Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.342 views

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb de TS doorgenomen en er blijven enkele vragen hangen bij mij.

Wie zegt dat al dat rekenwerk wat die minende bitcoin clients doen niet voor criminele doeleinden gebruikt wordt?

Want uit de topicstart kan ik niet goed opmaken wat nou het exacte maatschappelijke doel - of nut - is van al die rekenende GPU's. Waarom is dat iets waard? Voor wie is dat iets waard? Door wie en waarvoor wordt die data precies gebruikt?

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 22:48

Wrd

godofal schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:51:
[...]

d:)b
als je het niet erg vind ga ik die uitleg van je jatten })
beter/sneller had ik 'm namelijk nog niet bedacht
Ik vind het prima, voel vrij om stylfouten eruit te halen.
joopv schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:01:
[...]

Wie zegt dat al dat rekenwerk wat die minende bitcoin clients doen niet voor criminele doeleinden gebruikt wordt?

[...]
De bitcoin client is opensource, ga je gang en zoek maar naar code dat voor criminele doeleinde gebruikt zou kunnen worden.

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

De reden waarom de CPU/GPU's rekenkracht gebruikt word, is omdat er wel moeite voor gedaan moet worden. Wat al vaker in dit topic is uitgelegd, anders zou het gratis geld zijn, en dus geen waarde hebben.
De Bitcoin dient "gemined" te worden, net als goud, en is daarom geld waard.

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Het minen zelf overigens gebeurt niet alleen voor het verkrijgen van bitcoins, maar voornamelijk voor het valideren van transacties. Maar omdat niemand dat uit zich zelf gaat doen, en om bitcoins überhaupt te verkrijgen is er een beloning toegevoegd aan het vinden van een geldig blok.

Als alle bitcoins straks op zijn (of te duur om te genereren) dan zullen de transactie kosten de voornamelijke beloning zijn.

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
Overlegne schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:07:
De reden waarom de CPU/GPU's rekenkracht gebruikt word, is omdat er wel moeite voor gedaan moet worden. Wat al vaker in dit topic is uitgelegd, anders zou het gratis geld zijn, en dus geen waarde hebben.
1) Het minen is vereist om de transacties te verifieren en de Bitcoins in een al bekende snelheid het systeem in te krijgen. Als het minen stopt zal het systeem in elkaar donderen.
Gelukkig zal dit niet gebeuren aangezien de moeilijkheidsgraad zal kelderen als er op eens allerlei mensen weg gaan en het dus makkelijker en dus aantrekelijker wordt voor mensen om te beginnen met minen.

2) De waarde van Bitcoin zit hem in de unieke eigenschappen die Bitcoin met zeg mee draagt.
-Een betalings middel zonder tussen persoon of derde partij.
-Het is bekend hoeveel Bitcoins er bijkomen elke dag en wat de groei hiervan is.
https://en.bitcoin.it/w/i...coins_over_time_graph.png
-Het is een schaars item en er is dus bekend hoeveel er zullen zijn.
-Open source, iedereen kan kijken wat de code doet en iedereen kan dus ook zijn eigen valuta starten.
-Bitcoins zijn een globaal betaal middel, er zit geen overheid achter die de boel beheerst.
-Hoe veel Bitcoins er ook zijn de waarde kan theoretisch oneindig (momenteel 8) decimalen achter de komma mee schuiven.
-Het valuta zelf is beter beveiligd dan welk valuta dan ook.
-*Weet verder niet zo 1..2..3 wat er nog meer uniek aan is help me om dit lijstje aan te vullen A.U.B.*

3) Ben blij dat je er in verdiept in plaats van alleen maar roekeloos vragen te stellen zoals sommige hier doen.
Goed bezig!

[ Voor 3% gewijzigd door Grouver op 07-09-2011 11:04 ]

• Raindog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-10-2021
Heb gisteren de bitcoin-client en een miner geinstalleerd. Mijn grafische kaart ging vervolgens fijn op 100% werken met een temperatuur die hoog in de 70 graden kwam.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat je voornamelijk bezig bent met het omzetten van elektriciteit naar bitcoins. Afgezien van de vraag of het uiteindelijk wat oplevert is het mijns inziens een grote verspilling van energie. Nu is de mijnbouw ook een erg vervuilende industrie.
We draaien een energiezuinige lamp in de gang maar we laten wel met zijn allen onze computer op volle kracht energie verstoken. Ik doe er niet aan mee.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:31

BlueTooth76

Let the sun shine!

Minen is tegen de huidige Bitcoinkoers momenteel niet winstgevend.
Als je "gratis" stroom hebt, ligt dit anders natuurlijk.

Ik mine overigens nog wel door met m'n 2950Mhash/s (7x HD5870) maar ga binnenkort terug naar 3x HD5870's als de koers niet omhoog gaat. Die andere hou ik dan nog wel standby; ik doe ze niet direct weg.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• coolzerox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08 23:26
De koers van bitcoin is momenteel erg laag idd.
Heb mijn systeem met 4x HD5830's ook maar even stil gezet.
Kost me meer stroom als dat ik verdien.

Ik maak nu veel meer winst met bitcoins kopen en verkopen.

• Wrd

Wrd

Momenteel is het inderdaad niet rendabel om btc te verkopen.

Voor mij is het geen reden om te stoppen met minen omdat het aan stroom evenveel kost of ik het nu mine of morgen mine.

Het is gewoon opletten wanneer de beste tijd is om de geminede btc te verkopen.

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:26
Wrd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:18:
Momenteel is het inderdaad niet rendabel om btc te verkopen.
Voor mij is het geen reden om te stoppen met minen omdat het aan stroom evenveel kost of ik het nu mine of morgen mine.
Het is gewoon opletten wanneer de beste tijd is om de geminede btc te verkopen.
Volgens die redenering is het handiger om gewoon bitcoins nu te kopen en te verkopen als de prijs stijgt - dat is een heel stuk makkelijker!

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 13:18

DDC

Pfff, na een dag snap ik eindelijk de werking :).

Jammer alleen dat mijn 2900XT niet werkt, maar nog een 6970 in een andere kast hangen die vrolijk mee doet.

Edit:
3850 wil ook niet meewerken. Iemand die die wel werkend heeft gekregen?

[ Voor 20% gewijzigd door DDC op 07-09-2011 17:42 ]

• Grouver
robin1979 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:10:
[...]

Volgens die redenering is het handiger om gewoon bitcoins nu te kopen en te verkopen als de prijs stijgt - dat is een heel stuk makkelijker!
Mine when high, buy when low.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

DDC schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:24:
Pfff, na een dag snap ik eindelijk de werking :).

Jammer alleen dat mijn 2900XT niet werkt, maar nog een 6970 in een andere kast hangen die vrolijk mee doet.

Edit:
3850 wil ook niet meewerken. Iemand die die wel werkend heeft gekregen?
De 3xxx serie is voor zover ik weet ongeschikt om mee tee minen

• Hoowgii
  • Laatst online: 01-11 14:13
godofal schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:19:
[...]

De 3xxx serie is voor zover ik weet ongeschikt om mee tee minen
Inderdaad, in die link die je me gaf https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison staat ook: OpenCL Not Supported.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03

mphilipp

Romanes eunt domus

(jarig!)
Overlegne schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:07:
Ja, en daar pak je dus bij voorkeur de pc's van je baas voor... :+ Lekker moeite doen.

Maar goed, ik snap al helemaal niets van die BC gedoe en al helemaal niet hoe het ooit mainstream zou moeten worden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PuzzleSolver
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-10 20:54
Ik begin na het lezen van dit topic ook eindelijk een beetje te snappen hoe het werkt. Ik heb ook al 0,015 BTC gemined in zo'n 18 uur en daarna uitgerekend dat ik enorm verlies draai met m'n core i7 en GTX260. Door ze beide te gebruiken kom ik op 50MHs. Maar volgens mij gebruik ik dan ook 200+ Watt aan stroom. Ook de link https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison goed doorgespit en tot de conclusie gekomen dat het Mhash/J getal minimaal 1.9 moet zijn om rendabel te zijn bij de huidige koers. Een nieuwe videokaart voor m'n mediacenter/server zou nog kunnen. Met een Radeon 5830 die je undervolt en underclocked kon je nog een aardig rendement halen van 3.06 MH/J. Maar zelfs dan doe je er +/- 2 jaar over om de kaart terug te verdienen. In die tijd is het minen al weer een factor moeilijker geworden, de reward mischien gehalveerd en is de kaart dus alleen nog rendabel als de koers omhoog gaat.

Vraag me ook nog af of het legaal is om met een heleboel mensen tegelijk af te spreken om een hoop BTC te gaan kopen op hetzelfde moment om zo de prijs op te jagen ;). Als je ook een gezamenlijk moment voor de verkoop afspreekt maak je allemaal winst.

• Wrd

Wrd

Hoe wil je mensen zover krijgen om dat te doen?
Ik ga heus geen BTC inkopen voor 10 euro per stuk als het aangeboden wordt voor 5 euro per stuk.

Een reel scenario is dat tijdelijk de BTC veel waard wordt zoals afgelopen juni/juli. De groot bezitters dumpen hun voorraad btc en de waarde daalt weer geleidelijk. Ik ben geen grootbezitter en haal hier maar weinig voordeel uit.

Het is een vraag en aanbod spel. Als ervoor gezorgd wordt dat de vraag omhoog gaat en de aanbod laag blijft zal de waarde automatisch stijgen. Als dat gebeurt wil ik bij de aanbod deel zijn.

Met de 6 btc die ik bij elkaar heb gemined zal ik heus niet rijk worden, maar ik hoop er meer uit te halen dan ik erin heb gestopt.

Verwijderd

Ok, even een vraagje:
Ik had bij btcguild 0,04 btc op mijn account "gemaakt" als test. Nu heb ik op die site mijn wallet adres ingevoerd zoals die in de bitcoin client staat. Ik heb vanmiddag request payout gedaan, maar het is nog steeds niet in mijn wallet. Doe ik iets verkeerd of duurt het gewoon lang voordat je het kan zien?

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:07
zodra je op payout klikt kun je hem zien, maar het staat nog niet meteen in je wallet, zodra ervoor staat 'Confirmed' dan heb je het echt binnen.

Verwijderd

Harry Eshuis schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:33:
sinds wanneer drukken we waarde uit in vertrouwen?
Waarde is een combinatie van schaarste en verwacht nut, en dat laatste is (groten)deels gebaseerd op vertrouwen, verwachting en perceptie. Vertrouwen is dus per definitie onderdeel van het concept waarde.
Bovendien is, niet in de laatste plaats veelvuldig in dit draadje, prima verduidelijkt waar de echte waarde zit: mensen accepteren donaties in Bitcoins
Je hebt gelijk, bitcoins zijn gewoon een andere vorm van een fiat-ruilmiddel. De (initiële) verdeling ervan, of creatie, zo je wilt, was wat bij mij vragen opriep: waarom zou je 'waarde' toekennen aan iets dat niets meer of minder is dan de representatie van de rekenkracht van een gpu? Maar je kunt natuurlijk alles gebruiken als fiat-ruilmiddel, zolang het maar geaccepteerd wordt, en, zoals bij elke vorm van fiat-geld, is het het verwachte nut (vertrouwen) dat de waarde bepaalt, niet de schaarste - want die bestaat niet bij fiat-geld. Bij bitcoins overigens in zekere zin wel, omdat er een maximum zit aan zowel de snelheid waarmee je nieuwe kunt maken als het totaal aantal dat uiteindelijk geproduceerd kan worden. Dat betekent overigens wel dat je deflatie gaat krijgen wanneer je dat maximum eenmaal bereikt hebt (of eerder, wanneer het vertrouwen in bitcoins harder toeneemt dan het aantal bitcoins), gevolgd door (hyper)inflatie en crash wanneer het vertrouwen in het nut wegvalt (doordat mensen alternatieven gaan gebruiken omdat het niet langer rendeert om in bitcoins te rekenen). Met andere woorden, het systeem heeft alle kenmerken van een klassieke bubbel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 08:28 ]

• Wrd

Wrd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:55:
Ok, even een vraagje:
Ik had bij btcguild 0,04 btc op mijn account "gemaakt" als test. Nu heb ik op die site mijn wallet adres ingevoerd zoals die in de bitcoin client staat. Ik heb vanmiddag request payout gedaan, maar het is nog steeds niet in mijn wallet. Doe ik iets verkeerd of duurt het gewoon lang voordat je het kan zien?
Het hangt ook ervanaf bij welke block je client is.
bij mij is het op 144444, als je client nog niet zover is dan zal het niet verschijnen.

• DDC

DDC

Zit nu met 2 pc's op 520.17 MH/s. Alleen heb ik in totaal in de BTC Guild 0.18 bitcoin ontvangen. En dit na een kleine 30 uren minen. Is dit (te) weinig of normaal of wat?

• Wrd

Wrd

Ik heb 1 pc met gemiddeld 500Mhash/s ook met BTCguild en guiminer en krijg ongeveer 0.3 BTC per dag.

• DDC

DDC

Wrd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:25:
Ik heb 1 pc met gemiddeld 500Mhash/s ook met BTCguild en guiminer en krijg ongeveer 0.3 BTC per dag.
En die staat fulltime aan?

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:24:
Je hebt gelijk, bitcoins zijn gewoon een andere vorm van een fiat-ruilmiddel.
Tsja, ik zie het nut ook niet helemaal. Er wordt soms gesteld dat het een goed alternatief is tegen het "evil" fractional reserve banking systeem waar we nu zoveel problemen van ondervinden. Maar niets weerhoudt je er natuurlijk van om opties op bitcoins uit te schrijven en zo leningen te financieren. Je krijgt exact hetzelfde systeem terug waar de getalletjes in de computer voor bitcoins staan ipv euros. De enige waarde die een euro heeft is ook het vertrouwen dat een schuldbekentenis voldaan wordt in de toekomst.

Dat minen is gewoon een verspilling van energie.

[ Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 08-09-2011 14:40 ]

• Wrd

Wrd

tot vanochtend wel. Ik heb een arctic accelero besteld omdat de 5870 wat warm werd en daardoor minder presteert. De 5870 werkt tussen de 250 en 400 waardoor mijn gemiddelde wat vreemd lijkt.

Op 250 Mhash/s op mijn 6850 kreeg ik gemiddeld 0.1 BTC per dag. Jouw resultaat is op zich niet zo vreemd.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Als ik Bitcoin opstart dan zie ik het aantal blokken oplopen, betekent dit dat hij dus coins aan het genereren is? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

MensionXL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:31:
Als ik Bitcoin opstart dan zie ik het aantal blokken oplopen, betekent dit dat hij dus coins aan het genereren is? :)
Nee, met de client kun je geen coins (meer) genereren.
Het enige wat hij doet is de historie (transacties en gevonden blocks) van Bitcoin downloaden tot aan het huidige block.

Bij de volgende keer starten downloadt hij die incrementeel tot de laatst gevonden blokken.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Met het minnen van SolidCoins is nu overigens meer te verdienen dan met Bitcoins.
SolidCoins kan je vervolgens weer verkopen voor Bitcoins op een exchange = netto meer opbrengsten.

Op onderstaande link kan je zien wat de opbrengst (profit) is, moeilijkheidsgraad en voorspelde moeilijkheidsgraad:

http://allchains.info/

Andere coins kan je minen op:

http://www.coinotron.com

Voordeel van de Coinotron pool is dat je realtime je miners kan switchen van coin naar coin.
Dit kan ik bijvoorbeeld ook onderweg doen op m'n mobiel.

[ Voor 52% gewijzigd door BlueTooth76 op 08-09-2011 18:18 ]

Verwijderd

Ik wil dus graag wat bitcoins aanschaffen maar ik wil niet gaan minen.
Ik kwam dus op die bank terechtMt.gox en heb er 20 besteld maar ik zie dat je daar dus geld moet overmaken om aan je account toe te voegen.

Voor ik dat ga doen wil ik graag weten of dit een goede methode is...

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:26
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:26:
Ik wil dus graag wat bitcoins aanschaffen maar ik wil niet gaan minen.
Ik kwam dus op die bank terechtMt.gox en heb er 20 besteld maar ik zie dat je daar dus geld moet overmaken om aan je account toe te voegen.

Voor ik dat ga doen wil ik graag weten of dit een goede methode is...
Dat is een prima methode, sterker nog, waarschijnlijk een van de weinig serieuze. Tradehill is overigens ook aan te raden.

Trouwens: MtGox is geen bank!

Verwijderd

Waarom is de bitcoin koers zo laag? En gaat hij binnenkort weer omhoog?

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 15:23
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:38:
Waarom is de bitcoin koers zo laag? En gaat hij binnenkort weer omhoog?
Waarschijnlijk door de hype rond Bruce, Mybitcoins. Misschien ook door solidcoin/i0coin. Over het algemeen was de trend sowieso langzaam omlaag en die 2 dingen hebben het denk ik iets versneld.
Of ie binnenkort omhoog gaat is moeilijk te zeggen. Ik denk niet dat ie volgende week opeens weer op 20 staat ofzo. Maar ik kan me voorstellen dat er een kleine pullback komt tot ~8.

Op termijn moet Bitcoin nog bewijzen een stabiele factor te zijn, anders blijft de waarde dalen naar mate er meer bitcoins gemined worden.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 19:12
Ik heb de openingspost nu enkele malen opnieuw gelezen, maar kan mijn probleem niet direct oplossen. Mijn guiminer geraakt maar niet geconnecteerd. Ik heb mijn username_naam-van-de-worker-op-https://www.btcguild.com/my_account.php, bij Username ingevuld, mijn wachtwoord ( van de miner, niet van mijn account dus ) bij password, server heb ik ingesteld op BTC Guild ( any ) en BTC Guild ( The Netherlands ) , maar mijn cliënt slaagt er maar niet in te connecteren.

Ik heb guiminer.exe toegevoegd aan de Windows firewall, firewall afgezet, geen connectie. Iemand enig idee, moet ik even wachten misschien na het aanmaken van een account op btcguild ?

Mijn Specs

• godofal
  • Niet online

godofal

oke... WTF?!

ligt het aan mij of is het BTC forum gehacked ofzo?
alle avatars zijn nu pics van bill cosby, alles wat eerst bitcoin was heet nu cosbycoin ofzo

of is het een heel vreemd getimede+slechte 1 april grap ofzo?

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:58

Toppertje

www.davideografie.nl

Ik heb net een miner aangemaakt (Een CUDA miner), alleen nu blijft de 'Speed' onder het kopje Summary constant op Connecting... staan. Wat doe ik fout?

• Grouver
godofal schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:57:
oke... WTF?!

ligt het aan mij of is het BTC forum gehacked ofzo?
alle avatars zijn nu pics van bill cosby, alles wat eerst bitcoin was heet nu cosbycoin ofzo

of is het een heel vreemd getimede+slechte 1 april grap ofzo?
Same here.
Gast heeft dit ook al eerder geflikt op de website van OnlyOneTV.
Waarschijnlijk deze keer via een lek in het forum is ie er in geslaagd om de file: final.js up te loaden.
Dit is een script dat al deze shit toont.

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
wow, 4.5$ is bijna 50% daling in een week, er lijkt ook wel een sterke algemene dalende trend aan de gang, minen is vrijwel voor geen enkele videokaart nu rendabel..

Ik mine +/-740Mhash met 2x 6950, maar ik ben misschien beter uit als ik er gewoon eentje verkoop, desnoods voor bitcoins :D

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Er zijn twee zeer grote transacties geweest precies. Wss iemand met veel bitcoins die massaal heeft zitten dumpen.

De prijs zal wel terug een beetje stijgen wss. Atm is hij al terug $5.1.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-11 18:25

Gerco

Professional Newbie

Nactive schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 00:23:
Er zijn twee zeer grote transacties geweest precies. Wss iemand met veel bitcoins die massaal heeft zitten dumpen.
Alleen maar goed voor de bitcoin economie. Beter 10000 coins in 100 handen dan in 1 hand. Dan is er een grotere kans dat ze ook weer ergens voor gebruikt worden ipv hoarden. Ik heb iig weer fijn een beetje winst gemaakt door die prijsdaling en stijging direct daarna, lang leve de trade notification mails :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• godofal
  • Niet online

godofal

Grouver schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:36:
[...]

Same here.
Gast heeft dit ook al eerder geflikt op de website van OnlyOneTV.
Waarschijnlijk deze keer via een lek in het forum is ie er in geslaagd om de file: final.js up te loaden.
Dit is een script dat al deze shit toont.
pffft, nu is het forum compleet uit de lucht :X

was ff grappig om overal bill cosby te zien, maar na 2 threads en 10 popups is dat ook weer over

wat probeert die hacker ermee te bereiken? twas niet zo dat we werden geredirect naar een site waar we onze wallet.dat's moesten uploaden oid...

• Timbo925
  • Laatst online: 14-02-2023
Opzich lijkt me zo een daling die duidelijk door een dumping is van iemand altijd positief. De markt zal daardoor rap zakken in prijs. Op dit moment staan dus de BTC laag terwijl de waarde normaal gezien toch hoger ligt.
Hierdoor is het een goed moment om te kopen opdat nog meer mensen op dit moment kopen en dan dus de BTC waarde weer zal stijgen.

Of dat denk ik toch ... :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gerco schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 00:52:
[...]

Alleen maar goed voor de bitcoin economie. Beter 10000 coins in 100 handen dan in 1 hand. Dan is er een grotere kans dat ze ook weer ergens voor gebruikt worden ipv hoarden. Ik heb iig weer fijn een beetje winst gemaakt door die prijsdaling en stijging direct daarna, lang leve de trade notification mails :)
Het geeft wel aan dat de bedenker en eerste verspreiders van het idee er gruwelijk goed van kunnen leven!
Geniaal eigenlijk: verzin iets waar je niets aan hebt, zorg dat je zelf het meeste hebt, zorg dat anderen het opeens willen hebben omdat ze denken rijk te worden, en je wordt zelf rijk als bedenker!

't Is net als Poker: 5% maakt winst, 30% speelt quite, en 65% draait op voor de winst van de 5% elite. Die 5% hoor je in het nieuws (fora), die 65% hoor je nauwelijks, zodat mensen blijven instappen.
Gratis geld bestaat niet, het moet ergens vandaan komen...

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik zou geen bitcoins meer kopen hoor of je moet er op dag basis mee handelen.
Sinds de piek van 30 dollar is de koers langzaam gestegen.
Elke week lag de koers lager.
Ik denk dat de koers nog wel onder de 1 dollar gaat.
Het is wachten op een nieuwe impuls, iets op internet dat bitcoins echt nuttig maakt.
Ik had 2,5 bitcoins gekocht voor 24 euro.
Maar ik denk dat het nog wel eventjes duurt voor ik die met winst verkoop.
Als dat al ooit gebeurd.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Op dit moment levert minen niets op; het kost alleen maar geld.
Dus m'n PC's staan uit (op 1 na). Van 2950Mhash/s naar 1260Mhash/s terug.

Kopen is mogelijk wel interessant maar ik wacht nog even af of we verder dippen.
Heb op 8 en 6 Dollar wel wat gekocht maar ging om iets van 25 stuks totaal.

Als de koers zo laag blijft, zal de difficulty fors dalen (naar eind mei niveau) en wordt minen vanzelf weer interessant.

[ Voor 16% gewijzigd door BlueTooth76 op 10-09-2011 13:14 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

BlueTooth76 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:14:
Als de koers zo laag blijft, zal de difficulty fors dalen (naar eind mei niveau) en wordt minen vanzelf weer interessant.
dat is natuurlijk ook maar de vraag...
ik vind het zo vreemd dat iedereen de dagprijs rekent om te berekenen of minen wel/niet interessant is, en dan dus per dag bepaalt of de rigs aangaan (of zo komt het iig over)

als je verwacht dat de prijs weer omhoog gaat (zoals iederen geloof ik) dan mine je toch gewoon door? je kosten (energie) zijn hetzelfde, alleen als je automatisch zou verkopen zou je dus verlies draaien (wat erg stom zou zijn imo)

in other news: BTC forum ligt er nog steeds uit (bij mij iig)

Verwijderd

bitciontalk.org is nog steeds offline... en net wanneer ik iets wil opzoeken.

• godofal
  • Niet online

godofal

yup, alles is offline lijkt het wel...

en met het forum+de lage koers lijkt het wel alsof iedereen in de paniek mode gaat, I0coin staat nu ook op .000252 terwijl die vanochtend nog op .0005xx stond, en een dag of wat eerder op .0009xx

als je wat geld een tijdje kan missen zeg ik: kopenkopenkopen
vertrouwen zal langzaamaan (maandje?) weer terugkomen, en dan heb je een mooie winst :)

edit:
vergeet helemaal te vragen wat je wou opzoeken, iemand1001, mss weet een van ons het?
trouwens, de wiki is wel nog online, anders kijk je daar ff?

[ Voor 21% gewijzigd door godofal op 11-09-2011 00:30 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Het hele probleem met bitcoin is dat als jij winst wilt maken iemand anders verlies moet maken.
Met ons huidig economisch model is dat geen probleem want er komt constant geld bij. (dus word iedereen rijker behalve de landen waar we de grondstoffen uitputten)
Bij bitcoins komen er echter steeds minder bitcoins bij.
Logisch dat de prijs langzaam daalt.

De prijs zal pas weer stijgen als bitcoins een nieuwe impuls krijgt, een echte online meer waarde.
Dat je iets alleen maar met bitcoins kunt kopen, en iedereen wil het hebben en dus kopen mensen massaal bitcoins.

De piek van 30 dollar was te wijten aan het feit dat er drugs met bitcoins gekocht konden worden.
En na de media aandacht daar over steeg de koers flink.
Over een paar maanden voorspel ik dat de koers terug onder de 1 dollar zit.
Misschien nog sneller. Hier en dan wat dagwinst maar op lange termijn is de bodem koers nog lang niet bereikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 11-09-2011 01:51 ]

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

De koers op MtGox stond zojuist even tegen de 15 Dollar aan :D
Iemand die even voor ruim 100.000 $ aan Bitcoins kocht.

• godofal
  • Niet online

godofal

oke, BTC forum is weer online
dan nu het slechte nieuws: de hacker heeft waarschijnlijk alle gehashde wachtwoorden te pakken gekregen
hij had vanaf 3 september toegang, wat onopgemerkt is tot afgelopen vrijdag toen al die iritante bill coby popups rondvlogen
hier het BTC forum topic

mooi iritant, nou kan ik bij tientallen sites en games m'n wachtwoord gaan gebruiken :|
ik heb blijkbaar de rest van de avond wel gepland zo -O-

• Grouver
godofal schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:11:
oke, BTC forum is weer online
dan nu het slechte nieuws: de hacker heeft waarschijnlijk alle gehashde wachtwoorden te pakken gekregen
hij had vanaf 3 september toegang, wat onopgemerkt is tot afgelopen vrijdag toen al die iritante bill coby popups rondvlogen
hier het BTC forum topic

mooi iritant, nou kan ik bij tientallen sites en games m'n wachtwoord gaan gebruiken :|
ik heb blijkbaar de rest van de avond wel gepland zo -O-
Schakel dan direct over naar www.lastpass.com, bespaard je een hoop gezeik.

• godofal
  • Niet online

godofal

toevallig ben ik daar net mee bezig
in het proces uitgevonden dat ik bij meer dan 150 sites ben geregistreerd :X

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Zo, eerst wel weer genoeg van deze coins:

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r254/MaGNeT76/i0coins.jpg

• godofal
  • Niet online

godofal

nice! dat zijn zo'n 20 BTC met de huidige koers toch?
hoelang heb je daarvoor gemined met hoeveel Mhash?

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

godofal schreef op maandag 12 september 2011 @ 00:02:
nice! dat zijn zo'n 20 BTC met de huidige koers toch?
hoelang heb je daarvoor gemined met hoeveel Mhash?
Ehm, niet bijgehouden maar zo'n 2950Mhash/s en 1500-3000 coins per dag.
Aan de transacties kan je het ongeveer zien hoeveel ik er doe per 24 uur.
De difficulty varieerde tussen de 500 en de 1500 de laatste week dus dat scheelt ook nogal.

Tussendoor ook nog SolidCoins gemined (soms 50/50).
En die heb ik weer grotendeels verkocht voor Namecoins, waarvan ik er nu ruim 2000 heb (±50BTC).

Die laatste transacties zijn gekochte i0coins tegen een bodemprijs :D
Ik heb de prijs zelfs nog even opgedreven daardoor, hehe.

[ Voor 27% gewijzigd door BlueTooth76 op 12-09-2011 00:20 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

toevallig de prijs naar .00035 omhooggegooid?
ik heb dus voor die prijs 10BTC uitgegeven aan I0C xD
naja, ff wachten tot het vertrouwen weer terug komt na het forum gedoe en dan een leuke winst pakken :)

• Hippievogel
  • Laatst online: 17-08-2021
BlueTooth76 schreef op maandag 12 september 2011 @ 00:12:
[...]

Ehm, niet bijgehouden maar zo'n 2950Mhash/s en 1500-3000 coins per dag.
Aan de transacties kan je het ongeveer zien hoeveel ik er doe per 24 uur.
De difficulty varieerde tussen de 500 en de 1500 de laatste week dus dat scheelt ook nogal.

Tussendoor ook nog SolidCoins gemined (soms 50/50).
En die heb ik weer grotendeels verkocht voor Namecoins, waarvan ik er nu ruim 2000 heb (±50BTC).

Die laatste transacties zijn gekochte i0coins tegen een bodemprijs :D
Ik heb de prijs zelfs nog even opgedreven daardoor, hehe.
Hey Bluetooth76 kan jij mij vertellen of het nog zin heeft om met 550mhash(430watt verbruik bij 600mhash) te minen(maakt niet uit wat, het liefst btc)Het systeem wat ik wil gaan samen stellen is HD5830x2 met een amd sempron.

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
lees dit eens door,

als je echt 24/7/31 550Mhash haalt levert je dat 40 euro aan bitcoins op, waarvan je waarschijnlijk 25 af kan schrijven aan de elektriciteit rekening, waarmee je ongeveer 2 jaar bezig ben je investering terug te betalen..

Je bent misschien beter af die 400euro voor het systeem direct te investeren in bitcoins als hij weer eens de 4,5 dollar raakt, en daarna weer stijgt naar de 7 dollar, als je het een beetje in de gaten houdt kan je een leuk zakcentje verdienen ;)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BlueTooth76 schreef op maandag 12 september 2011 @ 00:12:
[...]

[...]
Hou er rekening mee dat men voor Namecoins 'merged mining' wil gaan doen en dat de verwachting is dat daardoor de prijs enorm gaat zakken en das nog los van de geplande '51% aanval'
Ik zou je adviseren ze zsm om te zetten naar Bitcoins...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10 21:13

Pablo

Rito pls

Ik heb een Intel Core i7 860 + Asus ENGTX275/2DI/896MD3
Is het dan leuk om mijn pctje 24/7 te laten minen aangezien mijn huur bij de kost in begrepen zit ?

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• Pablo

Pablo

Rito pls

of bij een tweakers mining pooltje mee te helpen ofzo :p

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 15:52

Whuzz

Dodgeball!

R.plas schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:03:
Ik heb een Intel Core i7 860 + Asus ENGTX275/2DI/896MD3
Is het dan leuk om mijn pctje 24/7 te laten minen aangezien mijn huur bij de kost in begrepen zit ?
Heel veel ga je er niet aan verdienen. Het is voor jou wel gratis geld, dus dat is leuk. Voor degene die jouw stroom moet betalen is het niet leuk.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-10 12:36
Hier op het werk hebben we een leuk monitor systeem staan met een 6870. Alleen zitten we wachter een proxy server voor de internet connectie.
Is er ook een miner die met een proxy overweg kan? We gebruiken nu GuiMiner en gaan via een omweg naar het internet. Als deze internet verbinding weg valt wil GuiMiner ook niet meer verbinden.

Mijn zoektocht op internet kan ik ook geen andere cliënt vinden die wel aan deze eisen voldoen.

[ Voor 30% gewijzigd door Tjeerdtq op 13-09-2011 10:36 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 15:52

Whuzz

Dodgeball!

Tjeerdtq schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:35:
Hier op het werk hebben we een leuk monitor systeem staan met een 6870. Alleen zitten we wachter een proxy server voor de internet connectie.
Is er ook een miner die met een proxy overweg kan?
Ik zou zeggen, vraag het even aan je IT support. :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Pablo

Pablo

Rito pls

zijn er tweakers die in een actieve nederlandse Mining pool zitten ?

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tomba schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:35:
[...]

Hou er rekening mee dat men voor Namecoins 'merged mining' wil gaan doen en dat de verwachting is dat daardoor de prijs enorm gaat zakken en das nog los van de geplande '51% aanval'
Ik zou je adviseren ze zsm om te zetten naar Bitcoins...
Ik ben op de hoogte van Merged Mining. Dat is juist de reden dat ik er een aantal bijgekocht heb.
Of de prijs hierdoor gaat dalen/stijgen is nog niet gezegd; ik neem de gok.

Die 51% attack is mogelijk afgewend omdat veel miners nu als een gek aan het NameCoin minen zijn.
En voor de rest is het afwachten wat er gebeurt...

Het gaat bij mij om zo'n 2000 NameCoins, dus hooguit een 40-50 Bitcoins. Niet echt de moeite om me druk om te maken. Gaan ze omhoog, is het leuk, gaan ze naar beneden, jammer dan.

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

R.plas schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:47:
zijn er tweakers die in een actieve nederlandse Mining pool zitten ?
Inderdaad, misschien een idee om een Tweakers.net pool op te zetten :)

• godofal
  • Niet online

godofal

op het idee van een pool opzetten: iets wat ik me al een tijd afvroeg

een pool opzetten heeft natuurlijk serverkosten, maar zou je die kosten niet kunnen omzeilen door de pool óók P2P te maken en te laten draaien op een paar dedicated miners?

of levert zoiets veel stale shares op vanwege lag ofzo?

• Wrd

Wrd

Als er een tweakers/nl pool komt met dezelfde features als coinotron dan doe ik zeker mee.

De diffuculty van i0coin is momenteel erg laag en ik heb na 18 uur minen 600 coins. Met een beetje geluk gaat de waarde ervan weer omhoog :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
godofal schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:04:
een pool opzetten heeft natuurlijk serverkosten, maar zou je die kosten niet kunnen omzeilen door de pool óók P2P te maken en te laten draaien op een paar dedicated miners?
De meeste pools houden van het bedrag dat ze krijgen per valid result, één of meerdere procenten in, om daarmee de kosten van hosting te betalen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 13:10
Mijn virus scanner AVG (free) geeft aan dat ik een trojan heb in mijn Bitcoin.exe en hij kan hem niet verwijderen. Iemand een idee hoe dit komt. Ik heb bitcoins gewoon gedownload van de officiële site.

www.debrasserie.nl

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

esvier schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:54:
Mijn virus scanner AVG (free) geeft aan dat ik een trojan heb in mijn Bitcoin.exe en hij kan hem niet verwijderen. Iemand een idee hoe dit komt. Ik heb bitcoins gewoon gedownload van de officiële site.
False positive.
AVG blundert wel vaker.
NOD overigens ook, al is het een goede virusscanner.

[ Voor 10% gewijzigd door BlueTooth76 op 13-09-2011 20:19 ]

Verwijderd

Interessant, ik ga me er eens in verdiepen :)

Verwijderd

Heb ik het nou goed dat als je je pc uitzet en later weer opstart de miner weer vanaf 0 begint? Of heb ik iets verkeerd gedaan?
Gaat trouwens met 32.4 Mhash/s met mijn 9800GTx+, was 30 voor het updaten van de nvidia driver.(CUDA miner)

Verwijderd

Hoe gaat payout via coinotron? Bij btcguild is het zeer simpel, omdat daar gwn een knop zit in het midden van je scherm.

• Wrd

Wrd

Bij coinotron stel je per type Coin een adres in en bij hoeveel coins het uitbetaald moet worden.
Dus als je bij I0coin instel dat het bij 500 coins moet uitbetalen zal je elke keer dat je 500 heb automatisch het binnen krijgen op de opgegeven adres.

• godofal
  • Niet online

godofal

ZeRoC00L schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:57:
[...]

De meeste pools houden van het bedrag dat ze krijgen per valid result, één of meerdere procenten in, om daarmee de kosten van hosting te betalen.
klopt, maar ik dacht dus zo, als we zoiets op kunnen zetten kunnen we die fees naar 0 brengen, of eerder 0.1% om de hosters/ad's toch een beloning te geven

anyway, er bestaat zo'n pool pack thingie, ik ga vanavond 's kijken hoe dat in elkaar steekt en of we er wat mee kunnen

also, ik zou kappen met I0coins minen/doen, er komt hoogstwaarschijnlijk een 51% attack op de chain
read all about it here

bluetooth, wat denk jij? I0C verkopen met wat verlies nu? of hopen dat ie alsnog een stukje omhoog gaat? denk het niet eigenlijk...

• Wrd

Wrd

waar zou ik nu nog I0coins kunnen verkopen?
bitparking heeft deposits & withdrawals uitgezet voor alles op de bitcoins na.

Hoe dan ook is de 51% attack heel interessant. Als daar geen fix voor komt dan is geen enkele CryptoCoin veilig. Hoe interessant het ook is ik verlies liever niet mijn bij elkaar geminede coins omdat de meerderheid van de clients vindt dat mijn transacties opeens niet meer 'valid' zijn.

• godofal
  • Niet online

godofal

erm, er is idd geen fix voor die 51% attack, zal er ook niet komen

het hele idee is dat een "coin" zo sterk is dat je énorm veel kracht nodig hebt voor een 51% attack, meestal is het gewoon niet rendabel om zo'n aanval uit te voeren, zeker in het geval van BTC
NMC is daarentegen niet zo groot (dankzij fouten van de ontwikkelaar) en dan heb je dus relatief weinig kracht nodig om het hele netwek omver te gooien

ff snel voorbeeldje: als er 100 gebruikers zijn, hoef je "maar" 51 mensen ervan te overtuigen om succesvol te zijn. dat of er zelf nog 's 101 PC's bij smijten en je "wint"
dat is dus ongeveer het geval met NMC

BTC heeft tienduizenden gebruikers, laten we ff simpelweg uitgaan van 100duizend
dan zou je dus óf 50duizend mensen moeten overhalen, of 100-en-één-duizend nieuwe PC's neer zetten

als je dan het netwerk hebt overgenomen, wat je énorm veel tijd en geld heeft gekost, heb je eigenlijk een zak lucht, aangezien mensen zullen overstappen op een andere coin

en dan begint het hele verhaal opnieuw...

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:13
Ik ben het nu voor de gein ook maar eens aan het proberen en heb de tutorial van de OP geprobeerd. Ik ben nu met GUIminer aan het minen en haal rond de 3.0Mhash/s. Wanneer kan ik een keer zien of ik iets gemined heb? GUIminer laat me niets zien (0.00000000 mines confirmed en 0 accepted) en bij mijn BTCguild staat ook alles nog op 0. Iemand een idee? Of duurt dit even voordat het bijgewerkt wordt?

• Wrd

Wrd

Het hoeft niet alleen geld en tijd te kosten om een Coin omver te gooien. Degene die veel BTC hebben liggen en die meer waard wil maken kan gezamenlijk met andere 'BTC grootaandeelhouders' andere forks omverduwen.

Door dat te doen zal BTC alleen maar meer waard worden terwijl de aangevallen forks hun waarde compleet verliezen. De gemiddelde miner zal dan terug stappen naar BTC of stoppen met minen. Gevolg hiervan is dat de BTC netwerk nog sterker zal staan.

Hiermee kan ook makkelijk voorkomen worden dat nieuwe forks ontstaan. Een groepje 'anti btc forks' met genoeg Ghash/s kan elk nieuwe fork omverduwen tenzij het van de start uit veel miners zijn.

Een oplossing zou zijn om een soort trust relatie op te bouwen tussen de clients in.
Als de netwerk controleert hoe betrouwbaar ze zijn door middel van de gemaakte transacties dan kan bepaald worden hoe betrouwbaar een client is.
Dus hoe eerder een client een transactie doet en de hoeveelheid transacties zegt iets over de betrouwbaarheid van de client en zijn gegevens.

Als er dan 5miljard clients opeens roepen dat de netwerk op een andere blok is hoeft er op de client alleen maar nagegaan te worden wat hun trust niveau is.

• Sendy
  • Niet online
Ik begrijp dat 51% attack niet goed. Er zijn volgens mij twee dingen: Veel hashingpower en veel clients.

Met de clients kan je de blocklist inkorten, door te stellen dat block 10001, etc. is invalid". Is het dan zo dat als genoeg clients dat zeggen, dat iedere client dat zal gaan zeggen?

Met veel hashingpower kan je eigen blocks maken en dus veel coins verdienen. Maar dat kan ook zonder dat inkorten van de blocklist. (Want ze hebben superieure hashingpower.)

Dit zijn twee afzonderlijke attacks. Misschien als ze de lijst inkorten dat de hashingpower meer telt, en er nog meer coins te verdienen zijn? Wat dan ook, als je transacties, op eenvoudig wijze, ongeldig verklaard kunnen worden zal er nooit vertrouwen in komen. En dan kan je wel leuk je setje clients hebben, uiteindelijk heb je toch niets.
Wrd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:26:
[...]
Degene die veel BTC hebben liggen en die meer waard wil maken kan gezamenlijk met andere 'BTC grootaandeelhouders' andere forks omverduwen.
[...]
Een groepje 'anti btc forks' met genoeg Ghash/s kan elk nieuwe fork omverduwen tenzij het van de start uit veel miners zijn.
[...]
Ik denk dat je het aantal clients bedoeld? Niet "Degenen die veel BTC hebben liggen" of "een groepje met genoeg Ghash/s".

[ Voor 24% gewijzigd door Sendy op 14-09-2011 23:56 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Wrd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:26:
Het hoeft niet alleen geld en tijd te kosten om een Coin omver te gooien. Degene die veel BTC hebben liggen en die meer waard wil maken kan gezamenlijk met andere 'BTC grootaandeelhouders' andere forks omverduwen.
ja, toch wel, je hebt nog altijd een meerderheid nodig, dus of veel tijd erin steken om iederen te overtuigen over te stappen, óf veel geld om PC's op te zetten
Door dat te doen zal BTC alleen maar meer waard worden terwijl de aangevallen forks hun waarde compleet verliezen. De gemiddelde miner zal dan terug stappen naar BTC of stoppen met minen. Gevolg hiervan is dat de BTC netwerk nog sterker zal staan.
rest de vraag of dat rendabel is, als jij een paar honderd duizend euro/dollar/BTC ertegenaan gooit om te zorgen dat BTC .1 dollarcent omhoog gaan heeft dat natuurlijk weinig zin voor jou (of die groep, hoe groot die ook is)
Hiermee kan ook makkelijk voorkomen worden dat nieuwe forks ontstaan. Een groepje 'anti btc forks' met genoeg Ghash/s kan elk nieuwe fork omverduwen tenzij het van de start uit veel miners zijn.
klopt, je zou theoretisch constant nieuwe forks de kop in kunnen drukken, maar again: hoe rendabel is dat?
Een oplossing zou zijn om een soort trust relatie op te bouwen tussen de clients in.
Als de netwerk controleert hoe betrouwbaar ze zijn door middel van de gemaakte transacties dan kan bepaald worden hoe betrouwbaar een client is.
Dus hoe eerder een client een transactie doet en de hoeveelheid transacties zegt iets over de betrouwbaarheid van de client en zijn gegevens.

Als er dan 5miljard clients opeens roepen dat de netwerk op een andere blok is hoeft er op de client alleen maar nagegaan te worden wat hun trust niveau is.
vind ik idd een mooi idee, als ik 'm goed begrijp, maar dat zou ontwikkeling wel flink in de weg staan
zoals met NMC, de ontwikkelaars daarvan hebben gewoon geblunderd met het difficulty systeem, en hebben het niet gefixed
nu gaan andere dat dus forceren via een aanval, zo heel negatief vind ik het niet eens
Sendy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:37:
Dit zijn twee afzonderlijke attacks. Misschien als ze de lijst inkorten dat de hashingpower meer telt, en er nog meer coins te verdienen zijn? Wat dan ook, als je transacties, op eenvoudig wijze, ongeldig verklaard kunnen worden zal er nooit vertrouwen in komen. En dan kan je wel leuk je setje clients hebben, uiteindelijk heb je toch niets.
eigenlijk is alleen de aanval met clients een echt aanval, als je veel hashing power erin gooit pas je alleen de difficulty tijdelijk aan (in het geval van NMC erg lang)
met nieuwe/andere clients kan je daadwerkelijk schade aan het systeem toebrengen (en dan bedoel ik het programma zelf, niet de waarde/vertrouwen in een coin)

• Sendy
  • Niet online
[...]
eigenlijk is alleen de aanval met clients een echt aanval, als je veel hashing power erin gooit pas je alleen de difficulty tijdelijk aan (in het geval van NMC erg lang)
met nieuwe/andere clients kan je daadwerkelijk schade aan het systeem toebrengen (en dan bedoel ik het programma zelf, niet de waarde/vertrouwen in een coin)
Ik ben 't eens dat meer hashingpower hebben geen attack is. Althans, op de miners. Hoe dat met clients zit snap ik niet. Clients controleren een block toch door de hash te controleren? En deze hash moet kleiner zijn dat de hash van het vorige block? Dat kost één hash. De miners doen het vele hashen. Hoe controleren miners dan wat het peer2peer netwerk vindt?

Ik geloof ook dat andere clientsoftware elke regel kan veranderen (mits genoeg mensen deze client hebben). Maar dat is niet hun aanval.

Verder begrijp ik dat "splitten" niet. Wat heeft dat nu voor zin? Jij en je hackersvriendjes hebben dan iets gekopieerd, veranderen het origineel en gaan vrolijk met het gekopieerde door? Wie gebruikt dat nieuwe en dat oude deel? Een split lijkt me het laatste wat je wil. Inkorten van de blocklist en daarmee doorgaan lijkt me handiger? (Dan kan je je laatste betaling ongedaan maken oid)?

[ Voor 4% gewijzigd door Sendy op 15-09-2011 20:10 . Reden: Spelfouten ]

• Wrd

Wrd

De 51% attack houdt het volgende in:

Stel dat een Coin al 200.000 blocks heeft.
De hackers passen de client aan om te beweren dat ze pas op block 100.000 zitten.
Als de meerderheid dan roept dat ze op 100.000 zitten wordt block 100.000 t/m block 200.000 invalid geacht en verdwijnt alle geminede coins en transacties die gedaan zijn na block 100.000.

Degene die dat op de namecoins doet heeft over de X Ghash/s dat hij tot zijn beschikking heeft en dat zijn aanval tegengegaan kan worden door tenminste X+1 Ghash/s in de netwerk zonder de hack.
Door zijn uitleg ben ik vanuit gegaan dat het niet om de aantal clients gaat maar om de aantal Ghash.

Om terug te komen over mijn eerdere punt over forks uit te schakelen. Hoe rendabel het is hangt vanaf hoeveel moeite het kost om een fork te hacken. Als zij erin slagen om namecoin binnen 1 min te hacken dan lijk het me zeer rendabel. Als het hun 4 weken kost lijk me het helemaal niet rendabel. Alles hangt ervanaf hoe goed de BTC 'protocol' is. Aangezien ik het niet onderzocht heb kan ik daar ook geen uitspraak over doen.
Het is dus interessant wat de resultaat is van de namecoin attack en of ze de attack ook op andere coins gaan toepassen.

[ Voor 0% gewijzigd door Wrd op 15-09-2011 16:09 . Reden: typo's ]

• Sendy
  • Niet online
Je bedoelde dus inderdaad het aantal clients in die twee zinnen :) De rest van je reactie kan ik slecht volgen. Maar het heeft me toch op een idee gebracht.

Eén vraag die ik heb is hoe kunnen meer miners (meer Ghash/s) een "tegenaanval" doen? Moeten die miners dan snel de echte blockchain berekenen?

• Wrd

Wrd

Zodra de hack in gang wordt gezet ontstaan er 2 partijen:
1. De originele
2. De hack

De party met de meeste rekenkracht zal als waarheid aangenomen worden.
Vandaar dat het ook de 51% attack wordt genoemd.

Let op dat het niet gaat om de meeste clients of miners maar de meeste rekenkracht. Het gaat dus om de som van de kwaliteit en niet om kwantiteit.

Misschien een kleine vergelijking wat ik bedoel met dat het gaat om de kwaliteit en niet de kwantiteit.
Stel een gezin met 2 ouders en 5 kinderen waarvan de kinderen de leeftijd hebben van 19, 17, 10, 8 en 3.

Als de 4 jongste kinderen ineens bedenken dat ze naar de Efteling willen tijdens de zomervakantie en de ouders en de oudste kind willen er niet heen dan zal het gezin er niet heen gaan (als gezin). Hiermee wordt het duidelijk dat het niet gaat om nummers maar om invloed.

Als 1 van de ouders ineens toch overtuigd wordt om naar de Efteling te gaan en 'loopt over' naar de 4 jongste kinderen dan kan je zowat vanuit gaan dat ze wel naar de Efteling gaan. Alles hangt ervanaf hoeveel invloed elk deelnemer heeft. In relaties tussen personen is dit nauwelijks uit te drukken in cijfers. Voor bitcoin miners is dit uit te drukken in hoeveel Ghash/s ze leveren aan de bitcoin netwerk.

Momenteel is het zo dat de partij met de meeste rekenkracht als waarheid wordt aangenomen.
Zie middeleeuwen: als maar genoeg mensen met veel invloed roepen dat de zon om de aarde draait dan zal elke boerenl*l dat als waarheid aannemen. Als in een communistisch land zoals Noord-korea iedereen op de dictator na roept dat groen mooi is. Dan zal de dictator toch altijd winnen als hij roept dat het een lelijk kleur is. Dictator vs rest = dictator wint (op een coup na dan wint de volgende dictator)

Een miner kan 10Ghash/s produceren maar kan ook 1000000 Ghash/s produceren, vergeet niet dat een pool ook als 1 miner gerekend wordt.

Ik had eigenlijk moeten beginnen dat ik denk dat de Ghash niet alleen wordt gebruikt om puzzeltjes op te lossen en daarmee prijzen te winnen maar ook om blokken en transacties te valideren. Dus zonder miners zal een coin netwerk niet of nauwelijks functioneren.
Mocht ik ernaast zitten zal ik vast gecorrigeerd worden, dat is ook het mooie van een forum.

Momenteel kan ik maar 1 manier bedenken om een 51% aanval tegen te gaan zonder de Ghash/s van de aanvallers te hoeven overtreffen en de broncode aan te passen.
1. Zodra de aanval begint alle clients en miners offline halen.
2. Wachten totdat de aanval stopt (de aanval zal slagen)
3. Zodra de aanval gestopt is alle gewone clients/miners weer online halen

Als er geen client is die het resultaat van de aanval doorstuurt zal het door de gewone client ook niet als waarheid worden aangenomen.

• godofal
  • Niet online

godofal

Wrd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:12:

Misschien een kleine vergelijking wat ik bedoel met dat het gaat om de kwaliteit en niet de kwantiteit.
Stel een gezin met 2 ouders en 5 kinderen waarvan de kinderen de leeftijd hebben van 19, 17, 10, 8 en 3.

Als de 4 jongste kinderen ineens bedenken dat ze naar de Efteling willen tijdens de zomervakantie en de ouders en de oudste kind willen er niet heen dan zal het gezin er niet heen gaan (als gezin). Hiermee wordt het duidelijk dat het niet gaat om nummers maar om invloed.

Als 1 van de ouders ineens toch overtuigd wordt om naar de Efteling te gaan en 'loopt over' naar de 4 jongste kinderen dan kan je zowat vanuit gaan dat ze wel naar de Efteling gaan. Alles hangt ervanaf hoeveel invloed elk deelnemer heeft. In relaties tussen personen is dit nauwelijks uit te drukken in cijfers. Voor bitcoin miners is dit uit te drukken in hoeveel Ghash/s ze leveren aan de bitcoin netwerk.

Momenteel is het zo dat de partij met de meeste rekenkracht als waarheid wordt aangenomen.
Zie middeleeuwen: als maar genoeg mensen met veel invloed roepen dat de zon om de aarde draait dan zal elke boerenl*l dat als waarheid aannemen. Als in een communistisch land zoals Noord-korea iedereen op de dictator na roept dat groen mooi is. Dan zal de dictator toch altijd winnen als hij roept dat het een lelijk kleur is. Dictator vs rest = dictator wint (op een coup na dan wint de volgende dictator)

Een miner kan 10Ghash/s produceren maar kan ook 1000000 Ghash/s produceren, vergeet niet dat een pool ook als 1 miner gerekend wordt.

Ik had eigenlijk moeten beginnen dat ik denk dat de Ghash niet alleen wordt gebruikt om puzzeltjes op te lossen en daarmee prijzen te winnen maar ook om blokken en transacties te valideren. Dus zonder miners zal een coin netwerk niet of nauwelijks functioneren.
Mocht ik ernaast zitten zal ik vast gecorrigeerd worden, dat is ook het mooie van een forum.
volgens mij sla je hier de spijker op de kop, ook het gezins verhaal uitleg vond ik goed gevonden, kon mss wat beter verwoord worden maar hij klopt wel

't is grappig, toen ik net met BTC in aanraking kwam (door iemand die een rig verkocht via de V&A) lees je natuurlijk over dit soort dingen/mogelijkheden, maar pas als het echt voor de deur staat verdiep je je er in :)

maar goed, het mooie is nog altijd dat BTC, de hoofdtak, zo goed als 100% veilig is met onze dikke 10K Ghash (= dik 10 terrahash toch?)

iemand die een gokje wil wagen wanneer we meerdere terrahash per kaart gaan trekken? :Y)

trouwens, iemand die ook interesse heeft in zilveren bitcoins? ik zou er graag een stel hebben, maar je moet er minimaal 10 bestellen (meer dan ik wil) en dan nog de verzendkosten erbij vanuit engeland
als er meerdere ze willen is het natuurlijk een stukje goedkoper :)

• Kain_niaK

Kain_niaK

En toch vraag ik me soms af of de gast die dit allemaal heeft bedacht ook niet stiekem een manier heeft gevonden om andere dingen te doen met het bitcoin netwerk. (miners en clients).
Ik weet dat de client en het protocol volledig open source zijn en dat er nog geen vreemde code is gevonden.
Maar ik herinner me ook dat er een proof of concept beschikbaar was voor een systeem dat antwoorden op bepaalde TCP/IP packetjes kon gebruiken om berekeningen mee te maken.
Dit zou effectief alle computer die aan het internet zijn aangesloten jou helpen om een berekening te maken.

Stel dat zoiets ook zou werken door bepaalde packetjes naar bitcoin clients te sturen.
"The process of confirming a transaction is accomplished by solving a computationally difficult proof-of-work problem. The problem is based on data from the transactions that must be confirmed, as well as the entire previous transaction history
Wat als de aller eerste beginnende bitcoin clients data hebben aangeleverd die verwerkt moest worden en daarna regelmatig transacties zo hebben uitgevoerd dat er een constante invoer van data was die door het volledige bitcoin netwerk werd verwerkt en nu integraal opgelost in de volledige keychain zit.

Of wat als je of zo'n manier een bitcoin adres maakt dat als je een transactie doet en je daar later de duizenden bevestiging van krijgt je stiekem een berekening hebt uitgevoerd die anders heel lang zou duren ?

Ik draai mijn bitcoin client misschien een paar keer per maand en mijn bitcoin profiel (waar de gehele keychain in zit) is al 800 MB.

Misschien kun je stiekem wel één of andere wiskundig probleem oplossen met die data (of over een aantal jaar of zo) en zit er in Japan één iemand heel geduldig te wachten tot een programma op zijn computer "ping" zegt.

Ik ben misschien uit mijn nek aan het kletsten maar theoretisch lijkt me zoiets wel mogelijk.

En zelfs dan nog vraag ik mij af of er geen manier is te vinden om nog andere nuttige dingen te doen met dat immense bitcoin miners netwerk wat volgens mij al meer dan 10 terahash per seconde doet.

Oh nog één ding.

Als hier iemand van jullie op nieuws beluste bitcoin minende tweakers ooit een gerucht op vangt dat facebook bitcoins gaat gebruiken als betaal middel. (of google of microsoft of apple of, .... je snapt wel wat ik bedoel) En het gerucht heeft genoeg geloofwaardig bronnen.

stuur me dan aub ASAP een mail of DM :P

Dan koop ik meteen voor 5000 euro bitcoins.

"Microsoft presses RBA on virtual currencies"
http://www.finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=22921

:P

[ Voor 15% gewijzigd door Kain_niaK op 16-09-2011 05:38 ]

• Timbo925
  • Laatst online: 14-02-2023
Nieuwe pc met CF HD6950 is binne. Heb GUIminer erop gezet en nu bezig met proberen wat IXCoins vast te krijgen via Coinotron.com
Zit met beide gpu''s rond de 90 celcius en haal iets van een 650 Mhash/s. Wel nog niet aan overclocken begonnen ;)

Nog een klein vraagje: Hoe kies je best een mining pool of maakt dat opzicht weinig uit. Coinotron leek wel makkelijk omdat je wonder probleem kan wisselen van coin maar zo groot zijn ze ook niet.

@ Godofal: Heb wel eventueel interesse in een muntje of 2-3

[ Voor 35% gewijzigd door Timbo925 op 16-09-2011 12:30 ]

Verwijderd

Hoe werkt het eingelijk ik wil ook wel geld verdienen. Of is dit gewoon een spelletje waar
je nep geld mee verdiend die je niet op je bankrekening kunt zetten ?

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 20:14
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:01:
Hoe werkt het eingelijk ik wil ook wel geld verdienen. Of is dit gewoon een spelletje waar
je nep geld mee verdiend die je niet op je bankrekening kunt zetten ?
:'( Is het zo moeilijk om de openingspost te lezen? Luilak

Verwijderd

ThinClientQ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:08:
[...]

:'( Is het zo moeilijk om de openingspost te lezen? Luilak
Jah best wel flapdrol
Want snap er nix van.
Ik kom iig niet verder dan dat het gewoon een spelletje is lijkt het.
Hele startpost door gelezen overgens.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 13:17 ]

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:10:
Jah best wel flapdrol
Want snap er nix van.
Ik kom iig niet verder dan dat het gewoon een spelletje is lijkt het.
Hele startpost doorgelezen overgens.
De OP is nochtans in volledig verstaanbaar Nederlands geschreven. Lees hem nog maar eens. Als je denkt dat het een spelletje is kan je het hele bitcoin-gedoe maar beter vergeten imho.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Verwijderd

Ben er uit het kan dus wel. Ik heb soms wat problemen met begrijpend lezen dat is een van mijn beperkingen
vandaar. No offence verder maar ga het iig proberen en kijken of het wat is voor mij.
Nadeel is wel nvidia gpu's pfffffff

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 13:17 ]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Tokkes schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:13:
[...]

Als je denkt dat het een spelletje is kan je het hele bitcoin-gedoe maar beter vergeten imho.
Hehe, als ik nu post lees over het aanvallen van forks krijg ik toch echt de indruk dat het om een spelletje gaat. Daarnaast is de te behalen winst laag, en is er dus een andere motivatie waarom mensen er toch mee door gaan... blijkbaar vinden ze het een leuk tijdverdrijf, en dus eigenlijk een spelletje.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:12

D4NG3R

kiwi

:)

Zer0 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:20:
[...]

Hehe, als ik nu post lees over het aanvallen van forks krijg ik toch echt de indruk dat het om een spelletje gaat. Daarnaast is de te behalen winst laag, en is er dus een andere motivatie waarom mensen er toch mee door gaan... blijkbaar vinden ze het een leuk tijdverdrijf, en dus eigenlijk een spelletje.
En gewoon geld verdienen is geen leuk tijdverdrijf?..

:+ ?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Niet als het niet veel opleverd nee. Dan verdien ik liever niets met leukere dingen te gaan doen.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Zer0 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:20:
[...]

Je bent ..... aan het doen waarvoor je pc aanstaat. Waarom dan niet ondertussen een zakcentje meepakken?

Het is geen tijdverdrijf, het is de meest letterlijke benadering van gratis geld (hoe weinig dan ook). Maar met een beetje PC (zo eentje die de meeste tweakers hebben) zit je zo aan een paar Dollar per dag. Klinkt weinig, maar op jaarbasis is dat zo een paar honderd dollar. Kun je leuk voor shoppen op Ebay etc.
Pagina: 1 ... 17 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.