Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 21:12
Misschien ligt het aan mijn netwerkverbinding of computer maar ik kan mtgox.com niet meer bereiken. Of even wat ononderbouwde angst te zaaien... Misschien zijn ze wel gehacked.. Of worden ze ge-DDoS''t.. Als dat zo is kun je maar beter al je coins in de verkoop doen

[ Voor 0% gewijzigd door Nimrodx op 11-04-2013 12:07 . Reden: typo ]

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik zie in het Order Book van Btistamp nu een behoorlijke vraag tov het aanbod.Er zijn dus nog steeds mensen die het wel zien zitten voor de 'juiste' prijs. Als mensen aan het paniekdumpen zijn, zou ik eigenlijk meer aanbod verwachten.

Wat ik zelf nog niet helemaal in de smiezen heb is het verschil tussen BTC en LTC.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Nimrodx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:03:
Misschien ligt het aan mijn netwerkverbinding of computer maar ik kan mtgox.com niet meer bereiken. Of even wat ononderbouwde angst te zaaien... Misschien zijn ze wel gehacked.. Of worden ze ge-DDoS''t.. Als dat zo is kun je maar beter als je coins in de verkoop doen
Als er verkooppaniek heerst lijkt het me voor de mensen die bitcoins hebben juist goed als alle exchanges down gaan. Dan kan men wellicht tot bezinning komen en stort het niet helemaal in. Zelfde als de handel stil leggen op de beurzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 21:12
Zoijar schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:07:
[...]

Als er verkooppaniek heerst lijkt het me voor de mensen die bitcoins hebben juist goed als alle exchanges down gaan. Dan kan men wellicht tot bezinning komen en stort het niet helemaal in. Zelfde als de handel stil leggen op de beurzen.
De vorige keer dat mtgox gehacked was, stortte het hele vertrouwen, en daarmee de waarde, van de bitcoins in.

Alle exchanges down halen lijkt me een groot organisatorisch probleem. Voordat je ze allemaal down hebt is het leed denk ik al geschied.

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
Nimrodx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:12:
[...]

De vorige keer dat mtgox gehacked was, stortte het hele vertrouwen, en daarmee de waarde, van de bitcoins in.

Alle exchanges down halen lijkt me een groot organisatorisch probleem. Voordat je ze allemaal down hebt is het leed denk ik al geschied.
raken wij (de mensen die er al een beetje wat vanaf weten) gewoon niet meer zo onder de indruk van een hackje of ddosje meer of minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Pusherman_ schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:13:
[...]

raken wij (de mensen die er al een beetje wat vanaf weten) gewoon niet meer zo onder de indruk van een hackje of ddosje meer of minder?
niet als er geld op het spel staat blijkbaar |:(

het is gewoon kudde gedrag en paniek: "MT.gox word geDDOS'd? hellup, mensen gaan nu proberen te verkopen want dat is eng, niet dat het eng voor mij is, maar omdat anderen verkopen ga ik ook maar verkopen"

en zo krijg je dus panic sales en een makkelijke manier om de markt te manipuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke site kan je het beste gebruiken dat hij automatisch op een bepaald bedrag koopt of verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Nimrodx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:12:
Mwja, ik vind een hack wat ver gaan. Ik denk dat er gewoon veel mensen willen volgen wat de koers doet: veel bezoekers, down.

Bied en laat ligt ver uit elkaar valt me op op bitcoin 24. Weg naar de $100 open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterborst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Op twitter staat nu dat ze inderdaad een DDoS te verwerken hebben en dat er daarvoor nog onderhoud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
iemand dit al gelezen?
dat is nog eens interessant :D

http://bitcointotaal.nl/i...ieme-bitcoin-credit-cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zoijar schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:07:
[...]

Het verschil met handel op beurzen is dat btc geen collateral hebben. Bij aandelen wordt de handel in principe alleen stilgelegd als er onduidelijkheid is over de onderliggende assets van het bedrijf of wanneer er koersgevoelige informatie uitgelekt is die niet algemeen bekend is (informatie-lek bij een bedrijf bijvoorbeeld) waardoor belegger A door voorkennis een voordeel heeft boven belegger B.

Oud maar nog actueel: Stilleggen van beurshandel is hier geen optie - Het Parool (2008). Handel totaal stilleggen zal het vertrouwen geen goed doen trouwens, het is het soort ingrijpen waar de bitcoin-community nou net vies van is. En wie bepaalt dan hoe/wie/wat/wanneer? En wie controleert of het mechanisme niet oneigenlijk gebruikt wordt (zelfverrijking dus). En dan zit je dus met een controle-apparaat dat analoog is aan de aandelenmarkten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Annonieme debit-cards zijn er ook allang....
Alleen nog niet eerder gezien dat je ze met BTC kan laden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Bundin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:26:
En wie bepaalt dan hoe/wie/wat/wanneer?
Degene met de de ddos-botnetwerken ;) Hehe, nee, maar je hebt gelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ben nu toch ook maar is aan de gang gegaan met het hele Bitcoin systeem.

Enkele dingen zijn me nog niet geheel duidelijk: hoe gaan fees in werking? Als ik bijvoobeeld via GUIminer bij BTC Guild (the Netherlands) ga mijnen, waar een 5% fee voor staat, moet ik dit dan aan ze terugbetalen, of gaat dit automatisch?

Zijn er pools die geen fees vragen?

Welke gebruiken jullie?

}:O *kuch noob kuch* }:O

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
rickyy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:33:
[...] Als ik bijvoobeeld via GUIminer bij BTC Guild (the Netherlands) ga mijnen, waar een 5% fee voor staat, moet ik dit dan aan ze terugbetalen, of gaat dit automatisch?

Welke gebruiken jullie?

Zelf gebruik ik Bitminter, daar 2% en gebeurd automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 22:49

tha_crazy

Mafketel

rickyy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:33:
Ben nu toch ook maar is aan de gang gegaan met het hele Bitcoin systeem.

Enkele dingen zijn me nog niet geheel duidelijk: hoe gaan fees in werking? Als ik bijvoobeeld via GUIminer bij BTC Guild (the Netherlands) ga mijnen, waar een 5% fee voor staat, moet ik dit dan aan ze terugbetalen, of gaat dit automatisch?

Zijn er pools die geen fees vragen?

Welke gebruiken jullie?

Deepbit voor proportional mining (2% fee geloof ik)
En ABCPool voor PPS mining, geen fee behalve als je onder de X uitbetaald oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Voor de lach en de traan, vandaag De Speld: http://www.speld.nl/2013/...tstuk-vervangen-bij-toss/ :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
tha_crazy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:43:
[...]

Deepbit voor proportional mining (2% fee geloof ik)
En ABCPool voor PPS mining, geen fee behalve als je onder de X uitbetaald oid.
Bedankt. Moet zelf nog uitzoeken wat dat allemaal betekend, die verschillende soorten mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

rickyy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:51:
[...]

Bedankt. Moet zelf nog uitzoeken wat dat allemaal betekend, die verschillende soorten mining.
PPS = pay per share = per share die je toestuurt krijg je X bedrag
Proportional = iedereen doet mee, en daarna als er een block gevonden is wordt de waarde over het aantal shares per persoon verdeeld.
Dus iemand die 10.000 shares submit krijgt dan meer dan iemand die maar 1.000 shares submit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
peugeot206gt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 22:17:
Ik ruik en gat in de markt, ik kan het niet maar een handige tweaker vast wel!!!!

Men schrijft een soort legaal botnetwerk wat mensen vrijwillig installeren. Vervolgens laat je iedereen op 1 account minen ;) En maak je een loterij voor de mensen in het netwerk! Uiteraard met een marge voor jezelf :P
Er zijn al een hele hoop botnets die minen voor hun owners. Maar daar gaat 100% naar de eigenaar, is ook een stuk rendabeler voor de eigenaar.
/edit:
En ja, een stuk minder legaal. ;)
/edit2:
En dan kom je er achter dat het pagina 1 is waar je op reageerde... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door OverSoft op 11-04-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Zijn er al litecoin miner?:P zijn er al betrouwbare pools gisteren wat gekeken maar uitbetaling van share laat lang op zich wachten :( en met 50 litecoin is toch wel lekker als je ze binnen hebt :)

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke site je het beste kan gebruiken dat hij automatisch op een bepaald bedrag koopt of verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
bitcoin-24.com kan dat :) kan je zelf vaststellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:02:
Weet iemand welke site je het beste kan gebruiken dat hij automatisch op een bepaald bedrag koopt of verkoopt?
Ik gebruik MtGox.
Nu een buy order klaarstaan op 100 euro.
Alleen moet je wel elke order zelf aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wetsteyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:03:
bitcoin-24.com kan dat :) kan je zelf vaststellen ;)
Thanks maar hoe dan?? je kan alleen maar het aantal Bitcoins invullen, niet het bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 08:32
wetsteyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:01:
Zijn er al litecoin miner?:P zijn er al betrouwbare pools gisteren wat gekeken maar uitbetaling van share laat lang op zich wachten :( en met 50 litecoin is toch wel lekker als je ze binnen hebt :)
Om eerlijk te zijn heb ik niet helemaal door wat je nu precies wilt weten, maar hierbij antwoorden op wat ik denk dat je vraagt.

- Ja, met Pooler cpu miner of GUIminer-scrypt kun je litecoin minen.
- Er zijn vele Litecoin pools ik heb ervaring met suprnova.cc al had hij wel een paar keer dat de server eruit lag, mine nu op give-me-ltc.com. Heb van suprnova binnen korte tijd mijn Litecoins uitbetaalt gekregen. Bij give-me-ltc moet je bij handmatig payout 0.1 LTC fee betalen en automatic payout is pas mogelijk vanaf 1 LTC, daar ben ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
net geprobeerd bij litebonk na 2 uur had ik Estimated Per Payout
1.72357525 LTC maar wanneer krijg je ze dan in je acc, want bij Coinotron betaalde je teveel fee vond ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07 12:38
Het grootste probleem van Bitcoin lijkt mij toch het ontbreken van een intrinsieke waarde. De enige intrinsieke waarde die ik kan bespeuren is dat het in sommige gevallen handig is om mee te betalen. Verder heeft elke succesvol medium om mee te ruilen een intrinsieke waarde gehad: voedsel, zilver en goud.

Zelfs de Euro's en de Dollars vertegenwoordigen een intrinsieke waarde, omdat een overheid en haar burgers garant staan voor het terugbetalen van de waarde met producten en diensten. Dat door het falen van politici en centrale bankiers deze waarde wordt ondermijnd/verminderd doet hier niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:09:
[...]

Thanks maar hoe dan?? je kan alleen maar het aantal Bitcoins invullen, niet het bedrag?
Niet instant buy of sell doen! (!)

In plaats daarvan een "order" plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
danilson schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:19:
Het grootste probleem van Bitcoin lijkt mij toch het ontbreken van een intrinsieke waarde. De enige intrinsieke waarde die ik kan bespeuren is dat het in sommige gevallen handig is om mee te betalen. Verder heeft elke succesvol medium om mee te ruilen een intrinsieke waarde gehad: voedsel, zilver en goud.

Zelfs de Euro's en de Dollars vertegenwoordigen een intrinsieke waarde, omdat een overheid en haar burgers garant staan voor het terugbetalen van de waarde met producten en diensten. Dat door het falen van politici en centrale bankiers deze waarde wordt ondermijnd/verminderd doet hier niets aan af.
Dat doet er JUIST aan af. Dat is precies de reden waarom er blijkbaar behoefte is aan virtuele munt die puur en alleen door de markt gereguleerd wordt en niet door een centraal orgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 08:32
wetsteyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:16:
net geprobeerd bij litebonk na 2 uur had ik Estimated Per Payout
1.72357525 LTC maar wanneer krijg je ze dan in je acc, want bij Coinotron betaalde je teveel fee vond ik :)
Neem aan dat die info wel op hun site te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:02:
Op Bitstamp kan dat ook.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

danilson schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:19:
zilver en goud hebben net zo weinig intrinsieke waarde als BTC
ja, goud heeft wat electrische eigenschappen maar zoveel heb je er niet van nodig
zilver heeft (afaik) helemaal geen unieke eigenschappen/nut naast "ooh, shiny!"

goud en zilver vind ik nuttelozer dan BTC; wanneer is de laatste keer dat je iets hebt gekocht met goud/zilver? of de laatste keer dat *iemand* iets heeft gekocht met goud/zilver
afaik zijn er geen plaatsen waar je dingen kan kopen met goud/zilver, wat dat betreft heeft BTC toch wel een streepje voor

er zijn mensen die designer kleding waardevol vinden en daar grof geld voor neerleggen, ik vind dat onzin en voor mij is dat soort kleding dus gewoon waardeloos
dingen hebben waarde omdat mensen er waarde aan héchten, niet omdat het van zichzelf zo waardevol is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 22:54
Moet je bij elke bitcoin provider registreren netals bij mt.gox?
Of zijn er platforms die sneller te benaderen zijn?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
godofal schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:34:
[...]

ja, goud heeft wat electrische eigenschappen maar zoveel heb je er niet van nodig

goud en zilver vind ik nuttelozer dan BTC; wanneer is de laatste keer dat je iets hebt gekocht met goud/zilver? of de laatste keer dat *iemand* iets heeft gekocht met goud/zilver
afaik zijn er geen plaatsen waar je dingen kan kopen met goud/zilver, wat dat betreft heeft BTC toch wel een streepje voor

er zijn mensen die designer kleding waardevol vinden en daar grof geld voor neerleggen, ik vind dat onzin en voor mij is dat soort kleding dus gewoon waardeloos
dingen hebben waarde omdat mensen er waarde aan héchten, niet omdat het van zichzelf zo waardevol is
AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:56
Goud en zilver worden natuurlijk gebruikt om de waarde van (chartaal) geld te dekken. En ja er is in de laatste deccenia veel geld bij gekomen maar daar voor is ook goud en zilver ontgonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

[...]

De vergelijking met goud en zilver die je daar trekt is niet helemaal juist. Goud en zilver hebben nog een praktisch nut namelijk : het kan worden verwerkt in sieraden en electronica.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitcoin-24 is het niet nodig, kan je direct sepa doen, maar is vaak down volgens mij.. maar ja, mtgox nu ook :)
DelinQ schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:35:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:22
DelinQ schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:35:

Bitstamp, met SEPA overboeking kon ik binnen 24 uur kopen, volgens mij geen verificatie, geen wachtrij voor account, en het bleef redelijk draaien in de storm van het afgelopen etmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
MrAcid schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:27:
[...]

Dat doet er JUIST aan af. Dat is precies de reden waarom er blijkbaar behoefte is aan virtuele munt die puur en alleen door de markt gereguleerd wordt en niet door een centraal orgaan.
Volgens mij overschat je deze behoefte en als deze behoefte er al is dan verklaart deze behoefte de huidige waarde niet. Ik zie vooralsnog vooral mensen die Bitcoins kopen, omdat het in waarde stijgt (steeg, volgens mij zijn we inmiddels met een crash bezig). Het is puur speculatie. Verder is de intrinsieke waarde miniem.

De enige intrinsieke waarde die Bitcoin heeft is dat ik snel en goedkoop geld kan verzenden, maar dat verklaart de huidige enorme waarde niet. De huidige waarde is alleen te verklaren door speculatie. Bitcoin wordt gebruikt als opslag van waarde (store of value), maar heeft hier de intrinsieke waarde niet voor.

Bitcoin heeft wel waarde om geld te versturen naar de andere kan van de wereld. Ik wissel mijn euro's in voor Bitcoins, ik stuur ze naar Australië waar iemand deze Bitcoins omruilt voor Australische dollars. De waarde van Bitcoins zal dan logischerwijs bepaald worden naar de gemiddelde vraag die er naar Bitcoins is, afhankelijk van het aantal transacties op een gemiddeld moment en de tijdsduur van de transactie van de ene valuta (met intrinsieke waarde) naar de andere valuta met intrinsieke waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Apie! schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:36:
[...]

