Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.320 views

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Eomer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-10 22:36
Ik vind de titel en intro wel heel erg misleidend, het artikel gaat niet over currency stelen maar over een botnet opzetten en die gebruiken om te helpen minen.
Imagine a burglary ring that pierced locks using a victim's own drills and saws, and you get the idea behind a recently discovered piece of malware that filches the digital currency known as Bitcoins.
Wat de trojan zou moeten doen om te voldoen aan die intro zou een encrypted wallet moeten worden decrypt met behulp van de GPU van het slachtoffer, maar daar gaat het artikel dus niet over.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik vind die clones die steeds oppoppen maar niks. Wel slim van die mensen, maar ik zou er weinig vertrouwen in hebben.

Daarom is het interessant dat er blijkbaar genoeg mensen interesse in hebben om het voor de oprichters interessant te maken. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die clones gaat t probleem worden denk ik, de eerste beginners van zo'n systeem zijn de winnaars omdat het zo snel coins scoren is. Dan komen er wat volgers en cashen de beginners naar dollar/euro en dan is t weer waardeloos.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:05
Eomer schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:01:
Ik vind de titel en intro wel heel erg misleidend, het artikel gaat niet over currency stelen maar over een botnet opzetten en die gebruiken om te helpen minen.

[...]

Wat de trojan zou moeten doen om te voldoen aan die intro zou een encrypted wallet moeten worden decrypt met behulp van de GPU van het slachtoffer, maar daar gaat het artikel dus niet over.
Ik vind de titel eerlijk gezegd helemaal niet misleidend, de titel is wat mij betreft juist correct.
Er wordt currency gemined op een PC en deze verdwijnen naar vervolgens naar een ander, stelen lijkt mij dan ook de juiste omschrijving.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:23

BlueTooth76

Let the sun shine!

Wrd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:20:
Vanavond om 20:00 komt de I0Coin uit, een fork van Ixcoin.
Met grote interesse heb ik de afgelopen maand mezelf op bitcoin ingelezen en ben zelfs een beetje wezen minen.

Het baart me wel zorgen dat meer cryptografische valuta uitkomt naast bitcoin. Het is al niet makkelijk in gebruik voor de 'gewone consument' laat staan als er 20 varianten zijn.

Ik zie al signalen van onethische handelingen van personen die hier profijt uit proberen te halen.
Het blijkt zo te zijn dat de "fork'er" van Ixcoin eerst 3 maanden zelf heeft gemined voordat de Ixcoin client werd vrijgegeven. Het is een vrij slimme aanpak alleen niet echt netjes.

I0coin site (client wordt gereleased om 20:00)
http://www.i0coin.org/

I0coin idee en discussie
https://bitcointalk.org/index.php?topic=36425.0

I0coin exchange
https://i0exchange.bitparking.com/main

BTC guild I0coin pool
http://i0.btcguild.com/
In 12 uren heb ik er 1600 gemined.
Verkocht voor 0,0042 = 6,72 Bitcoins in 12 uur :D

Da's handel :)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Verwijderd

BlueTooth76 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:59:
Dat heb je gedaan via die mining pool en je GPU neem ik aan ?
Welke mining client gebruik jij ?

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:14:
[...]

Dat heb je gedaan via die mining pool en je GPU neem ik aan ?
Welke mining client gebruik jij ?
CGminer, die gaat wat beter om met de lage difficulty dan poclbm.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 22:48

Wrd

Ik heb niet eens 50 gehaald met een 6850.
Ben wel bezig om van 2 BTC meer te maken door constant te handelen en het lukt aardig.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ik dacht al, waarom mist er ineens 400ghash bij de btcguild, maar die zijn bij de i0guild :)
fijn die 'speculatie' met i0coins want die zijn natuurlijk niks waard, net zoals die ixcoins, wel slim als je een dure mine rig hebt, want dan kan je inderdaad een paar bitcoins scoren voordat het weer neerslaat.. en je weer aan de trage bitcoins mag beginnen :)

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 20:14
[...]

God nondeju, dat had ik ook moeten doen! Zit ik hier met mijn 1,5BTC zelf gemined :X

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 15:52

Whuzz

Dodgeball!

Nog even en al het minen wordt gedaan door geinfecteerde PC's en de enigen die nog bitcoins binnenhalen zijn criminelen en crackers. Bitcoin botnets gaan nog heel groot worden.... (tot de boel instort natuurlijk)
Zie je de difficulty increases al voor je wanneer tienduizenden PC's uit bestaande botnets ineens gaan minen?

http://www.theregister.co...pu_bitcoin_brute_forcing/

[ Voor 4% gewijzigd door Whuzz op 17-08-2011 17:35 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

ThinClientQ schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:25:
[...]

God nondeju, dat had ik ook moeten doen! Zit ik hier met mijn 1,5BTC zelf gemined :X
Naja, het was leuk. Morgen weer over op Bitcoin :)

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
WTF? Ik kijk even 2 weken niet op dit forum, en er zijn alweer allerlei nieuwe muntsoorten bij xD.

Ik heb 1 v/d 2 5850's van mij verkocht een week geleden (voor meer dan de nieuwprijs xD), de andere hou ik lekker voor games, ben gestopt met minen verder :).

[ Voor 6% gewijzigd door BDHowner op 17-08-2011 18:44 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CT schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:03:
nou dat iocoin is niet echt van de grond gekomen ofzo :P

maar heeft iemand hier ervaring met geld op mt.gox krijgen? want ik zou graag wat bitcoins kopen maar zonder paypal ondersteuning (dat blijkbaar totaal uitgebannen is door alle bitcoins mensen) heb ik geen idee hoe dit veilig kan.. en of het uberhaupt kan en/of lukt (met bijv. internationaal overschrijven?)
Ik heb bitcoin7.com gebruikt. Je kan geld van je Nederlandse bankrekening overschrijven en een dag later staat het op je account.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:53:
[...]

Ik heb bitcoin7.com gebruikt. Je kan geld van je Nederlandse bankrekening overschrijven en een dag later staat het op je account.
Binnen een dag?
Een tijd terug registreerde ik daar en wou ik voor 10 euro aan BTC kopen.
Bleek dat ik geld moest over schrijven naar een Hongaar. Meestal duurt het volgens mij 2 a 3 dagen om geld via de bank over te schrijven binnen de EU toch?

Toen de tijd las ik ook overal dat deze jongens niet te vertrouwen waren en dan ben ik al redelijk snel verdwenen.
Momenteel gebruik ik liever Tradehill die reeds een rekening in Duitsland hebben geopend.

• Cartman!
  • Niet online
[...]

Mooi voor jou natuurlijk (dat even voorop) maar dit is dus exact wat ik eerder beschreef. De early adopters hebben de dikke winst en daarna is er voor de gewone man op straat geen enkel voordeel meer. Iedere techy die zich goed inleest kan een eigen currency bedenken die er even grof op casht en dan de boel laat inzakken. Mijn vertrouwn in zulke systemen is, vooral door de vele clones en feit dat een paar partijen de grote meerderheid van coins in handen hebben, gedaald tot nul.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:01

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Cartman! schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

Mooi voor jou natuurlijk (dat even voorop) maar dit is dus exact wat ik eerder beschreef. De early adopters hebben de dikke winst en daarna is er voor de gewone man op straat geen enkel voordeel meer. Iedere techy die zich goed inleest kan een eigen currency bedenken die er even grof op casht en dan de boel laat inzakken. Mijn vertrouwn in zulke systemen is, vooral door de vele clones en feit dat een paar partijen de grote meerderheid van coins in handen hebben, gedaald tot nul.
Prijs is inmiddels ook alweer gehalveerd. Als je de tijd hebt is het best leuk er mee te speculeren. 1 uur geleden kostte 1 i0coin 0,0017 BTC, nu 0,0022 dus als je er 10.000 gekocht had en nu 10.000 verkoopt pak je in 1 uur even 5 BTC. (Dat lukt mij niet met mijn Hashspeed van 200MH/s ;))

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ik geloof dat mensen denken dat dat handelen makkelijk is
je kan achteraf mooi roepen "als je er 10.000 had gekocht toen de prijs X was, en nu weer voor Y had verkocht had je Z winst"
das mooi, maar zie dat maar 's vooraf te voorspellen...

