Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurkee
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01-2024
mt gox gehackt ? of fake ?

http://pastebin.com/ZSqRN3RK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:11

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

https://bitcoin-24.com/

€ 82 intussen. Dit is een behoorlijke vrije val, weer € 10 in tien minuten gedaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:20
€ 60 euro nu, 20 euro eraf in 5 minuten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbug
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 07:09
Als dat waar is zal het nog veel verder vallen. Mt Gox. is immers de grootste exchange :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
De problemen bij MtGox moeten echt worden aangepakt. Doordat de markt daar offline is komt de bitcoin in een vrije val en mensen verliezen ook het vertrouwen in de munt. Die cooldown van MtGox bevalt me nu helemaal niets, als ze echt een paar uur de boel stilleggen dan kan het nog wel eens totaal over zijn met de lol.

Bron: https://twitter.com/MtGox

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan224 op 11-04-2013 17:15 . Reden: Typos ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stephan224 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:14:
De problemen bij MtGox moeten echt worden aangepakt. Doordat de markt daar offline is komt de bitcoin in een vrije val en mensen verliezen ook het vertrouwen in de munt. Die cooldown van MtGox bevalt me nu helemaal niets, als ze echt een paar uur de boel stilleggen dan kan het nog wel eens totaal over zijn met de lol.

Bron: https://twitter.com/MtGox
Ze hadden gisteren de handel al een paar uur stil moeten leggen.

Om de HFT traders te beteugelen lijkt een captcha voor iedere order me ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Toch gek toen ik gister aangaf dat Mt.gox de zwakste schakel nu was werd dat direct tegen gesproken. Gewoon niet handig zo'n grote speler op zo'n nieuwe markt vol met nieuwe uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:52
Maar hoe ziet MtGox dat dan, zij kunnen wel de handel even stilleggen, maar ondertussen wordt op de andere exchanges massaal gedumpt, en dan willen zij morgen weer voor 120$ verder gaan terwijl elders de bitcoin voor 50/60 (of misschien nog wel minder) gaat?

Dit schiet totaal niet op, ze verneuken nu de markt alleen maar door nog meer paniek te zaaien, terwijl er nu juist rust moet komen zodat de koers stabiliseert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Zo ik denk dat er heel veel mensen zijn die heel veel geld verloren zijn.. 26-40...

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Dat blokje op $106 bij bitcoin 24 is ook ingetrokken blijkbaar... volgende weerstand op $34... dit is wel triest Oh maar daar is bijna geen volume in. Vreemd dat eur en usd zoveel schelen in orders.

[ Voor 27% gewijzigd door Zoijar op 11-04-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 22:55
Is het nu eigenlijk een goed moment om te kopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Dat kan niemand je vertellen. Als hij hier stopt met dalen? Ja. Als hij verder gaat met dalen: Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 09:54
Ik zou nog even wachten, het lijkt nog steeds te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Nikolas schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:33:
Dat weet natuurlijk niemand... er wordt zwaar gedumpt. Ik zou het niet durven nog.

Als je straks op zeg 20 eur kan kopen, en mtgox gaat morgen open zonder paniek en hervat op $120 kan je nu rijk worden... of alles kwijt zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Zoijar op 11-04-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 18:43

mzx

Als je 100% zeker het geld kunt missen is het antwoord zo'n beetje ja! Er is namelijk ook een kans dat het vertrouwen in de munt nu weg is.

Maar het blijft altijd een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Bitstamp werkt momenteel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
voor de stats:40 euro (30 min later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Waar the fuck zijn de instant deposit methodes van Bitcoin-24 naar toe? Of kijk ik er nu zo hard over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die enig idee heeft of het ergens mogelijk is om btc te kopen met moneybookers of creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:41:
Iemand die enig idee heeft of het ergens mogelijk is om btc te kopen met moneybookers of creditcard?
Beide niet aan te raden, tenzij je graag je geld kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:18:
[...]

Ze hadden gisteren de handel al een paar uur stil moeten leggen.

Om de HFT traders te beteugelen lijkt een captcha voor iedere order me ook wel handig.
Er is geen sprake van HFT trading in Bitcoins, en gisteren al helemaal niet. Het duurt namelijk enige tijd voordat transacties in Bitcoins gevalideerd zijn. Gisteren was er bovendien een lag van enkele uren op Mt. Gox...
Nikolas schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:33:
Nee. Bitcoin heeft sterke elementen van een piramidespel, en het lijkt erop dat de bubbel momenteel doorgeprikt wordt. Je kan natuurlijk wel speculeren op een tijdelijk herstel, maar uiteindelijk gaat het denk ik alleen maar naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adanteh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:42:
[...]

Beide niet aan te raden, tenzij je graag je geld kwijt bent.
Hoe bedoel je? Ik begrijp dat er voor de verkoper een risico aanzit, maar hoezo zou dat voor mij ook gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:49

tha_crazy

Mafketel

SPT schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:43:
[...]

Nee. Bitcoin heeft sterke elementen van een piramidespel, en het lijkt erop dat de bubbel momenteel doorgeprikt wordt. Je kan natuurlijk wel speculeren op een tijdelijk herstel, maar uiteindelijk gaat het denk ik alleen maar naar beneden.
en daarom ben ik blij dat ik er nooit geld in heb gestoken maar er wel aan heb verdiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:44:
Hoe bedoel je? Ik begrijp dat er voor de verkoper een risico aanzit, maar hoezo zou dat voor mij ook gelden?
Zie koers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Wow @ hoe die prijzen aan het swingen zijn, ook op Bitcoin-24. Scheelt gewoonweg €10 op een minuut ofzo. Ik denk dat ik maar gewoon blij ga zitten wezen dat ik verkocht heb aan €75 en verder ga toekijken met een grote zak popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dit slaat even helemaal nergens op allemaal. :) Rustig wachten tot morgen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Laatst online: 22:49

tha_crazy

Mafketel

Nikolas schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:45:
Wow @ hoe die prijzen aan het swingen zijn, ook op Bitcoin-24. Scheelt gewoonweg €10 op een minuut ofzo. Ik denk dat ik maar gewoon blij ga zitten wezen dat ik verkocht heb aan €75 en verder ga toekijken met een grote zak popcorn.
Ik heb op MtGox nog voor 24-25 euro wat BTC gekocht.

