Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

-Stef-

Slainthe!

Weet iemand hier hoe/of je de accu van de Viewsonic kunt calibreren? Mijn Viewsonic gaat namelijk ineens uit terwijl Circle Battery kort ervoor nog aangeeft dat de accu meer dan 50% vol is.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gezien de vele meldingen op het ibood forum over Viewpads die waarschijnlijk kapotte accu's hadden en het niet deden vraag ik me af of die van jou misschien toch ook een slechte accu heeft en dan kun je dat het beste laten fiksen.

Ik was ook eerder Battery Dr to Save Battery tegengekomen dat o.a. een "Full Cycle Charge" optie heeft. Je kunt kijken of je daar wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:05
CaptJackSparrow schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:46:

Dan nog een paar utilities om de mate van multitouch capabilities te testen. Hij doet twee vingers goed maar met een derde vinger erbij bewegen twee vingers plotseling samen de assen van het tweede punt dat dan op het snijpunt van die twee assen niet onder een vinger beweegt. Heel typisch Een soort 2,5 punts multitouch. "Touch Test" en "Multitouch Vis Test".
Heb eens gewerkt met de Multitouch Vis Test, en twee vingers doet hij bij mij toch niet goed...
De ene vinger linksboven en de andere rechtsonder geen probleem, maar als je een vinger linksonder zet en de andere rechtsboven, dan staan de snijpunten verkeerd...

Je merkt ook dat de twee punten voorbij elkaars assen geraken?
Heeft iemand ook dit probleem, of heb ik een defect?

Thanks,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Geeft de Viewsonic Viewpad audio uit de micro usb in/uitgang?

Ik heb een iBasso D2+ Boa head-amplifier/dac waarvan ik ook graag de dac zou willen gebruiken bij gebruik van de Viewsonic. Mijn HTC Desire HD geeft helaas geen audio uit de micro usb maar wellicht de Viewsonic wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Infernoken schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:49:
Heb eens gewerkt met de Multitouch Vis Test, en twee vingers doet hij bij mij toch niet goed...
Bij dat Multitouch Vis Test blijven de beide bolletjes op hun 'eigen' helft van het scherm. In dit geval de lange kanten. Bij dat andere Touch Test appje dat ik heb doen ze dat ook maar dan blijven ze juist aan de korte kanten.

Ik denk daarom dat het misschien slechts een 'eigenaardigheidje' van die software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:51:
[...]

Bij dat Multitouch Vis Test blijven de beide bolletjes op hun 'eigen' helft van het scherm. In dit geval de lange kanten. Bij dat andere Touch Test appje dat ik heb doen ze dat ook maar dan blijven ze juist aan de korte kanten.

Ik denk daarom dat het misschien slechts een 'eigenaardigheidje' van die software is.
Wat ik heb op mijn scherm wordt heel mooi weergegeven in de tekening op deze app-site:
https://market.android.co...sts&feature=search_result

De mijne is dus NOT GOOD...

Maar is dit enkel de mijne, of is de Viewpad7 gewoon niet 100% multitouch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Infernoken schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:39:
[...]

Wat ik heb op mijn scherm wordt heel mooi weergegeven in de tekening op deze app-site:
https://market.android.co...sts&feature=search_result

De mijne is dus NOT GOOD...

Maar is dit enkel de mijne, of is de Viewpad7 gewoon niet 100% multitouch?
Bij mij is het wel goed.
Echter multitouch lijkt het niet te zijn, dualtouch lijkt een btere omschrijving. Want een derde vinger erbij en hij gaat flippen.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Welke Android versies gebruiken jullie? Allebei de 2.2 waarmee hij geleverd is of een van de updates van Viewsonic (2.2.1 of 2.2.2) of een custom variant?

Dergelijk zaken kunnen wat mij betreft ook heel goed aan het OS liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:43:
Welke Android versies gebruiken jullie? Allebei de 2.2 waarmee hij geleverd is of een van de updates van Viewsonic (2.2.1 of 2.2.2) of een custom variant?

Ik gebruik (nog) de geleverde 2.2 versie. Momenteel ligt de viewpad 100% geladen aan de lader. Dus ga ik straks maar eens een custom rom proberen. Ik weet nog steeds niet welke, maar waarschijnlijk ga ik voor die overclockte rom welke gebaseerd is op een originele viewsonic rom...

Maar bij mij werkt het scherm nu, volgens die app, wel goed met twee vingers. Echter met drie vingers gat ie met 2 coördinaten flippen in plaats van het 3e erbij te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:43:

Bij mij staat hij voorlopig nog op stock V2.2, zoals uit de doos en geen goede multitouch...
Model: Viewpad7
Android: 2.2
Smalbandversie: PR3.7_128
Kernel: Apps_2.6.32.9
Build: 4027_3_16R

UPDATE:
Nu toch een custom kernel erop gezet, deze van tj_style @ XDA, en nog steeds multitouch niet goed...
Model: Viewpad7
Android: 2.2.2
Smalbandversie: PR3.7_128
Kernel: Apps_2.6.32.9
Build: 5029_3_310

+ treads doorgelezen naar alle performance improvements...

Quadrant scores:
Stock: +-415
tj-style kernel: +-450
update van de build.prop: +-890
installed "swapper for root": +-985

Dus een meer dan verdubbeling van performance...

Lees volgende topic voor de tricks:
http://android.modaco.com...elopment-for-fm6-variant/

[ Voor 41% gewijzigd door Infernoken op 17-07-2011 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Infernoken schreef op zondag 17 juli 2011 @ 02:06:
[...]

Dus een meer dan verdubbeling van performance...
Is dat ook merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Als het meer dan een verdubbeling is lijkt het mij zeker goed waarneembaar.

Ik heb gisteren de custom rom 2.2.1 van lakehousetech erop gezet. Deze doet volgens mij niet zoveel met een originele viwpad rom maar heeft wel de overclockte rom van tj-style.

Ik merk hiermee wel een verbetering. Webpagina's lijkt een stuk sneller te laden. Mijn album-art scrollen en laden in de xbmc app gaat (nog) soepeler. En angry birds schokt en hapert een stuk minder. Even valk na het laden van het spel is het nog een stotterfestijn maar na een paar seconde draait het soepel met nog af en toe een hapering in bediening/geluid. Met de standaard rom was angry birds ook wel te spelen maar een stuk minder soepel. De algehele reactie lijkt een beetje meer op dat van mijn samsung galaxy s geworden. Maar nog steeds een stukje minder... Ben wel blij nu met deze overclock en ga zeker de tips hierboven nog eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Infernoken schreef op zondag 17 juli 2011 @ 02:06:
Nu toch een custom kernel erop gezet, deze van tj_style @ XDA, en nog steeds multitouch niet goed...
[...]
Lees volgende topic voor de tricks:
http://android.modaco.com...elopment-for-fm6-variant/
Moet ik begrijpen dat je met die FM6 variant kernel alleen de kernel vervangt en dus geen volledige nieuwe firmware flasht en dus alle voorgeïnstalleerde (en ook later geïnstalleerde?) apps e.d. behoudt?

Er staat overigens een nieuwere versie van de flash utility bij Viewsonic.

Directe link naar SUTL3 v1.7.9.zip. Oude versie is SUTL3_v1.6.5.zip.

En heeft iemand dat bestand SW_3.310_P1_20110201_VSI.zip intact kunnen downloaden en uitpakken? Ik heb het ondertussen iets van 4x op 2 verschillende computers gedownload maar ik krijg bij openen altijd een "Unexpected end of archive".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
CaptJackSparrow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:27:
[...]
Moet ik begrijpen dat je met die FM6 variant kernel alleen de kernel vervangt en dus geen volledige nieuwe firmware flasht en dus alle voorgeïnstalleerde (en ook later geïnstalleerde?) apps e.d. behoudt?

Er staat overigens een nieuwere versie van de flash utility bij Viewsonic.

Directe link naar SUTL3 v1.7.9.zip. Oude versie is SUTL3_v1.6.5.zip.

En heeft iemand dat bestand SW_3.310_P1_20110201_VSI.zip intact kunnen downloaden en uitpakken? Ik heb het ondertussen iets van 4x op 2 verschillende computers gedownload maar ik krijg bij openen altijd een "Unexpected end of archive".
Yes, met die FM6 kernel variant blijven al mijn reeds geïnstalleerde apps bestaan, dus dat is een voordeel.
Wel is de nederlandse taal nu weg, enkel engels, maar voor mij geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Is er een manier om een app te kopen zonder creditcard?
Of is er een gratis variant voor rootexplorer?

Ik probeer die build.prop file te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Infernoken schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:44:
Yes, met die FM6 kernel variant blijven al mijn reeds geïnstalleerde apps bestaan, dus dat is een voordeel.
Ik heb hem toch al de hele tijd op Engels staan.

Kun je nu met SetCPU o.i.d. zelf de processorsnelheid regelen of staat die vast op de overclockte snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ejorne schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:07:
Is er een manier om een app te kopen zonder creditcard?
Of is er een gratis variant voor rootexplorer?

Ik probeer die build.prop file te bekijken.
Ik heb ES File explorer gebruikt, die kan ook root en is gratis.
Er zit ook een editor in dus je kunt die file direct editten.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
justmental schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:39:
[...]

En ik gebruik Ghost Commander, werkt zoals Norton met twee windows, maakt het super gemakkelijk om dingen te copiëren...

Editeren doe ik op mijn PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
CaptJackSparrow schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:16:
[...]

Ik heb hem toch al de hele tijd op Engels staan.

Kun je nu met SetCPU o.i.d. zelf de processorsnelheid regelen of staat die vast op de overclockte snelheid?
De CPU gaat nog steeds regelen naar gelang de load, enkel max. is nu omhoog geschroefd...
Je kan met SetCPU (gratis op XDA) deze wel vast zetten, maar zie het nut er niet van in...

PS. Kan iemand anders ook nog eens testen doen op multitouch???
https://market.android.co...amp;feature=search_result
De mijne is dus NOT GOOD, en wil weten of deze terug moet naar Viewsonic of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Infernoken schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:39:
PS. Kan iemand anders ook nog eens testen doen op multitouch???
https://market.android.co...amp;feature=search_result
De mijne is dus NOT GOOD, en wil weten of deze terug moet naar Viewsonic of niet...
Deze link doet het niet. Maar het lijkt dezelfde link als je vorige link.
Dan is mijn viewapad overeenkomstig met GOOD. Ook na root/customROM.
justmental schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:39:
[...]

Infernoken schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:37:
[...]

En ik gebruik Ghost Commander, werkt zoals Norton met twee windows, maakt het super gemakkelijk om dingen te copiëren...

Editeren doe ik op mijn PC...
Thanks! :*)
Ik ga hier eens mee aan de gang.

Ik heb echter inmiddels begrepen dat de verdubbeling van de benchmark score niet geldig is. De score zou behaald worden wanneer de waarde in dat .prop bestand wordt aangepast. Maar ik begreep in dat topic een stukje verrderop dat daardoor 1 filmpje in de benchmark wordt overgeslagen waardoor de benchmark 'denkt' dat de vieuwpad het voorelkaar heeft gespeeld om dit fragment in 0 seconde af te spelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Ejorne op 18-07-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Ejorne schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:45:
Thanks! :*)
Ik ga hier eens mee aan de gang.

Ik heb echter inmiddels begrepen dat de verdubbeling van de benchmark score niet geldig is. De score zou behaald worden wanneer de waarde in dat .prop bestand wordt aangepast. Maar ik begreep in dat topic een stukje verrderop dat daardoor 1 filmpje in de benchmark wordt overgeslagen waardoor de benchmark 'denkt' dat de vieuwpad het voorelkaar heeft gespeeld om dit fragment in 0 seconde af te spelen.
Heb ik ondertussen ook al gemerkt, + battery life lijkt wel wat slechter met die build.prop aanpassingen...
Ga eens terug gaan naar enkel de tj_style overclock + swapper for root en zien wat dat geeft.

Ben ook nog eens aan het zoeken of er geen SW is die mijn multitouch probleem oplost, anders wordt het een garantiegeval...
Is zeer hinderlijk in oa. de gallery als je directories "opentrekt" + in Waze navigatie waar je de kaarten kan draaien met multitouch...

Nog even een paar filmpjes geupload met mijn probleem:
YouTube: ‪Viewpad7 Multitouch problem: Multitouch test‬‏ - YouTube
YouTube: ‪Viewpad7 Multitouch problem: Gallery test‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik heb ondertussen ook gemerkt dat als je op een vrij lege pagina van je homescherm bijv. rechtsonder een appje hebt staan en dan met je vingers rechtsboven en linksonder het scherm aanraakt zodat die app op het kruispunt staat van de lijnen die vanuit je vingers naar die hoek lopen dat je dan die app opstart alsof je op dat kruispunt getikt hebt.

Het is ook goed te zien met deze animated wallpaper (best aardig overigens) als je je vingers rechtsboven en linksonder op het scherm houdt. Dan ontstaan de kringen in het water linksboven en rechtsonder.

Ik vraag me af of het te maken heeft met het scherm in onze exemplaren en dat dit misschien de reden is dat men overgestapt is van het Panjit scherm naar het ITE scherm. Dat het probleem mogelijk in de hardware van dat Panjit scherm zit.

Naarmate je meer van dergelijke vreemde gedragingen tegenkomt des te hinderlijker gaat het worden. Misschien maar eens even horen wat Viewsonic er over weet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Oh, haha. Had dat filmpje eerder gepost (of ik had misschien beter beter kunnen lezen... :X )
Maar ik heb dus ook hetzelfde. Not Good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Ik heb al een RMA ingediend bij Viewsonic.com op:
http://www5.nohold.net/Vi...d=&fpid=&respid=1&slnid=3

Daarna binnen de 2 uur mailings gekregen van ViewSonic Support [csenglish@viewsonic.com]

En dit was de reply:

Thank you for contacting ViewSonic Technical Support.
We have heard of that problem before and we do have our engineers working on it. Once it gets fixed there will be an update for the Vpad 7.
We do have European support here is a link to the page on our site where it show's all of our support lines. ViewSonic Europe is the second country listed.
http://www.viewsonic.com/company/locations/

Ik kan degenen die dit probleem ook hebben maar aanraden ook een ticket in te dienen op bovenstaande link en Viewsonic aware maken dat er nog zijn met dit probleem...

Aangezien ik nu toch niet alleen blijk te zijn ga ik mijn Viewpad7 niet ingeven voor garantie, aangezien ik grote kans heb gewoon hetzelfde terug te krijgen.

Groeten,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Infernoken schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:47:

Ik kan degenen die dit probleem ook hebben maar aanraden ook een ticket in te dienen op bovenstaande link en Viewsonic aware maken dat er nog zijn met dit probleem...
Done.

Grt, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Mijn scherm "hangt" zo nu en dan. Dan reageert het scherm op geen enkele wijze bij aanraking ervan. Ik kan de Viewsonic dan geneens geheel afsluiten, omdat daarvoor "afsluiten" aangetikt moet worden nadat de on/off knop lang wordt ingedrukt. Als ik hem een tijdje wegleg en weer opstart dan doet de Viewsonic het (meestal) weer.

Wellicht ook maar een RMA aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
-Stef- schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:59:
Mijn scherm "hangt" zo nu en dan. Dan reageert het scherm op geen enkele wijze bij aanraking ervan. Ik kan de Viewsonic dan geneens geheel afsluiten, omdat daarvoor "afsluiten" aangetikt moet worden nadat de on/off knop lang wordt ingedrukt. Als ik hem een tijdje wegleg en weer opstart dan doet de Viewsonic het (meestal) weer.

Hiervoor zou ik toch via iBood werken (als je die dar gekocht hebt?), aangezien dit om een echt probleem gaat wat enkel voor jou exemplaar geldt.

Het multitouch probleem die ik aanhaal is algemeen, dus een retour naar de service helpt dan niet, Viewsonics moet het oplossen met een SW patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

-Stef- schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:59:

Dat doet ie bij mij ook maar volgens mij alleen wanneer het ding 'gestressed' wordt. Bijvoorbeeld af en toe met angry birds (hoewel het nu met de overclock rom minder vaak lijkt te gebeuren.) en ook weleens wanneer ik een webgeschiedenis heel vaak via de backknop terug laat lopen. Op een gegeven moment 'zegt ie' dan doe het zelf maar. En pas na een tiental seconde (of soms nog meer) is er ineens weer beweging alsof er niet aan de hand was. Ik had het idee dat het met de 'ondermaatse' cpu te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Dat zou inderdaad goed kunnen. Ik had het laatst ook met Angry Birds. Normaal kan je er even (zo'n 30 seconden) op wachten maar toen deed de Viewsonic het pas weer na een minuut of 10.

Waar mijn Viewsonic tegenwoordig trouwens ook last van heeft is dat het geen wifi-signaal oppikt direct na het opstarten (vanuit standby). Wifi uit- en aanzetten lost het niet op. Ik moet de Viewsonic echt uitschakelen en opnieuw opstarten, daarna pikt hij wel probleemloos mijn wifi signaal op.

Allemaal niet zo heel erg schokkend maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Dat gebeurd bij de mijne soms wanneer ik een andere wifi netwerk ben. Wifi uit-aan via powerwidget werkt dan niet. Gek genoeg wel wanneer ik via settings dan het netwerk ctiveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amante_perpetuo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
Ik heb enkele weken terug ook een viewpad 7 bij ibood gekocht. Alles werktte goed tot gisteren bij het uitschakelen hij constant reboot - de 3vogels - welcome en terug rebooten. Het is niet mogelijk meer om hem af te zetten. Ik heb al een reset geprobeerd maar dat helpt niet. Heeft hier iemand van de specialisten een idee hoe ik dit kan oplossen ? Ik heb ondertussen al gevonden dat ik door de 2 volume toetsen samen met de power-on knop te drukken in een recovery menu kom - maar ben er tot nu toe niet in geslaagd om hem terug te laten werken. 1 van de opties is "download nb0 file van sd card" - zou dit werken met de NB0 die hier http://vsg.viewsonic.com/ViewPad7/ op de pagina van viewsonic staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Het lijkt me dat je dat wel mag aannemen ja. Het feit dat ie wel stabiel in dat recoverymenu kan starten is op zich nog wel een goed teken vind ik. Het is denkbaar dat er een datacorruptie in het flashgeheugen is opgetreden in een van de Android systeembestanden en dat ie daarom in een crashloop komt. Een re-flash zou uitkomst kunnen bieden. Je hebt niets te verliezen dus gewoon proberen zou ik zeggen.

Zet dat A02 bestand op een SD kaartje en kijk of ie dat flashen wil. We zijn benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb trouwens met mijn overclockte versie nu 2.2.1

Is er ook een overclockte versie gemaakt op basis van 2.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik probeer voor (het eerst) een 3g verbinding te maken maar krijg het niet aan de praat via mijn Vodafone abonnement.

In "Draadloos en netwerken" heb ik wifi uitgevinkt en in "Mobiele netwerken" staat de netwerkmodus op GSM/WCDMA automatisch (net als bij mijn HTC Desire HD).

Bij "Mobiele providers" heb ik "Vodafone" aangetikt waarna ik de melding "geregistreerd op netwerk" krijg dus dat lijkt goed te gaan.

Onder "namen toegangspunten"staan enkel "Vodafone MMS" en "Vodafone MMS Business". Bij mijn HTC staat hier echter ook "Vodafone" bij, die geselecteerd is en waarmee mijn HTC verbinding maakt. Hier lijkt het dus fout te gaan met de Viewpad. De instelling van APN is: live.vodafone.com. Proxy conform Vodafone-site ingesteld op 192.168.251.150 en proxypoort op 8799.

Viewpad uitgeschakeld en opnieuw opgestart, echter ik kan geen verbinding maken met intenet.

Ik heb een duokaartje van Vodafone, dus zouden mijn HTC en Viewpad mijn Vodafone abonnement moeten kunnen delen mits deze niet gelijktijdig verbinding maken.

Iemand een idee?

Edit: ik heb nu APN type op "default" gezet en verificatie op "pap". Hij maakt nu verbinding maar laadt verdraaid langzaam nu.nl in. Na 5 minuten nog maar halverwege.

[ Voor 7% gewijzigd door -Stef- op 25-07-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 11:43
Ben ook een van de iBood kopers.
Ik zit echter met het volgende.

Video's afspelen op hoge kwaliteit lukt niet.

Diverse tips ter harte genomen vanuit oa. ervaringen hier;
- Moboplayer incl. ARMv6 codecs
- Formatoz & Xvid4PSP om te converteren naar mp4.

Nieuwste firmware 2.2.2 (originele van Viewsonic & custom incl. HW accell / overclock).
Helaas niets werkt..

Weet iemand welke MP4 instelling geaccepteerd worden en welke instellingen optimaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

s0nik schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:01:

Wat versta je precies onder hoge kwaliteit?
Want de kwaliteit van het schermpje is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven, hoewel je natuurlijk wel een filmpje op kunt kijken moet je er mi geen wonderen van verwachten...

Of bedoel je hoge resolutie videobestanden die niet goed afgespeeld worden?

[ Voor 9% gewijzigd door Ejorne op 25-07-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
s0nik schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:01:
Ben ook een van de iBood kopers.
Ik zit echter met het volgende.

Diverse tips ter harte genomen vanuit oa. ervaringen hier;
- Moboplayer incl. ARMv6 codecs
- Formatoz & Xvid4PSP om te converteren naar mp4.

Nieuwste firmware 2.2.2 (originele van Viewsonic & custom incl. HW accell / overclock).
Helaas niets werkt..

Weet iemand welke MP4 instelling geaccepteerd worden en welke instellingen optimaal zijn?
Ikzelf converteer mijn movies via Formatfactory...

Was even zoeken naar werkende settings,, maar nu converteer is de movies naar een 800x480 met een bitrate van 768kbit/s, dit in een mp4 divx formaat...

Dat lijkt goed te werken, heb al verschillende movies op mijn Viewpad staan, zelf speel ik deze af met Moboplayer incl. ARMv6 codecs.

Ga deze avond eens kijken of ik het Format Factory profiel niet kan extracten en doormailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
Ejorne schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:09:
[...]

Wat versta je precies onder hoge kwaliteit?
Want de kwaliteit van het schermpje is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven, hoewel je natuurlijk wel een filmpje op kunt kijken moet je er mi geen wonderen van verwachten...

Of bedoel je hoge resolutie videobestanden die niet goed afgespeeld worden?
Klopt. Het is geen super scherm etc. maar mij gaat het om Het hoogst haalbare.
Standaard divx gaat heel schokkerig, en als ik zelf converteer geeft ie aan dat het geen geldig formaat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
Infernoken schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:19:
[...]

Ikzelf converteer mijn movies via Formatfactory...

Was even zoeken naar werkende settings,, maar nu converteer is de movies naar een 800x480 met een bitrate van 768kbit/s, dit in een mp4 divx formaat...

Dat lijkt goed te werken, heb al verschillende movies op mijn Viewpad staan, zelf speel ik deze af met Moboplayer incl. ARMv6 codecs.

Ga deze avond eens kijken of ik het Format Factory profiel niet kan extracten en doormailen...
Ok.zal het ook eens proberen.
Als het lukt zal ik mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Net gevonden: Flash 10.1 op de Viewpad (ARM6 devices)
Blijkbaar heeft een developper Flash 10.1 gekraakt voor de ARM6, zitten wel nog bugs in, maar werkt toch al elementair. ;-)

Zie op http://vt100hacks.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Interessant, ik ga het eens proberen.

Zo langzamerhand loop ik wel tegen de beperkingen van de Viewpad aan en overweeg ik toch maar een Assus Eee pad Transformer oid betaalbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Infernoken schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:51:
Net gevonden: Flash 10.1 op de Viewpad (ARM6 devices)
Blijkbaar heeft een developper Flash 10.1 gekraakt voor de ARM6, zitten wel nog bugs in, maar werkt toch al elementair. ;-)

Zie op http://vt100hacks.blogspot.com/
Ik krijg het niet voor elkaar op de manier zoals daar staat te lezen. De app wordt wel geinstalleerd maar op een flashsite (met dolphin hd 6) krijg ik geen succes. Tevens met de app Kid Zone werken de flashgames niet. Hij laat ze nu wel zien in kidzone maar als ik ze start dan blijft het beeld wit.

Ik las ergens ook iets dat je een apk van applanet kon downloaden (welke bij mij continu offline lijkt te zijn) en dan deze apk naar de /system/app directory te plaatsen. Ik heb dit nog neit kunnen proberen omdat ik applanet niet aan de gang krijg, Alleen maar netwerk errors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
-Stef- schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:21:
Interessant, ik ga het eens proberen.

Zo langzamerhand loop ik wel tegen de beperkingen van de Viewpad aan en overweeg ik toch maar een Assus Eee pad Transformer oid betaalbaars.
Zelfde hier nu dat Android naar meer smaakt being ik wat hogere eisen te stellen.
Was zelfs eens aan het kijken naar een chinese tablet, een Herotab C8, maar een Galaxy Tab P1000 zou me ook wel bevallen.
Wil wel in die 7" formfactor blijven, die is zeer handing.
Ofwel wacht ik een half jaartje totdat de standaard markt overgestapt is op dual core Honeycomb tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Wat ikzelf wel leuk vind van de wat mindere hardware is dat je wat meer 'geforceerd' om te gaan stoeien met de hard- en software. Als het ware een beetje een goedkope variant van 'early-adapter'.

Een volledige pad met volle power/snelheid zonder verdere omkijken kan altijd nog...

Btw; is het jullie gelukt met flash 10.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-jam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 14:49
Heb de viewpad geroot, enhanced froyo er op gezet, Doplhin HD erop en daarna de flash 10.1 app maar helaas nog geen flash.... iemand anders wel succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik zal flash binnenkort eens proberen met de viewpad van mijn schoonmoeder. Die is (nog) niet overclocked. Misschien dat daar een verschil zit?

Ik heb overigens gemerkt dat de overclockte rom helemaal niet zoveel bijzet... Ik heb beide naast elkaar gehad. Mijn overclockte haalt 445 in de benchmark waar die standaard 405 haalt.

Echter wanneer ik bijvoorbeeld angry birds laadt (beide vanaf een fresh restart) dan zijn ze nagenoeg gelijk klaar. Ook andere apps merk ik weinig tot geen verschil. Misschien dat ik de mijne straks ook weer eens terug zet. En eens de laatste 2.2.2 release van viewsonic zelf probeer....

[ Voor 62% gewijzigd door Ejorne op 28-07-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ben ook benieuwd hoe de 2.2.2 van Viewsonic is. Heb nu Froyo enhanced draaien maar heb af en toe wel spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ook de flash player geinstaleerd maar ook bij mij werkt hij niet instaleren gaat goed maar op dumpert
een filmpje kijken wil niet ik vindt dit wel jammer want verder is dit een mooi aparaat
Hopelijk komt er hier nog iemand met een oplossing ik heb trouwens mijn vieuwsonic allen geroot maar geen andere firmware ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Het is inderdaad een leuk ding alleen heeft Viewsonic/Linx een essentiële ontwerpfout gemaakt en geven ze naar mijn mening valse productspecificaties op nl. de 512MB intern geheugen waarvan ik als nieuwe Androidgebruiker aannam dat dit ook (grotendeels) beschikbaar zou zijn voor apps en dat het geen significante beperking zou zijn omdat je het geheugen met een micro SD kaartje kon uitbreiden.

Dat blijkt echter niet zo te zijn omdat veel apps ook bij verplaatsen naar SD toch een soms aanzienlijk deel op het interne geheugen achterlaten waardoor ik binnen een week al wist dat dit een probleem zou gaan worden en binnen twee weken hier ook daadwerkelijk al tegenaan liep. Dat moeten ontwerpers toch ook weten.

Nu blijkt dat die 512MB grotendeels gebruikt worden door het Android OS zelf en dat de Viewpad geen eigen geheugenruimte heeft gereserveerd voor dat OS. Maar liefst TWEE DERDE van het geheugen gaat op aan Android en je houdt maar effe 170MB over aan geheugen om je apps op te installeren. Je krijgt dus maar een derde van het geheugen dat je denkt te krijgen en dat vind ik toch eigenlijk wel een misrepresentatie van de specificaties en ook een ernstige ontwerpfout. Het maakt niet uit hoeveel geheugen je erbij plaatst met een SD kaartje want je kunt daar maar een fractie van gebruiken voor apps omdat je interne geheugen heel snel volloopt.

Dat is eigenlijk mijn enige grief m.b.t. dit apparaat maar best wel een ernstige.

Ik heb even in Excel een sheetje gemaakt die berekent wat het verschil was geweest als men er meer intern geheugen in had gezet en hoe dat zich verhoudt tot de huidige situatie met 512MB.

Alle utilities rapporteren dat de totale hoeveelheid intern geheugen net boven de 170MB is. Norton geeft 171,5MB op en dat neem ik als referentie. Dan neemt Android dus 512-171,5=340,5MB in beslag.

Used byInternalFreeTimes asMemory
AndroidMemoryMemorymuchuse by OS
340,5512171,5167%
1024683,5433%
20481707,51017%
40963755,5228%

Als men er maar 1GB in had gezet had je dus al 4 maal zoveel ruimte gehad voor apps en bij 2GB 10 maal en bij 4GB 22 maal zoveel als nu.

Ik overweeg een mail naar Viewsonic te sturen en ze hier eens op te wijzen. Benieuwd of/hoe ze daarop zullen reageren.

Ik heb in 2006 een Pocket PC van HP gekocht (toen hun topmodel) die ook als voornaamste zwakke punt 64MB geheugen heeft en daar kun je door derden een upgrade van laten doen naar 128MB. Ik vraag me af of iets dergelijks ook bij deze Viewpad in principe technisch mogelijk zou zijn. Als dat zo zou zijn zou het mooi zijn als Viewsonic zelf een upgrade-service hiervoor aan zou gaan bieden waarbij je tegen redelijke kosten zo'n geheugen upgrade uit zou kunnen laten voeren alhoewel mijn verwachting daaromtrent realistisch gezien niet echt hoog gespannen is.

Als alternatief vraag ik me af of het mogelijk zou zijn om een Androidversie te maken die geen wezenlijk onderscheid maakt tussen het interne geheugen en de SD kaart en waarbij apps voor de volle 100% op dat SD kaartje te installeren zijn.

Ik heb geen idee of het in principe mogelijk zou zijn om dat bijv. d.m.v. een aangepaste kernel voor elkaar te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 30-07-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik loop ook al tegen het vollopen van het geheugen aan. Op zich kan ik er nog wel eea weer vanaf gooien. En puur voor waar ik dit ding voor gekocht heb, heb ik ruimte zat. Maar als je zo eens gaat kijken wat je er allemaal mee kan dan loop je al snel tegen de beperking op.

Ik heb volgens mij op xda gelezen dat je bepaalde apps kunt forceren naar de sdcard te verplaatsen die nu niet mogelijk zijn. Maar dat zal ook niet echt zoden aan de dijk zetten. Volgens mij kun je ook bepaalde systeemapp verwijderen als die niet nodig zijn en is er niet ook een uitgeklede custom rom te downlaoden?

Maar het blijft inderdaad een beperking die nogal lomp is... Gezien de kosten van het geheugen tegenwoordig ook merkwaardig dat hiervoor gekozen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik heb al eerder in dit topic melding gemaakt van Move2SD Enabler (root only) dat het mogelijk zou moeten maken om veel meer apps naar SD te verplaatsen. Het lijkt bij mij echter tegen te vallen alhoewel apps regelmatig bij het installeren al automatisch op de SD kaart staan zonder dat ik ze erheen hoef te verplaatsen dus het lijkt wel te werken. Het lost echter niet het probleem op dat een deel van de app op het interne geheugen blijft staan.

Ik geloof dat deze Viewpad 7 pas in januari van dit jaar op de markt is gekomen en flash geheugenprijzen zijn al zo lang op een vrij laag niveau dat ik ook absoluut niet begrijp hoe ze hiervoor hebben kunnen kiezen.

In het Viewpad 7x topic wordt gemeld dat de hoeveelheid intern geheugen van dit nieuwe nog uit te komen model nog niet bekend zou zijn. Ik mag toch hopen dat ze hier niet dezelfde fout nog een keer gaan maken en er minimaal 4GB instoppen want de apps zullen alleen maar groter worden. Tenzij Android 3.x betere ondersteuning biedt om apps (bijna) volledig naar SD te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Gisteren van 2.2.1 van lakehousetech naar de overclockte 2.2.2 rom van tj-style gegaan.

Flash doet het nu wel, hoewel, een beetje. Ik gebruik Kids Zone voor mijn dochter er daarin zijn flashgames aanwezig. Deze doen het nu. Maar enorm veel trager dan op de GalaxyS. Een heel eenvoudig flash spelletje loopt redelijk. Wordt het iets meer (voor zover je daar echt over kunt praten bij de flashgames van kids zone) dan loopt het te traag om er mee te kunnen spelen.

Ik bedacht me gisteren ook ineens dat het misschien wel een bewuste keus is geweest om voor zo weinig geheugen te kiezen. Als ze er namelijk voor kiezen om een stukje hardware op de markt te brengen dat eigenlijk niet niet snel genoeg is, kun je er maar beter voor zorgen dat men er ook niet al teveel mee kan gaan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Voor je geheugen problemen, kijken eens naar de app Link2SD, deze moved bijna alles naar je SD card, maar er moet een extra partitie op je SD-card aanmaken.

Dit kan je doen via bv Clockworkmod als je die als recovery geïnstalleerd hebt.
Ik heb dan een partitie van 4GB vrijgemaakt (choose ext size that you want (128M, 256M, 512M, 1024M, 2048M or 4096M))
+ select 0M as the Swap Size (zeer belangrijk, 0MB keizen!)

Zie ook hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=919326

Ik heb nu een 113 apps geïnstalleerd en nog steeds 85MB van de 172MB over...

PS. Vanaf gingerbread (2.3) zit er een betere ondersteuning in voor apps op de SD-card, maar aangezien wij met Froyo (2.2) zitten is dit de beste manier...

[ Voor 19% gewijzigd door Infernoken op 31-07-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb het vermoeden dat mijn 2.2.2 tj-style rom wat minder soepel draait dan mijn 2.2.1 lakehousetech rom.

Ik kan het alleen (nog) niet testen met quadrant omdat deze nu continu server fouten geeft wanneer de benchmark is gedaan en deze wil communiceren met de servers...

Waarom flash het niet deed op de lakehousetech rom is dat waarschijnlijk geen root rechten meer actief zijn na plaatsen van die rom. (dat las ik zojuist maar heb het zelf eigenlijk niet in de gaten gehad) Nu met 2.2.2 van tj-style heb ik nog wel root rechten. Misschien dat dat wat met het wel en niet werken van flash 10.1. te maken heeft?

Link2SD ga ik vanavond eens mee aan de gang. Klinkt goed. Hoewel ik het zelf niet echt nodig denk te hebben wil ik wel weten hoe of wat. Mijn schoonmoeder die deze tablet ook heeft (op mijn advies) installeert alles wat los en vast zit en gaat mij straks zeker 'verantwoordelijk' houden voor haar geheugenprobleem... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 10:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nu te koop op 1daydfly.com voor 179,95 euro inclusief 32GB microsd kaartje ex. 6,95 verzendkosten.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiipiiw
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik wilde hem kopen (op 1df) en kwam eerst op Tweakers eens kijken of jullie er positieve ervaringen mee hadden en (naar wat ik kon afleiden uit dit topic) blijkt dit zo te zijn, dus heb hem besteld. :-)

Als ik hem binnenkort in huis heb, breng ik hier ook even verslag uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik op de aanbieding van 1dayfly inga en de voornaamste reden voor die twijfel is of ik er een externe harde schijf, of eventueel mijn Canon 5D Mark II aan kan hangen om foto's er vanaf te halen. (JPG, want ik ben bang dat RAW-bestanden te veel gevraagd zal zijn.)

Kan iemand me vertellen of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
diaan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:25:
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik op de aanbieding van 1dayfly inga en de voornaamste reden voor die twijfel is of ik er een externe harde schijf, of eventueel mijn Canon 5D Mark II aan kan hangen om foto's er vanaf te halen. (JPG, want ik ben bang dat RAW-bestanden te veel gevraagd zal zijn.)

Kan iemand me vertellen of dit mogelijk is?
Je kan dit voor mekaar krijgen met een USB OTG kabel aan te schaffen, maar heb dit momenteel enkel getest met een USB stick, denk dat een 2.5" harde schijf teveel stroom zal trekken op goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diaan
OK, bedankt!
Maar een 2.5" met eigen stroomvoorziening zou eventueel wel moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

diaan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:58:
OK, bedankt!
Maar een 2.5" met eigen stroomvoorziening zou eventueel wel moeten werken?
Je had, na deze vraag, nog twee minuten de tijd om te bestellen. Is dat nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diaan
Ejorne schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Je had, na deze vraag, nog twee minuten de tijd om te bestellen. Is dat nog gelukt?
haha, nee :)
Maar als je twijfelt is het soms goed als een keuze voor je gemaakt wordt :)

Ik ben nog te veel aan het twijfelen over of ik uberhaupt een tablet wil, en zo ja, wat voor een, en voor welk budget. Maar de info die ik hier heb gekregen is sowieso handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

diaan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:06:
[...]

haha, nee :)
Maar als je twijfelt is het soms goed als een keuze voor je gemaakt wordt :)

Ik ben nog te veel aan het twijfelen over of ik uberhaupt een tablet wil, en zo ja, wat voor een, en voor welk budget. Maar de info die ik hier heb gekregen is sowieso handig.
Heb je de tablets op samenkopen dot net ook gezien? Daar zitten ook wel leuke tussen, voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JolandaS
  • Laatst online: 24-07-2024
Misschien kan iemand me hier helpen. Ik heb mijn viewpad geroot en wil met ROM manager een backup maken en een ext partitie op mijn sd kaart maken. Er gaat alleen iets niet goed. Als ik de Commtiva Link N700 kies, krijg ik een foutmelding. An error occured while flashing your recovery. Dit gebeurt niet als kies voor de Commtiva Z71. Hiermee kom ik alleen niet de recovery mode in. Hij blijft hangen op het scherm met de vogeltjes met linksboven enter recovery mode. Wie weet hoe ik dit op kan lossen? :N

Update: Ik heb de partitie kunnen maken via mijn pc met Mini Tool Partition Wizard. De backup lukt nog steeds niet. Mijn Viewpad blijft hangen op het entry scherm en gaat niet de recovery mode in.

[ Voor 17% gewijzigd door JolandaS op 05-08-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Laatst online: 07:06
Ik heb vandaag ook een viewpad gekocht alleen had een vraag mbt apps downloaden.
Kan ik ergens ook iets instellen dat als ik een app download dat hij gelijk op het bureaublad komt?
Zoals op een ipod toucj. Nu moet ik er steeds naar zoeken in het menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11-2023
Hi,

Gisteren vp7 gekocht,zocht een goedkope tablet met toegang tot off. Market en waar A. Birds op gespeeld kan worden zonder gehaper. De vp werd mij geadviseerd. Leuk ding,maar angry birds hapert erop,zeer irritant en teleurstellend. Mijn gsm heeft een 800mhz processor,en daar draait ie zonder haperen op. Deze tablet heeft dus 600mhz. ik wil heus niet voor een dubbeltje op de 1e rij zitten,maar een game zonder haperen spelen heeft bij mij wel prioriteit op een tablet. In reviews van veel anderen lees ik dat zij wel pobleemloos AB kunnen spelen,daar begrijp ik dus geen bal van. Ik heb sowieso alles op mijn sd kaart staan,behalve apps die daar niet naar te verplaatsen zijn. Heb ook nog bijna niets op de tablet staan dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? Anders gaat ie terug naar de winkel :'(

Heb dit topic deels gelezen, maar is helaas wat boven mijn computerniveau. Las over een rom om er 800mhz van te maken, is dit makkelijk of enkel voor gevorderden? Ik kan wel wAt,maar niet zoveel als jullie |:(

Hebben jullie overigens geen gezeur met het typen? Gaat erg traag en als ik ergens in een tekst klik om de cursor daar te plaatsen, verschijnt die cursor gewoon helemaal niet, etc.

En hoe klik je je keyboard weg zodat je weer de hele pagina kan zien? :/

Edit: net een avi bekeken en hapert ook,met Moboplayer incl codecpack waar het programma zelf naar verwijst (wist zelf niet welk pack ik moest hebben nl. )

Grtz Sonaya

[ Voor 5% gewijzigd door Sonaya op 06-08-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Rox92 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:06:
Ik heb vandaag ook een viewpad gekocht alleen had een vraag mbt apps downloaden.
Kan ik ergens ook iets instellen dat als ik een app download dat hij gelijk op het bureaublad komt?
Zoals op een ipod toucj. Nu moet ik er steeds naar zoeken in het menu ;)
Gewoon lang op je bureaublad drukken en dan kan je aangeven welke app of wat dan ook je daar wilt plaatsen. Hoef je ook niet meer te zoeken :).

Grtz Sonaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ook met 864MHz hapert angry birds soms nog. Dus ik ben bang dat je je tablet terug kunt brengen.
Het toetsenborden de plek van de cursor kun je met hackers keyboard makkelijker bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Maar hoe kan het dan dat ik in reviews van anderen lees dat ze het zonder haperen kunnen spelen? Waar kan dat aan liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Sonaya schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:48:
Maar hoe kan het dan dat ik in reviews van anderen lees dat ze het zonder haperen kunnen spelen? Waar kan dat aan liggen dan?
Misschien hanteren zij een andere definitie van haperen?
Ik heb het ook gespeeld en het is prima te doen hoor maar bij mij zeker niet zonder te haperen.
Niet op stock 600mhz en niet met de overclock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Heeft iemand swype op zijn tablet gezet?
Ik swype dit berichtje nu op een swype die ik van usenet heb. Bedoeld voor een telefoon.

Ik had nog geen succes met swype maar deze versie lijkt het goed te doen totdat ik een restart doe. Dan moet ik swype weer aanvinken en dan eerst een keer gebruiken om vervolgens nederlands te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Ejorne schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:04:
Heeft iemand swype op zijn tablet gezet?
Ik swype dit berichtje nu op een swype die ik van usenet heb. Bedoeld voor een telefoon.

Ik had nog geen succes met swype maar deze versie lijkt het goed te doen totdat ik een restart doe. Dan moet ik swype weer aanvinken en dan eerst een keer gebruiken om vervolgens nederlands te kiezen.
Ikzelf heb Swype werkende via het SlideIT keyboard, maar vind het niet fijn werken, deze kan trouwens enkel swypen als je woordherkenning aan zet, en dan is het nogal moeilijk om volledige zinnen te swypen.

Heb je ergens een apk van je swype die jij hebt? Zou er dan eens naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Infernoken schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

Ikzelf heb Swype werkende via het SlideIT keyboard, maar vind het niet fijn werken, deze kan trouwens enkel swypen als je woordherkenning aan zet, en dan is het nogal moeilijk om volledige zinnen te swypen.

Heb je ergens een apk van je swype die jij hebt? Zou er dan eens naar kijken...
Ik heb die apk thuis volgens mij nog wel. Maar deze is het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAMERxPRIDE
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:43
JolandaS schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:55:
Misschien kan iemand me hier helpen. Ik heb mijn viewpad geroot en wil met ROM manager een backup maken en een ext partitie op mijn sd kaart maken. Er gaat alleen iets niet goed. Als ik de Commtiva Link N700 kies, krijg ik een foutmelding. An error occured while flashing your recovery. Dit gebeurt niet als kies voor de Commtiva Z71. Hiermee kom ik alleen niet de recovery mode in. Hij blijft hangen op het scherm met de vogeltjes met linksboven enter recovery mode. Wie weet hoe ik dit op kan lossen? :N

Update: Ik heb de partitie kunnen maken via mijn pc met Mini Tool Partition Wizard. De backup lukt nog steeds niet. Mijn Viewpad blijft hangen op het entry scherm en gaat niet de recovery mode in.
Hier hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe ik clockwork recovery goed kan installeren zodat ik eerst een backup kan nemen van de standaard ROM?

UPDATE: Het is gelukt. Na een paar keer klikken op "reboot into recovery" ging hij wel in clockwork.

[ Voor 5% gewijzigd door GAMERxPRIDE op 09-08-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

morgen zou mijn vpad7 (besteld via 1DF) toekomen met de post, maar aangezien ik van plan ben dit ding te gebruiken tijdens hoorcolleges ed. vroeg ik me af of er een fysiek toetsenbord (liefst in een case) bestaat voor deze vpad. :?
Heb reeds wat rondgezocht en behalve voor de duurdere tablet pc's heb ik nog niet veel nuttig tegengekomen.
wel van die toetsenbordjes ter grootte van een smartphone, maar vrees dat mijn duimen net niet voldoende geoefend zijn om zo snel iets neer te typen. :|
iemand enig idee?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-08 14:08
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:19:
hey,

morgen zou mijn vpad7 (besteld via 1DF) toekomen met de post, maar aangezien ik van plan ben dit ding te gebruiken tijdens hoorcolleges ed. vroeg ik me af of er een fysiek toetsenbord (liefst in een case) bestaat voor deze vpad. :?
Heb reeds wat rondgezocht en behalve voor de duurdere tablet pc's heb ik nog niet veel nuttig tegengekomen.
wel van die toetsenbordjes ter grootte van een smartphone, maar vrees dat mijn duimen net niet voldoende geoefend zijn om zo snel iets neer te typen. :|
iemand enig idee?

mvg
Voor zover ik weet is er geen speciaal toetsenbordje voor de viewpad. Als je echt een toetsenbordje erbij had gewild had je beter die EEE pad van Asus kunnen kopen. Natuurlijk is die ook gelijk weer een stuk duurderAsus EEE pad

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11

chromeeh

the Gnome

Iemand 3G aan de gang kunnen krijgen? (Stock ROM)
Ik heb vandaag m'n ViewPad ontvangen, en ben een beetje aan het spelen met settings, alleen krijg ik 3G (Vodafone) niet aan de gang :(

Ik heb een nieuwe AP opgevoerd, deze kan ik ook selecteren (groen bolletje), maar de browser blijft hoog en laag volhouden dat deze geen verbinding kan maken :/

Ik denk te moeilijk :P

[ Voor 34% gewijzigd door chromeeh op 10-08-2011 16:30 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMD007 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:54:
[...]

Voor zover ik weet is er geen speciaal toetsenbordje voor de viewpad. Als je echt een toetsenbordje erbij had gewild had je beter die EEE pad van Asus kunnen kopen. Natuurlijk is die ook gelijk weer een stuk duurderAsus EEE pad
dat toetsenbord is geen must hoor. zou gewoon het gebruiksgemak iets verhogen..
+reden dat ik voor de viewpad ging is vanwege de prijs hoor. Anders had het allicht iets zoals die EEE pad geweest dat ik me zou aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:42

jbbrans

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:19:
hey,

iemand enig idee?

mvg
Kijk voor toetsenbordjes met bluetooth, die zouden wel eens kunnen werken. Ik geef echter geen garantie, maar je zou het in een winkel even kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbbrans schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:20:
[...]

Kijk voor toetsenbordjes met bluetooth, die zouden wel eens kunnen werken. Ik geef echter geen garantie, maar je zou het in een winkel even kunnen uitproberen.
geen slecht idee om het probleem in hun voeten te schuiven ipv zelf via het internet te regelen :D
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand 3G al aan de gang?
APN lijkt oké maar ook geen verbinding :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JolandaS
  • Laatst online: 24-07-2024
GAMERxPRIDE schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:33:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe ik clockwork recovery goed kan installeren zodat ik eerst een backup kan nemen van de standaard ROM?

UPDATE: Het is gelukt. Na een paar keer klikken op "reboot into recovery" ging hij wel in clockwork.
Bij mij is het nog steeds niet gelukt. Hij blijft hangen op het enter recovery scherm. Iemand anders hier nog last van? Tips zijn welkom...

Het valt me trouwens op dat niet alles goed op de extra partitie komt. Het lijkt alsof delen van de apps in het interne geheugen blijven staan, waardoor dat toch kleiner wordt. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:42

jbbrans

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:28:
Iemand 3G al aan de gang?
APN lijkt oké maar ook geen verbinding :(
Hier met de stock rom en een t-mobile abbonement geen problemen.
Ik kreeg gewoon een smsje met de instellingen en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het aan de praat "APN-type" leeg gelaten.
Bij mijn Samsung telefoon staat hier internet + mms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Ik heb momenteel een nieuwe versie geïnstalleerd...

CleanViewpad7 v1.0
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1168562
met direct daarover de latest a2sd version of darktremor(2.7.5.3)
http://www.darktremor.inf...2.7.5.3-beta04-signed.zip

Lees goed de instructies in die tread en maak ook zeker dat je reeds een backup hebt via Clockworkmod...
(Je heb oa een extra partitie nodig, kan je instellen via Clockworkmod, maar pas ook op, deze actie zal je sd-card wel wipen!)

Bij eerste gebruik lag mijn intern geheugen vrij op 164MB, en nu na installatie van een 80-tal apps heb ik nog steeds 124MB over...

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:01
Omdat m'n tablet ruimte en wifi problemen begon te krijgen heb ik em maar geflashed met een andere ROM.
Gebruik nu ook de cleanviewpad7 van googlehome, ziet er het beste uit, overclock naar 864MHz, link2sd, prachtig.
Helaas nog steeds de wifi problemen.
Of ziet helemaal geen APs of gooit de verbinding er om de haverklap uit, heeft iemand een idee?

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Zaggy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:18:
Omdat m'n tablet ruimte en wifi problemen begon te krijgen heb ik em maar geflashed met een andere ROM.
Gebruik nu ook de cleanviewpad7 van googlehome, ziet er het beste uit, overclock naar 864MHz, link2sd, prachtig.
Of ziet helemaal geen APs of gooit de verbinding er om de haverklap uit, heeft iemand een idee?
Had je het ook met de stock rom? Misschien toch wat loos met je viewpad? Heb je het ook met meerdere AP's? Anders misschien ander kanaal proberen of wellicht bijten ze elkaar gewoon?

Ik heb hier geen last. Als ik de pad uit standby haal dan heeft hij binnen 20 seconde (vaak een stukje sneller) weer verbinding. Alleen wanneer ik verander van AP (als ik het ding meeneem naar mijn schoonouders) dan wil het nog wel eens voorkomen dat hij niet pakt. Aan en uizetten via de standaard powerwidget heeft dan geen nut. Gek genoeg moet ik via de instellingen het vinkje bij wifi uit en weer aanzetten. Hoe dat nu precies zit weet ik niet, want met de widget wordt ook gewoon netjes het vinkje aldaar uit en weer aangezet...
Infernoken schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:18:

CleanViewpad7 v1.0

Lees goed de instructies in die tread en maak ook zeker dat je reeds een backup hebt via Clockworkmod...
(Je heb oa een extra partitie nodig, kan je instellen via Clockworkmod, maar pas ook op, deze actie zal je sd-card wel wipen!)

Bij eerste gebruik lag mijn intern geheugen vrij op 164MB, en nu na installatie van een 80-tal apps heb ik nog steeds 124MB over...
Hoewel ik momenteel zonder problemen draai met de2.2.2 rom van tj-style, ga ik zeker deze rom eens proberen binnenkort. Ik ben benieuwd. Zit er nederlandse taal in deze rom? Dat is een beetje het struikelblok waarom ik een custom-rom nog niet bij de pad van mijn schoonmoeder geinstleerd heb...

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Voor het flashen naar andere ROM versies, gebruiken jullie daar ClockWork voor of een andere methode?

Aangezien ik ClockWork niet aan de gang krijg :(

code:
1
2
3
# flash_image recovery /sdcard/cwrecovery.img
flash_image recovery /sdcard/cwrecovery.img
flash_image: permission denied

Update:
geen chmod 755 doen ;)
Maar chmodd 777 |:(

[ Voor 39% gewijzigd door chromeeh op 11-08-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Zaggy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:18:
Heb je al de ROM geprobeerd van S2K7? Deze mentioned een wifi fix, heb geen idee wat dit precies doet, maar misschien eens proberen:

http://www.megaupload.com/?d=B2DB3VAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik ben er niet helemaal zeker van of ik nou wel of niet een goed exemplaar heb van de recovery partitie van de originele stock ROM 2.2 (dus niet 2.2.1 of 2.2.2). Ik ben nl. nooit voordat ik mijn Viewpad geroot heb en met recoverypartities bezig ben geweest in die recovery mode geweest en weet niet zeker hoe die er bij een ongewijzgde Viewpad uitziet. Een fotootje van het recoveryscherm van een ongemodde Viewpad zou ook informatief zijn.

Ik heb er ook niet op gelet wat ROM Manager nu precies aangeeft achter 'Current Recovery:' bij een originele nog ongemodde recovery partitie. Weet iemand dat? Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar.

Is er iemand die volgens de methode zoals beschreven hier op Modaco daar zo'n orirecovery.img bestandje van heeft die je dan liefst even ergens neerpoot waar ik hem kan downloaden?
Backup your stock recovery:
First check your recovery partition.

su
cat /proc/mtd

From there you'll see the recovery partition..
To backup the recovery..

cat /dev/mtd/mtd3 > /sdcard/orirecovery.img
Of iemand die zijn Viewpad nog niet geroot heeft en dat nog gaat doen en dat gelijk even kan doen? (Gebruik dan SuperOneClick v1.7 voor het rooten - één keer de USB kabel eruit en weer erin en het gaat feilloos.)
Check dan ook even die 'Current Recovery:' in ROM Manager.

Bij voorbaat dank.

En nog een tip voor mensen die met Terminal Emulator aan de slag gaan. Het duurde een tijdje voordat ik uitgevogeld had dat je in Preferences de Input method op Word-based moet zetten om een keyboard te zien te krijgen. Bij Character-based krijg je die nl. niet
Scheelt weer prutsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Infernoken schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:44:
Dit is de reden dat ik de pad van mijn schoonmoeder nog niet op een custom rom heb draaien.

Maar toevallig kwam ik op het programma any locale, toen ik door de market aan het bladeren was. De omschrijving is dat het een handige switch gadget is om taalinstellingen aan te passen zonder dat je het configuratiescherm in moet. En een hele lijst met kiesbare landen.

Het leuke is dat wanneer je via die app nederland als locatie kiest, deze dan ook in de settings zo staat ingesteld. Terwijl deze daar via de language/keyboard instellingen niet te kiezen is. Toch staat het er dan ingevuld en opeens zijn ook 'alle' programma's in het Nederlands.

8)

En het mooie is, mijn Swype staat nu na een restart van de viewpad ook standaard op Nederlands. Helaas moet ik nog wel ff het vinkje van swype opnieuw aanzetten in de keyboardsettings. Maar dan staat ie dus wel direct goed, terwijl ik daarvoor eerst swype moest aanvinken daarna moest activeren in een invoerveld en vervolgens nog een keer via keyboard settings nederlands kiezen.

Binnenkort de viewpad van schoonmoeders ook maar eens van een ander rommetje voorzien.

[ Voor 17% gewijzigd door Ejorne op 14-08-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
Infernoken schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:18:

CleanViewpad7 v1.0

Bedankt voor de tip! Heb bovenstaande uitgevoerd en a2sd zegt dat de installation comlete is. Hoe kan je nou zien of ie "echt" geinstalleerd is? Hij staat namelijk niet tussen mijn apps. BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

1975Mark30 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:02:
[...]

Bedankt voor de tip! Heb bovenstaande uitgevoerd en a2sd zegt dat de installation comlete is. Hoe kan je nou zien of ie "echt" geinstalleerd is? Hij staat namelijk niet tussen mijn apps. BVD.
ClockWork bedoel je?
Starten in Recovery mode, je krijgt dan een keuze menu'tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
chromeeh schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:33:
[...]

ClockWork bedoel je?
Starten in Recovery mode, je krijgt dan een keuze menu'tje :)
Nee, ik bedoel na het installeren. Ik zie geen icoon bij mij apps, of werkt deze zonder GUI maar alleen met command line? Hoe verplaats ik de apps dan? Mijn interne geheugen gaat nog net zo hard achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

1975Mark30 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:53:
[...]

Nee, ik bedoel na het installeren. Ik zie geen icoon bij mij apps, of werkt deze zonder GUI maar alleen met command line? Hoe verplaats ik de apps dan? Mijn interne geheugen gaat nog net zo hard achteruit.
Heb je het programma wel geïnstalleerd dan? Want het staat erbij als los zip bestand welke je volgens mij vervolgens nog moet uitpakken/laden op je pad. En is deze app niet ook via de market te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Ejorne schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

Heb je het programma wel geïnstalleerd dan? Want het staat erbij als los zip bestand welke je volgens mij vervolgens nog moet uitpakken/laden op je pad. En is deze app niet ook via de market te downloaden?
Ik heb de zip geinstalleerd in clockwork. Hij geeft aan dat ie succesvol geinstalleerd is. In de zip zit geen apk oid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LynXz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 15:53
SniperGuy schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:53:
[...]

Rommelig valt wel mee: die setup op de virtuele CD drive is nodig om de ADB interface aan de gang te helpen. Zonder die synctool heeft je PC geen ADB connectie naar je device (kijk maar eens in je windows device manager).
Ik ga toch eens proberen op jouw manier (rageagainstcage + syncronise)

EDIT:
YOU ARE THE MAN!
Bij mij liep die na het syncroniseren met de synctool ook door, netjes chmod, installatie busybox etc _/-\o_
De synctool op de virtuele CD drive gebruikt een ADB versie die wel met de viewpad werkt. De versie die in de 'SuperOneClickv1.7' zit is een andere die niet met de viewpad werkt. Vervangen van adb.exe door de versie van de virtuele CD drive zorgt ervoor dat de installatie in 1 keer soepel doorloopt zonder de synctool nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Heb de mijne nu toch te koop gezet, een paar collega's hebben nu een Asus Transformer & iPad2 gekocht, en het draait toch wat vlotter.

Deze heeft wat meer specs dan beide, maar een mens blijft maar twijfelen hé ;-)

Indien interesse, kijk maar eens bij de advertenties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 19:43
Vorige week ook mijn viewpad 7 ontvangen via 1df, even mee gespeeld en meteen maar gaan kijken of er leuke tweaks voor te vinden waren. Root info was snel gevonden en gedaan, maar een goede custom rom (met standaard nederlands als display language ingebakken) was er niet.

Ik heb er daarom maar voor gekozen om de stock rom aan te passen i.p.v. een custom rom te gebruiken.
Mijn doel was om CleanViewpad7 v1.1 custom rom na te maken op de stock rom en indien mogelijk te verbeteren.

Na heel wat zoeken en uitproberen is het me gelukt om de gewenste mods uit verschillende custom roms in te bouwen op de stock rom. Het is me nog niet gelukt om van mijn rom een update.zip te maken, maar die komt later nog wel.

dit zijn versimpeld de stappen die ik heb gevolgd,

1. geroot en clockwork recovery partition geinstallerd.
2. NAND backup gemaakt via clockwork
3. 2GB ext3 partitie aangemaakt op sd via clockwork mod
4. Apps en System volledig deodexed, optimized en zipalligned met verschillende tooltjes.
5. Overclockte kernel + app2sd start geinstalleerd via boot.img van googlehome's rom
6. Busybox gekopieerd uit googlehome's rom en geinstallerd (nodig voor app2sd startup)
7. Installatie App2SD via clockworkmod via laatste zip van darktremor. (hierna duurt de reboot ERG lang en lijkt het apparaat meerdere keren te resetten.)
8. Dalvik cache verplaatsen naar sd via adb shell met a2sd cachesd commando
9. system/build.prop aangepast om hw acceleration aan te zetten.
10. nieuw bootanimatie gemaakt en gepushed via adb push bootanimation.zip /data/local/
11. Bootsound vervangen door iets anders /system/media/audio/notifications/DearDeer.ogg vervangen door ander sound file met dezelfde naam via root explorer of een dergelijke tool.

Bijgevoegde link verwijst naar een rar met backup van mijn aangepaste boot.img en system.img met md5 mocht iemand mijn config willen uitproberen. (Geen idee of dit op een ander apparaat werkt i.v.m keys ofzo, dus zorg eerst voor een goede backup ! Ik ben niet verantwoordelijk als je je apparaat sloopt.)

http://www.filedropper.com/systembootmd5
installatie via clockworkmod recovery (advanced restore gebruiken of mergen met bestaande back-up)

Mocht er interesse zijn dan wil ik wel een uitgebreidere handleiding schrijven, maar eigen custom rom via update.zip volgt later deze week zo gauw ik een fatsoenlijk updater-script weet te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Dat Is mooi werk zeg, ik ben wel geïnteresseerd in de update.zip straks. 8)

Momenteel gebruik ik een 2.2.2 rom van tjstyle.
Het 'taalprobleem' heb ikhalf opgelost door de app any locale te gebruiken. Nu is het configuratie menu nog wel engelstalig maar alle apps met nederlandse taal ondersteuning worden ook in het nederlands getoond.

Heb jij ook de overclock in jouw rom meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 21:18
Hier ook interesse in een NL-ROM, mits 'ie overgeklokt is.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste