Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben het aangekondigd
i everyone, just a quick update on the situation and what happened last night.

First of all we would like to reassure you but no we were not last night victim of a DDoS but instead victim of our own
success!

Indeed the rather astonishing amount of new account opened in the last few days added to the existing one plus the
number of trade made a huge impact on the overall system that started to lag. As expected in such situation people
started to panic, started to sell Bitcoin in mass (Panic Sale) resulting in an increase of trade that ultimately froze
the trade engine!

To give you an idea of how impressive things were here are some numbers that we would love to share with you guys:
- The number of trades executed triple in the last 24hrs.
- The number of new account opened went from 60k for March alone to 75k new account created for the first few days
of April! We now have roughly 20,000 new accounts created each day.

Due to these facts we have been busy working on improving things since last week and our team has been working
around the clock to improve Mt.Gox to catch up with the demand. We will continue to release several updates today
and in the coming few days to improve our system overall performance.

Also please note that we may have to close the exchange for two hours in the next 12 to 24hrs to add several new
servers to our system.

Thank you for your understanding and continuous support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macfreakje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:54
Is het tegenwoordig misschien weer een beetje rendabel om bitcoins te minen? Ze worden toch steeds moeilijker om te minen omdat ze opraken? Weet nogwel een tijdje terug dat bitcoins misschien 3 euro waard waren, toen dacht ik natuurlijk laat maar zitten. Maar nu zitten ze ruim boven de 50eu, ik ga vanaaf maar weer eens een miner installeren om te kijken of het wat wordt.

8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er is geen precieze datum/tijd gegeven, er wordt gesproken over 1-2 uur, niet over 12. Er wordt dus aangegeven dat voor updates 1-2 uur nodig is, maar de aankondiging heeft het over een Market Cooldown van 12 uur.

Er is dus iets aangekondigd, maar zeker niet datgene wat gebeurd is.

En denk je even in wat er gebeurd is de afgelopen week op MtGox HQ: de afgelopen maanden waren de 0.x% transaction fees peanuts, maar het waren er toch best wat. De afgelopen week is niet alleen de koers geexplodeerd (véél hogere fees) maar is ook het handelsvolume ernstig toegenomen (véél meer fees). Ineens begon het geld dus binnen te rollen bij MtGox. Dan crasht de markt, nog steeds veel fees maar ze zijn weer lager. Ze weten: als de markt echt helemaal instort (lage fees) en btc er niet echt meer bovenop komt in korte tijd stappen een hoop mensen weer uit (weinig fees). Dat gegeven, plus het feit dat ze de positie hebben om direct in te grijpen...

Het geeft op z'n minst te denken, nietwaar alwin-d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het lijkt er op dat Mt.Gox die 12 uur gebruikt heeft om haar nieuwe engine te implementeren (die oorspronkelijk gepland stond voor een go-live op 17 april).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-08 16:25
Phoei, het daalt snel nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:36
Het kijkt erop dat het wel gewerkt heeft. Direct na 4 uur was er een aantal minuten lag, maar dat liep vrij snel terug naar minimale lag. Een succes wat dat betreft. Echter ging het later op de nacht fout, en stopte het traden.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Terecht dat het daalt. De waarde van btc wordt bepaald door "het vertrouwen dat mensen hebben in bitcoins als systeem/valuta". Wat de laatste weken in ieder geval neerkomt op "wat de speculant ervoor geeft". Nu blijkt dat de bitcoinmarkt gedomineerd wordt door een private partij die op geen enkele manier gecontroleerd wordt en die mechanismes gebruikt (cooldown) die bij andere beurzen alleen geimplementeerd mogen worden volgens vooraf vastgestelde regels, die goedgekeurd zijn door onafhankelijke toezichthouders.

De markt is niet zuiver, het product heeft alleen waarde door die markt. Ik zie het somber in voor het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
je zegt dus das er meer handelaren moeten komen, en niet 80% aandeel bij Mt.Gox moet zijn. Maar een max van bijv 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30

Bob

Bundin schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:28:
Terecht dat het daalt. De waarde van btc wordt bepaald door "het vertrouwen dat mensen hebben in bitcoins als systeem/valuta". Wat de laatste weken in ieder geval neerkomt op "wat de speculant ervoor geeft". Nu blijkt dat de bitcoinmarkt gedomineerd wordt door een private partij die op geen enkele manier gecontroleerd wordt en die mechanismes gebruikt (cooldown) die bij andere beurzen alleen geimplementeerd mogen worden volgens vooraf vastgestelde regels, die goedgekeurd zijn door onafhankelijke toezichthouders.

De markt is niet zuiver, het product heeft alleen waarde door die markt. Ik zie het somber in voor het systeem.
Bwa, het bitcoin netwerk op zich werkt nog steeds prima. De prijs van een bitcoin is wat fucked up en imo nog steeds veel te hoog. Ik heb vlak voor de hype gekocht aan 10 euro en dat is eigenlijk nog steeds wat ze op dit moment voor mij waard zijn. Ik was van plan om ze heel lang bij te houden omdat ik het systeem op zich heel erg vertrouw. Ben ik nog steeds van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik snap sowieso niet wat er zo speciaal is aan Mt.Gox? Waarom zit 80% daar? En waarom spreiden ze hun BTC-kapitaal niet gewoon, zodat de handel niet stilligt als Mt.Gox - al dan niet vrijwillig - plat gaat?

Edit: krijg je bij MT.Gox BitFlippo's ofzo :?

[ Voor 56% gewijzigd door Apie! op 12-04-2013 12:33 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
De 1e echte exchange. En sinds het begin de meeste trades. Verder vertrouw ik het simpelweg meer bij MTgox. Beveiliging is al vaak op de proef gesteld, en de kans dat de eigenaren hun koffers pakken en naar een tropisch eiland verhuizen is lager dan bij een kleine exchange.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:52
wesleytjuh schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:33:
en de kans dat de eigenaren hun koffers pakken en naar een tropisch eiland verhuizen is lager dan bij een kleine exchange.
Dit is natuurlijk een aanname die nergens op gebaseerd is verder.

Ze hebben voor mij na gisteren wel een beetje afgedaan, met hun eenzijdige 'cooldown'. Kan je gewoon niet zomaar doen, zeker niet voor een product wat al zo'n broos vertrouwen heeft en ondertussen wel nog op andere plekken verhandelt kan worden. Ze trekken in 1x de hele markt scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Het is een aanname, maar de kans dat een kleintje zegt van nu is het genoeg ik doe alsof de server gehacked is en ik ben ervandoor is wat groter, lijkt mij. En hoeveel kleine exchanges zijn er al wel niet gehacked? Ja MTGox hebben ze ook een keer weten kraken en een mega panic sell weten te veroorzaken, maar dat is wel gecorrigeerd.

Maar het grootste probleem nu is inderdaad MTGox, geen twijfel over mogelijk.

Waar niak geloof ik mee kwam: Exchange deels in client verwerken om zo een P2P netwerk op te zetten wat helpt met de orders te verwerken. Geen centrale exchange die je kan DDOSen of waar een cooldown op geplaatst kan worden.

[ Voor 32% gewijzigd door wesleytjuh op 12-04-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
een dikke 5 euro verschil in ongv 10 minuten
http://preev.com/btc/eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

OK, maar nu is Bitcoin aan het groeien en realiseren we ons dankzij de recente groeipijnen dat alle handel bij die ene eerste grote exchange misschien niet zo handig is. We kunnen onze pijlen wel naar Mt.Gox richten, maar hebben natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid. We willen wel de vrijheid die Bitcoin biedt, maar dat betekent dat een ander die vrijheid ook heeft. En in dit geval heeft die ander een bedenkelijke keuze gemaakt.
Ik vraag me af of mensen nu eerder geneigd zijn om overstappen naar andere/meerdere exchanges, of dat ze uit paniek gaan verkopen, want "het systeem is niet betrouwbaar".

Ik heb echt zoiets van: Lesson learned. Let's move on.

Edit: het idee van een gedecentraliseerde exchange is echt helemaal top. Geen idee hoe je de koers op basis van vraag en aanbod dan zou moeten implementeren, maar het idee is goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Apie! op 12-04-2013 12:46 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
hoe zit het met de nl valuta wat heeft die voor invloed op de globale markt
https://bitbank.nl/bitcoins-kopen/
zit je met 1 coin voor 70 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
Ik snap het niet, volgens bitcoincharts is het verhandelde volume EUR<>BTC van bitcoin-24 groter dan dat van MTgox.

+ daar heb je ook niet die belachelijke verification :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:55
Probleem is alleen dat het volume usd op mtgox nog veel groter is.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
meller14 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:30:
je zegt dus das er meer handelaren moeten komen, en niet 80% aandeel bij Mt.Gox moet zijn. Maar een max van bijv 20%
Het probleem is niet zozeer het aandeel van de handel op een markt, het probleem is dat er geen toezicht gehouden wordt. Daardoor weet je niet of het bedrijf dat die markt draait zich wel netjes gedraagt. Ook zijn er geen vooraf vastgestelde regels over ingrijpen (want het idee was dat er niet ingegrepen zou worden). Als er goede controle is en de markt zo gedwongen is om 100% transparant te werken, dan boeit het niet of ze 20 of 80 procent van de handel faciliteren. Meer dan faciliteren is het dan namelijk niet: de markt is gegarandeerd vrij.

Zonder die controles is 20% ruim voldoende om er hard aan te verdienen op oneigenlijke wijze, zeker zoals het nu opgebouwd is: MtGox is namelijk niet alleen een markt, het is ook een soort bank. Je moet je btc namelijk in een account zetten voordat je ermee kan handelen en er is een limiet op hoeveel je er per maand weer vanaf kan halen. Maar ondertussen zijn je btc dus niet meer van jou, je hebt ze naar MtGox getransferred in ruil voor een notering in je account. Ik bedenk me dus net dat ik me afvraag of ze wel netjes van je btc afblijven of dat ze ermee speculeren. Maar ik heb geen MtGox account dus ik ken niet de precieze details. Als ze in de positie zitten om ermee te handelen dan is er nog een manier voor ze om geld te verdienen...

Maargoed, wat ze kunnen doen: een 1 sec vertraging in het publiceren van de koers en die tijd gebruiken voor hun eigen bot/script om transacties in te voegen waar het oplevert. Niet teveel, maar omdat transacties toch min of meer anoniem zijn lukt dat best. Wie gaat de moeite van het uitzoeken nemen? En al zou iemand het doen, er is geen wet die ze verbiedt zelf te handelen met voorkennis. De btc markt is zo traag als dikke stront vergeleken bij electronische beurzen als NASDAQ. Als je wil verdienen aan het prijsverschil tussen markt X en markt Y moet je kopen op X, de btc opnemen (vertraging), in je account zetten bij Y (vertraging) en dan verkopen. Door die vertraging, die andere aandelenmarkten in principe niet of nauwelijks hebben, is het niet raar dat de koersen van de verschillende markten wat uiteen liggen. Dus wie merkt het als je op beperkte schaal de boel manipuleert? Niemand.
The_Admin schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:35:
[...]

Dit is natuurlijk een aanname die nergens op gebaseerd is verder.

Ze hebben voor mij na gisteren wel een beetje afgedaan, met hun eenzijdige 'cooldown'. Kan je gewoon niet zomaar doen, zeker niet voor een product wat al zo'n broos vertrouwen heeft en ondertussen wel nog op andere plekken verhandelt kan worden. Ze trekken in 1x de hele markt scheef.
Bij een vorige crash claimden ze gehacked te zijn en btc waren ineens kwijt. De afgelopen week hebben ze waarschijnlijk hun winsten door het dak zien gaan, mensen gaan rare dingen doen met grote bedragen. Nick Leeson van Barings bank was een mooi voorbeeld van totale gekte. De eve-bank is een mooi electronisch voorbeeld. En twijfel is makkelijk weg te rationeren met "we're helping the market by keeping the btc value high" waar ze eigenlijk "our profits" bedoelen in plaats van "the market".

Het kan zijn dat MtGox 100% ter goeder trouw handelt, maar ook dan is het eenzijdig stilleggen van de handel uitermate dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
dr is een nieuw block ontdekt. http://www.bitcoinmonitor.com/
25 BTC was dat, maar hoeveel blocks worden er ongv. dagelijks ontdekt.

[ Voor 37% gewijzigd door meller14 op 12-04-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Bundin schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:58:
[...]

Het probleem is niet zozeer het aandeel van de handel op een markt, het probleem is dat er geen toezicht gehouden wordt.

...
Dat zie ik echt niet als probleem, maar als inherent aan het (huidige) open vrije Bitcoin systeem.

80% van de handel bij een exchange is gewoon niet slim. Al je BTC's bij een exchange stallen is ook niet slim. Dat hadden we vantevoren kunnen bedenken, maar dat deden we niet of keken de andere kant op. Dat geldt overigens ook voor normale banken.

Maar goed, misschien is deze situatie wel een mooie impulse om het Bitcoin systeem te verbeteren.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 16:58
Ik ben vandaag ook eens opnieuw begonnen met BitCoin. Bij mijn vorige laptop had ik al eens een start gemaakt maar zonder succes (toestel was te oud om er echt iets mee aan te vangen). Nu heb ik een nieuwe laptop en ik dacht er nog eens opnieuw in te vliegen :)

Ik heb wel de indruk dat het hier al meteen weer mis loopt. Ik installeer MultiBit en deze heeft een Wallet gemaakt. Hij blijft echter op Connecting... staan dus ik veronderstel dat de Wallet gewoon waardeloos is zolang hij niet connected is.
GUIMiner gebruik ik voor het minen. Als device heb ik mijn GeForce GTX 675MX gekozen, maar deze geraakt blijkbaar niet boven de 40,3 Mhash/s. Dat lijkt me erg weinig.
Dat is dan ook de default miner, want ik wou een Cuda miner aanmaken maar die wil niet eens starten...
Dus ik begin stilaan toch de indruk te krijgen dat het voor mij blijkbaar niet is weggelegd :) Ze aankopen en hopen dat de koers stijgt lijkt me minder interessant/leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 19-09 15:59
volgens mij proberen ze op Bitcoin-24 nu de koers weer omhoog te drukken..
zit vrijwel hele dag al stabiel rond €70 en nu opeens een paar uitschieters naar €80 en €90... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Pusherman_ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:14:
zit vrijwel hele dag al stabiel rond €70 en nu opeens een paar uitschieters naar €80 en €90... :S
Je bedoelt dollar denk ik?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
even een vraagje, is Phoenix het beste programma om mee te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
MClaeys schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:13:
Ik ben vandaag ook eens opnieuw begonnen met BitCoin. Bij mijn vorige laptop had ik al eens een start gemaakt maar zonder succes (toestel was te oud om er echt iets mee aan te vangen). Nu heb ik een nieuwe laptop en ik dacht er nog eens opnieuw in te vliegen :)

Ik heb wel de indruk dat het hier al meteen weer mis loopt. Ik installeer MultiBit en deze heeft een Wallet gemaakt. Hij blijft echter op Connecting... staan dus ik veronderstel dat de Wallet gewoon waardeloos is zolang hij niet connected is.
GUIMiner gebruik ik voor het minen. Als device heb ik mijn GeForce GTX 675MX gekozen, maar deze geraakt blijkbaar niet boven de 40,3 Mhash/s. Dat lijkt me erg weinig.
Dat is dan ook de default miner, want ik wou een Cuda miner aanmaken maar die wil niet eens starten...
Dus ik begin stilaan toch de indruk te krijgen dat het voor mij blijkbaar niet is weggelegd :) Ze aankopen en hopen dat de koers stijgt lijkt me minder interessant/leuk.
Kijk uit met minen op laptops, die zijn niet gemaakt om zo hard te werken voor lange tijd.
Extra koeling is zeker aan te raden! Van die koelplaten zijn best goed te krijgen en kosten +-30 euro.

Om je miningsnelheid te optimalizeren moet je even zoeken op de optimale settings voor jouw videokaart, dat maakt veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
albino71 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:16:
[...]

Je bedoelt dollar denk ik?
nope, Euro...

http://s2.bitcoinity.org/markets/bitcoin24/EUR en dan laatste 3 uur bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Pusherman_ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:14:
Trading engine is kapot daar. Gebeuren hele rare dingen. Alle instant sell/buy acties worden in 1 keer uitgevoerd, volgens sommigen tegen 2 á 3 keer de waarde die was opgegeven - niet inzichtelijk of daar überhaupt koop/verkoop tegenover staat want limiet orders worden niet verwerkt. Complete chaos dus.

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 12-04-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterborst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
bitcoin-24 is nu dan ook uit de lucht gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 16:58
Kijk uit met minen op laptops, die zijn niet gemaakt om zo hard te werken voor lange tijd.
Extra koeling is zeker aan te raden! Van die koelplaten zijn best goed te krijgen en kosten +-30 euro.

Om je miningsnelheid te optimalizeren moet je even zoeken op de optimale settings voor jouw videokaart, dat maakt veel uit.
Ik heb al een tijdje een Cooler master koelplaat met 3 koelers :) maar zo hard blaast de koeler van de laptop niet dus ik denk dat hij de kaart niet benut zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:50
Beetje vreemde koers als bij hun USB 80 gelijk is aan EUR 74.....

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Bitcoin-24.com klopt inderdaad niet had een buy staan op 50 euro en had 4x zoveel btc

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Iemand enige ervaring waar je vertrouwd bitcoins kan kopen via iDeal/Paypal, of een site waar de registratie/activatie van je account niet zo lang duurt als bij mtgox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
https://twitter.com/Bitcoin24com leuk om te zien :)

Bewijst maar weer dat je vriendjes moet zijn met BFL :) als het de echte BFL singles zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door wetsteyn op 12-04-2013 13:59 ]

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Drumstick3 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:57:
Iemand enige ervaring waar je vertrouwd bitcoins kan kopen via iDeal/Paypal, of een site waar de registratie/activatie van je account niet zo lang duurt als bij mtgox
deze vraag wordt dagelijks 10x gesteld in dit topic... be a good kid en neem even 10 minuten de moeite om een paar pagina's terug te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
Pusherman_ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:58:
[...]

deze vraag wordt dagelijks 10x gesteld in dit topic... be a good kid en neem even 10 minuten de moeite om een paar pagina's terug te lezen...
Dat kan maar dit topic gaat erg hard.
Een beter idee is als de startpost wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Gman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:05:
[...]

Dat kan maar dit topic gaat erg hard.
Een beter idee is als de startpost wordt aangepast.
eens... maar dat neemt niet weg dat mensen niet af en toe zelf even de zoek functie kunnen gebruiken of een paar pagina's kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Het ziet er uit als een voorlopige game over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49

tha_crazy

Mafketel

Trent900 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:26:
Het ziet er uit als een voorlopige game over.
In dat geval ga ik voor een mini-risico.
Als de prijs laag genoeg is ga ik voor 100 euro inkopen, en dan zie ik wel.
Ondertussen ga ik lekker verder met minen en het netwerk up houden :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
er zijn mensen die 1 bitcoin voor 80 euro kopen bij https://bitbank.nl/bitcoins-kopen/ why???????
Ze hadden er net nog 140 nu hebben ze er 129 lol.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
masterrobo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:21:
er zijn mensen die 1 bitcoin voor 80 euro kopen bij https://bitbank.nl/bitcoins-kopen/ why???????
Ze hadden er net nog 140 nu hebben ze er 129 lol.......
Proberen de prijs weer omhoog te krijgen?
De prijs die betaald wordt voor een bitcoin = de prijs die een bitcoin waard is :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Renquin schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:23:
[...]

Proberen de prijs weer omhoog te krijgen?
De prijs die betaald wordt voor een bitcoin = de prijs die een bitcoin waard is :)
Ze zijn hard aan het dalen. 55 euro voor 1 btc zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazoni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 00:47
en de trade ligt ook helemaal stil als mijn gegevens kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ik zie een hard dalende prijs, en een stijgende aantal BTCs die getrade worden.

Vraag me toch af of er nog handel is - wie koopt nog tijdens zo'n vrije val?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30

Bob

Mensen die denken dat de bodem bereikt is. MtGox zakt niet echt meer het laatste uur. Niet dat dat al veel wil zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
Je moet wat meer opletten dan toen het nog dagelijks met 40% de hoogte in ging, maar er valt nog best aan te verdienen hoor. Een kwestie van snel pieken en dalen meepakken. Ook tussen exchanges liggen de koersen soms ver genoeg uit elkaar om wat rond te pompen.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Paar goede vragen wel:
Does mtgox run as a fractional exchange? Meaning, do you have 100% of the bitcoins your users have deposited in your system?

NO. Everything is accounted for (BTC and money). Fractional reserve is absolutely against our principles. In fact 90~95% of BTC are held in cold storage.

are employees daytrading ahead of any events at Mt Gox?

No. We have a company policy that forbids employees (contractually) from trading on the exchange

Are the prohibited from trading on other exchanges?

[geen antwoord]
(vraag is natuurlijk hoe lang principes overeind blijven indien er (veel) geld te verdienen is...)

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 12-04-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:52
Marcks schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:52:
Je moet wat meer opletten dan toen het nog dagelijks met 40% de hoogte in ging, maar er valt nog best aan te verdienen hoor. Een kwestie van snel pieken en dalen meepakken. Ook tussen exchanges liggen de koersen soms ver genoeg uit elkaar om wat rond te pompen.
Hier is zo mogelijk meer aan te verdienen dan aan het eeuwig omhoog gaande, ook met wat minder risico. Je kan nu voor 60$ kopen, en het is geen uitzondering dat je dezelfde dag nog voor 75$ / 80$ kan verkopen, én weer voor 60$ kan terugkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazoni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 00:47
gaan we roamen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En ze geven bijna op alles antwoord.
Ze moeten waarschijnlijk veel vager doen om echt vertrouwd te worden.

Neem een voorbeeld aan mijnheer Rehn (over 6 Miljard euro)
"People have been comparing apples with pears and coming up with oranges"
Economic Affairs and Euro Commissioner Rehn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Caballeros schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:14:
En ze geven bijna op alles antwoord.
Goed toch? Ik denk niet dat vager doen zou helpen hier, hoewel ze in het vervolg wel uit moeten kijken met wat ze zeggen. Op zich geloof ik het verder wel, maar wist jij dat dan al zeker? Madoff geloofde ook iedereen wel.
Hehe, ja, maar die mensen weten heel goed wat voor effect hun uitspraken kunnen hebben en worden getraind niets te zeggen. Wikipedia: Fedspeak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
Bitcoin-24 neemt er wel de tijd voor.
Ben benieuwd of die vandaag nog terug online komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

Seraphin

Meep?

wetsteyn schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:58:
https://twitter.com/Bitcoin24com leuk om te zien :)

Bewijst maar weer dat je vriendjes moet zijn met BFL :) als het de echte BFL singles zijn.
Toch raar; laatste bericht op 't forum van BFL is van 29-3 dat ze nog niet aan het verzenden zijn, maar dat ze dat misschien "volgende week" (inmiddels ruim een week terug dus) gaan doen. Daarna geen updates meer; ik zou verwachten dat er een breed uitgemeten explosie van halleluja's zou uitbarsten als de eerste BFL asics uitgeleverd zouden worden.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhrancK schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:47:
Bitcoin-24 neemt er wel de tijd voor.
Ben benieuwd of die vandaag nog terug online komen
Die hebben flink wat geld verloren... Was vanmiddag een bug waarbij als je een instant buy deed je het aantal bitcoins dubbel zoveel terugkreeg. Uiteraard heb ik hiervan geprofiteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heb je ze ook naar een andere wallet kunnen zetten? Anders mag ik aannemen dat je die gewoon weer kwijt raakt zodra de site weer online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:07:
Heb je ze ook naar een andere wallet kunnen zetten? Anders mag ik aannemen dat je die gewoon weer kwijt raakt zodra de site weer online komt.
Yep, meteen over laten zetten, zag de bui namelijk al hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:02
https://bitcointalk.org/index.php?topic=174600.20
Ook puur speculatie dit, maar ik denk dat het nog wel eens even kan gaan duren

[ Voor 5% gewijzigd door PhrancK op 12-04-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
Zoijar schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:22:
[...]
Goed toch? Ik denk niet dat vager doen zou helpen hier, hoewel ze in het vervolg wel uit moeten kijken met wat ze zeggen. Op zich geloof ik het verder wel, maar wist jij dat dan al zeker? Madoff geloofde ook iedereen wel.
[...]
Hehe, ja, maar die mensen weten heel goed wat voor effect hun uitspraken kunnen hebben en worden getraind niets te zeggen. Wikipedia: Fedspeak
Ik weet van niks. Aan de andere kant, waarom zou je een platform aanbieden voor HFT.
Er staan vanzelf nieuwe exchanges op rond bitcoin. Goeie en slechte.

Beleggen/speculeren doe je met geld wat je kan missen, de rest zet je veilig op de bank.
(Nouja, bijna veilig, fuck ik moet zilver goud en BTC hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
-allemaal bekend-

[ Voor 95% gewijzigd door rickyy op 12-04-2013 20:01 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zou het niet doen. Lijkt een scam te zijn, doorzoek het topic maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

rickyy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:16:
Ik heb reeds een select groepje verzameld waarmee we zo'n soort machine willen gaan financiëren: https://products.butterfl...0-gh-s-bitcoin-miner.html

Ik weet dat er een lange levertijd op zit, maar beter laat dan nooit.

Paar vragen: als je dit zou omrekenen naar dollars zou je natuurlijk belachelijke bedragen kunnen krijgen per maand. Klopt dit? Kun je deze machines gewoon aansluiten op je PC en dit apparaat kunnen selecteren in bijv. GUIminer? Of moet je zelf software compilen ontwerpen?

Het lijkt allemaal zo mooi, er moeten wel haken en ogen aan zitten.
ik zou oppassen met butterflylabs, volgens mij zijn het namelijk oplichters

en ja, die belachelijke prijzen zijn wel accuraat, maar dat is met de huidige difficulty
je moet het zo zien: als jij zo'n apparaat hebt zijn er tienduizenden die ze ook hebben (of snel krijgen) waardoor de difficulty énorm stijgt

je moet dus de difficulty goed voorspellen en met die voorspelling nieuwe berekeningen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 22:15
Caballeros schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:14:

Yup, of natuurlijk de favoriet:

"When it becomes serious, you have to lie" - Jean-Claude Juncker, president of the Eurogroup.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 12-04-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Our Service is momentarily not available.
1. All funds (EUR, USD, PLN, GBP & Bitcoins) are safe.
2. All withdrawals will be gradually processed chronologically from another bank account.
3. The Polish authority closed your Bank account in Poland.
4. Our lawyers are working with high pressure on a solution.

We will back with Bitcoin-24 2.0 on when all declarations are finished.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Dan Kaminsky has been a noted security researcher for over a decade, and has spent his career advising Fortune 500 companies such as Cisco, Avaya, and Microsoft.
I Tried Hacking Bitcoin And I Failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Zijn er mensen die een voorspelling kunnen doen wat de difficulty wordt zodra die BFL ASIC systemen lanceren? Wordt ie verduppeld binnen een half jaar, of trippled?

Zijn vast knappe koppen zoals die beurs voorspellers die het eeuwig fout hebben.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
rickyy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:00:
Zijn er mensen die een voorspelling kunnen doen wat de difficulty wordt zodra die BFL ASIC systemen lanceren? Wordt ie verduppeld binnen een half jaar, of trippled?
Jazeker. Diezelfde dag wordt je reactie aangepast omdat je je punt ook op een andere manier kunt maken :)

[ Voor 29% gewijzigd door Rupie op 12-04-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh

Zijn vast knappe koppen zoals die beurs voorspellers die het eeuwig fout hebben.
Tja, moet je eerst weten wanneer en of ze daad werkelijk geleverd worden ;). En de aantallen natuurlijk. Maar BFL is erg goed in relevante details vooral niet naar buiten brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 12-04-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
@godofal.
En hoe zit het dan met die duizenden FPGA machines die ze ook te laat hebben geleverd net zoals nu?
Ik geloof niet dat het een run-away scam is.
Ik heb inmiddels wel het idee dat ze smerige spelletjes spelen om zo iedereen aan het lijntje te houden en zo een extra zakcent(je) te verdienen.

Zit jij overigens wel is op het #bitcoin-nl kanaal?

[ Voor 8% gewijzigd door Grouver op 12-04-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
FPGA is heel wat anders dan een SOC ontwikkelen. Die FPGA's koop je voor < 1000$ en zijn vrij eenvoudig om in elkaar te prutsen tot een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:04
Nieuwe mini ASICs in aantocht!

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/7m2hyio8t/be_usb1.jpg?noCache=1365780610

300MH/s is de planning.

Toch lachen als deze binnenkort verscheept worden :P

[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 13-04-2013 01:04 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:20
We grappig om te zien dat bitonic nu zijn bitcoins voor 80 euro probeert te slijten, en de inkoop van bitcoins heeft stopgezet. Ze hebben waarschijnlijk wat teveel verlies gemaakt de laatste dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met CampBX? Website ziet er erg netjes uit. Het komt over alsof je er heel snel kunt handelen maar hoor dit liever van gebruikers.
SmiGueL schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:46:
Nieuwe mini ASICs in aantocht!

[afbeelding]

Toch lache als dit ooit verscheept wordt :P
Waar bieden ze die aan?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

thalantis schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:14:
Our Service is momentarily not available.
1. All funds (EUR, USD, PLN, GBP & Bitcoins) are safe.
2. All withdrawals will be gradually processed chronologically from another bank account.
3. The Polish authority closed your Bank account in Poland.
4. Our lawyers are working with high pressure on a solution.

We will back with Bitcoin-24 2.0 on when all declarations are finished.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de deposits die net gedaan zijn. Sepa duurt een dag... wat als je net overgeboekt hebt? Ben je 't dan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
GateKeaper schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:13:
[...]
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de deposits die net gedaan zijn. Sepa duurt een dag... wat als je net overgeboekt hebt? Ben je 't dan kwijt?
Als er niks 'lost in translation' is zou het geld terug moeten komen.

Maar als ik het letterlijk neem heeft de poolse authoriteit mijn poolse bankrekening opgezegd.
Ik heb helemaal geen poolse bankrekening,dus dat is niet wat er gebeurd is.
Dus ja,is het alleen het woordje "your" dat niet klopt of bedoelen ze med closed ook iets anders.

Als er beslag gelegd is op de rekening,dan komt je storting gewoon aan.
En dan kan het alle kanten op, misschien krijgt de poolse belastingdienst nog centjes.

TLDR; Met de informatie die op die pagina staat valt er weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

"your" moet natuurlijk "our" zijn. En jouw "med" moet "met" zijn. :D

[ Voor 33% gewijzigd door Tourniquet op 12-04-2013 22:35 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
Tourniquet schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:34:
"your" moet natuurlijk "our" zijn. En jouw "med" moet "met" zijn. :D
Ja, die zijn redelijk duidelijk.
Maar wat bedoelen ze met 'closed' ?
(LOL @ med, die ga ik nu niet meer editen)
Geen 'bubble' chart op deze pagina?

[ Voor 7% gewijzigd door Caballeros op 12-04-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:59:
[...]

Die hebben flink wat geld verloren... Was vanmiddag een bug waarbij als je een instant buy deed je het aantal bitcoins dubbel zoveel terugkreeg. Uiteraard heb ik hiervan geprofiteerd :P
Blijkbaar zat die bug er al een tijdje in, dit stond op 2 april al op Youtube:

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 12-04-2013 23:23 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omhoog met die zooi!

Heb 2 van die dingen gekocht voor 150 euro per stuk. Ik vertik het om ze nu te verkopen, dan maar helemaal niks haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Voorlopig zijn zulke voorspellingen puur hypothetisch gezien de kans dat die systemen daadwerkelijk geleverd gaan worden. Maar mocht het gebeuren dan zou ik eerder rekenen op een verdubbeling binnen weken en een x100 binnen een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Run al een tijdje CGminer om bitcoins te minen, voorheen werkte mijn temp-cutoff en temp-overheat. Normaliter stopt hij dan ook bij 85, maar nu gaat hij er gewoon langs met 91 graden terwijl de temp-hys slechts op 3 staat.
"temp-cutoff" : "82,85",
"temp-overheat" : "79,79",
"temp-target" : "75,75",
"temp-hysteresis" : "3",

Iemand ervaring met CGminer die me hier bij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summaheat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 17:33
https://blockchain.info/wallet/

Zelf blockchain houd ermee op ..http://i.imgur.com/sSI1vMS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 01:28:
Run al een tijdje CGminer om bitcoins te minen, voorheen werkte mijn temp-cutoff en temp-overheat. Normaliter stopt hij dan ook bij 85, maar nu gaat hij er gewoon langs met 91 graden terwijl de temp-hys slechts op 3 staat.
"temp-cutoff" : "82,85",
"temp-overheat" : "79,79",
"temp-target" : "75,75",
"temp-hysteresis" : "3",

Iemand ervaring met CGminer die me hier bij kan helpen?
Ik gebruik een HD7850 en heb 'm vastgezet op 25% en daarmee wordt de kaart 76 graden en blijft lekker stil tijdens het mijnen.
Kwestie van uitproberen wat het beste werkt met je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:59

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Drie/vier dagen geleden heb ik geld overgemaakt naar de Poolse rekening van Bitcoin-24. Morgen maar eens de ING bellen of dat nog teruggedraaid kan worden, maar ik ben bang dat het lastig wordt |:(

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

RMX

jhogervorst schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 02:51:
Drie/vier dagen geleden heb ik geld overgemaakt naar de Poolse rekening van Bitcoin-24. Morgen maar eens de ING bellen of dat nog teruggedraaid kan worden, maar ik ben bang dat het lastig wordt |:(
Volgens mij kan dat nooit teruggedraaid worden, behalve bij Acceptgiro's en automatische afschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j00han
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 07:51
Klein gedachten experimentje.

Stel ik boek 10.000 euro over naar bitstamp en koop daar dollars voor. Vervolgens koop ik met die dollars BTC en daar speculeer ik wat mee. Dan verkoop ik die BTC over x dagen voor 25.000 euro ( hypothetisch he).
Die 25.000 euro komen terug op mijn nederlandse bankrekening moet ik dan:

-A (inkomsten)belasting betalen over die 25.000?
-B mogelijk aan tonen dat die 25.000 niet uit criminele activiteiten voortvloeien?
Dit zijn gewoon wat haken en ogen waar ik nog niet eerder over nagedacht had en al helemaal geen verstand van heb

-C hoe vertel ik intussen aan de belastingdienst dat een deel van mijn vermogen nu BTC is.
Want als ik 10.000 euro naar de caymans overmaak denkt de belastingdienst ook dat ik de belasting ontduik.

Ps zijn natuurlijk fictieve bedragen aangezien de belastingdienst niet achter mijn 3 tientjes aan hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:49:
Heeft iemand hier ervaring met CampBX? Website ziet er erg netjes uit. Het komt over alsof je er heel snel kunt handelen maar hoor dit liever van gebruikers.

[...]

Waar bieden ze die aan?
Schattig, maar je hebt er weinig aan. Met de huidige difficulty haal je zo'n 0.15 BTC / week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

A: nee, B: mogelijk, C: opgeven in box 3

Je kan trouwens gewoon even googlen op 'bitcoins belasting'

[ Voor 14% gewijzigd door Zoijar op 13-04-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36

rally

Deyterra Consultancy

Zo te zien zijn er al wat Venture Capitalists aan het instappen:
http://www.telegraaf.nl/d...esteren_in_bitcoin__.html

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53
j00han schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:02:
Klein gedachten experimentje.

Stel ik boek 10.000 euro over naar bitstamp en koop daar dollars voor. Vervolgens koop ik met die dollars BTC en daar speculeer ik wat mee. Dan verkoop ik die BTC over x dagen voor 25.000 euro ( hypothetisch he).
Die 25.000 euro komen terug op mijn nederlandse bankrekening moet ik dan:

-B mogelijk aan tonen dat die 25.000 niet uit criminele activiteiten voortvloeien?
Dit zijn gewoon wat haken en ogen waar ik nog niet eerder over nagedacht had en al helemaal geen verstand van heb

-C hoe vertel ik intussen aan de belastingdienst dat een deel van mijn vermogen nu BTC is.
Want als ik 10.000 euro naar de caymans overmaak denkt de belastingdienst ook dat ik de belasting ontduik.

Ps zijn natuurlijk fictieve bedragen aangezien de belastingdienst niet achter mijn 3 tientjes aan hoeft.
Voor zover ik weet, anderen zullen aanvullen/verbeteren:

A Je moet inkomstenbelasting betalen over 15.000 euro. Over de inleg van 10.000 euro heb je immers al je belastingen betaald. Al je overige inkomsten ben je verplicht om aan te geven.
Zie post hieronder

B Je hoeft niet aan te tonen dat het niet crimineel is, als je gewoon aangeeft dat je tussen twee munteenheden hebt gehandeld. Dit is te bewijzen via het overmaken naar de rekeningen van de exchanges of wat je ook maar hebt gebruikt. Je hebt iemand geld gegeven om bitcoins te kopen en dat laatste is dus altijd te controleren. De belastingdienst kan nooit weten of iemand 'betaald' is om een auto te wassen, pizza bezorgen of moord te plegen. Mocht de politie gaan onderzoeken, dan zullen ze ook ontdekken dat het om bitcoins gaat en dat is verder legaal, zolang je het opgeeft bij de belasting.

C Of het van de wet moet, weet ik niet, maar ik zou mijn BTC gewoon opgeven als (deel van) vermogen i.v.m. eventuele vermogensbelasting. Mocht je dit niet doen en je moet later aangeven dat je bitcoins hebt gehad, dan kan je nog een naheffing krijgen over dat vermogen.

Het gaat in mijn ogen hier nog alleen om de grote bedragen. Alle kleinere bedragen hebben of geen invloed op belasting of blijven onder de radar. Dit laatste is misschien niet 100% correct, maar ik ga mijn huidige 750 euro winst verder niet speciaal aangeven bij de belastingdienst. Het staat binnenkort wel op mijn rekening en dan telt het uiteraard wel mee voor vermogensbelasting.

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 13-04-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Playa del C. schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:19:
A Je moet inkomstenbelasting betalen over 15.000 euro. Over de inleg van 10.000 euro heb je immers al je belastingen betaald. Al je overige inkomsten ben je verplicht om aan te geven.
Onjuist, het is geen inkomen uit werk. Zoijar heeft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53
Wilke schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:36:
[...]

Onjuist, het is geen inkomen uit werk. Zoijar heeft gelijk.
Bedankt, ben het er mee eens. Had de reacties boven mij nog niet gelezen verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Tourniquet schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:23:
[...]

Blijkbaar zat die bug er al een tijdje in, dit stond op 2 april al op Youtube:

[video]
Zie ook 'Scary StackOverflow Question from Bitcoin24's Admin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
j00han schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:02:
Aanvulling op de rest hierboven: je moet hooguit vermogensbelasting betalen over het deel dat je 1-1-2013 bezit boven de vrijstellingsgrens.

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk geld (euro's!) verdienen aan speculeren met bitcoins. Er kan nooit meer uitkomen dan iemand anders er in stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:40

watercoolertje

Untertitel

Iemand nog een plek waar je makkelijk BTC kan kopen? MTGOX krijg ik mijn gescande documenten niet opgestuurd, dus die wordt hem al niet...

btc-ecom gebruike OKPAY wat me helemaal niks lijkt...

Kan ik nou nergens met mijn CC/paypal/Google Wallet of iDeal betalen?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Laatst online: 05-09 15:16
Je kan op genoeg plekken betalen met Ideal, en als je gewoon googled op bitcoin en Ideal zijn er minstens 2, waar ik zelf ook al bitcoins heb gekocht.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

watercoolertje schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:46:
Iemand nog een plek waar je makkelijk BTC kan kopen? MTGOX krijg ik mijn gescande documenten niet opgestuurd, dus die wordt hem al niet...

btc-ecom gebruike OKPAY wat me helemaal niks lijkt...

Kan ik nou nergens met mijn CC/paypal/Google Wallet of iDeal betalen?
https://bitonic.nl/ met ideal, anders overboeken naar bitstamp.net, maar dat kost een werkdag. En http://www.happycoins.nl/ is er ook nog, geen idee of ze betrouwbaar zijn.. ziet er goedkoop uit.

[ Voor 9% gewijzigd door GateKeaper op 13-04-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:40

watercoolertje

Untertitel

GateKeaper schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:48:
[...]

https://bitonic.nl/ met ideal, anders overboeken naar bitstamp.net, maar dat kost een werkdag. En http://www.happycoins.nl/ is er ook nog, geen idee of ze betrouwbaar zijn.. ziet er goedkoop uit.
hehe minimale order = 0.1 BTC en ze hebben maar 0,05337687 BTC in de verkoop...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Laatst online: 05-09 15:16
Happycoins heb ik zelf al gebruikt. Zijn betrouwbaar naar mijn mening.
Paypal kan je trouwens nergens gebruiken om te betalen vanwege het feit dat je de betaling terug kan draaien. Daar hoef je dus niet op te zoeken.

[ Voor 51% gewijzigd door Jeru op 13-04-2013 14:57 ]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Pagina: 1 ... 52 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.