet je blockcount ongeveer gelijk zijn aan het getal wat hier staat: http://blockexplorer.com/q/getblockcount .

Als je de hash van de transactie op http://blockexplorer.com/ kun je in ieder geval even kijken of de client van de tegenpartij de transactie juist op het netwerk gezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

jterpstra schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:49:
Oke ik ben een newbie en mine nog niet eens.

Ik had een vriend van mij vertelt over bitcoins en mining
zijn oren waren er erg naar. en ik ben er ook in geïnteresseerd.

Zo doende waren we vanavond in gesprek hij heeft het geld, en een loods naast z'n eigen bedrijf.
Ik heb de technische kennis en wat kleinere financiële draagkracht.
Ons idee was dus om 4 rigs op te zetten in eerste instantie indien dat financieel haalbaar is en rendabel.
de rigs die ik even snel had bedacht bestaan uit per systeem 4X5830's , Amd phentom II dual core en 2GB DDR , 1Kw voeding ( miss overkill ? ) 2X 80GB ( ZFS ) schijven voor data behoud.
De OS zal linux omgeving worden.

Mijn vraag is, zal dit rendabel zijn. zo ja hoeveel zou dit opleveren ( EUR/dag) heb het even grofwerk berekend hoeveel Mhash dit zou opleveren rond 4800. ik heb zelf geprobeerd met een online calculator waar ik zelf nog niet veel wijzer van word ( de bitmining technische termen ben ik nog niet zo in thuis )

en zijn er nog opmerkingen over de hardware ?

* aangezien hij een eigen bedrijf runt. zou het handig zijn in deze situatie om bij de energie leverancier mkb grootverbruik energie contract af te sluiten ?
Met 4x een HD5830 haal je maximaal zo'n 4x 300Mhash/s = 1200Mhash.

Bij de huidige moeilijkheidsgraad levert dat 0,77 BTC per dag op, ofwel zo'n 11,55 Dollar.
In Euro's blijft er dan 8 Euro per dag over.

Daar gaan je stroomkosten nog af.
Reken een verbruik van 800Watt voor het complete systeem, dat is 19,2 kW per 24 uur, ofwel 4,25 Euro per dag.

Dan hou je 3,75 Euro per dag over, waar je de hardware van moet betalen.

Wat kun je vaststellen? Je verdient het "nooit" terug tenzij de moeilijkheidsgraad daalt en de koers stijgt. Voorlopig gebeurt geen van beiden.

Of je dan 1 of 10 mining rigs neerzet, het verandert niets aan het teruverdienen.

Nu nog beginnen met minen is niet nuttig.
Beter koop je voor dat geld Bitcoins (wachten tot ze laag staan) en verkoop je ze als ze hoog staan.

[ Voor 20% gewijzigd door BlueTooth76 op 08-07-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
@godofal
weet jij dan een goede calculator ? ik werd er namelijk niet veel wijzer van die ik had gevonden.
snapte niet helemaal hoe dat dat inelkaar steekte ( de bitcoin technische termen )
ik kwam uit op 2.18 Dollar per dag ? dat lijk me niet echt juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
jterpstra schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:31:
@godofal
weet jij dan een goede calculator ? ik werd er namelijk niet veel wijzer van die ik had gevonden.
snapte niet helemaal hoe dat dat inelkaar steekte ( de bitcoin technische termen )
Ik heb mijn Excel-documentje al enkele keren gepost, die leent zich er (naar mijn idee) goed voor.

1 5850 doet standaard rond de 290 Mhash/sec. Mijne doen 350 p/s (van 725 naar 900 MHz overgeklokt).

Mijn rig verbruikt +- 425 watt (2 kaarten dus). Jouw systeem zal echter rond de 400 uitkomen, aangezien mijn systeem ook direct een server is (met extra SSD's/HDD's e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlueTooth76 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:55:
[...]

Met 4x een HD5830 haal je maximaal zo'n 4x 300Mhash/s = 1200Mhash.

Bij de huidige moeilijkheidsgraad levert dat 0,77 BTC per dag op, ofwel zo'n 11,55 Dollar.
In Euro's blijft er dan 8 Euro per dag over.

Daar gaan je stroomkosten nog af.
Reken een verbruik van 800Watt voor het complete systeem, dat is 19,2 kW per 24 uur, ofwel 4,25 Euro per dag.

Dan hou je 3,75 Euro per dag over, waar je de hardware van moet betalen.

Wat kun je vaststellen? Je verdient het "nooit" terug tenzij de moeilijkheidsgraad daalt en de koers stijgt. Voorlopig gebeurt geen van beiden.

Of je dan 1 of 10 mining rigs neerzet, het verandert niets aan het teruverdienen.

Nu nog beginnen met minen is niet nuttig.
Beter koop je voor dat geld Bitcoins (wachten tot ze laag staan) en verkoop je ze als ze hoog staan.
Tenzij je huisbaas tegen je heeft gezegd: je betaalt x bedrag inclusief gas/water en electra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Ik ben dit topic een tijdje aan het volgen en vraag mij af of ik niet zou inspringen in het minen.

Hou rekening met het volgende, ik heb beschikking over ongeveer 24U rackspace met ongeveer 8A stroom die reeds betaald zijn maar waar ik op dit moment geen gebruik van maak.

Wat is de beste config om rackmounted mee te starten? Budget is niet echt een probleem gezien ik bijvoorbeeld de cases en andere onderdelen kan hergebruiken in andere setups, enkel de grafische kaarten zou ik dan niet meer kunnen gebruiken en tweedehands doorverkopen.

Ik had zelf gedacht aan twee of misschien drie (afhankelijk van stroomverbruik) 4U cases waarin ik dan een bordje met 4 pci-e sloten inbouw en hierop 4 hd6970 kaarten prik en als dedicated miners laat lopen. Iemand een ander goed/beter voorstel? En iemand enig idee wat deze config zou opleveren aan BTC per dag/week/maand?

Gezien de stroom toch al betaald is en de hardware op de kaarten na hergebruikt kan worden denk ik dat ik hier toch op maandbasis wat zakgeld kan uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je je BTC's omwisselen voor paypal $?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:22:
Waar kan je je BTC's omwisselen voor paypal $?
Kan je allemaal hier lezen

Kom op zeg..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

robin1979 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:18:
[...]

Heel erg vreemd dit. Hoeveel connecties heb je met je netwerk? Je hoort er meer dan 8 te hebben als alles goed is (screenshotje toont er maar 3, wat nogal karig is). Ook moet je blockcount ongeveer gelijk zijn aan het getal wat hier staat: http://blockexplorer.com/q/getblockcount .

Als je de hash van de transactie op http://blockexplorer.com/ kun je in ieder geval even kijken of de client van de tegenpartij de transactie juist op het netwerk gezet heeft.
1... dat is neit mijn screenshot maar van de persoon die mij het 0.6 btc stuurde. ikzelf heb max 8 connecties. en mijn blockcount is altijd gelijk ... en blockexplorer toonde niks op mijn betaaladres dus das heel vreemd.

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:17
ach nu niet zo ruw het staat er niet zo duidelijk in de first post.
in de rest van het topic is het wel een paar keer vernoemd.

de enige manier is btc -> mt. gox wissel voor usd -> mt. gox laat storten op ban rekening EURO -> jouw bankrekening -> paypal

job done! duur? 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
larsg schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:56:
[...]

ach nu niet zo ruw het staat er niet zo duidelijk in de first post.
in de rest van het topic is het wel een paar keer vernoemd.

de enige manier is btc -> mt. gox wissel voor usd -> mt. gox laat storten op ban rekening EURO -> jouw bankrekening -> paypal

job done! duur? 2 weken?
Moet allemaal ook in 1 week kunnen hoor denk ik.

Het probleem met PayPal is dat PayPal schijt heeft aan Bitcoins, en ze dus liever niet voorbij zien komen. Dat betekend simpelweg dat websites met een PayPal-exchange heel snel een geblokkeerde account terugvinden.

Waarom moet het eigenlijk PayPal zijn? Als ik iets betaal met PayPal, word het toch gewoon van mijn ING-rekening afgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
GAMEKINGZ schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:48:
[...]

1... dat is neit mijn screenshot maar van de persoon die mij het 0.6 btc stuurde. ikzelf heb max 8 connecties. en mijn blockcount is altijd gelijk ... en blockexplorer toonde niks op mijn betaaladres dus das heel vreemd.
Niet op je betaaladres zoeken, maar op de transactionhash.

8 Connecties max betekent dat je niet van buitenaf bereikbaar bent (uPnP aanzetten of 8333 op je router forwarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
robin1979 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:17:
[...]

8 Connecties max betekent dat je niet van buitenaf bereikbaar bent (uPnP aanzetten of 8333 op je router forwarden).
Klopt i.d.d., ik heb mijn router gisteren ingesteld, hij schiet dan al snel naar +- 30 connecties.

Edit: er zit momenteel beneden iemand van Eneco met mijn vader te praten xD. Zou mijn vader op zoek zijn naar een wat aantrekkelijker tarief xD?

[ Voor 15% gewijzigd door BDHowner op 08-07-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

jterpstra schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:31:
@godofal
dat excel sheet is idd erg overzichtelijk
als je het ff snel online wil doen gebruik ik deze, maar ik gok dat je die al had gevonden
difficulty kan je gewoon laten staan, dat is hoe moeilijk het is om een block te vinden. dat word gewoon geupdate op die site met de huidige diff

Mhash/s moet je invullen hoeveel je ongeveer denkt te halen met je setup, check hier hoeveel Mhash/s andere mensen met hun kaarten halen

time frame: zal uiteindelijk worden genoemd in de uitslag, per timeframe verdien/verlies je zoveel. ik maak er altijd gewoon 1 maand van

cost of mining hardware, lijkt me duidelijk :+

electricity rate: ook duidelijk, hoeveel kost 1 killowattuur jou in dollars

dan je energie verbruik, wat ongeveer 800~850 watt word met die setup, 850~900 als je gaat OCen

generated coins per block: nu nog 50, word uiteindelijk 25

conversion rate: hoeveel dollar krijg je per bitcoin (word geupdate met huidige MTgox prijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

robin1979 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:17:
[...]

lol ... ik dacht dat 8 gewoon normaal was -_- stupid shit. achja ik kijk wel of upnp werkt. over de betaling andere ontvang ik toch ook waarom dan deze nou juist niet?

