Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 19:43
Via de installatie van de boot.img van googlehome's rom (stap 5) en het aanpassen van de system/build.prop (stap 9) wordt de overclock geactiveerd.
Mijn viewpad draait dus netjes op 864mhz en dit zal dus ook in de rom komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Phoenix1978 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:05:
Via de installatie van de boot.img van googlehome's rom (stap 5) en het aanpassen van de system/build.prop (stap 9) wordt de overclock geactiveerd.
Mijn viewpad draait dus netjes op 864mhz en dit zal dus ook in de rom komen.
_/-\o_

btw; wat is jouw ervaring met de viewpad tussen stock en overclock?

Ik merk wel enig verschil, de haperingen zijn wat minder dan bij de stock rom van mijn schoonmoeders pad. Maar echt veel sneller lijkt hij niet te zijn. Het starten van bijvoorbeeld angry birds duurt op een fractie van een seconde na even lang. Het draaien gaat met de overclock net even wat stabieler maar nog steeds niet smooth. Maar het is dan ook geen eee of samsung met dualcore etc. :)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
De overclock zorgt er alleen voor dat de cpu op een hogere frequentie kan draaien. Memory en IO blijven gelijk.

Hierdoor is de UI bijvoorbeeld een stuk meer responsive en apps die erg afhankelijk zijn van cpu werken ook soepeler, maar alle operaties m.b.t. IO en memory zijn niet sneller. Zeker met de app2sd functie zul je dan geen merkbare verbetering in opstarttijden van spellen en applicaties zien (sterker nog, de 1e keer starten duurt veel langer dan zonder app2sd i.v.m. opbouwen cache), terwijl het wel iets soepeler zal draaien als het eenmaal ingeladen is.

Kan het niet vergelijken met andere android apparaten, heb er totaal geen ervaring mee, deze viewpad is mijn 1e aanraking met android en moet zeggen dat het een leuk apparaatje is voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik vind het ook zeker een leuk apparaatje voor zijn geld, zeker ook gezien de telefoon functie welke je niet bij veel tablets aantreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146662

Vergeet de GPS functie niet :)

• Phoenix1978
Met enige trots presenteer ik u:

DutchROM V1.0 *O*

Features:

Gebaseerd op officiele stock EU firmware voor de viewpad 7 (froyo 2.2)
ROM is volledig gedeoxed, optimized en zipalligned.
ROM is geroot (Superuser.apk + su)
Overclockte kernel geinstalleerd + build.prop aangepast voor overclock naar 864mhz
Darktremor Apps2SD 2.7.5.3 geinstalleerd (ext3 of ext4 partitie op SD kaart vereist
BusyBox met ondersteuning voor init.d scripts geinstalleerd
Hacker's keyboard geinstalleerd
Aldiko verwijderd
Aantal language packs van TouchPAL_m20 verwijderd
host file aangepast om advertenties te blokkeren
Standaard bootanimatie vervangen door iets van eigen creatie
Standaard boot geluid vervangen door iets dat bij de bootanimatie past.

Vereisten:

Geinstalleerde Clockwork Recovery Partition zoals hier uitgelegd:[TOOL] Viewpad 7 Backup, Root & Recovery

Installatie:

Ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade die je mogelijk aanbrengt aan je apparaat door deze handleiding te volgen.

Mensen die hun sdcard al hebben gepartitioneerd voor andere roms kunnen bij stap 6. beginnen

1. Schakel het apparaat uit.
2. Houd beide volume toetsen ingedrukt en druk de power knop in tot het apparaat trilt.
(De Viewpad zal nu opstarten met links bovenin de tekst: enter recovery)
3. Gebruik de volumetoetsen om door het menu te bladeren, power om te selecteren en terug om terug in het menu te gaan. (er is bug in Clockwork dat je via de volume knop 2 stappen verspringt. Om 1 stap te verspringen moet je de volume knop ingedrukt houden en dan op Power drukken.)
4. Selecteer "advanced->Partition SD Card" , selecteer vervolgens de grootte voor de Apps2SD partitie (1024MB aangeraden), selecteer vervolgens 0 als de grootte van de swap partitie.
(Vergeet niet dat dit alle gegevens op je SD-kaart zal wissen, zorg dus dat je een backup hebt !!)
5. Als het partitioneren klaar is selecteer je "reboot systeem now"
6. Kopieer de update.zip naar de root van de SD kaart (via USB of card reader)
7. Schakel het apparaat uit.
8. Houd beide volume toetsen ingedrukt en druk de power knop in tot het apparaat trilt.
9. Selecteer de optie "back-up en restore-> Back-up" om een backup van de huidige firmware te maken voor het geval er iets fout gaat.
10. Selecteer "wipe data/factory reset->Yes -- delete all user data" om oude data te wissen.
11. Selecteer "install zip from sdcard->apply sdcard:update.zip" (of "choose zip from sdcard" en selecteer update.zip, dat maakt niet uit.)
12. Als het flashen klaar is selecteer je "reboot system now"

LET OP:

De 1e boot duurt erg lang (denk 5 a 10 minuten) omdat er nogal wat scripts worden gedraait en de cache en apps naar de sdcard worden verplaatst. Dit is slechts eenmalig en de volgende keren zal de viewpad gewoon snel opstarten.

Wacht geduldig totdat alles heeft gedraaid en klaar is. De 1e keer dat ik het deed en de boot zo lang duurde dacht ik dat ik een fout gemaakt had en heb ik het apparaat gereset en een restore gedraaid.
_______________________________________________________________________________________

Tips of opmerkingen ? Ik hoor het graag. Er kan vast nog een hoop aan verbeterd worden en indien er interesse is zal ik updates uitbrengen met nieuwe tweaks die gevonden worden.