De vergelijking met goud en zilver die je daar trekt is niet helemaal juist. Goud en zilver hebben nog een praktisch nut namelijk : het kan worden verwerkt in sieraden en electronica.
wat is het praktisch nut van sieraden dan? behalve laten zien dat je rijk bent heeft het 0,0 nut

beiden heb ik wel gedekt: goud is bruikbaar in electronica maar is niet veel van nodig (grammetje voor een enorm PCB is genoeg) en zilver heeft geen nut behalve "ooh shiny!"
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:38

fynrd1

Fooled by Randomness

Peekster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:36:
Goud en zilver worden natuurlijk gebruikt om de waarde van (chartaal) geld te dekken. En ja er is in de laatste deccenia veel geld bij gekomen maar daar voor is ook goud en zilver ontgonnen.
Tot zover ik weet, is een munt als de $ niet meer gedekt door goud oid. Maar staat het geheel op zichzelf en ik meen ook ooit gelezen te hebben dat de Renminbi gedeeltelijk de waarde dekt.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Peekster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:36:
Goud en zilver worden natuurlijk gebruikt om de waarde van (chartaal) geld te dekken.
Nee-hee. Ons geld is volledig fiduciair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
Zilver wordt zeer veel toegepast in zonnecellen in grote hoeveelheden om de losgeschoten elektronen in banen te geleiden.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:00
Aanvraag gedaan om de link naar Tweakers Bitcoin chat.
Als topic warning te zetten, zo ziet iedereen de url. Op het forum de nuttige berichten. De chat voor nuttige/bitcoin chat dingen.
Ondertussen schommelt de bitcoin nog wat. Ik hoop op een dikke plus :)

Url aanklikken en je zit er in, wil je je nickname achteraf nog veranderen. Gebruik dan /nick hierjenickname.

http://irc.tweakers.net/bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Zoijar schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:43:
[...]

Nee-hee. Ons geld is volledig fiduciair.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

Omdat het zijn waarde niet ontleent aan het materiaal waar het van gemaakt is, maar aan het vertrouwen dat mensen er in hebben dat ze er iets mee kunnen kopen. Of mag ik bij jou een stapel van 100 A4-tjes inwisselen voor 100 biljetten van 500 euro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertus17
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 22:54
Is er al een website waar je kan betalen met paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
albertus17 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:55:
Is er al een website waar je kan betalen met paypal?
Dacht het niet, paypal / bitcoin gaan niet lekker samen. Paypal vind bitcoin niet zo leuk. En aangezien het toch iets 'digitaals' is verzekerd paypal dit niet. Je kan dus vrolijk bitcoins kopen en daarna je betaalde euro's terug claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Omdat dat zo is. Veel meer kan ik er niet van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
SPT schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:54:
[...]

Omdat het zijn waarde niet ontleent aan het materiaal waar het van gemaakt is, maar aan het vertrouwen dat mensen er in hebben dat ze er iets mee kunnen kopen. Of mag ik bij jou een stapel van 100 A4-tjes inwisselen voor 100 biljetten van 500 euro? :)
Excuus. De discussie ging over de intrinsieke waarde. De -nominale- waarde wordt gedekt door goud. Klein verschil. Maar wel waar. En uiteraard is (chartaal) geld niet volledig fiduciair. Een land met grote goudreserves kan de nominale waarde van zijn geld veel beter dekken dan een land met weinig goudreserves.

Anders zou goud natuurlijk nooit zo veel waard zijn. Als de waarde puur wordt bepaald door de schaarste icm met de toepassingen ( wat kun je er van maken ) dan was zuurstof veel waardevoller dan goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

[...]

Het verschil is wel de manier waarop de ruilmiddelen verkregen worden.

In het algemeen is er bij het verdienen van een ruilmiddel spraken van toegevoegde waarde. Er worden productie middelen ingezet om producten te maken, daarvoor krijg je een ruilmiddel wat je weer kan inruilen voor andere producten die aan jouw behoeften voldoen. Het aantal ruilmiddelen wat je krijgt is gebaseerd op de schaarste van de productiefactoren die je hebt en de kosten van een product zijn gebaseerd op de schaarste van de productiefactoren die zijn gebruikt voor dat product. Hierdoor ontstaat het basisprincipe van schaarste en de economische kringloop.

We zeggen bijvoorbeeld dat de waarde van ons algemeen geld op basis van edelmetalen is, maar eigenlijk is de waarde van onze valuta puur gebaseerd op vertrouwen in dit systeem van productiefactoren en ruilhandel.

Bij bitcoins is dit echter niet het geval, dat is het achilleshiel van de valuta. Je zet computers in om oneindig te rekenen, maar er worden productiefactoren ingezet om eigenlijk niets te maken. Er vind geen toegevoegde waarde plaats, dus als iedereen enkel nog maar bitcoins zou minen zou er geen economie meer bestaan. De enige manier dat bitcoins enige toegevoegde waarde kunnen krijgen is door de vraag naar de valuta van speculerende valutahandelaren en ondergrondse praktijken op het darknet. Zonder deze vraag zou de valuta überhaupt geen waarde hebben, en zodoende zou de hele valuta wegvallen.

[ Voor 13% gewijzigd door Fox op 11-04-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
SniperFox schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:00:
[...]
Bij bitcoins is dit echter niet het geval, en dat is het achilleshiel van de valuta. Je zet computers in om oneindig te rekenen, maar er worden productiefactoren ingezet om eigenlijk niets te maken. Er vind geen toegevoegde waarde plaats, dus als iedereen enkel nog maar bitcoins zou minen zou er geen economie meer bestaan. De enige manier dat bitcoins enige toegevoegde waarde krijgt en dus kan door bestaan is door de vraag naar de valuta van speculerende valutahandelaren en ondergrondse praktijken op het darknet. Als deze vraag weg zou vallen zou de hele valuta wegvallen.
Dat is natuurlijk niet de insteek van bitcoins. De insteek is dat er veel meer bedrijven, organisaties, etc bitcoins accepteren als geldig betaalmiddel. Maar zover is die valuta nog niet. Ik zit nu een tijdje te kijken naar http://bitcoin.clarkmoody.com/ en wat ik zie is dat de waarde in een paar uur zo met 50,- kan afnemen. Ik ben wel benieuwd of dat wat gaat afvlakken. Anders zie ik een sombere toekomst voor bitcoins als betaalmiddel.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danilson
[...]

Het verschil is wel de manier waarop de ruilmiddelen verkregen worden.

In het algemeen is er bij het verdienen van een ruilmiddel spraken van toegevoegde waarde. Er worden productie middelen ingezet om producten te maken, daarvoor krijg je een ruilmiddel wat je weer kan inruilen voor andere producten die aan jouw behoeften voldoen. Het aantal ruilmiddelen wat je krijgt is gebaseerd op de schaarste van de productiefactoren die je hebt en de kosten van een product zijn gebaseerd op de schaarste van de productiefactoren die zijn gebruikt voor dat product. Hierdoor ontstaat het basisprincipe van schaarste en de economische kringloop.

Bij bitcoins is dit echter niet het geval, en dat is het achilleshiel van de valuta. Je zet computers in om oneindig te rekenen, maar er worden productiefactoren ingezet om eigenlijk niets te maken. Er vind geen toegevoegde waarde plaats, dus als iedereen enkel nog maar bitcoins zou minen zou er geen economie meer bestaan. De enige manier dat bitcoins enige toegevoegde waarde krijgt en dus kan door bestaan is door de vraag naar de valuta van speculerende valutahandelaren en ondergrondse praktijken op het darknet. Als deze vraag weg zou vallen zou de hele valuta wegvallen.
Hier ben ik het groottendeels mee eens. De waarde van Bitcoin wordt inderdaad overschat. Het heeft nu nog nieuwwaarde. Het trekt mensen aan, omdat het een mooi concept is, maar net zoals met speelgoed ben je een keer uitgespeeld. Zeker als de bubbel ten einde is hebben mensen dalijk hun buik vol van Bitcoins.

Bitcoins hebben echter wel (een kleine) intrinsieke waarde. Ik kan geld naar Australië sturen door mijn Euro's in te wisselen in Bitcoins. Zo zijn er meer gevallen waarbij het handiger is om je geld met Bitcoins te versturen dan op de traditionele manier. Door deze vraag die naar Bitcoins ontstaat heeft Bitcoins een bepaalde intrinsieke waarde. Dat neemt niet weg dat de huidige waarde puur is gebaseerd op een speculatieve bubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertus17
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 22:54
Iemand ervaring met http://theinstantexchange.com/ ? daar kan je paypal > bitcoins kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

Peekster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:59:
[...]

Excuus. De discussie ging over de intrinsieke waarde. De -nominale- waarde wordt gedekt door goud. Klein verschil. Maar wel waar. En uiteraard is (chartaal) geld niet volledig fiduciair. Een land met grote goudreserves kan de nominale waarde van zijn geld veel beter dekken dan een land met weinig goudreserves.

Anders zou goud natuurlijk nooit zo veel waard zijn. Als de waarde puur wordt bepaald door de schaarste icm met de toepassingen ( wat kun je er van maken ) dan was zuurstof veel waardevoller dan goud.
De zaken die jij mbt. de fiduciariteit noemt hebben juist te maken met het vertrouwen dat mensen in de centrale bank hebben. Een verstandig monetair beleid in combinatie met een aanzienlijke goud- en devisenvoorraad stelt de cb in staat om de interne en externe waarde van de munt in stand te houden. Dat is dus precies wat fiduciair geld is.

Jouw opmerking/vraag over waarom goud zoveel waard is kan ik niet beantwoorden (de opmerking over zuurstof, wat totaal niet schaars is, even negerende), ik verbaas me er ook altijd over. Het heeft nauwelijks intrinsieke gebruikswaarde, en netzoals de hoge waarde van de Bitcoin zou je de hoge waarde van het goud dan ook als een bubbel kunnen zien. Blijkbaar is historisch gezien de gedachte ontstaan dat goud nu eenmaal heel veel waard is, maar het zou me niets verbazen als dat ooit gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 12:32
Bij bitcoins is dit echter niet het geval, dat is het achilleshiel van de valuta. Je zet computers in om oneindig te rekenen, maar er worden productiefactoren ingezet om eigenlijk niets te maken.
Inherent aan het ontwerp van Bitcoins zijn ze eindig. Minen houdt al snel op, want er bestaan er simpelweg maar 21 miljoen. Dus die vlieger gaat niet helemaal op en is het beter te vergelijken met goud of andere eindige grondstof die men gebruikt als ruilmiddel.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 23-09 18:19
albertus17 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:11:
Iemand ervaring met http://theinstantexchange.com/ ? daar kan je paypal > bitcoins kopen
Toen ik gisteren probeerde kon er maximaal 0.01$ omgewisseld worden en werd mij verzocht later opnieuw te proberen :+

Nu nog blijkbaar:
We can receive no more than 0.01 PayPal. Please try later. Thank you.

[ Voor 14% gewijzigd door azerty op 11-04-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

gertvdijk schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:13:
[...]

Inherent aan het ontwerp van Bitcoins zijn ze eindig. Minen houdt al snel op, want er bestaan er simpelweg maar 21 miljoen. Dus die vlieger gaat niet helemaal op en is het beter te vergelijken met goud of andere eindige grondstof die men gebruikt als ruilmiddel.
euh, nee.. door de manier waarop de kunstmatige schaarste werkt, zijn ze pas in 2140 op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Peekster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:59:
Excuus. De discussie ging over de intrinsieke waarde. De -nominale- waarde wordt gedekt door goud. Klein verschil. Maar wel waar.
Nee, fiatgeld wordt door niks gedekt, behalve vertrouwen. Sinds ongeveer 15 augustus 1971. (en zie SPT boven over vertrouwen)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoijar op 11-04-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:57
AlexanderB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:15:
[...]

euh, nee.. door de manier waarop de kunstmatige schaarste werkt, zijn ze pas in 2140 op..
Misschien is zijn definitie van 'snel' anders dan die van jou? ;)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Ik heb even een snelle berekening gedaan:

Ik heb een GTX460, en ik ben erachter gekomen dat dit niet de ideale (zacht uitgedrukt) kaart is om te minen. Volgens deze tabel: https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison kan bijvoorbeeld een 7870XT ongeveer 7x zoveel minen als mijn GTX460. (485Mh/s t.o.v. 71Mh/s).

Met een java programmaatje (http://bitminter.com/test) wordt voor mij uitgerekend dat ik met een GTX460 die dus 70Mh/s doet, 0.0047 bitcoins per dag kan genereren. Dit komt neer op (bij gemiddelde valuta van 131 euro per bitcoin) op zo'n 0,62 cent per dag.

Aangezien een 7870 dus 7 keer zoveel Mh/s kan produceren betekend dit dus dat deze kaart mits hij 24/7 draait €4.30.- ofwel ongeveer 120 euro per maand kan minen.

Ik heb even een aantal voorbeeld kaarten en waardes genomen, maar klopt deze berekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Ja, dat klopt wel aardig.. (tenzij de bitcoin-koers weer terugvalt naar $20, dan verdien je een stuk minder..)

Heb zelf mn HD5870 op 405~410 Mhash draaien, verwacht per maand zo'n 0.75~0.8 bitcoin..
Mevius schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:16:
[...]

Misschien is zijn definitie van 'snel' anders dan die van jou? ;)
Dat zou natuurlijk kunnen, ik las het als "We zijn nu 4 jaar bezig en hebben al de helft, over 4 jaar is de bitcoin uitgestoreven" Maar daar zijn dus maatregelen tegen genomen.. :) Of ze economisch gezien werken of niet is de volgende vraag.. :)

[ Voor 52% gewijzigd door AlexanderB op 11-04-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
rickyy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:18:
Ik heb even een snelle berekening gedaan:
...............
Aangezien een 7870 dus 7 keer zoveel Mh/s kan produceren betekend dit dus dat deze kaart mits hij 24/7 draait €4.30.- ofwel ongeveer 120 euro per maand kan minen.
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator

Hier kan je snel berekenen wat je verdiend met de huidige koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Dacuuu schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:24:
[...]

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator

Hier kan je snel berekenen wat je verdiend met de huidige koers.
Nou ik zat er toch minder dan 10 naast! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

AlexanderB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:20:
Heb zelf mn HD5870 op 405~410 Mhash draaien, verwacht per maand zo'n 0.75~0.8 bitcoin..
Wat zijn je clocksnelheden van je kaart en welke flags geef je je miner mee? Ik heb ook een 5870 en doe vrijwel altijd maar 360Mhash (met de flags -v -w 128)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:14

FlyEragon

Alien Monkeys

rickyy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:18:
...
...
Neem ook elektra verbruik mee in je berekeningen, als je pc namelijk 500watt zou trekken tijdens minen, betaal je toch al snel 100 euro per maand voor je pc aan stroom.

edit: Heb ergens dit gevonden :
System Wattage with GPU (7870) in FULL Stress = 274W, dus dan zou je ongeveer 50 euro meerverbruik op elektra hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door FlyEragon op 11-04-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
AlexanderB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:15:
Ik snap wat je bedoelt te zeggen, maar zo werkt dat toch ook met goud? Als we veel middelen (energie) in zouden zetten kunnen we ook meer goud delven. Praktisch is het echter eindig.

Ik begrijp niet hoe de kunstmatige schaarste hier anders werkt dan de schaarste die je hebt met werkelijke grondstoffen.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Salmon schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:29:
[...]

Wat zijn je clocksnelheden van je kaart en welke flags geef je je miner mee? Ik heb ook een 5870 en doe vrijwel altijd maar 360Mhash (met de flags -v -w 128)
975 op de core (1000 was niet helemaal stabiel), 1000 op geheugen (iets teruggeclocked van stock 1200, doet vrijwel niks voor de score), en als flags -v -w 128 -f 2

Schijnt nog beter te kunnen, zit in de chat iemand die 420 haalt met 930 op de core, zal eens vragen naar z'n flags..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:39
De verschillen tussen de verschillende exchanges zijn wel echt fors soms zeg. Vooral bitcoin-24 zit erg hoog ivm de anderen op't moment. Zomaar 10 dollar per BTC op hetzelfde moment. Soms nog meer. Kan misschien door de lag komen? Maar het valt me toch steeds op. Zijn er mensen die hier wat mee doen? Of zie ik dat te simpel?

Nu schommelt de koers ook wel erg heftig natuurlijk, maar is wel grappig om te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

gertvdijk schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:34:
[...]

Ik snap wat je bedoelt te zeggen, maar zo werkt dat toch ook met goud? Als we veel middelen (energie) in zouden zetten kunnen we ook meer goud delven. Praktisch is het echter eindig.

Ik begrijp niet hoe de kunstmatige schaarste hier anders werkt dan de schaarste die je hebt met werkelijke grondstoffen.
Het aantal bitcoins per uur/dag/maand/jaar wat vrijkomt staat vantevoren vast, ongeacht hoeveel mensen er minen.. (en dus als mensen stoppen met minen, verdient de rest makkelijker..)
Bij goud is het andersom, als je duurdere en meer apparatuur koopt, en grotere gaten maakt, krijg je meer goud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

AlexanderB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:35:
[...]

975 op de core (1000 was niet helemaal stabiel), 1000 op geheugen (iets teruggeclocked van stock 1200, doet vrijwel niks voor de score), en als flags -v -w 128 -f 2

Schijnt nog beter te kunnen, zit in de chat iemand die 420 haalt met 930 op de core, zal eens vragen naar z'n flags..
Thanks for the info, heb ff dezelfde flags erin gezet en doe nu 370 ongeveer, maar dan met 850 core en 1250 geheugen. Vanavond ff nog wat OC proberen.

Ben benieuwd hoe je 420 ermee zou halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Zoals ik al zei, schroef de core iets op, en de snelheid knalt omhoog, ff fancontrol beetje aanpassen dat de kaart niet te heet word..
Geheugen doet vrijwel niks voor de snelheid, word amper gebruikt, dus heb ik iets teruggeclocked..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Salmon schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:42:
[...]

Thanks for the info, heb ff dezelfde flags erin gezet en doe nu 370 ongeveer, maar dan met 850 core en 1250 geheugen. Vanavond ff nog wat OC proberen.

Ben benieuwd hoe je 420 ermee zou halen :)
Gebruik eens cgminer, die haalt standaard het max wel uit de kaart, Je kunt er zelfs iets hoger mee clocken dan gewoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
AlexanderB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:46:
Zoals ik al zei, schroef de core iets op, en de snelheid knalt omhoog, ff fancontrol beetje aanpassen dat de kaart niet te heet word..
Geheugen doet vrijwel niks voor de snelheid, word amper gebruikt, dus heb ik iets teruggeclocked..
Deed ik ook bij mijne oude pc'tje met een 4650 erin. Hij haalde netjes 110 kh (ltc's) voordat de gpu het elke keer begaf. Niet te warm ofzo.

Is een beetje aan zijn eind dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
Vraagje, als je met bitcoins betaald aan iemand die geen account op jou platform heeft. Zitten er dan kosten aan verbonden? Zowel voor de versturende als de ontvangende partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
AlexanderB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:40:
Het aantal bitcoins per uur/dag/maand/jaar wat vrijkomt staat vantevoren vast [...]
Bij goud is het andersom, als je duurdere en meer apparatuur koopt, en grotere gaten maakt, krijg je meer goud..
Interessant en fundamenteel verschil dat ik over het hoofd heb gezien inderdaad.

To compensate for increasing hardware speed and varying interest in running nodes over time, the proof-of-work difficulty is determined by a moving average targeting an average number of blocks per hour. If they're generated too fast, the difficulty increases.
There is a steady supply of new bitcoins, mathematically set at 150 bitcoins/hour up to 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Hmmm, uit deze tabel https://en.bitcoin.it/wik...rison#cite_note-avalon-20 komen ook speciale systeempjes die gigantische getallen in verhouding tot videokaarten kunnen oncijferen

Zoals deze: https://products.butterfl...5-gh-s-bitcoin-miner.html welke 5000Mh/s kan doen. Kan je deze ook gewoon op bijvoorbeeld GUIminder of een andere minder los laten, of werkt dat anders met zo'n appart systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Behalve dat die ASIC dingen van Butterflylabs Vapourware zijn.. Ze beloven al meer dan een jaar dat het "volgende maand" klaar is, en ze nemen wel pre-orders aan, maar leveren dus (tot nu toe) niks aan de klanten, behalve foto's van doosjes met een LED, en loze beloftes..

Avalon bestaat wel, maar is 1: duur (was zo'n 15.000 dollar) en 2: zijn er maar een beperkt aantal van gemaakt, en niemand weet of er nog meer komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Hier iemand die litecoins mined met een 7870?
Ik kom niet boven de 330 KH/s uit.

Hij zou zo rond de 400 moeten kunnen halen...

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn 7870XT (@1075) ook niet boven de 340, geen idee waar het door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Leuke missie voor het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
  • Laatst online: 24-06-2024
Extera schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:14:
Hier iemand die litecoins mined met een 7870?
Ik kom niet boven de 330 KH/s uit.

Hij zou zo rond de 400 moeten kunnen halen...
Ik kan je niet verder helpen helaas, maar misschien is het handig om je settings, miner, os en driver te posten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Zojuist voor bijna 2 miljoen dollar aan bitcoins van eigenaar gewisseld in amper een minuut. Ik kan niet anders dan concluderen dat er 'krachten groter dan wijzelf' aan het werk zijn. Niet een markt voor de tweaker dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Tukkertje-RaH schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:37:
Zojuist voor bijna 2 miljoen dollar aan bitcoins van eigenaar gewisseld in amper een minuut. Ik kan niet anders dan concluderen dat er 'krachten groter dan wijzelf' aan het werk zijn. Niet een markt voor de tweaker dus!
Hoeveel denk je dat die "boefjes" hebben die overal een percentage van af snoepen? Als die het een beetje goed doen hoeven die nooit meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
op de grote exchanges worden nu grote partijen voor lage prijzen gedumpt... de markt wordt echt gedrukt nu...
hoe lang houdt dit nog aan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Laatst online: 14:53
Rudy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:23:
[...]

Ik kan je niet verder helpen helaas, maar misschien is het handig om je settings, miner, os en driver te posten oid?
Ik haalde ook mindere snelheden met de 13.1 driver. Probeer maar eens 13.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Vrees dat het zo ook weer ff hard omlaag gaat, blijft erg volatiel en er is weinig vertrouwen aan de grote schommelingen te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
staan bijna 300 stuks voor €90 klaar in de verkoop bij bitcoin-24 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

volgens mij was dat markus

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tukkertje-RaH schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:37:
Hetzelfde wat je dus vaak ziet op de beurs met aandelen. Grote partijen proberen d.m.v. grote aankoop/verkoop orders de koers te beïnvloeden.

Als 'simpele' consument vis je toch altijd achter het net en loop je meestal achter de feiten aan m.b.t. koers en koers bepalend nieuws.
Alleen de rijken worden rijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
Dat zijn weer 15 bitcoins rijker 0.0 wat een paniek zaaiers :S, wel leuk om te lezen op Bitcoin-24 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Mt.Gox heeft het plaatsen van orders stil gelegd! Morgen kunnen we weer.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/oa0zyp.png

[ Voor 28% gewijzigd door Trent900 op 11-04-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Viper® schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:12:
[...]

Hetzelfde wat je dus vaak ziet op de beurs met aandelen. Grote partijen proberen d.m.v. grote aankoop/verkoop orders de koers te beïnvloeden.

Als 'simpele' consument vis je toch altijd achter het net en loop je meestal achter de feiten aan m.b.t. koers en koers bepalend nieuws.
Alleen de rijken worden rijker :P
Sterker nog, 60% van het volume of onderhand al meer bestaat uit HFT. Gigantische parken nabij New Jersey die de handel automatiseren op de microseconde. De spread op alle btc exchanges is trouwens belachelijk hoog, hierin handelen is bijna dom te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Trent900 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:25:

[afbeelding]
Ah, bitcoin ontdekt marktregulatie :) Toch wel nodig? ;) Hoe ironisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 01:15
Nu zit ik toch wel erg te twijfelen wat ik zal doen. De paar BTC die ik nog in mijn bezit heb, heb ik aangeschaft voor 90 EUR / BTC. Daar zit de koers nu al onder. Ik kan wachten en hopen dat de koers weer zal stijgen of ik verkoop ze nu. Dan speel ik nagenoeg quitte en dan kan ik op het dieptepunt van de koers misschien weer wat BTC kopen... Lastig, lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Trent900 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:25:

[afbeelding]
Dit gebeurt ook bij beurs koersen
Het is mogelijk dat in geval van grote koersschommelingen
of technische problemen de handel op de beurs wordt stilgelegd. Ook wanneer een aandeel intraday procentueel te sterk stijgt of daalt, treedt een freeze op.
Dit om vrije koersval tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Viper® schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:37:
[...]

Dit gebeurt ook bij beurs koersen

[...]

Dit om vrije koersval tegen te gaan.
Gaat natuurlijk niet geheel werken als hetzelfde product op diverse andere exchanges wordt gehandeld. Bij BitStamp zakt hij nu bijna door de 100$ grens heen, terwijl hij op Mt.Gox zogezegd nog op 120$ staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
btc-e.com ook down. De rest zal volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kan iemand me vertellen hoe ik nu litecoins aan het opbouwen ben op suprnova.cc.

Ik zie dit links
Your Current Hashrate
192 KH/s

Paid Shares [All submitted shares from previous rounds which are already accounted and paid for.]
Your Valid: 0
Invalid: 0

Unpaid Shares [Submitted shares between the last 120 confirms block until now.]
Your Valid: 39
Pool Valid: 239668

Round Shares [Submitted shares since last found block (ie. round shares)]
Pool Valid: 239668

Round Estimate
0.00610219 LTC

Account Balance
0 LTC
Soms als ik opnieuw inlog dan zie ik bij unpaid shares 'your valid' weer lager. Ik snap niet hoe ik nu ltc bij elkaar sprokkel, waar zie ik dat?
Pagina: 1 ... 50 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.