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Grouver schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:22:
[...]

Binnen een dag?
Een tijd terug registreerde ik daar en wou ik voor 10 euro aan BTC kopen.
Bleek dat ik geld moest over schrijven naar een Hongaar. Meestal duurt het volgens mij 2 a 3 dagen om geld via de bank over te schrijven binnen de EU toch?

Toen de tijd las ik ook overal dat deze jongens niet te vertrouwen waren en dan ben ik al redelijk snel verdwenen.
Momenteel gebruik ik liever Tradehill die reeds een rekening in Duitsland hebben geopend.
op deze url: http://www.mtgoxsucks.org/ die ik vond met wat googelen zeggen ze weer dat alleen tradehill en bitcoin7 vertrouwd is :P maar bij tradehill is het me nogsteeds niet gelukt om geld over te maken... krijg geen reactie van die gasten.
Op bitmarket.eu was het *bijna* gelukt via paypal zelfs, maar vlak voordat het doorging hebben ze ook daar heel paypal gebanned :'( uiteindelijk heb ik dus nogsteeds geen enkele bitcoin.. (ja 0.25 gemined :P)

als het zo enorm lastig blijft om er een paar te krijgen.. dan zal al het 'geld' dat er nu in zit wel USD zijn, want daar is het makkelijker om ze te kopen, zag zelfs dat er in new york een heel seminar is over bitcoins.

wellicht een idee een site op te richten waar je wel makkelijk als europeaan aan bitcoins kan komen :)

of misschien in v&a hier op tweakers een bitcoin currency toevoegen, dan verkoop ik wat spullen voor bitcoins :)

• ThinClientQ
Als ik even reclame mag maken,,, excuus!

BTC mining is heel leuk maar de harde winst is te maken met BTC inkopen en verkopen. :)
Mocht iemand interesse hebben, een leuke aanbieding:

Modbreak:En dit is dus niet de bedoeling. Hier is vraag en aanbod voor bedoeld.

[ Voor 38% gewijzigd door Question Mark op 21-08-2011 12:25 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 10:51
Misschien dat iemand hier een zinnig antwoord op kan geven:

Dat minen van bitcoins via je CPU danwel GPU, dan creeer je dus bitcoins.

Levert dat ook nog iets op (buiten de bitcoins)? Ik bedoel zou het niet nuttiger zijn dat je bitcoins krijgt voor het decrypten van bv seti bestanden.... want anders is het gewoon weggegooide energie...

User Error -- Please Replace User

• godofal
  • Niet online

godofal

die is al vaker langs gekomen ;)
staat ook in de FAQ op bitcoin.org

ff kort: je kan niet dat soort dingen zo precies krijgen dat iedereen een gelijk aantal taken doet voor X BTC, dus is het niet praktisch
daarnaast word voor alle valuta een hoop energie "weggegooid" meer zelfs dan bij BTC
denk bijvoorbeeld aan het delven van metalen, vervoer, muntenslaan, manuren, etc etc. bij BTC is het alleen maar de stroom die we zelf betalen :)

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-11 12:07

yzx

ThinClientQ schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:16:
Als ik even reclame mag maken,,, excuus!
Modbreak:Nee dus

BTC mining is heel leuk maar de harde winst is te maken met BTC inkopen en verkopen. :)
Mocht iemand interesse hebben, een leuke aanbieding:

Als er niemand interesse heeft blijft het gewoon netjes draaien, :)
Moederbord: 12x 5830 Twin Frozr II (Uitstekende koeling)
Die wil ik wel dat mobo :+

[ Voor 14% gewijzigd door Question Mark op 21-08-2011 12:28 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• ThinClientQ
yzx schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:13:
[...]

Moederbord: 12x 5830 Twin Frozr II (Uitstekende koeling)
Die wil ik wel dat mobo :+
Bedankt, maar het zou nog fijner zijn als je een DM had gestuurd. :) Aangepast!

Verwijderd

Iemand eigenlijk nou nog wat scoops voorbij zien komen naar aanleiding van de bitcon conference ?

• ThinClientQ
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:09:
Iemand eigenlijk nou nog wat scoops voorbij zien komen naar aanleiding van de bitcon conference ?
2012 is er een conference in amsterdam, 2013 is er een grote cruise. :)

• Grouver
Vondt trouwens de eerste footage van de speech van Gavin op bitcoinspot.
Toch jammer dat er nog niet heel veel materiaal naar buiten is gekomen.
Ben benieuwd hoe dit komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouver op 23-08-2011 10:28 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

0 hits in google news over die bitcoin conference en als je naar de foto's kijkt zijn het een boel lege tafels en zo'n 50 man opkomst.

:')

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Whuzz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:27:
0 hits in google news over die bitcoin conference en als je naar de foto's kijkt zijn het een boel lege tafels en zo'n 50 man opkomst.

:')
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_REkgXByDyuU/SmB-viPPPbI/AAAAAAAADkk/Sax8vXqEjss/s400/Statler_Waldorf.jpg

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik begrijp dat die conference dus wel is wat jij er van verwachtte? :D
De enige voor wie het een succes was is voor die kerel die op de conference een laptop inclusief wallet.dat heeft gejat :X

Er komt ook een BitCon in Pattaya naar het schijnt. Alsof BitCoin's imago nog niet "shady" genoeg was :')

[ Voor 28% gewijzigd door Whuzz op 25-08-2011 15:32 ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:01

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zo heb een tijdje SolidCoins gemined (stonden qua waarde een tijd lang 3,5 a 4x de waarde van Bitcoins), maar nu het weer interessanter is om Bitcoins te minen ben ik toch weer terug bij Bitcoins :)

Ondertussen rondsnuffelend op Bitcointalk kwam ik dit tegen:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=25804.0
Zogenaamde 'Vanity Bitcoin addresses'. Erg grappig mbv deze tool kun je ontvangstadressen genereren zoals bijvoorbeeld 16MPWTomba4GUN1FU98DWmUKvVUr5ms3rs (feel free to send me some coins LOL)
Wellicht interessant voor mensen die bv overwegen om een webshop oid te openen en een toepasselijk ontvangstadres willen hebben :D

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Cartman!
  • Niet online
http://vimeo.com/22072121

Ik zit dit ff te kijken, die gast praat echt heel vervelend. Totaal ongeschikt voor presentaties imo. Ook het publiek lijkt geen idee te hebben wat ze ermee moeten.

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 09:11

• Cartman!
  • Niet online
Eigenlijk is hij fantastisch, hij representeert voor mij precies wat er mis is. Veel techbabbel wat weinig mensen begrijpen en de early-adopters die er iets aan hebben pakken de knaken. Het grote publiek begrijpt er geen hol van en gaat ook geen moeite doen het te begrijpen.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

https://bitcointalk.org/i...36077.msg449755#msg449755

[...]
Cool story, bro. I'd buy the script off you in a heartbeat.
Die reactie op Whuzz :')

• ThinClientQ
Haha

Tevens dat Whuzz daar ook zit :'( vertelt al genoeg wat voor persoon het is. _/-\o_

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

ThinClientQ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:17:
[...]

Haha

Tevens dat Whuzz daar ook zit :'( vertelt al genoeg wat voor persoon het is. _/-\o_
Ja, vaag. Hij heeft niets met Bitcoins maar toch haalt hij zo'n beetje het hoogste post-getal op zowel FOK! als gathering.tweakers.net.
Nu mag dat maar aangezien hij nogal troll-achtige reacties plaatst neemt niemand hem serieus geloof ik.

Maar goed: door met leuk nieuws!

Er is inmiddels al enige tijd een nieuwe pool, Coinotron, waar je kan minen op:

- Bitcoin
- Namecoin
- IXcoin
- I0coin
- Solidcoin

Voordelen van deze pool?

- op de site is zichtbaar welke coin het meest oplevert op dat moment
- je kan door in te loggen, eenvoudig je miners verplaatsen naar een andere coin
- je kan ook instellen dat de pool automatisch kiest voor de coin die het meest oplevert op dat moment

Met i0coins overigens leuk verdiend de laatste 3 dagen :) 22,65 BTC gekregen voor 7850 i0coins en nog ruim 7000 i0coins op voorraad. Die bewaar ik en de prijs stijgt nu weer dus misschien niet eens zo onverstandig :P

[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 30-08-2011 20:48 ]

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Verwijderd

Met i0coins overigens leuk verdiend de laatste 3 dagen :) 22,65 BTC gekregen voor 7850 i0coins en nog ruim 7000 i0coins op voorraad. Die bewaar ik en de prijs stijgt nu weer dus misschien niet eens zo onverstandig :P
Hoeveel Mhash haal jij eigenlijk ?, zelf ook gemined op i0coin, maar er kwamen er erg weinig binnen. Doe jij het ook via een pool ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 09:57 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bitcoinspot.nl/images/afbeeldingen/qrcode-wolframalpha.jpg

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-10 21:04
spannend... Jammer dat nog niet iedereen zo'n telefoon heeft -_-

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10 20:55
Its over zelf een QR code maken... /spam

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:56:
[...]

Hoeveel Mhash haal jij eigenlijk ?, zelf ook gemined op i0coin, maar er kwamen er erg weinig binnen. Doe jij het ook via een pool ?
2950Mhash/s.
Ik mine nu bij Coinotron.com
Daar kan je snel je miners instellen op een andere coin, zelfs via je telefoon.

• ThinClientQ
BlueTooth76 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:26:
[...]

2950Mhash/s.
Ik mine nu bij Coinotron.com
Daar kan je snel je miners instellen op een andere coin, zelfs via je telefoon.
Ik had je een DM verstuurd, heb je hem ontvangen? :)

• Timbo925
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2023
Kleine korte vraag. Binnenkort ga ik een nieuwe pc kopen. Ga deze zal een HD 6959 hebben. Ik ben nu aan het twijfelen of ik nu gewoon niet een extra gpu zou bijnemen zodat ik 6950 CF heb.
Reden voor deze extra kaart zou vooral de extra performence ik zou krijgen bij het minen.

Ik vroeg me nu af of het wel nog een goede periode is om met het minen te beginnen. Of is het meer iets uit pure intresse. Zit er niet echt in voor het geld maar wil ook geen geld vergooien aan elektriciteit. :)

• godofal
  • Niet online

godofal

het is erg afhankelijk van wat je ermee wilt

als je je echt wilt richten op BTC kan je veel beter gaan voor de (2dehandse) 5XXX serie, goedkoper (zowel aanschaf als elektriciteit) en sneller

wil je richten op gamen moet je voor de 6xxx serie gaan idd

wat je ook kan doen is 2 aparte kaarten kopen, een HD6950 en een HD5870 bijvoorbeeld, en dan de 5870 constant laten minen, en de 6950 ook gebruiken voor gamen
dan heb je natuurlijk geen boost in FPS tijdens games

dat laatste klinkt van wat ik van je hoor nog het interessantst

of het nog slim is om mee te beginnen? tja, dat is altijd een persoonlijke keuze
je kan natuurlijk hard gaan rekenen met de prijs van vandaag (8 dollar geloof ik) en dan uitkomen dat je je hardware in een X aantal maanden terug zou hebben verdiend
maar dat is dan natuurlijk dat de prijs 8 dollar blijft, wat ik zelf niet denk

denk maar aan al die early investors, die zagen niet eens een marginale winst terug op de elektriciteit, maar die hebben nu wel dik gecashed
ik zeg niet dat er wéér een enorme boost aan zit te komen, maar het kan wel natuurlijk

dus of het winstgevend is? dat ligt eraan wat jij denkt wat de koers gaat doen

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 11:53
Ik heb zelf ook flink zitten rekenen en ik merk dat je je winst aanzienlijk kan verhogen als je een dubbeltariefmeter neemt en 's nachts + weekend al je processing power aanzet en overdag (bij het hoogtarief dus) een gedeelte van je mining capaciteit uit te zetten zodat je minder stroom verbruikt. Je "omzet" is wel eens waar minder, maar je hebt minder stroomkosten en netto meer winst. Tevens bescherm je jezelf een beetje tegen een veel te hoge energie rekening. Mocht BTC nou wel ontploffen dan zit je niet met een energierekening van 1000+ euro.

Ik kan pakweg 350 euro per jaar winst maken met 1200 mhash/s, $8 voor een BTC en het gebruik maken van een dubbeltariefmeter zoals ik boven aangaf. Gaat de prijs omhoog naar $10 dan zit ik rond de 525 euro winst per jaar. Ik ga er verlies op draaien als de prijs onder de $4.50 zit. Mocht de prijs wel voor langere tijd rond die koers zitten zet ik de boel gewoon uit en wacht ik tot de prijs weer gaat stijgen. Kortom - er valt zeker nog winst uit te halen als je slim met je energierekening omgaat en de markt in de gaten houdt.

[ Voor 8% gewijzigd door silentsnake op 07-09-2011 22:34 . Reden: Wat rekenfoutjes gemaakt,aangepast ]

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ik zag in een Kiosk de "Bright" van September liggen met een leuk stukje over de Bitcoin.
De FP viel gelijk op.

Het artikel staat ook online!

Afbeeldingslocatie: https://www.bright.nl/files/201042/41-cover.jpg

http://www.bright.nl/41-het-grote-bitcoin-experiment

[ Voor 14% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-09-2011 18:17 ]

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Redelijk goed artikel, want er stonden een aantal dingen in die ik nog niet wist.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:16
Jullie zijn gewoon een stelletje janetten met zelf te minen, ik doe het met mijn botnetje:

nieuws: Criminelen benutten botnets om bitcoins te genereren

:+

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-10 20:47
het zal aan mij liggen...
maar waarom moet er in hemelsnaam gemined worden, en wie krijgt die geminde coins dan?

het lijkt mij meer op een spel om die dingen te krijgen dan dat het echte valuta is...

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:12
mesm90 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:07:
het lijkt mij meer op een spel om die dingen te krijgen dan dat het echte valuta is...
En alleen daarom zullen de kansen op sucess kleiner worden.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
De miners zorgen voor het beveiligen van de transacties ofzo (Dus voor het versturen van geld van persoon A naar persoon B ) (vraag me niet hoe het juist werk).

Hoe meer je mined hoe meer bitcoins je verdiend. Zit wel een geluks factor aan verbonden maar is redelijk constant dus niet zo random als een rare drop op wow ^_^.

[ Voor 10% gewijzigd door Nactive op 06-09-2011 19:13 ]

Verwijderd

Ik wil dit ook doen met mijn laptop alleen hoe(grootste zuig laptop maarja....)
Een dell d610 met intel pentium m 2,00Ghz en intel 915GM chipset.dus 128 graka.
Heb al een acc en alles maar hij start niet.
Heb een cpu worker aangemaakt.

• godofal
  • Niet online

godofal

mesm90 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:07:
het zal aan mij liggen...
maar waarom moet er in hemelsnaam gemined worden, en wie krijgt die geminde coins dan?

dit is om een manier van verspreiding te hebben, voornamelijk

als het systeem werkte van "meld je aan, dan krijg je X BTC gratis!" dan is het niks waard natuurlijk, dan meld je je gewoon tig keer aan, al dan niet door proxy's e.d.

op deze manier moet er werk verricht worden - in de vorm van rigs bouwen/laten draaien - en kosten gemaakt worden - in de vorm van energiekosten -

zo werkt het met elke valuta, de gulden/euro werd ook ooit voor het eerst gedrukt door een overheid, die daarna werknemers ermee betaalde, of oude valuta ernaar omzette

wie de geminede coins krijgt? degene die ze (laat) mined natuurlijk! ik draai iets meer dan een Ghash/s (1000Mhash) en krijg daar ongeveer .6 bitcoins per 24 uur voor

Verwijderd

.6 bitcoins per 24 uur ? dus nog geen eens 1 hele bit coin per 24 uur ? en 1 bit coin is nu nog geen € 5.- waard

dus als je een paar servers tussen je wietplantjes zou zetten met gejat stroom is het misschien rendabel ? :D

hoeveel grafische kaarten gebruik je om 1000Mhash te halen ? ben nu voor de fun aan het kijken en haal een magere 82Mhash/s

• godofal
  • Niet online

godofal

ik draai 2 HD5870's en een HD5830
.6 BTC klinkt niet veel, met de huidige koers is dat 2.5 euro per dag
moet wel zeggen dat de huidige koers erg laag is, is vandaag van dik 8 dollar naar 6.5 dollar gedaald

normaal zou ik 4~5 euro per dag doen

4~5 euro klinkt nog steeds niet erg veel, maar bedenk dat je daar bijna 0,0 voor hoeft te doen, systeempje aan, en laten snorren!
dan nog energie kosten eraf (als je die hebt) en tel uit je winst

dat gezegd te hebben, je kan meer verdienen door te daytraden, gewoon high/low verkopen, de markt schuift elke dag wel 1 of 2% in een richting, dus daar kan je ook lekker mee verdienen
behalve vandaag dan, of juist wel, nu flink inslaan voor als de prijs weer omhoog gaat

• Hoowgii
  • Laatst online: 01-11 14:13
Doe je beter dan ik met m'n 10 Mhash/s :p.

Heb trouwens wat reacties doorgelezen/ gegoogled, maar kan weinig vinden over de flags.
In de beginpost staat: Extra flags: Hier komen we later op terug maar een ATI videokaart werkt meestal met de flag '-v' sneller..

Iemand een mooie link/uitleg ?

• godofal
  • Niet online

godofal

hier staan zo goed als alle kaarten vergeleken, de resultaten (Mhash/s) en andere info, waaronder de flags te vinden

met 10Mhash klinkt het als een laptop? of anders een Nvidea kaart?
veel winst zal je daar niet op maken :P

de juiste flags op de juiste kaart kunnen trouwens 50+Mhash/s schelen

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 15:04
godofal schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:51:
[...]

op deze manier moet er werk verricht worden - in de vorm van rigs bouwen/laten draaien - en kosten gemaakt worden - in de vorm van energiekosten -
Wat een flauwekul. Bitcoin heeft er geen reet aan dat jij energie verstookt, tenzij overkoepelende afspraken hebben met energieleveranciers. Dit hele idee is gewoon slecht voor het milieu. Ze hadden de rekenkracht beter kunnen doneren aan programma's die onderzoek.
zo werkt het met elke valuta, de gulden/euro werd ook ooit voor het eerst gedrukt door een overheid, die daarna werknemers ermee betaalde, of oude valuta ernaar omzette
Bitcoins werken net zoals de echte economie, vraag en aanbod. Iedereen (die zich ermee bezig houdt) geloofd in bitcoins en wil ze hebben, dat maakt ze waardevol. Zodra niemand meer geloofd dat bitcoins geld waard zijn, zijn ze ook daadwerkelijk waardeloos. Zo werkt het ook met eche valuta.

• Hoowgii
Klopt een GT220.

Deze had ik inderdaad gevonden.
GT220 10.8 0.084 128 1360 DiabloMiner -w 128 -f 1000 source

Met die flags gaat die naar 6 en kom ik dus niet echt verder ;).

Nja, het enige argument om het niet te doen was stroomkosten en die betaal ik zelf niet (student).

Alles is dus in wezen winst.

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Mijn miner wil niet starten :?
Ik heb als miner:
GUIMiner - v2011-08-24
alvast bedankt

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Hoowgii
@auto660 lees de beginpost nog eens goed door, alle stappen goed doorlopen?
Server BTC Guild gekozen? Username Pcnaam_Werkernaam ? Paswoord goed? etc..

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Moet dat van je pc naam?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• godofal
  • Niet online

godofal

Abom schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:25:
[...]

Wat een flauwekul. Bitcoin heeft er geen reet aan dat jij energie verstookt, tenzij overkoepelende afspraken hebben met energieleveranciers. Dit hele idee is gewoon slecht voor het milieu. Ze hadden de rekenkracht beter kunnen doneren aan programma's die onderzoek.
dit argument is al (veel) vaker langsgekomen
ten eerste maak je een fout door te zeggen dat "bitcoin" er geen reet aan heeft dat wij energie verstoken
BTC is geen centraal iets, niemand "bezit" bitcoins, dus niemand heeft er wat aan behalve de gebruikers
en ja, wij hebben er wél wat aan: het geeft het net wat meer waarde

ten tweede kost elke valuta energie, in alle gevallen veel meer dan BTC
hoe dacht je dat alle metalen voor de munten gewonnen werden? of het papier voor het briefgeld? het transport? omsmelten/printen? in circulatie brengen? controleren op valsemunters? de serverkosten van banken?
onderschat vooral transport niet, geld word 10duizend keer getransporteerd voordat het aan het eind van z'n cyclus is (gewonnen metaal>smelterij>muntenslaanerij(?)>bank>circulatie>winkel>bank>repeat)
Bitcoins werken net zoals de echte economie, vraag en aanbod. Iedereen (die zich ermee bezig houdt) geloofd in bitcoins en wil ze hebben, dat maakt ze waardevol. Zodra niemand meer geloofd dat bitcoins geld waard zijn, zijn ze ook daadwerkelijk waardeloos. Zo werkt het ook met eche valuta.
klopt, en dat is iets wat veel mensen niet snappen, "normaal" geld word ook bijna niet meer gebacked door iets anders (ie goud) wat vaak net zo waardeloos is als geld
goud is een behoorlijk nutteloos metaal, de enige reden dat iedereen het wilt hebben is omdat het glimt en omdat het zeldzaam is
zelfde met BTC (naja, glimmen doet het niet echt).
Hoowgii schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:33:
Nja, het enige argument om het niet te doen was stroomkosten en die betaal ik zelf niet (student).

Alles is dus in wezen winst.
het is natuurlijk persoonlijk, maar imo niet de moeite om het op te zetten
10 Mhash levert je 0.00006 BTC per dag op, omgerekend 0.005 eurocent 8)7

@auto
ik zou zeggen, lees je eerst wat verder in ipv aan te nemen van "gratis geld!!! OMGZ0RS!!!" en denken dat wij een vraagbaak zijn

het is een stuk lastiger/ingewikelder dan gratis geld
tip: onderzoek pooled mining (pools)

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-11 18:30
Leuk fenomeen, dat bitcoin. Snap er echt de ballen van, maar vind het wel interessant. Vraag me alleen één ding sterk af: Waarom worden die bitcoins gegenereerd door de GPU en niet door je CPU?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-10 19:54
Omdat je CPU traag is.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

godofal schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:39:
goud is een behoorlijk nutteloos metaal, de enige reden dat iedereen het wilt hebben is omdat het glimt en omdat het zeldzaam is
Enig idee hoeveel goud gebruikt wordt in de pc waarop je dit bericht gepost hebt?
Goud heeft een aantal heel nuttige eigenschappen waardoor het veelvuldig gebruikt wordt in onder andere electronica. Zo oxideert het niet, maar geleid wel, en is daarom bijzonder geschikt voor contactvlakken zoals die op je geheugenmodules, CPU, en PCI-(e/x) kaarten. Op al die vlakken vind je goud.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• TWeaKLeGeND
Zer0 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:51:
[...]

Enig idee hoeveel goud gebruikt wordt in de pc waarop je dit bericht gepost hebt?
Goud heeft een aantal heel nuttige eigenschappen waardoor het veelvuldig gebruikt wordt in onder andere electronica. Zo oxideert het niet, maar geleid wel, en is daarom bijzonder geschikt voor contactvlakken zoals die op je geheugenmodules, CPU, en PCI-(e/x) kaarten. Op al die vlakken vind je goud.
Niet zo heel veel.

Kan zo lang over de eigenschappen doorgaan als je wilt. Maar 90+% van het goud dat uit de grond is gerukt is inderdaad gewoon shiny metal.

Zo kan ik ook over de eigenschappen van een bitcoin beginnen, waardoor het geschikt is voor bepaalde applicaties. (loterijen, gokken, redelijke anonimiteit, transactiekosten van banken). Je 'KAN' er dus wel iets mee. Maar hier is ook 90%+ er omdat 'VUL IN'

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

@tweaklegend, ik heb een core i7 950, dus ik denk niet dat die te traag is.....

• godofal
  • Niet online

godofal

Maardiweb schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:45:
Leuk fenomeen, dat bitcoin. Snap er echt de ballen van, maar vind het wel interessant. Vraag me alleen één ding sterk af: Waarom worden die bitcoins gegenereerd door de GPU en niet door je CPU?
omdat de GPU véél sneller is dan je CPU in deze specifieke taak
de rekenkracht die nodig is is constant dezelfde soort berekeningen uitvoeren
de GPU kan waanzinnig (in vergelijking met CPU) veel van deze berekeningen tegelijk uitvoeren, maar wat langzamer per berekening dan een CPU

maar 10duizend sommen in 5 seconden is beter dan 100 sommen in 1 seconde (compleet fictieve cijfers ;) )

en AMD VS Nvidea (op dit vlak) wint AMD, zelfde reden als GPU VS CPU, AMD doet er meer, maar ietsjes langzamer

ik geloof dat Nvidea dan weer wel beter is in floating points ofzo, wat ze nodig hebben voor folding@home
Zer0 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:51:
[...]

klopt, het heeft wel nut, maar zoveel als er beschikbaar is hebben we bijlange na niet nodig
ook mede dankzij de (onlogische) waarde gebruiken we het niet veel trouwens

• TWeaKLeGeND
Je hebt geen trage CPU, maar een CPU is traag. Goed lezen!

[ Voor 76% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 06-09-2011 20:58 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:58:
Mijn videokaarten berekenen SHA hashes 150-200x zo snel als jouw 950. Je bent dus erg traag.
alleen in die specifieke taak dus ;)
je stelt het alsof het voor elke taak enorm traag is, maar probeer een GPU firefox bijvoorbeeld eens te runnen? laat staan windows!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23

D4NG3R

kiwi

:)

Fout.. AMD GPU's maken gebruik van Stream Processoren (ALU's) en hier zitten er honderden tot duizenden van op 1 videokaart..

ELK van deze ALU's kan 1 berekening maken per klokcyclus, mijn HD5770 maakt er dus 800 per cycle.
Een CPU daarintegen kan maar 4 berekeningen maken per cycle.. 4 berekeningen per core, per cycle maken.

Bij Nvidia worden de Shader Units gebruikt, maar hier zijn er een stuk minder van als de Stream Processoren bij AMD. Vandaar dat AMD veel sterker staat bij het minen van Bitcoins.

[ Voor 79% gewijzigd door D4NG3R op 06-09-2011 21:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TWeaKLeGeND
Overigens worden bitcoins ook genegeneerd door CPU's. Maar dat is heel inefficient. Je krijgt per verbruikte kwh (kost je 23 cent) bijvoorbeeld maar 1 cent terug. (fictief maar het daadwerkelijke cijfer ligt er in de buurt)

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Al een paar keer eerder van het hele bitcoin verhaal gehoord, maar me er nooit echt in verdiept. Conclusie voor mij is nu in ieder geval wel, dat als je er een beetje vroeg bij was en even ging investeren in een zuinig systeempje, maar wel met wat rekenkracht je heel wat bitcoins binnen hebt kunnen slepen. Probleem is dat de early adopters al heel snel een groot deel van de bitcoins in handen hebben gekregen en het daardoor ondertussen al te snel gecentraliseerd is. Zeg dan maar dag tegen je marktwerking... Nu word het steeds moeilijker om bitcoins binnen te halen, wat je zou kunnen zien als een kunstmatige schaarste (Waardoor de prijs omhoog gaat). Probleem is dat er dan wel constante handel moet zijn met de bitcoins die er bestaan. Kennelijk gebeurt dit te weinig en gaat de prijs niet echt omhoog. Iemand anders maakte de vergelijking met de tulpomania ook al.. en daar doet het me vooral aan denken. Complete speculatie met iets waarvan de waarde elke dag met enorm hoeveelheden veranderd(e). Als beginneling is het nu eigenlijk al te laat. Tenzij je toevallig al een systeem had staan waarmee je heel wat MHashjes hebt, lijkt het me al te laat om er nog wat aan te verdienen.... Misschien dat met die andere valutas er onderling heel wat gehandeld wordt en met een beetje goede timing (en wat geluk) zou je jezelf wel kunnen opwerken. Verschilt niet zoveel van de normale beurs, met een verschillende valuta in plaats van een bedrijf.

Bij een nieuwe valuta heel snel wat minen... Vervolgens wachten tot hij wat meer waard word en snel inzetten op een meer stabiele variant (Lijkt me momenteel de bitcoin). Dan weer wachten op een nieuwe valuta en daar heel snel al je spul voor omwisselen.. Hopen dat deze ook weer wat meer waard word en je bent binnen. Erg risicovol en het blijft maar een tijdje werken (Op een gegeven moment gaat iedereen het trucje toepassen en werkt het voor geen ene meter meer)

[ Voor 13% gewijzigd door Adanteh op 06-09-2011 21:08 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Adante schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:05:
Al een paar keer eerder van het hele bitcoin verhaal gehoord, maar me er nooit echt in verdiept. Conclusie voor mij is nu in ieder geval wel, dat als je er een beetje vroeg bij was en even ging investeren in een zuinig systeempje, maar wel met wat rekenkracht je heel wat bitcoins binnen hebt kunnen slepen. Probleem is dat de early adopters al heel snel een groot deel van de bitcoins in handen hebben gekregen en het daardoor ondertussen al te snel gecentraliseerd is. Zeg dan maar dag tegen je marktwerking... Nu word het steeds moeilijker om bitcoins binnen te halen, wat je zou kunnen zien als een kunstmatige schaarste (Waardoor de prijs omhoog gaat). Probleem is dat er dan wel constante handel moet zijn met de bitcoins die er bestaan. Kennelijk gebeurt dit te weinig en gaat de prijs niet echt omhoog. Iemand anders maakte de vergelijking met de tulpomania ook al.. en daar doet het me vooral aan denken. Complete speculatie met iets waarvan de waarde elke dag met enorm hoeveelheden veranderd(e). Als beginneling is het nu eigenlijk al te laat. Tenzij je toevallig al een systeem had staan waarmee je heel wat MHashjes hebt, lijkt het me al te laat om er nog wat aan te verdienen.... Misschien dat met die andere valutas er onderling heel wat gehandeld wordt en met een beetje goede timing (en wat geluk) zou je jezelf wel kunnen opwerken. Verschilt niet zoveel van de normale beurs, met een verschillende valuta in plaats van een bedrijf.
nu maak je de fout die iedereen onbewust maakt: het aantal miners/Mhash is niet gerelateerd aan hoeveel BTC er in de wereld komen
er komen elke 10 minuten 50 BTC bij, theoretisch en ideaal, of er nou 100 Mhash, of 100.000Ghash totaal is, er komen *altijd* 50 BTC per 10 minuten bij

over early investors: het is hoe je het bekijkt, je kan ook nog denken dat als je nu instapt je óók een early investor bent, de laatste bitcoin word pas over tientallen jaren uitgedeelt!
en dan is het feest natuurlijk nog niet voorbij

dan maak je weer een fout die iedereen maakt: denken dat iets iets waard is om een andere reden dan dat andere mensen ook denken dat iets iets waard is (lekker vaag!)

een stukje metaal met een 1 of een 2 erop? gezichtje erbij? en dan is het ineens méér waard dan het metaal zelf?
of papier, iets wat waanzinnig veel gebruikt word, loop bij een willekeurige boekenwinkel binnen en je vind tonnen papier
waarom is een papier met een gezichtje en een cijfer erop dan ineens 10 boeken waard?

omdat we dat met z'n allen hebben afgesproken, omdat we allemaal gelóven dat het dat waard is
niks meer niks minder

eten/drinken zou meer waard moeten zijn, dat hebben we immers altijd nodig, of anders energie ofzo
we vonden het gewoon makkelijker om een vaste valuta af te spreken, dat is een stuk makkelijker dan bij de slager aankomen en onderhandelen of een blok hout nou 1 of 2 kipfilet's waard is
en dan de volgende klant: die bied 2 emmers water voor een rookworst |:(

geld op zich is niks waard, alleen de gedachte/gebruiksgemak is wat waard

• Adanteh
Als er altijd 50 bitcoins per 10 minuten bij.... Terwijl er wel twintig keer keer zoveel miners zouden zijn, dan krijg je dus al automatisch minder bitcoins voor dezelfde MHash.... Ik bedoelde niet hoeveel bitcoins er bij komen, maar wel hoeveel je er kan verdienen in een bepaalde tijd. Kost het je één minuut om een bitcoin te verdienen, dan is deze natuurlijk niks waard, maar als je voor één bitcoin een maand bezig bent dan zou hij al veel meer waard zijn. Daar doelde ik op. En dit geld ook meteen voor de early adaptors*, ondertussen ben je al een hele tijd bezig voordat je een bitcoin hebt... voor veel mensen is het dus simpelweg niet winstgevend meer als je de stroomkosten ervan af trekt (En een eventuele investering in een mine systeem).

Probeer mij eens uit te leggen hoe je als nieuwkomeling nu nog zou kunnen profiteren zonder een fatsoenlijke investering te doen? Dat lijkt mij simpelweg onmogelijk, tenzij je heel veel tijd er in gaat stoppen. Een groot percentage van de bitcoins is al verdiend door een kleine groep. Probleem wat hieruit volgt is je hierdoor een stuk minder omloop van bitcoins hebt waardoor de waarde niet erg zal stijgen. Langzamerhand meer bitcoins, maar geen handel? Op een gegeven moment valt de hele markt dood en is er niemand die die dingen nog wil hebben.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23

D4NG3R

kiwi

:)

godofal schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:15:
[...]

nu maak je de fout die iedereen onbewust maakt: het aantal miners/Mhash is niet gerelateerd aan hoeveel BTC er in de wereld komen
er komen elke 10 minuten 50 BTC bij, theoretisch en ideaal, of er nou 100 Mhash, of 100.000Ghash totaal is, er komen *altijd* 50 BTC per 10 minuten bij
Dit is ook niet geheel correct.

Er komen 50BTC bij elke ronde. En een ronde eindigt pas als de berekening klaar is en ook geverifieerd is. Als jij een volledige ronde in je eentje wilt doen op 100Mhash leef je uit, echter gaat dit lang duren :+ ..

Nou klopt het wel dat een gemiddelde ronde maar zo'n 10 tot 15 minuten duurt op het huidige tempo.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 13:18

DDC

Ik snap nog vrij weinig van de BTC Guild. Zit nu op 400Mhash, weet niet of dit me iets opleverd en waarom maar ja, staat lekker aan nu :).

Eens kijken of ik de pc's op school in zo'n netwerkje kan gooien. Zorgen dat ze na het booten meteen het programma openen en gaan minen (al is het intel graphics maar vele handen maken licht werk)

• Adanteh
DDC schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:32:Eens kijken of ik de pc's op school in zo'n netwerkje kan gooien. Zorgen dat ze na het booten meteen het programma openen en gaan minen (al is het intel graphics maar vele handen maken licht werk)
Lijkt me zelf qua energieverbruik / opbrengst helemaal niet rendabel.

• Grouver
D4NG3R schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:29:

Er komen 50BTC bij elke ronde. En een ronde eindigt pas als de berekening klaar is en ook geverifieerd is. Als jij een volledige ronde in je eentje wilt doen op 100Mhash leef je uit, echter gaat dit lang duren :+ ..

Nou klopt het wel dat een gemiddelde ronde maar zo'n 10 tot 15 minuten duurt op het huidige tempo.
1) Deze bounty (nu dus 50 BTC) worden iedere 4 jaar gehalveerd.
2) Deze block creatie tijd blijft altijd het zelfde, alleen het aantal Bitcoins dat in het systeem komt door middel van de bounty die je krijgt als je een block oplost halveerd zoals hier boven genoemd.
3) Om deze snelheid van 10 minuten aan te houden wordt er iedere 2 weken (zeg 2016 blocks) een reset gedaan op de moeilijkheids graad. Een factor die bepaald wordt op basis van het gemiddelde aantal minuten wat het de afgelopen 2 weken duurde om 1 block te genereren. Deze moeilikheids graad bepaald hoe lastig het is om een block op te lossen.
4) De bounty die je krijgt als miner zuigt automatisch waarde weg van het gehele systeem en ontvangt dus zo zijn waarde.

EDIT: Dit klopt toch godofal?

• godofal
  • Niet online

godofal

Adante schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:25:
Als er altijd 50 bitcoins per 10 minuten bij.... Terwijl er wel twintig keer keer zoveel miners zouden zijn, dan krijg je dus al automatisch minder bitcoins voor dezelfde MHash.... Ik bedoelde niet hoeveel bitcoins er bij komen, maar wel hoeveel je er kan verdienen in een bepaalde tijd. Kost het je één minuut om een bitcoin te verdienen, dan is deze natuurlijk niks waard, maar als je voor één bitcoin een maand bezig bent dan zou hij al veel meer waard zijn. Daar doelde ik op. En dit geld ook meteen voor de early adaptors*, ondertussen ben je al een hele tijd bezig voordat je een bitcoin hebt... voor veel mensen is het dus simpelweg niet winstgevend meer als je de stroomkosten ervan af trekt (En een eventuele investering in een mine systeem).

Probeer mij eens uit te leggen hoe je als nieuwkomeling nu nog zou kunnen profiteren zonder een fatsoenlijke investering te doen? Dat lijkt mij simpelweg onmogelijk, tenzij je heel veel tijd er in gaat stoppen. Een groot percentage van de bitcoins is al verdiend door een kleine groep. Probleem wat hieruit volgt is je hierdoor een stuk minder omloop van bitcoins hebt waardoor de waarde niet erg zal stijgen. Langzamerhand meer bitcoins, maar geen handel? Op een gegeven moment valt de hele markt dood en is er niemand die die dingen nog wil hebben.
dan pak je 'm nog steeds verkeerd, ten eerste volgt de koers niet de miners (aangezien die constant is) maar de markt+mensen, hoe meer plekken je 'm kan gebruiken, hoe meer mensen ze ze willen, hoe meer waard ze worden
of mensen (lees: handelaren) vinden ze zoiezo een X bedrag waard, dus staat de koers daarop

en wat maakt het uit of 1 persoon of 10 die 50 BTC pakken? de toevoer blijft ruwweg hetzelfde
nogmaals: de waarde ligt hem in de markt/personen, niet de miners/Mhash's die in het systeem zitten
de reden dat degene die jij early adaptors noemt zoveel winst hebben is omdat de markt enorm gegroeid is in zeer korte tijd, dat er meer miners/Mhash's zijn maakt wat dat betreft niet uit
zij hadden het geluk/kennis om terwijl de markt klein was veel te minen, het systeem te supporten (zoek maar 's op bitcoin pizza) en het te ontwikkelen, en hebben daar winst mee gepakt
zij hebben ook compleet gegokt of het een succes zou worden, werd het dat niet dan hadden ze een hogere energie rekening dan normaal en was het einde oefening

hoe je als nieuwkomeling zou kunnen profiteren? zelfde manier als wat jij de early adaptors deden: rekenkracht erin pompen tegen verlies/minimale winst en erop gokken dat de koers (enorm) omhoog gaat
overigens als je het goed doet is het geen minimale winst ;)

zonder een fatsoenlijke investering te doen? onmogelijk, dan vraag je dus in feite om graits geld zonder risico (i wish!)

een groot gedeelte is al verdient? er zijn 7.2 miljoen BTC in omloop atm (minus de onbekende hoeveelheid verloren BTC) en er komen er 21 miljoen in totaal, de laatste bitcoin staat gepland voor het jaar 2140
genoeg tijd/BTC om te minen dacht ik zo
D4NG3R schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:29:
[...]

Dit is ook niet geheel correct.

ik bedoelde dus totaal he, het totale netwerk
als jij de enige miner op de hele wereld bent met 100 Mhash krijg jij gewoon je 50 BTC per 10 minuten
en ik zei al, dat is theoretisch en optimaal
dat 10~15 minuten is nu nog zo, maar zodra de difficulty weer word aangepast verandert dat weer meer richting 10 minuten

• Hoowgii

• Adanteh
godofal schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:52:
[...]en wat maakt het uit of 1 persoon of 10 die 50 BTC pakken?
Als slechts één persoon wat BTC heeft, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat er een markt voor ontstaat. Tenzij iedereen in één keer de neiging krijgt om van deze ene persoon te kopen, is er simpelweg geen handel. Als er iets dodelijk is voor een bepaalde valuta is het wel dat er geen omloop is.

Je zei het zelf ook al: De waarde wordt bepaald door wat je er mee kan.
Dit begrijpt de halve-troll in dit forum, genaamd Whuzz(?), volgens mij nog het beste. Bitcoins werken nogal vreemd, en daardoor zijn bedrijven veel minder snel geneigd om het als betaalmiddel te accepteren. Voor de tweakers onder ons misschien wel leuk, maar vraag het eens aan de mensen op straat. Ik denk dat het merendeel nog niet eens weet wat paypal is..... Uiteindelijk zul je toch nog vrij weinig kunnen doen met bitcoins... Zelfs de overgang naar 'echt' geld is nogal sketchy als ik het hier zo lees. Alleen het handelen met elkaar is momenteel interessant en voor een enkeling is het minen interessant. Waarom dan niet gewoon de keuze voor normale aandelen? Ik zie kennelijk het nut van Bitcoins niet echt in. Wat maakt het nu zo speciaal? Ja ja, gedecentraliseerd..... redelijk anoniem.... etc etc.

Also, op welke site kan ik een redelijk overzicht zien van de koersen van bitcoins (En het liefst alle anderen daarbij?)

[ Voor 4% gewijzigd door Adanteh op 06-09-2011 22:36 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Adante schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:15:
[...]

Als slechts één persoon wat BTC heeft, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat er een markt voor ontstaat. Tenzij iedereen in één keer de neiging krijgt om van deze ene persoon te kopen, is er simpelweg geen handel. Als er iets dodelijk is voor een bepaalde valuta is het wel dat er geen omloop is.
dat is precies wat er is gebeurt met de "early adaptors"
Je zei het zelf ook al: De waarde wordt bepaald door wat je er mee kan.
Dit begrijpt de halve-troll in dit forum, genaamd Whuzz(?), volgens mij nog het beste. Bitcoins werken nogal vreemd, en daardoor zijn bedrijven veel minder snel geneigd om het als betaalmiddel te accepteren. Voor de tweakers onder ons misschien wel leuk, maar vraag het eens aan de mensen op straat. Ik denk dat het merendeel nog niet eens weet wat paypal is..... Uiteindelijk zul je toch nog vrij weinig kunnen doen met bitcoins... Zelfs de overgang naar 'echt' geld is nogal sketchy als ik het hier zo lees. Alleen het handelen met elkaar is momenteel interessant en voor een enkeling is het minen interessant. Waarom dan niet gewoon de keuze voor normale aandelen? Ik zie kennelijk het nut van Bitcoins niet echt in. Wat maakt het nu zo speciaal? Ja ja, gedecentraliseerd..... redelijk anoniem.... etc etc.

Also, op welke site kan ik een redelijk overzicht zien van de koersen van bitcoins (En het liefst alle anderen daarbij?)
dat is imo idd het grootste obstakel voor massa adoptie: de interface/gebruiksgemak
als we naar iets kunnen dat net zo makkelijk is als paypal, inclusief mobile apps enzo, dan heeft het een stuk meer kans van slagen
voor nu is er genoeg mee te doen voor de mensen die er nu in zitten, maar voor de groei moeten er dus meer mogelijkheden komen

hoezo zou de overgang naar euro's en dollars sketchy zijn? (echt geld is een verkeerde term imo ;) )
je maakt een account aan bij MTgox, tradehill, of een andere goeie exchange, smijt je BTC erheen, verkopen voor je gewenste valuta en laten storten op je bankrekening
enige sketchy was het hete MTgox hack fiasco, maar das alweer een tijdje geleden

redelijk overzicht van bitcoin koersen? tenzij je alle wannabe-coins meerekent is er maar 1 ;)
en voor zover ik weet worden alle wannabe-coins koersen gerekend in BTC-[wanabecoin], niet dollar/euro/whatever
voor de koers van BTC kan je het beste kijken op tradehill, MTgox vind ik zwaar onduidelijk sinds ze hun grafiek hebben aangepast...

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:05
Wat het op dit moment vooral speciaal lijkt te maken is het idee dat je er echt geld mee kunt verdienen.
Er wordt volop gemined om bitcoins te genereren die dan het liefste snel omgezet worden in echte valuta (bijna iedereen heeft het tenslotte over winst maken tov de electriciteitskosten) of ze worden gespaard in de hoop dat de koers binnenkort omhoog schiet om ze dan om te zetten naar echte valuta.
Je hebt dus alleen een ruilhandel tussen bitcoins en euro's danwel dollars en verder worden de bitcoins niet of nauwelijks gebruikt om datgene te doen wat je met andere valuta doet namelijk goederen kopen.
Je krijgt geen salaris in bitcoins, kan er geen belasting mee betalen, kan er niet voor tanken, kan er geen boodschappen voor doen maar je kunt ze wel omruilen voor euro's/dollars waarmee dat wel allemaal kan.

• godofal
  • Niet online

godofal

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:17:
Wat het op dit moment vooral speciaal lijkt te maken is het idee dat je er echt geld mee kunt verdienen.
Er wordt volop gemined om bitcoins te genereren die dan het liefste snel omgezet worden in echte valuta (bijna iedereen heeft het tenslotte over winst maken tov de electriciteitskosten) of ze worden gespaard in de hoop dat de koers binnenkort omhoog schiet om ze dan om te zetten naar echte valuta.
Je hebt dus alleen een ruilhandel tussen bitcoins en euro's danwel dollars en verder worden de bitcoins niet of nauwelijks gebruikt om datgene te doen wat je met andere valuta doet namelijk goederen kopen.
Je krijgt geen salaris in bitcoins, kan er geen belasting mee betalen, kan er niet voor tanken, kan er geen boodschappen voor doen maar je kunt ze wel omruilen voor euro's/dollars waarmee dat wel allemaal kan.
dat iedereen het daar over heeft is logisch, dat is de enige manier om de kosten/baten duidelijk te krijgen, net zoals iedereen papiergeld gebruikt om ruilhandel makkelijk te maken

ik heb nog maar 1x ooit 1BTC verkocht, om te kijken hoe/wat
verder heb ik wel al wat steam games gekocht, en een kindle boek op amazon.com
verder kan je er eten mee bestellen (bitmunchies.com - ook buiten USA) op amazon en andere grote sites dingen kopen (spendbitcoins.com veel ook buiten USA) en wie weet wat je kan scoren op het bitcoin forum (weinig buiten USA)

enige nadeel is dat wij als nederlanders er niet altijd evenveel mee kunnen omdat de de grootste groep in amerika zit, dus handel word (zoals altijd) eerst daarheen gericht, en later uitgebreid naar de rest v/d wereld

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Ik vind het wel opmerkelijk dat de waarde in 1 week tijd ruim 20% is gedaald, en de trend lijkt alleen maar door te zetten. Hoe denken jullie hierover? Ik dacht dat de BC alleen maar meer waard zou worden ;)

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-10 16:16

pim

Op mijn werk hebben we 100 computers, die zo'n 16 uur per dag uit staan.
Zou het winstgevend kunnen zijn om ze buiten werktijden aan het werk te zetten voor "bit mining"?

• godofal
  • Niet online

godofal

K.Rotteveel87 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:22:
Ik vind het wel opmerkelijk dat de waarde in 1 week tijd ruim 20% is gedaald, en de trend lijkt alleen maar door te zetten. Hoe denken jullie hierover? Ik dacht dat de BC alleen maar meer waard zou worden ;)
aan de andere kant was ie binnen no-time van een paar cent naar 30 dollar p.s. gegaan
de laatste paar weken schommelt ie wel vaker van 6 dollar naar 10~11 en weer terug, erg interresant voor handelaren :)

BTC is nog een kleine markt, dus er is relatief weinig nodig om de prijs omhoog/omlaag te laten gaan
de daling van 10 naar 8 dollar afgelopen week kan toegeschreven worden aan de orkaan in amerika bijvoorbeeld
deze daling zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat iemand in 1x 1000 BTC heeft verkocht, en zich weinig aantrok van een wat lagere prijs
pim schreef op woensdag 07 september 2011 @ 03:12:
Zou het winstgevend kunnen zijn om ze buiten werktijden aan het werk te zetten voor "bit mining"?
winstgevend voor jou? in het begin wel
winstgevend voor je werkgever? nope!
die machines zullen echt geen zware grafische kaart hebben, of een dikke CPU
ja, met 100 machines zul je wel een redelijk aantal Mhash/s krijgen, maar of het echt iets is dat het waard is? dan denk ik aan 1Ghash+

daar komt dan nog bij dat je werkgever ineens een enorm veel hogere energie rekening krijgt, en dan verhaal gaat halen/zoeken
met geluk hoef je alleen die kosten terug te betalen, die de BTC niet zullen dekken
met wat pech word je ontslagen :P

ik zou het iig niet doen, BTC is meer voor erbij, tenzij je een hele dikke farm gaat neerzetten :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

pim schreef op woensdag 07 september 2011 @ 03:12:
Volgens mij is dit dan ook de enige reden dat het onder de Nederlanders 'populair' is... Gratis geld... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
begrijp ik het nu goed dat je hier games via steam mee kan kopen? hoe gaat dit in zijn werk?

Verwijderd

Wat ik niet begrijp is waarom een bitcoin überhaupt een reëele waarde heeft.
godofal schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:51:
[...]

Dát er werk verricht moet worden is an sich niet de reden dat iets een 'waarde' heeft. Dat werk moet wel een doel dienen waar iemand anders middelen voor over heeft.
Valuta werken omdat ze een tegenwaarde representeren - in het geval van goudgeld is dat goud, in het geval van fiat-geld is dat vertrouwen. Wat is de tegenwaarde van die bitcoins? Voor zover ik het begrijp zijn het 'collectors items', en die zijn (bijna) nooit economisch relevant of stabiel omdat het, per definitie, niche- dan wel hype-produkten zijn.

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 22:48

Wrd

Een bitcoin is evenveel waard als wat de markt het waard vind.

Als ik brood bak en verkoop voor 1 euro dat betekent niet dat het ook 1 euro waard is totdat iemand het ook vind om me 1 euro voor geef om het te kopen.

Zo werkt het ook met bitcoins, het is gewoon een ruilmiddel en het is evenveel waard als de markt dat bepaald.

• Crowdsourcing
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-08-2014
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:58:
Wat ik niet begrijp is waarom een bitcoin überhaupt een reëele waarde heeft.

[...]

Valuta werken omdat ze een tegenwaarde representeren - in het geval van goudgeld is dat goud, in het geval van fiat-geld is dat vertrouwen. Wat is de tegenwaarde van die bitcoins? Voor zover ik het begrijp zijn het 'collectors items', en die zijn (bijna) nooit economisch relevant of stabiel omdat het, per definitie, niche- dan wel hype-produkten zijn.
Nou, dan snap je het volgens mij totaal niet. Zeker ook als je zelf al komt met de suggestie dat 'fiat-geld' ook een 'echte tegenwaarde' kent, namelijk vertrouwen: sinds wanneer drukken we waarde uit in vertrouwen? Je haalt dingen door de war: je hebt de representatie van een bepaalde waarde, en daarnaast het vertrouwen daarin. Bovendien is, niet in de laatste plaats veelvuldig in dit draadje, prima verduidelijkt waar de echte waarde zit: mensen accepteren donaties in Bitcoins, je kunt er e-boeken mee kopen, eten mee bestellen en nog veel meer. Het aantal producten en diensten (DAT is de echte waarde) waarin men handelt via Bitcoins neemt (vooralsnog) ook alleen maar toe, vanwege de ook reeds eerder aangegeven voordelen van deze cryptocurrency. Er valt nog genoeg te ontwikkelen, bijvoorbeeld qua toegankelijkheid van dit betaal-/handelsmiddel (laagdrempeligheid, o.a. in de vorm van een goeie GUI), maar dat sluit natuurlijk absoluut niet uit dat Bitcoin ontzettend snel (al) een ontzettend belangrijke, misschien zelfs wel centrale rol gaat spelen in deze wereld.

• Crowdsourcing
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-08-2014
Wrd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:24:

Als ik brood bak en verkoop voor 1 euro dat betekent niet dat het ook 1 euro waard is totdat iemand het ook vind om me 1 euro voor geef om het te kopen.

Zo werkt het ook met bitcoins, het is gewoon een ruilmiddel en het is evenveel waard als de markt dat bepaald.
Ja, zo'n korte en krachtige reactie kon natuurlijk ook :P

Wel mooi dat je hiermee (weer) supersnel aangeeft wat Bitcoin nu al zo interessant maakt, los van (gebrek aan) feitelijke potentie: het dwingt ons erg kritisch te kijken naar onze huidige manier van waarde(her)verdeling. Ik ben ontzettend benieuwd waar dit op gaat uitlopen...

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Sinds gister heb ik mij eens flink verdiept in BitCoins, en vind het toch wel erg tof.
Gister begonnen met minen, nog geen succes geboekt, maar dat maakt mij niet uit,
vind het gewoon leuk hier een rol in te spelen :)

• godofal
  • Niet online

godofal

williewonka03 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:17:
begrijp ik het nu goed dat je hier games via steam mee kan kopen? hoe gaat dit in zijn werk?
dat kan, op dezelfde manier als dat je nu steamgames koopt van elkaar
je zoekt iemand die die steam wilt giften, en stuurt die persoon wat BTC. er zijn mensen die dit standaard doen, sommige rekenen een fee (+10% ofzo) anderen niet, gewoon ff op het BTC forum checken

vaak is dat (omgerekend) nog goedkoper ook voor ons nederlanders iig. de prijzen van games verschillen heel erg per regio op steam, vaak is het zo dat een game 1:1:1 word neergezet op steam, dus in amerika kost ie 30 dollar, in engeland 30 pond en in de EU 30 euro
de dollar staat natuurlijk een stuk lager, dus dan kom je uit op 22 euro ofzo
via BTC kan je dus meestal goedkoper games kopen dan dat je zelf zou kunnen :)
Wrd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:24:

d:)b
als je het niet erg vind ga ik die uitleg van je jatten })
beter/sneller had ik 'm namelijk nog niet bedacht
Pagina: 1 ... 16 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.