En toch vraag ik me soms af of de gast die dit allemaal heeft bedacht ook niet stiekem een manier heeft gevonden om andere dingen te doen met het bitcoin netwerk. (miners en clients).
Ik weet dat de client en het protocol volledig open source zijn en dat er nog geen vreemde code is gevonden.
Maar ik herinner me ook dat er een proof of concept beschikbaar was voor een systeem dat antwoorden op bepaalde TCP/IP packetjes kon gebruiken om berekeningen mee te maken.
Dit zou effectief alle computer die aan het internet zijn aangesloten jou helpen om een berekening te maken.
Stel dat zoiets ook zou werken door bepaalde packetjes naar bitcoin clients te sturen.
"The process of confirming a transaction is accomplished by solving a computationally difficult proof-of-work problem. The problem is based on data from the transactions that must be confirmed, as well as the entire previous transaction history
Wat als de aller eerste beginnende bitcoin clients data hebben aangeleverd die verwerkt moest worden en daarna regelmatig transacties zo hebben uitgevoerd dat er een constante invoer van data was die door het volledige bitcoin netwerk werd verwerkt en nu integraal opgelost in de volledige keychain zit.
Of wat als je of zo'n manier een bitcoin adres maakt dat als je een transactie doet en je daar later de duizenden bevestiging van krijgt je stiekem een berekening hebt uitgevoerd die anders heel lang zou duren ?
Ik draai mijn bitcoin client misschien een paar keer per maand en mijn bitcoin profiel (waar de gehele keychain in zit) is al 800 MB.
Misschien kun je stiekem wel één of andere wiskundig probleem oplossen met die data (of over een aantal jaar of zo) en zit er in Japan één iemand heel geduldig te wachten tot een programma op zijn computer "ping" zegt.
Ik ben misschien uit mijn nek aan het kletsten maar theoretisch lijkt me zoiets wel mogelijk.
En zelfs dan nog vraag ik mij af of er geen manier is te vinden om nog andere nuttige dingen te doen met dat immense bitcoin miners netwerk wat volgens mij al meer dan 10 terahash per seconde doet.
Oh nog één ding.
Als hier iemand van jullie op nieuws beluste bitcoin minende tweakers ooit een gerucht op vangt dat facebook bitcoins gaat gebruiken als betaal middel. (of google of microsoft of apple of, .... je snapt wel wat ik bedoel) En het gerucht heeft genoeg geloofwaardig bronnen.
stuur me dan aub ASAP een mail of DM
Dan koop ik meteen voor 5000 euro bitcoins.
"Microsoft presses RBA on virtual currencies"
http://www.finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=22921
[
Voor 15% gewijzigd door
Kain_niaK op 16-09-2011 05:38
]