Met enige trots presenteer ik u:
DutchROM V1.0
Features:
Gebaseerd op officiele stock EU firmware voor de viewpad 7 (froyo 2.2)
ROM is volledig gedeoxed, optimized en zipalligned.
ROM is geroot (Superuser.apk + su)
Overclockte kernel geinstalleerd + build.prop aangepast voor overclock naar 864mhz
Darktremor Apps2SD 2.7.5.3 geinstalleerd (ext3 of ext4 partitie op SD kaart vereist
BusyBox met ondersteuning voor init.d scripts geinstalleerd
Hacker's keyboard geinstalleerd
Aldiko verwijderd
Aantal language packs van TouchPAL_m20 verwijderd
host file aangepast om advertenties te blokkeren
Standaard bootanimatie vervangen door iets van eigen creatie
Standaard boot geluid vervangen door iets dat bij de bootanimatie past.
Vereisten:
Geinstalleerde Clockwork Recovery Partition zoals hier uitgelegd:
[TOOL] Viewpad 7 Backup, Root & Recovery
Installatie:
Ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade die je mogelijk aanbrengt aan je apparaat door deze handleiding te volgen.
Mensen die hun sdcard al hebben gepartitioneerd voor andere roms kunnen bij stap 6. beginnen
1. Schakel het apparaat uit.
2. Houd beide volume toetsen ingedrukt en druk de power knop in tot het apparaat trilt.
(De Viewpad zal nu opstarten met links bovenin de tekst:
enter recovery)
3. Gebruik de volumetoetsen om door het menu te bladeren, power om te selecteren en terug om terug in het menu te gaan. (er is bug in Clockwork dat je via de volume knop 2 stappen verspringt. Om 1 stap te verspringen moet je de volume knop ingedrukt houden en dan op Power drukken.)
4. Selecteer "advanced->Partition SD Card" , selecteer vervolgens de grootte voor de Apps2SD partitie (1024MB aangeraden), selecteer vervolgens 0 als de grootte van de swap partitie.
(Vergeet niet dat dit alle gegevens op je SD-kaart zal wissen, zorg dus dat je een backup hebt !!)
5. Als het partitioneren klaar is selecteer je "reboot systeem now"
6. Kopieer de update.zip naar de root van de SD kaart (via USB of card reader)
7. Schakel het apparaat uit.
8. Houd beide volume toetsen ingedrukt en druk de power knop in tot het apparaat trilt.
9. Selecteer de optie "back-up en restore-> Back-up" om een backup van de huidige firmware te maken voor het geval er iets fout gaat.
10. Selecteer "wipe data/factory reset->Yes -- delete all user data" om oude data te wissen.
11. Selecteer "install zip from sdcard->apply sdcard:update.zip" (of "choose zip from sdcard" en selecteer update.zip, dat maakt niet uit.)
12. Als het flashen klaar is selecteer je "reboot system now"
LET OP:
De 1e boot duurt erg lang (denk 5 a 10 minuten) omdat er nogal wat scripts worden gedraait en de cache en apps naar de sdcard worden verplaatst. Dit is slechts eenmalig en de volgende keren zal de viewpad gewoon snel opstarten.
Wacht geduldig totdat alles heeft gedraaid en klaar is. De 1e keer dat ik het deed en de boot zo lang duurde dacht ik dat ik een fout gemaakt had en heb ik het apparaat gereset en een restore gedraaid.
_______________________________________________________________________________________
Tips of opmerkingen ? Ik hoor het graag. Er kan vast nog een hoop aan verbeterd worden en indien er interesse is zal ik updates uitbrengen met nieuwe tweaks die gevonden worden.