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 18:56
Wow, thanks!! Respect _/-\o_

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58

chromeeh

the Gnome

Phoenix1978 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:16:
Met enige trots presenteer ik u:

DutchROM V1.0 *O*

_______________________________________________________________________________________

Tips of opmerkingen ? Ik hoor het graag. Er kan vast nog een hoop aan verbeterd worden en indien er interesse is zal ik updates uitbrengen met nieuwe tweaks die gevonden worden.
Whoa held :D
* chromeeh gaat 'm zo proberen :D

Update: Is nu aan het installeren :)
Update 2: Hij draait echt razend snel _/-\o_

Kleine note: De link naar de Market op de 'desktop' deed het niet, even opnieuw aangemaakt, voor de rest nog geen issues.
Behalve dat de ROM super snel is.... Maar dat is geen issue ;)

[ Voor 89% gewijzigd door chromeeh op 18-08-2011 08:43 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

_/-\o_
chromeeh schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 07:26:
Behalve dat de ROM super snel is.... Maar dat is geen issue ;)
Goed nieuws. Ik ga hem ook proberen. Maar eerst een ander sd kaartje kopen...

De rom is dus lekker snel? 8) Heb je vergelijk met andere roms? Is deze bijvoorbeeld sneller dan de 2.2.2 rom van tj-style en/of de 2.2.1 rom van lakehousetech?

• Phoenix1978
De rom draait bij mij zelf prima, ui reageert vlot en ab rio draait soepel zonder haperen of stotteren.

Of de rom sneller is dan die van tj-style en lakehousetech zou ik je niet kunnen vertellen, heb die zelf niet geprobeerd, maar mogelijk dat iemand die dat wel heeft gedaan een vergelijking kan maken.
Er zijn waarschijnlijk nog wel een aantal dingen te optimaliseren. Ben nu aan het kijken of ik nog interessante dingen kan doen met het Framework en of ik het Splash screen kan wijzigen..

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 11:41
Phoenix1978 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:39:
De rom draait bij mij zelf prima, ui reageert vlot en ab rio draait soepel zonder haperen of stotteren.

Of de rom sneller is dan die van tj-style en lakehousetech zou ik je niet kunnen vertellen, heb die zelf niet geprobeerd, maar mogelijk dat iemand die dat wel heeft gedaan een vergelijking kan maken.
Er zijn waarschijnlijk nog wel een aantal dingen te optimaliseren. Ben nu aan het kijken of ik nog interessante dingen kan doen met het Framework en of ik het Splash screen kan wijzigen..
Je doet me twijfelen om mijn Viewpad te verkopen...

Ga deze ROM nog eens installeren en kijken ;)
Hoe zit het met de battery life ???

Heb je de Top Bar aan aangepast? Vind persoonlijk deze van googlehome @ XDA één van de mooiste...

Zou je geen topic aanmaken voor je ROM op XDA in het Viewpad7 forum, dan kunnen we puur op deze development comments geven...

Thanks,
Nick

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Held +1

• Phoenix1978
@crashoverride:
De google apps en market zijn nog niet geupdate in de rom, deze worden bij 1e keer starten geupdate, mogelijk dat de market nog bezig was toen je die probeerde te starten via de desktop ? Heb er zelf nog geen problemen mee gehad.

@Infernoken
Batterij duur zal wat minder zijn dan de stock rom, maar het is niet noemenswaardig. Door middel van de governor wordt de cpu geclockt naar behoefte en alleen bij intensief gebruik zul je echt merkbaar minder batterijtijd hebben.

Wat betreft uiterlijk is er nog niets veranderd (behalve dan bootanimatie.) Top Bar is dus nog stock.

Momenteel ben ik bezig om de Framework-res.apk aan te passen om wijzigingen in het uiterlijk te realiseren, dus als je nog tips of linkjes hebt met mooie aanpassingen (top bar van googlehome ?) deel ze gerust.

Topic op XDA forums zal later komen, moet dan eerst even scripts vertalen en toestemming hebben voor een nieuw topic. (en genoeg posts om links te mogen plaatsen)

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Hey, heeft xda een subforum voor de viewpad gemaakt? Cool, dat maakt het allemaal wat overzichtelijker. 8)

• 1975Mark30
Phoenix1978 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:39:

Mmmmm.... :/ Jouw rom geinstalleerd, en nou krijg ik WIFI niet aan de praat. Bij het WIFI aanzetten scant ie even en zegt dan dat ie niet kan scannen en zet WIFI weer uit... Doe ik iets verkeerd? Iemand ideeen?

• Phoenix1978
Welke rom had je voordat je de mijne hebt geflasht ? Mogelijk dat daar iets in te vinden is. Als je een backup hebt van je stock rom, probeer dan eerst die eens terug te zetten voordat je de mijne flasht.

Wifi werkt gewoon prima bij mij, heb nog geen problemen gehad zoals anderen in dit topic hebben gemeld.
Enige wat ik tegen gekomen ben is dat er bij slecht wifi bereik regelmatig van wifi naar 3g gewisseld wordt en weer terug zo gauw de wifi verbinding is herstelt, maar dan zet ik mijn wifi gewoon uit tot ik wel goed bereik heb.

• 1975Mark30
Phoenix1978 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:43:
Welke rom had je voordat je de mijne hebt geflasht ? Mogelijk dat daar iets in te vinden is. Als je een backup hebt van je stock rom, probeer dan eerst die eens terug te zetten voordat je de mijne flasht.

Wifi werkt gewoon prima bij mij, heb nog geen problemen gehad zoals anderen in dit topic hebben gemeld.
Enige wat ik tegen gekomen ben is dat er bij slecht wifi bereik regelmatig van wifi naar 3g gewisseld wordt en weer terug zo gauw de wifi verbinding is herstelt, maar dan zet ik mijn wifi gewoon uit tot ik wel goed bereik heb.
Bedankt voor je antwoord. Ik had de overgeklokte rom van GoogleHome. Ik heb geen backup van mijn stock rom. Ik zal er wel een downloaden van Viewsonic, die eerst er op zetten en dan die van jou flashen. Ik laat het wel ff weten. Ik heb nu inmiddels mijn backup van de GoogleHome versie weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Even snel met WinMerge gecontroleerd en er wordt een andere versie van de Atheros AR6000 driver gebruikt in de rom van googlehome. Heb ze getest binnen mijn build en werken net zo goed voor mij als de originele.

