Misschien de extra parameters een beetje tweaken 
Vooral de aggression niet op default laten, die kan wel hoger.
Vooral de aggression niet op default laten, die kan wel hoger.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
[ Voor 28% gewijzigd door Apie! op 15-04-2013 08:53 ]
Blown past falling sands
Wat is dan volgens jou dan de intrinsieke gebruikswaarde van een Bitcoin? Dus gegeven dat je hem nergens uit zou kunnen geven maar altijd zou moeten bewaren of zou gebruiken om iets anders te produceren (bijvoorbeeld een ebook waar je hem digitaal in plakt), wat zou je er dan voor willen betalen?Apie! schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:52:
Het is alleen verspilling als Bitcoins geen toegevoegde waarde hebben. Dat het een kostprijs heeft om te produceren, is wat anders.
[ Voor 46% gewijzigd door SPT op 15-04-2013 09:12 ]
Laat ik het zo zeggen : Als je momenteel met minen niet meer als 100% winst per dag behaalt dan is het verspilling.Apie! schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:52:
Het is alleen verspilling als Bitcoins geen toegevoegde waarde hebben, en dat is iets dat nog moet worden bezien. Vooralsnog is er interesse en wordt er flink in gehandeld. Dat het een kostprijs heeft om te produceren, is wat anders.
Bitcoin Mining Is Not A Real World Environmental DisasterSPT schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:49:
Ik las vandaag dat er voor het minen van Bitcoins bijna 100.000 euro per dag aan elektriciteit wordt verbruikt, evenveel als het gebruik van een middelgrote stad. Toch wel jammer van zoveel verspilling van resources...
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Blown past falling sands
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 09:52 ]
Blown past falling sands
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Onzin! Auto's en transport verbruiken 30-40% van alle energie ter wereld. Het hele internet, inclusief Bitcoin mining, verbruikt amper 2-3%. Bitcoin is daarvan echter een miniscule fractie. Bangmakerij dus!SPT schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:49:
Ik las vandaag dat er voor het minen van Bitcoins bijna 100.000 euro per dag aan elektriciteit wordt verbruikt, evenveel als het gebruik van een middelgrote stad. Toch wel jammer van zoveel verspilling van resources...
Verwijderd
Inderdaad, je moet er als eerste bij zijn. En als je dat nu doet, dan ben je dus een van de eersten. De systemen van Avalon en Butterfly worden pas sinds April geleverd. Wie nu die kasten installeert, met de huidige BTC koers, kan dus prima verdienen.Rannasha schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:55:
Tenzij je een van de eerste mensen met een ASIC bent, mag je blij zijn als je de investering er relatief vlot uit haalt. Zodra die dingen massaal geleverd worden zal de difficulty gigantisch omhoog schieten. Die automatische difficulty-aanpassing zorgt er meteen voor dat je eigenlijk nooit snel rijk wordt door minen, tenzij jij iets hebt dat anderen niet hebben. Want als er wel een apparaat zou zijn om snel rijk mee te worden, dan zouden vele mensen dat kopen en zou de difficulty dusdanig omhoog schieten tot het nauwelijks rendabel is.
Vraag en aanbod werkt ook hier goed mee.
Verwijderd
Ja dat klopt wel ongeveer denk ik. Eerdere schattingen waren zo'n 15 MW, dus zeg nu 20 MW? @0.20cnt per kwh is dat 96.000 euro per dag. 20 MW kan je een kleine stad van stroom voorzien. Maar goed, relatief is het natuurlijk niet ontzettend veel.SPT schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:49:
[ Voor 50% gewijzigd door Zoijar op 15-04-2013 10:20 ]
Het is maar heel erg de vraag of er nog wel geld te verdienen is als je nu gaat bestellen.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:00:
[...]
Inderdaad, je moet er als eerste bij zijn. En als je dat nu doet, dan ben je dus een van de eersten. De systemen van Avalon en Butterfly worden pas sinds April geleverd. Wie nu die kasten installeert, met de huidige BTC koers, kan dus prima verdienen.
>> Want als er wel een apparaat zou zijn om snel rijk mee te worden, dan zouden vele mensen dat kopen
Daarom heeft Avalon al 1200 pre-orders verkocht. Die mini-rig van Butterlfy is al uitverkocht. Ik mei komt een nieuwe batch en doe ik mee. Reken maar dat er geld te verdienen valt.
Succes ermeeVerwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:00:
[...]
Inderdaad, je moet er als eerste bij zijn. En als je dat nu doet, dan ben je dus een van de eersten. De systemen van Avalon en Butterfly worden pas sinds April geleverd. Wie nu die kasten installeert, met de huidige BTC koers, kan dus prima verdienen.
>> Want als er wel een apparaat zou zijn om snel rijk mee te worden, dan zouden vele mensen dat kopen
Daarom heeft Avalon al 1200 pre-orders verkocht. Die mini-rig van Butterlfy is al uitverkocht. Ik mei komt een nieuwe batch en doe ik mee. Reken maar dat er geld te verdienen valt.
[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 15-04-2013 10:53 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Er zullen hoe dan ook minder ASIC's aan het minen zijn de komende tijd dan dat er nu videokaarten minen. Het is dus lastiger te concurreren met videokaarten.wesleytjuh schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:50:
[...]
Succes ermee.
Inderdaad, je moet een van de eerste zijn, en als je nu instapt ben je alles behalve de eerste. Daar ga je de mis in.
BFL neemt al een jaar lang pre orders aan. Als jij nu nog instapt ben je dus ruim een jaar te laat eigenlijk. Voordat je je miner heb, ALS je die al krijgt bij BFL, zijn er al vele duizenden voor je gegaan. En reken maar uit, zoals je zelf al aangeeft, hoe hard de difficulty omhoog schiet, en hoeveel er dan nog van je opbrengst over blijft. Avalon heeft nu enkel nog de 1e batch uitgeleverd, de 2e en 3e batch volgen nog in de komende maanden. En ook daardoor zal de difficulty stijgen. En als laatste nog, de verwachting is dat de koers eerst een flinke correctie krijgt voordat deze weer zal gaan stijgen, ook zeker iets om rekening mee te houden.
Vergeet niet dat heel veel mensen dit interessant vinden, en er al veel eerder bij waren. Als je nu nog instapt geef ik je weinig kans.
Beetje jammer wel dat deze vraag letterlijk elke pagina terugkeert.
Dan mag je wel heel wat geld achter de hand hebben om te vergokken.soulcrusher schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:04:
[...]
Als de asic's er zijn zullen dat er misschien ~5000 zijn. Aangezien deze een fixed hashrate hebben moet je dus zorgen dat je een van de beste asic's hebt om te concurreren.
rickiii schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:20:
[...]Bitcoin Mining Is Not A Real World Environmental Disaster
http://www.forbes.com/sit...d-environmental-disaster/
Wat een onzin argumenten. Dus omdat 'slechts' een hoeveelheid energie wordt verspilt ter grootte van het complete energieverbruik van een middelgrote stad is het opeens geen verspilling meer? Zoals jullie in de FAQ hadden kunnen lezen vind de geldcreatie van nieuwe Bitcoins plaats door computerkracht in te zetten voor het berekenen van hashes. De waarde van de nieuwe Bitcoins is dan ook gelijk aan drie componenten: elektriciteit + equipment + winst. De waarde van de gebruikte elektriciteit is helemaal niet verwaarloosbaar ten opzichte van de waarde van de gedolven Bitcoins: het is juist één van de belangrijkste componenten...Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:56:
[...]
Onzin! Auto's en transport verbruiken 30-40% van alle energie ter wereld. Het hele internet, inclusief Bitcoin mining, verbruikt amper 2-3%. Bitcoin is daarvan echter een miniscule fractie. Bangmakerij dus!
Het probleem is dat sommige mensen simpelweg niet begrijpen wat een Bitcoin is. Bitcoins zijn net zozeer fiduciair geld als de euro of de dollar(ook dit staat weer uitgebreid uitgelegd in de FAQ). Het is zoals je daar kunt lezen een misverstand dat de hoge kosten van het mining proces bijdragen aan de waarde, of zoals ze het in de FAQ zo mooi vertellen: duizend man huren om een gat te graven is wel erg duur, maar niet perse waardevol. De waarde van Bitcoins is precies zoals bij euro's en dollars gewoon gebaseerd op het vertrouwen van mensen dat ze er iets mee kunnen kopen, Bitcoins hebben geen enkele intrinsieke waarde.Apie! schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:30:
Sorry, had m'n post achteraf ietwat aangepast
M'n punt was dat je nog niet kunt zeggen dat de productie van Bitcoins op dit moment verspilling van resources is. Bitcoin is relatief jong en zal zich nog moeten bewijzen in het alledaagse betalingsverkeer. Simpelweg zeggen dat verspilling is, omdat het nu nog geen of weinig praktisch nut heeft, is imho te kort door de bocht. Zeker als je kijkt naar het potentieel van Crypto Currencies. Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee of en hoe Bitcoin bijvoorbeeld in Japan wordt gebruikt, afgezien van er in handelen dan.
De Bitcoin koers overgewaardeerd? Dat weet ik niet. Wat de markt er voor geeft is wat de markt het waard vindt. Ik vind wel dat er een waardereferentie moet komen op basis van consumptie om de juiste koers te bepalen in verhouding tot fiat currency (i.e. de valuta waar mijn loon in wordt uitbetaald).
En ik geef toe, er is wel degelijk een groot risico dat Bitcoin zichzelf opblaast. Al dan niet als gevolg van z'n eigen succes.
Olie heeft wel intrinsieke waarde. Zo kan je het (na rafineren) gebruiken om een auto op te laten rijden. Ondanks dat we olie niet als geld gebruiken heeft het dus nog steeds gebruikswaarde.Je kunt imho hier geen simpel rekensommetje tegen aan houden en zeggen : bij zoveel productie is het winst, en anders is het verspilling.
Of iets wel of geen verspilling is, is ook relatief. Olie heeft ook een kostprijs om te produceren. Vervult olie een behoefte? Ja, wel degelijk, maar dat is in mijn ogen ook verspilling, want fossiele brandstoffen zijn vervuilend en we hadden al lang schonere energie kunnen gebruiken.
Je hebt een punt, maar de avalon's zijn momenteel het snelste met ong. 60.000 mhash/s voor ong 1400 dollar. de BitForce asic's zijn langzamer met het topmodel uitgezonderd. Daar komt bij dat de meeste nog gelevered moeten worden.Gomez12 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:27:
[...]
Dan mag je wel heel wat geld achter de hand hebben om te vergokken.
De betere Asic's zijn zeker niet meer echt betaalbaar en dan heb je alsnog de vraag of ze niet gewoon in de fabriek de nieuwste modellen draaien die nog niet uitgeleverd zijn. Plus dat je ook nog eens de wet van moore hebt die zegt dat jouw asic zo voorbijgestreefd gaat worden door een nieuwe revisie.
Verwijderd
De laatste batch koste 5000 dollar en mocht er een 4 de komen wat ik niet denk gaan ze duurder worden. BFL is waarschijnlijk een scam.soulcrusher schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:37:
[...]
Je hebt een punt, maar de avalon's zijn momenteel het snelste met ong. 60.000 mhash/s voor ong 1400 dollar. de BitForce asic's zijn langzamer met het topmodel uitgezonderd. Daar komt bij dat de meeste nog gelevered moeten worden.
Maar idd, als je nu instapt ben je wellicht al te laat aangezien de wachttijden toch wel een half jaar ofzo zijn.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculatorDennusB schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:41:
Wanneer word het nou rendabel? Hoeveel MH's per seconde moet je doen om echt wat te kunnen verdienen?
Sorry, ik ben nog helemaal nieuw in deze wereldDacuuu schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:42:
[...]
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator
Comon, iets eigen inzet mag wel
Verwijderd
Verdubbel wel even de moeilijkheid anders als je een goed beeld wil hebben.DennusB schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:43:
[...]
Sorry, ik ben nog helemaal nieuw in deze wereldDankjewel, ik ga ff rekenen!
Als je twee machines neerzet is het niet meer of minder rendabel dan eentje (heel veel wordt weer minder rendabel vanwege opslagruimte, koeling, beveiliging etc)DennusB schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:41:
Wanneer word het nou rendabel? Hoeveel MH's per seconde moet je doen om echt wat te kunnen verdienen?
[ Voor 12% gewijzigd door Zoijar op 15-04-2013 11:46 ]
Dat is niet waar.soulcrusher schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:04:
Er zullen hoe dan ook minder ASIC's aan het minen zijn de komende tijd dan dat er nu videokaarten minen. Het is dus lastiger te concurreren met videokaarten.
[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 15-04-2013 11:50 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Rendabel heeft niks met MH's per seconde te maken, maar met MH's per Wh. Momenteel zijn de meeste ATI videokaarten in dat opzicht wel rendabel door de hoge koers, maar echt rijk wordt je er niet meer van.DennusB schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:41:
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Kom anders ook in het IRC kanaal (onder in mijn signature) daar wordt best veel gepraat, en kan je veel leren.DennusB schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:43:
[...]
Sorry, ik ben nog helemaal nieuw in deze wereldDankjewel, ik ga ff rekenen!
De electriciteit ('mining') wordt gebruikt om transacties te verifieren en hoe meer mensen dat doen, des de veiliger het systeem wordt. Als je nagaat hoeveel energie er in het verwerken van traditionele transacties en beveiliging van banksystemen gaat zitten, kom je volgens mij tot de conclusie dat Bitcoin de meest optimale en efficiente vorm is. Het is een zelf-corrigerend systeem op basis van financiele motivatie.SPT schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:32:
Wat een onzin argumenten. Dus omdat 'slechts' een hoeveelheid energie wordt verspilt ter grootte van het complete energieverbruik van een middelgrote stad is het opeens geen verspilling meer? Zoals jullie in de FAQ hadden kunnen lezen vind de geldcreatie van nieuwe Bitcoins plaats door computerkracht in te zetten voor het berekenen van hashes. De waarde van de nieuwe Bitcoins is dan ook gelijk aan drie componenten: elektriciteit + equipment + winst. De waarde van de gebruikte elektriciteit is helemaal niet verwaarloosbaar ten opzichte van de waarde van de gedolven Bitcoins: het is juist één van de belangrijkste componenten...
[ Voor 20% gewijzigd door Kain_niaK op 15-04-2013 14:48 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Vooralsnog wordt de elektriciteit simpelweg gebruikt om hashes uit te rekenen.rickiii schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:02:
[...]De electriciteit ('mining') wordt gebruikt om transacties te verifieren en hoe meer mensen dat doen, des de veiliger het systeem wordt.
Zoals je zelf net schrijft zou ook in het Bitcoin systeem een aanzienlijke hoeveelheid resources nodig zijn om transacties te verifiëren, indien het ooit een succes zou worden. Een zelf-corrigerend systeem is het niet: er vind door het ontbreken van een centrale bank geen enkele vorm van correctie plaats. Maar dat is weer een ander punt.Als je nagaat hoeveel energie er in het verwerken van traditionele transacties en beveiliging van banksystemen gaat zitten, kom je volgens mij tot de conclusie dat Bitcoin de meest optimale en efficiente vorm is. Het is een zelf-corrigerend systeem op basis van financiele motivatie.
Nu volg ik je even niet meer. De vergelijking met goud is volkomen terecht, maar al die kosten en vervuiling die gepaard gaan met het delven van goud zijn toch niet positief? Ik heb wel eens begrepen dat in Afrika hele natuurgebieden worden vermalen op zoek naar een paar korrels goud. Dat goud en Bitcoins beide erg slecht presteren op het gebied van duurzaamheid pleit toch niet in het voordeel van één van de twee?En dan spreek ik nog niet eens over "mining for gold" - waar goud wordt gebruikt als speculatieve waarde opslag, is het zoeken naar goud in de grond erg luctratief met alle kosten en vervuiling die daarbij komt kijken.
Maar ik heb het nu over de Bitcoin, het onderwerp van dit thread.Als je gaat klagen over verspilling, dan denk ik dat je nu beter je pijlen kunt richten op de traditionele systemen.
Wow, wat een mooi stukKain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:13:
Lange tekst
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
OK, laten we even aannemen dat veel van de voordelen die jij schetst bestaan en dat het technisch in orde is.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:13:
Ik vind het echt jammer hoeveel mensen hier in discussie gaan zonder dat ze de topic start hebben gelezen, zonder dat ze quotes over de technische kant lezen en zonder dat ze zelfs de de reacties volledig lezen waar ze op reageren!
[ Voor 34% gewijzigd door SPT op 15-04-2013 12:46 ]
[ Voor 3% gewijzigd door letatcest op 15-04-2013 12:39 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Dit bedoel ik nou! Het uitreken van hashes IS het verifiëren van de transacties om zo een nieuw block te bouwen met goedkeuring van het hele netwerk. Al die resources zijn er al want dat zijn alle miners.SPT schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:18:
Vooralsnog wordt de elektriciteit simpelweg gebruikt om hashes uit te rekenen.
Zoals je zelf net schrijft zou ook in het Bitcoin systeem een aanzienlijke hoeveelheid resources nodig zijn om transacties te verifiëren, indien het ooit een succes zou worden. Een zelf-corrigerend systeem is het niet: er vind door het ontbreken van een centrale bank geen enkele vorm van correctie plaats. Maar dat is weer een ander punt.
[ Voor 60% gewijzigd door Kain_niaK op 15-04-2013 14:59 ]
Ik bedoel ook in aantallen, niet in rekenkracht. Als de aantallen lager zijn is het makkelijker om een noemenswaardig aandeel in rekenkracht te krijgen.SmiGueL schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:47:
[...]
Dat is niet waar.
Ik tel zo al 27+ TH/s aan ASIC's, terwijl het totaal ca. 60 TH/s is.
Van dit totaal zijn er vast wel 6+ TH/s aan FPGA's, ASIC's van avalon zelf, misschien BFL, of andere kleine partijen, wat dus inhoud dat er, helemaal in 'de komende tijd', waarschijnlijk niet meer GPU's als ASIC's draaien.
Ik heb de video gekeken, maar deze bleek niet over economie te gaan maar alleen over encryptie. Dat iets technisch ingewikkeld of goed in elkaar zit zegt natuurlijk niet dat het economisch ook goed werkt. Ik ben bang dat veel technische mensen simpelweg niet in staat zijn om achter het technisch interessante verhaal van de Bitcoin de harde economische werkelijkheid te ontdekken dat het hier een piramidespel betreft. In economische termen is het creëren van nieuwe Bitcoins niets meer/minder dan geldcreatie. Leuk dat daar bij de Bitcoin van alles en nog wat bij komt kijken, maar dat is economisch niet relevant: het blijft gewoon geldcreatie en economisch is er geen verschil met monetaire financiering (de drukpers aanzetten).Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:46:
[...]Dit bedoel ik nou! Het uitreken van hashes IS het verifiëren van de transacties om zo een nieuw block te bouwen met goedkeuring van het hele netwerk. Als je je eens zou verdiepen achter het systeem dan zou je misschien zien hoe briljant het uitgedacht is en waarom hackers en nerds er helemaal wilt van zijn geworden.
Begin maar met de huidige basis van encryptie met een publieke en geheime sleutel op het internet.
(publieke sleutel word verstuurd over het internet, geheime sleutel niet terwijl A en B niet van te voren een geheime sleutel hoeven af te spreken)
[ Voor 18% gewijzigd door SPT op 15-04-2013 13:06 ]
Het bruteforcen van die hashes is helemaal geen verifiëren van transacties, maar 'dom' rekenwerk.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:46:
Dit bedoel ik nou! Het uitreken van hashes IS het verifiëren van de transacties om zo een nieuw block te bouwen met goedkeuring van het hele netwerk. Als je je eens zou verdiepen achter het systeem dan zou je misschien zien hoe briljant het uitgedacht is en waarom hackers en nerds er helemaal wilt van zijn geworden.
Ik vind de techniek achter bitcoin best interessant, en ik zie ook wel voordelen van digitaal contant geld, maar je spreekt jezelf ook op veel punten tegen. Als voorbeeld, de escrow. Chargebacks ben je radicaal tegen zo te lezen en zijn een groot nadeel (of voordeel dat het bitcoin niet kan). Echter stel dat ik nu iets koop met een derde escrow partij. Ik klaag dat ik niks gehad heb. De escrow partij doet navraag bij de verkoper (kost overigens ook geld, die zal dit niet gratis doen) en die zegt de goederen gewoon gestuurd te hebben, de koper liegt. Wat dan? Geld terug storten aan de koper? Een chargeback dus? Of koper gewoon laten betalen, mogelijk opgelicht?Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:13:
Ik vind het echt jammer hoeveel mensen hier in discussie gaan zonder dat ze de topic start hebben gelezen, zonder dat ze quotes over de technische kant lezen en zonder dat ze zelfs de de reacties volledig lezen waar ze op reageren!
[heel verhaal]
Exact.Woestijn schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:10:
Het probleem dat Satoshi heeft opgelost is eigenlijk: hoe laat een groep decentraal stemmen (transactie goedgekeurd/afgekeurd) en hoe controleer je wat de meerderheid gestemt heeft. Zijn oplossing was om de stem te volgen van de groep met de grootste rekenkracht. Dus het is wel verspilling van energie, maar acceptabel zolang er nog geen andere oplossing voor t probleem bestaat.
[ Voor 15% gewijzigd door Zoijar op 15-04-2013 13:14 ]
Welke arguments gebruik je voor het minen?Brazos schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:17:
Wat is ongeveer een normale Mhash/s rate voor een radeon 6790? Ik lees namelijk op bitcoin wiki dat deze kaart 200 moet halen, maar ik haal zelf maar 146 Mhash/s(op GUIminer met een Opencl worker)
Doe ik iets verkeerd?
Ik denk dat je Bitcoin zien moet zien als geld, maar eerder als een ruilmiddel net als goud. Het enige verschil is dat bij Bitcoins bekend is hoeveel er totaal beschikbaar is. Er kan niks bijgedrukt worden er kan alleen meer gevonden worden... tot het maximum bereikt is.SPT schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:05:
[...]
Ik heb de video gekeken, maar deze bleek niet over economie te gaan maar alleen over encryptie. Dat iets technisch ingewikkeld of goed in elkaar zit zegt natuurlijk niet dat het economisch ook goed werkt. Ik ben bang dat veel technische mensen simpelweg niet in staat zijn om achter het technisch interessante verhaal van de Bitcoin de harde economische werkelijkheid te ontdekken dat het hier een piramidespel betreft. In economische termen is het creëren van nieuwe Bitcoins niets meer/minder dan geldcreatie. Leuk dat daar bij de Bitcoin van alles en nog wat bij komt kijken, maar dat is economisch niet relevant: het blijft gewoon geldcreatie en economisch is er geen verschil met monetaire financiering (de drukpers aanzetten).
Dat is ook waarom het 50% aandeel van groepen zo gevolgd wordt - als een groep >50% aandeel heeft aan miners, kunnen ze wel dingen gaan manipuleren.Woestijn schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:10:
[...]
Het bruteforcen van die hashes is helemaal geen verifiëren van transacties, maar 'dom' rekenwerk.
Het probleem dat Satoshi heeft opgelost is eigenlijk: hoe laat een groep decentraal stemmen (transactie goedgekeurd/afgekeurd) en hoe controleer je wat de meerderheid gestemt heeft. Zijn oplossing was om de stem te volgen van de groep met de grootste rekenkracht. Dus het is wel verspilling van energie, maar acceptabel zolang er nog geen andere oplossing voor t probleem bestaat.
Arguments? Je bedoelt de "extra flags"? daar gebruik ik -v -w 128 (poclbm use staat erbij)soulcrusher schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:19:
[...]
Welke arguments gebruik je voor het minen?
[ Voor 57% gewijzigd door Lustucru op 15-04-2013 22:19 ]
Ja dat bedoelde ik. Wat is de clocksnelheid? op 1000mhz zou je ~220 moeten minen.Brazos schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:20:
[...]
Arguments? Je bedoelt de "extra flags"? daar gebruik ik -v -w 128 (poclbm use staat erbij)
950 clock, 1100 mem.soulcrusher schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:23:
[...]
Ja dat bedoelde ik. Wat is de clocksnelheid? op 1000mhz zou je ~220 moeten minen.
Hoeft niet. Ik vind dat je ook gelijk hebt. De huidige markt die ronde de bitcoin is opgericht is inderdaad een piramide spel. De snelle valsspelende slimmeriken worden rijk door de markt extreem te manipuleren. (is nu al weken duidelijk te zien op mtgox, zie ook eerder posts van mij)SPT schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:05:
[...]
Ik heb de video gekeken, maar deze bleek niet over economie te gaan maar alleen over encryptie. Dat iets technisch ingewikkeld of goed in elkaar zit zegt natuurlijk niet dat het economisch ook goed werkt. Ik ben bang dat veel technische mensen simpelweg niet in staat zijn om achter het technisch interessante verhaal van de Bitcoin de harde economische werkelijkheid te ontdekken dat het hier een piramidespel betreft. In economische termen is het creëren van nieuwe Bitcoins niets meer/minder dan geldcreatie. Leuk dat daar bij de Bitcoin van alles en nog wat bij komt kijken, maar dat is economisch niet relevant: het blijft gewoon geldcreatie en economisch is er geen verschil met monetaire financiering (de drukpers aanzetten).
De relevante vraag voor de Bitcoin als geld is niet hoe het technisch werkt, maar hoe het economisch werkt. Het gaan immers om de vraag hoe goed de Bitcoin geschikt is als geld...
Ik daag je uit om mij uit te leggen dat ik ongelijk heb (het zou interessant zijn als je in kon gaan op mijn inhoudelijke argumenten). Maar ik vrees dat het onwaarschijnlijk is dat je er in gaat slagen om met goede argumenten op tafel te komen, om de simpele reden dat die er niet zijn en er rondom de Bitcoin toch echt sprake is van een piramidespel.
[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 15-04-2013 13:34 ]
ik heb je op de chat al meerdere malen aangegeven dat je 0,0 verstand van zaken hebt .Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:13:
...
Ja, de bitcoins exchanges zijn troep met het ergste soort gebruikers. Maar je hoeft je btc NIET om te zetten naar euro's. Je kunt ook minen en gewoon dingen kopen met bitcoins. Wanneer het protocol groot genoeg is zal dit in de toekomst een hoop voordelen voor veel mensen bieden.
Je kunt volledig anoniem zijn met bitcoins maar je hebt 0 privacy want elke transactie is openbaar.
Anonimiteit en privacy. daar zit een groot verschil tussen.
....
De wereldbevolking groeit, dus zelfs wanneer de hele wereld de bitcoin zou gebruiken zou deze nog onderhevig zijn aan deflatie simpelweg omdat de "maatschappelijke geldhoeveelheid" hetzelfde blijft.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:27:
[...]
Maar dat heeft niks te maken met het bitcoin protocol op zich en wanneer de markt groot genoeg is zal de koers stabiliseren en het aantal handelaren en gebruikers toenemen en zo zal de markt groter worden en minder makkelijk te beïnvloeden.
Wanneer er een wereldmunt is, is er geen inflatie of deflatie meer mogelijk.
Je kunt geen systeem ontwikkelen dat problemen met het huidige systeem wil oplossen zonder dat het tijdelijk zijn eigen problemen heeft die problemen zijn omdat het andere systeem dominant is.
Probeer je geheugen dan eens lager te clocken. Anders zou ik het ook niet weten. misschien flag -f0 erbij of -w256 proberenBrazos schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:25:
[...]
950 clock, 1100 mem.
Raar dat ik dan maar 146 haal(schommelt tussen 145,5-146,5)
[ Voor 174% gewijzigd door Kain_niaK op 15-04-2013 14:12 ]
[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2013 13:41 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik lees overal dat de 5xxx serie ook geschikter is voor mining. Maar ik denk dat er iets niet klopt, op bitcoinwiki staat dat deze kaart 214 mhash/s kan halen.D4NG3R schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:40:
Grappig om te zien dat de 6790 minder haalt als mijn HD5770 (Op 930 / 600) -stock 850 - 1200
[ Voor 13% gewijzigd door Brazos op 15-04-2013 13:45 ]
De 5 serie is zeker beter kwa prijs/prestatie, en ook de performance per watt tegenover de 6 serie is beter, alleen de 7 serie is kwa performance per watt weer beterBrazos schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:42:
[...]
Ik lees overal dat de 5xxx serie ook geschikter is voor mining. Maar ik denk dat er iets niet klopt, op bitcoinwiki staat dat deze kaart 214 mhash/s kan halen.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Daar had ik mijn informatie ook vandaan.watercoolertje schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:48:
[...]
De 5 serie is zeker beter kwa prijs/prestatie, en ook de performance per watt tegenover de 6 serie is beter, alleen de 7 serie is kwa performance per watt weer beter
Hier staat een mooie tabel die laat zien welke kaart het beste per euro is (prijzen kloppen overigens niet helemaal meer, de 5 serie is niet makkelijk meer te krijgen, sowieso enkel 2dehands), en welke het beste is kwa verbruik.
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
En de load is wel 99/100%? En hij draait ook op de max ingestelde frequentie?Brazos schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:51:
[...]
Daar had ik mijn informatie ook vandaan.
"6790 219"
Op 960mhz zou hij 219 mhash moeten halen op hetzelfde programma en dezelfde "flags".
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Jawel hoor. Om een veilige gedistribueerde database te draaien. Waarbij 'veilig' min of meer betekent 'waar de meeste rekenkracht het mee eens is'. Bitcoin werkt onder de aanname dat de meeste rekenkracht samen eerlijk is.Auredium schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:50:
Zo weet niemand hier goed uit te leggen waarom hun computers moeilijke calculaties voor veel stroom doorvoeren.
Dat irriteert mij ook op het moment. Ik zie namelijk geen rede om die rewards op deze manier uit te geven. Men had ze ook uniform uit kunnen geven. Dat heeft niks met de rekenkracht te maken, zoals ik boven uitleg, maar is puur een keuze van de ontwerpers. Een keuze die wel heel goed uitkomt voor degene die hiermee beginnen.souldemon schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:35:
de eerste konden onevenredig makelijk bitcoins minen het kan tot "2140" mee maar de helft van de coins zijn al gemaakt ? waar van 1/4e in de eerste 2 jaar door de bedenkers van deze scam ?
goh toeval zeker
[ Voor 23% gewijzigd door Zoijar op 15-04-2013 14:01 ]
Als die extra shaders daardoor beschikbaar worden wel, heb je wel een oude 6950 met bioswitch nodig, dat zijn geloof ik de enige die dat trucje kunnenslijfer schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:57:
Ik heb zojuist een 6950 voor 100 euro op de kop weten te tikken.
Is het slim om de bios van een 6970 te flashen?
Of maakt dit qua effectiefiteit niet uit?
Exchanges, waar mensen geld geven omdat ze denken dat bitcoins iets waard zijn. Dat geldt voor elk goed dat op een vrije markt wordt verhandeld.Auredium schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:50:
Ik denk dat je logisch dingen moet gaan afvragen omtrend Bitcoins:
1) Waar komt het geld vandaan?
Omdat iemand denkt dat bitcoins ooit meer waard gaan zijn dan nu.2) Waarom pompt iemand echt kapitaal in Bitcoins?
Minen zorgt voor de security van het bitcoin netwerk.3) Hoe zorgt het minen van Bitcoins voor rendabele producten?
Meer gebruikers: meer liquide coins. Ik ken te weinig van economie om hier veel over te zeggen, maar de algemene trend zal wel een hogere prijs zijn. Hogere omloopsnelheid van geld werkt dat wel wat tegen. Zie eender welke macro economie cursus.4) Wat is de invloed van meer of minder gebruikers op Bitcoins?
Waarom doe je eigenlijk moeite om zo'n lange post te typen? Je kan beter op zijn minst IETS lezen over het bitcoin netwerk want je hebt er volgens mij niets van begrepen. Miners zorgen voor de verificatie van transacties en dus de betrouwbaarheid en veiligheid van het netwerk. Hiervoor is rekenkracht nodig.etc. etc.
Veel vragen, te veel hebben geen goed antwoord. Zo weet niemand hier goed uit te leggen waarom hun computers moeilijke calculaties voor veel stroom doorvoeren. De beste redenatie is omdat de extreme hoeveelheid transacties van wisselende bitcoins en bestaande hashcodes veisen dat de waarde per coin opnieuw wordt berekend. Dit is een vorm van cirkelredenatie waarin de coin waard is wat het vastgestelde startbedrag is gedeeld door het aantal coins in combinatie met het aantal miners.
Dat startbedrag was gewoon enorm klein. In het begin was een bitcoin zo goed als niets waard. Op een bepaald moment (min of meer de start van mt gox, en zeker en vast start van silk road) was een bitcoin effectief iets nuttigs en konden mensen het als iets waardevols zien.Niemand verteld waar het startbedrag vanaf komt en waarom. Het is onwaarschijnlijk dat een rijke filantroop zomaar besluit geld ergens in te pompen voor 'het grote goed'. Ook is er het probleem van minen en cash outflow. Minen is moeilijk maar 'kost' je niets in die zin dat je ermee geen geld mee naar Mt. Gox ofzo pompt, maar je kunt wel uitcashen vervolgens. Dat zou betekenen dat het bedrag van de 'filantroop'' financieel steeds minder wordt, toch loopt de waarde op dus ergens moet een input van cash zijn en dat is de investering van mensen.
Klopt, en is niet noodzakelijk een probleem. Niemand verplicht iemand anders om bitcoins te kopen. Je koopt ze rationeel gezien in 2 gevallen:In dat licht zou ik zeggen dat de makers een X bedrag er in hebben gestoken, een X bitcoins hebben vastgepakt en nu dat zien groeien omdat gewone mensen coins opkopen. Jou coins worden alleen meer waard als steeds meer mensen hun eigen financieen liquideren in bitcoins. Dat is nou ook net de clou. Bitcoins vervangt echt geld maar diegene die heel vroeg zijn ingestapt hebben bakken winst en late instappers zullen slecht heel weinig hebben. Het is gewoon een piramidespel. Deze pyramide blijft rondlopen tot iets de input van nieuw geld stopt.
Terechte observatie. De groei van BTC in populariteit creëert een verstorend effect.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:27:
[...]
Je kunt geen systeem ontwikkelen dat problemen met het huidige systeem wil oplossen zonder dat het tijdelijk zijn eigen problemen heeft die problemen zijn omdat het andere systeem dominant is.
Ook correct; de technische aspecten zitten vernuftig in elkaar.Maar dat heeft niks te maken met het bitcoin protocol op zich
Incorrect; als we ooit in de situatie komen dat de huidige valuta in zijn geheel zijn vervangen voor BTC, heb je nog steeds systematische deflatie. Tegen die tijd groeit de totale voorraad BTC nog maar iets van 0.000000x% per jaar. Praktisch bekeken is de wereldvoorraad geld dan dus constant. Bij een groeiende bevolking en/of economie zal dit tot onoverkomelijke problemen leiden.Als fiat geld ooit ophoudt te bestaan zijn deze problemen ook allemaal niet meer relevant.
Wanneer er een wereldmunt is, is er geen inflatie of deflatie meer mogelijk.
Welk label je er ook op plakt: BTC is en blijft een fiat valuta. (En zelfs dat is nog ruimhartig; eerdere argumentatie in dit topic stelt dat BTC sowieso geen valuta is maar een commodity).Dan zeg je dat de bitcoin niet geschikt is als geld. En je hebt gelijk. Het is niet geschikt als fiat geld want dat is het niet. Het is een "concordia" munteenheid. En de eerste in zijn vorm, dus per definitie het meest geschikt.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
De enige reden waarom de input van nieuwe geld zou stoppen is wanneer het Bitcoin-netwerk geen toegevoegde waarde meer heeft op het bestaande banken-netwerk en andere betaal-middelen. Je kunt zelf vinden wat je wil, het feit is dat op dit moment veel mensen enthousiast zijn over de toegevoegde waarde - iets dat zich in andere vormen van 'virtueel cash' (zoals eGold, Tencent QQ, Linden Dollars) in de afgelopen jaren heeft bewezen. Die vormen van 'cash' werden tot op heden altijd beperkt of stilgezet door overheden. Met Bitcoin gaat dit een stuk moeilijker en de komende jaren zal blijken hoe groot de markt voor zulke betaal-systemen nou echt is.Auredium schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:50:
Deze pyramide blijft rondlopen tot iets de input van nieuw geld stopt.
YouTube: Bitcoin 2012 London: Mike HearnZoijar schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:13:
Echter stel dat ik nu iets koop met een derde escrow partij. Ik klaag dat ik niks gehad heb. De escrow partij doet navraag bij de verkoper (kost overigens ook geld, die zal dit niet gratis doen) en die zegt de goederen gewoon gestuurd te hebben, de koper liegt. Wat dan? Geld terug storten aan de koper? Een chargeback dus? Of koper gewoon laten betalen, mogelijk opgelicht?
[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 15-04-2013 15:13 ]
Oke bedankt!watercoolertje schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:59:
[...]
Als die extra shaders daardoor beschikbaar worden wel, heb je wel een oude 6950 met bioswitch nodig, dat zijn geloof ik de enige die dat trucje kunnen
Je hoeft trouwens niet de bios van een 6970 te flashen, je kan ook gewoon met RBE de huidige bios aanpassen (zit ergens een vinkje om de extra shaders te activeren). Dan blijft de rest van de bios namelijk nog gelijk en kan het vrijwel niet fout gaan, krijg je vervolgens na het flashen die extra shaders niet, dan werkt de truuc niet, je kan dan terug flashen maar hoeft niet want hij doet het prima met een aangepaste bios
Scroll wat verder naar benedenBrazos schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:42:
[...]
Ik lees overal dat de 5xxx serie ook geschikter is voor mining. Maar ik denk dat er iets niet klopt, op bitcoinwiki staat dat deze kaart 214 mhash/s kan halen.
MSI Afterburner (Werkt ook met non-MSI kaarten) gebruiken.*Ik heb mem nu op 1050 staan (kan niet lager met AMD overdrive) en het verschilt niks(zelfs iets trager nu)
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Helemaal juistKain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:13:
Vertel mij maar eens een Escrow-systeem dat dit kan doen en momenteel al bestaat behalve je bitcoin client.
Dit hele verhaal is gewoon het welbekende escrow systeem. Het enige verschil is dat de bank niet aan je geld kan komen, maar ik vertrouw de bank al want mijn geld staat daar al. Dit is wat visa of paypal doen met charge-backs en buyer-protection.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:13:
Vertel mij maar eens een systeem dat dit kan doen en momenteel al bestaat behalve je bitcoin client.![]()
Wat voor kaart(en) gebruik jij dan?watercoolertje schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:55:
[...]
En de load is wel 99/100%? En hij draait ook op de max ingestelde frequentie?
En je kan proberen andere programma's te gebruiken, Phoenix geeft naar wat ik hoor de beste performance.
Als laatste als ik enkel BTC mine haal ik 1150Mhash/s maar als ik de browser open zet gaat er rustig 50mhash af. Ik sluit dus alles altijd af en minimaliseer het window (wat in geval van de browser al genoeg is)
Nu is het dus veel makkelijker om een escrow dienst te beginnen. Goed voor concurrentie.Zoijar schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:28:
.... maar ik vertrouw de bank al want mijn geld staat daar al.
Maar met 145 hash ga je toch niks verdienen?Brazos schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:30:
[...]
Wat voor kaart(en) gebruik jij dan?
Hij draait op de hoogste freq. op 98/99% load. Ik kan gewoon rustig browsen, hij blijft continu op 145/146 mhash.
Hoe maakt bitcoin het makkelijker om een escrow dienst te beginnen?rickiii schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:31:
[...]
Nu is het dus veel makkelijker om een escrow dienst te beginnen. Goed voor concurrentie.
Klanten hoeven niet meer bang te zijn dat een trusted third party er met het geld vandoor gaat. Hij heeft immers alleen nog maar beheer over de beslissing. Je hoeft alleen te zorgen dat de third party niet onder één hoedje speelt met alle overige partijen en daarmee maakt je oplichters het al een stuk lastiger.Gomez12 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:38:
Hoe maakt bitcoin het makkelijker om een escrow dienst te beginnen?
Moet ik 10 000 verhalen quoten van paypall die een rekening heeft afgelsloten en het geld in beslag neemt. Of credit kaart bedrijven die min of meer hetzelfde doen. Weet je hoe vaak chargeback verkeerd gaat en het geld terug naar de leugenaar gaat of buyer protectie die niet werkt?Zoijar schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:28:
Dit hele verhaal is gewoon het welbekende escrow systeem. Het enige verschil is dat de bank niet aan je geld kan komen, maar ik vertrouw de bank al want mijn geld staat daar al. Dit is wat visa of paypal doen met charge-backs en buyer-protection.
Wat je zegt klopt idd, wil graag toevoegen dat alleen echt oude 6950 dit kunnen. De mijne (sapphire, dirt3 edition) is iets meer dan een jaar oud en kan het al niet meer, terwijl deze ook de bios switch heeft. Verder is het idd aan te raden om je eigen 6950 bios aan te passen om de shaders te unlocken ipv 6970 bios flashen. Er zijn namelijk mensen die aangeven dat hun 6950 hierdoor op ten duur stuk gaat.watercoolertje schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:59:
[...]
Als die extra shaders daardoor beschikbaar worden wel, heb je wel een oude 6950 met bioswitch nodig, dat zijn geloof ik de enige die dat trucje kunnen
Je hoeft trouwens niet de bios van een 6970 te flashen, je kan ook gewoon met RBE de huidige bios aanpassen (zit ergens een vinkje om de extra shaders te activeren). Dan blijft de rest van de bios namelijk nog gelijk en kan het vrijwel niet fout gaan, krijg je vervolgens na het flashen die extra shaders niet, dan werkt de truuc niet, je kan dan terug flashen maar hoeft niet want hij doet het prima met een aangepaste bios
En vergeet al die tevreden spaarders in Cyprus niet.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:45:
Moet ik 10 000 verhalen quoten van paypall die een rekening heeft afgelsloten en het geld in beslag neemt. Of credit kaart bedrijven die min of meer hetzelfde doen. Weet je hoe vaak chargeback verkeerd gaat en het geld terug naar de leugenaar gaat of buyer protectie die niet werkt?
Helaas - de heisa van afgelopen dagen heeft juist het tegendeel laten zien...Het bitcoin systeem is beter, zolang de koper en de verkoper een escrow service overeenkomen die ze alle twee vertrouwen kan er niks fout gaan. De escrow service kan betaald worden door een tweede "n to m" transactie waar de deelnemers een andere rol spelen. Nu dat de bank niet meer nodig is hoef je ook geen financieel expert meer te zijn om een escrow service te starten. Of een beveiliging expert te huren. Of een bank hebben. Dit maakt het veel makkelijker om een escrow te vinden die beide partijen volledig vertrouwen.
Doet de escrow service zijn werk niet dan zoek je een betere. Ook is het heel erg goed voor concurrentie en creëert het nieuwe banen.
[ Voor 8% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 15-04-2013 15:41 ]
Ocht wat man, wat ik op de chat zeg is toch maar een spelletje! Af en toe lekker trollen en soms bloed serieus. Als je dat niet kunt onderscheiden is IRC geen plek voor jou. En ik sta trouwens nog al bekend op GoT om mijn sarcasme, ironie, trollerij en willekeurig onzin.souldemon schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:35:
ik heb je op de chat al meerdere malen aangegeven dat je 0,0 verstand van zaken hebt .
heb je al meerdere malen angsten uitgestaan omdat je niet weet hoe je moet speculeren en je dreigt te verliezen.
en dit doe je dan ook nog eens met LEVERAGE ( dit leen JIJ dus van een BANK )
en je graag voor het grote FIAT geld gaat.
ik noem dit hypocriet en druist tegen de zogenaamde ideaalen van bitcoin die jij pretendeert uit te dragen.
dit is een mooi opgezette ponzi/scam:
in elke van deze scam's roepen die meedoen dat het niet zo is.
toch is het steevast het zelfde
mensen worden lekker gemaakt met iets -> je kan je computer GELD laten maken WAHOOOOO!
de mensen die vroeg instappen hebben voordeel bij laatkomers.
mensen speculeren in de HOOP op fiat geld elke calculator voor bitcoins rekent profit uit in FIAT.
en posters als hierboven kan ik dan ook niet serieus nemen.
die chat/topic is ook doorspekt van HOOP weten nie waar het naar toe gaat.
ze praten met termen die nergens opslaan zoals " muur op 120" en dan 10 minuten later staat er een of andere onzichtbaare muur op 130.
en weer 10 min later zitten ze in benauwde positie waar ze hun inleg kunnen verliezen.
winkeliers zitten nie te wachten op een systeem dat eerst uur moet uitrekenen of transactie wel legaal is.
als ik iets ga verkopen met een persoon op locatie zit ik nie te wachten om een uur te moeten wachten.
Waar heb jj het in godsnaam nu weer over? Er is nog geen enkele "n to m" transactie uitgevoerd. Het staat in de specificaties en het kan ingebouwd in de clients worden. Bij mijn weten werkt het momenteel nog niet.Tukkertje-RaH schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:39:
[...]
Helaas - de heisa van afgelopen dagen heeft juist het tegendeel laten zien...
MtGox fungeert momenteel als bijna monopolist op het bitcoin exchange gebied. Waar is de broodnodige concurrentie? Hoe transparant is MtGox? Is het voor hen mogelijk om bied & laat koersen stiekem te wijzigen of twee niet aansluitende transacties 'af te romen'?
Beveiliging lijkt me vooral met bitcoin een issue - lees ook de verhalen van afgelopen weken waarin wallets zijn verdwenen of de exhange is aangevallen. Overigens vreemd dat gestolen bitcoins niet meer terug te vinden zijn?
Ik denk persoonlijk dat door het ongeleide aspect van de bitcoin koers manipulatie niet te voorkomen is. Sterker nog: omdat niemand de baas is, zijn er nauwelijks/geen regels (want wie stelt die dan op?). Pump-and-dump strategieen zijn dus gewoon legaal. Geruchten verspreiden over een op handen staande aanval met als doel de koers te beinvloeden - het mag gewoon. Geen enkele rechter zal er iets tegen kunnen doen, simpelweg omdat de bitcoin geen status heeft...
En Cyprus - daar verloren mensen een percentage van hun spaargeld om een garantie stelsel in stand te houden. Ik vraag me af of dat percentage ook maar in de buurt komt van de bitcoin koersval van afgelopen dagen - van 265 naar zeg 60 dollar (ofwel ruim 75 % daling) meer dan de gemiddelde Cyprioot is kwijtgeraakt...
Jij probeert de discussie van de techniek en theorie naar de praktijk te verplaatsen. Niemand hier pretendeert dat de rand-services om Bitcoin volwassen genoeg is om de economie van een heel land te ondersteunen.Tukkertje-RaH schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:39:
Helaas - de heisa van afgelopen dagen heeft juist het tegendeel laten zien...
Waarbij je het product dat je koopt dus eerst naar de tussenpersoon moet sturen ter controle? Dat is al heel snel heel ingewikkeld, de tussenpersoon moet dan in staat zijn het product te beoordelen!Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:45:
Het bitcoin systeem is beter, zolang de koper en de verkoper een escrow service overeenkomen die ze alle twee vertrouwen kan er niks fout gaan.
Praktisch is bitcoin voornamelijk gewoon muntgeld in een oude sok.rickiii schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:56:
[...]
Technisch zit Bitcoin volgens de aanhangers eleganter in elkaar dan andere financiele systemen (banken/goud-handel) en zal het een goede aanvulling kunnen zijn.
Manipulatie-mogelijkheden zijn technisch al ingebakken. En het is enkel maar heel hard hopen dat niemand er misbruik van gaat maken als het serieus wordt.Praktisch moet er nog veel gebeuren voordat het systeem gebruikt kan worden door mensen die zelf niet technisch zijn en groot genoeg is om simpele manipulatie te kunnen weerstaan.
En vergeet bitcoin-24 en de stilgelegde handel van mt.gox nietJace / TBL schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:17:
En vergeet al die tevreden spaarders in Cyprus niet.
Als ze elkaar vertrouwen kan er ook niks mis gaanKain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:45:
Het bitcoin systeem is beter, zolang de koper en de verkoper een escrow service overeenkomen die ze alle twee vertrouwen kan er niks fout gaan.
Technisch gezien is bitcoin gewoon een gedistribueerde database. Als je het bankaire systeem vertrouwt op geen dubbele trasnacties, dan zijn hun databases gelijkwaardig. Wat er in de database staan, dat wat feitelijk bitcoin maakt, is eigenlijk heel raar en niet levensvatbaar opgezet, alleen de deflatie al. Dus uit oogpunt van een technische database is het heel leuk en mooi, maar uit oogpunt van een financieel systeem zitten er nogal wat haken en ogen aan. Eigenlijk zo veel op het moment dat het veel makkelijker is om gewoon normaal de bank voor overboekingen te gebruiken.rickiii schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:56:
Technisch zit Bitcoin volgens de aanhangers eleganter in elkaar dan andere financiele systemen (banken/goud-handel) en zal het een goede aanvulling kunnen zijn.
[ Voor 91% gewijzigd door Zoijar op 15-04-2013 16:29 ]
Wat je vervolgens electronisch kan overmaken en kan opslaan met backups. Dat is nogal wat.Gomez12 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:17:
[...] Praktisch is bitcoin voornamelijk gewoon muntgeld in een oude sok.
Met als voordeel dat het transparant is met de blockchain en bijdrukken van geld zo goed als onmogelijk wordt gemaakt (afgezien van mining dat in 2040 zal stoppen)En de grootschalige toekomst van bitcoin zal ook hetzelfde pad volgen (dus je krijgt ook weer BTC banken etc etc)
Dat blijft een risico, maar zodra het serieus wordt kun je er op rekenen dat er financiele diensten komen om je daar tegen in te dekken.Manipulatie-mogelijkheden zijn technisch al ingebakken. En het is enkel maar heel hard hopen dat niemand er misbruik van gaat maken als het serieus wordt.
Dat is erg onrealistisch en dat weet je zelf ook. Overheden of andere machtige instanties wellicht, maar dan moeten ze echt uit idealisme werken, want als ik het goed begrepen heb is het altijd voordeliger om je rekenkracht ten goede van het Bitcoin netwerk (voor mining) in te zetten dan proberen het kapot te maken.Als er een gekke chinees beslist dat zij wel even >50% van de bitcoins gaan minen dan ben je weg.
Waarschijnlijk geen groot probleemUnomomentodado schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:36:
Zou je de werking van het Bitcoin systeem kunnen opblazen c.q. vertragen door met een groot aantal wallets/accounts een groot aantal break-even transacties tussen elkaar uit te laten voeren (1 BTC heen en weer terug)? Een DDOS van transacties dus waarbij nieuwe transacties niet uitgevoerd kunnen worden omdat ze wachten op de validering van de DDOS transacties.
Bron: https://en.bitcoin.it/wiki/Weaknesses#Spamming_transactionsSpamming transactions
It is easy to send transactions to yourself repeatedly. If these transactions fill blocks to the maximum size (1MB), other transactions would be delayed until the next block.
This is made expensive by the fees that would be required after the 50KB of free transactions per block are exhausted. An attacker will eventually eliminate free transactions, but Bitcoin fees will always be low because raising fees above 0.01 BTC per KB would require spending transaction fees. An attacker will eventually run out of money. Even if an attacker wants to waste money, transactions are further prioritized by the time since the coins were last spent, so attacks spending the same coins repeatedly are less effective.
[ Voor 40% gewijzigd door rickiii op 15-04-2013 16:40 ]
Verwijderd
nee want alle betaalde transacties gaan voor gratis transacties. dus als jij dan 0.001 btc betaald kom jij keurig vooraan.Unomomentodado schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:36:
Zou je de werking van het Bitcoin systeem kunnen opblazen c.q. vertragen door met een groot aantal wallets/accounts een groot aantal break-even transacties tussen elkaar uit te laten voeren (1 BTC heen en weer terug)? Een DDOS van transacties dus waarbij nieuwe transacties niet uitgevoerd kunnen worden omdat ze wachten op de validering van de DDOS transacties.
Heeft een admin mijn post over dat paardemeisje verwijdert of zo?Zoijar schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:22:
Als ze elkaar vertrouwen kan er ook niks mis gaanFeit blijft dat je alsnog mensen met goederen moet vertrouwen. Waarom vetrouw ik de escrow niet met 1000 euro, maar wel met mijn magic the gathering kaartje van 1000 euro?
Wij hebben een winkel in magic the gathering kaarten; hoe helpt bitcoin het probleem dat sommige klanten stellen dat ze niks hebben ontvangen, en wij dan de keus moeten maken geld terug of niet? Hoe helpt het als je een TV van iemand koopt op marktplaats? Gewoon, normale gebruiksscenario's waar 99% van de internet handel uit bestaat.
Ja, gelezen. Dat was een koop waarbij iedereen even bij elkaar langs kon gaan. Waarom ze uberhaupt escrow nodig hadden bij het paardenmeisje snap ik niet; het was makkelijker gewoon naar het huis van de koper te gaan met cash op zak.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:50:
Heeft een admin mijn post over dat paardemeisje verwijdert of zo?
"Hoe helpt btcoin het probleem dat sommige klanten stellen dat ze niks ontvangen hebben, en wij dan de keus moeten maken geld terug of niet?"
Dat heb ik toch net uitgelegd in die paardenpost? Heb je die eigenlijk wel gelezen?
[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 15-04-2013 18:06 ]
Van wat ik er van begrijp is het enige dat BTC toevoegt dat de escrow service nooit zelf bij het geld kan. Ze geven toestemming om de overboeking door te laten gaan of te annuleren, maar ze kunnen het geld (of het product) niet zelf inpikken. Dat kan met een reguliere euro/dollar-escrow wel.Zoijar schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:04:
[...]
Nu een normale transactie waar ik een trading card twv 1000 euro koop van iemand in de VS. Dan moet je dus die kaart sturen naar een derde partij. Exact hetzelfde als nu met euro's. Verkoper stuurt de kaart naar een derde trusted party, die bevestigt ontvangst en dat de kaart in orde is, en vertelt dat ik het geld over kan maken (normale euro bankrekening). Verkoper bevestigt dat ik het geld heb over gemaakt, en derde partij stuurt mij de kaart. Bitcoin voegt hier wat precies aan toe?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Het product kunnen ze natuurlijk nog steeds inpikken met bitcoin. In mijn voorbeeld boven krijgt de tussenpersoon ook geen geld; hij heeft het product, maar het geld gaat rechtstreeks via een overboeking. Als de verkoper dan liegt dat ik geen geld heb overgemaakt terwijl ik dat wel gedaan heb, dan kan ik de tussenpersoon een bewijs van overboeking laten zien van de bank, en beslist hij in dit dispuut wie het product krijgt. Of anders kan je de tussenpersoon idd ook het geld sturen om het helemaal onafhankelijk te maken, maar dan kan hij inderdaad en het geld en het product stelen in plaats van alleen het product.Rannasha schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:11:
Van wat ik er van begrijp is het enige dat BTC toevoegt dat de escrow service nooit zelf bij het geld kan. Ze geven toestemming om de overboeking door te laten gaan of te annuleren, maar ze kunnen het geld (of het product) niet zelf inpikken. Dat kan met een reguliere euro/dollar-escrow wel.
[ Voor 20% gewijzigd door Zoijar op 15-04-2013 18:25 ]
Mijn voorbeeld is toch relevant? Ok, ik heb misschien een idioot voorbeeld genomen maar toch ...Zoijar schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:04:
[...]
Nu een normale transactie waar ik een trading card twv 1000 euro koop van iemand in de VS. Dan moet je dus die kaart sturen naar een derde partij. Exact hetzelfde als nu met euro's. Verkoper stuurt de kaart naar een derde trusted party, die bevestigt ontvangst en dat de kaart in orde is, en vertelt dat ik het geld over kan maken (normale euro bankrekening). Verkoper bevestigt dat ik het geld heb over gemaakt, en derde partij stuurt mij de kaart. Bitcoin voegt hier wat precies aan toe?
(ik vraag me inderdaad ook sterk af of mijn posts uberhaupt gelezen worden of bij voorbaat als enigszins kritisch en dus onzin beschouwd worden...)
[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 15-04-2013 18:34 ]
Je begrijpt dat je nu exact de werking van paypal hebt uitgelegd? Dat is zo'n escrow service zoals jij hem wilt zien. Alleen is die geakkrediteerd en heeft die nog kennis / mogelijkheden tot uitzoeken etc.Kain_niaK schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:32:
[...]
Jij wilt een trading kaart kopen. Iemand wil je die verkopen. Jullie spreken af welke escrow jullie alle twee vertrouwen. Er word een escrow gevonden. In dit geval is het een hobbyist die bekend staat in het milieu en dit soort dingen gratis wil doen. Jullie wisselen onderling elkaars btc adressen uit je jullie alle drie nieuw aanmaken. Jij stuurt je btc via de "n to m" transactie naar alle drie de adressen.
De bitcoins staat nu vast. Als de verkoper en de escrow toestemming geven gaan de btc naar de verkoper. Als jijen de escrow toestemming geven gaan de btc terug naar jou. Als jij en de vekoper toestemming geven gaan de btc naar de verkoper.
De kaart is natuurlijk nog niet verstuurd. Wanneer de verkoper ziet dat de btc naar zijn adres zijn gestuurd onder voorbehoud van de escrow dan weet hij dan jij zonder de toestemming van de escrow die btc niet kan chargebacken. Jij weet dat de verkoper de btc ook niet kan opnemen zonder jou toestemming.
De verkoper verstuur nu veilig de kaart. Jij krijgt de kaart en alle is in orde. Jij geeft toestemming, de verkoper geeft toestemming en de btc gaan naar de verkoper.
Want als de kaart nu niet geleverd word maar de verkoper zegt dat hij de kaart heeft verzonden. Jij neemt per email contact op met de escrow en zegt dat er een dispuut is. De escrow moet nu onderzoen doen, wanneer de verkoper kan bewijzen naar de escrow dat de kaart vertuurd is kan de escrow akkoord gaan en toestemming geven en wanneer de verkoper ook toestemming geeft gaan de btc naar de verkoper.
Hoe kan de verkoper bewijzen dat de kaart verstuurd is? Aangetekende zending met bewijs, video van de trading card in envelope stoppen ... etc etc. De escrow zal nu uitzoeken wat er aan de hand is, hij kan contact maken met postkantoren enz. Mochten er onkosten zijn dan kan hij die van een van de partij of beide partijen eisen. Worden de onkosten niet betaald dan kan niemand meer aan de btc behalve als koper ven verkoper akkoord gaan maar dat gebeurt natuurlijk niet.
Dus de escrow doet zijn onderzoek en neemt ook contact op met jou. Hij beslist of jij de btc krijgt of dat de verkoper die krijgt. Wanneer jij lieft dat jij de kaart niet gekregen heb doet hij het zelfde.
Kijk, bij een paypal hoef ik niet aan te komen met 100 euro om een betaling van 1000 euro doorgang te laten verlenen, maar bij een janlul op de hoek heb je best een grote kans dat ik 900 euro vang, de escrow 100 euro en jij niets.De escrow kan niet met het geld ervandoor gaan, hij kan allen beslisen geen toestemming te geven.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq