Nee daar van kun je dan die dikke pc rekening gaan betalen, Je kan gratis gebruik maken voor stroom van de pc hehe.
Alle moderne GPU's klokken terug als je ze niet gebruikt, ga je er op minen dan klokken ze weer omhoog en gaan meer stroom verbruiken.Myrdreon schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:50:
[...]
Je bent ..... aan het doen waarvoor je pc aanstaat. Waarom dan niet ondertussen een zakcentje meepakken?
Gratis geld bestaat niet, je moet er altijd wat voor doen, in dit geval investeren in hardware en de energie-rekening betalen.Het is geen tijdverdrijf, het is de meest letterlijke benadering van gratis geld (hoe weinig dan ook)
Dat is ook weinig, er zijn snellere manieren om geld te verdienen.Klinkt weinig, maar op jaarbasis is dat zo een paar honderd dollar.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
stroomverbruik valt nog goed mee hoor. En wie weet vliegt de waarde van die Bitcoins nog wel de hoogte in binnen afzienbare tijd.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:53:
Nee daar van kun je dan die dikke pc rekening gaan betalen, Je kan gratis gebruik maken voor stroom van de pc hehe.
Elke dollar/euro die je voor niets krijgt (en niet belast wordt
Hier in België hebben we een gezegde "Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd (=waard)".
Zij die het de moeite niet vinden, moeten het ook niet doen. Blijven er meer bitcoins over voor zij die het wel de moeite vinden
zo zijn er ook genoeg die hun PC laten draaien voor Distributed Computing (a la Folding@Home). Hoewel het een goed doel dient, krijg je er niets voor terug. Dan is het imho fijner om Bitcoins te minen.
Feit. Maar waarom dat extraatje niet meepakken? Laat je PC 's nachts minen (aan nachttarief), als je toch niets aan het doen bent.Zer0 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:04:
Dat is ook weinig, er zijn snellere manieren om geld te verdienen.
[ Voor 26% gewijzigd door Tokkes op 16-09-2011 14:10 ]
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Koop dan gewoon Bitcoins in en verkoop ze weer als ze hoog zijn, veel sneller verdienen.Tokkes schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:06:
[...]
En wie weet vliegt de waarde van die Bitcoins nog wel de hoogte in binnen afzienbare tijd.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Veel mensen (ik ook) vinden dat te risicovol. Kijk naar hoe hard de prijs gezakt is in een 4 - 5 tal weken. Langs de andere kant, stel dat je er nu 100 koopt en tegen kerstmis zijn ze van 4.5 USD (=450USD) naar 20 USD gestegen, heb je mooi 1550 USD erbij. De winst kan groter zijn, maar dan moet je het risico van verlies er maar bijnemen.
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Leuk en aardig allemaal, maar in mijn optiek een vies systeem.
Dit lijkt wel een piramide spel dat we een aantal jaren geleden ook al hebben gezien. Eigenaar(s) krijg(en) 25% van elke gemaakte transactie en de starters zijn de grote winnaars. Laatkomers de verliezers.
Punten waarop ik mij zeer grote zorgen maak t.a.v. dit systeem:
1) Criminelen kunnen dit gebruiken om transacties te doen voor verboden middelen of witwassen, aangezien opsporen zowat kansloos is (er is geen controle vanuit de overheid);
2) Belasting kan ontdoken worden;
3) Account kan niet bevroren worden (alleen door BitCoin zelf);
4) Al die constante maximale rekenkracht is dus duidelijk niet alleen nodig voor onderhoud, maar heeft nog een hoofddoel, die niemand anders dan BitCoin weet.
Nu heb ik het nog geeneens over de veiligheid van het systeem zelf.
Voor mij een grote scam. Dit systeem zal hoogstwaarschijnlijk in de toekomst verbannen worden, aangezien het niet gecontroleerd kan worden.
En waar gaat al die rekenkracht naartoe? Niemand heeft het er specifiek over, maar als je een beetje na kunt denken / filosoferen, dan kan er niet gezegd worden dat al die rekenkracht er is om transacties te maken en deze te controleren van een andere peer. Yeah right, constant 100% rekenkracht van een gpu (die vele malen sneller is dan een cpu) waar naar toe? Juist, dit kan namelijk ook opgekocht worden door een hacker groep. Waarom nog DDoSen, wanneer het vele malen makkelijker en veiliger is door rekenkracht op te kopen en waarschijnlijk nog winst gemaakt kan worden ook door een organisatie te hacken en geld over te maken / privacy gegevens te stelen.
Het verbaast mij zeer hoe egoïstisch vele mensen zijn en denken "gratis" geld te verdienen. Niets is gratis. Het verbaast mij zelfs nog meer hoeveel mensen niet nadenken over de consequenties van zo'n systeem.
Nu leven wij in een democratie, maar het kan niet zo zijn dat het land wordt geregeerd door anarchisten. Er is nu eenmaal controle nodig (overheid, centrale bank, etc.) en die is hier nauwelijks op toepasbaar.
Tijdens mijn tijd op de middelbare school op het vwo heb ik destijds bij geschiedenis geleerd dat Karl Marx ooit heeft gezegd: "Godsdienst is voor de armen, om hen zo kalm en zoet te houden".
Ik hoop dat deze valuta niet gaat concurreren t.o.v. de bekende valuta of er kunnen nog wel eens hele nare tijden te komen staan, omdat ik van mening ben dat dit systeem niet deugd. Mochten mensen in daadwerkelijke financiële problemen komen mocht het doek vallen, dan zal ik mij zeker niet bekommeren om deze mensen. Het slechte nieuws is dan weer dat wij allen voor zulke mensen moeten gaan bijspringen, in de zin van bezuinigingen en / of btw verhoging. Alleen maar omdat zij denken "gratis" te kunnen verdienen.
Net zoals die stakkers die "gratis" een ov-kaart laten aanmaken, waardoor de kosten van de gemeente stijgen, die nu op een andere manier verhaald gaan worden op waarschijnlijk dezelfde mensen. Hoe ironisch...
Triest dat zo veel mensen oogkleppen op hebben. Ik begrijp nu wel waarom er zoveel geld in regeringscampagnes en advertenties wordt gepompt
Ohh en als je echt denkt om nu en in de toekomst geld te gaan verdienen door te gaan minen, dan heb je het goed mis. Aangezien er een limiet is aan BitCoins en er steeds meer wordt gemined, genereer je steeds minder geld. En niet alleen maak je kosten door het stroomverbruik, maar ook door de hardware-afschrijving.
Edit 1:
Een spellingsfoutje
Dit lijkt wel een piramide spel dat we een aantal jaren geleden ook al hebben gezien. Eigenaar(s) krijg(en) 25% van elke gemaakte transactie en de starters zijn de grote winnaars. Laatkomers de verliezers.
Punten waarop ik mij zeer grote zorgen maak t.a.v. dit systeem:
1) Criminelen kunnen dit gebruiken om transacties te doen voor verboden middelen of witwassen, aangezien opsporen zowat kansloos is (er is geen controle vanuit de overheid);
2) Belasting kan ontdoken worden;
3) Account kan niet bevroren worden (alleen door BitCoin zelf);
4) Al die constante maximale rekenkracht is dus duidelijk niet alleen nodig voor onderhoud, maar heeft nog een hoofddoel, die niemand anders dan BitCoin weet.
Nu heb ik het nog geeneens over de veiligheid van het systeem zelf.
Voor mij een grote scam. Dit systeem zal hoogstwaarschijnlijk in de toekomst verbannen worden, aangezien het niet gecontroleerd kan worden.
En waar gaat al die rekenkracht naartoe? Niemand heeft het er specifiek over, maar als je een beetje na kunt denken / filosoferen, dan kan er niet gezegd worden dat al die rekenkracht er is om transacties te maken en deze te controleren van een andere peer. Yeah right, constant 100% rekenkracht van een gpu (die vele malen sneller is dan een cpu) waar naar toe? Juist, dit kan namelijk ook opgekocht worden door een hacker groep. Waarom nog DDoSen, wanneer het vele malen makkelijker en veiliger is door rekenkracht op te kopen en waarschijnlijk nog winst gemaakt kan worden ook door een organisatie te hacken en geld over te maken / privacy gegevens te stelen.
Het verbaast mij zeer hoe egoïstisch vele mensen zijn en denken "gratis" geld te verdienen. Niets is gratis. Het verbaast mij zelfs nog meer hoeveel mensen niet nadenken over de consequenties van zo'n systeem.
Nu leven wij in een democratie, maar het kan niet zo zijn dat het land wordt geregeerd door anarchisten. Er is nu eenmaal controle nodig (overheid, centrale bank, etc.) en die is hier nauwelijks op toepasbaar.
Tijdens mijn tijd op de middelbare school op het vwo heb ik destijds bij geschiedenis geleerd dat Karl Marx ooit heeft gezegd: "Godsdienst is voor de armen, om hen zo kalm en zoet te houden".
Ik hoop dat deze valuta niet gaat concurreren t.o.v. de bekende valuta of er kunnen nog wel eens hele nare tijden te komen staan, omdat ik van mening ben dat dit systeem niet deugd. Mochten mensen in daadwerkelijke financiële problemen komen mocht het doek vallen, dan zal ik mij zeker niet bekommeren om deze mensen. Het slechte nieuws is dan weer dat wij allen voor zulke mensen moeten gaan bijspringen, in de zin van bezuinigingen en / of btw verhoging. Alleen maar omdat zij denken "gratis" te kunnen verdienen.
Net zoals die stakkers die "gratis" een ov-kaart laten aanmaken, waardoor de kosten van de gemeente stijgen, die nu op een andere manier verhaald gaan worden op waarschijnlijk dezelfde mensen. Hoe ironisch...
Triest dat zo veel mensen oogkleppen op hebben. Ik begrijp nu wel waarom er zoveel geld in regeringscampagnes en advertenties wordt gepompt
Ohh en als je echt denkt om nu en in de toekomst geld te gaan verdienen door te gaan minen, dan heb je het goed mis. Aangezien er een limiet is aan BitCoins en er steeds meer wordt gemined, genereer je steeds minder geld. En niet alleen maak je kosten door het stroomverbruik, maar ook door de hardware-afschrijving.