Heb meteen maar even een v1.1 gemaakt met deze wifi fix. Zou je hem willen testen op jouw apparaat ?
Restore zou niet nodig moeten zijn met deze versie, kan gewoon over die van googlehome heen.

download: DutchROM v1.1.zip

[ Voor 56% gewijzigd door Phoenix1978 op 19-08-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Topic op XDA forums is aangemaakt dus daar kan verder gepraat worden over de development.

[ROM]EUViewpad7 v1.0 (based on stock EU firmware)

Vanwege het internationale karakter van XDA forums heb ik de rom een nieuwe naam gegeven en het install script vertaalt naar het engels. De rom heet voortaan EUViewpad7. De EUViewpad7v1.0.zip in het topic op XDA is gelijk aan de DutchROMV1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan me wel voorstellen dat ze een andere Atheros AR6000 driver gebruiken.
Op mijn standaard VP7 gaat het WIFI icoon continue van 0 naar 3 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58

chromeeh

the Gnome

Ejorne schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:23:
[...]
De rom is dus lekker snel? 8) Heb je vergelijk met andere roms? Is deze bijvoorbeeld sneller dan de 2.2.2 rom van tj-style en/of de 2.2.1 rom van lakehousetech?
Ik heb de tj-style rom geprobeerd, die vond ik trager reageren dan de 'dutchrom'.
Phoenix1978 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:10:
@crashoverride:
De google apps en market zijn nog niet geupdate in de rom, deze worden bij 1e keer starten geupdate, mogelijk dat de market nog bezig was toen je die probeerde te starten via de desktop ? Heb er zelf nog geen problemen mee gehad.
Dat zou kunnen, hoewel er in de bovenbalk geen 'download' / update icoontje stond...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419445

Ik ben vandaag de viewpad 7 (besteld bij 1dayfly) gaan halen bij de post.
Nu ik thuis ben probeer ik hem te starten maar ik krijg er geen leven in. Intussen heeft hij al 3uur opgeladen maar nog steeds doet hij niets. Er brand enkel een rood lampje aan de power key.
Ik heb er een Proximus simkaart en 32GB Micro SD kaart inzitten.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer het eerst eens zonder SIM kaart en SD kaart.
Soft - of hard reset proberen........soft, met een speld links onderin.
Harde reset, booten met volume + en - ingedrukt houden en daar in het menu even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Haal die kaarten er eens uit, druk het reset knopje eens in?

En anders beide volumeknoppen + aan/uit indrukken om in de recovery mode terecht te komen (Al is het alleen maar om te zien of ie iets op het scherm toont).

En anders is het een gevalletje DoA, terug naar de leverancier. Mijn Viewpad heb ik gewoon bij de MyCom gehaald, (€170,-) altijd fijn om gewoon naar een winkel te kunnen lopen wanneer het apparaat defect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419445

beide reset mogelijkheden doen niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
http://www.1dayfly.com/nl/information/about/13/garantie ;w

Overigens ben ik nu zelf aan het stoeien met de VP7 om Phoenix' ROM erop te krijgen, maar ik kom al niet verder dan de eerste stap, roottoegang verkrijgen.

Ik heb al diverse versies van SuperOneClick geprobeerd (1.6.5 t/m 2.1.1), maar zodra ik op "Root" klik in die applicatie blijft het programma hangen bij "Waiting for device". Uiteraard staat USB debugging aan, is de SD kaart eruit, heb ik de kabel al eens er opnieuw ingedaan en ook de VP7 herstart - het programma gaat niet verder.

Helaas kan ik geen andere methodes vinden voor het krijgen van roottoegang |:(

Nu heb ik dit ding afgelopen donderdag aangeschaft - iemand anders met een recente VP7 die hem wél geroot heeft?

[ Voor 85% gewijzigd door Zodiac op 19-08-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Phoenix1978 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:38:
Even snel met WinMerge gecontroleerd en er wordt een andere versie van de Atheros AR6000 driver gebruikt in de rom van googlehome. Heb ze getest binnen mijn build en werken net zo goed voor mij als de originele.

Heb meteen maar even een v1.1 gemaakt met deze wifi fix. Zou je hem willen testen op jouw apparaat ?
Restore zou niet nodig moeten zijn met deze versie, kan gewoon over die van googlehome heen.

download: DutchROM v1.1.zip
Thanks. Hij is 'm aan het downloaden! Ik laat het ff weten of wifi nu wel werkt....

Update: Hij is 'm nu aan het installeren. Ben benieuwd, las op XDA dat er iemand is waarbij wifi het in beide roms niet doet... fingers crossed.

Update 2: :'( Helaas, wifi doet het niet. Standaard is ie uitgeschakeld na installeren rom. Als ik 'm inschakel zegt ie scannen, en na een aantal seconden zegt ie kan niet scannen naar netwerken. Dan wordt wifi weer automatisch uitgeschakeld.... Ik ben (gelezen op XDA) dus niet de enige, en bij anderen werkt het weer wel.... vreemd.... :?

[ Voor 25% gewijzigd door 1975Mark30 op 19-08-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Heb je wel een fact reset gedaan in cwm evt met een clear cache? Bij mij werkt wifi goed. Zelfs een beter bereik dan op mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
@1975Mark30: Werd jouw viewpad toevallig geleverd met 2.2.1 of 2.2.2 ?

Die hebben iets andere hardware dan de 2.2 versie waar ik op ontwikkel en test. Mogelijk dat ik het daar in zou kunnen zoeken.
Zou je eens op willen starten met Volume-Down ingedrukt en mij de SWver en HWver van jouw viewpad willen doorgeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Lanfear28 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:22:
Heb je wel een fact reset gedaan in cwm evt met een clear cache? Bij mij werkt wifi goed. Zelfs een beter bereik dan op mijn mobiel.
Ja, dat heb ik gedaan! Daar ligt het dus helaas niet aan.

[ Voor 12% gewijzigd door 1975Mark30 op 20-08-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Phoenix1978 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:12:
@1975Mark30: Werd jouw viewpad toevallig geleverd met 2.2.1 of 2.2.2 ?

Die hebben iets andere hardware dan de 2.2 versie waar ik op ontwikkel en test. Mogelijk dat ik het daar in zou kunnen zoeken.
Zou je eens op willen starten met Volume-Down ingedrukt en mij de SWver en HWver van jouw viewpad willen doorgeven ?
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik ben zonder te kijken en een backup te maken aan het rooten en flashen begonnen. Beetje dom achteraf...

