Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.118 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
rickiii schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:56:
[...]

Hou er rekening mee dat als jij de code van een kluis weet van een kluis, dit niet automatisch betekent dat jij er BTC hebt ingelegd (ik blijf het misleidend vinden want BTC zijn afgeleid van transacties en staan dus niet als losse informatie in het systeem). De kluis en inhoud zijn publiekelijk zichbaar en in het bezit van iedereen die de legder op zijn computer heeft staan. Dat betekent dan in principe dat iedereen die de code raadt de kluis kan openen en wat mij betreft dat ook mag.

Als dit wordt gebruikt voor overige waarde-transacties zijn daar andere wetten voor. Ik focus nu op eigendom en/of bezit van de private key.
De kluis en inhoud zijn inderdaad zichtbaar in de ledger, maar niet in het bezit van iedereen.
Alleen degene met de private key kan de daarbij behorende wallet met bitcoins uitgeven.

Veel succes met het raden van de private key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Sjoerten schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:59:
[...]

Ik begin sterk het gevoel te krijgen dat je hier alleen maar aan het trollen bent, maar goed ik hap nog maar een keer.

1. Ik ga hier in op het laatste gedeelte wat je schrijft, over de rechtmatig eigenaar.

Jij vind een private key van een blockchain die niet van jou is, omdat jij die key vind zijn de bitcoins van jou?

Ik durf volgens mij de auto vergelijjking wel aan in dezen....

Jij vind de autosleutel van een auto die niet van jou is, omdat jij de sleutel vind is de auto van jou...

Je gelooft toch zelf zeker ook niet dat je de rechtmatig eigenaar bent?!

2. Nog een ander voorbeeld:

Jij vindt mijn bankinloggevens en kunt daarmee mijn rekening leeghalen. Omdat je mijn bankrekening gegevens hebt gevonden ben je de rechtmatig eigenaar van mijn EUR. 8)7

Om ook nog antwoord op je vraag te geven. Als je iemand anders zijn private key 'vind' zou jij daar helemaal niets mee moeten doen!

Ben jij principieel tegen vermogensrendementheffing ("eigendomsbelasting")? En eigenlijk nog fundamenteler, ben jij anarchistisch overtuigd en uberhaupt tegen persoonlijk bezit?
Hier wil ik even op reageren.

Toen brainwallet.org net online ging met hun code heb ik daar wat mee zitten te knoeien en een 10 000 tal passphrases gegenereerd en daarna met elke passphrase een private key gemaakt. Allemaal voor de hand liggende combinaties met het woord "bitcoin" of "Satoshi" of verzen uit de bijbel of de 10 bekenste zinnetjes in het latijn. Of uitspraken van Ron Paul. En dan gebruik je gewoon de zelfde tools als voor wordlists die een hele zooi permutations aanmaken per regel (bv 123 ervoor of erachter, of alles is hoofdletters, of leetspeak, of het draait de zin om, etc etc)

Al die private keys heb ik verdeeld over een 20 tal blockchain.info accounts en met een chrome plugin check ik elke chrome restart één van de accounts op saldo.

Dit is het resultaat van één van die accounts:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/daMiHViHV3OheVRNnqBDoCDk/full.png

Hoe kan ik weten of ik de eerste persoon ben die aan de hand van een bepaalde passphrase een private key heb gemaakt? Iemand anders kan dat gedaan hebben voor mij, maar ik kan dat pas weten wanneer deze persoon ook effectief btc naar het adres stuurt zodat het in de blockchain terecht komt.

Ik heb niks met die 500 btc gedaan die voorbij gekomen is, en meestal vrij snel weer naar andere adressen ging, over een periode van 1,5 jaar. Maar ik had ook een script kunnen draaien dat zodra er btc binnen was gekomen op één van de adressen waar ik ook de private keys van heb meteen had doorgestuurd naar mijn eigen adres. Een eigen adres dat wel een willekeurige private key heeft.

Daarom ben ik ook gigantisch tegen brainwallets, want het is volledig zinloos. Wil het een beetje veilig zijn dan moet het lang en random genoeg zijn. En dat is moeilijk uit je hoofd te leren. Een wachtwoord zoals "DagobertBitcoin" vergeet je niet zo makkelijk maar is dan weer te voor de hand liggend.
En ja, daar heeft effectief iemand btc naar toe gestuurd. 0.2 als ik mij niet vergis. Hebben daar 4 maanden op gestaan. Toen de koers ging crashen werden ze opeens naar bitcoin24 gestuurd. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 20-05-2013 15:28 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Dark Matter schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:05:
[...]
De kluis en inhoud zijn inderdaad zichtbaar in de ledger, maar niet in het bezit van iedereen.
Ok dus de kluis en inhoud zijn publiek eigendom, maar geen publiek bezit? Zodra je de private key gebruikt is er bewijs dat je vermogen bezit (niet daarvoor) en ookal is er geen bewijs dat jij die kennis als enige hebt, zal de belastingdienst dit willen belasten.
Veel succes met het raden van de private key.
Haha ja, het blijft een theoretische discussie he? ;)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
rickiii schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:56:
[...]
Hou er rekening mee dat als jij de code van een kluis weet van een kluis, dit niet automatisch betekent dat jij er BTC hebt ingelegd. De kluis en inhoud zijn publiekelijk zichbaar en in het bezit van iedereen die de legder op zijn computer heeft staan. Dat betekent dan in principe dat iedereen die de code raadt de kluis kan openen en wat mij betreft dat ook mag.
Dus bankrekeningen op nr etc vind jij ook geen eigendom?

Of ander vergelijk : Kluizen op een station (/in een openbare ruimte), daar heb je exact hetzelfde. De kluizen zijn voor iedereen benaderbaar. Maar enkel met 1 anonieme sleutel (/pincode/bonnetje) te openen en bij de inhoud (=BTC) te komen.
En dan kan je die kluizen van (onbreekbaar) plexiglas of glas maken en iedereen kan zien wat erin zit, maar niemand weet van wie het is. En toch als jij er 100k aan goud in opslaat moet jij belasting betalen en nee, dat betaal jij dan niet over de sleutel / pincode / bonnetje.
En als jij als pincode kiest voor 1234, dan kan je ook (zoals jij doet) gaan zeggen dat iedereen die tot 4 kan tellen de code heeft (en dus iedereen eigenaar is in jouw gedachtengang) maar het is allemaal moeilijk doen om helemaal niets.

Die 100k zijn in jouw bezit en alhoewel het moeilijk te traceren is beschouw jij ze als jouw eigendom en moet jij er dus belasting over betalen.

Ik denk dat de makkelijkste manier om het te zeggen is : Beschouw jij 100 BTC jouw eigendom of niet?
- Zoja dan kan je ze besteden en moet je er belasting over betalen
- Zonee dan moet je die private key vergeten / wegdoen (of aan mij geven) want dan is het niet jouw eigendom en heb je er dus geen recht op.
En de rest is enkel maar zoeken naar technische manieren om belastingontduiking te vergoeilijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Gomez12 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:28:
[...]
En toch als jij er 100k aan goud in opslaat moet jij belasting betalen.
In jouw vergelijking moet dus de persoon die de BTC transactie heeft gemaakt er vermogensbelasting over betalen totdat iemand anders het uit de account haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Mijn post was dus niet duidelijk.

Stel dat ik een unieke private key aanmaak via een passphrase.

Deze passphrase is "Ik word gigantisch rijk!"
De private key gegenereerd aan de hand van deze passphrase is:
5Jim6smCrh7rYjv3aWTHtek2DDgv9bmBJGMsVSUgNrdLiNsjLiC

Die stop ik ofwel in bitcoin-Qt ofwel ergens online, bv op blockchain.info.

Nu een paar maanden later komt iemand anders op exact hetzelfde idee en hij verzint deze unieke passphrase en maakt dezelfde key aan. Hij stort vervolgens ook wat btc naar 12cTcSYrjAGTok1EufCXUd8YzJj1ZmUBTe

Die komen nu binnen op mijn account. Ik denk, leuk iemand heeft me een gift gestuurd!

Van wie zijn de btc? Van mij omdat ik de eerste bedenker ben van de passphrase of van de andere persoon die ze effectief ergens heeft gekocht?

In theorie zijn private key collisions verwaarloosbaar klein, in praktijk zal het nog wel eens flink misgaan.
Een client die keys genereert met een seed die niet volledig random is, is ook al een extra zwakte.
Er is ook al een manier gevonden om de hele blockhain te scannen op zwakke private keys.
En dan heb ik het niet over keys gemaakt met stomme passphrases maar over willekeurig gegenereerde private key's waar toch iets mis mee is gegaan waardoor ze een stuk minder veilig zijn.

Wat zijn jullie gedachten? Als ik hetzelfde wachtwoord op mijn online bank account gebruik als jij dan is er niks aan de hand want we hebben alle twee een unieke gebruikersnaam die meestal de bankkaart is en die kunnen we niet zelf kiezen. Met een private key gegenereerd door middel van een passphrase is dit niet zo. Alles wat makkelijk te onthouden valt heeft een voorspelbaarder patroon dan iets willekeurigs wat veel moeilijker is om te onthouden. En daar ligt het grote probleem bij brainwallets. Maar de aantrekkingskracht van je btc te kunnen opslaan in je hoofd zal altijd wel blijven bestaan. En dus zal er altijd een grote kwetsbaarheid zijn.

Die 10 000 private key's. Zelfs als over 15 jaar iemand btc naar één van die adressen stuurt kan ik in er in principe aan. Kun je je voorstellen hoeveel btc daar nog langs gaat komen als we straks 10 miljoen bitcoin gebruikers hebben?

Conclusie: Gebruik geen brainwallets. Zorg dat je private keys echt random gegenereerd worden en ga er veilig mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
rickiii schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:38:
[...]

In jouw vergelijking moet dus de persoon die de BTC transactie heeft gemaakt er vermogensbelasting over betalen totdat iemand anders het uit de account haalt.
juist, als iemand jouw bezit steelt, dan hoef je daar geen belasting meer over te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Dark Matter schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:41:
[...]juist, als iemand jouw bezit steelt, dan hoef je daar geen belasting meer over te betalen.
Wie heeft het over stelen? Je kunt toch ook in 2011 een transactie van 100BTC hebben gemaakt naar een Bitcoin adres waarvan je de private key niet weet en de counterparty niet meer kunt achterhalen?
Kain_niaK schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:40:
Mijn post was dus niet duidelijk.
Je post was heel duidelijk. En is precies de reden waarom ik eigendom/bezit/vermogen in Bitcoin ter discussie stel.

[ Voor 24% gewijzigd door rickiii op 20-05-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
rickiii schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:38:
[...]

Nope, veels te technisch. Die wallet behoort toe aan iemand, die persoon moet vermogensbelasting betalen.

En dan kan je het wel heel erg ingewikkeld willen maken (zoals Niak probeert) maar in essentie is het heel simpel : Is het jouw eigendom dan moet je vermogensbelasting betalen. Dat er in het voorbeeld van Niak 2 eigenaren van 1 wallet kunnen zijn, dat is een onvolkomenheid van BTC, niet een probleem van de bdienst, die zal in principe gewoon zeggen dat 2 mensen vermogensbelasting moeten betalen.

Dus als iemand 100k op zo'n wallet van Niak zet, dan heeft hij een (theoretische) kans dat hij vermogensbelasting moet betalen omdat het geld eropstond op het moment dat de bdienst ging kijken en het er weer afgehaald is voordat Niak ging kijken waardoor Niak enkel maar de belastingaanslag ziet.

Maar dat zijn allemaal problemen van BTC/Niak en niet van de bdienst, want het is een soortgelijke situatie als dat ik een extra bankpasje aanvraag en dat aan een vage kennis geef (waarom denk je dat de bank die dingen registreert etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
rickiii schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:59:
[...]
Wie heeft het over stelen? Je kunt toch ook in 2011 een transactie van 100BTC hebben gemaakt naar een Bitcoin adres waarvan je de private key niet weet en de counterparty niet meer kunt achterhalen?
Als jij je bezit aan iemand anders geeft, dan hoef jij daar ook geen belasting meer over te betalen.
En als je je bezit verliest, ook niet meer.

Maar goed, jij je zin, ik ben er klaar mee.

Zal wel hieraan iiggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:42
[...]

[...]

Je post was heel duidelijk. En is precies de reden waarom ik eigendom/bezit/vermogen in Bitcoin ter discussie stel.
Voor dat ik verder me je in discussie ga, zou jij hier antwoord op willen geven;
Sjoerten schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:59:

Ben jij principieel tegen vermogensrendementheffing ("eigendomsbelasting")? En eigenlijk nog fundamenteler, ben jij anarchistisch overtuigd en uberhaupt tegen persoonlijk bezit?

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Omdat bitcoin wallets gaten hebben denk je dat je gelijk de bdienst maar anders moet gaan werken?
De bdienst is echt niet te beroerd om 2 (of meer) mensen aan te slaan voor 1 wallet als die mensen er een zooitje van maken qua eigendomsrecht hoor.

Niak / BTC maakt er in dit voorbeeld een zooitje van hoor, dat gaat de bdienst niet uitzoeken. Als Niak/BTC in dit soort gevallen geen dubbele aanslagen wil hebben dan mogen zij het oplossen, zij hebben het namelijk ook veroorzaakt.

Dus eigenlijk is je hele theoretische boe-boe gebaseerd op het feit dat jij er een puinzooi van kan maken en dat jij verwacht dat iemand anders het maar uitzoekt? Zo werkt het niet... Jij mag het uitzoeken of jullie mogen dubbel gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Sjoerten schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:18:
[...]
Voor dat ik verder me je in discussie ga, zou jij hier antwoord op willen geven;
Ik ben niet tegen persoonlijk bezit, zolang het duidelijk is geregeld bij de wet. Al zal ik in sommige gevallen mijn bedenken hebben of iemand dat bezit wel verdient. Mijn mening over vermogensrendementheffing moet ik je schuldig blijven. Ik zal erover nadenken. Goede vraag.
Gomez12 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:19:
[...]
Dus eigenlijk is je hele theoretische boe-boe gebaseerd op het feit dat jij er een puinzooi van kan maken en dat jij verwacht dat iemand anders het maar uitzoekt? Zo werkt het niet... Jij mag het uitzoeken of jullie mogen dubbel gaan betalen.
Dit is geen puinzooi, maar de realiteit.
In zou het prettig vinden als wet- en regelgeving daar rekening mee houdt.

[ Voor 47% gewijzigd door rickiii op 20-05-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
rickiii schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:23:
[...]
Dit is geen puinzooi, maar de realiteit.
In zou het prettig vinden als wet- en regelgeving daar rekening mee houdt.
Dit is absoluut niet de realiteit, dit is een flaw wat zelfs de makers van BTC niet wensen op te lossen omdat ze verwachten dat de gemiddelde mens meer intelligentie heeft (en die verwachting is wederom een flaw van BTC)

En wetgevers gaan hier hopelijk nooit rekening mee houden, imho hebben die wel iets beters te doen dan andersmans flaws op te lossen.
Als wetgeving hier al iets mee zou moeten doen dan zou het hooguit zijn dat BTC verboden wordt vanwege dit soort flaws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Gomez12 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:41:
[...]

Dit is absoluut niet de realiteit, dit is een flaw wat zelfs de makers van BTC niet wensen op te lossen omdat ze verwachten dat de gemiddelde mens meer intelligentie heeft (en die verwachting is wederom een flaw van BTC)
We zullen zien of het een 'flaw' is... de toekomst zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
nieuwe altcoin genaamd worldcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:37

Rannasha

Does not compute.

joost18 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:21:
nieuwe altcoin genaamd worldcoin.
Ach, er wordt iedere dag een nieuwe altcoin gelanceerd. De meesten bieden vrij weinig nieuws, maar kunnen grappig zijn als je er vroeg instapt met minen.

Met een dagje worldcoin minen met 140 KHash/s heb ik 0.12 BTC verdient, dus dat is wel geinig. Eerder heb ik 9 LTC (~0.24 BTC) binnengehaald door het verkopen van 20% van mijn "goldcoin" voorraad, die ik in 2 uurtjes bij elkaar had gemined terwijl de eerder genoemde 140 KHash/s meer dan de helft van de network hashrate was ^^

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
Ik bedoelde meer dat hij nu ook verhandelbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Gomez12 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:19:
De bdienst is echt niet te beroerd om 2 (of meer) mensen aan te slaan voor 1 wallet als die mensen er een zooitje van maken qua eigendomsrecht hoor.
Wacht even, wie gaat de bdienst precies aanslaan dan, voor een bepaalde wallet waar veel coins op staan?

Want de bdienst heeft natuurlijk totaal geen flauw benul welke wallet van wie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Jace / TBL schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:50:
[...]

Wacht even, wie gaat de bdienst precies aanslaan dan, voor een bepaalde wallet waar veel coins op staan?

Want de bdienst heeft natuurlijk totaal geen flauw benul welke wallet van wie is.
Hij bedoelt wanneer de belastingdienst achterhaalt wie weet welke private key toegang geeft om daar transacties mee te maken. Danwel door vrijwillige opgave, danwel door bewijs van een transactie (gemaakt met die private key) die op een andere manier gekoppeld aan je identiteit kan worden. Alle personen waarvan ze vermoeden dat ze kennis hebben zullen ze aanslaan.

Ik vraag me af wanneer we de eerste gevallen gaan zien.

[ Voor 20% gewijzigd door rickiii op 20-05-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
rickiii schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:58:
Danwel door vrijwillige opgave,
In dat geval doe je dat alleen als je er ook de vermogensbelasting over wil betalen, dus dan heeft er niemand een probleem.
danwel door bewijs van een transactie (gemaakt met die private key) die op een andere manier gekoppeld aan je identiteit kan worden.
We hebben het over de belastingdienst he? Dit gaat natuurlijk niet gebeuren. Bitcoin is net als een goudstaaf in je kelder hebben liggen. Je kunt het opgeven, maar doe je het niet, dan gaan ze daar never nooit niet achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Jace / TBL schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:21:
[...]
We hebben het over de belastingdienst he? Dit gaat natuurlijk niet gebeuren. Bitcoin is net als een goudstaaf in je kelder hebben liggen. Je kunt het opgeven, maar doe je het niet, dan gaan ze daar never nooit niet achter komen.
Nee daar komen ze achter op het moment dat je het uitgeeft en als je dan geen goede verklaring hebt waar dat vermogen vandaan komt krijg je de rekening, wellicht een boete of het wordt gewoon in beslag genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
rickiii schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:38:
Nee daar komen ze achter op het moment dat je het uitgeeft
Als ze niet weten dat die coins van mij zijn, hoe weten ze dan dat ik ze uitgeef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Jace / TBL schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:44:
[...]

Als ze niet weten dat die coins van mij zijn, hoe weten ze dan dat ik ze uitgeef?
Doordat er ineens een dure auto of eigendomsakte van een huis op je naam staat met een waarde die niet overeenkomt met je opgegeven inkomsten.

[ Voor 11% gewijzigd door rickiii op 20-05-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik heb mijn eerste nummer uit op CoinDL!

https://www.coindl.com/page/item/926

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Preview klinkt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Complimenten! Mooi gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 10:42
Wat een troep, gehackt op MTGox. Weg 94 euro :S
Meteen een ticket aangemaakt, hopelijk komt er nog iets van terug.

@ Dacuuu Nee, uniek password voor die site met hoofdletter, letters en cijfers. Verder op alle pc's (werk en thuis) een up-tp-date virus scanner. Geen illegale downloads of etc.

Heb maar meteen een Google Authenticator er op gezet.

[ Voor 52% gewijzigd door Tjeerdtq op 21-05-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
Tjeerdtq schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:12:
Wat een troep, gehackt op MTGox. Weg 94 euro :S
Meteen een ticket aangemaakt, hopelijk komt er nog iets van terug.
Weak password? Zelfde password op MTgox als op veel andere websites? Zelf raad ik Keepass erg aan als wachtwoord kluis. Voor elke website een random lang wachtwoord. 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Dacuuu op 21-05-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Laatst online: 18-09 10:42
Bij deze een dure les geleerd. MtGox raad me aan om mijn e-mail adres en wachtwoord te veranderen aangifte te doen bij de politie. Heb nu de Google Authenticator geïnstalleerd. Beginnen we maar weer opnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik heb Google Authenticator er ook maar opgezet. Die had ik onlangs uitgezet omdat ik het irritant vond om steeds m'n telefoon erbij te moeten hebben om in te loggen, maar nu toch maar weer aangezet.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat de politie er iets mee doet als je aangifte doet?

[ Voor 18% gewijzigd door Apie! op 21-05-2013 10:03 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Cool! Thanks! :D

Mijn vraag blijft alleen nog een beetje wat ik precies gekocht heb. Wat voor een rechten zitten er op? Ik neem aan dat ik er gewoon thuis naar mag luisteren, maar mag ik dat ook op kantoor doen?

(naam file: Forever A1.mp3, mist een l)

[ Voor 38% gewijzigd door komkommer op 21-05-2013 14:36 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Klinkt goed :9

Zijn er hier mensen die Rublik kennen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:06
Wat zou duurder zijn, de eerste geprinte of de BTC-pizza? :+

http://goo.gl/BejNo

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Noxious schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:29:
[...]

Klinkt goed :9

Zijn er hier mensen die Rublik kennen? :o
Wat is er zo speciaal aan rublik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ik.ben.iemand. schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:06:
Wat zou duurder zijn, de eerste geprinte of de BTC-pizza? :+

http://goo.gl/BejNo
gezien de printer beurs "maar" 125k is, de BTC pizza; 2 pizza's voor 10.000 BTC, omgerekend dus dik 500k voor een pizza :+ (nu iig)
zal vast wel meer geld tegenaan gesmeten moeten worden om printbare pizza's te krijgen maar tegen die tijd zou de BTC wel 'ns flink hoger kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

komkommer schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:25:
[...]

Cool! Thanks! :D

Mijn vraag blijft alleen nog een beetje wat ik precies gekocht heb. Wat voor een rechten zitten er op? Ik neem aan dat ik er gewoon thuis naar mag luisteren, maar mag ik dat ook op kantoor doen?

