Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

jammer alleen dat die erupters niet uitkunnen kwa terugverdientijd

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
thalantis schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:33:
jammer alleen dat die erupters niet uitkunnen kwa terugverdientijd
Hoe veel kosten ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Dacuuu schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:24:
[...]

Hoe veel kosten ze dan?
2 BTC
~200 euro voor 330Mhash is best wel veel; een jaar geleden kon je HD5870's krijgen voor 150 die sneller zijn (en nu voor <100 euro)

voordeel is natuurlijk wel dat het minder energie vreet en minder ruimte inneemt, maar dat is die dikke meerprijs imo niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
godofal schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:33:
[...]

2 BTC
~200 euro voor 330Mhash is best wel veel; een jaar geleden kon je HD5870's krijgen voor 150 die sneller zijn (en nu voor <100 euro)
Waar kan ik mijn BTC's inleveren voor €100?...
2 BTC is momenteel €160, geen €200 ;)
voordeel is natuurlijk wel dat het minder energie vreet en minder ruimte inneemt, maar dat is die dikke meerprijs imo niet waard
Die 5870 vreet zo'n 188 Watt, dat is €375 per jaar aan stroom.
Die stick verbruikt 2,5 Watt, dat is €5 per jaar.

Kun je zeggen wat je wilt, maar als jij hem wilt vergelijken met die kaart, dan levert het vervangen van die kaart voor die stick je qua stroomverbruik alleen al €370 / jaar op ;)

Afgezien van de warmte die 1 of meerdere van die kaarten gaan geven, succes in de zomer ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

SmiGueL schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:11:
[...]

Die 5870 vreet zo'n 188 Watt, dat is €375 per jaar aan stroom.
Die stick verbruikt 2,5 Watt, dat is €5 per jaar.

Kun je zeggen wat je wilt, maar als jij hem wilt vergelijken met die kaart, dan levert het vervangen van die kaart voor die stick je qua stroomverbruik alleen al €370 / jaar op ;)

Afgezien van de warmte die 1 of meerdere van die kaarten gaan geven, succes in de zomer ;)
ik zit nog te rekenen met de koers van vorige week, er zullen meer sticks voor ~100 euro/bitcoin verkocht zijn dan 80 :)

het is idd geen verkeerd dingetje vergeleken met GPU's, maar ik zou er toch geen willen; er komen constant meer ASIC's bij die veel efficienter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het zegt denk ik genoeg dat jullie de stickkosten naar euro's omrekenen, in plaats van de stroomkosten naar bitcoins :) Uiteindelijk is de vergelijking stick (BTC) + stroom (EUR) => Hashes (BTC), en zou het minder werk zijn om 1 grootheid om te rekenen dan 2. Maar ja, wie wil er nou hashes hebben?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
MSalters schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:09:
Het zegt denk ik genoeg dat jullie de stickkosten naar euro's omrekenen, in plaats van de stroomkosten naar bitcoins :) Uiteindelijk is de vergelijking stick (BTC) + stroom (EUR) => Hashes (BTC), en zou het minder werk zijn om 1 grootheid om te rekenen dan 2. Maar ja, wie wil er nou hashes hebben?
Ik zelf zie idd ook niet wat de prijs van de bitcoin er in dit geval toe doet.
Het is een investering in Bitcoin, en je genereerd er Bitcoins mee.
Wat de euro / bitocin koers doet is vrij irrelevant als je het doet om meer bitcoins te genereren :)

De reden dat ik over € begon was omdat er werd gezegd dat die sticks €200 / stuk kosten, terwijl ze 'maar' €160 zijn ;)

[ Voor 19% gewijzigd door SmiGueL op 10-06-2013 21:32 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiBi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:15
SmiGueL schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:24:
[...]
Ik zelf zie idd ook niet wat de prijs van de bitcoin er in dit geval toe doet.
Het is een investering in Bitcoin, en je genereerd er Bitcoins mee.
Wat de euro / bitocin koers doet is vrij irrelevant als je het doet om meer bitcoins te genereren :)
Als je gratis energie uit de muur trekt dan doet de btc/eur koers er inderdaad niet toe. Je kunt dan ook makkelijk uitrekenen dat het ongeveer een jaar duurt om die 2btc terug te verdienen.

Maar als de energie gratis is, waar dan ook, dan is een grafische kaart tenminste nog multifunctioneel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Dear <Wrd>,

Thank you for your order from Butterfly Labs! Your order (#4392) was shipped via USPS, USPS Priority Mail Int'l on 6/10/2013. You can track your package at any time using the link below.

Shipped To:
<WRD adres>

Track Your Shipment: XX00000000US

This shipment includes the following items:

Item # Description Qty
JAL045G 4.5 GH/s Bitcoin Miner 1

:) :)
Beetje laat maar lijkt erop dat het toch echt gaat komen.
Hebben degene die massaal riepen dat het een scam is toch ongelijk.

edit:
Pakket is ondertussen verschenen bij de USPS track & trace

[ Voor 6% gewijzigd door Wrd op 11-06-2013 14:41 . Reden: trace en trace ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

als je hem binnen hebt, laat het even weten
ga ik 'ns kijken of ik m'n gecancelde order kan uncancelen ofzo :+ (zal wel niet, maar niet geprobeerd is altijd mis)
zat ergens rond de 5700 met m'n order geloof ik, 2 jalapeno's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Die Block Erupter USB miners leveren ongeveer 0,01 BTC per dag op volgens de huidige difficulty. Dus dat zou betekenen dat je ~200 dagen nodig hebt om breakeven te draaien als de difficulty ongewijzigd blijft. Maar dat is natuurlijk niet zo, want de levering van ASIC hardware komt nu pas echt op gang en de network hashrate schiet omhoog. Difficulty jumps van 20% iedere 6 weken zijn vrij normaal.

Dat zou betekenen dat je na 30 weken (210 dagen) nog maar 40% van je oorspronkelijke inkomsten over hebt, dus 0,004 BTC per dag.

edit: En als je uitgaat van de huidige dagopbrengst van 0,01 BTC een continue stijging van de difficulty met 20% iedere 6 weken dan zul je in totaal slechts 2.52 BTC minen met het apparaat (geen rekening houdend met de halvering van de block reward in 2016 of eventuele transactie-fees die mogelijk een niet verwaarloosbaar aandeel van de block reward zullen zijn in de toekomst).

[ Voor 26% gewijzigd door Rannasha op 11-06-2013 12:01 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:33
Wrd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:11:
Dear <Wrd>,

Thank you for your order from Butterfly Labs! Your order (#4392) was shipped via USPS, USPS Priority Mail Int'l on 6/10/2013. You can track your package at any time using the link below.

Shipped To:
<WRD adres>

Track Your Shipment: XX00000000US

This shipment includes the following items:

Item # Description Qty
JAL045G 4.5 GH/s Bitcoin Miner 1

:) :)
Beetje laat maar lijkt erop dat het toch echt gaat komen.
Hebben degene die massaal riepen dat het een scam is toch ongelijk.

edit:
Pakket is ondertussen verschenen bij de USPS track & trace
Wauw super gaaf! Ik wacht ook al maanden op mijn order, ik hoop echt dat die binnenkort ook geshipped wordt.

Ik zal trouwens binnenkort eens wat foto's maken van mijn rig. Die is helemaal zomer-proof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik had gisteren even een brainfart: als bitcoin geen officiele valuta is en je koopt in Nederland een bitcoin van een bedrijf. Dan koop je dus een virtueel "iets", maar betaal je daar dan ook 21% btw over? Het is immers geen geld-geld exchange, maar een geld-goederen exchange?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Apie! schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:37:
Ik had gisteren even een brainfart: als bitcoin geen officiele valuta is en je koopt in Nederland een bitcoin van een bedrijf. Dan koop je dus een virtueel "iets", maar betaal je daar dan ook 21% btw over? Het is immers geen geld-geld exchange, maar een geld-goederen exchange?
Sinds wanneer betaal je geen BTW over goederen? Mijn supermarkt-bonnetjes vertellen mij iets anders namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Apie! schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:37:

alweer dit?

heel simpel: wat je koopt (stel een brood van 1 euro zonder BTW) dan moet er nog steeds belasting betaalt worden; 21 cent
die belasting moet je vervolgens betalen in euro's aan de belastingdienst
dat de supermarkt die 1.21 niet in euro's maar in BTC of voor mijn part zandkorrels betaalt krijgt boeit echt *niks*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens mij bedoelt hij het anders:
stel, de huidige wisselkoers is 85 euro. En ik koop nu 1 BTC. Zou je dan volgens de wet 85 moeten betalen, of 85 + 21% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Magnetic_Man schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:54:
stel, de huidige wisselkoers is 85 euro. En ik koop nu 1 BTC. Zou je dan volgens de wet 85 moeten betalen, of 85 + 21% ?
je hebt gelijk, ik kan niet lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Magnetic_Man schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:54:
Dan is het nog simpeler. als over de 85 euro nog geen btw is betaald dan is het exclusief btw.
Voor elk verkocht product/dienst dient btw betaald te worden.

Er zijn uitzonderingen, bijv de koninghuis. Als je legaal de btw belasting wil ontduiken kan je de koning vragen om in zijn naam wat bitcointjes voor je te kopen :+

Business to business betalen ook gewoon de btw. Omdat zij niet de laatste schakel zijn mogen ze het terugvragen van de belastingdienst. Dit om te voorkomen dat over een product meerdere keer btw wordt betaald.
Het is niet een efficient systeem maar altijd makkelijker dan bij elke transactie na te gaan of er wel of geen btw betaald moet worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Wrd op 11-06-2013 22:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Belasting betalen over eventuele winst is regelmatig ter sprake gekomen, maar BTW over de aankoop van een Bitcoin volgens mij niet.

Als ik bijvoorbeeld bij Bitonic €85 voor een Bitcoin betaal dan zit daar volgens mij dus al 21% BTW bij. De prijs die je betaalt is namelijk altijd inclusief BTW in Nederland. (bron: rijksoverheid.nl) (Geen idee hoeveel dat in het buitenland is) Dat zou ook betekenen dat als je Bitcoins zakelijk hebt aangeschaft, je de BTW dus ook terug zou moeten kunnen vorderen. Ook in het buitenland.

Of maak ik nou een denkkronkel?

Mijn punt was eigenlijk dat ik er simpelweg nooit bij stil heb gestaan, omdat ik Bitcoin als currency beschouwde, maar officieel is het dat helemaal niet.

De koers is overigens dusdanig gezakt dat ik me over winstbelasting voorlopig geen zorgen hoef te maken :+

[ Voor 13% gewijzigd door Apie! op 12-06-2013 09:00 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Apie! schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:58:
Als ik bijvoorbeeld bij Bitonic €85 voor een Bitcoin betaal dan zit daar volgens mij dus al 21% BTW bij. De prijs die je betaalt is namelijk altijd inclusief BTW in Nederland. (bron: rijksoverheid.nl) (Geen idee hoeveel dat in het buitenland is) Dat zou ook betekenen dat als je Bitcoins zakelijk hebt aangeschaft, je de BTW dus ook terug zou moeten kunnen vorderen. Ook in het buitenland.

Of maak ik nou een denkkronkel?
Je denkkronkel zit hem erin dat je vergeet dat wellicht Bitonic (en andere BTC-exchanges) gewoon "illegaal" werken omdat ze geen BTW tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ja, maar nee.

Margeregeling.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

En zelfs dat zijn we op het moment aan het aanvechten. Bitcoin heeft alles weg van een valuta en over de handel daar in hoeft helemaal geen BTW betaald worden.

[ Voor 8% gewijzigd door komkommer op 12-06-2013 09:08 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ja, dat vraag ik me dus af: Hoe denkt de Belastingdienst daar over? Een kantoor in huis kan namelijk ook alles weghebben van een zakelijk kantoor, maar als het niet aan de voorwaarden van de Belastingdienst voldoet, heb je belastingtechnisch toch echt geen kantoor aan huis.

Edit margeregeling @ belastingdienst

Als ik dat goed lees betaal je geen BTW als het bedrijf geen winst maakt op de transactie. Correcite: dan betaal je wel BTW, maar is dat €0,00 :)

[ Voor 40% gewijzigd door Apie! op 12-06-2013 09:40 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Hoe dan ook is het de verantwoordelijkheid van de aanbieder en niet van de consument.
De belastingdienst zal heus niet bij iedereen aankloppen die ooit bitcoins gekocht hebben bij bitonic maar alleen bij bitonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

De belastingdienst weet het ook allemaal nog niet zo goed. De eerste keer dat ik contact opnam, hadden ze het er over dat het vermogensrendementen waren waar sowieso geen omzetbelasting over betaald hoefde te worden.

Dit was geen bindende uitspraak en ik had het idee dat het een slecht advies was. Vermogenrendementen zijn naar mijn idee ook goederen. We hebben daarom over de eerste 4 kwartalen de margeregeling aangehouden en de belastingdienst heeft die opgaves altijd gewoon geaccepteerd.

Maar hoe meer experts we spreken, hoe meer we er van overtuigd zijn dat dit niet hoeft bij Bitcoin. Het wachten is op jurisprudentie.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Hoe denk je ooit eens in aanmerking te komen voor een margeregeling als ik het onderstaande lees?
Zijn jullie niet een beetje duur?
Wilt u zo goedkoop mogelijk aan (een hoop) bitcoins komen en heeft u daar tijd en moeite voor over? Dan moet u niet bij ons zijn. Het beste kunt u een afspraak maken met iemand op localbitcoins.com voor een contante betaling. Kiest u voor snelheid, gemak en zekerheid dan zit u bij ons goed.

Wij zitten vaak maar een paar procent boven de "marktprijs". In tijden van grote koerswisselingen kan dit wat meer zijn. Sommige mensen vinden ons dan duur, maar ze vergeten dat het bij een stijgende koers ook wat waard is als je direct je bitcoins krijgt. Stuur je je geld naar een beurs dan kan dat zo een paar dagen duren en kan de koers zomaar weer 10% (of meer) gestegen zijn.
komkommer schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:07:
En zelfs dat zijn we op het moment aan het aanvechten. Bitcoin heeft alles weg van een valuta en over de handel daar in hoeft helemaal geen BTW betaald worden.
Melk en brood heeft net zoveel weg van een valuta als bitcoin...
komkommer schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:36:
We hebben daarom over de eerste 4 kwartalen de margeregeling aangehouden en de belastingdienst heeft die opgaves altijd gewoon geaccepteerd.
Je weet dat de belastingdienst tot 5 jaar na dato (als het niet nog langer is) gewoon de acceptatie kan herroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Gomez12 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:40:
Hoe denk je ooit eens in aanmerking te komen voor een margeregeling als ik het onderstaande lees?
Wij kopen over het algemeen in van particulieren. Wij hebben ook een aardig aantal klanten dat hun aangeschafte bitcoins na een tijd weer aan ons verkoopt. Het zou ook gewoon niet kloppen als daarover weer btw betaald zou moeten worden.
Melk en brood heeft net zoveel weg van een valuta als bitcoin...
Nee, dat is niet waar. Melk en brood heeft als functie om opgegeten te worden. Bitcoin heeft op het moment als enige functie het versturen en opslaan van waarden, net als een valuta.

Zo zit er bijvoorbeeld ook een verschil tussen zilveren munten en zilverbaren. Zilveren munten hebben als functie om waarde op te slaan / makkelijk te verhandelen, deze kunnen via de margeregeling verhandeld worden. Zilverbaren daarentegen hebben volgens de belastingdienst puur een industriele functie en daar moet altijd btw over het volle bedrag worden betaald.
Je weet dat de belastingdienst tot 5 jaar na dato (als het niet nog langer is) gewoon de acceptatie kan herroepen?
Ja.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Nee, dat is niet waar. Melk en brood heeft als functie om opgegeten te worden. Bitcoin heeft op het moment als enige functie het versturen en opslaan van waarden, net als een valuta.

Zo zit er bijvoorbeeld ook een verschil tussen zilveren munten en zilverbaren. Zilveren munten hebben als functie om waarde op te slaan / makkelijk te verhandelen, deze kunnen via de margeregeling verhandeld worden. Zilverbaren daarentegen hebben volgens de belastingdienst puur een industriele functie en daar moet altijd btw over het volle bedrag worden betaald.
Ik ben het eens met je vergelijking tussen melk, brood, zilveren munten en zilverbaren, maar bij de margeregeling betaal je nog steeds BTW over de winstmarge (verkoopprijs - inkoopprijs). De margeregeling betekent volgens mij ook dat je per bitcoin een boekhouding bij moet houden met inkoopprijs en verkoopprijs en aan moet kunnen tonen dat je marge 0% is. Jullie geven zelf aan een paar procent boven de "marktprijs" te zitten. Blijkbaar dus nooit er onder en geef je dus aan dat je winst maakt en moet je daar BTW over betalen. (zoals Gomez12 ook al zei)

Ik hoop echt dat jullie niet met de gebakken peren komen te zitten, want jullie initiatief kan ik wel degelijk waarderen btw.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
komkommer schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:49:
[...]
Wij kopen over het algemeen in van particulieren. Wij hebben ook een aardig aantal klanten dat hun aangeschafte bitcoins na een tijd weer aan ons verkoopt. Het zou ook gewoon niet kloppen als daarover weer btw betaald zou moeten worden.
Een wereldwinkel moet ook nog steeds BTW betalen, dat jij het niet vind kloppen dat jij ook BTW moet betalen is vrij irrelevant.
[...]
Een valuta heeft geen functie, het is puur iets wat "random" zo benoemd is door een paar groeperingen(veelal overheden / centrale banken) die het voldoende steunen dat het gepeupel het vertrouwd.

Ik snap niet hoe jij wilt gaan zeggen dat de euro als enige functie heeft : het versturen en opslaan van waarden.

Als ik iets moest benoemen wat dat als enige functie zou hebben zou ik eerder de computer kant op gaan dan de valuta kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Wat een handige jongens die oprichters van Bitcoin! Het is in feite een soort van piramidespel waar ze goud geld mee verdiend hebben.

Zonde van al die electriciteit en kosten die er nu door de onderste laag van de piramide voor gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Bigfoot schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:08:
Wat een handige jongens die oprichters van Bitcoin! Het is in feite een soort van piramidespel waar ze goud geld mee verdiend hebben.

Zonde van al die electriciteit en kosten die er nu door de onderste laag van de piramide voor gemaakt worden.
Dat was ook mijn eerste gedachten toen ik over Bitcoin hoorde. Maar in het echt is het niet zo simpel en is Bitcoin hartstikke interssant. Er is ook al heel veel over geschreven, ook in dit topic. Verdiep je er nog maar eens in!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Apie! schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:45:
[...]

Ik ben het eens met je vergelijking tussen melk, brood, zilveren munten en zilverbaren, maar bij de margeregeling betaal je nog steeds BTW over de winstmarge (verkoopprijs - inkoopprijs). De margeregeling betekent volgens mij ook dat je per bitcoin een boekhouding bij moet houden met inkoopprijs en verkoopprijs en aan moet kunnen tonen dat je marge 0% is. Jullie geven zelf aan een paar procent boven de "marktprijs" te zitten. Blijkbaar dus nooit er onder en geef je dus aan dat je winst maakt en moet je daar BTW over betalen. (zoals Gomez12 ook al zei)

Ik hoop echt dat jullie niet met de gebakken peren komen te zitten, want jullie initiatief kan ik wel degelijk waarderen btw.
Ja, wij hebben de eerste vier kwartalen dus ook netjes belasting betaalt over de meerwaarde. We zijn ons nu aan het richten op een bindende uitspraak, danwel zelfs rechtsspraak hierover.
Gomez12 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:04:
Een valuta heeft geen functie, het is puur iets wat "random" zo benoemd is door een paar groeperingen(veelal overheden / centrale banken) die het voldoende steunen dat het gepeupel het vertrouwd.

Ik snap niet hoe jij wilt gaan zeggen dat de euro als enige functie heeft : het versturen en opslaan van waarden.

Als ik iets moest benoemen wat dat als enige functie zou hebben zou ik eerder de computer kant op gaan dan de valuta kant...
Ok, dat kan. Ik ben het niet met je eens. We zullen zien wat de uitspraak gaat zijn.

Maar voor mijn interesse: welke functie heeft het volgens jou dan?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
Wat een praat over BTW op Bitcoins. Het is er nog lang niet door als het er al ooit doorheen komt en anders koop je ze toch online in het buitenland. Anyway, gewoon Bitcoins minen met zijn allen >:) en nie kope nie op een exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
komkommer schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:10:
[...]
Dat was ook mijn eerste gedachten toen ik over Bitcoin hoorde. Maar in het echt is het niet zo simpel en is Bitcoin hartstikke interssant. Er is ook al heel veel over geschreven, ook in dit topic. Verdiep je er nog maar eens in!
Hmm, zegt niet elke pyramide speler dat? Treed toe via mij...
komkommer schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:23:
[...]
Maar voor mijn interesse: welke functie heeft het volgens jou dan?
Functie waarvan? Valuta of BTC?
De functie van BTC is vrij simpel : geld uit onwetende mensen persen en aan een select aantal mensen laten toekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
komkommer schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:10:
[...]

Degene die ermee begonnen zijn konden toch indertijd goedkoop bitcoins minen. Nu wordt de prijs opgedreven en verkopen ze die voor veel geld. Op een gegeven moment beseft iedereen dat ze gebakken lucht hebben zitten minen en is alles waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het zelfde kan gezegd worden van de mensen die hebben bepaald dat goud een bepaalde waarde heeft. Eerst lekker zelf goud uit de grond halen, en vervolgens de waarde opdrijven.

Maar zo is natuurlijk niet hoe het werkt. Het heeft de waarde die wij er aan geven. Toen ze met bitcoin begonnen had het nog geen waarde, en zij konden nooit raden dat het ooit zou aanslaan, of dat het uberhaupt 100 euro waard zou worden.

Tuurlijk, diegene die er vroeg bij waren en op hun coins zijn gaan zitten hebben nu een mooie winst. Maar er is destijds ook gewoon een pizza gekocht voor 20.000 BTC (of zoiets) gewoon omdat het toen nog bijna niks waard was. Dit is echt niet een of andere conspiracy om de oprichters rijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

En nu belanden we weer in de hele piramide spel discussie.

Bitcoins moet je opdelen in 2 aspecten:
1. Minen
2. als valuta

Minen
Minen is geen piramidespel. Want hoe meer meedoen des te minder de opbrengt per miner.
Miners die puur gaan voor de winst hebben er juist belang bij dat naast hun er zo weinig mogelijk minen.

Valuta
Hier is het puur vraag en aanbod.
Uiteraard is hoe groter de vraag des te hoger de prijs.
Met andere woorden het is handel.

Miners zullen relatief vrij weinig invloed uitoefenen op de handel. Ze hebben namelijk belang bij dat de prijs zo hoog mogelijk is. Een hoop coins aanbieden zorgt alleen maar voor een grotere aanbod waardoor de prijs zal dalen.

Door media aandacht zijn speculanten in gaan stappen waardoor de vraag explosief toegenomen is. Dat heeft voor de prijsstijging gezorgd.

Een persoon kan natuurlijk een miner en spuculant zijn.

voor de volledigheid maar een quote van wikipedia:
Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers. Aan het ontvangen van dit prijzengeld ligt geen andere activiteit ten grondslag dan het werven van nieuwe deelnemers. Varianten zijn ponzifraude en matrices. Piramidespelen zijn in veel landen illegaal.
Met bitcoins leg je geen geld in. Of je koop bitcoins of je investeer in apparatuur om te minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:28

watercoolertje

Untertitel

Gomez12 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:53:
Hmm, zegt niet elke pyramide speler dat? Treed toe via mij...
Je treed niet toe via iemand dus dat gaat al niet op, je treed toe op het netwerk. Net zo goed als je toe treed op het 'bankennetwerk' als je een rekening opent...
De functie van BTC is vrij simpel : geld uit onwetende mensen persen en aan een select aantal mensen laten toekomen.
Zo denk ik over de euro, of lees jij het nieuws niet? De rijken worden steeds rijjker, de arme steeds armer :) Als BTC een piramidespel is is alle valuta dat...

[ Voor 33% gewijzigd door watercoolertje op 12-06-2013 12:26 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Zenomyscus schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:53:
[...]

Ik zal trouwens binnenkort eens wat foto's maken van mijn rig. Die is helemaal zomer-proof :)
Bijdeze zoals belooft een aantal foto's van de miningrig. Er mist helaas wel een kaart, want de lagers van de XFX kaarten zijn niet heel briljant.
XFX 7970 kaarten, na flashen halen ze op stock 750 mhash
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0468.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0468.JPG

De kaarten zijn verdeelt in twee delen zodat we er makkelijk bij kunnen
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0497.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0497.JPG

We hebben ook een tweetal Gigabyte kaarten. We gebruiken voor de XFX dezelfde rom als de Gigabyte kaarten standaard hebben
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0498.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0498.JPG

Foto van de achterkant van de constructie
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0500.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0500.JPG

Foto van de rig setup, inclusief monitor etc
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0556.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0556.JPG

Closeup van de kast, hij staat op wieltjes en kan dus handig verplaatst worden om hem te onderhouden
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0557.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0557.JPG

Hitte afvoeren ;) We hebben drie pijpen die door de muren van de schuur naar buiten gaan _/-\o_ Eerst was deze voor een deel van plastic, maar dat ging smelten :o
Afbeeldingslocatie: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0558.png
Origineel: http://zenomyscus.com/tweakers/DSC_0558.JPG

Als je vragen hebt kun je altijd een DM sturen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zenomyscus op 12-06-2013 16:17 . Reden: info over wieltjes erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

heb je ook zonnepannelen ? :)
of gratis stroom :)
vraag me af hoeveel stroom dat neemt, want je houd dan niet veel over als je ook nog stroomkosten moet betalen

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
thalantis schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:41:
heb je ook zonnepannelen ? :)
of gratis stroom :)
vraag me af hoeveel stroom dat neemt, want je houd dan niet veel over als je ook nog stroomkosten moet betalen
We hebben nog geen zonnepanelen, maar we zijn daar wel naar aan het kijken. De rig zelf (als hij volledig is met alle kaarten) slurpt per jaar iets minder dan 25000kwh. Maar dat halen we er zelf nu nog uit. Zeker als we bijvoorbeeld even minen op nieuwe netwerken, dan pakken we soms in een dag 300% extra mee. We waren zelfs van plan om naar IJsland te vliegen en het daar op te zetten. 22 cent per kwh vs. 5 cent per kwh.. Het nadeel was dat we er niet bij konden als er iets aan moest gebeuren, hoewel we met teamviewer natuurlijk een hoop kunnen oplossen.

We moeten dit overigens nog steeds aangeven bij de nuon bedenk ik me net :+ Ben benieuwd wanneer de politie een kijkje komt nemen O-) (Uiteraard betalen we gewoon voor de stroom ;) )

Achja, we vinden het gewoon prachtig om dit te bouwen. We zijn er vele uren mee zoet geweest, niet alleen met de hardware maar ook met de software. It's an adventure <3

[ Voor 8% gewijzigd door Zenomyscus op 12-06-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Zenomyscus schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:24:
Bij deze zoals belooft een aantal foto's van de miningrig.
Heel erg vet gemaakt! Stiekem beetje jaloers, hoeveel khash haal je totaal? En 2.85kw/h dus?

Een custom kast maken is ook wel erg leuk denk, misschien ook is wat uittekenen :D

Je hebt pci-e verlengkabels gebruikt denk? Misschien ook is wat gaan bedenken zodat alles wat koeler kan blijven dan het nu is. En dan maar met 1 afvoer naar buiten...

[ Voor 15% gewijzigd door watercoolertje op 12-06-2013 16:02 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Als we toch aan het showen zijn, hier mijn zelfbouw rigje

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/ixxyl5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
watercoolertje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:50:
[...]
Heel erg vet gemaakt! Stiekem beetje jaloers, hoeveel khash haal je totaal? En 2.85kw/h dus?

Een custom kast maken is ook wel erg leuk denk, misschien ook is wat uittekenen :D

Je hebt pci-e verlengkabels gebruikt denk? Misschien ook is wat gaan bedenken zodat alles wat koeler kan blijven dan het nu is. En dan maar met 1 afvoer naar buiten...
In totaal zullen we ongeveer 2.85kw/h verbruiken, maar we hebben ook nog een losse 5970 draaien. Die heeft wat meer liefde nodig en draait niet altijd soepel, dus het is niet echt met zekerheid te zeggen hoeveel het is. Het zal uiteindelijk ergens tussen de 24000kwh en 25000 kwh zitten per jaar.

De PCI-e risercables zorgen ervoor dat we de kaarten verder uit elkaar kunnen zetten. Bovendien passen er anders geen vier kaarten naast elkaar. Het is trouwens een hoop gezeur om die binnen te krijgen aangezien ze in Nederland nauwelijks te verkrijgen zijn (voor een redelijke prijs). Als je ze uit China haalt kost het wel een maand voordat ze binnen zijn. We gaan er binnenkort weer 8 bestellen. Kijk uit met sites als miniinthebox.com, want die leveren verkeerde producten.

We waren eerst van plan een groter gat te boren, maar omdat het net onder de rand van de schuur uitkomt buiten was het niet verstandig een groot gat te boren. Als je pech hebt barst je muur.. dat moet je natuurlijk niet willen. We hebben toen een buisventilator gekocht om de lucht eruit te zuigen, maar die capaciteit was niet groot genoeg waardoor het te warm werd. Daarom hebben we twee extra gaten geboord en de busventilator eruit gehaald. De 12 kleine fans bouwen genoeg druk op om de boel eruit te persen. In de winter laten we de buizen naar binnen blazen, scheelt enorm veel stookkosten. De onderste kaarten worden nu ongeveer 73 graden en de bovenste zijn iets warmer met 76 graden. De fan-speed van de videokaarten ligt tussen de 70% en 85%, dit hangt een beetje af van hoe warm het buiten is (/ in de schuur).

De kast zelf zal optimaal ongeveer 6400 mhash halen. Maar we hebben nog wel eens problemen met de lagers van de kaarten. Een batch van de XFX kaarten die we hadden bleek helaas niet helemaal goed te zijn waardoor de voorste fan vastliep. Valt wel in garantie, maar je hebt dan een kaart minder voor een paar weken. Veel mensen hebben problemen met de snelheid van XFX kaarten. Deze blijven vaak hangen op 600 mhash per kaart en vreten dan veel energie. Dit is op te lossen door de kaart te flashen met de rom van de gigabyte kaart. Bovendien heb je een goede CPU nodig en het internet moet ook goed zijn. Dan zou je 750 mhash op stock halen met de XFX en de Gigabyte.

Ik heb de rom en atiflash hier staan: Gigabyte rom & Atiflash

Dan bijv. met een usb-sticky booten en het volgende uitvoeren:
Atiflash.exe -i

Atiflash.exe -f -p <pci_slot_nummer> giga.rom

We gebruiken CGminer 3.0.1 momenteel in combinatie met AMD SDK 2.6 en CCC 12.8. Van die laatste twee hebben we bewust niet de nieuwste genomen.

Misschien heeft een medetweaker nog wat aan deze info ;) succes met het bouwen van rigs <3

[ Voor 3% gewijzigd door Zenomyscus op 12-06-2013 16:38 . Reden: temperatuur toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als hobby is het wel grappig natuurlijk, maar stel je voor dat de halve wereldbevolking zo'n energie-slurpend ding in de garage zet om virtueel geld te creeeren.... dat is toch niet echt handig lijkt me.

Niet echt millieu vriendelijk allemaal.

Let ook op je brandverzekering met zo'n apparaat.....

[ Voor 19% gewijzigd door Bigfoot op 12-06-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Bigfoot schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:41:
Als hobby is het wel grappig natuurlijk, maar stel je voor dat de halve wereldbevolking zo'n energie-slurpend ding in de garage zet om virtueel geld te creeeren.... dat is toch niet echt handig lijkt me.

Niet echt millieu vriendelijk allemaal.

Let ook op je brandverzekering met zo'n apparaat.....
Klopt, het is ook zeker niet milieuvriendelijk. In de toekomst zal ik ook zeker zonnepanelen gaan gebruiken (dat was ik sowieso al van plan). Behalve de kostenbesparing wil ik graag onafhankelijk zijn met zulke dingen.

We hebben de kaarten zo ingesteld dat ze bij een temperatuur van 90 graden automatisch uit gaan. Ze kunnen in principe 105 graden oid worden voordat ze standaard uit gaan. Verder kan het sowieso geen kwaad de boel te verzekeren, de complete kast is niet voordelig.

Edit: nog even een toevoeging omtrent de airflow. De doos is uiteraard vierkant, wat niet zo praktisch is met het afvoeren van de warmte. Daarom hebben we met karton en tape (veel duct tape _/-\o_ ) de airflow een beetje geholpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.zenomyscus.com/tweakers/IMG-20130518-WA0008.png

[ Voor 14% gewijzigd door Zenomyscus op 12-06-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Nice hoor! 6400khahs is het dubbele wat ik ga halen en mijn rig zal richting de 1.6kwh gaan, stukje minder effcient dus, hoewel ik dan nog niet de 2 HD7970 mee reken ik weet niet eens waar ik die laten moet XD

Hoewel watercooling wat ik gebruik echt irritant begint te worden (zolang je er nog niet uit bent wat de config is en steeds kaarten uit je loop gaat halen :S), heeft dat als voordeel dat ik de koeling aardig los van die kast kan houden, hoewel er ook wel wat warmte uit de kast komt (voeding/hdd/en de kaarten stralen nog aardig wat warmte aan de achterkant+het koper van de waterkoeling wil je niet aanraken voor langer dan 2 sec).

[ Voor 22% gewijzigd door watercoolertje op 12-06-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de nieuwe crypto currency GoldCoin oftewel GLDCoin ook genaamd.

Ik zie op verschillende forums and exchanges dat steeds meer mensen erover praten en de crypto currency kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Voor zover ik het opgepakt heb is het een standaard altcoin. Voordat het officieel gereleased werd op bitcointalk is al een aantal uur eraan gemined.

Dus een aantal hebben er belang bij als iedereen het gaat kopen en de waarde opdrijft.
1 van hun argumenten is dat het de beste coin is en bitcoin zal overstijgen alleen maar omdat het gold in de naam heeft (-_-)'

Voor de rest voelt het aan als een typisch pump en dump coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Iemand nog interesse in tulpenbollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:00:
Voor zover ik het opgepakt heb is het een standaard altcoin. Voordat het officieel gereleased werd op bitcointalk is al een aantal uur eraan gemined.

Dus een aantal hebben er belang bij als iedereen het gaat kopen en de waarde opdrijft.
1 van hun argumenten is dat het de beste coin is en bitcoin zal overstijgen alleen maar omdat het gold in de naam heeft (-_-)'

Voor de rest voelt het aan als een typisch pump en dump coin.
Ik zat naar de chart van GLDCoin te kijken en wat mij opvalt is dat deze GLDCoin de bekende DGC and WDC coins heeft overtroffen. Als het een typische pump en dump coin was, dan was de waarde ervan flink gezakt en dat is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 12:02
Bigfoot schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:04:
Iemand nog interesse in tulpenbollen?
Ben je klaar met je geneuzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Wrd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:00:
GoldCoin (GLD) werd als eerste gereleased in de Newbie sectie van Bitcointalk, waar de reguliere posters vrijwel niet kijken. Ik was er zelf rap bij omdat ik toevallig in de Newbie sectie aan het rondneuzen was en heb dus een tijdje redelijk makkelijk GLD gemined. Omdat er geen instructies bij stonden over hoe te minen met de GPU of uberhaubt met externe miners, hebben volgens mij alle newbies de miner die in de wallet-client zit gebruikt. Die is gruwelijk inefficient en gebruikt alleen de CPU.

Gevolg was dat ik toen ik aan het minen was met mijn epic 140 KHash/s (LTC algoritme) ongeveer 70% van de network hashrate had en de blokken heel snel binnenharkte. Heb uiteindelijk zo'n 70K GLD verzameld toen ik het wel genoeg vond omdat ik niet dacht dat het ooit iets op zou leveren. Dus het minen gestopt ondanks dat ik nog steeds vrij rap nieuwe blocks a 500 GLD per block binnenhaalde.

Heb later de boel in stukken kunnen verkopen voor een totaal van ~1 BTC, dus zeker niet slecht voor een paar uurtjes minen met ee 560 Ti.

Verder is het een doelloze alt-coin. Het biedt 0 aan innovatie ten opzichte van BTC/LTC. De "fans" hameren vooral op de naam "gold coin" als belangrijkste voordeel. Tsja. Waarschijnlijk zitten ze zelf nog met stapels GLD en willen ze de prijs oppompen. Of ze zijn gewoon maf :P

[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 13-06-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
Respect voor de dikke miningrigs _/-\o_ altijd mooi om te zien hoe creatief tweakers zijn. Wel een beetje jammer van het enorme energieverbruik, maar ja daar kom je niet onderuit met GPU's.

Vandaag heb ik 3 USB Block Erupters aan de gang, nu nog op een frikandellen-usbhub met voeding van een digitaal fotolijstje (had even niets anders liggen) maar straks op een fatsoenlijke hub (Dlink DUB-H7). Alles draait op een Raspberry Pi met Minepeon (versie 2013-06-11) op 15W en hij mined op zo'n 1 GHash/s :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/Schermafbeelding-2013-06-13-om-20.57.22.png
Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/P1010854-270x202.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/P1010856-270x202.jpg
Het is even een tijdelijke opstelling in de kelder (daar is het lekker koel, zo'n 14 a 15 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:28:
[...]

GoldCoin (GLD) werd als eerste gereleased in de Newbie sectie van Bitcointalk, waar de reguliere posters vrijwel niet kijken. Ik was er zelf rap bij omdat ik toevallig in de Newbie sectie aan het rondneuzen was en heb dus een tijdje redelijk makkelijk GLD gemined. Omdat er geen instructies bij stonden over hoe te minen met de GPU of uberhaubt met externe miners, hebben volgens mij alle newbies de miner die in de wallet-client zit gebruikt. Die is gruwelijk inefficient en gebruikt alleen de CPU.

Gevolg was dat ik toen ik aan het minen was met mijn epic 140 KHash/s (LTC algoritme) ongeveer 70% van de network hashrate had en de blokken heel snel binnenharkte. Heb uiteindelijk zo'n 70K GLD verzameld toen ik het wel genoeg vond omdat ik niet dacht dat het ooit iets op zou leveren. Dus het minen gestopt ondanks dat ik nog steeds vrij rap nieuwe blocks a 500 GLD per block binnenhaalde.

Heb later de boel in stukken kunnen verkopen voor een totaal van ~1 BTC, dus zeker niet slecht voor een paar uurtjes minen met ee 560 Ti.

Verder is het een doelloze alt-coin. Het biedt 0 aan innovatie ten opzichte van BTC/LTC. De "fans" hameren vooral op de naam "gold coin" als belangrijkste voordeel. Tsja. Waarschijnlijk zitten ze zelf nog met stapels GLD en willen ze de prijs oppompen. Of ze zijn gewoon maf :P
Dat is wat sommige beweren dat GLD een pomp en dump coin is, maar de wekelijkse stijging van de prijs van GLD en de enorme trade volumes zeggen wat anders. Zelfs een poll door de tegenstanders van GLD draaide op een fiasco. Men beweerde dat de coin geen steun geniet en de Poll liet zien dat bijna 50% GLD Liked. Ik denk eerlijk gezegd dat we GLDCoin onderschatten, terwijl wij ons focussen op andere hyped up coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:47:
[...]

Dat is wat sommige beweren dat GLD een pomp en dump coin is, maar de wekelijkse stijging van de prijs van GLD en de enorme trade volumes zeggen wat anders. Zelfs een poll door de tegenstanders van GLD draaide op een fiasco. Men beweerde dat de coin geen steun geniet en de Poll liet zien dat bijna 50% GLD Liked. Ik denk eerlijk gezegd dat we GLDCoin onderschatten, terwijl wij ons focussen op andere hyped up coins.
Ach, al die altcoins zijn een pot nat. Je hebt niet veel nodig om de Litecoin git-repo te forken, naam te veranderen, een paar parameters (block reward, target block time, enz...) aan te passen en je eigen altcoin te maken. Vrijwel geen enkele altcoin biedt echte innovatie of een andere goede reden waarom de coin beter is dan BTC of LTC. GLD is net zo. Nieuw logo, nieuwe naam, paar parameters aanpassen, compileren en gaan! Ik kan zo wel 15-20 altcoins noemen.

Momenteel heeft GLD een network hashrate van 15 MHash/s volgens coinchoose.com, waarvan 6.5 Mhash/s gehuurd is! (bron: http://www.gldtalk.org/index.php?topic=44.0). Ter vergelijking: LTC heeft momenteel 19 GHash/s, dus 1000x zoveel. Daadwerkelijk populaire altcoins hebben een stuk meer hashpower dan GLD, bijvoorbeeld FTC (810 MHash/s), DGC (650 MHash/s) & WDC (470 MHash/s).

GLD heeft momenteel een aardige prijs op de Cryptsy exhange, da's waar. Maar zelfs dan is het nog niet de moeite waard om te minen boven andere coins (zie coinchoose wederom) omdat de difficulty te hoog is. Weer een probleem van kleine altcoins, difficulty-attacks. Een grote miner mikt zijn rigs even op een bepaalde altcoin vlak voor een difficulty retarget en de coin zit vast op een veel te hoge difficulty voor lange tijd omdat er niet genoeg hashpower is. GLD lijkt in dezelfde situatie te zitten.

De prijs van GLD op Cryptsy is puur speculatief. Er zijn geen merchants die GLD accepteren en er mined praktisch niemand (als iemand een 51% attack wil uitvoeren is dat erg makkelijk nu).

En uiteindelijk: Wat voegt de coin nou precies toe dat BTC of LTC (of FTC, CNC, WDC, BQC, BTB, DGC, RYC, HYC, PXC, SXC, PWC, AMC, NVC, PPC, YAC, GMC, enz...) niet al bieden? Een "leuke naam" is het enige argument dat supporters geven. En ik kan zelf ook niets anders bedenken.

Al die altcoins zijn geinig om te proberen te minen tijdens de launch (snel een boel binnenhalen) en om wat mee te speculeren (buy high, sell low, toch?). Maar laten we ze vooral niet te serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Het is grappig hoe LTC door velen geen alt coin meer genoemd wordt.
Ik was bij de launch van ltc en in het begin was het gewoon een typisch pump en dump coin.
Na een maand zakte de prijs enorm en ben ik ermee gekapt.

Tijd zal alleen maar tonen of een coin wat wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Wrd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:13:
Het is grappig hoe LTC door velen geen alt coin meer genoemd wordt.
Ik was bij de launch van ltc en in het begin was het gewoon een typisch pump en dump coin.
Na een maand zakte de prijs enorm en ben ik ermee gekapt.

Tijd zal alleen maar tonen of een coin wat wordt of niet.
Het is zeker een Alt-coin, gezien er maar 1 opper-coin is, maar het is wel net als BTC een coin die ondertussen 10tallen keer doorgekopieerd is, terwijl het zelf geen copie is gezien het de eerste scrupt coin was, zoals btc de eerste sha256 coin is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Defineer kopie.
alt coins zijn direct/indirect een kopie van bitcoin met wat aanpassingen aan de parameters en wat kleine features. Een ander hashing algoritme is geen grote change.

Ik ben zelf een programmeur en weet hoe simpel het is om zoiets aan te passen.
Bijv:
met sha 265 is het in code

String value = "some value";
String hash = Hasher.sha(256, value);

Met scrypt doe je dan:
String hash = Hasher.scrypt(value);

Met md5 doe je dan:
String hash = Hasher.md5(value);

Met whirlpool doe je dan:
String hash = Hasher.whirlpool(value);

etc.

Uiteraard zal de Hasher aangepast moeten worden op ondersteunde hash algoritmes, daar zijn kant en klare libraries voor.

Dat een coin voor het eerst een specifieke algoritme gebruik maakt het niet automatisch een goede coin.
Dat bitcoin zo uniek is komt niet omdat het de eerste sha256 coin is, het komt omdat bitcoin de eerste cryptocoin is.

Hoe goed altcoins het doen komt door de mooie marketing praatjes, community support en publiekelijke acceptatie. Eigenlijk precies hetzelfde als bij bitcoin.

Uiteindelijk zal niet de beste coin het overleven maar de best maatschappelijk geaccepteerde coin.
Vergelijkbaar met de hele gedoe omtrent VHS en betamax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Dat een coin voor het eerst een specifieke algoritme gebruik maakt het niet automatisch een goede coin.
Volgens mij heb ik dat ook niemand zien beweren...

Het is wel degelijk wat nieuws, net als een auto altijd een auto is maar het type SUV (scrypt) wel nieuw was een tijdje terug ook al is dat ook gewoon een auto (cryptocoin).

Daarbij denk ik dat het draagvlak voor scrypt-based coins groter wordt omdat daar nog geen ASIC's voor zijn, dat geeft scrypt-based coins imho een voordeel op sha256 (heb ik al maanden niet gemined omdat sha256 coins vrijwel allemaal onderaan staan kwa profitability).

Ik zou trouwens coinchoose afraden en coinwarz aanraden, simpelweg omdat je niet weet met welke getallen coinchoose precies bepaald welke rendabler is omdat je daar jouw exacte mhash en khash niet in kan vullen...

Als ik de getallen bekijk lijkt het of coinchoose ook gewoon 1khash (script) = 1mhash (sha256) rekent wat niet correct is. Gezien ik ongeveer 1.15khash per 1 mhash kan halen...

[ Voor 62% gewijzigd door watercoolertje op 14-06-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

watercoolertje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:43:
[...]
Volgens mij heb ik dat ook niemand zien beweren...
Ik heb ook niet gezegd dat iemand dat beweerd heeft :)
Het is wel degelijk wat nieuws, net als een auto altijd een auto is maar het type SUV (scrypt) wel nieuw was een tijdje terug ook al is dat ook gewoon een auto (cryptocoin).
We gaan de auto vergelijking in :)
Het is maar net hoe belangrijk je de hash algoritme ziet in zulke vergelijkingen.
Ik zie het zelf niet als een andere model/type auto, maar meer als een andere motor.

Dus in plaats van een benzine motor (sha256) een elektro motor (scrypt).
Dat is het verschil ineens veel minder.

Je zou zelf zover kunnen gaan dat je de vergelijking gaat trekken op de vloermatten van de auto >:)

Als programmeur zijnde heb ik een goed idee hoe zulke applicaties opgebouwd zijn en maakt een hashing algoritme een zeer klein en essentieel onderdeel van het geheel. Maar het is heel makkelijk om aan te passen waardoor het in mijn optiek nog steeds een kopie is van bitcoin.

De enige wat scrypt interessant maakt zijn de gevolgen die het heeft op miners.

Dus mijn houding:
Als programmeur: Het is allemaal hetzelfde met wat tweakjes hier en daar
Als miner: Gaan voor scrypt omdat sha256 niet rendable is door asics (met als uitzondering de BFL Japeleno die nog ergens in een sorteercentrum in Chicago zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Als ik via http://www.bitcoinx.com/profit/ even snel een berekening maak, heb je met de huidige koers en difficulty een 5 GH/s Bitcoin Miner van Butterfly Labs er toch al binnen zo'n 20 dagen uitverdiend en daarna verdien je zo'n $15 per dag er mee.

De mensen die die dingen dus nu nog uitgeleverd krijgen, hebben zeker geen slechte deal gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik er een maand of 3 bijna 1 had gekocht, maar het toch niet helemaal aandurfde (stom, want toen waren ze nog maar de helft van de huidige prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

Pusherman_ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:52:
Als ik via http://www.bitcoinx.com/profit/ even snel een berekening maak, heb je met de huidige koers en difficulty een 5 GH/s Bitcoin Miner van Butterfly Labs er toch al binnen zo'n 20 dagen uitverdiend en daarna verdien je zo'n $15 per dag er mee.

De mensen die die dingen dus nu nog uitgeleverd krijgen, hebben zeker geen slechte deal gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik er een maand of 3 bijna 1 had gekocht, maar het toch niet helemaal aandurfde (stom, want toen waren ze nog maar de helft van de huidige prijs).
Helaas gaat dat voor mij niet op.
Ik heb het in bitcoins betaald.
Kostte me 18 btc |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Pff.. Ik heb echt het geluk dat ik al 1,5 week in pools aan het minen ben waar luck onder de 100% ligt :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd wat de wisselkoers van BTC gaat doen als binnen een 3-tal maanden alle ASIC's MASAAL uitgeleverd gaan worden.

Zonder te willen flamen, kan ik slechts 1 scenario bedenken: de koers gaat ontzettend hard dalen.
Er is namelijk een enorme aanbod van BTC's, terwijl de vraag gelijk blijft of zelfs afneemt.
Dit zou ook betekenen dat wie recent in ASIC's heeft geïnvesteerd zijn ROI ziet kelderen en mogelijk zelfs nooit haalt..Zo geloof ik niet dat met de steeds sneller stijgende difficulty een usb miner van ~2BTC die +- 300khash/s doet nog interessant is.

Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
sloth schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:05:
Zonder te willen flamen, kan ik slechts 1 scenario bedenken: de koers gaat ontzettend hard dalen.
Er is namelijk een enorme aanbod van BTC's, terwijl de vraag gelijk blijft of zelfs afneemt.
De difficulty past zich vanzelf aan naarmate de hashrate hoger wordt.
Het aanbod van bitcoins zal daardoor ongeveer gelijk blijven. Het verschil is dat nu de ASIC miners relatief meer BTC zullen krijgen en dat verschuift enkel de macht. Als het betekent dat er een kleinere groep macht krijgt over het aanbod, dan kunnen ze dat manipuleren in hun voordeel (door bijvoorbeeld het aanbod te verkleinen)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ik ben vooral benieuwd wat de wisselkoers van BTC gaat doen als binnen een 3-tal maanden alle ASIC's MASAAL uitgeleverd gaan worden.

Dit zou ook betekenen dat wie recent in ASIC's heeft geïnvesteerd zijn ROI ziet kelderen en mogelijk zelfs nooit haalt..Zo geloof ik niet dat met de steeds sneller stijgende difficulty een usb miner van ~2BTC die +- 300khash/s doet nog interessant is.

Hoe zien jullie dit?
Aanbod van BTCs uit nieuw geminede blocks blijft gelijk, 25 BTC per 10 minuten ongeveer, of 3600 BTC per dag. Als de hashrate toeneemt zal dit tijdelijk wat hoger liggen, maar iedere ~2000 blocks wordt de difficulty aangepast. Dat betekent dat het na een plotselinge boost in hashrate minder dan 2 weken duurt voordat de difficulty weer op de juiste waarde zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Rannasha schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:51:
[...]

Aanbod van BTCs uit nieuw geminede blocks blijft gelijk, 25 BTC per 10 minuten ongeveer, of 3600 BTC per dag. Als de hashrate toeneemt zal dit tijdelijk wat hoger liggen, maar iedere ~2000 blocks wordt de difficulty aangepast. Dat betekent dat het na een plotselinge boost in hashrate minder dan 2 weken duurt voordat de difficulty weer op de juiste waarde zit.
Het gaat momenteel wel iets harder dan 2 weken, over 2 dagen springen we alweer naar 18.8 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Waar haal je vandaan dat er dan MASSALE uitleveringen gaan komen?

Hoe zien jullie dit?
Ik denk wel dat de koers gaat dalen, maar niet doordat er meer BTC's bijkomen (zie tussenposts over difficulty etc). Maar meer doordat minen minder (voor de gemiddelde persoon) interessant wordt, waardoor je nog maar een aantal miners zal hebben na verloop van tijd en die paar miners die krijgen dus alle nieuwe BTC.
Ik denk dat BTC nu zo populair is/was omdat je in principe gewoon je computer een maand aan kon laten staan en je kreeg BTC, dus de BTC's werden massaal verkregen en gedragen.

Als de BTC's niet meer massaal verkregen worden, dan denk ik dat er heel groot stuk draagvlak bij het grote publiek wegvalt (het is niet meer leuk om te minen) en daarmee dus ook een grote onderkant van de markt. Traden zal het imho maar tot zo lang volhouden want als ik iets voor 18 BTC kan kopen en ik moet euro's tegen BTC inwisselen (want er valt niets meer "gratis" te minen) dan is het enkel nog maar een extra stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Gomez12 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:51:
Ik denk wel dat de koers gaat dalen, maar niet doordat er meer BTC's bijkomen (zie tussenposts over difficulty etc). Maar meer doordat minen minder (voor de gemiddelde persoon) interessant wordt, waardoor je nog maar een aantal miners zal hebben na verloop van tijd en die paar miners die krijgen dus alle nieuwe BTC.
Ik denk dat BTC nu zo populair is/was omdat je in principe gewoon je computer een maand aan kon laten staan en je kreeg BTC, dus de BTC's werden massaal verkregen en gedragen.

Als de BTC's niet meer massaal verkregen worden, dan denk ik dat er heel groot stuk draagvlak bij het grote publiek wegvalt (het is niet meer leuk om te minen) en daarmee dus ook een grote onderkant van de markt. Traden zal het imho maar tot zo lang volhouden want als ik iets voor 18 BTC kan kopen en ik moet euro's tegen BTC inwisselen (want er valt niets meer "gratis" te minen) dan is het enkel nog maar een extra stap.
In dat geval zouden altcoins dus populairder moeten worden. Dan zouden er dus bijvoorbeeld meer Litecoins gemined gaan worden, want de meeste willen hun hardware liever niet stil laten staan. Overigens denk ik dat de Bitcoin zijn weg wel weer zal vinden, toen iedereen van CPU naar GPU en een deel van GPU naar FPGA was er ook weinig aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-08-2021
geweldig om te zien dat mijn jalapeno lekker aan het minen is, ik heb vorig jaar augustus besteld, ik bood hem aan voor 1500 euro, kwam ik er gisteren achter dat de jalapeno voor 4400 euro te koop staat, en geloof me de 1500 euro is hij zeker waard dit bedrag zal binnen 5 maanden zeker weten gemined worden al dan niet eerder, de evt. potentiele koper moet wel heel erg veel spijt gaan krijgen, ik hou hem lekker zelf aangezien bij een nieuwer model je een trade in kan doen,

[ Voor 9% gewijzigd door Hippievogel op 16-06-2013 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippievogel schreef op zondag 16 juni 2013 @ 05:10:
geweldig om te zien dat mijn jalapeno lekker aan het minen is, ik heb vorig jaar augustus besteld, ik bood hem aan voor 1500 euro, kwam ik er gisteren achter dat de jalapeno voor 4400 euro te koop staat, en geloof me de 1500 euro is hij zeker waard dit bedrag zal binnen 5 maanden zeker weten gemined worden al dan niet eerder, de evt. potentiele koper moet wel heel erg veel spijt gaan krijgen, ik hou hem lekker zelf aangezien bij een nieuwer model je een trade in kan doen,
Die trade-ins zijn ook maar raar. Voordat je je kosten eruit hebt ruil je de boel alweer in voor een sneller model, waar dan weer hetzelfde verhaal geldt. Zo kom je natuurlijk nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Mooi stuk in de Financial Times over wat voor soort figuren je in het bitcoin wereldje tegenkomt.

http://www.ft.com/intl/cm...-00144feab7de.html#slide0

A growing band of young evangelists believe the virtual currency Bitcoin is the economic future. But how long before regulation catches up with them?

Ik laat het oordeel aan de lezer over.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hij doet toch maar 5gh/s ? Met de huidige jumps in diff zit je over enkele maanden met pijn en moeite nog 1btc per maand eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gomez12 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:51:
[...]

Waar haal je vandaan dat er dan MASSALE uitleveringen gaan komen?

[...]

Dit is een voorbeeld van een group buy (en zo zijn er tientallen andere op bitcointalk) van losse Avalon chips die 282Mh/ per stuk doen. Alleen al in deze groupbuy gaat het om 50k chips.
In totaal gaat het al snel om meerdere 100 000'en verkochte chips. De levertijd van orders die nu besteld worden is +- 10 weken. Dan komt er nog een aantal weken tijd bij om deze te assembleren, en je krijgt een enorme stijging van de totale netwerk hashrate op ongeveer hetzelfde ogenblik, wat dan ook weer de difficulty sterk doet toenemen.
Hierbij vergeet ik nog even alle andere commerciële bedrijven die ASIC miners produceren en nog tig orders moeten uitleveren (BFL, KnCMiner, ...).

Wat de waarde en wisselkoers $/BTC betreft ga ik er er van uit dat de huidige wisselkoers voornamelijk tot stand komt op basis van vraag en aanbod.
De afgelopen tijd is er een sterke vraag naar BTC geweest. Alle Avalon chips/ ASIC miners dienen namelijk in BTC betaald te worden.
Wanneer echter deze zijn uitgeleverd en gaan minen gaat het aanbod aan BTC op de markt toenemen. Je wil immers zo snel mogelijk je investering gaan terugverdienen.
Aan de vraagkant voorspel ik eerder een stagnering of een daling naar BTC, doordat alle 'average joe's' hun ROI naar beneden zien gaan. Ook zie/lees ik niet zo veel grote veranderingen in bv. het aantal winkels waar je met BTC kan betalen, een toename van exchanges, ...

Ik volg het rustig op en zie eerder kansen in het kopen van enkele BTC's binnen enkele maanden. Indien bovenstaande redenering klopt zou de prijs dan sterk gedaald moeten zijn, en op langere termijn zie ik de prijs wel weer toenemen als een aantal variabelen meezitten :)

[ Voor 5% gewijzigd door sloth op 16-06-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
De nieuwste aflevering is uit: Let’s Talk Bitcoin! Episode 16 - Making History
Website: http://letstalkbitcoin.com/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Ik vind het raar dat ik de mijne dan nog niet heb ontvangen. Ik heb de mijne ergens eind juni of begin juli vorig jaar betaald.. :(

Als ik hem nu zou ontvangen heb ik het geld binnen 20 dagen terug. Maarja, het zal wel een paar maanden duren nog voordat ik hem heb. Tegen die tijd duurt het mogelijk 100 dagen voordat ik het geld terug heb verdient... Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

heb je wel een keer ingelogd en ben je accoord gegaan met de nieuwe specs?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

nieuwe difficulty very soon, nu nog 2 blokken.
bitminter heeft last van een ddos

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
wanneer heb je betaald een order geeft je geen voorrang op andere zodra je betaald hebt vanaf die dag is je order. betalen is een valid order, als jij een order zet die je niet betaalt of later dan geldt de dag van betaling als orderdag(betaal). ik vind het maar raar dat je zegt ergens eind juni of begin juli, het zou kunnen dat je het niet zo belangerijk vind maar ergens klinkt ergens toch vaag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
Zondag 16 juni 2013 17:53
BookmarkQuote
Zenomyscu

ik word hier een beetje kots misselijk van er is GEEN ENKELE INVESTERINGSMAATSCHAPPIJ, bank of whatever, waar jij sneller je geld terug hebt en btw je apparaat is nu ipv van 149 279 waard.
Je hebt al 120 dollar vooruitgang geboekt en dat in een jaar tijd,

cough cough , those greedy peoples,

zolang jij meer verdient dan dat jij van de bank krijgt mondje SHUT

[ Voor 11% gewijzigd door Hippievogel op 17-06-2013 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippievogel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 06:04:
BookmarkQuote
Zenomyscu

eigenlijk word ik hier een beetje kots misselijk van er is GEEN ENKELE INVESTERINGSMAATSCHAPPIJ, bank of whatever, waar jij sneller je geld terug hebt, en btw, je apparaat is nu ipv van 149 279 waard, je hebt al 120 dollar vooruitgang geboekt en dat in een jaar tijd,

Ik kan hier maar weinig chocola van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
ik bedoel camacha, het is toch van de gekke dat er zulke greedy mensen zijn, leven en laten leven. wees eens blij dat je de financiele bankensector kan veranderen, een mens is ook nooit tevreden.=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippievogel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 06:09:
ik bedoel camacha, het is toch van de gekke dat er zulke greedy mensen zijn, leven en laten leven. wees eens blij dat je de financiele bankensector kan veranderen, een mens is ook nooit tevreden.=
Ik heb werkelijk waar geen idee waar je op doelt en wat je precies bedoelt. Je manier van uitdrukking is ietwat cryptisch :)

Edit: ah, jouw edit maakt wat meer duidelijk. Het lijkt me een legitieme zorg, toch? Zeker in een markt waar het eerder of later krijgen van je product best een financieel verschil maakt lijkt me zijn opmerking niet te ver gezocht. Het rendement van een bank heeft daar niet veel mee te maken. Om hem nu te beschuldigen van hebzucht terwijl jullie beiden aan het minen zijn lijkt me wat vreemd :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
nou het is simpel als ik een product bestel of een investering doe waarmee ik het eerste jaar het product al kan terug verdienen dan ben ik gewoon tevreden, de persoon in kwestie is een van de zoveel honderden/duizenden pump 'n' dump volk minen , verkopen klaar, ze zien geen enkel nut van bitcoins en de ECHTE waarde erachter, het is meer dan een valuta het is een levensstijl, mensen moeten eens snappen dat dit systeem is gemaakt om de burger nou eens als bankier te laten fungeren, heb jij eens gezien hoeveel euro ik moet betalen als ik 100 euro wil overmaken naar indonesie of amerika, 7 euro ben ik al kwijt ongeacht het bedrag. doe ik het met bitcoin dan ben ik klaar voor minder dan 1/100 van dat bedrag. bitcoin is wat skype was voor de vaste telefoon, om naar het buitenland te bellen en nog veel meer.

de jalapeno kost nu 274 dollar bij de fabrikant, vorig jaar nog maar 149. meer dan 50% winst binnen een jaar kom op zeg,

[ Voor 7% gewijzigd door Hippievogel op 17-06-2013 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippievogel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 06:27:
nou het is simpel als ik een product bestel of een investering doe waarmee ik het eerste jaar het product al kan terug verdienen dan ben ik gewoon tevreden, de persoon in kwestie is een van de zoveel honderden/duizenden pump 'n' dump volk minen , verkopen klaar, ze zien geen enkel nut van bitcoins en de ECHTE waarde erachter, het is meer dan een valuta het is een levensstijl, mensen moeten eens snappen dat dit systeem is gemaakt om de burger nou eens als bankier te laten fungeren, heb jij eens gezien hoeveel euro ik moet betalen als ik 100 euro wil overmaken naar indonesie of amerika, 7 euro ben ik al kwijt ongeacht het bedrag. doe ik het met bitcoin dan ben ik klaar voor minder dan 1/1000 van dat bedrag. bitcoin is wat skype was voor de vaste telefoon, om naar het buitenland te bellen en nog veel meer.
Het is natuurlijk prachtig dat je allerlei idealistische redenen hebt om aan de Bitcoin te gaan - al zal de eigen portemonnee vast ook tellen ;) - je kunt moeilijk van anderen verwachten dat ze precies om die redenen meedoen. Dat is juist het punt van een financieel systeem; dat mensen er hun eigen dingen om hun eigen redenen mee kunnen doen.

Het is een beetje raar om iemand zo te veroordelen - als wat je zegt over een ander al klopt. Misschien is het beter als iedereen zich op zijn eigen redenen en motivatie richt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
en dan ook deze zin.

Geweldig, : Misschien is het beter als iedereen zich op zijn eigen redenen en motivatie richt precies

deze zin weerspiegelt het huidige kapitalisme, als ik mijn geld maar krijg, who cares de rest? snap je nou waarom ik hier zo een hekel aan heb? leven en laten leven, niet who cares de rest, Keywords:samenleving?, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippievogel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:28:
en dan ook deze zin.

Geweldig, : Misschien is het beter als iedereen zich op zijn eigen redenen en motivatie richt precies

deze zin weerspiegelt het huidige kapitalisme, als ik mijn geld maar krijg, who cares de rest? snap je nou waarom ik hier zo een hekel aan heb? leven en laten leven, niet who cares de rest, Keywords:samenleving?, anyone?
Je leest wederom allerlei intenties in teksten die er nooit gestaan hebben. Als je steeds allerlei zaken verzint of zelf invult valt er geen fatsoenlijke discussie te voeren.

Maar goed. leven en laten leven is toch precies hetzelfde? Dat betekent anderen niet voorschrijven hoe ze moeten leven of denken en dat is precies wat ik bedoelde. Dat is totaal wat anders dan zonder mededogen voor anderen je eigen plan trekken.

O ja, een vriendelijke tip: let op je spelling, zinsopbouw en interpunctie. Dat maakt je verhaal een stuk leesbaarder en begrijpelijker :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Hippievogel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 06:27:
de persoon in kwestie is een van de zoveel honderden/duizenden pump 'n' dump volk minen , verkopen klaar, ze zien geen enkel nut van bitcoins en de ECHTE waarde erachter, het is meer dan een valuta het is een levensstijl,
...
Je begrijpt toch wel dat je de honderdduizenden pump 'n dump mensen nodig hebt? Anders kan je BTC gelijk opdoeken omdat het niet genoeg draagvlak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Hippievogel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 06:04:
BookmarkQuote
Zenomyscu

ik word hier een beetje kots misselijk van er is GEEN ENKELE INVESTERINGSMAATSCHAPPIJ, bank of whatever, waar jij sneller je geld terug hebt en btw je apparaat is nu ipv van 149 279 waard.
Je hebt al 120 dollar vooruitgang geboekt en dat in een jaar tijd,

zolang jij meer verdient dan dat jij van de bank krijgt mondje SHUT
Dat kan wel zo zijn, maar ik heb hem besteld (net als duizenden anderen) in de veronderstelling de apparaten vorig jaar te ontvangen en dus veel te minen. Als dat dan niet gebeurd en ik nu langer moet minen om hetzelfde te verdienen vind ik dat erg jammer. Heeft niks met greedy people te maken. Als je niet krijgt wat beloofd is, is dat gewoon jammer. Iedereen zou zoiets jammer vinden.

Om te zeggen je verdient meer dan bij een bank dus moet je mond houden is zoiets zeggen als je verdient meer dan modaal dus als je er op achteruit gaat moet je je mond houden. Ik hoor vaak zat dat mensen zeggen dat een rijk iemand alles moet delen omdat hij dat toch niet nodig heeft (hij is rijk dus hij mag niet zeuren). Als je dan vraagt of ze hun geld zouden delen als ze een miljoen gewonnen hadden is het antwoord nee. Oh oh wat is het makkelijk om op een ander te zeiken. Vaak zijn die personen in de zelfde situatie geen haar beter (enkeling uitgezonderd). Als je er op achteruit gaat, in welke categorie dan ook, mag je daar best wat van zeggen of op zijn minst van balen. Mensen kunnen het gewoon echt niet hebben als een ander het net iets beter heeft, daar word ik kotsmisselijk van.

Ik ben zeer enthousiast als het gaat om Bitcoin en heb menig persoon uitgelegd wat het precies inhoud en wat de voordelen er van zijn. Bitcoin heeft mensen zoals ik nodig om uberhaupt te kunnen bestaan. Bitcoin zal nooit, maar dan ook nooit, groot worden zonder mensen die enthousiast zijn. Of het nu gaat om enthousiasme omtrent het concept van Bitcoin of de mogelijkheid om er wat geld mee te verdienen maakt niet uit. Je hebt die mensen nodig om het netwerk populairder te maken. Als je een aantal posts terug kijkt kun je zien hoeveel werk ik in mijn installatie heb gestoken. Daar zit echt uren werk in. Dat geld zal ik waarschijnlijk nooit terugverdienen. Ik had beter kunnen gaan werken. Dat doe ik niet omdat ik het prachtig vind zo'n systeem te bouwen en omdat ik het concept van Bitcoins ook prachtig vind. Ik vind het geweldig om mijn investering terug te verdienen, maar als ik realistisch ben is die kans gewoon klein.

Beetje sneu om iemand greedy te noemen als die persoon er gewoon van baalt erop achteruit te gaan :+ . Overigens ben ik nog steeds tevreden met het apparaat als ik die zou krijgen, daar gaat het ook helemaal niet om. Daarnaast verkoop ik niet alle bitcoins. Ik ben denk ik een van de weinige mensen die bitcoins gebruikt om nieuwe hardware te kopen. Niet gelijk oordelen en kijk ook eens in de spiegel aub.

[ Voor 46% gewijzigd door Zenomyscus op 17-06-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
Je hebt iedere dag 'hopelijk' te eten en woont in Nederland, niet zo zeuren als je erop achteruitgaat. Ik bedoel de machine is al 120 dollar duurder geworden, hoezo achteruitgaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Hippievogel op 17-06-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
iedere straatmuzikant die ik zie krijgt 0,50 eurocent van mij een ritje door amsterdam kost mij zo een euro of 3 a 4. Wisselgeld geef ik zo zonder probleem aan een straatmuzikant, krantenverkoper.

Zolang ik het goed heb waarom mogen andere die het een stuk minder hebben er dan ook niet van genieten?

[ Voor 26% gewijzigd door Hippievogel op 17-06-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippievogel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:48:
Zolang ik het goed heb waarom mogen andere die het een stuk minder hebben er dan ook niet van genieten?
Ik stuur je mijn bankrekeningnummer wel, want ik heb definitietechnisch een stuk minder. Of is dat niet de bedoeling?

Maar goed, je wilt duidelijk alleen je eigen standpunt begrijpen. Het is prettig dat van tevoren te weten, dan hadden we ons bovenstaande kunnen besparen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Hippievogel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:48:
iedere straatmuzikant die ik zie krijgt 0,50 eurocent van mij een ritje door amsterdam kost mij zo een euro of 3 a 4. Wisselgeld geef ik zo zonder probleem aan een straatmuzikant, krantenverkoper.

Wat probeer je nou te bereiken? Probeer je te zeggen dat de rest van ons een schande is voor de maatschappij omdat we niet al ons geld weggeven aan anderen? Of ben je boos dat we uberhaupt durven genieten van ons welverdiende geld? Ik wil graag mensen helpen, sterker nog ik ben voorzitter van de projectgroep van vrijwilligersorganisatie Helping Hands, dus daar zal het zeker niet aan liggen. Is het zo erg dat ik blij ben met het geld dat ik heb waar ik zelf voor gewerkt heb en hier gewoonweg van geniet? Ik ken ook genoeg mensen die prima kunnen werken maar lekker genieten van een uitkering. Is dat dan de bedoeling? Of moeten werkende mensen zoals ik dat gewoon accepteren en al het geld wat ik heb weggeven aan willekeurige mensen? Die het misschien wel opmaken aan drugs, drank of sigaretten? Wat is het toch makkelijk iemand te bekritiseren omdat die persoon misschien geen 50 cent aan een straatmuzikant geeft. Ik heb werkelijk waar medelijden met u. Wat zal uw leven toch vreselijk zijn met al die mensen om u heen die wel kunnen genieten van hetgeen ze zelf voor gewerkt hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima wat u doet voor de medemens. Maar om nou anderen te bekritiseren omdat zij dat mogelijk niet doen, of niet in de mate waarin u dat doet, is gewoon niet fair.

Volgens mij valt er geen zinnige discussie met u te praten. Ik zal daarom de slimste zijn en u maar gewoon negeren verder. We raken ook wel erg offtopic zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
Tegen die tijd duurt het mogelijk 100 dagen voordat ik het geld terug heb verdient... Beetje jammer.

Het ging mij om deze zin het feit dat je zit te jammeren zegt genoeg.
Dit heeft niks met welverdiend geld te maken.Sommige mensen zeggen dat ze hard gewerkt hebben terwijl ze 100 andere laten werken.

De term welverdiend en hard werken is subjectief. Wie zegt dat ik niet geniet van mij geld;)ik kan genieten als een ander geniet, hebzuchtige greedy mensen die alleen maar uit zijn op absurde winst en het vervolgens opmaken voor eigen genot, bleh.

Mensen zouden eens wat meer moeten delen en alles in een beter perspectief moeten zien(oh en btw krantenverkopers geef ik meestal wat te eten aangezien die aan de drugs zijn)

Laat ik een voorbeeld geven Donald trump en Elon Musk allebei schathemeltje rijk, donald gun ik het niet, Elon wel. Waarom ga dat maar eens googlen. De een is 'n chique huisjesmelker/hotelmelker die een boeing 747 voor trips gebruikt en andere absurd dure dingen koopt om van zijn ''welverdiende'' centen te kunnen genieten en de ander is bezig om de wereld te redden/verbeteren.

Maar laten we ophouden, geniet van je ''welverdiend'' geld en stop met jammeren als je meer dan 100% ROI op jaarbasis hebt, vorig BFL product had je recht op een trade-in, bewaar je bitcoins en misschien zijn ze 500 dollar waard volgend jaar. Begrijp me niet verkeerd, kapitalisme is goed tot op een bepaalde hoogte maar het moet niet zo zijn dat er mensen niet te eten hebben. 99% van al het geld bezit minder dan 1% van de wereldbevolking en hier laat ik het bij.

ON topic alstublaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
http://bfl.ptz.ro/ ik kan nog steeds niet begrijpen waarom je zegt ergens eind juni of begin juli?

[ Voor 3% gewijzigd door Hippievogel op 18-06-2013 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
camacha waarschijnlijk heb je een 3d printer dus het zal wel meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippievogel schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:04:
camacha waarschijnlijk heb je een 3d printer dus het zal wel meevallen
Sorry, wat zal wel meevallen en wat heeft een 3D-printer daarmee te maken?

Modbreak:Ga nu niet nog meer reacties uitlokken...

[ Voor 77% gewijzigd door Lustucru op 18-06-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Modbreak:De discussie mag best gevoerd worden maar niet _hier_ in dit topic. Terug naar het onderwerp zelf.

@Hippievogel: de tekst onder het topic staat er niet voor niets als je als laatste gereageerd hebt in een topic. Meerdere berichten van dezelfde person recht onder elkaar willen we niet zien: daar is de editknop voor uitgevonden.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.