SWVer=3.310
MODEL:FM6-0001
HWVer:106

Gekocht bij IBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-07 19:48
1975Mark30 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:49:
[...]

Thanks. Hij is 'm aan het downloaden! Ik laat het ff weten of wifi nu wel werkt....

Update: Hij is 'm nu aan het installeren. Ben benieuwd, las op XDA dat er iemand is waarbij wifi het in beide roms niet doet... fingers crossed.

Update 2: :'( Helaas, wifi doet het niet. Standaard is ie uitgeschakeld na installeren rom. Als ik 'm inschakel zegt ie scannen, en na een aantal seconden zegt ie kan niet scannen naar netwerken. Dan wordt wifi weer automatisch uitgeschakeld.... Ik ben (gelezen op XDA) dus niet de enige, en bij anderen werkt het weer wel.... vreemd.... :?
Dat ben ik dus, ik heb m'n Viewpad al geRMA'd, ben benieuwd wat ze er bij Viewsonic van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Zaggy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:26:
[...]
Dat ben ik dus, ik heb m'n Viewpad al geRMA'd, ben benieuwd wat ze er bij Viewsonic van maken.
Begrijp ik nou goed dat jouw wifi het helemaal niet doet? Mijn wifi doet het alleen niet in de roms van Phoenix1978 aka Amalgation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-07 19:48
1975Mark30 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:35:
[...]

Begrijp ik nou goed dat jouw wifi het helemaal niet doet? Mijn wifi doet het alleen niet in de roms van Phoenix1978 aka Amalgation.
Werkt wel maar ziet APs slecht.
Na lang proberen krijgt het verbinding maar zodra je iets netwerkmatigs gaat doen valt de verbinding weg.
Probleem begon overigens na installatie Cleanviewpad 1.1.
Ook gekocht bij iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SWVer=3.16R
MODEL:FM6-0001
HWVer:106

Onlangs via 1dayfly

Heb ik nu ouwe troep :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Mijn viewpad kom ook bij 1df vandaan en is ook SWVer=3.16R
Het mag dan een oudere versie zijn, alles werkt prima.

Probleem valt dus te herleiden tot SWVer, de nieuwere versies hebben wifi problemen met mijn rom.
Is er iemand met de nieuwere versies die een CWM backup heeft van stock rom ? mag gerust wat gemod zijn, als er maar geen custom rom geflashed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt inderdaad prima, alleen WIFI gevoeligheid lijkt te schommelen, heb er verder geen last van.
GPS is erg goed en veel beter dan wat ze een in Samsung smartphone stoppen.
Schrijft een prima tracklog, doet niet onder voor mijn Garmin Oregon.
270 minuten wezen fietsen en de accu nog 88% vol, gaat met een smartphone ook niet lukken.
Had wel een boel prg's die normaal meelopen uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Heb mijn Viewpad7 via de tool van viewsonic geupgrade naar SWver=3.310 en ben nu wat testjes aan het doen.
Nadeel is wel dat de 3.310 van Viewsonic geen nederlands aan boord heeft.
Nu vraag ik me af of de mensen die de Viewpad van ibood hebben wel standaard nederlands aan boord hadden. 1975Mark30, kun jij me dit vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Phoenix1978 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:59:
Heb mijn Viewpad7 via de tool van viewsonic geupgrade naar SWver=3.310 en ben nu wat testjes aan het doen.
Nu vraag ik me af of de mensen die de Viewpad van ibood hebben wel standaard nederlands aan boord hadden. 1975Mark30, kun jij me dit vertellen ?
Mijn ibood pad had stock versie 2.2 met nederlandse taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07 16:34

jbbrans

Weet er iemand een (betaalbare) houder voor in de auto? Of bestaan die niet voor dit formaat?
Ik weet dat het groot is, maar het zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Phoenix1978 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:59:
Ik had geen standaard nederlands aan boord!!!! Dat viel me nog op, want ik weet dat ik er nog naar heb gezocht. Wel engels en een aantal chinezen en misschien nog frans en italiaans maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Dus via Ibood zijn er ook verschillende uitgeleverd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Ben momenteel aan het testen met het flashen van officiele Viewsonic firmwares om de SWver te up of downgraden. meer info op xda forum:

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=16851199&postcount=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418354

jbbrans schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:45:
Weet er iemand een (betaalbare) houder voor in de auto? Of bestaan die niet voor dit formaat?
http://www.replacedirect....-tot-10-inch-tablets.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Terugkomend op mijn eerdere probleem met het rooten van mn VP7 - heeft iemand ervaring met de "Software Update Tool" van Viewsonic zelf (Te vinden op http://vsg.viewsonic.com/ViewPad7/)? Ik krijg mijn exemplaar namelijk niet geroot via de SuperOneClick/Rageagainstthecage exploit.

Middels de SUTL3 zou het mogelijk moeten zijn om te booten in recovery en vervolgens die tool uitvoeren om te flashen - mijn idee is om een ROM erop te gooien die al root toegang heeft. Gaat dit werken of wordt root-toegang op een "hoger" niveau ingesteld?

Kan helaas weinig tot geen informatie vinden over SUTL3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Phoenix1978 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:18:
Ben momenteel aan het testen met het flashen van officiele Viewsonic firmwares om de SWver te up of downgraden. meer info op xda forum:

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=16851199&postcount=34
Ik heb inmiddels FM6-316R-0-0015-A01.rar (92.36 MB) met SUTL3_v1.7.9.zip (81.29 MB) geflashed. Opnieuw geroot. Flash image en clockwork recovery image. Backup gemaakt. Wipe / factory reset. EUViewpad1.1 geinstalleerd. En ............................ wifi werkt!!!!!!!! :) Super rom! Bedankt voor je werk en hulp. Ik hoop dat er nog veel moois aan deze rom getweaked wordt! (De status bar van googlehome vond ik wel erg mooi. Transparant met batterij percentage en mooiere iconen (imho).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Mooi dat wifi nu werkt, alleen werkt waarschijnlijk mobiel internet nu niet bij je... op de 1 of andere manier wordt de APN lijst niet gevuld en moet je handmatig een APN invoeren voor mobiel internet. Ik hoop vandaag nog een V1.2 uit te brengen met een volledige APN lijst en getweakte memory config.

@zodiac: zou je mij je SWver willen doorgeven? Dan kan ik even voor je kijken. (opstarten met Power-Down ingedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 13:57
Is er ook een mogelijkheid om de telefoon helemaal uit te schakelen,die gebruik ik nl. niet en dat scheelt weer een 24% van het verbruik.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Phoenix1978 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:22:
Mooi dat wifi nu werkt, alleen werkt waarschijnlijk mobiel internet nu niet bij je... op de 1 of andere manier wordt de APN lijst niet gevuld en moet je handmatig een APN invoeren voor mobiel internet. Ik hoop vandaag nog een V1.2 uit te brengen met een volledige APN lijst en getweakte memory config.

@zodiac: zou je mij je SWver willen doorgeven? Dan kan ik even voor je kijken. (opstarten met Power-Down ingedrukt)
Nee, idd. Dit werkt niet. Komt V1.2 dan ook als update uit, of moet ik al m'n apps weer opnieuw installeren? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
jbbrans schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:45:
Ik neem aan dat je zoiets bedoelt voor voorin de auto en niet voor achterin zoals in de link door woelieke.
tita_tovenaar schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:57:
Is er ook een mogelijkheid om de telefoon helemaal uit te schakelen,die gebruik ik nl. niet en dat scheelt weer een 24% van het verbruik.
Jazeker dat heb ik al heel snel uitgevogeld want dat ding vreet behoorlijk wat energie ook al heb je er geen SIM-kaartje in zitten. Ik vraag me trouwens af of je zonder SIM-kaart wel met 112 kunt bellen maar dat ga je natuurlijk niet uitproberen.

Je kunt simpelweg 'Airplane mode' aanzette en daarna gewoon WiFi weer aanzetten. Ik gebruik ook deze Dazzle widget rechtsboven in mijn centrale homescherm om vooral de status van de telefoon/WiFi/Bluetooth/GPS/Airplane mode/Schermautorotatie/Brightness in een 1x2 widget in een oogopslag te kunnen zien en evt. omschakelen. Daar kun je dan ook evt. een tweede versie van de widget voor gebruiken op een ander scherm dan je centrale homescherm met wat grotere toetsen bijv. in een 1x3 widget.

Iemand nog een reactie op mijn vragen hier?

Ik ben met name nieuwsgierig naar wat ROM Manager nou precies meldt bij een ongemodde originele 2.2 recoverypartitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Het is het makkelijkste om een volledige nieuwe rom uit te brengen, dan kan ik gewoon mijn updater-script recyclen en kleine dingen aan passen indien nodig. Ik zit er wel aan te denken om ook update.zip's voor kleine fixes te gaan maken brengen, maar dan gaat het wel wat langer duren voor ik die kan releasen.

Maar als je mijn al rom draait, dan kun je op dit moment nog een nieuwere versie flashen ZONDER data/factory reset en blijven je instellingen en apps gewoon intact.

@CaptJackSparrow: Hier is een recovery.img van de 2.2 stock (SWVer: 3.16R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Phoenix1978 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:00:
@CaptJackSparrow: Hier is een recovery.img van de 2.2 stock (SWVer: 3.16R)
Is die SWVer eigenlijk met zekerheid gekoppeld aan de recoverypartitie? Met die recoverypartitie erop geeft hij bij mij SWVer:3.16Q aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Nee, dat is die niet. SWver staat daar los van, maar dit is de recovery.img van de 3.16R versie die origineel op de viewpad7.
de 3.16Q versie heb ik nog niet getest.. ben nu bezig met de 3.16R versie die ik online gevonden heb.
Dat is trouwens niet dezelfde 3.16R als er standaard op de viewpads stond... deze versie heeft nog minder talen en een kleiner splash logo bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Op zich zou ik het ontbreken van de Nederlandse taal niet meer erg vinden.
De rom waarmee ik tot nu toe geëxperimenteerd heb waren allemaal Engels.
Met de app 'any locale' stel ik de lokatie in op Nederland en alle programma;s met nederlnadse ondersteuning zijn in het nederlands. Het enige dat ik nog in het engels heb is de instellingen menu van de viewpad, de rest is nederlands... Het zou leuk zijn als ook de instellingen in het nederlands zijn, hoewel ik het eigenlijk wel prettig vind dat dit juist in het engels blijft.

App/widget voor het nieuws/weer is ook 'gewoon' vanuit nederland. Helemaal happy zo. 8)

Als ik straks een groter sd kaartje heb dan ga ik zeker de EUrom proberen.

Iemand nog een goede tip voor een kaartje? Ik denk erover om class 10 van transcend te kopen... Maar met sandisk heb ik tot nu toe goede ervaring maar ik zie geen class10 kaarjtes van dit merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik heb zelf ook een class 10 Transcend kaartje en die bevalt tot op heden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07 16:34

jbbrans

CaptJackSparrow schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:56:
[...]

Ik neem aan dat je zoiets bedoelt voor voorin de auto en niet voor achterin zoals in de link door woelieke.
Bedankt, zo iets zocht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
EUViewpadV1.2 met fix voor APN lijst is uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1224825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Bedankt voor de nieuwe rom, en leuke battery mod! Maar.... wifi doet het helaas weer niet bij mij, en deze keer op 3.16R..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
@CaptJackSparrow :
Thx ik heb de boel aangepast en kan nu weer lekker langer leren spelen met andriod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
@1975Mark30
Probeer eens via adb shell of root explorer /misc2/wifi/wpa_supplicant.conf te hernoemen naar wpa_supplicant.bak en dan te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Phoenix1978 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:44:
@1975Mark30
Probeer eens via adb shell of root explorer /misc2/wifi/wpa_supplicant.conf te hernoemen naar wpa_supplicant.bak en dan te herstarten.
Nee, dan werkt het nog steeds niet. Hij maakt dan wel automatisch een nieuwe wpa_supplicant.conf aan die iets groter is. Wifi werkt trouwens ook niet meer op de EUViewpadV1.1 versie waarvan ik met clockwork een backup had gemaakt. Deze versie gebruik ik weer om te upgraden naar de EUViewpadV1.2 versie (om mijn apps te behouden)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja natuurlijk, dom van me..
de aanbieding op 1DF van vandaag lijkt me geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Ik begin toch serieus te vermoeden dat er iets hw matig mis kan zijn met jouw wifi. Is het nog steeds dat er niet naar netwerken gescant kan worden zoals eerder gemeld ?

Er is in 1.2 niets veranderd aan de wifi, alleen een geupdate conf.xml voor de APN lijst en wat nieuwe iconen voor de battery mod.
Het is toch vreemd dat het eerst wel werkt en daarna weer niet.. het enige wat ik op dit moment voor je kan verzinnen is terug naar 3.16R van Viewsonic, factory reset en dan V1.2 flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Anoniem: 418354 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:02:
[...]

de aanbieding op 1DF van vandaag lijkt me geschikt?
Daar had ik ook al naar gekeken,maar ik denk dat de viewpad te zwaar is voor dat ding.

Deze is ook bruikbaar: http://www.dealextreme.co...hone-6-5-10-devices-39284

[ Voor 21% gewijzigd door tita_tovenaar op 22-08-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Phoenix1978 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:45:
Ik begin toch serieus te vermoeden dat er iets hw matig mis kan zijn met jouw wifi. Is het nog steeds dat er niet naar netwerken gescant kan worden zoals eerder gemeld ?

Er is in 1.2 niets veranderd aan de wifi, alleen een geupdate conf.xml voor de APN lijst en wat nieuwe iconen voor de battery mod.
Het is toch vreemd dat het eerst wel werkt en daarna weer niet.. het enige wat ik op dit moment voor je kan verzinnen is terug naar 3.16R van Viewsonic, factory reset en dan V1.2 flashen.
Ja, er kan nog steeds niet naar netwerken gescant worden. Het zou kunnen dat er hw matig iets mis is met mijn wifi, maar dan vind ik het toch apart dat ik op geen enkele rom problemen heb behalve met deze... En ik heb er vele geprobeerd zoals roms van viewsonic, lakehouse, tj-style, googlehome, etc... Zodra ik terug ga naar de rom van googlehome (backup via clockwork), doet de wifi het weer. Ik ben op zich erg tevreden over de rom van googlehome, maar wat me in jouw rom aantrekt is de taal en dat er momenteel iemand actief aan het tweaken is om het meeste uit deze tablet te halen _/-\o_ waarvoor mijn complimenten! Ik zat er ook aan te denken om terug naar 3.16R van Viewsonic, factory reset en dan V1.2 flashen, maar dan moet ik weer rooten clockwork apps etc. Maar ja, het gaat steeds sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269837

Hallo ik heb ook een viewpad 7 en ik ben er erg blij mee ik heb hem geroot maar het backupen lukt me niet
Laat ik het zo zeggen ik weet niet precies hoe het moet weet er hier ook iemand over er een duidelijke nederlandse uitleg over het backuppen is ik heb ook op de xda-forum geken maar ik begrijp niet precies hoe je iets opent in een terminal ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 21:09

-Stef-

Slainthe!

Even een vraag over het mailprogramma dat standaard op de Viewsonic VP7 wordt meegeleverd.

Als ik mijn pop3 mail op mijn tablet verwijder, dan haalt het programma de verwijderde mailtjes weer op zodra deze met de mailserver synchroniseert. Ik heb het vinkje bij "e-mail verwijderen van server" niet aanstaan dus dat zou inderdaad logisch zijn maar op mijn HTC Desire worden gedelete mailtjes niet meer opgehaald terwijl ze wel op de mailserver blijven staan. Op mijn laptop kan ik deze dus gewoon nog ophalen/lezen. Zo wil ik het ook op mijn tablet.

Hoe krijg ik die instelling op mijn tablet of is dit onmogelijk in Android 2.2 (of juist een functie van HTC)?

Ik stel de vraag in dit topic, aangezien ik via Google nog geen antwoord heb kunnen vinden en wellicht de software op de Viewsonic de oorzaak is.

[ Voor 9% gewijzigd door -Stef- op 22-08-2011 22:05 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tita_tovenaar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:47:
[...]

Daar had ik ook al naar gekeken,maar ik denk dat de viewpad te zwaar is voor dat ding.

Deze is ook bruikbaar: http://www.dealextreme.co...hone-6-5-10-devices-39284
bij een gebruikers review staat er dat de bol bv; een ipad niet kan 'houden' omdat deze te zwaar is..
zelfde probleem dus.
anyway heb die op 1DF besteld, als ik hem binnenkrijg zal ik wel nog eens vernoemen of het inderdaad te zwaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou er wel eentje willen hebben die je in de ventilatieroosters klikt.
Minder last van de zon en je kunt er beter bij..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er mischien hier die mij even kan helpen ik zit vast bij dit punt
Stock Backup:
1. Open up ADB shell within a terminal.

2. Get the list of partitions:

Als ik abd exe open doet hij wel iets maar dat gaat zo snel dat kan ik niet lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 269837 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:14:
Als ik abd exe open doet hij wel iets maar dat gaat zo snel dat kan ik niet lezen
Waarom open je hem dan ook niet in een dosbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ejorne Dat heb ik net geprobeerd ik krijg dan een lijst met dingen welke begint met android debug enz
Maar wat moet ik dan doe ben niet echt thuis in dos alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap1983
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
eerst CMD om in Dos te komen.

ga naar de schijf van je tablet en type ADB shell

je ziet nu # en zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt dat is gelukt nu heb ik de lijst met partition maar als ik dan cat /dev/mtd/mtd3 > /sdcard/recovery.img
probeer zegt hij permision denied doe ik toch iets fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is het toch gelukt na opnieuw te verbinden ik moet cat /dev/mtd/mtd3 > /sdcard/recovery.img
dus bij alle 10 mtd bestanden doen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap1983
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Anoniem: 269837 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:43:
Volgens mij is het toch gelukt na opnieuw te verbinden ik moet cat /dev/mtd/mtd3 > /sdcard/recovery.img
dus bij alle 10 mtd bestanden doen toch
Yes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een vraag moet je na de update het zelfde sd kaartje bljiven gebruiken
En is er al bekend waneer v 1,3 komt met flash dat zou geweldig zijn

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 269837 op 24-08-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Phoenix1978 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:22:@zodiac: zou je mij je SWver willen doorgeven? Dan kan ik even voor je kijken. (opstarten met Power-Down ingedrukt)
Je hebt DMs uit staan dus dan maar op deze manier :)

SWVer = 3.16K
Model: FM6-0001
HWVer: 103

Ik heb overigens het hele Android SDK verhaal geinstalleerd, mn systempath aangepast naar de SDK locatie (adb werkt) en verschillende USB poorten geprobeerd. Echter, wanneer ik adb devices uitvoer (met de VP7 aangesloten en USB debugging aan) krijg ik onderstaande te zien:

E:\>adb devices
* daemon not running. starting it now *
* daemon started successfully *
List of devices attached

E:\>adb devices
List of devices attached

E:\>adb version
Android Debug Bridge version 1.0.26

Geen idee of dit normaal gedrag is, maar hij lijkt de VP7 ook niet te zien in ADB... 8)7 Begin inmiddels redelijk wild van dit verhaal te worden, het kan toch niet zo zijn dat ik juist een exemplaar heb welke niet geroot kan worden.

Alvast bedankt voor het kijken iig. Het is sowieso een mooie tablet, geroot of niet, maar de mogelijkheid om custom ROMs te laden lijkt me toch mooi om te hebben

[ Voor 54% gewijzigd door Zodiac op 24-08-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het verschil tussen HWVer: 103 en 106 eigenlijk?
107 is een ITE scherm volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Er word hard gewerkt aan v1.3 maar momenteel kan ik alleen zeggen dat hij snel gaat uitkomen. Momenteel ben ik bezig met de laatste tweaks aan het framework (voor deze versie) en daarna moet ik alles nog testen voor ik kan releasen.

@Zodiac

De 3.16K versie heb ik nog niet eerder gezien. Ik zou graag een backup van je firmware willen indien mogelijk.

De adb versie in de android sdk werkt voor mij ook niet. Wat je kunt proberen is de sync drivers vanaf de virtuele cd installeren. Daar zit ook adb bij en die werkt normaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hou beide forums in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Anoniem: 418354 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:52:
[...]

bij een gebruikers review staat er dat de bol bv; een ipad niet kan 'houden' omdat deze te zwaar is..
zelfde probleem dus.
De Ipad is daarbij ook bijna 2x zo zwaar als de viewpad,dus zal je van dat knikken ook minder gauw tot geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
v1.3 is beschikbaar. Meer info op XDA

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1224825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem geinstaleerd maar geen flash of doe ik iets fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alles weer geinstaleerd nu wel flash maar de kleuren zijn niet goed zij er meer die dat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er hier op het forum die weet of je ook weer terug kan naar de basis rom ik heb wel een backup gemaakt maar hij geeft met het terug gaan aan iets met mdt5 ile unred ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Hey Phoenix1978, in v1.3 doen zowel wifi als mobiel internet het ineens bij mij. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van. Super rom!! Lekker snel en leuk framework. Ik ben zelf alleen de volgende issues tegen gekomen. Bij gebruik van flash crasht de browser regelmatig. Zowel de standaard browser als bv Dolphin HD. Daarnaast kloppen de kleuren van youtube filmpjes niet meer. Zowel als deze in de browser worden geopend als via de youtube app. Bovenin zit een groene balk, en een deel van het kleurenspectrum lijkt verschoven te zijn. In ieder geval bedankt voor het werk en de tijd die je er in steekt. Hij wordt steeds beter! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Mooi dat wifi het nu bij je doet ! Er zitten redelijk wat fixes deze v1.3, waaronder een paar kleine fixes aan de wlan config. Ik wist niet zeker of die iemand zouden helpen, dus heb het niet gemeld verder.

De issues met flash komen door de gehackte flash player 10.1 Deze hoort eigenlijk helemaal niet op AMR6 cpu's te kunnen draaien maar is door hackers aangepast... dat het werkt vind ik zowiesa al een wonder.
Youtube player was beter zonder deze flash versie erbij, maar flash websites en spelletjes kon je dan wel vergeten. Als je je stoort aan de issues, dan kun je altijd via: Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren > gedownload de Adobe Flash Player 10.1 verwijderen om weer met de standaard flashlite te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Heb uiteindelijk tóch root-toegang verkregen - het bleek te gaan om welke ADB er gebruikt wordt, wat dus de executable is die met de VP7 is meegeleverd...

Nu maar eerst Clockwork voorbereiden en daarna de moed zien te verzamelen om Phoenix's ROM er op te gooien

[ Voor 76% gewijzigd door Zodiac op 27-08-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Ik kan niet meer posten op xda minder dan 10 berichten enz. Wou alleen melden dat 1.3 bij mij goed draait. Wel jammer dat de klok nu bijna wegvalt tegen de achtergrond van de notificatiebalk maar daar zijn genoeg clock widgets voor in de market. De gehackte Flash gebruikte ik al een tijdje maar ben blij dat deze nu ingebakken is. Alle iconen in het groen zoals je op xda voorstelt vindt ik een prima optie. Responsiveness lijkt steeds beter te worden of is dat een placebo effect:) Bedankt weer voor deze geweldige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Ik probeer met elke update de prestaties ook iets te verbeteren indien mogelijk. Bij de 1.3 is er redelijk wat werk gegaan in de juiste instellingen voor het geheugen via het ingebakken V6 Supercharger script. Als ik op dit moment een factory reset doe en de v1.3 flash, dan haal ik in quadrant +950 score. Met de v1.2 was dat +650
Dus nee, het is geen placebo effect en ik denk dat er nog wel snelheidswinst te halen valt op de IO voor toekomstige versie.

Het framework is nog lang niet zo mooi als ik het wil hebben en zal ik blijven wijzigen, dus de klok komt weer goed in de volgende versie.

