godofal schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:03:
[...]
dat stopt BTC niet: kijk maar naar wikileaks, silk road en tig andere: je stopt het internet gewoon
niet zolang er een sterke userbase achterzit, en bij BTC zit er toch een behoorlijke IT afdeling

Goed, laat ik het anders zeggen dan.
Technisch gezien zal het niet zo eenvoudig te stoppen zijn, het economisch stoppen (er voor zorgen dat het een valuta is die niet fatsoenlijk/eenvoudig bruikbaar is) is niet zo heel spannend.
Als mensen massaal boodschappen gaan doen en betalen in bitcoins die de belastingdienst niet hebben wil komt er ongetwijfeld actie vanuit Den Haag.
Als je bijna nergens terecht kunt met je bitcoins zijn het waardeloze 'objecten' geworden.
[...]
dat is iets waar nog aan gewerkt moet worden idd: alles zo makkelijk mogelijk maken en de veiligheid verbeteren
máár: de volkstammen waar je het nu over hebt zullen allemaal 40/50+ zijn oid, of iig het grote deel
uiteindelijk zullen die "digidodo's" "uitsterven" om het ff heel bot te stellen, iedereen groeit tegenwoordig op met de snelste smartphones in hun broekzak en een halve supercomputer op hun bureau
Die volkstammen (die ik ken) varieren van 15 tot ruim boven de 70.
Volgens mij bega je hier ook een enorme denkfout, dat iemand een smartphone op zak heeft maakt hem/haar nog niet iemand die daar ook meteen verstand van heeft en volledig begrijpt hoe een en ander in elkaar zit.
Mijn auto zit ook vol met de wereld aan technische snufjes, dat betekent nog niet dat ik begrijp hoe dat allemaal precies werkt.
Om een voorbeeld te geven, paar weken geleden werd ons huis geschilderd en smorgens was het vaste prik voor een van de schilders (naar schatting begin 20) om buienradar te bekijken op z'n smartphone en z'n collega's te informeren of er de hele dag geschilderd kon worden.
Volgens jouw theorie dus iemand die absoluut geen digidodo zou moeten zijn.
Tot hij begon over computers en Linux nadat hij door had dat ik "in de IT" werkzaam ben, ik heb nog nooit zoveel onzin gehoord in een paar minuten tijd.
[...]
ik heb nog niet gehoord van een hack/scam waarbij het niet aan de user te wijten is: wallet.dat verloren door een geformateerde schijf, MTgox die z'n beveiliging niet op orde had, mensen die via paypal opgelicht zijn, etc etc
maar dat is niks nieuws: dat gebeurt al jaren met elke valuta
dat lijkt iedereen maar ff voor het gemak te vergeten, alle onveilige en slechte dingen bij BTC zitten net zo goed bij de euro enzo, maar daar staat te beveiliging ietsje sterker omdat het al jaren langer meegaat en dus systemen al duidelijk staan: BTC begint pas net
Ik ken zeer weinig mensen die ooit gezakkenrold zijn, ik ken echter vele mensen die veelvuldig besmet zijn geraakt met allerlei virussen en/of trojans.
Mogelijk dat het met de omgeving te maken heeft waarin je verkeert maar mensen zijn echt niet zo handig met computers ondanks dat ze allemaal de eerdergenoemde smartphone op zak hebben en een supercomputer thuis.
Mijn nichtje van 15 zit uren en uren achter de computer, als gebruiker maar wat er onder water gebeurt en wat uberhaupt een folder oid is heeft ze geen flauw idee van.
Opgroeien met computer en er gebruik van maken is geen garantie dat men ook daadwerkelijk begrijpt wat er gebeurt.
dat is dus ook gelijk het risico dat early investors (wij dus) lopen
Het gebruik van het woord investor (ik heb het steeds over adapter gehad (en met typefout over adaptor

), niet over investor) geeft imho al aan hoe jij er volgens mij eigenlijk tegenaan kijkt.
Je ziet het niet als een nieuwe muntsoort die gebruikt kan worden in plaats van de huidige valuta maar je ziet het als een manier om geld te verdienen door ze te kopen met bijv euro's en ze later als ze meer waard zijn ook weer om te zetten in euro's.
Of zie jij het echt als een vervanger voor de huidge euro/dollar of welke andere muntsoort(en) dan ook?
Ben zelf overigens van mening dat je op dit moment al geen early investor meer bent.
Die waren er in het eerste jaar toen een kleine 3 miljoen coins gegenereerd werden (13% van het maximum) door een handjevol mensen.
Nu staat de teller op 6,7 miljoen (
http://blockexplorer.com/q/totalbc ) met weet ik veel hoeveel mensen die massaal coins proberen te genereren.