(naam file: Forever A1.mp3, mist een l)
Nee, jij bedankt ! :P

Je hebt niks gekocht, je hebt mij gesteund in het maken van mijn muziek!
En je mag er bijna alles mee doen! En je kunt mensen er ook naar laten luisteren door rechtstreeks naar het nummer op soundcloud te linken.

Het enige wat je moet doen is credit geven waar credit is due.

Al mijn muziek word uitgebracht onder deze Creative Commons license.
Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor (but not in any way that suggests that they endorse you or your use of the work).
Share Alike — If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.
Iedereen die iets wil doen met mijn muziek op soundcloud kan mij een mailtje sturen en hij krijgt een rar bestand terug met:

- FL Studio project files
- FL Studio data files, samples, midi, effecten, etc etc
- Lyrics
- Master spoor + elk spoor apart in LAME mp3 48 Khz, 320 kbps CBR of lossless FLAC

Daarna kun je ermee doen wat je wilt, zolang je mij maar vermeld en credit geeft.
Als iemand iets commercieels wil maken om te verkopen moet hij wel extra toestemming vragen geven en eventueel wil ik dan een klein percentage van de verkoop. (wel zo eerlijk)

Wat ik nog allemaal exact kan doen met CoinDL moet ik nog uitzoeken.

Maar alles wat ik maak is gratis en moet gedeeld worden als jij het de moeite vind om te delen! d:)b
Alleen zeg ik geen nee tegen wat satoshi, als steuntje in de rug voelt dat echt goed! 8)
Rijk zal en wil ik er niet van worden, maar als ik over 2 jaar een paar BTC via CoinDL heb dan kan ik daar weer nieuwe software voor betere muziek van kopen! (op 12 jaar tijd heeft deze hobby mij zo'n 50 000 euro gekost aan hardware en software)

oOo

[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 22-05-2013 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Powercoin is ook opgenomen in coinchoose, dus die staat nu nog even op 600% profitability. Doe er je profijt mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Kain_niaK schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 02:01:
Nee, jij bedankt ! :P

Je hebt niks gekocht, je hebt mij gesteund in het maken van mijn muziek!
En je mag er bijna alles mee doen! En je kunt mensen er ook naar laten luisteren door rechtstreeks naar het nummer op soundcloud te linken. [audio]
Het enige wat je moet doen is credit geven waar credit is due.

Al mijn muziek word uitgebracht onder deze Creative Commons license.

[...]

Iedereen die iets wil doen met mijn muziek op soundcloud kan mij een mailtje sturen en hij krijgt een rar bestand terug met:

- FL Studio project files
- FL Studio data files, samples, midi, effecten, etc etc
- Lyrics
- Master spoor + elk spoor apart in LAME mp3 48 Khz, 320 kbps CBR of lossless FLAC

Daarna kun je ermee doen wat je wilt, zolang je mij maar vermeld en credit geeft.
Als iemand iets commercieels wil maken om te verkopen moet hij wel extra toestemming vragen geven en eventueel wil ik dan een klein percentage van de verkoop. (wel zo eerlijk)

Wat ik nog allemaal exact kan doen met CoinDL moet ik nog uitzoeken.

Maar alles wat ik maak is gratis en moet gedeeld worden als jij het de moeite vind om te delen! d:)b
Alleen zeg ik geen nee tegen wat satoshi, als steuntje in de rug voelt dat echt goed! 8)
Rijk zal en wil ik er niet van worden, maar als ik over 2 jaar een paar BTC via CoinDL heb dan kan ik daar weer nieuwe software voor betere muziek van kopen! (op 12 jaar tijd heeft deze hobby mij zo'n 50 000 euro gekost aan hardware en software)

oOo
Kijk, DAT is nou een business model wat ik van harte ondersteun. "Hier heb je mijn muziek, voor gratis, en als je het leuk vindt, dan betaal maar wat je wilt" en dan ook nog in bitcoins. Dikke hulde. d:)b

Ben even wat betalen via CoinDL.

Brein, Buma, etc: lezen jullie even mee? Zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Het is gewoon een (ver)nieuwe denk en levenswijze die vooral erg door het internet in opkomst is.
Er is niemand maar dan ook niemand, geen enkele artiest die denkt: En nu ga ik dit en dit maken om rijk en beroemd te worden. Zo begint niemand. Je begint met muziek of zang of toneel of programmeren of wat dan ook omdat je het interessant vind. Of omdat je het leuk vind. Omdat je er van kunt genieten. Of omdat je wilt leren en beter wilt worden. En meestal meerdere redenen tegelijk. Maar het begint nooit als werk. Niemand creëert een vorm van kunst met tegenzin. Dat gaat ook niet. (er bestaat natuurlijk kunst voortgebracht uit woede maar dat is iets anders)

Dus als dat de motivatie is van bijna elke beginnende artiest, waarom die motivatie overboord gooien wanneer je een stuk verder bent in je reis als artiest?

En dan is er opeens iets als het internet. Wat je alle informatie, en daarmee een zeker (scheppings)macht, binnen handbereik brengt.

Ik wil dat mijn muziek gehoord word, hoe of wat maakt me niet uit. Waarom? Een paar hoofd redenen.
1 - Ik vind dat de muziek de moeite waard is om gehoord te worden.
2 - Ik vind net als iedereen een complimentje en wat aandacht prachtig
3- Ik vind dat ik een beetje talent heb, en zoek daar wat bevestiging voor.

Maar later kwam ik er ook achter dat ik het internet, dat ik andere artiesten nodig heb.
Alles wat ik maak komt wel ergens vandaan. Of ik probeer een bepaalde stijl na te doen of ik heb opeens wat inspiratie na dat ik een soul/funk optreden heb bijgewoond.

Zoals het inmiddels populair concept gaat: "Everything is a remix"

Het nadoen en kopiëren en aanpassen en verbeteren en delen is zo eigen aan de mens. Zelfs eigen aan bijna elke levend wezen op onze planeet! Zo leren kinderen de taal, door hun ouders na te doen. Zo leer je eigen alles. Door iemand na te doen. Door iemand te kopiëren.

Voor virtuele dingen zoals vooral muziek is het belachelijk dat er zoiets bestaat als een eigendomsrecht op een melodie!

Natuurlijk moeten muzikanten hun brood kunnen verdienen maar er is genoeg vrijgevigheid op deze wereld om daar aan te voldoen. Aan de andere kant is het ook zo dat het internet een hele generatie nieuwe artiesten heeft voort gebracht omdat deze toegang hadden tot alle nodig kennis en alle nodige tools.

En dus zijn er steeds meer "consumers" die ook "produceren".

Die niks mooier vinden als een bepaald idee delen met de mensen op het internet en dan allemaal nieuwe varianten terug krijgen. Denkt er serieus iemand dat je op je eentje iets beters kunt maken dan met een collectief?

Dat is ook de reden dat ik de bitcoin zo intrigerend en zo fantastisch vind.
Want dit is de achterliggende technologie die het delen kan reguleren en eerlijk en betrouwbaar kan maken voor iedereen!

Later meer hier over. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 22-05-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik luister trouwens elke aflevering Let's Talk Bitcoin. Ze zijn volgens mij één van de meest inspirerende Bitcoin podcasts die er zijn. Vrijwel alle afleveringen geven me nieuwe inzichten of ze onderzoeken bepaalde vraagstukken van veel verschillende hoeken (niet alleen wishful thinking)

Hun nieuwste aflevering is volgens mij een van de beste tot nu toe.

E09 - Bitcoin 2013 Kickoff! - Let's Talk Bitcoin!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/mindtomatter/e09-bitcoin-2013-kickoff-lets]

[ Voor 12% gewijzigd door rickiii op 22-05-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
SmiGueL schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:46:
Nieuwe mini ASICs in aantocht!

[afbeelding]

300MH/s is de planning.

Toch lachen als deze binnenkort verscheept worden :P
De eersten zijn al onderweg! :9

336MH/s :D :D

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/bhx7wo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1zp6s8i.jpg
Momenteel nog wat lastig aan te komen, maar met wat zoeken is een Europese group buy wel te vinden :)
(Of je moet ze per 300 willen kopen, dat kan rechtstreeks 8) :+)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 22-05-2013 12:10 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Tristan schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:53:
[...]

Wat is er zo speciaal aan rublik?
Ik zeg niet dat het speciaal is, ik vraag alleen of mensen het kennen :P

Ervaringen enzo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Noxious op 22-05-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
@ smiguel: ga jij die block erupters aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
Nieuwe interessante ontwikkeling coming up. Binnenkort zijn we niet meer afhankelijk van een handjevol exchanges voor het (ver)kopen van bitcoins, met alle marktinvloed en risico op overheidsbemoeienis van dien.

Want: OpenTransaction + BitMessage = alles wat er nodig is voor een volledig gedecentraliseerd, globaal, veilig, anoniem P2P exchange systeem. Te gebruiken met iedere fiat- en cryptocurrency waar vraag en aanbod voor is.

Een soort Ripple maar dan zonder de nadelen.

Er gaan fraaie tijden aanbreken ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Jij meneer, roelt.

En je muziek ook.

[ Voor 6% gewijzigd door komkommer op 22-05-2013 13:52 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
SmiGueL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:07:
[...]

De eersten zijn al onderweg! :9

336MH/s :D :D

[afbeelding]
[afbeelding]
Momenteel nog wat lastig aan te komen, maar met wat zoeken is een Europese group buy wel te vinden :)
(Of je moet ze per 300 willen kopen, dat kan rechtstreeks 8) :+)
Zijn er al betrouwbare berekeningen van de ROI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Laatst online: 08:45

watercoolertje

Untertitel

Tristan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:57:
Zijn er al betrouwbare berekeningen van de ROI?
Die bestaan niet en zullen ook niet bestaan...

Alles hangt af van de moeilijkheid welke weer afhangt van de totale rekenkracht = niet te voorspellen

Alles hangt net zo goed af van de koerswaarde van de munt die je mined = niet te voorspellen

Oftewel het is een gok, net wat het allemaal leuk maakt imho...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Jace / TBL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:43:
OpenTransaction + BitMessage
Een soort Ripple maar dan zonder de nadelen.
Er gaan fraaie tijden aanbreken ^O^
Ja ik had het gezien, maar ook OpenTransactions heeft een eigen vorm van waarde (Smart Contracts) dat concurreert met het platform van Bitcoin. Ik ben er absoluut niet tegen en ben er zelfs heel enthousiast over, maar ik zie het meer als een evolutie t.o.v. markten en Bitcoin is eigenlijk weer een stap verder. Waar Bitcoin het probleem van digitaal ge-decentraliseerde waarde opslag oplost, lost OpenTransactions het probleem op van transactie-servers voor overige goederen waarvan je niet wil dat ze in beslag genomen kunnen worden. Dat zou dus op de korte termijn een nieuwe revolutie kunnen brengen, op de lange termijn kun je dit allemaal oplossen met Bitcoin.

[ Voor 36% gewijzigd door rickiii op 22-05-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Sjoepap schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:16:
@ smiguel: ga jij die block erupters aanschaffen?
Ik zit er eigenlijk mee dat ik geen pc 24/7 hiervoor aan ga laten, maar ze zijn echt nice _/-\o_
Als je wat groter denkt, en wat meer te besteden hebt, zou ik een Block Erupter Blade halen:

Deze zijn <50BTC per stuk, de volgende (zelfgebouwde) rig haalt 130GH/s 8) ($5k/week ;))

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/--V0N6UaMnF4/UZXBC1HJoQI/AAAAAAAAkv8/a_7QbnqbjRU/s800/IMG_4384.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-30onFChION0/UZXBayGh80I/AAAAAAAAkxo/UeuR89iPwpE/s800/IMG_4397.JPG

:9~ :9~

Hier te koop, en wordt gemiddeld binnen een week verzonden :)
Deze zijn net een week te koop, dus dat loop je maximaal achter op de rest. (voor deze prijs, in de veilingen van vorige maand gingen ze voor 75 BTC over de toonbank 8) )

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 22-05-2013 15:21 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik zie trouwens dat gesprekken over Bitcoin (handelen, software, acceptatie, regelgeving, mining) steeds verder uiteen lopen. Zou het misschien handiger zijn als er een apart topic komt voor bijv. Bitcoin Mining? Of heeft niemand er verder last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
inderdaad, een aparte topic over mining is wenselijk.

Is er trouwens geen draagvlak om met een groepje tweakers samen te investeren in iets? Misschien wel in zo'n blade Smiguel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik zou best gezamelijk willen investeren in iets, maar hoe regel je dat? Eigenaarschap, opbrengst, kosten, lokatie?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Apie! schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:38:
Ik zou best gezamelijk willen investeren in iets, maar hoe regel je dat? Eigenaarschap, opbrengst, kosten, lokatie?
Ik heb het eerder gedaan, zie:
SmiGueL schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:07:
Heb aan de ene kant wel belang, maar wat als jij er bijvoorbeeld mee wilt stoppen omdat het unprofitable wordt maar de rest wil door?

Ik heb destijds de eerste 40 shares van de IPO gekocht van Paladon (Green Mining) maar ivm thuisomstandigheden heeft hij na een tijdje de boel verkocht aan PsychoticBoy, welke daarna de boel opgeheven heeft. Opzich prima, maar ik heb dus na maaanden misschien de helft van mijn inleg teruggekregen (dat is inclusief dividenten) en naar de rest kan ik fluiten....
Dit vind ik echt geen manieren en ondertussen is er dus nog wel maanden doorgemined zonder dat er bedreiging kwam van de ASIC''s..
Dus ik ben een beetje huiverig voor dit soort acties bij zulke grote bedragen, ondanks dat ik de meest Tweakers over het algemeen wel vertrouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
SmiGueL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:57:
Dus ik ben een beetje huiverig voor dit soort acties, ondanks dat ik de meest Tweakers over het algemeen wel vertrouw :)
Eens. Reputatie is dan ook belangrijk.
Kain_niaK schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 02:01:
[...]
En je kunt mensen er ook naar laten luisteren door rechtstreeks naar het nummer op soundcloud te linken. [audio] Het enige wat je moet doen is credit geven waar credit is due.
Leuke muziek Niak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Oei, gezamenlijk investeren is een leuk idee. Maar op basis van vertrouwen vind ik tricky. Daarnaast vraag me serieus af in hoeverre je je geld eruit gaat krijgen. In een groep of alleen maakt even niet uit. ASICS gaan blijkbaar als warme broodjes over de toonbank en dus zal de difficulty met sprongen omhoog schieten. Uiteindelijk zitten we weer op hetzelfde niveau als dat het is zonder ASICS nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Tristan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:45:
Oei, gezamenlijk investeren is een leuk idee. Maar op basis van vertrouwen vind ik tricky. Daarnaast vraag me serieus af in hoeverre je je geld eruit gaat krijgen. In een groep of alleen maakt even niet uit. ASICS gaan blijkbaar als warme broodjes over de toonbank en dus zal de difficulty met sprongen omhoog schieten. Uiteindelijk zitten we weer op hetzelfde niveau als dat het is zonder ASICS nu.
Met dat verschil dat minimen met een normale computer gewoon onmogelijk zwaar wordt.
Overigens is dat sowieso een niet te ontlopen gevolg van Bitcoins. Minimen wordt op den duur zo goed als onmogelijk voor reguliere computergebruikers.

Als ASICS de standaard worden nu dan concureren ze reguliere computers er uit min-of-meer. Ah, een beetje zoals robots fabrieksarbeiders hier en daar eruit concureren. :P

Maar goed, als ASICS normaal worden dan zijn er extremen nodig voor alsnog geld te krijgen meer dan ASICS kunnen opbrengen en die zijn al redelijk extreem.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik lees in het blade thread op bitcointalk.org dat een mogelijk profit pas na zo'n 10-12 maanden wordt verwacht. Uiteraard met de huidige stand van zaken, dus geen rekening gehouden met een 2e generatie ASICS, of zelfs 3e generatie ... Ik zou mn vingers er niet aan willen branden. Zeker niet voor 50BTC!

[edit]
Kunnen we niet zelf een usb stick ontwerpen/maken?
http://www.benl.ebay.be/i...-s-BFL-FPGA-/111075436905

[ Voor 21% gewijzigd door Tristan op 22-05-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

SmiGueL schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:57:
[...]

Ik heb het eerder gedaan, zie:

[...]

Dus ik ben een beetje huiverig voor dit soort acties bij zulke grote bedragen, ondanks dat ik de meest Tweakers over het algemeen wel vertrouw :)
Exactly my point :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
Link naar website verwijderd -O- , mijn (bitcoin)shop giet ik een ander plan. *O*
(voor toelichting zie mn site)

[ Voor 84% gewijzigd door Petje72 op 24-05-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Om nog even in te gaan op de situatie die sommige mensen nu hebben vanwege BrainWallets. Als je een private key hebt gemaakt dan mag je dan alles doen met het bij behorende saldo. Wanneer iemand anders vervolgens bitcoin naar hetzelfde adres stuurt is het evengoed jouw eigendom als dat van hem of haar.

Veel van deze vragen zijn nog niet langsgekomen in rechtzaken, maar ik zou toch graag willen voorstellen dat we er met z'n allen naar kijken dat Bitcoin publiek domein is. Iedereen mag alle transacties maken als ze het kunnen. Private keys zijn niks meer dan informatie en die kun je niet stelen... slechts kopieren. Als je wetten breekt terwijl je toegang probeert te krijgen tot die informatie (inbreken, vandalisme, ontvoering, stelen van fysiek eigendom) dan dien je uiteraard gestraft te worden, maar een rechter zou je volgens mij niet moeten veroordelen voor bezit van 'gesloten' Bitcoin.

Het verbergen van een private key is je eigen recht en verantwoordelijkheid of die van een derde partij die je daarvoor vertrouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En zoals nu al heel vaak is gezegd, dit is niks anders dan waar al lang wetten voor zijn. En als ik bij jouw thuis inbreek en al je spaargeld dat je als BTC hebt steel, dan hoef ik dus enkel veroordeeld te worden voor huisvredebreuk waarbij niks is gestolen, en mag ik het geld houden?

Dit dus

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 24-05-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Sissors schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:56:
En zoals nu al heel vaak is gezegd, dit is niks anders dan waar al lang wetten voor zijn.
Misschien zijn er al wel wetten voor, maar dat zijn niet de wetten voor geld en eigendom.
En als ik bij jouw thuis inbreek en al je spaargeld dat je als BTC hebt steel, dan hoef ik dus enkel veroordeeld te worden voor huisvredebreuk waarbij niks is gestolen, en mag ik het geld houden?
Ja. Als jij BTC gebruikt om je spaargeld in op te slaan, dan is het je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Idd, die afbeelding zegt genoeg, maar die slaat wel op jezelf dan. Een BTC is niet te stelen. Net als een digitaal muziek bestand ook niet te stelen is. Je kan het enkel kopiëren en in het geval van BTC kopieer je de private key.
rickiii heeft het in dit geval bij het rechte eind, nl dat er nog geen rechtzaken op dit gebied gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
We hebben al vijf pagina's lang erover gediscussieerd, daar sloeg die afbeelding op, en het resultaat was telkens weer dat er geen enkele reden is voor nieuwe wetgeving omdat de huidige het allang covered. De enige die een andere mening had was rickii, en nu jij dus ook.

Maar goed, leuk om te weten als ik al jullie spaargeld in BTC steel dat volgens jullie compleet legaal is/moet zijn.

En leuk dat hij het bij het rechte eind heeft dat er nog geen rechtzaken geweest zijn. Er zijn ook nog geen rechtzaken geweest over over iemand met secondelijm aan een billboard naast de snelweg ophangen. Dat betekend nog niet dat het mag.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 24-05-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als 'het van iedereen' is dan zou Bitcoin volslagen onbruikbaar zijn als betaalmiddel etc.. Dan zal een Mt Grox ook hele leuke dingen kunnen uithalen :+
Misschien goed om een los topic in bijv. W&I te openen over eigenaarschap, belastingen, etc. als daar bij iemand behoefte aan is. Maar laten we het hier maar niet weer oprakelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
F_J_K schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:09:
Als 'het van iedereen' is dan zou Bitcoin volslagen onbruikbaar zijn als betaalmiddel etc.. Dan zal een Mt Grox ook hele leuke dingen kunnen uithalen :+
Niet onbruikbaar, gewoon anders. En er zijn al vele bitcoins 'gestolen' en hoeveel daders zijn daarvan berecht? Zie hier: List of Major Bitcoin Heists, Thefts, Hacks, Scams, and Losses

Trouwens, ik zie het overmaken van bitcoin op een willekeurig adres iets heel anders dan mensen oplichten. Dus als jij belooft dat ik 10 bitcoin krijg in ruil voor geld en dat niet geeft, dan is het wat mij betreft strafbaar.
Misschien goed om een los topic in bijv. W&I te openen over eigenaarschap, belastingen, etc. als daar bij iemand behoefte aan is. Maar laten we het hier maar niet weer oprakelen.
Ik zal me verder koest houden tot de eerste rechtzaak opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
rickiii schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:48:
Veel van deze vragen zijn nog niet langsgekomen in rechtzaken, maar ik zou toch graag willen voorstellen dat we er met z'n allen naar kijken dat Bitcoin publiek domein is. Iedereen mag alle transacties maken als ze het kunnen. Private keys zijn niks meer dan informatie en die kun je niet stelen... slechts kopieren. Als je wetten breekt terwijl je toegang probeert te krijgen tot die informatie (inbreken, vandalisme, ontvoering, stelen van fysiek eigendom) dan dien je uiteraard gestraft te worden, maar een rechter zou je volgens mij niet moeten veroordelen voor bezit van 'gesloten' Bitcoin.

Het verbergen van een private key is je eigen recht en verantwoordelijkheid of die van een derde partij die je daarvoor vertrouwt.
Oftewel nu heb je BTC zojuist compleet waardeloos verklaart.
Zolang het achter je private key zit is het wellicht waardevol, op het moment dat je het ervandaan haalt (Exchanges / dark nets etc) dan is het opeens van iedereen en mag een Exchange dus gewoon alles inpikken.

Handelen met escrows etc wordt leuk met deze methodiek, jij stalt je BTC bij de escrow en die gaat ermee vandoor (want ze zijn van hem, hij hoort bij iedereen).

Dus eigenlijk kan ik volgens jou iedere miner en exchange etc aanklagen want die stelen allemaal publiek domein door het in een wallet te stoppen als het magische getalletje gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik ga hier op verzoek van de mod niet op in en heb via een privé bericht gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Gezamelijk inversteren kan intressant zijn, hoe snel heb je uit dat apparaat je 50 bitcoins weer terug?
maanden/weken/dagen? vrienden van mij zitten antikraak met stroom. dit kan interessant zijn om 1 zo'n unit neer te zetten.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
rickiii schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:22:
[...]

Niet onbruikbaar, gewoon anders. En er zijn al vele bitcoins 'gestolen' en hoeveel daders zijn daarvan berecht? Zie hier: List of Major Bitcoin Heists, Thefts, Hacks, Scams, and Losses

Trouwens, ik zie het overmaken van bitcoin op een willekeurig adres iets heel anders dan mensen oplichten. Dus als jij belooft dat ik 10 bitcoin krijg in ruil voor geld en dat niet geeft, dan is het wat mij betreft strafbaar.
Waarom dan? Je hebt zelf nog effectief gezegd dat je geen BTC kan hebben, en dat je daarom geen vermogensrendement belasting erover hoeft te betalen en het stelen ervan legaal moet zijn. Waarom zou het dan strafbaar zijn om niet 10 BTC te geven als je dat beloofd hebt wanneer je geen BTC kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Smuggler schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:07:
Gezamelijk inversteren kan intressant zijn, hoe snel heb je uit dat apparaat je 50 bitcoins weer terug?
maanden/weken/dagen? vrienden van mij zitten antikraak met stroom. dit kan interessant zijn om 1 zo'n unit neer te zetten.
Zie bitcointalk.
Daar hebben ze het uitgerekend met de huidige moeilijkheidsgroei (die niet al te realistisch is omdat er nu nog geen grote aantallen ASICS zijn, terwijl die er wel gaan komen) zit je op 10-12 maanden.

Laat ik het eens anders zeggen, de groep die (meen ik) iets van 25% van de mining capacity in handen heeft vind het momenteel een betere investering om die apparaten te verkopen aan het grote publiek dan om ze in te zetten voor het minen van BTC's (of binnen hun eigen groepje te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Gomez12 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:47:
[...]

Zie bitcointalk.
Daar hebben ze het uitgerekend met de huidige moeilijkheidsgroei (die niet al te realistisch is omdat er nu nog geen grote aantallen ASICS zijn, terwijl die er wel gaan komen) zit je op 10-12 maanden.

Laat ik het eens anders zeggen, de groep die (meen ik) iets van 25% van de mining capacity in handen heeft vind het momenteel een betere investering om die apparaten te verkopen aan het grote publiek dan om ze in te zetten voor het minen van BTC's (of binnen hun eigen groepje te houden)
Een goede reden om te verkopen was onder andere omdat ze op een gegeven moment vrij snel tegen de 30% van de totale netwerk hashrate aan zaten, waardoor er vrij veel onrust door de bitcoingebruikers ontstond omdat met 51% een zogenaamde fork gemaakt kan worden, die zeg maar het hele bitcoin in de soep kan laten lopen (simpel gezegd natuurlijk, technisch gezien ligt t wel wat lastiger ;))

Door de Block Erupter Blades onder de miners te verspreiden en de network hashrate hierdoor (over de hele wereld) te verdelen, wordt het hele netwerk 'sterker' gemaakt en brengt het hun netwerk percentage alleen maar naar beneden. Dit komt hun eigen betrouwbaarheid alleen maar ten goede :)

Met een investering in zo'n ASIC ga je dus na x tijd én winst maken én je levert bovendien een bijdrage aan de veiligheid van het hele Bitcoin netwerk :) (en het is gewoon leuk om te doen :+)

Ik las trouwens dat de eerste paar honderd USB miners vandaag geariveerd zijn 8)
De rest wordt volgens mij ook z.s.m. uitgeleverd (ik zag al ergens in een sheet dat een handjevol NL'ers er ook een besteld hadden in een group-buy)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Arklan/20130523_140952_zps856814f2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v21/Arklan/20130523_141000_zps0899fea5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het daardoor wel betrouwbaarder overkomt dan de BFL methode, die iig met de difficulty toen idioot lage prijzen voor de hashrate had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Sissors schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:15:
[...]

Waarom dan? Je hebt zelf nog effectief gezegd dat je geen BTC kan hebben, en dat je daarom geen vermogensrendement belasting erover hoeft te betalen en het stelen ervan legaal moet zijn. Waarom zou het dan strafbaar zijn om niet 10 BTC te geven als je dat beloofd hebt wanneer je geen BTC kan hebben?
Het gaat om het maken van de transactie, niet het overhandigen van eigendom of vermogen. Laten we er verder over ophouden aangezien de moderator hier verder liever geen discussie over ziet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbug
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 18:53
Iemand ervaring met ASICMiner-PT shares?

Zou dit een goede investering kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Iemand een idee hoelang een mtgox cashout duurt mbt de praktijk? Ze zeggen dat het 3 weken kan duren.. Telt dit ook voor bedragen onder de 1000 euro?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
rickiii schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:48:
Om nog even in te gaan op de situatie die sommige mensen nu hebben vanwege BrainWallets. Als je een private key hebt gemaakt dan mag je dan alles doen met het bij behorende saldo. Wanneer iemand anders vervolgens bitcoin naar hetzelfde adres stuurt is het evengoed jouw eigendom als dat van hem of haar.
Dat betwijfel ik. Als ik 100 euro overmaak naar jouw bankrekening, is dat dan ook evengoed mijn eigendom als het jouwe? En waarom zou de belastingdienst ons niet allebei voor dat bedrag aanslaan? (for argument's sake even er vanuit gaande dat we allebei elders nog minstens € 21139 hebben staan, en dus dat die € 100 bij ons allebei onder de vermogensbelasting valt)
Private keys zijn niks meer dan informatie en die kun je niet stelen... slechts kopieren.
Je internetbankier login gegevens zijn ook niks meer dan informatie, en daarmee kan ook iedereen transacties maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Jace / TBL schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:32:
[...]
Je internetbankier login gegevens zijn ook niks meer dan informatie, en daarmee kan ook iedereen transacties maken.
Het verschil is dat bij Bitcoin niemand de verantwoordelijkheid neemt om die bedragen te koppelen aan jouw identiteit. Het is dus van niemand, oftewel het is van iedereen.... zolang je maar weet hoe je er bij kan komen.

Nogmaals: De mod heeft gevraag om een apart topic hiervoor. Als je nog wil reageren raad ik aan om het daarin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

rickiii schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:29:
[...]

Het verschil is dat bij Bitcoin niemand de verantwoordelijkheid neemt om die bedragen te koppelen aan jouw identiteit. Het is dus van niemand, oftewel het is van iedereen.... zolang je maar weet hoe je er bij kan komen.