Maar dat komt van een profit die ik 2 jaar geleden had gehaald, dus of ik nou win of verlies, het kost me geen ene moer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

haha, nu stijgt het iets van 50-75% in 10min... goed

Dus captain hindsight: ja, je had net moeten kopen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Zoijar op 11-04-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het voelt net als beurs speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Zoijar schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:48:
haha, nu stijgt het iets van 50-75% in 10min... goed

Dus captain hindsight: ja, je had net moeten kopen ;)
Je kant niet langer instant depositen op Bitcoin-24, dus het maakt allemaal weinig uit. Ik denk dat ik het op brave huisvaderbeleggingen hou voorlopig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Slowchat kan hier nog jongens: http://irc.tweakers.net/bitcoin

@Corex. Beide manieren hebben gewoon niet echt een voorkeur voor bitcoins. Komen op alle mogelijke manieren steeds problemen mee. Je bent ook veel meer kwijt en alles gaat handmatig, waardoor je erg achter loopt op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jace / TBL schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:45:
[...]

Je weet dat euro's, dollars, enz. ook voor 99.9% alleen maar uit bits op een server bestaan? Dus net zo virtueel als bitcoins? En "een stel vage random hashes", je onderschat de kracht van informatie als fundament (in plaats van "metaal").

Uiteraard heb je geen drol aan die hashes op zich, net zoals je ook niet bijster veel hebt aan goud op zich (je kunt het niet eten of jezelf ermee verwarmen ofzo). Maar de constructie eromheen die voorziet in een briljant, ingenieus betalingssysteem met vele voordelen (en wat qua technologie aanluist bij het "informatie-tijdperk" waarin we leven), dat maakt het waardevol.
Dit is een typisch "Tu Coque" argument. De Dollar hadden ze nooit los mogen koppellen van de goudprijs.
Hun doen het fout.. Dus wij bedenken een eigen "iets" dat ook fout is.
Papier heeft geen waarde omdat het niet zeldzaam is. Als iedereen nu zijn goud zou gaan claimen, zouden de banken niet weten waar ze het vandaan zouden moeten halen. De hele wereld draait tegenwoordig op monopoliegeld.

En een vage berekening over nietszeggende hashes is iets waard omdat rekenkracht zeldzaam is? Oeps..... :+

Het is natuurlijk wel leuk speculatie materiaal of je moet er gewoon vroeg bijgeweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 14:00
Kan je via bitcoin24 direct btc kopen via credit card want ik zie nergens die optie staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
MrMorePhun schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:53:
Kan je via bitcoin24 direct btc kopen via credit card want ik zie nergens die optie staan...
Nee uiteraard kan dat niet. Niemand biedt BTC aan voor credit cards (of paypal for that matter) want dat kun je chargebacken, en BTC niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
Dan zal ik een sepa uitvoeren ùet wat geld, kan ik ook eens instant buy en sell doen want hier valt wel geld mee te verdienen momenteel lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPT schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:43:
[...]

Er is geen sprake van HFT trading in Bitcoins, en gisteren al helemaal niet. Het duurt namelijk enige tijd voordat transacties in Bitcoins gevalideerd zijn. Gisteren was er bovendien een lag van enkele uren op Mt. Gox...

[...]
Die verkoop orders van 0.01 BTC op gox denk je dat die allemaal met het handje worden ingevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

MrMorePhun schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:57:
Dan zal ik een sepa uitvoeren ùet wat geld, kan ik ook eens instant buy en sell doen want hier valt wel geld mee te verdienen momenteel lol
Tip van flip: SEPA kost een dag, SEPA met spoed kost €9 (iig bij ABN Amro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:19:
[...]

Die verkoop orders van 0.01 BTC op gox denk je dat die allemaal met het handje worden ingevoerd ?
0.01 BTC is toch nog meer dan een euro. Verder kan je met dergelijke kleine orders de markt niet beïnvloeden, daar heb je juist grote bedragen voor nodig. Op de exchanges geven kopers het maximale bedrag aan dat ze willen betalen, en verkopers het minimale waarvoor ze willen verkopen. Zo heb je als het ware een permanente vraag- en aanbodcurve. Doordat er veel kopers/verkopers zijn die niet willen kopen/verkopen voor de huidige prijs waarbij de vraag en aanbodcurves elkaar snijden is er telkens een groot aantal openstaande orders, die op dat moment dus niet uitgevoerd worden. Wanneer iemand plotseling grote hoeveelheden transacties met kleine bedragen uitvoerd die hij tegen elke prijs wil verkopen (om de marktprijs van de Bitcoin onderuit te halen) gebeurd er niet veel: die bitcoins worden gewoon verkocht aan een anonieme koper die een bod heeft uitstaan.

HFT trading heeft niet betrekking op kleine bedragen, maar op de frequentie waarmee dergelijke transacties worden uitgevoerd. Als bijv. gedurende enkele milliseconden een miniem verschil is in de koers van een valuta of commodity op twee verschillende markten, kan je door supersnel kopen en verkopen daarvan profiteren. Op Mt. Gox. was daar gisteren duidelijk geen sprake van, want handelen duurde daar geen milliseconden, maar op een gegeven moment zelfs uren...

[ Voor 4% gewijzigd door SPT op 11-04-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is er iemand bekent met happycoins.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Dark Matter schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:41:
Is er iemand bekent met happycoins.nl?
Amateuristisch uitziend, ik zou er mijn geld niet aan toevertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik was wat te enthausiast met de aanschaf van GPU's. Ik heb niet genoeg PCI express poorten waardoor ik een kaart over heb }:O

Ik heb hem even getest toen hij binnen kwam, verder niet gebruikt. Werkt als een trein.
V&A aangeboden: XFX Ati Radeon HD 5830 1024 MB DDR5

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17
gister gestort bij Happycoins omdat dat toen de enige mogelijkheid was om via ideal te betalen. Geld stond na 15min in mijn wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Elect schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:44:
Ik was wat te enthausiast met de aanschaf van GPU's. Ik heb niet genoeg PCI express poorten waardoor ik een kaart over heb }:O

Ik heb hem even getest toen hij binnen kwam, verder niet gebruikt. Werkt als een trein.
V&A aangeboden: XFX Ati Radeon HD 5830 1024 MB DDR5
Lol ik heb net een 5870 opgehaald in breda

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPT schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:29:
[...]

0.01 BTC is toch nog meer dan een euro. Verder kan je met dergelijke kleine orders de markt niet beïnvloeden, daar heb je juist grote bedragen voor nodig. Op de exchanges geven kopers het maximale bedrag aan dat ze willen betalen, en verkopers het minimale waarvoor ze willen verkopen. Zo heb je als het ware een permanente vraag- en aanbodcurve. Doordat er veel kopers/verkopers zijn die niet willen kopen/verkopen voor de huidige prijs waarbij de vraag en aanbodcurves elkaar snijden is er telkens een groot aantal openstaande orders, die op dat moment dus niet uitgevoerd worden. Wanneer iemand plotseling grote hoeveelheden transacties met kleine bedragen uitvoerd die hij tegen elke prijs wil verkopen (om de marktprijs van de Bitcoin onderuit te halen) gebeurd er niet veel: die bitcoins worden gewoon verkocht aan een anonieme koper die een bod heeft uitstaan.

HFT trading heeft niet betrekking op kleine bedragen, maar op de frequentie waarmee dergelijke transacties worden uitgevoerd. Als bijv. gedurende enkele milliseconden een miniem verschil is in de koers van een valuta of commodity op twee verschillende markten, kan je door supersnel kopen en verkopen daarvan profiteren. Op Mt. Gox. was daar gisteren duidelijk geen sprake van, want handelen duurde daar geen milliseconden, maar op een gegeven moment zelfs uren...
HFT vindt niet plaats op verschillende markten maar op dezelfde markt/beurs anders zou je je door de transmissie snelheid van data bij één van de beurzen achterlopen. HFT op verschillende beurzen kan alleen als de spread groot is en je voldoende funding hebt op beide markten.

Op andere exchanges dan gox zie je veel minder orders van 0.01 BTC, de 0.01 BTC orders zijn ook bijna altijd sell orders. Op een koers van 100 euro ben je aan provisie al 55 eurocent kwijt. Waar is je winst als je ter waarde van 1 euro verkoopt ?

rest my case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik had het toch goed voorspelt 3 dagen geleden
The price is only rising because when the market has a dead moment and can drop there are bots making tiny trades with other bots. Look in the order books of all exchanges. You see all these 0.02 or 0.2 BTC trades? If the price is 100 and the higest bid is 90 and the lowest ask is 110. And I bid 101 for 0.2 BTC and with a different acount ask 101 for 0.2 BTC. I will make a trade with myself ... and the new price is 101. I will only cost very small transaction fees. Then all these newbie speculators buy bitcoins with market orders ... the effect is the huge rise is in price we have seen. It might have taken a couple of months to gain a 100 dollars in price but the ride back will be a lot more extreme and the whole internet will wine about money lost because as soon as the game of the bots is over and the price starts to go on another ride down a lot of people won't be able to sell on time
and Mt.Gox will experience a D-PIttS. (distributed-Panicking Idiots trying to Sell)
This will lead to the site not working, so more people will loose money. Other exchanges will work longer, and when Mt.Gox works again the other exchanges are now setting the price instead of Mt.Gox.
bron: http://www.reddit.com/r/B...ding_your_bitcoin/c9at0st

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:55
Mijn GUI miner werkt niet meer? Meer mensen last van? Melding: no more backup servers left.. Gisteravond werkte hij wel..

En hoe zit dat met de Bitcoin portemonee? Hij is aan het synchroniseren met het netwerk, maar duurt al uren.

[ Voor 9% gewijzigd door Mutybay op 11-04-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

(kan iemand de http://irc.tweakers.net/bitcoin link in de "Let op" zetten? Al die slowchat ;) )

Maar slowchatwise, Mutybay, dat duurt inderdaad heel veel uren. 230837 blokken bij te werken met een versche bitcoin-wallet ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:55
Aah ok:) Moet er nog 100000:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
letatcest schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:25:
(kan iemand de http://irc.tweakers.net/bitcoin link in de "Let op" zetten? Al die slowchat ;) )

Maar slowchatwise, Mutybay, dat duurt inderdaad heel veel uren. 230837 blokken bij te werken met een versche bitcoin-wallet ;)
Vanochtend op het modjes forum aanvraag gedaan, weet trouwens niet of het daar moet. Maar niks op gehoord.

Dan maar nog een keer: slowchatten moet op: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
Stel ik koop een aantal btc via laten we zeggen btc24. Ik wacht de markt af en beslis om mijn btc na een koersstijging terug te verkopen via btc24. Ben ik dan direct mijn btc kwijt aan de op dat moment geldende koers of dien ik te wachten tot iemand anders ze koopt als het ware.....
Mss zie ik het verkeerd, dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30

Bob

MrMorePhun schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:37:
Stel ik koop een aantal btc via laten we zeggen btc24. Ik wacht de markt af en beslis om mijn btc na een koersstijging terug te verkopen via btc24. Ben ik dan direct mijn btc kwijt aan de op dat moment geldende koers of dien ik te wachten tot iemand anders ze koopt als het ware.....
Mss zie ik het verkeerd, dunno
Dan zet je nu een sell order aan bvb 90 euro/BTC op bitcoin-24, die zal dan worden uitgevoerd als er een koper is die aan 90 euro wilt kopen. Lees: als de koers op btc24 90 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Sowieso zou ik je aanraden om limiet orders te gebruiken. Dus niet instantly. Zeker niet met het huidige dunbezaaide orderbook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenn84
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2021
als iemand nog bitcoins wil.. bitonic heeft er genoeg.. veel te duur maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
maar bij bitonic kan je ze ook weer voor 77 euro aan slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenn84
echt te jammer dat het zo moeilijk is om geld online te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

SEPA overboeking en een dag wachten.. Of proberen een mede-tweaker zn BTC te laten opgeven voor oudhollandsche euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwenn84
:P:P:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kan iemand uitleggen waarom gister tijdens de hard dalende koers de bid/ask orders elkaar overlapten?
Is dit doordat de orders sneller binnenkomen dan de engine kan verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:59:
[...]

HFT vindt niet plaats op verschillende markten maar op dezelfde markt/beurs anders zou je je door de transmissie snelheid van data bij één van de beurzen achterlopen. HFT op verschillende beurzen kan alleen als de spread groot is en je voldoende funding hebt op beide markten.

Op andere exchanges dan gox zie je veel minder orders van 0.01 BTC, de 0.01 BTC orders zijn ook bijna altijd sell orders. Op een koers van 100 euro ben je aan provisie al 55 eurocent kwijt. Waar is je winst als je ter waarde van 1 euro verkoopt ?

rest my case
Bij HFT speelt het vooral om snelheid van markttoegang, hierbij worden kleine kortetermijn schommelingen in koersen uitgebuit, zowel op dezelfde markt als tussen verschillende markten. Het is in feite een strijd tussen verschillende partijen die aan HFT trading toen, wie de snelste is. Hoe je bij die provisie van 55ct bij een euro op Bitcoin exchanges komt snap ik niet, volgens de website van Mt. Gox. is het maximaal 0,60% dus op een euro 0,60 eurocent.

Het hele Bitcoin gebeuren maakt eigenlijk een nogal amateuristische indruk. Het zit qua ontwerp enorm zwak in elkaar, en ik verwacht dan ook niet dat het ooit een succes zal worden. Op hetzelfde moment constateer ik dat een groep mensen in de top (de ontwikkelaars, de mensen bij de exchanges) vele miljoenen hebben verdiend. Ik denk dat dat dan ook verklaard waarom bijv. Mt. Gox beweert dat de koersval door 'technische storingen' en ddos achtige transacties te verklaren is. Dit soort partijen hebben simpelweg een groot belang bij het verder laten groeien van de Bitcoin voordat de bubbel barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
SPT schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:28:
[...]
Het hele Bitcoin gebeuren maakt eigenlijk een nogal amateuristische indruk. Het zit qua ontwerp enorm zwak in elkaar, en ik verwacht dan ook niet dat het ooit een succes zal worden.
Leg uit. Ik ben oprecht geïnteresseerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net dit interessant artikel tegen, geen idee of het hier eerder gepost is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:46:
Ik kwam net dit interessant artikel tegen, geen idee of het hier eerder gepost is of niet.
Pff... das wel een heel lang verhaal hoor! Heb je ook een korte versie? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad is slowchatten, koersupdates noemen, etc. onzinnig op een forum. Doe dat idd liever via http://irc.tweakers.net/bitcoin

Ik heb de topicwaarschuwing geupdated om inderdaad even de link te geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

SPT schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:28:
Op hetzelfde moment constateer ik dat een groep mensen in de top (de ontwikkelaars, de mensen bij de exchanges) vele miljoenen hebben verdiend. Ik denk dat dat dan ook verklaard waarom bijv. Mt. Gox beweert dat de koersval door 'technische storingen' en ddos achtige transacties te verklaren is. Dit soort partijen hebben simpelweg een groot belang bij het verder laten groeien van de Bitcoin voordat de bubbel barst.
Dacht ik ook. Op een van de belangrijkste uren van het jaar gingen ze ineens even 'database maintenance' doen. Niet aan de hand hoor. De markt is in vrije val, maar wij deden toevallig net even onderhoud. Natuurlijk legt mt.gox de handel graag stil. Die willen het niet naar de nul zien gaan; die willen lekker doorhandelen met 0.6% transactiekosten. Dan kan men klagen over overheden etc., maar ik vind zo'n private partij die voor ~80% van de handel zorgt veel enger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

MrAcid schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:33:
[...]

Leg uit. Ik ben oprecht geïnteresseerd. :)
Ik heb mijn belangrijkste bezwaren/twijfels bij de munt (die eigenlijk een commodity is) even op een rijtje gezet.

(1) De omvang van het register waarin de Bitcoin transacties uit het verleden worden bijgehouden stijgt naarmate er meer transacties zijn geweest. Nu al moet je voordat je kan betalen meer dan 100mb downloaden, als het aantal transacties in Bitcoin zou groeien tot het aantal transacties via bijvoorbeeld Paypal zou dat in no time in de gigabytes lopen. Het wordt dan simpelweg onwerkbaar.

(2) Bitcoin is niet zo anoniem als soms wordt voorgesteld, omdat alle transacties die ooit plaatsvonden zichtbaar zijn via het transactie register. Het is op die manier bijvoorbeeld mogelijk om een transactie in Bitcoin te herleiden tot een overboeking via één van de exchanges. Bitcoin is zelfs ideaal om geldstromen in kaart te brengen.

(3) Er zijn mogelijkheden om Bitcoins twee keer uit te geven, bijvoorbeeld op twee verschillende netwerken. Nu is dat nog niet zo erg, omdat er nauwelijks transacties in Bitcoins plaatsvinden. Als echter (al daar niet door opzet) een storing ontstaat waarbij bijvoorbeeld het netwerk van een ISP wordt losgekoppeld van het internet, kunnen zowel binnen het kleinere netwerk van de ISP Bitcoins worden uitgegeven (deze worden netjes gevalideerd door Bitcoin gebruikers binnen dit kleinere netwerk), als op het internet. Zodra beide netwerken weer aan elkaar zijn gekoppeld zullen de Bitcoins die binnen het kleine netwerk zijn ontvangen niet meer kunnen worden uitgegeven.

(4) Het deflatoire karakter van de Bitcoin staat normaal gebruik in de weg. Doordat het aantal Bitcoins sterk beperkt is, zal de waarde stijgen naarmate het aantal transacties in Bitcoins toeneemt (dit volgt uit de verkeersvergelijking van Fischer). Probleem is echter dat wanneer de waarde van de Bitcoin een stijgende trend vertoont, het niet rationeel is om hem uit te geven. Als mensen echter al hun coins bewaren, is de munt dus effectief waardeloos in het normale economisch verkeer. Als echter het gebruik daalt, komt er een punt waarbij de markt instort. Wat we de afgelopen dagen hebben gezien is flinke aandacht voor de Bitcoin in de media. Dit heeft geleid tot een stijging van de vraag naar Bitcoins, wat tot toename van de verwachte deflatie leidt, dus tot meer hoarding en een lager aanbod van Bitcoins wat heeft geresulteerd in een sterke stijging van de waarde. Op het moment dat de Bitcoin elke dag met tientallen procenten in waarde toenam zullen nog maar weinig mensen met hun coins een pizza hebben besteld.

(5) De vergelijking met goud is zo slecht nog niet. Goud en Bitcoins zijn beide een soort ‘commodity’ met geen intrinsieke gebruikwaarde voor de Bitcoin, en een gebruikswaarde van goud (elektronica) die denk ik slechts een fractie van de marktwaarde bedraagt. Goud kent grofweg dezelfde nadelen als de Bitcoin, en het is dan ook niet voor niets dat het niet langer wordt gebruikt als betaalmiddel.

(6) Terwijl ik constateer dat men – wat mij betreft onterecht – blijkbaar vanuit historische gronden een soort vertrouwen heeft in de waarde van goud, kent de Bitcoin deze historie niet. De Bitcoin is volkomen waardeloos, hij ontleent zijn waarde slechts aan de vraag naar Bitcoins die volgt uit het aantal transacties in Bitcoins. Er zijn echter vrijwel geen reële transacties in Bitcoins, en die gaan er ook niet komen (zie eerdere punten). Ik denk dat de reden dat veel mensen de laatste tijd Bitcoins aan het kopen zijn voornamelijk is gelegen in de stijgende waarde opzichzelf, dus omdat de waarde stijgt en er winsten worden behaald wordt de aandacht van weer nieuwe groepen kopers gewekt die ook graag mee willen profiteren. Dat is kenmerkend voor een piramidespel. Dat er erg veel mensen in trappen is geen argument waarom er geen sprake zou zijn van een piramidespel: in 1997 eindigde in Albanië een piramidespel waar bijna iedereen aan meedeed zelfs in een volksopstand.

(7) Het extreem amateuristische karakter van het Bitcoin wereldje draagt ook niet bij aan mijn vertrouwen in de munt. Extreme schommelingen van de koersen, totaal verschillende koersen op verschillende markten, af en toe zelfs een hogere koers in euro's dan in dollars, het hele handelsverkeer dat af en toe even een dagje stilvalt zijn daar allemaal voorbeelden van. Het gebrek aan kennis van zaken van de mensen die in Bitcoins handelen verklaart mogelijk waarom er nog steeds een groep mensen is die niet inziet dat ze aaneen soort piramidespel deelnemen.

(8 ) Waar is overigens het 'gedecentraliseerde' karakter van de Bitcoin gebleven? De laatste dagen blijkt dat bijna alles om Mt. Gox. draait, dus slechts één marktpartij die niet onder democratische controle staat itt. tot bijvoorbeeld een centrale bank.

[ Voor 10% gewijzigd door SPT op 11-04-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Loont het nog om te minen ?!
Heb er nooit geen aandacht aan besteed maar door alle bitcoin info nieuwsgierig geworden en aangezien ik ergens nog een oud systeempje heb staan waar ik vast wel een pittige AMD kaart in kan hangen om te minen ..

Ties Thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Laatst online: 30-09-2024
Tiesemans schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:22:
Loont het nog om te minen ?!
Heb er nooit geen aandacht aan besteed maar door alle bitcoin info nieuwsgierig geworden en aangezien ik ergens nog een oud systeempje heb staan waar ik vast wel een pittige AMD kaart in kan hangen om te minen ..
Het loont iig altijd beter dan investeren. Ik zou zeggen: Kijk de markt even aan, en bereken ondertussen hoe de koers moet staan om het rendabel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightmanone1984
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 15:51
met een 333MH/s machine @250watt (extra, PC staat toch wel altijd aan) is het ongeveer rendabel bij beurswaarde van 30 euro
daaronder ga je verlies draaien.
ik zou je alle berekeningen kunnen laten zien, maar geen zin om dat weer allemaal op te halen. Komt eropneer dat je 4 cent per uur kwijt bent aan energie, en ongeveer 0.0008BTC maakt per uur
kijk naar de beurswaarde.. en dan kun je het goed berekenen

maar wacht even met berekenen tot morgen. om 0200 UTC (4am vannacht) gaat MtGox weer open.. en wat de beurs dan doet is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Lichtelijk interessant artikeltje: http://dealbook.nytimes.c...s-ready-for-its-close-up/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:46:
Dat is inderdaad een goed artikel. Legt heel mooi uit wat er intrinsiek mis is (en goed, want er is veel goed aan het bitcoin idee) met het bitcoin systeem.
The biggest problem with bitcoins, however, is conceptual: if they succeed, they fail.
Dat is het grootste probleem uiteindelijk.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt allemaal heel herkenbaar wat je zegt, al heb ik niet zoveel verstand ervan, maar voor nu kunnen we nog even proberen te profiteren van het geld dat de mensen onderaan de pyramide bieden voor onze bitcoins. Zelf verwacht ik ook niet dat ik ooit mijn huur in bitcoin zal betalen. Het idee is geweldig, maar het staat nog echt in de kinderschoenen.

In de tussentijd is het wachten tot iemand komt met een Bitcoin 2.0 oid. Denk maar zo: Napster, Kazaa ed zijn ook ooit helemaal uitgestorven. Het is wachten op een munt die allereerst bruikbaar is als betaalmiddel, een techniek die schaalbaar is tot een gebruik door miljarden mensen, en een stabiele waarde weet te pakken (hoe beïnvloed je dit laatste???). Pas dan gaan mensen er pizza's mee bestellen.
Bitcoin zal vast wel eens een stabiele waarde krijgen, maar daarmee zijn al die andere problemen niet opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:04
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:39:
Pas dan gaan mensen er pizza's mee bestellen.
De reden dat mensen er een pizza's mee bestellen heeft ook te maken met het feit dat je er achteraf 'wel eens spijt van kan krijgen' ;)

(En het je dus 2,5 jaar later 2 miljoen euro had kunnen opleveren :P)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Mwha, dat weet je ook niet.. Hij was zo'n beetje de 1e persoon die een fisiek voorwerp kocht voor bitcoins, als dat nooit gebeurd was, dan had heel bitcoin ondertussen wel opgehouden te bestaan..

en toenmalige waarde (krappe $40) lijkt me geen onredelijke prijs voor 2 pizza's, thuisbezorgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
voor 2 BTC regel ik 2 pizza's bij je thuis, maakt niet uit waar je woont in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
SPT schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:10:
[...]

Ik heb mijn belangrijkste bezwaren/twijfels bij de munt (die eigenlijk een commodity is) even op een rijtje gezet.

(1) De omvang van het register waarin de Bitcoin transacties uit het verleden worden bijgehouden stijgt naarmate er meer transacties zijn geweest. Nu al moet je voordat je kan betalen meer dan 100mb downloaden, als het aantal transacties in Bitcoin zou groeien tot het aantal transacties via bijvoorbeeld Paypal zou dat in no time in de gigabytes lopen. Het wordt dan simpelweg onwerkbaar.

(2) Bitcoin is niet zo anoniem als soms wordt voorgesteld, omdat alle transacties die ooit plaatsvonden zichtbaar zijn via het transactie register. Het is op die manier bijvoorbeeld mogelijk om een transactie in Bitcoin te herleiden tot een overboeking via één van de exchanges. Bitcoin is zelfs ideaal om geldstromen in kaart te brengen.

(3) Er zijn mogelijkheden om Bitcoins twee keer uit te geven, bijvoorbeeld op twee verschillende netwerken. Nu is dat nog niet zo erg, omdat er nauwelijks transacties in Bitcoins plaatsvinden. Als echter (al daar niet door opzet) een storing ontstaat waarbij bijvoorbeeld het netwerk van een ISP wordt losgekoppeld van het internet, kunnen zowel binnen het kleinere netwerk van de ISP Bitcoins worden uitgegeven (deze worden netjes gevalideerd door Bitcoin gebruikers binnen dit kleinere netwerk), als op het internet. Zodra beide netwerken weer aan elkaar zijn gekoppeld zullen de Bitcoins die binnen het kleine netwerk zijn ontvangen niet meer kunnen worden uitgegeven.

(4) Het deflatoire karakter van de Bitcoin staat normaal gebruik in de weg. Doordat het aantal Bitcoins sterk beperkt is, zal de waarde stijgen naarmate het aantal transacties in Bitcoins toeneemt (dit volgt uit de verkeersvergelijking van Fischer). Probleem is echter dat wanneer de waarde van de Bitcoin een stijgende trend vertoont, het niet rationeel is om hem uit te geven. Als mensen echter al hun coins bewaren, is de munt dus effectief waardeloos in het normale economisch verkeer. Als echter het gebruik daalt, komt er een punt waarbij de markt instort. Wat we de afgelopen dagen hebben gezien is flinke aandacht voor de Bitcoin in de media. Dit heeft geleid tot een stijging van de vraag naar Bitcoins, wat tot toename van de verwachte deflatie leidt, dus tot meer hoarding en een lager aanbod van Bitcoins wat heeft geresulteerd in een sterke stijging van de waarde. Op het moment dat de Bitcoin elke dag met tientallen procenten in waarde toenam zullen nog maar weinig mensen met hun coins een pizza hebben besteld.

(5) De vergelijking met goud is zo slecht nog niet. Goud en Bitcoins zijn beide een soort ‘commodity’ met geen intrinsieke gebruikwaarde voor de Bitcoin, en een gebruikswaarde van goud (elektronica) die denk ik slechts een fractie van de marktwaarde bedraagt. Goud kent grofweg dezelfde nadelen als de Bitcoin, en het is dan ook niet voor niets dat het niet langer wordt gebruikt als betaalmiddel.

(6) Terwijl ik constateer dat men – wat mij betreft onterecht – blijkbaar vanuit historische gronden een soort vertrouwen heeft in de waarde van goud, kent de Bitcoin deze historie niet. De Bitcoin is volkomen waardeloos, hij ontleent zijn waarde slechts aan de vraag naar Bitcoins die volgt uit het aantal transacties in Bitcoins. Er zijn echter vrijwel geen reële transacties in Bitcoins, en die gaan er ook niet komen (zie eerdere punten). Ik denk dat de reden dat veel mensen de laatste tijd Bitcoins aan het kopen zijn voornamelijk is gelegen in de stijgende waarde opzichzelf, dus omdat de waarde stijgt en er winsten worden behaald wordt de aandacht van weer nieuwe groepen kopers gewekt die ook graag mee willen profiteren. Dat is kenmerkend voor een piramidespel. Dat er erg veel mensen in trappen is geen argument waarom er geen sprake zou zijn van een piramidespel: in 1997 eindigde in Albanië een piramidespel waar bijna iedereen aan meedeed zelfs in een volksopstand.

(7) Het extreem amateuristische karakter van het Bitcoin wereldje draagt ook niet bij aan mijn vertrouwen in de munt. Extreme schommelingen van de koersen, totaal verschillende koersen op verschillende markten, af en toe zelfs een hogere koers in euro's dan in dollars, het hele handelsverkeer dat af en toe even een dagje stilvalt zijn daar allemaal voorbeelden van. Het gebrek aan kennis van zaken van de mensen die in Bitcoins handelen verklaart mogelijk waarom er nog steeds een groep mensen is die niet inziet dat ze aaneen soort piramidespel deelnemen.

(8 ) Waar is overigens het 'gedecentraliseerde' karakter van de Bitcoin gebleven? De laatste dagen blijkt dat bijna alles om Mt. Gox. draait, dus slechts één marktpartij die niet onder democratische controle staat itt. tot bijvoorbeeld een centrale bank.
Thanks, interessante punten waar ik nog niet over nagedacht had! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
[...]
Ik heb er een tijdje over zitten denken maar ik kan het helaas niet ontkennen. De waarde van een bitcoin wordt voor een groot deel beinvloed door hoeveel erin gehandeld wordt. Hoe meer nieuwe mensen mee doen, hoe sterker de waarde van een bitcoin zal stijgen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

http://www.nu.nl/internet...coin-maakt-vrije-val.html

Was die vrije val niet veroorzaakt door downtime van gox?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:07
De vraag is al 100x gesteld, maar er is nog steeds geen definitief antwoord.

Waar kan ik het beste Bitcoins kopen, +/- € 3000,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Definieer "het beste".

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Voor mij het beste zou zijn dat ThinCLientQ € 3000,- betaal voor 0.1 BTC O-)
Bij mij dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Wrd op 12-04-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:07
Veilig, goede koers, snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Tja, waarom zouden de eerder genoemde exchanges in dit topic opeens minder veilig of minder snel zijn? Of de koers ergens goed is, tja...dat kan je alleen zelf bepalen door te vergelijken en af te spiegelen op je eigen doelen heh.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wat een onjuistheden in dat bericht. ;(

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ThinClientQ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:50:
De vraag is al 100x gesteld, maar er is nog steeds geen definitief antwoord.

Waar kan ik het beste Bitcoins kopen, +/- € 3000,-?
1. geld overmaken naar een exchange, paar dagen wachten en BTC kopen.
2. als bitonic.nl weer beschikbaar heeft daar.
3. bij mij... ik geef je er 17 voor €3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
[...]

Dit staat me zo tegen, dat een externe partij bepaald dat mijn geld minder moet worden om zo het spenderen er te "bevorderen". Hoe zit het gewoon met sparen dan ? Dan wil ik toch dat mijn geld meer waard wordt en toch geef ik het uit.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het sterkte stijgen en dalen niet ten goede komt van de munt, maar dat zie ik toch wel verdwijnen op wat langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ybox schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:38:
Dit staat me zo tegen, dat een externe partij bepaald dat mijn geld minder moet worden om zo het spenderen er te "bevorderen". Hoe zit het gewoon met sparen dan ? Dan wil ik toch dat mijn geld meer waard wordt en toch geef ik het uit.
Het kan je wel tegenstaan, maar het alternatief is gewoon veel erger. Kijk maar naar Japan. Het lijkt een beetje op zo veel in de politiek: ga je voor je eigen gewin, of voor dat van de samenleving? Het is haast een prisoner's dilemma.

[ Voor 14% gewijzigd door Zoijar op 12-04-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er verandert toch niks zolang exchanges niks tegen micro trading / bots doen.
Ook is het erg opvallend dat de koers stijgt zodra Mt.Gox down is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

MaZo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:45:
Waarom zouden ze daar iets tegen doen? Het ideaal van bitcoin is toch een vrije markt zonder bemoeienis? Het gaat een keer wat minder en men komt al met allerlei regels aan :)

Of komt men er nu achter dat handel niet eerlijk is; dat de naieve hun geld verliezen aan de slimme?

[ Voor 22% gewijzigd door Zoijar op 12-04-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
MaZo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:45:
Ook is het erg opvallend dat de koers stijgt zodra Mt.Gox down is...
Hoe denk je dat de gewone beurs werkt? Daar zijn hele serverparken constant alle koersen aan het volgen en automatisch aan het kopen/verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Wow, bitstamp withdrawals zijn wel rap! Gisteren in de middag een transactie gestart naar m'n bankrekening en het staat er nu al op!

Edit: Ik wil m'n geld zo snel mogelijk weghalen van mtgox. Weet iemand hoe snel btc-24 withdrawals verwerkt?

[ Voor 30% gewijzigd door Trent900 op 12-04-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Xanaroth schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:48:
[...]

Hoe denk je dat de gewone beurs werkt? Daar zijn hele serverparken constant alle koersen aan het volgen en automatisch aan het kopen/verkopen...
De gewone beurs wordt niet zo sterk beinvloedt door bots als bij de Bitcoin, waar een exchange als Mt.Gox een marktaandeel heeft van minstens 75%. Zodra deze bedolven wordt onder de microtransacties raken mensen in paniek met als gevolg een panic sell.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C1rH0q5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Ybox schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:38:
[...]

Waar ik het wel mee eens ben is dat het sterkte stijgen en dalen niet ten goede komt van de munt, maar dat zie ik toch wel verdwijnen op wat langere termijn.
Je kan met Bitcoins wel sparen door ze te kopen en te bewaren, maar dat is door de grote schommelingen in de waarde vrij risicovol en bovendien heb je 0% rendement doordat het geld niet productief wordt geïnvesteerd (zoals bij spaargeld op de bank het geval is). De reden dat het niet goed mogelijk is om leningen af te sluiten in Bitcoins is dat de deflatie een ondergrens stelt aan de rente: als je nu 1000BTC leent voor een huis en hij stijgt 10% per jaar, moet je zelfs bij 0% nominale rente over een jaar 1100BTC (in huidige prijzen) terugbetalen. Dan kan je beter tegen 2,5% reële rente euro's lenen. Om deze reden hameren de makers van de Bitcoin er op dat we de Bitcoin niet moeten zien als een vervanging van het normale geld, maar slechts als een soort handig betaalmiddel. Alleen denk ik zoals ik in mijn eerdere post aangaf dat het eigenlijk helemaal niet zo'n handig betaalmiddel is. Investeren in Bitcoins is dus puur speculeren. Er is een simpele oplossing voor mensen die de waarde van hun spaargeld niet in de handen van een cb willen zien en graag bereid zijn een risico te nemen: aandelen kopen. Dan heb je namelijk wel een positief verwacht rendement en een hogere inflatie kan voor bedrijven zelfs gunstig zijn aangezien bedrijven vaak ook gedeeltelijk met geleend geld zijn gefinancierd (dat door onverwachte inflatie minder waard wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPT schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:04:
[...]

Investeren in Bitcoins is dus puur speculeren. Er is een simpele oplossing voor mensen die de waarde van hun spaargeld niet in de handen van een cb willen zien en graag bereid zijn een risico te nemen: aandelen kopen. Dan heb je namelijk wel een positief verwacht rendement en een hogere inflatie kan voor bedrijven zelfs gunstig zijn aangezien bedrijven vaak ook gedeeltelijk met geleend geld zijn gefinancierd (dat door onverwachte inflatie minder waard wordt).
Ik heb zelf bitcoins gekocht om te speculeren inderdaad. Net als ik dat met goud en zilver eerder heb gedaan. Toch heb ik meer vertrouwen in een digitale commodity/currency die gedekt is, dan de huidige centrale banken in deze wereld die ongevraagd pensioenen doen verdampen om maar iets te noemen. Als je hun blind wilt vertrouwen moet je het zelf weten, maar ik ben blij met alternatieven als Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:19:
een digitale commodity/currency die gedekt is,
Gedekt?

Overigens heeft gisteren wel aangetoond dat de exchanges ook niet te vertrouwen zijn. Stel nou dat ik had gespeculeerd op een koersdaling, put opties op bitcoins bv, met welk recht leggen ze dan even de handel stil voor market cooldown? Met het recht dat ze alles kunnen doen dat ze willen. Ze kunnen volgende keer wel een minimumprijs opleggen. Je vertrouwtt geen overheid met hele commissies, maar wel de grillen van een klein bedrijfje die bijna alle handel verzorgen? Een klein bedrijfje dat als drijfveer winst maken heeft. Wat weet men uberhaupt van ze? Straks is het ineens failliet, of is de eigenaar vertrokken naar colombia. Over blind vertrouwen gesproken :)

[ Voor 67% gewijzigd door Zoijar op 12-04-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net op bitcoin-24 1.2 bitcoin gekocht. Staat hij dubbel in mijn transacties. Heb nu 2.4 zo te zien, 1.2 bitcoin rijker dus :) Meteen op Mt.Gox laten overzetten uiteraard voordat ze de fout corrigeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:58:
[...]
De gewone beurs wordt niet zo sterk beinvloedt door bots als bij de Bitcoin, waar een exchange als Mt.Gox een marktaandeel heeft van minstens 75%. Zodra deze bedolven wordt onder de microtransacties raken mensen in paniek met als gevolg een panic sell.
Zoek eens op HFT en flash crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verbazingwekkend dat MtGox de handel heeft stilgelegd. Nog verbazingwekkender dat dat zomaar geaccepteerd wordt. Die actie alleen geeft het failliet van bitcoins volledig weer.

Er wordt zoveel gezeken op overheden, banken en valuta maar bij btc is er één bedrijf, dat zelf 100% belang heeft bij het doorgroeien van btc (want daar verdienen ze hun centen mee) en waarbij het niet ondenkbaar is dat ze zelf ook handelen en de koers proberen te beinvloeden. Niemand die zeker weet of ze niet zelf met een minimale delay hun eigen bot eerst laten runnen voordat het koersverloop publiek gaat. Paar kleine orders tussenvoegen waar ze zelf aan verdienen, valt niet op want het is zo fijn anoniem. Er is geen controle, want zo wilden "we" het allemaal.

En nu legt dat bedrijf eigenhandig de handel stil. Waarom? Omdat ze "de markt" willen beschermen? Omdat ze hun eigen businessmodel willen beschermen? Omdat ze hun eigen investeringen willen beschermen?

Quis custodiet ipsos custodes? Bij bitcoins: niemand. Mt.Gox kan doen wat ze willen. Weinig kans dat iemand ooit inzicht gaat krijgen in hun archieven om vast te stellen dat ze de markt niet beinvloeden. En dat is nou net wat wél kan bij de het zo verfoeide bancaire systeem.

@Pusherman_ hieronder:
Facebook: Mt.Gox Support posted this on Apr 11 23:33
Market Cooldown for 12 hours

Orders will not be accepted for the moment as we need to upgrade our database to accommodate the trading volume. However, you may still cancel your pending and open orders. Trading will resume at 11.00 am JST. Our apologies for the inconvenience caused and thank you for your patience while we work to resolve this issue.
Prima, database upgraden. Maar de gekozen header is "Market Cooldown" en het gebeurt precies wanneer de koers weer vrolijk in aan het storten is. 1+1 zou best eens 2 kunnen zijn, maar we zullen het nooit weten.
http://i45.tinypic.com/oa0zyp.png <-- alweer "cooldown". Dat lijkt dus de belangrijkste reden. Ze zijn dus ook niet eenduidig en transparant in hun communicatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Bundin op 12-04-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
was het niet gewoon zo dat ze hun capaciteit wilden/moesten uitbreiden en daarom de boel even stil moesten leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Tja, er is geen toezicht op wat ze daadwerkelijk doen. Dus wie zal het zeggen?

Blown past falling sands

Pagina: 1 ... 51 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.