Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.364 views

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:18
Ward Vr schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:15:
[...]

Ze zijn alweer aan het dalen ;)
7,1 waard nu :D

• julianbtje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
julianbtje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:52:
Hoi mensen :D
ik dacht bij mezelf laat ik nou ook maar eens beginnen aan die bitcoins dus ik volg netjes de TS, maar nadat ik GUIminer opstart via de .exe (nadat ik het heb ge-extract naar een mapje), dan zie ik onderaan mijn icoonlijst (met Explorer windows media player etc)
dat GUIminer is opgestart (word ook bevestigd in taskmanager) maar als ik daar op klik verdwijnt het icoontje en kan ik hem alleen nog vinden naast mijn datum enz.
Als ik daar op klik gebeurt er ook niks en met rechtermuisknop heb je niet echt een optie zoals Show/Hide dus daar kan ik ook niet veel mee.
Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft want ik heb net een nieuwe pc en die kan het wel aan om 1.5 mischien af en toe 2 BTC per minuut te minen (naar aanleiding van TS)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dyslexie (moet ik nog in mijn Signature zetten)
Net een zogenaamde Fix gevonden maar ik volg alle aanwijzingen precies maar wat er dan gebeurt ?
Hier wat er staat:

FOUND FIX

Open up a folder (Documents, Libraries, whatever) and click elsewhere to lose focus (we're doing this to simulate your missing GUIminer window)
In the taskbar, left-click once on the folder icon so it gains focus
Now, press "ALT-Space" (you will see a menu appear on the folder)
Press "M" to choose the Move option (your cursor will now turn into four arrow points).
Press any of the cursor keys once (this will move your folder on the screen and it will be captured by the mouse)
Move your mouse about and you will see the folder moving with it
Left-Click to "drop" the folder onto your desktop

na dit gedaan te hebben is het enige resultaat dat er een scherm op mijn monitor is verschoven dus ik denk dat ik iets mis maar geen idee wat

Verwijderd

LOL
0.06847253 per 24 uur is niet echt veel.
Die nieuwe difficultie setting maakte het er niet beter op...

Volgens mij kan het nog 2x zwaarder worden en dan blijven alleen de mining riggs over.
De rest kan niet uit en zal alleen maar geld en BTC heen en weer schuiven op de exchange.

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
julianbtje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:52:

Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft want ik heb net een nieuwe pc en die kan het wel aan om 1.5 mischien af en toe 2 BTC per minuut te minen (naar aanleiding van TS)
Hmmm, lijkt me stug, met 2x een 6990 draai je net 1 BitCoin per dag :9 reken je dus niet rijk ;)

Kijk hier even voor de juiste snelheid;

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

De $/B rate kan je nu 7,-$ invullen, maar ik denk dat dit snel minder wordt.
De snelheden van de verschillende videokaarten staan hier;

https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Succes, grt Kars!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ik denk niet dat de koers snel omlaag gaat
de sprongen omhoog zijn nog te groot en te frequent, eigenlijk is 't allemaal best voorspelbaar als je oplet :P

• julianbtje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-05-2024
K.Rotteveel87 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:29:
[...]

Hmmm, lijkt me stug, met 2x een 6990 draai je net 1 BitCoin per dag :9 reken je dus niet rijk ;)

Kijk hier even voor de juiste snelheid;

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

De $/B rate kan je nu 7,-$ invullen, maar ik denk dat dit snel minder wordt.
De snelheden van de verschillende videokaarten staan hier;

https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Succes, grt Kars!
Oh ik heb het verkeerd begrepen in de TS 8)7 ik heb waarschijnlijk 1share per minuut ofzo (GTX560SC)
nja kheb al bijna 0.1 bitcoin xD

Verwijderd

godofal een vraagje.

Hoe is jouw score want jij hebt een mining rig?
En kan dat nog een beetje uit of speel je gelijk?
De koers gaat denk ik nog wel weer richting 5dollar en een beetje.

Ik ben wat aan het spelen geweest met mijn kleine videokaart en moet nu gaan denken of ik 2,5 BTC in de maand genoeg vind of dat ik het iets groter aanpak.

• godofal
  • Niet online

godofal

ik haal het er altijd uit, ik betaal namelijk geen stroomkosten (jaja, iemand betaalt het, check het met je ouders/verzorgers/huurbaas, etc etc ik ken het)
als ik het allemaal bereken zou ik het er wss ook wel mét energiekosten eruit krijgen, maar alleen dus doordat de koers zo gestegen is
als je energie betaalt en dus in feite verlies pakt (difficulty zal zich snel weer aanpassen) tenzij de koers in de toekomst omhoog gaat kan je beter gewoon direct BTC kopen, dan haal je meer winst (want geen verlies op energie)

dat terzijde, iedereen heeft een hobby en die kost altijd geld, en 't is allemaal erg leuk (en soms frustrerend) om met al die hardware te kloten, 2dehands kaartjes zo goedkoop te scoren, constant nét een beetje verder OCen en nét een wat betere optimalisatie van flags/miners vinden :Y

qua snelheid doe ik net aan 2Ghash (HD5770, HD5830, 2xHD5870 en een HD5970)
denk wel om weer wat uit te gaan breiden binnenkort, HD5970 of 2 erbij ofzo 8)
moet alleen ff kijken hoe ik het ga doen met stroom, want ik zal dan m'n voedingen moeten gaan upgraden :-(

Verwijderd

Dat is een zeer serieuze hobby geworden dan met al die videokaarten haha.
Weet ik gelijk wat mij te wachten staat.
En met die extra kaarten die je wil kopen hoop je daar zeer veel BTC mee te minen voor de volgende grote stijging door middel van een nieuwsbericht?
Of gewoon meer "omzet"om sneller BTC te hebben en zo beter op de koers te kunnen inspelen?

Zelf zit ik te denken om te beginnen met 2 van deze:
http://tweakers.net/price...-gddr5-pcie.html#tab:info
Die kaarten zijn redelijk te betalen en ook al is het een hobby het moet wel betaalbaar zijn natuurlijk.

Ik heb trouwens mijn flags iets aangepast.
De standaard 128 staat nu op 64 en dat levert mij 2Mhash/s extra op.
-v -f 0 -w 64
Ook bleek het onderclocken van het geheugen een positief resultaat te geven en die staat nu op 800MHz in plaats van 1000MHz.
Dit alles geeft mij 103Mhash/s en dat vind ik niet eens zo slecht voor mijn kaart.

Wat ik nog niet veel tegen ben gekomen is het type moederbord wat het meest geschikt is.
Dus daar kan ik wel wat tips van gebruiken.
Maar binnenkort eerst eens kijken of ik de energiemeter van een vriend kan lenen want ik ben benieuwd wat het allemaal aan stroom verbruikt.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11 18:07

Blord

Hello Kitty !

***edit***

nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Blord op 10-01-2012 02:43 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
godofal schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:50:
als je energie betaalt en dus in feite verlies pakt (difficulty zal zich snel weer aanpassen) tenzij de koers in de toekomst omhoog gaat kan je beter gewoon direct BTC kopen, dan haal je meer winst (want geen verlies op energie)
Dat lijkt me niet, als ik nu één BTC 'maak' voor 3 euro aan stroom, en deze verkoop ik over een half jaar voor 10 euro, dan heb ik 7 euro winst. Als ik nu één BTC koop á 6 euro, en deze verkoop over een half jaar voor 10 euro, dan heb ik 4 euro winst.
Dus ook al betaal je voor je stroom, dan nog kan het goedkoper zijn om BTC te minen.....
(* bedragen zijn fictief *)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 01:55:
Dat is een zeer serieuze hobby geworden dan met al die videokaarten haha.
Weet ik gelijk wat mij te wachten staat.
En met die extra kaarten die je wil kopen hoop je daar zeer veel BTC mee te minen voor de volgende grote stijging door middel van een nieuwsbericht?
Of gewoon meer "omzet"om sneller BTC te hebben en zo beter op de koers te kunnen inspelen?

Zelf zit ik te denken om te beginnen met 2 van deze:
http://tweakers.net/price...-gddr5-pcie.html#tab:info
Die kaarten zijn redelijk te betalen en ook al is het een hobby het moet wel betaalbaar zijn natuurlijk.

Ik heb trouwens mijn flags iets aangepast.
De standaard 128 staat nu op 64 en dat levert mij 2Mhash/s extra op.
-v -f 0 -w 64
Ook bleek het onderclocken van het geheugen een positief resultaat te geven en die staat nu op 800MHz in plaats van 1000MHz.
Dit alles geeft mij 103Mhash/s en dat vind ik niet eens zo slecht voor mijn kaart.

Wat ik nog niet veel tegen ben gekomen is het type moederbord wat het meest geschikt is.
Dus daar kan ik wel wat tips van gebruiken.
Maar binnenkort eerst eens kijken of ik de energiemeter van een vriend kan lenen want ik ben benieuwd wat het allemaal aan stroom verbruikt.
als ik jou was zou ik niet naar de pricewatch kijken maar naar de V&A
daar krijg je kaarten een stuk goedkoper, en heb je kans dat er al aftermarket koelers op zitten
dat heb je zéker nodig als je de kaarten niet in een kelder oid staan
reference kaarten moet je gewoon erg hoog qua fanspeed zetten (60%+) voordat er redelijke temps uitkomen is mijn ervaring, en boven de 40% zijn ze gewoon té luidruchtig imo (en ik ben verre van zo iemand die een PC zo stil mogelijk bouwt)

verder qua mobo, tja, je kan zo'n ding van 300 euro kopen waar 8 PCIE slots op zitten en dan gaan werken met extenders
maar voor dezelfde prijs kan je via de V&A 4~6 setjes (mobo, ram en CPU) kopen met ~4 PCIE slots each (x1 tellen ook namelijk :) )

qua CPU kracht/socket maakt het echt heel weinig uit, eigenlijk kan je met elke CPU die in een PCIE mobo past uit de voeten, en 1GB ram is al meer dan genoeg

wat ik wel moet melden is dat het geen enorme vetpot is, als je het goed doet haal je er bijna zeker wat winst uit, maar je moet er meer inzitten voor de fun enzo dan echt de winst, zeker in het begin
als je het zou terugrekenen naar een uurloon is het behoorlijk weinig :+
ZeRoC00L schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:24:
[...]

Dat lijkt me niet, als ik nu één BTC 'maak' voor 3 euro aan stroom, en deze verkoop ik over een half jaar voor 10 euro, dan heb ik 7 euro winst. Als ik nu één BTC koop á 6 euro, en deze verkoop over een half jaar voor 10 euro, dan heb ik 4 euro winst.
Dus ook al betaal je voor je stroom, dan nog kan het goedkoper zijn om BTC te minen.....
(* bedragen zijn fictief *)
dan heb je me verkeerd begrepen
ik zei dus dat als je mined met verlies (dus meer stroomkosten dan BTC op het moment oplevert)
het voorbeeld word dan dus: je betaalt 4 euro stroom voor een bitcoin die nú 3 euro waard is, en láter 8 euro
dan kan je dus beter voor 3 euro direct een BTC pakken, want dan heb je dus 5 euro winst ipv 4

dit gaat nu dus niet op, want de koers staat goed voor mining, maar een week geleden (met BTC op de 3.2) wel

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
godofal schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:26:
ik denk niet dat de koers snel omlaag gaat
de sprongen omhoog zijn nog te groot en te frequent, eigenlijk is 't allemaal best voorspelbaar als je oplet :P
Tja, is maar te zien wat je snel noemt, is al weer gezakt naar 6$

• godofal
  • Niet online

godofal

gezakt wil ik het niet noemen eigenlijk
7.2 was gewoon een kleine bubbel die is gecorrigeerd naar 6.3 atm, vind ik nog steeds een stijging; hij kwam van de 3.2 vandaan

Verwijderd

Ik ben ook wel een beetje nieuwschierig naar die FPGA setjes.
Die zijn wat stroomkosten betreft zeer rendabel.
Alleen het zijn flinke investeringskosten en je bent zo 6maand verder voor je de prijs terug hebt van zo`n mine rig.
En met een leuke videokaart kun je ook nog eens gamen tussendoor...

Ik heb een oude pc opgegraven en wil eens kijken hoe zuinig ik die kan krijgen met 2 leuke videokaarten er in.
Heeft iemand die 50%cpu verbruik al opgelost? Want ik kom er maar niet achter waarom ik dat heb.

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:11
Ben vandaag eens aan het inlezen geslagen omdat ik binnenkort ook een nieuwe computer in elkaar ga zitten. Tot die tijd zou ik dit een beetje willen uit proberen (erg succesvol minen gaat het niet worden) met mijn MacBook Pro. Volgens de tabellen die ik kan vinden zou ik dan per maand minder dan 1BTC minen, hier zou ik vrede mee hebben puur om het uit te proberen. Maar wanneer ik dan overstap naar een andere computer onthoud hij dan bijv mijn 0.25ste van een BTC?

Kon het antwoord hier op zo snel niet vinden, wel jammer dat ik er nu pas achter kom want vind dit wel allemaal heel erg interessant.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:03:
Ik ben ook wel een beetje nieuwschierig naar die FPGA setjes.
Die zijn wat stroomkosten betreft zeer rendabel.
Alleen het zijn flinke investeringskosten en je bent zo 6maand verder voor je de prijs terug hebt van zo`n mine rig.
En met een leuke videokaart kun je ook nog eens gamen tussendoor...

Ik heb een oude pc opgegraven en wil eens kijken hoe zuinig ik die kan krijgen met 2 leuke videokaarten er in.
Heeft iemand die 50%cpu verbruik al opgelost? Want ik kom er maar niet achter waarom ik dat heb.
FPGA is idd interesant als je stroomkosten hoger zijn
en ja, daar lever je Mhash op in
maar goed, hoeveel dingen kan je op investeren die binnen een jaar 100% van je inleg oplevert?

over je hoge CPU gebruik, volgens mij was dat pocblm die dat deed toch? probeer 's phoenix ofzo, die heeft dat niet afaik
MrXen0 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:28:
Ben vandaag eens aan het inlezen geslagen omdat ik binnenkort ook een nieuwe computer in elkaar ga zitten. Tot die tijd zou ik dit een beetje willen uit proberen (erg succesvol minen gaat het niet worden) met mijn MacBook Pro. Volgens de tabellen die ik kan vinden zou ik dan per maand minder dan 1BTC minen, hier zou ik vrede mee hebben puur om het uit te proberen. Maar wanneer ik dan overstap naar een andere computer onthoud hij dan bijv mijn 0.25ste van een BTC?

Kon het antwoord hier op zo snel niet vinden, wel jammer dat ik er nu pas achter kom want vind dit wel allemaal heel erg interessant.
de BTC die je mined krijg je gewoon eerst bij je pool, en daarna kan je die in je wallet (="bankrekening") laten "storten"
dus ja, die BTC heb je dan nog

jammer dat je er nu pas achterkomt? tja, ik zit er al een halfjaar in ofzo en vind het ook jammer dat ik het niet eerder wist :+
iedereen natuurlijk, iedereen wil wel een paar K coins/dag minen met z'n P4 processor op halve kracht O-)

• MrXen0
Oh dat is mooi, dan kan ik nu dus gewoon rustig alles gaan uitvogelen. De computer die ik ga bouwen is vooral om te gamen maar wanneer ik aan het werk ben gebruik ik die computer niet en hij zal toch praktisch dag en nacht aanstaan dus waarom dan niet die dingen laten minen vraag ik mij af. Beetje de stroomrekening terugverdienen!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-10 01:15
Ben ik de enige die ietswat een vreemde gedachte erbij heeft dat de HD5830 zo hoog scoort vergeleken met andere kaarten? Iemand er ervaring mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Kyoshi op 10-01-2012 15:27 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

ik heb een 5830 draaien, als ik 'm helemaal uitpers zou ie rond de 300Mhash doen, in de praktijk laat ik 'm gewoon stock (~235Mhash) draaien omdat ie in de PC zit die ik gebruik

[ Voor 3% gewijzigd door godofal op 10-01-2012 15:42 ]

• MrXen0
Kan hier van stage een 5570 voor niets meenemen, na dit allemaal vandaag gelezen te hebben ga ik daar natuurlijk geen nee tegen zeggen!

[ Voor 0% gewijzigd door MrXen0 op 10-01-2012 17:12 . Reden: Een 7 teveel, was het maar zo'n genot. ]

Verwijderd

Neeeeeeee....
Tuurlijk moest ik weer de nieuwste ATI drivers proberen.
13Mhash/s minder!

Snel weer terug.

#edit#
Lach maar...11.9 heeft niet geholpen.
Ik krijg het niet weer voor elkaar om de 102 a 103 te halen.
Dus we gaan nog een stapje ouder.

#edit2#
Oude 11.5 plus oude GUIMiner geeft 96MHash/s dus dat is alweer een stap in de juiste richting.

#edit3#
Krijg het niet meer voor elkaar ik heb echt iets goed gesloopt.
Dus maar een laptop er bij aangeslingerd voor 29Mhash/s extra.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 13:26 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

lolol, nieuwe drivers van ati, altijd leuk om mee te kloten
grappig hoe ik al die dingen lees en trugdenk hoe ik daar achter kwam, ik word nog nostalgisch zo :+

• Kyoshi
godofal schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:41:
ik heb een 5830 draaien, als ik 'm helemaal uitpers zou ie rond de 300Mhash doen, in de praktijk laat ik 'm gewoon stock (~235Mhash) draaien omdat ie in de PC zit die ik gebruik
Dan ga ik er toch eens over nadenken, bedankt!

Verwijderd

Hoppa de laptop aangeslingerd en een videokaard (HD5850) te leen van mijn collega.
Even kijken wat het opbrengt en misschien kan ik hem wel voor weinig overnemen want hij deed er niets mee.

Iemand al gezien dat ze weer klimmen naar 6.8 dollar?
Zelf verwacht ik dat ze over een tijdje op 5.5 dollar uitkomen.
Hoe is jullie ervaring met de gemiddelde prijs ik ben er nog niet zo lang mee bezig.

#edit#
Ik kom er nu toch wel achter dat ik een andere kaart moet kopen of in iedergeval een investering moet doen als ik ooit wat BTC wil hebben om mee te spelen.
Nog maar een keer mijn collega aan het hoofd zeuren dat die videokaart niets oplevert als hij hem in een doos laat liggen verstoffen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 11:50 ]

• Timbo925
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2023
Hier ook terug begonnen met BTC omdat ik er weer zin in heb. Rum 2x HD6950 waarvan 1 op 100% en de andere op 70%. Dit omdat anders mijn 2de kaart rond de 85C draait met fan op 100%. Ik heb nog wat extra ventilators besteld om te zien of ik de temp niet lager kan krijgen.
Momenteel zit ik op 70C/78C 70/77 Fan Speed op beide kaarten en dat lijkt me nog veilig. Hiermee haal ik ongeveer 530 Mhash/s hopelijk niet te slecht is.

Had ook nog een idee voor wat extra BTC te verdienen maar nog niet zeker of het zou werken. Op http://bitcoincharts.com/markets/ zag ik dat er een verschil van ongeveer 0.4$ is tussen de prijs op tradehill en BTC-e. Daarom ga ik een proberen of hier winst uit valt te halen. Zou niet veel zijn maar proberen kan geen kwaad.

Berekening van winst:
  • 50$ Kapitaal op BTC-e zetten. Hierbij fee van 0.25$
  • 49.75$ aan 6.5$/BTC = 7.6538... BTC
  • Overmaken naar Tradehill 0.01 BTC Fee = 7.6438 BTC
  • 7.6438 BTC aan 6.9 $/BTC = 52.51$
  • 52.51$ overmaken naar paxum 1$ fee = 51.74$
Winst(zonder afronden)= 1.74$ / 3,4% / 0.25 BTC

Opzich is het 3.4% winst op per 24 uur al alles vlot loopt. Dit is dus redelijk goed rendement. Hoe meer geld je hebt om dit mee te doen hoe minder zwaar de fees doorwegen en dus ook een nog beter rendement.

[ Voor 8% gewijzigd door Timbo925 op 12-01-2012 12:43 ]

Verwijderd

Wow dat had ik nog niet eens gezien.
Ik kom meestal niet verder dan Mt.gox.

3,4% is een leuke winst met alleen maar een beetje schuiven.
Mocht je dit een keer hebben gedaan hoor ik graag hoe het is verlopen.
Dan wil ik ook wel wat proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 12:57 ]

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:47

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Weer even een vraagje.
Is er een calculator,waarbij als je je Mhash ingeeft, er uit komt hoeveel BItcoins je per uur/dag/maand krijgt?

Alvast Bedankt!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Fantastisch!
Heel erg bedankt, Nactive

EDIT: Hoe koppel ik mijn BTC Guild account aan mijn Mt.Gox wallet? 8)7
EDIT2: Is al gelukt. _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door PeaceFreak op 12-01-2012 14:13 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• godofal
  • Niet online

godofal

als rekenmachine gebruik ik deze, net wat duidelijker imo
qua prijzen: het blijft schommelen, hij kan morgen op 1 dollar staan, maar ook op 100, een gemiddelde kan je niet echt stellen
dat de prijs weer zakt denk ik zelf niet, hij lijkt alleen maar rustig aan te blijven stijgen :)

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, dank je godofal! :D

Verwijderd

Zou je dan mogen stellen dat als de prijs licht blijft stijgen dat er minder miners zijn en/of meer traders?
Als gevolg daar van zou je kunnen gokken op een lagere difficulty de volgende keer?

Gelijk die calculator even uitgeprobeerd.
Mijn HD 5670 gaat echt de deur uit...Est. Bitcoins within 30 days: ฿ 2.13949340
Daar hou ik geen droge boterham aan over haha.

• godofal
  • Niet online

godofal

iets wat iedereen vergeet: meer/minder miners betekent niet meer/minder bitcoins!
er word altijd standaard elke 10 minuten (ongeveer iig) een block van 50 bitcoins (tot de halvering eind dit jaar) gevonden
de difficulty volgt de koers, als de koers hoger word word het minen interesanter voor meer mensen, dus gaan er meer mensen minen wat betekend dat de difficulty omhoog gaat

en 2.1BTC atm is toch mooi een euro of 10, daar heb je een behoorlijk goed belegde boterham van hoor :+

Verwijderd

godofal

Jij hebt flink wat power ter beschikking houd dat ook in dat jij standalone mined voor maximale winst of toch in een pool vanwege de "luck"?
Ik las wel dat je in een pool de "luck" factor beter op kan vangen maar weegt dat ook op tegen de extra winst?

Wel jammer van die halvering eind dit jaar dus nu sparen is volgend jaar cashen.
Want vraag en aanbod zal wel inhouden dat de BTC flink meer waard gaan worden volgend jaar.
Mits niet iedereen afhaakt maar met die silkroad vermoed ik dat er wel een flinke userbase zal blijven bestaan.

• godofal
  • Niet online

godofal

ik mine in een pool, en ik zou ook iedereen afraden te gaan solo minen tenzij je heel goed weet wat het inhoud
ff kort: als je een kleine (lees: minder dan 10Ghash) miner bent is het gewoon niet aantrekkelijk om te solo minen, pas vanaf 50Ghash word het interesant aangezien je dan ongeveer dagelijks een block zou moeten vinden

als je gaat solo minen met bijvoorbeeld een kaartje of 2 (500Mhash) duurt het gemiddeld een dikke 4 maanden voordat je een block vind
maar omdat er geen "proces" is (je kan niet 1% van een block oplossen, het is alles of niets) kan dat net zo goed 4 jaar zijn als je pech hebt, of 4 seconden natuurlijk als je geluk hebt

in theorie krijg je idd wat meer winst (je krijgt immers de volle 50BTC voor je werk) maar in de praktijk werkt dat alleen als je een eindeloze tijd instelt als factor

die halfvering zou in theorie weinig uitmaken, waarschijnlijk denkt iedereen wel dat de prijs omhoog moet gaan (want minder aanbod) terwijl dat eigenlijk niet zo is
maar: iedereen dénkt dat het gebeurd, dus zal het waarschijnlijk ook gebeuren _/-\o_ self-fullfilling prophecy dus d:)b

• Timbo925
Maar word minen dan niet de helft slechter? Nu maak ik ongeveer mijn prijs van elektriciteit, 2,5 keer terug. Maar na de halvering is het dus totaal niet meer rendabel denk ik dan.

• godofal
  • Niet online

godofal

waarschijnlijk word dat opgevangen door de koers die dan een boost gaat krijgen
wat er precies gaat gebeuren weet niemand, maar je kan er vanuit gaan dat als het minen onaantrekkelijk word voor velen dat de difficulty flink zakt, dus uiteindelijk word het toch weer gestabiliseert

Verwijderd

Timbo925 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:23:
Maar word minen dan niet de helft slechter? Nu maak ik ongeveer mijn prijs van elektriciteit, 2,5 keer terug. Maar na de halvering is het dus totaal niet meer rendabel denk ik dan.
Voor mijn gevoel zullen de dollars per BTC tijdelijk flink omhoog gaan en eind van het jaar zullen mensen veel kopen omdat er minder BTC lijken te komen en dus wil iedereen veel hebben om voor veel te verkopen.
Dat zou betekenen dat je met minder BTC evenveel of meer kan verdienen en dus kan het nog steeds uit.

Verwijderd

Ow damn...
Ik heb mijn wallet op slot gedaan en het wachtwoord vergeten.
Dat word een avondje nadenken en proberen.

#edit#
Ik weet niet of deze calculator langs is gekomen maar hij is makkelijk ook omdat hij de exchange rate meeneemt in de berekening en de stroomkosten.
http://tpbitcalc.appspot.com/

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 23:06 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

oef, hoeveel BTC stond er op die wallet?
heb je niet nog een oude backup zonder wachtwoord? en regel gelijk dat pools e.d. niet meer automatisch naar die wallet uitbetalen als je dat aan hebt staan

calculator is zeker interessant, mag wat meer opmaak zien, maar werkt goed :Y

• Timbo925
Mhh heb hier nog een oude pc staan die nog draait op een 3.2Ghz Pentium 4. Hij heeft 4 slots maar deze zijn wrsl geen PCI-e. Er zouden wel PCI to PCI-e cards bestaan die niet te duur zijn.
Mss wel een idee voor een rig te maken met 2 GPU's als het niet te duur uitkomt :)

• godofal
  • Niet online

godofal

PCI naar PCIE adapters bestaan idd, maar die zijn relatief duur, ik heb ze iig niet onder een euro of 20~30 gezien
als je dus meer dan 2 kaarten erin gaat stoppen is het goedkoper om een oud upgrade setje van de V&A te plukken voor 50 euro

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 11:23

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:21:
Ow damn...
Ik heb mijn wallet op slot gedaan en het wachtwoord vergeten.
Dat word een avondje nadenken en proberen.
En weer een stapje dichter bij de uiteindelijke 0 bitcoins :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• godofal
  • Niet online

godofal

krijgen we díé weer :+
hai whuzz :w

• Timbo925
Nieuwe 120mm Fans zijn binnen. Kan nu beide kaarten op full laten draaien en de warmste is maar 77. Lijkt nog net goed om ze veilig te laten draaien op 325Mhash/s per kaart. :)

Verwijderd

Whuzz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:31:
[...]

En weer een stapje dichter bij de uiteindelijke 0 bitcoins :P
Echt niet.
Ik ben net zo lang bezig geweest tot ik het wist.
En ondanks dat het maar 0.40 BTC waren heb ik er wel een week over gedaan en dat zou zonde zijn geweest van mijn tijd en energie die er ingestoken is.

Verwijderd

Timbo925 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:09:
Nieuwe 120mm Fans zijn binnen. Kan nu beide kaarten op full laten draaien en de warmste is maar 77. Lijkt nog net goed om ze veilig te laten draaien op 325Mhash/s per kaart. :)
Kun je een link doen naar de koelers en de ventilatoren en ook een indicatie geven hoeveel lawaai ze maken?

• Timbo925
Hier de afbeelding van mijn pc

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-htHCdwAzSZE/TxCHb3oX-rI/AAAAAAAACFI/7mSf47S6ZFM/s800/IMG_20120113_202227.jpg

De nieuwe fans zijn 1 vanvoor en 2 vanboven. Het zijn deze pricewatch: Arctic Cooling F12 PWM, 120mm. Het geluid valt redelijk mee, maar kan het wel horen draaien. Dit komt wel omdat het geluid van de GPU's, langs boven, uit de case kan komen. Had namelijk ook het zelfde probleem toen ik een sidefan er had opgezet. Maar de ventilatoren zelf maken geen geluid buiten natuurlijk de luchtverplaatsing die je hoort.

Morgen zet ik de sidefan er ook nog eens op om te zien of ik zo niet nog lagere tempraturen kan krijgen zonder het luider te maken.

De rest van mijn systeem staat hier: wenslijst: TestSysteem

[ Voor 8% gewijzigd door Timbo925 op 13-01-2012 20:53 ]

Verwijderd

Die wenslijst ziet er mooi uit.
Ik kom niet in de buurt van die specs.

Het lawaai vind ik zelf toch wel een groot nadeel van de hobby.
Helemaal omdat mijn PC in de kamer staat en de vriendin ook tv wil kunnen kijken...

• godofal
  • Niet online

godofal

met de juiste koelers kan je het best stil krijgen hoor, ik heb 2Ghash staan in m'n slaapkamer
gewoon zorgen dat je de juiste koelers pakt, de reference/stock van AMD dus níét :)

• Timbo925
Gebruikt iemand hier eem speciale manier om zijn wallet safe te houden? Kan je deze op een usb stick houden en deze encrypten?

• godofal
  • Niet online

godofal

ik gebruik alleen de built-in encryptie, verder heb ik 'm op een USB stickje gezet en ga ik nog een usb stickje zoeken om bij m'n vader in een kluis te douwen zodat mocht het huis affikken oid ik nog steeds bij m'n BTC kan :)

• Stevie-P
  • Niet online
Timbo925 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:44:
Gebruikt iemand hier eem speciale manier om zijn wallet safe te houden? Kan je deze op een usb stick houden en deze encrypten?
Ik heb bewaar het in een truecrypt container, met daarvan een backup op een usb-stick en op een laptop.

Verwijderd

Ik heb ook gewoon de standaard encryptie.
Maar zit er wel aan te denken het op een USB stick te zetten of 2.
Op dit moment ben ik nog niet zo rijk dus is de noodzaak niet zo hoog om het beter te beveiligen.

• Timbo925
Dan ook maar een backup gemaakt op een veilige truecrypt volume. Had wel geen usb meer over dus dan maar op een sd kaartje. Direct ook een stikker erop dat het duidelijk is. Nu staat mijn volled 1 BTC tock veilig :D

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-XQIsLxQKdAs/TxFMD_jT0VI/AAAAAAAACF8/E9O3hLfKVRQ/s800/IMG_20120114_103501.jpg

• godofal
  • Niet online

godofal

naja, veilig, veilig...
tis toch leuk als iemand dat dingetje vind, gelijk duidelijk waar 't voor is :P
ik zou 't gewoon op een ongemarkeerde USB stick douwen, als onzichtbaar bestand, samen met wat familiefoto's oid
moch het dan ooit in verkeerde handen vallen dan lijkt het iig niet alsof er geld op staat :)

wél leuk gedaan trouwens!

• Timbo925
Daar dacht ik ook al aan. Maar omdat de wallet zelf versleutelt is en dit zit dan nog eens in een versleuteld volume van truecrypt, zie ik niet echt rap iemand de wallet zo stelen :) (truecrypt volume is ook onzichbaar)
Denk dat de kans groter is dat ik het stikje zou verliezen als ik het niet markeerden :p

[ Voor 25% gewijzigd door Timbo925 op 14-01-2012 11:31 ]

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ik zit met een probleem.
Ik heb een laptop én computer met alleen een onboard videokaart.
En nu geeft de GUIminer aan:

"No OpenCL devices were found
If you only want to mine using CPU or CUDA, you can ignore this message.
If you want to mine on ATI graphics cards, you may need to install the ATI Stream SDK, or your GPU may not support OpenCL."

Maar ik wil dus minen met de CPU, kan dat?
Zo ja, zouden jullie mij dan willen helpen instellen?

Alvast Bedankt!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14

Perkouw

Moderator General Chat
rikdegraaff schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:53:
Ik zit met een probleem.
Ik heb een laptop én computer met alleen een onboard videokaart.
En nu geeft de GUIminer aan:

"No OpenCL devices were found
If you only want to mine using CPU or CUDA, you can ignore this message.
If you want to mine on ATI graphics cards, you may need to install the ATI Stream SDK, or your GPU may not support OpenCL."

Maar ik wil dus minen met de CPU, kan dat?
Zo ja, zouden jullie mij dan willen helpen instellen?

Alvast Bedankt!
https://en.bitcoin.it/wiki/Why_a_GPU_mines_faster_than_a_CPU
Weet je wel zeker dat je met je CPU wilt minen, echt lonend is het niet namelijk.

Maar om antwoord te geven op je vraag.
1. Ja
2. Klik, daar staat alles wat je moet weten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 14-01-2012 14:00 ]

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ja, ik wil echt met mijn CPU minen.
Elk beetje is iets, toch ;)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
rikdegraaff schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:03:
True, maar of het rendabel is als je kijkt naar de stroomkosten.....

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 14-01-2012 14:06 ]

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ja, klopt, maar ik woon thuis en betaal dat niet, haha 8)

EDIT: Welke stukje tekst moet ik dan hebben voor het CPU-minen?

[ Voor 37% gewijzigd door PeaceFreak op 14-01-2012 14:19 ]

• K.Rotteveel87
rikdegraaff schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:03:
Ik zou dat idee toch serieus laten varen hoor, zeker voor de lange termijn. 1 Bitcoin die je nu koopt voor rond de 4 euro, kost je dan 110 euro :P ook al kost de stroom bv alleen je ouders wat, kan je ze misschien beter om een extra zakcentje vragen en daar bitcoins van kopen ;)

http://tpbitcalc.appspot....0.20&investmentperiod=355

- ingevuld met euro prijzen ;)
- power consumption adhv een undervolte 4 threads 2500k die 75w verstookt, rest van het systeem nog niet meegenomen dus..
- 0.2€ = 1kwh

grt Kars!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oké laten varen is goed.
Dan ga ik maar weer eens kijken bij de DPC.

[ Voor 16% gewijzigd door PeaceFreak op 14-01-2012 14:20 ]

Verwijderd

Hoe kom ik van die namecoin af en maak ik er bitcoin van?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 06:04:
Hoe kom ik van die namecoin af en maak ik er bitcoin van?
Klik

Verwijderd

Ik had al via google gezocht en heb ook een account bij die exchange.
Maar snap er nog niet veel van.
Dus ik spaar ze wel op en geef ze wel een keer weg.
Het zijn er toch niet veel.

Verwijderd

Ik ga ook weer eens aan de bitcoins nu de koersen toch hard gestegen zijn. Mn wallet ben ik helaas kwijt, maar heb nog wel .15BTC aan tegoed staan bij BTCguild.com :) Nieuwe graka in mn systeem, 6950 + waterkoeling.

Nu maar op zoek naar hoeveel winst ik er op maak minus de stroomkosten.

Verwijderd

Als je de stroomkosten weet is dit wel een leuke calculator.
http://tpbitcalc.appspot.com/

Verwijderd

Nou mensen ik ga rijk worden met poker op deze website.
https://sealswithclubs.org/

Die werkt helemaal met BTC en er zijn elk uur freerolls dus dan kun je het gratis uitproberen en als je wint krijg je een halve BTC.
Er is alleen maar 1 nadeel... ik kan niet pokeren haha

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 11:44

ikbenwouter

! w t R

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:39:
Die werkt helemaal met BTC en er zijn elk uur freerolls dus dan kun je het gratis uitproberen en als je wint krijg je een halve BTC.
1 BTC is daar 1000 chips, als je een hourly freeroll wint krijg je 50 chips. Oftewel 0,05BTC ipv een halve BTC.

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Toch wel leuk, pokeren met bitcoin. Wellicht om uit te proberen :)

Verwijderd

wow wat is er met de BTC beurs aan de hand.
Het blijft maar zakken.
Is er weer eentje met veel BTC aan het dumpen?

1 BTC = 5 dollar op het moment van typen.

• Kyoshi
Nou ja, hij was even geleden nog wel wat later.

• K.Rotteveel87
juist door dit jumpy gedrag van followers is de prijs van Bitcoins ook zo onvoorspelbaar ;)

Daarom is BC voor de handel prima, het verschil in 24h in High-Low is 4.64$ tegen 6.95$. dit betekend dat je 50% winst (150% van je inzet) had kunnen maken(in theorie :p ), dat vind je nergens ter wereld ;)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Je vergeet een heleboel dingen.
Niemand is verplicht om überhaupt je BTC te kopen.
Laat staan tegen de marktprijs. Daarbij verlies je geld als je dollars naar euro's moet omzetten.
En je betaald bij de sites veel geld om je winst op je eigen rekening te laten storten.
Of de sites worden "gehackt" (eigenaar gaat er met de coins vandoor) en dan kun je ook fluiten naar je centen.

Het zijn juist de sukkels die denken makkelijk rijk te worden met bitcoins die er voor zorgen dat er mensen zijn die ook effectief iets verdienen met bitcoins.

Zoals iedereen op die bucket shop Bitcoinica.com :P
Leuk spelletje, en alle spread gaat naar Bitcoinica.
Het enige wat de eigenaren moeten doen is wat coins en dollars achter de hand te houden als mensen juist gokken of de koersen dalen of stijgen en als er gebruikers zijn die te vaak goed gokken dan kunnen ze die te grazen nemen door zelf een grote counter transactie te doen.

De flat crash vandaag kwam trouwens door een actie van Bitcoinica.

[ Voor 29% gewijzigd door Kain_niaK op 18-01-2012 05:44 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Timbo925
bitcoinica is wel fun. Had lekker al wat winst gemaake van 1.5 naar 2 BTC.
De crash heeft me dan wel weer 1.5BTC gekost :p
Maar het is natuurlijk gewoon playmoney.

Verwijderd

Heeft al iemand zijn bitcoins naar geld laten uitkeren via een exchange?
Ik ben wel benieuwd naar gebruikers ervaringen.
Heb namelijk geen flauw idee waar ik mijn 1e bitcoin kan laten uitbetalen.

Verwijderd

Luitjes,

Wie heeft voor mij nog een goede tip over waar ik het beste bitcoins kan kopen en verkopen?

- tradehill accepteert geen sepa meer
- mtgox moet je jezelf identificeren (gaan de meesten niet doen)
- bitcoin7 is offline
- bitmarket.eu moet je jezelf legitimeren via een irritant proces.

Ik weet het efkes niet meer,

iemand ?

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 02-11 19:26
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:55:
Luitjes,

Wie heeft voor mij nog een goede tip over waar ik het beste bitcoins kan kopen en verkopen?

- bitcoin7 is offline

iemand ?
Verkopen weet ik niet meteen, maar kopen gaat heel makkelijk via bitcoinmarket24.com
Bedankt aan Zwollywoodje trouwens voor de SealsWithClubs-tip, ik heb vandaag 0.05BTC gewonnen met die freeroll :)

Verwijderd

Nikolas schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:41:
[...]

Verkopen weet ik niet meteen, maar kopen gaat heel makkelijk via bitcoinmarket24.com
Bedankt aan Zwollywoodje trouwens voor de SealsWithClubs-tip, ik heb vandaag 0.05BTC gewonnen met die freeroll :)
oh dus jij was diegene die van mij won...
Ik heb nog wel een site die kun je met een paar man helemaal leeg spelen.
Maar dat is lullig voor de eigenaar natuurlijk.

Verwijderd

Ik heb een exchange die het wel groot aanpakt zo lijkt het.
Ze zitten in Australië en momenteel nog goedkoop maar of dat zo blijft?

http://cryptoxchange.com

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 02-11 19:26
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:39:
[...]

oh dus jij was diegene die van mij won...
Ik heb nog wel een site die kun je met een paar man helemaal leeg spelen.
Maar dat is lullig voor de eigenaar natuurlijk.
Wat is je nickname op SWC? (ik wou dit via DM doen, maar die heb jij blijkbaar uit staan...)

Verwijderd

Nick is Dinges
Ik zal gelijk even kijken naar mijn persoonlijke instellingen.
(DM staat weer aan...)

Iemand ervaring met deze pool?
https://eclipsemc.com
https://bitcointalk.org/index.php?topic=16385.0
Ze claimen alles zonder fee uit te betalen????
Hoe verdienen ze het geld dan terug want donaties zullen niet genoeg zijn neem ik aan.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 23:09 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 11:23

Whuzz

Dodgeball!

Luitjes,

- bitcoin7 is offline

iemand ?
Mooi he, zo'n annonieme munt! O+

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Iedereen die een bitcoin programma op zijn computer heeft, heeft de gehele chain.
(nu ongeveer 163481 blokken en 1 GB groot)
Daarin staan alle transacties. Van welk adres het komt en naar welk adres het gaat.
En dus is het alleen maar een kwestie van correlatie.
Iedereen die ooit echt geld heeft gekregen voor bitcoins of betaald heeft om ze te krijgen kan dus opgespoord worden.

Als Bitcoin ooit een veel gebruikt betaal middel word dan mag er wel iets verandert worden een de techniek
Het ondersteund maar ongeveer 9 transacties per seconde (gemiddeld over een lange periode) want sneller kunnen de blokken niet bij gecreëerd worden. (technisch limiet)

[ Voor 32% gewijzigd door Kain_niaK op 23-01-2012 10:19 ]

Verwijderd

Kain_niaK schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:05:
Iedereen die een bitcoin programma op zijn computer heeft, heeft de gehele chain.
(nu ongeveer 163481 blokken en 1 GB groot)
Daarin staan alle transacties. Van welk adres het komt en naar welk adres het gaat.
En dus is het alleen maar een kwestie van correlatie.
Iedereen die ooit echt geld heeft gekregen voor bitcoins of betaald heeft om ze te krijgen kan dus opgespoord worden.

Als Bitcoin ooit een veel gebruikt betaal middel word dan mag er wel iets verandert worden een de techniek
Het ondersteund maar ongeveer 9 transacties per seconde (gemiddeld over een lange periode) want sneller kunnen de blokken niet bij gecreëerd worden. (technisch limiet)
Het 100% anoniem maken weet ik niet of dat wel mogelijk is.
Maar als ik verstand had van programma`s en websites had ik een soort van witwas site opgezet.
Dan geef je een adres aan waar het naar toe moet.
Dan vul je het adres in waar het vandaan komt.
En de site breekt het binnenkomende bedrag op in meerdere bedragen en maakt het over naar meerdere adressen die het weer terug sturen en dan uiteindelijk van de website gaat het naar de adres waar je het wil hebben.
Op zo`n manier kunnen ze alleen traceren dat jij iets hebt overgemaakt naar een website en niet naar wie.
Dat geeft al meer anonimiteit neem ik aan.
Natuurlijk is er een fee van 0.001% per transactie...

Lijkt mij simpel en voor voordelen voor iedereen.
Maarja zoiets zal al wel bedacht zijn.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Vraagje aan alle BTC gebruikers hier op GoT.

Met http://btcmsg.staticloud.com/ kun je je eigen boodschap laten opnemen in de blockchain van BTC die op de computers van alle bitcoin gebruikers staat.
Als je nu een bestand codeert in base64 dan kun je het via die site tegen een kleine betaling in bitcoin centen
(hoe groter je bericht, hoe meer je betaald) permanent in de chain laten opnemen.

Wat als iemand nu kinderporno in de chain zet? Dan krijgen jullie allemaal hetzelfde uur nog kinderporno op je computer. Gecodeerd, maar niettemin de informatie is er. Wat dan? Je bent dan strafbaar in veel landen en hoe voel je wel niet als je weet dat om een BTC betaling te doen je eerst kinderporno moet downloaden?

Het is ook de meeste ideale manier voor terroristen om met elkaar te communiceren.
Elke bericht heeft zijn eigen timestamp en kan volledig anoniem zijn.
En het bericht is niet meer van het internet te verwijderen zolang er mensen bitcoins hebben!

Ik heb er een post over gemaakt op reddit

http://www.reddit.com/r/B...child_porn_in_to_the_btc/

Gedachten hierover?

• Timbo925
Heb nog een linkje voor de mensen die wat meer uitleg willen over bitcoin. Goede uitleg over hoe het effectief werkt en hoe het dus ook annoniem is.

YouTube: Security Now 287: BitCoin CryptoCurrency

Verwijderd

Kain_niaK schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:35:
Vraagje aan alle BTC gebruikers hier op GoT.

Met http://btcmsg.staticloud.com/ kun je je eigen boodschap laten opnemen in de blockchain van BTC die op de computers van alle bitcoin gebruikers staat.
Als je nu een bestand codeert in base64 dan kun je het via die site tegen een kleine betaling in bitcoin centen
(hoe groter je bericht, hoe meer je betaald) permanent in de chain laten opnemen.

Wat als iemand nu kinderporno in de chain zet? Dan krijgen jullie allemaal hetzelfde uur nog kinderporno op je computer. Gecodeerd, maar niettemin de informatie is er. Wat dan? Je bent dan strafbaar in veel landen en hoe voel je wel niet als je weet dat om een BTC betaling te doen je eerst kinderporno moet downloaden?

Het is ook de meeste ideale manier voor terroristen om met elkaar te communiceren.
Elke bericht heeft zijn eigen timestamp en kan volledig anoniem zijn.
En het bericht is niet meer van het internet te verwijderen zolang er mensen bitcoins hebben!

Ik heb er een post over gemaakt op reddit

http://www.reddit.com/r/B...child_porn_in_to_the_btc/

Gedachten hierover?
Jammer dat het zo makkelijk te doen is.
Maar een foto op de front van de telegraaf website zou in theorie ook kinderporno kunnen bevatten.
Maar ik denk dat het gaat om het decoderen en dat je dan bewust bezig bent om het binnen te halen.
Voor die tijd is er niets illegaals aan want je weet niet wat er staat.

Verwijderd

Timbo925 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:43:
Heb nog een linkje voor de mensen die wat meer uitleg willen over bitcoin. Goede uitleg over hoe het effectief werkt en hoe het dus ook annoniem is.

YouTube: Security Now 287: BitCoin CryptoCurrency
phew daar waren 4 kannen koffie voor nodig.
Die beste man bedoeld het goed maar het komt nogal rommelig over.
Maar er zat niet echt veel nieuwe informatie bij.
Wel mooi dat er zo uitgebreid op in word gegaan want dat kom je niet op veel plekken tegen.

• Kain_niaK

Kain_niaK

De man was erg enthousiast en kent veel van computers. Maar ik heb toch na 10 minuten maar afgezet want ik wist ook alles al.

@Zwollywoodje.
Niet helemaal hetzelfde. Een CP foto op de FP van Tweakers of op de telegraaf.nl komt alleen in de cache van browsers terecht maar word uiteindelijk verwijderd.

Maar elke nieuwe bitcoin gebruiker is verplicht om heel de bitcoin chain te downloaden.
En die is nu al 1 GB groot. Ik had laatst mijn chain verwijderd en opnieuw laten downloaden.
Dat duurde een hele dag. Maar dat is niet het punt. Het punt is dat iedereen elke vorm van informatie in die chain kan stoppen. Kwestie van genoeg transacties te doen tussen adressen van jezelf zodat je geen coins kwijt raakt (alleen eventueel aan transactiekosten).

Dus stel dat ik de meest schokerende CP foto in de chain terecht krijg en dan naar alle nieuwssites een bericht stuurt dat alle bitcoin gebruikers CP op hun computer hebben staan?
Ik post ook waar het in de chain staat en welk algoritme je moet volgen om die CP foto terug te zien.
Dan zijn een heleboel gebruikers strafbaar volgens de wetten van hun landen.
Want CP bezig is verboden.
En als CP wel mag als het in één of andere obscure vorm gecodeerd is dan zijn er een heleboel pedofielen onterecht veroordeelt. Want die hadden hun vieze mapjes allemaal keurig geëncrypteerd.
Mijn CP foto zou open en bloot in de chain staan. Geen key nodig, die staat in de chain zelf en is dus publiek. En het algoritme is ook bekend. Alleen de exacte transactie zou je moeten weten.

Verwijderd

Ja als je het zo brengt lijkt mij dat een moeilijk iets voor een rechter.
Maar volgens mij kom je er wel mee weg voor een rechtbank omdat jij niet specifiek een opdracht hebt uitgevoerd om alleen dat binnen te halen.
Pas wanneer het gedecodeerd aangetroffen word zal het worden gezien als strafbaar lijkt mij.
Op dat moment heb jij bewust actie ondernomen door die bewuste betaling te decoderen en er een meer tastbaar iets van te maken.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Je hebt gelijk. Maar dat zal overheden niet tegenhouden om dit als een excuus te gebruiken om bitcoins te verbieden en de wet nog aan hun kant te hebben ook. Als je de wet letterlijk neemt.
Amerikanen zijn daar heel goed in als het hun uitkomt. En anders veranderen ze eerste de wet wel voor ze een proces beginnen.

Nu maak ik mij hier allemaal niet teveel zorgen over maar het zijn toch dingen waar rekening mee gehouden moet worden wil het bitcoin systeem of iets wat daar op lijkt ooit echt een aanwinst voor het internet en heel de wereld worden.

• Stevie-P
  • Niet online
Luitjes,

- bitcoin7 is offline

iemand ?
Ik heb goede ervaringen met bitcoin.de

• Timbo925
http://bittalk.tv/?page_id=314

Nieuw BTC magazine dat binnenkort uitkomt!!

Verwijderd

Leuk ook dat die butterfly labs er in staat.
Ik zit er echt aan te denken zo`n ding te halen.

Verwijderd

Wie weet eigenlijk of de belastingdienst alle paypal accounts door kijkt?
Straks word ik rijk via het minen en laat ik alles op mijn paypal account zetten en dan mag ik flink belasting gaan betalen.

• godofal
  • Niet online

godofal

hmm... interesant dat blaadje :)
's kijken of ze een digitale versie maken, zou ik toch liever hebben dan een papieren versie

en tja, als je er echt veel winst mee gaat maken dan moet je belasting betalen ja
geloof niet dat ze paypal checken trouwens, maar daar wil je ook niet veel geld hebben staan
en waarom gebruik je BTC in combinatie met paypal? paypal is echt enorm onveilig ivm bitcoin, ze lijken niet erg blij te zijn met een ge-decentraliseerde concurrent (hmmz, gek zeg :O)
en dan reken ik nog niet eens alle scammers mee ;(
Pagina: 1 ... 20 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.