Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

incama schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:39:
[...]

Dan maak je gebruik van een escrow service. Bijdeweg, oplichting is een ding van alle tijden en staat los van currencies of mogelijkheden die een website biedt. Wettelijk kun je je indekken.
dat je je wettelijk kan indekken betekent niet dat je dan geen gezeik gaat krijgen
stel tweakers.net implementeerd bitcoins en zorgt ervoor dat je escrow service X moet gebruiken
escrow service X blijkt een lang lopende oplichter te zijn en gaat ervandoor met duizenden bitcoins, waaronder een aantal van meerdere tweakers
die tweakers kunnen dan heel goed naar tweakers.net stappen en zeggen "hey, maar jullie hebben ervoor gezorgd dat wij die escrow service gebruiken, zorgen jullie er maar voor dat wij onze coins terug krijgen"
wettelijk gezien zal tweakers.net geen enkele verantwoording af hoeven te leggen, maar dat betekent niet dat er een aantal tweakers erg boos zijn, waarschijnlijk zitten er nog wel een paar tussen die er iets mee gaan doen

dat soort risico's krijg je als je dat soort dingen in de V&A gaat stoppen
meer dan een extra hokje "bitcoin" als geaccepteerde betalings mogelijkheid om aan te vinken als verkoper zal het niet komen op tweakers V&A gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 12:02
godofal schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:57:
[...]

dat je je wettelijk kan indekken betekent niet dat je dan geen gezeik gaat krijgen
stel tweakers.net implementeerd bitcoins en zorgt ervoor dat je escrow service X moet gebruiken
escrow service X blijkt een lang lopende oplichter te zijn en gaat ervandoor met duizenden bitcoins, waaronder een aantal van meerdere tweakers
die tweakers kunnen dan heel goed naar tweakers.net stappen en zeggen "hey, maar jullie hebben ervoor gezorgd dat wij die escrow service gebruiken, zorgen jullie er maar voor dat wij onze coins terug krijgen"
wettelijk gezien zal tweakers.net geen enkele verantwoording af hoeven te leggen, maar dat betekent niet dat er een aantal tweakers erg boos zijn, waarschijnlijk zitten er nog wel een paar tussen die er iets mee gaan doen

dat soort risico's krijg je als je dat soort dingen in de V&A gaat stoppen
meer dan een extra hokje "bitcoin" als geaccepteerde betalings mogelijkheid om aan te vinken als verkoper zal het niet komen op tweakers V&A gok ik
Da's waar, maar ik zie niet dat er meer of minder "gezeik" zal komen dan nu al het geval is. Een knopje "Ik accepteer bitcoins" zou al wel een stap zijn in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
incama schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:01:
[...]
Da's waar, maar ik zie niet dat er meer of minder "gezeik" zal komen dan nu al het geval is. Een knopje "Ik accepteer bitcoins" zou al wel een stap zijn in de goede richting.
Tja, laat het eerst maar eens wat maturen voordat mensen er moeite in gaan stoppen, BTC zit momenteel heel erg in een twijfelfase of het wel gaat overleven of dat binnenkort de quick-cash eruit gaan stappen en over gaan stappen op de volgende cryptocoin (of andere hype).

BTC is een half jaar geleden de hemel ingepompt (na ongeveer 7 of 8 jaar op max 20 dollar gestaan te hebben), dat oppompen kan veel sneller weer deflaten.

Imho als je echt geloofde in het concept achter BTC dan had je 8 jaar de tijd gehad (toen het nog enigszins stabiel was) om het te implementeren, het nu te gaan implementeren terwijl het momenteel enkel een get-rich-quick spelletje is lijkt mij een beetje voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

Gomez12 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:58:
[...]

Tja, laat het eerst maar eens wat maturen voordat mensen er moeite in gaan stoppen, BTC zit momenteel heel erg in een twijfelfase of het wel gaat overleven of dat binnenkort de quick-cash eruit gaan stappen en over gaan stappen op de volgende cryptocoin (of andere hype).

BTC is een half jaar geleden de hemel ingepompt (na ongeveer 7 of 8 jaar op max 20 dollar gestaan te hebben), dat oppompen kan veel sneller weer deflaten.

Imho als je echt geloofde in het concept achter BTC dan had je 8 jaar de tijd gehad (toen het nog enigszins stabiel was) om het te implementeren, het nu te gaan implementeren terwijl het momenteel enkel een get-rich-quick spelletje is lijkt mij een beetje voorbarig.
:? 8 jaar? Bitcoin bestaat pas sinds 2009 dus ongeveer 4 jaar en de eerste 2 jaar was het niks waard.

Afbeeldingslocatie: http://leaksource.files.wordpress.com/2013/03/price-history-of-bitcoin.png
EDIT: plaatje is om te laten zien dat btc helemaal niet stabiel is geweest; zie de prijs in 2011.

Ik zie het persoonlijk niet meer zo snel richting de 20 dollar gaan, imho juist omdat er veel meer mensen mee bezig zijn en er in geinvesteerd hebben. Wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 28-05-2013 22:37 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gws24 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:34:
[...]
:? 8 jaar? Bitcoin bestaat pas sinds 2009 dus ongeveer 4 jaar en de eerste 2 jaar was het niks waard.
Ooops, iets te enthousiast bij bitcoincharts de instellingen gelezen en niet naar de grafiek gekeken ;)
EDIT: plaatje is om te laten zien dat btc helemaal niet stabiel is geweest; zie de prijs in 2011.
Dat is allemaal gerommel in de marge hooguit wellicht een teken dat zelfs 20 dollar nog te hoog is voor de "werkende" koers van BTC.
Jouw grafiek gaat maar tot 60...
Ik zie het persoonlijk niet meer zo snel richting de 20 dollar gaan, imho juist omdat er veel meer mensen mee bezig zijn en er in geinvesteerd hebben. Wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren natuurlijk.
Persoonlijk denk ik dat er heel erg veel mensen bezig zijn met te laat instappen in get-rich-quick schemes en dat iedereen maar hosanna blijft schreeuwen omdat anders de bubbel barst en zij geld verliezen.
De hele stijging is puur kunstmatig gedaan met tig botjes, daar zit helemaal geen ondergrond aan. Op het moment dat de mensen achter de botjes besluiten om de botjes in te zetten om te verkopen dan voorzie ik simpelweg een keiharde val (Want er zit namelijk niets substantieels onder)
BTC is enkel waard wat de gek ervoor geeft, niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Gomez12 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:07:
[...]

Persoonlijk denk ik dat er heel erg veel mensen bezig zijn met te laat instappen in get-rich-quick schemes en dat iedereen maar hosanna blijft schreeuwen omdat anders de bubbel barst en zij geld verliezen.
De hele stijging is puur kunstmatig gedaan met tig botjes, daar zit helemaal geen ondergrond aan. Op het moment dat de mensen achter de botjes besluiten om de botjes in te zetten om te verkopen dan voorzie ik simpelweg een keiharde val (Want er zit namelijk niets substantieels onder)
met die laatste zin sla je de spijker op z'n kop
maar wat zorgt ervoor dat dat niet geld voor een euro/dollar of zelfs goud/zilver?
lang verhaal kort: helemaal níks

waarde word bepaald door wat mensen ervoor over hebben (oftewel; wat de gek ervoor geeft)
de enige dingen die altijd waarde zullen hebben is de basis: voedsel, water en zuurstof. gezien het niet echt veel moeite kost om genoeg te produceren van het eerste, het tweede ook makkelijk te krijgen is en het derde gewoon gratis, zullen mensen tijd overhebben voor andere dingen: de luxe en gemakzucht

wat iemand vervolgens over heeft voor die luxe verschilt per persoon; de ene heeft liever een bank en de volgende liever comfortabele schoenen
zowel voor banken als schoenen zijn er genoeg "gekken" dus blijft dat altijd wel redelijk stabiele waarde hebben
een euro, een muntsoort, heeft maar tijdelijk genoeg "gekken" die er waarde aan hechten; de gulden is bijvoorbeeld niet meer geaccepteerd door genoeg "gekken" om een geldig betaalmiddel te zijn
en een bitcoin is hetzelfde; nu zijn er een hoop gekken die er een hoop euro's voor geven, in de toekomst mischien meer of minder, maar het is maar tijdelijk. ik gok iig dat over 1000 jaar we iets compleet anders hebben dan euros en bitcoins, als we al valuta zoals we die nu kennen hebben

de waarde van alles behalve eerste levensbehoeftes komt neer op dat ene principe: wat de gek ervoor geeft, bij sommige dingen zijn er alleen meer gekken dan bij anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:07:
[
Prijs komt tot stand daar waar vraag en aanbod samenkomen.

Aanbod is redelijk stabiel, slechts 3600 nieuwe bitcoins per dag erbij, en zelfs gelimiteerd, maximaal 21 miljoen bitcoins in het jaar 2140.
Vraag kan exponentieel toenemen, aangezien er wereldwijd 7 miljard mensen zijn en er verhoudingsgewijs slechts een handjevol mensen nu al bitcoins hebben.

Het is nog steeds 'geek money' en zelfs minder dan dat, want hoeveel tweakers hebben al bitcoins?

Lijkt mij dat de prijs eerder zal stijgen dan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Daarbij ben ik ook zeer benieuwd wat de rol van altercoins gaat worden. In hoeverre blijven die munten overeind? De toekomst zal het leren maar vooralsnog denk ik dat er weinig zal veranderen of MTGOX moet LTC gaan accepteren. Dan verwacht ik toch echt een boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik ben voor de gein ook eens begonnen met Bitcoin.

De Bitcoin-qt app is geinstalleerd maar is al de hele nacht bezig met synchroniseren. Hoort dat zo lang te duren?

Daarnaast heb ik CGMiner geinstalleerd, en me aangemeld bij een mining pool.
So far, so good, maar CGMiner lijkt weinig tot niets te doen. Moet Bitcoin-qt eerst klaar zijn met syncen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Nee dat hoeft niet. CGminer staat los van de Bitcoin-qt app. De laatste is simpelweg een eigen portomonee (wallet) met een persoonlijk adres waar je die bitcoins kan opslaan en versturen/ontvangen.

Als CGminer niets doet klopt er iets niet. dat kan je allemaal configureren met cgminer.conf een JSON formaat tekstbestandje. Als je het toch eens wil uitoroberen kan je ook beginnen met iets simpelers zoals bitminter.com. Die leveren gewoon een javascript miner mee en dat is klikken en minen! ;) succes!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
McKaamos schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:19:

De Bitcoin-qt app is geinstalleerd maar is al de hele nacht bezig met synchroniseren. Hoort dat zo lang te duren?

So far, so good, maar CGMiner lijkt weinig tot niets te doen. Moet Bitcoin-qt eerst klaar zijn met syncen?
Ja, dat duurt lang. Je bent wat laat zeg maar, dus hij moet de hele blockchain nog binnen harken :). Nee, CGMINER staat los van de Bitcoin-qt app.

Als je een wat meer visuele interface voor CGMINER wilt, ik ben bezig met Anubisapp. Een webinterface voor CGMINER die je makkelijk laat zien wat je miner en gpu's doen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9uaF3yqh.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4JIflbih.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7DimTfNh.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3lzvaH9h.png

Download de early development versie

note: Geen garanties, het is nog verre van een stable release. Feedback altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Leuk, bedankt voor het delen Tristan!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Petje72 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:15:
Er is niets dubieus of illegaal aan de Bitcoin. En zo veel geld zal het niet kosten om het te implementeren, juist een site/community als Tweakers zou vooruitstrevend moeten zijn op dit gebied en juist zoiets als de Bitcoin als één van de eerste implementeren op een goede manier.
Dit   Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nKSKWBl.gif

Is er ergens een ideeënbus of kan er een poll gemaakt worden voor zoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door Jace / TBL op 29-05-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
(dubbel, kan weg)

[ Voor 93% gewijzigd door Jace / TBL op 29-05-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
McKaamos schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:19:

Ik heb een poosje geleden een korte tutorial geschreven over hoe cgminer werkt. Ik heb hem geschreven voor litecoin, maar het aanpassen spreekt voor zich. minen met cgminer.
Tristan schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:35:
[...]

Ja, dat duurt lang. Je bent wat laat zeg maar, dus hij moet de hele blockchain nog binnen harken :). Nee, CGMINER staat los van de Bitcoin-qt app.

Als je een wat meer visuele interface voor CGMINER wilt, ik ben bezig met Anubisapp. Een webinterface voor CGMINER die je makkelijk laat zien wat je miner en gpu's doen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

note: Geen garanties, het is nog verre van een stable release. Feedback altijd welkom!
Ziet er gaaf uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Modbreak:Wat is er niet duidelijk aan Inkoopacties niet toegestaan?

[ Voor 144% gewijzigd door Lustucru op 29-05-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
knip

[ Voor 97% gewijzigd door Lustucru op 29-05-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:32:
[...]

Wat zijn de ROI van die dingen? Over hoeveel maanden praten we en hoeveel BTC verdien je er mee met de huidige diff?
Ik ben zelf niet zo thuis in minen en dit is een eerste stap.
En ik wil wel graag zo een usb asicminer hebben. :)

Ga hem waarschijnlijk aan een raspberry pi koppelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Matter op 29-05-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 12:02
[...]

Wat zijn de ROI van die dingen? Over hoeveel maanden praten we en hoeveel BTC verdien je er mee met de huidige diff?
Lijkt mij dat zulks informatie al ruim verkrijgbaar is. Of wil je alle informatie voorgekauwen hebben? Beetje zoeken in de beschikbare info lijkt me wel voorstandig voordat je investeert, of niet?

edit: Ik stoor mij aan zulke reacties (no pun taken), dus mijn reactie kan nogal bot overkomen, is niet de bedoeling. Het is gewoon erg moeilijk aan zulks apparatuur te komen als eenling, vandaar deze actie. De calculaties en afwegingen mag je zelf doen.

[ Voor 22% gewijzigd door incama op 29-05-2013 19:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhvt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2023
[...]

knip Deze dingen gebruiken bijna niets. Lijkt me leuk om er meerdere op te stellen in energiezuinige formatie.

[ Voor 51% gewijzigd door Lustucru op 29-05-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

ROI van die dingen is ergens rond de nul komma nul, aantal maanden is ergens rond oneindig. etc.

Die usb-dingen koop je niet voor de ROI, dat zeggen de makers zelf al. Die koop je omdat je BTC wilt ondersteunen en uitdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
*knip*

[ Voor 131% gewijzigd door Lustucru op 29-05-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

tomic schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:35:
Nee dat hoeft niet. CGminer staat los van de Bitcoin-qt app. De laatste is simpelweg een eigen portomonee (wallet) met een persoonlijk adres waar je die bitcoins kan opslaan en versturen/ontvangen.

Als CGminer niets doet klopt er iets niet. dat kan je allemaal configureren met cgminer.conf een JSON formaat tekstbestandje. Als je het toch eens wil uitoroberen kan je ook beginnen met iets simpelers zoals bitminter.com. Die leveren gewoon een javascript miner mee en dat is klikken en minen! ;) succes!
Tristan schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:35:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Cyleo schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:46:
[...]

Ik heb een poosje geleden een korte tutorial geschreven over hoe cgminer werkt. Ik heb hem geschreven voor litecoin, maar het aanpassen spreekt voor zich. minen met cgminer.

[...]

Ziet er gaaf uit zeg!
Heren (of dames), hartelijk dank voor deze input :)

Na wat diep onderzoek ben ik er echter achter gekomen dat GPU mining niet gaat op mijn desktop.
Ik heb wel een Radeon HD4670 in m'n PC zitten, maar ik draai nogsteeds WinXP Pro x64, en blijkbaar werkt dat voor geen meter samen met OpenCL e.d.
Zowel met GUIMiner als CGMiner gaat m'n systeem compleet op z'n bek, loopt blauw aan en kotst z'n memoryinhoud over de harddisk heen.

Daarom had ik dus CGMiner in NoGPU mode draaien, en bij gebrek aan een FPGA miner op de USB poort, doettie dan dus niks, want CPU mining ondersteunt CGMiner niet.

Dus als iemand nog een gouden tip heeft om het wel fatsoenlijk werkend te maken, graag.
Tot die tijd zal ik eens wat onderzoek doen hoe ik alsnog CPU mining kan toepassen.
Ik weet dat het niet rendabel is, maar het gaat me om het moment vooral om het uitproberen, just for kicks.

Edit:
Inmiddels heb ik Bitminter eens uitgeprobeerd en die lijkt prima te werken.
Beide cores van m'n Athlon64 X2 3800EE aan het werk gezet en ik haal op z'n best tegen de 250Khps.
Ik gok dat dat vrij redelijk is voor deze CPU en ik laat m maar eens een tijdje draaien, eens zien wat dat doet :P

Denk dat ik in de nabije toekomst sowieso een andere PC nodig heb, liefst iets met Win7/8 er op oid. Dit beestje wordt een beetje oud :P

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 29-05-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Je wilt vast geen mail van mij ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Lustucru op 30-05-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Lustucru schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:06:
[...]
Om dat maar meteen de kop in te drukken: inkoopakties onder de vlag van tweakers is een absolute no-go. Hou het er maar op dat we er in het verleden zulke ervaringen mee hebben opgedaan dat sommige crewleden acuut hoofdpijn krijgen bij het lezen van het woord inkoopaktie alleen al. ;)

Meer informatie: Inkoopacties niet toegestaan
Einde herhaling dienstmededeling

En als de prijs van een inkoopactie inclusief een al dan niet begrijpelijke marge is dan begint het gedonder al voor de aktie begonnen is.

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 30-05-2013 00:50 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Ik vraag me af welke hardware de Tweakers NL ASIC team op BTC Guild draait.
Dat is geen enkele Avalon denk ik, die doen 60-70 GH/s. Maar 36 GH/s is niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Gomez12 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:11:
[...]

ROI van die dingen is ergens rond de nul komma nul, aantal maanden is ergens rond oneindig. etc.

Die usb-dingen koop je niet voor de ROI, dat zeggen de makers zelf al. Die koop je omdat je BTC wilt ondersteunen en uitdragen.
Ik zou dat ook zeggen als maker. Zoveel mogelijk marge erop verdienen en de kopers kunnen uitlachen omdat het niet rendabel is. Als ze bitcoin echt een warm hart toedragen hadden ze het ook voor 0.5 btc kunnen verkopen exclusief verzendkosten. (Disclaimer: ik heb geen idee hoeveel de productie kosten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Mee eens, zo'n USB miner is gewoon geldklopperij voor 2BTC. De enigste die er geld aan verdienen zijn zij. Kan je beter het geld stoppen in een graka waar je ook nog mee kan gamen. ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:28

watercoolertje

Untertitel

Terryb47 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:22:
Mee eens, zo'n USB miner is gewoon geldklopperij voor 2BTC. De enigste die er geld aan verdienen zijn zij. Kan je beter het geld stoppen in een graka waar je ook nog mee kan gamen. ;)
En zijn waarde veel meer behoudt juist doordat die eigenlijk voor games is gemaakt en daar gewoon vraag naar is door de normale consument...

Enige nadeel is het stroomverbruik...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wrd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:43:
[...]

Ik zou dat ook zeggen als maker. Zoveel mogelijk marge erop verdienen en de kopers kunnen uitlachen omdat het niet rendabel is. Als ze bitcoin echt een warm hart toedragen hadden ze het ook voor 0.5 btc kunnen verkopen exclusief verzendkosten. (Disclaimer: ik heb geen idee hoeveel de productie kosten zijn)
Slaat dan werkelijk waar nergens op. Wie betaald er in godsnaam 2+BTC voor iets wat gewoon direct weggegooid geld is.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

het is toch heel simpel? ze bieden een product aan, vragen een bepaalde prijs en stellen wat voorwaarden en de kopers bepalen wel of ze het wel of niet kopen
dat er een hoop mensen zeggen "jamaar, 2BTC is pure geldklopperij" maakt hun echt niet uit; als ze verkopen dan verkopen ze, verkopen ze niet dan zal de prijs wel zakken (of ze gebruiken ze vervolgens zelf)

je ziet het zo vaak zo veel gebeuren dat er gewoon een ondeugdelijk/te duur product gemaakt word en dat iedereen er over zeikt hoe slecht het wel niet is, maar vervolgens verkoopt het wel als een gek
recent voorbeeld: de laatste simcity; nog geen positief woord gehoord erover maar EA heeft er dikke winst mee gemaakt

het is simpelweg een zaak van vraag en aanbod, het basisprincipe van alle handel.
meningen en de algemene opinie zijn factors die de vraag beinvloeden, maar duidelijk niet bepalend voor het succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
Gomez12 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:11:

Ik zou graag willen zien waar je die informatie vandaan hebt ;)

(Want dat is echt dikke onzin..)

Als je je coins sneller wilt terugverdienen kun je momenteel idd beter een wat snellere ASIC kopen (omdat die die per GH/s uiteraard goedkoper zijn), maar unprofitable zijn ze niet..
Wat denk je wat een GPU kost qua stroom? Tevens zit je met de gigantische hoeveelheid warmte die je af moet voeren (lekker in de zomer..), lawaai, meer onderhoud nodig.. niet onbelangrijk om mee te wegen in de vergelijking ;)

Maargoed, als ik zou minen zou ik ook mooi alle vormen van ASIC's de grond in trappen.
Hoe meer mensen je ervan kunt weerhouden om te minen, hoe lager de difficulty blijft, en hoe meer je zelf over houdt.. ;(
*Niet persoonlijk bedoeld hoor :P

Edit:
Zie hier wat piccies van USB miners... dat koop je echt niet even 'voor de lol' hoor :P
*Nu had die 2e wel goedkoper een Block Erupter Blade kunnen kopen maargoed :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JzzPloyl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s0dzfQ3.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door SmiGueL op 31-05-2013 18:59 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr House
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05-2023
Ben jij de SmiGueL van Bitcointalk.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Met de huidige BTC mining difficulty zou je er 6 maanden over doen mbt ROI. Gezien de ASIC's binnen die periode a redelijk geleverd kunnen worden zal dat langer worden.

De voordelen zijn duidelijk, maar datzelfde geld voor ASIC miners.
Nog een bijkomend voordeel is dat deze USB miners nu al geleverd worden.

Je zal voor jezelf moeten nagaan of het het investeren waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 12:24
Onder het mom het is al een aantal keer geopperd; Wie zou er mee willen schrijven aan, of een begin willen maken met een altcoin/cryptocurrency topic gericht op minen, en traden via de bekende indexen? (Vircurex/BTCe/BTer/Crypsy etc.)

Dit blijft toch het bitcoin topic, en de alt coins springen nu de grond uit. Het lijkt mij wel een idee om iig de altcoins, en het minen ervan in een ander topic te gooien met een geupdate TS. (Verschil Scrypt vs SHA etc.), met dan een aantal topicstarters, zodat de info vrij simpel door de verschillende TSers geupdate kan worden.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Biersteker schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:55:
Onder het mom het is al een aantal keer geopperd; Wie zou er mee willen schrijven aan, of een begin willen maken met een altcoin/cryptocurrency topic gericht op minen, en traden via de bekende indexen? (Vircurex/BTCe/BTer/Crypsy etc.)

Dit blijft toch het bitcoin topic, en de alt coins springen nu de grond uit. Het lijkt mij wel een idee om iig de altcoins, en het minen ervan in een ander topic te gooien met een geupdate TS. (Verschil Scrypt vs SHA etc.), met dan een aantal topicstarters, zodat de info vrij simpel door de verschillende TSers geupdate kan worden.
* Tristan meld zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
zeadope schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:53:
Met de huidige BTC mining difficulty zou je er 6 maanden over doen mbt ROI.
Uit gaan van de huidige difficulty is hopeloos optimistisch...

Een grafiekje vanaf maart qua difficulty, dus in die tijd is de difficulty al +/- 300% gestegen... Dan moet er wel heel wat gebeuren als die over 6 maanden gelijk moet blijven...
Afbeeldingslocatie: http://www.bitcoinx.com/charts1/chart_large_lin_90d.png

Of over iets langere tijd
Afbeeldingslocatie: http://www.bitcoinx.com/charts1/chart_large_lin.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

McKaamos schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:25:
[...]

[...]

[...]

Heren (of dames), hartelijk dank voor deze input :)

...
Tot die tijd zal ik eens wat onderzoek doen hoe ik alsnog CPU mining kan toepassen.
Ik weet dat het niet rendabel is, maar het gaat me om het moment vooral om het uitproberen, just for kicks.

Edit:
Inmiddels heb ik Bitminter eens uitgeprobeerd en die lijkt prima te werken.
Beide cores van m'n Athlon64 X2 3800EE aan het werk gezet en ik haal op z'n best tegen de 250Khps.
Ik gok dat dat vrij redelijk is voor deze CPU en ik laat m maar eens een tijdje draaien, eens zien wat dat doet :P
Ok, goed om te horen dat je met bitminter CPU kan minen. 250kh's is hetzelfde als .... als..... tja... als een slak die een intercity wil bijbenen.... Ik doe met twee videokaartjes bijvoorbeeld 1 GH'sec...

Niet om op te scheppen, maar cpu minen is zonde vd stroom (dat is 0,0004 gh'sec)
Je 48xx ATI kaart doet misschien 90 Mh'sec, wat ook echt niets op zal leveren. Als je een week 24/7, non-stop mined heb je daarna ฿0.03 wat gelijk staat aan ongeveer 3,5 dollar.

Maar het blijft leuk om te proberen. :) dat ben ik wel met je eens. :*)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
M-Day: Start Using mBTC as Standard Denomination?

Topic: https://bitcointalk.org/index.php?topic=220322.0

Afbeeldingslocatie: http://zinodaur.com/mday.png
Now that Bitcoin's price is (relatively speaking) stable and shows no signs of any major decline in the near future, I think it is time to take a look at how we measure it. At the current price of ~$130, BTC is a little awkward to work with: If I wanted to buy something for $3.99 in Bitcoin, I'd have to pay ฿0.03069. That's an unattractive way of pricing things.

If, however, we made m฿ the default "denomination of reference" a few things would happen:
  • Prices would be easier to work with, ฿0.03069 would become m฿30.69. Much better (note the precision is the same).
  • Bitcoin's exchange rate would be (seem) more attractive to newcomers. Many of which find $130 questionable because they don't understand the market.
  • Newcomers wouldn't keep asking about why there are only 21,000,000 units, since there would obviously be 21,000,000,000. Plenty for now.
What do you think?
mBTC bekt minder lekker, maar dat hoeft niet uit te maken. Je kunt het tegen je vrienden noemen wat je wil.
Zolang je overal maar grotere getallen ziet en de prijs in Euro's of Dollars goedkoper lijkt.

[ Voor 57% gewijzigd door rickiii op 30-05-2013 23:50 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

tomic schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:29:
[...]

Ok, goed om te horen dat je met bitminter CPU kan minen. 250kh's is hetzelfde als .... als..... tja... als een slak die een intercity wil bijbenen.... Ik doe met twee videokaartjes bijvoorbeeld 1 GH'sec...

Niet om op te scheppen, maar cpu minen is zonde vd stroom (dat is 0,0004 gh'sec)
Je 48xx ATI kaart doet misschien 90 Mh'sec, wat ook echt niets op zal leveren. Als je een week 24/7, non-stop mined heb je daarna ฿0.03 wat gelijk staat aan ongeveer 3,5 dollar.

Maar het blijft leuk om te proberen. :) dat ben ik wel met je eens. :*)
Haha, ja, astronomische getallen ;) Ooit ben ik rijk :P

Nee, ik steek op dit moment hooguit m'n kleine teen in de poel. Als er een andere desktop komt met een recenter OS er op, ga ik misschien wel gekker doen, maar dat zit er op het moment gewoon niet in.

Ik doe het echt om eens te proeven aan het hele Bitcoin gebeuren. Het klinkt allemaal wel interessant.
In het verleden deed ik b.v. ook wel mee aan de RC5 challenges van Distributed.net. Gewoon puur voor de fun en het kijken naar grafiekjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
rickiii schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:48:
M-Day: Start Using mBTC as Standard Denomination?

Topic: https://bitcointalk.org/index.php?topic=220322.0

[afbeelding]

[...]

mBTC bekt minder lekker, maar dat hoeft niet uit te maken. Je kunt het tegen je vrienden noemen wat je wil.
Zolang je overal maar grotere getallen ziet en de prijs in Euro's of Dollars goedkoper lijkt.
Tja, weet niet wat ik hier van moeten vinden.. handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Ik snap niet dat dit uberhaupt een discussie is omdat er allang aan gedacht is.
Zelfs in de bitcoin client kan je kiezen of het in BTC, mBTC en µBTC staat.

In de spreektaal kan je ook gewoon kiezen hoe je iets zegt. In de hardeschijf wereld spreken we ondertussen ook van TerraBytes/GigaBytes en niet in Bytes. Wat het meest praktisch is zal gewoon gebruikt worden.

Bij het verkoop van snoepjes is het niet vreemd als het in µBTC staat maar bij de autodealer is het dan ook niet vreemd als het in BTC staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Wrd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:04:
Ik snap niet dat dit uberhaupt een discussie is omdat er allang aan gedacht is.
Ik denk dat dit meer bedoeld is als publiciteitsstunt voor de mensen die dit nog niet weten of gewoon nog geen tijd hebben genomen om hun software aan te passen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Gomez12 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:10:
[...]

Uit gaan van de huidige difficulty is hopeloos optimistisch...

Een grafiekje vanaf maart qua difficulty, dus in die tijd is de difficulty al +/- 300% gestegen... Dan moet er wel heel wat gebeuren als die over 6 maanden gelijk moet blijven...
[afbeelding]

Of over iets langere tijd
[afbeelding]
Dat probeerde ik ook subtiel aan te geven in de volgende zin. Maar bedankt voor de extra input om het te verduidelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:11

BlueTooth76

Let the sun shine!

Welke altcoins worden hier het meest gemined? Ik zit tot m'n nek in de PhenixCoins nu :P

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
BlueTooth76 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:07:
Welke altcoins worden hier het meest gemined? Ik zit tot m'n nek in de PhenixCoins nu :P
geen :P puur bitcoins voorlopig :)

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door Rupie op 03-06-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
Ik mine nu Litecoins (LTC) met een AMD 5770, gem 120KH/s. Op zich leuk maar het zet geen zoden aan de dijk, ding verbruikt redelijk wat stroom, maakt herrie, warmte.. Ik laat hem draaien puur voor de leukigheid, hij staat in de kelder dus geen last van de herrie.

Voor BTC heb ik nu een USB Erupter besteld (krijg ik binnen een week of 2 binnen denk ik) en die ga ik op de mijn Raspberry Pi aansluiten. Zo heb ik minimaal stroomverbruik en BTC berekenen tegen 300MH/s (± 0,0149 BTC per dag tegen huidige difficulty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

LTC/NVC gewoon omdat die steevast boven BTC staan kwa profitability. Scheelt meestal maar 5 tot 10% meer, maarja meer = meer toch) :)

Sowieso neig ik voor altcoins vooral naar 'scypt' als ik sha-256 wil blijven doen zou ik enkel BTC minen...

Van het weekend mijn 2de miner volledig vervangen van andere hardware (naja 1 GPU hergebruikt maar die wordt later deze week ook vervangen). Alles watergecooled en ik zoek nog een manier om de warmte direct naar buiten af te voeren (ik heb beschikking over een gat in de muur van 120mm ongeveer) :)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ZjCysBupr2M/UaxnLyYqdwI/AAAAAAAAF_4/JIUK6ku66ug/w1129-h847-no/20130602_162457_HDR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-kvMff211HHw/UaxnJjEmFuI/AAAAAAAAF_w/zawCsIR6Kig/w1129-h847-no/20130602_162508_HDR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-wnZPM0r4bQg/UaxnHTDBnsI/AAAAAAAAF_o/RuWX2VS4SPA/w635-h847-no/20130602_162519_HDR.jpg

Heeft nadat ik de laatste HD6950 eruit heb dan 3x watergekoelde HD5870 (niet in CF want het is een nvidia chipset :S).

Zit nu ongeveer op 2600khash wat ik waarschijnlijk op kan rekken naar 3000khash maar dan stop ik met bij kopen :D

[ Voor 55% gewijzigd door watercoolertje op 03-06-2013 13:25 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst wat litecoins gemined, gewoon via de interface. Schiet niet op via de CPU trouwens, zat op een NL'se litecoin pool en het is wel leuk om te zien dat de toppers toch wel een paar litecoin per dag kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
  • Laatst online: 22-02 22:28
Waarom is het promoten van een meeting omtrent Bitcoin spam?
Hoe meer mensen hoe meer vreugde zeg ik altijd dus ik snap niet waarom dit verwijderd wordt.
Het is toch geen spam link die ik plaats?

[ Voor 12% gewijzigd door Grouver op 04-06-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Ik denk dat je er beter een apart topic voor opent als je een meeting wil organiseren onder Tweakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

Grouver schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:16:
Waarom is het promoten van een meeting omtrent Bitcoin spam?
Hoe meer mensen hoe meer vreugde zeg ik altijd dus ik snap niet waarom dit verwijderd wordt.
Het is toch geen spam link die ik plaats?
Dit was een beetje een grensgeval maar ik heb wel een topic report gedaan. Dit vooral omdat het logo van een bepaalde website nogal groot in de post stond en het vooral een aankondiging van die website was. Mocht je nou zelf een zin hebben geplaatst met een linkje naar die website dan was er denk ik niks aan de hand geweest. Nu voelde het gewoon spammerig aan ook al was het niet zo bedoeld. Mocht je de precieze reden willen weten moet je even Rupie contacteren.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
@watercoolertje: Leuk gedaan die mining rig van jou. Gebruik je nu de outlet van de wasdroger om de warmte naar buiten te sluizen? Of zie ik dat verkeerd?

Ik gebruik zelf nu ook 2x HD5870. Heb maar een mATX bord dus ik kan op dit moment maar 2 kaarten er in prikken. Deze: http://tweakers.net/pricewatch/309497/msi-z77a-g43.html. Zit te kijken of ik nog een aantal PCI-E x1 naar x16 risers kan aanschaffen, voor 4 GPU's. Maar ze lijken bijna overal uitverkocht te zijn.
Er is wel een DIY tutorial op het internet te vinden om een x16-x16 te converteren naar een molex powered x1-x16 :Y). Maar heb liever gelijk een goede.

Voor de mensen die het nog niet weten, er is een Nederlandse groupbuy bezig bij bitcointalk.org voor de Klondike K1/K16 ASIC miners. Het zit nu in het stadium van het aankopen van chips. Over een paar dagen gaat de bestelling de deur uit.
Ik dacht dat het toepasselijk zou zijn voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

zeadope schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:46:
@watercoolertje: Leuk gedaan die mining rig van jou. Gebruik je nu de outlet van de wasdroger om de warmte naar buiten te sluizen? Of zie ik dat verkeerd?
Ja :P ik was zelf niet en droog dus ook niet...

Ga daar nog een echte afzuiger-fan voor halen en dan een soort trechter er op zodat ie de lucht door het complete rad trekt (met nog 3 fans op het rad om extra veel lucht erdoor te douwen). Door 2 PC samen ongeveer 1.6kw te laten trekken wordt het best onaangenaam warm binnen dus dit leek mij een mooie manier om warmte in 1 klap weg te voeren...

Het rare is op dit moment houd 1 (140mm) fan 2xHD5870 en een AMD 6-core cpu cool genoeg :D Misschien dat dat gat sowieso door de tocht een aardige airflow heeft, want mijn andere PC heb ik toch echt 3x120mm fans nodig om iets vergelijkbaars te koelen (HD6990+i5 3570k)...

Kijk ff bij vraag en aanbod voor die risers, ook op marktplaats heb ik ze voorbij zien komen (1x naar 16x met molex).

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 06-06-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Laatst online: 14:23
zeadope schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:46:

Ik gebruik zelf nu ook 2x HD5870. Heb maar een mATX bord dus ik kan op dit moment maar 2 kaarten er in prikken. Deze: http://tweakers.net/pricewatch/309497/msi-z77a-g43.html. Zit te kijken of ik nog een aantal PCI-E x1 naar x16 risers kan aanschaffen, voor 4 GPU's. Maar ze lijken bijna overal uitverkocht te zijn.
Er is wel een DIY tutorial op het internet te vinden om een x16-x16 te converteren naar een molex powered x1-x16 :Y). Maar heb liever gelijk een goede.

Voor de mensen die het nog niet weten, er is een Nederlandse groupbuy bezig bij bitcointalk.org voor de Klondike K1/K16 ASIC miners. Het zit nu in het stadium van het aankopen van chips. Over een paar dagen gaat de bestelling de deur uit.
Ik dacht dat het toepasselijk zou zijn voor dit topic.
Bedankt voor de tip. Nu maar hopen dat die persoon geen scammer is en weet wat die doet :) _/-\o_

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

boombes schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:24:
[...]

Bedankt voor de tip. Nu maar hopen dat die persoon geen scammer is en weet wat die doet :) _/-\o_
linkje voor de lazy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Ik heb ook maar besteld, wil toch graag meedoen als miner.
En GPU mining is nu definitief voorbij.

De difficulty is net met 28% gestegen.

Bitcoin difficulty

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Matter op 06-06-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
@boombes: Geen probleem.

Ik heb zelf 16 chips voor een K16 via de TS in de groupbuy besteld. Ik moet alleen even nog BTC overmaken.

GPU mining is inderdaad zowat voorbij (zie post hierboven - diff 15.6M :| ) voor BTC. Maar LTC en andere scrypt kunnen nog een tijdje mee. Totdat daar weer een omzeiling wordt gevonden zodat ASIC ook scrypt kan miner.

[ Voor 6% gewijzigd door uname -r op 06-06-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

zeadope schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:25:
@boombes: Geen probleem.

Ik heb zelf 16 chips voor een K16 via de TS in de groupbuy besteld. Ik moet alleen even nog BTC overmaken.

GPU mining is inderdaad zowat voorbij voor BTC. Maar LTC en andere scrypt kunnen nog een tijdje mee. Totdat daar weer een omzeiling wordt gevonden zodat ASIC ook scrypt kan miner.
Achja dan verzinnen ze weer wat nieuws, zolang er vraag is naar CPU/GPU only coins zullen die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
@watercoolertje: Nog bedankt voor de tip, zal even kijken of ze redelijk qua prijs zijn. Anders overweeg ik toch DIY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

ik ga wss ook wat chips bestellen, maar eerst even checken of ze betrouwbaar zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Laatst online: 14:23
Ik ga waarschijnlijk van allebei eentje bestellen maar ik weet nog steeds niet of dit helemaal te vertrouwen is... En vanavond gaan mijn btc miners maar om naar LTC als ik deze moeilijkheid zo zie steigen. Heeft iemand zin en tijd om samen met mij een LTC topic op te zetten met een goede handleiding en start topic?

*edit: weet iemand hoe je een PM stuurt op het bitcointalk forum ? of mag ik dat niet omdat ik net geregistreerd ben ?

[ Voor 16% gewijzigd door boombes op 06-06-2013 14:48 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

boombes schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:37:
*edit: weet iemand hoe je een PM stuurt op het bitcointalk forum ? of mag ik dat niet omdat ik net geregistreerd ben?
Ik ben er wel voor in :) Alleen vandaag wel erg druk mooiste zou zijn van het weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik ga waarschijnlijk van allebei eentje bestellen maar ik weet nog steeds niet of dit helemaal te vertrouwen is... En vanavond gaan mijn btc miners maar om naar LTC als ik deze moeilijkheid zo zie steigen. Heeft iemand zin en tijd om samen met mij een LTC topic op te zetten met een goede handleiding en start topic?

*edit: weet iemand hoe je een PM stuurt op het bitcointalk forum ? of mag ik dat niet omdat ik net geregistreerd ben ?
Ja, ik ben geinterseerd om samen een Topic voor LTC te schrijven.

Je moet eerst in het noob forum een post maken voordat je mag pm'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

De volgende diff kan al richting de 20 gaan, dan is het niet meer te doen. Maar omgerekend naar een normaal valuta zit je qua verdiensten alsnog hetzelfde.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

fynrd1 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:15:
[...]

De volgende diff kan al richting de 20 gaan, dan is het niet meer te doen. Maar omgerekend naar een normaal valuta zit je qua verdiensten alsnog hetzelfde.
Dat dacht ik ruim een jaar terug ook toen ik maar 0.5btc per dag verdiende, later werden die ineens 250 dollar waard :) Nu loop ik alsnog te ploeteren voor 0.1BTC per dag :P Dus tja ik zal zelden iemand aanraden te stoppen simpelweg omdat ik niet in de toekomst kan kijken...

[ Voor 9% gewijzigd door watercoolertje op 07-06-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Ik heb mijn USB Erupter nu draaien (windows Xp, cgminer 3.1.1.). Leuk ding.

Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/foto2-e1370594262858-270x360.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/usberupterwindowsxp-270x186.jpg

Plan is om hem straks op mijn Raspberry Pi te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:33:
Ik heb mijn USB Erupter nu draaien (windows Xp, cgminer 3.1.1.). Leuk ding.

[afbeelding]

[afbeelding]

Plan is om hem straks op mijn Raspberry Pi te laten draaien.
Waar heb je het besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Via iemand op bitcointalk.org. Effe zoeken en je zal het wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik vind het maar een waardeloos artikel dat al heel snel begrepen kan worden (is te merken aan de comments hier op tweakers), het is niet meer dan logisch dat als jij betaald word in iets anders dan fiat geld je alsnog inkomstenbelasting verschuldigd bent. Als ik klompen goud accepteer als betaling in mijn winkel moet ik toch ook gewoon alsnog btw afdragen etc. Wat precies is er hier nieuwswaardig?

[ Voor 13% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-06-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even serieus? Is bitcoin zelf delven nog aantrekkelijk? Ik denk namelijk aan de stroomkosten en heb het allemaal een beetje proberen in te lezen maar er zit toch weinig rendement op denk ik? Tenzij je gratis stroom hebt?

EDIT: Wacht ik lees dat GPU mining voorbij is? Ik heb een Q9550 die de hele dag idle staat eigenlijk maar wel aan, is bitcoinen daarop aantrekkelijk? 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:02:Wat precies is er hier nieuwswaardig?
in 't kort? niks
langere versie is dat een hoop bitcoin gebruikers nogal anarchistisch zijn en bitcoin zoiezo een wat shady uiterlijk heeft dankzij silkroad en de anonimiteit die mensen ermee associëren
daardoor denken/hopen een hoop mensen dat bitcoins niet belast (kunnen) worden, wat natuurlijk niet zo is en nu dus bevestigd door de overheid
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:06:
EDIT: Wacht ik lees dat GPU mining voorbij is? Ik heb een Q9550 die de hele dag idle staat eigenlijk maar wel aan, is bitcoinen daarop aantrekkelijk? 8)7
bitcoin minen is aantrekkelijk als je het leuk vind, je moet het zien als hobby waar je weinig/geen geld aan kwijt bent en mischien zelfs aan kan verdienen
bitcoins minen met een CPU is echt geen optie; dat is 100x erger als GPU minen (andere coins konden wel geloof ik, maar dat volg ik niet echt)
als je wilt gaan minen kan je het beste naar ASIC's gaan kijken, dat is de toekomst voor BTC mining

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HD4850 in me pc, met Artic cooling, ding wordt maximaal 69 graden... Alleen nu vraag ik me af hoeveel stroom (watt) meer ik ga gebruiken als ik ga minen, ipv dat me kaart altijd gewoon idle of niet veel doet, tijdens gewoon surfen enzo. Zou wel leuk zijn als die geld oplevert om de stroom te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Je zou een energiemeter tussen de stekker van je pc kunnen plaatsen. Dan kan je het zelf meten.
Voor ongeveer waardes kan je hier kijken: https://en.bitcoin.it/wik..._comparison#AMD_.28ATI.29
Of het waard is betwijfel ik. Jouw videokaart verbruikt relatief veel, voor wat van het minen terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 02:21:
Ik heb een HD4850 in me pc, met Artic cooling, ding wordt maximaal 69 graden... Alleen nu vraag ik me af hoeveel stroom (watt) meer ik ga gebruiken als ik ga minen, ipv dat me kaart altijd gewoon idle of niet veel doet, tijdens gewoon surfen enzo. Zou wel leuk zijn als die geld oplevert om de stroom te betalen ;)
Met de huidige koers en moeilijkheidsgraad doe je ongeveer $9~$10/m. De moeilijkheidsgraad gaat sowieso hard omhoog om de 11 dagen ongeveer dus veel ga je er niet aan overhouden. Als het je leuk lijkt om te doen, dan zou ik het gewoon doen. Voor een machiato met een lekker broodje ben je zo 2 maanden verder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

4850? zal tegen de 100 watt doen, full load? en 10 watt idle?
Dus 90 watt verschil, á 22cent per kWh is dat 170 euro per jaar bovenop de rest van je PC.

Als de schatting van fynrd1 klopt, heb je dus ongeveer 7á8 euro per maand verdienste, is 128 euro per jaar opbrengst tegen 170 euro kosten. Kortom, een verliespost van 42 euro per jaar.
En dan reken ik dus niet de lagere opbrengst door verhoogde difficulty die je gegarandeerd parten zal gaan spelen.

Verwaarloosbaar bedrag natuurlijk en prima als je zoiets als hobby wil gaan doen. Geen gek bedrag voor een hobby. Mijn hobbies zijn duurder iig :P

Edit:
Trouwens, hoe doen jullie het eigenlijk als je bitcoins om wil zetten in euro's?
Of gebruik je gewoon je bitcoins om ergens iets te kopen?

Niet dat ik nou zoveel bitcoins heb :+ Ben gewoon benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 08-06-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

McKaamos schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:28:
4850? zal tegen de 100 watt doen, full load? en 10 watt idle?
Dus 90 watt verschil, á 22cent per kWh is dat 170 euro per jaar bovenop de rest van je PC.

Als de schatting van fynrd1 klopt, heb je dus ongeveer 7á8 euro per maand verdienste, is 128 euro per jaar opbrengst tegen 170 euro kosten. Kortom, een verliespost van 42 euro per jaar.
En dan reken ik dus niet de lagere opbrengst door verhoogde difficulty die je gegarandeerd parten zal gaan spelen.

Verwaarloosbaar bedrag natuurlijk en prima als je zoiets als hobby wil gaan doen. Geen gek bedrag voor een hobby. Mijn hobbies zijn duurder iig :P

Edit:
Trouwens, hoe doen jullie het eigenlijk als je bitcoins om wil zetten in euro's?
Of gebruik je gewoon je bitcoins om ergens iets te kopen?

Niet dat ik nou zoveel bitcoins heb :+ Ben gewoon benieuwd.
Je hebt verschillende exchanges zoals bijvoorbeeld mtgox. Daar kan je btc verhandelen tegen euro's of dollars. Ik doe het zelf in euro's omdat anders een uitbetaling door mijn bank wordt geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:06:
Maar even serieus? Is bitcoin zelf delven nog aantrekkelijk? Ik denk namelijk aan de stroomkosten en heb het allemaal een beetje proberen in te lezen maar er zit toch weinig rendement op denk ik? Tenzij je gratis stroom hebt?
Kun jij stroom goedkoper kopen dan andere wereldburgers? BTC is een wereldwijd goed, en verschepen is gratis. Het enige wat telt zijn dus de lokale productiekosten. En ik heb wel een vermoeden: met 21% BTW plus energiebelasting op stroom kun je beter je geld direct in BTC's omzetten, in plaats van hier in Nederland minen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hmm. BTC zakt onder de $100 :-( $94 momenteel, ook LTC is $0.80 gezakt naar $2.2.
Geen ramp maar positief is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Net voor 69 euro p/stk bitcoins kunnen kopen.

Hopen dat ze maar weer omhoog gaan.

Wat een koersdaling... en dat nog wel op mijn verjaardag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

weeeeeeeeeeeeeeeeeeee :+

Afbeeldingslocatie: http://www.brainlesstales.com/images/misc/bitcoin-roller-coaster.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Sja, als je rekent dat BTC in de afgelopen 6 maanden van 20 euro naar dik over de 100 euro is gegaan (aldus bitcoinspot.nl), dan begrijp je ook wel dat die bubbel ergens een keer moet gaan knappen.

Nu is dus best een aardige tijd om te kopen. Daarmee drijf je de prijs weer op. Minder coins beschikbaar, dus de prijs gaat weer omhoog.

Plus dat het hele USB miner ding nu ook wel een deuk zal slaan in de waarde van btc. Tempo van het minen gaat weer flink omhoog, dus komen er meer coins beschikbaar en gaat de waarde omlaag.
Kwestie van even afwachten tot het met die dingen ook weer pittig wordt.
Dan knalt de prijs weer door het dak.

edit:
Doet me trouwens ook denken... De figuren die die USB miners breed beschikbaar hebben gemaakt en verkopen voor BTC, zullen hun coins ook wel om aan het zetten zijn naar traditionele valuta (leveranciers moeten ook betaald worden en accepteren vast geen BTC). Die pompen nu dus ook een hoop coins terug het netwerk in, waardoor de prijs ook weer inkakt.
Hoeveel hadden ze er gemaakt? 50K? 100K? van die USB pookjes? a 2BTC per stuk op pre-order? Das dus 1 tot 2ton BTC inkomsten, tegen de piek van de wisselkoers omgezet, is dat dus 2miljoen 20miljoen euro... Ka-ching!

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 09-06-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
McKaamos schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:20:
Sja, als je rekent dat BTC in de afgelopen 6 maanden van 20 euro naar dik over de 100 euro is gegaan (aldus bitcoinspot.nl), dan begrijp je ook wel dat die bubbel ergens een keer moet gaan knappen.

Nu is dus best een aardige tijd om te kopen. Daarmee drijf je de prijs weer op. Minder coins beschikbaar, dus de prijs gaat weer omhoog.

Plus dat het hele USB miner ding nu ook wel een deuk zal slaan in de waarde van btc. Tempo van het minen gaat weer flink omhoog, dus komen er meer coins beschikbaar en gaat de waarde omlaag.
Kwestie van even afwachten tot het met die dingen ook weer pittig wordt.
Dan knalt de prijs weer door het dak.

edit:
Doet me trouwens ook denken... De figuren die die USB miners breed beschikbaar hebben gemaakt en verkopen voor BTC, zullen hun coins ook wel om aan het zetten zijn naar traditionele valuta (leveranciers moeten ook betaald worden en accepteren vast geen BTC). Die pompen nu dus ook een hoop coins terug het netwerk in, waardoor de prijs ook weer inkakt.
Hoeveel hadden ze er gemaakt? 50K? 100K? van die USB pookjes? a 2BTC per stuk op pre-order? Das dus 1 tot 2ton BTC inkomsten, tegen de piek van de wisselkoers omgezet, is dat dus 2miljoen 20miljoen euro... Ka-ching!
Meer mining power is niet gelijk aan meer bitcoins per uur. Er komen nog steeds evenveel coins per uur beschikbaar, omdat de difficulty simpelweg omhoog gaat.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ah, ok, my bad.
Maar de rest van het verhaal gaat wel op, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

McKaamos schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:25:
Ah, ok, my bad.
Maar de rest van het verhaal gaat wel op, right?
niet echt; de drop is waarschijnlijk markt manipulatie, niet omdat het vertrouwen weg is
je zegt het zelf al; als je nu koopt kan je winst maken als het weer omhoog gaat

en de USB miners zullen echt geen ~250 dollar per stuk kosten om te maken, het zou me zelfs verbazen als ze meer dan 100 dollar/stuk kosten
de 2BTC prijs is zo hoog voor situaties zoals deze en omdat ze die dingen niet perse hoeven te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Maar een omzet van 20miljoen met een paar chips die je in het verre oosten laat drukken is natuurlijk bizar. Wat zou de kostprijs zijn + verschepen etc.. Al met al een dikke winst denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Mwah, tschijnt dat er speciaal ASIC's worden gemaakt voor die USB kastjes.
Die moeten eerst ontworpen worden omdat ze taakspecifiek zijn, en dat kost schijnbaar enkele tonnen. (3 a 4 ton, heb ik ergens gelezen.)
Als je dan 100K van die kastjes gaat maken, ben je wss iets van 15 euro per kastje kwijt, minus de kosten voor de ASIC. 100K tegen een productie van 2 tientjes per stuk en de initiele investering voor het ontwerp is grofweg 25 euro per stuk.
Dan nog verschepen, zal een zeecontainertje vol zijn ofzo, en dan individueel verdelen over de mensen die er een willen hebben. Reken dan op 50 euro per stuk voor de kosten? Pittige winstmarge dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

ontwerpen hoeft niet, er zijn meerdere open-source schema's/blueprints (hoe heet dat?) voor de chips zelf
betekent niet dat ze het niet hebben gedaan, maar het hoefde niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
McKaamos schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:20:
De leveranciers zijn een (paar) maand terug al betaald :)
Van die USB miners die iedereen nu heeft zijn er 10k gemaakt.
Hooguit 5k zijn daarvan verkocht in de afgelopen paar weken, dus die 20M omzet valt nog wel tegen ;)
(Overigens doen ze niet aan pre-orders. Zowel de USB miners als de BE Blades worden binnen een dag (of 2) verzonden :))

[ Voor 78% gewijzigd door SmiGueL op 09-06-2013 21:49 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Godofal: True, maar de setupkosten zijn er altijd nog, en dat is misschien wel het grootste deel.
Van ontwerp naar daadwerkelijke chip bevat nogal wat stappen, waar onder het laten maken van silkscreens voor de etsmachines, en dat is gewoon pittig en pas rendabel als je een vrachtwagen lading chips gaat laten maken.
En dat kan alleen uit als je genoeg vraag naar die dingen hebt, zoals nu, wanneer GPU minen zwaar wordt.

Smiguel: wat betreft de cijfers, maakt nogsteeds vrij weinig uit. Goed, dan kosten de chips inclusief ontwerp/setup 60 euro p.s. Dat plus 20 euro voor de overige deeltjes (USB kastje bouwen, verpakking) en transport is dan 80 euro.
Gaan ze voor ruim 200 euro over de toonbank, dus das alsnog 60%=120 euro schone winst per stuk.
Daar moet dan nog omzetbelasting af, maar das afhankelijk van waar vandaan ze verkocht worden.
Onder de nederlandse wet houd je dus alsnog 90 euro per stuk over... bijna de helft van de verkoopprijs... Daar zouden heeeeel veel winkels voor tekenen!

5000 maal 90 euro is alsnog 4,5 ton. Koop je een leuk huisje voor :) Als alle 10K verkocht zijn heb je bijna een miljoen verdiend... En eventuele re-runs maken het totaal alleen maar goedkoper omdat alle spullen al bij de fabriek aanwezig zijn om een nieuwe set ASICs te maken. Die zouden pretty much morgen weer een nieuwe batch kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kopen jullie je bitcoins? Ik ken eigenlijk alleen bitonic.nl en mt.gox. Via bitonic wel eens wat besteld ging snel en soepel alleen is niet de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:13:
Waar kopen jullie je bitcoins? Ik ken eigenlijk alleen bitonic.nl en mt.gox. Via bitonic wel eens wat besteld ging snel en soepel alleen is niet de goedkoopste.
Happycoins.nl redelijk gelijk geprijsd als bitonic (iig toen ik ze ging kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bitplaats.nl is meestal net ietsje goedkoper dan bitonic. Werkt ook gewoon net als voorgenoemde met iDeal voor betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
USB Block Erupter (via usbhubje met voeding 5V/1A) op de Raspberry Pi : 330MH/s @ 7W ! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.wanonzin.nl/wp-content/uploads/2013/06/IMG_6916-e1370855120985-270x360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, besteld via bitplaats.nl, scheelt ongeveer 3 euro per bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Petje72 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:39:
USB Block Erupter (via usbhubje met voeding 5V/1A) op de Raspberry Pi : 330MH/s @ 7W ! :)
[afbeelding]
Gaaf om eens van een tweaker te zien. Als je in die andere USB's nog 3 erupters zet heb je dus 1,2 ghz aan hashing power. Dat is best grappig. :P

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
tomic schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:45:
[...]

Gaaf om eens van een tweaker te zien. Als je in die andere USB's nog 3 erupters zet heb je dus 1,2 ghz aan hashing power. Dat is best grappig. :P
Er zijn nog 3 erupters onderweg *O* die komen wel in een andere usbhub want in deze passen ze niet naast elkaar. Een erupter trekt ongeveer 2,5W dus straks 1,32GH/s @ 14,5W.

Op de Pi heb ik trouwens Minepeon draaien, werkt echt super. Minepeon is op basis van Arch Linux, CGminer zit al ingebakken en hij herkend de Erupter meteen. Website: http://minepeon.com/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nice! lijkt me ook wel tof om zoiets bij elkaar te knutselen. Helaas vind ik het iets te duur om te kopen als leuke 'gimmick'.
Pagina: 1 ... 65 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.