Edit 1:
Een spellingsfoutje
jonge, lees je eerst eens in voordat je begint te spuien, op al je argumenten is allang (hier en elders) 10x ingegaan
om het nog maar ff kort te doen:
het is geen piramidespel, je kan het beter vergelijken met aandelen: als je 20 jaar geleden veel aandelen van shell had gekocht was je nu ook rijk geweest, en stort shell morgen in dan ben jij rijk en een stel anderen straatarm
1) ja, criminelen kunnen er mss wat mee, maar dat kunnen ze net zo goed met euro's en dollars, het enige verschil is dat ze het nu ook online kunnen doen, BTC kan je vergelijken met cash, maar dan online
2) ja en? dat kan net zo goed met euro's en dollars, je moet het alleen verstoppen. als de overheid erachterkomt ben je de lul, net zo goed als met BTC
3) beter! kijk hoe dat gaat met paypal, genoeg mensen keihard de lul, bedrijfjes die failliet gaan omdat er een centrale dienst een verkeerde beslissing maakt
4) erm, iedereen die zich inleest weet dat hoofddoel, namelijk de transacties verifiëren... verder niks, check de source code zelf maar als je me niet gelooft
veiligheid van het systeem zelf? het systeem is hartstikke veilig, dat er zoveel mensen opgelicht worden ligt niet aan het systeem maar de mensen die het gebruiken
een grote scam? nope, dat zou betekenen dat er 1 persoon/groep met al het geld ervandoor kan gaan, die van te voren een plan hebben opgezet
nu zou je kunnen zeggen dat de early investors (wat imo wij ook nog zijn) groot cashen, maar die hebben niet van te voren het plan kunnen neerzetten en het kunnen uitwerken, niet met zo'n userbase van (zeker eerder) behoorlijk wat IT experts
ja, er is een grote kans dat het verbannen gaat worden, maar dan omdat het een bedreiging is/word voor de overheid, niet omdat het systeem niet deugt
de rekenkracht gaat, zoals ik al eerder zei, richting het systeem, en nergens anders voor, nogmaals: check de source zelf anders
gratis geld? bestaat niet, ook niet bij BTC. ja, zo klinkt het in het begin wel, maar dat is het zeer zeker niet
alleen al de tijd die je erin steekt om je in te lezen is behoorlijk, dan nog de tijd om een rig samen te stellen+bouwen+neerzetten, de tijd om je BTC op het juiste moment te verkopen, of het handelen
dan de kosten voor electriciteit enzo
tikt allemaal toch aardig aan
wij leven in een democratie, maar zoals jij het stelt moet het een dictatuur zijn
hoe denk je dat de bank, de overheid en het gemiddelde bedrijf word bestuurd? door de spaarders/inwoners/werknemers uiteindelijk, als die het systeem niks vinden dan gebruiken ze het niet, of wonen ze hier niet, of werken ze niet
bij BTC halen we eigenlijk dus gewoon de middenman weg, geen baas ofzo, gewoon power to the people
ik ken karl marx niet, maar die uitspraak klinkt mij als een dictatuur in de oren, beetje het romeinse idee van "brood en spelen" om het volk rustig te houden ofzo
ik hoop juist wél dat BTC gaat concureren met de bekende valuta, de systemen waarmee we leven zijn veroudert en horen/moeten vervangen te worden, niet alleen valuta
een van de gouden regels van investeren is dat je nooit meer moet investeren dan dat je je kan veroorloven te verliezen, dus als je in de problemen komt als het doek valt dan heb je wat verkeerd gedaan
en ja, dan moet "jij" bijspringen, maar dat is het systeem waar jij achter staat
ik denk dat de gemiddelde persoon eerst denkt van "makkelijk/gratis geld" maar later zich realiseert dat dat toch zeker niet zo is
en waarom zou die limiet ons geen geld laten verdienen? if anything zouden we daardoor juist méér geld verdienen
kijk maar naar goud, daar is ook maar een bepaalde hoeveelheid van aanwezig op deze aardkloot, maar dat word alsmaar meer waard
nogmaals: lees je wat meer in voordat je dingen gaat roepen
Is BTC terug alive? 
Of zijn er 57854862 currencies ?
ben eventjes out the scene geweest
Of zijn er 57854862 currencies ?
ben eventjes out the scene geweest
maar goud vergaat niet zoals bv ijzer want goud roest niet, en is voor 99,99999999% recycleerbaarkijk maar naar goud, daar is ook maar een bepaalde hoeveelheid van aanwezig op deze aardkloot, maar dat word alsmaar meer waard
[ Voor 56% gewijzigd door yzx op 16-09-2011 21:19 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
@godofal
Ik laat jouw mening de vrije loop, echter geef ik mijn mening op jouw feedback en zeg nogmaals wat ik eerder heb gezegd, omdat je sommige van mijn statements heb verdraaid...
Tevens zal het best wel zo zijn dat het een en ander al eerder is besproken. Dat vind ik niet gek met toen ik reageerde 69 pages aan reacties. Denk je nu echt dat iedereen 24/7 alle reacties bij elk gemaakt topic op deze hele site leest? Ik geef mijn opinie en baseer die niet op meningen van anderen. En dat is duidelijk te merken wanneer ik "dit lijkt mij "heb getypt, denk je niet?
En volgens mij snap jij totaal het principe niet van een piramidespel. Dit is totaal wat anders dan waarde van eigendommen, wat jij aangeeft. Lees nog maar heel goed wat ik heb getypt. Het antwoord staat rechtstreeks in de volgende zin...
Jij zegt nu wel dat het systeem hartstikke veilig is, terwijl het een feit is dat een gebruiker en een exchange site al gehacked zijn. Experts geven aan dat het systeem zo lek als een mandje is en het een kwestie van tijd is voordat het goed fout gaat.
Opmerkelijk om te zeggen dat het hartstikke veilig is, aangezien er geen specifieke beveiligingen nadien zijn geïmplementeerd en de daders "spoorloos" zijn en zowat onmogelijk te traceren zijn.
En volgens mij snap jij ook niet wat ik bedoel met democratie waar controle een grote rol in speelt. Zelfs niet met een voorbeeld aan de hand van een uitspraak. Zoals ik het gesteld heb heeft het niets met een dictatuur te maken. Maar dat is jouw logica...
Ohh en als je echt denkt dat democratie (dus waarbij het volk heerst) echt een grote rol speelt in het bankwezen, overheid en bedrijfsleven, dan heb je het heel erg goed mis. Je denkt heel erg non-chalant hierover, met o.a. "dan werken ze niet", etc. Ik ga hier niet op in, aangezien we hier maanden over kunnen discussiëren en offtopic is. Er is genoeg informatie hierover te vinden en zelfs in de praktijk zie je legio voorbeelden of kijk / lees jij nooit het nieuws? Anyway, ik heb geen zin om mijn tijd te verdoen met leraar spelen over offtopic zaken.
En zoals ik al eerder zei... "Aangezien er een limiet is aan BitCoins en er steeds meer wordt gemined, genereer je steeds minder geld". Ik heb het dus over CREËREN van geld, niet wat de WAARDE ervan is...
De waarde van producten hangt af van vraag en aanbod.
Dit systeem gaat sowieso imho de eerst komende 50 jaar in Nederland niets worden. Zie je het al voor je, dat bejaarden mensen in de supermarkt met BitCoins gaan pinnen (bij wijze van spreken).
Ik laat jouw mening de vrije loop, echter geef ik mijn mening op jouw feedback en zeg nogmaals wat ik eerder heb gezegd, omdat je sommige van mijn statements heb verdraaid...
Tevens zal het best wel zo zijn dat het een en ander al eerder is besproken. Dat vind ik niet gek met toen ik reageerde 69 pages aan reacties. Denk je nu echt dat iedereen 24/7 alle reacties bij elk gemaakt topic op deze hele site leest? Ik geef mijn opinie en baseer die niet op meningen van anderen. En dat is duidelijk te merken wanneer ik "dit lijkt mij "heb getypt, denk je niet?
En volgens mij snap jij totaal het principe niet van een piramidespel. Dit is totaal wat anders dan waarde van eigendommen, wat jij aangeeft. Lees nog maar heel goed wat ik heb getypt. Het antwoord staat rechtstreeks in de volgende zin...
Jij zegt nu wel dat het systeem hartstikke veilig is, terwijl het een feit is dat een gebruiker en een exchange site al gehacked zijn. Experts geven aan dat het systeem zo lek als een mandje is en het een kwestie van tijd is voordat het goed fout gaat.
Opmerkelijk om te zeggen dat het hartstikke veilig is, aangezien er geen specifieke beveiligingen nadien zijn geïmplementeerd en de daders "spoorloos" zijn en zowat onmogelijk te traceren zijn.
En volgens mij snap jij ook niet wat ik bedoel met democratie waar controle een grote rol in speelt. Zelfs niet met een voorbeeld aan de hand van een uitspraak. Zoals ik het gesteld heb heeft het niets met een dictatuur te maken. Maar dat is jouw logica...
Ohh en als je echt denkt dat democratie (dus waarbij het volk heerst) echt een grote rol speelt in het bankwezen, overheid en bedrijfsleven, dan heb je het heel erg goed mis. Je denkt heel erg non-chalant hierover, met o.a. "dan werken ze niet", etc. Ik ga hier niet op in, aangezien we hier maanden over kunnen discussiëren en offtopic is. Er is genoeg informatie hierover te vinden en zelfs in de praktijk zie je legio voorbeelden of kijk / lees jij nooit het nieuws? Anyway, ik heb geen zin om mijn tijd te verdoen met leraar spelen over offtopic zaken.
En zoals ik al eerder zei... "Aangezien er een limiet is aan BitCoins en er steeds meer wordt gemined, genereer je steeds minder geld". Ik heb het dus over CREËREN van geld, niet wat de WAARDE ervan is...
De waarde van producten hangt af van vraag en aanbod.
Dit systeem gaat sowieso imho de eerst komende 50 jaar in Nederland niets worden. Zie je het al voor je, dat bejaarden mensen in de supermarkt met BitCoins gaan pinnen (bij wijze van spreken).
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Go ahead met BitCoins. Ik ben klaar met mijn mening hierover te geven.
Het is gewoon common sense dat dit systeem niet deugt en niet lang stand houdt. Nog geen eens te spreken over de vele tientallen financieel en juridische experts waarvan er geen één overtuigd is dat BitCoins een goed concept is en dat deze lang stand houdt.
Jammer dat er vele onwetende mensen zijn, die het zoveel beter denken te weten dan de vele experts en de geschiedenis. Is het een gebrek aan intellectuele capaciteit of is het een van de slechte eigenschappen van de mens?
Ga jullie gang. Ik ga lachen als deze "valuta" valt, want een broodje kaas koop je hier niet mee in de winkel. Deze valuta is op NIETS gebaseerd, net zoals dat ik een valuta creëer met een waarde van $1.0000 per *1 (waar * mijn valuta is).
Nog meer pointers hoe ik het zie?
Leveranciers die überhaupt voor miljoenen aan USD denken te gaan verdienen na een geplaatste order met nep geld? Haha, dacht het niet! Als die arme stakkers (BitCoin users) pas erachter komen dat er niets te kopen valt of dat waardevolle spullen niet te verkrijgen zijn, is dit hele zwendel ineen en zijn zij alles kwijt. Na geld kunnen zij fluiten, aangezien de oprichters niet juridisch verantwoordelijk zijn.
Je koopt niets met deze neppe zwendel, aangezien het geen officiële valuta is en geen een bank gaat uitbetalen. Vandaar dat zij eigen exchange sites hebben. Ik wil wel eens zien of er een paar honderduizend USD wordt uitgekeerd
Je mag mij ook een DM sturen mits je bewijs hebt een paar duizend euro overgeboekt te hebben gekregen, maar dezen zal ik nooit verwachten 
Winnaar: Eigenaar die ECHTE valuta binnen krijgt.
Verliezers: Alle participanten (die geen eigenaar of medewerker zijn).
Mijn laatste reactie. "Never argue with idiots, they will crush you with experience".
Edit:
Spellingfout verbeterd, kan gebeuren na een lange dag
Het is gewoon common sense dat dit systeem niet deugt en niet lang stand houdt. Nog geen eens te spreken over de vele tientallen financieel en juridische experts waarvan er geen één overtuigd is dat BitCoins een goed concept is en dat deze lang stand houdt.
Jammer dat er vele onwetende mensen zijn, die het zoveel beter denken te weten dan de vele experts en de geschiedenis. Is het een gebrek aan intellectuele capaciteit of is het een van de slechte eigenschappen van de mens?
Ga jullie gang. Ik ga lachen als deze "valuta" valt, want een broodje kaas koop je hier niet mee in de winkel. Deze valuta is op NIETS gebaseerd, net zoals dat ik een valuta creëer met een waarde van $1.0000 per *1 (waar * mijn valuta is).
Nog meer pointers hoe ik het zie?
Leveranciers die überhaupt voor miljoenen aan USD denken te gaan verdienen na een geplaatste order met nep geld? Haha, dacht het niet! Als die arme stakkers (BitCoin users) pas erachter komen dat er niets te kopen valt of dat waardevolle spullen niet te verkrijgen zijn, is dit hele zwendel ineen en zijn zij alles kwijt. Na geld kunnen zij fluiten, aangezien de oprichters niet juridisch verantwoordelijk zijn.
Je koopt niets met deze neppe zwendel, aangezien het geen officiële valuta is en geen een bank gaat uitbetalen. Vandaar dat zij eigen exchange sites hebben. Ik wil wel eens zien of er een paar honderduizend USD wordt uitgekeerd
Winnaar: Eigenaar die ECHTE valuta binnen krijgt.
Verliezers: Alle participanten (die geen eigenaar of medewerker zijn).
Mijn laatste reactie. "Never argue with idiots, they will crush you with experience".
Edit:
Spellingfout verbeterd, kan gebeuren na een lange dag
[ Voor 3% gewijzigd door casper1987vd op 16-09-2011 22:12 ]
meningen zijn vrij idd, en je hoeft ook echt niet het hele topic te lezen, maar veel van deze dingen zijn gewoon feiten, en kan je lezen in de FAQ+wiki
je kan leuk "dit lijkt mij" neerzetten dan, maar dat laat alleen maar gebrek aan inzet zien, niet een goed onderbouwde mening
ik snap het principe van een piramidespel heel goed, speler A legt X in, speler B en C leggen X*2 in, speler A word uitbetaald en speler B en C wachten op spelers D, E, F en G voor hun geld
en dan is er vaak nog een eigenaar idd die ook nog een % pakt
zo werkt BTC dus helemaal niet, wat je zou weten als je je wat meer had ingelezen
bij BTC zijn er geen opvolgende spelers, geen eigenaren en geen vaste inleg/uitbetaling, het werkt precies zoals een aandeel: iemand heeft een X aantal aandelen, wenst die te verkopen voor Y dollar, iemand anders wilt die aandelen hebben aangezien die denkt dat de waarde omhoog gaat, en koopt die aandelen dus over
ja, het BTC systeem is hartstikke veilig, waar jij het nu over hebt (MTgox enzo) zijn andere systemen/subsystemen, die uitspraak van jou kan je vergeleiken met zeggen dat het OV niet veilig is omdat de chipkaart niet goed werkt
ja, ik denk dat "het volk" een grotere rol heeft dan aangenomen word
als jij de keuze hebt tussen 2 of meerdere banen, en bij 1 bevallen de arbeidsvoorwaarden/loon/iets anders je niet, dan kies je toch voor een andere? als die negatieve dingen dan zó slecht zijn heeft de werkgever op een gegeven moment geen werknemers meer en moet ie óf iets veranderen, óf failliet gaan
zelfde met valuta, op het moment hebben we maar 1 keus: de euro, en BTC brengt daar verandering in (weinig offtopic aan, het is een argument in de discussie, niet het punt van discussie)
simpelweg omdat veel mensen iets geloven hoeft het nog niet waar te zijn (vanuit mijn perspectief: god+religie bijvoorbeeld)
je begrijpt hem verkeerd: we creëren niks, noppes, nada
wat miners doen is betalingsverkeer verifiëren, en daarvoor worden we beloont
trouwens, zodra er geen BTC bij komen krijgen miners nog steeds BTC, in de vorm van de (minimale) fees die mensen betalen om te kunnen betalen
en wie zegt dat het de euro moet gaan vervangen? ik zie het meer als een aanvulling op
als jij bijvoorbeeld iets wilt kopen online, een digitaal iets (boek, MP3, w/e) en degene van wie je 't koopt woont niet in de EU dan heb je gelijk een hoop extra kosten, via paypal heeft de verkoper kosten, via een overschrijving de koper, en creditcards hebben zoiezo veel kosten
via BTC heb je (tenzij je een erg kleine betaling doet) geen kosten, en gaat het betalen veel sneller+veiliger
met paypal kan je bijvoorbeeld een MP3 kopen, en dan terugboeken aangezien paypal nooit kan controleren of de verkoper jou ook daadwerkelijk je MP3 heeft "bezorgt"
bij BTC heb je geen mogelijkheid om terug te boeken, wat onveilig klinkt, maar als je oplet is er niks aan de hand
en dan staat het geld ook een stuk sneller bij die persoon op z'n account
@2de bericht:
dus je spuit ff je ongebaseerde mening, zonder je ingelezen te hebben en roept dan "ik weet het beter dan jullie, gebaseerd op een stel onbekende "experts" " ?
dan ben je precies waar je ons voor uit maakt
onwetend? wij lezen ons in, wij checken dingen, wij doen moeite
beter weten? nogal logisch, als je veel tijd erin steekt dan weet je op een gegeven moment meer dan de gemiddelde persoon ja
financiele experts? waar baseren die hun mening op? helemaal niks! BTC is zo nieuw dat het onmogelijk accuraat te voorspellen is waar het eindigt, het kan een enorme flop worden ja, maar dat is met alles zo
als het een enorm succes word voel jij je toch behoorlijk stom lijkt me
wij proberen tenminste iets nieuws, wij nemen een gok, en loopt het op niks uit zijn we tenminste een ervaring rijker
nep geld? als BTC nep geld is is een euro net zo nep, check eerst 'ns waar de euro dan op gebouwd is, net zo weinig/veel als BTC. goud is ook waardeloos in de zin dat het weinig nut heeft (paar electrische eigenschappen, woohoo...)
je koopt niks met deze "neppe zwendel"? ik heb games gekocht op steam en boeken op amazon.com
ga eerst 'ns checken wat je ermee kan voordat je gaat spuien
eigenaar? er is geen eigenaar
als dit je laatste reactie is ben ik blij
doe mensen voortaan een lol en houd je mening voor je, of doe wat meer moeite en lees wat meer voordat je je mening spuit
je kan leuk "dit lijkt mij" neerzetten dan, maar dat laat alleen maar gebrek aan inzet zien, niet een goed onderbouwde mening
ik snap het principe van een piramidespel heel goed, speler A legt X in, speler B en C leggen X*2 in, speler A word uitbetaald en speler B en C wachten op spelers D, E, F en G voor hun geld
en dan is er vaak nog een eigenaar idd die ook nog een % pakt
zo werkt BTC dus helemaal niet, wat je zou weten als je je wat meer had ingelezen
bij BTC zijn er geen opvolgende spelers, geen eigenaren en geen vaste inleg/uitbetaling, het werkt precies zoals een aandeel: iemand heeft een X aantal aandelen, wenst die te verkopen voor Y dollar, iemand anders wilt die aandelen hebben aangezien die denkt dat de waarde omhoog gaat, en koopt die aandelen dus over
ja, het BTC systeem is hartstikke veilig, waar jij het nu over hebt (MTgox enzo) zijn andere systemen/subsystemen, die uitspraak van jou kan je vergeleiken met zeggen dat het OV niet veilig is omdat de chipkaart niet goed werkt
ja, ik denk dat "het volk" een grotere rol heeft dan aangenomen word
als jij de keuze hebt tussen 2 of meerdere banen, en bij 1 bevallen de arbeidsvoorwaarden/loon/iets anders je niet, dan kies je toch voor een andere? als die negatieve dingen dan zó slecht zijn heeft de werkgever op een gegeven moment geen werknemers meer en moet ie óf iets veranderen, óf failliet gaan
zelfde met valuta, op het moment hebben we maar 1 keus: de euro, en BTC brengt daar verandering in (weinig offtopic aan, het is een argument in de discussie, niet het punt van discussie)
simpelweg omdat veel mensen iets geloven hoeft het nog niet waar te zijn (vanuit mijn perspectief: god+religie bijvoorbeeld)
je begrijpt hem verkeerd: we creëren niks, noppes, nada
wat miners doen is betalingsverkeer verifiëren, en daarvoor worden we beloont
trouwens, zodra er geen BTC bij komen krijgen miners nog steeds BTC, in de vorm van de (minimale) fees die mensen betalen om te kunnen betalen
en wie zegt dat het de euro moet gaan vervangen? ik zie het meer als een aanvulling op
als jij bijvoorbeeld iets wilt kopen online, een digitaal iets (boek, MP3, w/e) en degene van wie je 't koopt woont niet in de EU dan heb je gelijk een hoop extra kosten, via paypal heeft de verkoper kosten, via een overschrijving de koper, en creditcards hebben zoiezo veel kosten
via BTC heb je (tenzij je een erg kleine betaling doet) geen kosten, en gaat het betalen veel sneller+veiliger
met paypal kan je bijvoorbeeld een MP3 kopen, en dan terugboeken aangezien paypal nooit kan controleren of de verkoper jou ook daadwerkelijk je MP3 heeft "bezorgt"
bij BTC heb je geen mogelijkheid om terug te boeken, wat onveilig klinkt, maar als je oplet is er niks aan de hand
en dan staat het geld ook een stuk sneller bij die persoon op z'n account
@2de bericht:
dus je spuit ff je ongebaseerde mening, zonder je ingelezen te hebben en roept dan "ik weet het beter dan jullie, gebaseerd op een stel onbekende "experts" " ?
dan ben je precies waar je ons voor uit maakt
onwetend? wij lezen ons in, wij checken dingen, wij doen moeite
beter weten? nogal logisch, als je veel tijd erin steekt dan weet je op een gegeven moment meer dan de gemiddelde persoon ja
financiele experts? waar baseren die hun mening op? helemaal niks! BTC is zo nieuw dat het onmogelijk accuraat te voorspellen is waar het eindigt, het kan een enorme flop worden ja, maar dat is met alles zo
als het een enorm succes word voel jij je toch behoorlijk stom lijkt me
wij proberen tenminste iets nieuws, wij nemen een gok, en loopt het op niks uit zijn we tenminste een ervaring rijker
nep geld? als BTC nep geld is is een euro net zo nep, check eerst 'ns waar de euro dan op gebouwd is, net zo weinig/veel als BTC. goud is ook waardeloos in de zin dat het weinig nut heeft (paar electrische eigenschappen, woohoo...)
je koopt niks met deze "neppe zwendel"? ik heb games gekocht op steam en boeken op amazon.com
eigenaar? er is geen eigenaar
als dit je laatste reactie is ben ik blij
doe mensen voortaan een lol en houd je mening voor je, of doe wat meer moeite en lees wat meer voordat je je mening spuit
Deze heb ik vaker voorbij zien komen maar als puntje bij paaltje komt blijk je helemaal geen games op Steam te hebben gekocht.godofal schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:18:
Onderstaande zijn je eigen woorden.
http://gathering.tweakers...message/36718404#36718404
De discussie tussen jullie twee ga ik me verder niet in mengen maar het is natuurlijk een beetje flauw om te gaan roepen dat je bij Steam en Amazon kunt kopen als je dat niet direct maar via een tussenpersoon doet.dat kan, op dezelfde manier als dat je nu steamgames koopt van elkaar
je zoekt iemand die die steam wilt giften, en stuurt die persoon wat BTC. er zijn mensen die dit standaard doen, sommige rekenen een fee (+10% ofzo) anderen niet, gewoon ff op het BTC forum checken
Ik kan overigens overal en nergens goederen en diensten kopen met bloemkolen, kwestie van iemand zoeken die ze nodig heeft en mij er goederen danwel diensten voor terug geeft
klopt, ik koop het niet direct bij steam of amazon, maar het effect is toch hetzelfde?
het moet ergens beginnen, en met wat geluk ziet steam/amazon uiteindelijk dat er een markt is en maken ze er gebruik van en hebben we geen tussenpersoon meer nodig
en met die bloemkolen sla je de spijker op z'n kop, zelfde geld voor euro's, het enige verschil is dat euro's (veel) meer geaccepteerd worden
het moet ergens beginnen, en met wat geluk ziet steam/amazon uiteindelijk dat er een markt is en maken ze er gebruik van en hebben we geen tussenpersoon meer nodig
en met die bloemkolen sla je de spijker op z'n kop, zelfde geld voor euro's, het enige verschil is dat euro's (veel) meer geaccepteerd worden
Hmm, ik heb nog ik keer interesse om alsnog te reageren en dan zoeken de BitCoins users het maar zelf uit.
Met logisch verstand zou je het volgende jezelf moeten afvragen voordat je zaken doet met een instantie die zo'n type stelsel hanteert: Hoe in hemelsnaam is het mogelijk om geld / goederen / diensten uit te keren wanneer de valuta met duizenden procenten in zeer korte tijd stijgt (1 BC = 0,07 USD -> 1 BC = 30 USD) ?
a) Je hebt een hoge voorraad in liquiditeit;
b) Je kan niet leveren.
In een eerdere reply van mij vroeg ik daarom aan BC users die bewijs konden leveren voor aankopen met hoge waarden. Mijn vermoeden is dat de kleinschalige leveranciers onderdeel zijn van BitCoins. Voor kleine aankopen is dit misschien geen probleem, maar voor grote dus duidelijk wel, aangezien altijd verlies wordt gedraaid, indien er geen cashflow binnenkomt (mits exchange "echt" geld, verkoop rekenkracht of sponsoring)...
Het is onmogelijk voor wie dan ook om winst te maken wanneer je investeert en potentieel duizenden keren dat aantal kwijt gaat raken, mits je een rente systeem terzijde in gebruik hebt...
Het is logisch om aan te nemen dat:
a) Er grote verschuivingen in waardes voor deze neppe valuta gaan ontstaan wanneer er hoge bedragen worden verschoven;
b) Deze zwendel failliet gaat (en niet in die zin dat de eigenaar met lege handen weg gaat, integendeel, er zijn geeneens officiële gegevens van deze persoon in kwestie beschikbaar, en zou dus met een flink aandeel kunnen vertrekken).
Have a nice day en succes met discussiëren. Ik sluit dit tabje in mijn browser en notificaties zijn uit
Het is simpelweg niet mogelijk om met sommige mensen op gezond niveau te discussiëren over relevante zaken waarmee men eerlijk en open is. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. De geschiedenis omtrent zulke stelsels heeft niets anders gedaan
Met logisch verstand zou je het volgende jezelf moeten afvragen voordat je zaken doet met een instantie die zo'n type stelsel hanteert: Hoe in hemelsnaam is het mogelijk om geld / goederen / diensten uit te keren wanneer de valuta met duizenden procenten in zeer korte tijd stijgt (1 BC = 0,07 USD -> 1 BC = 30 USD) ?
a) Je hebt een hoge voorraad in liquiditeit;
b) Je kan niet leveren.
In een eerdere reply van mij vroeg ik daarom aan BC users die bewijs konden leveren voor aankopen met hoge waarden. Mijn vermoeden is dat de kleinschalige leveranciers onderdeel zijn van BitCoins. Voor kleine aankopen is dit misschien geen probleem, maar voor grote dus duidelijk wel, aangezien altijd verlies wordt gedraaid, indien er geen cashflow binnenkomt (mits exchange "echt" geld, verkoop rekenkracht of sponsoring)...
Het is onmogelijk voor wie dan ook om winst te maken wanneer je investeert en potentieel duizenden keren dat aantal kwijt gaat raken, mits je een rente systeem terzijde in gebruik hebt...
Het is logisch om aan te nemen dat:
a) Er grote verschuivingen in waardes voor deze neppe valuta gaan ontstaan wanneer er hoge bedragen worden verschoven;
b) Deze zwendel failliet gaat (en niet in die zin dat de eigenaar met lege handen weg gaat, integendeel, er zijn geeneens officiële gegevens van deze persoon in kwestie beschikbaar, en zou dus met een flink aandeel kunnen vertrekken).
Have a nice day en succes met discussiëren. Ik sluit dit tabje in mijn browser en notificaties zijn uit
Het is simpelweg niet mogelijk om met sommige mensen op gezond niveau te discussiëren over relevante zaken waarmee men eerlijk en open is. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. De geschiedenis omtrent zulke stelsels heeft niets anders gedaan
Negeer hem maar jongens.
Want dit levert totaal geen inhoudelijke discussie op.
De bitcoin waarde zakt momenteel nog altijd.
Ik vraag me af op welke waarde de bitcoin uiteindelijk uitgebalanceerd.
Het blijft wachten op een "killer app"
We zullen zien. Ik hoop dat er wel het volgend jaar veel miners gaan stoppen met bitcoin en dat de diffuculity terug naar beneden gaat.
Ook vraag ik me af hoeveel unieke bitcoins er momenteel aan echt geld verkocht zijn.
Met andere woorden: hoe groot is het bedrag dat nu al aan bitcoins is verdiend ?
100 000 euro ? 1000 000 ? Ik denk niet dat hoger ligt als 1000 000 euro.
Let op, ik heb het niet over bitcoins die gekocht zijn en dan weer verkocht zijn en zo verder en verder.
Ik heb het over unieke bitcoins die gemined zijn door iemand en één keer gekocht zijn.
Dit is waarschijnlijk alleen uit te rekenen door de binnen komende bedragen van de exchanges te vergelijken met het geld dat weer terug gestort is.
Dit is waarschijnlijk al meer als 90% van de bitcoin economie.
In ieder geval is de handels verkoops waarde van een bitcoin nu rond de 5 dollar MAAR alleen voor kleine bedragen.
Hoe grotere hoeveel heden coins je in één keer probeert te verkopen hoe lager je prijs zal moeten zijn.
Andersom hoe grotere hoeveelheden bitcoin je koopt hoe lager de prijs zal zijn die verkopers bereid zijn om te betalen.
Om een stabiele prijs van 5 dollar per bitcoin te houden moet er elke maand 1 miljoen echte dollar in het systeem worden gepompt. En met stabiel bedoel ik een prijs op jaar basis die niet meer dan 25 % schommelt in waarde.
Als je de volumes bitcoins die per maand worden verhandeld vergelijkt met het aantal coins dat per maand word gemined. Dan lijkt de prijs stabiel te zijn tussen de 0.25 en de 0.50.
Want dit levert totaal geen inhoudelijke discussie op.
De bitcoin waarde zakt momenteel nog altijd.
Ik vraag me af op welke waarde de bitcoin uiteindelijk uitgebalanceerd.
Het blijft wachten op een "killer app"
We zullen zien. Ik hoop dat er wel het volgend jaar veel miners gaan stoppen met bitcoin en dat de diffuculity terug naar beneden gaat.
Ook vraag ik me af hoeveel unieke bitcoins er momenteel aan echt geld verkocht zijn.
Met andere woorden: hoe groot is het bedrag dat nu al aan bitcoins is verdiend ?
100 000 euro ? 1000 000 ? Ik denk niet dat hoger ligt als 1000 000 euro.
Let op, ik heb het niet over bitcoins die gekocht zijn en dan weer verkocht zijn en zo verder en verder.
Ik heb het over unieke bitcoins die gemined zijn door iemand en één keer gekocht zijn.
Dit is waarschijnlijk alleen uit te rekenen door de binnen komende bedragen van de exchanges te vergelijken met het geld dat weer terug gestort is.
Dit is waarschijnlijk al meer als 90% van de bitcoin economie.
In ieder geval is de handels verkoops waarde van een bitcoin nu rond de 5 dollar MAAR alleen voor kleine bedragen.
Hoe grotere hoeveel heden coins je in één keer probeert te verkopen hoe lager je prijs zal moeten zijn.
Andersom hoe grotere hoeveelheden bitcoin je koopt hoe lager de prijs zal zijn die verkopers bereid zijn om te betalen.
Om een stabiele prijs van 5 dollar per bitcoin te houden moet er elke maand 1 miljoen echte dollar in het systeem worden gepompt. En met stabiel bedoel ik een prijs op jaar basis die niet meer dan 25 % schommelt in waarde.
Als je de volumes bitcoins die per maand worden verhandeld vergelijkt met het aantal coins dat per maand word gemined. Dan lijkt de prijs stabiel te zijn tussen de 0.25 en de 0.50.
[ Voor 18% gewijzigd door Kain_niaK op 17-09-2011 01:15 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
voor daytraders is BTC volgens mij een paradijs, binnen 2 weken van 3.5 dollar naar 7 en weer terug naar 4.5
als je dus een beetje handelt kan je d'r erg lekker aan verdienen geloof ik zo
laatst ook gedaan met I0C, 10BTC "geinvesteerd" en nu al 11 BTC terug, heb nog genoeg I0C voor 3~4 BTC
ff wachten tot het weer omlaag gaat daar
tip: check deze site, staan alle koersen op
en ik zoek nog steeds liefhebbers voor zilveren bitmuntjes, alleen timbo925 heeft tot nu toe interesse getoont
laatst ook gedaan met I0C, 10BTC "geinvesteerd" en nu al 11 BTC terug, heb nog genoeg I0C voor 3~4 BTC
en ik zoek nog steeds liefhebbers voor zilveren bitmuntjes, alleen timbo925 heeft tot nu toe interesse getoont
Ik heb ook wel interessegodofal schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:17:
voor daytraders is BTC volgens mij een paradijs, binnen 2 weken van 3.5 dollar naar 7 en weer terug naar 4.5
ik doe denk ik echt wat verkeerd. ik kom niet verder dan 28 Mhash/s.
heb blijkbaar wel een heel brakke videokaart.
nvidea geforce 280M ( ja ja, een laptop grafische kaart )
maar 28 Mhash/s vind ik wel heel erg weinig..!!
*edit* ik heb uitgerekend, dat ik met deze snelheid, slechts 1600 uur nodig heb om 1 bitcoin te minen
*edit* ik heb uitgerekend, dat ik met deze snelheid, slechts 1600 uur nodig heb om 1 bitcoin te minen
[ Voor 19% gewijzigd door WishmasterNL op 17-09-2011 23:07 ]
yup, 1 BTC per 66~67 dagen, 1 block per 8 jaar, 7 maanden en 26 dagenWishmasterNL schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:52:
ik doe denk ik echt wat verkeerd. ik kom niet verder dan 28 Mhash/s.
en nee, dat is niet erg weinig: een Nvidea *kaart* doet er zoiezo al lang over, en een Nvidea laptop chip nog veel langer logischerwijs
eigenlijk vind ik het nog best veel
Vandaag heb ik 2 van de 3 PC's uitgezet en ben ik van 2950Mhash/s naar 1260Mhash/s teruggegaan.
De koers van de Bitcoin is niet winstgevend op dit moment en ook in de alternatieve coins ligt het wat op z'n gat.
De PC's blijven voorlopig nog staan waar ze stonden dus als de koers omhoog schiet, gaan ze zo weer aan.
De koers van de Bitcoin is niet winstgevend op dit moment en ook in de alternatieve coins ligt het wat op z'n gat.
De PC's blijven voorlopig nog staan waar ze stonden dus als de koers omhoog schiet, gaan ze zo weer aan.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Weet niet wat het met i0coins is de laatste tijd, maar volgens mij wordt dit echt gesaboteerd oid..
Ik heb de laatste tijd (meer als test) wat i0coins gemined, en wil het nu dmv de client wat in gaan exchangen. (Dit is toch hetzelfde als de screenshot die jij hier laat zien BlueTooth76?)
Deze download links werken dus niet..
Kijk je vervolgens verder in het forum en dan blijkt dat deze de afgelopen dagen helemaal volgespammed is met zooi..
i0coin.org linkt je dus meteen door naar het forum, i0coins.com staat ook niet echt nuttige info..
Hoe kan ik met deze coins gaan traden?
Ik heb de laatste tijd (meer als test) wat i0coins gemined, en wil het nu dmv de client wat in gaan exchangen. (Dit is toch hetzelfde als de screenshot die jij hier laat zien BlueTooth76?)
Kijk je vervolgens verder in het forum en dan blijkt dat deze de afgelopen dagen helemaal volgespammed is met zooi..
i0coin.org linkt je dus meteen door naar het forum, i0coins.com staat ook niet echt nuttige info..
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
dat probleem had ik ook, ik heb besloten om de client gewoon keihard over te slaan en elke keer gewoon alles vanaf de pool naar de exchange te douwen
dus gewoon als payout adress het adress voor deposits bij je exchange gebruiken
let wel op: vaak zijn die deposit adressen maar 1x geldig, dus geen auto payout gebruiken!
dus gewoon als payout adress het adress voor deposits bij je exchange gebruiken
let wel op: vaak zijn die deposit adressen maar 1x geldig, dus geen auto payout gebruiken!
De client kan je hier halen https://github.com/fusebox/i0coin
Zit nu bij de BTC Guild de PPS beta te doen. Is deze winstgevender of alleen duidelijker xD? Verdien er 0,00018543 bitcoin mee per minuut op 375MH/s
Net de wistkunde gedaan. Gewone pool is 0.015 per uur en deze 0,011 per uur.
[ Voor 21% gewijzigd door DDC op 18-09-2011 22:49 ]
De client werd niet meer bijgehouden door degene die de chain is begonnen.SmiGueL schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:09:
Weet niet wat het met i0coins is de laatste tijd, maar volgens mij wordt dit echt gesaboteerd oid..
Fusebox heeft de client toen aangepast, nadat er een fout werd ontdekt:
https://github.com/fusebox/i0coin
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Is er nog een exchange die i0coin aanvaard. Ze ontvangen ze presies niet meer.
deze, maar vandaag accepteren ze ze niet, morgen mss weer welTimbo925 schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:35:
Is er nog een exchange die i0coin aanvaard. Ze ontvangen ze presies niet meer.
geen idee waarom, maar ze switchen bijna dagelijks van wel/niet deposits
Weet niet echt wat ik moet denken van de munt. Maar ik mine deze gewoon omdat deze momenteel meer verdienend is als BTC. Wat ik ervan begrijp is de munt officieel 'dood' maar word we wel nog verhandeld.
Iemand trouwens ervaring met Geist Geld? Deze p2p currenties zijn echt wel intressant maar voel precies wel een druk op vroeg genoeg op de juiste niewe coin te springen om snel wat te verdienen ;p
Iemand trouwens ervaring met Geist Geld? Deze p2p currenties zijn echt wel intressant maar voel precies wel een druk op vroeg genoeg op de juiste niewe coin te springen om snel wat te verdienen ;p
Verwijderd
Is er een client om Bitcoins te minen op de PS3?
Op wikipedia lees ik dat de PS3 21mhash/s haalt dan moet er ook wel een client voor zijn toch?
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison#Other
Op wikipedia lees ik dat de PS3 21mhash/s haalt dan moet er ook wel een client voor zijn toch?
Dit is natuurlijk onzin, het is al vaker gezegd maar het principe is simpel. Je coins zijn, voor mij, pas wat waard als je ze verkoopt. Dus of je je computers nu aan of uit zet, je wacht gewoon tot je een goede prijs krijgt toch? Dan is het onlogisch om te minen bij 6 dollar en te stoppen bij 4$. Je mined namelijk gewoon evenveel, wat je pas verkoopt bij bijv die 6..BlueTooth76 schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:30:
Vandaag heb ik 2 van de 3 PC's uitgezet en ben ik van 2950Mhash/s naar 1260Mhash/s teruggegaan.
Er van uitgaande dat de BC idd weer even stijgt, maar als je daar niet vanuit gaat had je in eerste instantie ook niet hoeven te beginnen
Ligt er natuurlijk een beetje aan wanneer er een block gevonden worden,DDC schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:44:
Zit nu bij de BTC Guild de PPS beta te doen. Is deze winstgevender of alleen duidelijker xD? Verdien er 0,00018543 bitcoin mee per minuut op 375MH/s
Zelf ben ik ook overgestapt naar pps, waarmee ik nu 0.37 per dag mine, dit waar de normale btcguild ook wel 0.37 uitdraaide maar soms ook met 0.22 aan kwam zetten
ik denk dat je je PS3 moet gaan hacken enzoVerwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:15:
het zal een hoop moeite kosten, en de energiekosten zullen ook hoog zijn voor die 21Mhash
bovendien gok ik dat het nogal een aanslag is op de koeling v/d PS3, die er natuurlijk totaal niet op gebouwd is om 24/7 te draaien op 100% load
trouwens, ik ben zelf van BTCguild afgestapt omdat ik het idee heb dat ze iedereen oplichten dankzij een post van vladimir
ik heb ff z'n berekeningen bekeken, niet alles 100% gecheckt, maar ik zie geen fouten in z'n berekeningen
ik mine nu bij mineco.in en ik heb het idee daar meer te minen dan bij BTCguild, .05~.1BTC per 24 uur ofzo
kan natuurlijk luck zijn, maar het ziet er niet echt goed uit voor BTCguild imo
Afhankelijk van de versie zal dat ding zo'n 100-350Watt consumeren tijdens het minen.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:15:
18 euro uitgeven om 0,3 Bitcoin te minen, dat kan niet echt uit...
hmm, maakt het dan nog heel veel uit hoeveel de pools per share betalen?
ie
pps deepbit : 0.00002563481310135
pps btcguild : 0.00002648931170514263
pps btcserv : 0.0000284831
waar de laatste bijna 10% meer betaald per share dan deepbit?
ie
Dan minen voor de laatste. Verdien je 10% meer. Die gast die Deepbit is begonnen zal inmiddels wel miljonair zijn met het percentage wat hij houdt.K.Rotteveel87 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:03:
hmm, maakt het dan nog heel veel uit hoeveel de pools per share betalen?
ie
Denk dat ik dan toch maar voor de zekerheid overschakel van BTCguild als ik het zo lees. nineco.in maakt wel gebruik van PPLNS. Persoonlijk niet zo handig omdat ik niet 24/7 kan minen en zo dus soms mijn miner stil zal leggen als hij nog niet in de N laatste shares zit en het dus allemaal voor niets was aan het minen voor de bepaalde block.
Ga nu eens een poging doen bij bitcoins.lc
Ze betalen direct uit bij het solven van een blok en dus niet wachten op de 120 confirmations wat me wel stoorde bij BTCguild
Ga nu eens een poging doen bij bitcoins.lc
Ze betalen direct uit bij het solven van een blok en dus niet wachten op de 120 confirmations wat me wel stoorde bij BTCguild
Oke, ik zit dit ook eens te proberen en ik kom niet verder dan 3.5Mhash met een 5870.
Ik gebruik GUI miner hiervoor. Iemand een idee wat ik in moet stellen. Als ik de standaard flag pak -v -w128 gaat hij zelfs naar 2.1Mhash/sec. Wie o wie kan me dit vertellen?
Ik gebruik GUI miner hiervoor. Iemand een idee wat ik in moet stellen. Als ik de standaard flag pak -v -w128 gaat hij zelfs naar 2.1Mhash/sec. Wie o wie kan me dit vertellen?
Je bent aan het minen op je CPU.Arjan_25 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:47:
Oke, ik zit dit ook eens te proberen en ik kom niet verder dan 3.5Mhash met een 5870.
Vermoedelijk wordt je GPU niet herkend.
Nieuwste ATI drivers geïnstalleerd?
Het lijkt het weer eventjes beter te doen... http://bitcoincharts.com/charts/
Kijken wanneer het weer keihard inelkaar stort
...
Kijken wanneer het weer keihard inelkaar stort
Weet iemand of er ook een bitcoinshop is die Ipods verkoopt en naar Nederland verzendt?
https://en.bitcoin.it/wiki/Trade#Electronics
Hier staan veel winkels vermeld, zelf even kijken naar de verzending
Hier staan veel winkels vermeld, zelf even kijken naar de verzending
kan je ook op een mac minen? ik kan het nergens vinden.
Ja kan, google is your friend.Fenergy schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:30:
kan je ook op een mac minen? ik kan het nergens vinden.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=8994.0
[ Voor 10% gewijzigd door sbmuc op 20-09-2011 15:26 ]
amazon.com verkoopt ze, en daar kan je bitcoins uitgeven via spendbitcoins.comMensionXL schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:15:
Weet iemand of er ook een bitcoinshop is die Ipods verkoopt en naar Nederland verzendt?
Verwijderd
Ik weet niet hoe je aan die 18 euro komt maar mijn 9800GTX+ doet ook "maar" zo`n 32Mhash/s.BlueTooth76 schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:22:
[...]
Afhankelijk van de versie zal dat ding zo'n 100-350Watt consumeren tijdens het minen.
18 euro uitgeven om 0,3 Bitcoin te minen, dat kan niet echt uit...
Heb je ook berekend of het voordeliger is om te minen, of je energie te verkopen, als je in het bezit bent van zonnepanelen, toevallig
lijkt me makkelijk uit te rekenen, gewoon de prijs die je normaal krijgt met je panelen zien als wat je uitgeeft om te minen
alleen de onderhoudskosten zijn wat lastiger, maar je krijgt wel een aardig idee natuurlijk
alleen de onderhoudskosten zijn wat lastiger, maar je krijgt wel een aardig idee natuurlijk
vandaag raakte de coin bijna de 7 dollar weer ,
Ik ben blij dat ik de 10 muntjes die ik tot nu toe gemined had verkocht heb voor +/-6.5,
nu maar weer wachten tot ze onder de 5 hangen
Ik ben blij dat ik de 10 muntjes die ik tot nu toe gemined had verkocht heb voor +/-6.5,
nu maar weer wachten tot ze onder de 5 hangen
Geweldig onderzoek doen onze journalisten weer.
2 weken er voor gezeten en het dan nog niet goed uit kunnen leggen.
http://spuitenenslikken.b...160b59e1274aab9ac9df35b52
valt wel mee imo, BTC word er 1 of 2x in genoemdGrouver schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:55:
Geweldig onderzoek doen onze journalisten weer.
natuurlijk wel vol negatief, maar dat zal minder blijven hangen dan het silkroad+drugs verhaal
Je zou ruim 200 moeten halen, gebruik je niet je CPU?
ruim 200 Mhash is alleen als je 'm overclocked
reken op 180~200 als je 'm stock draait, ik heb de mijne tot 222Mhash kunnen pushen (core 975 RAM 300)
wss mine je idd op je CPU, check even of "juniper" geselecteerd staat bij het device dropdown menuutje
staat ie er niet tussen, ff je AMD drivers opnieuw instaleren
edit:
* godofal is met hieronder
reken op 180~200 als je 'm stock draait, ik heb de mijne tot 222Mhash kunnen pushen (core 975 RAM 300)
wss mine je idd op je CPU, check even of "juniper" geselecteerd staat bij het device dropdown menuutje
staat ie er niet tussen, ff je AMD drivers opnieuw instaleren
edit:
* godofal is met hieronder
[ Voor 6% gewijzigd door godofal op 25-09-2011 22:46 ]
Ik heb nog 23BTC over maar die doe ik niet weg met deze slechte prijzen
ThinCLientQ biedt 3 mining rigs aan
V&A aangeboden: Nieuwe hardware t.w.v. € 3000,00,-
Verwijderd
Wat is momenteel de snelste & veiligste manier om BTC om te zetten naar banktranspher in nld?
Bedankt voor de reclame.Wrd schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:58:
ThinCLientQ biedt 3 mining rigs aan
eigenlijk alle exchanges wel, MTgox, tradehill, bitmarket.euVerwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:33:
Wat is momenteel de snelste & veiligste manier om BTC om te zetten naar banktranspher in nld?
of je zoekt iemand die eerst geld stort (geen paypal!) en stuurt dan de BTC, ben je ook veilig natuurlijk
maar kan die koers weer ff een stukje omhoog pl0x?
Ik ben nu met guiminer bitcoins aan het minen, maar mijn HD5870 komt niet verder dan 245MHashes/s op 900MHz core clock, en 1250MHz mem clock. Ik gebruik SDK 2.1 van AMD. Als ik mijn resultaten vergelijk met https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison , dan lijkt me dat flink aan de lage kant.
Mijn overige hardware zou niet het probleem moeten zijn: een 955BE op stock speeds, en 8GB RAM.
Mijn overige hardware zou niet het probleem moeten zijn: een 955BE op stock speeds, en 8GB RAM.
via de marktplaats van silk road (met de Tor Client).Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:33:
Hier worden exchange service aangeboden.
bitcoin--->$ / €
$ / €------> Bitcoint
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
Is al veel naar gekeken door andere fora, probleem is dat er gewoon niet genoeg ghash beschikbaar is om een beetje steady income te generen. Voordelen zijn transparantie en geen fees.R.plas schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:31:
iemand al een beetje het inniatief genomen om te kijken of ze zelf een pool op kunnen zetten
Welke 'flags' gebruik je? Dingen als windows aero peak ed en firefox of photoshop kunnen ook veel Hashes opeisen. Ik kan 375 halen, maar met veel firefox schermpjes stug door blijven werken (niet relax) daalt hij tot 300 oidTommyboyNL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:18:
Ik ben nu met guiminer bitcoins aan het minen, maar mijn HD5870 komt niet verder dan 245MHashes/s op 900MHz core clock, en 1250MHz mem clock. Ik gebruik SDK 2.1 van AMD. Als ik mijn resultaten vergelijk met https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison , dan lijkt me dat flink aan de lage kant.
[ Voor 21% gewijzigd door K.Rotteveel87 op 27-09-2011 14:11 ]
Laatste paar weekjes af en toe naar de prijzen gekeken van bitcoins. Het gaat nogal wat op en neer, dus qua daytraden is dat natuurlijk perfect. Probleem is alleen dat vooral daytraden tussen de verschillende soorten coins erg handig lijkt. Probleem is dat er dus niet echt een goede manier is om dit te doen, of zie ik iets over het hoofd? Traden tussen verschillende coins moet toch echt via een tussenpersoon of heb ik dit verkeerd?
De overigen hardware is zelfs niet eens van invloed op de Mhash/s.TommyboyNL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:18:
Wat je doet:
- GPU op 900 (950Mhz trekt hij ook wel)
- GPU core voltage wat verlagen voor lager stroomverbruik/minder warmte (kan wel naar 1160mv, beetje mee experimenteren)
- Videogeheugen op 300Mhz zetten (kan o.a. met MSI Afterburner of Trixx) is zuiniger en iets sneller
- gebruik CGMiner, GUIminer, poclbm of phoenix.
- zet deze "hoog" dmv parameters, dus meer prioriteit voor minen, minder voor desktop-graphics. Als je meldt welke miner je hebt, kan ik de optimale parameters voor je uitzoeken.
- zet je koelfan op 80-100% (kan ook met MSI Afterburner / Trixx)
Eventueel kan je het overklokken, undervolten, koelen en minen ook geheel overlaten aan CGMiner vanaf de huidige versie. Deze is zeer uitgebreid maar vergt wat huiswerk.
Ik heb 7x een 5870 van 3 verschillende merken en allemaal komen ze met gemak boven de 400Mhash/s uit.
[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 27-09-2011 19:43 ]
Je kan via Bitparking al heel wat verhandelen:Adante schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:00:
Laatste paar weekjes af en toe naar de prijzen gekeken van bitcoins. Het gaat nogal wat op en neer, dus qua daytraden is dat natuurlijk perfect. Probleem is alleen dat vooral daytraden tussen de verschillende soorten coins erg handig lijkt. Probleem is dat er dus niet echt een goede manier is om dit te doen, of zie ik iets over het hoofd? Traden tussen verschillende coins moet toch echt via een tussenpersoon of heb ik dit verkeerd?
http://exchange.bitparking.com (namecoin)
http://i0exchange.bitparking.com (i0coin)
http://ixchange.bitparking.com (ixcoin)
GeistGeld krijgt zeer binnenkort een exchange en het nieuwe Tenebrix (GPU onvriendelijk, dus minen op je CPU!) zal ongetwijfeld ook een exchange krijgen.
Ik zit hier op een laptop en met het energie verbruik vind ik minen sowieso not-done. Tenzij je toevallig een systeempje hebt staan waarmee je nogal wat hashes haalt, lijkt me traden tussen de verschillende currencies voor iemand zoals mij iets handiger. Ik zal in de komende dagen wel even wat gegevens verwerken en kijken of ik er wat uit kan krijgen. Eerst maar heel klein beginnen voor een proof of concept.... Lijkt me wel even grappig om te zien of het te doen is of niet.
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, niks lijkt echt te helpen.K.Rotteveel87 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:09:
Welke 'flags' gebruik je? Dingen als windows aero peak ed en firefox of photoshop kunnen ook veel Hashes opeisen. Ik kan 375 halen, maar met veel firefox schermpjes stug door blijven werken (niet relax) daalt hij tot 300 oid
GPU draait al op 900MHzBlueTooth76 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:41:
[...]
De overigen hardware is zelfs niet eens van invloed op de Mhash/s.
Wat je doet:
- GPU op 900 (950Mhz trekt hij ook wel)
- GPU core voltage wat verlagen voor lager stroomverbruik/minder warmte (kan wel naar 1160mv, beetje mee experimenteren)
- Videogeheugen op 300Mhz zetten (kan o.a. met MSI Afterburner of Trixx) is zuiniger en iets sneller
- gebruik CGMiner, GUIminer, poclbm of phoenix.
- zet deze "hoog" dmv parameters, dus meer prioriteit voor minen, minder voor desktop-graphics. Als je meldt welke miner je hebt, kan ik de optimale parameters voor je uitzoeken.
- zet je koelfan op 80-100% (kan ook met MSI Afterburner / Trixx)
Eventueel kan je het overklokken, undervolten, koelen en minen ook geheel overlaten aan CGMiner vanaf de huidige versie. Deze is zeer uitgebreid maar vergt wat huiswerk.
Ik heb 7x een 5870 van 3 verschillende merken en allemaal komen ze met gemak boven de 400Mhash/s uit.
Core voltage is stock al 1150mV
Videogeheugen draait al op 300MHz
Ik gebruik GUIminer, maar kon nergens (goede) uitleg van de verschillende parameters vinden; niet op de wiki van bitcoins, maar ook niet in de documentatie die bij de source op github zat.
Als je me kan helpen met de optimale parameters, zou dat top zijn!
Ik zou zeggen, gebruik cgiminer, daar hoef je verder weinig aan in te stellen, belangrijkste is de Clock van je kaart omhoog te krijgen. Ik krijg met mijn HD5830 op 960MHz/300MHz/1,164V gemiddeld 305MHash/s:TommyboyNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 02:24:
[...]
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, niks lijkt echt te helpen.
[...]
GPU draait al op 900MHz
Core voltage is stock al 1150mV
Videogeheugen draait al op 300MHz
Ik gebruik GUIminer, maar kon nergens (goede) uitleg van de verschillende parameters vinden; niet op de wiki van bitcoins, maar ook niet in de documentatie die bij de source op github zat.
Als je me kan helpen met de optimale parameters, zou dat top zijn!

Programma is perfect via een batchfile aan te spreken, ik gebruik:
code:
1
| cgminer -o [pool]:[port] -u [Username] -p [Password] -I 8 --auto-fan --gpu-engine 960 --gpu-memclock 300 --gpu-vddc 1.164 --temp-overheat 70 --temp-target 60 |
-I 8 : Intensiteit waarmee hij werkt (moet je mee spelen, bij mij gaf 8 een redelijk onresponsieve desktop maar ik gebruik deze machine alleen om te minen)
--auto-fan : Automatisch de snelheid van de ventilator aanpassen afhankelijk van de temperatuur
--gpu-engine 960 : stel de GPU snelheid in op 960MHz
--gpu-memclock 300: stel de Memory clock in op 300MHz
--gpu-vddc 1.164 : stel het voltage in op 1.164V (werkt niet op alle kaarten, mijn HD5770 reageert hier niet op!)
--temp-overheat 70 : Bij 70 graden uitgaan van oververhitting (cgminer verhoogt dan de snelheid van de fan naar 100% en klokt eventueel terug)
--temp-target 60 : Probeer de kaart op deze temperatuur te houden
Overigens, ik heb nu al enige tijd bij mijn V&A ads staan dat ik Bitcoins accepteer maar zelfs hier op Tweakers krijg ik daar geen reactie op.... Ik denk dat Bitcoins nooit een echte munt zullen worden als hij zelf hier al niet 'verhandeld' wordt...
[ Voor 45% gewijzigd door Tomba op 28-09-2011 08:47 ]
is het het nou echt waard om je pc dagen aan te laten staan voor bitcoins? stroom/prijsverhouding? heb momenteel 2x een 5870 en haal ongeveer 750 mh/s, 700 watt voeding ( zal er later wel even een metertje tussengooien om het echte verbruik te meten )
Nee in dat geval niet.Quibi schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:10:
is het het nou echt waard om je pc dagen aan te laten staan voor bitcoins? stroom/prijsverhouding? heb momenteel 2x een 5870 en haal ongeveer 750 mh/s, 700 watt voeding ( zal er later wel even een metertje tussengooien om het echte verbruik te meten )
Heb hier hier een Excel sheet om het te berekenen.
De difficulty en de BTC value worden automagisch opgehaald
(dollar value niet, maar gezien ik dit niet (meer) gebruik ook geen zin om toe te voegen, dollar zit momenteel op $1,36/€)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
alleen als je gratis stroom hebt
@quibi met 2x HD5870's zal je 400~450 watt trekken
@ de rest
je kan niet zomaar roepen worden dat het het niet meer waard is, of alleen als je bijvoorbeeld gratis stroom/hardware hebt
er zijn teveel factoren om zoiets te roepen
je moet het voor jezelf uitzoeken, je elektriciteitskosten, hardwarekosten, hoeveel BTC je mined per X tijd, en voor hoeveel je de BTC van plan bent(!!!) te verkopen
je kan niet zomaar de huidige koers pakken en daarmee een berekeningetje maken, dat werkt niet
toen ik m'n eerste rig neerplantte stond de koers nog op 15 dollar, maar nu dus op 5
ik verwacht alleen dat uiteindelijk de koers flink omhoog gaat, dat die is gedropt van 30 naar 5 zegt weinig, aangezien we nooit naar de +10 hadden moeten gaan binnen zo'n korte tijd, dat is gewoon duidelijk een bubbel
dat betekent niet dat BTC niet mettertijd flink omhoog gaat (imo)
zoals ik zei: check voor jezelf of je het het waard vind om tijd+geld erin te steken
en onthoud: als je het zoiezo leuk vind om met PC's te knutselen is het gewoon een hobby met kans op (dikke) winst!
@ de rest
je kan niet zomaar roepen worden dat het het niet meer waard is, of alleen als je bijvoorbeeld gratis stroom/hardware hebt
er zijn teveel factoren om zoiets te roepen
je moet het voor jezelf uitzoeken, je elektriciteitskosten, hardwarekosten, hoeveel BTC je mined per X tijd, en voor hoeveel je de BTC van plan bent(!!!) te verkopen
je kan niet zomaar de huidige koers pakken en daarmee een berekeningetje maken, dat werkt niet
toen ik m'n eerste rig neerplantte stond de koers nog op 15 dollar, maar nu dus op 5
ik verwacht alleen dat uiteindelijk de koers flink omhoog gaat, dat die is gedropt van 30 naar 5 zegt weinig, aangezien we nooit naar de +10 hadden moeten gaan binnen zo'n korte tijd, dat is gewoon duidelijk een bubbel
dat betekent niet dat BTC niet mettertijd flink omhoog gaat (imo)
zoals ik zei: check voor jezelf of je het het waard vind om tijd+geld erin te steken
en onthoud: als je het zoiezo leuk vind om met PC's te knutselen is het gewoon een hobby met kans op (dikke) winst!
@godofal okay, bedankt voor de reactie reden dat ik dit vraag is dat ik eigenlijk van plan ben om mijn pc te laten minen terwijl ik zelf mijn stage volg ( dus zeg maar een redelijk groot deel van de week aan laten staan om te minen), ik heb me er al een flinke poos in verdiept in het hele minen, maar ik snap alleen 1 ding nog niet, de meneer die btc heeft uitgevonden, wat heeft hij eraan dat mijn pc aan staat om blocks te solven, waarom krijgen wij daar voor betaald?
de meneer die BTC heeft uitgevonden is onbekend xD
hij heeft onder een alias (satoshi nakamoto) een paper erover geschreven (goed om te lezen, google op satoshi nakamoto paper) en later het plan dus uitgevoerd
wie hij in het echt is weet niemand
het hele idee van BTC is dat er geen eigenaar/instelling/bedrijf is dat het bestuurt, dus die meneer heeft er helemaal niks aan
wat wij (de gebruikers) eraan hebben is dat het minen de transacties tussen gebruikers checken en goedkeuren, elke keer dat er een nieuwe block gevonden word (~10 minuten) word er een transactie geverifieerd, over het algemeen betekenen 6 verificaties (~1 uur) dat een transactie 100% goedgekeurd is door het hele netwerk
om te zorgen dat het netwerk dus veilig is zijn er miners nodig, en om te zorgen dat er miners zijn is er een beloning: de nieuwe BTC
daarmee slaan we dus 2 vliegen in 1 klap: de distributie van BTC, en de beveiliging
dat je dan BTC om kan zetten in dollar is eigenlijk bijzaak, dat kan je namelijk ook met euros, maar daar zijn ze niet primair voor bedoelt, maar voor het kopen/verkopen van andere dingen, iets wat met BTC nog in de babyschoenen staat (het hele netwerk staat nog in de kinderschoenen
)
als je de hardware al hebt is het idd gewoon wat extra cash
gewoon checken @ hoeveel je de BTC moet verkopen om je kosten (electriciteit) te dekken, en dan nog een stukje dáárboven verkopen en je hebt winst
hij heeft onder een alias (satoshi nakamoto) een paper erover geschreven (goed om te lezen, google op satoshi nakamoto paper) en later het plan dus uitgevoerd
wie hij in het echt is weet niemand
het hele idee van BTC is dat er geen eigenaar/instelling/bedrijf is dat het bestuurt, dus die meneer heeft er helemaal niks aan
wat wij (de gebruikers) eraan hebben is dat het minen de transacties tussen gebruikers checken en goedkeuren, elke keer dat er een nieuwe block gevonden word (~10 minuten) word er een transactie geverifieerd, over het algemeen betekenen 6 verificaties (~1 uur) dat een transactie 100% goedgekeurd is door het hele netwerk
om te zorgen dat het netwerk dus veilig is zijn er miners nodig, en om te zorgen dat er miners zijn is er een beloning: de nieuwe BTC
daarmee slaan we dus 2 vliegen in 1 klap: de distributie van BTC, en de beveiliging
dat je dan BTC om kan zetten in dollar is eigenlijk bijzaak, dat kan je namelijk ook met euros, maar daar zijn ze niet primair voor bedoelt, maar voor het kopen/verkopen van andere dingen, iets wat met BTC nog in de babyschoenen staat (het hele netwerk staat nog in de kinderschoenen
gewoon checken @ hoeveel je de BTC moet verkopen om je kosten (electriciteit) te dekken, en dan nog een stukje dáárboven verkopen en je hebt winst
Okay, dus als ik het goed begrijp is het ''minen'' eigenlijk controlleren of de transacties wel veilig zijn, maar zijn dit dan de transacties van BTC zelf?
bedankt voor de duidelijke uitleg !
bedankt voor de duidelijke uitleg !
hoe bevalt bij jullie catalyst 11.9?
Sinds 11.8 ben ik van 375 en 344 mhash naar 355 en 320 gegaan (6950 unlocked en 6950)
Sinds 11.8 ben ik van 375 en 344 mhash naar 355 en 320 gegaan (6950 unlocked en 6950)
I0coin is nu zo goed als dood.
Door middel van een 51% aanval zijn er zowat 200BTC gestolen van de bitparking exchange.
https://bitcointalk.org/i...36425.msg554140#msg554140
Beetje jammer, ik heb nog 7K van die dingen
Door middel van een 51% aanval zijn er zowat 200BTC gestolen van de bitparking exchange.
https://bitcointalk.org/i...36425.msg554140#msg554140
Beetje jammer, ik heb nog 7K van die dingen
CGMiner werkt echt perfect 
Heb nu geen Afterburner meer nodig, de miner regelt het overklokken en koelen.
Settings voor mijn 3x Asus HD5870 kaarten:
GPU geheugen 300Mhz, GPU snelheid 900Mhz, GPU fanspeed 60%, GPU vddc 1,1 volt
GPU temperatuur: 60-65 graden
Totaal stroomverbruik: 560 Watt
Mine snelheid: 1230 Mhash/s
Heb nu geen Afterburner meer nodig, de miner regelt het overklokken en koelen.
Settings voor mijn 3x Asus HD5870 kaarten:
code:
1
| start /D "C:\cgmine" cgminer.exe -o pool.simplecoin.us:8337 -u username -p password -I 10 -d 0 -d 1 -d 2 --gpu-memclock 300,300,300 --gpu-engine 900,900,900 --gpu-fan 60 --gpu-vddc 1.1,1.1,1.1 |
GPU geheugen 300Mhz, GPU snelheid 900Mhz, GPU fanspeed 60%, GPU vddc 1,1 volt
GPU temperatuur: 60-65 graden
Totaal stroomverbruik: 560 Watt
Mine snelheid: 1230 Mhash/s
en hoe verhoud het zich met phoenix en openCL?
haal je er mee/minder/evenveel Mhash mee?
ik vind de opties namelijk erg interesant, maar om al m'n processen wéér om te gooien...
@onder
dat ook ja, ik heb m'n verwarming al weken niet meer aangehad, maar ik had 'm nooit echt aan (stand 1 ofzo)
ben niet zo'n koukleum
ik vind de opties namelijk erg interesant, maar om al m'n processen wéér om te gooien...
@onder
dat ook ja, ik heb m'n verwarming al weken niet meer aangehad, maar ik had 'm nooit echt aan (stand 1 ofzo)
ben niet zo'n koukleum
[ Voor 28% gewijzigd door godofal op 06-10-2011 20:32 ]
En een gratis kachelgodofal schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:05:
Ik haal er de hoogste Mhash/s mee op dit moment.godofal schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:27:
en hoe verhoud het zich met phoenix en openCL?
@onder
ben niet zo'n koukleum
Instellen is simpel.
- je kwakt Windows 7 op een PC
- ATI drivers
- CGMiner
- regeltje in een batchbestand
- go...
koers gaat lekker zo 
nog ff en we gaan een enorme dip in de difficulty zien gok ik
nog ff en we gaan een enorme dip in de difficulty zien gok ik
Is dit nog steeds bezig?
Godofal hoes met de koers en wat er mee te doen is?
Godofal hoes met de koers en wat er mee te doen is?
tuurlijk is het nog steeds bezig
de koers liep een tijdlang stabiel rond de 5 dollar p.s. maar is nu ineens in 2 dagen gedropt naar 4 dollar, en ik heb 3.8 gezien
iedereen is aan het dumpen, denkend dat het een crash is
het is eerder een koerscorrectie, de prijs zal uiteindelijk stabiliseren tot 1 of 2 dollar p.s. denk ik
wat ook een veel betere koers is, 5 dollar was net zoals 30 dollar een bubbel, ook al hield ie langer aan
de koers liep een tijdlang stabiel rond de 5 dollar p.s. maar is nu ineens in 2 dagen gedropt naar 4 dollar, en ik heb 3.8 gezien
iedereen is aan het dumpen, denkend dat het een crash is
het is eerder een koerscorrectie, de prijs zal uiteindelijk stabiliseren tot 1 of 2 dollar p.s. denk ik
wat ook een veel betere koers is, 5 dollar was net zoals 30 dollar een bubbel, ook al hield ie langer aan
Lol, dit is alweer een paar maanden terug voor mij, ook grappig dat mijn Excel-sheet nog gebruikt word
.
Wel grappig dat $5-6,- nu als hoog word gezien, terwijl dat in "mijn tijd" rond de $18,- was.
Ik heb mijn BTC's verkocht toen het nog tussen de $9-10,- lag, achteraf geen slechte keus zo te zien...
Wel stom dat er nu meerdere varianten zijn, en zelf een aanval zie ik. Zo te zien is dit hele idee helemaal losgelopen.
Wel grappig dat $5-6,- nu als hoog word gezien, terwijl dat in "mijn tijd" rond de $18,- was.
Ik heb mijn BTC's verkocht toen het nog tussen de $9-10,- lag, achteraf geen slechte keus zo te zien...
Wel stom dat er nu meerdere varianten zijn, en zelf een aanval zie ik. Zo te zien is dit hele idee helemaal losgelopen.
de andere coins zijn idd erg iritant, maar ook vrij kansloos
de enige reden dat mensen die minen is dat ze er dan winst mee maken door ze te traden naar BTC
also, de reden van die 51% attack was simpelweg dat de coin niet goed beheerd werd, pump 'n dump werd niet tegengegaan
wat er uiteindelijk van gekomen is weet ik niet, en boeit me ook weinig eigenlijk
BTC is veilig omdat het een veel groter netwerk heeft
de enige reden dat mensen die minen is dat ze er dan winst mee maken door ze te traden naar BTC
also, de reden van die 51% attack was simpelweg dat de coin niet goed beheerd werd, pump 'n dump werd niet tegengegaan
wat er uiteindelijk van gekomen is weet ik niet, en boeit me ook weinig eigenlijk
BTC is veilig omdat het een veel groter netwerk heeft
Is er al iets met BTC waardoor je bv zoals iets lijk steam games kunt kopen?
geen officieel/automatisch systeem nee, maar via de market sectie op het forum kan je bijna alles wel kopen, ook steamgames
Iemand al aan het "merged minen"?
Ik doe dat nu via http://masterpool.eu
Bij merged minen mine je 2 chains tegelijk (Bitcoin en Namecoin).
Voordeel is dat je hogere opbrengsten hebt.
Ik doe dat nu via http://masterpool.eu
Bij merged minen mine je 2 chains tegelijk (Bitcoin en Namecoin).
Voordeel is dat je hogere opbrengsten hebt.
Verwijderd
Doet er eigenlijk nog iemand mee aan de bitcoin miner competitie ?
http://btcnetwork.com/coi...etition-25-btc-in-prizes/
Dan wacht ik nog eventjesgodofal schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:25:
geen officieel/automatisch systeem nee, maar via de market sectie op het forum kan je bijna alles wel kopen, ook steamgames
Verwijderd
godofal schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:25:
offtopic:
Misschien me toch maar eens aanmelden op het forum dan. Heb nog een hoop guestpasses..
Misschien me toch maar eens aanmelden op het forum dan. Heb nog een hoop guestpasses..
die link werkt niet hierzoVerwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:29:
Doet er eigenlijk nog iemand mee aan de bitcoin miner competitie ?
zolang je oppast met wie je trade is er niks aan de hand, er zijn een paar mensen die het standaard doen en die je dus wel kan vertrouwenyzx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:31:
Dan wacht ik nog eventjesteveel risicos aan verbonden
Ben druk aan het "merged minen"
Ja.godofal schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:05:
en levert het wat op?
Door de lage difficulty zit het nu op 2 tot 2.5x de normale Bitcoin opbrengst per dag.
Dus dat tikt leuk aan.
Daarnaast zijn m'n CPU's nu ook nog aan het minen (Tenebrix / Litecoin) en dat gaat heel leuk
Er is ook nog SolidCoin2 voor de CPU maar de maker heeft de code niet vrijgegeven en een echte Tweaker zal daar z'n handen niet aan branden.
en is masterpool nou de enige die dat doet op het moment?
ik zit atm bij abcpool, PPS, die mss wel eens lekker cashen van merged mining
maar masterpool heeft <50Ghash op het moment, dus niet echt aantrekkelijk om te switchen vind ik
trouwens, bij masterpool zeggen ze 1% fee bij de scheduled payouts, maar ik kan geen info vinden over de instant payout fees, hoe hoog zijn die?
en: waar wissel je NMC om voor BTC? die exchange die ik eerst gebruikte ligt eruit
ik zit atm bij abcpool, PPS, die mss wel eens lekker cashen van merged mining
maar masterpool heeft <50Ghash op het moment, dus niet echt aantrekkelijk om te switchen vind ik
trouwens, bij masterpool zeggen ze 1% fee bij de scheduled payouts, maar ik kan geen info vinden over de instant payout fees, hoe hoog zijn die?
en: waar wissel je NMC om voor BTC? die exchange die ik eerst gebruikte ligt eruit
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.