Nogmaals: De mod heeft gevraag om een apart topic hiervoor. Als je nog wil reageren raad ik aan om het daarin te doen.
Ik kan niet geloven dat deze discussie nog steeds aan de gang is /3

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Weet iemand of er in Nederland (of liever: tweakers onderling) nog een IA wordt gehouden voor die USB miners? Ik heb even wat rondgegoogled maar kom alleen maar acties via Reddit ofzo tegen waar ik niet helemaal vertrouwen in heb.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
rickiii schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:29:
OK: Bitcoins: van wie zijn ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
cdoens schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:04:
Weet iemand of er in Nederland (of liever: tweakers onderling) nog een IA wordt gehouden voor die USB miners? Ik heb even wat rondgegoogled maar kom alleen maar acties via Reddit ofzo tegen waar ik niet helemaal vertrouwen in heb.
indien er een IA onder tweakers wordt gehouden ben ik van de partij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
Ik ben ook voor!
Als iemand weet waar ik een usb miner vandaan kan halen en binnen een maand of 2 in huis heb hoor ik het heel graag en wil ik mee doen met het initiatief / leiden van het initiatief.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
ik zeker ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Sjoepap schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:48:
[...]

indien er een IA onder tweakers wordt gehouden ben ik van de partij
Om dat maar meteen de kop in te drukken: inkoopakties onder de vlag van tweakers is een absolute no-go. Hou het er maar op dat we er in het verleden zulke ervaringen mee hebben opgedaan dat sommige crewleden acuut hoofdpijn krijgen bij het lezen van het woord inkoopaktie alleen al. ;)

Meer informatie: Inkoopacties niet toegestaan

[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 27-05-2013 22:28 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Sorry Lustucru. Even niet bij stilgestaan dat zulke dingen wel eens buiten de policies konden vallen.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Goedkoop is anders, maar hier zou het moeten lukken:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=201577.0

Binnenkort deze misschien weer:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=195540.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
De Bitcoin is het betaalmiddel van de toekomst. Helaas zien we dat discussies en verhalen vaak gaan over minen en handelen op de exchange. Maar wat kan je nu kopen je met je bitcoin? hier en daar komen (commerciele) webwinkel te voorschijn waar je met bitcoins kan betalen. Particuliere initiatieven zie helaas nog niet zoveel maar je kan makkelijk zelf iets op zetten.

Ik heb met Wordpress en Woocommerce (gratis) een eigen soort van rommelmarktje opgezet. Mijn 2e hands spullen bied ik te koop aan en men kan (alleen)betalen met Bitcoins. Zo is het ook bedoeld volgens mij: vrije handel van spullen tussen particulieren met als betaalmiddel de Bitcoin. (o.a. geen last van banken met bijkomen kosten en wachttijden.)

Dus ik roep de mensen op zelf ook zoiets op te zetten! Hoe meer er van dit soort "winkeltjes" zijn hoe meer we met onze bitcoins kunnen doen.

Enne... het zou ook cool zijn als Tweakers de Bitcoin implementeert in de Vraag & Aanbod >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Petje72 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:24:
</knip>

Enne... het zou ook cool zijn als Tweakers de Bitcoin implementeert in de Vraag & Aanbod >:)
+1

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Petje72 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:24:
Die zit toch al lang geimplementeerd? Gewoon in het grote text-veld je BTC bedrag dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Gomez12 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:45:
[...]

Die zit toch al lang geimplementeerd? Gewoon in het grote text-veld je BTC bedrag dumpen.
Dat klopt en werkt ook wel, maar dat vind ik een beetje houtje-touwtje-oplossing. Gewoon een transactie API bv die van Blockchain er aan koppelen dat heeft ook nog eens een hoog-tweakers-gehalte :) Krijg je o.a. QR-code te zien, handig voor de lui die de bitcoinwallet op hun tablet hebben. Koop eens wat in mijn winkel dan zie je hoe het er uit en werkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Precies, als T.net Bitcoin op zo'n manier zou steunen zou dat zeer positief zijn voor de acceptatie van Bitcoin, maar T.net blijft graag verre van dingen die dubieus e/o illegaal zijn en heeft zich tot nu toe ook redelijk afzijdig gehouden van Bitcoin. Aangezien Bitcoin daar nog steeds mee geassocieerd wordt heb ik zo'n vermoeden dat dat er voorlopig niet gaat komen.

Daarnaast zou T.net er ook niks extra's mee verdienen, heh. V&A is immers een gratis service en ze worden niet betaald per V&A transactie. Dus als ze het zouden doen, zou het geld kosten om het te ontwikkelen, maar puur ter promotie van Bitcoin.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Apie! schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:12:
Precies, als T.net Bitcoin op zo'n manier zou steunen zou dat zeer positief zijn voor de acceptatie van Bitcoin, maar T.net blijft graag verre van dingen die dubieus e/o illegaal zijn en heeft zich tot nu toe ook redelijk afzijdig gehouden van Bitcoin. Aangezien Bitcoin daar nog steeds mee geassocieerd wordt heb ik zo'n vermoeden dat dat er voorlopig niet gaat komen.

Daarnaast zou T.net er ook niks extra's mee verdienen, heh. V&A is immers een gratis service en ze worden niet betaald per V&A transactie. Dus als ze het zouden doen, zou het geld kosten om het te ontwikkelen, maar puur ter promotie van Bitcoin.
Er is niets dubieus of illegaal aan de Bitcoin. En zo veel geld zal het niet kosten om het te implementeren, juist een site/community als Tweakers zou vooruitstrevend moeten zijn op dit gebied en juist zoiets als de Bitcoin als één van de eerste implementeren op een goede manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

wat wel zou kunnen is dat iemand een site opzet zoals marktplaats, maar waar je alleen met BTC kan betalen
gooi er een escrow service bij, eventueel nog mogelijkheid voor het koppelen aan je tweakers.net profiel (door middel van een unieke code in je biografie waarmee je verifiëert dat het jouw account is) zodat je de V&A beoordelingen mee kan nemen zeg maar (mogelijk nog eenzelfde iets voor ebay en meer van dat soort sites)

vraag een kleine fee (1% ofzo) per transactie zodat je de serverkosten niet uit eigen zak betaalt en je bent klaar :)

ik gok dat het niet in de tweakers.net V&A komt, zoals het nu bestaat is het namelijk makkelijk om te zeggen "wij zorgen alleen dat 2 mensen die willen handelen met elkaar in contact kunnen komen"
zodra je betaalmogelijkheden enzo implementeert ben je veel meer aansprakelijk als er iets mis gaat (opgelicht, pakketje komt niet aan, etc)
ze houden de V&A graag zo simpel mogelijk, en ik geef ze geen ongelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Het enige waar men Bitcoin voor zou kunnen is voor het Banner-free abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 12:02
Petje72 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:15:
[...]

Er is niets dubieus of illegaal aan de Bitcoin. En zo veel geld zal het niet kosten om het te implementeren, juist een site/community als Tweakers zou vooruitstrevend moeten zijn op dit gebied en juist zoiets als de Bitcoin als één van de eerste implementeren op een goede manier.
Goed werk Petje! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
godofal is correct, zodra tweakers een betaalsysteem gaat implementeren ga je ook meer richting verantwoordelijkheid voor de transacties, en daar wil tweakers niks mee te maken hebben.

En marktplaats met BTC? Gezien hoeveel er op marktplaats al wordt opgelicht, plus dat het met BTC nog veel makkelijker wordt, zou ik er niet graag iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 12:02
Sissors schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:33:
godofal is correct, zodra tweakers een betaalsysteem gaat implementeren ga je ook meer richting verantwoordelijkheid voor de transacties, en daar wil tweakers niks mee te maken hebben.

En marktplaats met BTC? Gezien hoeveel er op marktplaats al wordt opgelicht, plus dat het met BTC nog veel makkelijker wordt, zou ik er niet graag iets kopen.
Dan maak je gebruik van een escrow service. Bijdeweg, oplichting is een ding van alle tijden en staat los van currencies of mogelijkheden die een website biedt. Wettelijk kun je je indekken.
Pagina: 1 ... 64 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.