Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Michiel Arndts schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:30:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb vorig jaar december 1 bitcoin gekocht bij Bitonic. Ik heb geprobeerd deze in mijn Bitcoin-QT programma op mijn Mac Mini te krijgen. Dit is toen niet gelukt omdat ik het voor elkaar kreeg om het geheel te syncen.
Nu ik weer een bitcoin nodig heb heb ik Bitcoin-QT gedownload en is nu geheel gesynchroniseerd.
Ik heb mijn oude wallet geexporteerd. Ik heb mijn nieuwe wallet vervangen voor de oude. Nu staat er een bitonic ontvang adres in maar die klopt niet met de gegevens die ik in de mail heb staan.

Hoe krijg ik nu die bitcoin ergens in een wallet? Ik heb een ontvangst adres en een transactie ID.
Kan ik hier iets mee?
Welk programma gebruikte je indertijd op de mac mini? Was dat ook Bitcoin-qt? Wat bedoel je met "Ik heb mijn oude wallet geexporteerd", wat heb je precies gedaan?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Leuke jump weer in de difficulty. Ik ben echt benieuwd wat er gebeurt als de kncminers worden uitgeleverd.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Hoi, ik heb een vraagje, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik heb een tamelijk grote som van mijn geld (20k euro) op Gox staan atm. Ik deed al enkele maanden arbitrage tussen bitstamp en Gox, en dmv BitInstant beweegde ik telkens mijn geld van gox naar bitstamp om de cyclus te voltooien. Bitinstant biedt deze dienst echter niet meer aan dus mijn geld zit vast op Gox. Ik deed dit met zoveel euro, anders was er niet genoeg winst.

Nu moet ik een manier hebben om dat geld er terug van te krijgen en terug op bitstamp. Ik had gedacht van het met internationale overschrijvingen te doen. Maar zal ik niet in verdachte gesteld worden voor illegale praktijken als ik telkens grote sommen (10k) zit te bewegen met derde partijen zoals Bitstamp en Gox. Of kan ik perfect aantonen dat dit legaal is wat ik doe? Of valt dit niet aan te tonen? Ik hoop dat iemand wat raad heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Zet het om in BTC en transfer dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Maak uitdraaitjes van die transfers? neem aan dat er wel transactierecords zijn?
En dan boek je het boeltje over naar je bankrekening.
Bij de eerstvolgende belastingaangifte geef je het netjes op en als de belastingdienst dan vraagt naar bewijzen, geef je ze die uitdraaitjes?

Misschien nog even een financieel adviseur vragen over hoe je het precies moet opgeven.
Is het spaargeld/eigen vermogen, loon uit arbeid, belegging, winst uit kansspelen?

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 12-07-2013 09:11 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Het is dan sowieso verstandig om je prive geldstromen en zakelijke geldstromen gescheiden te houden.
Neem dan een aparte rekening speciaal voor geld oversluis doeleinden.

Mocht de belastingdienst onderzoek doen dan hebben ze genoeg aan alle transacties op de aparte rekening.

Wil je het echt goed doen registreer je als een zzp'er en neem een kvk nummer zodat je een echte zakelijk rekening kan nemen. Voor zakelijke rekeningen is het gebruikelijk dat flinke sommen geld bij en af gaan. Houd dan wel administratie bij van de transacties want het kan voorkomen dat de belastingdienst het alsnog wilt controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:19
lieu10ant schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:17:

Ik heb een tamelijk grote som van mijn geld (20k euro) op Gox staan atm. Ik deed al enkele maanden arbitrage tussen bitstamp en Gox, en dmv BitInstant beweegde ik telkens mijn geld van gox naar bitstamp om de cyclus te voltooien. Bitinstant biedt deze dienst echter niet meer aan dus mijn geld zit vast op Gox. Ik deed dit met zoveel euro, anders was er niet genoeg winst.

Nu moet ik een manier hebben om dat geld er terug van te krijgen en terug op bitstamp. Ik had gedacht van het met internationale overschrijvingen te doen. Maar zal ik niet in verdachte gesteld worden voor illegale praktijken als ik telkens grote sommen (10k) zit te bewegen met derde partijen zoals Bitstamp en Gox. Of kan ik perfect aantonen dat dit legaal is wat ik doe? Of valt dit niet aan te tonen? Ik hoop dat iemand wat raad heeft...
Je hebt sowieso een probleem als je momenteel 20k op MtGox hebt staan.... betalen al twee maanden niet uit ;w

Zie ook: https://bitcointalk.org/index.php?topic=179586.180

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

lieu10ant schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:17:

Het zijn allebei Bitcoin-exchanges en als het geld eerst naar de ene gaat en er iets meer terugkomt van de andere lijkt me dat het wel duidelijk is dat je aan het arbitreren bent geweest. Volgens mij is dat gewoon legaal. De kans bestaat natuurlijk wel dat je gaat opvallen bij je bank en/of de FIOD dus alles netjes administreren lijkt me wel handig mochten er vragen komen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Hoe zet ik mijn btc het beste en veiligst om naar paypal zonder al te hoge fees te moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Iemand interesse in mijn 1,05BTC voor gewoon bankoverschrijving van de MTgox-koers in euro's?
Heb voor die 75 euro geen zin in allemaal registraties en transfers.

Mocht dit aanbod hier niet mogen, verwijder mijn post dan maar.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Voor 60,- doe ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Tristan schreef op zondag 14 juli 2013 @ 09:01:
Hoe zet ik mijn btc het beste en veiligst om naar paypal zonder al te hoge fees te moeten betalen?
C2C (Consumer to Consumer)
Verkoop het direct aan andere bitcoin gebruikers zonder tussenkomst van een exchange.

Edit:
Misschien is dit wat voor je https://localbitcoins.com/

[ Voor 14% gewijzigd door Wrd op 15-07-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wrd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:16:
[...]

