Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:42
Anoniem: 421447 schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:09:
Ik heb een Viewpad 7 (met bon) overgenomen via marktplaats (Viewpad komt ook van Ibood), heb alleen wat problemen mee. Er is een Googleaccount opgezet door de vorige eigenaar, dacht dat wip ik er wel ff vanaf nou dat valt uiteindelijk een beetje tegen. Ik probeerde toestel in de fabrieksinstellingen te krijgen via de software, echter dit lukt niet hij blijft hangen bij de vogels (links boven "enter Recovery mode"), krijg hem met geen mogelijkheid verder power/min/plus knoppen gebruiken lukt niet. Ook als ik op de andere manier probeer de fabrieksinstelling terug te zetten vanuit de uitstand power, min en plus druk komt hij niet verder dan dit scherm. Wat zou dit kunnen zijn en beter nog weet iemand hoe dit kan oplossen.?
(heb viewpad overigens vandaag geroot met superclick)
Wat je zou kunnen proberen is om Clockwork Recovery erop te zetten - dit is een alternatief recovery scherm, wellicht dat dit je probleem met de stock recovery omzeilt. Eigen risico uiteraard...
Anoniem: 125091 schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:57:
Daarnaast heb ik een vraag over de instellingen bij een update. Zijn deze op te slaan of moet ik echt bij elke updat alles weer opnieuw instellen?
Toen ik van stock ROM naar EUViewpad 1.4 ging, werden na de installatie meteen al m’n eerder geïnstalleerde apps gedownload (Van tevoren heb ik geen factory reset uitgevoerd). Even controleren of “Automatic restore” aanstaat onder “Privacy settings”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421447

Zodiac schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:58:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is om Clockwork Recovery erop te zetten - dit is een alternatief recovery scherm, wellicht dat dit je probleem met de stock recovery omzeilt. Eigen risico uiteraard...
Thanks voor je reactie Zodiac, ja zat dat ook al te denken, helaas volgens de tutorial moet je e.e.a. in dos doen en dos commando's enzo is echt te lang geleden voor mij ! tja idd noob.... 8)7

• Zodiac
Heeft iemand al een standaard/houder/klem gevonden voor de Viewpad 7? Uiteraard is er een mooie hoes/case meegeleverd, maar die is redelijk uitgelebberd en niet stabiel in de auto

Idealiter zoek ik iets wat goed tegen het dashboard/ruit blijft plakken. Helaas zijn de meeste van dit soort accesoires bedoeld voor Apple's speelgoed of 10" tablets. Desnoods kan er wel iets geknutseld worden met zuignappen, maar liever heb ik iets degelijks.

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Dit is er zeker. Kost wat maar dan heb je ook wat:
ProClip houder
Afbeeldingslocatie: http://www.broditcenter.nl/media/catalog/product/cache/1/image/265x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/r/brodit_houder_viewsonic_viewpad_7.jpg

System Specs

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54
Zo, heb gerepareerd (nieuw?) tablet binnen. (wifi was gestopt met werken, geen enkele ROM kreeg werkend)

FTM:
SWVer=3.16R
MODEL:FM6-0001
HWVer:106

Kan ik hier zonder problemen de EUViewpad7 ROM op zetten en gebruiken?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als jouw exemplaar nog/weer helemaal origineel is zou je dan ook nog eerst even volgens de hier beschreven methode (bij "Backup your stock recovery:") zo'n .img bestandje van je originele recoverypartitie aan willen maken en die even ergens neerplanten waar we die op kunnen halen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik zag zojuist dat er een nieuwe firmware staat bij Viewsonic.

De versie FM6-3350-0-1008-A01.nb0 (directe link).

Heeft iemand die al geprobeerd? Zo ja wat zijn de verschillen met de stock 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:35
Mijn Viewpad is vandaag gerepareerd teruggekomen. Toen ik hem aandeed stond hij op een zeer uitgebreid testprogramma waarmee je bijna elk onderdeel kunt testen: het heet "FQC program".

Ik kon er weinig over vinden maar wel hoe je het op kunt roepen en dat lijkt me wel een handige tip.

Ga daarvoor naar het dialpad van de telefoon en type in *#*#372#*#*
en voila, je kunt bijna alles van je Viewpad testen (alles op eigen risico uiteraard)

Anoniem: 421447

Heb mijn Viewpad laten ophalen door UPS ivm defect, las dat het vaker voorkomt maargoed heeft iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt voor dat je 'm terug krijgt ?!?!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:35
Anoniem: 421447 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:38:
Heb mijn Viewpad laten ophalen door UPS ivm defect, las dat het vaker voorkomt maargoed heeft iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt voor dat je 'm terug krijgt ?!?!
die van mij is sinds gisteren weer terug en is precies 2 weken in Duitsland geweest.

Perfecte service overigens. Wordt gehaald en weer bezorgd. Kreeg hem terug in een nieuwe doos.

Anoniem: 422951

Heb gisteren mijn viewpad 7 ontvangen en heb nu toch een vraag.
Als ik navigatie og google maps open doe geeft hij mijn locatie aan op een leeg blad. Ik zie dus geen kaart.
Als ik er voor zorg dat hij een wifi verbinding heeft krijg ik wel een kaart te zien.
Moet ik iets bepaald downloaden of is dit niet normaal.

alvast bedankt

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Da's logisch, google maps haalt de informatie van internet (wifi of 3g dus) af

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, maar hoe krijg ik dan de kaart bij de widget navigatie te zien als ik geen internet connectie heb en de viewpad 7 bv in de auto als gps wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 422951 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:13:
OK, maar hoe krijg ik dan de kaart bij de widget navigatie te zien als ik geen internet connectie heb en de viewpad 7 bv in de auto als gps wil gebruiken.
Er is navigatie software te koop. Daarin zit het kaartmateriaal al ingebakken en heb je alleen GPS nodig.

Misschien dat TomTom al in de lucht is?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, dus het ligt niet aan mijn toestel dan. Dit is dan bij iedereen zo, je moet er dus iets extra voor bijnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 422951 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:10:
ok, dus het ligt niet aan mijn toestel dan. Dit is dan bij iedereen zo, je moet er dus iets extra voor bijnemen
Ja, ofwel een mobiel internet abbonementje (zonder zo'n abbo wordt het anders bizar duur ben ik bang) ofwel een standalone navigatie pakketje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:30
Ik heb heel handig mijn viewpad die ik op Ibood gekocht heb laten vallen.
Hij werkt gelukkig nog perfect er is alleen op de achterkant een klein hoekje eruit. Heel het rampgebied waar ik hem heb laten vallen afgezocht maar kan dat ontbrekende stukje nergens terug vinden.
Nu ben ik benieuwd valt dit soort schade onder garantie? en zo niet kan ik dan ergens een nieuwe achterkant bestellen? Ik ben namelijk bang dat als ik het zo laat er binnen de kortste keren vuil in komt en hij dan misschien als nog kapot gaat.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46

jbbrans

SMD007 schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:39:
Ik heb heel handig mijn viewpad die ik op Ibood gekocht heb laten vallen.
Hij werkt gelukkig nog perfect er is alleen op de achterkant een klein hoekje eruit. Heel het rampgebied waar ik hem heb laten vallen afgezocht maar kan dat ontbrekende stukje nergens terug vinden.
Nu ben ik benieuwd valt dit soort schade onder garantie? en zo niet kan ik dan ergens een nieuwe achterkant bestellen? Ik ben namelijk bang dat als ik het zo laat er binnen de kortste keren vuil in komt en hij dan misschien als nog kapot gaat.
Valt niet onder garantie, maar heel misschien onder een inboedel verzekering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

Ik heb vandaag een Viewpad 7 gekocht voor mijn vader, maar ik krijg hem niet opgestart: zit nu al een paar uur te laden via de adapter (ook met USB-pc kabel geprobeerd) maar nog steeds wil hij niet opstarten, he rode ledje blijft maar knipperen.

Is dit normaal en moet hij nog wat uren laden of is er iets mis?

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:30
Die van mij kon ik out of the box al opstarten. Dus ik denk dat er wat mis is met die van jou als ie nu nog niet wil starten.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Idd, heb het ondertussen gelezen over de kapotte batterijen bij levering.

Morgen gaat ie terug.

Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Krijg nou wat. :P

Vind ik plotsklaps op de UK support site van Viewsonic een firmware update met instructie PDF die gedateerd is onderaan dat document op 15 juli 2011. De pagina met de firmware heeft verder geen datum (waarom snappen mensen toch niet dat ELKE pagina op het internet voorzien moet zijn van een datum - het maakt nogal uit of informatie 6 uur, 6 dagen, 6 weken, 6 maanden of 6 jaar oud is).

Pagina is hier: ViewPad 7 Software v3_420 Download.
Languages included: Czech, Danish, German, English, Hungarian, Dutch, Norwegian, Polish, Romanian, Finnish, Swedish, Greek and Russian
Directe links:
Firmware.
Instruction Guide

Ik heb de firmware zelf net binnen terwijl ik dit schrijf en zie nu dat de PDF ook in de zip-file met de firmware zit (die ook weer in een zip-file zit :') ). Beide bestanden in de zip-file hebben ook een datum van 15 juli.

Het is de eerste firmware update die ik op een officiële Viewsonic site tegenkom. 8)

Ik had trouwens ook onlangs nog gezien dat er op http://vsg.viewsonic.com/ViewPad7/ weer een bestand bijgekomen was. Een andere/nieuwere? Versie van de firmware update utility met een wat typisch versienummer t.o.v. degene die er al stonden.

FM6-316Q-0-1008-A01.nb0
FM6-3310-0-5029-A02.nb0
FM6-3350-0-1008-A01.nb0
SUTL2.1_v1.8.4.zip (NIEUW)
SUTL3_v1.6.5.zip
SUTL3_v1.7.9.zip
SW_3.310_P1_20110201_VSI.zip

De officiële firmware heeft blijkbaar versienummer 3420 waar het hoogste nummer in de lijst hierboven 3350 is.

Interessant. :9

Ik ga zelf niet onmiddellijk flashen denk ik maar als er hier mensen zijn die dat wel doen breng dan even verslag uit. :Y

Ik vond die firmware overigens via deze pagina waar verder ook nog zaken staan die je interessant kunt vinden en daar kwam ik weer via deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146662

Zit er verschil in firmware voor een ITE scherm en het oude type scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Datum zal me aan me reet roesten, maar erger vind ik het ontbreken van release notes oid - niemand heeft ook maar enig idee wat deze nieuwe versie wijzigt

Er is trouwens een nieuwe versie van EUViewpad7 (Voorheen DutchROM) uit, van onze Phoenix1978 uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Anoniem: 146662 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 02:03:
Zit er verschil in firmware voor een ITE scherm en het oude type scherm?
Ik weet ook niet wat ik met die opmerking in de bijgevoegde PDF moet. Het is weer geschreven door iemand die weet waar hij het over heeft maar niet snapt dat de mensen aan wie hij het uitlegt dat niet weten en hij laat dus net de essentiële informatie weg.
Note: The target software must match the existing ViewPad 7 software model. For example, if the ViewPad 7 you want to upgrade is TW version, you can only upgrade it to newer ViewPad 7 TW version. If the target software model does not match the existing one, the upgrade will not be success.
WTF is een "TW" versie? Hoe zie je dat? Welke andere versies zijn er? Waar is de firmware voor die andere versies?

Dat soort stukjes informatie worden dus even en passant over het hoofd gezien.

Misschien wordt met TW Taiwan bedoeld en slaat het op het feit dat er geen Chinese taalondersteuning in deze firmware zit? Maar dat is ook maar een vrij onzekere veronderstelling en veronderstellingen zijn geen goede basis om je besluiten en handelen op te baseren.

De enige referentie naar verschillen in ondersteuning van de schermhardware ben ik tegengekomen bij een custom firmware waarbij het om de kernel ging die incompatible zou zijn. Dat suggereert dat in elk geval delen van de schermondersteuning in die kernel ondergebracht zijn. Over wat er daarnaast evt. nog aan hardwaredriver in de firmware zou kunnen/moeten zitten heb ik geen idee. Ik zou verwachten dat de puur tekstuele recoverymode gemaakt is om schermhardware onafhankelijk te werken zodat je in elk geval altijd de back-up van je originele firmware weer terug kunt flashen. De enige manier om er echt achter te komen zal uitproberen zijn.

Datum is interessant omdat mijn/onze Viewpad(s) achterop een productiedatum heeft/hebben staan van op of rond 26 januari 2011 en het firmwarebestand een datum heeft van 8 april 2011. Die firmware moet dus in elk geval nieuwer zijn dan wat er bij ons op kan staan. Wat er aan eventuele relevante wijzigingen in zit is een tweede. Afwezigheid van release notes/version history is inderdaad mateloos irritant. Ik snap niet dat men daar niet snapt hoe belangrijk dergelijke informatie voor de eindgebruikers is.

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-10-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:44
Hallo, ik heb pas mijn eerste viewpad en wil graag een custom rom proberen.

Ik heb het toestel geroot maar krijg via terminal emulator clockworkmod recovery er niet op.

ik heb het volgende gedaan: Instructions:
Installation:
Download recovery image and save it in the root of your SD Card
Go to Terminal Emulator and type:
Code:
>su
>flash_image recovery /sdcard/recovery.img
>reboot recovery

Als ik de 2de command-line intoets krijg ik de melding dat "recovery" niet gevonden kan worden.

Update: inmiddels gelukt via deze instructies

[ Voor 54% gewijzigd door mobby1971 op 20-10-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2023
De 3420 rom zoals eerder beschreven in dit topic, is dus android versie 2.2.2 met ondersteuning voor EU talen alleen ontbreken er een aantal (spaans, italiaans, frans.) Verder heeft viewsonic er niets aan verandert, alle apps blijven hetzelfde.

Ondertussen heb ik een nieuwe versie van de EUViewpad7 rom gemaakt, we zijn nu bij v1.7b aanbeland.
Deze versie gebruikt de 3420 rom als basis met een bijna volledige vervanging van het standaard framework en vele extra's om het allemaal wat soepeler te laten draaien.

Volldige info en download link staan op http://forum.xda-develope...ead.php?t=1224825&page=23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Voor wie wil swypen;

Ik gebruikte een tijdje een swype die ik van usenet gedownload had en eigenlijk bedoeld was voor een of andere telefoon. Dit werkte goed totdat ik de melding kreeg dat deze beta versie niet langer werkte. En inderdaad, ik kon swype niet meer gebruiken. Ik werd verwezen naar beta.swype.com en daar zou ik het opnieuw kunnen activeren.

En jawel. :*) Even aanmelden en email met download link openen op de viewpad. En voila, swype werkt weer helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Phoenix1978 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:01:
De 3420 rom zoals eerder beschreven is dus android versie 2.2.2 met ondersteuning voor EU talen alleen ontbreken er een aantal (spaans, italiaans, frans.) Verder heeft viewsonic er niets aan verandert, alle apps blijven hetzelfde.
Huh...? :? Waar zou dat eerder beschreven zijn? Heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Volgens mij heb je die zelf beschreven een paar posts terug:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36929675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
En voor zover ik weet is dat dus de eerste vermelding in dit topic van die versie vandaar dus mijn vraag waar die eerder beschreven zou zijn met vermelding van precies versienummer en vergelijking t.o.v. de stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb gisteren de EUrom 1.7b geplaatst. Maar helaas het Wifi probleem, daar waar meer mensen last van hadden. Ook ik kwam van een andere rom (van lakehousetech) en direct naar de EUviewpad7 ROM. Maar Wifi schakelt zichzelf uit na enkele seconde onder de mededeling dat er niet naar netwerken gescant kan worden. (ik kan overigens wel een netwerk toegangspunt opstellen, dan blijft de wifi netwerkkaart kennelijk wel actief maar ik heb niet getest of ik dan met een ander apparaat toegang kon krijgen)

Maar de oplossing is het plaatsen van een standaard ROM en vervolgens weer rooten en dan nogmaals de EUrom plaatsen. Dat ga ik hopelijk vanavond doen.

Maar wat loopt die ROM lekker zeg! _/-\o_ Niet veel kunnen testen maar dat beetje wat ik heb gedaan liep als een tierelier.

Ik heb als test even de Cleanviewpad rom geplaatst en daarmee werkt mijn Wifi wel weer. Dus ik heb volle vertrouwen dat vanavond mijn viewpad loopt als een tierelier op de EUrom en MET wifi...

/edit;
Up and running...

Thanks Phoenix1978 ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
en wat was de oplossing voor de niet werkende WIFI in EUviewpad7 v1.7 rom :?
Ik ben teruggegaan naar de stock rom: die werkte wel, ook een wipe / factory reset heeft niet geholpen.

[ Voor 44% gewijzigd door SniperGuy op 27-10-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Standaard rom plaatsen en opnieuw root en clock work toepassen. Dan 1.7b er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Done en heeft gewerkt! _/-\o_
Met SUT L3 de laatste .nb0 erop gezet om daarna de eu rom erop te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Mooi ! :)

Ik ben zeer tevreden met deze rom. Ik heb alleen 1 minpuntje ontdekt. De 'more' menu's, bijvoorbeeld in de browser, is moeilijk leesbaar.

Ik heb geprobeerd dit op xda te posten maar daar mag ik als newbie kennelijk niet in de lopende thread posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Bedankt voor het melden, dat was mij nog niet opgevallen. Ik zal het aanpassen voor de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Phoenix1978 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:40:
Bedankt voor het melden, dat was mij nog niet opgevallen. Ik zal het aanpassen voor de volgende versie.
Graag gedaan. :)
Maar het is maar een heel klein minpuntje he, want wat een super rom is dit zeg!

Mijn dochter speelde op de samsung galaxy s altijd het spelletje kid-mode. Een programma met flash games in een afgeschermde omgeving. Ze kan dus niet maar zo aan het bellen zijn of andere dingen doen. Echter op de standaard viewpad doet flash het niet. En kon er met het programma alleen ypoutube filmpjes gekeken worden. Met veel pijn en moeite 10.1 weten te installeren op de lakehousetech rom maar dat liep niet goed. Heel langzaam laden en erg veel vertraging in de bediening van de flashgames.

Nu met 10.2 loopt het flash gedeelte soepel en binnen no-time geladen. Dit is echt zeer tof. (hoewel, nu moet ik mijn afstandbediening voor de muziek wat vaker missen... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

sorry als ik een vraag stel waarop ik elders in het topic het antwoord moet kunnen vinden. Maar ik kan het niet zo snel vinden;

Ik heb de laatste rom 1.7b geinstalleerd en daarvoor een 1024mb ext3 partiton aangemaakt, zoals beschreven via clockworkmod.

Via een windows tooltje MiniTool Partition zie ik inderdaad een ext3 partition waarvan een kleine 200mb in gebruik is.

Echter kan ik op mijn viewpad geen spoor van app2sd vinden en ook komen mijn nieuwe apps niet op de sdcard. Deze moet ik, indien mogelijk, zelf naar de sdcard verhuizen. Min beschikbaar geheugen was na clean install volgens mij circa 150 mb en nu, na het installeren van een aantal app en handmatig verhuizen naar de sdcard, heb ik nog 124mb.

Klopt dit zo of is er bij mij iets niet helemaal goed gegaan?

Ik heb in de gaten hoe het werkt. Alleen nog even uitzoeken waar die 25mb door gebruikt is...

[ Voor 6% gewijzigd door Ejorne op 29-10-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28

Lief Adje

Love is in the air

Als er nog mensen zijn die problemen hebben met rooten:
GingerBreak APK
apk installeren en draaien maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lief Adje op 15-11-2011 09:27 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 09:41
Phoenix1978 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:40:
Hoi Phoenix1978, Bedankt voor al je werk. Je hebt op XDA aangegeven input mee te nemen voor een "final" versie. Volgens mij heb je iets in je roms gedaan om reclame banners zo veel mogelijk te beperken. Dit was bij mij in ieder geval goed gelukt tot je laatste versie (1.7(b)). Nu krijg ik in bv tvgids steeds reclame banners en in jouw vorige versies niet. Zouden deze reclame banners er weer uit gehaald kunnen worden? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb CIFS werkend via deze reactie uit dit topic. _/-\o_

Echter vraag ik mij af of het mogelijk is om de shares in CIFS-manager automatisch te laden bij het opstarten?
Weet iemand misschien hoe? In manager zelf kan ik de optie niet vinden, misschien is er een soort scriptje te maken?

Verder zou het ook erg tof zijn wanneer de benodigde CIFS modules mee worden genomen in de Final versie. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Er staat op de UK site van Viewsonic weer een nieuwere firmware. Versie 3.62 van 5-10-2011.

Ik doe er zelf nog even niets mee. Ik ben momenteel voorlopig bezig mijn Viewpad vol te plempen met alle apps die ter gelegenheid van de 10 miljardste download uit de Market voor €0,10 aangeboden worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Net de nieuwe stockrom geflasht. Draait probleemloos. Sneller een wifi fix en deze update zou batterij zuiniger zijn.

ViewPad 7 new software v3.62:
1.Power manage improvement
2.Language: Danish, German, English, Spanish, French, Italian, Netherlands, Norwegian, Portuguese, Swedish, Russian

FTM:
SWVer=3.620
MODEL:FM6-0001
HWVer:106

Modelnummer Viewpad7
Android-versie 2.2.2
Smalbandversie PR3.7_128
Kernel-versie Apps_2.6.32.9
Build-nummer 4027_3_620

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
En hoeveel intern geheugen krijg je met deze versie?

En welke Market versie zit er in (en evt. ook nog versies van andere standaard interne apps als Gmail en Maps en Youtube enz.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Ik heb met de nodige apps geïnstalleerd (meeste op SD, awareremote, tvgids, adfree, meerdere games, super user, battery gauge, es file explorer) nog 99,38MB intern geheugen vrij met de nieuwe rom.

Market=Build 3.3.11
Standaard apps zijn gelijk gebleven. Google apps; agenda, berichten, browser, Gmail (2.3.5.2), Maps, Navigatie, Latitude, Youtube (2.1.6) etc.
Daarnaast Aldiko reader, camcorder, camera documents to go, kladblok, spraaknotitie, verkenner, video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105918

Ik ben nu v3.62 aan het downloaden. Loopt het dan ook wat soepeler allemaal? Als je door een menu scrollt dat het minder schokt bijvoorbeeld.

Update: Super makkelijk om te installeren, werkt goed maar het schokt nog steeds. Ik merk er verders niets van behalve dat er nu versie 2.2.2 staat ipv 2.2 :+

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 105918 op 14-12-2011 01:00 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Hoe bedoel je precies?

Gaf de wifi nog problemen? Heb je een fix of verwacht je er 'snel' een?

Iets anders: ik switchte de sim-kaart en toestel sloeg tilt bij opstarten, kreeg een dos-achtige medeling (die ik nu niet meer juist kan herhalen) maar dat ik 'recovery mode' moest starten door op de bekende knoppen te duwen, maar dat werkte niet. Resetten lukte gelukkig wel.

Iemand ook dergelijke ervaring?

[ Voor 55% gewijzigd door kristo op 13-12-2011 22:57 ]

• kristo

kristo

cosmotheoros

Ook v3.62 geflasht.

Van (Ibood)

Android-versie 2.2
Smalbandversie PR3.7_128
Build-nummer 4027_3_16R

naar

Android-versie 2.2.2
Smalbandversie PR3.7_128
Build-nummer 4027_3_620

Lijkt wel degelijk vlotter te lopen.

Verdere opmerkingen:

Browser: bugjes verdwenen (vooruitgangsbalk browser die bij sommige sites heen en weer ging met stukjes) en verbeteringen (weergave van bv m.standaard.be [smartphone versie] die niet breed genoeg was qua tekst). Duidelijk sneller bij laden (minstens bij sommige zaken zoals ingebedde foto's)

Apps: ik had geen reset gedaan en al mijn apps met gegevens zijn bewaard gebleven. Niet: browser favorieten. Wel: contacten, berichten, ..

Instellingen behouden: APN, voorkeuren (vinkjes), (wifi spots geheugen was wel weg)

Wifi lijkt niet slechter dan ervoor :/ mijn Spica (1.5) doet het nog steeds beter :p

Bij reboot na flashen bleef de "Welcome" tekst nogal lang flikkeren, er klonk al een meldingsgeluidje (nieuwe email die ik voor de flash ook gemeld kreeg?) uiteindelijk (2 min) op menu-knopjes geduwd (weet niet of dat iets deed) en toen was het startscherm daar.

Bestand firmware.nb0 stond er al op van gisteren echter was nu tot 0kb herleidt, dus gewist en teruggezet vanaf pc, dan onmiddellijk herstart in recovery

meer opmn volgen ev

Staat er ook op hier, inderdaad de "Welcome" tekst duurt wel lang de eerste keer.
Niets doen, komt vanzelf goed >:)
Het blijft verrassend hoe goed dit apparaat werkt op 600Mhz.

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 146662 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:17:
Staat er ook op hier, inderdaad de "Welcome" tekst duurt wel lang de eerste keer.
Niets doen, komt vanzelf goed >:)
Het blijft verrassend hoe goed dit apparaat werkt op 600Mhz.
EUrom1.7b erop en hij draait niet op 600 maar op 864MHz. 8) O ja, en buiten allerlei andere verbeteringen ook nog flash10.2 draaiend.

• kristo

kristo

cosmotheoros

^hoe zit het met de wifi in die rom momenteel?

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

kristo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:50:
^hoe zit het met de wifi in die rom momenteel?
Tot zover ik heb begrepen en zelf ervaren, kun je vanaf de standaard rom zonder wifi probleem flshen naar 1.7b. Echter vanaf een andere custom rom krijg je mogelijk geen wifi vwrbinding meer. Ik had dat ook. Maar erst met sutl3 terug naar stock rom en dan opnieuw clockworkmod en flashen dan doet ie het tot dusver bij iedereen zover ikgelezen heb. Ook hier doet ie het weer.

Ik heb oveigens wel vaak ruzie met de hackerskeyboard. Hele mooie layout met nummerieke boven de letters. Maar ik zit er met mijn worstevingers vaak naast. Ik zet snel swype er weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

^bedankt voor de info.

Sinds gisteren krijgen ik en mijn vader soms twee tekens per toets op het standaard bord. Is dat vanwege een aparte update oid (mijn vader zit nog op versie *420 en had dat vroeger niet).
Gevonden :D

[ Voor 4% gewijzigd door kristo op 16-12-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Mijn Viewpad (geroot, stock rom) doet een beetje raar. Het is al wat eerder begonnen maar was steeds met een soft reset en/of het verwijderen en herplaatsen van de SD kaart weer te fiksen.

Het probleem is met de hoofdpartitie op de kaart. Ik gebruik Link2SD en een tweede partitie die ik met Easeus Partition Master Pro gemaakt en nu ook gecheckt heb (ik kan er zelfs mee op die 2e partitie rondkijken). Bij die checks van beide partities met surface scan en een CHKDSK /F op de hoofdpartitie vind ik met Windows geen enkel probleem maar de Viewpad wil die hoofdpartitie niet meer goed lezen. Als ik naar Manage Applications ga dan blijft het geanimeerde cirkeltje rechtsboven eindeloos draaien en bij de individuele apps blijft ie "Computing" aangeven. Van de apps op de SD hoofdpartitie kan ie ook geen icoontjes laten zien (wel de bestandsnaam) maar van de interne en die door Link2SD gelinkte op de tweede partitie wel. Alles dat in het tabje On SD card staat mist dus het icoon.

Link2SD 'ziet' ook geen apps meer die op de SD kaart staan. Alleen de interne en die op de 2e partitie.

Ik heb nu ontdekt dat bij de directory .android_secure op de SD kaart geen enkele permissies staan ingesteld en vraag me af of dit nu normaal is. Ik kan ze ook niet wijzigen met file managers met root access. Het is natuurlijk een speciale OS directory dus wellicht hoort het zo. Ook die file managers 'mogen' de bestanden die in .android_secure staan niet zien. Op de PC kun je ze gewoon wel benaderen. Unmount SD card werkt ook niet meer en dan krijg ik de melding dat die routine niet meer reageert en kan ik die force closen.

Kan iemand even checken wat die default permissies zijn voor .android_secure? Met Google blijkt dat lastiger te vinden dan ik had verwacht.

Heeft iemand hier dergelijke problemen ook al eens meegemaakt en heb je toen een oplossing gevonden?

Het feit dat onder Windows geen problemen met de kaart worden gevonden maakt me wat minder geneigd om al te snel voor een herformatteren van de kaart te gaan. Dan moet ik weer mogelijk een hoop herinstalleerwerk doen. Ik heb wel alles van de SD kaart kunnen back-uppen naar mijn harde schijf onder Windows. Alle bestanden werden probleemloos gelezen. Het valt me wel op dat veel van die .asec bestanden dezelfde grootte hebben maar misschien is dat normaal voor Android en wordt de grootte in stappen van een hele sector/cluster weergegeven i.p.v. de echte bestandsgrootte. Ik zou graag ook even horen of anderen dat ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik heb de problemen met mijn Viewpad gelukkig ook weer opgelost. :)

Momenteel na de buying frenzy van 70 apps in de 10 miljard downloads actie staan er nu volgens App Backup & Restore 188 apps geïnstalleerd. :p

Momenteel nog 42,2MB vrij intern geheugen.

Het blijft een leuk ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46

jbbrans

Leeg na de update naar build-nr 4027-3-620 heb ik nog 149MB vrij.
Alleen mijn google account is hierbij geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
1 week voor de Kerstdagen bleek de accu van mn VP7 defect te zijn geraakt (Opladen liet een knipperend rood LEDje zien, apparaat opstarten resulteert in een mislukte opstartcyclus, etc). VP ingeleverd bij de MyCom, zij hebben em weer doorgestuurd naar de leverancier en vandaag heb ik een nieuw exemplaar teruggekregen. Helaas moet ik weer het hele rootproces door, plus custom firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Voor de liefhebbers mijn custom rom gedeeld, te vinden op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Oeh.. kijk nou eens... een 'must-have' voor ons Viewpadders met Android 2.2. :p

Rotation Locker doet (nog) niet helemaal bij mij wat het wordt verondersteld te doen want of ik nou Landscape of Portrait kies hij zet de oriëntatie dan steeds vast op Landscape maar... als je hem dan terug op Auto zet dan draait plotseling het homescreen dat anders altijd alleen maar in Landscape werkt plotseling ook mee naar Portrait als je je Viewpad draait. :)

Erg handig als je eens uit een Portrait-only app even naar je homescreen moet om even iets anders tussendoor te doen. De iconen van de standaard launcher vallen deels buiten beeld en worden niet correct gerangschikt voor Portrait maar als het even meezit en je de iconen handig neerzet kom je een heel eind. Als je alleen maar even je statusbalk open moet trekken bijv. dan werkt dat prima. 8)

Maker zit op XDA.

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 30-12-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Er is ook een paid app, Orientation Control. Heb ik goede ervaringen mee op mijn vorige tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
En wat heeft die eventueel voor effect op het homescreen? En de appdrawer (die met Rotation Locker niet meer werkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Net even voor je gecheckt. Valt ook een stukje weg van de desktop en dus is Orientation Control geen alternatief. Heb jij een andere launcher geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Nee maar ik kan me voorstellen dat de portraitstand daarbij beter werkt omdat dat in feite zelf ook apps zijn. Ik gebruik eigenlijk al een flinke tijd geen alternatieve launcher meer omdat die toch wat resources wegsnoepen vrees ik en het kleine en 'lichte' Apps Organizer mij in staat stelt de apps in folders te groeperen en met twee tikjes op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Ik lees dat zeam een kleine en goede launcher is. Kun je eens proberen. Als het niet bevalt kun je deze toch verwijderen? Ik heb mijn rom maar een apps2sd update gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Als ik het goed zie werkt dat Zeam ook met schermen met iconen waar je doorheen moet swipen. Dat vind ik dus eigenlijk al te omslachtig. Ik heb op het ogenblik 7 Apps Organizer folders op mijn centrale homescreen staan waarmee ik zo'n 225 apps met twee tikjes kan opstarten. Daarnaast nog wat widgets en wat directe iconen van heel frequent gebruikte apps.

Op de schermen links en rechts daarvan staan nog enkele widgets en op elk een enkele Apps Organizer folder met apps die vrij zelden gebruikt zullen worden en een enkele losse 'verdwaalde' icon en that's it. Het grootste deel van die naastliggende schermen is al leeg. Mijn meest linkse en rechtse schermen zijn helemaal leeg.

Ik verlaat maar zelden mijn centrale homescreen. Het werkt erg snel zo. In mijn behoefte is voorzien met dat Apps Organizer. Ik zoek dan ook niet echt meer naar iets anders.

Ik heb in de 10 miljard actie dan nog wel ADW gekocht voor die 10 eurocent. :p Meer voor een eventuele latere 10" tablet met bijv. een dual core 1,2GHz of hogere processor. Daarbij hoef je niet moeilijk te doen over de dan minimale aanslag op je resources die een launcher zal doen. Misschien dat ik dan nog eens wat ga spelen met zo'n launcher. Op het ogenblik hebben ze voor mij te weinig meerwaarde.

Voor andere mensen met andere wensen kunnen ze die natuurlijk wel hebben. Dat spreekt vanzelf natuurlijk.

Even wat anders.

Kun je al die apps die je uit je gemodde ROM hebt gesloopt eigenlijk nog gewoon net als alle andere verwijderbare apps installeren en via de Market updaten als je dat zou willen?

Dat Aldiko bijv. is anders een betaalde app. Werkt het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438523

Ik reageer hier even op versie v1.7b omdat ik dit niet kan op xda
Werkt heel goed. Alleen kan ik met de market versie die hier bij zit bijvoorbeeld niet de app nu.nl of de adobe acrobat reader meer vinden. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:45:Even wat anders.

Kun je al die apps die je uit je gemodde ROM hebt gesloopt eigenlijk nog gewoon net als alle andere verwijderbare apps installeren en via de Market updaten als je dat zou willen?

Dat Aldiko bijv. is anders een betaalde app. Werkt het daarmee?
Maps, StreetView etc. zijn via de market te downloaden. Office en Alkido kun je in mijn archief vinden om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Anoniem: 438523 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:57:
Ik reageer hier even op versie v1.7b omdat ik dit niet kan op xda
Werkt heel goed. Alleen kan ik met de market versie die hier bij zit bijvoorbeeld niet de app nu.nl of de adobe acrobat reader meer vinden. Hoe zit dat?
Geen idee. Ik draai mijn eigen rom met Android Market 3.4.4 en zie zowel nu.nl en adobe reader staan in de market. Misschien kan Amalgation reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438523

kwabbernootje schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:13:
[...]
Geen idee. Ik draai mijn eigen rom met Android Market 3.4.4 en zie zowel nu.nl en adobe reader staan in de market. Misschien kan Amalgation reageren?
Ben er achter dat als ik een nieuwere versie van Market installeer je wel weer nu.nl etc kan vinden. ECHTER, nu blijkt ineens adobe flash 10.2 verwijderd te zijn en die kan ik niet meer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:45:Ik heb op het ogenblik 7 Apps Organizer folders op mijn centrale homescreen staan waarmee ik zo'n 225 apps met twee tikjes kan opstarten.
Die 7 apps organizer draait toch boven op de standaard android launcher en vervangt deze toch niet? Ik heb nu zeam launcher draaien en scherm roteren werkt prima. In landscape 6 icoontjes op rij en in portrait mode 4. Dit alles is te configureren in zeam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Tuurlijk vervangt dat die niet maar het is zoals gezegd zeer 'light on resources' en het swipen door schermen vergt al gauw meer handelingen voordat je een app kunt opstarten dan die twee tikjes die ik nu nodig heb. Het KISS principe waar ik op zich wel een voorstander van ben. ;)

Voor mij 'werkt' het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
In zeam launcher kun je 1 scherm instellen, niets swypen dus en het pakketje is maar 3 a 400kb. Zet daar 7 apps op en je bent klaar. Schermrotatie werkt dan ook nog eens goed. Ik heb launcher2 in mijn eigen rom zelfs vervangen met zeam. Scheelt al snel een 6mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ehhh.... 7 apps? Ik heb iets van 225 apps in 7 folders staan. Ik heb dat Zeam niet geprobeerd omdat zoals ik al zei ik niet echt op zoek ben naar een alternatief maar heb jij Apps Organizer geprobeerd? :)

Afbeeldingslocatie: https://sites.google.com/site/appsorganizer/_/rsrc/1253371201662/home/gridShortcut.jpg

Hier zo'n geopend Apps Organizer foldertje met slechts 4 apps erin. Ik heb er waar zo'n 40 apps in staan (veel met games na die 10 miljard actie :p). Met het eerste tikje open je die folder (een van die zeven) en met het tweede tikje start je een van die 40 apps op. Zo werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Bekijk de images, spreken voor zich. Ik heb alleen zeam draaien 388kB. Geen app organizer en geen launcher 2 nodig. Hiermee bereik ik dus hetzelfde alleen met minder geheugengebruik. Inclusief roteren van de desktop.

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg183/kwabbernootje/Viewpad/shot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg183/kwabbernootje/Viewpad/shot2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i248.photobucket.com/albums/gg183/kwabbernootje/Viewpad/shot3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439588

Flashing ClockworkMod Recovery
Steps:

Make sure your devices is rooted.. if not get SuperOneClickv1.5.5 and follow this guide

Download:
Clockwork recovery 2.5.1.2
copy it to the root of your sdcard..( /sdcard/cwrecovery.img )

Download:
flash_image.zip
unzip it and copy it to the root of your sdcard..( /sdcard/flash_image )

Run Terminal Emulator (make sure you hold it in portrait position)
type:
su
press "enter"
then type the following to copy the flash_image to system/bin
cp /sdcard/flash_image /system/bin
press "enter"

bij het ingeven van het commando krijg ik de foutmelding :
cp : can't create 'system/bin/flash_image' : read-only file system

kan iemand mij verder helpen wat ik moet doen om de flash image te copieren ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 439588 op 07-01-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Dat lijkt me een melding die past bij een ongeroot apparaat dan wel het niet hebben van superuser rechten van Terminal Emulator.

Hoe heb je geroot? Is Superuser geïnstalleerd? Heeft die gevraagd of Terminal Emulator superuser rechten mag hebben (en heb je die ook correct gegeven)?

Als je Superuser opstart staat TE in de lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:17:
Dat lijkt me een melding die past bij een ongeroot apparaat dan wel het niet hebben van superuser rechten van Terminal Emulator.

Hoe heb je geroot? Is Superuser geïnstalleerd? Heeft die gevraagd of Terminal Emulator superuser rechten mag hebben (en heb je die ook correct gegeven)?

Als je Superuser opstart staat TE in de lijst?
geroot met superoneclick 1.7
TE en Superuser geinstalleerd

bij superser staat TE in de lijst als "toestaan"
in TE heb ik geen probleem als ik de commando "su" intik

Had eerst wel een probleem hiermee : kreeg melding permission denied en dit was omdat het toestel niet geroot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Check dan heel erg goed je syntax. Een verkeerde slash/backslash of spatie is al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb enkel een spatie na cp en na image

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 439588 op 07-01-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Van welke webpagina haal je deze instructies vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 439588 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:44:

bij het ingeven van het commando krijg ik de foutmelding :
cp : can't create 'system/bin/flash_image' : read-only file system

kan iemand mij verder helpen wat ik moet doen om de flash image te copieren ?
Het antwoord staat hier ergens in dit topic omschreven. Ik liep er ook tegenaan.
Het komt erop neer dat je die directory even opnieuw mounten met voldoende rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
En als je nog een slash achter bin toevoegt?

cp /sdcard/flash_image /system/bin/

Probeer het anders eens te kopiëren met Ghost Commander. Dat kan sinds een aantal versies ook met root access overweg. Werkt erg makkelijk met twee panelen naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ejorne schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:20:
[...]

Het antwoord staat hier ergens in dit topic omschreven. Ik liep er ook tegenaan.
Het komt erop neer dat je die directory even opnieuw mounten met voldoende rechten.
hoe doe je dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Zal ik maar even voor je zoeken dan? :/
;)

Het staat ergens hier in dit topic (misschien ook wel die op xda :o ) maar ik heb er ook een copy-paste van gemaakt in een tekstfile, die heb ik eerder gevonden dan hier dit topic nog eens te doorzoeken. Geen idee dus wie ik nu quote;
I finally got it to work. After looking around as well, there seems to be one missing instruction that would be helpful to noobies, like myself:

Run Terminal Emulator
type:
<<<Enter mount to find out which mount is the SYSTEM one...>>>
$ mount
mount
rootfs / rootfs rw,relatime 0 0
tmpfs /dev tmpfs rw,relatime,mode=755 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,relatime,mode=600 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0
/dev/block/mtdblock7 /system yaffs2 rw,relatime 0 0
/dev/block/mtdblock10 /data yaffs2 rw,nosuid,nodev,relatime 0 0
tmpfs /mnt/asec tmpfs rw,relatime,mode=755,gid=1000 0 0
/dev/block/mtdblock1 /misc yaffs2 rw,nosuid,nodev,relatime 0 0
/dev/block/mtdblock5 /hidden yaffs2 rw,nosuid,nodev,relatime 0 0
/dev/block/mtdblock9 /cache yaffs2 rw,nosuid,nodev,relatime 0 0
/dev/block/mtdblock8 /misc2 yaffs2 rw,nosuid,nodev,relatime 0 0
$ su
su (allow on screen)
# mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock7 /system
mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock7 /system
#cp /sdcard/flash_image /system/bin/
#chmod 755 /system/bin/flash_image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Dat zal dan denk ik hier vandaan komen.

Gaat dat dan via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:17:
Dat zal dan denk ik hier vandaan komen.

Gaat dat dan via USB?
Ja, dat is de quote. (toch xda dus. sorry voor mijn verwarring)

Ik doe het inderdaad, na superoneclick, met een dosbox op de pc via usb naar de viewpad.
(als ik me het goed herinner moeten de bestanden wel op de sdcard in de viewapd zitten)

[ Voor 18% gewijzigd door Ejorne op 07-01-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de hulp

clockwork recovery is geinstalleerd en backup gemaakt

morgen doe ik verder om de [ROM]EUViewpad7 v1.7b te installeren

moest ik nog problemen hebben , dan horen jullie het wel

ps ik heb alle commando's via de terminal emulator ingevoerd

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 439588 op 07-01-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

installatie van EUViewpad7 v1.7b gelukt

even vlug gekeken en is als het ware een totaal ander toestel.

Prachtig gewoon !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Net zeam even geïnstalleerd, inderdaad een prettige launcher zo op de eerste indrukken. Dat wordt wel een blijvertje zo te zien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105918

Voor de liefhebber: ik heb die van mij te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Jammer, is alweer verkocht. (nu ja jammer voor mij, voor jou niet natuurlijk... :-) )

Heeft iemand anders er nog eentje in de aanbieding?

Al voorzien. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 13-01-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Ejorne schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Jammer, is alweer verkocht. (nu ja jammer voor mij, voor jou niet natuurlijk... :-) )

Heeft iemand anders er nog eentje in de aanbieding?
Mycom levert de viewpad 7 niet meer. Helaas, loopt als een zonnetje en nog steeds een goed apparaat in deze prijsklasse. Zijn er tips voor alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Oh ja... nog even over dat Zeam. Die screendumps vertelden me niet echt veel dus ik heb het maar even geïnstalleerd en vluchtig bekeken. Voor zover ik het gezien heb heeft ie naast het swipen door schermen waar je icoontjes op kunt zetten en een app drawer waar je ook doorheen kunt swipen (en die met die over de 200 apps erg veel tijd kost om gegenereerd te worden) alleen de eigen Android foldermogelijkheid die alleen wat groter gemaakt worden maar waar nog steeds maar 4x5 iconen in passen voordat je door die folder moet gaan scrollen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h8Jn5rF6Mcxl9ZuFTObZR9CS/full.jpg

Hier een dumpje van een deel van mijn aanwinsten uit de 10 miljard actie :p in een Apps Organizer folder waar er 4x11 in passen zonder te scrollen. Van een vijfde rij zie je de iconen voor de helft en je kunt ze dan evt. ook aantikken zonder te scrollen maar ik hou de folders tot op heden in principe op een maximum van 44 apps. Niet swipen, niet scrollen, tik > folder open en tik > app starten.

Works for me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Met zoveel programma's lijkt me dat inderdaad de sneltste manier. Maar hoe weet je van te voren welke map van 44 games je moet hebben om die ene game te starten? Of vallen ze mooi per < 44 in een category?

Maar goed, voor mij, met maar een programma of max 10 in gebruik is zeam een heel prettige launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Zolang ik het kwijt kan vind ik het best en met Link2SD gaat dat allemaal prima.

Je kunt zelf bepalen in welke groep je de app zet. Je kunt ze ook in meerdere groepen laten verschijnen. Een streaming audio-app als Jango zou je bijv. zowel in 'Multimedia' als 'Internet' kunnen zetten. Het is erg flexibel wat dat betreft.

De reden dat ik niet zo heel erg bezig ben met alternatieve firmware is dat ik het ding ook gewoon wil kunnen gebruiken en lekker met apps wil kunnen vullen wat veel bewerkelijker is als je regelmatig weer een nieuwe ROM flasht.

Je zou er eigenlijk minstens twee en liever nog drie willen hebben :) als je flink wat met firmware wilt kunnen rommelen en toch ook altijd een tablet wilt kunnen hebben voor dagelijks gebruik.

Momenteel iets van 240 apps geïnstalleerd met 45MB vrij intern geheugen and counting. :p

Wie biedt meer? ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste