Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.285 views

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

BlueTooth76 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:49:
[...]

Herkenbaar, ik heb ook een week hoppers lopen uitkafferen op het Bitcoin forum (zoek op MaGNeT).
If you can't beat them...

Als iedereen gaat hoppen, heeft het namelijk geen nut meer.
Dus hoe meer mensen meedoen, hoe eerder die onzin is afgelopen.
mwoh, ik zou idd meedoen als het niet zo'n gedoe was met opzetten en vervolgens bij tig verschillende pools laten uitbetalen xD
met een beetje geluk word het snel opgelost :)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10 17:35

Whuzz

Dodgeball!

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:57

BlueTooth76

Let the sun shine!

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10 18:11
godofal schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

mwoh, ik zou idd meedoen als het niet zo'n gedoe was met opzetten en vervolgens bij tig verschillende pools laten uitbetalen xD
met een beetje geluk word het snel opgelost :)
Meesten hebben allemaal Automatic Payout, heb een account overal aangemaakt. :D
Kan straks wel wat cijfers posten, helaas krijg ik de software niet goed aan de gang.. Over de documentatie maar niet te spreken...

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BlueTooth76 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

Ah ja, prima. Wordt de rest meer waard.
Yup, en de laatste bitcoin is het meeste waard, toch? 8)7

Iemand enig idee hoeveel bitcoins er gemiddeld per dag verloren gaan? Lijkt me interessant om te weten voor de speculeerders.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:05
Stel dat er inderdaad op een gegeven moment nog maar één bitcoin over is, dan kun je die verdelen dankzij de welbekende acht decimalen.
Wat nu als die acht decimalen niet voldoende blijken te zijn (dat kan uiteraard ook gebeuren als er nog meer dan één is en bitcoins echt aanslaan) ?
Het is makkelijk gezegd dat dat aangepast kan worden naar negen of tien decimalen maar wie of wat gaat die beslissing nemen?
Er is tenslotte geen centrale instantie die dit soort beslissingen kan/mag nemen?

• godofal
  • Niet online

godofal

ninjazx9r98 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:11:
Stel dat er inderdaad op een gegeven moment nog maar één bitcoin over is, dan kun je die verdelen dankzij de welbekende acht decimalen.
Wat nu als die acht decimalen niet voldoende blijken te zijn (dat kan uiteraard ook gebeuren als er nog meer dan één is en bitcoins echt aanslaan) ?
Het is makkelijk gezegd dat dat aangepast kan worden naar negen of tien decimalen maar wie of wat gaat die beslissing nemen?
Er is tenslotte geen centrale instantie die dit soort beslissingen kan/mag nemen?
hoezo zou dit moeten worden beslist?
er komen niet meer BTC, als jij 1 BTC hebt en ineens worden er extra cijfers achter de komma toegevoegd word jouw ene BTC niet minder waard; je kan hem alleen wel verder opdelen

dus zeg ff theoretisch;
alle BTC zijn verloren, behalve de jouwe, waardoor die ene een 100 biljoen euro waard is ( 7(8)7 )
op dat moment kan je die ene BTC dus alleen verdelen in stukjes van 10 euro opdelen
dat is natuurlijk niet echt lekker betalen als je een sigaret ofzo wilt kopen
dus zeg dat het dan ineens opgedeeld kan worden in stukjes van 0.0001 cent, dan heb je nog steeds in totaal die 100 biljoen euro ( *O* ) maar dan kan je er makkelijker mee betalen
zie het als kleinere biljetten dan een eurocent

bovenstaande situatie is natuurlijk zwáár overdreven en zal hoogstwaarschijnlijk nooit werkelijkheid worden ;)

• ninjazx9r98
Je theorie gaat mank ;)
Jij doet dus de aanname dat er producten zijn (in dit geval de sigaret) die een waarde hebben die lager ligt dan de kleinst mogelijke betalingseenheid?
Vervolgens wordt die kleinste betalingseenheid een factor honderd ofzo kleiner (zomaar uit het niets, kennelijk hoeft niemand dat te beslissen) en vervolgens is het mogelijk om de juiste waarde van die sigaret te betalen en verder is er niets aan de hand?
Met andere woorden, een sigaret is ineens een factor honderd ofzo minder waard (en welke producten naast die sigaret gaat dat ook voor gelden) en dat is verder totaal niet van invloed op de economie?
Het is net alsof de Jager beslist (bah, weer die beslissing die er niet zou moeten zijn ;) ) dat morgen iedereen een paar nullen extra op de euro briefjes mag zetten.

• godofal
  • Niet online

godofal

ninjazx9r98 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:57:
Je theorie gaat mank ;)
Jij doet dus de aanname dat er producten zijn (in dit geval de sigaret) die een waarde hebben die lager ligt dan de kleinst mogelijke betalingseenheid?
Vervolgens wordt die kleinste betalingseenheid een factor honderd ofzo kleiner (zomaar uit het niets, kennelijk hoeft niemand dat te beslissen) en vervolgens is het mogelijk om de juiste waarde van die sigaret te betalen en verder is er niets aan de hand?
Met andere woorden, een sigaret is ineens een factor honderd ofzo minder waard (en welke producten naast die sigaret gaat dat ook voor gelden) en dat is verder totaal niet van invloed op de economie?
Het is net alsof de Jager beslist (bah, weer die beslissing die er niet zou moeten zijn ;) ) dat morgen iedereen een paar nullen extra op de euro briefjes mag zetten.
je begrijpt me verkeerd:
je betaalt evenveel, maar met kleinere "biljetten" dus ipv 0.000000001, wat dus 10 euro is, 0.000000000001, wat dan 1 eurocent is
je totale kapitaal (=1.00000000000) gaat er niet op achteruit, de totale waarde blijft hetzelfde
het word alleen makkelijker om te betalen

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Leuke gedachte, er eerst van uit gaan dat door schaarste te laatse bitcoins meer waard worden, en dan denken dat bij het opdelen van die bitcoin (wat de schaarste doet afnemen) hij hetzelfde waard blijft :P

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Whuzz schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:02:
[...]

Yup, en de laatste bitcoin is het meeste waard, toch? 8)7

Iemand enig idee hoeveel bitcoins er gemiddeld per dag verloren gaan? Lijkt me interessant om te weten voor de speculeerders.
Alsof de Bitcoins morgen ineens op zijn.
Ik heb alleen al 3 back-up's van mijn wallet.dat
Moet gek lopen...

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• ninjazx9r98
godofal schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:23:
[...]

je begrijpt me verkeerd:
je betaalt evenveel, maar met kleinere "biljetten" dus ipv 0.000000001, wat dus 10 euro is, 0.000000000001, wat dan 1 eurocent is
je totale kapitaal (=1.00000000000) gaat er niet op achteruit, de totale waarde blijft hetzelfde
het word alleen makkelijker om te betalen
Ik begrijp je niet verkeerd, ik ben het niet eens met je theorie 8)
Evenveel betalen met kleinere biljetten is totaal zinloos, waarom maak je dan uberhaupt kleinere biljetten als je ze niet nodig hebt?
Kleinere biljetten hebben alleen zin als er ook producten zijn waarbij je die kleinere biljetten nodig hebt om mee te betalen.
Als ieder product in de winkel eindigt op een hoeveelheid hele eurocenten dan heeft het totaal geen zin om tienden van een eurocent te gaan introduceren die je vervolgens alleen per tien tegelijk uit kunt/gaat geven.
BlueTooth76 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:53:
[...]

Moet gek lopen...
Als je morgen zo gek loopt dat je onder een trein oid terecht komt gaan ze verloren tenzij nabestaanden op de hoogte zijn van je wallet.dat en dan maar hopen dat er geen encryptie op zit of iets dergelijks.
Feit is dat er zowieso bitcoins verloren gaan en die worden niet aangevuld aangezien er max 21 miljoen gegenereerd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door ninjazx9r98 op 01-08-2011 19:58 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

ninjazx9r98 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:54:
[...]

Ik begrijp je niet verkeerd, ik ben het niet eens met je theorie 8)
Evenveel betalen met kleinere biljetten is totaal zinloos, waarom maak je dan uberhaupt kleinere biljetten als je ze niet nodig hebt?
Kleinere biljetten hebben alleen zin als er ook producten zijn waarbij je die kleinere biljetten nodig hebt om mee te betalen.
Als ieder product in de winkel eindigt op een hoeveelheid hele eurocenten dan heeft het totaal geen zin om tienden van een eurocent te gaan introduceren die je vervolgens alleen per tien tegelijk uit kunt/gaat geven.
dan snap je de bedoeling ervan niet
het is ook helemaal geen theorie of mening, maar een feit :P

opdeling is om het feit tegen te gaan dat er "maar" 21 miljoen BTC uiteindelijk zijn (minder ivm verlies)
theoretisch is het dus zo dat uiteindelijk BTC een wereldvaluta word, waardoor het behoorlijk wat meer waard word dan de 13.5 dollar waar ie nu op staat
dan is dus de kleinste mogelijkheid nu (0.0000001) niet handig om mee te betalen, omdat je ook wel eens dingen koopt voor minder dan 10 euro
er worden geen BTC "bijgedrukt" ofzo

zie het als een taart: je hebt 1 grote taart, maar die wil je natuurlijk niet in 1x op eten, dus snijd je hem in stukken
dan heb je nog steeds 1 taart, maar in makkelijker te gebruiken stukken (omnomnomnom :+ )

trouwens, dit is vooral speculatie over iets wat vér in de toekomst ligt, om bij het punt te komen waar 0.000000001 BTC niet meer handig is zouden ze minimaal 1miljoen euro per hele coin moeten zijn :X

• ninjazx9r98
Als je werkelijk denkt dat verhogen van het maximale aantal decimalen niet hetzelfde is als 'bijdrukken' dan heb je het echt niet begrepen en neem je jezelf in de maling.
Meer decimalen achter de komma is precies hetzelfde als het ophogen van de limiet van 21 miljoen.
En dat is in tegenstelling tot jouw theorie wel een feit >:)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Daar ben ik het niet mee eens. Creëer ik inflatie in de goudprijs door goud te gaan verhandelen in milligrammen in plaats van grammen ?

• godofal
  • Niet online

godofal

ninjazx9r98 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:49:
Als je werkelijk denkt dat verhogen van het maximale aantal decimalen niet hetzelfde is als 'bijdrukken' dan heb je het echt niet begrepen en neem je jezelf in de maling.
Meer decimalen achter de komma is precies hetzelfde als het ophogen van de limiet van 21 miljoen.
En dat is in tegenstelling tot jouw theorie wel een feit >:)
erm, ja, bijdrukken is iets anders dan de komma verschuiven
bijdrukken zou zijn als we er nog 's 21 miljoen bij zouden kunnen minen, wat dus nooit zal gebeuren met BTC
d'r is een fundamenteel verschil tussen
ff trug naar de taart:
als we zouden bijdrukken, zouden we een 2de taart bakken, gaan we de komma verschuiven dan snijden we de 1ste taart in stukken

eindresultaat is ook behoorlijk anders
als we een 2de taart zouden bakken zou de 1ste taart de helft minder waard worden, terwijl als we de taart in stukken snijden houden we dezelfde waarde over in totaal

lijkt me toch vrij duidelijk wat het verschil is?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met 8 decimalen zijn er maximaal 21 * 10^6 * 10^8 "bitcoineenheden" (ik kan er een nulletje naast zitten). Als je het aantal decimalen uitbreidt dan komen er meer eenheden, en dat drukt de prijs.

Echter bij het bijdrukken van bankbiljetten druk je natuurlijk niet alleen bankbiljetten kleiner dan de kleinste eenheid bij (en nog wel minstens een orde kleiner); en dat gebeurt bij Bitcoin wel.

Dit geeft vast een ander effect.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BlueTooth76 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:53:
[...]

Moet gek lopen...
Morgen niet. Maar in de toekomst... 100% gegarandeerd wel. (tenzij het concept van bitcoin verandert, wat een teken van complete onbetrouwbaarheid zou zijn natuurlijk)
Net zoals met alles waarvan je begint met een maximum en wat verbruikt wordt, eindigt het uiteindelijk bij 0. Hoe meer gebruikers bitcoin krijgt, hoe meer er "fout" zal gaan (mensen met bitcoins die sterven, gecrashte computers, vergeten accounts, enz enz) en hoe sneller we naar die 0 gaan. Kan een poos duren, maar uiteindelijk is het natuurlijk onvermijdelijk.
En ja, dat kún je ondervangen door de komma te verschuiven (tot ook de laatste bitcoin verloren is). Veel succes met mensen uitleggen dat we met 0.0000000000001 bitcoin betalen omdat er al een boel bitcoins verloren zijn.
godofal schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:00:
[...]
De meesten weten wel wat het verschil is, maar niemand weet wat het verschil in efféct is. Door geld bij te drukken kun je in elk geval de geld voorraad in omloop in stand houden.
Als jij één van de twee taarten in bezit hebt en de andere taart valt kapot ben jij ineens twee keer zo "rijk". Dat lossen we op door er een taart bij te bakken.
In het bitcoin geval zouden we in plaats van bijbakken de overgebleven taart in twee stukken delen. Die nog steeds allebei in jouw bezit zijn. Ofwel, het verlies van bitcoins heeft een impact (die naar mijn mening erg negatief is) op de "bitcoin economie" (als die al zou bestaan).

[ Voor 29% gewijzigd door Whuzz op 02-08-2011 12:59 ]

• ninjazx9r98
godofal schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:00:
[...]

erm, ja, bijdrukken is iets anders dan de komma verschuiven
bijdrukken zou zijn als we er nog 's 21 miljoen bij zouden kunnen minen, wat dus nooit zal gebeuren met BTC
d'r is een fundamenteel verschil tussen
ff trug naar de taart:
als we zouden bijdrukken, zouden we een 2de taart bakken, gaan we de komma verschuiven dan snijden we de 1ste taart in stukken

eindresultaat is ook behoorlijk anders
als we een 2de taart zouden bakken zou de 1ste taart de helft minder waard worden, terwijl als we de taart in stukken snijden houden we dezelfde waarde over in totaal

Je kunt aankomen met zoveel taarten als je wilt maar het verschil wat jij meent te zien is er uiteindelijk niet.
Of je nu de 21 miljoen omhoog gooit of gaat schuiven met de komma het resultaat is dat er meer eenheden ontstaan waarmee betaald kan worden.
Je kunt het noemen hoe je het wilt maar uiteindelijk is dat bijdrukken alleen gebeurt het in dit geval achter de komma en dat is het verschil.

