godofal schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:22:
maar waar is de discussie over BTC in het algemeen? wat denken mensen waar het heen gaat? wat is de toekomst?
zit iedereen er nu gewoon in omdat het hot topic is/gratis geld/kleinkinderen vertellen dat je voor de revolutie die BTC heet hebt gemined back in the day?
Ik zit er niet in en zal er pas aan beginnen als het dusdanig groot is dat mijn salaris erin betaald wordt en ik ook daadwerkelijk produkten mee kan kopen voor een stabiele prijs.
Met andere woorden, als er geen ontkomen meer aan is.
Inderdaad bestaan er een aantal sites die bitcoins accepteren maar die werken met quotes op aanvraag die slechts enkele uren geldig zijn (een of andere mannen ondergoed winkel) of met een vaste prijs inclusief disclaimer dat die kan schommelen afhankelijk van de waarde (een of andere sokken winkel)
Voor mijn gevoel klopt er gewoon een en ander niet aan bitcoin.
Waarde wordt gemaakt vanuit het niets door individuen en niet vanuit een centrale organisatie.
Alhoewel het niet één op één te vergelijken is met een piramide spel lijkt het er in grote lijnen weldegelijk op imho.
Early adaptors hebben een enorme voorsprong en kunnen letterlijk stinkend rijk worden maar dat is volgens de faq omdat ze een risico hebben genomen en geinvesteerd hebben met resources.
Welk risico hebben ze genomen dan buiten wat software draaien?
Waarom moeten een aantal mensen potentieel stinkend rijk worden aan iets wat gebracht wordt als een soort van ideologie wat allerlei "problemen" oplost?
Dan hebben we nog de mysterieuze persoon Satoshi Nakamoto die achter dit alles zit maar niemand weet of dat een echt persoon is of een pseudoniem en daarnaast is hij verdwenen in de anonimiteit (of zit te lurken aan een cocktail op een tropisch eiland en lekker te genieten van z'n verdiensten met bitcoin

)
Naast dit alles hebben we nog security issues (leuk een trojan die je digital wallet leegsteelt) en lijkt het vooral te leven onder techneuten wat slechts een relatief klein deel van de bevolking is.
Teveel vragen en onzekerheden wat mij betreft om er ook maar iets mee te doen.
Als laatste vraag ik me overigens af wat er gaat gebeuren als overheden verbieden om goederen/diensten te betalen en laten betalen met bitcoins.
Op zich niet eens zo vreemd dat men daar naar gaat kijken als het echt groot wordt gezien het mislopen van belasting inkomsten.