"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"
Daar is een gouden regel voor: buy low, sell high. Hoe instabieler hoe beter; valt er veel meer te verdienen.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:52:
Wanneer zouden jullie bitcoins halen? Ze zijn zo instabiel op dit moment..
Maar nu steeds in het nieuws is dat de bitcoins worden gestolen ben ik een beetje ongerust geworden en wil ik ze graag wil ik ze graag thuis ge-encrypt opslaan ipv. centraal.
Daarom heb ik multibit gedownload en een wallet aangemaakt. Ik heb een kleine test-transfer gedaan van 0.1btc maar de bitcoins zijn nooit aangekomen. Wat doe ik hier fout?
http://blockchain.info/fb/1da1lu
pic van mn wallet
[ Voor 3% gewijzigd door iets op 25-04-2013 21:49 ]
tvw
Edit:
Schijnt een bugje in multibit te zijn die af en toe voorkomt: Bug update: Incoming transactions not appearing in MultiBit
eerste hit op google trouwens als je zoekt op 'multibit does not see transaction'Hello All,
There have been a few reports recently of transactions being sent to MultiBit and them not appearing.
I thought I would give an update on this bug as it is both serious and annoying.
Symptoms
You send a transaction to MultiBit and it does not appear either as a zero confirmation transaction and does not appear when the next block arrives either.
Workaround
If you do a 'Tools | Reset blockchain and transactions' from before the date of the transaction (I normally choose the day before) the transaction appears.
Tracking it down
I had a user send me some logs last night where this bug occurred - it was a fresh install of MultiBit and he gave me all the details. The current level of logging in MultiBit focuses mainly on the 'top level' activity. Transactions coming and going mainly. There was no sign of the transaction coming in.
I have thus widened the logging to include all the 'low level' activity - this is all the network traffic and all the Bitcoin protocol messages - and this will appear in the next release. The next release will be in a couple of days. This makes the log files a lot bigger and more difficult to read but it needs doing so that we can track this bug down
[ Voor 83% gewijzigd door gws24 op 25-04-2013 22:22 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Super bedankt gws24!gws24 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:12:
Alleen is de transactie van 15-4 oftewel 10 dagen geleden. De transactie is in ieder geval uitgevoerd maar op een of andere manier ziet multibit hem niet.
Edit:
Schijnt een bugje in multibit te zijn die af en toe voorkomt: Bug update: Incoming transactions not appearing in MultiBit
[...]
eerste hit op google trouwens als je zoekt op 'multibit does not see transaction'![]()
Dit is mijn eerste bitcointransactie en ik dacht dat ik zelf iets over het hoofd had gezien. Nooit gedacht dat het aan een bug zou liggen.
tvw
Ik snap geen reet van die hele bitcoins. Ja, het verhaaltje snap ik, maar ik slik het niet. Als die lulkoek over dat onze Euro zo onbetrouwbaar zou zijn...leuk, maar hoe betrouwbaar - en voor hoe stabiel - is de Bitcoin? Niet, zou ik zo zeggen. Hij bestaat alleen electrisch, en de koers kan met de waan van de dag gigantisch omhoog of omlaag gaan.
Wie denkt dat ie het helemaal snapt en het niet zo moeilijk is, of dat ik dom ben en eens een lesje moet hebben, de volgende uitdaging:
wie mijn moeder kan uitleggen wat het is, zodanig dat ze het écht snapt en na 2 dagen het ook aan iemand anders kan uitleggen, krijgt van mijn 100 bitcoins. Ik zal ruimhartig zijn; je krijgt er 2 dagen de tijd voor.
Ik geloof namelijk geen bal van het verhaal dat dit iets van de toekomst is. Gewone mensen snappen dit niet. En dan heb ik het niet over oude mensen. Dat die per definitie niets van computers snappen is een erg achterhaalde gedachte. Ik zou zelfs beweren dat het gros van de jongeren er juist geen zak van snappen. Mijn neefje van 16 kan leuk met een PS3 omgaan en hij weet hoe hij mij moet whatsappen, maar wat ie aan het doen is snapt ie niet. Dus hoe je aan hem moet uitleggen wat het minen van BC's is, is mij een raadsel.
Nee, het is geld voor nerds en dat zal wel zo blijven ook. Normale mensen snappen dit niet.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
makkelijk om te zeggen; mijn moeder (en zelfs technischere vader) heb ik al meermaals wat beginselen van bitcoin uitgelegd, niet eens heel moeilijk, maar dat vergeten ze toch welTourniquet schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:51:
Mooie uitdaging op de frontpage?
het is geen uitdaging om bitcoin uit te leggen, het is wel een uitdaging om dat te doen aan iemand die het niet heel erg interesseert (zoals moeders) en eigenlijk niet wíllen snappen
bovendien, zoals ik in mijn reactie aan hem uitlegde, hoeft zijn/mijn moeder niet te snappen hóe het werk maar alleen te vertrouwen dát het werkt
Alsof zijn moeder uberhaupt snapt hoe het financieel stelsel werkt.....
Alleen hoeveel vertrouwen moet je hebben in iets wat zo instabiel als de pest is?godofal schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 01:24:
[...]
bovendien, zoals ik in mijn reactie aan hem uitlegde, hoeft zijn/mijn moeder niet te snappen hóe het werk maar alleen te vertrouwen dát het werkt
ja, waarom niet?Gomez12 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:04:
[...]
Alleen hoeveel vertrouwen moet je hebben in iets wat zo instabiel als de pest is?
bitcoin is instabiel omdat er nog niet veel gebruikers zijn, niet omdat het systeem niet werkt
elke keer dat er een paar honderd mensen bijkomen gaat de prijs weer flink omhoog (en andersom)
als de euro net zoveel gebruikers had als bitcoin zou die net zo instabiel zijn
bovendien, we vertrouwen de euro en dollar ook gewoon terwijl die de laatste tijd ook niet heel erg lekker presteert
Daarom is deze video de eerste stap naar het begrijpen van bitcoins en de huidige rol van cryptografie op het internet. En iedereen die gemiddeld intelligent is kan deze video begrijpen.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Verwijderd
Bitco(i)n is geen geld, geld is een algemeen geaccepteerd ruilmiddel/betaalmiddel.Kain_niaK schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:14:
De bitcoin is cryptografisch geld. Versleuteld geld dus. Om het te snappen moet je tenminste een klein beetje verstand hebben van cryptografie.
Daarom is deze video de eerste stap naar het begrijpen van bitcoins en de huidige rol van cryptografie op het internet. En iedereen die gemiddeld intelligent is kan deze video begrijpen.
[video]
Euro's zijn geld en daar koop je bitcoins mee waarvan je hoopt dat ze meer waard worden. Bitcoins kopen is dus een vorm van beleggen.
Bitcoin is een product dat gemaakt (gemined) wordt om geld mee te verdienen.
De reactie heeft meerdere +3 en +2 gekregen maar staat nu gelukkig wel op 0.
Hij staat zo gigantisch vol onzin, dat ik er nu al een hele dag kwaad over ben.
Lees en huiver:
Overzicht van de WTF's in eigen woorden:Je hebt kennelijk niet helemaal begrepen wat hier is gebeurt. Technisch is NIET de Bitcoin Central gehacked, maar de hoster van Bitcoin Central. Via het admin panel van de hoster hebben zij het wachtwoord van het account kunnen resetten en op die manier een kopie van de wallet (en software) hebben verkregen. Zelfs als de wallet is encrypted moet de website software de decryptie sleutel bevatten.
En omdat zij dus een kopie van de wallet hebben, kunnen ze dus ook geautoriseerde transacties uitvoeren met die wallet.
Een proxy frontend server had hier niet geholpen omdat de website van BC niet gehacked is.. Het was het 'plesk' (of soortgelijk admin panel van de hoster) welke ervoor zorgde dat de hackers het wachtwoord konden achterhalen.
Het enige verwijt wat je Bitcoin Central kunt maken is dat je voor een multi-hoster oplossing hebben gekozen. Een prima hosting pakket voor kleine zakelijke danwel prive websites, maar absoluut niet voor financiele exchanges..
Een nadeel van Bitcoin is dat alle transacties final zijn. In tegenstelling tot een reguliere bank kunnen hier transacties niet worden terug gedraaid. Daarom moet je je wallet ook met een goed wachtwoord beveiligen.
De hackers kunnen theoretisch zelfs hun buitgemaakte bitcoins inwisselen bij Bitcoin Central. Zeker als ze de transacties via 3 of 4 verschillende wallets laten lopen is het voor Bitcoin Central vrijwel onmogelijk om hun 'eigen' coins te identificeren. Op basis van een BC address gecombineerd met transacties vanaf datum van hack kunnen je wel alle transacties gaan tracen. Maar als ze de coins inwisselen bij Mt.Gox kun je toch niets doen..
Ze hadden in plaats van een 'plesk' hoster ook kunnen kiezen voor Amazon EC2 (of vergelijkbare cloud oplossing). Bitcoin Exchanges bestaan nog niet heel erg lang en daarbij is bitcoin als betaalmiddel ook niet heel erg populair.
Het grote probleem van deze exchanges is natuurlijk de funding. Natuurlijk vraagt een exchange een transactie fee, maar zelfs bij bij 3% moet de exchange bij een uitbetaling van 1000 euro, nog steeds 970 zelf ophoesten. Uiteraard vraag een exchange ook een fee als je euro's op je wallet wilt zetten. Veel exchanges hebben dan ook een limiet op het bedrag wat ze per wallet (BC address) uitbetalen per periode.
Het starten van een BC exchange is natuurlijk altijd een gok geweest. Een gok welke goed zou uitbetalen op het moment dat BC een populair betaalmiddel wordt en dus ook de exchanges zowel inkosten (stortingen naar wallets) en uitkomsten (opnames uit wallets) in balans zouden zijn..
Dan is er nog een groot verschil met traditionele munteenheden. Normaal hoeft een bank niet voor funding te zorgen. Het totaal op een bankrekening is namelijk gewoon ooit binnen gekomen. Echter BC 'geeft' ook coins aan bijvoorbeeld miners. Dat betekend dat het aantal bitcoins in het bitcoin eco systeem niet gelijk is aan het bedrag dat via exchanges is binnen gekomen. Dat was een van de belangrijkste redenen waarom de SEC Bitcoin NIET als een alternatieve betaalvorm/munteengeid ziet en ook nooit zal worden.
Normaal is een munteenheid namelijk gekoppeld aan het 'liquide' vermogen van een land. Meestal in de vorm van een goud voorraad. Stel dat je als land 10 miljoen dollar aan goud hebt. Als je dan voor 10 miljoen dollar aan eigen biljetten en munten laat drukken loopt deze 1 op 1 met de Amerikaanse munt. Als je 20 miljoen aan biljetten drukt (wat gewoon is toegestaan) dan is de ratio nog maar 1:0.5 . Als de munt al in circulatie is en je drukt geld bij zonder je goud voorraad aan te vullen dan zakt ook de waarde van de munt ten opzichte van de Dollar. Nationaal heeft je munt nog steeds dezelfde waarde als voorheen. Een munt van 1 euro blijft 1 euro, echter de omwissel koers is echter wel veranderd en dat noemen we inflatie.
Wij als Europa hebben nu een gezamenlijke munt. Alle euro landen hebben samen een enorme berg aan goud. Die gecombineerde berg is nu eigenlijk het probleem. Want die berg betaald namelijk de waarde van de euro. Dat is over een paar jaar ook de voornaamste reden dat de zuid Europese landen failliet gaan.
Kijk wat Ijsland heeft gedaan om een faillissement af te wenden. De overheid heeft namelijk heel erg veel geld bij gedrukt. Daardoor kan de overheid namelijk gewoon intern betalingen doen (salaris van ambtenaren, subsidies en tal van andere overheid uitgaves). De inflatie is wel flink omhoog geschoten, maar ze zijn niet failliet gegaan. Nu begint Ijsland weer langzaam aan de klim naar een gezonde economie en zal over enkele jaren weer biljetten uit de roulatie halen waardoor de waarde van de munt weer zal stijgen.
Echter zuid Europese landen met de euro kunnen dit niet doen. Wat als zij zomaar geld bijdrukken om hun ambtenaren te betalen heeft dat namelijk ook gevolgen voor de andere eurolanden. Immers als Griekenland 10 miljard aan euros zou bijdrukken, dan vertegenwoordig die berg goud nu ineens veel meer euros en dat heeft dus zijn weerslag op alle euro landen zoals Nederland en Duitsland. En als een overheid geen binnenlandse betalingen kan doen kom je in een neerwaartse spiraal en dat kun je dus heel erg goed zien bij Griekenland. De enige oplossing voor Griekenland (en veel andere zuidelijke landen) is als andere landen de tekorten opvangen en kwijt schelden..
Omdat Bitcoin dus in totaal meer coins bevat dan is gestort via de exchanges zal het heel erg lang duren voor exchanges geld verdienen met hun services. En omdat ze de exchange nu nog heel erg afhankelijk zijn van externe funding maken ze eigenlijk verkeerde keuzes op basis van financiele druk..
1:
2:Als op een server een encrypted wallet staat dan moet de website software deze sleutel wel hebben
.Hackers hebben een kopie van de wallet (en software) te pakken gekregen
Meneer denkt blijkbaar dat als ik mijn Qt bitcoin wallet versleutel dat deze sleutel in de software word opgeslagen alsof we hier over de Wifi password manager van Windows hebben.

3:
.OVH hosting is niet geschikt voor financiële exchanges
Bitcoin exchanges zijn geen financiële exchanges. Alle inkomende fiat currency komen van banken vandaan en die banken hebben meestal mainframes en die staan zeker niet bij OVH
4:
Dat is juist een voordeel en ik dacht dat je wallet beveiligen met een passphrase (geen wachtwoord) niet hielp omdat die meteen in de software terecht komt?Een nadeel van Bitcoin is dat alle transacties final zijn. In tegenstelling tot een reguliere bank kunnen hier transacties niet worden terug gedraaid. Daarom moet je je wallet ook met een goed wachtwoord beveiligen.
5:
Transacties gaan via btc adressen. Groepen btc adressen + private keys waar deze vandaan komen vormen een wallet. (+ nog wat andere zooi). Je kunt 100% je eigen coins eindeloos volgen, zelfs als worden ze intern ergens gemixt. Het verschil is nu wel dat een onschuldig iemand opeens deze coins heeft maar elke bitcoin is voor eeuwig 100% te volgen tot hij uiteindelijk op een adres terecht komt waar niemand de private key van heeft of de laatste kopie van de bitcoin blockchain word verwijdert omdat er een nu een beter systeem is.De hackers kunnen theoretisch zelfs hun buitgemaakte bitcoins inwisselen bij Bitcoin Central. Zeker als ze de transacties via 3 of 4 verschillende wallets laten lopen is het voor Bitcoin Central vrijwel onmogelijk om hun 'eigen' coins te identificeren
6:
Maar een stuk populairder als betalen met jouw stierenstront.Bitcoin Exchanges bestaan nog niet heel erg lang en daarbij is bitcoin als betaalmiddel ook niet heel erg populair.
7:
WTF!Het grote probleem van deze exchanges is natuurlijk de funding. Natuurlijk vraagt een exchange een transactie fee, maar zelfs bij bij 3% moet de exchange bij een uitbetaling van 1000 euro, nog steeds 970 zelf ophoesten

8:
DEZE ZIN SLAAT HELEMAAL NERGENS OP. NERGENS!!!!!!Uiteraard vraag een exchange ook een fee als je euro's op je wallet wilt zetten. Veel exchanges hebben dan ook een limiet op het bedrag wat ze per wallet (BC address) uitbetalen per periode.

9:
HOLY SHIT, MIJN HOOFD GAAT EXPLODEREN.Het starten van een BC exchange is natuurlijk altijd een gok geweest. Een gok welke goed zou uitbetalen op het moment dat BC een populair betaalmiddel wordt en dus ook de exchanges zowel inkosten (stortingen naar wallets) en uitkomsten (opnames uit wallets) in balans zouden zijn..
Mtgox krijgt momenteel rond de 5 tot 20 miljoen dollar per dag binnen. PER DAG! 5 tot 20 MILJOEN FUCKING DOLLAR! En er gaat maar 300 000 tot 1 000 000 dollar weer uit. Bron, die rare gast van MtGox zelf --> YouTube: An exclusive peek into the world's biggest Bitcoin exchange
10:
GAST, BANKEN ZIJN DE ENIGE INSTITUTEN DIE VOOR FUNDING ZORGEN. DE ENIGE !!!!!!!!!! DAT IS HUN TAAK, HUN DIENST. DAAROM BESTAAN ZE.Dan is er nog een groot verschil met traditionele munteenheden. Normaal hoeft een bank niet voor funding te zorgen

En om te kunnen starten hebben ze financiering nodig van een ander bank. Daarna financieren ze hun eigen werking zoals elke bank. Tot ze opeens de grond in zakken en ons geld er nog even achteraan word gegooid zodat ze daar iets zachter op kunnen landen.
11:
Het totaal op een bankrekening is namelijk gewoon ooit binnen gekomen.

12:
Echter BC 'geeft' ook coins aan bijvoorbeeld miners. Dat betekend dat het aantal bitcoins in het bitcoin eco systeem niet gelijk is aan het bedrag dat via exchanges is binnen gekomen

13:
Dat was een van de belangrijkste redenen waarom de SEC Bitcoin NIET als een alternatieve betaalvorm/munteengeid ziet en ook nooit zal worden.

14:
BIJ DE HEILIGE BAARD VAN DE BANKIER. Nooit zal er iemand in zo weinig regels zo veel onwaarheden op de frontpage van Tweakers.net krijgen als gisteren is gebeurt.Normaal is een munteenheid namelijk gekoppeld aan het 'liquide' vermogen van een land. Meestal in de vorm van een goud voorraad. Stel dat je als land 10 miljoen dollar aan goud hebt. Als je dan voor 10 miljoen dollar aan eigen biljetten en munten laat drukken loopt deze 1 op 1 met de Amerikaanse munt. Als je 20 miljoen aan biljetten drukt (wat gewoon is toegestaan) dan is de ratio nog maar 1:0.5 . Als de munt al in circulatie is en je drukt geld bij zonder je goud voorraad aan te vullen dan zakt ook de waarde van de munt ten opzichte van de Dollar. Nationaal heeft je munt nog steeds dezelfde waarde als voorheen. Een munt van 1 euro blijft 1 euro, echter de omwissel koers is echter wel veranderd en dat noemen we inflatie.
Wij als Europa hebben nu een gezamenlijke munt. Alle euro landen hebben samen een enorme berg aan goud. Die gecombineerde berg is nu eigenlijk het probleem. Want die berg betaald namelijk de waarde van de euro. Dat is over een paar jaar ook de voornaamste reden dat de zuid Europese landen failliet gaan.
Kijk wat Ijsland heeft gedaan om een faillissement af te wenden. De overheid heeft namelijk heel erg veel geld bij gedrukt. Daardoor kan de overheid namelijk gewoon intern betalingen doen (salaris van ambtenaren, subsidies en tal van andere overheid uitgaves). De inflatie is wel flink omhoog geschoten, maar ze zijn niet failliet gegaan. Nu begint Ijsland weer langzaam aan de klim naar een gezonde economie en zal over enkele jaren weer biljetten uit de roulatie halen waardoor de waarde van de munt weer zal stijgen.
Echter zuid Europese landen met de euro kunnen dit niet doen. Wat als zij zomaar geld bijdrukken om hun ambtenaren te betalen heeft dat namelijk ook gevolgen voor de andere eurolanden. Immers als Griekenland 10 miljard aan euros zou bijdrukken, dan vertegenwoordig die berg goud nu ineens veel meer euros en dat heeft dus zijn weerslag op alle euro landen zoals Nederland en Duitsland. En als een overheid geen binnenlandse betalingen kan doen kom je in een neerwaartse spiraal en dat kun je dus heel erg goed zien bij Griekenland. De enige oplossing voor Griekenland (en veel andere zuidelijke landen) is als andere landen de tekorten opvangen en kwijt schelden..
Omdat Bitcoin dus in totaal meer coins bevat dan is gestort via de exchanges zal het heel erg lang duren voor exchanges geld verdienen met hun services. En omdat ze de exchange nu nog heel erg afhankelijk zijn van externe funding maken ze eigenlijk verkeerde keuzes op basis van financiele druk..

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 26-04-2013 12:40 ]
zijn wel twee verschillende dingen... de dollar zakt wat goed is voor de amerikaanse economie op het moment, en de euro stijgt relatief teveel in waarde wat erg vervelend is in deze eu crisistijd. Maar het grote probleem met de euro op het moment is dus dat hij te veel waard is.godofal schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:49:
bovendien, we vertrouwen de euro en dollar ook gewoon terwijl die de laatste tijd ook niet heel erg lekker presteert
Verder moet je je even voorstellen dat men in bitlandia, het land waar men louter bitcoins als legal tender heeft aangenomen, handel wil drijven met het buitenland. Dan moet je contracten opstellen in een munt die in een tijdsbestek van 4 uur makkelijk eerst 10-20% waarde kan verliezen en dan weer stijgt.
[ Voor 23% gewijzigd door Zoijar op 26-04-2013 13:37 ]
Volgens die denkwijze is de euro ook geen geld want in China word die niet overal geaccepteerd als betaalmiddel.Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:22:
[...]
Bitco(i)n is geen geld, geld is een algemeen geaccepteerd ruilmiddel/betaalmiddel.
Euro's zijn geld en daar koop je bitcoins mee waarvan je hoopt dat ze meer waard worden. Bitcoins kopen is dus een vorm van beleggen.
Bitcoin is een product dat gemaakt (gemined) wordt om geld mee te verdienen.
De USD ook niet want in Nederland word het praktisch niet geaccepteerd als betaalmiddel.
De volgende bedrijven accepteren bitcoins als betaling voor materiële producten. Een betaling voer je uit met geld
Conclusie: De bitcoin is een vorm van geld waar je betalingen mee kunt doen. Omdat het algemeen (op het internet) word geaccepteerd als ruilmiddel/betaalmiddel. De eerste groep die deze nieuwe betaal eenheid omarmd hebben zijn de hackers. Zij hoeven zich nu iets minder druk te maken over het na laten van sporen wanneer ze betaald worden voor hun werk. (hacker kan ook een eerlijk beroep zijn)Material / Physical Products
Alternative Energy
Andy Schroder sells CPC Evacuated Tube Solar Thermal Collectors, with bitcoin as a payment option.
Outdoors
FireSteel.com FireSteels fire-making gear used by tens of thousands of people including the US Military, hikers, hunters, survivalists, outdoors enthusiasts and bushcrafters the world over.
Superstores
Bitcoinin Books, Movies, Consumer Electronics, Food, Beverages, and more added daily and upon request
Bitcoinblaster.com Consumer Electronics in Bitcoins - Laptops, desktops, tablets, digital cameras, televisions and more! Inventory added all time.
Souvenirs from Russia Any inexpensive goods from Russia. Shipping worldwide through UPS or FedEx.
BTCgadgets Buy cheap products with your Bitcoins! Free shipping worldwide.
Gadgets Direct Over 20,000 Gadgets all with Free Worldwide Shipping now accepting Bitcoins.
Säkra Dörren Over 4000 security products such as locks and alarm systems shipping worldwide. Based in sweden.
SurplusTraders.net The World's Leading WHOLESALE Liquidator of Factory Excess Technology Parts & Equipment.
Games - Physical
JJGames, used video games and consoles (5% discount for Bitcoin purchases)
BMIGaming.com *Real* Arcade Games from BMI Gaming, the "World's Largest Gaming Superstore" offering delivery to over 90 countries worldwide | 100 BTC per order limit - Remaining balance, if any, can be paid using other payment methods (credit card, bank wire, paypal, etc)
NoAgendaCardGame.com NO AGENDA: the Card Game, In the Morning Edition, is a fast-paced, trading card game where players race to be the first to collect a set of No Agenda album art cards. The game deck is customizable from three to eight players. It's family fun for ages 8 and up! (WARNING: autoplay)
ModifiedController.com Modified Xbox controllers.
Airplane Flight Simulator Sells flight simulator games and add-ons.
MemoryEngravers American Sign Language Scrabble. Laser Engraved, reversible ASL Scrabble tiles.
Retrotowers Retro video game cables, controllers, clones and flash carts.
Classified
Bitcoin Classifieds (info), The first and biggest Bitcoin Classifieds site on the web.
The Bitcoin Marketplace - Bitcoins classified site and marketplace. Buy and Sell anything with Bitcoins.
BitcoinTrading Bitcoin buy/sell classifieds forum with a user feedback system for safe trading of goods and services.
BitCoin Jobs A Bitcoin Job board. Post any jobs related to Bitcoin on this board.
conBitcoin Free Bitcoin classifieds in Spanish - buy, sell, trade, exchange
For Bitcoin (info), Bitcoin Micro Jobs are here to help you earn bitcoin, and to help strengthen the bitcoin economy!
Miners' Market - new marketplace for buyers and vendors who trade in Bitcoins.
MyBitCommerce, BitCommerce listing service free for merchants. customers can rate and review merchants.
4Bitcoins.com Classifieds (info), We are an online bitcoins fleamarket ,you can buy and sell anything using bitcoins
OZBTC , Buy or sell using bitcoins in Australia.
Marketplaces
The Bitcoin Marketplace - Bitcoins classified site and marketplace. Buy and Sell anything with Bitcoins.
Bitmit Secure Bitcoin market place. Sell and buy goods for Bitcoin. Worldwide!
LendLocked Security cable locks that enable renting of items. It's free to post.
MokiMarket The ebay/craigslist of Bitcoins!
Bitcoin shopping Shop with your Bitcoins - Worldwide shipping
Coinster Search or add local items
BitCraig, an index of all Bitcoin listings on Craigslist.
Auction sites
Penny Auctions - Bartering marketplace where users can purchase credits to bid on items, or earn credits by auctioning off goods or services as penny auctions for free. Bitcoin is accepted as payment.
Bitmarket (info)
Bitmit - BitCoin auction house & shopping portal (English, German, Spanish, French, Italian, Chinese)
HASTUschon? (info) A German auction site.
BitBid Bitcoin Auction House.
Toys, Games and Hobbies
BitcoinKeychains.com - Cryptograpically Awesome Keychains and Keyrings
BitcoinSushi.com - Novelty keychains from Japan
Pocket Artillery - Miniature REAL Cannons ***BOOM***
DreamProdigy - =^_^= Anime/Manga Figures, Import Toys & Collectables, Tech Accessories =^_^=
GoMatkot - Beach Paddles Sports Gear - Matkot, Rackets and accessories
Clothing and accessories
Btc-trinkets - Bitcoin niche items.
Something Geeky - Appealing to the inner geek - geek t-shirts, hoodies, mugs, bags, sweatshirts and more
Patcht - Custom clothing that involves you in the design process.
Bucarelli - iPad and macbook leather cases
BTC Gear - High-quality Bitcoin hats and GUNNAR Optiks computer glasses.
Ico6 - Geek Shirts & Bitcoin Apparel: Dressing all Einstein's and Beyond!
Shoe Webshop - Schuhwelt.com - German top brands: Birkenstock, Meindl, Rieker, international shipping, 30 years experience, all languages supported.
All Things Luxury - Vast selection of luxury jewelry for less. Earrings, necklaces, pandora style beads, simulated diamond engagement rings and much more. Up to 75% off retail, plus all items ship for free.
KinLeaves.com - Stylish and protective vinyl wraps for electronic gadgets with free shipping worldwide. Now accepting BTC
Alpaca Products for Bitcoins, alpaca socks
Siam Secrets Store, Handmade Thai Clothing and Products for Bitcoins, "Buy direct from Thailand".
BitcoinX Gear - Configurable Bitcoin Shirts. Spreadshirt shops for North America and Europe.
BITEEZ Bitcoin T-Shirts, A selection of QUALITY 100% COTTON Bitcoin T-SHIRTS, various designs!
BTCZone.com - Bitcoin ecommerce - An online store that lets you search for products in many categories and accepts bitcoins. Free shipping on many orders.
CryptoAnarchy.US, Bitcoin embroidered polo, only accepts bitcoin for payment.
I Use Coins, The original Bitcoin pride t-shirt (only accepts Bitcoin for payment).
Luana's Bijoux, A Bijoux store. Currently sells earrings and bracelets.
Nerd Merit Badges, "Bought this badge with Bitcoins" badge (only available with bitcoins)
R-Shirt, Accepts Bitcoins for geeky pirate R-Shirts.
Robots Never Die, Accepting Bitcoins for all merch!
The White Peacock, Gothic Lolita clothing for BITCOINS!
Og Dogg Records - Hip-Hop music site accepting bitcoin payments for T-shirts and other Hip-Hop related merchandise.
From Heart to Heart - Unique, hand made jewellery. A special gift for yourself, your wife or your girlfriend.
Poppyluce - Custom crafted jewellery and accessories
Bitcoin Team on Etsy - Etsy merchants accepting Bitcoin
Windfire Chainmaille - Chainmail jewelery.
HeatSlingers.com, "Simply put, we are sneaker heads. We're just sneaker collectors who are sick of the eBay nonsense" Email for info on payment w/Bitcoins
The Gentle Pony - T-Shirts with weird jokes
T.S. I Love You Hats - Each T.S. I Love You hat is a one of a kind, hand-created piece, re-worked and assembled from precious old bits...
Dri-Apparel Sports clothing, tee shirts, shorts, pants, hats, and totes.
Soccer Uniforms Soccer shirts, shorts, socks and accessories, including customization services.
ZAS robapinzas.com Hippie Ethnic Alternative, clotes and much more... Shoes, accesories, piercing, decoration items. Wholesale and Retail (Acept bitcoin for wholesale customers).
Home
SurvivalFood.com Emergency and survival food storage supplies, including freeze dried food and MREs.
[1] Modern preparedness and security products including survival kits, hidden cameras, security systems, food storage and self defense.
Joseph's Garden Open-pollinated landrace garden seeds.
Fine Things Store Fine Things for your house and your family. Silver, Glass, Antiques.
nestorgames is an independent publisher of portable board games. More than 60 titles in its catalogue.
Arimaa Game Set, an animal themed board game designed to be hard for computers, but easy to learn and intuitive for humans. Offers $10,000 challenge for programmers.
Blue Canary Night Light, blue canary night lights
The Critter Casual pet wear
Telepienso Dog and cat food, top brands (Royal Canin, Hill's, Acana, Dr. Pet) Delivery to Spain, Portugal and Balearic islands
Dr. Pet dog and cat food natural dog and cat food.
http://www.judibabcockpaintings.com - paintings for sale, will ship anywhere in the continental U.S.
Tina Produce, home decor in clever gift-ready packaging
A Curbing Edge, Decorative Landscape Curbing in the greater Orlando Florida area
Growing Turkish Tobacco - GrowingTurkishTobacco.com offers a hardy strain of organically grown tobacco seeds, with free worldwide shipping.
Small Happy Eagle Enterprises - Selling specialty incense.
Azurerocket Design Studio Cut vinyl decals for indoor and outdoor application. Accepts custom orders.
Keystone Pet Place Pet food and supplies.
Electronics
7Del.net, Electronic Cigarettes
AGNQ Tech - Computers and computer components for sale
Bitcoin ecommerce - An online store that lets you search for products in many categories including electronics and accepts bitcoins. Free shipping on many orders.
Bitcoinblaster.com Consumer Electronics in Bitcoins - Laptops, desktops, tablets, digital cameras, televisions and more! Inventory added all time.
Bitcoinstore (info) Over 500,000 products. The world's largest Bitcoin only super store. Consumer Electronics, Computer systems, PC components, Laptops, TVs, Hard Drives, RAM, Cameras, Network parts.
BitElectronics - Consumer electronics: Computers, Cameras, Mobile phones etc. Free shipping to EU! Inventory growing frequently.
BitLasers, Handheld lasers and laser accessories.
BitVapes, Electronic cigarettes (e-cigs), starter kits, replacement parts, accessories and nicotine e-liquids.
BTCFPGA Sells "High Efficiency Bitcoin Mining Equipment".
Budgetheat | Webshop Dutch webshop, all products about electric heating: heatingmats, heatingcables, heatingfilm, infrared panels and more.
CellPhone-Jammers.com, Cell phone, GPS, GSM, 4G, Wi-Fi, Bluetooth, UHF jammers
CompSoul.com Sale of Computer Components, Systems, Electronics and More from Brand Names, Unique and Generic. Worldwide shipping available. Multiple payment options.
Crypto Stick - An USB key for data encryption, signing and authentication. Available as Open Source.
Cryptobuy Selling lasers, lights, surveillance, and other items.
Electric Green, Inc Grid-tied and off grid photovoltaic and solar thermal parts, design, and installation by a NABCEP certified professional.
Electronic CigaretteElectronic Cigarette and Accessories, liquids, replacement's, and kits.
EMWiRES bitcoin shop, RF tools, prototype boards, international shipping.
Freedomcam.net GPS Dashcams for your car -to record accidents, tickets and other driving encounters.
GADJA | shop Tablet PC, SMART tv, VIDEO Game, GPS, EDR.
Go Green Solar Solar panels, batteries, charge controllers, and solar mounting hardware.
KinLeaves.com - Stylish and protective vinyl wraps for electronic gadgets with free shipping worldwide.
Mackabler.dk Danish eshop selling cables for Apple products, such as MacBooks, iMac, iPad, iPhone and iPods.
Memory Dealers, Cisco, 3com, HP, Foundry, Juniper, optical transceivers. SFP, XFP, XENPAK, GBIC, DWDM, CWDM and more!
NinjaBoot USB Privacy Drive, Boot to a little purple ninja, a USB drive that protects your privacy and anonymity with Tor.
ODDepot Open electronic designs
Olsens-IT.dk A danish webshop with computer equipment and other electronics.
Ozhobbies - LED Throwies, Construction Kits for Robots , electronic Components, solar cells and batch production of electronics.
Revamp-it Switzerland, ecologically revamped computers, components and accessories, with support of free software. Webshop sending all around the world. Also a physical store with regular opening hours. Payment with bitcoins anchored in the webshop Terms and Conditions.
Sisconet IT Solutions (possible scam) Computers, Laptops, Ipods, Mobile Phones, Printers, Cameras, Routers, Hard-Disks and more Consumer Electronics in bitcoins. Based in Switzerland. Shipping Worldwide.
SynthShopping.com, Boutique Electronic Music Instruments
Texas Laser Systems Supplier of lasers, components, and accessories located in Fort Worth, Texas.
Thermostatenshop | Webshop Dutch webshop, all products about thermostats: wireless, flush mounted, surface mounted, digital analog, plugin and much more.
UnixmediaShop - Home automation devices, ethernet/IP controlled I/O and relay boards
Video Storm, Video & audio matrix switches for home theater applications.
WTCR, Purchase computer components for bitcoin! All the latest brand new hardware and software is available at great prices, shipped right to your door!
Consumable
Maqui Berry - Buy Maqui Berry Superfruit in powdered capsules (Miami, Florida)
Cups and Cakes Bakery - Buy cupcakes with bitcoins (San Francisco, California)
Bitwein.de.vu Quality wine from palatinate - pay with bitcoin.
Chocolate Coins A very simple service for people to buy chocolate coins with your Bitcoins.
Artisan Chocolates UK Buy handmade and lovingly crafted chocolate from The Chocolate Tree, Edinburgh, Scotland.
CookieEater Cookies Oatmeal and Chocolate Chip Cookies.
Cigs.eu Cigarettes The Europe's leading discount cigarette shop now accepting Bitcoins. Cigs.eu offers a wide range of tobacco brands at a fraction of their local prices.
Muggswigz Coffee & Tea co., High quality wholesale coffee and tea.
Quiggle Extracts, herbs, extracts, tinctures, isolates, and seeds (does it accept bitcoin?)
Shaman Scents, scented and essential oils, jewelry scarves and more (does it accept bitcoin?)
SUGAR, Oklahoma's Premier Wedding Cake Designer & Sugar Artist.. (does it accept bitcoin?)
BitBrew, Premium and Organic Coffee
Belgian Flavours, Belgian beers, chocolate and candy.
Edle Welten, German Site, Oils, vinegars, teas, coffees, liquors
Bitcoin shopping Olive Leaf Extract Capsules and Olive Leaf Extract with CoQ10 Capsules
honestbeef Australian Beef direct from the farmer. No additives, no preservative, gluten free.
MH-UK ethnobotanicals herbs and plants including ayahuasca vines, Syrian rue, Acacia confusa stem bark, chacruna & chaliponga leaves, blue lotus, passionflower, kratom and cactus pieces.
George's Famous Baklava George's Famous Baklava has been operating locally and online since September 2009.
Stateless Sweets Delectable homemade, all real ingredient candy, delivered to your home as a treat or for your next event to share.
Kereru Brewing Company Award winning New Zealand brewer that brews both traditional and gluten-free craft beer.
BitPantry Hand made foods, custom tailoring for special requests and dietary restrictions available. Candied bacon, cookies, breads, beef jerky, and more, made when you order and shipped while fresh.
Bitcoin Coffee, gourmet quality coffee at affordable pricing
Thai Food Essentials, Kaffir Lime leaf essential oil for cooking. Recreate the taste of authentic Thai Food.
Bees Brothers Caramels, honey, lipbalm, honey roasted almonds, and candles from Utah. Don't tread on bees!
Rollingdale Winery West Kelowna, BC, Canada - specializing in organic wines and icewines - ships to certain locations in Canada only
Books
Thunderune Publishing, Indie publisher with over 20+ imprints.
Pirates of Savannah Website for historical adventure novel - ebooks and audio books for sale
Starkmuth Publishing, publisher and distributor of the book "The Making of Reality – How Consciousness Creates the World"
OBSOLETE! Magazine, Underground arts and lit newspaper, available electronically or by mail (does it accept bitcoin?)
Prepa-Sciences-Politiques.net, Document preparing the common competition in french politics sciences (Bitcoin is the recommanded ecurrency).
Bitcoin Step by Step, The Perfect book to get started in Bitcoins in a safe and secure manner.
XecNet Ltd UK-Based indie publisher of books such as Rossi's eCat.
Music
Video Seconds New DVD concerts, movies, select CD's and misc eclectic products. Ships Internationally.
EMWiRES bitcoin shop, Used and new compact discs, international shipping.
ChantCd.com Gregorian chant CDs, hymnals, and traditional Catholic books.
Dark Ambient Radio The first compilation cd that emerged aroud this radio project (incl. worldwide shipping) is now available for 1 BTC.
Og Dogg Records - Hip-Hop music site accepting bitcoin payments for mixtapes/songs.
Film/Movies
Pattison Productions Feature length film/documentaries focussing on mountaineering.
Planet FreeTV Create your own free tv channel. Watch movie channels online. $5 flat premium fee per month (accepting Bitcoins).
Art and Artwork
(none)
Collage / Mixed Media
Paradox Prints, cut-up style collage made of words and phrases cut from magazines and assembled back together to form a picture of Abraham Lincoln's assassination at Ford Theater. And more.
Comics
Ask Teran questions on the meaning of life, practical matters, and romance for Bitcoin.
Eye Bleed Ink, Comic book, web comic, and graphic novel artwork in both traditional and digital by artist John Watts
Paintings
Modern Art Paintings Original Abstract Oil Paintings and Fine Art reproductions in canvas from well renowned Argentinean Artist Teresa Piacentino. International Shipping. Bitcoin Accepted!
http://www.judibabcockpaintings.com/paintings.html, paintings for sale, will ship anywhere in the continental U.S.
Btcworks Beautiful Artworks, Paintings, Drawings - free shipping worldwide
judibabcockpaintings.com Paintings of a "loose, colorful, impressionistic style, emphasizing movement".
Photography
Icon Photography School, online photography school now accepting Bitcoin payments.
Boris Austin Photography & Film, based between London and Beijing available for Documentary or Commercial Work. Discounts For Payments in Bitcoin!
The Odd Shot, photography by Trevor Farrell
Anja Putensen "Inner Landscapes", High-quality artistic prints on coated Aluminium Sheets
Fullerton Photography, Professional Wedding and Event Photography in the Metro-Detroit and surrounding areas.
Barnyard Photography, Wedding Photography, Videography, Photo Booths & Equipment Rentals. Serving Philadelphia, Delaware, New Jersey, and Maryland.
Peter Yuen Photography, Animal photography by Peter Yuen, with print proceeds going to charity.
'Another Tree' on Etsy, Lo-fi, vintage and other photography.
'SomeoneJohn' on 500px, High quality, affordable photo prints sold via Bitpay.
Printmaking
Emory Dunn Photography, limited edition, traditional hand-pulled prints and photography prints.
PostCards
Otto Normalos Postkarten und Hoerbuecher, Postcards for discerning people - in German
Etc etc. Wanneer stoppen mensen nu eens hun mening te geven over iets waar ze om dat moment nog totaal geen kaas van hebben gegeten. Ik leer nog altijd over de bitcoin bij maar ik plaats hopelijk toch geen statements die echt totaal niet waar zijn,
Ja, het is waar dat een grootte groep van mensen die met bitcoins bezig zijn dit doen om geld te verdienen en snel rijk te worden. Dat neemt niet weg dat de bitcoin een betaalmiddel is. Nog geen wettig betaal middel en ook nog geen onwettig betaal middel. Maar een middel om te betalen is wat het is. En dat geeft het ook meteen een waarde. Als je bitcoin alleen kon omzetten naar usd en weer terug zoals pinobot denkt dat zou er echt geen markt ontstaan zijn. Je koopt alleen iets van waarde en als je iets van waarde verkoopt wil je genoeg geld in ruil hebben. De waarde van de bitcoin ligt in zijn bruikbaarheid als online munteenheid. In de technologie die wiskundige zekerheid bied op het gebied van beveiliging. In het werk wat je computer moet uitvoeren om ze te delven. In de stroomkosten voor de energie voor dit werk. En een deel van de waarde zit in het feit dat ze een korte periode elke dag meer waard waren. Ook waar, maar schiet de hele bitcoin niet af door uitspraken te doen die gewoon niet waar zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 26-04-2013 15:02 ]
Volgens die denkwijze is alles een vorm van geld en is een BTC evenveel waard als een korrel zand of een waterdruppel.Kain_niaK schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:42:
[...]
Volgens die denkwijze is de euro geen geld want in China word niet overal geaccepteerd als betaalmiddel.
De USD ook niet want in Nederland word het praktisch niet geaccepteerd als betaalmiddel.
De volgende bedrijven accepteren bitcoins als betaling. Een betaling doe je met geld.
[...]
Conclusie: De bitcoin is een vorm van geld waar je betalingen mee kunt doen.
Niemand accepteert publieke stukjes data als betaling omdat die overal zijn en niks waard zijn. Bitcoins daarin tegen zijn zeldzame stukjes geheime data en er is veel werk nodig om ze te delven.
Met het kleine verschil van materialistisch en virtueelKain_niaK schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:52:
Niemand accepteert zand als betaling omdat zand overal is en niks waard. Goud daarin tegen is zeldzaam en er is veel werk nodig om het te delven.
Niemand accepteert publieke stukjes data als betaling omdat die overal zijn en niks waard zijn. Bitcoins daarin tegen zijn zeldzame stukjes geheime data en er is veel werk nodig om ze te delven.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
dat kloptGomez12 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:47:
[...]
Volgens die denkwijze is alles een vorm van geld en is een BTC evenveel waard als een korrel zand of een waterdruppel.
alles is precies waard wat de gek ervoor geeft
enige verschil tussen een korrel zand en een staaf goud is dat er meer gekken zijn die veel over hebben voor een staaf goud
gi·raal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1bestaande in, met behulp van banktegoeden: giraal geld; giraal betalen
2bank (de; v(m); meervoud: banken) 1instelling die gelden beheert en uitleent2(bij kansspelen) inzet van de hoofdspeler tegen al de anderen samen3centrale bewaar- en uitwisselingsplaats; opslagplaats: bloedbank, vacaturebank
Dus een bitcoinis geen geld tenzij je met kip-ei komt en dat een beheerder en uitlener van bitcoins een bank is omdat het gelden beheert en uitleent, maar het zijn pas gelden als het een bank is, maar het is pas een bank als het gelden zijn.
Mijn inziens is een bitcoin een multifunctioneel financieël vehikel. Opslag, transport, investering, ruil.
[ Voor 35% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-04-2013 14:09 ]
Ik moest even hardop lachenKain_niaK schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:26:
...
BIJ DE HEILIGE BAARD VAN DE BANKIER.
...
[afbeelding]
Maar het verschil met een euro is dat het legal tender is, en als ik mijn huis af wil betalen, of de gasrekening, en ik kom met een zak euro's aan, dan moet degene waar ik een schuld bij heb die euro's aannemen. Bij zand of goud of bitcoins mag hij zeggen 'daar heb ik niks aan, sorry'. Daar komt dus ook een groot deel van het vertrouwen uit; het is nooit zo dat je je euro's ineens niet kan uitgeven omdat niemand het accepteert.godofal schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:03:
dat klopt
alles is precies waard wat de gek ervoor geeft
enige verschil tussen een korrel zand en een staaf goud is dat er meer gekken zijn die veel over hebben voor een staaf goud
Om even technisch te doen, dat is niet zo. Aan transactieblokken wordt een getal toegevoegd zodat de hash van dat block begint met een aantal nullen. Het vinden van dat juiste, niet unieke, getal is minen. Dat gebeurt continu. Elk zoveelste block krijgt (arbitrair) een bitcoin toegekend, iets waar iedereen het mee eens is. Een bitcoin zelf is dus gewoon een vooraf afgesproken getal in de gedistribueerde database, daar is niets zeldzaams of cryptografisch aan. Je delft dus technisch gezien ook geen bitcoins; je verifieert transacties en signeert die. Elke zoveelste handtekening wordt beloond met een bitcoin. Het enige dat het zeldzaam maakt is dat iedereen het ermee eens is.Kain_niaK schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:52:
Bitcoins daarin tegen zijn zeldzame stukjes geheime data en er is veel werk nodig om ze te delven.
[ Voor 49% gewijzigd door Zoijar op 26-04-2013 14:33 ]
Maar elk zo'n getal is aan een geheime sleutel toegewezen en dat is toch een zeldzaam stukje geheime data.
En even mijn blog promoten. Komt dit weekend een uitgebreid verhaal over de bitcoin op. Ben nog volop aan het herschrijven en extra bronnen aan het zoeken.
kai-n_n-iak en de output van zijn kop: In de Ban van de Bitcoin
En als inleiding:
Ik zal in elke taal herhalen hoe ik rond mijn middel een middel heb om te betalen.
Grote zalen gevuld met arme walen zullen mij als een profeet onthalen wanneer
ik hun over de bitcoin kom verhalen.
Mijn baard en sandalen zullen stralen wanneer ik in mijn buidel reik.
Aanschouw mijn schat! Het vel van een dode kat!
Met daarop in comic sans het volgende geschreven:
Drie sleutels voor IJsland op het randje van de atlas,
Zeven voor de Hollanders die lager leven dan de zee,
Negen voor de Brusselse Bankiers in torens van glas,
Een voor de Sluwe Satoshi hij begon er mee
In de Kluwen van het Web op het ritme van kwartsglas.
Eén hash conflict om allen te regeren, Eén hash conflict om allen te vinden.
Eén hash conflict om alle bitcoins naar /dev/null te brengen en daar te ontbinden.
In de Kluwen van het Web op het ritme van kwartsglas.
[ Voor 79% gewijzigd door Kain_niaK op 26-04-2013 14:40 ]
Haal maar eens een kuub witzand op, ben benieuwd of je het voor niks meekrijgt. Je bent een aardige troll, dus jou mening neem ik ook graag met een korreltje zoutKain_niaK schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:52:
Niemand accepteert zand als betaling omdat zand overal is en niks waard. Goud daarin tegen is zeldzaam en er is veel werk nodig om het te delven.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Je roept het negativisme hard van de daken, maar een gefundeerde mening heb je nog steeds niet gegeven. Dat is vrij vervelend, want je overtuigt wel degelijk een aantal mensen met jouw denkwijze. Dit zegt mij tevens ook dat de scheiding tussen je echte mening en sarcasme nogal dun is. Correct me if I'm wrongKain_niaK schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:51:
Ik troll wel eens ja, maar het is echt niet zo moeilijk om onderscheid te maken tussen wanneer ik sarcastisch ben en wanneer ik serieus ben.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
en dát komt omdat een helehoop gekken hebben gezegd dat een paar gekken een stel regels mogen opstellenZoijar schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:25:
[...]
Maar het verschil met een euro is dat het legal tender is, en als ik mijn huis af wil betalen, of de gasrekening, en ik kom met een zak euro's aan, dan moet degene waar ik een schuld bij heb die euro's aannemen. Bij zand of goud of bitcoins mag hij zeggen 'daar heb ik niks aan, sorry'. Daar komt dus ook een groot deel van het vertrouwen uit; het is nooit zo dat je je euro's ineens niet kan uitgeven omdat niemand het accepteert.
een systeem met schelpen, flesdopjes of zandkorrels is net zo valid als een systeem met euro/bitcoin, het enige verschil is dat die laatste meer ingeburgert is en door iedereen geaccepteert (moet) word(en)
de hele economie is gebaseerd op de stelregel "wat de gek ervoor geeft"
Bitcoins zelf zijn geen data. Het deel wat geheim is is de private key van je wallet, hiermee kun je transacties aanmaken die gesigned worden met je private key zodat gecontroleerd kan worden of ze daadwerkelijk uit die wallet komen. Met de blockchain kan gecontroleerd worden of je dat aantal btc ooit wel gekregen hebt.Kain_niaK schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:52:
Bitcoins daarin tegen zijn zeldzame stukjes geheime data en er is veel werk nodig om ze te delven.
Het deel wat zeldzaam is staat daar los van, als je zo'n zeldzaam stuk (hash lager dan de vorige waarde) weet te vinden dan geeft je dat recht een block in de chain te hangen en zo 25 btc naar jezelf te sturen.
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
Nou... eigenlijk niet. Per conventie is de eerste transactie in die blokken een nieuwe coin voor de eigenaar van het block. Dat het er eentje is en niet tien is puur conventie.Kain_niaK schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:36:
Ok, elke bitcoin is inderdaad een publiek toegankelijk getal.
Maar elk zo'n getal is aan een geheime sleutel toegewezen en dat is toch een zeldzaam stukje geheime data.
Je kan ook gewoon bitcoins bijdrukken mocht dat nodig zijn, alleen moet dan wel iedereen het daarmee eens zijn. Wat je dan doet is een patch op de source maken, daarin instelt dat elk nieuw block vanaf nu 10 coins waard is ipv 1, en klaar. Dan worden er ineens 10x zoveel coins gemined. In dat opzicht is een bitcoin zelf dus niks speciaals. De overdracht van bitcoins staat wel elke keer een handtekening van de vorige eigenaar onder.
Het is niets meer dan een gedistribueerde database waar vrijwel niet mee te klooien is zonder een meerderheid van computing power te bezitten. Als er een enkele server was die iedereen vertrouwt (en altijd toegankelijk, ongelimiteerde capaciteit, etc) dan zou je in principe het hele bitcoin systeem gewoon in een SQL database kunnen draaien op die server. Een bitcoin zelf is eigenlijk precies hetzelfde als een euro in een bank database. Alleen kan je die database slechts aanpassen als de meerderheid het daarmee eens is.
Niet helemaal. Je schelpen/flesdopjes/zandkorrels zijn niet zeldzaam, waardoor je betaalmiddel aan enorme inflatie onderhevig is. Dat is nu net het unieke van Bitcoins of euro's, het is niet makkelijk om aan te komen.godofal schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:00:
[...]
en dát komt omdat een helehoop gekken hebben gezegd dat een paar gekken een stel regels mogen opstellen
een systeem met schelpen, flesdopjes of zandkorrels is net zo valid als een systeem met euro/bitcoin, het enige verschil is dat die laatste meer ingeburgert is en door iedereen geaccepteert (moet) word(en)
de hele economie is gebaseerd op de stelregel "wat de gek ervoor geeft"
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
zeldzaam of niet maakt niks uit, dan ga je gewoon 100.000 zandkorrels uitgeven voor een glas water oidSolomon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:08:
[...]
Niet helemaal. Je schelpen/flesdopjes/zandkorrels zijn niet zeldzaam, waardoor je betaalmiddel aan enorme inflatie onderhevig is. Dat is nu net het unieke van Bitcoins of euro's, het is niet makkelijk om aan te komen.
niet praktisch, maar dat hoeft ook niet; het is een voorbeeld
mijn punt is simpelweg dat het systeem exact hetzelfde is (wat de gek ervoor geeft)
niet dat zand of flesdoppen beter zijn
https://bitcoin-central.net/
"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"
Het mag wel een betaal middel genoemd worden.
Alles kan in feite een betaal middel genoemd worden.
Het verschil met de Euro is dat de euro een wettig betaal middel is.
Maar dat terzijde.
Ik heb een test gedaan met SatoshiDice.
Elke 5 min heb ik 0.01 btc verstuurd naar de btc adres met 91.5527% kans om te winnen, dit natuurlijk alleen als er genoeg aanwezig was om de 0.01 btc te versturen.
Ik ben begonnen met een wallet met 0.05 btc.
Binnen 12 uur was er nog maar 0.0165xxx btc over in de wallet.
Mijn conclusie.
Als je geld wil verdienen met btc moet je een casino beginnen.
Net bitcoin wat dat betreftgodofal schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:00:
en dát komt omdat een helehoop gekken hebben gezegd dat een paar gekken een stel regels mogen opstellen
Dat is niet alleen maar het enige verschil, dat is het grote ontzettend belangrijke verschil. Dat is waarom een euro valuta is en bitcoin niet. Omdat overheden met legers zeggen dat het zo is.een systeem met schelpen, flesdopjes of zandkorrels is net zo valid als een systeem met euro/bitcoin, het enige verschil is dat die laatste meer ingeburgert is en door iedereen geaccepteert (moet) word(en)
Ja, je hebt ook wel gelijk in dat opzicht.de hele economie is gebaseerd op de stelregel "wat de gek ervoor geeft"
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verder zag ik dat je die beste man vraagt niet meer te blaten op de fp, maar heb je hem dan ook even een link gegeven naar dit topic zodat hij zich kan verweren?
Zie er nu al naar uit :-D
[ Voor 0% gewijzigd door Nasty Nate op 26-04-2013 15:40 . Reden: gruwelijke spelfout ]
Er zijn verschillende berichten van een paar gebruikers op Reddit die zeggen een succesvolle betaling te hebben gedaan. iDeal kan mogelijk mee gefraudeerd worden om mee te frauderen, maar je moet wel een account hebben bij een bank.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
De prijs is alleen erg hoog: 3.31 terwijl als ik met Google omreken van dollar naar euro kom ik op 2.86 Euros is 20% marge...rickiii schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:13:
[...]
Er zijn verschillende berichten van een paar gebruikers op Reddit die zeggen een succesvolle betaling te hebben gedaan. iDeal kan mogelijk mee gefraudeerd worden om mee te frauderen, maar je moet wel een account hebben bij een bank.
Nu wordt die marge wel wat kleiner als je meer koopt, maar blijft erg duur...
edit: ben trouwens uit gegaan van de BTC-e prijs...
[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 26-04-2013 17:19 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Zolang er geen makkelijker alternatief is kan de eigenaar van www.litecoins.nl er goed aan verdienen.
Ik vind de sms verificatie wel de drempel verhogen om daar te halen. Gelukkig doet Bitonic dat niet met zijn bitcoins. Bijna alles wat je met Litecoin kan, kan je net zo goed met Bitcoin.Wrd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:21:
Dat is dan zaken doen.
Zolang er geen makkelijker alternatief is kan de eigenaar van www.litecoins.nl er goed aan verdienen.
[ Voor 8% gewijzigd door Rudy op 26-04-2013 18:01 ]
Dit berichten over hoe >50% attack bij een Litecoin-netwerk veel moeilijker zou zijn dan bij het Bitcoin netwerk is toch interessant. Ik ben het niet eens met zijn definitie van "waarde", maar het lijkt me toch relevant.Rudy schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:01:
[...] Bijna alles wat je met Litecoin kan, kan je net zo goed met Bitcoin.
Bron: Reddit - The Math: Why litecoin is more secure than bitcoin
Ik het het idee dat Bitcoin nog flink wat groter gaat worden dan het al is, maar het geeft wel een extra argument om alvast geld in te zetten op een alternatief (JIC)
[ Voor 18% gewijzigd door rickiii op 26-04-2013 18:15 ]
Dat idee krijg ik beetje bij deze alternatieve currencies...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Mja, maar niemand weet echt wat BTC, LTC of elke andere alter-coin gaat doen in de toekomst..rickiii schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:11:
[...]
Dit berichten over hoe >50% attack bij een Litecoin-netwerk veel moeilijker zou zijn dan bij het Bitcoin netwerk is toch interessant. Ik ben het niet eens met zijn definitie van "waarde", maar het lijkt me toch relevant.
Bron: Reddit - The Math: Why litecoin is more secure than bitcoin
Ik het het idee dat Bitcoin nog flink wat groter gaat worden dan het al is, maar het geeft wel een extra argument om alvast geld in te zetten op een alternatief (JIC)
Op https://bitcointalk.org/index.php?topic=25804.0 staat :
Iemand met enige technisch inzicht die kan zeggen of dit klopt? En of het dan niet een giga-flaw is?Can I use vanitygen to find someone else's private key from their bitcoin address?
Yes. Vanitygen is a cryptographic brute-forcing application, and can be used to search for a complete address. However, you will be unhappy with the amount of time required for it to find a match.
Want ik snap dat het ontiegelijk lang duurt om van 1 adres de private key te achterhalen, maar als ik gewoon een botnet inzet om een rainbow table op te bouwen. Dan kan ik na ongeveer een week toch al een paar random wallets leeghalen, dan is het enkel nog maar afhankelijk van welke private keys ik gevangen heb en hoeveel daarop staat?
En hoe langer ik het botnet laat draaien hoe meer ik kan stelen?
Interessant concept zie ik dan ontstaan : Minen naar andermans private keys/wallets...
Het lijkt mij dat je voor iedere key die je maakt de hele blockchain langs moet.Gomez12 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:21:
Vraagje :
[...]
Iemand met enige technisch inzicht die kan zeggen of dit klopt? En of het dan niet een giga-flaw is?
Want ik snap dat het ontiegelijk lang duurt om van 1 adres de private key te achterhalen, maar als ik gewoon een botnet inzet om een rainbow table op te bouwen. Dan kan ik na ongeveer een week toch al een paar random wallets leeghalen, dan is het enkel nog maar afhankelijk van welke private keys ik gevangen heb en hoeveel daarop staat?
Interessant concept zie ik dan ontstaan : Minen naar andermans private keys/wallets...
Daar gaat wel een hoop tijd in zitten.
De prijzen lijken wat aan de hoge kant. Dat komt omdat ik euro's moet omwisselen voor dollars, fee's betaal in verschillende currency en trading platformen en uiteraard wat wil verdienen. Overigens kan ik nog melden dat de site direct je litecoins betaald, na een transactie. En als laatste is het interessant om te weten dat de grootste handelsplaats voor bitcoins, namelijk Mt.Gox, binnenkort ook litecoins zal ondersteunen. Naar mijn mening zal dat een enorme (gigantische) boost geven op de prijs. De dag dat Mt.Gox LTC inbrengt zal de koers keihard omhoog, omlaag en weer omhoog schieten, denk ik.
In ieder geval, elke ervaring met mijn site is welkom.
Gegroet!
Ik heb ook al gereageerd op de litecoin forums, en doe het hier weer. Die sms verificatie is er niet om kosten te dekken, maar om meer winst per transactie te maken. Wat nou als je accounts met one time sms verificatie toelaat dan is de dienst wat aantrekkelijker. Als bitonic het zonder kan... dan kan jij het vast wel met 1 sms verificatie per persoon ipv per transactie.Zolar schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:51:
Hallo allemaal. Ik wil even reageren op de posts die over www.litecoins.nl gaan. Als eigenaar van die site kan ik bij deze garanderen dat transacties altijd uitgevoerd worden of teruggedraaid worden. Ik run een bedrijf en litecoins.nl is er een onderdeel van. Ik betaal gewoon belasting over de inkomsten die uit die site komen.
De prijzen lijken wat aan de hoge kant. Dat komt omdat ik euro's moet omwisselen voor dollars, fee's betaal in verschillende currency en trading platformen en uiteraard wat wil verdienen. Overigens kan ik nog melden dat de site direct je litecoins betaald, na een transactie. En als laatste is het interessant om te weten dat de grootste handelsplaats voor bitcoins, namelijk Mt.Gox, binnenkort ook litecoins zal ondersteunen. Naar mijn mening zal dat een enorme (gigantische) boost geven op de prijs. De dag dat Mt.Gox LTC inbrengt zal de koers keihard omhoog, omlaag en weer omhoog schieten, denk ik.
In ieder geval, elke ervaring met mijn site is welkom.
Gegroet!
Tevens gebruik je een eigen (hogere koers). Daar is niks mis mee, als het niet in combinatie met die sms verificatie was geweest. Je had beter het 1, of het ander kunnen kiezen.
En wat mt gox met litecoin betreft: Mt Gox delays plan to support virtual currency litecoin
Wij van wc eend, adviseren wc eend.
Gomez12 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:21:
Vraagje :
[...]
Iemand met enige technisch inzicht die kan zeggen of dit klopt? En of het dan niet een giga-flaw is?

De wiskunde in dit plaatje klopt niet helemaal want het zoekgebied is uiteindelijk 2160 - 2128 groot en door wiskundige truukjes en zwaktes in SHA256 en ECDSA zal het nog wel flink kleiner worden.
Het enige wat je succesvol kunt kraken zijn private keys die gegenereerd zijn aan de hand van een passphrase, de zogenaamde brain wallet. En zwakke private keys die met foutjes zijn gegenereerd kunnen ook gevonden worden in de blockchain en gekraakt worden. Zie ook -- > http://www.nilsschneider....bitcoin-private-keys.html
Maar een privatekey aan de hand van een goede willekeurige seed is momenteel 100% veilig tenzij de wetten van de wiskunde gigantisch gaan veranderen of iemand hash collisions (hash conflict) kan vinden in SHA256. In theorie is dat natuurlijk mogelijk voor alle input die groter is dan de hash output. . Maar vind er maar er eens één!
enEvery hash function with more inputs than outputs will necessarily have collisions. Consider a hash function such as SHA-256 that produces 256 bits of output from an arbitrarily large input. Since it must generate one of 2256 outputs for each member of a much larger set of inputs, the pigeonhole principle guarantees that some inputs will hash to the same output. Collision resistance doesn't mean that no collisions exist; simply that they are hard to find.
The birthday "paradox" places an upper bound on collision resistance: if a hash function produces N bits of output, an attacker who computes "only" 2N/2 () hash operations on random input is likely to find two matching outputs. If there is an easier method than this brute force attack, it is typically considered a flaw in the hash function.[1]:141
Cryptographic hash functions are usually designed to be collision resistant. But many hash functions that were once thought to be collision resistant were later broken. MD5 and SHA-1 in particular both have published techniques more efficient than brute force for finding collisions.[2][3] However, some compression functions have a proof that finding collisions is at least as difficult as some hard mathematical problem (such as integer factorization or discrete logarithm). Those functions are called provably secure.
Oh en over die tweakers die zeggen dat ik altijd zo negatief doe, eventjes wat van mijn standpunten:The hardest ECC scheme (publicly) broken to date had a 112-bit key for the prime field case and a 109-bit key for the binary field case. For the prime field case this was broken in July 2009 using a cluster of over 200 PlayStation 3 game consoles and could have been finished in 3.5 months using this cluster when running continuously (see [18]). For the binary field case, it was broken in April 2004 using 2600 computers for 17 months.[19]
- ik geloof dat de uitvinding van de cryptocurrency een ongelooflijk goed idee is dat op langere termijn een belangrijk onderdeel zal zijn van de nieuwe industriële revolutie, dit keer een revolutie bijna volledig afhankelijk van het internet.
- Ik ben een groot tegenstander van het huidige financiële systeem en ik denk dat in theorie de cryptocurrency (of het nu de bitcoin is of zijn opvolger of dienst opvolger) kan zorgen voor een beter systeem waarmee de wereld een beter leven kan bieden aan zijn inwoners. En dat het hopelijk voor een betere verdeling tussen arm en rijk kan zorgen.
- De technologie van het bitcoin protocol bied zo gigantisch meer mogelijkheden dan je met hedendaags geld, offline of online kunt doen.
- Ik ben sceptisch naar de meeste bitcoin exchange initiatieven of naar elke vorm van handel die uiteindelijk bijna geen voordeel oplevert, behalve dan dat de bedenkers er rijk mee worden. (Piramide en schema's)
- Bitcoin exchanges zijn in mijn ogen een nuttig kwaad maar hopelijk verdwijnen ze als sneeuw voor de zon wanneer de bitcoin populair genoeg is en ik volledig kan overleven op het internet. De bitcoin bestaat alleen in het land van het internet. Ga je over deze grens heen dan heb je ander geld nodig en daar is een bitcoin/usd marktplaats voor nodig. Maar ik wil het land van het internet niet verlaten. Ik wil dat de hele wereld het land van het internet is. Offline en online. Wanneer bitcoin miners hun stroom met bitcoins kunnen betalen en hun hardware kunnen kopen met bitcoin waarom moet het dan nog naar usd omgezet worden?
-Ik geloof dat het huidige westerse systeem (vooral de dollar en de euro) waarbij geld alleen gedekt word door schuld een slecht systeem is dat ondertussen is begonnen met de weg naar het einde.
-Ik geloof dat brainwallets een gigantisch slecht idee zijn omdat iets wat makkelijk te onthouden is ook makkelijker te raden valt.
-Ik geloof dat Satoshi, wie hij ook is .... nog wel wat dingen in petto heeft. Wat hij heeft voorzien en gedeeld met de wereld lijkt mij maar een klein deel van wat hij heeft voorzien en niet gedeeld.
- Nu de bitcoin bestaat is het internet gewoon een stuk interessanter geworden en hopelijk kunnen de fans van mijn muziek mij later wat steunen met bitcoins zodat ik wat extra motivatie heb om muziek te maken.
Deze korte droom heb ik ooit uitgeschreven. Realistisch? Dat zal de toekomst uitwijzen.
I wake up from my lucid dream. I was in control but not as much control as I have behind my keyboard. Oscar, my AI agent, sees trough one of his camera's that I have waken up and wakes up all my equipment from standby, including my 2 by 4 meter monitor, painted on my wall with nano pixel paint. The first thing I always do is to check my current energy output, and how many peers I am sharing that energy with. In this era, everybody creates their own energy. 70% of all people on earth have some sort of solar panels. And a small group of nerds, including me, always have the latest technology. In my case that is the small liquid fluoride thorium reactor in a secured basement, a 100 meters away from my house. I do have solar panels, but their output is marginal against what my LFTR outputs. I smile when I see I am outputting 12 megawatt-hour and that I am connected to 1379 peers. I query the peer that I am currently sending 11,7 MW·h, all thought I perfectly know who that is.
I immediately get back some information and I can see that his power-grid is connected to 64199 other peers. It's a good feeling, knowing that you are sharing the energy you are producing with almost your entire town. I query the 64199 peers looking for peers that share their personal names, trying to find people in the list that I know AFK. I smile when I see her name in the list. I copy her energy signature and look it up in my Ipv6 database that also has energy signatures. Then I connect to my router system and see if any of her data passed over my wireless array. It did, but all of it is encrypted. I smile again. She is smart. Since I am living at the highest altitude in my town, my wireless array can relay wireless signals from almost any peer in town to any other peer. Where I live 99% off all the people are part of a big mesh net, mostly wireless. We connect our systems with as much peers we can and act as agents in a big p2p mostly wirelesses network that nobody controls except for the laws of digital information.
The technology in the antenna's and the technology of the routers have made it possible to share enormous amounts of bandwidth and make many independent connections to other peers to route all of the bandwidth to the rest of the mesh network. In this world, all towns and cities have their own mesh networks, and the different mesh networks are connected trough fiber optics and in some cases trough long distance microwave transmissions. We share our energy trough the old copper power lines, that now have become a worldwide smart grid. He who needs the energy will get it. In many cases we also share energy by the use of microwaves. This has enabled us to have small devices with us that do not need a powerful own energy source. Instead of that, our mobile devices receive most of their energy trough microwaves and sunlight and in some cases trough biologic energy.
I open up my website. Just the day before I shared a new idea for a song with my fans. In fact, I shared 8 different versions of it and I am curious to find out which one has the most votes and suggestions. Since a couple of years now my dream has come true. I create the music I love by working together with my fan base. So that almost any fan eventually can have a version of a popular song of mine that they like the most. In our world there is not difference anymore between a producer and a consumer. We share everything, but mostly that what we can transport the easiest: Information and energy. We still have a concept of money but it works differently. If I want my information to have top priority in our mesh network I could link a small bitcoin award to that information. And peers could make some money by giving my transmissions priority. Like everything else, bitcoins are also shared. Those in my world that really need it will get it. Bitcoins are mainly needed to buy resource for our 3D printers that nowadays can almost create everything. It's a world were the best ideas, the best programs, the best designs, the best everything are copied and shared the most and will survive the longest. Evolution in our thinking is finally unchained and we are all one. My name is anonymous, if I want to, and I am from the internet like you and everybody else.
Iemand een idee?
Een digitale handtekening onder een aantal transacties, die met een vooraf vastgesteld aantal nul bits begint. Van elke stuk data kan je een hash waarde berekenen, zeg een 256 bit getal, bv door elke byte bij elkaar op te tellen, maar dan veel ingewikkelder. Het is erg lastig om vooraf te bepalen met welke data je welk getal krijgt. Nu verander je een ander getal in het block transacties net zo lang, tot er zo'n hash waarde uit komt rollen die met een aantal 0-bits begint. Dat andere getal is waar men naar zoekt met de rekenkracht. Stel je begint bij 1, hash, controleer aantal 0-bits, niet genoeg, verhoog naar 2, probeer opnieuw, probeer 3...4...5...etc, tot het een keer lukt. Als het gelukt is, is het onmmogelijk (erg moeilijk...) om de data daarna te veranderen, want dan krijg je een andere hash.FitzChevalric. schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:39:
In een discussie vroeger we ons gisteren af, wat ben je aan het berekenen. Al die data en computerkracht moet toch ergens voor zijn, waarvoor eigenlijk.
Degene die als eerste dit lukt, die wordt in de database van transacties opgenomen als zijnde 'waar en eerlijk'. Om dat vervolgens te blijven moeten de 6 volgende die het het eerste lukt het er ook mee eens zijn. Als je dus kwaad zou willen moet je, simpel gezien, 6x keer achterelkaar als eerste die berekening hebben gedaan. Dat is erg lastig als er totaal zoveel rekenkracht is.
De rekenkracht is dus puur een truukje om de database eerlijk te houden. De berekening zelf is eigenlijk nutteloos. Er wordt geen nuttig probleem opgelost oid. Het is moeilijk te berekenen gemaakt zodat het moeilijk is om het 6 keer achter elkaar goed te doen. in essentie wordt de rekenkracht dus geheel verspild. Alleen het bij-effect dat je moet rekenen en dat niet op een andere manier kan doen is nuttig.
Dit is een ietwat versimpelde weergave
En hier heeft geen een bitcoin aanhanger ooit een goede onderbouwing voor kunnen geven. Dit is het punt van bitcoin waar ik me zo aan erger. Dat er veel technische mogelijkheden zijn vind ik hardstikke leuk en interessant, maar dit is, imho, gewoon onzin -- om redenen die ik hier al tientallen keren heb aangekaart maar nooit echt goed worden weerlegd.Kain_niaK schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:03:
- Ik ben een groot tegenstander van het huidige financiële systeem en ik denk dat in theorie de cryptocurrency (of het nu de bitcoin is of zijn opvolger of dienst opvolger) kan zorgen voor een beter systeem waarmee de wereld een beter leven kan bieden aan zijn inwoners. En dat het hopelijk voor een betere verdeling tussen arm en rijk kan zorgen.
Verder vind ik je ideaalbeeld heel mooi en hoop ik dat dat er ooit nog van gaat komen zoiets. (Ik denk alleen dat vrije-markt-kapitalisme niet zo heel geschikt is om dat tot stand te brengen, en dat een sterke, sociale overheid met veel regulatie dat veel beter kan voorspoedigen. Kapitalisten zijn nou eenmaal niet zo erg met alles gratis delen met elkaar... En daarom vind ik het gebrek aan regulatie op de bitcoin markt erg eng.)
[ Voor 50% gewijzigd door Zoijar op 27-04-2013 17:46 ]
Deze blogger denkt dat hij de Bitcoin adressen van Satoshi heeft gevonden (17 April 2013) https://bitslog.wordpress...tune-of-satoshi-nakamoto/FitzChevalric. schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:41:
aangezien alles anoniem is? zou het kunnen dat de ontwerpers van bitcoins zichzelf al miljoen of miljarden bitcoins hebben zonder dat deze zichtbaar zijn?
Vanuit een BTC als valuta standpunt is het compleet zinloos... Niemand geeft ook maar enige moer om hoe moeilijk het is om valuta te maken. Iedereen geeft alleen maar iets om vertrouwen.FitzChevalric. schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:39:
In een discussie vroeger we ons gisteren af, wat ben je aan het berekenen. Al die data en computerkracht moet toch ergens voor zijn, waarvoor eigenlijk.
Ja en nee. Elke transactie en elke toegekende coin is in principe zichtbaar in de block chain. Er kunnen dus niet ergens zo maar coins zijn toegevoegd oid. Wel was het aan het begin heel makkelijk om veel coins te minen, en die zwerven vermoedelijk nog wel ergens rond. Alleen kunnen die verspreid zijn over meerdere anonieme, als in je weet niet welk persoon er achter zit, adressen die aan dezelfde perso(o)n(en) toebehoren. Het is bij bitcoin relatief makkelijk om 100 anonieme "bankrekeningen" aan te maken en je geld daarover te verdelen. Alleen de rekeningnummers zijn dan bekend, maar je weet niet van wie die zijn, of welke rekeningen van dezelfde persoon zijn. Vermoedelijk is "satoshi" wel al ruim multi-miljonair.FitzChevalric. schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:41:
aangezien alles anoniem is? zou het kunnen dat de ontwerpers van bitcoins zichzelf al miljoen of miljarden bitcoins hebben zonder dat deze zichtbaar zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door Zoijar op 27-04-2013 21:06 ]
Als ik nu kijk naar de difficulty : 8,974,296 dan zijn er wel iets meer mensen (op papier) multi-miljonair vanwege de begintijd hoor. Het begon namelijk met een difficulty van 1 (zie ook de het eerder genoemde topic van iemand die 10.000 btc over had voor 2 pizza's). Dat is ook de reden voor de alternatieve cryptocurrency's, als je er 1 kan opstarten heb je al heel snel een hele hoop currency.Zoijar schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:02:
[...]
Vermoedelijk is "satoshi" wel al ruim multi-miljonair.
Dat is tegelijkertijd ook een groot gevaar voor de BTC, als er iemand van de eerste miners zijn spul gaat verkopen dan crashed de markt keihard. En het is tegelijkertijd ook 1 van de redenen waarom het nooit eerlijk voor arm-rijk zal zijn, je hebt "mega-rijken" (cq de eerste miners) en iedereen die nu pas instapt mag blij zijn om quitte te draaien.
Ja, klopt, helemaal mee eens. Hoewel de eerste miners natuurlijk niet in een keer hun spul verkopen; die posities bouw je langzaam af om de markt tijd te geven weer op te klimmen.Gomez12 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:17:
Als ik nu kijk naar de difficulty : 8,974,296 dan zijn er wel iets meer mensen (op papier) multi-miljonair vanwege de begintijd hoor. Het begon namelijk met een difficulty van 1 (zie ook de het eerder genoemde topic van iemand die 10.000 btc over had voor 2 pizza's). Dat is ook de reden voor de alternatieve cryptocurrency's, als je er 1 kan opstarten heb je al heel snel een hele hoop currency.
Dat is tegelijkertijd ook een groot gevaar voor de BTC, als er iemand van de eerste miners zijn spul gaat verkopen dan crashed de markt keihard. En het is tegelijkertijd ook 1 van de redenen waarom het nooit eerlijk voor arm-rijk zal zijn, je hebt "mega-rijken" (cq de eerste miners) en iedereen die nu pas instapt mag blij zijn om quitte te draaien.
Als ze willen genieten van hun rijkdom zullen ze het toch eerst moeten uitgeven. Zo raken ze hun vermogen vanzelf weer kwijt. Rente vangen ze niet.Gomez12 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:17:
[...] En het is tegelijkertijd ook 1 van de redenen waarom het nooit eerlijk voor arm-rijk zal zijn, je hebt "mega-rijken" (cq de eerste miners) en iedereen die nu pas instapt mag blij zijn om quitte te draaien.
Lijkt me niet dat ze uit liefdadigheid geld gaan uitlenenrickiii schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:35:
Rente vangen ze niet.
Dat vereist meer risico en de meerderheid zal dan alsnog veel verliezen lijden. En op korte termijn zullen ze voor veel investeringen alsnog moeten wisselen naar andere valuta, waardoor ze de bitcoins toch kwijt zijn. Als ze alles binnen de Bitcoin-economie lukt, dan verdienen ze het wat mij betreft, maar de komende jaren zal een flink aantal "Bitcoin-miljonairs" hun vermogen wel laten uitbetalen puur omdat het verspreiden van vermogen verstandiger is of verspillen op een of andere manier.Zoijar schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:41:
[...]Lijkt me niet dat ze uit liefdadigheid geld gaan uitlenenZegt de uitdrukking 'geld maakt geld' je iets?
Je kan ook iets simpels doen als de markt overspoelen met 0,001 BTC buy en sell orders en daardoor de koers omhoog stuwen tot zeg een 200 dollar, dan zeg iets van 500 BTC verkopen (100k dollar) en een paar weken daarna als de koers weer gecrashed is naar onder de 100 koop je je 500 BTC weer terug et voila, je hebt zonder BTC's te verliezen even 50k verdiend.rickiii schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:49:
[...]
Dat vereist meer risico en de meerderheid zal dan alsnog veel verliezen lijden. En op korte termijn zullen ze voor veel investeringen alsnog moeten wisselen naar andere valuta, waardoor ze de bitcoins toch kwijt zijn.
Risico is minimaal want de markt is simpel te beinvloeden en zolang jij de markt blijft beinvloeden denkt iedereen dat de prijs nog wel door gaat stijgen en blijven er kopers komen.
Oh wacht, is dit niet net gebeurd?
Snap ik niet. Ja, daarom krijg je ook rente, om je risico te vergoeden.rickiii schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:49:
Dat vereist meer risico
Waarom? Er is gewoon evenwicht; wat de een verdient verliest een ander.en de meerderheid zal dan alsnog veel verliezen lijden.
Wat weerhoudt ze van weer bitcoins terug kopen? Ja, dan zijn ze bitcoins kwijt maar hebben ze wel een miljard euro's. Hoe bedoel je rijke elite?En op korte termijn zullen ze voor veel investeringen alsnog moeten wisselen naar andere valuta, waardoor ze de bitcoins toch kwijt zijn.
Maar niet als het je binnen de euro-economie lukt? Dan is het graaien en niet eerlijk?Als ze alles binnen de Bitcoin-economie lukt, dan verdienen ze het wat mij betreft,
Ik denk dat ze daar al druk mee bezig zijn. Elke keer even een grote dump als het relatief hoog staat en dan de markt weer aan laten trekken. Dat zijn gewoon computer programma's die al lang op 'sell' staan. Er wordt vziw enorm geprofiteerd van bestens orders van mensen met meer spaargeld dan kennis op het moment.maar de komende jaren zal een flink aantal "Bitcoin-miljonairs" hun vermogen wel laten uitbetalen puur omdat het verspreiden van vermogen verstandiger is of verspillen op een of andere manier.
[ Voor 4% gewijzigd door Zoijar op 28-04-2013 00:43 ]
Fijn, minimaal opneembaar is 20€, kom 30 ct tekortSjoerten schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:15:
Ter info, bitcoincentral is weer online in een uitgeklede versie, ik heb zojuist al mijn € en BC kunnen withdrawen, nu fingers crossed....
https://bitcoin-central.net/
BTC Withdrawals will be enabled on 28. April before 18:00 GTM +2
We had some technical issues.
Had ik gelezen, maar het is al 18:00 uur (GMT+2) geweest en het werkt nog niet..Pusherman_ schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:30:
Voor de mensen die nog BTC op Bitcoin-24.com hebben staan:
BTC Withdrawals will be enabled on 28. April before 18:00 GTM +2
We had some technical issues.
* Nu wel!, 10 min terug nog niet
WTF!, er staat nu beduidend minder op dan vlak voordat hij down ging!
[ Voor 23% gewijzigd door SmiGueL op 28-04-2013 19:14 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Nou ja, de BTC's opgenomen. Nu afwachten.
[ Voor 54% gewijzigd door letatcest op 28-04-2013 18:55 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
zelfde hier... had het verlies van die 10.498 BTC al ingecalculeerd... Hoop dat het nu goed komt.letatcest schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:53:
+2 is 19:00 u hier.
Nou ja, de BTC's opgenomen. Nu afwachten.
Ik baal wel gigantisch van die €13 die ik daar nog op de rekening heb staan
Ehm, ik hoop dat je amerikaanse notatie gebruikt.Pusherman_ schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:16:
[...]
zelfde hier... had het verlies van die 10.498 BTC al ingecalculeerd... Hoop dat het nu goed komt.
Ik baal wel gigantisch van die €13 die ik daar nog op de rekening heb staan
Als ik een verlies van 10 duizend BTC kan incalculeren zou ik me niet echt druk maken om 13 euro...
Ongeacht de notatie (10 of 10000 BTC) zou me die €13, na deze ellende van weken wachten, sowieso gestolen kunnen wordenGomez12 schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:21:
[...]
Ehm, ik hoop dat je amerikaanse notatie gebruikt.
Als ik een verlies van 10 duizend BTC kan incalculeren zou ik me niet echt druk maken om 13 euro...
[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 28-04-2013 19:28 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Maarehm 10 BTC is toch 1249.51 USD waard op dit moment?!Pusherman_ schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:37:
haha klopt, moet natuurlijk 10,498 zijn en van die €13 mogen ze van mij lekker een Pools biertje gaan drinken!
Daarom.. die wil ik ook dolgraag terug hebben en ben ook heel blij dat dat gaat gebeuren, want ik had er weinig hoop in dat dat nog zou lukken.Tristan schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:16:
[...]
Maarehm 10 BTC is toch 1249.51 USD waard op dit moment?!
en omdat het nu gaat lukken, boeit die €13 me ook helemaal niets..
(ik zet m'n sarcasme modus maar uit voor dit topic
De software gaat zich richten op het omwisselen van alle beschikbare crypto valuta. Ik beperkt me dus niet tot de bitcoins maar ik support ook litecoins en terracoins en ga zo maar door. Daarnaast geeft de software met behulp van technische indicatoren aan wat de verwachtte trend is en wanneer er gekocht of verkocht moet worden. De gebruikers kunnen zelf bots samenstellen met de randvoorwaarden regelen waarop de bot met handelen. De software bekijkt zelfs de beste omwissel route waardoor net net even wat extra rendement behaald kan worden.
Maar goed, het klinkt leuk en ik heb alles al werkend. Zoals ik al zei ben ik alleen nog met het grafisch jasje bezig.
De enigste (voorlopige) beperking is dat ik nog maar 1 exchange support.
Hoeveel interesse schatten jullie dat er in dit programma zou zijn als jullie het zo lezen? En hoeveel bitcoins zouden jullie over hebben voor zo`n programma?
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
En juist de mensen die veel bitcoins bezitten, zijn de grote promotors van het geheel. Dat maakt het nog steeds een soort piramidespel.Zoijar schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 17:30:
En hier heeft geen een bitcoin aanhanger ooit een goede onderbouwing voor kunnen geven. Dit is het punt van bitcoin waar ik me zo aan erger. Dat er veel technische mogelijkheden zijn vind ik hardstikke leuk en interessant, maar dit is, imho, gewoon onzin -- om redenen die ik hier al tientallen keren heb aangekaart maar nooit echt goed worden weerlegd.
Een veel eerlijker systeem met langetermijnkansen zou een systeem zijn waarbij bijvoorbeeld elke aardbewoner met 1 earthcoin begint. Even afgezien van hoe je dat technisch kan bereiken. Dan kan je met werken en/of (ver)kopen meer of minder van die dingen krijgen, en voorkom je dat een paar "starters" 90% van alles bezitten.
Groot nadeel: er zullen nooit "starters" zijn die ook maar de interesse hebben om dit te promoten, en daarom zal het zeker falen...
Hoe is bitcoin een piramide spel?RemcoDelft schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:39:
[...]
En juist de mensen die veel bitcoins bezitten, zijn de grote promotors van het geheel. Dat maakt het nog steeds een soort piramidespel.
Een veel eerlijker systeem met langetermijnkansen zou een systeem zijn waarbij bijvoorbeeld elke aardbewoner met 1 earthcoin begint. Even afgezien van hoe je dat technisch kan bereiken. Dan kan je met werken en/of (ver)kopen meer of minder van die dingen krijgen, en voorkom je dat een paar "starters" 90% van alles bezitten.
Groot nadeel: er zullen nooit "starters" zijn die ook maar de interesse hebben om dit te promoten, en daarom zal het zeker falen...
Definitie van een piramide spel zoals op wikipedia staat
Inleg van 'late' inkomers worden niet uitbetaald aan bestaande deelnemers.Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers. Aan het ontvangen van dit prijzengeld ligt geen andere activiteit ten grondslag dan het werven van nieuwe deelnemers. Varianten zijn ponzifraude en matrices. Piramidespelen zijn in veel landen illegaal.
Het werkt juist tegenovergesteld, hoe meer mensen gaan minen des te minder de opbrengst wordt per miner.
Als je aandraagt dat degene die vroeg ingestapt zijn veel winst gemaakt hebben dan klopt dat. Dat maakt het alleen geen piramide spel. Anders is zowat alles een piramide spel.
- Goud, degene die als eerst op zoek gingen
- voetbal plaatjes
- flippo's
- knikkers
Degene die er eerder mee beginnen hebben gewoon meer en hebben meer risico's genomen. Dat ze het promoten is logisch.
Als je het echt eerlijk wil met de gedachten "Alles is voor iedereen, iedereen heeft alles en iedereen heeft gelijk kansen" dan moet je maar de pure vorm van communisme gaan aanhangen.
Ik zou alleen interesse hebben als het weinig kost. +/- 0.3 BTCStephan224 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:29:
[..]
Hoeveel interesse schatten jullie dat er in dit programma zou zijn als jullie het zo lezen? En hoeveel bitcoins zouden jullie over hebben voor zo`n programma?
Als het me veel zou kosten kan ik het net zo goed zelf bouwen.
[ Voor 8% gewijzigd door Wrd op 29-04-2013 14:18 . Reden: Reactie op Stephan224 ]
Dat is inderdaad niet de juiste definitie, ookal heeft het er op sommige punten wel wat van weg. Ik denk dat de redenatie als volgt is:Wrd schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:13:
Hoe is bitcoin een piramide spel?
- Je begint met veel van iets dat eigenlijk waardeloos is maar alleen jij hebt
- Je creert een vraag door de belofte van winst, waardoor de prijs stijgt, en juist door die prijsstijging willen mensen het kopen omdat ze denken er zelf ook weer aan te kunnen verdienen. Dat is de cirkel.
- Je verkoopt je restanten voor veel geld
- Iedereen wil steeds meer verdienen, moet steeds meer betalen, tot het instort en men inziet dat je er eigenlijk niets aan hebt.
Vooral dat kopen zuiver vanwege de beoogde winst op doorverkopen heeft veel weg van een piramidespel. Voor aandelen geldt dit bv niet, omdat die een deel van een bedrijf vertegenwoordigen. Maar ik ben het ermee eens dan bitcoin die in de zuivere definitie niet is, noch is het een ponzischeme, al heeft het van beide wel wat elementen.
Ja, en gek genoeg willen veel aanhangers van juist het tegenovergestelde (vrije markt kapitalisme, ongereguleerde bitcoin) dat vanwege een "eerlijker" systeem. Zie je keer op keer voorbij komen.Als je het echt eerlijk wil met de gedachten "Alles is voor iedereen, iedereen heeft alles en iedereen heeft gelijk kansen" dan moet je maar de pure vorm van communisme gaan aanhangen.
Ik vind bitcoin helemaal niet eerlijk namelijk. Verre van. Ze hadden ook de block reward gewoon gelijk kunnen laten bijvoorbeeld, of via een veel uniformere verdling kunnen doen dan "aan het begin heel veel, later steeds minder". Bijvoorbeeld, "altijd een klein beetje, tot een bepaald punt en dan niks meer"
Ik zie waar je naartoe wil met je uniforme reward, maar ik snap niet waarom je het huidige systeem niet eerlijk vindt. Early adopters zullen bij eender welk technologisch product dat niet faalt veel verdienen, ik heb daar geen enkel probleem mee. Dat is hun beloning voor het genomen risico en de tijd die ze in research hebben gestoken. Snelle technologische en economische vooruitgang is een combinatie van durf, inzicht en geluk en dat ga je niet veranderen met een 'eerlijk' systeem.Zoijar schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:25:
[...]
Dat is inderdaad niet de juiste definitie, ookal heeft het er op sommige punten wel wat van weg. Ik denk dat de redenatie als volgt is:
- Je begint met veel van iets dat eigenlijk waardeloos is maar alleen jij hebt
- Je creert een vraag door de belofte van winst, waardoor de prijs stijgt, en juist door die prijsstijging willen mensen het kopen omdat ze denken er zelf ook weer aan te kunnen verdienen. Dat is de cirkel.
- Je verkoopt je restanten voor veel geld
- Iedereen wil steeds meer verdienen, moet steeds meer betalen, tot het instort en men inziet dat je er eigenlijk niets aan hebt.
Vooral dat kopen zuiver vanwege de beoogde winst op doorverkopen heeft veel weg van een piramidespel. Voor aandelen geldt dit bv niet, omdat die een deel van een bedrijf vertegenwoordigen. Maar ik ben het ermee eens dan bitcoin die in de zuivere definitie niet is, noch is het een ponzischeme, al heeft het van beide wel wat elementen.
[...]
Ja, en gek genoeg willen veel aanhangers van juist het tegenovergestelde (vrije markt kapitalisme, ongereguleerde bitcoin) dat vanwege een "eerlijker" systeem. Zie je keer op keer voorbij komen.
Ik vind bitcoin helemaal niet eerlijk namelijk. Verre van. Ze hadden ook de block reward gewoon gelijk kunnen laten bijvoorbeeld, of via een veel uniformere verdling kunnen doen dan "aan het begin heel veel, later steeds minder". Bijvoorbeeld, "altijd een klein beetje, tot een bepaald punt en dan niks meer"
De verdeling van de reward is trouwens een complete non issue als je kijkt naar de difficulty. Het is die die er voor zorgt dat je niet meer slapend stinked rijk kan worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Bob op 29-04-2013 16:56 ]
Hoe zie je dat voor je 'een uniformere verdeling'?Zoijar schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:25:
[...]
Als je dat allemaal netjes op een rij heb zou je een fork kunnen starten van bitcoin
Noem het dan FairCoin.
Die uniforme verdeling heb ik verder niet uitgewerkt; dat is zo maar een gedachte. Een oplossing dat niet in het eerste jaar er door een select groepje 5-10% van de uiteindelijk wereldgeldvooraad wordt bemachtigd. Hogere totale rewards naarmate de difficulty toeneemt bv, omdat je dan ook waarschijnlijk met veel meer mensen bezig bent en je meer moeite moet doen voor een block.
Dat hele minen voor de ingestelde rewards (dus buiten de transaction fees) is namelijk zuiver en alleen een manier om de geldvooraad aan het begin te verdelen. Uiteindelijk doet dat er niks meer toe, als je even op lange termijn denkt, want dan vervalt dat helemaal. Er is imho heel bewust gekozen om de beginners een onevenredige hoeveelheid van die vooraad te geven.
[ Voor 19% gewijzigd door Zoijar op 29-04-2013 17:18 ]
Hogere rewards bij hogere difficulty haalt het hele zelf regulerende systeem van de miners onderuit en creeert daar bovenop nog eens hyperinflatie als je niet goed oplet met de implementatie. Momenteel houden sommige miners er mee op als de difficulty te hoog wordt en ze niet meer uit hun elektriciteitskosten geraken, wat logisch is. Als je de reward verhoogt als er meer mensen minen, heb je dat effect niet en wordt er gigantisch veel meer elektriciteit verprutst dan nu het geval is.Zoijar schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:14:
Die uniforme verdeling heb ik verder niet uitgewerkt; dat is zo maar een gedachte. Een oplossing dat niet in het eerste jaar er door een select groepje 5-10% van de uiteindelijk wereldgeldvooraad wordt bemachtigd. Hogere totale rewards naarmate de difficulty toeneemt bv, omdat je dan ook waarschijnlijk met veel meer mensen bezig bent en je meer moeite moet doen voor een block.
De software verkopen heeft imho niet zoveel zin ihkv 'kopietjes' enzoStephan224 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:29:
Ik wilde even informeren naar de interesse en waarde van een stukje software. Ik ben nu al langere tijd bezig met het samenstellen van een bot die op bitcoins en andere crypto currencies kan handelen. Op zich werkt dit wel goed, maar ik heb onvoldoende vermogen om er echt iets meer te verdienen. Als alternatief plan had ik bedacht dat ik mijn software kan verkopen. Ik ben dus begonnen om alles in een mooi grafisch jasje te steken en dan de software te koop te gaan zetten.
De software gaat zich richten op het omwisselen van alle beschikbare crypto valuta. Ik beperkt me dus niet tot de bitcoins maar ik support ook litecoins en terracoins en ga zo maar door. Daarnaast geeft de software met behulp van technische indicatoren aan wat de verwachtte trend is en wanneer er gekocht of verkocht moet worden. De gebruikers kunnen zelf bots samenstellen met de randvoorwaarden regelen waarop de bot met handelen. De software bekijkt zelfs de beste omwissel route waardoor net net even wat extra rendement behaald kan worden.
Maar goed, het klinkt leuk en ik heb alles al werkend. Zoals ik al zei ben ik alleen nog met het grafisch jasje bezig.
De enigste (voorlopige) beperking is dat ik nog maar 1 exchange support.
Als je al een werkend iets hebt + een grafisch jasje...Hoeveel vermogen heb je dan nog nodig om er een werkende site van te maken?
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Inderdaad met een soort fee, bijv dat 10% van de winst de prijs is om het te gebruiken oid...Apie! schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 07:45:
[...]
De software verkopen heeft imho niet zoveel zin ihkv 'kopietjes' enzoEn wat belet een koper met vermogen om er zelf een site mee op te zetten?
Als je al een werkend iets hebt + een grafisch jasje...Hoeveel vermogen heb je dan nog nodig om er een werkende site van te maken?
Maargoed ik ben bezig met een eigen botje, denk dat tweakers misschien niet de juiste plek is om zoiets te verkopen, gezien hier veel kennis is om het zelf te maken
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Op welke theorieën en concepten is de intelligentie van je bot gebaseerd? Ik denk dat wij Tweakers best handig zijn met een API, maar minder sterk in het voorspellen van een koersStephan224 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:33:
Ik vroeg het ook meer om de interesse te peilen. Tweakers zijn bijdehand genoeg om zelf met de APIs aan de slag te gaan.
Burp
Ik ben ook niet zo super het het voorspellen van de koers. Maar wat ik gedaan heb is meerdere technische indicatoren gebruiken. De gebruikers kunnen zelf de indicatoren selecteren en zo bepalen hoe hun bot moet werken. Op deze manier wil ik de diversiteit waarborgen. En bijkomend is natuurlijk dat ik mezelf niet in mijn vinger snij want anders krijg ik ineens een berg concurrentie met mijn eigen bot. Ik maak er uiteraard ook zelf gebruik van.supreme tweaker schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:35:
Op welke theorieën en concepten is de intelligentie van je bot gebaseerd? Ik denk dat wij Tweakers best handig zijn met een API, maar minder sterk in het voorspellen van een koers
Dit was trouwens een waardevolle bron van informatie voor me, mochten er mensen ook met de algoritmes aan de slag willen: Wikipedia: Technische analyse
Overigens is het niet eventjes gemaakt kan ik vertellen, ik ben ook 2 tot 3 maanden bezig geweest voordat ik een beetje winst ging draaien met een botje. (het is echt een andere wereld)
Ik moet zeggen dat het wel kriebelt om een nieuwe bak in elkaar te zetten met 4x een 7950 er in en dan BTC of LTC laten minen. Gewoon voor de fun. Daar moet ik nog even een berekening op loslaten, want het argument "voor de fun" komt met zo'n uitgave uiteraard niet langs de thuiscommissie
Blown past falling sands
Een jaar is momenteel een heel lange tijd...Apie! schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:35:
Hoe is dat een andere wereld? Daar kan ik me nou niet echt iets bij voorstellen![]()
Ik moet zeggen dat het wel kriebelt om een nieuwe bak in elkaar te zetten met 4x een 7950 er in en dan BTC of LTC laten minen. Gewoon voor de fun. Daar moet ik nog even een berekening op loslaten, want het argument "voor de fun" komt met zo'n uitgave uiteraard niet langs de thuiscommissieIk zal op z'n minst quitte moeten spelen in een jaar.
Als de BFL's geen hoax zijn en loskomen dan klopt geen enkele berekening meer, als de avalons los komen dan klopt geen enkele berekening meer, als asicminer hun zooi gaat verkopend dan klopt geen enkele berekening meer.
Asicminer zit volgens mij die dingen al op kleine schaal in het wild te verspreiden...
Blown past falling sands
Nope...Apie! schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:03:
Worden er ook al ASICs voor Litecoin gemaakt dan?
Enige wat ik wel zie gebeuren is dat iedereen die nu met zijn GPU op BTC mined overstapt op LTC als de ASIC's in grote getalen uitgeleverd worden. Wat dus alsnog een vergelijkbaar effect heeft op LTC als er op BTC is op dat moment. Misschien wat minder dan de ASIC's maar wel degelijk merkbaar...
De FPGA's zijn trouwens ook gewoon voor litecoin te gebruiken alleen moet die software daar (nog) voor geschreven worden...
[ Voor 12% gewijzigd door watercoolertje op 01-05-2013 17:16 ]
Als ik wat meer tijd had (en een FPGA) dan zou ik me daar nog wel aan kunnen wagen xDwatercoolertje schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:14:
De FPGA's zijn trouwens ook gewoon voor litecoin te gebruiken alleen moet die software daar (nog) voor geschreven worden...
Het schijnt dat maar enkele FPGAs genoeg geheugen hebben voor LTCKillerbug schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:46:
[...]
Als ik wat meer tijd had (en een FPGA) dan zou ik me daar nog wel aan kunnen wagen xD
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
Verwijderd
Lijkt me geen probleem om voor litecoin net zoiets te ontwerpen wanneer de opbrengst hoog genoeg is.MethinX schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:33:
[...]
Het schijnt dat maar enkele FPGAs genoeg geheugen hebben voor LTC
Ontwerp een printplaatje, stuur dit naar een chinese fabriek toe en zeg dat je 100.000 van die printplaatjes wil hebben en je bent in business. Zo ingewikkeld is het allemaal niet hoor.Extera schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:00:
Zou daar wel oren naar hebben!
Dit topic is gesloten.
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.