Nactive schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:54:
Ik ben geen econoom, maar als ik het toch goed zie zal je binnen kort voor evenveel werk maar de helft van het aantal btc krijgen.
Dus dan moet de prijs per bitcoin al verdubbelen zodat ik evenveel zou verdienen.
En indien de prijs per bitcoin zou verdubbelen kan ik beter nu zeer veel BTCs kopen en die binnen half jaar verkopen en heb ik mijn geld verdubbeld ipv een BTC miner op te zetten.
We zullen wel binnen een half jaar zien wat de prijs zal doen.

in principe heb je gelijk, maar over het algemeen volgen de miners de koers, niet andersom
als dus die halvering begint zullen veel miners afhaken
de logische gedachtegang zou zijn dat dan ook de koers omhoog gaat, maar dat is niet zo
mensen zien het minen en de koers als een gekoppeld iets, terwijl de koers gekoppeld is aan de mogelijkheden v/d markt
hoe meer plekken er mee te betalen valt (korting zou nog beter zijn) hoe meer mensen het zullen gebruiken
en dáárdoor gaat de prijs dus omhoog
daarnaast zou het mss slim zijn om idd een paar honderd BTC te kopen op de gok dat de prijs omhoog gaat, maar als je dus pech hebt gaat het keihard onderuit
als je miners hebt heb je dan nog altijd goed bruikbare/verkoopbare hardware
that being said: ik denk dat de prijs alleen nog maar zal stijgen, we zijn het stadium voorbij van de hypes en de onzekere toekomst (soort van)
de hobbels die we nu gaan krijgen zijn van overheden e.d. die het lastig gaan maken omdat ze het een bedreiging vinden
dat betekent imo alleen maar dat BTC groot is/word 

priens schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:00:
Zo... Zojuist voor het eerst ook eens mijn videokaart aan het werk gezet! Sinds 2005 worden trouw altijd alle CPU-cycles die ik tot mijn beschikking heb gedoneerd aan WorldCommunityGrid  

.  M'n PC staat dus toch al 24/7 aan.
M'n oude HD4550 (7 Mhash/sec, WOW!!! 

) verwisseld voor een gebruikte HD5870, welke zo out-of-the-box gemiddeld 369,9 Mhash/sec doet. Lijkt me redelijk gemiddeld.
Het stroomverbruik is nu echter wel opeens met ruim 210W omhoog geschoten ten opzichte van m'n oude setup. Binnenkort maar eens een rekensommetje maken of het überhaupt zoden aan de dijk zet. M'n systeem (i7 920, HT ingeschakeld, undervolt) gebruikte voorheen met alle cores 100% belast 155W gemiddeld, nu ligt het verbruik op 368W gemiddeld met ook de GPU op 100%. 

Eerst maar eens een nachtje laten pruttelen, morgen eens kijken of er links en rechts nog wat gewonnen kan worden. Dus mocht iemand nog tips hebben... Ik heb nu alleen de flags "-v w128" toegevoegd bij GUIMiner.
Wat me wel opvalt is dat het proces poclbm.exe nu 1 core voor 100% belast, is dat normaal??

370Mhash/s is idd normaal, ik krijg er 430 met een OC naar 100mhz op de core en een UC naar 500Mhz op de mem
je zou phoenix 's kunnen proberen, die krijgt er vaak net wat meer uit, er is ook meer de configureren en testen
wat betreft je CPU, ja, dat is normaal maar kan je omzeilen door het proces op lage prioriteit te zetten, is niet negatief voor je Mhash/s, maar dan reageert je PC wat sneller en is er meer rekenkracht beschikbaar voor worldcommunity grid 

edit:
wtf...
ik open net m'n bitcoin client om te checken of m'n BTCguild payout binnen kwam, staat er ineens een nieuwe betaling oid:
status: 165 bevestigingen, 30/7/2011 10:26, beschrijving: gegenereerd, credit 0.00062095
status gegenereerd? wtf?
klinkt alsof ik ergens een block heb gevonden en er transaction fees worden overgeschreven ofzo...
maar ik heb nooit een block gevonden
maar ik denk toch dat het transaction fees zijn, iemand die dit kan bevestigen?

[
                        Voor 6% gewijzigd door
                                                     godofal                                                 op 31-07-2011 09:40
                                            ]