Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.061 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
To be clear.
Er wordt momenteel door het hele Bitcoin core development team hardt aan de Bitcoin client gewerkt omtrent wallet encryptie.

Kraak aub het idee achter bitcoin niet af op basis van de nog relatief onveilige client.
Deze is namelijk nog in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Rappe antwoorden :D
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:04:
[...]

Er zijn al BTC rigs te koop, zitten dan 2x5970 in en een 5870 dus in theorie 5x5870 en dan kom je aan 2000mhash/s
Jeetje, ja ik heb al wat meer rondgekeken naar mhash/s en opbrengst enzo, ik denk dat ik met mijn 450GTS maar beter spreekwoordelijk thuis kan blijven. :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:29:
Voor mijn gevoel klopt er gewoon een en ander niet aan bitcoin.
Waarde wordt gemaakt vanuit het niets door individuen en niet vanuit een centrale organisatie.
Alhoewel het niet één op één te vergelijken is met een piramide spel lijkt het er in grote lijnen weldegelijk op imho.
Het piramide spel geldt alleen voor het minen van Bitcoins. Je moet Bitcoins opsplitsen in gebruik en mining. De mining gaat met een soort piramidespel, het gebruik niet. Bovendien moet het gebruik straks vele malen groter zijn dan het mining verhaal. Op dit moment lijkt 7/8=~88% van de transacties te komen door miners, geen gezonde markt.
Early adaptors hebben een enorme voorsprong en kunnen letterlijk stinkend rijk worden maar dat is volgens de faq omdat ze een risico hebben genomen en geinvesteerd hebben met resources.
Welk risico hebben ze genomen dan buiten wat software draaien?
Waarom moeten een aantal mensen potentieel stinkend rijk worden aan iets wat gebracht wordt als een soort van ideologie wat allerlei "problemen" oplost?
Zoals met alles moet je durven om Bitcoins te kopen als investering. Jij kunt er nu ook 10.000 kopen en hopen dat ze weer over de kop gaan in waarde zoals de afgelopen drie maanden. Je kunt ook al je geld kwijt zijn. Je zult maar zo'n miningrig kopen voor 2000 euro om erachter te komen dat 't geen fluit oplevert. Kortom: met groot risico kun je veel winnen en veel verliezen. Ik zit zelf erg te twijfelen om geld te investeren. De afgelopen koersstijgingen zijn niet gezond, maar wat als de afgelopen drie maanden zich herhalen?

Na wat onderzoek blijkt dat de Silk Road Marketplace, een soort Amazon voor drugs een flinke gebruiker van bitcoins schijnt te zijn. Als dat waar zou zijn, is dit de reden waarom de laatste tijd de Bitcoin prijs omhoog is gegaan. Denk niet dat het waar is, aangezien het aanbod erg klein lijkt. Iemand een overzicht van de Bitcoin economie? In welke handelssectoren gaan veel bitcoins om :?
Teveel vragen en onzekerheden wat mij betreft om er ook maar iets mee te doen.
Als laatste vraag ik me overigens af wat er gaat gebeuren als overheden verbieden om goederen/diensten te betalen en laten betalen met bitcoins. Op zich niet eens zo vreemd dat men daar naar gaat kijken als het echt groot wordt gezien het mislopen van belasting inkomsten.
In hoeverre kun je Bitcoins tegenhouden :? Als een Bitcoinsbank in Afrika nog dollars wil omwisselen tegen Bitcoins blijft alles gewoon draaien, wat de EU of VS ook zouden willen blokkeren. Zelfde is die Silk Road marketplace, die is niet te blokkeren.
ninjazx9r98 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:50:
Stel ik heb nu EUR 20.000 op de bank staan en EUR 35 en wat los geld in m'n portemonnee.
Een zakkenroller levert mij hoogstens een verlies op van EUR 35.
Stel dat dit nu bitcoins zijn en voor het gemak is het één op één.
[...]
Even een ijsje kopen zit er niet in?
Dat los je super simpel op: je maakt twee accounts aan, een spaaraccount en een gebruikaccount. Net als dat je een spaarrekening hebt en chipkaart. Dit soort kleine technische problemen zijn wel op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 03-07-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Sando schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:19:
Rappe antwoorden :D

[...]

Jeetje, ja ik heb al wat meer rondgekeken naar mhash/s en opbrengst enzo, ik denk dat ik met mijn 450GTS maar beter spreekwoordelijk thuis kan blijven. :D
AMD -> Nvidia ik denk dat een 3xxx HD amd kaartje meer opbrengt dan jouw 450GTS :P

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:33
dr snuggles schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:20:
[...]

Zoals met alles moet je durven om Bitcoins te kopen als investering. Jij kunt er nu ook 10.000 kopen en hopen dat ze weer over de kop gaan in waarde zoals de afgelopen drie maanden. Je kunt ook al je geld kwijt zijn. Kortom: met groot risico kun je veel winnen en veel verliezen. Ik zit zelf erg te twijfelen om geld te investeren. De afgelopen koersstijgingen zijn niet gezond, maar wat als de afgelopen drie maanden zich herhalen?
Dan heb je het over het hier en nu, niet over de early adaptors die in relatief korte tijd zelfstandig coins konden genereren en potentieel gigantische winsten kunnen maken.
[...]

In hoeverre kun je Bitcoins tegenhouden :? Als een Bitcoinsbank in Afrika nog dollars wil omwisselen tegen Bitcoins blijft alles gewoon draaien, wat de EU of VS ook zouden willen blokkeren. Zelfde is die Silk Road marketplace, die is niet te blokkeren.
Heel simpel, botweg verbieden om goederen en diensten te betalen danwel laten betalen in bitcoins in eigen land en hoe meer landen dat doen hoe lastiger het wordt om iets zinnigs te doen met die dingen.
Leuk dat ik ergens in Afrika nog iets kan omwisselen maar voor mijn dagelijkse leven is dat natuurlijk iets wat totaal niet wenselijk is en dan nog heb ik met twee valuta te maken, bitcoins en de lokale valuta waar ik boodschappen, belasting, benzine enz enz mee betaal.
Wat is de toegevoegde waarde als ik moet blijven omwisselen (tegen een koers die enorm schommelt) om er iets zinnigs mee te kunnen doen in mijn dagelijkse leven?
[...]

Dat los je super simpel op: je maakt twee accounts aan, een spaaraccount en een gebruikaccount. Net als dat je een spaarrekening hebt en chipkaart. Dit soort kleine technische problemen zijn wel op te lossen.
Veel te veel gedoe om het op grote schaal geaccepteerd te krijgen.
Ik ken hele volksstammen die als de dood zijn voor telebankieren, drie keer briefjes uit een geldautomaat natellen en nog steeds acceptgiro's wegbrengen naar de bank.
Zoals ik eerder al aangaf, het is in verhouding een kleine groep die interesse toont en dat lijkt me op de lange termijn niet voldoende om de massa mee te krijgen.
Grouver schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:18:
To be clear.
Er wordt momenteel door het hele Bitcoin core development team hardt aan de Bitcoin client gewerkt omtrent wallet encryptie.

Kraak aub het idee achter bitcoin niet af op basis van de nog relatief onveilige client.
Deze is namelijk nog in beta.
Dus ik moet vertrouwen hebben/krijgen in een systeem wat op dit moment onveilig is maar waarin wel 'volop' transacties gedaan worden?
Dank je de koekoek, het gaat om vertrouwen en dit soort zaken achteraf oplossen is wat mij betreft mosterd na de maaltijd.
Encryptie en andere security issues hadden zoveel mogelijk opgelost moeten zijn voor eea in werking gezet werd, niet als de boel al twee en een half jaar draait.
(bitcoin.com geregistreerd in augustus 2008, client 1.0 gereleased januari 2009)
https://en.bitcoin.it/wiki/History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

furby-killer schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:10:
Trouwens iets anders, het idee is dat je een hele hoop clients hebt die ervoor zorgen dat transacties zo redundant zijn opgeslagen dat er niet mee te frauderen is, als ik het goed heb.
Wat nou als je een botnet van 100k PCs hebt? Die allemaal een fake transactie hebben?
dat is een toegegeven zwakte
punt is alleen dat je niet een 100K botnet nodig hebt, veel meer gok ik zo
dan word het een kosten/baten verhaal: als er ineens allemaal bitcoins op de markt verschijnen die nog nooit eerder gezien zijn, en er enorm veel BTC ineens bijkomen zal de markt instorten
dus dan heb je met je enorme botnet niks verdient (of weinig, in vergelijking met wat je normaal voor zoiets kan vragen) en heb je dus gewoon een enorme zak lucht die vroeger wat waard was
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:23:
[...]

AMD -> Nvidia ik denk dat een 3xxx HD amd kaartje meer opbrengt dan jouw 450GTS :P
de 3xxx serie ondersteund geen openCL, is dus niet geschikt voor mining
ninjazx9r98 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:45:
[...]

Dan heb je het over het hier en nu, niet over de early adaptors die in relatief korte tijd zelfstandig coins konden genereren en potentieel gigantische winsten kunnen maken.

[...]

Heel simpel, botweg verbieden om goederen en diensten te betalen danwel laten betalen in bitcoins in eigen land en hoe meer landen dat doen hoe lastiger het wordt om iets zinnigs te doen met die dingen.
Leuk dat ik ergens in Afrika nog iets kan omwisselen maar voor mijn dagelijkse leven is dat natuurlijk iets wat totaal niet wenselijk is en dan nog heb ik met twee valuta te maken, bitcoins en de lokale valuta waar ik boodschappen, belasting, benzine enz enz mee betaal.
Wat is de toegevoegde waarde als ik moet blijven omwisselen (tegen een koers die enorm schommelt) om er iets zinnigs mee te kunnen doen in mijn dagelijkse leven?
dat stopt BTC niet: kijk maar naar wikileaks, silk road en tig andere: je stopt het internet gewoon niet zolang er een sterke userbase achterzit, en bij BTC zit er toch een behoorlijke IT afdeling ;)
[...]

Veel te veel gedoe om het op grote schaal geaccepteerd te krijgen.
Ik ken hele volksstammen die als de dood zijn voor telebankieren, drie keer briefjes uit een geldautomaat natellen en nog steeds acceptgiro's wegbrengen naar de bank.
Zoals ik eerder al aangaf, het is in verhouding een kleine groep die interesse toont en dat lijkt me op de lange termijn niet voldoende om de massa mee te krijgen.
dat is iets waar nog aan gewerkt moet worden idd: alles zo makkelijk mogelijk maken en de veiligheid verbeteren
máár: de volkstammen waar je het nu over hebt zullen allemaal 40/50+ zijn oid, of iig het grote deel
uiteindelijk zullen die "digidodo's" "uitsterven" om het ff heel bot te stellen, iedereen groeit tegenwoordig op met de snelste smartphones in hun broekzak en een halve supercomputer op hun bureau
[...]

Dus ik moet vertrouwen hebben/krijgen in een systeem wat op dit moment onveilig is maar waarin wel 'volop' transacties gedaan worden?
Dank je de koekoek, het gaat om vertrouwen en dit soort zaken achteraf oplossen is wat mij betreft mosterd na de maaltijd.
Encryptie en andere security issues hadden zoveel mogelijk opgelost moeten zijn voor eea in werking gezet werd, niet als de boel al twee en een half jaar draait.
(bitcoin.com geregistreerd in augustus 2008, client 1.0 gereleased januari 2009)
https://en.bitcoin.it/wiki/History
ik heb nog niet gehoord van een hack/scam waarbij het niet aan de user te wijten is: wallet.dat verloren door een geformateerde schijf, MTgox die z'n beveiliging niet op orde had, mensen die via paypal opgelicht zijn, etc etc
maar dat is niks nieuws: dat gebeurt al jaren met elke valuta
dat lijkt iedereen maar ff voor het gemak te vergeten, alle onveilige en slechte dingen bij BTC zitten net zo goed bij de euro enzo, maar daar staat te beveiliging ietsje sterker omdat het al jaren langer meegaat en dus systemen al duidelijk staan: BTC begint pas net

dat is dus ook gelijk het risico dat early investors (wij dus) lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

godofal schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:03:
[...]

[...]

de 3xxx serie ondersteund geen openCL, is dus niet geschikt voor mining
WWist ik niet :P

BTW weet iemand een site waar je BTC kunt gebruiken voor games/PC onderdelen te kopen, vind dat nu niet op 1 , 2 , 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

check het bitcoin forum, veel grafische kaarten op het moment (diff increase ftw) en redelijk wat steam game codes
wel goed opletten met wie je ruilt, je kan BTC niet terugkrijgen tenzij ze het terugsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
godofal schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:03:
[...]

dat stopt BTC niet: kijk maar naar wikileaks, silk road en tig andere: je stopt het internet gewoon niet zolang er een sterke userbase achterzit, en bij BTC zit er toch een behoorlijke IT afdeling ;)
Goed, laat ik het anders zeggen dan.
Technisch gezien zal het niet zo eenvoudig te stoppen zijn, het economisch stoppen (er voor zorgen dat het een valuta is die niet fatsoenlijk/eenvoudig bruikbaar is) is niet zo heel spannend.
Als mensen massaal boodschappen gaan doen en betalen in bitcoins die de belastingdienst niet hebben wil komt er ongetwijfeld actie vanuit Den Haag.
Als je bijna nergens terecht kunt met je bitcoins zijn het waardeloze 'objecten' geworden.
[...]

dat is iets waar nog aan gewerkt moet worden idd: alles zo makkelijk mogelijk maken en de veiligheid verbeteren
máár: de volkstammen waar je het nu over hebt zullen allemaal 40/50+ zijn oid, of iig het grote deel
uiteindelijk zullen die "digidodo's" "uitsterven" om het ff heel bot te stellen, iedereen groeit tegenwoordig op met de snelste smartphones in hun broekzak en een halve supercomputer op hun bureau
Die volkstammen (die ik ken) varieren van 15 tot ruim boven de 70.
Volgens mij bega je hier ook een enorme denkfout, dat iemand een smartphone op zak heeft maakt hem/haar nog niet iemand die daar ook meteen verstand van heeft en volledig begrijpt hoe een en ander in elkaar zit.
Mijn auto zit ook vol met de wereld aan technische snufjes, dat betekent nog niet dat ik begrijp hoe dat allemaal precies werkt.
Om een voorbeeld te geven, paar weken geleden werd ons huis geschilderd en smorgens was het vaste prik voor een van de schilders (naar schatting begin 20) om buienradar te bekijken op z'n smartphone en z'n collega's te informeren of er de hele dag geschilderd kon worden.
Volgens jouw theorie dus iemand die absoluut geen digidodo zou moeten zijn.
Tot hij begon over computers en Linux nadat hij door had dat ik "in de IT" werkzaam ben, ik heb nog nooit zoveel onzin gehoord in een paar minuten tijd.
[...]

ik heb nog niet gehoord van een hack/scam waarbij het niet aan de user te wijten is: wallet.dat verloren door een geformateerde schijf, MTgox die z'n beveiliging niet op orde had, mensen die via paypal opgelicht zijn, etc etc
maar dat is niks nieuws: dat gebeurt al jaren met elke valuta
dat lijkt iedereen maar ff voor het gemak te vergeten, alle onveilige en slechte dingen bij BTC zitten net zo goed bij de euro enzo, maar daar staat te beveiliging ietsje sterker omdat het al jaren langer meegaat en dus systemen al duidelijk staan: BTC begint pas net
Ik ken zeer weinig mensen die ooit gezakkenrold zijn, ik ken echter vele mensen die veelvuldig besmet zijn geraakt met allerlei virussen en/of trojans.
Mogelijk dat het met de omgeving te maken heeft waarin je verkeert maar mensen zijn echt niet zo handig met computers ondanks dat ze allemaal de eerdergenoemde smartphone op zak hebben en een supercomputer thuis.
Mijn nichtje van 15 zit uren en uren achter de computer, als gebruiker maar wat er onder water gebeurt en wat uberhaupt een folder oid is heeft ze geen flauw idee van.
Opgroeien met computer en er gebruik van maken is geen garantie dat men ook daadwerkelijk begrijpt wat er gebeurt.
dat is dus ook gelijk het risico dat early investors (wij dus) lopen
Het gebruik van het woord investor (ik heb het steeds over adapter gehad (en met typefout over adaptor |:( ), niet over investor) geeft imho al aan hoe jij er volgens mij eigenlijk tegenaan kijkt.
Je ziet het niet als een nieuwe muntsoort die gebruikt kan worden in plaats van de huidige valuta maar je ziet het als een manier om geld te verdienen door ze te kopen met bijv euro's en ze later als ze meer waard zijn ook weer om te zetten in euro's.
Of zie jij het echt als een vervanger voor de huidge euro/dollar of welke andere muntsoort(en) dan ook?
Ben zelf overigens van mening dat je op dit moment al geen early investor meer bent.
Die waren er in het eerste jaar toen een kleine 3 miljoen coins gegenereerd werden (13% van het maximum) door een handjevol mensen.
Nu staat de teller op 6,7 miljoen ( http://blockexplorer.com/q/totalbc ) met weet ik veel hoeveel mensen die massaal coins proberen te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Leuk dat er nu een Bitcoin-topic is, die was er enkele weken geleden nog niet :).

Ik ben zelf sinds enkele weken aan het minen, ik deed dit in eerste instantie met een Dell Studio XPS 1640 (ATI Radeon HD 4670 Mobility). Met die notebook haalde ik 30 MH/s o.i.d., maar voor mij was het ook even kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Inmiddels gaat het minen "ietsje" beter: 712 MH/s.

Mijn setup (buiten de videokaarten om was het al in mijn bezit voor een thuisserver):
2x Sapphire HD 5850 (van 725/900 naar 900/500 MHz).
GIGABYTE GA-890GPA-UD3H
4x 2 GB Kingston HyperX DDR3-1333 7-7-7-20
AMD Athlon II X4 615e (4x 2,5 GHz energiezuinig)
2x Intel X25-M Postville 80 GB (RAID 1)
2x Western Digital WD20EARS (RAID 1)
Cooler Master Silent Pro Gold 800 watt
Microsoft Windows 7 Ultimate SP1 x64 NL

Het stroomverbruik hangt constant rond de 400 watt.

Ik moet zeggen dat ik wel gigantisch mazzel had met die kaarten, die hebben mij 114,90 p/s gekost. Enkele dagen na aanschaf waren ze buiten voorraad, en nog enkele dagen later compleet verdwenen :O. De goedkoopste 5850 ligt nu rond de 150,- xD.

Ik ben sinds enkele dagen op Mt. Gox een beetje gaan handelen met mijn verdiende BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Ik volg bitcoin inmiddels een maand of vier en na in het begin even gemined te hebben en wat bitcoins gekocht te hebben ben ik er mee opgehouden en volg het nu alleen nog van de zijlijn.
Het principe leek me heel mooi, maar hoe meer ik me ging inlezen hoe meer ik tot de conclusie kwam dat het niets gaat worden.

Het probleem is dat er geen bitcoin economie is. Er zijn zo'n 100.000 mensen die iets met bitcoin zouden kunnen doen (de database van MtGox was zo'n 60k en dat was in totaal zo'n 80% van alle handel), maar het probleem is: die doen er niets mee. Die zitten allemaal op hun coins, wachtend tot de prijs gaat stijgen. De anderen zitten wachtend op wat dollars tot de prijs gaat dalen.
Sind de prijs is gaan stijgen, de afgelopen 4 maanden ongeveer doet niemand meer met bitcoins waar ze voor bedoeld zijn: goederen/diensten kopen.
En in de afgelopen 4 maanden is dan ook het lijstje met shops, businesses en mensen die iets aanbieden voor bitcoins gedááld i.p.v gestegen. van dat lijstje bestaat dan ook nog eens een kwart uit "accepts donations in bitcoins", wat natuurlijk geen echte business is.
Kortom: het enige waar bitcoins voor gebruikt worden momenteel is als speculatie object. Dus wat is een bitcoin waard? Precies wat de volgende gek er voor geeft en niet meer. Want meer dan het verkopen aan een gek die er meer voor geeft kun je niet. En hoe minder mensen hun coins uitgeven aan goederen of diensten, hoe minder bedrijven er iets voor aanbieden, hoe minder mensen uit kúnnen geven met hun bitcoins, tot het moment dat we allemaal beseffen dat die coins net zoveel waard zijn als de blaadjes op straat.

Daarnaast is bitcoin helemaal niet "decentraal". Na de hack van MtGox (wat natuurlijk 100% voorspelbaar was) is nog steeds 70% van de handel in coins via die website, dus één persoon. Bijna 50% van alle hashpower is in handen van Deepbit, dus één persoon. En 1/5e van alle bitcoins is in handen van zo'n 10-15 personen die allemaal tussen de 300k en 400k bitcoins hebben. (je ziet ze af en toe voorbijkomen als de blockchain een beetje volgt en er zijn topics te vinden op het bitcoin forum waar de paar bekendste zijn geduid)
Elk van die paar personen (MagicalTux, Deepbit, en de groot-coin-houders) kunnen in hun eentje de hele boel lamleggen. Druist een beetje tegen het hele decentrale principe in.

[ Voor 17% gewijzigd door Whuzz op 03-07-2011 16:53 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

ninjazx9r98 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Goed, laat ik het anders zeggen dan.
Technisch gezien zal het niet zo eenvoudig te stoppen zijn, het economisch stoppen (er voor zorgen dat het een valuta is die niet fatsoenlijk/eenvoudig bruikbaar is) is niet zo heel spannend.
Als mensen massaal boodschappen gaan doen en betalen in bitcoins die de belastingdienst niet hebben wil komt er ongetwijfeld actie vanuit Den Haag.
Als je bijna nergens terecht kunt met je bitcoins zijn het waardeloze 'objecten' geworden.
dat is waar, maar er zal altijd een manier blijven: iemand met een dienst BTC betalen die met een busje de AH half plundert en dan een rondje rijd door den haag en alle boodschappen levert bijv.
natuurlijk kan de overheid het moeilijk maken voor BTC, en het zal idd nog afwachten worden of het dan overeind blijft staan
maar het is natuurlijk een complete gok :)
[...]

Die volkstammen (die ik ken) varieren van 15 tot ruim boven de 70.
Volgens mij bega je hier ook een enorme denkfout, dat iemand een smartphone op zak heeft maakt hem/haar nog niet iemand die daar ook meteen verstand van heeft en volledig begrijpt hoe een en ander in elkaar zit.
Mijn auto zit ook vol met de wereld aan technische snufjes, dat betekent nog niet dat ik begrijp hoe dat allemaal precies werkt.
Om een voorbeeld te geven, paar weken geleden werd ons huis geschilderd en smorgens was het vaste prik voor een van de schilders (naar schatting begin 20) om buienradar te bekijken op z'n smartphone en z'n collega's te informeren of er de hele dag geschilderd kon worden.
Volgens jouw theorie dus iemand die absoluut geen digidodo zou moeten zijn.
Tot hij begon over computers en Linux nadat hij door had dat ik "in de IT" werkzaam ben, ik heb nog nooit zoveel onzin gehoord in een paar minuten tijd.
wat ik ermee bedoel is dat er een simpele app ontwikkeld kan worden die iedereen kan gebruiken, geloof dat er al een hoop zijn voor telebankieren e.d.

ook is het zo dat er weldegelijk steeds minder digidodo's overblijven, omdat de wereld stukje bij beetje verdigitaliseerd (BTC bijv ;) ) en iedereen dus zo'n beetje gedwongen word om meer kennis te vergaren

als je kijkt naar nu en 10~15 jaar terug zijn er véél meer mensen die goed met PC's om kunnen gaan, en redelijk weten wat wel/niet veilig is
dit zal volgens mij alleen maar doorgroeien
[...]

Ik ken zeer weinig mensen die ooit gezakkenrold zijn, ik ken echter vele mensen die veelvuldig besmet zijn geraakt met allerlei virussen en/of trojans.
Mogelijk dat het met de omgeving te maken heeft waarin je verkeert maar mensen zijn echt niet zo handig met computers ondanks dat ze allemaal de eerdergenoemde smartphone op zak hebben en een supercomputer thuis.
Mijn nichtje van 15 zit uren en uren achter de computer, als gebruiker maar wat er onder water gebeurt en wat uberhaupt een folder oid is heeft ze geen flauw idee van.
Opgroeien met computer en er gebruik van maken is geen garantie dat men ook daadwerkelijk begrijpt wat er gebeurt.
ben ik met je eens, het moet veiliger!
[...]

Het gebruik van het woord investor geeft imho al aan hoe jij er volgens mij eigenlijk tegenaan kijkt.
Je ziet het niet als een nieuwe muntsoort die gebruikt kan worden in plaats van de huidige valuta maar je ziet het als een manier om geld te verdienen door ze te kopen met bijv euro's en ze later als ze meer waard zijn ook weer om te zetten in euro's.
Of zie jij het echt als een vervanger voor de huidge euro/dollar of welke andere muntsoort(en) dan ook?
Ben zelf overigens van mening dat je op dit moment al geen early investor meer bent.
Die waren er in het eerste jaar toen een kleine 3 miljoen coins gegenereerd werden (13% van het maximum) door een handjevol mensen.
Nu staat de teller op 6,7 miljoen ( http://blockexplorer.com/q/totalbc ) met weet ik veel hoeveel mensen die massaal coins proberen te genereren.
ik zie het meer als een aanvulling op: we kunnen heel makkelijk alles met euro's kopen in nederland, maar zodra we dingen willen importeren (Amerika, china, etc) word het al een stapje lastiger
ook voor digitale spullen (software, e-books, artikelen voor een review site, etc) bied het een uitkomst: geen dikke transactiekosten, makkelijker, en sneller!

en imo zijn we nog altijd early investors, tot de tijd dat de waarde gestabiliseerd is iig
die mensen die jij als échte early investors bestempeld hebben ook allang niet al die BTC meer, die hebben er enorm dure pizza's van gekocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Dat verhaal van die pizza's is i.d.d. wel flink lullig, bedenk wel dat Bitcoins vroeger zo gegenereerd waren. Onderweg naar de 21.000.000 zullen ze echt nog wel duurder worden. Tevens is het zo dat op momenten dat niemand virtuele muntjes aanneemt, de waarde ook bijna niets is. Inmiddels zit er natuurlijk al een die-hard handel in.

Ook zal het minen heel snel niet meer aantrekkelijk zijn (de difficulty gaat nu zijn tol eisen). Alleen efficiënte systemen zullen "overleven". Nu doen er wellicht nog een aantal mensen mee met bijv. NVIDIA-kaarten, zodra elke % efficiëntie gaat tellen (om nog winst te maken), zullen er wel een aantal hun systemen gaan uitschakelen. Ook heb ik het idee dat het die-hard minen pas enkele maanden bestaat. Aangezien je niet bepaald wekelijks je energierekening krijgt, heb ik ergens ook zo'n vermoeden dat er binnenkort een aantal ouders achter hun energierekening gaan komen, en hun 16-jarige (o.i.d.) zoon eens gaan vertellen dat zijn systeem uit moet.

Ik heb zelf een deal met mijn vader, en betaal elke kWh gewoon aan hem uit (momenteel is mijn omzet 3x het stroomverbruik o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:21:
. Tevens is het zo dat op momenten dat niemand virtuele muntjes aanneemt, de waarde ook bijna niets is. Inmiddels zit er natuurlijk al een die-hard handel in.
:? Een die-hard handel? Je bedoelt die handel die voor 90% stil lag toen MtGox down was en daarna nog maar 50% is van wat het daarvoor was omdat iedereen angstvallig op zijn cointjes zit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

dr snuggles schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:06:

• Belastingvrij verdienen, oftewel belastingomzeilen. Dit is zowel een voordeel als een nadeel aldus Griekenland :P.
Je zal gewoon belasting moeten betalen, ongeacht welke valuta je gebruikt.
mace schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:04:
[...]

De werkelijke waarde, net zoals bij "normaal" geld, is vertrouwen.

Dit is net zo vaag en ongrijpbaar, maar als je erover nadenkt is het wel logisch. Want wat zit er voor waarde achter een euro, of dollar of yen? Helemaal niks.

(Nee, het antwoord is niet goud, dat is al jaren niet meer.)
Je vergeet dat er dwang achter fiatgeld zit. Probeer de belastingdienst maar te betalen in BTC. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:57

BlueTooth76

Let the sun shine!

Whuzz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:49:
Ik volg bitcoin inmiddels een maand of vier en na in het begin even gemined te hebben en wat bitcoins gekocht te hebben ben ik er mee opgehouden en volg het nu alleen nog van de zijlijn.
Het principe leek me heel mooi, maar hoe meer ik me ging inlezen hoe meer ik tot de conclusie kwam dat het niets gaat worden.

Het probleem is dat er geen bitcoin economie is. Er zijn zo'n 100.000 mensen die iets met bitcoin zouden kunnen doen (de database van MtGox was zo'n 60k en dat was in totaal zo'n 80% van alle handel), maar het probleem is: die doen er niets mee. Die zitten allemaal op hun coins, wachtend tot de prijs gaat stijgen. De anderen zitten wachtend op wat dollars tot de prijs gaat dalen.
Sind de prijs is gaan stijgen, de afgelopen 4 maanden ongeveer doet niemand meer met bitcoins waar ze voor bedoeld zijn: goederen/diensten kopen.
En in de afgelopen 4 maanden is dan ook het lijstje met shops, businesses en mensen die iets aanbieden voor bitcoins gedááld i.p.v gestegen. van dat lijstje bestaat dan ook nog eens een kwart uit "accepts donations in bitcoins", wat natuurlijk geen echte business is.
Kortom: het enige waar bitcoins voor gebruikt worden momenteel is als speculatie object. Dus wat is een bitcoin waard? Precies wat de volgende gek er voor geeft en niet meer. Want meer dan het verkopen aan een gek die er meer voor geeft kun je niet. En hoe minder mensen hun coins uitgeven aan goederen of diensten, hoe minder bedrijven er iets voor aanbieden, hoe minder mensen uit kúnnen geven met hun bitcoins, tot het moment dat we allemaal beseffen dat die coins net zoveel waard zijn als de blaadjes op straat.

Daarnaast is bitcoin helemaal niet "decentraal". Na de hack van MtGox (wat natuurlijk 100% voorspelbaar was) is nog steeds 70% van de handel in coins via die website, dus één persoon. Bijna 50% van alle hashpower is in handen van Deepbit, dus één persoon. En 1/5e van alle bitcoins is in handen van zo'n 10-15 personen die allemaal tussen de 300k en 400k bitcoins hebben. (je ziet ze af en toe voorbijkomen als de blockchain een beetje volgt en er zijn topics te vinden op het bitcoin forum waar de paar bekendste zijn geduid)
Elk van die paar personen (MagicalTux, Deepbit, en de groot-coin-houders) kunnen in hun eentje de hele boel lamleggen. Druist een beetje tegen het hele decentrale principe in.
Ah, op het Fok! forum liep je ook al weken je gal te spuien...

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BlueTooth76 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:29:
[...]

Ah, op het Fok! forum liep je ook al weken je gal te spuien...
Ok, da's een sterk argument, je hebt me overtuigd, bitcoin is de toekomst! *O* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Whuzz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:24:
[...]

:? Een die-hard handel? Je bedoelt die handel die voor 90% stil lag toen MtGox down was en daarna nog maar 50% is van wat het daarvoor was omdat iedereen angstvallig op zijn cointjes zit? ;)
Ik heb wel het idee dat het minder is geworden, maar nog steeds vind ik dat er nog een flinke handel achter zit. Het is i.d.d. wel jammer dat 1 exchange zo'n groot gedeelte van de handel beheerd. Ik heb wel het idee dat andere exchanges inmiddels wat van Mt. Gox hebben afgesnoept.

Ook denk ik dat de hele handel wel weer omhoog gaat, uiteindelijk gaat de Thash/s alleen maar omhoog, en wil iedereen toch liever USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Whuzz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:30:
[...]

Ok, da's een sterk argument, je hebt me overtuigd, bitcoin is de toekomst! *O* ;)
Ik begrijp je missie niet precies, leg uit :)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BlueTooth76 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:34:
[...]

Ik begrijp je missie niet precies, leg uit :)
Ik heb geen "missie", jij wel :? Ik verkondig mijn mening, zoals gebruikelijk op een forum. Als je het niet met me eens bent, staat het je vrij om mijn argumenten te ontkrachten met tegenargumenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Whuzz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:37:
[...]

Ik heb geen "missie", jij wel :? Ik verkondig mijn mening, zoals gebruikelijk op een forum. Als je het niet met me eens bent, staat het je vrij om mijn argumenten te ontkrachten met tegenargumenten. :)
Er valt niet veel te ontkrachten, sterker nog: je hebt op de meeste punten gelijk.
Maar je negatieve inslag stoort me een beetje.
Je zou ook een positieve inbreng kunnen hebben door met oplossingen te komen.
Met azijnpissen kom je niet zo ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:58
@Whuzz en Bluetooth, jongens, beetje offtopic gaan jullie.

Was trouwens erg verbaasd over https://www.btcdeals.com/ beetje ibood idee, met bitcoins. En ook over http://bitmunchies.com/index.php?cPath=29_22 waar je noodles etc, kan kopen. Zijn toch meer normale websites die BTC accepteren als ik dacht.

(http://bitmunchies.com/index.php?cPath=58_59 ; Je kan zelfs condooms met bitcoins kopen :D )

[ Voor 13% gewijzigd door Biersteker op 03-07-2011 17:41 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Biersteker schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:40:

Was trouwens erg verbaasd over https://www.btcdeals.com/ beetje ibood idee, met bitcoins. En ook over http://bitmunchies.com/index.php?cPath=29_22 waar je noodles etc, kan kopen. Zijn toch meer normale websites die BTC accepteren als ik dacht.
Ah, op Fok! liggen we wel vaker met elkaar overhoop maar daar is het allemaal wat soepeler... Strenge boel hier :P

Betalen met Bitcoins is nog wel een probleem op dit moment maar dit zijn leuke initiatieven.

Hoeveel Mhash/s wordt er op dit moment gehaald hier?
Ik zit sinds enkele weken op 2500Mhash/s.

[ Voor 16% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-07-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Biersteker schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:40:

(http://bitmunchies.com/index.php?cPath=58_59 ; Je kan zelfs condooms met bitcoins kopen :D )
Die bitmunchies zou ik overslaan :P de BTCdeals lijkt er al wat meer op hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BlueTooth76 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:39:
[...]

Er valt niet veel te ontkrachten, sterker nog: je hebt op de meeste punten gelijk.
Maar je negatieve inslag stoort me een beetje.
Je zou ook een positieve inbreng kunnen hebben door met oplossingen te komen.
Met azijnpissen kom je niet zo ver...
Kritisch zijn is niet hetzelfde als azijnpissen. Met alleen halelujah roepen kom je net zo min ver. ;)
Daarnaast denk ik dat er geen oplossing ís voor bitcoin, omdat het probleem van bitcoin ingebed is in het deflatoire principe in combinatie met de basiseigenschappen van de mens.

Anyway, teveel offtopic.

Volgens mij is na de laatste difficulty increase en de gedaalde BTC-$ koers minen niet meer rendabel toch? Of hebben anderen zoveel goedkopere stroom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Wat jij nu beschrijft is inderdaad het probleem wat ik zie met Bitcoins: er is geen handel. Als de handel alsnog opstart, dan zie ik toekomst in Bitcoins. Als het blijft zoals nu, valt de waarde van een bitcoin. Heb je ergens een linkje naar de lijst die aan het krimpen is? Ik ben wel benieuwd :).
ninjazx9r98 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:45:
Simpelweg verbieden werkt niet, omdat je als overheid geen controle hebt op betalingen. Net als dat simpelweg verbieden om in je neus te peuteren niet werkt. Ik deel verder wel je scepsis, maar blijf ook de mogelijkheden zien: een goedkoop alternatief online betaalmiddel.
Brons schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:28:
Je zal gewoon belasting moeten betalen, ongeacht welke valuta je gebruikt.
Met het idee van belastingontduiken bedoel ik de mogelijkheid die je hebt met Bitcoins om het uit het zicht van de staat te houden. Tuurlijk moet je officieel belasting betalen, dat snapt iedereen, zelfs een Griek :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Whuzz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:46:
[...]

Kritisch zijn is niet hetzelfde als azijnpissen. Met alleen halelujah roepen kom je net zo min ver. ;)
Daarnaast denk ik dat er geen oplossing ís voor bitcoin, omdat het probleem van bitcoin ingebed is in het deflatoire principe in combinatie met de basiseigenschappen van de mens.

Anyway, teveel offtopic.

Volgens mij is na de laatste difficulty increase en de gedaalde BTC-$ koers minen niet meer rendabel toch? Of hebben anderen zoveel goedkopere stroom :?
Mijn Excel-documentje verteld me dat ik met de huidige koersen 61,99 aan stroom verbras, en met het minen 163,40 verdien (per maand allemaal) ;). Dus of dat rendabel voor jou is moet je zelf beslissen, wat mij betreft nog wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verder kun je met deze calculator even kijken wat het opbrengt. De rekenkracht stijgt exponentioneel en daarmee ook de "difficulty". Binnenkort zal het zo'n beetje break-even moeten draaien in de VS, in Europa betalen we meer aan stroom en zullen dan verlies draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
dr snuggles schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:54:
Verder kun je met deze calculator even kijken wat het opbrengt. De rekenkracht stijgt exponentioneel en daarmee ook de "difficulty". Binnenkort zal het zo'n beetje break-even moeten draaien in de VS, in Europa betalen we meer aan stroom en zullen dan verlies draaien.
Ziet er goed uit. Ik heb zelf een Excel-documentje incl. transactiekosten e.d. Momenteel gaat er bij mij 60,64% echt naar mezelf. De rest van de kosten gaat naar Mt. Gox, en mijn energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Denk als het break even wordt / verlies dat het zowieso minder mensen gaat antrekken, denk wel dat ze hiermee rekening houden dat ze er toch wel winst kunnen blijven uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ik vind het sowieso zelf ook grappig dat mensen hardware als investering (en dus dat keihard meerekenen) zien. Ik zie het als een leuk projectje om geld mee te verdienen, en mocht dat falen dan heb ik leuke game-hardware (zeg nou eens eerlijk, 2x 5850 in CrossFire is wel leuk speelgoed toch?).

Alsof je geïnvesteerde hardware na het minen opeens niets meer waard is. Het enige wat echte klappen krijgt zijn mijn graka's, en daar zit gewoon 2 jaar garantie op.

[ Voor 27% gewijzigd door BDHowner op 03-07-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
dr snuggles schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:50:
[...]

Simpelweg verbieden werkt niet, omdat je als overheid geen controle hebt op betalingen. Net als dat simpelweg verbieden om in je neus te peuteren niet werkt. Ik deel verder wel je scepsis, maar blijf ook de mogelijkheden zien: een goedkoop alternatief online betaalmiddel.
Natuurlijk werkt dat wel.
Het zal er niet voor zorgen dat de markt in één keer piepend en kreunend tot stilstand komt maar het zorgt er wel voor dat het een betaalmiddel wordt dat je niet universeel in kunt zetten.
Als betalen en betaald worden verboden is kun je wel vergeten dat je ooit bij de AH met bitcoins kunt afrekenen of je tank benzine bij de Shell.
Je werpt dus een redelijke grote drempel om het te gebruiken als standaard betaalmiddel.
Overigens is er natuurlijk weldegelijk controle op betalingen door de overheid aangezien je zowel bij goederen en diensten met allerlei belastingvormen te maken krijgt op arbeid maar ook op inkoop en verkoop van goederen.
Dergelijke belastingen ontlopen zoals bijv bij zwart geld ook gebeurt klinkt veel eenvoudiger dan het daadwerkelijk is.
Stel je bent ZZPer en laat je zelf betalen in bitcoins, hoe ga je dan eea regelen met de belastingdienst als je daar niet terecht kunt met die bitcoins?
Toch maar naar de exchange (en hopen dat de koers gunstig is tov de arbeid die je geleverd hebt) en de belastingdienst betalen in echte euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 21:16
Hurray for GWL inbegrepen :P Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens ga kijken of ik iets aan BC kan verdienen, zonder dat ik in een pool moet meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:05:
Natuurlijk werkt dat wel.
Het zal er niet voor zorgen dat de markt in één keer piepend en kreunend tot stilstand komt maar het zorgt er wel voor dat het een betaalmiddel wordt dat je niet universeel in kunt zetten.
[...]problemen[...]
Samenvattend: je ziet problemen en je ziet Bitcoins niet zitten als leidend betaalmiddel in de wereld.

De problemen die je schetst, schat ik kleiner in dan jij. Voor elk van je problemen kan ik wel een oplossing bedenken, maar ik heb niet het idee dat je die wilt weten. Geeft ook niet. Ondertussen blijf ik Bitcoins in de gaten houden, het is een gave ontwikkeling.
BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:02:
Ik vind het sowieso zelf ook grappig dat mensen hardware als investering (en dus dat keihard meerekenen) zien. Ik zie het als een leuk projectje om geld mee te verdienen, en mocht dat falen dan heb ik leuke game-hardware (zeg nou eens eerlijk, 2x 5850 in CrossFire is wel leuk speelgoed toch?).
Dat ben ik met je eens, het kan een leuk bijverdienste zijn. Als je echte mining machines gaat bestellen zoals deze pipo, dan schrijf je natuurlijk wel een deel van je machines af. Trouwens wel leuk om wat van die mining machines te zien :).

[ Voor 36% gewijzigd door dr snuggles op 03-07-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Ben zelf van plan een graka te kopen, heb een leuk systeempje ervoor (AMD dual core energiezuinig, te veel ram 4 gb, hdtje etc. alleen helaas een 9400GT passive) Welke videokaart zouden jullie kopen voor een energiezuinig, minemachine met als doel een leuke pc over te houden, als de difficulty te hoog komt te liggen? Zelf zat ik te denken aan een 5830 of iets in die trend. (Ben nu met me eigen pc aan het minen 8800GT haal slechter 30 Mh/s en die van me vriendin 4850 90 Mh/s, in 2 dagen ongeveer 0.07 BTC)

[ Voor 15% gewijzigd door Biersteker op 03-07-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

5830 heeft de beste aanschafprijs/watt/Mhash/s

al kan je ook kijken naar een 5870 van de V&A, paar tientjes meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Biersteker schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:21:
Ben zelf van plan een graka te kopen, heb een leuk systeempje ervoor (AMD dual core energiezuinig, te veel ram 4 gb, hdtje etc. alleen helaas een 9400GT passive) Welke videokaart zouden jullie kopen voor een energiezuinig, minemachine met als doel een leuke pc over te houden, als de difficulty te hoog komt te liggen? Zelf zat ik te denken aan een 5830 of iets in die trend.
Prima keuze volgens dit hier. 5850 zou nog beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
dr snuggles schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:17:
[...]

Samenvattend: je ziet problemen en je ziet Bitcoins niet zitten als leidend betaalmiddel in de wereld.

De problemen die je schetst, schat ik kleiner in dan jij. Voor elk van je problemen kan ik wel een oplossing bedenken, maar ik heb niet het idee dat je die wilt weten. Geeft ook niet. Ondertussen blijf ik Bitcoins in de gaten houden, het is een gave ontwikkeling.
Ik ben juist heel nieuwsgierig naar dergelijke oplossingen dus kom maar op zou ik zeggen.
Ik heb al redelijk wat gelezen over bitcoins en ben nieuwsgierig naar het hoe of wat maar sta er inderdaad nogal sceptisch tegenover.
Neemt niet weg dat ik weldegelijk benieuwd ben naar de oplossingen die jij kennelijk hebt voor de problemen die ik zie.
Brand los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
dr snuggles schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:25:
[...]

Prima keuze volgens dit hier. 5850 zou nog beter zijn.
Vorige week heb ik 2 5850's gekocht voor 114,90 p/s, maar dat is vandaag de dag niet meer aan de orde (rond de 150.-). Met het huidige prijsverschil zou ik voor de 5830 gaan + eventueel een overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:36:
[...]

Vorige week heb ik 2 5850's gekocht voor 114,90 p/s, maar dat is vandaag de dag niet meer aan de orde (rond de 150.-). Met het huidige prijsverschil zou ik voor de 5830 gaan + eventueel een overklok.
Of een 6870 @ 145 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:32:
[...]

Ik ben juist heel nieuwsgierig naar dergelijke oplossingen dus kom maar op zou ik zeggen.
Ik heb al redelijk wat gelezen over bitcoins en ben nieuwsgierig naar het hoe of wat maar sta er inderdaad nogal sceptisch tegenover.
Neemt niet weg dat ik weldegelijk benieuwd ben naar de oplossingen die jij kennelijk hebt voor de problemen die ik zie.
Brand los :)
Dan krijgen we een welles-nietes discussie.

In het kort dan: diensten leveren inruil voor Bitcoins geeft dezelfde problemen voor de belasting als je dit inruilt voor andere diensten of in andere munteindheid betaalt krijgt. 't Is dus een probleem, een kleintje. Oplossing is gewoon huidige dagkoers gebruiken.

Verder heb je het over de het gebruik door de "massa". Bitcoins heeft al succes als 2% of zelfs maar 1% van de wereldhandel met de Bitcoin munteenheid gebeurt. Dat is namelijk alsnog 700 miljard dollar, ter grootte van de economie van Nederland. Of dat mogelijk is moeten nog maar afwachten, maar die potentie zie ik wel en jij (ninjazx9r98) niet.

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 03-07-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:37:
[...]

Of een 6870 @ 145 euro :P
Dan nog is een 5850 beter. Even een kleine update m.b.t. de prijs: hij is in de pricewatch voor 129 te vinden (exact dezelfde leverancier en kaart als die ik vorige week voor 114,90 heb gekocht), en niet 150 zoals ik eerder verkondigde. Over het algemeen moet je voor Bitcoin-mining in de 5000-serie van ATI wezen:

ATI 3000 en lager = niet mogelijk.
ATI 4000 = prima mogelijk, maar niet het meest efficiëntst in verhouding met de tegenwoordig snellere kaarten.
ATI 5000 = wat mij betreft de beste serie om te minen.
ATI (mag eigenlijk alleen AMD zeggen :P) 6000 = bevat wel de allersnelste kaarten, maar over het algemeen niet veel sneller dan de 5000-serie met minen (zie het meer als een optie als de 5000-serie verdwenen is, of je al de snelste kaart uit de 5000-serie hebt), vaak is dezelfde MH/s duurder.

NVIDIA = baggerslechte resultaten met alle series.

CPU = zie NVIDIA :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:45:
[...]

Dan nog is een 5850 beter. Even een kleine update m.b.t. de prijs: hij is in de pricewatch voor 129 te vinden (exact dezelfde leverancier en kaart als die ik vorige week voor 114,90 heb gekocht), en niet 150 zoals ik eerder verkondigde. Over het algemeen moet je voor Bitcoin-mining in de 5000-serie van ATI wezen:

ATI 3000 en lager = niet mogelijk.
ATI 4000 = prima mogelijk, maar niet het meest efficiëntst in verhouding met de tegenwoordig snellere kaarten.
ATI 5000 = wat mij betreft de beste serie om te minen.
ATI (mag eigenlijk alleen AMD zeggen :P) 6000 = bevat wel de allersnelste kaarten, maar over het algemeen niet veel sneller dan de 5000-serie met minen (zie het meer als een optie als de 5000-serie verdwenen is, of je al de snelste kaart uit de 5000-serie hebt), vaak is dezelfde MH/s duurder.

NVIDIA = baggerslechte resultaten met alle series.

CPU = zie NVIDIA :P.
6000 serie is toch wat zuiniger niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

hier staat een goede vergelijker, prijzen enzo zijn natuurlijk niet helemaal accuraat voor ons kaaskoppen, maar je krijgt wel een goede indicatie welke kaart zichzelf het snelste terugverdient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

dr snuggles schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:41:
In het kort dan: diensten leveren inruil voor Bitcoins geeft dezelfde problemen voor de belasting als je dit inruilt voor andere diensten of in andere munteindheid betaalt krijgt. 't Is dus een probleem, een kleintje. Oplossing is gewoon huidige dagkoers gebruiken.
Dat dachten de mensen achter e-Gold eerst ook ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:47:
[...]

6000 serie is toch wat zuiniger niet?
Nee, als voorbeeld de 6870: minder produceren EN minder verbruiken = gewoon gelijk zijn aan de 5850. Echter kan de 5850 wel meer produceren, en dus heb je daar weer meer "bang for the buck"

Net zoals de 6990, je kunt nog steeds beter een 5970 hebben want die 6990 is juist niet zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:52:
[...]

Nee, als voorbeeld de 6870: minder produceren EN minder verbruiken = gewoon gelijk zijn aan de 5850. Echter kan de 5850 wel meer produceren, en dus heb je daar weer meer "bang for the buck"

Net zoals de 6990, je kunt nog steeds beter een 5970 hebben want die 6990 is juist niet zuinig.
De 6870 is zuiniger met 10w ofzo :P
Maarja ik haal 270 mhash/s, dat is ver boven dat tabbeltje, en dan is nog niet 100% alles uit die kaart gehaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:54:
[...]

De 6870 is zuiniger met 10w ofzo :P
Maarja ik haal 270 mhash/s, dat is ver boven dat tabbeltje, en dan is nog niet 100% alles uit die kaart gehaalt
Ja maar om in je voorbeeld mee te gaan: ik haal 350 MH/s (een enkele kaart uiteraard), en dat is ook niet 100% uit de kaart halen (volgens mij was 950 MHz GPU ook nog stabiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:56:
[...]

Ja maar om in je voorbeeld mee te gaan: ik haal 350 MH/s (een enkele kaart uiteraard), en dat is ook niet 100% uit de kaart halen (volgens mij was 950 MHz GPU ook nog stabiel).
Ik kom op dat terug als ik WC blokjes heb ooit :P

Maar je verbuik ligt degelijk hoger dan mij en sinds ik de stroom niet betaal en dus puur winst voor mij is -> wil ik mijn ouders niet kwaad maken snappie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
Gasten van The Bitcoinshow zijn bezig met een reclame voor op alle mainstream US tv zenders.

Hier het draadje:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=25252.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het probleem is dat er geen bitcoin economie is.
Dit is voor mij het grootste punt. Geen reden om er niet aan mee te doen maar wel een reden (en bijna de enige) waardoor ik denk dat het principe niet makkelijk kan 'groeien'.
Kinderporno en drugs zijn niet echt de zaken die ik graag wil hebben en verder is er gewoon nog niet zo veel te koop met je bitcoin.
Persoonlijk hoop ik dat dat veranderd maar zo niet, dan was het leuk maar helaas ;)

En kudos voor de tegenargumenten en de wijze waarop ze gebracht worden, mag ook wel eens gezegd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:57:
[...]

Ik kom op dat terug als ik WC blokjes heb ooit :P

Maar je verbuik ligt degelijk hoger dan mij en sinds ik de stroom niet betaal en dus puur winst voor mij is -> wil ik mijn ouders niet kwaad maken snappie? :P
Ik dok bij mijn vader elke kWh die mijn server genereert, maar het probleem is juist dat de 6000-serie in dit voorbeeld helemaal niet zuiniger is.

Voorbeeld volgens de grafiek:
5850 doet 1,73 Mhash/J en haalt 325.49
6870 doet 1,73 Mhash/j en haalt 278.31

Dat betekend simpelweg dat ze beiden even efficiënt zijn, maar die 5850 wel harder kan.

Ik moet ook lachen dat er bovenaan een van die calculators "just got your dual-6990 miner?" staat. Koop dan gewoon 4x 5850 o.i.d. Minder kans dat hij kapot gaat ook, want dat is altijd al een issue geweest met dual-GPU kaarten.

Wat betreft die waterkoeling: daar heb ik ook voor zitten kijken, alleen maakt dat je kaarten een stuk duurder. Wil je dit "spelletje" lang blijven volgen, dan zul je voor zo min mogelijk centen een zo snel en efficiënt mogelijk systeem moeten bouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door BDHowner op 03-07-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:03:
[...]

Ik dok bij mijn vader elke kWh die mijn server genereert, maar het probleem is juist dat de 6000-serie in dit voorbeeld helemaal niet zuiniger is.

Voorbeeld volgens de grafiek:
5850 doet 1,73 Mhash/J en haalt 325.49
6870 doet 1,73 Mhash/j en haalt 278.31

Dat betekend simpelweg dat ze beiden even efficiënt zijn, maar die 5850 wel harder kan.

Ik moet ook lachen dat er bovenaan een van die calculators "just got your dual-6990 miner?" staat. Koop dan gewoon 4x 5850 o.i.d. Minder kans dat hij kapot gaat ook, want dat is altijd al een issue geweest met dual-GPU kaarten.
Jah maar ik betaal niks aan mijn ouders, het voordeel van CFX ;) ik draai me settings laag zodat ik op 1 kaart kan spelen en dan de andere voor de mining dus stroomvebruik brlijft hetselfde

En 2x5970 & 1x5870 blijft het beste zeggen ze :P krijg je 2000+Mhash/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:05:
[...]

Jah maar ik betaal niks aan mijn ouders, het voordeel van CFX ;) ik draai me settings laag zodat ik op 1 kaart kan spelen en dan de andere voor de mining dus stroomvebruik brlijft hetselfde

En 2x5970 & 1x5870 blijft het beste zeggen ze :P krijg je 2000+Mhash/s
Maar hoeveel 5850's heb je voor dat geld? Een 5970 kost zeker 400 euro, voor 400 euro heb je zeker 3 5850's.

Laten we zeggen dat een 5970 800 MH/s haalt, dan halen 3 5850's zeker 1,05 GH/s. Het probleem met meerdere kaarten is dan wel weer dat je een extra computer nodig hebt (als zal dat niet zo duur zijn denk ik, want mine-computers hebben geen hoge eisen nodig, net zoals ik nu mine met 8 i.p.v. 16 lanes).

[ Voor 11% gewijzigd door BDHowner op 03-07-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Zal waarschijnlijk in de 58xx serie gaat kijken, trouwens NVIDIA kaarten zijn niet zo bagger als je denkt. Dat ik 30 Mh/s haal met een 5 jaar oude 8800GT vind ik erg netjes. (BTW, draai een gare OC op dit moment, GPU Licht omhoog, Shaders zeer hoog, en mem zwaar onderclocked.)

[ Voor 0% gewijzigd door Biersteker op 03-07-2011 19:13 . Reden: Huge spelling error (ligt =! licht) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Dit is dus ook het grote nadeel van BTC. Er is geen bank die het voor je regeld. Hierdoor moet je zelf dus ook 2 dingen doen:

1, Het geld veilig houden. Dit kan je het beste doen door een backup online/extern op te slaan.
2, Het geld bruikbaar maken. Door het om te ruilen (Te verkopen) voor bijvoorbeeld Euros.

Het is een beetje als boomhakken. Je moet de omgehakte bomen veilig opbergen tegen diefstal of rot. En je moet ze verkopen voor geld om er andere producten van te kopen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Biersteker schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:11:
Zal waarschijnlijk in de 58xx serie gaat kijken, trouwens NVIDIA kaarten zijn niet zo bagger als je denkt. Dat ik 30 Mh/s haal met een 5 jaar oude 8800GT vind ik erg netjes. (BTW, draai een gare OC op dit moment, GPU Ligt omhoog, Shaders zeer hoog, en mem zwaar onderclocked.)
Sorry, maar dat noem ik nog steeds bagger. Zoals ik al eerder vertelde haalde mijn notebook-GPU (en dus energiezuinig en niet een redelijk high-end kaart zoals de 8800 GT ooit was) ook 30 MH/s. Een vriend van mij haalt 50 MH/s met zijn GTX285. Erg slecht als je bedenkt dat dat een echte high-end kaart was enkele jaren terug, en dat ding flink wat stroom verbruikt.

Het is echter waar je hem voor gebruikt. Je ziet duidelijk dat dit niet het veld is waarop NVIDIA goede prestaties neerzet. Als je met diezelfde GTX285 gamed, heb je nog steeds niet echt te klagen. Het ligt ook gewoon puur aan de manier hoe NVIDIA-kaarten in elkaar zitten.

En het ligt natuurlijk ook aan je omgeving of jij er winst mee haalt. Zo hoorde ik ook iemand zeggen dat hij 2000 processoren tot zijn beschikking heeft, en die laat minen. Compleet NIET efficiënt natuurlijk, maar als jij geen stroomrekening ontvangt, dan is 200x 5 MH/s ook heel aantrekkelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door BDHowner op 03-07-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

D4NG3R schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:13:

Het is een beetje als boomhakken. Je moet de omgehakte bomen veilig opbergen tegen diefstal of rot. En je moet ze verkopen voor geld om er andere producten van te kopen.
En als blijkt dat niemand je bomen nog wil kopen of er iets voor wil ruilen, dan bouw je van je bomen een huis, of een boot, of je verbrand het in de winter om er warm van te blijven en eten op te koken.
Net als je je bitcoins kunt gebruiken om... of wacht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:09:
[...]

Maar hoeveel 5850's heb je voor dat geld? Een 5970 kost zeker 400 euro, voor 400 euro heb je zeker 3 5850's.

Laten we zeggen dat een 5970 800 MH/s haalt, dan halen 3 5850's zeker 1,05 GH/s. Het probleem met meerdere kaarten is dan wel weer dat je een extra computer nodig hebt (als zal dat niet zo duur zijn denk ik, want mine-computers hebben geen hoge eisen nodig, net zoals ik nu mine met 8 i.p.v. 16 lanes).
Maar dat zijn dan ook DIE hard mining rigs, ze hebben 5GPU's en dan een simpele dual core met 1gb ram en 1000W voeding meer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Whuzz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:17:
[...]

En als blijkt dat niemand je bomen nog wil kopen of er iets voor wil ruilen, dan bouw je van je bomen een huis, of een boot, of je verbrand het in de winter om er warm van te blijven en eten op te koken.
Ik moest lachen xD.

Ik moet dan ook zeggen dat ik er over het algemeen een rustiger gevoel bij heb als er USD op mijn Mt. Gox.-account staat i.p.v. BTC.

Maar dat blijft het risico van je hobby. Het is net als in het casino, je kan er leuk geld verdienen, of het was gewoon een compleet mislukte poging. Behalve dat dit beter in te zien is dan een casino-avond.

Ik zie het ook gewoon zo: zolang ik nog steeds leuk verdien blijf ik het doen. En op het moment dat ik ermee stop was het i.i.g. een fikse korting op mijn hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:18:
[...]

Maar dat zijn dan ook DIE hard mining rigs, ze hebben 5GPU's en dan een simpele dual core met 1gb ram en 1000W voeding meer niet :P
Dat klopt i.d.d., mijn systeem was al vanaf de grond af bestemt voor energiezuinigheid (het werd eigenlijk mijn thuisserver), en dus heb ik naar mijn idee ook een efficiënt systeem gebouwd.

Ook gebruik ik het nu als desktop, en dus is het indirect eigenlijk efficiënter dan op papier (want mijn notebook blijft nu in mijn tas). Terwijl andere die-hard miners een 2e PC nodig hebben voor muziek e.d., gebruik ik gewoon diezelfde machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:27:
[...]

Dat klopt i.d.d., mijn systeem was al vanaf de grond af bestemt voor energiezuinigheid (het werd eigenlijk mijn thuisserver), en dus heb ik naar mijn idee ook een efficiënt systeem gebouwd.

Ook gebruik ik het nu als desktop, en dus is het indirect eigenlijk efficiënter dan op papier (want mijn notebook blijft nu in mijn tas). Terwijl andere die-hard miners een 2e PC nodig hebben voor muziek e.d., gebruik ik gewoon diezelfde machine.
Ik gebruik laptop voor msn/internet and stuff

Gaming & BTC op game pc hij is niet gebouwed voor zuinig te zijn :P maar om goed te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:21:
[...]
Ik zie het ook gewoon zo: zolang ik nog steeds leuk verdien blijf ik het doen. En op het moment dat ik ermee stop was het i.i.g. een fikse korting op mijn hardware.
That's the spirit , heb dezelfde mening, het idee is ook om van die pc een homeservertje te maken (Vind me server nu gewoon te onzuinig. P4 2.8 Socket 478. Zelfde stroomverbruik, maar wel bitcoins :D)
@Over nvidia tsja ze zijn nu echt ruk, maar mijn 8800GT = op 55nm 9800GT = op 55 nm met geoptimaliseerde pcb 250GTS. Dus in dat opzicht waren die 8800GT 's echt prima CUDA/OpenGL kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:30:
[...]

Ik gebruik laptop voor msn/internet and stuff

Gaming & BTC op game pc hij is niet gebouwed voor zuinig te zijn :P maar om goed te werken
Dat doel is inmiddels wel iets gewijzigd toen ik in aanraking kwam met Bitcoin :P. Een dubbele 5850 is ook niet zuinig meer te noemen (wel efficiënt, door het grote aantal hashes). Ik moest dan ook mijn 350 watt Be Quiet voeding eruit gooien voor een 800 watt Cooler Master (dat bied ruimte voor 2 5970's + 6-core AMD). Ik denk die voedingsruimte voorlopig niet te gebruiken, en dat was ook meer voor eventuele later-afstammende PC's (mijn eisen veranderen voortdurend, mijn gehele server is al 2x vervangen in de afgelopen 2 jaar o.i.d.).

Toch vind ik dat je elke 24/7 PC moet bouwen met het oog op zuinigheid (want stroomkosten = minder inkomsten). Met een normale PC let ik er zelf ook niet zo heel veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:38:
[...]

Dat doel is inmiddels wel iets gewijzigd toen ik in aanraking kwam met Bitcoin :P. Een dubbele 5850 is ook niet zuinig meer te noemen (wel efficiënt, door het grote aantal hashes). Ik moest dan ook mijn 350 watt Be Quiet voeding eruit gooien voor een 800 watt Cooler Master (dat bied ruimte voor 2 5970's + 6-core AMD). Ik denk die voedingsruimte voorlopig niet te gebruiken, en dat was ook meer voor eventuele later-afstammende PC's (mijn eisen veranderen voortdurend, mijn gehele server is al 2x vervangen in de afgelopen 2 jaar o.i.d.).

Toch vind ik dat je elke 24/7 PC moet bouwen met het oog op zuinigheid (want stroomkosten = minder inkomsten). Met een normale PC let ik er zelf ook niet zo heel veel op.
Een pure game PC kan niet zuinig zijn, moet wel zeggen 1075T x6 & CFX6870 op gewoon surfen op internet is wel zuinig, maarja. Ik met mijn 1000W voeding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Biersteker schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:35:
[...]

That's the spirit , heb dezelfde mening, het idee is ook om van die pc een homeservertje te maken (Vind me server nu gewoon te onzuinig. P4 2.8 Socket 478. Zelfde stroomverbruik, maar wel bitcoins :D)
@Over nvidia tsja ze zijn nu echt ruk, maar mijn 8800GT = op 55nm 9800GT = op 55 nm met geoptimaliseerde pcb 250GTS. Dus in dat opzicht waren die 8800GT 's echt prima CUDA/OpenGL kaarten.
Die P4 heb ik ook gehad ja (toevallig vorige week bij mijn ouders vandaan gehaald en voor hun een nieuwe gebouwd). Ik heb zelf altijd voor mijn thuisservers op AMD's gezeten (eerst de 5050e, toen de 605e en nu de 615e). Die dingen werken geweldig en een quad van 2,5 GHz op 45 watt is natuurlijk errug lekker (maar natuurlijk niet te vergelijken met een 2,5 GHz Intel Core i5 quad-geval).

Ik heb zelf de 8800 GTS 640 MB gehad, toen nog zitten twijfelen voor die 8800 GT toen hij uitkwam :P. Het is zeker geen slechte kaart, maar helaas gezien het ontwerp niet lekker voor hashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Whuzz schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:17:
[...]

Je computer opstoken om je kamer er warm mee te houden :') .

Als niemand de bomen nog wil kopen zijn de tijd en moeite die je er in hebt gestoken eigenlijk nutteloos geworden. Hetzelfde geld voor BTC. Echter zou je (in dit geval) met de bomen nog wat anders kunnen doen :') .

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 03-07-2011 19:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
D4NG3R schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:47:
[...]

Je computer opstoken om je kamer er warm mee te houden :') .
Als dit minen zo door gaat in de winter, dan heb ik zo'n vermoeden dat ik de helft minder stookkosten heb :P.
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:41:
[...]

Een pure game PC kan niet zuinig zijn, moet wel zeggen 1075T x6 & CFX6870 op gewoon surfen op internet is wel zuinig, maarja. Ik met mijn 1000W voeding :+
Puur niet nee, maar toch kun je wel een end komen. Mijn systeem is bijv. een combinatie van zuinig en toch heel snel (bijv. die SSD's).

Eigenlijk is mijn systeem heel zuinig als ik die graka's eruit trek, en eigenlijk is alleen mijn CPU geen high-end geval. Ik heb nog geen games gespeeld (geen tijd gehad nog), maar als dat niet lekker gaat gaat die CPU eruit voor een leuke 6-core. Denk dat die ook gewoon omlaag kan vanuit Windows, en dan istie alleen met games hard aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:52:
[...]

Als dit minen zo door gaat in de winter, dan heb ik zo'n vermoeden dat ik de helft minder stookkosten heb :P.

[...]

Puur niet nee, maar toch kun je wel een end komen. Mijn systeem is bijv. een combinatie van zuinig en toch heel snel (bijv. die SSD's).

Eigenlijk is mijn systeem heel zuinig als ik die graka's eruit trek, en eigenlijk is alleen mijn CPU geen high-end geval. Ik heb nog geen games gespeeld (geen tijd gehad nog), maar als dat niet lekker gaat gaat die CPU eruit voor een leuke 6-core. Denk dat die ook gewoon omlaag kan vanuit Windows, en dan istie alleen met games hard aan het werk.
Stoken gaat zeer goed :P

Laat me je waarschuwen met die 6kerntjes :P games nemen max 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

dr snuggles schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:50:

Met het idee van belastingontduiken bedoel ik de mogelijkheid die je hebt met Bitcoins om het uit het zicht van de staat te houden. Tuurlijk moet je officieel belasting betalen, dat snapt iedereen, zelfs een Griek :D.
Tsja. Je inkomen niet vermelden kan je natuurlijk ook met fiat. En laten we het niet over anonimiteit hebben, want bitcoin doet waarschijnlijk slechter op dit gebied dan fiat, je transacties zijn immers voor iedereen publiekelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:23:
[...]

Ja dat bedoel ik, het klonk geinig maar ik ga niet speciaal hardware aanschaffen om met veel pijn en moeite een dollar per dag te maken. :P Als het rendabel was met mijn huidige hardware dan was het uiteraard interessant. :)

Wel leuk allemaal, misschien bedenk ik me nog.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Sando schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:57:
[...]

Ja dat bedoel ik, het klonk geinig maar ik ga niet speciaal hardware aanschaffen om met veel pijn en moeite een dollar per dag te maken. :P Als het rendabel was met mijn huidige hardware dan was het uiteraard interessant. :)

Wel leuk allemaal, misschien bedenk ik me nog.
V&A heeft een CFX setje van 5830 voor een appel en een ei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:54:
[...]

Stoken gaat zeer goed :P

Laat me je waarschuwen met die 6kerntjes :P games nemen max 4 :P
Dat weet ik, maar op die (tja, ik ben er nog niet uit of ik het server of desktop zal noemen) draaien ook download-programma's, webservers en dat soort ongein. Ik zit nu op 50% CPU met alleen minen. Ik denk zelf dat games wel ok gaan (ik ga dat minen toch pauzeren tijdens games). Maar mocht dit niet gaan dan gaat die energiezuinige CPU er maar uit. Ik vind het zonde om niet af en toe van die mooie 5850's in CrossFire te genieten (en dan bedoel ik niet de shares te zien optellen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:00:
[...]

Dat weet ik, maar op die (tja, ik ben er nog niet uit of ik het server of desktop zal noemen) draaien ook download-programma's, webservers en dat soort ongein. Ik zit nu op 50% CPU met alleen minen. Ik denk zelf dat games wel ok gaan (ik ga dat minen toch pauzeren tijdens games). Maar mocht dit niet gaan dan gaat die energiezuinige CPU er maar uit. Ik vind het zonde om niet af en toe van die mooie 5850's in CrossFire te genieten (en dan bedoel ik niet de shares te zien optellen :P).
10% CPU use met mining en LOONG ( = game )
Dus jah :P

Zuinig is ie wel TDP 125W :+ en de OC van 25% niet mee getelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hier ook maar eens mee begonnen. Ik haal nu 265 Mhash/s met mn HD6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:07:
Ben hier ook maar eens mee begonnen. Ik haal nu 265 Mhash/s met mn HD6870
Welke clockspeeds heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:08:
[...]

Welke clockspeeds heb je?
Ik gok default.
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:02:
[...]

10% CPU use met mining en LOONG ( = game )
Dus jah :P

Zuinig is ie wel TDP 125W :+ en de OC van 25% niet mee getelt :P
Damn :P.

[ Voor 44% gewijzigd door BDHowner op 03-07-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ja, ben nog niet echt bezig geweest met overklokken, binnenkort maar eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:12:
[...]

Klopt ja, ben nog niet echt bezig geweest met overklokken, binnenkort maar eens naar kijken
Mijne lopen 950/1120 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:12:
[...]

Ik raad je MSI Afterburner aan, is makkelijk in gebruik en toont je eigenlijk alles wat je moet weten.

Temps liever niet boven de 75, en verder geheugensnelheid onderklokken (de max. daarbij is 500 MHz in Afterburner, dus daar heb ik hem maar even op laten staan bij mij). De meeste zetten hem op 300, maar met een CrossFire setup en als grootste wens dat alles na een reboot gewoon vanzelf weer goed staat is 500 helaas even de max voor mij.
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:16:
[...]

Mijne lopen 950/1120 :P
Waarom zo'n hoge geheugensnelheid? Bij het minen is 300+ niet meer merkbaar en kost enkel stroom.

[ Voor 15% gewijzigd door BDHowner op 03-07-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:16:
[...]

Ik raad je MSI Afterburner aan, is makkelijk in gebruik en toont je eigenlijk alles wat je moet weten.

Temps liever niet boven de 75, en verder geheugensnelheid onderklokken (de max. daarbij is 500 MHz in Afterburner, dus daar heb ik hem maar even op laten staan bij mij). De meeste zetten hem op 300, maar met een CrossFire setup en als grootste wens dat alles na een reboot gewoon vanzelf weer goed staat is 500 helaas even de max voor mij.

[...]

Waarom zo'n hoge geheugensnelheid? Bij het minen is 300+ niet meer merkbaar en kost enkel stroom.
Waarom klok je je geheugensnelheid naar beneden? :P

Ik kan dit niet omdat mijn kaart ook nog dient om in CFX te gamen :P

Edit : zo hood -> om te gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:19:
[...]

Waarom klok je je geheugensnelheid naar beneden? :P

Ik kan dit niet omdat mijn kaart ook nog dient om in CFX te gamen :P
Dat bespaart stroom, en voor het minen maakt het niet uit. Tijdens games zet ik de slider weer even terug, want gamen op 300 MHz is nou ook weer niet geweldig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:20:
[...]

Dat bespaart stroom, en voor het minen maakt het niet uit. Tijdens games zet ik de slider weer even terug, want gamen op 300 MHz is nou ook weer niet geweldig :P.
Ja kijk ik zet aggression op 7 en dan knal ik eventjes door Fear 3 heen enz :P dus tis wel nodig zo hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:21:
[...]

Ja kijk ik zet aggression op 7 en dan knal ik eventjes door Fear 3 heen enz :P dus tis wel nodig zo hoog
Zolang je gamed is dat i.d.d. wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:22:
[...]

Zolang je gamed is dat i.d.d. wel nodig.
Net eens voor de grap op 300 gezet, dat doen we dus nietmeer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Net eens voor de grap op 300 gezet, dat doen we dus nietmeer :P
Ja tijdens een game neem ik aan :P?

Tijdens het minen maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:24:
[...]

Ja tijdens een game neem ik aan :P?

Tijdens het minen maakt het niet uit.
Jup, lekker FPS drop dat dat was :(

Vindt wel lekker nu tijdens het gamen op LOONG dat ik met 1 GPU genoeg heb voor 30+fps te hebben en te minen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-08 08:39

suf

Ben met bitcoin begonnen voor de lol en omdat ik graag wil zien wat er gebeurt als de schaarste van dit spul toeneemt. Haal slechts 84MH/s met mijn 5670. Een kwart bitcoin per 3 drie dagen :(.
Het enige wat me niet lukt is ook parallel op mijn CPU te minen( gebruik de GUIminer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

suf schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:34:
Ben met bitcoin begonnen voor de lol en omdat ik graag wil zien wat er gebeurt als de schaarste van dit spul toeneemt. Haal slechts 84MH/s met mijn 5670. Een kwart bitcoin per 3 drie dagen :(.
Het enige wat me niet lukt is ook parallel op mijn CPU te minen( gebruik de GUIminer).
Mischien dat je 10MH/s meer haalt met je CPU echt niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:35:
[...]

Mischien dat je 10MH/s meer haalt met je CPU echt niet waard
Als je die al haalt.

Ik begon ook met GUIminer, maar ben eigenlijk al snel overgestapt naar m0mchil's GPU-miner. Dit is gewoon een CMD-venstertje waarin je ziet wat er gebeurd. -d0 is GPU 1, -d1 is GPU 2 en -d3 mijn CPU. Ik vond het maar irritant dat je af en toe een share zag bijtellen en niet wist wat hij deed.

Ook is dat handiger met opstarten, er staan gewoon in de map opstarten 2 .ink's met -d0 en -d1. Ik ga me wel verdiepen in het verwerken wat secundaire pool's in de snelkoppeling. Deepbit verliest af en toe zijn verbinding, en het zou mooi zijn als hij dan op een andere overspringt.

Edit:
Nog iemand last van het volgende merkwaardige probleem? 2 geopende poclbm.exe (2 GPU's) levert mij 50% CPU-belasting op. Als ik beide processen via taakbeheer forceer tot enkel de 1e kern, dan zakt de CPU naar 25%, en ik mis niet eens een enkele MH/s?

Edit v2:
Nog een tip voor de Firefox-fans: hardwareversnelling uitschakelen! Bij mij is Firefox zonder hardwareversnelling merkbaar sneller, en ook pakt Firefox nu geen MH/s meer af.

[ Voor 46% gewijzigd door BDHowner op 03-07-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suf schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:34:
Welke instellingen gebruik jij? Ik haal maar 65MH/s (zonder flags, that is).
Ik ben wel sinds donderdagavond bezig en heb slechts 0.1bitcoin bij elkaar. Hoe komt het dat jij zoveel meer krijgt met slechts marginaal (of nouja, marginaal - maar niet zóveel) meer hashes?

Ik zit bij BTCguild en doneer 0%.
Sowieso merkte ik dat ik bij BTCguild op mn laptop's CPU met 5Mhash de ene keer elk kwartier 1 share kreeg, en de andere keer soms drie kwartier nop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:49:
[...]

Ik ben wel sinds donderdagavond bezig en heb slechts 0.1bitcoin bij elkaar. Hoe komt het dat jij zoveel meer krijgt met slechts marginaal (of nouja, marginaal - maar niet zóveel) meer hashes?

Sowieso merkte ik dat ik bij BTCguild op mn laptop's CPU met 5Mhash de ene keer elk kwartier 1 share kreeg, en de andere keer soms drie kwartier nop
Hangt af van de block en ik zou echt 2.5% donation zetten omdat je dan wat je mined dat je krijgt :P snellere payout enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:49:
[...]

Die flags helpen echt, gewoon doen!

Gewoon -v -w 128 toevoegen.

Dat van die shares is ook normaal: je moet er geluk mee hebben. Ik heb soms echt elke seconde een share 5x achter elkaar, en soms 20 seconden niets.

En wat betreft die 0.01 BTC: je genereert BTC's niet 123, er gaat echt enige tijd overheen. En afhankelijk van je betaalmethode (PPS of proportional), kan je BTC-saldo fluctueren.

[ Voor 10% gewijzigd door BDHowner op 03-07-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Zojuist m'n 42e Bitcoin ontvangen :)

Ik mine nu met de volgende hardware:

PC1 = Asus M2A32 met 3x HD5870 (1000 Watt Antec) = 3x 412 Mhash/s
PC2 = Asus M4N98TD EVO met 2x HD5870 (650 Watt Antec) = 2x 418 Mhash/s
PC3 = Asus P5K met 2x HD5770 (650 Watt Antec) = 2x 208 Mhash/s

Geheugen van alle videokaarten op 300Mhz, GPU op 950Mhz.

CPU's zijn budget (Celeron / Sempron / oude Athlon 64) en het voltage flink naar beneden geschroefd en teruggeklokt om stroom te besparen.

Draait perfect stabiel, al weken :)

[ Voor 21% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-07-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:30
Typo in de OT. Er staat:
dit bespaard

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
BlueTooth76 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:06:

CPU's zijn budget (Celeron / Sempron / oude Athlon 64) en het voltage flink naar beneden geschroefd en teruggeklokt om stroom te besparen.

Stevige setup :P.

Ben je overigens niet bang dat je dit niet meer gaat verdienen met minen? Ik bedoel, zo goedkoop zijn die kaarten niet, en met de huidige difficulty enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlueTooth76 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:06:

Heb je die hardware specifiek aangeschaft voor Bitcoin? hoe dan ook: epic!
Ik twijfel nog steeds of ik hardware aan ga schaffen of gewoon direct x aantal euro's aan bitcoins aanschaf. Ik wacht ff de koers af deze week, als het wederom zo is dat de koersen doordeweeks hoger liggen dan in het weekend dan waag ik de gok met een paar tientjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:24:
[...]

Ik twijfel nog steeds of ik hardware aan ga schaffen of gewoon direct x aantal euro's aan bitcoins aanschaf. Ik wacht ff de koers af deze week, als het wederom zo is dat de koersen doordeweeks hoger liggen dan in het weekend dan waag ik de gok met een paar tientjes :)
Koersen zijn redelijk stabiel de afgelopen dagen, schommelt zo rond de $15.49. Ik heb zelf 1 muntje verkocht voor die prijs gisteren, ik heb alweer nieuwe orders aangemaakt voor iets minder, in de hoop nog een beetje winst te gaan maken met handelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:24:
[...]

Ik zou kaarten kopen, moest bitcoints floppen dan heb je de komende tijd geen nieuwe GPU's nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 23:29:
[...]

Ik zou kaarten kopen, moest bitcoints floppen dan heb je de komende tijd geen nieuwe GPU's nodig
Dat hangt ervan af wat voor type persoon hij is. Ik heb zelf zoiets van mocht het floppen dan heb ik i.i.g. een paar leuke kaarten waarmee ik ook WPA2-hashes kan kraken/lekker gamen o.i.d.

Maar voor mensen die niet van gamen houden is het misschien niet zo handig om met een stapel graka's opgescheept te zitten :P.

Ik vind het ergens wel jammer dat Mt. Gox momenteel zo stabiel is, want ik heb enkele orders staan die schommelingen nodig hebben (aan de andere kant zijn mijn inkomsten nu wel stabiel).
Pagina: 1 ... 4 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.