Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Gomez12 schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:38:
Kijk, bij een paypal hoef ik niet aan te komen met 100 euro om een betaling van 1000 euro doorgang te laten verlenen, maar bij een janlul op de hoek heb je best een grote kans dat ik 900 euro vang, de escrow 100 euro en jij niets.
Tussen PayPal en janlul om de hoek zit nogal een flink gat. Daar zit de concurrentie.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Het verschil is dat bitcoins waarschijnlijk makkelijk geimplementeerd kan worden, omdat het toch volledig digitaal is en er nogal wat mogelijkheden in zijn. Gister hadden we het op IRC inderdaad op bijvoorbeeld games, waar je op het begin van het botje een aantal bitcoins in kan stellen. Ja, natuurlijk zou je eerst ook in-game credits kunnen kopen (Waar iedereen zijn eigen credits weer voor maakt), maar dat moet dan via USD. Nu heb je een betaal systeem dat je redelijk eenvoudig kan instellen voor zulke doeleinden. Aan het begin van de ronde gaan alle bitcoins naar één adres en vervolgens wordt er uitbetaald aan de gene die heeft gewonnen, met bijvoorbeeld een kleine fee voor de tussen partij die in die tijd even het geld bezit (Of de game ontwikkelaar bijvoorbeeld). Natuurlijk zou dit ook kunnen met paypal en dergelijke, maar ik weet zeker dat die dit soort dingen niet heel leuk gaan vinden. Die blijven het liefste zo ver mogelijk van zulke halve 'gok' praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 12:13
Even een vraagje, ik heb nu al een paar maand 3 5850's draaien, die zijn er dan ook ondertussen uitverdiend.
Nu twijfel ik of ik nu nog 3*7970 zou kopen +/- 1050 euro.

Elektriciteit betalen we niet gezien de overproductie van de zonnepanelen.
de vraag is doen of niet doen. ik heb al een jalapeno in order staan maar of die nog geleverd worden wie weet.
Ik denk dat het al 1 jaar geleden is dat ik deze gepreordered heb

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Als je het op korte termijn doet kan het waarschijnlijk wel erg interessant zijn ivm met LTCs. De kans is redelijk groot dat die binnen twee weken keihard omhoog knalt. Niemand kan je echter iets beloven. BTCs minen wordt met GPUs wel steeds moeilijker omdat er meer ASICs uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 12:13
Adanteh schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:56:
Als je het op korte termijn doet kan het waarschijnlijk wel erg interessant zijn ivm met LTCs. De kans is redelijk groot dat die binnen twee weken keihard omhoog knalt. Niemand kan je echter iets beloven. BTCs minen wordt met GPUs wel steeds moeilijker omdat er meer ASICs uitkomen.
Ik kan ze morgen draaiend hebben. jij zou dus voorstellen om over te schakelen op Litecoins? ik dacht altijd dat die gaan floppen namelijk en heb daar nooit geen aandacht meer aan besteed

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Nock372 schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:59:
[...]

Ik kan ze morgen draaiend hebben. jij zou dus voorstellen om over te schakelen op Litecoins? ik dacht altijd dat die gaan floppen namelijk en heb daar nooit geen aandacht meer aan besteed
Ook al floppen ze, dan kun je zo naar BTC over wat op de lange termijn waarschijnlijk wel weer winstgevend gaat worden. Het verschil is dat litecoins waarschijnlijk in zeer korte termijn op Gox verhandeld gaat worden (Again, niks is zeker, maar het lijkt er in ieder geval binnen 2 weken te zijn). Als die even verdubbelen kun je toch nog wel wat leuks krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ergens hoop ik toch stiekem van niet, dat Gox LTC gaat verhandelen. Ze kunnen BTC nog maar amper aan... of eigenlijk dat nog niet ens.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

Nock372 schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:51:
Elektriciteit betalen we niet gezien de overproductie van de zonnepanelen.
Dat is een vreemde redenatie, aangezien je overproductie volgens mij gewoon kunt terugleveren voor hetzelfde tarief toch? (mits binnen bepaalde grenzen)

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:58
Wat zijn goede websites om een beetje te beginnen met kopen van BTC/LTC? Het liefst een website waar ik geld naar kan overmaken via paypal/ideal. (Kan niet bij Mt.Gox ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:33:
Wat zijn goede websites om een beetje te beginnen met kopen van BTC/LTC? Het liefst een website waar ik geld naar kan overmaken via paypal/ideal. (Kan niet bij Mt.Gox ...)
lees het topic even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Aangezien het plaatje al een paar pagina's niet gepost is:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/__Exl9-i4mCs/TK2x1WFyZTI/AAAAAAAAA54/AuHWufQ0qsI/s1600/Anatomy+of+a+bubble+as+in+Financial+Report.JPG

en dan de koers van de laatste 6 maanden:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/307oqqf.png

Volgens mij zijn we nu toch wel in de 'Blow off phase' beland en ik verwacht dat de koers nog wel onder de 20 euro gaat komen. Toch wel apart om te zien dat dit soort dingen altijd een zelfde soort verloop hebben. Misschien dan maar een aantal coins kopen en wachten op de volgende bubble :P

[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 16-04-2013 15:01 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Zitten we niet in despair dan nu? Als ik zo naar die grafiek van Mt Gox kijk dan denk ik al een bull trap te zien namelijk.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nee, despair treed pas op onder de 20 euro. als we kijken naar de eerste grafiek. Het kan echter zijn dat er misschien een koerscorrectie omhoog in orde is en het tegen de 40 aan tikt alvorens weer te gaan klimmen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Stephan224 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:36:
Zitten we niet in despair dan nu? Als ik zo naar die grafiek van Mt Gox kijk dan denk ik al een bull trap te zien namelijk.
Eerder op 'fear', wat volgens mij ook wel het huidige sentiment is... iedereen, zelfs de grootste voorstanders en aanhangers, lijken bang dat het meer gaat zakken of zelfs niets meer waard wordt. Het huidige zaagtandpatroon naar beneden lijkt er ook op dat men posities aan het afbouwen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 16-04-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Ben het eens met Zoijar dat we nu in de fear fase zitten; dit is denk ik het beste te zien als we de 1 maands grafiek pakken in plaats van de 6 maands:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2v3sqxz.png

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
Deze grafiek bevestigd net dat we in fear zouden zitten.

Edit: lap, dat zegt ie dus net |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Hipska op 16-04-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:49
Misschien dat dit niet helemaal het juiste topic hiervoor is, maar een nieuw topic lijkt mee een beetje overbodig.

Ik heb vorig jaar een aantal dagen bitcoins gemined op mijn gamebak, puur uit interesse. Na pakweg 3 dagen maar mee gestopt vanwege de geluidsproductie en de hoge temperatuur van m'n GPU, maar het minen ging prima. Nu ik laatst weer wilde beginnen kreeg ik het maar niet voor elkaar om het aan de praat te krijgen.

Ik heb de laatste versie van GUIMiner geinstalleerd en probeer te minen met een HD6950 met shaders unlocked. GUIMiner geeft aan dat ik rond de 400MHash/s mine, maar geen enkele pool geeft aan dat m'n pc aan het minen is (zelfs niet na een nacht lang minen), ik heb deepbit, slush's pool en BTCGuild geprobeerd maar allemaal met hetzelfde resultaat. Maar als ik alleen met m'n CPU mine (2500k @4.4GHz) dan gaat het vanzelfsprekend heel langzaam, maar dan komt er wel te staan dat ie aan het minen is.

Het andere wat me opviel was dat alle shares die ik mine met m'n GPU (volgens GUIMiner dan) invalid zijn.

Ik heb al wat gegoogled maar kon niet echt iets bruikbaars vinden. Ik heb het gevoel dat m'n GPU gewoon kuren heeft, maar aan de andere kant heb ik nooit last van artifacts als ik bijv. Battlefield 3 speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
SW Simplicity schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:14:
Misschien dat dit niet helemaal het juiste topic hiervoor is, maar een nieuw topic lijkt mee een beetje overbodig.

Ik heb vorig jaar een aantal dagen bitcoins gemined op mijn gamebak, puur uit interesse. Na pakweg 3 dagen maar mee gestopt vanwege de geluidsproductie en de hoge temperatuur van m'n GPU, maar het minen ging prima. Nu ik laatst weer wilde beginnen kreeg ik het maar niet voor elkaar om het aan de praat te krijgen.

Ik heb de laatste versie van GUIMiner geinstalleerd en probeer te minen met een HD6950 met shaders unlocked. GUIMiner geeft aan dat ik rond de 400MHash/s mine, maar geen enkele pool geeft aan dat m'n pc aan het minen is (zelfs niet na een nacht lang minen), ik heb deepbit, slush's pool en BTCGuild geprobeerd maar allemaal met hetzelfde resultaat. Maar als ik alleen met m'n CPU mine (2500k @4.4GHz) dan gaat het vanzelfsprekend heel langzaam, maar dan komt er wel te staan dat ie aan het minen is.

Het andere wat me opviel was dat alle shares die ik mine met m'n GPU (volgens GUIMiner dan) invalid zijn.

Ik heb al wat gegoogled maar kon niet echt iets bruikbaars vinden. Ik heb het gevoel dat m'n GPU gewoon kuren heeft, maar aan de andere kant heb ik nooit last van artifacts als ik bijv. Battlefield 3 speel.
Heb je je videokaart overclocked? Zijn de invalid shares stales?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
soulcrusher schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:18:
[...]

Heb je je videokaart overclocked? Zijn de invalid shares stales?
Videokaart is overclocked geweest, maar ook op 800MHz (stock voor de HD6950) blijft het resultaat hetzelfde. Alle shares zijn stales en invalid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
SW Simplicity schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:22:
[...]

Videokaart is overclocked geweest, maar ook op 800MHz (stock voor de HD6950) blijft het resultaat hetzelfde. Alle shares zijn stales en invalid.
Ik las de laatste tijd wel eens dat virsusscanners en firewalls invloed hadden op shares. ik zou het eigenlijk verder niet weten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:40:
Ben het eens met Zoijar dat we nu in de fear fase zitten; dit is denk ik het beste te zien als we de 1 maands grafiek pakken in plaats van de 6 maands:
Denken jullie dan ook dat we uiteindelijk weer terug naar normaal gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
soulcrusher schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:23:
[...]

Ik las de laatste tijd wel eens dat virsusscanners en firewalls invloed hadden op shares. ik zou het eigenlijk verder niet weten.
Ik heb het even 10min getest met virusscanner en firewall uit, maar ook dat helpt niks. Dat lijkt me ook niet het probleem aangezien minen met m'n CPU wel gewoon prima werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:07
SW Simplicity schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:41:
[...]

Ik heb het even 10min getest met virusscanner en firewall uit, maar ook dat helpt niks. Dat lijkt me ook niet het probleem aangezien minen met m'n CPU wel gewoon prima werkt
Dan zou ik het even proberen met de nieuwste versie van cgminer. Als je ook met cgminer uitsluitend stales krijgt is er toch wel iets vreemds aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54
FreddyFish schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:57:
[...]

Dan zou ik het even proberen met de nieuwste versie van cgminer. Als je ook met cgminer uitsluitend stales krijgt is er toch wel iets vreemds aan de hand.
Wellicht zijn een aantal shader units corrupt van de GPU, kun je hem eens terug flashen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

SW Simplicity schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:14:

Heel simpel op te lossen, alles van amd uninstallen, reboot. Nieuwste drivers installeren, weer rebooten en dan moet alles werken.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
Zojuist een beetje aan het zoeken en tweaken geweest.

Ik haalde slechts 260 KH/s met litecoin mining, HD7870 2GB Stock (1000/1000)
Dit met de settings van GUIminer, 7870 Low, en dan de intensity naar 19.

Net even wat getest en gegoogled. En het lijkt erop dat 1 van de belangrijkste zaken de ratio is.

core / mem = ratio. En een ratio van 0.62 lijkt voor deze kaart een beetje de sweetspot.
mijn geheugen krijg ik zo snel rond de 1420 Mhz, dus 1420x0.62= 880Mhz core.

Nu haal ik rond de 380 KH/s.
Er moet nog meer uit te halen zijn... maar zover kom ik nu iig.

Helaas krijg ik het zo snel niet voor elkaar de voltages omhoog te hoog, want 1500mhz mem moet er wel uit te halen zijn denk ik met de stock koeler.

TC 16000, WS 256, extra flags: --shaders 1280, intensity 19

[ Voor 4% gewijzigd door Extera op 16-04-2013 21:39 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
fynrd1 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:30:
[...]

Heel simpel op te lossen, alles van amd uninstallen, reboot. Nieuwste drivers installeren, weer rebooten en dan moet alles werken.
Top, dankje! Ik zat eerst op 13.1 waarmee ik GUIMiner niet eens opgestart kreeg, en had daarom de 13.3 beta geinstallleerd. Nu weer teruggegaan naar 12.10, en inderdaad, meteen resultaat. Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
SW Simplicity schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:55:
[...]

Top, dankje! Ik zat eerst op 13.1 waarmee ik GUIMiner niet eens opgestart kreeg, en had daarom de 13.3 beta geinstallleerd. Nu weer teruggegaan naar 12.10, en inderdaad, meteen resultaat. Bedankt! :D
12.10 driver zou juist slecht zijn voor ltc mining:
AVOID 12.10 DRIVERS, THEY SEEM TO BREAK LITECOIN PERFORMANCE. 13.X SEEM TO BE OKAY.
zie hier

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar je in nederland pci risers kunt kopen om je kaarten meer ruimte te geven op je moederbord. Ik kan ze in nederland niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://www.r3cube.com/A-Ric/regan/riser-pci-cable-1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Deal extreme zijn ze te koop, duurt alleen even voor ze hier zijn.
Wel cheap en gratis verzenden :)

http://dx.com/p/pci-164-p...tension-cable-15cm-157474

http://dx.com/s/pci+riser

[ Voor 14% gewijzigd door Extera op 16-04-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Goedkoop is het niet, maar wel in NL als je hem snel nodig hebt:
http://www.allekabels.nl/...-1u-pci-express-kab..html
http://www.allekabels.nl/...-pci-express-flex.k..html

En anders zoals gezegd DealExtreme, of eBay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

13.3 is glitchy, je moet dus 13.2 hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik vond zelf dit artikel erg interessant. Is van 3 april, zo rond de all-time high, maar nog steeds van toepassing. https://medium.com/money-banking/2b5ef79482cb
There are a couple of reasons why the bubble is sure to burst. The first is just that it’s a bubble, and any chart which looks like the one at the top of this post is bound to end in tears at some point. But there’s a deeper reason, too — which is that bitcoins are an uncomfortable combination of commodity and currency. The commodity value of bitcoins is rooted in their currency value, but the more of a commodity they become, the less useful they are as a currency

[ Voor 24% gewijzigd door MrAcid op 17-04-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die laatste quote moet je je realiseren dat dit alles ook over fiat geld gezegd kan worden. Fiat geld is ook lang geleden zijn intrinsieke waarde kwijt geraakt. Om precies dezelfde redenen heeft een beurshandelaar zelfs al uit de school geklapt op de BBC. Dit interview vond ongeveer anderhalf jaar geleden plaats en de euro is nog niet gecrasht maar de neerwaardse spiraal is nog steeds niet ten einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik vond dit wel een interessant punt:
Here's the problem: Fiat currency has intrinsic value. Bitcoin doesn't.

There's a popular meme going around that fiat currencies (like the dollar, the British pound, the euro, and the yen) have no intrinsic value, and that they're only accepted because they're accepted, and that at some point, people will see through the "illusion" of the value of paper money, and realize that wealth lies somewhere else. Usually this argument is made by gold bugs.

But fiat currencies have tremendous intrinsic value because governments say they do. That's why they're called fiat currencies. They have value by government fiat.

This truth might be annoying, but the fact of the matter is that we live in a world of laws, where governments have armies, and can imprison you if you don't pay taxes. And every transaction that you do is taxed in some way, meaning that to operate in any practical matter in this world means transacting in U.S. dollars.

So the U.S. dollar isn't just important because other people think it is. The U.S. dollar is important, because the world's strongest entity, with the full force of the U.S. army, the FBI, the CIA, the NSA, and various local authorities with guns demands that you pay them in U.S. dollars. That's not faith. That's the law. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:00:
Dit interview vond ongeveer anderhalf jaar geleden plaats en de euro is nog niet gecrasht maar de neerwaardse spiraal is nog steeds niet ten einde.
Je moet zelf even op de jaar knop drukken, maar:
Euro <> Dollar: http://www.x-rates.com/gr...?from=EUR&to=USD&amount=1
Oftewel redelijk stabiel

Euro <> GBP: http://www.x-rates.com/gr...?from=EUR&to=GBP&amount=1
Oftewel redelijk stabiel

Euro <> Indian Rupee: http://www.x-rates.com/gr...?from=EUR&to=INR&amount=1
Kleine stijging voor de Euro

Euro <> Chinese Yuan: http://www.x-rates.com/gr...?from=EUR&to=CNY&amount=1
Stuiteren wat op en neer, maar niet echt een daling/stijging.

Euro <> whatever ze in botswana gebruiken: http://www.x-rates.com/gr...?from=EUR&to=BWP&amount=1
Lichte stijging voor de Euro

Hah maar dat zijn allemaal fiat currencies door overheden uitgegeven dus die storten allemaal in. Oftewel we gaan door.

Euro <> goud: http://www.bullion-rates.com/gold/EUR/Year-1-chart.htm
Ook als we de recente crash van goud niet meerekenen is het redelijk stabiel.

Euro <> zilver: http://www.bullion-rates.com/silver/EUR/Year-1-chart.htm
Redelijk stabiel

Euro <> platinum: http://www.bullion-rates.com/platinum/EUR/Year-1-chart.htm
Redelijk stabiel

Euro <> palladium http://www.bullion-rates.com/palladium/EUR/Year-1-chart.htm
En de eerste die inderdaad duurder in euro's wordt over een jaar tijd (al is die ook laatste weken redelijk onderuit gegaan).

Oftewel volgens mij valt die negatieve spiraal van de Euro wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57

Seraphin

Meep?

Dat USD intrinsieke waarde hebben middels de economische, militaire en politieke macht van de VS is niet helemaal correct.

Ja, de USD als waardedragend concept wordt afgedwongen middels de geopolitieke positie van de VS. Dat is alleen wat anders dan "intrinsieke waarde", dat is namelijk dat iets waarde heeft om wat het is. (een brood heeft waarde omdat je het kan eten, een huis heeft waarde omdat je er in kan wonen, goud heeft waarde omdat het mooi glimt, makkelijk te bewerken is, en voor enkele hoogtechnologische toepassingen nodig is).

USD hebben in die context geen waarde. Alleen de IRS kan de bewoners van de VS dwingen om over alles wat ze doen (bier drinken, ergens wonen, TV kijken, op straat rondlopen), USD te betalen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:18:
Je moet zelf even op de jaar knop drukken, maar:
Euro <> Dollar: http://www.x-rates.com/gr...?from=EUR&to=USD&amount=1
Oftewel redelijk stabiel
Als je de trend over de laatste 5 jaar bekijkt dan gaat de euro toch echt naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:17:
[...]

Als je de trend over de laatste 5 jaar bekijkt dan gaat de euro toch echt naar beneden.
20% in 5 jaar ... dat is niet mis :/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Bovendien zijn dit verschillen die je vermoedelijk makkelijk kan verklaren door de verschillen in economische prestaties van beide munten.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Euhm, jij begon over het tijdsvak van 1.5 jaar geleden tot nu, waarbij er nog steeds een neerwaartse spiraal gaande zou zijn. Dus dan lijkt het mij een heel stuk logischer om de data van het laatste jaar te bekijken dan van de afgelopen 5 jaar. Oftewel waarom is er in het laatste jaar dan helemaal niks zichtbaar van een neerwaartse spiraal die in het laatste jaar gaande zou zijn.

Ook wel opvallend dat je dan 5 jaar kiest, waarom niet 10 jaar? Behalve dat als je over dat interval kijkt de euro toch echt omhoog is gegaan...
Sowieso komt 5 jaar je wel extreem goed uit, ze gaan altijd wat op en neer, en 5 jaar geleden was er precies een maximum voor de euro. Als je over het interval van 4.5 jaar geleden tot nu had gekeken was het allemaal weer gemiddeld redelijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Wat Sissors zegt.

Ik kan me btw nog héél goed herinneren dat we ons in 2007-2008 massaal zorgen maakten om de Euro..... Omdat de koers van de Euro t.o.v. de andere valuta van betekenis veel te hoog begon te worden.

("bij een EUR/USD van boven de 1.35 worden de negatieve economische gevolgen zichtbaar, bij een koers boven de 1.40 is dit zeer gevaarlijk voor de Eurozone", is een citaat uit de media dat me bij is gebleven).

Hell, zo rond 2000-2002 heeft de Euro 3 jaar lang zo rond de 90 dollarcent geschommeld; ik heb toen nooit iemand horen roepen dat de Euro het zo slecht deed.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 18:43

mzx

Extera schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:37:
Zojuist een beetje aan het zoeken en tweaken geweest.

Ik haalde slechts 260 KH/s met litecoin mining, HD7870 2GB Stock (1000/1000)
Dit met de settings van GUIminer, 7870 Low, en dan de intensity naar 19.

Net even wat getest en gegoogled. En het lijkt erop dat 1 van de belangrijkste zaken de ratio is.

core / mem = ratio. En een ratio van 0.62 lijkt voor deze kaart een beetje de sweetspot.
mijn geheugen krijg ik zo snel rond de 1420 Mhz, dus 1420x0.62= 880Mhz core.

Nu haal ik rond de 380 KH/s.
Er moet nog meer uit te halen zijn... maar zover kom ik nu iig.

Helaas krijg ik het zo snel niet voor elkaar de voltages omhoog te hoog, want 1500mhz mem moet er wel uit te halen zijn denk ik met de stock koeler.

TC 16000, WS 256, extra flags: --shaders 1280, intensity 19
Ik krijg het maar niet voor elkaar: Ik heb een 7870 XT 2 GB. 1500mhz draait de memory 'normaal' gesproken . Dus 0.62 * 1500 = 930. Dit is lager dan de kaart uit zichzelf doet maar goed; wanneer ik dit instel kom ik rond de 300 Kh/s op intensity 13. Op intensity 19 wordt dit maximaal 350~. Als ik de kaart niet aanpas kom ik op I = 13 rond de 305 Kh/s en op I = 19 nog steeds op 350~.

Heb je een idee om dit te verbeteren?

Deze guide heb ik er wel bij gebruikt :
https://bitcointalk.org/index.php?topic=117221.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

http://www.ft.com/cms/s/0...eabdc0.html#axzz2Qjh9l82n
A strong euro may harm the euro. It is a paradox the philosopher and social critic Bertrand Russell would have been proud of.

The idea is simple. If the single currency gets stronger, the eurozone’s economic recovery becomes more difficult. Measures taken to build confidence in the euro run the risk of doing it damage by undermining its longer-term existence.

The single currency’s strength in 2013 has brought such concerns into sharp focus. The euro hit a 15-month high of $1.3711 in February 2013, up 14 per cent from the middle of 2012, and up 4 per cent from the start of this year.
Zeeeer negatieve spiraal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
mzx schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:56:
[...]

Ik krijg het maar niet voor elkaar: Ik heb een 7870 XT 2 GB. 1500mhz draait de memory 'normaal' gesproken . Dus 0.62 * 1500 = 930. Dit is lager dan de kaart uit zichzelf doet maar goed; wanneer ik dit instel kom ik rond de 300 Kh/s op intensity 13. Op intensity 19 wordt dit maximaal 350~. Als ik de kaart niet aanpas kom ik op I = 13 rond de 305 Kh/s en op I = 19 nog steeds op 350~.

Een 7870XT is gebaseerd op een thaiti core.
Hier gelden weer andere optimale settings, welke meer op de settings van de 7900 serie lijken.
Ik heb zelfs geleden dat het voor deze kaarten per kaart verschilt!

Hier iemand met een zelfde kaart en vergelijkbare problemen:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=159802.0
Since its a tahiti, try running 950/100 thread concurencies 24000 - these tahiti chis really dont have a pattern for ltc, every card is different
Ik haal overigens ook betere resultaten met de core lager geclockt dan volgens de specs, omdat mijn geheugen de snelheid (nog) niet haalt om 1000mhz core te draaien met een 0.62 ratio.

Ik ga maar op zoek naar voltage tweaks om wat meer sap op het mem te zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mensen, ondertussen levert ABN officieel geen goud meer uit op goudcontracten. Dat geeft mij te denken. Al dat denkwerk over de waarde van de euro en de dollar is nogal futiel als je het tegen dat echte geld uitzet. Ja, ook na de crash van afgelopen dagen. De oude JP Morgan zei al dat alleen goud echt geld is. Hij gaat weer gelijk krijgen.

Of Bitcoin digitaal goud gaat worden, moet nog blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:52
Extera schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:10:
[...]

Een 7870XT is gebaseerd op een thaiti core.
Hier gelden weer andere optimale settings, welke meer op de settings van de 7900 serie lijken.
Ik heb zelfs geleden dat het voor deze kaarten per kaart verschilt!

Hier iemand met een zelfde kaart en vergelijkbare problemen:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=159802.0

[...]
Ik weet niet of het ook geldt voor de HD7xxx series, maar heb gemerkt dat met LTC mining ik veel meer khash/s haal met de memory op stock snelheid. Ik heb dan wel een veeeeeuull tragere kaart, namelijk de hd6750. Maar met memory stock en core @ 800Mhz haalde ik gisteren 178 khash/s. Spelen met thread concurrency en worksize is ook belangrijk.

Ik doe het niet voor de LTC's per se, maar vind het gewoon leuk om te doen. Vooral dat klooien met settings om zo het maximale te halen, met zo min mogelijk stales/invalids is een sport geworden voor mij. Tijdens scriptie schrijven heb ik m'n gpu toch niet nodig, dus dan zet ik m op 95/96% load.

[ Voor 10% gewijzigd door Trishul op 17-04-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Zo de difficulty is weer aardig opgeschroeft :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wekkel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:11:
Mensen, ondertussen levert ABN officieel geen goud meer uit op goudcontracten. Dat geeft mij te denken. Al dat denkwerk over de waarde van de euro en de dollar is nogal futiel als je het tegen dat echte geld uitzet. Ja, ook na de crash van afgelopen dagen. De oude JP Morgan zei al dat alleen goud echt geld is. Hij gaat weer gelijk krijgen.

Of Bitcoin digitaal goud gaat worden, moet nog blijken.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met waarde van de euro/dollar tegen die van 'echt' geld uitzetten (oftewel een random metaal dat nagenoeg geen praktische toepassingen heeft en puur en alleen 'waarde' heeft uit schaarsheid), als je dat doet zie je namelijk dat goud niks duurder is geworden, zelfs als je de crash niet meerekent.

Edit: sowieso is er voor de goud liefhebbers een ander topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 17-04-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Laatst online: 16-09 21:08
Ik haal met deze kaart 420 KH/s, je moet ook een beetje geduld hebben na het veranderen van de instellingen bij mij duurde het bijna een half uur voor hij op deze snelheid zat.

850Mhz / 1500Mhz

Thread concurrency: 16384
Worksize: 256
Vectors: 1
Intensity: 19
GPU threads: 1
Use Stratum: Yes

Ik gebruik GUIMiner-scrypt alpha

Hoop dat je er wat aan hebt :P en veel plezier met minen
mzx schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Iemand een idee hoe ik twee videokaarten uit 2 verschillende generaties naast elkaar kan laten minen op 1 pc? Ik heb een 7970, 6970 en een 5870. De 6970 als de 5870 krijg ik niet geaccepteerd in guiminer, cgminer etc. naast de 7970. De 6970 zit nu in een simpel pctje te ronken en daar kan geen tweede bij. In mijn hoofd pc wel, maar het resultaat is dat de 5870 nu ligt stof te happen. Hij staat daarom nu ook te koop, maar het liefst heb ik 1 van de twee kaarten werkend naast mijn 7970. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
In GUIminer kan je niet je GPU kiezen in het dropdown menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jawel, maar geen acceptations. In het console staat dan Verification failed, check hardware! Ik heb het idee dat een Tahiti niet werkt met een oudere generatie. 6970+5870 werkt wel, maar dat is geen optie voor mij. Ik baal ervan, als het allemaal werkt zit ik tussen de 1450 - 1500 aan mhash :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Wekkel schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:11:
Mensen, ondertussen levert ABN officieel geen goud meer uit op goudcontracten. Dat geeft mij te denken.
Bedrijven doen alles wat rendement oplevert. Als goud uitleveren rendabel zou zijn, na aftrek van de kosten, dan zouden ze dat doen. Maar kijk naar de recente overvallen op geldtransportbedrijven. Een plofkoffer kan wel een lading paarse verf op een goudstaaf deponeren, maar dat is niet effectief.

Natuurlijk, goud bij de ABN heeft counterparty risk. Maar fysiek goud in jouw handen heeft dat ook - welke winkelier wil jouw goud tegen de huidige koers aannemen? Die winkelier vertrouwt de ABN meer dan dat hij jouw goud vertrouwt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

fynrd1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:34:
Iemand een idee hoe ik twee videokaarten uit 2 verschillende generaties naast elkaar kan laten minen op 1 pc? Ik heb een 7970, 6970 en een 5870. De 6970 als de 5870 krijg ik niet geaccepteerd in guiminer, cgminer etc. naast de 7970. De 6970 zit nu in een simpel pctje te ronken en daar kan geen tweede bij. In mijn hoofd pc wel, maar het resultaat is dat de 5870 nu ligt stof te happen. Hij staat daarom nu ook te koop, maar het liefst heb ik 1 van de twee kaarten werkend naast mijn 7970. Iemand een idee?
Ik heb een 7950 en een 5770 in hetzelfde systeem zitten om LTC te minen met GUIMiner-scrypt. Dat gaat prima.
M'n Xubuntu systeempje met de 5770 doet het nu iets beter dan in het begin: 97.9KH/s. Nog niet om over naar huis te schrijven als ik het vergelijk met de 5770 in m'n Win7 bak (195.7KH/s), maar het is een begin. Wel maf, want de instellingen zijn hetzelfde.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

MSalters schreef op donderdag 18 april 2013 @ 01:58:
[...]

Bedrijven doen alles wat rendement oplevert. Als goud uitleveren rendabel zou zijn, na aftrek van de kosten, dan zouden ze dat doen. Maar kijk naar de recente overvallen op geldtransportbedrijven. Een plofkoffer kan wel een lading paarse verf op een goudstaaf deponeren, maar dat is niet effectief.

Natuurlijk, goud bij de ABN heeft counterparty risk. Maar fysiek goud in jouw handen heeft dat ook - welke winkelier wil jouw goud tegen de huidige koers aannemen? Die winkelier vertrouwt de ABN meer dan dat hij jouw goud vertrouwt.
Ik haal er wat anders uit, maar het staat iedereen vrij om een bestaande handel te beëindigen. Dat is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Weet iemand al wat meer over Bitcoin-24.com?

Ik wil m'n BTC nou eindelijk wel een keer terughebben eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nope, geen nieuws.

Ik hou zelf dit in de gaten: http://www.reddit.com/user/TAiS46, daar is het laatst "nieuws" geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Apie! schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:05:
[...]

Ik heb een 7950 en een 5770 in hetzelfde systeem zitten om LTC te minen met GUIMiner-scrypt. Dat gaat prima.
M'n Xubuntu systeempje met de 5770 doet het nu iets beter dan in het begin: 97.9KH/s. Nog niet om over naar huis te schrijven als ik het vergelijk met de 5770 in m'n Win7 bak (195.7KH/s), maar het is een begin. Wel maf, want de instellingen zijn hetzelfde.
Welke driver gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
De laaste Keiser Report gaat voornamelijk over bitcoin (inclusief interview met de CEO van bitpay)
Keiser Report 432

En weer een exchange uit de lucht bitfloor

[ Voor 18% gewijzigd door Caballeros op 18-04-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Hoe komt het dat zoveel (nou ja, 3) exchanges nu uit de lucht gaan? Kunnen ze de toename van populariteit niet aan, of zijn hackers "wakker" geworden na de rise van de vorige tijd en worden exchanges nu massaal getarget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Seraphin schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:43:
Hoe komt het dat zoveel (nou ja, 3) exchanges nu uit de lucht gaan? Kunnen ze de toename van populariteit niet aan, of zijn hackers "wakker" geworden na de rise van de vorige tijd en worden exchanges nu massaal getarget?
Vraag ik me ook af. Iedereen heeft het wel over afgesloten bankrekeningen; wellicht hebben ze geen (correcte) zakelijke rekening lopen om met zo'n volume transacties te doen? Misschien is er andere regelgeving dat dit niet mag? Ze opereren nagenoeg zelf als bank. (nou zullen de alu-hoedjes wel meteen roepen dat de banken/overheid bang zijn voor btc en het tegenwerken...maar goed) zoals bitcoin 24 lijkt overigens niet gehackt; ze hadden imho gewoon een brak transactie/concurrency-systeem waardoor dingen twee keer gebeurden. echter is het altijd makkelijker om het op hackers af te schuiven, anders kon je wel eens voor nalatigheid worden aangeklaagd.

[ Voor 24% gewijzigd door Zoijar op 18-04-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

op bitcoin-24.com staat nu een linkje naar een pdf met een pools besluit waarom de rekening gesloten is, iets met terroristische bla bla en geld wit wassen e.d.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:40

watercoolertje

Untertitel

fynrd1 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 23:34:
Dat is raar ik heb een HD6990 (is 2x6970 eigenlijk), naast een HD6870 en een HD5850 en ik heb in geen 1 programma problemen dat ze niet herkent worden. Enige nadeel is dat mijn voeding ongeveer 880Watt/h uit de muur trekt (gratis daar niet van) en mijn huiskamer zo warm wordt..

Als je GPU-z opstart is het vinkje 'OpenCL' dan wel bij elke kaart aangevinkt, anders is het een driver/SDK probleem...

[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 18-04-2013 11:20 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

thalantis schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:13:
op bitcoin-24.com staat nu een linkje naar een pdf met een pools besluit waarom de rekening gesloten is, iets met terroristische bla bla en geld wit wassen e.d.
Ohja, dat speelt natuurlijk ook mee, het volume crimineel geld in bitcoin. Ik vind dat niet echt 'bla bla' trouwens -- weet niet of je het zo bedoelde -- maar wel essentieel dat dingen als grootschalig witwassen wordt aangepakt. Ik weet dat veel erg voorstander zijn van anonieme transacties, maar ik heb toch niet zo'n behoefte om steeds meer belasting te gaan betalen om bepaalde groepen criminelen te ontzien...

[ Voor 15% gewijzigd door Zoijar op 18-04-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:06
Zoijar schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:19:
[...]

Ohja, dat speelt natuurlijk ook mee, het volume crimineel geld in bitcoin. Ik vind dat niet echt 'bla bla' trouwens -- weet niet of je het zo bedoelde -- maar wel essentieel dat dingen als grootschalig witwassen wordt aangepakt. Ik weet dat veel erg voorstander zijn van anonieme transacties, maar ik heb toch niet zo'n behoefte om steeds meer belasting te gaan betalen om bepaalde groepen criminelen te ontzien...
Ik kan moeilijk zien of het wel of geen blabla is, het is wel moeilijk om een PDF'je met afbeeldingen (geen tekst!) door Google Translate heen te halen :P

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Zoijar schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:19:
[...]

Gelukkig betaal je al "steeds meer belasting" om grote criminelen bedrijven te ontzien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ybox schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:26:
Gelukkig betaal je al "steeds meer belasting" om grote criminelen bedrijven te ontzien 8)
Probeer je nou een 'tu quoque' op te zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thalantis schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:13:
Ben je heel erg verbaasd? Dit soort argumenten tegen virtuele p2p-munten heb ik lang geleden al voorspeld. De enige manier om bijv Bitcoin van het toneel te krijgen is door draconische labels en maatregelen te nemen, en dan op zo'n manier dat straks het grootste deel van de wereldbevolking het voor zoete koek slikt. Vergeet niet dat áls een bitcoin of een litecoin groot worden deze op termijn het oude financiële stelsel compleet kunnen ondermijnen. De mensen die de touwtjes in handen hebben - ik noem een Goldman Sachs - zullen via hun lobby-connecties de politiek altijd zover kunnen krijgen om vergaande protectionistische maatregelen af te dwingen. Nu roept Polen het maar ongetwijfeld houden de Amerikanen en de Europeanen alles nauwlettend in de gaten. De mogelijkheid, hoe klein ook, dat bitcoin de allermachtigsten kan raken is reden genoeg voor ons om oplettend te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:52:
Ben je heel erg verbaasd? Dit soort argumenten tegen virtuele p2p-munten heb ik lang geleden al voorspeld. De enige manier om bijv Bitcoin van het toneel te krijgen is door draconische labels en maatregelen te nemen, en dan op zo'n manier dat straks het grootste deel van de wereldbevolking het voor zoete koek slikt. Vergeet niet dat áls een bitcoin of een litecoin groot worden deze op termijn het oude financiële stelsel compleet kunnen ondermijnen. De mensen die de touwtjes in handen hebben - ik noem een Goldman Sachs - zullen via hun lobby-connecties de politiek altijd zover kunnen krijgen om vergaande protectionistische maatregelen af te dwingen. Nu roept Polen het maar ongetwijfeld houden de Amerikanen en de Europeanen alles nauwlettend in de gaten. De mogelijkheid, hoe klein ook, dat bitcoin de allermachtigsten kan raken is reden genoeg voor ons om oplettend te blijven.
Zoijar schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:07:
(nou zullen de alu-hoedjes wel meteen roepen dat de banken/overheid bang zijn voor btc en het tegenwerken...maar goed)
*grin* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Daar hoef je geen aanhanger van conspiracy theorieën voor te zijn, er staat eenmaal te veel op het spel. Ik heb het al eerder gepost:
Henk007 in "Bitcoins - Virtueel Geld"

Ik heb in diverse topics al Amshel Mayer Rothschild gequote
Let me issue and control a nation’s money and I care not who writes the laws
(ca. 1780)

[ Voor 32% gewijzigd door Henk007 op 18-04-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Henk007 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:00:
Daar hoef je geen aanhanger van conspiracy theorieën voor te zijn, er staat eenmaal te veel op het spel. Ik heb het al eerder gepost:
A : Bitcoin kan nooit een rol van belang gaan spelen vanwege de pyramide-spel opzet
B : Tja, het is een kleinschalige currency die buiten het toezichtsveld van de overheid valt dus ja, er zal veel geld witgewassen worden.

Als ik 100.000 zwart geld uit een oude sok haal en die gebruik om BTC te kopen, 5 minuten daarna gooi ik die BTC op MtGox dan heb ik opeens 90.000 euro wit geld (Want bewijs maar eens dat ik die BTC niet al had toen BTC nog op 1 euro stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gomez12 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:05:
[...]

A : Bitcoin kan nooit een rol van belang gaan spelen vanwege de pyramide-spel opzet
B : Tja, het is een kleinschalige currency die buiten het toezichtsveld van de overheid valt dus ja, er zal veel geld witgewassen worden.

Als ik 100.000 zwart geld uit een oude sok haal en die gebruik om BTC te kopen, 5 minuten daarna gooi ik die BTC op MtGox dan heb ik opeens 90.000 euro wit geld (Want bewijs maar eens dat ik die BTC niet al had toen BTC nog op 1 euro stond)
A. Hoe is het een pyramide spel?
B. Hoe ga jij met die 100k BTC kopen zonder dat de bank merkt dat het geld ergens naar toe gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Megamind schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:07:
[...]
B. Hoe ga jij met die 100k BTC kopen zonder dat de bank merkt dat het geld ergens naar toe gaat?
https://localbitcoins.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Megamind schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:07:
Misschien is dat ook wel de rede dat er rekeningen gesloten worden. Als geldstromen gevolgd worden en men ontdekt dat er aanzienlijke hoeveelheden drugsgeld ed. via via steeds weer op een rekening ergens in Polen opduiken, dan zou die wel eens bevroren kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Gomez12 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:05:
[...]

Je moet deze inkomsten dan toch alsnog opgeven aan de belasting?
Dan kan je niet zo goed je zwart geld direct opgeven?

Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik geloof dat je enige tijd geleden geld verdiend met wietplantages gewoon op kon geven aan de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Extera schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:24:
[...]

Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik geloof dat je enige tijd geleden geld verdiend met wietplantages gewoon op kon geven aan de belasting.
offtopic:
Er gingen zelfs verhalen dat die wiettelers de aanschaf van vuurwapens als bedrijfskosten konden inbrengen. Alleen maar omdat justitie en belastingdienst strikt gescheiden werkten.
Dit is dacht ik recent met een aanpassing van de wet gerepareerd.
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Waarschijnlijk zijn er door de transacties (€$ in/uit voor het kopen/ verkopen die wel moeten lopen via de (zakelijke) rekening van zo'n Exchange belletjes gaan rinkelen. Handelen in bitcoins is een ding maar als je ze wil omzetten naar euro's of dollars moet het toch op een bankrekening gestort worden.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Niemand die 100k aan bitcoins gaat verkopen aan je :P Daarnaast moet de verkoper het geld ook weer ergens onderbrengen en zullen er snel genoeg onderzoeken gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Extera schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:24:
Je moet deze inkomsten dan toch alsnog opgeven aan de belasting?
Dan kan je niet zo goed je zwart geld direct opgeven?
Nee, het werkt hetzelfde als koerswinst bij aandelen, dwz belastingvrij. Dat is althans de consensus op het moment.
Megamind schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:33:
Daarnaast moet de verkoper het geld ook weer ergens onderbrengen en zullen er snel genoeg onderzoeken gaan lopen.
Zie aldaar de bevroren rekeningen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Zoijar op 18-04-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Megamind schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:33:
[...]

Niemand die 100k aan bitcoins gaat verkopen aan je :P Daarnaast moet de verkoper het geld ook weer ergens onderbrengen en zullen er snel genoeg onderzoeken gaan lopen.
20x5k is ook 100k.

Verkoper doet er gewoon een jaar z'n boodschappen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

[...]
(ca. 1780)
Hmpfg. Als overheden nu BTC willen controleren of saboteren, hoeven ze alleen maar de energiebelasting te vertienvoudigen (of x20, x100, noem maar een factor). Probleem opgelost. (en voor de slimmerikken die dan ergens in Afrika gaan zitten minen; succes met het omwisselen van je Zimbabwaanse dollars).

De voorgaande post met "zij van Goldman die de wereld stieken in hun macht hebben" reageer ik niet eens op.

Ik zag hier eerder ook al iemand met veel "de oude JP Morgan" citeren. Wel apart om te zien dat de grootste tegenstanders van het huidige monetaire systeem schijnbaar ook het meeste gewicht aan dergelijke figuren hechten.

Toen ik mijn klasje deed (= de introductieperiode bij een van die eeeeeevil banken), werd er een citaat van Warren Buffet gepresenteerd, met de vraag wie het daar (on)eens mee was.

En om maar even stoer te doen; ik gaf als enige (nou ja, in ieder geval als eerste) van de groep aan dat het gebruikte citaat compleet nergens op sloeg. Daarna gaf de presentator toe het citaat zelf aangepast te hebben naar iets wat nooit kan kloppen, om te testen of wij nog in staat waren om zelf na te denken, of dat we allemaal als een stel schapen achter de naam van "De Grote Warren Buffet" aan zouden lopen.

waarmee ik niet wil zeggen dat die hierboven aangehaalde stelling van Rothschild onzin is, of dat het onzinnig is om lering te trekken uit de uitlatingen van dergelijke historische figuren; ik wil wel de nuancering aanbrengen dat "dit is gezegd door iemand die heel slim/goed/belangrijk is of was", geen argument is

[edit]
En om inhoudelijk te reageren op het argument dat "de financiële elite er alles aan gaat doen om de doorbraak van BTC te voorkomen"; nee natuurlijk niet, waarom zouden ze (we }) ).

In de voorgaande posts werd al druk gepraat over het introduceren van escrow voor het laten functioneren van BTC transacties. Raad eens wat banken doen? Vanuit commercieel bancair perspectief is het belangrijkste verschil tussen BTC en de Euro, dat er geen ECB als lender of last resort op kan treden. Dit heeft verstrekkende gevolgen voor je financiering c.q. liquiditeitsplanning, maar daaromheen zijn er nog meer dan voldoende diensten en winstmogelijkheden te vinden.

Juist vanwege het deflationaire karakter van BTC zal er een hoge vraag naar werkkapitaal / liquidieit zijn vanuit de economie (als BTC ooit mainstream gaat worden), en daar valt als bank flink aan te verdienen. Dit omdat de economische bedrijvigheid vele malen meer waarde zal vertegenwoordigen dan met de hoeveelheid BTC bereikt kan worden. De omloopsnelheid van geld zal dus enorm hoog moeten zijn (want anders zou je enorme deflatie in de hand werken en dus een langdurige economische depressie krijgen); banken zijn bij uitstek geschikt om de omloopsnelheid van geld te faciliteren. ("ka-tsjing!")

[ Voor 65% gewijzigd door Seraphin op 18-04-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:40

watercoolertje

Untertitel

Seraphin schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:53:
Hmpfg. Als overheden nu BTC willen controleren of saboteren, hoeven ze alleen maar de energiebelasting te vertienvoudigen (of x20, x100, noem maar een factor). Probleem opgelost. (en voor de slimmerikken die dan ergens in Afrika gaan zitten minen; succes met het omwisselen van je Zimbabwaanse dollars).

Ik zag hier eerder ook al iemand met veel "de oude JP Morgan" citeren. Wel apart om te zien dat de grootste tegenstanders van het huidige monetaire systeem schijnbaar ook het meeste gewicht aan dergelijke figuren hechten.
Bitcoins zijn niet landgebonden dus waarom zou je ze om willen/moeten wisselen naar Zimbabwaanse dollars? Kan prima daar minen en hier verkopen. Enige Zimbabwaanse geld wat ik dan nodig heb is voor de energierekening te betalen. Maar we kunnen altijd nog zelf energie gaan opwekken natuurlijk met zonnenpanelen :)

En je opmerking over JP Morgan snap ik niet wat er apart aan is.

[ Voor 12% gewijzigd door watercoolertje op 18-04-2013 13:11 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
watercoolertje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:09:
[...]
Maar we kunnen altijd nog zelf energie gaan opwekken natuurlijk met zonnenpanelen :)
_/-\o_

Kan ik die zonnepanelen al met BTC kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als overheden nu BTC willen controleren of saboteren, hoeven ze alleen maar de energiebelasting te vertienvoudigen (of x20, x100, noem maar een factor). Probleem opgelost.
Goed plan. Jammer dat je met je hoge energieprijs dan ook gelijk de rest van de economie mee de afgrond in sleurt ;) Dan moet je weer uitzonderingen maken voor bedrijven, waarna er gewoon mining-bedrijfjes worden opgericht. Of, zoals je zelf al voorstelt, de miners gaan in andere landen zitten: voor Bitcoin maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Ik denk dat binnen 1 jaar de helft van de daken vol ligt met zonnepanelen... Als ze zich terugverdienen in 2 jaar dan wil iedereen ze. Red je alle banken, vallen alle energiemaatschappijen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:49

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
[...]
Hmpfg. Als overheden nu de BTC flow willen controleren of saboteren, hoeven ze alleen maar de energiebelasting te vertienvoudigen (of x20, x100, noem waar een factor). Probleem opgelost.
Een heel hoop problemen opgelost.
De huidige geglobaliseerde wereldeconomie draait op diezelfde (te) lage energieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
Bitcoin minen wordt dan net zoiets als wietplantages, veel mensen gaan stoom aftappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
(ca. 1780)
Zolang het plebs alu-hoedjes blijft roepen, zal er niks veranderen. Een leuke quote uit de film waar ik mijn username vandaan heb:

"You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it." - Morpheus

Als je een leugen maar vaak genoeg vertelt dan wordt het vanzelf de nieuwe waarheid. Eén van die inmiddels dogmatische overtuigingen van de gemiddelde westerling is hun eigen welvaart en de vrijheid die daarmee gepaard gaat. Niets is minder waar. De middenklasse in Amerika is allang aan het verdwijnen. De tweedeling tussen rijk en arm wordt steeds groter. En dit in het machtigste land van de wereld waar een steeds kleinere groep steeds meer macht en wapenkracht bezit. Zij willen geen vrije wereld. Zij willen alles voor zichzelf. Maar maakt dat eens wijs aan een tweede generatie die nooit een oorlog heeft meegemaakt en zich niet bewust is van hoe snel het allemaal kan veranderen. Onwetendheid en apathie zijn de grootste bedreigingen van onze nu al steeds minder vrije maatschappij.

Internet kan nog steeds een groot wapen zijn en Bitcoin kan daar een onderdeel van zijn. Dan moeten mensen wel bedreigingen herkennen, erkennen en willen aanpakken en niet vies willen zijn van verandering. Alles is voorhanden om het systeem eerlijker te maken voor iedereen. De zwakke schakel blijft immer de burger zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ik krijg helaas GUI-Miner niet aan de praat met mijn MSI GTX560 Ti Twin Frozr (Windows 7 - 64 Bit). Krijg bij het openen van GUI Miner de melding "No OpenCL Devices found". Nu probeer ik het wel via Remote Desktop vanaf m'n werk, maar kan niet voorstellen dat dat de oorzaak is.

Iemand nog suggesties?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 09:58
EricNL schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:28:
Ik krijg helaas GUI-Miner niet aan de praat met mijn MSI GTX560 Ti Twin Frozr (Windows 7 - 64 Bit). Krijg bij het openen van GUI Miner de melding "No OpenCL Devices found". Nu probeer ik het wel via Remote Desktop vanaf m'n werk, maar kan niet voorstellen dat dat de oorzaak is.

Iemand nog suggesties?
Even de ATI software opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

JohnStaakke schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:36:
[...]
Op een GTX560?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkrekt
  • Laatst online: 27-03-2023
JohnStaakke schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:36:
[...]

Hij heeft een NVidia kaart dus dan gaan de ATI drivers niet werken ;)
Ik kreeg het trouwens ook niet voor elkaar om GUIminer aan de gang te krijgen via remote desktop, toen ik echt daadwerkelijk achter mijn pc zat werkte het wel gewoon. Dus kan aan remote desktop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ruurdkrekt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:44:
[...]

Hij heeft een NVidia kaart dus dan gaan de ATI drivers niet werken ;)
Ik kreeg het trouwens ook niet voor elkaar om GUIminer aan de gang te krijgen via remote desktop, toen ik echt daadwerkelijk achter mijn pc zat werkte het wel gewoon. Dus kan aan remote desktop liggen.
Mij is het gewoon gelukt via rdp vanaf Windows 7 op een Windows 8 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkrekt
  • Laatst online: 27-03-2023
Deveon schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:45:
[...]

Mij is het gewoon gelukt via rdp vanaf Windows 7 op een Windows 8 systeem.
Okay. Ik heb RDP gebruikt vanaf mijn thuis computer (Win 8 ) naar mijn werk pc (Win 7) en dan kwam GUIminer met de melding dat er geen OpenCL devices aanwezig waren. Toen ik de volgende ochtend op het werk kwam werkte het wel gewoon toen ik fysiek achter de pc zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

watercoolertje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:09:
En je opmerking over JP Morgan snap ik niet wat er apart aan is.
Nou, ik heb ook soms het gevoel dat een soort tegenstelling merkbaar is. Aan de ene kant zijn veel uitspraken over bitcoin en de dingen daaromheen heel erg Ayn Rand-achtig: vrije markten, geen overheidsbemoeienis, laat alles vrij. Maar aan de andere kant lees ik veel uitspraken -- zoals het moet eerlijker, er is een te grote tweedeling tussen arm en rijk, er zijn te machtige mensen die alles in handen hebben -- die eigenlijk weer behoorlijk naar socialisme neigen. Juist de kaptialistische vrijheid heeft in het verleden aangetoond dat er onmetelijk machtige organisaties en individuen oprijzen, zoals Morgan, met slechte condities voor de arme onderlaag. Verder natuurlijk het feit dat Morgan de grote redder van de banken is geweest en een vrij directe aanleiding tot de federal reserve.

Als je een munt als bitcoin helemaal vrij laat in de huidige vorm, en stel dat het wereldwijd geaccepteerd wordt, dan ontstaat er simpelweg een nieuwe elite groep met ultieme macht. Het lijkt voor mij op de rebellengroeperingen die de evil overheid omver werpen, om zo een nog veel kwaadaardigere overheid te stichten.

Eigenlijk is het dus gewoon onvrede, de 'tegen-partij', en aangezien bitcoin anders is, is het dus indirect 'tegen' en goed. Europa bestaat en is dus slecht, maar als het nog niet had bestaan had men het moeten stichten... want nu is het slecht, en als je dus tegen alles hoe het nu gaat bent, dan wordt het beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Zoijar op 18-04-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
Heeft iemand ervaring met bitcoin.de ? Ik probeer even wat alternatieve exchanges uit zodat ik makkelijk kan switchen bij betere koersen of wanneer er een stopt. En MtGox vertrouw ik niet met dat opsturen van foto's voor verificatie e.d.

Nu heb ik een account bij bitcoin.de aangemaakt en probeer ik het trading proces te snappen, maar dat is duidelijk anders dan bij bitcoin-24. Dus ik plaats een bod, en iemand moet er handmatig op klikken om te bevestigen? Dus gaat dit niet automatisch als iemand een tegenbod plaatst die matcht met uw bod? Ook snap ik niet wat het verschil is tussen SEPA en het vlagje van je land als betaal methode. En als ik het goed begrijp, als je bitcoins verkoopt, dan komen die meteen op je bankrekening terecht?
He, die is ook tof. Rechtstreeks cash verhandelen, die ga ik proberen onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

watercoolertje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:18:
[...]

Dat is raar ik heb een HD6990 (is 2x6970 eigenlijk), naast een HD6870 en een HD5850 en ik heb in geen 1 programma problemen dat ze niet herkent worden. Enige nadeel is dat mijn voeding ongeveer 880Watt/h uit de muur trekt (gratis daar niet van) en mijn huiskamer zo warm wordt..

Als je GPU-z opstart is het vinkje 'OpenCL' dan wel bij elke kaart aangevinkt, anders is het een driver/SDK probleem...
De 5870 werkt ook prima naast de 6970, alleen met de 7970 wil het niet matchen (geen van beiden). Opencl is gewoon aangevinkt. Ik snap het niet :-(

Pagina: 1 ... 55 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.