Waar je overigens totaal geen reactie op geeft is mijn opmerking dat het zinloos is om met decimalen te schuiven als er geen producten/diensten zijn waar je een dusdanige kleine betalingseenheid nodig hebt.
Voor een vergelijk met vandaag de dag, het heeft geen enkele zin om een kleinere hoeveelheid te introduceren dan de eurocent zolang er in het hele betalingsverkeer niet gewerkt wordt met een kleinere hoeveelheid dan de eurocent.

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Nee, het is alsof de Jager beslist dat morgen iedereen een x aantal nullen extra op de euro briefjes mag zetten.
Maar dat iedereen ook achter alle prijzen dat x aantal nullen zet.
Maakt helemaal niks uit het is alleen lastiger regelen.

Bij bitcoin word het omgekeerde gedaan. In plaats van 0 erbij, schuift de coma op.

Vergelijking:

1 bitcoin
1 euro

1 bitcoin is te verdelen in 100 x 0,01 bitcoin
1 euro is te verdelen in 100 x 0,01 euro oftwel 1 eurocent.
Voor een vergelijk met vandaag de dag, het heeft geen enkele zin om een kleinere hoeveelheid te introduceren dan de eurocent zolang er in het hele betalingsverkeer niet gewerkt wordt met een kleinere hoeveelheid dan de eurocent.
Wel als er zo veel deflatie zou zijn dat iets dat nu nog een euro kost straks maar 0,1 eurocent kost.

Deflation (Wikipedia: Deflation) :)
However, deflation is the natural condition of hard currency economies when the supply of money is not increased as much as positive population growth and economic growth. When this happens, the available amount of hard currency per person falls, in effect making money more scarce; and consequently, the purchasing power of each unit of currency increases.
Dat is precies wat er zou gebeuren als er nog maar 1 bitcoin is (als de bitcoin economie hetzelfde zou zijn als de onze)

Ok, in het bovestaande staat toch ergens een denk fout van mij.
Het is technisch mogelijk om een bitcoin verder te verdelen dan 8 decimalen. (door de software aan te passen)
Maar het zou ook technisch mogelijk zijn voor een staat om een munt van 0,1 euro cent uit te brengen.
En bijvoorbeeld het grootst mogelijke biljet uit de omloop te halen.

Uiteindelijk veranderd er in beide gevallen toch niks ?
de bitcoin word meer waard en word verder opgedeeld.
De euro word meer waard en word verder opgedeeld.

Maar er is toch een verschil.
Er kunnen niet meer dan 21 miljoen bitcoins zijn. De totale waarde van alle bitcoins bij elkaar blijft gelijk.

Maar er kan altijd nieuw geld worden gedrukt.
De totale waarde van alle euro's bij elkaar word steeds meer.

Ik vind het maar lastig om te met elkaar te vergelijken.
Het ene is een monetair systeem en het andere is iets totaal nieuws.
bitcoins lijken nog het meest op de goud standaard.
Maar goud kan niet verloren gaan en bitcoins wel.
De totaal hoeveelheid goud op aarde zal altijd gelijk blijven (tenzij er meer goud via ruimtevaart voorgoed de aarde verlaat dan dat er kometen neerstorten met goud)

De totale hoeveel bitcoins zal eerst stijgen tot het dicht tegen 21 miljoen aan zit.
En zal dan langzaam afnemen tot alle bitcoins kwijt zijn.

* Kain_niaK is lost.

Kan een econoom die ook iets van bitcoins snapt dit hier is duidelijk uit leggen ? _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Kain_niaK op 02-08-2011 14:33 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• eth0stack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 09:11
Kain_niaK schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:11:
Wel als er zo veel deflatie zou zijn dat iets dat nu nog een euro kost straks maar 0,1 eurocent kost.
Deflation (Wikipedia: Deflation) :)
Dat is geen Deflation maar Hyperinflation als de waarde zo erg daalt.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Deflatie ('uitblazen') of waardevermeerdering van het geld is in de economie het verschijnsel dat het algemeen prijsniveau daalt[1]. Dit betekent in de praktijk dat - bij wijze van voorbeeld - een product dat op een gegeven moment 1 munteenheid kost, na een jaar 0,95 munteenheid kost (of in geval van ernstige deflatie bv. 0,1 of 0,01 eenheden)
Ik heb toch gelijk ?
Bij deflatie worden de producten en diensten goedkoper of je kunt zeggen dat je geld meer waard word.

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Kain_niaK schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:10:
[...]

Ik heb toch gelijk ?
Bij deflatie worden de producten en diensten goedkoper of je kunt zeggen dat je geld meer waard word.
Bij deflatie wordt geld inderdaad meer waard. Je koopt eerst 1tv voor 15 euro, na deflatie 15 tv's voor 15 euro. Of natuurlijk 1tv voor 1 euro. Je leningen worden dus duurder. Bij (hyper) inflatie wordt geld minder waard en worden leningen goedkoper.

Slayerduck heeft het mis ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Franck op 02-08-2011 15:16 ]

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:26
slayerduck schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

Dat is geen Deflation maar Hyperinflation als de waarde zo erg daalt.
Boekentip voor jou:
http://www.managementboek..._editie-willem_middelkoop

• godofal
  • Niet online

godofal

Whuzz schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:51:
[...]

Morgen niet. Maar in de toekomst... 100% gegarandeerd wel. (tenzij het concept van bitcoin verandert, wat een teken van complete onbetrouwbaarheid zou zijn natuurlijk)
Net zoals met alles waarvan je begint met een maximum en wat verbruikt wordt, eindigt het uiteindelijk bij 0. Hoe meer gebruikers bitcoin krijgt, hoe meer er "fout" zal gaan (mensen met bitcoins die sterven, gecrashte computers, vergeten accounts, enz enz) en hoe sneller we naar die 0 gaan. Kan een poos duren, maar uiteindelijk is het natuurlijk onvermijdelijk.
theoretisch heb je gelijk, maar in de praktijk zal dat honderden, zoniet duizenden jaren duren, maar maak ik me geen druk over omdat we er dan zoiezo niet zijn, en ik verwacht niet dat bitcoins zo'n lange levensverwachting heeft (meer dan een 100tal jaar bedoel ik dan)
En ja, dat kún je ondervangen door de komma te verschuiven (tot ook de laatste bitcoin verloren is). Veel succes met mensen uitleggen dat we met 0.0000000000001 bitcoin betalen omdat er al een boel bitcoins verloren zijn.
dat is idd de oplossing, betalen met 0.0000000000000000000000000000000000001 BTC uiteindelijk
om de massa aan te spreken zal de naam dan wss veranderen, maardoor die ene nanobitcoin (of hoe het ook heten mag) op den duur gewoon 1 bitcoin word genoemd
De meesten weten wel wat het verschil is, maar niemand weet wat het verschil in efféct is. Door geld bij te drukken kun je in elk geval de geld voorraad in omloop in stand houden.
Als jij één van de twee taarten in bezit hebt en de andere taart valt kapot ben jij ineens twee keer zo "rijk". Dat lossen we op door er een taart bij te bakken.
de taarten vergelijking houd natuurlijk allang op hier, het ging me daar gewoon om om te laten zien wat het verschil tussen bijdrukken en de komma verschuiven was, en hoe dat van invloed was op iemands kapitaal

ik kan wel begrijpen dat de BTC meer/minder waard word als de komma ineens verschuift, maar dat is omdat mensen dénken dat het iets verandert en dus meer/minder voor een nanoBTC over hebben dan eerst
niet omdat het daadwerkelijk iets verandert
In het bitcoin geval zouden we in plaats van bijbakken de overgebleven taart in twee stukken delen. Die nog steeds allebei in jouw bezit zijn. Ofwel, het verlies van bitcoins heeft een impact (die naar mijn mening erg negatief is) op de "bitcoin economie" (als die al zou bestaan).
ja, het verlies gaat ook naar de ene persoon die BTC verliest, maar als je een biljet verbrand/verliest (format/crash) is dat natuurlijk hetzelfde

en hoezo zou de bitcoin economie niet bestaan? er zijn al tig winkels die BTC accepteren, en nog een keer tig mensen die je BTC omzetten in geld bij bepaalde winkels zodat je daar ook kan kopen
plus alle 2dehandse handel die al loopt

in totaal is er ook al voor zo'n 90.5 miljoen dollar aan BTC (als ik het goed bereken) op z'n minst dus 50 miljoen als we de verloren BTC er ff grofweg bij gooien (wss veel minder)
flink wat koopkracht als je het mij vraagt

al met al toch een behoorlijke economie lijkt me zo
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:30:
[...]

Je kunt aankomen met zoveel taarten als je wilt maar het verschil wat jij meent te zien is er uiteindelijk niet.
Of je nu de 21 miljoen omhoog gooit of gaat schuiven met de komma het resultaat is dat er meer eenheden ontstaan waarmee betaald kan worden.
Je kunt het noemen hoe je het wilt maar uiteindelijk is dat bijdrukken alleen gebeurt het in dit geval achter de komma en dat is het verschil.
stel de EU besluit om ineens 0.001 eurocenten te drukken, en voor elke 1000 mini centen 1 euro te vernietigen
dan blijft er dezelfde waarde totaal over, maar kan je in kleinere eenheden betalen

hoe is het dan zo dat er meer geld komt?
ik snap jouw denkwijze niet helemaal 8)7
Waar je overigens totaal geen reactie op geeft is mijn opmerking dat het zinloos is om met decimalen te schuiven als er geen producten/diensten zijn waar je een dusdanige kleine betalingseenheid nodig hebt.
wel reactie op gegeven, maar niet erg duidelijk idd
mijn reactie stond onderaan
als de BTC meer dan een paar miljoen euro per stuk waard worden zal de kleinste betaalmogelijkheid (op het moment) meer dan een paar euro zijn
dus dan kan je alleen met >1 euro, of een veelvoud (1 euro, 2 euro, maar geen 1.1 euro) betalen
das natuurlijk niet relaxed, meestal zal het verschil op kleine bedragen (pakje sigaretten oid) 5 eurocent zijn, maar als je 100x 5 eurocent "te veel" betaalt is het toch mooi 5 euro die je kwijt bent omdat er geen kleiner betaalmiddel is

• ninjazx9r98
@godofal
Join the club, ik snap jouw denkwijze niet ;)
Stop nu eens met die euro-bitcoin vergelijkingen, dat schept verwarring en daar gaat het namelijk helemaal niet over wat mij betreft.
Het gaat puur om de waarde van bitcoins zelf ten opzichte van produkten, niet om de waarde van de bitcoin tov de euro en de produkten die je met euros moet betalen.
Als je op die manier de boel gaat bekijken en aannames doet over bitcoins die ineens miljoenen waard zijn dan voer je een hele andere discussie.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

godofal schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:53:
[...]

theoretisch heb je gelijk, maar in de praktijk zal dat honderden, zoniet duizenden jaren duren, maar maak ik me geen druk over omdat we er dan zoiezo niet zijn, en ik verwacht niet dat bitcoins zo'n lange levensverwachting heeft (meer dan een 100tal jaar bedoel ik dan)
Serieus? Stél dat bitcoin nou echt door de massa geaccepteerd wordt he.. (never gonna happen, maar stel...)
Laten we zeggen... 10% wereldwijd, dat zou ik al enorm veel vinden. (ik denk niet dat we ooit boven de 0.0001% komen)

Hoe lang denk jij dat 600 miljoen mensen nodig hebben om 21 miljoen bitcoins kwijt te raken? Honderen jaren? Serieus? Kijk eens hoeveel mensen er dagelijks data verliezen, harde schijven crashen, gewoon doodgaan en geld op hun rekening hebben. Een zwitserse bank gaat na een jaar of 50 misschien nog op zoek naar de erfgenamen... maar als jij dood bent gaat er echt niemand iets met jouw wallet.dat doen.
Er zijn nu al gevallen bekend van mensen die tot 1000 bitcoins zijn kwijtgeraakt door een foutje. Zoek maar op het bitcoin forum. Er zijn mensen die doelbewust bitcoins vernietigen. Er waren MtGox accounts die al 1,5 jaar niet zijn aangeraakt en waar niemand op reageerde na de hack.
Denk jij dat dat 100 jaar gaat duren? Ik denk het niet.

Daarnaast denk ik niet dat alle bitcoins kwijt hoeven te raken om de boel in te laten storten. 1/5e van alle bitcoins is in handen van een klein groepje mensen. Je weet wel, die 400k transacties die je soms in de blockchain voorbij ziet komen en die "top 10" die een maandje terug op het bitcoin forum stond.
Als de helft van alle bitcoins verloren gaat dan is die 1/5e ineens bijna de helft van álle bitcoins en zijn we weer bijna terug bij af.
en hoezo zou de bitcoin economie niet bestaan? er zijn al tig winkels die BTC accepteren, en nog een keer tig mensen die je BTC omzetten in geld bij bepaalde winkels zodat je daar ook kan kopen
plus alle 2dehandse handel die al loopt
Je houd jezelf voor de gek. Er zijn niet *tig* winkels. Er is een miniem lijstje winkels dat in de afgelopen 6 maanden alleen maar kleiner is geworden, omdat er sinds het instappen van de speculanten niemand meer echt in coins betaalt. De helft van die lijst bestaat uit "accepts bitcoin donations". Als je dat als criteria hanteert mag je elke bitcoin user wel aan dat lijstje toevoegen.
Als je dan wat andere bedrijfjes aanklikt kom je er een aantal tegen die bitcoins accepteren, maar alleen tegen een live euro/dollar koers. Die dumpen dus meteen elke bitcoin die ze krijgen weer op de markt, omdat ze geen bitcoins willen, maar euro's / dollars. En dan is er het groepje dat diensten aanbied in dollars en op hun site ook heeft gezet dat ze bitcoins accepteren. Maar we weten allemaal dat niemand die mensen ook in bitcoins betaalt. Betaal jij mensen in bitcoins? Of zit je gewoon te wachten tot jouw cointjes meer waard worden, net als de rest?

Toen MtGox gehacked werd hadden ze 90% van alle bitcoin verkeer in handen. De totale database was 60k users, waarvan slechts zo'n 40k in de laatste maand nog had ingelogd. Dus zo'n 40k actieve users die samen 90% van de hele bitcoin markt bezitten. En dat totale verkeer is de afgelopen 3 maanden ook nauwelijks gestegen.

Bitcoin is een leuk ideetje, leven ingeblazen door een paar nerds, opgepakt door nog wat meer nerds, en dat is het.

[ Voor 12% gewijzigd door Whuzz op 03-08-2011 08:52 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je weet heel goed te omschrijven hoe ik momenteel denk over Bitcoin. Het idee is heel goed maar de massa gaat dit gewoon niet begrijpen. Degenen die dat wel doen kunnen die kennis weer misbruiken (ik maak wel even een backup van je wallet...). Ik ben nu een week bezig en heb bijna 1 BTC bij elkaar, t schiet gewoon niet op om te gaan minen heb ik t idee. Op t moment dat m'n baas me in BTC's gaat uitbetalen dan kijk ik wel weer en ik zal dan ook gaan stoppen met minen.

Ook het idee dat de eerste beginners van het minen al duizenden BTC's hebben vind ik scheef, het creeert gewoon een nieuwe massa mensen die door, min of meer, geluk ineens vet rijk zijn en hoe meer mensen er nu meedoen hoe minder je ermee gaat opschieten. Vooral die 'grooteigenaren' geven mij het gevoel dat er, net zoals met 'echt' geld, een elite is die het geld in handen heeft en de rest hobbelt er achterna met weinig. Wat dat betreft scheelt t niks met het huidige systeem in de praktijk.

• coolzerox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08 23:26
Ik heb trouwens een vraag aan alle,

Want ik ben in het bezit van 6 BTC nu, en kan ze makkelijk traden voor dollars.
Maar hoe kan ik dollars van TradeHill of MtGox om mijn normale ING rekening krijgen?

Kan iemand me daar misschien wat tips over geven?

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 22:58
je kan bij mtgox gewoon usd withdrawen naar je eigen bank rekening ook in de euro zone.

Heb hier enkele dagen gebruik van gemaakt, moet het nog wel op mijn rekening aankomen...

[ Voor 3% gewijzigd door larsg op 03-08-2011 20:19 ]

Verwijderd

@Whuzz

Het probleem dat Bitcoins kwijt raken is niet echt een probleem. Stel dat 90% van de Bitcoins 'kwijt' zijn, dan is de waarde van de andere Bitcoins gewoon 10 keer groter.

Aangezien je Bitcoins volgens bepaalde mensen oneindig lang kunt delen (op dit moment 8 decimalen, o.i.d.) hoeft dit dus helemaal geen probleem te zijn.

Dan kun je nog iets zeggen dat iedereen al zijn Bitcoins zit te 'hoarden' zonder het uit te geven, maar je kunt ze wel degelijk kopen (en er worden er ook zat verkocht).

Ik denk dat ik als ik zeg 20 keer zoveel BTC als waarde in euros zou hebben, mezelf wel in leven zou kunnen houden puur door middel van betalingen in Bitcoins. Er zijn mensen die er bijv. al vliegtickets mee hebben betaald (wel via een proxy).

Ik denk niet dat de 110+ miljoen dollar die er nu in zit zomaar in zijn volledigheid wordt verlaten. Ik kan me wel voorstellen dat als je geen Bitcoins hebt, dat je dan denkt wat je ermee moet (je wilt in dat geval nl. helemaal niet dat meer mensen alleen nog diensten accepteren in Bitcoins (want die heb je niet)).

In volgorde van aflopende waarschijnlijkheid lijkt het me eerder dat het een van de volgende dingen zal zijn:
  1. Bitcoin slaat nergens op economisch gezien, omdat het niets van doen heeft met de productie van goederen in de economie.
  2. Bitcoin software niet veilig
  3. Bitcoin schaalt niet naar miljoenen gebruikers (transacties te langzaam, bijvoorbeeld)
  4. het hele concept van cryptografie is onzin (de meeste mensen geloven hier niet in).

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:05:

In volgorde van aflopende waarschijnlijkheid lijkt het me eerder dat het een van de volgende dingen zal zijn:
  1. Bitcoin slaat nergens op economisch gezien, omdat het niets van doen heeft met de productie van goederen in de economie.
Wat heeft een papieren briefje met "50 Euro" erop geprint met de productie van goederen te maken, behalve dat het een middel voor overdracht van waarde van partij A naar partij B is ?
Of een manier voor iemand om waarde te bewaren omdat hij/zij op dit moment niets wil kopen.

Ik geloof overigens niet dat BTC tot een revolutie zal leiden, hoewel het idee eigenlijk geniaal is, maar de wereld is er niet klaar voor.
Deze post geeft perfect weer wat de problemen zijn:
Whuzz in "Bitcoins - Virtueel Geld"

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 03-08-2011 22:02 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Whuzz schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:44:
[...]

Serieus? Stél dat bitcoin nou echt door de massa geaccepteerd wordt he.. (never gonna happen, maar stel...)
Laten we zeggen... 10% wereldwijd, dat zou ik al enorm veel vinden. (ik denk niet dat we ooit boven de 0.0001% komen)

Hoe lang denk jij dat 600 miljoen mensen nodig hebben om 21 miljoen bitcoins kwijt te raken? Honderen jaren? Serieus? Kijk eens hoeveel mensen er dagelijks data verliezen, harde schijven crashen, gewoon doodgaan en geld op hun rekening hebben.
klopt, daar moet wat aan gebeuren (doodgaan verhaal) maar is behoorlijk overschat imo, je laat het klinken alsof er dagelijks mensen doodgaan met honderdduizenden BTC, niet dat het níét gebeurt, maar niet zo vaak

en als je honderden BTC hebt maak je vanzelfsprekend backups, iedereen met een béétje kennis van zaken (en dat moet ook atm met BTC) begrijpt dat wel
ik denk serieus dus dat het minimaal 300 jaar oid duurt voor we op een punt zijn beland dat alle betalingen lopen met de "laatste" 10 BTC, maar met een X aantal extra decimalen

nogmaals: al die verliezen maakt niks uit door de extra decimalen
Een zwitserse bank gaat na een jaar of 50 misschien nog op zoek naar de erfgenamen... maar als jij dood bent gaat er echt niemand iets met jouw wallet.dat doen.
wel als het al dus door 10% v/d mensheid word gebruikt, dan is het redelijk om te stellen dat 80% v/d mensheid ervan weet, en dus actie kan ondernemen
bovendien vertel ik m'n vrienden en familie echt wel over BTC, dus mocht ik ineens onder een bus komen weten zij ervan
m'n vaders heeft dan genoeg kennis van zaken om nog wat met die BTC te doen
Er zijn nu al gevallen bekend van mensen die tot 1000 bitcoins zijn kwijtgeraakt door een foutje. Zoek maar op het bitcoin forum. Er zijn mensen die doelbewust bitcoins vernietigen.
jij gelooft dat serieus? mensen die doelbewust BTC vernietigen? don't feed the troll
bovendien, als ze dat doen geven ze degenen die wél BTC gebruiken meer geld, ik zeg dankjewel!
Er waren MtGox accounts die al 1,5 jaar niet zijn aangeraakt en waar niemand op reageerde na de hack.
Denk jij dat dat 100 jaar gaat duren? Ik denk het niet.
ja, mensen raken wallet.dat's en MTgox accounts kwijt door foutjes, ja, er raken een hoop BTC verloren, maar dat maakt helemaal niks uit vanwege de extra decimalen, enige verschil is dat andere BTC meer waard worden

bovendien zeg ik je dat dat steeds minder gebeurt, simpelweg omdat BTC steeds meer waard word
als jij back in the day 10K BTC hebt gemined in een uurtje met je CPU ofzo, en daarna je PC 's reformat en er niet aandenkt omdat die 10K BTC toch maar 50 cent waard zijn vind ik dat niet gek

als je dat vervolgens tegenwoordig doet, en dus gewoon 130K dollar door de plee spoelt ben je niet slim genoeg om er uberhaubt om ooit ermee begonnen te zijn imo
Daarnaast denk ik niet dat alle bitcoins kwijt hoeven te raken om de boel in te laten storten. 1/5e van alle bitcoins is in handen van een klein groepje mensen. Je weet wel, die 400k transacties die je soms in de blockchain voorbij ziet komen en die "top 10" die een maandje terug op het bitcoin forum stond.
Als de helft van alle bitcoins verloren gaat dan is die 1/5e ineens bijna de helft van álle bitcoins en zijn we weer bijna terug bij af.
zoals ik zei; mensen maken veel vaker backups en safe deposit accounts (offline wallet op een stickie in een kluis met een paar opgeschreven nummers)
er zullen steeds minder vaak steeds minder BTC verdwijnen, dus tegen de tijd dat de situatie die jij schetst waarheid word zullen die mensen ook al flink minder BTC bezitten, die cashen wat uit, die kopen er wat voor, en zo worden ze meer verspreid
[...]

Je houd jezelf voor de gek. Er zijn niet *tig* winkels. Er is een miniem lijstje winkels dat in de afgelopen 6 maanden alleen maar kleiner is geworden, omdat er sinds het instappen van de speculanten niemand meer echt in coins betaalt. De helft van die lijst bestaat uit "accepts bitcoin donations". Als je dat als criteria hanteert mag je elke bitcoin user wel aan dat lijstje toevoegen.
mijn criteria voor winkel die BTC accepteert is idd dat je er goederen of diensten kan kopen
criteria voor "tig" vind ik alleen "meer dan genoeg" en met namen als amazon.com ertussen vind ik het toch meer dan genoeg
Als je dan wat andere bedrijfjes aanklikt kom je er een aantal tegen die bitcoins accepteren, maar alleen tegen een live euro/dollar koers. Die dumpen dus meteen elke bitcoin die ze krijgen weer op de markt, omdat ze geen bitcoins willen, maar euro's / dollars.
ja, klopt, ze gaan 9 v/d 10 x met een live koers, en cashen gelijk uit
maar dat is niet meer dan logisch, ondernemen is al risico genoeg, laat staan dat er dan nog het risico van BTC bijkomt
dit zie ik in de toekomst veranderen zodra BTC gestabiliseert is in prijs, of bijvoorbeeld ook geaccepteert bij de groothandels
En dan is er het groepje dat diensten aanbied in dollars en op hun site ook heeft gezet dat ze bitcoins accepteren. Maar we weten allemaal dat niemand die mensen ook in bitcoins betaalt. Betaal jij mensen in bitcoins? Of zit je gewoon te wachten tot jouw cointjes meer waard worden, net als de rest?
ik koop ook gewoon spul met BTC, voornamelijk digitale zooi (steam games en kindle boeken bijvoorbeeld) omdat ik helaas niet in america woon, waar de meeste mensen/winkels zitten die dingen verkopen

het is een grotere markt dan je denkt, zeker digitale goederen (zoals ik al van voor af aan verwachtte) lopen goed
Toen MtGox gehacked werd hadden ze 90% van alle bitcoin verkeer in handen. De totale database was 60k users, waarvan slechts zo'n 40k in de laatste maand nog had ingelogd. Dus zo'n 40k actieve users die samen 90% van de hele bitcoin markt bezitten. En dat totale verkeer is de afgelopen 3 maanden ook nauwelijks gestegen.
je verwisselt verkeer met markt, MTgox is/was de primaire wisselmarkt (tradehill is sinds de crash groter geworden) en dan is het logisch dat iedereen daar handelt, hoe meer handelaren hoe stabieler/beter de prijs, en hoe sneller je (ver)koopt

dat 90% van de handel (tussen BTC en dollar, (digitale) goederen is niet te meten) daardoor loopt betekent niet dat 90% van de BTC daar staan

dat het verkeer daar nouwelijks stijgt kan ik geloven met die crash, maar heb je de andere sites ook gecheckt? tradehill word steeds groter heb ik het idee, en bitmarket.eu loopt ook lekker

en weer: 40k active users op MTgox, niet in de BTC wereld, denk dat dat er een paar meer zijn
Bitcoin is een leuk ideetje, leven ingeblazen door een paar nerds, opgepakt door nog wat meer nerds, en dat is het.
maar begint zo niet elke rage?
iemand is ooit als eerste onder een koe gaan hangen om wat melk eruit te zuigen 8)7 iedereen verklaarde hem hoogstwaarschijnlijk voor gek
een paar andere gekken pikten het koe-lurken op, en tegenwoordig drinkt iedereen melk :Y

dat op dit moment een kleine groep BTC gebruikt zegt niks over de toekomst

btw, ik heb niks tegen een goeie discussie (graag zelfs!) maar ik vraag me af waarom een grote nay-sayer er zoveel tijd in steekt?
ook al doe je niet mee met zelf BTC handelen, je steekt veel tijd in deze discussie

Verwijderd

Zeau, de koers daalt nu wel heel rap...

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:46:
Zeau, de koers daalt nu wel heel rap...
holy...

ik gok zo dat een van die 400k BTC eigenaren aan het cashen is :O

najah, ff lachen:
Afbeeldingslocatie: http://buttcoin.org/wp-content/uploads/2011/06/buttcoin-brocoin.png

• ninjazx9r98
godofal schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:51:
[...]

mijn criteria voor winkel die BTC accepteert is idd dat je er goederen of diensten kan kopen
criteria voor "tig" vind ik alleen "meer dan genoeg" en met namen als amazon.com ertussen vind ik het toch meer dan genoeg
Kan aan mij liggen maar ik kan toch echt nergens terug vinden dat je bij Amazon met bitcoins terecht kunt.
Misschien moet ik het anders zeggen, ik kan niet terug vinden dat je bij Amazon rechtstreeks met bitcoins terecht kunt.
https://en.bitcoin.it/wiki/Trade
Amazon wordt meerdere keren genoemd maar dan praat je over aankopen die via een derde partij gaan.
Als je aankopen via een derde partij mee gaat tellen dan kun je nog veel verder gaan en roepen dat je overal terecht kunt met bitcoins zolang er maar iemand bereid is om als tussenhandelaar op te treden.

PS
Zoekende naar info over Amazon en het accepteren van bitcoins kwam ik terecht op de eerder genoemde link.
Echt betrouwbaar/uptodate is deze wiki echter niet, bitcointo die daar genoemd wordt als een van de partijen waar je terecht kunt voor Amazon aankopen bestaat al niet meer sinds juli 2010.
https://en.bitcoin.it/wiki/Trade#Shopping_rebates
https://bitcointalk.org/i...c=253.msg375233#msg375233
btw, ik heb niks tegen een goeie discussie (graag zelfs!) maar ik vraag me af waarom een grote nay-sayer er zoveel tijd in steekt?
ook al doe je niet mee met zelf BTC handelen, je steekt veel tijd in deze discussie
Draai het eens om, waarom steek jij zoveel tijd in het opvoeden van hopeloze nay-sayers? ;)
Voor mij is het simpel, ik ben techneut en heb dus ook interesse in dit soort zaken en daarnaast is het leuk om met anderen van gedachten te wisselen danwel te discusseren.

[ Voor 15% gewijzigd door ninjazx9r98 op 04-08-2011 09:53 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

ik bedoelde idd via een tussenpersoon/dienst zoals spendbitcoins, had ik er idd bij moeten zetten
maar ik zie niet echt wat voor probleem dat is? er zijn geen fees ofzo aan verbonden, het kost je hooguit een paar extra klikken
voor degenen die denken dat dit soort sites dan een scam zijn; zij verdienen geld aan de referral programs en het feit dat ze geen kosten hebben om dollars in BTC om te zetten via MT gox e.d. (credit card fees, trade fees, etc)
ik hoop dat deze winkels binnenkort inzien hoeveel betalingen er via bitcoins gaan, en dus het direct gaan accepteren

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:05:
@Whuzz

Het probleem dat Bitcoins kwijt raken is niet echt een probleem. Stel dat 90% van de Bitcoins 'kwijt' zijn, dan is de waarde van de andere Bitcoins gewoon 10 keer groter.
En als we 20,9 miljoen coins kwijtraken, dan maken we de waarde van die laatste paar bitcoins gewoon 20,9 miljoen keer groter. Als jij die laatste 0.1 miljoen bitcoins in hand hebt (je geeft zelf al aan dat bitcoins massaal gehoard worden), dan zijn die natuurlijk enoooorm veel waard toch? ;)

Niemand geeft momenteel bitcoins uit, want iedereen denkt dat ze in waarde gaan stijgen. Alle nieuwe bitcoins worden gehoard of opgekocht op de market en dán gehoard. Dit effect wordt alleen maar groter naar mate er meer users komen. Meer users = minder nieuwe bitcoins per nieuwe user (aantal geminede coins blijft hetzelfe per tijdseenheid) + meer bitcoins die verloren gaan (meer users is meer kans op foutjes en doodgaande users). Ofwel, de deflatie groeit alleen maar, dus wordt er alleen maar gehoard, dus geeft niemand zijn bitcoins uit, dus groeit het aantal bedrijven niet dat iets met bitcoins kan of wil doen.
Tot de dag dat we allemaal beseffen dat al die gehoarde bitcoins net zoveel waard zijn als de paperclip-verzameling van je neefje van 7.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

godofal schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:51:
klopt, daar moet wat aan gebeuren (doodgaan verhaal) maar is behoorlijk overschat imo, je laat het klinken alsof er dagelijks mensen doodgaan met honderdduizenden BTC, niet dat het níét gebeurt, maar niet zo vaak
Er gaan dagelijks mensen dood die maar één euro bezitten (in waarde dan, hoeft geen echte euro te zijn).
Dat doen ze met mijoenen tegelijk in Afrika. Wat ik bedoel is dat als je 600 miljoen bitcoin gebruikers hebt er automatisch een heleboel bitcoins verloren zullen gaan. En dat hoeft niet met duizenden coins per gebruiker hoor.
Als er 50 miljoen mensen met ~0.5 BTC "verloren gaan" ben je ook al je BTC kwijt. Hoe meer users er komen, hoe sneller we aan een onbruikbaar aantal BTC komen. (Je gelooft hopelijk niet serieus in het gaan gebruiken van 0.0000000000001 BTC voor betalingen, toch?)
en als je honderden BTC hebt maak je vanzelfsprekend backups, iedereen met een béétje kennis van zaken (en dat moet ook atm met BTC) begrijpt dat wel
lol. ben jij nog nooit geld verloren? Je zou toch denken dat geld zo belangrijk is dat iedereen er heel goed op zou letten. Toch verliezen we massaal geld. Gelukkig kunnen we dat gewoon bijdrukken, anders had jij nu met 0.00000001 eurocent moeten betalen bij de bakker.
En ben jij nog nooit een document of andere data verloren waar je van baalde? Het is maar goed dat Microsoft heeft gezorgt dat er meer dan 21 miljoen word documenten kunnen worden gemaakt, anders hadden we ook een probleem.

Denken dat mensen wel goed op hun coins gaan passen is natuurlijk extréém naief. Er gaan gewoon coins verloren. Dat gebeurt nu al en hoe meer mensen, hoe vaker het zal gebeuren. We eindigen gewoon bij 0 coins. Kan lang duren zoals jij hoopt, kan minder lang duren zoals ik denk.
ik denk serieus dus dat het minimaal 300 jaar oid duurt voor we op een punt zijn beland dat alle betalingen lopen met de "laatste" 10 BTC, maar met een X aantal extra decimalen
Ik denk dat BTC voor die tijd al lang dood is. Nogmaals, we hoeven er niet 20 miljoen kwijt te raken voor het een probleem wordt. Het simpele beséf bij mensen dat bitcoins met een exonentiele curve schaars zullen worden is voldoende om het hele principe om zeep te helpen.
nogmaals: al die verliezen maakt niks uit door de extra decimalen
Nogmaals: dat maakt in theorie misschien niets uit, in de praktijk gaat "de massa" en zeker de belangrijke spelers in de wereld geen valuta gebruiken die afhankelijk is van extra decimalen.
wel als het al dus door 10% v/d mensheid word gebruikt, dan is het redelijk om te stellen dat 80% v/d mensheid ervan weet, en dus actie kan ondernemen
bovendien vertel ik m'n vrienden en familie echt wel over BTC, dus mocht ik ineens onder een bus komen weten zij ervan m'n vaders heeft dan genoeg kennis van zaken om nog wat met die BTC te doen
Good for you.
En al de berichten op de bitcoin forums van "I lost xxxx BTC, because of @%^*@%*& xxxxx!!"? Ga je die allemaal even voor ze terug halen? :D
jij gelooft dat serieus? mensen die doelbewust BTC vernietigen? don't feed the troll
bovendien, als ze dat doen geven ze degenen die wél BTC gebruiken meer geld, ik zeg dankjewel!
Ik heb zelf mijn wallet.dat met 5.78 BTC ook weggegooid. Graag gedaan :D
ja, mensen raken wallet.dat's en MTgox accounts kwijt door foutjes, ja, er raken een hoop BTC verloren, maar dat maakt helemaal niks uit vanwege de extra decimalen, enige verschil is dat andere BTC meer waard worden
Ik heb je net al uitgelegd waarom juist dat hele "meer waard worden" schadelijk is voor BTC.
Daarnaast worden ze niet echt meer waard natuurlijk. Ze worden fictief meer waard. Je kunt er nog steeds geen brood mee kopen of je belasting mee betalen.
[knip, verhaal over hoe goed mensen in de toekomst wel niet met hun wallet.dat gaan om springen]
Ik geloof niet in jouw blinde vertrouwen in hoe goed mensen met hun data zullen omgaan en ik denk dat else sysadmin het daarin met me eens zijn. Users die hele werkweken aan data kwijtraken door onzorgvuldig met backups om te springen, etc etc.
Maar zelfs áls mensen echt voorzichtig worden blijven er altijd coins verloren gaan. Dan duurt het alleen langer voor we bij de 0 zijn ;)
Ok, dan moet je voor de grap eens dat hele lijstje in bitcoins.org/trade af gaan en kijken hoeveel bedrijven dan écht aan die criteria voldoen. Ik voorspel je dat je op minder dan 50 uit komt. Deel die even voor jezelf onder in categorieën (alle webhosters / website makers onder 1 categorie, enz) en kijk eens hoe weinig je echt met je BTC's kunt.
Bedenk dan dat van die paar bedrijfjes waar jij practisch niets aan hebt, het overgote deel exact 0 inkomsten uit de BTC's haalt. (zie het geklaag op het BTC forum in de trading sectie, waar zeker 75% van alle topics overigens over exchanges gaat en niet over echte brdrijven) en vraag je af hoe lang die daar dan echt mee door zullen gaan als ze brood op de plank willen hebben.
Amazon accepteert geen BTC's en ook de (schimmige) omweg via die waardebonnen is al lang dood. Graag alleen bij feiten houden en geen mensen voor de gek houden.
ja, klopt, ze gaan 9 v/d 10 x met een live koers, en cashen gelijk uit
maar dat is niet meer dan logisch, ondernemen is al risico genoeg, laat staan dat er dan nog het risico van BTC bijkomt
Precies. Die bedrijven accepteren dus geen bitcoins, die accepteren euro's. Die dragen niet bij aan een bitcoin economie en geven bitcoin dus geen waarde. Je kunt er betalen met euro's of dollars via een BTC tussenmedium. Dat maakt BTC net zo handig als deense kronen als tussen medium. Nog altijd minder handig dan gewoon in euro's betalen.
dit zie ik in de toekomst veranderen zodra BTC gestabiliseert is in prijs, of bijvoorbeeld ook geaccepteert bij de groothandels
Waarom denk je dat BTC ooit stabiliseert in prijs? Weet je nog dat je eerder voorspelde dat we meer decimalen nodig gaan hebben, ofwel dat BTC van nature defloitair is? Zoek defloitair eens op en je zult beseffen dat BTC van nature niet stabiel in prijs kán zijn.

Waarom zou een groothandel BTC's gaan accepteren? Zie je al voor je hoe de accountant de belastingen gaat regelen in BTC's?
ik koop ook gewoon spul met BTC, voornamelijk digitale zooi (steam games en kindle boeken bijvoorbeeld) omdat ik helaas niet in america woon, waar de meeste mensen/winkels zitten die dingen verkopen
Links naar de winkels waar je dat doet graag.
het is een grotere markt dan je denkt, zeker digitale goederen (zoals ik al van voor af aan verwachtte) lopen goed
Oh, dus de lijst op /trade klopt niet? Welke winkels / bedrijven missen daar dan die ik nog niet ben tegengekomen?
je verwisselt verkeer met markt, MTgox is/was de primaire wisselmarkt (tradehill is sinds de crash groter geworden) en dan is het logisch dat iedereen daar handelt, hoe meer handelaren hoe stabieler/beter de prijs, en hoe sneller je (ver)koopt

dat 90% van de handel (tussen BTC en dollar, (digitale) goederen is niet te meten) daardoor loopt betekent niet dat 90% van de BTC daar staan
Dus jij denkt dat er naast die handel op de trading sites een significante markt is waar miljoenen aan bitcoins in om gaat? _O-
dat het verkeer daar nouwelijks stijgt kan ik geloven met die crash, maar heb je de andere sites ook gecheckt? tradehill word steeds groter heb ik het idee, en bitmarket.eu loopt ook lekker
Je kunt de cijfers gewoon zien. Kijk naar het aantal BTC dat verhandeld wordt (dus niet het equivalent in dollars) en je ziet dat er nauwelijks stijging is.
en weer: 40k active users op MTgox, niet in de BTC wereld, denk dat dat er een paar meer zijn
Waarom denk je dat precies? Waar leid je dat uit af dan? Ten tijde van de crash liep 90% van alle BTC handel via MtGox, wat dus zo'n 40k users was.
Dan zóu het natuurlijk kunnen dat er een enorme BTC economie is waar de rest van alle BTC gebruikers zich in op houd, maar daarvan zijn iig geen sporen te bekennen op de BTC website, het BTC forum of waar dan ook. Als jij meer info hebt dan ik, dan zie ik de links graag.
maar begint zo niet elke rage?
Zo begint elke rage ja. En elke flop begint ook zo.
Ik dacht ooit dat BTC in de eerste categorie zat, tot ik wat meer ging lezen en nu ben ik van mening dat het in de laatste categorie valt ;)
dat op dit moment een kleine groep BTC gebruikt zegt niks over de toekomst
Inderdaad. Het principe van bitcoin en hoe het practisch wordt toegepast, dát zegt wat over de toekomst ;)
Dat heb ik al eens uitgelegd. Ik volg bitcoins al een behoorlijke tijd. Ik vind het principe van een virtuele valuta erg interessant ( heb je wel eens wat onderzoek gedaan naar E-Gold? Moet je eens doen voor de grap) en na het lezen van Satoshi's paper dacht ik dat het wel wat kon worden. Dus ik heb een poosje gemined, een poosje op MtGox gehandeld en ondertussen al het nieuws, de forums, enz enz gevolgd. Maar hoe meer ik las en zag, hoe meer ik het begon te zien dat het nergens heen gaat. Leuk idee, maar verkeerd geimplemteerd. (Ik beweer niet dat (ik) het beter kan overigens)

En ik vind de discussie nog steeds interessant en ik ben benieuwd naar "hoe het af loopt" :P

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10 18:11
Whuzz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:26:
Nerd :X Je gooit toch ook geen € 50,00,- op straat, geef het dan aan een goed doel oid.

Rest van je post is geen discussie waardig.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ThinClientQ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

Nerd :X Je gooit toch ook geen € 50,00,- op straat, geef het dan aan een goed doel oid.
Ik geef elk jaar 1% van mijn bruto salaris aan KWF. "Gek" genoeg accepteren die geen BTC, anders hadden ze die mogen hebben.
Rest van je post is geen discussie waardig.
Mooie flame. Mag ik daar een handttekening bij? :*

• Kain_niaK

Kain_niaK

Whuzz noemt echt wel een aantal goede punten.

Feiten:

- De meeste gebruikers van BC zijn er mee bezig omdat ze denken er (echt) geld te kunnen verdienen.
Of ze minen, of ze handelen.
Wanneer de koers lange tijd gaat dalen zullen veel gebruikers proberen hun BC te verkopen voordat de koers helemaal instort.

- Er zijn heel weinig sites waar je echte producten of diensten kunt kopen met bitcoins.
De sites waar je dit doet zullen er ook voor zorgen dat hun BC zo snel mogelijk in een andere geld eenheid worden omgezet. (Als ze dit niet doen zijn ze oer stom)

-Behalve het handelen en het minen word BC het meeste gebruikt voor donaties.
Het kopen van producten en diensten met BC is verwaarloosbaar.

conclusie: BC hebben alleen die waarde die andere mensen er aan geven.
In tegen stelling tot echt geld waar de gehele samenleving garant staat voor de waarde.

Een handelaar zal graag 1000 BC verkopen voor 10 000 euro. (wat voor hem een uitzonderlijke buitenkans zal zijn)
Die zelfde handelaar zal waarschijnlijk geen hardware (die 10 000 euro waard is) verkopen voor 1000 BC.

De kans dat de BC koers zal crashen (en misschien weer terug zal komen als er opnieuw belangstelling voor is) is groot.

Als BC echt overleefd en voordat het een echte eenheid word waar alles mee te koop is zullen de overheden er een eind aan maken.
Alle online wisselplaatsen verbieden is snel gedaan als alle banken wereldwijd mee werken.

Die 2,5 BC die ik heb gekocht beschouw ik nu als verlies. (maar ik verkoop ze niet, voor het geval ik het verkeerd heb)

De enige mensen die echt een redelijke hoeveelheid geld hebben verdient met BC zijn de early adopters.

[ Voor 12% gewijzigd door Kain_niaK op 04-08-2011 12:18 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

https://bitcointalk.org/index.php?topic=33457.0

De op twee na grootste exchange is zijn wallet.dat kwijtgeraakt. 17000 BTC in één klap weg.
Of de eigenaar is er gewoon met 17k vandoor.

Stapje dichter naar de 0 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Whuzz op 04-08-2011 12:39 ]

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:26
Kain_niaK schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:10:
conclusie: BC hebben alleen die waarde die andere mensen er aan geven.
In tegen stelling tot echt geld waar de gehele samenleving garant staat voor de waarde.
Kun je eens uitleggen wat je hier bedoelt?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

robin1979 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:09:
[...]

Kun je eens uitleggen wat je hier bedoelt?
In simpele woorden bedoelt hij dat valuta zoals dollars, yens en euro's waarde hebben omdat ze door door landen en hun juridisch/economisch stelsel worden erkend.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Ben benieuwd wanneer de difficulty gaat zakken, kan voor mij iig niet meer uit met de huidige koers en difficulty. Haal 660MH/s en verbruik circa 500W (systeem met 1x Radeon 6990) en dan levert me dat 0,32BTC per dag op ~= 2,45 Euro en 500W x 24 met 0,22cnt/Kwh ~= 2,64 Euro.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Hielko schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:26:
Ben benieuwd wanneer de difficulty gaat zakken, kan voor mij iig niet meer uit met de huidige koers en difficulty. Haal 660MH/s en verbruik circa 500W (systeem met 1x Radeon 6990) en dan levert me dat 0,32BTC per dag op ~= 2,45 Euro en 500W x 24 met 0,22cnt/Kwh ~= 2,64 Euro.
Sowieso zou een 6990 rond de 800Mhash/s moeten komen.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Als je hem overklokt maybe?

• Kain_niaK

Kain_niaK

Whuzz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:35:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=33457.0

De op twee na grootste exchange is zijn wallet.dat kwijtgeraakt. 17000 BTC in één klap weg.
Of de eigenaar is er gewoon met 17k vandoor.

Stapje dichter naar de 0 ;)
Dit is inderdaad een zeer "reël" voorbeeld dat je hypothese volledig ondersteunt.
De mens leert toch niet uit zijn fouten.
Dus hoeveel BC gaan er wel niet verloren gaan door menselijke fouten (of gewoon idioten) , hardware fouten en combinaties van beide ?

Mocht BC toch een succes blijven dan zullen uiteindenlijk alle BC verloren gaan.
Tenzij de computers tegen die tijd zo krachtig zijn dat ze 1,461,501,637,330,902,918,203,684,832,716,283,019,655,932,542,976 mogelijke BC adressen kunnen genereren en kijken of er BC aan verbonden zijn. (maar tegen die tijd zal het hele BC protocol al wel een paar 100 keer veranderd zijn als het überhaupt nog bestaat.)

Maar veel realistischer is een totale crash en ontbreken van nog nieuwe interesse.
Uiteindelijk verwijderen de oude gebruikers zelf hun wallets of beschermen ze niet meer omdat ze toch niks meer waard zijn en dat waarschijnlijk ook nooit meer worden.
Op wat naïevelingen na die hun BC over 10 jaar nog koesteren alsof het puur goud is. Terwijl ze ze nergens meer kunnen verkopen of mee betalen.

Ik voorspel vallen en opstaan van bitcoin like initiatieven, eventueel met veranderingen aan het protocol of de achterliggende economie. (die allemaal niet compatibel met elkaar zijn)

Bitcoin zouden pas echt interessant worden als er een klein land is dat zegt: In ons land zijn ze geldig als betaal middel met een vast staande koers.

Lees materiaal: waarom de koers in mei zo hoog ging --> http://bitcoinweekly.com/...d-the-bitcoin-price-rally

Dagelijks volg materiaal --> http://blog.bitcoinwatch.com/

bitcoinwatch zegt momenteel dat de kans vrij groot is dan de koers binnenkort terug gaat vallen naar 5 dollar per BC. Hou daar dus maar rekening mee miners !

Ik vond BC in het begin ook reuze intressant. Maar de lol was er al snel vanaf nadat ik ontdekte dat de kans om een block te ontdekken verwaarloosbaar klein was (met mijn hardware @ 120 Mh/s duurde het al bijna 1 jaar voor 95% kans op de ontdekking van een block)
Ik heb 2,5 BC gekocht op bitcoin7 gewoon om zelf wat BC te hebben.
Maar ik verwacht niet dat ik er de volgende 6 maanden winst op zal maken.
Sinds ik gekocht heb is de prijs alleen maar langzaam gedaald.
Maar ja je weet nooit wanneer CNN of Fox news er ooit een lange aflevering aan besteed en duizenden rednecks opeens hun spaargeld omzetten in BC omdat de media laat uitschijnen dat het een makkelijke manier is om geld te verdienen krijgen.

BC is opzicht best een nobel initiatief maar er is niet genoeg rekening gehouden met de hebberigheid van de mens. Hoeveel tweakers die net begonnen waren met (solo) minen hebben wel niet gedacht .... Oh ... als ik maar een block vind van 50 BC ! :o
En hoeveel hebben gedacht: Ik koop nu wat BC en over een jaar zijn ze 10 keer zo veel waard ! :o
En hoeveel hebben daadwerkelijk een blok gevonden ?\
Waarschijnlijk alleen die gene die voor 2011 al aan het minen waren.
En als ze slim waren hadden ze alle hun BC proberen te verkopen op de 30 dollar piek. :+

Hmmm nu ik erover nadenk is er één bedrijf dat nog wel gouden zaken kan doen met BC. (als ze dat al niet gedaan hebben de afgelopen maanden)
AMD :D ! Als ze nu kunstmatig de koers hoog houden door bitcoins te kopen. En er voor zorgen dat de intresse in BC alleen maar toeneemt en misschien zelfs de koers langzaam proberen te laten stijgen.
En dan zorgen voor veel media aandacht over langere tijd.
Misschien verkopen ze dan een veel grotere hoeveelheid kaarten voor minen.
Ze moeten alleen nog een manier vinden om die gekochte BC terug om te zetten in dollars voordat ze er mee stoppen.

Maar dat laatste over AMD is misschien een wel beetje gezwans. De BC markt is nog steeds veelte klein voor een groot bedrijf als AMD om hem direct te manipuleren.

[ Voor 20% gewijzigd door Kain_niaK op 04-08-2011 18:40 ]

• ninjazx9r98
Kain_niaK schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:23:
[...]

Mocht BC toch een succes blijven dan zullen uiteindenlijk alle BC verloren gaan.
Tenzij de computers tegen die tijd zo krachtig zijn dat ze 1,461,501,637,330,902,918,203,684,832,716,283,019,655,932,542,976 mogelijke BC adressen kunnen genereren en kijken of er BC aan verbonden zijn. (maar tegen die tijd zal het hele BC protocol al wel een paar 100 keer veranderd zijn als het überhaupt nog bestaat.)
Wie gaat het BC protocol veranderen dan?
De bedenker/ontwerper van het protocol is spoorloos, het is niet eens bekend wie die persoon eigenlijk echt is en of die persoon uberhaupt bestaat of bestaan heeft.
Er is een naam, het zou een japanner kunnen/moeten zijn en veel meer info is er niet.
Het kan bij wijze van spreken net zo goed een pseudoniem zijn van een of andere puisterige westerse puber die z'n zakken ondertussen goed gevuld heeft met echt geld 8)
Zonder centrale organisatie lijkt het mij zo goed als onmogelijk om het protocol aan te passen.
Wie gaat er beslissen dat het moet gebeuren en wat er moet gebeuren?
Hoe ga je zorgen/garanderen dat iedereen die er gebruik van maakt beschikt over de juiste software die goed met een ander protocol (of aantal decimalen) om kan gaan?
Lijkt me vrij essentieel om dat goed te regelen (zeker als het inderdaad een succes zou zijn), de belangen van de gebruikers zijn tenslotte groot.

Naast het probleem met bitomat is er kennelijk ook een probleem met mybitcoin die sinds 29 juli totaal onbereikbaar is.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Bitcoin is toch opensource ?
Dus als de developers samen akkoord gaan met een wijziging dan kan die toch doorgevoerd worden ?
Als BC populair word voor meerdere decennia dat moet er uiteindelijk iets aan veranderd worden omdat de computers veel krachtiger zullen worden. Zeker als er dingen als kwantumcomputers komen. De kraak baarheid van het protocol komt dan in zicht als het niet veranderd word.

• ninjazx9r98
We hebben het hier over een valuta die succesvol zou moeten worden en dan dus onderdeel wordt van het dagelijkse betalingsverkeer.
Wil je aanpassingen aan het protocol die van mogelijke (grote) invloed op de hele (bitcoin) economie dan overlaten aan een paar developers die mogelijk niet of nauwelijks economische kennis hebben? :?
Als het zo eenvoudig gaat danwel zou gaan dan heb ik nog een extra reden om er als het even kan nooit aan te beginnen.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Als het concept cryptografisch geld ooit succesvol word dan zullen er meerdere initiatieven komen waar bitcoin het eerste van is. Er zal zeker nog een hoop verbeterd kunnen worden aan de bitcoin software en waarschijnlijk ook aan het protocol.

Ik denk dat de kans zeer klein is dat het huidige bitcoin protocol overleeft en over 20 jaar of zo nog bestaat.
Ik denk dat de kans veel groter is dan bitcoin ten onder gaat en dat er uiteindelijk weer iets nieuws komt.
En in de verre verre toekomst kan cryptografisch geld het geld van de toekomst zijn.
Maar ik denk dat niet dat het exact het huidige bitcoin protocol zal zijn, maar er zullen zeker invloeden terug te vinden zijn.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Kain_niaK schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:44:
Bitcoin is toch opensource ?
Dus als de developers samen akkoord gaan met een wijziging dan kan die toch doorgevoerd worden ?
Als BC populair word voor meerdere decennia dat moet er uiteindelijk iets aan veranderd worden omdat de computers veel krachtiger zullen worden. Zeker als er dingen als kwantumcomputers komen. De kraak baarheid van het protocol komt dan in zicht als het niet veranderd word.
Over quantumcomputers is al een onderwerp geweest op het bitcoin forum: deze blijken niet zo goed in hashen.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

ninjazx9r98 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:11:
[...]

Naast het probleem met bitomat is er kennelijk ook een probleem met mybitcoin die sinds 29 juli totaal onbereikbaar is.
Die problemen zijn misschien wel heel goed, als je er later op terugkijkt.

Klinkt gek misschien, maar Bitcoin was bedoeld als een gedecentraliseerde munteenheid, en wat doen we? Centraliseren... Beter dat we er nu achterkomen dat dat risico's heeft dan wanneer we 3 jaar verder zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-08-2011 23:28 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BlueTooth76 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:28:
[...]

Die problemen zijn misschien wel heel goed, als je er later op terugkijkt.

Klinkt gek misschien, maar Bitcoin was bedoeld als een gedecentraliseerde munteenheid, en wat doen we? Centraliseren... Beter dat we er nu achterkomen dat dat risico's heeft dan wanneer we 3 jaar verder zijn...
Hey, dat riep ik twee maanden voor het MtGox drama ook al. En nog steeds is er niets veranderd.
50% van alle hashing power is gecentraliseerd in Deepbit. 80% van alle handel is gecentraliseerd in MtGox. ca 50% van alle bitcoins is in handen van een kleine groep spelers waaronder de early adopters, MtGox, etc.

Hoezo decentraal?

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

-

[ Voor 100% gewijzigd door BlueTooth76 op 05-08-2011 19:19 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Whuzz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:26:
[...]

Er gaan dagelijks mensen dood die maar één euro bezitten (in waarde dan, hoeft geen echte euro te zijn).
Dat doen ze met mijoenen tegelijk in Afrika. Wat ik bedoel is dat als je 600 miljoen bitcoin gebruikers hebt er automatisch een heleboel bitcoins verloren zullen gaan. En dat hoeft niet met duizenden coins per gebruiker hoor.
Als er 50 miljoen mensen met ~0.5 BTC "verloren gaan" ben je ook al je BTC kwijt. Hoe meer users er komen, hoe sneller we aan een onbruikbaar aantal BTC komen. (Je gelooft hopelijk niet serieus in het gaan gebruiken van 0.0000000000001 BTC voor betalingen, toch?)
ja, we gaan steeds verder richting de 0, maar theoretisch maakt dat niks uit (hoe mensen er in werkelijkheid op reageren weten we allebei natuurlijk niet)

uiteindelijk gaan we misschien naar de 0.0000000000001 BTC om een euro te betalen, maar dat betekent niet dat we dat zo gaan noemen
dan noemen we dat gewoon 1 BTC, en wat vroeger 1 BTC was 10k BTC oid
de waarde blijft hetzelfde, de totale hoeveelheid BTC ook, alleen hoe we het zien en gebruiken verandert dan
lol. ben jij nog nooit geld verloren? Je zou toch denken dat geld zo belangrijk is dat iedereen er heel goed op zou letten. Toch verliezen we massaal geld. Gelukkig kunnen we dat gewoon bijdrukken, anders had jij nu met 0.00000001 eurocent moeten betalen bij de bakker.
En ben jij nog nooit een document of andere data verloren waar je van baalde? Het is maar goed dat Microsoft heeft gezorgt dat er meer dan 21 miljoen word documenten kunnen worden gemaakt, anders hadden we ook een probleem.
om eerlijk te zijn, nee, ik ben nog nooit geld verloren nee, voor zover ik weet iig ;)

data ben ik wel een keer verloren (USB aansluiting intern omgedraaid, USB stick kaputt) en daar baalde ik wel van, maar dat leerde mij om te backuppen
zo heb ik nu ook gewoon een backup van m'n wallet.dat op een oud stickie, en die verhuist maandag naar m'n vader

als jij een paar honder euro in BTC hebt, en dan vervolgens geen backup maakt dan ben je behoorlijk dom, EN de rest van de BTC worden meer waard, ik zie dus niet echt een probleem
Denken dat mensen wel goed op hun coins gaan passen is natuurlijk extréém naief. Er gaan gewoon coins verloren. Dat gebeurt nu al en hoe meer mensen, hoe vaker het zal gebeuren. We eindigen gewoon bij 0 coins. Kan lang duren zoals jij hoopt, kan minder lang duren zoals ik denk.
misschien naief, maar ik ga toch liever uit van iets slimmere mensen dan andersom :)
natuurlijk gaan er BTC verloren, dagelijks ook, maar dat lever geen probleem op
we eindigen helemaal niet bij 0 coins, we eindigen bij 0.0000000000001 coin d:)b als we al eindigen ;)
Ik denk dat BTC voor die tijd al lang dood is. Nogmaals, we hoeven er niet 20 miljoen kwijt te raken voor het een probleem wordt. Het simpele beséf bij mensen dat bitcoins met een exonentiele curve schaars zullen worden is voldoende om het hele principe om zeep te helpen.
tja, mss heb je gelijk en is de mens (alweer) de zwakke schakel hier, maar in theorie maakt het niet uit
in de praktijk weten we trouwens allebei niet wat er gaat gebeuren
Nogmaals: dat maakt in theorie misschien niets uit, in de praktijk gaat "de massa" en zeker de belangrijke spelers in de wereld geen valuta gebruiken die afhankelijk is van extra decimalen.

Good for you.
En al de berichten op de bitcoin forums van "I lost xxxx BTC, because of @%^*@%*& xxxxx!!"? Ga je die allemaal even voor ze terug halen? :D

dankje :)
Ik heb je net al uitgelegd waarom juist dat hele "meer waard worden" schadelijk is voor BTC.
Daarnaast worden ze niet echt meer waard natuurlijk. Ze worden fictief meer waard. Je kunt er nog steeds geen brood mee kopen of je belasting mee betalen.
dat ze meer waard worden kan ook positief zijn
zodra winkels enzo doorhebben dat (zolang het vertrouwen er is) BTC alleen maar zullen stijgen in waarde (verloren BTC) dan is het juist aantrekkelijk om het als betalingsmiddel te gebruiken; gewoon 1x in de maand/jaar, als de koers hoger ligt dan eerst je BTC verkopen, of inkopen bij de groothandel

we kunnen nog niet een brood kopen, of belasting betalen (laatste gaat 'm zoiezo niet worden gok ik) of iig niet direct
we zitten nog in een begin fase, dus zijn er nog weinig mogelijkheden
iets wat hopelijk gaat veranderen
Ok, dan moet je voor de grap eens dat hele lijstje in bitcoins.org/trade af gaan en kijken hoeveel bedrijven dan écht aan die criteria voldoen. Ik voorspel je dat je op minder dan 50 uit komt. Deel die even voor jezelf onder in categorieën (alle webhosters / website makers onder 1 categorie, enz) en kijk eens hoe weinig je echt met je BTC's kunt.
Bedenk dan dat van die paar bedrijfjes waar jij practisch niets aan hebt, het overgote deel exact 0 inkomsten uit de BTC's haalt. (zie het geklaag op het BTC forum in de trading sectie, waar zeker 75% van alle topics overigens over exchanges gaat en niet over echte brdrijven) en vraag je af hoe lang die daar dan echt mee door zullen gaan als ze brood op de plank willen hebben.
ik hoef dat niet te doen om te weten dat je op die manier idd op een kort lijstje uit komt
maar dan vergeet je ff voor het gemak alle alternatieven zoals spendbitcoins (dat jij die sketchy vind betekent niet dat het werkt) of de mensen die via een simpele dienst (steamgames giften) de fees bij exchanges omzeilen, de mensen die digitale goederen (artikelen, software) maken en verkopen voor BTC
en dan nog de diensten die er wel zijn, maar niet geadverteerd worden

al die dingen staan niet in die lijsten, omdat ze geen vaste dienst zijn, en vaak ook geen vaste prijzen hebben
Amazon accepteert geen BTC's en ook de (schimmige) omweg via die waardebonnen is al lang dood. Graag alleen bij feiten houden en geen mensen voor de gek houden.
schimmig? allang dood? hoe kom je daarbij dan? spendbitcoins.com is voor zover ik weet gewoon up 'n running, en ik heb nog nooit een kwaad woord over ze gehoord
Precies. Die bedrijven accepteren dus geen bitcoins, die accepteren euro's. Die dragen niet bij aan een bitcoin economie en geven bitcoin dus geen waarde. Je kunt er betalen met euro's of dollars via een BTC tussenmedium. Dat maakt BTC net zo handig als deense kronen als tussen medium. Nog altijd minder handig dan gewoon in euro's betalen.
maar als er geen BTC (of ander tussenmedium) zou zijn, zou je er nooit kunnen kopen, of iig niet goedkoop
als je bij een amerikaanse/deense/whatever winkel wilt kopen kom je altijd op extra kosten uit, namelijk de kosten van euro naar dollar/marken/whatever, bij BTC heb je die niet
dat zo'n winkel dan gelijk die BTC weer omzet in dollars/marken/whatever is omdat ze die nog altijd nodig hebben om in te kopen bij de groothandel, en als ze het goed regelen hebben ze niet eens die <1% exchange fee
Waarom denk je dat BTC ooit stabiliseert in prijs? Weet je nog dat je eerder voorspelde dat we meer decimalen nodig gaan hebben, ofwel dat BTC van nature defloitair is? Zoek defloitair eens op en je zult beseffen dat BTC van nature niet stabiel in prijs kán zijn.

Waarom zou een groothandel BTC's gaan accepteren? Zie je al voor je hoe de accountant de belastingen gaat regelen in BTC's?
dat ligt er dus aan of er snel of langzaam BTC verloren gaan, ja, uiteindelijk zijn er minder zijn, en dus meer waard
maar goud noem je ook redelijk stabiel, terwijl die eigenlijk alleen maar in waarde stijgt
guldens/euro's stijgen ook constant; gister nog een smoothie (lees: vers fruit, niet zo'n milkshake) voor 5.5 euro gekocht, wat dus zo'n 12 gulden zou zijn geweest
dat zou je back in the day nevernooit ervoor betaalt hebben, maar toch is het een normale prijs tegenwoordig

als de BTC zo snel verloren gaan als jij projecteert, dan zal BTC niet stabiel worden idd, maar als het langer duurt kan je toch redelijk van stabiel spreken imo

en hoe de acountant dat regelt? dezelfde manier als hoe ze euro's/dollars/marken/whatever regelen gok ik zo
Links naar de winkels waar je dat doet graag.
steam games doe je via het bitcoin forum, gewoon ff zoeken, genoeg mensen met die dienst
en omdat de meeste daarvan in america zitten, scoor je ze met een behoorlijke korting, meestal is een game van 50 euro ook 50 dollar, dus dan betaal je 50 dollar in BTC, wat dus zo'n 40 euro is. lekkere korting zo

kindle boeken via spendbitcoins.com gewoon de boeken bij amazon.com in je winkelwagen douwen, bij spendbitcoins een tegoedbon halen, en afrekenen
Oh, dus de lijst op /trade klopt niet? Welke winkels / bedrijven missen daar dan die ik nog niet ben tegengekomen?
die lijst klopt, maar beperkt zich tot officiele winkels
zoals ik al zei, op het bitcoin forum zijn ook een behoorlijk aantal diensten/producten te vinden
Dus jij denkt dat er naast die handel op de trading sites een significante markt is waar miljoenen aan bitcoins in om gaat? _O-
yup
Je kunt de cijfers gewoon zien. Kijk naar het aantal BTC dat verhandeld wordt (dus niet het equivalent in dollars) en je ziet dat er nauwelijks stijging is.
dat komt door de te vroege media hype, het systeem was nog niet klaar voor zo'n enorme groei in economie, en nu zitten we dus in een dip
op zich niet erg, want het is nog steeds veel meer dan dat het anders zou zijn
Waarom denk je dat precies? Waar leid je dat uit af dan? Ten tijde van de crash liep 90% van alle BTC handel via MtGox, wat dus zo'n 40k users was.
Dan zóu het natuurlijk kunnen dat er een enorme BTC economie is waar de rest van alle BTC gebruikers zich in op houd, maar daarvan zijn iig geen sporen te bekennen op de BTC website, het BTC forum of waar dan ook. Als jij meer info hebt dan ik, dan zie ik de links graag.
90% van de geregistreerde handel, je leest genoeg verhalen over mensen die gewoon cash afrekenen, de handel via exchanges zijn niet niet alle handel in BTC
Zo begint elke rage ja. En elke flop begint ook zo.
Ik dacht ooit dat BTC in de eerste categorie zat, tot ik wat meer ging lezen en nu ben ik van mening dat het in de laatste categorie valt ;)
BTC een flop? ooit? klinkt alsof je de kans had om er vroeg mee te beginnen (lees:10K BTC/dag) en die kans niet gegrepen hebt, en nu baalt

BTC is in de laatste paar maanden enorm gegroeid, iets waar het niet op berekent is, niet op gebouwd, en wat niet verwacht was
voordat het door de massa kan/gaat gebruikt worden moet het makkelijker en gebruiksvriendelijker worden
de betaalcodes zijn nou niet wat je zegt enorm handig, en de interface kan ook flink wat werk gebruiken
Inderdaad. Het principe van bitcoin en hoe het practisch wordt toegepast, dát zegt wat over de toekomst ;)

Dat heb ik al eens uitgelegd. Ik volg bitcoins al een behoorlijke tijd. Ik vind het principe van een virtuele valuta erg interessant ( heb je wel eens wat onderzoek gedaan naar E-Gold? Moet je eens doen voor de grap) en na het lezen van Satoshi's paper dacht ik dat het wel wat kon worden. Dus ik heb een poosje gemined, een poosje op MtGox gehandeld en ondertussen al het nieuws, de forums, enz enz gevolgd. Maar hoe meer ik las en zag, hoe meer ik het begon te zien dat het nergens heen gaat. Leuk idee, maar verkeerd geimplemteerd. (Ik beweer niet dat (ik) het beter kan overigens)

En ik vind de discussie nog steeds interessant en ik ben benieuwd naar "hoe het af loopt" :P
ik ga 's zoeken naar e-gold, heb er vaag iets over gehoord (enorme flop ofzo?) maar geen aandacht aan besteed

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
De Bitcoin-economie komt weer in het slechte daglicht precies;
Na de Tor-only-"marktplaats", en wallet-stelende bots, zijn er nu ook echte bitcoin-botnets:
http://www.theregister.co...ontrolled_bitcoin_botnet/

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ik had gisteren voor het eerst de gedachte: "zal ik dat herriemakende monster een nachtje uitschakelen?".

De waarde is wel triest zeg op dit moment, ik ga mijn BTC gewoon verkopen denk ik, ik heb hier niet zo superveel vertrouwen meer in.

Ik heb i.i.g. ruim 10 BTC nu, dus heb ik toch nog een leuk zakcentje :).

Ik ga i.i.g. alles strak in de gaten houden, mijn PC staat nu voor € 18,- per maand winst te minen, en ik begin me af te vragen of dat slijtage + hitte in de zomer hier (tis hier rustig 35 graden in mijn kamer) wel zo slim is.

Als ik ermee stop gaat mijn 2e kaart er denk ik uit. Dan gaat de 1e GPU naar 16 lanes, en hoeft hij de hitte van kaart 2 niet meer op te zuigen. Oei wat lijkt me dat lekker stil :P.

Ter info: ze staan nu beide op 100% fanspeed, waarbij GPU 1 81 graden is, en GPU 2 71.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-10 14:00

yzx

zo zo na 2weken non actief te zijn op BTC vlak, ga ik morgen terug beginnen, door familie redenen is dit verkort anders begon ik pas in september terug :P

Nu lees ik dat het niets meer zoveel waard is om te minen, dus :+ zou ik terug beginnen BDH?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• TheAnthonyNL
  • Laatst online: 20-10 19:51

TheAnthonyNL

PC Gamer

robin1979 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:17:
[...]
8 Connecties max betekent dat je niet van buitenaf bereikbaar bent (uPnP aanzetten of 8333 op je router forwarden).
Ik heb dit gedaan , ik krijg nu wel meer connecties :D

[ Voor 16% gewijzigd door TheAnthonyNL op 06-08-2011 13:12 ]

Add me on Steam

• BDHowner
yzx schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:55:
zo zo na 2weken non actief te zijn op BTC vlak, ga ik morgen terug beginnen, door familie redenen is dit verkort anders begon ik pas in september terug :P

Nu lees ik dat het niets meer zoveel waard is om te minen, dus :+ zou ik terug beginnen BDH?
Nee, kap er maar mee xD.

Ik sta nog op € 7,41 winst per maand xD.

Als ik dan afschrijving e.d. + hitte in mijn kamer erin betrek, is het voor mij denk ik over ;).

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
BDHowner schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

Nee, kap er maar mee xD.

Als ik dan afschrijving e.d. + hitte in mijn kamer erin betrek, is het voor mij denk ik over ;).
Ik stop ook tot het weer wat kouder wordt. Dat was ook mijn initiële plan, minen in de winter met de game-pc die ik toch al had staan en wat minder de elektrische verwarming te gebruiken. Het was gewoon stom en hebberig van me om in de zomer mijn pc de hele dag te laten stoken (ik woon inclusief).

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

Nee, kap er maar mee xD.

oef dan verkoop ik mijn 1 BTC maar :+ genoeg verdiend met snoeien deze week haha

• BDHowner
Ik heb net de 2 stop-knoppen ingedrukt hiero :(.

De koersen dalen flink, en ook nog eens constant, en het lijkt erop dat dit niet meer de moeite waard is.

Ik blijf uiteraard wel monitoren hoe het gaat :).

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:40:
Ik heb net de 2 stop-knoppen ingedrukt hiero :(.

De koersen dalen flink, en ook nog eens constant, en het lijkt erop dat dit niet meer de moeite waard is.

Ik blijf uiteraard wel monitoren hoe het gaat :).
Maandag dan maar naar de heggenschaarwinkel voor upgrades lmao :+

op hoeveel staat 1 btc nu dan?

• BDHowner
yzx schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:42:
[...]

Maandag dan maar naar de heggenschaarwinkel voor upgrades lmao :+

op hoeveel staat 1 btc nu dan?
You don't wanna know ;). $ 9.50.

• godofal
  • Niet online

godofal

BDHowner schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:47:
Ik had gisteren voor het eerst de gedachte: "zal ik dat herriemakende monster een nachtje uitschakelen?".

De waarde is wel triest zeg op dit moment, ik ga mijn BTC gewoon verkopen denk ik, ik heb hier niet zo superveel vertrouwen meer in.

Ik heb i.i.g. ruim 10 BTC nu, dus heb ik toch nog een leuk zakcentje :).

Ik ga i.i.g. alles strak in de gaten houden, mijn PC staat nu voor € 18,- per maand winst te minen, en ik begin me af te vragen of dat slijtage + hitte in de zomer hier (tis hier rustig 35 graden in mijn kamer) wel zo slim is.

Als ik ermee stop gaat mijn 2e kaart er denk ik uit. Dan gaat de 1e GPU naar 16 lanes, en hoeft hij de hitte van kaart 2 niet meer op te zuigen. Oei wat lijkt me dat lekker stil :P.

Ter info: ze staan nu beide op 100% fanspeed, waarbij GPU 1 81 graden is, en GPU 2 71.
ik heb 'm een nachtje uitgehad om te kijken of ik nou beter slaap met minder herrie/hitte
conclusie: ik merk er niks van, ja, de initiele 5 tellen ff denken van "owjah, fans staan aan" en bij het wakker worden merken dat het warm is, maar ff douchen en das ook weer voorbij :)

waarde is idd triest, maar dat komt omdat de mediahype voorbij is, en iederen merkt dat het niet enorm cashen binnen een week is, zoals je onbewust toch aanneemt, dus snel uitcasht

100% fanspeed en 81 graden? wtf?
bij mij zitten er 2 HD5870's op elkaar geplakt, de een met zo'n reference turbo koeler ( :r ) op 40% en de andere met een arctic extreme oid op 50%

ze draaien altijd onder de tussen de 70 en de 80 graden, in een kast met het zijpaneel eraf en met een fan ertussen blazend

volgens mij doe je dus iets verkeerd :P

@yzx
MTgox staat nu op 9.4 dollar

• BDHowner
godofal schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

ik heb 'm een nachtje uitgehad om te kijken of ik nou beter slaap met minder herrie/hitte
conclusie: ik merk er niks van, ja, de initiele 5 tellen ff denken van "owjah, fans staan aan" en bij het wakker worden merken dat het warm is, maar ff douchen en das ook weer voorbij :)

waarde is idd triest, maar dat komt omdat de mediahype voorbij is, en iederen merkt dat het niet enorm cashen binnen een week is, zoals je onbewust toch aanneemt, dus snel uitcasht

100% fanspeed en 81 graden? wtf?
bij mij zitten er 2 HD5870's op elkaar geplakt, de een met zo'n reference turbo koeler ( :r ) op 40% en de andere met een arctic extreme oid op 50%

ze draaien altijd onder de tussen de 70 en de 80 graden, in een kast met het zijpaneel eraf en met een fan ertussen blazend

volgens mij doe je dus iets verkeerd :P

@yzx
MTgox staat nu op 9.4 dollar
Ik krijg kaart 1 niet zo heel koel doordat hij hitte uit fan 2 opzuigt.

GPU 2 is namelijk wel keurig.

Ik heb overigens geen reference -koeler, maar zo'n ding dat de zooi naar de voorkant naar buiten spuwt, mijn front-intake is nu dus ook een front-outtake geworden xD.

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:44:
[...]

You don't wanna know ;). $ 9.50.
2 weken terug was dat toch 9.50 euro :+ man man man

• BDHowner
yzx schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:47:
[...]

2 weken terug was dat toch 9.50 euro :+ man man man
Dit is voor mij het moment om uit te stappen :(.

Dan verdwijnt de hitte, en kan ik mijn kaart gaan verkopen :).

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:48:
[...]

Dit is voor mij het moment om uit te stappen :(.

Dan verdwijnt de hitte, en kan ik mijn kaart gaan verkopen :).
Dat moet ik dus niet doen, haha

• godofal
  • Niet online

godofal

hmm, jullie zouden 's bij bitmarket.eu moeten kijken, daar zitten ze nog net over de 11 dollar (als je dom bent en paypal accepteert zelfs 11.5 :X ) en 8,30 euro

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Het is momenteel niet echt winstgevend om te minen.
Ik kijk het nog een maand aan vanaf nu en neem dan een beslissing.

• BDHowner
BlueTooth76 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:35:
Ik denk niet dat het beter zal worden.

Ik denk dat we nu op een drempel gaan zitten zoals Namecoin, iedereen stapt uit, dan stapt iedereen weer in, dan iedereen weer uit.

Namecoin is zwaar waardeloos momenteel, moest vanochtend ff 300 NMC overboeken, duurde gewoon uren door het slechte netwerk momenteel :(.

Volgens mijn Excel-sheet *zou* ik nu zelf officieel verlies draaien. Maar goed dat ik een paar uur geleden de boel uit heb gegooid :).

• yzx

yzx

BDHowner schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:42:
[...]

Ik denk niet dat het beter zal worden.

Ik denk dat we nu op een drempel gaan zitten zoals Namecoin, iedereen stapt uit, dan stapt iedereen weer in, dan iedereen weer uit.

Namecoin is zwaar waardeloos momenteel, moest vanochtend ff 300 NMC overboeken, duurde gewoon uren door het slechte netwerk momenteel :(.

Volgens mijn Excel-sheet *zou* ik nu zelf officieel verlies draaien. Maar goed dat ik een paar uur geleden de boel uit heb gegooid :).
ach ja net eventjes de buur aan BTC geintroduceerd met zijn tri 5870 :+ hij heeft gratis stroom dus voor hem is het puur winsts, alhoewel met het slechte weer( geen/weinig zon ) is het niet zo gratis

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

yzx schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:06:
[...]

ach ja net eventjes de buur aan BTC geintroduceerd met zijn tri 5870 :+ hij heeft gratis stroom dus voor hem is het puur winsts, alhoewel met het slechte weer( geen/weinig zon ) is het niet zo gratis
En de stroom die hij anders over hield zou hij aan het net terugleveren waarvoor hij betaald krijgt. Dus ook dat kost geld.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BlueTooth76 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:35:
Waarom? Bitcoin heeft toch een gouden toekomst? Dus de coins die je mined zijn *nu* misschien niet winstgevend, maar in de toekomst zijn ze toch enorm veel waard? Wat valt er dan te beslissen?

• yzx

yzx

Whuzz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:27:
[...]

En de stroom die hij anders over hield zou hij aan het net terugleveren waarvoor hij betaald krijgt. Dus ook dat kost geld.
Hier gaat het 1000Kwh is een cetificaat weet niet hoeveel het is, ergens in de 300euro euro ofzo :P maar hij heeft zonnepanelen omdat zijn huis nogal wat stroom eet :P

edit: dus de panelen liggen daar om de rekening te drukken ipv eraan te verdienen

[ Voor 9% gewijzigd door yzx op 06-08-2011 22:36 ]

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Whuzz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:29:
[...]

Waarom? Bitcoin heeft toch een gouden toekomst? Dus de coins die je mined zijn *nu* misschien niet winstgevend, maar in de toekomst zijn ze toch enorm veel waard? Wat valt er dan te beslissen?
Als je verlies maakt, is het verstandiger om te kopen.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

chronoz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:39:
[...]
Als je verlies maakt, is het verstandiger om te kopen.
Goed lezen.
Magnet is één van de positievelingen hier volgens wie Bitcoin een gouden toekomst gaat krijgen. Hij valt mij er zelfs op aan dat ik te negatief doe.
Als bitcoin een gouden toekomst krijgt, dan maakt het toch niet uit dat het minen van een bitcoin NU meer kost dan hij NU op de markt oplevert? Immers, bitcoin heeft een gouden toekomst, dus gaat het om het rendement in de toekomst toch?

Of zou ook magnet gewoon alle bitcoins meteen verkopen, omdat hij helemaal niet gelooft in de toekomst van bitcoin, maar alleen snel winst wil pakken? (en het dus eigenlijk met mij eens zijn?)

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Whuzz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:29:
[...]

Ssst, ik probeer iedereen te laten stoppen zodat er meer voor mij is >:)

Nu serieus:

Besef jij wel dat wij, de mensen in dit topic en op het Bitcoin forum, ook daadwerkelijk iets doen om het een succes te maken.
Wij steken er geld en tijd in en het is geen zekerheid dat het een succes wordt.

Jouw rol is erg gemakkelijk, van de kant schreeuwen dat het niets wordt terwijl wij met man en macht proberen zeewaardig te worden, terwijl jij alleen maar tevreden bent als het zinkt.

[ Voor 45% gewijzigd door BlueTooth76 op 07-08-2011 12:57 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

BlueTooth76 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:17:
[...]

Ssst, ik probeer iedereen te laten stoppen zodat er meer voor mij is >:)

Nu serieus:

Besef jij wel dat wij, de mensen in dit topic en op het Bitcoin forum, ook daadwerkelijk iets doen om het een succes te maken.
Wij steken er geld en tijd in en het is geen zekerheid dat het een succes wordt.
Lol, god heeft vast net ergens een kitten doodgemaakt om zoveel hypocrisie te compenseren ;)
Iets doen om het een succes te maken? Het enige dat de mensen hier doen is proberen snel winst te pakken. En als dat even niet lukt, dan (zie je eigen bericht over "het nog een maandje aankijken") houden ze er net zo hard weer mee op.
Heel normaal hoor, ik ben er óók mee opgehouden zodra ik doorkreeg dat het nergens heen ging met bitcoin. Bitcoin is gedoemd, omdat het geen rekening houd met hoe de mens in elkaar steekt.
Jouw rol is erg gemakkelijk, van de kant schreeuwen dat het niets wordt terwijl wij met man en macht proberen zeewaardig te worden, terwijl jij alleen maar tevreden bent als het zinkt.
"Met man en macht proberen zeewaardig te worden" :')
Ik denk dat ik meer tijd en energie in bitcoins gestoken heb dan jij door zo'n beetje elk document en elk artikel te lezen dat er bestaat en me daarnaast te verdiepen in anderen virtuele currencies. Ik heb mijn conclusie "dat het niks wordt" niet uit de lucht gegrepen.
Ik durf te wedden dat jij satoshi's paper niet eens gelezen hebt. Of iig niet meer dan eerste twee pagina's.

Tevreden als het zinkt? Ik heb er geen enkel belang bij als bitcoin faalt. Ik vind het idee van een virtuele currency nog steeds mooi en ik hoop dat er ooit één succesvol zal worden. Alleen zal dat niet bitcoin zijn, wat jammer is, maar het zij zo.

Maar goed, ik zal je niet verder bezig houden nu, ik begrijp dat je het enorm druk hebt met bitcoin redden, onze koene bitcoin-held! Sterkte! d:)b :Y)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:41

mphilipp

Romanes eunt domus

ninjazx9r98 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:06:
We hebben het hier over een valuta die succesvol zou moeten worden en dan dus onderdeel wordt van het dagelijkse betalingsverkeer.
Probeer het dan eerst eens aan mij uit te leggen, en dán mijn moeder. Pas dan denk ik dat dit vage gedoe iets is dat een fragmentje van een toekomst heeft.

Ik ben techneut en snap er geen bal van. Wat hebt ik hier aan, wat kan ik ermee? Niets, nihil komma nul. Leuk voor nerds om zich druk over te maken, maar Appie accepteert ze niet. Misschien heeft dit toekomst in WoW oid, maar niet in de echte wereld.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mphilipp schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 07:33:
[...]

Probeer het dan eerst eens aan mij uit te leggen, en dán mijn moeder. Pas dan denk ik dat dit vage gedoe iets is dat een fragmentje van een toekomst heeft.

Ik ben techneut en snap er geen bal van. Wat hebt ik hier aan, wat kan ik ermee? Niets, nihil komma nul. Leuk voor nerds om zich druk over te maken, maar Appie accepteert ze niet. Misschien heeft dit toekomst in WoW oid, maar niet in de echte wereld.
WoW gold is qua waarde in elk geval enorm veel stabieler dan bitcoin, heeft een user base die zo'n 20x zo groot is. Misschien maar eens een mailtje aan Blizzard-Activision doen om te vragen of we geen WoW-Exchange kunnen krijgen ofzo ;)
Kan Magnet zijn mooir Graka's gebruiken om WoW te spelen en goud te verzamelen, is het toch nog een goede investering geweest! :P

Verwijderd

Heren,

Ik denk dat er zeker een toekomst is voor bitcoin, niet als investeringsmiddel om snel rijk van te worden maar als internet-geld. Als universeel ruilmiddel denk ik dat bitcoins een fantastische kans zijn om het huidge systeem van betalingen aan te vullen. net als email de post niet compleet vervangen heeft maar het aanvult waar het meer praktischer is.

De koers van bitcoin gebruiken om te zien of het gaat slagen daar geloof ik niet zo in, de koers zegt niet zoveel het praktische nut wat mij betreft, maar meer over hypes enz. maar dat terzijde.

Ik zie mensen hier schrijven dat ze willen dat bitcoin gaat slagen, maar weten jullie of er ook projecten op handen zijn om het gebruik van bitcoin te bespoedigen in nederland ? Voor zover ik weet zijn er nog maar 2 plekken waar je met bitcoins kan betalen in nederland. Ik ben zelf nog wel met een projectje bezig, wat hopelijk ergens in de nabije toekomst in de lucht gaat maar dat zal ik tezijnertijd wel laten weten.

Dus: weet iemand of er projecten gaande zijn mbt bitcoin in nederland ? en dan heb ik het niet over mining projecten oid.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:25:
Heren,

Ik denk dat er zeker een toekomst is voor bitcoin, niet als investeringsmiddel om snel rijk van te worden maar als internet-geld. Als universeel ruilmiddel denk ik dat bitcoins een fantastische kans zijn om het huidge systeem van betalingen aan te vullen. net als email de post niet compleet vervangen heeft maar het aanvult waar het meer praktischer is.
Onderbouw dat eens dan? Waaróm denk je dat? Wie wil er precies bitcoin als betaalmiddel gaan gebruiken en waarom?
Email vult post aan omdat het sneller en goedkoper is. Tot nu toe heb ik nog geen bitcoin betaling gezien die sneller en goedkoper ging dan contant betalen, creditcard of iDeal.

Verwijderd

Hai Whuzz, zoals ik al zei zie ik zeker een plek voor bitcoins op het internet, bijvoorbeeld als universeel ruilmiddel, internet-valuta zogezegd. kijk bijvoorbeeld maar eens op forbitcoins.com waar mensen diensten kunnen uitvoeren in ruil voor bitcoins. het is laagdrempelig, je hebt er geen bankrekening voor nodig, iedereen kan er zo mee aan de slag.

En wat de aanvulling betreft, email vult post niet alleen aan omdat het sneller is maar de kostenkwestie heeft er ook voor een groot deel mee te maken. post versturen kost geld, email niet. Bitcoins versturen is gratis, en het kost geen tarieven. creditcard tarieven zijn erg hoog, soms wel 5% als ik het goed heb. En in het geval van internationale betalingen is bitcoin een stuk sneller dan het overmaken via de bank. Ik weet niet of je wel eens een internationale overboeking hebt gedaan ? duurt een dag of 3.
Alles wordt globaal, alles gaat via het internet en ik denk dat het daarom zeker goed is om een soort van internet-geld te hebben waarmee je laagdrempelig mensen geld kan sturen, snel, en kosteloos en bijna grotendeels anoniem.

Ik moet toegeven dat het nog moeilijk is om mensen enthousiast te kijrgen voor bitcoin, vooral ook omdat er in nederland nog weinig mee gedaan kan worden. de wal moet het schip keren denk ik. Toen er een paar mensen een faxapparaat hadden kon je ook zeggen "wat heb je daar nou aan", maar als er eenmaal een bepaalde grens is bereikt dan gaan mensen het vanzelf gebruiken., Ik hoop dat we die grens qua bitcoins ook gaan bereiken. Soms moet je dingen even een kans geven.

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik denk dat er ook wel een plek is voor bitcoins in de wereld, voor online betalingen that is. Om servers te huren, of gadgets te kopen vanuit china.
Met paypal kan ik nu ook niet mijn boodschappen doen, maar wel sommige betalingen op internet doen omdat ik geen creditcard heb. Ik hoop dat bitcoins ooit zo groot worden als paypal.
Waar ik voor vrees zijn uitspraken van rechtbanken, zoals "operation of an unlicensed money transmitting business" in het geval van e-gold. Nu is het bitcoin systeem niet/nauwelijks plat te krijgen, maar ze kunnen wel achter de bedrijven aan gaan die het als betaalmiddel accepteren, of de grote bitcoin exchanges.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

godofal schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:12:
hmm, jullie zouden 's bij bitmarket.eu moeten kijken, daar zitten ze nog net over de 11 dollar (als je dom bent en paypal accepteert zelfs 11.5 :X )
BTCnoob hier.. Waarom is paypal accepteren dom? Is dat niet ook hoe het bij MT Gox gaat?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Sando schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:07:
[...]

BTCnoob hier.. Waarom is paypal accepteren dom? Is dat niet ook hoe het bij MT Gox gaat?
Bij Paypal kan de koper een klacht indienen en die krijgt vrijwel altijd gelijk en z'n geld terug.

Koper heeft dan geld + bitcoins.
Verkoper heeft dan niets.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BlueTooth76 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:40:
[...]
Bij Paypal kan de koper een klacht indienen en die krijgt vrijwel altijd gelijk en z'n geld terug.

Koper heeft dan geld + bitcoins.
Verkoper heeft dan niets.
Dit is ook de standaard werkwijze van de CC maatschappijen. Er is een beroepsmogelijkheid, maar de klant krijgt in principe het voordeel van de twijfel, en dat is bij PP en CC hetzelfde. De klant moet echter wél kunnen aangeven dat ie contact heeft opgenomen en de acceptant krijgt een kans op weerwoord. Het is dus niet alsof het een soort oplichtersbende is. PP is overigens een normale bankinstelling en staat onder toezicht van de ECB. Ik heb daar iets meer vertrouwen in als die rare bitcoins. Dat BC net zo groot kan worden als PP is natuurlijk onzin. Als je het mij niet eens kunt uitleggen wat het precies is en hoe ik eraan kom, kan het nooit wat worden natuurlijk. Sommige mensen vinden PP als ingewikkeld. Ga hen eens uitleggen dat je die dingen kunt genereren oid...dan gaat het licht compleet uit.

Dat PP niet in AH wordt geaccepteerd is niet van belang. Het geld dat op PP staat, vertegenwoordigd dezelfde waarde als een papiertje met dat bedrag in mijn portemonnee. Er is (voor mij) geen koersverschil.

Die BC's zijn leuk voor de nerds (no offense) maar hooguit wordt het onder hen erg groot, maar nooit mainstream. Daarvoor is het veel te ingewikkeld. PP kan ik aan iedereen uitleggen: een internet bankrekening zonder rente in een notedop. Dat snapt iedereen. Je zet er geld op, je ontvangt wat, simple comme bonjour. Nou een uitleg over wat BC inhoudt in 10 woorden...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

mphilipp schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:40:
[...]
Nou een uitleg over wat BC inhoudt in 10 woorden...
Bitcoins vormen autoriteitloos p2pgeld waarbij transacties (niet de banken maar) de community geld opleveren.

BTCnoob poging tot uitleg in 10 woorden. :P

-update-

Want dat 'minen' is eigenlijk gewoon het betalingsverkeer verifiëren en beveiligen, heb ik begrepen. Als dat geen geld op zou leveren, zou niemand het doen. Net als banken niet zouden bestaan als ze met al dat geld niet meer geld konden maken.

[ Voor 62% gewijzigd door Sando op 08-08-2011 20:01 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• ninjazx9r98
Sando schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:54:
[...]

Bitcoins vormen autoriteitloos p2pgeld waarbij transacties (niet de banken maar) de community geld opleveren.

BTCnoob poging tot uitleg in 10 woorden. :P
Mijn broer/ouders ben je kwijt bij p2p en bij het woord community gaat het spreekwoordelijke licht uit.
-update-

Want dat 'minen' is eigenlijk gewoon het betalingsverkeer verifiëren en beveiligen, heb ik begrepen. Als dat geen geld op zou leveren, zou niemand het doen. Net als banken niet zouden bestaan als ze met al dat geld niet meer geld konden maken.
Kan je hieruit concluderen dat zodra de 21 miljoen bereikt is er geen verificatie en beveiliging meer is? >:)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

ninjazx9r98 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:07:
[...]
Mijn broer/ouders ben je kwijt bij p2p en bij het woord community gaat het spreekwoordelijke licht uit.
Dan kan je bij deze zeggen dat ze niet geschikt voor de toekomst zijn.

p2p kennen mijn broers en zelfs vader nog van napster/audiogalaxy/kazaa, dan snappen ze dat het geld op je computer staat.

Ik snap ook niet hoe die gekke banken en beurzen op het idee komen om een aandeel te verzinnen die je het recht geeft het te verkopen voor een lage prijs als de koers is gestegen en dat daar ook nog geld mee te verdienen valt, maar ik neem het voor lief omdat het werkt.

Je vader is misschien oud genoeg om de community prima te snappen. In de tijd van het zwarte goud zat toch ook iedereen te zoeken, en de mensen die het wat groter aan wilden pakken gingen deur langs deur om het in ruil voor een deel van de winst uit je tuin te mogen halen.
Kan je hieruit concluderen dat zodra de 21 miljoen bereikt is er geen verificatie en beveiliging meer is? >:)
Dat is een goede vraag, ik ben ook benieuwd hoe dat gaat. Ik denk dat dan de transaction-fees omhoog moeten omdat anders niemand zin heeft zich met je transactie bezig te houden. Nu is zo'n fee standaard 0,000005 BTC oid, misschien is dat in 2033 minimaal 0,5 BTC ofzo. Een transactie zonder verificatie/beveiliging is iig niet mogelijk, want dat gebeurt allemaal tegelijk.

Maar nogmaals: Anyone: Correct me if I'm wrong! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 08-08-2011 20:25 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
[b]ninjazx9r98 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:07
Alsof iedereen begreep hoe het internet volledig werkte toendertijd het nog ontwikkeld werd.
Daarbij vat waarschijnlijk 90% van de wereld bevolking nu ook niet hoe het huidige geld systeem in elkaar steekt.

Daarbij is het uiteraard nog niet mainstream ready dus bash het aub nog niet alsof het al af is.

• ninjazx9r98
Sando schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:20:
[...]

Dan kan je bij deze zeggen dat ze niet geschikt voor de toekomst zijn.

p2p kennen mijn broers en zelfs vader nog van napster/audiogalaxy/kazaa, dan snappen ze dat het geld op je computer staat.
Dan is een groot deel van de bevolking niet geschikt voor de toekomst :)
Het zal je misschien verbazen en misschien is je blik vertroebeld door je eigen omgeving maar hele volksstammen hebben geen flauw idee waar je het over hebt als je over p2p begint.
Napster/audiogalaxy/kazaa zullen een aantal dan weer herkennen maar dan nog steeds geen flauw idee hebben dat dat p2p is en wat er nu eigenlijk achter de schermen gebeurt.
Grouver schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:43:
[...]

Alsof iedereen begreep hoe het internet volledig werkte toendertijd het nog ontwikkeld werd.
Daarbij vat waarschijnlijk 90% van de wereld bevolking nu ook niet hoe het huidige geld systeem in elkaar steekt.

Daarbij is het uiteraard nog niet mainstream ready dus bash het aub nog niet alsof het al af is.
Lees anders even wat meer berichten dan alleen die van mij waar je op reageert.
Mogelijk dat je dan ziet waarom ik op die manier reageerde.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Sando schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:20:
[...]

Dat is een goede vraag, ik ben ook benieuwd hoe dat gaat. Ik denk dat dan de transaction-fees omhoog moeten omdat anders niemand zin heeft zich met je transactie bezig te houden. Nu is zo'n fee standaard 0,000005 BTC oid, misschien is dat in 2033 minimaal 0,5 BTC ofzo. Een transactie zonder verificatie/beveiliging is iig niet mogelijk, want dat gebeurt allemaal tegelijk.

Maar nogmaals: Anyone: Correct me if I'm wrong! :P
De difficulty zal zakken als er mensen afhaken, dus er zal weer een evenwicht worden bereikt.
Geen probleem dus :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sando schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:54:
[...]
Oh...nou is het me compleet duidelijk. Dank voor deze heldere uitleg. Snapt je moeder dit ook?

Ik hoop niet dat ik tè cynisch klink.... :+

Enneee...de overgrote meerderheid van de wereldbevolking is niet geschikt voor de toekomst. Mijn broer weet alleen wat B2B en B2C is, en misschien weet mijn neefje nog nét wat P2P is, maar gratis games en muziek downloaden snapt ie beter. Of ie community snapt betwijfel ik. Hij is - tot mijn grote spijt - een digitale superconsument. Ik ben de grootste ICT expert in de hele familie. Ik werk al ongeveer 30 jaar met computers en dat hele bitcoins gedoe ontgaat me gewoon. Niet omdat ik er te stom voor ben, of te oud, maar ik haak gewoon af als ik eerst een giga verhaal moet gaan lezen om me iets duidelijk te maken. Het is gewoon veel te ingewikkeld, punt. Natuurlijk kan ik het snappen, maar ik wil het gewoon niet. Als je ook maar dénkt dat dit mainstream kan worden, ben je delusional. Of je hebt op een of andere vreemde manier alleen maar nerds in je familie en je omgeving. Iets dat erg ongezond is imho... :+

[ Voor 54% gewijzigd door mphilipp op 08-08-2011 23:04 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.