Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.645 views

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:36
armageddon_2k1 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:50:
Fijn dat dit eens gebeurt. Je moet wel heel erg naief zijn geweest om te denken dat het allemaal kosjer was. Hopelijk is dit het einde van dit achterlijke systeem.
Nu ben ik toch wel benieuwd, onderbouw je mening eens? Die koers inderdaad sloeg als een tang op een varken. Maar het systeem opzich, wat hier tevens ook helemaal niet onder lijdt, wat is daar allemaal mis mee volgens jou?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Gwenn84
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03-2021
ff een noob vraag maar is een api key hetzelfde als een bitcoinadres?

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 18:10
Nee. Een API is vaak een systeem om informatie uit een bepalde dienst te halen. API van mtgox wordt bijvoorbeeld gebruikt voor al die sites met statistieken hier.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Gwenn84 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:39:
ff een noob vraag maar is een api key hetzelfde als een bitcoinadres?
Nee, Meestal zie je een api key op een website, dit bedoel je he? Dat is gewoon een api key, daar kunnen programma's gebruik van maken. Dit is niet het zelfde als je bitcoin wallet adres.

• Gwenn84
o ok, maar stel dat ik bitcoin wil gebruiken om een bitcoin te kopen hoe krijg ik die dan bijvoorbeeld bij tbc-e?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waar halen jullie nog wel koersen vandaan? Alles is down...

• Adanteh
Hoe bedoel je bitcoin wil gebruiken om bitcoin te kopen?....

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 17:37

Sneek

Tweaker

• Gwenn84
euhh, ik bedoel, ik koop een bitcoin met bitonic dan moet ik een bitcoinadres invoeren.. hoe kom ik aan dat bitcoinadres en hoe krijg ik die bitcoin dan vervolgens op tbc-e

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:13:
Het is grappig dat men Goud gelijk probeert te stellen aan Bitcoins. Maar laadt een ruimteschip vol met goud en een vol met bitcoins, vlieg naar een andere bewoonde planeet met intelligent leven ergens.

Kijk daar waar je verder mee komt, zeldzame materialen of met een stel vage random hashes.
Je weet dat euro's, dollars, enz. ook voor 99.9% alleen maar uit bits op een server bestaan? Dus net zo virtueel als bitcoins? En "een stel vage random hashes", je onderschat de kracht van informatie als fundament (in plaats van "metaal").

Uiteraard heb je geen drol aan die hashes op zich, net zoals je ook niet bijster veel hebt aan goud op zich (je kunt het niet eten of jezelf ermee verwarmen ofzo). Maar de constructie eromheen die voorziet in een briljant, ingenieus betalingssysteem met vele voordelen (en wat qua technologie aanluist bij het "informatie-tijdperk" waarin we leven), dat maakt het waardevol.

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:42:
Waar halen jullie nog wel koersen vandaan? Alles is down...
Deze werkt nog prima :
http://bitcoin.clarkmoody.com/

• Adanteh
.... Je bitcoin adres zal een wallet zijn. Daar kan je een adres maken. Dat is je adres waar je hem naar toe wil sturen. Vervolgens verstuur je die bitcoin dan naar een bepaald adres van btc-e, die ze aan jou wallet toevoegd.

• Jace / TBL

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
Gwenn84 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:44:
euhh, ik bedoel, ik koop een bitcoin met bitonic dan moet ik een bitcoinadres invoeren.. hoe kom ik aan dat bitcoinadres en hoe krijg ik die bitcoin dan vervolgens op tbc-e
"Hoe kom ik aan dat bitcoinadres".....
Ik denk dat jij je er eerst veel meer in moet verdiepen voordat je geld erin gaat stoppen, het lijkt me niet dat jij langer dan een minuut naar informatie hebt gezocht of zelf wat geprobeerd...

Bambu Lab P1S Combo

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 10:23

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

tbc-e... gezellig, tuberculose.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• wesleytjuh
8 min lag momenteel, dus daar zal clarkmoody ook last van hebben.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Jace / TBL
Gwenn84 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:44:
Tip:
1. even inlezen over bitcoin
2. even experimenteren met ten hoogste 0.01 BTC totdat je snapt hoe het werkt
3. dan pas echt geld erin stoppen

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bitcoin-24 lijkt geen lag te hebben, Eurokoers is daar momenteel alweer €142.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
B-24 is echt een enorme flipperkast. Niet teveel waarde aan hechten op het moment.

• Gwenn84
ja, ik heb een bitcoin en een litecoin wallet.. ik zal er anders morgen nog maar eens naar kijken.

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 17:05

Alien_Inside

-geen-

Een heel kleine die eigenlijk te duur is met fees en te hoge vraagprijzen en nauwelijks aanbod maar hij doet het tenminste altijd... intrsngo. Helemaal geen enkele timeout of lag... doet het gewoon altijd.

-geen-

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:29
Wie kan zijn GUIminer Scrypt screenshot via wemineltc even posten? Kan maar geen verbinding maken en heb t gevoel dat ik iets over t hoofd zie. Thx

..::System Specs::..

• cellcote
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 11:56
Alien_Inside schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:09:
Een heel kleine die eigenlijk te duur is met fees en te hoge vraagprijzen en nauwelijks aanbod maar hij doet het tenminste altijd... intrsngo. Helemaal geen enkele timeout of lag... doet het gewoon altijd.
Ziet er goed uit, maar is invite only. Jammer!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 02:15
Holy sh*t wtf (excuseer mijn taalgebruik)

Ik minde vroeger toen de koers van 16$ tot 1$ zakte, godsamme, dat ding staat 266$ high...
Zeer ongezonde situatie voor zoiets, had nooit gedacht dat die bitcoin dit ging halen.
Toch maar ff de miners weer aanzwenken...

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

Iemand was gewoon aan het "spelen" vanavond. Eerst de koers laten crashen, dan goedkoop inkopen en momenteel wordt de koers weer als een speer omhooggepompt op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0I47020n2t382B43212Z/Schermafbeelding%202013-04-10%20om%2023.01.55.png

Zie http://bitcoin.clarkmoody.com, je ziet het nu gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 10-04-2013 23:16 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Jace / TBL
1. intersango zuigt tegenwoordig (vage bedoening daar, zou me niks verbazen als die binnenkort sluit)
2. koersen zijn absurd, men biedt € 107 of lager, no thanks :D

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:21

iChaos

It's Lupus.

Waar moet je op letten wanneer je kijkt hoeveel de bitcoin waard is? De High of de Low? En wat is momenteel de plek om betrouwbare waarden te kunnen zien die up-to-date zijn?

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 17:07
Las net ook dat de afgelopen dagen er iemand filantropisch bitcoins aan het tippen is geweest op Reddit.

edit:
hier dus:
http://arstechnica.com/bu...f-its-value-in-six-hours/

[ Voor 37% gewijzigd door MonkeySandwich op 10-04-2013 23:18 ]

• cellcote
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 11:56
iChaos schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:15:
Waar moet je op letten wanneer je kijkt hoeveel de bitcoin waard is? De High of de Low? En wat is momenteel de plek om betrouwbare waarden te kunnen zien die up-to-date zijn?
Last Price is een betere indicatie, maar wel opletten dat dit niet net een uitschieter is.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

MonkeySandwich schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:16:
Las net ook dat de afgelopen dagen er iemand filantropisch bitcoins aan het tippen is geweest op Reddit.
en sloot het af met een leuke troll :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou je adviseren om voorlopig weg te blijven van dit soort speculatie. Je moet niet verwachten dat je ff in kan springen en rijk kan worden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• wesleytjuh
Vooral nu is erg kritisch, we zouden best wel eens de top van de bubbel gezien kunnen hebben ;).
Dit zou zomaar eens de beruchte bull trap kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/__Exl9-i4mCs/TK2x1WFyZTI/AAAAAAAAA54/AuHWufQ0qsI/s1600/Anatomy+of+a+bubble+as+in+Financial+Report.JPG

[ Voor 51% gewijzigd door wesleytjuh op 10-04-2013 23:20 ]

Verwijderd

Op http://bitcoincharts.com/markets/ zie je de koers van verschillende exchanges tegelijkertijd. Soms zit er een behoorlijk verschil tussen de verschillende exchanges, dan kun je overwegen goedkoop te kopen de gekochte bitcoins te verzenden naar een exchange met een hoger koers en daar te verkopen.

• godofal
  • Niet online

godofal

wesleytjuh schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:20:
Vooral nu is erg kritisch, we zouden best wel eens de top van de bubbel gezien kunnen hebben ;).
of je ziet het gewoon als een correctie; we staan nog steeds verdomd hoog vergeleken met een paar maanden geleden

bovendien heb je nu éxact dezelfde gedachte als iedereen had toen bitcoins net een all time high met 30 dollar neergezet had :+

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Jace / TBL schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:14:
1. intersango zuigt tegenwoordig (vage bedoening daar, zou me niks verbazen als die binnenkort sluit)
2. koersen zijn absurd, men biedt € 107 of lager, no thanks :D
invite only.. huh heb hem al sinds vorig jaar en niets mee gedaan tot zondag. Een elite club dus :P
koersen zijn absurd inderdaad... echt niet de goedkoopste. Maar toch heb ik tijdens de crash 50% meer aan btc's verdiend omdat het de enige was die stabiel draaide en mensen daardoor terugkomen.

-geen-

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

BtM909 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:18:
[...]

Ik zou je adviseren om voorlopig weg te blijven van dit soort speculatie. Je moet niet verwachten dat je ff in kan springen en rijk kan worden :)
Ik was ook zeker niet van plan om nu in te springen, maar als hij in zou zakken naar ~15 zou ik er wel 2-3 halen, dus dat ga ik de komende tijd even in de gaten houden :)

• Ybox
  • Laatst online: 03-03 16:30
iChaos schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:24:
[...]

Ik was ook zeker niet van plan om nu in te springen, maar als hij in zou zakken naar ~15 zou ik er wel 2-3 halen, dus dat ga ik de komende tijd even in de gaten houden :)
15 euro per bitcoin ... dat zou wel een mega crash zijn en niet echt te verwachten.

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

De kans is uiteraard klein, maar ik ben tot nu toe te laks geweest om een keer in te stappen. Dus als hij nog een keer zou zakken naar lagere bedragen durf ik het wel aan om er 4/5 te kopen voor 15 euro p/stuk, en anders laat ik het voor wat het is :) Zolang de waarde niet inzakt naar een bedrag wat nog leuk is om mee in te stappen met een veilig gevoel kijk ik het nog even aan.

• Lightmanone1984
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11 18:06
Als het op deze manier doorgaat zou het wel eens kunnen betekenen dat dit min of meer het einde van Bitcoin is. Als het zometeen heel laag uitvalt (en dan heb ik het over rond de 2 dollar ofzo) dan is het maken van 1 bitcoin vele malen duurder dan dat het opbrengt. Zie dan nog maar eens of je het wilt maken.

Verwijderd

hij staat al weer op 150 toch?

Verwijderd

Yep ^^

• Ybox
  • Laatst online: 03-03 16:30
En stijgt weer lekker door, mtgox is toch echt nog wel een zwakke schakel in het geheel.

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Lightmanone1984 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:29:
Als het op deze manier doorgaat zou het wel eens kunnen betekenen dat dit min of meer het einde van Bitcoin is. Als het zometeen heel laag uitvalt (en dan heb ik het over rond de 2 dollar ofzo) dan is het maken van 1 bitcoin vele malen duurder dan dat het opbrengt. Zie dan nog maar eens of je het wilt maken.
Hm, dan mag ik in mijn eentje minen met 1 cpu core.
2$ maal 25 iedere tien minuten.
Ik denk dat ik mijn stroomkosten er wel uit haal.

• godofal
  • Niet online

godofal

lees je eerst eens verder in...

ten eerste is het onmogelijk dat bitcoins écht crashed op dit moment: iedereen heeft eigenlijk hoop dat het wat verder zakt zodat ze de boot niet missen als het weer omhoog gaat (zoals net is gebeurd)
dat het naar de 2 dollar zou gaan is dus zo goed als onmogelijk, zeker in de komende week(en)

ten tweede maakt het vrij weinig uit of hij naar de 2 dollar zou gaan: het succes van bitcoins staat of valt *niet* met de koers

ten derde maakt het ook niet uit dat het duurder is om een bitcoin te minen dan te verkopen, om meerdere redenen:
er zullen altijd mensen blijven die gewoon doorminen omdat ze in bitcoins geloven (altruistische redenen)
er zullen ook altijd mensen blijven die doorminen met de hoop dat de koers weer omhoog gaat
en er zullen altijd mensen zijn die geen energiekosten hebben en dus gewoon altijd winst maken
en als laatste zal de difficulty zichzelf aanpassen als er minder miners zijn, waardoor het weer evenveel kost om ze te minen
Ybox schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:33:
[...]
En stijgt weer lekker door, mtgox is toch echt nog wel een zwakke schakel in het geheel.
nee, MT.gox is de meest beláste schakel in het geheeld
íedereen kent MT.gox, iedereen word ernaar verwezen
de afgelopen weken stonden ze constant met meer dan tienduizend(!) in de verificatie wachtrij
de exchanges konden de enorme groei gecombineert met de DDOS aanvallen gewoon niet aan, en niemand kan redelijkerwijs verwachten dat ze dat wél hadden gekunt (want niemand heeft deze groei kunnen voorspellen)

kan iedereen die graag post over wat de koers nou precies doet naar de IRC chat gaan?
het heeft weinig nut om de koers elke minuut hier te posten

• wesleytjuh
En daarom is het systeem best mooi, buiten dat het systeem compleet los van de koers staat, stelt het systeem zich automatisch bij. Minder miners omdat het minder rendabel is? Dan wordt het makkelijker om te minen. Het systeem streeft naar 6 blocks per uur, en zal zich dus aanpassen waar nodig.

• Lightmanone1984
godofal schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:37:
[...]

lees je eerst eens verder in...
Omdat ik nieuw in DIT topic ben, betekend niet dat ik er onbekend mee ben. Dit is duidelijk gevalletje bubbel, wat ik al min of meer 3 weken loop te roepen nu. De blijvende stijgende prijs: 1 april 100 dollar, 10 april (10 dagen!) 266 dollar, dat gaat gewoon niet werken.

Het mag dan juist gedecentraliseert zijn, dat is ook de val hiermee. Toen de DowJones viel in 2008 werd trading tijdelijk stop gezet. Dat is hiermee niet te doen. En natuurlijk kan deze "beurs" crashen. Bitcoins is volledig en totaal op vertrouwen berust. En dat gaat in de 10.000-en getallen. Als er maar een handjevol mensen in geloven, maar niemand wil ze verder niet, dan is het bye bye met je systeem.

Kijk maar eens naar Second Life dollars, niemand wil ze meer terwijl het DE nieuwe manier van geld was. Tulpen, huizenmarkt, dotcom. Om maar een paar te noemen. Maar daar was er altijd wel iets om de trading stop te zetten. Hierin niet. En laten we het even reeel houden, wat zitten we nou eigenlijk te verkopen? Berekeningen op een computer, die letterlijk nergens iets voor doen.
Mooi gebakken lucht _/-\o_

edit: tiepvoutjuh

• wesleytjuh
Als je er bekend mee bent, waarom zeg je dan dat het voor miners niet meer rendabel zou zijn?
Dat is 1 van zijn punten, zodra mensen stoppen met minen wordt de difficulty lager en zal het weer steeds rendabeler worden.

En voor de zoveelste keer, het systeem staat los van de koers, dit is niet de eerste keer dat de koers een flinke klap krijgt. En tuurlijk, een hoop speculators nemen hun verlies en zullen met een negatieve blik naar bitcoin kijken. Maar dat wilt niet zeggen dat het systeem faalt.

Wat is een euro voor jou? Waarom kan je er niet een munt digitaal naast hebben, niet eens als vervanging, maar als betaalmogelijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 10-04-2013 23:53 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Lightmanone1984 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:49:
[...]

Omdat ik nieuw in DIT topic ben, betekend niet dat ik er onbekend mee ben. Dit is duidelijk gevalletje bubbel, wat ik al min of meer 3 weken loop te roepen nu. De blijvende stijgende prijs: 1 april 100 dollar, 10 april (10 dagen!) 266 dollar, dat gaat gewoon niet werken.

Het mag dan juist gedecentraliseert zijn, dat is ook de val hiermee. Toen de DowJones viel in 2008 werd trading tijdelijk stop gezet. Dat is hiermee niet te doen. En natuurlijk kan deze "beurs" crashen. Bitcoins is volledig en totaal op vertrouwen berust. En dat gaat in de 10.000-en getallen. Als er maar een handjevol mensen in geloven, maar niemand wil ze verder niet, dan is het bye bye met je systeem.

Kijk maar eens naar Second Life dollars, niemand wil ze meer terwijl het DE nieuwe manier van geld was. Tulpen, huizenmarkt, dotcom. Om maar een paar te noemen. Maar daar was er altijd wel iets om de trading stop te zetten. Hierin niet. En later we het even reeel houden, wat zitten we nou eigenlijk te verkopen? Berekeningen op een computer, die letterlijk nergens iets voor doen.
Mooi gebakken lucht _/-\o_
je advocateerd de verkeerde kant van bitcoins: speculatie en investering
ik ga het nog een keer zeggen: bitcoins staat of valt niet met een hoge/lage koers
er hoeven geen miljoenen mensen mee te doen, er hoeven er maar een paar mee te doen: een paar klanten en een paar winkels

zolang sites als reddit hun subscripties blijven verkopen, zolang mensen digitaal werk kunnen verkopen voor bitcoins, zolang er minder legale dingen (gokken/silkroad) mee gedaan worden zal bitcoin overleven en bruikbaar blijven

je bent mischien bekend met financiële dingen, met het bitcoin systeem sla je compleet de plank mis

overigens ging 266 dollar idd niet werken, maar dit is geen crash maar een corréctie: 140 dollar is nog steeds *veel* hoger dan een paar maanden geleden
geen enkel andere valuta heeft zo'n stijging gehad in zo'n korte tijd

• Lightmanone1984
wesleytjuh schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:52:
Wat is een euro voor jou? Waarom kan dat niet digitaal?
De euro representeerd goud (over het algemeen). Het papier representeerd een deel ervan. Natuurlijk is de beurs waarde ook op vertrouwen gebasseerd, maar ook al krijg het een flinke klap, jou salaris bestaat uit euro's en daar kun je weer eten van op tafel zetten.

Voor miners zal het op termijn wel weer rendabel zijn, tuurlijk. Maar als niemand ze vervolgens meer wilt, heb je er nog steeds helemaal niets aan.
godofal schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:55:
overigens ging 266 dollar idd niet werken, maar dit is geen crash maar een corréctie: 140 dollar is nog steeds *veel* hoger dan een paar maanden geleden
geen enkel andere valuta heeft zo'n stijging gehad in zo'n korte tijd
En dat is exact waarom binnen een paar weken de beurs nog een keer hard naar onderen gaat en naar onderen blijft.

Mja, als ik dit kon weten had ik aantal jaar geleden ook wel Google aandelen gekocht en verkocht, zelfde voor IBM.
Ik vind het gewoon erg leuk om dit te volgen. Zat vandaag al flink te lachen over de koers. >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Lightmanone1984 op 10-04-2013 23:57 ]

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:37
Ibidem schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:09:
Wie kan zijn GUIminer Scrypt screenshot via wemineltc even posten? Kan maar geen verbinding maken en heb t gevoel dat ik iets over t hoofd zie. Thx
Waarschijnlijk ben je vergeten eu. voor het host-adress te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/vgrabo.png

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11 12:31
Ik ben nieuw aan het hele bitcoin gebeuren en neem het niet al te serieus. Ik vind het wel erg interessant, hoewel ik er nog niet veel van snap.

Hetgene waar mijn snapper het meeste van op hol slaat is het volgende. Waar komen die bitcoins vandaan als je ze doet minen? Waar wordt het geld uit gegenereerd?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat wel een beetje jammer is dat veel exchanges nu beginnen te bokken, waardoor je niet ala minute kan inhaken op verhogingen / verlagingen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Adanteh
BtM909 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:06:
Wat wel een beetje jammer is dat veel exchanges nu beginnen te bokken, waardoor je niet ala minute kan inhaken op verhogingen / verlagingen.
Nu? Ze zijn al aan het laggen sinds 18:00

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laggen ok, maar de meeste zijn nu gewoon vaak down :)

• albertus17
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11 16:41
in 15 min tijd van 100 euro > 127 euro

dat ging snel

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

Jokuh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:06:
Ik ben nieuw aan het hele bitcoin gebeuren en neem het niet al te serieus. Ik vind het wel erg interessant, hoewel ik er nog niet veel van snap.

Hetgene waar mijn snapper het meeste van op hol slaat is het volgende. Waar komen die bitcoins vandaan als je ze doet minen? Waar wordt het geld uit gegenereerd?
Wikipedia: Hash function dat..
In niet-computertermen: er word een random nummer gegenereerd, vergelijk het met een slot. alle miners genereren andere random nummers, en vijlen aan de hand daarvan een sleutel (hashen), net zolang tot er een gevonden is die past op het slot (das eenvoudig) en ook nog eens aan bepaalde andere eisen voldoet (waardoor het moeilijker word om een geldige oplossing te vinden) die eisen worden kunstmatig bijgesteld, zodat er gemiddeld elk 10 minuten 1 slot (het Block genoemd) word uitgegeven, en voor het winnende antwoord wordt er beloond met 25 Bitcoins.

De kans dat je in je eentje, met één high end videokaart het juiste getal vind, komt ongeveer eens in het half jaar voor, en dat is geen garantie dat het ook echt gebeurt.. Omdat dat natuurlijk niet opschiet, kan je je krachten bundelen, iedereen stuurt z'n bevestiging in van keys die passen maar nog niet scherp genoeg zijn voor de eisen, om te laten zien dat ze daadwerkelijk aan het rekenen zijn, en als het winnende antwoord gevonden word, worden de 25 bitcoins verdeeld over de mensen die hebben meegeholpen met vinden (naar rato van de hoeveelheid bijna-matches die ze hebben gevonden, zo verdien je niet "maybe" 25 bitcoins per jaar, maar een kleine fractie per dag.)

En het geld (de waarde) word puur door marktwerking gegenereerd, vraag en aanbod. mensen investeren dollars om ze te bezitten, en anderen bieden diensten aan, waarna ze de bitcoins weer naar dollars terugruilen, totdat ze hun brood ook in bitcoins kunnen betalen..

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

En... weer een grote crash. Naar 100.
Zo instabiel als wat deze munt... meer winst proberen te pakken of rust pakken en helemaal niet meer omkijken een jaartje

-geen-

• Aardwolf
  • Laatst online: 30-11 13:33
Hm interessante uitleg Alexander, maakt het voor de n00bs weer wat begrijpelijker. Volg het topic tussendoor een beetje, maar de meeste termen lees ik maar overheen omdat ik anders toch niet snap waar het overgaat. Viel me tegen dat je vooral alleen AMD kaarten kan gebruiken... laat ik die nu net niet hebben. lol ;w

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Blijf me afvragen wat er gaat gebeuren als Azie wakker wordt.
Massive sell zou het wel eens kunnen worden. Zeer lage koers dan.
En blijvend misschien wel.

-geen-

• Jace / TBL
Alien_Inside schreef op donderdag 11 april 2013 @ 01:00:
Blijf me afvragen wat er gaat gebeuren als Azie wakker wordt.
Massive sell zou het wel eens kunnen worden. Zeer lage koers dan.
En blijvend misschien wel.
Massive buy lijkt me eerder. Als je deze koers ziet, plus het feit dat het nu wel enigszins rond dit lagere niveau blijft schommelen, zou ik (als ik de afgelopen dagen stond te twijfelen om te kopen) nu zeker flink inslaan.

• AlexanderB
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

marcel87 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:54:
Hm interessante uitleg Alexander, maakt het voor de n00bs weer wat begrijpelijker. Volg het topic tussendoor een beetje, maar de meeste termen lees ik maar overheen omdat ik anders toch niet snap waar het overgaat. Viel me tegen dat je vooral alleen AMD kaarten kan gebruiken... laat ik die nu net niet hebben. lol ;w
Tja :) Ik heb ff geen vertrouwen meer in NV kaarten, de laatste paar jaar iets te veel recycling van hetzelfde brakke chipontwerp, en qua power/cash verhouding waren ze ook niet echt goed, dus sinds 2008 alleen ATI kaarten gekocht.. Mazzel voor mij dat m'n bestaande kaart goed schaalt dus.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:13:
Wow wat is er gebeurd met BTC!? Ben even een paar uur weg en de koers daalt van 200 euro , beneden 100 euro.. Dit is een mooi koop-moment zeg :9
Ja, kan er nog een keer flink gecashed worden.

• Aardwolf
  • Laatst online: 30-11 13:33
AlexanderB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 02:52:
[...]

Tja :) Ik heb ff geen vertrouwen meer in NV kaarten, de laatste paar jaar iets te veel recycling van hetzelfde brakke chipontwerp, en qua power/cash verhouding waren ze ook niet echt goed, dus sinds 2008 alleen ATI kaarten gekocht.. Mazzel voor mij dat m'n bestaande kaart goed schaalt dus.. :)
lol, ach ik denk dat ze beiden hun plus en minpunten wel kennen. Ik heb ze specifiek gekocht voor CUDA rendering, dus in die zin zit ik dan wel goed. Alleen hier heb je er dus weinig aan. :9
Ach ja, wie weet stap ik nog eens over... ligt er ook een beetje aan wat het hier gaat doen (in dit topic en bij mezelf -> geldboompje nog steeds niet gevonden).

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

mooi wat verdient gister, 4.9btc gekocht voor 100 euro verkocht voor 144.9, rond middernacht 4.9btc gekocht voor 115 en verkocht voor 144.9 30 min later, per stuk :P

[ Voor 4% gewijzigd door thalantis op 11-04-2013 08:18 . Reden: per stuk ]

Jsunnyreports

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

De HD5770 blijft het doen op de lagere temperatuur en ik ben er nu ook achter waarom die temp zo hoog was. Het verwijderen van het kleine beetje stof en nieuwe AS heeft natuurlijk geholpen, maar wat nog veel meer hielp was het verbeteren van de airflow. De airflow buiten de kast welteverstaan... De warme lucht van de HD5770 en HD7950 werden naar achteren de behuizing uit geblazen, tegen de zijkant van een boekenkast aan. Die warme lucht kon eigenlijk maar een kant op: het hoekje om naar de zijkant van de behuizing en daar zit de fan die lucht weer de kast inzoog 8)7
Dit realiseerde ik me omdat ik de behuizing even schuin had gezet om bij de kabels te kunnen en had het zo laten staan. De temp was al beter na het schoonmaken, maar blijft nu op 81 hangen nu de kast schuin staat en de warme lucht de kamer in wordt geblazen.

Grappig dat ik hier nooit eerder last van heb gehad met games, want voorheen zaten er twee HD5770 in CF in.

Verder is de paniek wel weer verdampt zo te zien? De koers gaat weer gestaag up, up and away.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
kan iemand samenvatten wat er nou daadwerkelijk gisteren gebeurde?

was het manipulatie door continu kleine aantallen te verkopen?
kwam het door DDOS aanvallen?
was het gewoon blinde paniek?
iets anders?

ik heb nog nergens echt een eenduidige aanleiding verklaring gelezen.

Koers lijkt nu wel weer goed stabiel en stijgende zoals de weken hiervoor... Gaan we gewoon weer richting de €200? Bitcoin-24 lijkt trouwens wel wat stabieler (en hoger) te gaan dan MTGox...

[ Voor 9% gewijzigd door Pusherman_ op 11-04-2013 08:36 ]

Verwijderd

Pusherman_ schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:32:
kan iemand samenvatten wat er nou daadwerkelijk gisteren gebeurde?

was het manipulatie door continu kleine aantallen te verkopen?
kwam het door DDOS aanvallen?
was het gewoon blinde paniek?
iets anders?

ik heb nog nergens echt een eenduidige aanleiding verklaring gelezen.

Koers lijkt nu wel weer goed stabiel en stijgende zoals de weken hiervoor... Gaan we gewoon weer richting de €200? Bitcoin-24 lijkt trouwens wel wat stabieler (en hoger) te gaan dan MTGox...
Ik denk dat er een heleboel mensen zijn ingestapt of zijn komen kijken vanwege de hoge koers, en die mensen reageren wel eens erg snel / op korte termijn, met dit soort dipjes tot gevolg. Het laagste dal was alsnog ongeveer gelijk aan een week geleden. We zijn in een week tijd enorm omhoog gegaan.

Ik ben blij dat ik de laatste 0.4 BTC die ik op MtGox had staan gister op de piek heb gecashed :P

• Pusherman_
ah duidelijk..

toch jammer dat het me gisteren niet meer lukte om m'n € withdrawal op Bitcoin-24 te annuleren.. ik wilde op €80/90 nog wel wat inkopen...

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 12:21

Marce

Het is Marc met een C!

Ik baal op het moment al weer dat ik 50,- euro heb uitgegeven toen de koers op 180euro/btc stond.. Al had ik er een beetje op gerekend dus ik moet niet zeuren.. Ja ik ben ook half iemand die er snel wat geld aan wilde verdienen.. Aan de andere kant denk ik ook wel dat we hier verder mee gaan komen dus ik wacht het allemaal geduldig af..

Als de koers instort tot onder de 5.- ga ik zeker nog wat bij halen..

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Biersteker schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:01:
Dit zijn zo'n beetje mijn instellingen. Haal er 180 mee.
cgminer.exe -o pooladres:port -u username -p password --intensity 14 --scrypt --shaders 800 --gpu-platform 1 --thread-concurrency 3200 --worksize 256
edit; lol ik zie dat ik alleen een quote heb geplaatst

Ik wilde zeggen:

thx voor de settings ik haal zo; n 180~190 khashes :D

[ Voor 17% gewijzigd door Mattie112 op 11-04-2013 10:41 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• thalantis

thalantis

12200 Wp

zijn mensen met veel meer verlies marce

Jsunnyreports

• Caballeros
  • Niet online
wesleytjuh schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:20:
Dit zou zomaar eens de beruchte bull trap kunnen zijn.

(eindeloos herhaald plaatje van bubble chart)
Dit plaatje komt om de 3 pagina's langs. :O
En dan post je het ook nog zonder er naar te kijken.
We zijn nu in de fase dat de institutionele beleggers erbij komen, dus de echte bubbel moet nog komen.
Zelfs de bear trap moet nog komen.

Het goede nieuws is dat je nog op tijd bent.
Kopen die handel. ;)

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11 10:45
Caballeros schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:04:
[...]

Dit plaatje komt om de 3 pagina's langs. :O
En dan post je het ook nog zonder er naar te kijken.
We zijn nu in de fase dat de institutionele beleggers erbij komen, dus de echte bubbel moet nog komen.
Zelfs de bear trap moet nog komen.

Het goede nieuws is dat je nog op tijd bent.
Kopen die handel. ;)
Dus de media aandacht hebben we nog niet gehad volgens jou? :P

• tha_crazy
  • Laatst online: 19:39

tha_crazy

Mafketel

Ik ga hier even een vraag deponeren.

Was in 2011 al actief met bitcoin, maar er toen mee gekapt wegens geen zin/tijd/intresse
Nu weer een beetje op mijn gemakkie bezig en ook nog wat met litecoins aanmorrelen.

Echter, nu heb ik CGminer op bitcoin ingesteld op 2 pools met intesity 4, draait mn kaart op +/- 80% kracht
Daarnaast wisselt die elk uur van pool en zodra de verbinding dropt ook, altijd handig zo een failsafe.

Echter zie ik nu ineens dat mijn stales enorm oplopen bij 1 pool.
Shares (stales)
587 (12.26%)

De andere pool doet het wel goed
98.92% valid (640), 0.46% stale (3), 0.62% invalid (4).

Toen ik hem slechts op 1 pool had ingesteld had ik dat niet, maar vraag me af waarom die dan bij de 1e pool zoveel stales gooit en bij de 2e pool niet......

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:57
Marce schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:41:

Als de koers instort tot onder de 5.- ga ik zeker nog wat bij halen..
Dan ga ik heel veel bijhalen :p

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:24
Voor nieuwkomers in de Bitcoins is/vind ik dit een must read:

Bitcoins explained for normal people -or- please get back to work (door Bert Hubert)

So, before jumping on the bitcoin bandwagon, realize that as a currency, bitcoins are flawed, and as an investment, you are late to the game, and you are merely funding the folks that got in earlier. And before you know it, you'll find yourself enthusing about bitcoins at birthday parties because, you know, you are now part of the pyramid!

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 11-04-2013 11:06 . Reden: referentie auteur (geen random blog artikeltje) ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 12:21

Marce

Het is Marc met een C!

Hmm.. Dit verpest mijn gevoel bij bitcoins wel een beetje met name omdat hij de spijker op zijn kop slaat! Ik ben inderdaad ook vol lof aan het spreken over die bitcoins sinds ik er ingestapt ben. En dan is dat niet eens met de rede om er geld aan te verdienen dat ik het er over heb..

Zeker een interessante blog..

• Caballeros
  • Niet online
Piekartz87 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:21:
[...]

Dus de media aandacht hebben we nog niet gehad volgens jou? :P
Dus de institutionele beleggers zitten er al vol in volgens jou?
Voor de gewone man/vrouw in de wereld volgens mij nog niet echt.
Die horen bij zo'n nieuwsbericht alleen "bitcoin bladiebla cryto bladiebla hackers tonnen gestolen"
En dan bedoel ik dus de massa die deze "bubble" echt groot moeten maken.

Zelf denk ik nog steeds dat er een redelijke kans is dat het een "rush" is.

(Kan iemand de tulpenmanie grafiek posten, die staat nog niet op deze pagina ;) )

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:28
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/__Exl9-i4mCs/TK2x1WFyZTI/AAAAAAAAA54/AuHWufQ0qsI/s1600/Anatomy+of+a+bubble+as+in+Financial+Report.JPG

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 11:42
Ik denk zelf dat institutionele beleggers hier nog niet eens vanaf weten. En dat ze er niet eens in *mogen* beleggen omdat de koers meer lijkt op een wandelende dronkeman dan op iets wat ze kennen...

Ik vermoed zelf dat er speculanten of anders de criminele wereld achter zit. Die hebben geld, en die weten wat manipuleren is, of ze zien er een manier in om makkelijk geld wit te wassen. Het niet-gereguleerde systeem van bitcoin staat als geen ander gebruik door criminelen toe. Overigens net als TOR - ontwikkeld voor de privacy, misbruikt door de kinderporno-kijker...

Overigens - kan iemand bevestigen dat zeg 75 % van de bitcoins in handen is van maar een paar spelers? De early-adopters die in de beginperiode mineden en nu schathemeltje rijk zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 11-04-2013 11:15 ]

• Eloy
  • Laatst online: 27-09 20:20
En ik dacht gisteren onbezorgd naar het theater te kunnen gaan zonder telefoon.

De koers was iets veranderd toen ik thuiskwam :P

Maar hij is nog niet onder de €80 geweest, toen heb ik 0,15BTC gekocht :D

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• thalantis

thalantis

12200 Wp

ik zie hier op de 24 uur grafiek toch een dip onder de 75 euro http://s2.bitcoinity.org/markets/bitcoin24/EUR

Jsunnyreports

• Eloy
  • Laatst online: 27-09 20:20
Dat is Bitcoin24, ik bedoelde Mt. Gox, die raakt volgensmij net wel/net niet de 80 euro.

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• thalantis

thalantis

12200 Wp

ah ok ik handel op btc24

Jsunnyreports

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 02:26
Waar zijn we?

Afbeeldingslocatie: http://razorlan.info/img/gotbubble.png

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Verwijderd

Tukkertje-RaH schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:14:
[...] omdat de koers meer lijkt op een wandelende dronkeman dan op iets wat ze kennen...
Heeft wel een beetje weg van een nieuwe super-rollercoaster. _O-
Wat een berg paniekvoetbal.
Er zijn er een paar die het "slim" aanpakken... 108 kopen, 145 verkopen. alles shortterm.
Degene die hadden ingekocht op 20 en nu op 145 zaten raken helemaal in de stress omdat ze nu nog "maar" op 115 zitten...
Get a life! Je hoef je pas ongerust maken als ze < 20 komen.
En heb je dan een lange adem om het uit te zitten totdat alles weer een beetje "genormaliseerd" is(whatever that may be...) of ga je dan pas verkopen als "het te laat is"?

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Het zijn op dit moment vooral kleine speculanten. als je het bekijkt van vanuit het oogpunt van de echte financiele markt is de handel in bitcoins vrij klein. Er zijn maar een handvol exchanges waar je kan handelen en als ik de grafieken bekijk ligt het volume bitcoins dat op elk moment verhandeld vrij laag (een paar duizend bitcoins). Als je 25.000 - 50.000 op de markt gooit of haalt kan je de prijs al gemakkelijk naar je hand zetten.

Wat ook bepalend is dat het momenteel gemakkelijker is om geld ($€) om te zetten in bitcoins dan er uit te halen. Als nieuwkomers er achter komen dat je die bitcoins eerst moet verkopen op een exchange voordat je je geld weer hebt (met wisselkosten) zijn we weer een fase verder.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• Caballeros
  • Niet online
Tukkertje-RaH schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:14:
Ik denk zelf dat institutionele beleggers hier nog niet eens vanaf weten. En dat ze er niet eens in *mogen* beleggen omdat de koers meer lijkt op een wandelende dronkeman dan op iets wat ze kennen...

Ik vermoed zelf dat er speculanten of anders de criminele wereld achter zit. Die hebben geld, en die weten wat manipuleren is, of ze zien er een manier in om makkelijk geld wit te wassen. Het niet-gereguleerde systeem van bitcoin staat als geen ander gebruik door criminelen toe. Overigens net als TOR - ontwikkeld voor de privacy, misbruikt door de kinderporno-kijker...
Er is ondertussen al minstens 1 hedge fund. Ze zijn er mee bezig.

@Marcks : LOL

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 12:06
Deze en het tulpengrafiekje trekt iedere onbenul nu ook bij iedere dip uit de kast zeg :O

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
The_Admin schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:38:
[...]

Deze en het tulpengrafiekje trekt iedere onbenul nu ook bij iedere dip uit de kast zeg :O
Lees de x en y as _/-\o_

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 12:06

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11 10:45
Caballeros schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:09:
[...]

Dus de institutionele beleggers zitten er al vol in volgens jou?
Voor de gewone man/vrouw in de wereld volgens mij nog niet echt.
Die horen bij zo'n nieuwsbericht alleen "bitcoin bladiebla cryto bladiebla hackers tonnen gestolen"
En dan bedoel ik dus de massa die deze "bubble" echt groot moeten maken.

Zelf denk ik nog steeds dat er een redelijke kans is dat het een "rush" is.

(Kan iemand de tulpenmanie grafiek posten, die staat nog niet op deze pagina ;) )
Gezien de media aandacht (die is er nou eenmaal, kan altijd meer natuurlijk) en de stijgingen en crashes, zeg ik dat we verder zijn.
Alle grote nieuwssites hebben het er al over gehad, op facebook (bij mij atthans) hebben mensen het er ook al over.

• Pusherman_
wat vind Mike Adams zichzelf leuk en goed zeg.. en wat is hij op zoek naar bevestiging.. verder wel een interessant stukje proza

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jezus wat is die van zichzelf onder de indruk zeg. Omdat hij de bitcoin crash had voorspeld omgomg hoe doet ie dat toch!!11!!11!!1. Minus dat zo ongeveer iedereen dit zag aankomen, met als enige verschil dat de rest er geen alu-hoedjes theorie achter hangt.

• Pusherman_
hij heeft idd de mazzel dat hij het artikel toevallig net van de week publiceerde...

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 16:30

Auredium

Informaticus Chaoticus

No offense maar heel veel mensen voorspelde de crash, ik had het hier afgelopen week op het forum ook over en vele anderen met mij. Het was gewoon onvermijdelijk, heel simpel. Hoe het nu verder gaat? Tja dat hangt af van vertrouwen en de drive van mensen. Koopt men toch gewoon weer door komt het tot een nieuw high (en een crash) anders blijft het een laag pitje.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Pusherman_
Auredium schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:01:
No offense maar heel veel mensen voorspelde de crash, ik had het hier afgelopen week op het forum ook over en vele anderen met mij. Het was gewoon onvermijdelijk, heel simpel. Hoe het nu verder gaat? Tja dat hangt af van vertrouwen en de drive van mensen. Koopt men toch gewoon weer door komt het tot een nieuw high (en een crash) anders blijft het een laag pitje.
ik heb m'n bestelde lamborghini wel even geannuleerd voor de zekerheid ;)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Pagina: 1 ... 49 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.