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

GAMEKINGZ schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:34:
[...]

lol ... ik dacht dat 8 gewoon normaal was -_- stupid shit. achja ik kijk wel of upnp werkt. over de betaling andere ontvang ik toch ook waarom dan deze nou juist niet?
ik heb er ook "maar" 8, bij mij gaan transacties daarentegen wel snel (20min ofzo voor 5 bevestigingen)
later ff kijken naar die poorten, wel interesant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Transacties gingen bij mij met 8 lijntjes ook gewoon binnen een uur altijd. Het is wel afhankelijk van andere omstandigheden, de ene keer heb je zo meerdere bevestigingen, en ik heb ook een keer gehad dat ik na een uur wel zoiets had van word dit nou nog doorgevoerd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:31:
[...]

Tenzij je huisbaas tegen je heeft gezegd: je betaalt x bedrag inclusief gas/water en electra
Als je huisbaas in december een na-heffing krijgt van 1200 Euro is dat ook snel over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Ik heb me ook ff uitgeleefd--> Klik!
Deze haalt de difficulty bij het openen real-time op van BlockExplorer
Nu nog ff de wisselkoers integreren en je hoeft helemaaal niets meer te doen :P

(Difficulty zou goed moeten lopen tenzij deze met meer dan 800% verhoogd wordt, hierna klopt m'n formule niet meer :P)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
BlueTooth76 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:02:
[...]

Als je huisbaas in december een na-heffing krijgt van 1200 Euro is dat ook snel over...
Ja i.d.d. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook redelijk gevaarlijk vind om voor zoiets als stroom een "flat-fee" te bieden als huisbaas. Dat lokt misbruik gewoon uit (kijk maar hoe er al hierboven over word gesproken met "tenzij je een vast etc.").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
SmiGueL schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:06:
[...]

Ik heb me ook ff verveeld --> Klik!
Deze haalt de difficulty bij het openen automatisch op van BlockExplorer
Nu nog ff de koers integreren en je hoeft helemaaal niets meer te doen :P

(Difficulty zou goed moeten lopen tenzij deze met meer dan 800% verhoogd wordt, hierna klopt m'n formule niet meer :P)
Zulk soort geintjes erin maakt hem i.d.d. nog makkelijker. Ik moet ook zeggen dat de door mij afgeleverde Excel-sheet gewoon erg basic is (maar dat maakt hem er niet minder handig om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
SmiGueL schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:06:
[...]

Ik heb me ook ff uitgeleefd--> Klik!
Deze haalt de difficulty bij het openen real-time op van BlockExplorer
Nu nog ff de wisselkoers integreren en je hoeft helemaaal niets meer te doen :P
offtopic:
Hey das grappig, hoe haal jij in B1 van de 2e tab in je excel een waarde van internet op :? Das best knap :)
Edit, aah al gevonden, met connections en een api van een website. Goed bezig!

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 08-07-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
dr snuggles schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:32:
[...]

Hey das grappig, hoe haal jij in B1 van de 2e tab in je excel een waarde van internet op :? Das best knap :)
Sarcasm? :/
Zonee: vul er maar is een random getal neer en save je sheet..
Bij een re-open staat de huidige difficulty er weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
SmiGueL schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:34:
[...]

Sarcasm? :/
Zonee: vul er maar is een random getal neer en save je sheet..
Bij een re-open staat de huidige difficulty er weer ;)
Nee ik was serieus. Heb in office2003 nooit die optie gezien. Moet toch eens uitvogelen wat office2010 allemaal meer kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
ItsValium schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:01:
Ik ben dit topic een tijdje aan het volgen en vraag mij af of ik niet zou inspringen in het minen.

Hou rekening met het volgende, ik heb beschikking over ongeveer 24U rackspace met ongeveer 8A stroom die reeds betaald zijn maar waar ik op dit moment geen gebruik van maak.

Wat is de beste config om rackmounted mee te starten? Budget is niet echt een probleem gezien ik bijvoorbeeld de cases en andere onderdelen kan hergebruiken in andere setups, enkel de grafische kaarten zou ik dan niet meer kunnen gebruiken en tweedehands doorverkopen.

Ik had zelf gedacht aan twee of misschien drie (afhankelijk van stroomverbruik) 4U cases waarin ik dan een bordje met 4 pci-e sloten inbouw en hierop 4 hd6970 kaarten prik en als dedicated miners laat lopen. Iemand een ander goed/beter voorstel? En iemand enig idee wat deze config zou opleveren aan BTC per dag/week/maand?

Gezien de stroom toch al betaald is en de hardware op de kaarten na hergebruikt kan worden denk ik dat ik hier toch op maandbasis wat zakgeld kan uit halen?
Niemand?
Pagina: 1 ... 7 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.