Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.285 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
yzx schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:13:
[...]

Achja het is nooit goed, ze hadden er beter een limiet op gezet voor de miner, mja nu word het wel verdeeld over BTC & NMC
Dit kan nooit goed gaan zo! Als die golven te groot worden, ben ik bang dat er geen exit meer komt, en dat het einde voor Namecoin is. Wat je gaat krijgen is dat mensen instappen @ lage difficulty, en zich vervolgens massaal terugtrekken zodra er een nieuwe difficulty is. De "profiteerperiode" zal snel over zijn telkens (enkele dagen?), waarna een behoorlijke difficulty ontstaat die enkele weken of zelfs maanden kan duren.

Het is te hopen dat de waarde van de Namecoins mee gaat stijgen, anders eindigt dit project binnenkort ben ik bang.

Als iedereen terugtrekt kan het zelf zo zijn dat er nooit meer een einde komt aan een difficulty!

Stel dat er nu bijv. nog maar 10 GH/s overblijft, dan hebben die een ENORME strop om nog wat muntjes bij elkaar te schrapen.

Edit: de prijzen zijn ook al aan het kelderen, nu het aanbod best groot gaat worden. 0,02 i.p.v. 0,026 is al te zien!

[ Voor 17% gewijzigd door BDHowner op 20-07-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:52

BlueTooth76

Let the sun shine!

BDHowner schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:15:
[...]

Dit kan nooit goed gaan zo! Als die golven te groot worden, ben ik bang dat er geen exit meer komt, en dat het einde voor Namecoin is. Wat je gaat krijgen is dat mensen instappen @ lage difficulty, en zich vervolgens massaal terugtrekken zodra er een nieuwe difficulty is. De "profiteerperiode" zal snel over zijn telkens (enkele dagen?), waarna een behoorlijke difficulty ontstaat die enkele weken of zelfs maanden kan duren.

Het is te hopen dat de waarde van de Namecoins mee gaat stijgen, anders eindigt dit project binnenkort ben ik bang.
Als iedereen terugtrekt kan het zelf zo zijn dat er nooit meer een einde komt aan een difficulty!

Stel dat er nu bijv. nog maar 10 GH/s overblijft, dan hebben die een ENORME strop om nog wat muntjes bij elkaar te schrapen.

Edit: de prijzen zijn ook al aan het kelderen, nu het aanbod best groot gaat worden. 0,02 i.p.v. 0,026 is al te zien!
Merged mining zal dat probleem oplossen (paar pagina's terug) :)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
BlueTooth76 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:24:
[...]

Merged mining zal dat probleem oplossen (paar pagina's terug) :)
Maar niemand is toch verplicht om "merged te gaan minen"? Op die manier kun je nog altijd voor 1 v/d 2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

BDHowner schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:28:
[...]

Maar niemand is toch verplicht om "merged te gaan minen"? Op die manier kun je nog altijd voor 1 v/d 2 gaan.
Niet verplicht, maar waarom zou je het niet doen?
Wie wil er nu niet extra verdienen met minen?

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

yzx schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:05:
[...]

Het was de bedoelding om 7 kaarten ( dual GPU ) kaarten dus in feite 14 kaarten, tegelijk te laten draaien, maar omdat de OS'en dat niet toelaten, dachtenwe om virtueel te gaan om die andere GPU's ook aan te spreken
*godofal schreeuwt stilletjes voor de zoveelste keer: acht, ACHT dual GPU kaarten, niet 7
BDHowner schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:33:
Ik zit 1 dag niet op het forum, en het gaat opeens over 7 kaarten xD.

Je moet met mining-rigs helemaal niet aan waterkoeling beginnen. Gewoon genoeg Silverstone FM123's op max. in je kast plempen, en alles blijft op prima temperatuur.

Die waterkoeling is alleen maar duur en kan je nog je kop kosten met garantie ook!

Ik heb de hele boel nu draaien op Namecoins :P.
in mijn geval zou het dus niet aan de energie liggen
het probleem bij mij is dat het op m'n slaapkamer moet, dus ga ik het watercoolen met dikke auto rad's voor extreme stilte :*)
zoiezo ga ik 9 v/d 10x naar 2dehandse kaarten, veel garantie heb je dan zoiezo al niet meer
aan de andere kant, met WC heb je koelere kaarten, en dus minder kans op kapotte kaarten
ook geen problemen met versleten fans die gaan ratelen oid

trouwens, is er een circuitje/apparaatje dat flink gaat blêren als de pomp ineens faalt? wel handig :P
anders 's kijken of een leuke SMS functie erbij kan als de temps boven X uitkomen ofzo :)

*godofal droomt* zoveel mogelijkheden, zo weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:10

InFamous

excommunicado

godofal schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:15:
[...]

*godofal schreeuwt stilletjes voor de zoveelste keer: acht, ACHT dual GPU kaarten, niet 7

[...]

in mijn geval zou het dus niet aan de energie liggen
het probleem bij mij is dat het op m'n slaapkamer moet, dus ga ik het watercoolen met dikke auto rad's voor extreme stilte :*)
zoiezo ga ik 9 v/d 10x naar 2dehandse kaarten, veel garantie heb je dan zoiezo al niet meer
aan de andere kant, met WC heb je koelere kaarten, en dus minder kans op kapotte kaarten
ook geen problemen met versleten fans die gaan ratelen oid

trouwens, is er een circuitje/apparaatje dat flink gaat blêren als de pomp ineens faalt? wel handig :P
anders 's kijken of een leuke SMS functie erbij kan als de temps boven X uitkomen ofzo :)

*godofal droomt* zoveel mogelijkheden, zo weinig tijd
Hier ook een rig staan met waterkoeling en als ik jou rig zo zie, neem meerdere pompen. Bijvoorbeeld 2 tot 4 laing d5's mocht er 1 falen draait altijd de back up nog de hoeveelheid pumps moet je bekijken met hoe groot je loop word.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

't is allemaal nog verre toekomst muziek :)
maar ik heb ongeveer in m'n hoofd:
2 verschillende loops, groot vierkante autorad's die een stel grote/laag RPM fans sandwichen
dan dus 8 GPU's, high end 6xxx (6950/70) of mss zelfs 7xxx (ja, zulke toekomst muziek :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
godofal schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:39:
't is allemaal nog verre toekomst muziek :)
maar ik heb ongeveer in m'n hoofd:
2 verschillende loops, groot vierkante autorad's die een stel grote/laag RPM fans sandwichen
dan dus 8 GPU's, high end 6xxx (6950/70) of mss zelfs 7xxx (ja, zulke toekomst muziek :P)
Jij zit serieus nu nog een rig te overwegen xD?

Ik zit momenteel een test te doen met 0-confirmations-websites, 3 BTC saldo die al niet meer op mijn account staat en een oude blokhistorie, om te kijken of ik die sites kan neppen. Tot nu toe lijkt het beter in elkaar te zitten dan ik dacht :).

Wow: difficulty gaat met 357% omhoog (van Namecoin over enkele dagen)!!!

[ Voor 5% gewijzigd door BDHowner op 21-07-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-10 14:00

yzx

BDHowner schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:54:
[...]

Jij zit serieus nu nog een rig te overwegen xD?

Ik zit momenteel een test te doen met 0-confirmations-websites, 3 BTC saldo die al niet meer op mijn account staat en een oude blokhistorie, om te kijken of ik die sites kan neppen. Tot nu toe lijkt het beter in elkaar te zitten dan ik dacht :).

Wow: difficulty gaat met 357% omhoog (van Namecoin over enkele dagen)!!!
69870x2 kaartjes doen het goed hoor :P

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:02:
[...]

69870x2 kaartjes doen het goed hoor :P
Die ken ik nog niet xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

6870x2 kaartjes

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Buiten de typfout om kun je dan beter 2x 6870 zeggen. 6870x2 klinkt als een dual-GPU kaart :P.

Ik moet zeggen dat het nog meevalt wel die confirmations, ik ben nu aan het "dubbel-spenden" om te kijken of er een fout in het systeem zit. I.t.t. transacties die wel geldig zijn, worden ongeldige helemaal niet direct op het scherm bij de andere getoverd!

[ Voor 35% gewijzigd door BDHowner op 21-07-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:14:
[...]

Buiten de typfout om kun je dan beter 2x 6870 zeggen. 6870x2 klinkt als een dual-GPU kaart :P.

Ik moet zeggen dat het nog meevalt wel die confirmations, ik ben nu aan het "dubbel-spenden" om te kijken of er een fout in het systeem zit. I.t.t. transacties die wel geldig zijn, worden ongeldige helemaal niet direct op het scherm bij de andere getoverd!
Het is een DUAL GPU kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:16:
[...]

Het is een DUAL GPU kaart :P
Nou zie ik het ja, wtc? Ik dacht dat daar mee gestopt was, en dat de 6990 de enige dual-GPU uit de 6000-serie was. Het is zo te zien ook alleen Powercolor die dat doet...

Edit: NMC-waarde is weer licht gestegen. De volgende geprojecteerde ratio is 1 BTC = 0.0497 NMC. Dat zou betekenen dat de waarde voor ons verder zou kunnen stijgen over enkele dagen, dus ik hou mijn Namecoins nog even vast :P.

[ Voor 26% gewijzigd door BDHowner op 21-07-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:18:
[...]

Nou zie ik het ja, wtc? Ik dacht dat daar mee gestopt was, en dat de 6990 de enige dual-GPU uit de 6000-serie was. Het is zo te zien ook alleen Powercolor die dat doet...

Edit: NMC-waarde is weer licht gestegen. De volgende geprojecteerde ratio is 1 BTC = 0.0497 NMC. Dat zou betekenen dat de waarde voor ons verder zou kunnen stijgen over enkele dagen, dus ik hou mijn Namecoins nog even vast :P.
Club3D & Powercolor jah ze wouden een GTX580 'killer' wat die kaart doet met kut drivers is soms bijna een GTX590 'killen' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:22:
[...]

Club3D & Powercolor jah ze wouden een GTX580 'killer' wat die kaart doet met kut drivers is soms bijna een GTX590 'killen' :P
Zo'n ding kan wel eventueel zuiniger zijn in verhouding met 2 losse kaarten, kwa hitte e.d. is het echter niet bepaald een voordeel...

Het Namecoin-netwerk zit nu op 0,61 Thash/s xD.

[ Voor 6% gewijzigd door BDHowner op 21-07-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:24:
[...]

Zo'n ding kan wel eventueel zuiniger zijn in verhouding met 2 losse kaarten, kwa hitte e.d. is het echter niet bepaald een voordeel...
Max temp op furmark met OC dat Guru3D eruit kreeg was iets rond de 85-90°C ofzo

Zit een 1x6 & 1x8 pins op

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 21-07-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:25:
[...]

Max temp op furmark met OC dat Guru3D eruit kreeg was iets rond de 85-90°C ofzo
En das dus al te warm xD.

Die dual-GPU kaarten moet je echt binnen garantie wegdoen, gaan heel vaak kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:26:
[...]

En das dus al te warm xD.

Die dual-GPU kaarten moet je echt binnen garantie wegdoen, gaan heel vaak kapot.
Ik zou er gewoon een aftermarkt koeler opzetten, dat weet iedereen bij een dual gpu kaart en daarbij komt dat ik trifire 6870 wil hebben :P

edit: max temp was maar 86°C dat vind ik goed meevallen gezien een refference 6950 daar ook rond die temps zit

http://www.overclock3d.ne...ercolor_hd6870x2_review/4

[ Voor 21% gewijzigd door yzx op 21-07-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
yzx schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:31:
[...]

Ik zou er gewoon een aftermarkt koeler opzetten, dat weet iedereen bij een dual gpu kaart en daarbij komt dat ik trifire 6870 wil hebben :P

edit: max temp was maar 86°C dat vind ik goed meevallen gezien een refference 6950 daar ook rond die temps zit

http://www.overclock3d.ne...ercolor_hd6870x2_review/4
Ik heb @ Alternate Klantenservice gewerkt, en sporen van aftermarket-koeling waren daar einde garantie ;). Dat is meer de richting die ik bedoel.

Zijn er btw meer mensen die hun Bitcoin-lijst 1 groot slagveld vinden? Ik denk dat ik af en toe gewoon mijn wallet verwijder, want ik heb nu 80000 adressen en totaal geen overzicht meer :O.

[ Voor 13% gewijzigd door BDHowner op 21-07-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BDHowner schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:39:
[...]

Ik heb @ Alternate Klantenservice gewerkt, en sporen van aftermarket-koeling waren daar einde garantie ;). Dat is meer de richting die ik bedoel.
Tja je moet de juiste connecties hebben he :P heb ook al aftermarket cooled GPU's binnen gedaan van powercolor & XFX was helemaal geen probleem

Edit: natuurlijk bij het binnendoen zat de orginele koeler er op maar die void warrenty sticketjes waren eraan :P

[ Voor 12% gewijzigd door yzx op 21-07-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

BDHowner schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:39:
[...]

Zijn er btw meer mensen die hun Bitcoin-lijst 1 groot slagveld vinden? Ik denk dat ik af en toe gewoon mijn wallet verwijder, want ik heb nu 80000 adressen en totaal geen overzicht meer :O.
ik heb wel 's een kaart RMA gestuurd waar een aftermarket op zat, stock er natuurlijk weer op geschroefd

maar ik vind dit eigenlijk behoorlijk idioot...
bij een CPU doen ze toch ook niet moeilijk met een aftermarket cooler?
heb nog nooit gehoord van een aftermarket die slechtere prestaties had dan de stock...
waarom is het dan zo dat je bij graka's officieel geen aftermarket mag installeren?

edit:
nog ff een OT vraag:
om de een of andere reden vind m'n miner het leuk om de HD5870 die erin zit te DCen op random momenten (waar ik dan pas X uur later achterkom |:( )
zowel de login info en de backup flags zijn éxact hetzelfde met de 5830, die dus gewoon blij en no worries 24/7 loopt te brommen

waarom DCed ie alleen die kaart, en niet ook de 5830??
en waarom douwt ie 'm dan niet gewoon door naar de backup zoals ik heb ingesteld (en getest!)

[ Voor 21% gewijzigd door godofal op 21-07-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
Gebaseerd op de bitmarket.eu exchange zitten we nu officieel onder de 9 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
godofal schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:54:
[...]

ik heb wel 's een kaart RMA gestuurd waar een aftermarket op zat, stock er natuurlijk weer op geschroefd

maar ik vind dit eigenlijk behoorlijk idioot...
bij een CPU doen ze toch ook niet moeilijk met een aftermarket cooler?
heb nog nooit gehoord van een aftermarket die slechtere prestaties had dan de stock...
waarom is het dan zo dat je bij graka's officieel geen aftermarket mag installeren?

edit:
nog ff een OT vraag:
om de een of andere reden vind m'n miner het leuk om de HD5870 die erin zit te DCen op random momenten (waar ik dan pas X uur later achterkom |:( )
zowel de login info en de backup flags zijn éxact hetzelfde met de 5830, die dus gewoon blij en no worries 24/7 loopt te brommen

waarom DCed ie alleen die kaart, en niet ook de 5830??
en waarom douwt ie 'm dan niet gewoon door naar de backup zoals ik heb ingesteld (en getest!)
Omdat je bij een CPU zelf je koeler moet plaatsen, en dat niet anders kan. Bij een videokaart hoef jij helemaal niets aan de kaart te veranderen. Dat neemt niet weg dat ik ook liever zelf koelpasta ertussen plemp, mja. Bovendien liggen graka's heeeel wat gevoeliger dan CPU's. Ik heb stapels met vdefecte videokaarten behandeld, en slechts 1 defecte CPU gehad in een half jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

klopt, bij een graka moet het, bij een GPU kan het
maar dan nog, ik vind het eigenlijk gewoon idioot
natuurlijk gaan graka's sneller kapot, er is ook veel meer dat kapot kan

zou imo lekker zijn als er graka's ook in een "tray" uitvoering komen ofzo, gewoon de kaart met een frontje, zonder cooler (mss wel wat ram/VRM blokjes oid)
zou de prijs mss een stukje drukken (al dat alu/koper kan niet niks kosten, laat staan het ontwerpen ervan) en kunnen we lekker zelf ermee gaan kloten
iets erin douwen (chipje oid) waardoor er vastgesteld of er een cooler (goed) bevestigd is voor RMA gevalletjes, en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
  • Laatst online: 27-09-2013
Niet mee beginnen bitcoin minning! een 8k bitcoin mining machine ontzettend dom idee.

[ Voor 42% gewijzigd door Domus von Dutch op 21-07-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

onderouwing domus?
je kan niet zomaar roepen "WEL DOEN"/"NIET DOEN" zonder argumenten
lees het topic 's door zou ik zeggen, whuzz was een flinke nay-sayer die alles wel onderbouwde, dus daar was een leuke discussie mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
Jammer dat je alleen maar dezelfde mensen in dit topic tegen komt.
Blijkbaar hebben alle tweaker gebruikers (nerds) geen intresse voor Bitcoin ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Godofal mag ik concluderen dat je nog niet aan het minen bent begonnen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grouver schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:38:
Jammer dat je alleen maar dezelfde mensen in dit topic tegen komt.
Blijkbaar hebben alle tweaker gebruikers (nerds) geen intresse voor Bitcoin ofzo?
quick glance.
1. TS had zijn referal link erin gestopt. Dus er zit iets van een piramide achtig/bonus achtig iets in. Wat shabby op mij overkomt.
2. Ik las dat het veel stroom kost. Geen zin om mijn pc als cv te gaan gebruiken.
3. Het word wel eens gehacked e.d. Je digitale wat het ook is kan zomaar in waarde dalen.
4. Wat een boer niet kent vreet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Domus von Dutch schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 00:53:
Godofal mag ik concluderen dat je nog niet aan het minen bent begonnen he?
zeker wel, heb al een dedicated rig gekocht en draaiend. ben ook aan het kijken naar uitbreiding
maar zelfs als ik niet zou minen, geef eens argumenten waarom minen zo slecht is?
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:12:
[...]

quick glance.
1. TS had zijn referal link erin gestopt. Dus er zit iets van een piramide achtig/bonus achtig iets in. Wat shabby op mij overkomt.
2. Ik las dat het veel stroom kost. Geen zin om mijn pc als cv te gaan gebruiken.
3. Het word wel eens gehacked e.d. Je digitale wat het ook is kan zomaar in waarde dalen.
4. Wat een boer niet kent vreet ie niet.
1.TS referal? die zat in 't vorige topic die daardoor op slot is gegaan
2. het kost idd stroom, maar dat verdient zich meer dan terug
3. het BTC netwerk zélf is nooit gehacked geweest, en zolang je goed omgaat met je wallet.dat en de w8woorden op sites als MTgox en tradehill zal er weinig gebeuren
4. klopt, maar als dit helemaal waar zou zijn zouden we geen enkele technologie hebben
sterker nog, we zouden helemaal níks eten; eens moet de eerste keer zijn :)

ik denk eerder dat tweakers het eerst ff aankijken voordat ze er in springen, of er nog niet/nauwelijks van hebben gehoord

edit:
lekker domus, gwoon mensen bang maken en dan zelf wél beginnen met minen?
of wou je beweren dat het MSI bordje (7PCI-E sloten) dat je zoekt niet voor minen is? B)

edit2: of het andere MSI bordje?

[ Voor 10% gewijzigd door godofal op 22-07-2011 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

godofal schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 02:24:
[...]

zeker wel, heb al een dedicated rig gekocht en draaiend. ben ook aan het kijken naar uitbreiding
maar zelfs als ik niet zou minen, geef eens argumenten waarom minen zo slecht is?

[...]

1.TS referal? die zat in 't vorige topic die daardoor op slot is gegaan
2. het kost idd stroom, maar dat verdient zich meer dan terug
3. het BTC netwerk zélf is nooit gehacked geweest, en zolang je goed omgaat met je wallet.dat en de w8woorden op sites als MTgox en tradehill zal er weinig gebeuren
4. klopt, maar als dit helemaal waar zou zijn zouden we geen enkele technologie hebben
sterker nog, we zouden helemaal níks eten; eens moet de eerste keer zijn :)

ik denk eerder dat tweakers het eerst ff aankijken voordat ze er in springen, of er nog niet/nauwelijks van hebben gehoord

edit:
lekker domus, gwoon mensen bang maken en dan zelf wél beginnen met minen?
of wou je beweren dat het MSI bordje (7PCI-E sloten) dat je zoekt niet voor minen is? B)

edit2: of het andere MSI bordje?
Whehe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Is het niet oneerlijk dat de early adopters zoals bij een piramide-spel enorme voordelen hebben behaald, vanwege de structuur van het systeem?

En een simpele computer met 4 grafische kaarten, dat lijkt me echt niet zoveel meer opleveren? Jullie nemen wel risico hier. Meestal duurt het 9-12 maanden voordat alles eruit is, tenzij je jezelf voor de gek houdt met incorrecte berekeningen natuurlijk.

Op mijn Q6600 met 5570 is het inmiddels helemaal niet meer rendabel om bitcoins te minen, terwijl mijn computer sowieso al 24/7 aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

dat is mss oneerlijk, maar heb jij een beter idee dan?
er moet toch een reden zijn om early adaptor te zijn? als die er nooit waren geweest had het nouwelijks bestaan

wat je ff voor het gemak vergeet is dat je hardware niet gelijk waardeloos is als je er mee hebt gemined:
een simpele PC -a la set:50 euro +voeding:100euro+ 4 videokaarten- levert redelijk wat op (afhankelijk van je energiekosten) laten we ff uitgaan van 4x een HD5830
dan zitten we op 1100Mhash/s wat ruwweg een halve BTC per dag is, ruwweg 4~5 euro per dag dus
wat neerkomt op 120~150 euro per maand
true, het duurt ff voordat het zichzelf heeft afbetaald, maar je kan de kaarten altijd doorverkopen voor 75% van de nieuwprijs
ff grof gezegd 75 euro per kaart, dan moet je dus minimaal 30~40 euro verdienen per kaart wat je dus nét iets langer dan een maand kost
als je dan gewoon een simpel setje van de V&A hebt gehaald voor 50 euro, plus de voeding ~100 euro moet je dus 2 maanden minen en dan zit je ongeveer break-even als je het weer voor 75% verkoopt
twee maanden is niet zo'n groot risico lijkt me?

trouwens; als het rendabel is om 24/7 te doen is het ook rendabel om minder te doen, de enige stroom extra zal een paar watt zijn van je HDD's die opspinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

chronoz schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:22:
Is het niet oneerlijk dat de early adopters zoals bij een piramide-spel enorme voordelen hebben behaald, vanwege de structuur van het systeem?
Dat ligt niet aan de structuur van het systeem.

De mensen die als eerste van Bitcoin hoorden en gingen minen hadden er op dat moment helemaal niets aan.
De Bitcoin was toen geen cent waard, na een jaar zo'n 10 cent en pas dit jaar (april) explodeerde de prijs boven 50 Dollarcent.

Terwijl ik stond te lachen om die nieuwe digitale "valuta" hedden zij het project gewoon opgepakt, zonder te weten of het een succes zou worden.

Had ik nu maar... Tsja...

Je kan het wel een beetje vergelijken met een ouderwetse goudmijn in Amerika, maar dan één waarvan de goudzoekers nog niet weten of goud wel wat waard gaat worden.

Er zijn eerst een paar goudzoekers druk aan het zoeken, ze vinden wat klompjes maar het levert nog niet zoveel op. Wel konden ze nog gemakkelijk bij het aan de oppervlakte liggende goud en hebben ze er flink wat van gevonden.

Vervolgens stijgt de waarde van het goud en komt er een hele horde goudzoekers meezoeken.
Er moet steeds steviger gehakt worden om nog goud te vinden en omdat er héél veel mensen zoeken vinden ze ieder maar weinig goud.

Degenen die begonnen zijn met het goudzoeken hebben het meest maar namen ook het risico.
De lateren konden meeliften op het succes maar hebben er minder resultaat van.

[ Voor 35% gewijzigd door BlueTooth76 op 22-07-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:15
chronoz schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:22:
First followers zijn cruciaal om van iets een succes te maken, dus ik vind het niet oneerlijk.
It was the first follower that transformed a lone nut into a leader.
van http://sivers.org/ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

godofal schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:33:
dat is mss oneerlijk, maar heb jij een beter idee dan?
er moet toch een reden zijn om early adaptor te zijn? als die er nooit waren geweest had het nouwelijks bestaan

wat je ff voor het gemak vergeet is dat je hardware niet gelijk waardeloos is als je er mee hebt gemined:
een simpele PC -a la set:50 euro +voeding:100euro+ 4 videokaarten- levert redelijk wat op (afhankelijk van je energiekosten) laten we ff uitgaan van 4x een HD5830
dan zitten we op 1100Mhash/s wat ruwweg een halve BTC per dag is, ruwweg 4~5 euro per dag dus
wat neerkomt op 120~150 euro per maand
true, het duurt ff voordat het zichzelf heeft afbetaald, maar je kan de kaarten altijd doorverkopen voor 75% van de nieuwprijs
ff grof gezegd 75 euro per kaart, dan moet je dus minimaal 30~40 euro verdienen per kaart wat je dus nét iets langer dan een maand kost
als je dan gewoon een simpel setje van de V&A hebt gehaald voor 50 euro, plus de voeding ~100 euro moet je dus 2 maanden minen en dan zit je ongeveer break-even als je het weer voor 75% verkoopt
twee maanden is niet zo'n groot risico lijkt me?

trouwens; als het rendabel is om 24/7 te doen is het ook rendabel om minder te doen, de enige stroom extra zal een paar watt zijn van je HDD's die opspinnen
Zeg de gast met zijn "gratis stroom" haal die hamster eens uit dat hamsterrad dieren beul! :+ lolz

* yzx verdient monies met RL work
Ergens heb ik toch de neiging om eventjes naar huis te gaan en mijn game pc te gaan halen voor extra verdiensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

yey!
tradehill doet nu gratis storten en opnemen met euro!
hier is het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:11
godofal schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:52:
yey!
tradehill doet nu gratis storten en opnemen met euro!
hier is het topic
Yess!! :)

Overigens een boel haters in het topic hier die hun research niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

ThinClientQ schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:37:
[...]

niet echt, alleen domus deed geen research
maar die was wel zo hypocriet om zelf te gaan minen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ThinClientQ schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:37:
[...]

Als ik kijk naar de bedragen die hier langs komen is het imo het gewoon niet waard om een huidige game PC te gaan laten minen wanneer je zelf je elektriciteit moet betalen. Je daadwerkelijke winst is zo laag dat zelfs zoiets wat het grootste gedeelte van de tijd geen input van jouw nodig heeft gewoon niet het werk van het opzetten waard is, je verdient meer als je een krantenwijk in die tijd doet.

En misschien niet onderbouwd, maar ik ben het wel met Domus eens, het is geldverspilling om een aparte mining machine ervoor op te zetten nu. Ik moet toegeven dat ik niet in de markt van tweedehands GPUs zit, maar 25% waardeverlies lijkt me zeer optimistisch, dat heb je volgens mij al bereikt zodra je hem hebt, ook al zit hij nog in de verpakking. Voeg eraan toe dat redelijk wat van de mining setups hun GPUs overclocken en je bent imo gek als je een tweedehands GPU uit een mining setup koopt. (Ja hij kan nog prima in orde zijn, of hij wordt verkocht omdat hij instabiel is geworden).
Maar goed laten we positief zijn, die 2 maanden minen van jouw zijn volgens mij ex elektriciteitskosten, dus maak daar maar 3 maanden van. Voeg daar dan arbeidstijd aan toe, iig tenzij je eigen tijd waardeloos is, en je zit op 6 maanden voordat je uit komt (en ja dat is een redelijke gok).

Ga dit samenvoegen met toename van moeilijkheid, en het lijkt mij bijzonder sterk dat je over 6 maanden de elektriciteits kosten er nog uit kan halen, oftewel dan was je hele exercitie geld verspilling.

TL;DR: minen op bestaande machine met gratis stroom en in veel gevallen egoistisch (iemand moet die gratis stroom betalen, in een datacenter hoort het erbij, in een studentenhuis waar het all inclusive is, is het gewoon egoistisch) is het wel waard

Minen op bestaande machine met betaalde stroom is twijfelachtig

Minen met nieuwe machine en betaalde stroom zou ik toch echt niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

@furby killer
check domus z'n profiel 's, hij zoekt 2 verschillende mobo's die bij uitstek goed zijn voor minen (7 en 8 PC-E slots) en heeft 2 wenslijsten met bitcoin spullen genaamd bitminer en bitII

met je berekening, waar lees jij 2 maanden? meestal kan je toch rekenen op 6maanden met huidige difficulty/koers voor een nieuwe miner met electriciteit maar zonder andere dingen (tijd, downtime, extra dingetjes (stukje hout oid voor "frame") en andere dingetjes)
als het meezit zal je binnen 8~10 maanden break-even hebben gescoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
furby-killer schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:17:
[...]
Minen met nieuwe machine en betaalde stroom zou ik toch echt niet aan beginnen.
Je bent een ondernemer of je bent het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Knap veel tijd in gestoken godofal, maar hoezo zou ik geen research gedaan? deskresearch is ook research. Ik had de hardware al, anders was ik nooit met een project begonnen. Daarnaast hadden we het over een minninggrig van 8000euro, dat is wat anders als een 5830 mining rig. de 5830 is trouwens de minste van de 5800 reeks en ik begrijp niet dat je daar mee een rig zou willen maken.

Daarnaast is het over 1 week al minder rendabel om te minen en over 3 weken a een maand heb jij je nieuwe pc er niet meer uit.

[ Voor 47% gewijzigd door Domus von Dutch op 24-07-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Heb hier nog steeds 7x HD5870's aan het werk :)
2900Mhash/s :9~

[ Voor 16% gewijzigd door BlueTooth76 op 24-07-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

BlueTooth76 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:41:
Heb hier nog steeds 7x HD5870's aan het werk :)
2900Mhash/s :9~
Hoeveel hamsters kost je dat om dat gaande te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Domus von Dutch schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:10:
Knap veel tijd in gestoken godofal, maar hoezo zou ik geen research gedaan? deskresearch is ook research. Ik had de hardware al, anders was ik nooit met een project begonnen. Daarnaast hadden we het over een minninggrig van 8000euro, dat is wat anders als een 5830 mining rig. de 5830 is trouwens de minste van de 5800 reeks en ik begrijp niet dat je daar mee een rig zou willen maken.

Daarnaast is het over 1 week al minder rendabel om te minen en over 3 weken a een maand heb jij je nieuwe pc er niet meer uit.
mss heb je research gedaan, maar dat laat je zeker niet blijken uit je eerdere posts
en dat is alles wat wij zien, ons kan je dan niet kwalijk nemen dat we roepen dat je geen research hebt gedaan ;)

bovendien blijkt uit deze post dat je ook niet zó veel research hebt gedaan
de HD5830 is een van de populairste kaarten simpelweg omdat de Mhash/watt/aanschafprijs erg goed is vergeleken met andere kaarten
dit is voornamelijk omdat ie voor gamen minder geschikt is (minder bang voor buck dan de 5870 bijv)

we hadden het idd over een rig van 8k, maar dat was meer een "wat is er mogelijk' of "wat is nou lachuh om te bouwen" dan een serieuze build (van mij uit iig, wel iets in die richting van plan, maar als langetermijn :) )
daarmee ook weer geleerd dat het niet mogelijk is om 8x HD6990 erin te gooien ivm de limieten (8 GPU chips)

ik heb ook nooit geroepen dat ik over 1 maand ofzo m'n investering eruit heb, maar ik heb wél bijna m'n oude HD5770 eruit (a la 70 euro)

dat het over 1 week minder rendabel word is waar, maar dat was een week geleden ook zo, en de week daarvoor ook (8>
dat weerhoud mensen er niet van om rigs te kopen en te activeren, zij denken (net zoals ik overigens) dat de BTC meer waard word in de niet zo verre toekomst (~1jaar)
check dit draadje maar 's
wss is er dus gewoon een (of meerdere) early investor(s) aan het cashen, die genoeg hebben verdiend ofzo en out willen :Z

maar vertel: welke rig ben je van plan? welke hardware heb je al en welke (behalve de 2 mobo's) heb je op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
Een hele goedkope, hahaha ik heb geen geld voor een dure rig en heb zelf nog wat kaarten liggen. Zit zelf al over de 3000.

btw die 5830 heeft geen goede watt/prijs verhouding naar mijn weten. Is minder zuinig dan een 5850.

http://www.hwcompare.com/...d-5830-vs-radeon-hd-5850/

Linkje bevat het wattage op vol verbruik.

Ik geloof niet dat die bitcoins veel waard worden kies liever nu geld voor mijn BTC. Misschien loop ik zo geld mis, maar ik kan nu ook meer met 1000 euro dan over een jaar. BTW een bitcoin word echt geen 1000 dollar waard. Nou ja ik bewaar er 4 in het geval zo veel waard wordt dan maar heb ik mijn rig eruit ;)

12x5830 doodzonde voor de difficult rating. Ps met een difficulty van 300.000 kun je mining gaan opgeven.

[ Voor 24% gewijzigd door Domus von Dutch op 25-07-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Domus von Dutch schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:49:
Een hele goedkope, hahaha ik heb geen geld voor een dure rig en nog wat kaarten liggen. Zit zelf al over de 3000.

btw die 5830 heeft geen goede watt/prijs verhouding naar mijn weten. Is minder zuinig dan een 5850.

http://www.hwcompare.com/...d-5830-vs-radeon-hd-5850/

Ik geloof niet dat die bitcoins veel waard worden kies liever nu geld voor mijn BTC. Misschien loop ik zo geld mis, maar ik kan nu ook meer met 1000 euro dan over een jaar.
5850's zijn nergens meer verkrijgbaar nieuw, 5830's wel. :) Heb er namelijk vorige week 12 gekocht, alle grote en kleine leveranciers gebeld.
Tevens kun je beter naar een Bitcoin georiënteerd hardware list kijken, je linkje bevat namelijk bijna geen informatie.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinClientQ op 25-07-2011 12:02 . Reden: typfoutjes! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-10 15:36
ThinClientQ schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:58:
[...]

5850's zijn nergens meer verkrijgbaar nieuw, 5830's wel. :) Heb er namelijk vorige week 12 gekocht, alle grote en kleine leveranciers gebeld.
Tevens kun je beter naar een Bitcoin georiënteerd hardware list kijken, je linkje bevat namelijk bijna geen informatie.
Dit is een mooi overzicht : https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Domus von Dutch schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:49:

12x5830 doodzonde voor de difficult rating. Ps met een difficulty van 300.000 kun je mining gaan opgeven.
Difficulty is nu 1.690.906 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
25 tot 50 watt meer en minder output. Slechte kaart dus. Bijna niet meer rendabel te krijgen. Difficulty was een stuk lager toen ik begon en stijgt exponentieel snel. Ik zou er niet aan beginnen 1000 mh/s daar haal je nu nog geen 0.6 BTC per dag mee binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Domus von Dutch op 25-07-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

http://www.poolmunity.com is nu cheatproof!

Dus geen poolhoppers meer die jouw zuurverdiende BTC wegkapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

* yzx vindt dat er veel azijnpissers in dit topic zitten, *kijkt naar 1 persoon*

@Bluetooth, de poolhoppen vond ik niet echt cheaten hoor als 1tje uitlag kon je fijn switchje doen naar een werkende pool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

yzx schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:09:
* yzx vindt dat er veel azijnpissers in dit topic zitten, *kijkt naar 1 persoon*

@Bluetooth, de poolhoppen vond ik niet echt cheaten hoor als 1tje uitlag kon je fijn switchje doen naar een werkende pool
het ligt er natuurlijk aan hoe bluetooth het heeft opgelost
bij BTCguild zie je gewoon de blocks found niet meer gelijk, die laten ze pas een uur later zien
zoiets doet niks tegen mensen die tijdens een DDOS switchen, maar maken het zo goed als onmogelijk om te hoppen
bovendien doen die hoppers meer schade dan die paar % die je mist bij een slechte "verdediging" van de pool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

godofal schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:41:
[...]

het ligt er natuurlijk aan hoe bluetooth het heeft opgelost
bij BTCguild zie je gewoon de blocks found niet meer gelijk, die laten ze pas een uur later zien
zoiets doet niks tegen mensen die tijdens een DDOS switchen, maar maken het zo goed als onmogelijk om te hoppen
bovendien doen die hoppers meer schade dan die paar % die je mist bij een slechte "verdediging" van de pool
Het is niet mijn pool ofzo hoor :P
Ik heb er 2 videokaarten aan het werk en de andere 5 bij BTCMine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

yzx schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:09:

Het switchen naar een werkende pool als er ééntje uit ligt is natuurlijk niets mis mee.
Bij poolhoppen is echter het probleem dat men stopt met minen als het lang duurt om een block te vinden en dan bij een andere pool verder gaat met minen. Dit gebeurt inmiddels geautomatiseerd en zorgt voor een sprinkhaangedrag.

Vervolgens profiteren ze ergens anders wel mee als er snel één of meerdere blocks achter elkaar worden gevonden.
Gewone miners blijven dan zitten met de lange blocks en leveren ook nog meer in op de kortere blocks, omdat de poolhoppers daar wel op mee-minen.

Het is niet verboden maar je kan wel aanvoelen dat het niet gewaardeerd wordt.
Het is een beetje als links een rij auto's voorbij rijden en je er ergens vooraan weer tussen proppen...

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r254/MaGNeT76/poolhoppers.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-07-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Inmiddels het 3de systeem up and running.

Momenteel 11x 5830's op 3 systemen, helaas is 1x 5830 DOA. :)

Totaal momenteel +/- 3000 mhash/s

iLike :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

ThinClientQ schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 08:53:
Inmiddels het 3de systeem up and running.

Momenteel 11x 5830's op 3 systemen, helaas is 1x 5830 DOA. :)

Totaal momenteel +/- 3000 mhash/s

iLike :9
Hamsters kopen ? :P

@Bluetooth, tegenwoodig duurt een block vinden toch niet lang in een goede pool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe maak je eigenlijk een goede backup van je wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

yzx schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:35:
[...]

Hamsters kopen ? :P

@Bluetooth, tegenwoodig duurt een block vinden toch niet lang in een goede pool
Neuh, bij BTCMine vinden ze zo'n 7 blocks per dag geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Cartman! schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:19:
Hoe maak je eigenlijk een goede backup van je wallet?
Ik heb er meerdere:

- Back-up online van KPN (gaat automatisch, wel zorgen dat Bitcoin client niet draait tijdens back-up)
- USB stick (in een TrueCrypt container van 5Mb)
- DropBox (kopie van zelfde TrueCrypt container van 5Mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja...maar hoe _maak_ ik de backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-10 03:14

Gerco

Professional Newbie

Cartman! schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:31:
Ja...maar hoe _maak_ ik de backup :)
Je kopieert de wallet file naar de backup lokatie met je favoriete kopieer tool (Windows Explorer, copy command, wat je maar wilt).

Er is niets bijzonders aan je wallet, het is gewoon een file zoals alle anderen. Het is wel handig om je bitcoin client even uit te zetten voor het kopieren.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ah, je hoeft enkel "wallet.dat" op te slaan voor een kopie, dat wilde ik weten ;)

Heb even een TrueCrypt Volume gemaakt die ik op dropbox zal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

ik zat te denken... kunnen we niet een soort van V&A voor BTC maken ergens ofzo?
waar alleen tweakers kunnen ruilen
vind tweakers over het algemeen betrouwbaarder dan de gemiddelde MP-like advertentie op het BTC forum
bovendien ook goedkoper dan constant met MTgox en tradehill, want geen fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
godofal schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:55:
ik zat te denken... kunnen we niet een soort van V&A voor BTC maken ergens ofzo?
waar alleen tweakers kunnen ruilen
vind tweakers over het algemeen betrouwbaarder dan de gemiddelde MP-like advertentie op het BTC forum
bovendien ook goedkoper dan constant met MTgox en tradehill, want geen fees
Houd in gedachte dat ook elke gek hier kan registeren en scammen.
Dat deden sommige gasten ze ook op het officieele forum.
Snel spam posten om een hogere forum status te krijgen.
En dan gaan scammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Grouver schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:27:
[...]

Houd in gedachte dat ook elke gek hier kan registeren en scammen.
Dat deden sommige gasten ze ook op het officieele forum.
Snel spam posten om een hogere forum status te krijgen.
En dan gaan scammen.
klopt, maar hier hebben we een mooi ster systeem :)
iemand die een paar high-end graka's hier heeft verhandeld zal niet zo snel iemand oplichten lijkt me
maar ik had dus iets zoals bitmarket in m'n hoofd, alleen voor tweakers
zullen wss niet zo'n waanzinnig aantal tweakers (<100) zijn, dus handmatig checken (evt. met ebay erbij) zou goed te doen moeten zijn
net zoals bij bitmarket ff een doneersysteempje erbij voor serverkosten e.d. (die minimaal moeten zijn voor zo weinig traffic lijkt me) en je bent klaar
iemand die zich geroepen voelt om er aan te werken? ben zelf niet zo bekend met websites maken (lees: kan nét met basis HTML klooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Na wat testen toch m'n 3x HD5770 ook maar weer aan het werk gezet.

1 HD5770 doet ruim 200Mhash/s terwijl een HD5870 ruim 400Mhash/s doet.
Maar hij verbruikt ook maar de helft (100Watt vs 200Watt).

Dus met 3x een HD5770 scoor ik toch nog als 1,5 HD5870 = ruim 600Mhash/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mediapc in de keuken staan (8600GT, Pentium D nogwat @ 1,99ghz), hashsnelheden waar de honden geen brood van lusten. De videokaart haalt 5Mhash en met de CPU erbij haalt het systeem een whopping 8MHash :')

Dan maar zien hoe snel hashcat op dat systeem draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:23:
Ik heb een mediapc in de keuken staan (8600GT, Pentium D nogwat @ 1,99ghz), hashsnelheden waar de honden geen brood van lusten. De videokaart haalt 5Mhash en met de CPU erbij haalt het systeem een whopping 8MHash :')

Dan maar zien hoe snel hashcat op dat systeem draait.
:'( Zo dacht ik eerst ook na, mijn laptop deed 6mhash/s _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb bijna 3 dagen meegedaan op BTCGuild met een HD5850 (290MHash/s) en heb er uiteindelijk 0.25BTC aan overgehouden, voor m'n gevoel stop ik er dus meer kosten aan energie in dan dat ik eruit haal :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 29-10 08:02

HaX0r

n00b

Als je een backup kan maken kan je dan niet gewoon je geld verdubbelen? Ik snap dat ik een hele domme vraag stel maar ik zou graag uitleg krijgen. :)

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-10 03:14

Gerco

Professional Newbie

HaX0r schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:36:
Als je een backup kan maken kan je dan niet gewoon je geld verdubbelen? Ik snap dat ik een hele domme vraag stel maar ik zou graag uitleg krijgen. :)
Nee, dat kan niet.

Je kan een bitcoin alleen uitgeven door te zeggen: Van de output van transactie x gebruik ik y BTC om naar adres z over te maken. Dat kun je doen omdat jij de private key van het doeladres van transactie x hebt. Dat geeft je het recht om dat bedrag over te maken.

Je bitcoins zitten dus helemaal niet in je wallet! Je wallet bevat alleen de private keys die je de bitcoins laat gebruiken die aan jou zijn overgemaakt. De coins zelf zitten in de cloud.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 29-10 08:02

HaX0r

n00b

Danku! :)

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Cartman! schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:31:
Heb bijna 3 dagen meegedaan op BTCGuild met een HD5850 (290MHash/s) en heb er uiteindelijk 0.25BTC aan overgehouden, voor m'n gevoel stop ik er dus meer kosten aan energie in dan dat ik eruit haal :{
als ik jou was zou ik het toch wat beter uitrekenen dan "nattevingerwerk"
over het algemeen is het best rendabel, reken het hier maar ff uit
ik kom op zo'n 17 dollar per maand (winst!) voor jou uit, natuurlijk niet veel, maar het is toch winst ;)

edit: vergeet te melden dan BTCguild veel pech had de laatste paar dagen, tot aan -50% aan toe :(
zitten nu weer op een mooie +1.3%

[ Voor 10% gewijzigd door godofal op 28-07-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hmm, ok... misschien zit t dan net in de pech waarin ik ben begonnen. Bedankt voor je uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
24 Hour Rewards 2.19752993 :D

Koers zit weer op 13,5..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 08:04
licht het aan mij of kan ik niet meer connecten met BTC guild?, heb nu maar ff een account gemaakt op deepbit

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
Nock372 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:36:
licht het aan mij of kan ik niet meer connecten met BTC guild?, heb nu maar ff een account gemaakt op deepbit
Heeft helaas enige tijd eruit geleden :( Mining werdt niet beinvloed hiero...
Misschien beter om naar Deepbit een deze dagen te verhuizen, die hebben meer uptime heb ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
ThinClientQ schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:53:
[...]

Heeft helaas enige tijd eruit geleden :( Mining werdt niet beinvloed hiero...
Misschien beter om naar Deepbit een deze dagen te verhuizen, die hebben meer uptime heb ik het idee...
www.mineco.in !
Deze pool heeft geen fees!

Je bent achterlijk als je naar deepbit gaat, serieus waar.
Je betaald in principe de uptime die zij garanderen.
Terwijl Mineco.in haast niet meer down is deze weken.
En als hij down is wordt het meestal binnen 20 minuten opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Grouver op 30-07-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
wel de 24 hours luck staat wel hoog op dit moment bij BTC 32% dusja heb nu maar alles terug gezet.
Ik heb wel maar 100Mhash ben aan het wachten tot de 6970 gigabyte leverbaar is dan koop ik die kaart(game ook namelijk) als ik ergens 2dehands 5850 voor redelijke prijs vind dan koop ik ook wel nog 2 van deze voor in mijn server te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Nock372 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:56:
wel de 24 hours luck staat wel hoog op dit moment bij BTC 32% dusja heb nu maar alles terug gezet.
Ik heb wel maar 100Mhash ben aan het wachten tot de 6970 gigabyte leverbaar is dan koop ik die kaart(game ook namelijk) als ik ergens 2dehands 5850 voor redelijke prijs vind dan koop ik ook wel nog 2 van deze voor in mijn server te zetten.
Het heeft weinig zin om bij iedere tegenslag van pool te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Tuurlijk niet, maar bij mij werkte btc op een gegeven moment totaal niet meer deze namiddag, guiminer zei dat hij geen verbinding kon krijgen met de server, du daarom ben ik paar uur overgeschakelt naar deepbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Nock372 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:56:
Tuurlijk niet, maar bij mij werkte btc op een gegeven moment totaal niet meer deze namiddag, guiminer zei dat hij geen verbinding kon krijgen met de server, du daarom ben ik paar uur overgeschakelt naar deepbit.
het ging niet om de downtime maar de 24H luck
en dat is idd geen reden om te switchen; luck is het verleden, zo was het binnen een paar uur van -30 naar +30% gegaan

anyway, deepbit zou ik nooit doen, tenzij het de laatste grote pool was
de fees die ze hanteren zijn achterlijk imo, die gasten verdienen er dik aan :X

ik heb trouwens een persoonlijk record in de afgelopen 24H: .625 BTC in 24 uur *O*
toevallig het geluk dat ik m'n zooi gefixed heb voor 100% uptime en die 30% luck erbij :)

moar luck pl0x :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Zo start ik de miners vanuit 1 batch file :)

Verander de poolgegevens in de pools waar je bent aangemeld.
Zet REM voor de regels die je (tijdelijk) niet wil gebruiken.
Zet REM voor de GPU's die je niet hebt (d0 = kaart 1, d1 = kaart 2, d3 = kaart 3).
Vul bij "gebruikersnaam" en "wachtwoord" de gegevens van je workers bij die pool in.

Ik mine nu in 4 pools tegelijk. Vallen er 1 of 2 uit dan gaat alle GPU power naar de andere 2 of 3.
rem BTCMINE
start /D "C:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@btcmine.com:8332 -d0 -v -f 0 -w 256

start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@btcmine.com:8332 -d1 -v -f 0 -w 256

start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@btcmine.com:8332 -d2 -v -f 0 -w 256

rem BTCGUILD
start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@uswest.btcguild.com:8332 -d0 -v -f 0 -w 256

start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@uswest.btcguild.com:8332 -d1 -v -f 0 -w 256

start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@uswest.btcguild.com:8332 -d2 -v -f 0 -w 256

rem POOLMUNITY BTC
rem start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@poolmunity.com:8332 -d0 -v -f 0 -w 256

rem start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@poolmunity.com:8332 -d1 -v -f 0 -w 256

rem start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@poolmunity.com:8332 -d2 -v -f 0 -w 256

rem POOLMUNITY NameCoin
rem start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@poolmunity.com:18332 -d0 -v -f 0 -w 256

rem start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@poolmunity.com:18332 -d1 -v -f 0 -w 256

rem start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@poolmunity.com:18332 -d2 -v -f 0 -w 256

rem DEEPBIT
start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@deepbit.net:8332 -d0 -v -f 0 -w 256

start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@deepbit.net:8332 -d1 -v -f 0 -w 256

start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@deepbit.net:8332 -d2 -v -f 0 -w 256

rem BPM Slush
start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@api2.bitcoin.cz:8332 -d0 -v -f 0 -w 256

start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@api2.bitcoin.cz:8332 -d1 -v -f 0 -w 256

start /D "c:\poclbm" poclbm.exe http://gebruikersnaam:wachtwoord@api2.bitcoin.cz:8332 -d2 -v -f 0 -w 256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik was dit artikel aan het lezen http://ewoah.com/technolo...mining-rig-cluster-guide/ dan krijg je wel goesting om ook zo een bitcoin miner op te zetten, maar sinds in 2012 we van 50 -> 25 gaan zal het jammer genoeg niet meer de moeite zijn.

Ook betaalt hij maar 0.10$/kwh of 0.07€/kwh, dat is wel heel pak minder dan hier in België :(

Was in ieder geval is plezant om te lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nactive op 30-07-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Nactive schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:59:
Ik was dit artikel aan het lezen http://ewoah.com/technolo...mining-rig-cluster-guide/ dan krijg je wel goesting om ook zo een bitcoin miner op te zetten, maar sinds in 2012 we van 50 -> 25 gaan zal het jammer genoeg niet meer de moeite zijn.

Ook betaalt hij maar 0.10$/kwh of 0.07€/kwh, dat is wel heel pak minder dan hier in België :(

Was in ieder geval is plezant om te lezen.
Het aantal Bitcoins in een block bepaalt niet of het uit kan.
De prijs per Bitcoin bepaalt of het uit kan.

Wat is de prijs van een Bitcoin in 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben geen econoom, maar als ik het toch goed zie zal je binnen kort voor evenveel werk maar de helft van het aantal btc krijgen.

Dus dan moet de prijs per bitcoin al verdubbelen zodat ik evenveel zou verdienen.

En indien de prijs per bitcoin zou verdubbelen kan ik beter nu zeer veel BTCs kopen en die binnen half jaar verkopen en heb ik mijn geld verdubbeld ipv een BTC miner op te zetten.

We zullen wel binnen een half jaar zien wat de prijs zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 10:54
Zo... Zojuist voor het eerst ook eens mijn videokaart aan het werk gezet! Sinds 2005 worden trouw altijd alle CPU-cycles die ik tot mijn beschikking heb gedoneerd aan WorldCommunityGrid O-) ;). M'n PC staat dus toch al 24/7 aan.

M'n oude HD4550 (7 Mhash/sec, WOW!!! _/-\o_ ) verwisseld voor een gebruikte HD5870, welke zo out-of-the-box gemiddeld 369,9 Mhash/sec doet. Lijkt me redelijk gemiddeld.
Het stroomverbruik is nu echter wel opeens met ruim 210W omhoog geschoten ten opzichte van m'n oude setup. Binnenkort maar eens een rekensommetje maken of het überhaupt zoden aan de dijk zet. M'n systeem (i7 920, HT ingeschakeld, undervolt) gebruikte voorheen met alle cores 100% belast 155W gemiddeld, nu ligt het verbruik op 368W gemiddeld met ook de GPU op 100%. :o

Eerst maar eens een nachtje laten pruttelen, morgen eens kijken of er links en rechts nog wat gewonnen kan worden. Dus mocht iemand nog tips hebben... Ik heb nu alleen de flags "-v w128" toegevoegd bij GUIMiner.

Wat me wel opvalt is dat het proces poclbm.exe nu 1 core voor 100% belast, is dat normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Nactive schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:54:
Ik ben geen econoom, maar als ik het toch goed zie zal je binnen kort voor evenveel werk maar de helft van het aantal btc krijgen.

Dus dan moet de prijs per bitcoin al verdubbelen zodat ik evenveel zou verdienen.

En indien de prijs per bitcoin zou verdubbelen kan ik beter nu zeer veel BTCs kopen en die binnen half jaar verkopen en heb ik mijn geld verdubbeld ipv een BTC miner op te zetten.

in principe heb je gelijk, maar over het algemeen volgen de miners de koers, niet andersom
als dus die halvering begint zullen veel miners afhaken
de logische gedachtegang zou zijn dat dan ook de koers omhoog gaat, maar dat is niet zo

mensen zien het minen en de koers als een gekoppeld iets, terwijl de koers gekoppeld is aan de mogelijkheden v/d markt
hoe meer plekken er mee te betalen valt (korting zou nog beter zijn) hoe meer mensen het zullen gebruiken
en dáárdoor gaat de prijs dus omhoog

daarnaast zou het mss slim zijn om idd een paar honderd BTC te kopen op de gok dat de prijs omhoog gaat, maar als je dus pech hebt gaat het keihard onderuit
als je miners hebt heb je dan nog altijd goed bruikbare/verkoopbare hardware

that being said: ik denk dat de prijs alleen nog maar zal stijgen, we zijn het stadium voorbij van de hypes en de onzekere toekomst (soort van)
de hobbels die we nu gaan krijgen zijn van overheden e.d. die het lastig gaan maken omdat ze het een bedreiging vinden
dat betekent imo alleen maar dat BTC groot is/word :)
priens schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:00:
Zo... Zojuist voor het eerst ook eens mijn videokaart aan het werk gezet! Sinds 2005 worden trouw altijd alle CPU-cycles die ik tot mijn beschikking heb gedoneerd aan WorldCommunityGrid O-) ;). M'n PC staat dus toch al 24/7 aan.

M'n oude HD4550 (7 Mhash/sec, WOW!!! _/-\o_ ) verwisseld voor een gebruikte HD5870, welke zo out-of-the-box gemiddeld 369,9 Mhash/sec doet. Lijkt me redelijk gemiddeld.
Het stroomverbruik is nu echter wel opeens met ruim 210W omhoog geschoten ten opzichte van m'n oude setup. Binnenkort maar eens een rekensommetje maken of het überhaupt zoden aan de dijk zet. M'n systeem (i7 920, HT ingeschakeld, undervolt) gebruikte voorheen met alle cores 100% belast 155W gemiddeld, nu ligt het verbruik op 368W gemiddeld met ook de GPU op 100%. :o

Eerst maar eens een nachtje laten pruttelen, morgen eens kijken of er links en rechts nog wat gewonnen kan worden. Dus mocht iemand nog tips hebben... Ik heb nu alleen de flags "-v w128" toegevoegd bij GUIMiner.

Wat me wel opvalt is dat het proces poclbm.exe nu 1 core voor 100% belast, is dat normaal??
370Mhash/s is idd normaal, ik krijg er 430 met een OC naar 100mhz op de core en een UC naar 500Mhz op de mem
je zou phoenix 's kunnen proberen, die krijgt er vaak net wat meer uit, er is ook meer de configureren en testen

wat betreft je CPU, ja, dat is normaal maar kan je omzeilen door het proces op lage prioriteit te zetten, is niet negatief voor je Mhash/s, maar dan reageert je PC wat sneller en is er meer rekenkracht beschikbaar voor worldcommunity grid :)

edit:
wtf...
ik open net m'n bitcoin client om te checken of m'n BTCguild payout binnen kwam, staat er ineens een nieuwe betaling oid:
status: 165 bevestigingen, 30/7/2011 10:26, beschrijving: gegenereerd, credit 0.00062095

status gegenereerd? wtf?
klinkt alsof ik ergens een block heb gevonden en er transaction fees worden overgeschreven ofzo...
maar ik heb nooit een block gevonden

maar ik denk toch dat het transaction fees zijn, iemand die dit kan bevestigen?

[ Voor 6% gewijzigd door godofal op 31-07-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Nactive schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:54:

Dat verhaal gaat voor iedereen op natuurlijk.
Als de prijs gelijk blijft en de blokken straks halveren, wat doen de grote miners dan?

Doorminen met verlies? Of stoppen?

Als een grote groep miners afhaakt, zakt de moeilijkheidsgraad en wordt het weer net zo winstgevend als het nu is.
Dat kan even duren omdat iedereen zal denken "als de rest nu even stopt, kan ik doorminen" maar uiteindelijk zullen er toch mensen moeten opgeven omdat het meer kost dan het oplevert...

Daarnaast komen er steeds meer transactionfees en die krijg je er weer bij in de blokken.
Uiteindelijk mine je alleen nog voor de fees.

Ik sta nu nog steeds 8e overall bij de Dutch Power Cows (Seti@home) dus ik ben wel gewend aan verliesgevend m'n computers laten draaien >:)

[ Voor 13% gewijzigd door BlueTooth76 op 31-07-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
godofal schreef op zondag 31 juli 2011 @ 08:21:
[...]
370Mhash/s is idd normaal, ik krijg er 430 met een OC naar 100mhz op de core en een UC naar 500Mhz op de mem
je zou phoenix 's kunnen proberen, die krijgt er vaak net wat meer uit, er is ook meer de configureren en testen

wat betreft je CPU, ja, dat is normaal maar kan je omzeilen door het proces op lage prioriteit te zetten, is niet negatief voor je Mhash/s, maar dan reageert je PC wat sneller en is er meer rekenkracht beschikbaar voor worldcommunity grid :)
Thanks, ik heb de GPU nu via CCC naar 900MHz gezet, zit nu op 390 Mhash/s. Als ik het geheugen langzamer zet, dan loopt gelijk het aantal Mhash/s terug, die dus maar even op 1200Mhz laten staan. In de loop van de week toch maar eens kijken of er een Undervolt mogelijk is, dit scheelde op m'n CPU destijds ruim 60W (alle overige instellingen stock). :P
Phoenix maakte bij mij de boel alleen maar langzamer... :? Ik moet duidelijk nog even wat uurtjes gaan experimenteren de komende tijd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

priens schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:58:
[...]

Thanks, ik heb de GPU nu via CCC naar 900MHz gezet, zit nu op 390 Mhash/s. Als ik het geheugen langzamer zet, dan loopt gelijk het aantal Mhash/s terug, die dus maar even op 1200Mhz laten staan. In de loop van de week toch maar eens kijken of er een Undervolt mogelijk is, dit scheelde op m'n CPU destijds ruim 60W (alle overige instellingen stock). :P
Phoenix maakte bij mij de boel alleen maar langzamer... :? Ik moet duidelijk nog even wat uurtjes gaan experimenteren de komende tijd! 8)
ik gebruik MSI afterburner, erg makkelijk en duidelijk
bovendien een mooie grafiek erbij qua temps+load+fanspeed+more
kan je ook mee over/undervolten als de kaart dat ondersteunt

bij phoenix moet je een hoop aanpassen qua settings, maar als je de goeie (lees:perfecte die je na een uur vind) hebt kan je er dus vaak een paar Mhash/s meer uit krijgen
probeer deze eens: -k phatk VECTORS BFI_INT AGGRESSION=14 WORKSIZE=256
iemand krijgt daar 430Mhash mee op 980Mhz op een 5870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Fantastisch! Ik had al over MSI Afterburner gelezen, maar ik wist niet of ik die voor mijn HIS kaartje kon gebruiken. Ik was namelijk ook al op zoek naar een progje à la Rivatuner zodat ik de maximale GPU temperatuur kan instellen en afhankelijk daarvan de fan sneller of langzamer gaat draaien.
Ga afterburner zometeen downloaden en ermee aan de knutsel! :)

[edit]
Heerlijk, het prille begin is er:
- OC naar 900MHz --> 390W (stroomverbruik complete systeem incl 100% CPU load)
- OC naar 900MHz en UC geheugen naar 600MHz --> 380W
- OC naar 900, UC naar 600 en undervolt van 1162 naar 1062mV --> 320W :o
Da's dus 70W winst ten opzichte van een standaard kaart én een lichte OC naar 900MHz erbij. En dit alles zonder verlies van Mhashies! ;) :+ 393 Mhash/s gemiddeld.

Het totale extra stroomverbruik van deze HD5870 kaart ten opzichte van de oude HD4550 is dus altijd nog zo'n 165W. Nu nog uitrekenen of die 393Mhash/s het stroomverbruik van 165W eigenlijk wel compenseert.

[ Voor 46% gewijzigd door priens op 31-07-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

http://bitcointalk.org

Dat is de nieuwe naam voor http://forum.bitcoin.org

Ik heb dit weekend geëxperimenteerd met Bithopper (Pool Hopper) en dat geeft een ongeveer 50% hogere Bitcoin opbrengst.

Kortgezegd zoekt Bithopper de beste pool van dat moment voor je uit, dus bij lange blocks (>43%) haakt hij af en zoekt hij een pool die net begint aan een block (of met de minste shares).

Of het etisch verantwoord is, daar zijn we nog niet helemaal over uit maar het werkt in iedergeval wel.

hoge resolutie

Afbeeldingslocatie: http://i146.photobucket.com/albums/r254/MaGNeT76/bithopper.jpg

Helaas heb ik de komende dagen geen tijd om hier te helpen met instellen maar via het bitcoinforum is het allemaal prima uit te vinden :)
Het is wel veel werk, je moet bij alle pools een account en workers aanmaken, de CFG's aanpassen met user gegevens en de pools uitzoeken. De pools in mijn lijstje werken in iedergeval (zie screenshot).
Back-up pools zijn pools om op terug te vallen als geen enkele pool in de lage shares zit op dat moment.
Zodra er een nieuw block begint, hopt hij gelijk weer over.

[ Voor 90% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-08-2011 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

BlueTooth76 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 07:41:
Of het etisch verantwoord is, daar zijn we nog niet helemaal over uit maar het werkt in iedergeval wel.
imo, zeer zeker niet :(
in principe jat je dus gewoon van degene die wél op 1 pool blijven zitten, en dus trouw zijn aan 1 pool

edit:
meh, ben ik zelf nogal kort door de bocht natuurlijk...
pools moeten er gewoon voor gaan zorgen dat het niet meer winstgevend is om te hoppen, desnoods door een curve erin te smijten
die paar % verlies bij een eventuele pool die down gaat waardoor je dus móét hoppen neem ik dan wel voor lief

[ Voor 30% gewijzigd door godofal op 01-08-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
BlueTooth76 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 07:41:
http://bitcointalk.org

Dat is de nieuwe naam voor http://forum.bitcoin.org

Ik heb dit weekend geëxperimenteerd met Bithopper (Pool Hopper) en dat geeft een ongeveer 50% hogere Bitcoin opbrengst.

Kortgezegd zoekt Bithopper de beste pool van dat moment voor je uit, dus bij lange blocks (>43%) haakt hij af en zoekt hij een pool die net begint aan een block (of met de minste shares).

hoge resolutie

[afbeelding]

Helaas heb ik de komende dagen geen tijd om hier te helpen met instellen maar via het bitcoinforum is het allemaal prima uit te vinden :)
Het is wel veel werk, je moet bij alle pools een account en workers aanmaken, de CFG's aanpassen met user gegevens en de pools uitzoeken. De pools in mijn lijstje werken in iedergeval (zie screenshot).
Back-up pools zijn pools om op terug te vallen als geen enkele pool in de lage shares zit op dat moment.
Zodra er een nieuw block begint, hopt hij gelijk weer over.
God wat 'n werk.
Ondertussen accounts op 6 websites aangemaakt...... Nog veel te gaan!

Excel sheetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

godofal schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:40:
[...]

imo, zeer zeker niet :(
in principe jat je dus gewoon van degene die wél op 1 pool blijven zitten, en dus trouw zijn aan 1 pool

edit:
meh, ben ik zelf nogal kort door de bocht natuurlijk...
pools moeten er gewoon voor gaan zorgen dat het niet meer winstgevend is om te hoppen, desnoods door een curve erin te smijten
die paar % verlies bij een eventuele pool die down gaat waardoor je dus móét hoppen neem ik dan wel voor lief
Herkenbaar, ik heb ook een week hoppers lopen uitkafferen op het Bitcoin forum (zoek op MaGNeT).
If you can't beat them...

Als iedereen gaat hoppen, heeft het namelijk geen nut meer.
Dus hoe meer mensen meedoen, hoe eerder die onzin is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

ThinClientQ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:54:
[...]

God wat 'n werk.
Ondertussen accounts op 6 websites aangemaakt...... Nog veel te gaan!

Excel sheetje _/-\o_
Leuk klusje he :)
Heeft me bijna de hele zondag gekost om het optimaal in te stellen en pools te testen.
Maar dan heb je ook wat :P

Pagina: 1 ... 13 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.