C2C (Consumer to Consumer)
Verkoop het direct aan andere bitcoin gebruikers zonder tussenkomst van een exchange.

Edit:
Misschien is dit wat voor je https://localbitcoins.com/
Thanks. Iemand ervaring met http://bcchanger.com/ ? Ben bang dat ik gerolled wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Eindelijk mijn Jalapeno's running (11,100.10 MH/s). Let the coins roll O-)

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
LamSchaap schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:55:
Pics or it didn't happen ;)

Maar zonder dollen: congrats.
Vraag me af wanneer je ze eruit hebt, met de hoge jumps in moeilijkheid de laatste tijd.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

LamSchaap schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:55:
Nice, jammer dat je er maar een paar weken/maand echt van kan genieten. ;( Ik lees veelvuldig topics over dat ze te clocken zijn tot 7 a 8ghash/stuk. Is in totaal toch bijna een jalapeno extra! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:54

BlueTooth76

Let the sun shine!

Toch wel spannend! Nog 4 dagen tot de release van http://www.unocs.com :)

http://www.unocs.com/press/UNOCS_press_release_07-11-13.pdf

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
En dan? Een altcoin met meerdere identities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Laatst online: 07:54

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tristan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:44:
[...]

En dan? Een altcoin met meerdere identities?
Nope, PXC, WDC en FTC blijven zichzelf.
Alleen de developers gaan samenwerken aan projecten voor alle 3 de coins.
Ieder van de 3 coins profiteert daarvan :)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Volledig zinloos al die altcoins, tenzij de bitcoin ooit volledig onderuitgaat.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kain_niaK schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:26:
Imho is het hele idee cryptocoin zinloos. Maar zolang mensen in BTC blijven geloven zijn altcoins perfecte quick-cash-cows.

Verzin een alt-coin, mine er 1 miljoen alt-coins mee (tegen 0 difficulty oid) voordat het publiek wordt en als het dan publiek wordt wissel die 1 miljoen in voor BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renquin schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 07:27:
[...]

Vraag me af wanneer je ze eruit hebt, met de hoge jumps in moeilijkheid de laatste tijd.
Duurde voor mijn gemiddeld 7,6GH/s draaiende Jalapeno net geen 12 dagen. Eigenlijk minder, want het was een gratis exemplaar en heb alleen €36,31 aan btw/inklaring betaald, normaal zou ding $249 hebben gekost want er zit een 2GH/s upgrade op. Als handelswaarde stond €111 op de douane aangifte vermeld.
Nou nog een avrdragon om de FW van een Single er op te proberen, schijnt ook nog 2GH/s max extra te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Renquin schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 07:27:
[...]

Ik heb ze in de meterkast staan naast de Apple Time capsule. Nog niet aan gesloten.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941209_10200263781252825_1072895459_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ggxpaEu.png
Misschien binnekort nieuwe firmware erop knallen maar ik ben te vrede. En ik heb geen last gehad van de invoerrechten deze keer. :9

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
LamSchaap schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 03:59:
[...]

Ik heb ze in de meterkast staan naast de Apple Time capsule. Nog niet aan gesloten.
[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien binnekort nieuwe firmware erop knallen maar ik ben te vrede. En ik heb geen last gehad van de invoerrechten deze keer. :9
Ziet er netjes uit zo!
Veel plezier met minen en vooral het uiteindelijke omzetten naar euro's ^_^ (als je ze niet gaat gebruiken om BTC's aan te houden, ofc).

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Kain_niaK schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:26:
Een backup heeft ook waarde. Het verlaagt risico.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Gomez12 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:12:
[...]

Imho is het hele idee cryptocoin zinloos. Maar zolang mensen in BTC blijven geloven zijn altcoins perfecte quick-cash-cows.

Verzin een alt-coin, mine er 1 miljoen alt-coins mee (tegen 0 difficulty oid) voordat het publiek wordt en als het dan publiek wordt wissel die 1 miljoen in voor BTC.
Maar het publiek vind het niet zo tof dat er al een miljoen coins van te voren zijn gemined..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tristan schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:07:
[...]

Maar het publiek vind het niet zo tof dat er al een miljoen coins van te voren zijn gemined..
Bull, het publiek vind het wel best als zij zien dat de difficulty lager is dan exchange rate richting BTC (/echt geld).

Het hele BTC verhaal bestaat ook al x jaar en iedereen die er dit jaar ingestapt is accepteert ook dat al minimaal 25% van de available bitcoins gemined waren.

Waarom denk je dat de mensen er zo op gespinst waren dat Mt Gox ook LTC ging ondersteunen, dat was echt niet vanwege het feit dat ze er nog aan moesten minen. Dat was vanwege het feit dat iedereen massa's had gemined in de hoop dat het ooit wat waard zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Naja als ik de threads lees van de nieuwe coins op bitcointalk en men komt erachter dat de developer al een sloot heeft gemined zijn de reacties allemaal negatief. Dat verzin ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Tristan schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:19:
Naja als ik de threads lees van de nieuwe coins op bitcointalk en men komt erachter dat de developer al een sloot heeft gemined zijn de reacties allemaal negatief. Dat verzin ik niet!
Natuurlijk zijn die reacties negatief, want de developer heeft dan hun coins ingepikt.

Moet jij eens voor de grap een nieuwe alt-coin gaan lanceren op bitcointalk zonder zelf te minen, dan zie je de difficulty met giga-sprongen omhoog gaan omdat dan al die bitcointalk mensen hun hardware erop zetten.

Als jij in difficutly 0 een miljoen coins mined dan prijs je die coins de hemel in (anders zijn ze niets waard) echter als iemand anders die miljoen coins gemined heeft dan ben je er zo negatief mogelijk over want anders komt er nooit een nieuwe alt-coin waar jij weer de 1e miljoen coins kan minen.
Het bitcointalkwereldje (enkele idealisten uitgezonderd) is niet zo moeilijk te doorgronden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook waar. Veel altcoins voegen echter niks toe aan Litecoin of Bitcoin, zelfde algoritmes, zelfde software s/bitcoin/supercoinname/ en proberen de nieuwe grote munt te worden. Doet me een beetje denken aan al die pauper VPS providers die snel willen cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Toch zou ergens een lampje moeten gaan branden. Ik bedoel, je richt een eigen coin welke makkelijk valt te minen, exchanged die en je hebt echt geld? Ik neem aan dat een nieuwe coin ook harde valuta als back-up moet hebben anders maak je letterlijk harde valuta uit lucht enkel door vraag te creeeren naar een medium zonder production effort.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:06:
Dat is ook waar. Veel altcoins voegen echter niks toe aan Litecoin of Bitcoin [..]
Zoals ik eerder opgemerkt heb. Litecoin is ook een altcoin. Een ander hashing algoritme voegt niet zo heel veel toe aan een coin. De werking is namelijk hetzelfde, het heeft alleen gevolgen voor de miners.
Auredium schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:45:
Toch zou ergens een lampje moeten gaan branden. Ik bedoel, je richt een eigen coin welke makkelijk valt te minen, exchanged die en je hebt echt geld? Ik neem aan dat een nieuwe coin ook harde valuta als back-up moet hebben anders maak je letterlijk harde valuta uit lucht enkel door vraag te creeeren naar een medium zonder production effort.
Welke 'echte' valuta heeft een backup?
Het is al heel lang niet meer zo dat een bank goud of andere objecten van waarde moet hebben als tegenwaarde van de digitale vermogen die ze hebben. Regering hebben er ook een handje van om geld bij te drukken zonder dat ze goud uit de grond halen en opslaan.

Zoals met alles wat op de markt zit, het is even veel waard als waar de gek/de meute voor geeft.
Zo werken wel de meeste bedrijven. Een vraag creeren of vergroten naar de producten en/of diensten waar zij een belang bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Auredium schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:45:
Geld is lucht, bitcoins en alle andere cryptocurrency zijn lucht. Alleen de cryptocurrencies worden in waarde gehouden door dromers en profiteurs op dit moment. Zoals de cryptocurrencies nu zijn kent het geen voortbestaan denk ik. De filosofie van de bedenkers en dromers is leuk, maar niet realistisch. In de kern van bijvoorbeeld bitcoin zit wel heel erg veel potentie om in het dagelijks leven van toepassing te kunnen zijn in de toekomst, ik denk alleen dat het dan wel onderhevig moet worden aan regulatie waarmee je toch de beginselen ervan in de prullenbak gooit. De potentie die ik zie, is dat het een ideale geaccepteerde wereldmunt kan worden, voor bijvoorbeeld internet transacties, of handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik zie zelf het Bitcoin verhaal als een beetje onzinnig omdat het minen helemaal geen doel heeft behalve valuta creëren. Om het geld dus relatief eerlijk te verdelen staan er duizenden/miljoenen machines te draaien op schijnbaar nutteloze berekeningen.

Kunnen ze het minen niet combineren met een nuttiger project zoals Folding@home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dan is dus het enige wat een bitcoin uberhaupot waarde geeft vraag er naar. Dat legt ook een nieuwe vorm van inflatie bloot ben ik bang. Als het maken van een nieuwe bitcoin makkelijk is dan zuillen er (zoals nu) extreem veel bitcoin varianten komen. Mensen kopen Bitcoin varianten initieel, generen winst en hoppen er weer uit voordat de coin in stort. De markt wordt daardoor eigenlijk exclusief short selling voor geld op te hopen waarna de markt in stort. de transfer naar de BTC valuta voor uiteindelijk echt geld te genereren kan nu nog wel. Echter, dit betekend dat de BTC trademarkets constant geld aan het pompen zijn in short selling bitcoin valuta die maar kort leven en weer instorten terwijl BTC waarschijnlijk alleen nog transacties zal zien in zijn eigen coin met als doel onmiddelijke omzet naar valuta waardoor het vermogen van de BTC handelaren (mt. Gox for instance) zal dalen voor een deel en uiteindelijk tot de val van BTC traders zal leiden.

Anyways, er wordt een hoop geld rondgepompt waarbij de externe stimulans is van kopers waarbij er waarschijnlijk meer winnaars dan verliezers zijn en uiteindelijk een instorting komt van handelaren op het momentdat de winnaars massaal harde valuta van de handel af gaan trekken gelijktijdig. In die zin werkt het vergelijkbaar met het bankwezen ware het niet dat bij bitcoin het gros van de gebruikers het niet heeft voor te sparen maar om winst te genereren. In dat opzicht is Bitcoin op de korte-midden termijn een financiele crash die ongetwijfeld zal volgen.

Zoals Fawn al zegt; het is een valuta machine. De input zijn users en de output is over het algemeen meer dan de input waarbij het systeem in stand wordt gehouden door een interne transfer van verschillende virtuele valuta's en de wetenschap dat (hopelijk) niet iedereen zijn bitcoins gelijktijdig terug er uit haalt.
Dit zou ook de verschillende crashes verklaren waarbij de valuta enorm steeg en uiteindelijk een flashcrash kreeg als gevolg van mass-withdraw transacties. De mindset is winst genereren maar de bodem bestaat niet uit credible essets die een minimum platform handhaven.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Fawn schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:59:
Ik zie zelf het Bitcoin verhaal als een beetje onzinnig omdat het minen helemaal geen doel heeft behalve valuta creëren. Om het geld dus relatief eerlijk te verdelen staan er duizenden/miljoenen machines te draaien op schijnbaar nutteloze berekeningen.

Kunnen ze het minen niet combineren met een nuttiger project zoals Folding@home?
er word minstens zoveel, zoniet *veel* meer, energie verstoken voor de euro; metalen moeten gedolven worden, gerrafineerd, munten gedrukt en het vervoer van al die dingen is ook niet echt "groen"

ik gok dat BTC vergeleken met de euro of de dollar een stuk minder energie verbruikt, al klinkt dat vrij gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

je heb deze altcoin dan gemist http://bitcoinmagazine.co...y-breaking-world-records/
Zoeken naar priemgetallen met de rekenkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Omdat het een decentraal systeem is, is er een manier nodig om te beslissen welke transacties correct zijn en welke niet. In Bitcoin is het zo dat de transacties in de langste chain als geldig worden verklaard.

Om te voorkomen dat die langste chain niet zomaar vervalst kan worden, kan deze alleen langer gemaakt worden door een Proof of Work mee te leveren. Aangezien Proof of Work niet vervalst kan worden, kan een kwaadwillende niet zonder veel werk (en dus geld en tijd), de transacties in de blockchain terugdraaien. Miners dragen dus bij aan de zekerheid van transacties in het netwerk. Voor de PoW is er voor sha256 gekozen, een open algoritme wat aardig bewezen is en niet verandert zoals dat bij Folding@home gebeurt.

Het beveiligen van de transacties, oftewel het minen, is een volledig open markt, iedereen kan het doen. Een bijkomend voordeel hiervan, is dat de kosten van de "beveiliging" meeschalen met de waarde van een bitcoin.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Bitcoin minen heeft als voornaamste taak om 'proof of work' te leveren en zodoende 'double spending' te voorkomen.

De berekeningen hebben dus wel degelijk nut en zijn er niet om valuta te creëren, de uitbetaalde bitcoins zijn een beloning voor het inzetten van je rekenkracht voor deze 'proof of work'.

https://en.bitcoin.it/wiki/Proof_of_work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Grmbls, ik wil mn paar bitcoins graag verkopen boven de $100,- prijs maar hij komt er maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Iemand ook een slechte ervaring met bitpay? Ik kreeg 4.68 bitcoin bijgeschreven, exchange rate was op dat moment 330 euro. Krijg ik 306 euro uitbetaald. Zo kan ik ook wel geld verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Theres no such thing as 'de exchange rate'. Bitpay geeft jou na kostenaftrek van ik geloof 0,99% gewoon HUN exchange rate. Lijkt me niet bepaald snugger om zaken met ze te doen voor je weet waar ze HUN rate op baseren. Ik vermoed dat jij mtgox euro rate in je hoofd hebt en als ik bitpay was zou ik het zaakje maar opdoeken als ik mijn rate daar ook op zou baseren ;-)

Negeer bovenstaande als die 330 euro op HUN rate gebaseerd is, dan is het inderdaad raar dat je maark 306 euro krijgt.

EDIT:

https://bitpay.com/bitcoin-exchange-rates Hier lees je over waar ze hun rate op baseren en wat de huidige rate is.

[ Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-07-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:12:
Negeer bovenstaande als die 330 euro op HUN rate gebaseerd is, dan is het inderdaad raar dat je maark 306 euro krijgt.
De kracht van BTC is toch juist dat het ongecontroleerd is, dus als hun dit willen doen dan is er niemand die ze dit kan verbieden... Dus waarom zou het dan raar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Gomez12 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:26:
[...]

De kracht van BTC is toch juist dat het ongecontroleerd is, dus als hun dit willen doen dan is er niemand die ze dit kan verbieden... Dus waarom zou het dan raar zijn?
Jij vind het normaal dat als je 330 kilo bbq vlees bestel en betaal maar 306 kilo geleverd krijg?

Het is waarschijnlijk gewoon onduidelijk aangegeven dat de 330 euro exclusief allerlei kosten zijn.
Dat heeft dan helemaal niets met BTC te maken maar meer met het presenteren van informatie.

Kosten zouden kunnen zijn.
- Exchange transactie kosten
- Kleine percentage voor de exchange
- Iban / sepa verwerkings kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-09 11:16
[...]

Omdat het een professioneel bedrijf is waar je een contract mee sluit voor betaalde dienstverlening, als ze je 330 euro beloven behoor je 330 euro te krijgen en niet 306, bitcoin is niet wild wild west laten we elkaar oplichten en afspraken niet nakomen, bitcoin is serieus spul. De fout bij de betreffende tweaker is waarschijnlijk dat hij niet goed gelezen heeft wat de dienstverlening inhoud en dacht dat hij de mtg koers zou krijgen ipv een gemiddelde koers van meerdere exchanges waarbij mtg op dit moment word buitengesloten omdat het te ver van de gemiddelden van de overige exchanges zit (i.v.m. niet of traag uitbetalen van EUR/USD)

Daarintegen als hij die fout niet heeft gemaakt en die 330 euro gewoon aantal btc maal de door bitpay ZELF gepubliceerde rate is, dan is die 306 dus raar want ze gaven dan zelf 330 aan, alhoewel het ook kan zijn dat tijdens het versturen van de coins de koers van 330 naar 306 zakte.

[ Voor 13% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 21-07-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

[...]

De munt is ongecontroleerd. De bedrijven die met de munt werken niet.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zijn er al mensen die gebruik maken van RTBTC.com? Ik heb voor 15 dagen een account genomen en het ziet er in elk geval goed uit, ik kan uren naar die tabellen/grafieken staren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
MrAcid schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:37:
Zijn er al mensen die gebruik maken van RTBTC.com? Ik heb voor 15 dagen een account genomen en het ziet er in elk geval goed uit, ik kan uren naar die tabellen/grafieken staren. :+
Kan je er op meerdere exchanges mee handelen of alleen op Mt. Gox? Zoek nog een handige manier om te arbitreren, aangezien de spread nu al richting de 7 - 8$ gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voorlopig alleen op MtGox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Iemand hier ervaring met flashen van een jalapeno?
https://bitcointalk.org/index.php?topic=244235.0;all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:14:
Maybe, maar ik heb em!!! :9~

[afbeelding]

Nu nog driver issues oplossen en dan minen

Het is goed bezig :)
[afbeelding]

Owja ik moest ook nog invoerrechten betalen en dat kostte me 37,15
Hoe sluit je zo`n ding aan? Moet je er nog een pc naast gebruiken of is ie stand alone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 06:12:
[...]

Hoe sluit je zo`n ding aan? Moet je er nog een pc naast gebruiken of is ie stand alone?
Het is niet standalone.
Aansluiten met een usbkabel naar een pc/raspberry.

Edit:
Ik heb gepost in de Electronica forum met de vraag of iemand geïnteresseerd is in het flashen van asics als een service. http://gathering.tweakers...message/40609637#40609637

[ Voor 26% gewijzigd door Wrd op 25-07-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:54:
[...]

Het is niet standalone.
Aansluiten met een usbkabel naar een pc/raspberry.

Edit:
Ik heb gepost in de Electronica forum met de vraag of iemand geïnteresseerd is in het flashen van asics als een service. http://gathering.tweakers...message/40609637#40609637
Ok wordt mijn oude laptop, of mijn cctv pc, krijgt ie er taakje bij.

Mocht er iemand zijn die er hier 1 te koop heeft pm even.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Vrijdag 9 augustus rijd ik naar een tweaker toe om de jalapeno te laten flashen :)
De resultaat ervan zal ik hier posten.

Als er andere geïnteresseerden zijn kan dit bij desbetreffende tweaker alleen in augustus. sept tot jan is hij in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wrd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:34:
Vrijdag 9 augustus rijd ik naar een tweaker toe om de jalapeno te laten flashen :)
De resultaat ervan zal ik hier posten.

Als er andere geïnteresseerden zijn kan dit bij desbetreffende tweaker alleen in augustus. sept tot jan is hij in het buitenland.
Waarom ga je er nog kosten voor maken? Op bitcontalk is er trouwens een topic waar je een handleiding hebt hoe zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Omdat ik geen avr programmer heb en niet 1 ga aanschaffen om het nooit meer te gebruiken.

De avr dragon kost bijv 70 euro exclusief verzendkosten.
Dan is naar iemand rijden/via post opsturen een stuk goedkoper en zit ik niet met nog een object dat eerst 30 jaar in een doos ligt om dan weggegooid te worden.

[ Voor 55% gewijzigd door Wrd op 29-07-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

nieuws: Thaise centrale bank verklaart Bitcoin illegaal

De crackdown is begonnen. Het bankwezen heeft de geldstroom van bitcoins in de gaten gehouden en aangezien dit een storming is die ze niet goed kunnen controleren zullen ze hem gaan torpoderen indien het te succesvol wordt. Uiteindelijk zal dit gana leiden tot regulatie vna de valuta direct door banken en dan is ieder voordeel waarschijnlijk foetsie.

@Sissors; de Bitcoin valuta kost banken en overheden veelal macht, geld en invloed. Je verwacht toch niet dat zulke machtige instituten zomaar de Bitcoin gaan laten groeien tot een niveau waarop ze hem niet meer kunnen controleren?

Ik kan je vertellen dat binnen nu en een maand andere landen en banken de bitcoin op slot zullen gooien en er een nieuwe (internationale) regelgeving zal zijn opgesteld binnen een jaar of twee maximaal. Daarna is het minen van bitcoins voor de reguliere individu voorbij.

That said ben ik benieuwd wat hiervan de invloed is op de bitcoin transacties; zou het aantal sellers nu hoger worden?

[ Voor 38% gewijzigd door Auredium op 29-07-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ja want de Thaise centrale bank heeft zo'n voorbeeldfunctie wereldwijd dat iedereen ze zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Sissors schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:40:
Ja want de Thaise centrale bank heeft zo'n voorbeeldfunctie wereldwijd dat iedereen ze zal volgen.
Jep, de koers staat momenteel 80% lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:55:
[...]

Ik zie hem alleen maar stijgen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Dus als er (nog) geen wetten voor zijn is het illegaal?

Bitcoins zijn toch gewoon net zoiets als aandelen? Je koopt ze en verkoopt ze wanneer ze gunstig staan. Sommige webwinkels accepteren gewoon aandelen i.p.v. dollars. :)
Verder kan ik niet zeggen dat op veel plaatsen kan kiezen om met Bitcoins te betalen, dus een algemeen financieel ruilmiddel is het ook niet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
fynrd1 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:55:
[...]

80% lager dan...?? De laatste 2 á 3 dagen gaat hij juist weer een beetje omhoog, en dit bericht lijkt echt geen invloed te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Meh, de journalistiek laat weer de wensen over.

De bron is een-of-ander bitcoin-bedrijfje dat waarschijnlijk geprobeerd heeft om een vergunning te krijgen en dat niet heeft gekregen. Compleet in mineur heeft de persoon een paar zogenaamde uitspraken op zijn eigen website gezet, wat nu wordt overgenomen door andere websites. De vermeende uitspraken zijn nog nergens geconfirmeerd.

En als het al zo zou zijn dat het klopt wat die persoon zegt, dan is een centrale bank eerder slechts een uitvoerende macht dan een wetgevende macht.

Ter referentie: zijn "advocaat" zegt: "Alles is verboden tenzij in de wet staat dat het mag."

Voor de duideilijkheid: bovenstaande is onzin.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:34

Seraphin

Meep?

Ik zou mn aluminium nog maar even in de keukenkast laten liggen.
Wat er nou precies gaande is tussen de Bank of Thailand en die bitcoin exchange is niet duidelijk (voor hetzelfde geldt heeft die ondernemer gewoon niet de goede mensen omgekocht en krijgt 'ie daarom zn vergunning niet... zuidoost Azië mensen), het is verder een feit dat b.v. de SEC (die doet er wél toe) geen enkel probleem heeft met BTC.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Onbekend schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 07:54:
Bitcoins zijn toch gewoon net zoiets als aandelen?
En bitcoin exchanges moeten dan dus onder toezicht staan van (bv) het AFM. Ik vind het een hele logische uitspraak in thailand. (ze verbieden ook niks blijkt uit het artikel: 'should be illegal' 'suspend trading until law has been updated')

---

Mijn god wat staat er ook weer een onzin in de comments bij dat FP artikel... en maar +2 en +3 krijgen :F Misschien moet er weer eens economie worden onderwezen op school.

[ Voor 34% gewijzigd door Zoijar op 30-07-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:28

watercoolertje

Untertitel

Zoijar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:00:Misschien moet er weer eens economie worden onderwezen op school.
Dat sowieso, we vertrouwen allemaal geld maar nergens wordt je geleerd waar het vandaan komt, daar MOET je al van die alu hoedjes videos voor kijken om daar wijzer over te worden. Zegt opzich al genoeg ze willen natuurlijk niet dat we het weten want hoe kan je dan in hemelsnaam nog vertrouwen hebben in geld als je weet dat het met 2 toetsaanslagen bijgemaakt wordt, en jij dan daar nog is rente over moet betalen ook :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

watercoolertje schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:29:
Dat sowieso, we vertrouwen allemaal geld maar nergens wordt je geleerd waar het vandaan komt, daar MOET je al van die alu hoedjes videos voor kijken om daar wijzer over te worden.
Wat een onzin, overal is te vinden waar geld vandaan komt en wat het is. Je moet er alleen moeite voor doen om het hele systeem te begrijpen; het is niet in twee zinnen of een 5min youtube filmpje geheel uit te leggen, en dan haken de meeste mensen tegenwoordig af. Dacht je dat economiestudenten niet uitgelegd krijgen wat geld is? ... Die boeken kan je gewoon openslaan hoor, zelfs gratis met opencourseware: http://ocw.mit.edu/course...macroeconomics-fall-2005/
Zegt opzich al genoeg ze willen natuurlijk niet dat we het weten want hoe kan je dan in hemelsnaam nog vertrouwen hebben in geld als je weet dat het met 2 toetsaanslagen bijgemaakt wordt, en jij dan daar nog is rente over moet betalen ook :P
Ik zou zeggen: leef je uit op de MIT website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Zoijar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:00:
(ze verbieden ook niks blijkt uit het artikel: 'should be illegal' 'suspend trading until law has been updated')
Wired heeft het artikel gewijzigd van "are illegal" naar "should be illegal".

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

komkommer schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:10:
Wired heeft het artikel gewijzigd van "are illegal" naar "should be illegal".
Een bank heeft toch geen bevoegdheid om de wet te interpreteren? Het is moeilijk te interpreteren zonder te weten wat er nou echt is gezegd. De strekking die ik meekreeg was: we weten het niet precies, volgens ons is het waarschijnlijk niet legaal, we gaan het verder uitzoeken en toetsen en laten het je dan weten, wellicht is het beter tot die tijd te stoppen om te voorkomen achteraf vervolgd te worden. Maar ik kan me ook vergissen ( ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Litecoins daarom mensen Litecoins§

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:29:
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zoijar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:00:
[...]
Mijn god wat staat er ook weer een onzin in de comments bij dat FP artikel... en maar +2 en +3 krijgen :F Misschien moet er weer eens economie worden onderwezen op school.
Het maakt die modders weinig uit of het feitelijk juist is of niet, bij zulk soort artikelen is het voor een flink gedeelte mening-modden op de FP. Als TSMC 13nm flash geheugen heeft gemaakt gaat modden best redelijk gezien je daar niet echt fanboys hebt. Maar gaat het over BTCs, Apple, Brein, etc, dan is het al snel voor een flink gedeelte mening-modden.
Je hebt nog een voorraad die je kwijt moet begrijp ik?

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 30-07-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:35:
[...]

Het maakt die modders weinig uit of het feitelijk juist is of niet, bij zulk soort artikelen is het voor een flink gedeelte mening-modden op de FP. Als TSMC 13nm flash geheugen heeft gemaakt gaat modden best redelijk gezien je daar niet echt fanboys hebt. Maar gaat het over BTCs, Apple, Brein, etc, dan is het al snel voor een flink gedeelte mening-modden.

[...]

Je hebt nog een voorraad die je kwijt moet begrijp ik?
Uiteraard.
Maar zonder dolle Litecoins gaat nog wel behoorlijk stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Laatst online: 11-09 23:10
coinsbit.nl is offline, is dat toeval of is er meer aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
TheIceWarrior schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:56:
Lijkt me geen toeval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:51:
Maar zonder dolle Litecoins gaat nog wel behoorlijk stijgen.
Handig zo'n gave :) Net als het goud zeker begin dit jaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Zoijar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:11:
[...]

Handig zo'n gave :) Net als het goud zeker begin dit jaar? :P
Is geen gave hoor, genoeg overal zeggen en iedereen die het gelooft en LTC gaat kopen werkt eraan mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:18:
[...]

Is geen gave hoor, genoeg overal zeggen en iedereen die het gelooft en LTC gaat kopen werkt eraan mee ;)
Een piramidespel werkt ook zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hoe lang wordt er al niet geroepen dat LTC gaat stijgen? Dat LTC naar MTGox komt? Het is een en al speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:19:
[...]

Een piramidespel werkt ook zo. :)
Sneeuwbalgevechten ook! :D

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
lol, ~17 BTC per jaar voor €400,- http://bitcoinminerlease.tk/, klinkt als gratis geld.

[edit] Dit is trouwens een verdomd handige site: http://mining.thegenesisblock.com/

[ Voor 49% gewijzigd door Tristan op 30-07-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
Tristan schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:51:
lol, ~17 BTC per jaar voor €400,- bitcoinminerlease, klinkt als gratis geld.
Nee, het is 10 GH/s voor een jaar voor €400, dat is heeeel wat anders. :P

Ervan uitgaand dat het niet jouw site is die je zo random gevonden hebt:
Op het moment klinkt €400 voor 10 GH/s inderdaad te mooi om waar te zijn, indien ze over een paar maand pas beginnen met minen wss niet meer..
Pas in ieder geval op met dit soort sites, een interessant topic om te lezen is deze waar men zelfs langs is gegaan om te controleren of het wel echt was. Het is jammer dat hun site niet meer werkt maar de door hun geplaatste foto's van hun ASIC's waren vrij hilarisch :P Wat ik eigenlijk wil zeggen is:
Controleer in ieder geval eerst even met wie je zaken doet.
Het plaatje op de net door jou genoemde tk website is iig fake. (niet van hun) ;)

En omdat ik dit nieuwsbericht hier nog niet gezien had:
Pirateat40 = caught! 8)

[ Voor 70% gewijzigd door SmiGueL op 31-07-2013 01:16 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
SmiGueL schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:32:
[...]

Nee, het is 10 GH/s voor een jaar voor €400, dat is heeeel wat anders. :P

Ervan uitgaand dat het niet jouw site is die je zo random gevonden hebt:
Op het moment klinkt €400 voor 10 GH/s inderdaad te mooi om waar te zijn, indien ze over een paar maand pas beginnen met minen wss niet meer..
Pas in ieder geval op met dit soort sites, een interessant topic om te lezen is deze waar men zelfs langs is gegaan om te controleren of het wel echt was. Het is jammer dat hun site niet meer werkt maar de door hun geplaatste foto's van hun ASIC's waren vrij hilarisch :P Wat ik eigenlijk wil zeggen is:
Controleer in ieder geval eerst even met wie je zaken doet.
Het plaatje op de net door jou genoemde tk website is iig fake. (niet van hun) ;)

En omdat ik dit nieuwsbericht hier nog niet gezien had:
Pirateat40 = caught! 8)
Maar natuurlijk. Ik moet er ook om lachen, om dit soort sites. Kwam het tegen via Marktplaats. No way natuurlijk dat ik hier geld in zou stoppen. Maar ik gok dat er genoeg mensen zijn die het wel doen :(

Aan de andere kant; http://mining.thegenesisblock.com/ Als ik daar de KnCMiner Jupiter selecteer zou de ROI 11 dagen zijn. Echter moet daar natuurlijk nog rekening mee gehouden worden dat je niet start vanaf deze maand maar vanaf minimaal September. Dan zou de ROI 33 dagen zijn. En na 6 maanden EUR 10.000 opleveren (daarna stagneert het eigenlijk). Op zich geen hele slechte investering lijkt me zo. Maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan. Die site gaat uit van een maandelijkse Difficulty Increase van 46%. Je bent natuurlijk genaaid als dat meer blijkt te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Je link kwam behoorlijk over als spamlink, gezien de bezoekersteller nog maar op 200 stond. ;)
Het leek me wel erg apart dat je die 'toevallig' tegenkomt op internet.
Nu had ik dit niet achter jou gezocht hoor, maar vandaar dat mijn waarschuwing voornamelijk ook gericht was op andere tweakers.. ;)
De site is inmiddels al offline zie ik, mijn waarschuwing was dus niet voor niets..

*Jij plaatste de link alsof het een goede deal was. Wees er aub wel voorzichtig mee aangezien er hier genoeg naïeve tweakertjes rondlopen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 31-07-2013 12:16 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:23
Tristan schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:51:
lol, ~17 BTC per jaar voor €400,- http://bitcoinminerlease.tk/, klinkt als gratis geld.

[edit] Dit is trouwens een verdomd handige site: http://mining.thegenesisblock.com/
Al ervaring met de site ? ik vertrouw .tk bij voorbaat niet.

Sinds een jaartje zit ik bij http://www.pyramining.com/ Had er zo 0.001 opgezet en alweer lang terug met winst ^^ dus ben nu maar aan een tweede ronde begonnen met wat hogere bedragen dan de eerste keer :)

Voor wie ook wilt joinen nog voordat de ASIC accounts op zijn ik heb nog twee referral links :
Modbreak:die warschuwing staat er niet voor niets

[ Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 09-08-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08-2023
SmiGueL schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:20:
Je link kwam behoorlijk over als spamlink, gezien de bezoekersteller nog maar op 200 stond. ;)
Nu had ik dit niet achter jou gezocht hoor, maar vandaar dat mijn waarschuwing voornamelijk ook gericht was op andere tweakers.. ;)
De site is inmiddels al offline zie ik, mijn waarschuwing was dus niet voor niets..

*Jij plaatste de link alsof het een goede deal was. Wees er aub wel voorzichtig mee aangezien er hier genoeg naïeve tweakertjes rondlopen. ;)
jterpstra schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:41:
[...]

Al ervaring met de site ? ik vertrouw .tk bij voorbaat niet.
Site is dezelfde als http://bitcoin.123website.nl/
Staat ook als advertentie op marktplaats: http://www.marktplaats.nl...n-miner-lease-1-jaar.html

btc-adres op de site lijkt te zijn gebruikt om min. aantal btc te verdienen door te surfen naar sites waar je btc krijgt als je die bezoekt... ( https://blockchain.info/n...BqbYA8UFTGPrp2ikBKup6m6Ct )

Contact-gegevens of AV links bestaan niet.
Ook ik zou dit zeker NIET vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheIceWarrior schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:56:
Webhost is er mee bezig. Verwacht het binnenkort weer online.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

True, wellicht schat ik het niveau van de gemiddelde Tweaker hier wat te hoog in :+
jed112 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:32:
[...]

[...]

Site is dezelfde als http://bitcoin.123website.nl/
Staat ook als advertentie op marktplaats: http://www.marktplaats.nl...n-miner-lease-1-jaar.html

btc-adres op de site lijkt te zijn gebruikt om min. aantal btc te verdienen door te surfen naar sites waar je btc krijgt als je die bezoekt... ( https://blockchain.info/n...BqbYA8UFTGPrp2ikBKup6m6Ct )

Contact-gegevens of AV links bestaan niet.
Ook ik zou dit zeker NIET vertrouwen...
Triest eigenlijk, maar verbaasd me niets dat er mensen geld willen verdienen over iemand anders zijn rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had die site ook al gevonden. Zal ik de mail van de verkoper even posten?

Dag R.,

Mijn miner draait momenteel gewoon, maar ivm financiering van de volgende heb
ik een leaseconstructie berekend zodat ik blijven investeren in ASIC's
Ik ga vooralsnog geen betere deal aanbieden omdat ik dan in de problemen kom
met evt. herinvestering\buffer enz.

Als de prijs te duur is zoek goed rond op internet er zijn meerdere mensen die
deze constructies aanbieden.

Wij bieden een contract voor 1 jaar, het is geen scam en een rendement van
17 bitcoin op 400 euro is niet slecht hoor!

MVG.

Op 30-07-13 heeft R. via
Marktplaats<a.jte6ngirh8s@mail.marktplaats.nl> het volgende
geschreven:
> Reactie op uw advertentie '10 Ghash Bitcoin miner LEASE 1 JAAR'
>
> Mark ik wil een betere prijs voor een jaar lease 10 Ghash.
> Heb je de apparatuur in huis? Of nog in bestelling staan bij butterflylabs
> bijvoorbeeld.
>
> Hoe weet ik dat dit geen scam is?
> R.
>
>
> GEINTERESSEERDE

Beste Markt,

Bedankt voor je reactie, Ik heb nog wel wat vragen,
Hoe vinden de uitbetalingen plaats? Wekelijks, maandelijks, realtime? Als ik nu betaal wanneer starten we met minen?
Werkt je "raw" of via een "pool"?
Waar staan je miners? gewoon in Nederland, niet dat het heel veel uit maakt, maar ik wil het wel weten.
Ik zag dat je ook Grow lampen tussen je ads op MP had staan, niet dat de miners tussen de groene planten staan, dit zou een risico kunnen vormen voor de continuïteit van de miners.

Op de TK site stond dit niet vermeld met wie ik exact zaken doe, en voor €400,- wil ik dat wel exact weten natuurlijk.

Verneem graag je reactie,
--------------------------
Hierna niks meer van Mark vernomen :o

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:32:
[...]
[...]

Beste Markt,

...

Waar staan je miners? gewoon in Nederland, niet dat het heel veel uit maakt, maar ik wil het wel weten.
Ik zag dat je ook Grow lampen tussen je ads op MP had staan, niet dat de miners tussen de groene planten staan, dit zou een risico kunnen vormen voor de continuïteit van de miners.
...

Verneem graag je reactie,
--------------------------
Hierna niks meer van Mark vernomen :o
Hahaha, minen tussen de grow lampen :+

[ Voor 53% gewijzigd door Tristan op 01-08-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:56:
[...]

Hahaha, minen tussen de grow lampen :+
qua stroom verbruik zou het kunnen als het GPU miners zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:28

watercoolertje

Untertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:19:[...]Een piramidespel werkt ook zo. :)
Raar zo werkt elke soort verkoop, is alles dan ook een piramidespel?

Als je iets wilt verkopen en je kan de vraag groter maken, ALTIJD DOEN, want meer vraag betekend dat je er meer voor kan vragen! Dat geldt voor een 2de hands telefoon op marktplaats, geldt voor bitcoins, geldt voor huizen, geldt voor brood, geldt voor alles :)

Maarja als het bij BTC/LTC zo is, DAN is het ineens een piramidespel...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark van MP nog maar eens gemailt, kreeg een half uurtje later deze reactie.

Dag R,

IVM een vertraging van de aanstaande levering van mijn nieuwe
ASIC-boards heb ik de advertenties van marktplaats gehaald. De
leveringsdatum is minimaal 2 maanden verschoven.
Hierdoor kan ik niet starten me de leaseconstructie en ik wil de zaak
niet belazeren.
Als je wilt kan ik je altijd contacten als ik weer wat meer zekerheid
heb omtrent de levering.

MVG, Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Haha ok, in dit geval komt het (op z'n site na) al wat betrouwbaarder realistischer over.
Waarom zou hij 10 GH/s verhuren als hij er momenteel zelf €400 PER MAAND* mee kan vangen?
*Weliswaar alleen de eerste maand.

[ Voor 46% gewijzigd door SmiGueL op 01-08-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmiGueL schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:14:
Haha ok, in dit geval komt het (op z'n site na) al wat betrouwbaarder realistischer over.
Waarom zou hij 10 GH/s verhuren als hij er momenteel zelf €400 PER MAAND* mee kan vangen?
*Weliswaar alleen de eerste maand.
Over 2 maanden heb ik mijn butterflylabs minders binnen en heeft het zo wie zo niet meer zin voor andere om te minen :X
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik blijf gewoon lekker bij de altcoins, leveren veel meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:43:
Ik blijf gewoon lekker bij de altcoins, leveren veel meer op
meer dan litecoins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
litecoin is een altcoin (alternative coin van BTC)
Pagina: 1 ... 68 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.