[ Voor 22% gewijzigd door Phoenix1978 op 28-08-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phoenix1978 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:09:
Mooi dat wifi het nu bij je doet ! Er zitten redelijk wat fixes deze v1.3, waaronder een paar kleine fixes aan de wlan config. Ik wist niet zeker of die iemand zouden helpen, dus heb het niet gemeld verder.

De issues met flash komen door de gehackte flash player 10.1 Deze hoort eigenlijk helemaal niet op AMR6 cpu's te kunnen draaien maar is door hackers aangepast... dat het werkt vind ik zowiesa al een wonder.
Youtube player was beter zonder deze flash versie erbij, maar flash websites en spelletjes kon je dan wel vergeten. Als je je stoort aan de issues, dan kun je altijd via: Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren > gedownload de Adobe Flash Player 10.1 verwijderen om weer met de standaard flashlite te werken.
Hoi Phoenix1978 bij mij werkt alles ok super heb je mischien ook de apk file van flash 10,1 kon hem op de market niet vinden voor het herinstaleren mischien kun je in een volgende rom de mogelijkheid erin te zetten om de flash uit en aan te zetten verder mooie en snelle rom ben erg blij met de hulp hier op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Ook hier werkt 1.3 probleemloos (Alleen een kleine hartverzakking toen het scherm opeens uitviel tijdens de Android setup - paar keer de aan/uit knop ingedrukt en het systeem kwam weer tot leven).

Zowel 3G als wifi lijken het te doen. Over stabiliteit kan ik nog niks zeggen, draait nu ongeveer een uur, ben nu de SD kaart weer aan het vullen

Aanvulling: Gebruik de ROM nu een paar dagen, erg tevreden over de overclock - spelletjes draaien vloeiend (SNES emulatie gaat zonder hapering). Strips/boeken bladeren een stuk sneller. Geen problemen met wifi/3G

Ben alleen geen fan van de bootanimatie en muziek, maar deze kan ik vast wel er uit slopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Zodiac op 31-08-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Phoenix1978 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:09:
Ik probeer met elke update de prestaties ook iets te verbeteren indien mogelijk. Bij de 1.3 is er redelijk wat werk gegaan in de juiste instellingen voor het geheugen via het ingebakken V6 Supercharger script. Als ik op dit moment een factory reset doe en de v1.3 flash, dan haal ik in quadrant +950 score. Met de v1.2 was dat +650
Dus nee, het is geen placebo effect en ik denk dat er nog wel snelheidswinst te halen valt op de IO voor toekomstige versie.

Het framework is nog lang niet zo mooi als ik het wil hebben en zal ik blijven wijzigen, dus de klok komt weer goed in de volgende versie.
Oh dat klinkt goed. Ik zal alle forums in de gaten houden ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Lanfear28 op 29-08-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
EUViewpad7 v1.4 is beschikbaar, tevens als update van v1.3 naar v1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125091

Let's try :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik volg het topic al een tijdje over de nieuwe ROM. Allereerst super dat je er zoveel tijd in steekt! Keep up the good work!

Is het nu verstandig om vanaf stock deze rom te installeren of kan ik ook direct van de ROM van TJ_Style upgraden naar jouw ROM?

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1978
Je kunt de volledige versie (dus NIET de Update v1.3 to 1.4) gewoon over elke andere custom rom heen installeren, dat is geen enkel probleem. Wel moet je voordat je de installatie start een Factory Reset doen.

Ik heb een 1.5 beta beschikbaar gemaakt gebaseerd op Android 2.2.2 i.p.v. 2.2
Dit is dezelfde basis als de Cleanviewpad V1.1, maar met de EU talen toegevoegd.
Hiermee hoop ik de wifi problemen die sommige mensen hebben te verhelpen en de nieuwere functies zijn natuurlijk ook mooi meegenomen.

Voor mensen die willen testen: http://forum.xda-develope...p?p=17188025&postcount=77

[ Voor 49% gewijzigd door Phoenix1978 op 02-09-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Super dank je! Ik ga 'm binnenkort proberen, ben erg benieuwd naar de performance. Wat ik zo lees is veel belovend!

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421447

Ik heb een Viewpad 7 (met bon) overgenomen via marktplaats (Viewpad komt ook van Ibood), heb alleen wat problemen mee. Er is een Googleaccount opgezet door de vorige eigenaar, dacht dat wip ik er wel ff vanaf nou dat valt uiteindelijk een beetje tegen. Ik probeerde toestel in de fabrieksinstellingen te krijgen via de software, echter dit lukt niet hij blijft hangen bij de vogels (links boven "enter Recovery mode"), krijg hem met geen mogelijkheid verder power/min/plus knoppen gebruiken lukt niet. Ook als ik op de andere manier probeer de fabrieksinstelling terug te zetten vanuit de uitstand power, min en plus druk komt hij niet verder dan dit scherm. Wat zou dit kunnen zijn en beter nog weet iemand hoe dit kan oplossen.?
(heb viewpad overigens vandaag geroot met superclick)

opstarten POWER/PLUS krijg ik:
Flash Mem: SAMSUNG K524G2GACB(4G/4G)
Modem REV: FXX-3-16R-00
Incoming Download
polling, get oemsbl_mode = 1
etc etc......

en als ik POWER/MIN opstart krijg ik:
enter FTMmode
SWVer=3.16R
MODEL: FM6-001
HWVer: 103

Power on with ..................

....... iemand tips !?!? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 421447 op 05-09-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125091

killer1979 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:49:
Super dank je! Ik ga 'm binnenkort proberen, ben erg benieuwd naar de performance. Wat ik zo lees is veel belovend!
Ik heb net versie 1.5 geinstalleerd maar bij mij werkt deze niet. Na de installatie krijg ik bij het kiezen van de taal gelijk een melding dat de service is gestopt / gecrasht. Als ik dit allemaal skip en kiest voor settings / instellingen krijg ik ook zo'n melding: ....proces com.android.settings has stopped unexpctedly....

meer mensen problemen mee?

Daarnaast heb ik een vraag over de instellingen bij een update. Zijn deze op te slaan of moet ik echt bij elke updat alles weer opnieuw instellen?

Thanks,

Alfred
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste