http://exchange.bitparking.com is nog veruit de beste voor het traden van Namecoins. Heb daar al zo'n 4900 coins gekocht inmiddels.godofal schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 00:47:
en is masterpool nou de enige die dat doet op het moment?
ik zit atm bij abcpool, PPS, die mss wel eens lekker cashen van merged mining
maar masterpool heeft <50Ghash op het moment, dus niet echt aantrekkelijk om te switchen vind ik
trouwens, bij masterpool zeggen ze 1% fee bij de scheduled payouts, maar ik kan geen info vinden over de instant payout fees, hoe hoog zijn die?
en: waar wissel je NMC om voor BTC? die exchange die ik eerst gebruikte ligt eruit
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
met 500Mhash doe je ongeveer .34BTC per 24H, met 600 ga je er .41 per dag binnenharken
en het maakt helemaal niks uit hoeveel miners je op 1 worker neerzet, het is alleen voor jezelf handig als overzicht (welke miner licht eruit/doet niet genoeg Mhash) als je meerdere machines hebt
ook zou ik bij BTCguild weggaan, heb ik zelf ook gedaan
dit omdat er nogal wat bewijs is dat ze de boel gewoon keihard flessen (ghost miners maken die geen werk leveren maar wel een deel van de blocks krijgen)
Welke "server" raad je dan wel aan? Nu nog even uitzoeken of het nu wel rendabel is om zoveel stroom te verbruiken met wat het opbrengt.godofal schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:44:
je kan met 6870's 300Mhash halen met de juiste flags en als je ze een stukje overclocked
met 500Mhash doe je ongeveer .34BTC per 24H, met 600 ga je er .41 per dag binnenharken
en het maakt helemaal niks uit hoeveel miners je op 1 worker neerzet, het is alleen voor jezelf handig als overzicht (welke miner licht eruit/doet niet genoeg Mhash) als je meerdere machines hebt
ook zou ik bij BTCguild weggaan, heb ik zelf ook gedaan
dit omdat er nogal wat bewijs is dat ze de boel gewoon keihard flessen (ghost miners maken die geen werk leveren maar wel een deel van de blocks krijgen)
die doen een PPS model, je krijgt dus altijd constant betaalt per share
ik ga wss vandaag of morgen switchen naar masterpool, die hebben merged minen waardoor je met dezelfde Mhash zowel BTC als NMC mined, dubbele beloning eigenlijk dus
of het rendabel is? als je voor deze prijzen rekent kan ik je eigenlijk verzekeren van niet
maar daar houd het natuurlijk niet op, je kan er natuurlijk op gokken dat de prijzen in de toekomst weer omhoog zullen schieten
iets waar ik zelf wel in geloof, de prijzen die we eerder zagen waren alleen maar speculatie, een prijs van 1 of 2 dollar is atm logischer, de markt is nog niet groot genoeg voor 30 dollar/BTC
ik had er al eerder over gehoord, maar pas nu aandachtig de startpost gelezen.
Even simpel gezegd:
- 1 bitcoin is op dit moment ongeveer 17 dollar waard
- Ik bezit een Laptop die een maximaal verbruik van ~100 watt genereert onder 100% last
- Ik converteer 1 dollar voor het gemak even naar 80 eurocent
- Ik reken met 22 cent KwH-prijs
Zolang ik er met mijn laptop dus minder dan ~25 dagen over doe om één bitcoin te genereren, afschrijving/slijtage van mijn hardware daargelaten, verdien ik dus netto geld?
Dan is mijn vraag dus heel simpel, hoe snel genereer ik één bitcoin met een Nvidia GT330m kaartje?
- edit -
Er zijn zelfs hele charts voor
GT 330M 7.97
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Coins Dollars
per Day ฿0.01 $0.09
per Week ฿0.04 $0.65
per Month ฿0.17 $2.82
Kut
- edit 2 -
Tegen een Kwh-prijs van 22 cent en 100watt verbruik ga ik dus nooit geld verdienen. Ik kan wel een GTX590 videokaart gebruiken die wel 242mhashes haalt, maar dan ga ik ook dik over de 500watt aan verbruik heen á E 2,65+ per dag, om vervolgens 2,82 dollarcent aan Bitcoins te verdienen. Tegen de huidige exchange rates verlies ik dan nog steeds geld.
Betekent dit dan (vanuit mijn beperkte kennis van het onderwerp geredeneerd) dat die hele bitcoin handel gewoon een ondoorzichtige handel is om je eigen stroom te verkopen via het internet? Je verbruikt stroom om iets te produceren wat geld waard is, maar het kost meer dan het opbrengt!
[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-10-2011 16:21 ]
Heb ook een 'account' aangemaakt op DeepBit, maar daar zit 3% op. Ben nog vrij nieuw in dit wereldje! Het bitcoin programma zelf hoeft niet open te staan toch als je aan het minen bent?godofal schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:55:
ik gebruik op het moment ABCpool
die doen een PPS model, je krijgt dus altijd constant betaalt per share
ik ga wss vandaag of morgen switchen naar masterpool, die hebben merged minen waardoor je met dezelfde Mhash zowel BTC als NMC mined, dubbele beloning eigenlijk dus
of het rendabel is? als je voor deze prijzen rekent kan ik je eigenlijk verzekeren van niet
maar daar houd het natuurlijk niet op, je kan er natuurlijk op gokken dat de prijzen in de toekomst weer omhoog zullen schieten
iets waar ik zelf wel in geloof, de prijzen die we eerder zagen waren alleen maar speculatie, een prijs van 1 of 2 dollar is atm logischer, de markt is nog niet groot genoeg voor 30 dollar/BTC
Edit: Op https://deepbit.net staat dat ik een payment heb gehad van 0.1. Maar in het bitcoin programma staat mijn Balans op 0.0. Moet ik eerst via die website laten 'uitbetalen' ?
[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 19-10-2011 16:50 ]
Helaas, was dit maar waar. De Bitcoin staat nu op iets meer dan 2 dollar............HTT-Thalan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:10:
- 1 bitcoin is op dit moment ongeveer 17 dollar waard
[*] Error 45: Please replace user  
 Volg je bankbiljetten
Inderdaad, ben me nu ook verder aan het inlezen. De waarde is sterk gezakt en het wordt met dezelfde rekenkracht steeds moeilijker om coins te genereren, zodat de early adopters dus het best af waren.ZeRoC00L schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:39:
[...]
Helaas, was dit maar waar. De Bitcoin staat nu op iets meer dan 2 dollar............
Nee, ik heb het al gezien, ik ga mijn geld hier niet mee verdoen
ik ben al een tijdje niet bij deepbit langs geweest, maar bij de meeste pools is het idd zo dat je op een knop moet drukken om je uit te laten betalenDacuuu schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:22:
[...]
Heb ook een 'account' aangemaakt op DeepBit, maar daar zit 3% op. Ben nog vrij nieuw in dit wereldje! Het bitcoin programma zelf hoeft niet open te staan toch als je aan het minen bent?
Edit: Op https://deepbit.net staat dat ik een payment heb gehad van 0.1. Maar in het bitcoin programma staat mijn Balans op 0.0. Moet ik eerst via die website laten 'uitbetalen' ?
bij de meeste kan je vaak ook een automatische uitbetaling laten doen (per X tijd of per X BTC)
en nee, het BTC programma hoeft niet open te staan tijdens het minen
máár; hij moet wél open staan om de blockchain te downloaden
de blockchain is waar alle data in staat; hoeveel BTC persoon X (wallet eigenlijk) heeft en hoeveel hij er naar persoon Y stuurde
als je BTC client nog niet up2date is zie je dus niet alle betalingen die aan je gedaan zijn
op het moment van schrijven zijn er 149917 blocks, dus als je BTC client niet dat nummer of hoger weergeeft dan ben je niet up2date
op dit moment instappen is gewoon een gokHTT-Thalan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:52:
[...]
Inderdaad, ben me nu ook verder aan het inlezen. De waarde is sterk gezakt en het wordt met dezelfde rekenkracht steeds moeilijker om coins te genereren, zodat de early adopters dus het best af waren.
Nee, ik heb het al gezien, ik ga mijn geld hier niet mee verdoen.
wat slim kan zijn als je geen hardware hebt is voor een paar tientjes oid BTC kopen, en wachten tot ze (flink) meer waard zijn
gebeurt dat niet, dan ben je een paar tientjes kwijt, gebeurt dat wel, dan kan je behoorlijk cashen
hardware aanschaffen is op het moment niet slim imo, ik stop ook met het uitbreiden van mijn farm
ik draai nu in totaal: HD5970, 2xHD5870 HD5830 en HD5770 en heb nog een 5850 liggen die ik moet fiksen
nu iets meer dan 2Ghash, en als die 5850 gaat draaien 2.3~2.4
Als ik bitcoin open, zie ik 8 verbindingen, en deze staat soms op 1, 2, of een ander getal(ik ben nu nergens mee bezig?godofal schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:52:
[...]
ik ben al een tijdje niet bij deepbit langs geweest, maar bij de meeste pools is het idd zo dat je op een knop moet drukken om je uit te laten betalen
bij de meeste kan je vaak ook een automatische uitbetaling laten doen (per X tijd of per X BTC)
en nee, het BTC programma hoeft niet open te staan tijdens het minen
máár; hij moet wél open staan om de blockchain te downloaden
de blockchain is waar alle data in staat; hoeveel BTC persoon X (wallet eigenlijk) heeft en hoeveel hij er naar persoon Y stuurde
als je BTC client nog niet up2date is zie je dus niet alle betalingen die aan je gedaan zijn
op het moment van schrijven zijn er 149917 blocks, dus als je BTC client niet dat nummer of hoger weergeeft dan ben je niet up2date
en "blokken" wat er achter staat, loopt soms wel wat op. Maar staat nu bij mij op de 139972 en loopt iets op.
het aantal blocks moet je dus hebben, die loop ruwweg elke 10 minuten 1tje omhoog als er een nieuwe block is gevonden
je loopt dus zo'n 1000 blocks achter, je moet het programmaatje dus ff een tijdje laten draaien zodat ie kan updaten
die .1 BTC die deepbit dus heeft uitbetaalt zit bijvoorbeeld verwerkt in block nummer 146533 ofzo, en zolang jij nog niet tot die block hebt geupdate zie je de uitbetaling niet
Inmiddels staan de transacties er wel bij. 0.2! Harde cashgodofal schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:38:
het aantal verbindingen is met andere clients, waar dus de blok updates vandaan gedownload worden (P2P)
het aantal blocks moet je dus hebben, die loop ruwweg elke 10 minuten 1tje omhoog als er een nieuwe block is gevonden
je loopt dus zo'n 1000 blocks achter, je moet het programmaatje dus ff een tijdje laten draaien zodat ie kan updaten
die .1 BTC die deepbit dus heeft uitbetaalt zit bijvoorbeeld verwerkt in block nummer 146533 ofzo, en zolang jij nog niet tot die block hebt geupdate zie je de uitbetaling niet
je moet dat deel zien als je bankrekening, maar dan zonder de rente enzo
met de miner verdien je de cash
Bron: http://www.bitcoinspot.nl...empauze-voor-bitcoin.htmlEen adempauze voor bitcoin?
Je hoeft maar een blik te werpen op de wisselkoersen op deze site en je kan het al zien: bitcoin zit in zwaar weer. Internetfora staan vol met berichten over de dood van bitcoin en miners bieden hun mining-apparatuur te koop aan. Sinds de start van bitcoin gingen we naar een piek van ongeveer 30 dollar in juni 2010 en is de koers nu al bijna gezakt tot het nivo van 1 dollar. Of de bodem al bereikt is? wie zal het weten.
Bubble?
Het lijkt erop dat we hier een typisch voorbeeld van een "bubble" hebben. De aandacht voor bitcoin werd eind 2010 aangewakkerd door een aantal artikelen op het internet en het grote publiek begon er vanaf het begin van dit jaar meer aandacht voor te krijgen. De nieuwe bitcoin exchanges en bitcoin-gerelateerde startups vlogen je de volgende maanden om de oren en iedereen leek wel met bitcoin bezig te zijn. De prijs van 30 dollar werd half juni bereikt en daarna ging de koers langzaam bergafwaarts.
Maar was die koers van 30 dollar wel gerechtvaardigd?, was er ook een reden voor dat de prijs zo extreem hoog stond?. Ikzelf denk van niet. De fundamenten van bitcoin staan en stonden als een huis maar de enorme prijsstijgingen waren een typsich gevolg van mensen die een graantje mee wilden pikken en van een schaarste in de bitcoins. Veel mensen waren namelijk niet bereid de door hun gemine-de of gekochte bitcoins door te verkopen omdat ze dachten dat ze volgend jaar misschien wel het tienvoudige waard zouden zijn. Toen de koers eenmaal begon te zakken gingen de krachten, die de prijs eerst hadden opgestuwd, de andere kant op werken. Mensen die ze hoog gekocht hadden verkochten weer voordat ze niks meer waard waren en degenen met grote hoeveelheden goedkoop gekochte of gemine-de bitcoins volgden. Wat de prijs betreft is er nu behoefte aan stabiliteit, een koers van 1 of 0,1 euro is ook prima als het maar niet te veel fluctueert want dat zorgt voor te veel onrust en zal het gebruik van bitcoins als betalingsmiddel zeker remmen.
Slechte publiciteit.
In de maanden na de grote piek werd bitcoin ook geplaagd door een aantal hacks en diefstallen waardoor een grote groep mensen hun geld en het vertrouwen in bitcoin verloren. De hack van MTgox en de daaropvolgende crash was een goed voorbeeld van het feit dat veel bitcoin-diensten nog in de kinderschoenen stonden en niet genoeg beveiligd waren. Echter de hack van MTgox werd (en wordt) nog steeds verward met een hack van bitcoin, terwijl dit niet het geval is. Bitcoin en de bitcoin-beveiliging zijn tot nu toe niet gehackt en zijn veilig gebleken voor acties van kwaadwillenden. Helaas is voor de meeste mensen (en helaas ook voor journalisten die niet diep genoeg in de materie duiken) het verschil tussen bitcoin en bijvoorbeeld een bitcoin exchange als Mtgox niet te maken en het vertrouwen in bitcoin als geheel werd dus geschaadt.
Wie kan je vertrouwen?
Een bijkomend verschijnsel met het bitcoin-fenomeen is dat momenteel, nog meer dan met het huidge financiele systeem, bijna alles gebaseerd is op vertrouwen. De meeste bitcoin-diensten hebben geen gezicht, geen telefoonnummer en geen bedrijfspand. Mensen blijven mensen en willen graag een gezicht zien, een stem om mee te spreken. En dat vertrouwen in diensten geschaad kan worden werd maar eens des te meer bewezen met de "hack" op mybitcoin.com. Mybitcoin.com was een wallet-dienst, een online portemonnee voor je bitcoins. De dienst was online sinds het begin van bitcoin en werd vertrouwd door veel bitcoin-pioniers. Maar plots was de dienst verdwenen, de site op zwart, en emails werden niet beantwoord. En daarna kwamen de vragen: wist iemand eigenlijk wel wie er achter de site zat? waarom reageerden ze nooit op emails? waarom kon je niet je wachtwoord wijzigen als je deze vergeten was?. Achteraf hadden we het allemaal kunnen weten, maar weinigen hadden geluisterd naar de voortekenen. Maar er komt wel iets goeds uit deze kwestie, meer bitcoin-ondernemers beginnen zich nu met naam en toenaam en adres te profileren op het internet, zodat je ze wel kan bereiken als er iets fout gaat en ze er niet zomaar vandoor kunnen gaan met je bitcoins
Klaar voor het grote publiek?
Technisch gezien is bitcoin zo goed als klaar voor het grote publiek maar qua gebruikersgemak moeten er nog een paar grote stappen gezet worden. Met andere woorden: als je vader en moeder het niet kunnen snappen is het nog niet simpel genoeg en in die fase zitten we nu nog.
Wat nog wel eens vergeten wordt is dat bitcoin als project de test-fase nog niet helemaal ontgroeid is. De officiele client is nog in beta en de toepassingen voor bitcoin (zoals betalingssystemen, credit cards enz) zijn nog niet compleet uitgekristalliseerd. Momenteel zijn achter de schermen de ontwikkelaars van bitcoin druk bezig om bitcoin veiliger en beter te maken. Ook ontwikkelingen zoals de lightweight-clients voor op je telefoon, extra beveiligde en offline wallets, alternatieve bitcoin clients en bijvoorbeeld bitcoins kopen via je telefoon, wordt op dit moment druk aan gewerkt. Wat zeker moet gebeuren is dat het simpeler wordt, bitcoins moeten net zo makkelijk worden in het gebruik als het sturen van een mailtje of pinnen met je pinpas. Het internet heeft ook tijd nodig gehad om te ontwikkelen maar sinds het gebruikersvriendelijk genoeg geworden is, zodat zelfs je opa en oma het kunen gebruiken, heeft het echt zijn intrede gedaan in de maatschappij. Als je bitcoin zou vergelijken met het internet denk ik dat bitcoin nu nog in de fase zit dat we nog met modems moesten inbellen om te kunnen internetten en dat je er een half uur over deed om een liedje te downloaden.
Occupy bitcoin?
Momenteel is er weer wat extra aandacht voor bitcoin vanuit occupywallstreet en de andere occupy bewegingen. Bitcoin is nogal anarchistisch van aard (voor de mensen die dit woord eng vinden verwijs ik u graag naar de officiele definitie) en het idee van geld dat niet gecontroleerd wordt door de banken lijkt naadloos aan te sluiten bij de visie van de occupy beweging. Hier en daar wordt het mogelijk gemaakt dat er bitcoins gedoneerd kunnen worden om de beweging te ondersteunen en er worden bitcoin-workshops gegeven om bitcoin verder onder de aandacht te brengen. Wij hebben tijdens de demonstraties een verscheidene bitcoin vlaggen en borden mogen signaleren. De hudige problemen met de banken en het verlies van vertrouwen in het financiele systeem zouden er best voor kunnen zorgen dat meer mensen op zoek gaan naar alternatieven, dit zou wel eens de doorslaggevende factor kunnen blijken te zijn voor bitcoin.
Mijn conclusie:
De huidige financiele en politieke situatie zou ervoor zorgen dat bitcoin omarmt wordt door een grote groep gebruikers en wat mij betreft staan de fundamenten van bitcoin nog steeds als een huis. Bitcoin is en blijft een aanvulling (of misschien zelfs in de toekomst een alternatief) voor het huidige betalingssysteem. Het is gratis, in grote mate anoniem en de transactiekosten zijn niet bestaand of minimaal.
Digitale munteenheden, en het gebruik daarvan op internet, zijn wat mij betreft de toekomst. Ook als blijkt dat bitcoin in de toekomst niet het antwoord is op het huidige systeem van betalen dan zal het zeker een springplank worden voor andere digitale valuta's.
Om bitcoin te laten slagen is er een stabiele prijs nodig en het gebruikersgemak moet nog verder verbeteren, bitcoin staat nog in de kinderschoenen en zoals bij elk systeem is er tijd nodig om bitcoin zelf en alle bijkomende diensten verder uit te ontwikkelen.
Misschien is de huidge dip in de koers en aandacht wel juist een zegen, een adempauze om bitcoin verder te ontwikkelen en sterker terug te komen dan ooit!
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Had gisteren een stuk of 10 bitcoins willen kopen bij https://mtgox.com/, dan had ik vandaag al iets winst gehad dus. Hun schrijven toch dan gewoon het geld over(als je bitcoins weer verkoopt, naar je normale rekening toch? )pinockio schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:51:
Op dit moment staat de Bitcoin al weer op 3 dollar.
ik ben er nog niet zo zeker van
de laatste paar weken is het constant zo gegaan
eerst een flinke dip, en dan weer wat omhoog op de speculatie dat dit nu toch echt wel de bodem is
ik hoop dat we gaan stabiliseren binnenkort, of dat nu op de 1, 3, of 30 dollar is maakt me op zich niet heel erg veel uit (difficulty past zich er dan vanzelf op aan)
stabiliteit is toch echt het belangrijkste atm
@dacuu
ja, je kan idd MTgox direct het geld naar je rekening laten overmaken
wel kost dat je 2% aan de bank
verkopen zou ik via bitmarket.eu doen, dan is het eigenlijk een particuliere verkoop zonder tussenpersoon
gewoon geld op je rekening van een andere BTC gebruiker dus, bitmarket zelf heeft nooit euro's/dollars in handen, alleen je BTC
Ik krijg het nog niet erg voor elkaar.godofal schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:03:
@dacuu
ja, je kan idd MTgox direct het geld naar je rekening laten overmaken
wel kost dat je 2% aan de bank
verkopen zou ik via bitmarket.eu doen, dan is het eigenlijk een particuliere verkoop zonder tussenpersoon
gewoon geld op je rekening van een andere BTC gebruiker dus, bitmarket zelf heeft nooit euro's/dollars in handen, alleen je BTC
Deze gegevens krijg ik als ik op wire transfer klik
""Account Owner: Tibanne Limited
Account Owner Address: Unit 1010, Miramar Tower, 132 Nathan Rd, Tsim Sha Tsui, Kowloon, Hong Kong
Account Number: 817-466915-838
Branch Name (if required): HSBC Tsim Sha Tsui
SWIFT: HSBCHKHHHKH
Bank Name: THE HONGKONG AND SHANGHAI BANKING CORPORATION LIMITED
Bank address: 1 QUEEN'S ROAD CENTRAL, HONG KONG"
SWIFT is de BIC code. Maar waar vind ik in vredesnaam de IBAN ?
Nu heb je ook maar keus uit 4 transactie mogelijkheden, volgens mij zag ik een paar dagen terug meer opties.
Op dit moment is de difficulty voor het minen van Bitcoins zo hoog en de prijs nog steeds zo laag dat minen niet rendabel is. (Tenminste, als je stroomkosten meetelt.) Ik mine op dit moment Litecoins, dat brengt wat meer op. Wanneer je slim handelt kun je nog veel meer "verdienen".
Maar dat vereist bijna 24/7 opletten.
voor opnemen heb je hyun IBAN helemaal niet nodig, gewoon naar withdraw funds en dan je info neerplempen
voor storten heb je het ook niet nodig, IBAN is voor betalingen binnen europa, last time i checked zat hongkong daar niet tussen
Ik keek een paar dagen geleden, en toen dacht ik toch echt dat europe tranfer er tussen stond, maar nu heb je 3 wazige opties, en de international wire transfer, en dan krijg ik de gegevens die ik hier heb neergezet.godofal schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 02:36:
@dacuu probeer je nu geld bij MTgox te storten of op te nemen?
voor opnemen heb je hyun IBAN helemaal niet nodig, gewoon naar withdraw funds en dan je info neerplempen
voor storten heb je het ook niet nodig, IBAN is voor betalingen binnen europa, last time i checked zat hongkong daar niet tussen
Ik zit daar ook en heb een aardig bedrag verdiend door mijn Bitcoins te verkopen afgelopen weekend toen hij tegen de 4 dollar aanzat. Nu zit ik alleen met de vraag, hoe krijg ik mijn geld daar weg ?pinockio schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:53:
Er zijn ook andere sites zoals www.btc-e.com (ik handel daar ook, maar heb er verder geen band mee).
[..]
Het is me nu gelukt om geld te storten op mijn account daar. Bedanktgodofal schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 02:36:
@dacuu probeer je nu geld bij MTgox te storten of op te nemen?
Hoe zit dat nu precies met je Bitcoin adres? veranderd dat om ze zoveel tijd? ik draai bitcoin op de pc en laptop. Nu heb ik net alles uit de appdata/roaming/bitoin overgezet op de laptop. en dan heb ik daar even veel bitcoins als op de pc. Maar ik heb daar wel een ander 'bitcoin adres' dat maakt niet erg veel uit?
[ Voor 42% gewijzigd door Dacuuu op 24-10-2011 14:45 ]
het slimste is om voor elke betaling een apart BTC adres aan te maken, maar dat is nogal veel gedoe. persoonlijk maak ik per bron een adres aan, dus een pool krijgt 1 adres, een exchange krijgt 1 adres, een deal met iemand krijgt 1 adres, etc etc
Yup, BTC-E is leuk om te speculeren, een hoop alt-cryptocurrencies. Voor een paar Bitcoin kan je daar lekker oefenenpinockio schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:53:
Er zijn ook andere sites zoals www.btc-e.com (ik handel daar ook, maar heb er verder geen band mee).
Op dit moment is de difficulty voor het minen van Bitcoins zo hoog en de prijs nog steeds zo laag dat minen niet rendabel is. (Tenminste, als je stroomkosten meetelt.) Ik mine op dit moment Litecoins, dat brengt wat meer op. Wanneer je slim handelt kun je nog veel meer "verdienen".
Maar dat vereist bijna 24/7 opletten.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Verwijderd
is goed: 19 euro per bitcoin graagjustinnn schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:32:
iemand die voor mij 2 bitcoins kan overmaken. Ik betaal terug via paypal.
[ Voor 226% gewijzigd door Ward Vr op 07-11-2011 23:50 ]
Hij is aan de slag gegaan en doet 123,8 Mhash/s.
d:)b :henk d:)b
Ik snap het hele systeem sowieso nog maar half geloof ik
En is er één of andere hyperinflatie geweest of zo? In de topicstart lees ik dat een bitcoin 15-17 euro waard zou zijn. Als ik nu kijk op internet zie ik ongeveer 2 euro.
[ Voor 36% gewijzigd door Compizfox op 13-11-2011 20:30 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
BTCguild is een grote, maar zou ik niet aanraden omdat die hoogstwaarschijnlijk (lees: 99.9%+ zeker (letterlijk!)) iedereen scamt
zelf zit ik bij ABCpool, die doen PPS (pay per share) wat inhoud dat je zoiezo een constante inkomsten hebt en dat het onmogelijk is om gescamt door de pool te worden
zit zelf nog te denken om over te stappen op masterpool, die doen merged mining
dat houd in dat je met dezelfde Mhash 2x de inkomsten hebt door zowel BTC als NMC te minen
en ja, de koers is flink gedaalt, maar de difficulty ook
Ik doe nu met mijn HD4870 ongeveer 85 Mhashes/second. Is dat veel? Ik kan ook m'n CPU erbij aanzetten, dan doet ie in totaal zo'n 120 Mhashes/second. Om een één of andere reden daalt de snelheid van de GPU miner dan van 85 naar zo'n 60.
Wel erg jammer dat je PC er ontiegelijk traag van wordt. Ik wil onder het minen ook gewoon kunnen internetten. Nu kan dat wel, maar het gaat enorm traag. Of is dit niet iets wat je op je normale PC doet? Ik zag dat sommigen er een aparte mine-PC voor hadden ingericht, maar dat vind ik iets te ver gaan.
Wat is nu eigenlijk NMC? Ik lees verschillende dingen. Ik lees ergens dat het een aparte currency is, maar ook dat het een vervangen voor DNS is of zo?
[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 14-11-2011 10:12 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Een HD4870 gebruiken om te minen is erg niet efficient, die dingen verbruiken een berg aan stroom en leveren weinig op. 120Mhash is ook al weinig https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison. En zeg aub niet "ach pappa betaald de stroom toch". Misschien moet je even berekenen wat er extra op de rekening staat hierdoor. Toen de bitcoins +- 10 dollar waard waren was het nog wel rendabel, maar op dit moment is het erg triest.Compizfox schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:12:
Ik ben maar begonnen bij Slush' poolGeen idee of dat een goede is, maargoed.
Ik doe nu met mijn HD4870 ongeveer 85 Mhashes/second. Is dat veel? Ik kan ook m'n CPU erbij aanzetten, dan doet ie in totaal zo'n 120 Mhashes/second. Om een één of andere reden daalt de snelheid van de GPU miner dan van 85 naar zo'n 60.
Wel erg jammer dat je PC er ontiegelijk traag van wordt. Ik wil onder het minen ook gewoon kunnen internetten. Nu kan dat wel, maar het gaat enorm traag. Of is dit niet iets wat je op je normale PC doet? Ik zag dat sommigen er een aparte mine-PC voor hadden ingericht, maar dat vind ik iets te ver gaan.
Wat is nu eigenlijk NMC? Ik lees verschillende dingen. Ik lees ergens dat het een aparte currency is, maar ook dat het een vervangen voor DNS is of zo?
Staat nu op 2.6 $ per bitcoin... Dat is erg weinig.
NMC = NameCoin?, is gewoon weer een van de vele Bitcoin varianten. Af en toe dan proberen ze er weer eentje uit de grond te stampen en een aantal mensen verdienden dan een hoop geld ermee en de rest zit dan met een hoop namecoins waar ze niets / weinig mee kunnen.
maar nee, dat is niet veel
en ja, het is normaal dat je PC trager word; je gebruikt je CPU voor het minen en kan die dus niet de normale taken uitvoeren, of langzamer
gooi anders de aggression omlaag, op 7 kan ik normaal internetten, en op 5 kan ik een (youtube) filmpje kijken zonder problemen (GPU)
voor je CPU kan je de priority (windows task manager) omlaag gooien
zoiezo: CPU mining is niet echt geweldig, die dingen zuipen veels te veel stroom vergeleken met GPU's
aparte PC's is best wel normaal hiervoor, ik heb zelf 2 miners staan met een heel stel kaarten erin
@sbmuc
niet gelijk zo negatief, iedereen begint met iets
elke hobby kost geld, maar BTC kan geld opleveren als je het goed doet
ja de koers is omlaag, maar de difficulty ook (die lijkt iederen constant te vergeten)
edit:
masterpool gaat naar PPLNS switchen, dat is voor mij meer stimulans om te switchen
masterpool, here i come!
[ Voor 6% gewijzigd door godofal op 16-11-2011 15:38 ]
5870 + Q6600 @ 1.2Ghz, 200fsb windows op 4 cores: 368Mhash/s
5870 + Q6600 @ 3.2Ghz, 360fsb windows op 4 cores: 373Mhash/s
Weet iemand hoe dit komt? Ik dacht dat gpu mining niet cpu afhankelijk was?
In Windows kan je met msconfig echter cores disablen, dus toen ik 3 van de 4 cores gedisabled had, had ik maar 1 core om aan te vinken bij cpu affinity.
(Ik render echter niet op de cpu! DIe staat gewoon te idlen, en toch merk et dat verschil van hierboven)
Zie http://www.bitcoinspot.nl...n-client-uitgebracht.html voor meer informatie.
Ach ja, het zal wel weer een keer stijgen..zodra hij de 3 haalt verkoop ik mn rommeltjeVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:24:
De waarde van Bitcoins is echt gigantisch aan het dalen de laatste tijd
alweer gezakt naar 2.7, maar dit is al de 2de keer dat ie naar de 2.9 ging vandaag, lijkt alsof er weer een stijgende trend begint
Misschien dat het hier aan ligt.godofal schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:38:
2.981 high xD
alweer gezakt naar 2.7, maar dit is al de 2de keer dat ie naar de 2.9 ging vandaag, lijkt alsof er weer een stijgende trend begint
http://www.bitcoinspot.nl...oin-in-de-mainstream.html
De koers is reeds weer gezakt.
Deze is nu 750 Mb.
[*] Error 45: Please replace user  
 Volg je bankbiljetten
Dat werd maar groter en groter.
En hoe populairder Bitcoins worden hoe groter en hoe sneller dat bestand groter word.
Stel dat de hele wereld alleen bitcoins zou gebruiken voor alle transacties.
Volgens mij kan dat bestand dan niet snel genoeg bij geschreven worden.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
dus als de prijs in de tussentijd is gedaald dan moet je je order opnieuw invoeren, of wachten tot ie weer stijgt
ik haal zo'n 300 MHash/s met mijn HD 6950.
Een stroomverbruik van (geschat) zo'n 500 watt = 12.5 KW/h per dag.
12.5 * 0.22 (huidige stroomprijs) = € 2,75 per dag
aangezien ik in 24 uur geen volledige bitcoin kan minen (verre van) is het dus niet erg rendabel met een bitcoin die zo'n € 2,25 waard is.
Als ik ernaast zit hoor ik het natuurlijk graag
maar tegen te tijd dat je de BTC binnen hebt kan de koers al flink verandert zijn, net zoals de difficulty
ik heb ooit de berekening gedaan dat je een HD5870 in ~6 maanden eruit kon hebben, maar in de tussentijd is de koers en de difficulty gedaald
minen is altijd een gok, het is aan jou om te bepalen of het de gok waard is
Ik heb zelf ook een aantal bitcoins en houdt het vast met de hoop dat het meer waard gaat worden.
Tegelijkertijd besef ik me dat als iedereen hun bitcoins vast blijven houden de waarde ervan niet zal stijgen.
Ondertussen mine ik LTC op mijn werkpc en blijf daarmee redelijk betrokken bij de crypto concurrencies.
had ik een tijdje niet gedaan, en ineens schoten de Mhashes omhoog als een raket!
met m'n outdated versie kreeg ik dezelfde Mhashes met een dikke OC als met de nieuwe miner zónder OC, die ik erna natuurlijk nog eens dik overheen gooide
dikke 10% winst in Mhashs
edit: CCC 11.11 geeft ook meer Mhash dan 11.8 (11.9 gaf minder, 11.10 weet ik niet)
ongeveer ~10 Mhash op een 5830
[ Voor 16% gewijzigd door godofal op 12-12-2011 18:08 ]
Ik laat mijn PC dag en nacht Minen.
Ik haal nu ongeveer 4,5-5Mhash/sec.
Hoe lang doe ik dan over één Bitcoin?
Kan iemand dat toelichten?
Alvast Bedankt!!
EDIT: Videokaart is een NVidia GeForce 9500GT
[ Voor 11% gewijzigd door PeaceFreak op 16-12-2011 14:51 ]
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Verwijderd
Dat gaat echt heel erg lang duren. Een klein jaartjerikdegraaff schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:46:
Even een vraagje:
Ik laat mijn PC dag en nacht Minen.
Ik haal nu ongeveer 4,5-5Mhash/sec.
Hoe lang doe ik dan over één Bitcoin?
Kan iemand dat toelichten?
Alvast Bedankt!!
EDIT: Videokaart is een NVidia GeForce 9500GT
Lol, dan begrijp je dus niets van economie. Dan stijgt de boel dus welWrd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:03:
Ik heb zelf ook een aantal bitcoins en houdt het vast met de hoop dat het meer waard gaat worden.
Tegelijkertijd besef ik me dat als iedereen hun bitcoins vast blijven houden de waarde ervan niet zal stijgen.
7.7 maandjes wachten
@maverick
erm, niet helemaal
vasthouden zorgt er idd niet voor dat de prijs stijgt
als je er dingen mee zou kopen (lees: niet omwisselen voor dollars) dan boost je de economie
grotere economie betekent meer vraag, en bij BTC blijft het aanbod hetzelfde
dús een hogere prijs per BTC
De topicstart is echt lekker duidelijk, die miner die ik vorige keer probeerde deed niks.
Ik heb al 3 geaccepteerde shares, 40 Mhashes/s. Lijkt me niet ideaal (verre van, zelfs) maar ik had eens zin om te kijken wat dat hele BitCoin gedoe is. Best interessant
Android developer & dürüm-liefhebber
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Door een dikke grafische kaart te kopen. 1 seconden even in het onderwerp interesseren en je had het kunnen weten.rikdegraaff schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:05:
Oke, maar hoe kan ik mijn hashsnelheid omhoog krijgen??
Ik zal beter opletten
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Er is vraag naar bitcoins, als veel mensen dus niet verkopen maar vasthouden tegen de lagere prijs, stijgt de prijs die mensen willen betalen (want ze willen bitcoins) totdat uiteindelijk de prijs dus hoog genoeg is en mensen wel verkopen. Maw, vasthouden zorgt voor hogere prijs (uitgaande van uberhaupt een vraag maar dat is logisch want anders kunnen jullie er beter meteen mee stoppen) en veel verkoop zorgt voor lagere prijs (aanbod <---> vraag)godofal schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:12:
@maverick
erm, niet helemaal
vasthouden zorgt er idd niet voor dat de prijs stijgt
als je er dingen mee zou kopen (lees: niet omwisselen voor dollars) dan boost je de economie
grotere economie betekent meer vraag, en bij BTC blijft het aanbod hetzelfde
dús een hogere prijs per BTC
Geschreven tijdens de flinke waardestijging van de afgelopen maand. Wat denken jullie dat de bitcoin doet? Is de waarde enkel toegenomen door speculanten (en daalt de waarde straks weer flink), of wordt er meer mee gekocht en is er daardoor meer vraag?
Ik ben in ieder geval weer begonnen met minen, zodat de kachel wat minder aan hoeft.
• veiligheid (geld op je eigen PC houdt een zeker risico in, net als geld in je portemonnee)
• geen instant payment
• inderdaad die ellenlange keten die je volledig moet downloaden (leuk via 3G)
• welk betaaladres zei u (zelfs op een papiertje doorgeven is cumbersome)?
Zolang Bitcoin dat niet kan overwinnen, blijft het bij een bruikbaar, maar zeer specifiek betaalmiddel.
Minen zou ik gaan doen op mn HD5870, deze doet zeg 350MHashes/s... Als ik uit ga van 400watt 20/7 betekent dat 2 euro per dag. Met de huidige koersen moet ik dan minstens 1 coin per dag verdienen om er echt wat aan te hebben. Ik kan zo snel alleen nergens iets nuttigs vinden over hoeveel tijd het kost per coin per MHash en hoe de difficulty dit beïnvloed.
Stiekem zie ik het wel gebeuren dat de prijs wel weer gaat stijgen op een zeker moment, dus het is helemaal niet verkeerd om ze nu alvast wat te gaan delven
Verwijderd
De TDP van je kaart is toch 188 watt?
Je processor heeft een TDP van wellicht 120 watt maar die draait niet op max dus waarom zou je verbruik boven de 300watt zitten inclusief overhead van de voeding.
Ja ik heb daar wel wat ruimte in gelaten, maargoed, dan is het 300 watt en 1.5 euro per dag. Dan blijft mijn vraag nogsteeds onbeantwoordVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:13:
@Marce Is dat niet een beetje ruim gerekend die 400 watt?
De TDP van je kaart is toch 188 watt?
Je processor heeft een TDP van wellicht 120 watt maar die draait niet op max dus waarom zou je verbruik boven de 300watt zitten inclusief overhead van de voeding.
met de huidige koersen is het idd niet winstgevend, maar je kan er natuurlijk op gokken dat de prijs omhoog gaat
al kan je dan mss beter gewoon direct BTC kopen
Verwijderd
verrot dat ik net een week of 2 geleden 100 BTC heb verkocht
ik denk idd ook dat ie weer gaat droppen, maar onder de 4 denk ik eigenlijk niet meer
afijn, we zien het vanzelf wel
edit:
6.2 dollar
ik voel me nu best wel genaaid
bijna 400 euro misgelopen door te vroeg te verkopen
live and learn i guess...
[ Voor 23% gewijzigd door godofal op 05-01-2012 04:37 ]
Het is moeilijk te voorspellen wat de koers doet. Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste bitcoin verkocht (op bitcoin.de), gewoon om eens te kijken hoe dat werkt. Ik wacht nu op de betaling.
klopt, zat daarnet ineens nog 's te denken, was vergeten de USD/euro te doenStevie-P schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:57:
400 euro lijkt me wat overdreven, gezien 100BTC nu bijna 500 euro doen, zou je ze verkocht hebben voor 1euro/BTC?
Het is moeilijk te voorspellen wat de koers doet. Ik heb een paar dagen geleden mijn eerste bitcoin verkocht (op bitcoin.de), gewoon om eens te kijken hoe dat werkt. Ik wacht nu op de betaling.
ff rekenen hoeveel het nou echt scheelt
scheelt dus 270 euro
naja, nakaarten is altijd leuk, had iig niet alles verkocht, dus m'n overige BTC zijn nu net zoveel meer waard als degene die ik verkocht had
Dan koop je nu van je geld toch weer bitcoins, en hoop je dat ze nog hoger gaan staan?godofal schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:50:
[...]
klopt, zat daarnet ineens nog 's te denken, was vergeten de USD/euro te doen
ff rekenen hoeveel het nou echt scheelt
scheelt dus 270 euro(best case scenario, MTgox high van nu 6.36)
naja, nakaarten is altijd leuk, had iig niet alles verkocht, dus m'n overige BTC zijn nu net zoveel meer waard als degene die ik verkocht had
@Godofal: Heb jij wel eens geld van je MT GOX account terug gestort naar je nederlandse normale rekening? Ik had €75 ingelegd, puur met de achtergrond dat ik het zaakje wel vertrouw, maar ik had nog nooit eerder met mt gox gewerkt. Anders had ik bijv wel 200 ingelegd.
[ Voor 19% gewijzigd door Dacuuu op 05-01-2012 17:31 ]
bovendien kunnen ze net zo hard weer terug donderen en zit ik met nog meer verliezen
en ja, heb toen de BTC nog op 13.5 ofzo stond 1 coin verkocht en daar het geld op m'n rekening gehaald
waren wel wat kosten, hoeveel weet ik niet precies
als je wilt kan ik wel iemand een DM sturen en vragen of hij jou BTC wilt, tis een nederlander en een tweaker, had ik mijn BTC aan verkocht
Ik wil mijn coins niet kwijt hoor. MAar vroeg me alleen af hoe het ging met het terug krijgen van het geld vanaf mt gox naar je eigen rekening.godofal schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:40:
nah, ik koop niet, ik mine
bovendien kunnen ze net zo hard weer terug donderen en zit ik met nog meer verliezen
en ja, heb toen de BTC nog op 13.5 ofzo stond 1 coin verkocht en daar het geld op m'n rekening gehaald
waren wel wat kosten, hoeveel weet ik niet precies
als je wilt kan ik wel iemand een DM sturen en vragen of hij jou BTC wilt, tis een nederlander en een tweaker, had ik mijn BTC aan verkocht
van de MTgox pagina:
edit: 7.22 highMinimum withdrawal amount for international withdraw is 50 USD or equivalent. Funds will be sent from one of our banks that processes international transfers. There is no fee taken apart from bank fees. Please contact your bank for details on fees required to receive funds (usually there is ~15 USD for us to send funds, could be up to 25 USD of intermediate fees depending on your bank's routing, and reception fees depending on your bank). Please make sure to enter YOUR address below, and not your bank's address.
Please be advised that fees will apply to withdrawals in accordance with the policies of the banking institutions involved in the transfer
[ Voor 4% gewijzigd door godofal op 06-01-2012 06:51 ]
Toen ik € 123.16 van MtGox naar mijn ABN Amro liet boeken kostte mij dat echt belachelijk veel geld; € 23 werd ingehouden door MtGox en ook nog eens € 7 kosten van de ABN... Das bijna 25% kosten....Dacuuu schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:16:
[...]
Dan koop je nu van je geld toch weer bitcoins, en hoop je dat ze nog hoger gaan staan?
@Godofal: Heb jij wel eens geld van je MT GOX account terug gestort naar je nederlandse normale rekening? Ik had €75 ingelegd, puur met de achtergrond dat ik het zaakje wel vertrouw, maar ik had nog nooit eerder met mt gox gewerkt. Anders had ik bijv wel 200 ingelegd.
Volgende keer doe ik wel weer BTC-e --> Paypal --> rekening das goedkoper maar evengoed verdampt er belachelijk veel van je eventuele 'winst'.... (BTC-e rekent 6% kosten voor naar paypal (nu tijdelijk 1% overigens) en paypal rekent de laagste conversion koers voor $ --> € . 100$ overboeken leverde uiteindelijk €66 op op mijn rekening)
Doe mij die maar inderdaadgodofal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 06:50:
[...]
edit: 7.22 highgaan we weer richting de 30 ofzo? * godofal hoopt
[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 06-01-2012 08:19 ]
Jij hebt je BT's verkocht via V&A. En erna jou bitcoints neergestort naar het MT gox account van de koper?godofal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:49:
dan heb ik het toch slimmer aangepakt: gewoon een ad in de V&A plaatsen, kreeg geloof ik net iets minder (leer: 15 euro) dan wat ik ervoor op MTgox zou krijgen (MTgox was 240 euro geloof ik, kreeg er 226 voor)
Neem aan gewoon naar het BTC adres van de koper, anders schiet je er niet zo veel mee op natuurlijk om kosten te sparen.Dacuuu schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:13:
Jij hebt je BT's verkocht via V&A. En erna jou bitcoints neergestort naar het MT gox account van de koper?
Is het toevallig weer ergens in het nieuws gekomen?
Denk het niet, want de coins die je op MT gox heb kan je toch niet 123 in je wallet droppen..IceStorm schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:35:
[...]
Neem aan gewoon naar het BTC adres van de koper, anders schiet je er niet zo veel mee op natuurlijk om kosten te sparen.
Ik neem aan dat zijn coins nooit bij MTgox hebben gestaanDacuuu schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:13:
Denk het niet, want de coins die je op MT gox heb kan je toch niet 123 in je wallet droppen..
En je kunt coins toch prima naar je wallet halen (mind you, ik ben al een half jaar 'gestopt') bij MTgox? Kosten waren ook te overzien dacht ik?
Dat weet ik niet, ik zit nog pas net bij mtgox, enige wat ik daar nog heb gedaan is geld gestort en hopen dat de koers omhoog gaat! (wat nu leuk het geval is) nu nog een manier straks om het geld netjes (tegen zo min mogelijk kosten) ook echt in het handje te krijgen.IceStorm schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:22:
[...]
Ik neem aan dat zijn coins nooit bij MTgox hebben gestaanDus gewoon een ad in V&A gemaakt, prijs afgesproken en zonder transactiekosten het geld met een overschrijving binnengekregen en de BTC zonder transactiekosten van wallet naar wallet gezet.
En je kunt coins toch prima naar je wallet halen (mind you, ik ben al een half jaar 'gestopt') bij MTgox? Kosten waren ook te overzien dacht ik?
Ey bedankt voor deze elegante oplossinggodofal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:49:
dan heb ik het toch slimmer aangepakt: gewoon een ad in de V&A plaatsen, kreeg geloof ik net iets minder (leer: 15 euro) dan wat ik ervoor op MTgox zou krijgen (MTgox was 240 euro geloof ik, kreeg er 226 voor)
[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 06-01-2012 15:04 ]
geen probleem
en ja, ik heb de BTC naar een tweakert gestuurd op goed vertrouwen (meer dan genoeg feedback) en hij maakte de euries direct over naar mijn bankrekening, wat er dus een paar dagen later op stond, zonder verdere transactiekosten
Verwijderd
Als ik wat ruimer bij kas zat, had ik nu flink wat coins ingeslagen. Even wachten, en verkopen zo rond de $8 - $9 dollar lijkt me verstandig.
Ze zijn alweer aan het dalenVerwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:07:
Als ik wat ruimer bij kas zat, had ik nu flink wat coins ingeslagen. Even wachten, en verkopen zo rond de $8 - $9 dollar lijkt me verstandig.
nee, niet dalen, aan het corrigeren
zie je de hele tijd met de koers, of ie omlaag gaat of omhoog: de prijs schiet z'n target voorbij en corrigeert later een stukje terug, waar ie een tijd(je) op stabiliseert en dan weer verder daalt/stijgt
Verwijderd
Denk ik rijk te worden? Nee echt niet.
Maar ben wel benieuwd wat ik kan redden met mijn zwakke kaartje.
Ik heb dus een aantal vragen aan de echte die hards hier.
Ik draai met een HD5670 en haal rond de 100Mhash/s.
Is er iemand bekend wat een nette score is want die wiki vergelijk pagina gaf meerdere scores en dan zou ik aan de hoge kant zitten.
Deze flags gebruik ik in de standaard GUIMiner en werkt netjes -v -f 0 -w 128.
De phoenix versie krijg ik niet zo lekker draaiend.
GPU is een kleine 100MHz overclocked zodat de kaart onder de 50Graden blijft.
Nu zag ik in de Geeks GPU Caps dinges de OpenCL op 1.1 staan.
Is hier ook een speciale BTC versie voor of kan ik alleen maar mijn driver up to date houden en er het beste van hopen?
Vergeet ik te vragen waar die hoge CPU load vandaan komt?
Ik draai uitsluitend op de videokaard (voor zover ik weet...) en toch in mijn dual core flink aan het stampen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 17:18 . Reden: cpu load ]
ik dacht bij mezelf laat ik nou ook maar eens beginnen aan die bitcoins dus ik volg netjes de TS, maar nadat ik GUIminer opstart via de .exe (nadat ik het heb ge-extract naar een mapje), dan zie ik onderaan mijn icoonlijst (met Explorer windows media player etc)
dat GUIminer is opgestart (word ook bevestigd in taskmanager) maar als ik daar op klik verdwijnt het icoontje en kan ik hem alleen nog vinden naast mijn datum enz.
Als ik daar op klik gebeurt er ook niks en met rechtermuisknop heb je niet echt een optie zoals Show/Hide dus daar kan ik ook niet veel mee.
Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft want ik heb net een nieuwe pc en die kan het wel aan om 1.5 mischien af en toe 2 BTC per minuut te minen (naar aanleiding van TS)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dyslexie (moet ik nog in mijn Signature zetten)
[ Voor 11% gewijzigd door julianbtje op 08-01-2012 17:53 ]

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.