Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:05

chromeeh

the Gnome

Ejorne schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:41:
[...]
Heeft iemand anders er nog eentje in de aanbieding?
Gooi me even een DM'tje :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Bedankt voor het aanbod maar sorry, ik was mijn berichtje/oproep vergeten te editten. Ik (hij) is al voorzien.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44
Ik heb tijdelijk deze tablet te leen en wil hem meteen even up to date brengen maar ik krijg steeds de melding "Deze software versie biedt geen ondersteuning voor OTA"

Ik heb hem al via USB aangesloten op de pc maar daar doet hij ook niets.

Op welke manier is hij wel te updaten?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat bedoel je met up to date brengen? Een andere Android firmware erin flashen of updates van apps uit de Market installeren? Vooral bij dat eerste vraag ik me af of de eigenaar dat wel zou willen en voor de tweede moet je gewoon via WiFi een internet verbinding hebben en dan de Market app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Yep, nieuwere android versie. en de eigenaresse wil dat ook maar kreeg het ook niet voor elkaar.
Werkt een telefoon toch een stuk gemakkelijker.

Ik heb een "Legend" en een "Sensation" en dat stelt niets voor om te updaten.
Zou met de Viewpad ook zo moeten werken maar daar dus die OTA melding....

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:42
OtA updates werken niet voor deze tablet, waarschijnlijk geen ondersteuning vanuit fabrikant, daar dit toch echt een budgettablet is. Updates van firmware is wel mogelijk door deze te downloaden van de website van de fabrikant en middels SUTL erop te zetten, maar hier zit geen garantie op vanuit Viewsonic

(Zelf gebruik ik alleen maar custom ROMs, en indien er een nieuwe versie van uit komt flash ik die)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

@ VieSix

Zie hier voor recente update vd fabrikant;

lees
ev posts.

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
kristo schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:40:
@ VieSix

Zie hier voor recente update vd fabrikant;

lees

[...]

ev posts.
Updates gelukt, thnx.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik heb voor het eerst een spontane reboot gehad van mijn Viewpad met stock ROM. Hij was gewoon bezig wat bestanden te uploaden naar mijn gratis 50GB Box account (voor het geval je dit nog niet wist en interessant vindt).

Ik vroeg me af of dit nu een mogelijke voorbode is van een hardwarefalen of dat dit iets is dat 'er gewoon bij hoort'. Crashes en computers gaan op zich wel samen maar omdat dit de eerste keer in iets van 8 ½ maand is... Hebben anderen dit ook wel eens ervaren en was dat incidenteel of ging het toen van kwaad naar erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146662

Ik heb dat ook heeeeel soms spontaan, daarna geen rare dingen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik heb ondertussen nog een paar crashes van die Box app gehad dus ik hou het er maar op dat die waarschijnlijk de schuldige was. Daar mag nog wat aan de stabiliteit gesleuteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 09:41
De nieuwe ING app doet het bij mij niet meer op de viewpad. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46

-Stef-

Slainthe!

Ik heb na 4(!) maanden mijn gerepareerde Viewpad van de iBood servicedesk retour ontvangen, helaas hebben ze de meegestuurde adapter/oplader achtergehouden.

Nu zie ik dat deze oplader een DC output heeft van 5V/2A. Mijn HTC oplader geeft 5V/1A.

Kan ik deze ongestraft op mijn Viewpad aansluiten?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Tuurlijk, als het ding ook gewoon een mini USB plugje heeft. Alleen duurt het laden langer. En aan een gewone USB2 poort die maar 0,5A levert duurt het weer langer.

Nou is het in het algemeen zo dat je een apparaat zo kaal mogelijk op moet sturen. Hadden ze gevraagd om hem met lader op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Nee, dat werd niet gevraagd. Wel originele verpakking dus heb de hele set inclusief lader teruggestuurd. De accu was dood en kon de Viewpad niet meer opstarten. Vanaf de eerste dag wilde het scherm zo nu en dan niet reageren. Dit euvel verdween zodra ik hem aan de lader ging. De accu hield het al snel nog maar 10 minuten vol en uiteindelijk ging deze dus dood. Nu doet ie het wel goed alleen hebben ze mijn kader nog. Ik las op internet dat laders van gelijke spanning primas zijn., zolang de amperes maar minstens overeenkomen en niet lager zijn. Dit laatste kan leiden tot overbelasting en uiteindelijk resulteren in een defecte lader. Maar nu je het zegt, ik heb nu mijn usb van de laptop gebruikt en dat ging prima alleen duurde dat wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Voor de liefhebbers, nieuwe versie van mijn rom staat online. Inclusief BeatsAudio en andere goodies :)

[ Voor 28% gewijzigd door kwabbernootje op 19-03-2012 17:08 . Reden: juiste linkje ]

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Zie ik daar nu de 7x opduiken, oa op Amazon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452455

Ik wil rom versie 1.7 installeren op de viewpad. ik zie 2 versie's .De ITE is blijkbaar gerelateerd aan de hardware versie. Ik heb 1.06 . Heb ik de ITE nodig of de standaard 1.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de gok viewpad7 1,7b ITE op de pad gezet werkt prima op een paar dingen na.
kreeg facebook,skype en een goeie e-reader niet aan de praat ivm compatlevel geneuzel.
Toen maar over op de kwbr versie 4.1.
Iets lagere firmware dan de aanbevolen versie,maar werkt fantastisch en alle apps werken!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

Ik heb dit iBood ding ook, en nu pas dit topic gevonden. Zeer leerzaam.
Maar mijn WIFI is zoals bij velen ook slecht, en ik vraag me af (kan het niet vinden in dit topic) of iemand weet hoe je 'm open krijgt en waar de wifi antenne zit?
Ik ben net bang voor een beetje solderen (al ben ik er geen held in) maar ik wil de viewpad7 gaan gebruiken als veredeld fotoframe, maar dan met allerlei huisdata (temps kachel, koelksast) etc en dan moet wifi het het betrouwbaar doen, Ik kan maar geen service manual oid vinden? Iemand die weet waar de wifi antenne zit? Dan kan ik er desnoods met een dremel in.
Ik heb nu 3 meter wifi bereik ...3G werkt uitstekend maar is een beetje overkill voor mijn doel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
franssie schreef op maandag 26 maart 2012 @ 01:48:
Ik heb dit iBood ding ook, en nu pas dit topic gevonden. Zeer leerzaam.
Maar mijn WIFI is zoals bij velen ook slecht, en ik vraag me af (kan het niet vinden in dit topic)
Met de stock rom had ik ook problemen met wifi ontvangst. Met mijn eigen rom, en de WiFi-slaapbeleid op always on (optie Nooit uit het menu), geen enkel probleem meer. Kun je eerst proberen voordat je de boel open haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Anoniem: 452455 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:04:
Toen maar over op de kwbr versie 4.1.
Iets lagere firmware dan de aanbevolen versie,maar werkt fantastisch en alle apps werken!! _/-\o_
Laatste rom werkt idd prima. Mag ik vragen welke firmware je bedoelt? Ik dacht dat ik de laatste te pakken had. Als je een linkje hebt kan ik de update gebruiken voor mijn kwbr viewpad rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in de beschrijving staat SWver. 3.6.30 ....zelf zit ik op 3.350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Ah, begrijp ik :)
p.s. firmware kun je ook updaten. Eerst laatste stock rom flashen, cwm, daarna custum rom

[ Voor 72% gewijzigd door kwabbernootje op 09-04-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik ga jouw rom binnenkort ook maar eens testen, ziet er goed uit! 8)
Tot nu toe draai ik met de euRom1.7b welke goed werkt hoor maar ik heb inmiddels zoveel troep aan apps erop staan die ik nooit meer gebruik dat ik maar eens helemaal opnieuw begin. Jouw rom lijkt me daarbij een goed uitgangspunt.

Echter had ik de vorige keer problemen met wifi toen ik van een niet NL/EU rom die eurom1.7 ging flashen. Ik moest toen eerst terug naar een stock rom en vervolgens weer de custom rom. Zou dit vanaf eurom1.7b naar jouw rom ook nodig zijn?

En is het mogelijk om beta-swype te installeren? Vreemd genoeg lukte me dat met een custom rom niet behalve dan de eurom1.7b. Ik ben intussen erg gewent aan swype en zou niet meer terug willen naar die belachelijke stock keyboard. Gelukkig gebruik jij die ook niet en is de hackerskeyboard een stuk fijner. Maar met swype, eenmaal gewent, tover ik toch het meest snel teksten op de pad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Ejorne schreef op maandag 09 april 2012 @ 09:19:
Ik ga jouw rom binnenkort ook maar eens testen, ziet er goed uit! 8)
Tot nu toe draai ik met de euRom1.7b welke goed werkt hoor maar ik heb inmiddels zoveel troep aan apps erop staan die ik nooit meer gebruik dat ik maar eens helemaal opnieuw begin. Jouw rom lijkt me daarbij een goed uitgangspunt.

Echter had ik de vorige keer problemen met wifi toen ik van een niet NL/EU rom die eurom1.7 ging flashen. Ik moest toen eerst terug naar een stock rom en vervolgens weer de custom rom. Zou dit vanaf eurom1.7b naar jouw rom ook nodig zijn?

En is het mogelijk om beta-swype te installeren? Vreemd genoeg lukte me dat met een custom rom niet behalve dan de eurom1.7b. Ik ben intussen erg gewent aan swype en zou niet meer terug willen naar die belachelijke stock keyboard. Gelukkig gebruik jij die ook niet en is de hackerskeyboard een stuk fijner. Maar met swype, eenmaal gewent, tover ik toch het meest snel teksten op de pad...
sorry, ik gebruik geen swype Jeroen. Gewoon even cwm backupje maken. Kun je zo weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

kwabbernootje schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:30:
[...]
Met de stock rom had ik ook problemen met wifi ontvangst. Met mijn eigen rom, en de WiFi-slaapbeleid op always on (optie Nooit uit het menu), geen enkel probleem meer. Kun je eerst proberen voordat je de boel open haalt.
Ik heb je laatste rom gedownload, en ben nu weer noob. Ik heb de laatste Viewsonic firmware upgrade met succes vanaf mijn SD kaart erop gezet, maar die is van een andere structuur dan die van jou. Op XDA gebruik ik niet de juiste zoektermen om de procedure van een custom rom te vinden, en het ding is te leuk om te bricken.
Ik zie iets over het hoofd maar na een uur zoeken weet ik niet wat, iemand die een tip van de sluier kan oplichten?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

Lief Adje

Love is in the air

Als er nog liefhebbers zijn voor een viewpad7 stuur me maar een DM ik ben er mee uitgespeeld :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

kwabbernootje schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:33:
[...]
sorry, ik gebruik geen swype Jeroen. Gewoon even cwm backupje maken. Kun je zo weer terug ;)
Hoi kwabbernootje,

Ik heb je ROM nu draaien. 8)

Tot zover lijkt alles te werken en draait het stabiel. Lekker snel ook inderdaad. Ik zie alleen niets terug van Beataudio. Ik heb er even op gegoogled en zover ik begrijp is het een soort EQ functie? Ik dacht dat het een player was.

Ik moet nog testen maar is de kwaliteit van audio hiermee beter? Ik heb eigenlijk maar 1 keer een headphone eraan gehangen om erachter te komen dat er erg veel storing en ruis hoorbaar is. Op hogere volume wordt dit wel overstemt maar ik luister graag op zacht volume. Geen optie voor mij om dit met de viwpad te doen vanwege die storing/ruis.

Zou het met beataudio weg zijn? Ik ben bang van niet maar hoop van wel. Moet eerst eens een headphone kopen of lenen om weer even te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik had mijn Viewpad (stock ROM, geroot) even gewoon uitgezet om weer opnieuw te kunnen starten zodat de prestatie wat beter wordt maar sindsdien zit hij in een bootloop. Na een tijdje het welkom scherm begint hij weer overnieuw met de vogeltjes.

Ik had de SD kaart er even uitgehaald om het opstartproces wat te vereenvoudigen maar dat haalde ook niets uit.

In de recovery mode kreeg ik toen de volgende foutmeldingen:

E:Can't mount SDCARD:recovery/command
E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p1 (or /dev/block/mmcblk0
(No such file or directory)

Ik heb toen een 'Wipe cache partition' gedaan. Na het SD kaartje er weer in gestopt te hebben krijg ik die foutmeldingen ook niet meer.

Met Google heb ik nog niet echt iets nuttigs gevonden. Er zit ook de optie voor een factory reset in de recovery mode maar dat wil ik liefst nog even uitstellen omdat ik dan waarschijnlijk een hoop werk zal hebben aan het weer herstellen van de oude situatie (als hij dan weer werkt) en misschien ook wat data van apps kwijt zal zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee en heeft die nog een oplossing anders dan een factory reset?

Ik ontdekte trouwens dat je niet alleen bij het opstarten met beide volumeknoppen ingedrukt in een recoverymodus komt maar ook bij alleen de volume down en alleen de volume up kom je in twee extra modi. Of ik daar evt. nog wat mee kan heb ik nog niet uitgezocht. Als men daar meer over weet wat voor dit probleem van belang is ben ik natuurlijk ook geïnteresseerd.

Zoiets gebeurt natuurlijk altijd aan het begin van een lang weekeinde. Ik zal op zijn vroegst dinsdag pas contact met Viewsonic op kunnen nemen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457398

Ik heb vorig jaar ook via ibood een Viewpad 7 gekocht. Best wel tevreden over. Echter, ik kan geen apps meer installeren omdat ik de melding krijg dat "er is onvoldoende ruimte op het apparaat".

Ik heb vervolgens deze SD kaart aangeschaft: http://www.memorystunter....High_Capicity)_32_GB.html

Echter, ook na het toevoegen van deze kaart blijft ik de melding houden. Snap echt niet hoe ik dit moet oplossen. Zie ik iets over het hoofd? Is de kaart niet geschikt?

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 457398 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 08:59:
Ik heb vorig jaar ook via ibood een Viewpad 7 gekocht. Best wel tevreden over. Echter, ik kan geen apps meer installeren omdat ik de melding krijg dat "er is onvoldoende ruimte op het apparaat".

Ik heb vervolgens deze SD kaart aangeschaft: http://www.memorystunter....High_Capicity)_32_GB.html

Echter, ook na het toevoegen van deze kaart blijft ik de melding houden. Snap echt niet hoe ik dit moet oplossen. Zie ik iets over het hoofd? Is de kaart niet geschikt?

Help!
Je kunt het best even de ROM EUviewpad7 flashen. Op XDA forum te downloaden en instructies te vinden.

Het interne geheugen van de viewpad is zeer beperkt. En dat is nu net het geheugen waar standaard de apps geinstalleerd worden. Ook al heb je nog 32GB op een sdcard vrij, als het interne geheugen vol zit dan kun je niets meer.

Je kunt eventueel nog proberen om zoveel mogelijk apps zelf naar de SDcard te kopieren. Maar mijn ervaring is dat veel apps niet of nauwelijks verplaatst worden.

Met de euviewpad rom wordt er een partitie op een sdcard gemaakt wat vervolgens door de viewpad als intern geheugen gezien wordt. Dan heb je veel meer ruimte om apps te installeren. Gek genoeg blijft mijn viewpad aangeven dat de ruimte rond de 100MB ligt maar hoeveel apps ik ook installeer, de ruimte blijft ongeveer 100mb... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Het simpelst is je Viewpad rooten (gebruik versie 1,7 van SuperOneClick) en dan Link2SD gebruiken met een 2e partitie op je SD kaartje. Met 4GB heb je wel genoeg.

Class 2 is wel traag voor zo'n groot kaartje. Moet je eens kijken hoeveel tijd het kost als je die met 2MB/s in één keer helemaal vol zou willen schrijven. Ik zou adviseren om class 10 te nemen bij dergelijke capaciteiten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
32 GB
32000 MB
Class Uur
2   4,4
4   2,2
6   1,5
10   0,9

Nu zal een kaartje altijd wat sneller schrijven dan de minimaal vereiste waarde voor zijn klasse-aanduiding maar dat zal ook juist weer meer gaan schelen bij hogere klassen. Mijn 16GB Transcend class 10 kaartje schrijft bijv. met 16MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457398

Allen,

Bedankt voor de tips/oplossing. Is helaas beetje te technisch verhaal voor mij. Nu zoek ik dus iemand die dit voor me kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Rooten is echt niet moeilijk. Download SuperOneClickv1.7-ShortFuse.zip uit het lijstje hier en volg de negen staps instructies hier waarbij je dat SuperOneClick echt niet uitgebreid hoeft te bestuderen zoals in stap 1 gesuggereerd wordt. Het ging bij mij probleemloos. Ik moest inderdaad het USB plugje even uit de Viewpad halen en er weer in stoppen zoals beschreven en toen liep het proces verder.

Hier staat het nog iets korter beschreven. Men legt daar niet uit hoe je de Viewpad in de debugging mode moet zetten.

Zorg wel dat er geen SD kaartje in je Viewpad zit want dat schijnt anders roet in het eten te kunnen gooien.

Ik weet alleen niet meer of je ook eerst een werkende verbinding met de Viewpad moet maken door het Setup.exe bestandje te runnen dat je op de virtuele CD-ROM drive ziet staan als de Viewpad verbonden is. Dat gaat niet altijd vanzelf geloof ik.

Het is alweer een tijdje terug dat ik hem voor het laatst geroot heb. Wie weet nog of dat ook een essentiële stap is die je eerst moet doen voordat je SuperOneClick runt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458538

Hallo, ik heb al een tijdje de viewpad 7, en in het begin kon ik wel internetten via 3g, maar niet bellen. Ik gebruikte een ah kaartje voor mobiel internet, prepaid. Ineens stopte het en het internetten lukte niet meer. Heb div kaartjes geprobeerd. Nu heb ik er een vodafone kaartje voor tablets, prepaid, in. Ik kan nu wel bellen, maar internetten nog steeds niet. Ik heb al een factory restore gedaan.

Iemand enig idee wat ik kan doen? iets veranderen aan instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Welkom bij GoT. Ik weet uit een ander topic dat in een soortgelijke situatie de oplossing was het veranderen van de APN instelling in "prepaidinternet" waar die nu mogelijk op "internet" staat .

Het was overigens handig geweest als je je huidige instellingen gelijk velmeld had. Als bovenstaande niet werkt kun je dat alsnog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438774

@kwabbernootje

Hallo Ik heb een viewpad 7 android versie 2.2 Kernelversie Apps_2.6.32.9 Buildnr 4027_3_16R gekocht vorig jaar bij Mycomm. Ik heb 'm nog nooit geroot, en mijn vraag is kan ik deze met jouw laatste versie Rooten?? En hou ik dan meer ruimte op mijn tablet over? Nu is die helemaal vol, maar heb maar in totaal 55 apps erop staan. Ik heb nog geen ervaring met rooten, heb wel dit topic doorgelezen, en wil het wel proberen, kan ik wel de oude stockrom backuppen???

graag een reactie van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146662

CaptJackSparrow schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:24:
Welkom bij GoT. Ik weet uit een ander topic dat in een soortgelijke situatie de oplossing was het veranderen van de APN instelling in "prepaidinternet" waar die nu mogelijk op "internet" staat .

Het was overigens handig geweest als je je huidige instellingen gelijk velmeld had. Als bovenstaande niet werkt kun je dat alsnog doen.
APN-type leeglaten werkt hier prima.
Tip: koop een vodafone 1GB date micosim en een adapter.
Je moet hem wel een beetje platter vijlen anders springt ie niet meer terug.
APN moet dan office.vodafone.nl worden ipv live.vodafone.com.
Het is niet echt duidelijk hoe het zit met die 1GB.
Volgens mij heb je de eerste maand 600MB, als je daarna registreerd 400MB gedurende 3 maanden, toch lachen voor €7,50, je kunt alleen niet bellen met deze sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand mij helpen?? heb m nu kunnen rooten, superuser staat op mijn viewpad, rommaneger geinstalleerd, als ik dan naar reboot in recovery gaat, krijg ik een uitroepteken in mijn android figuurtje,en maar 4 mogelijkheden.1 reboot system now
2 aply sdcard;update.zip
3 wipe data/factory reset
4 wipe cache partition
5 download nbo from sdcard

maar kom niet in flash cwm als ik naar flash clockwordMod recovery gaat, krijg ik een lijstje met confirm Phone model maar weet niet welke ik moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Anoniem: 438774 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:41:
kan iemand mij helpen?? heb m nu kunnen rooten, superuser staat op mijn viewpad, rommaneger geinstalleerd, als ik dan naar reboot in recovery gaat, krijg ik een uitroepteken in mijn android figuurtje,en maar 4 mogelijkheden.1 reboot system now
2 aply sdcard;update.zip
3 wipe data/factory reset
4 wipe cache partition
5 download nbo from sdcard

maar kom niet in flash cwm als ik naar flash clockwordMod recovery gaat, krijg ik een lijstje met confirm Phone model maar weet niet welke ik moet kiezen.
Je moet eerst een andere recovery flashen (CWM) met fastboot. Heb wel een linkje op xda staan naar mijn 4shared repository waar je cmw kunt vinden.

Niet vergeten eerst een nand backup te maken voor je gaat flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een cwrecovery op mijn sdcard staan, maar kan m niet flashen ik weet alleen niet of dat degene is die je moet flashen, dus ik moet eerst fastboot downloaden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan geen fastboot in playstore vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kwabbernootje

kijk eens naar mijn vorige bericht van 16.41 uur kom niet verder ik heb nu rebooter gedownload, maar kom niet in recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik blijf maar dat uitroepteken houden, met de 5 mogelijkheden die ik hierboven heb beschreven. Ik denk toch dat het rooten niet is gelukt, maar als ik superoneclick start en root doet loopt ie wel alles door, en aan het eind geeft ie aan of die een test moet doen. dan krijg ik de melding su test succes, your android is rooted.
maar als ik adb opstart en handmatig wil backuppen zoals beschreven op div.pagina's van xda, krijg ik de melding acces denied. wat gaat er dan mis?? Ik ben al de hele dag bezig om het voor mekaar te krijgen, ben zelfs teruggegaan naar fabrieksinstellingen. Ik zou het nu niet meer weten....!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu wel rebooter geinstalleerd, maar kom daar ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, ben ik helemaal gesjogte, kom niet meer in recovery, blijft hangen op de 3 vogeltjes. kan dus ook niet meer fabrieksinstellingen terugzetten. idee hoe ik dat moet goed krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die mij hier de juiste uitvoering van het flashen van de cwrecovery kan geven?????

Ik ben wel zover gekomen dat ik nu hem wel geroot heb. dan moet ik adb openen, en het commando cat /proc/mtd geven. en alle orig.partities backuppen. met het commando b.v cat/dev/mtd/mtd3 >sdcard/recovery.img, dit is allemaal gelukt maar dan moet ik permissie aanvragen voor de flash_image
het commando is chmod 755 /system/bin/flash_image flash_image recovery /sdcard/cwrecovery.img, hier krijg ik dan steeds de melding no such directory of zoiets. Maar heb het op mijn externe sdcard wel gezet, maar krijg het niet naar mijn interne opslag.Is het commando niet goed, en zo nee kan je mij dit dan even goed vertellen?? Ik ben maar een leek op android gebied.

graag enige uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Een stuk terug in dit topic staat uitleg over waar het volgens mij bij jou fout gaat. Je moet die lokaties even opnieuw mounten met schrijfrechten, nu zijn ze read-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ ejorne

Ik heb dit gevonden:
Run Terminal Emulator
$ mount
Rootfs/rootfs rw,realtime 0 0
tmpfs /dev/pts devpts rw,relatime,mode=755 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,relatime,mode=600 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
sysfs /sysfs rw,relatime 0 0
/dev/block/mtdblock7 /system yaffs2 rw,relatime0 0
Bij mij staat echter
/dev/block/mtdblock7 /system yaffs2 RO,relatime 0 0
daarna staat de rest weer hetzelfde
/dev/block/mtdblock10 /data yaffs2 rw,nosuid,nodev,reletime 0 0
tmpfs /mnt/asec tmpfs rw,relatime,mode-755,gid=1000 0 0
/dev/block/mtdblock1 /misc yaffs2 rw,nosuid,nodev,relatime 0 0
/dev/block/mtdblock5/hidden yaffs2 rw,nosuid,nodev,relatime 0 0
/dev/block/mtdblock9/cache yaffs2 rw,nosuid,nodev,relatime 0 0
/dev/block/mtdblock8/misc2 yaffs2 rw,nosuid,nodev,relatime 0 0
$ su
#mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock7 /system
mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock7 /system
#cp /sdcard/flash_image /system/bin/
#chmod 755 /system/bin/flash_image
Hier gaat het steeds mis , krijg dan de melding can't stat /sdcard/flash_image: no such file of directory, maar het staat op mijn sdkaart. waar gaat het nu steeds verkeerd bij me dan??????? kan je me helpen???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

vanuit waar draai je adb?
Ik deed dat vanaf de pc en volgens mij kopieerde ik ook vanuit datzelfde mapje het bestand flash_image;
cp /flash_image /system/bin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ejorne

ik draai adb vanuit Superclick 1.7 staat op mijn windows drive, Ik heb het ook geprobeerd vanaf mijn H:\ dat is mijn schijf als ik mijn viewsonic aansluit via Debug mode daar staat ook pc sync op., de pest is dat ik op mijn viewpad niet meer in recovery boot kan komen, hij blijft hangen bij enter recovery, en dan zie je alleen nog maar de 3 vogels. Ik probeer flash recovery te flashen, in de hoop dat ik dan weer in de recovery mode kan komen.
Maar die ene regel in de vorige uitleg /dev/block/mtdblock7 /system yaffs2 ro, relatime 0 0 hoe krijg ik die dan in /dev/block/mtdblock7 /system yaffs2 rw,relatime 0 0????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460541

@Phoenix1978

Hoe kan ik jouw dutchrom v1.0 downloaden? als ik op de link klik krijg ik de site filedropper en moet ik wat uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Ik schijn de hotspot functie niet kunnen te beveiligen :/

Bij het instellen van de V7 (laatste officiële rom v3.62) als hotspot kan ik deze niet instellen met een wachtwoord: na het selecteren van 'WPA2 PSK' onder 'Beveiliging' (en het intypen van een wachtwoord) licht de knop 'Opslaan' niet op, waardoor de wifi dus open blijft :|

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 14:30
Is er iemand die met een duo sim het internet op zijn viewpad aan de praat krijgt?
De standaart instellingen werken niet en als ik de instellingen van vodafone overneem kan ik alleen bellen met de viewpad.
Met een simkaart van HI kon ik gewoon verbinding krijgen, maar nu ik een duo-sim van vodafone heb krijg ik de internetverbinding dus met geen mogelijkheid aan de praat.

Dit zijn de vodafone instellingen zoals ze nu in de viewpad staan:

Vodafone GPRS.............................................Vodafone MMS
live.vodafone.com...........................................live.vodafone.com

Naam: vodafone GPRS..................................vodafone MMS
APN: live.vodafone.com..................................live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150...................................<leeg>
Poort: 8799.......................................................<leeg>
Gebruikersnaam: vodafone..............................vodafone
wachtwoord: vodafone......................................vodafone
server: <leeg>...................................................<leeg>
MMSC: <leeg>..................................................mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy: <leeg>...........................................192.168.251.150
MMS-Poort: <leeg>...........................................8799
MCC: 204..........................................................204
MNC: 04............................................................04
Verificatietype: PAP...........................................PAP
APN-type: default,supl.......................................mms

Ik heb er dus 2 profielen in staan, hetzelfde als bij mijn telefoon. Waarbij ik wel internet verbinding heb.
De instellingen op de site van vodafone heb ik ook geprobeert, geen succes...
Ik heb bij het profiel 'Vodafone GPRS' wel een bolletje staan welke door deze te selecteren groen te maken is, maar geen verbinding oplevert.
Als ik APN-type leeg laat, zoals eerder in dit topic vermeld, krijg ik nog steeds geen verbinding.

Het spreekt voor zich dat ik de telefoon in vliegtuigmodus heb staan als ik de tablet uit de vliegtuigmodus haal. Dus er is maar een apparaat aangemeld op het netwerk.

Kan iemand zijn/haar instellingen eens naast deze leggen en mij op mijn fout wijzen? :+ _/-\o_

edit:

Gevonden!
Hier de oplossing (schijnt voor alle android apparaten van toepassing te zijn)
Ik heb de bestaande APN's verwijderd, en een nieuwe aangemaakt met de volgende gegevers:

Ga naar 'Applicaties' -> 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerk' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten'
Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl (ligt eraan of je een zakelijk of particulier abonnement hebt)
Proxy: leeg laten
Poort: leeg laten
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: internet + mms (indien je dit handmatig moet invoeren: default,supl,mms)
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
Keer terug naar het beginscherm
Ga naar Applicaties --> Instellingen --> Draadloos en Netwerk --> Mobiele netwerken
Packetgegevens gebruiken aanvinken (dit kan per Android versie een andere naam hebben)

start hierna je apparaat opnieuw op, en je moet online komen

[ Voor 20% gewijzigd door ZtaaB op 25-07-2012 16:23 ]

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik was eigenlijk van plan om mijn viewpad te verkopen, voor het geval er nog iets voor te vragen is dat de moeite waard is. Maar toen stuitte ik per ongeluk op navfree van navmii.

Free offline gps navigatie. Nu ligt dat ding dus in de auto en het werkt best wel goed. Alleen werkt het zoeken op huisnummer volgens mij nog niet. Maar verder wel okay. Geen huidige tomtom of zo en is soms wat traag van begrip wanneer je een 'foute' afslag neemt. Maar nog altijd sneller dan mijn oude navman.

Goed, dit hoort misschien eigenlijk in een ander topic thuis. Maar omdat het mijn oude viewpad betreft dacht ik het hier maar te droppen. Misschien dat iemand anders de viwpead ook ongebruikt op de plank heeft liggen en eenvoudige navigatie wel kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493465

Heb net een vp7 aangeschaft, wachtwoord aangemaakt, had ik niet moeten doen, nu kom ik er niet meer in.
als ik mijn wachtwoord intik, gaat hij na enige seconden uit.
wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:11
Anoniem: 493465 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:30:
Heb net een vp7 aangeschaft, wachtwoord aangemaakt, had ik niet moeten doen, nu kom ik er niet meer in.
als ik mijn wachtwoord intik, gaat hij na enige seconden uit.
wat nu?
Als je in de recovery een wipe data\factory reset uitvoert is je wachtwoord en alles wat je had ingested weg.
Je kunt in de recovery komen door beide volume knoppen ingedrukt te houden tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:00
Tijdje geleden ook een viewpad gekocht, ik heb er geen andere firmware of iets opgezet.
Alleen nu had ik hem een tijdje niet meer gebruikt en nu ik hem weer wou gaan gebruiken doet hij niks meer.
Als ik de oplader eraan hang dan brand het rode lampje wel maar voor de rest doet hij niks.

Had al gezocht op internet maar geen oplossing gevonden. Waarschijnlijk de accu stuk.....

Iemand nog suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik moet telkens geheugen vrijmaken om verder met mij ViewPad7 te kunnen spelen, begint irritant te worden.

Is het om meer ruimte te creeren voldoende om de ViewPad te rooten om vervolgens wat apps af te gooien die er nu met mijn niet-geroote VP7 niet af kunnen of moet ik dan ook nog eens een custom ROM erop zetten (of ben ik Android 2.2.2. na het rooten sowieso kwijt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik heb met Google Play: Link2SD honderden (ook hele grote) apps op mijn Viewpadje kunnen zetten. Moet ie wel even geroot zijn maar dat is vrij simpel te doen, en daarmee gebeurt er verder niets met je tablet. Hij is dan alleen geroot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ok, gewoon rooten dus, thanks. Ik zal dit topic eens doornemen voor de meest eenvoudige manier van rooten, ben niet zo'n wizzkid.

Update 1: helaas bevriest SuperOneClick ("programma reageert niet") als ik met de uitvoering bezig ben. Zowel versie 1.7 als 1.6.5 geprobeerd maar keer op keer slaat het programma vast. USB ontkoppelen en aankoppelen werkt helaas niet.

Update 2: het werkt en in antwoord op de vraag van CaptainJackSparrow:
Ik weet alleen niet meer of je ook eerst een werkende verbinding met de Viewpad moet maken door het Setup.exe bestandje te runnen dat je op de virtuele CD-ROM drive ziet staan als de Viewpad verbonden is. Dat gaat niet altijd vanzelf geloof ik.

Het is alweer een tijdje terug dat ik hem voor het laatst geroot heb. Wie weet nog of dat ook een essentiële stap is die je eerst moet doen voordat je SuperOneClick runt?
Ja, je moet eerst de setup.exe runnen voordat je SuperOneClick runt. ;)

Update 3: na een 2e partitie op mijn SD kaart te hebben gezet om het voor te bereiden voor Link2SD blijft mijn Viewpad melden dat de sd kaart beschadigd is. Formatteren in Windows, opnieuw aanmaken met MiniTool Partition Wizzard heeft geen nut. Nu maar geformateerd in Andriod en Angry Birds erop gezet zodat deze naar mijn kinderen kan. Morgen maar een Nexus 7 halen, ook wel weer leuk.

Einde oefening, ik ben er klaar mee.

[ Voor 128% gewijzigd door -Stef- op 05-01-2013 20:13 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste