• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zal vast niet de enige Tweaker zijn die vorige week een Viewpad 7 heeft besteld bij ibood voor 166 euromunten incl. verzending. Uitlevering zal als het mee zit deze week en anders volgende week plaatsvinden als ibood zich aan zijn levertijd houdt. Het lijkt me daarom wel handig om een apart topic over deze tablet te hebben. Ik heb gezocht maar die (b)leek er nog niet te zijn.

De vrij uitgebreide connectiviteitsmogelijkheden zullen velen aangesproken hebben. WiFi (b/g), Bluetooth, GPS+AGPS en 3G vind je niet in veel 7" tablets. Zeker niet voor die prijs. Ik had nog geen tablet en gebruikte ook nog geen Android device. Voor de prijs leek het me een aardige manier om eens kennis te maken met een Android 2.2 (Froyo) tablet met een capacitief multitouch scherm.

Natuurlijk mag je voor die prijs geen topmodel verwachten. Je moet wel realistisch blijven uiteraard. De processor is niet de snelste met 600MHz maar na het zien van onderstaand filmpje op YouTube vond ik dat het waarschijnlijk voorlopig (grotendeels) aan mijn behoeften zal voldoen. Hij kan vanwege die processor ook geen Flash draaien (wel Flash video - Youtube) maar als al die vele miljoenen iPad gebruikers daar zonder kunnen zal ik er ook niet wakker van liggen. Hij zou wel HTML5 aan moeten kunnen met deze Android versie. Dat zit er al vanaf versie 2.0/2.1 in.

Ook is het ingebouwde geheugen van 512MB wat zunig maar dat is simpel te verhelpen door er een micro SD(HC) kaartje in te steken. Daarmee kun je het met maximaal 32GB uitbreiden.

Ik ben geen grote gamer dus zware grafische games zal ik er niet op draaien. En de games die in die video getoond worden leken prima te draaien. Hij zou ook 720p video's aankunnen en dat vind ik meer dan genoeg. Met een resolutie van 800x480 is dat ook eigenlijk al overkill maar het belangrijkste is dat je een 720p bestand niet hoeft te re-encoden naar een lagere resolutie.

En ja ik zal in de toekomst ook een grotere (10 inch tot A4 formaat) tablet willen hebben maar die kun je niet in je binnenzak steken. Alhoewel ik bij een 10" tablet er een zal willen met een 4:3 scherm zoals de iPad vind ik de 16:9 verhouding bij een 7" tablet minder een probleem. Het komt de portabiliteit ten goede want dat in je binnenzak steken gaat niet meer als ie te breed wordt.

Het nadeel van smart-phones is dat ik ze eigenlijk te kleine schermen vind hebben willen ze handzaam zijn en die met grotere schermen vind ik onhandig groot als telefoon. Als je alles ineen propt moet je altijd compromissen sluiten. Of een onhandig grote telefoon of een klein scherm. En zelfs een 4,3" scherm houdt nog niet over. Qua schermoppervlak zal een 7" tablet schat ik al gauw iets van 2,5 of meer maal zo groot zijn in vierkante centimeters.

De 3G functionaliteit is bij dit apparaat vooral potentieel interessant voor de internettoegang. Dat je met deze tablet ook kunt bellen is een bijkomstigheid. Dat blijf ik lekker met mijn kleine 'domme' GSMmetje doen.

Deze Viewpad blijkt onder diverse andere namen verkocht te worden. Hij schijnt oorspronkelijk van Linx te zijn onder de naam Commtiva N700 en Viewsonic zou die onder eigen naam zijn gaan verkopen.

Er schijnen ook enkele custom ROM's voor deze tablets te zijn. Een ervan overklokt hem blijkbaar meteen automatisch naar 864 MHz. Het lijkt dan wel nuttig om eerst de eigen ROM te back-uppen.

Genoeg Tweakability dus. :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Product pagina van Viewsonic met downloadsectie voor handleidingen.

Directe link Spec Sheet.

Hier iets andere versies van handleidingen (ouder maar wellicht toch nuttig).

Viewsonic Firmware.

Pixeldichtheid zelfde als iPads - 133 vs. 132 PPI.

Meer Custom ROM's:
Viewpad 7a 'Enhanced' (RC1) van lakehousetech.

Hoes fungeert ook als standaard.
http://davidmenting.nl/photos/2011/Viewpad7-standaard.jpg
Ontdekt door medeTweaker/Viewpadgebruiker David.

Deze vouwvariant die in een artikel op expertreview getoond wordt werkt niet omdat het scherm dan niet meedraait. Dat lijkt een Androidbeperking te zijn. In het camerascherm draaien de symbooltjes wel mee met elke stand.
http://photos.expertreviews.co.uk/images/front_picture_library_Expert_Reviews/dir_277/er_photo_138715_50.jpg

[Voor 135% gewijzigd door CaptJackSparrow op 02-07-2011 12:52]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:32

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik wil geen zeikerd zijn, of dit topic verpesten, maar wat is de meerwaarde tegenover een Dropad A8 bijv.? Die is op Dealextreme voor 142 euro te krijgen en heeft sowieso een snellere processor.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 11:04
ThinkPadd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:27:
Ik wil geen zeikerd zijn, of dit topic verpesten, maar wat is de meerwaarde tegenover een Dropad A8 bijv.? Die is op Dealextreme voor 142 euro te krijgen en heeft sowieso een snellere processor.
Voor zover ik kan zien, de viewpad heeft 3g/gps en de dropad a8 niet.
En de prijs voor de dropad a8 kan nog hoger uitkomen als je pech hebt bij de douane.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
"External 3G", geen Bluetooth, geen GPS, geen Nederlandse garantie, risico van BTW/invoerrechten moeten bijbetalen.

Ik heb in het DealExtreme topic ook gelezen dat iemand een tablet na vele weken met een kapot scherm kreeg... terugsturen... wachten, wachten, wachten....

Oh ja... nog even wat anders.

Ik ken iemand die er achteraf ook een had willen bestellen. Als hier iemand is die deze tablet in een impuls heeft besteld en zich eigenlijk toch bedacht heeft laat me dat dan even weten per DM of zo.

[Voor 32% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-06-2011 23:52]

• CaptJackSparrow
  • Niet online
De verzendmeldingen van de eerste batch zijn vandaag gerapporteerd op het ibood forum. Goede kans dat enkele Tweakers hun Viewpad morgen al in handen zullen hebben. Ikzelf heb vandaag (nog) geen verzendmail ontvangen. Geen idee of die vanavond evt. nog kan komen.

Zie ook nog even mijn aanvullende vraag hierboven.

Ik zocht en vond trouwens nog een aardig stukje info. In deze lijst op Wikipedia kun je zien dat de pixeldichtheid van de Viewpad 7 (133 PPI) vergelijkbaar is met die van de iPads (132 PPI). Niks mis mee dus.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Volgens track & Trace mag ik hem morgen idd in ontvangst nemen :9

• alex3305
  • Laatst online: 14:46
Bij de Dixons in Oss stond overigens (afgelopen zaterdag) deze Viewpad te koop voor €99. Dat vond ik een ongelofelijke scherpe prijs, echter heb ik zelf al een tablet. Hoeveel er waren en dergelijke heb ik overigens niet gevraagd.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Zo komen de verhalen in de wereld. :P

Hij staat op pagina 18 van de on-line folder van Dixons.
€99,99 met in de kleine lettertjes: "i.c.m. Hi Soms Online 2 jaar".

En dat maakt natuurlijk wel even verschil. ;)

• Magicw00b
CaptJackSparrow schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:44:

8)7 8)7 hahaha zo lust ik er ook nog wel een paar...

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Zo, ik heb 'm binnen. Eerste indruk: 7" is wel klein voor een tablet, maar werkt best prettig. Hij voelt stevig aan en ziet er aardig uit. Verder al mensen die hem hebben?

Dato DUO synth voor twee

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 00:29
Jep, heb hem ook binnen (zie hier).

Eerste bevindingen:
- Scherm is wat ruw, de iPad (die ik ook nog heb) voelt veel fijner aan, wat gladder
- Scrollen gaat wat lastig hierdoor, je klikt snel per ongeluk iets aan ipv scrollen
- Scherm reageert aardig snel, tot nu toe iig niet hinderlijk itt een aantal reviews waarin men het had over vertraging
- Spelletjes doen het goed, geen vertraging opgemerkt tot nu toe
- Camera is crap, maar ja, wat had je verwacht
- Minder complete interface (standaard) dan een gemiddelde Android telefoon/tablet, maar ja, alles is natuurlijk op de Market te krijgen

Specifieke bevindingen (ligt waarschijnlijk aan mij):
- Moet apps die ik al gekocht heb op een tweede Android device nog een keer kopen (klopt dit?)
- Verbinding met internet via HTC Desire hotspot werkt niet, verbinding wordt wel opgebouwd, hij krijgt een ip, maar kan verder geen verbinding maken

• McCormick
Probleem dat ik apps nog een keer moest kopen is gefixed...niets aan de hand, bleek alleen verkeerde account gebruikt te hebben... :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online
McCormick schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:11:
Jep, heb hem ook binnen (zie hier).

Eerste bevindingen:
- Scherm is wat ruw, de iPad (die ik ook nog heb) voelt veel fijner aan, wat gladder
Ik zal hem morgen krijgen. Vandaag mail van ibood en hij staat in de T&T. Ik zit alleen blijkbaar tegen het einde van de bestelroute en krijg pakketjes gewoonlijk pas in de late middag/vroege avond. ;(

Ruw scherm? Ik weet niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Misschien dat het in het gebruik beter wordt. Anders een druppeltje siliconenspray over het scherm uitpoetsen? :p

• McCormick
Nou ja, ruw, weet niet hoe ik anders moet omschrijven.

Het scherm biedt iig meer weerstand dan mn Desire of de iPad...tis even wennen denk ik.

• alex3305
  • Laatst online: 14:46
CaptJackSparrow schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:44:

Ik had er ook niet naar gevraagd verder, dus dacht dat het eventueel om een opruimmodel ging oid. Maar dat maakt inderdaad nogal een verschil :o.

• McCormick
Tethering doet het nu ook...blijkbaar had ik niet moeten rommelen met de standaard instellingen op de Desire. Tweaken heeft niet altijd een positief effect.

V.w.b. de weerstand van het scherm, ben er al aardig aan gewend.

• David
Dat ruwe viel me ook meteen op. Ik denk dat het gedeeltelijk veroorzaakt wordt door de lijmlaag van de beschermfolie. Na poetsen gaat het al een stuk beter.

Ik heb 'm trouwens meteen voorzien van een custom rom. Die standaard android-interface zag er zo jaren '90 uit... Het vergde wat uitzoekwerk, maar was uiteindelijk binnen een uurtje gepiept

Dato DUO synth voor twee

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Welke custom ROM heb je er opgezet?

• David
De Viewpad 7a 'Enhanced' van lakehousetech, te vinden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1008673

Ik heb uiteindelijk deze procedure gevolgd. Eerst veel zitten klooien met SuperOneClick 1.9.5, maar uiteindelijk bleek dat het alleen met de oudere versie (v1.7) werkte.

De ROM verandert niet veel - een zwart balkje aan de bovenkant en nog wat kleine dingetjes, maar het ziet er allemaal net iets gelikter uit. Er zit trouwens ook Swype bij (alleen Engels)

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 298500

Ik heb ook zo'n viewpad via iBood gekocht en heb hem gisteren ontvangen. Valt mij niets tegen, functioneert prima, zelfs Angry Birds Rio doet het er goed op. Wel meteen andere launcher er op gezet, Launcher Pro.

Wel een raar probleempje, niet alle apps roteren mee als het scherm gedraaid wordt, bijvoorbeeld Telephone. Wie heeft dit ook en heeft hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Mijn Viewpad heeft een klein probleempje met de oriëntatiesensor. Het scherm staat goed in de standaard horizontale stand en in beide verticale standen maar met de USB aansluiting boven dan kantelt het scherm niet mee.

De G-sensor calibratie komt ie goed door en in dat scherm beweegt het 'belletje' wel correct als ik het scherm in die probleemstand kantel. Dat is een indicatie dat de sensor wel lijkt te werken maar dat het OS de afhandeling daarvan niet correct verwerkt voor de schermoriëntatie. Heel typisch. Iemand een idee?

Ik lees wel over andere problemen waarbij een belletje hardnekkig naar een kant blijft staan na de calibratie maar niet dit. Ik heb geprobeerd wat het effect is van calibratie als je hem wat scheef houdt maar daar wordt het allemaal niet beter van.

Volgens het topic op XDA-developers over een custom ROM dat ik in de TS al vermeldde zijn er verschillende stock-ROM's in omloop. Zowel 2.2 als 2.2.1 en 2.2.2. Die van mij geeft 2.2 aan.

Wat is de versie bij jullie in Settings > About Phone?

Heeft iemand die laatste versie in het bestand FM6-3310-0-5029-A02.nb0 al geflasht? Wordt ie daarmee versie 2.2.2?

• David
Zelfde probleem hier. Is de functionaliteit om het scherm ook op de kop te gebruiken niet pas in 2.3 geïntroduceerd? De Viewpad Enhanced 7a geeft trouwens versie 2.2.1 aan.

Als launcher gebruik ik nu VTL.launcher. Gratis als de de apk installeert vanaf xda. Ook de app No Lock is erg handig voor een tablet. Het zet je lockscreen uit, zodat je alleen nog maar op het aan-knopje hoeft te drukken.

Dato DUO synth voor twee

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Dat moet toch gewoon werken lijkt me. Anders heeft die standaardfunctie van de hoes ook geen zin. Dan staat ie ondersteboven.

Kan iemand hier even bevestigen dat het bij hem/haar wel ondersteboven werkt? Of niet natuurlijk als het inderdaad bij niemand werkt.

[Voor 37% gewijzigd door CaptJackSparrow op 02-07-2011 10:59]

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:10
Heb hem nu ook sinds gisteren in huis (ook bij Ibood gekocht) en hij bevalt me echt super! 1 minpuntje vind ik wel dat hij vrij slecht wifi lijkt te ontvangen. Had hem ook even mee naar mijn werk maar daar pakte hij de wifi in het geheel niet. Bij mij thuis krijg ik ook geen super signaal hij doet het wel, maar niet zo goed als andere draadloze apparaten. Hebben hier meer mensen last van?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Hehe... Eindelijk een video gevonden waarin het roteren getest wordt. Daar blijkt het ook niet te werken dus het is misschien toch een beperking van het apparaat/Android versie tenzij zijn exemplaar ook een probleem heeft maar dat gaat steeds minder waarschijnlijk worden naarmate meer mensen dit fenomeen rapporteren..

Vanaf 4:00 kijken.

Wel een beetje vreemd dat ze dat dan combineren met de standaardfunctie van de hoes want dan zou je het apparaat in de hoes moeten omdraaien elke keer dat je dat wilt gebruiken. Dan is de camera aan de achterkant bedekt en het clipje dat hem vastklemt heeft dan de neiging de aan/uit-knop in te drukken. Of is die standaardfunctie misschien een toevallige functie die ontstaan is door de wens om de camera te kunnen gebruiken als hij in de hoes zit?

• David
Op de foto die je in je tweede post gepost hebt staat de Viewpad verkeerd om in de houder. Ik heb hem zo staan dat de capacitieve knoppen rechts zitten. Het nadeel is wel dat er geen usb-kabel ingeplugd kan worden, maar de interface werkt zo prima.

Dato DUO synth voor twee

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Hij zit er in die foto goed in. Zo komt hij ook uit de doos. Als je hem dan rechtop houdt kan door die gebroken rugflap de camera gebruikt worden. Dat is daar de bedoeling van.

• e-jam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 15:16
heb de viewpad nu ook 1 dag en bevalt prima. is er veel snelheids verschil merkbaar met de overgeklokte rom?

• David
Ik denk dat ze de hoes op de foto verkeerd hebben gevouwen. Als je hem zo neerzet werkt het wel:

Dato DUO synth voor twee

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Hebbes! :)

Het zit blijkbaar inderdaad in Android. Hier las ik een verhaal over de Nexus One met de gouden tip. Als je in het camerascherm zit draaien de foto/video-camerasymbooltjes wel mee in elke stand. Dat bewijst dat het dus wel in principe werkt maar niet overal geïmplementeerd is.

Blijkbaar is er voor die Nexus een custom ROM (die FRF85B) die het wel kan. Met de juiste tweak hier zou het wellicht ook kunnen. Ik ben benieuwd of die eigen Viewsonic 2.2.2 ROM daar evt. (al) iets aan zou veranderen. Als iemand die al geflasht heeft hoor ik het graag.

Die 'alternatieve' vouwmethode is inderdaad een aardige oplossing. Goed gevonden. d:)b

[Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 02-07-2011 12:33]

Het probleem van het niet mee roteren van een aantal apps heb ik op kunnen lossen door voor de apps die niet mee willen doen, alternatieve apps uit de Android Market te installeren. Voor de telefoonfunctie heb ik een andere dialer geinstalleerd en die draait nu wel mee.

Het probleem van een mindere wifi-verbinding heb ik ook ervaren. Eens kijken of er een wifi-booster-app is.

Blijft een leuk ding voor z'n geld.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35
Iemand al een video aan de praat gekregen? Ik heb verschillende video's geprobeerd (avi,wmv,mp4,mv4,mkv,) maar geen enkele wil afspelen ik krijg steeds de mededeling dat de video niet wordt ondersteund enkel een video die ik heb opgenomen met de camera werkt en die is 3gp
Dit is natuurlijk met mVideoPlayer geïnstalleerd.
Het is dus wel gelukt, maar dan moet ik natuurlijk al mijn video's weer converteren in een android formaat.

[Voor 22% gewijzigd door grolo2010 op 02-07-2011 20:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

-Stef-

Slainthe!

Ik kom er niet uit of ik de resolutiecompatibiliteit aan of juist uit moet vinken.

Vink ik hem aan dat is de boodschap:
Schakel resolutiecompatibiliteit in, laat de toepassing starten in HVGA (320x480) modus.
Vink ik hem uit dat is de boodschap:
Schakel resolutiecompatibiliteit uit, laat de toepassing starten in WVGA (480x800) modus.
Iemand een idee?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0Henk 'm!

@-Stef- : sommige apps zijn voor phones en niet voor tablets gemaakt. Bij comptabiliteitsmodus aan, gebruiken ze niet het hele scherm en dat ziet er niet uit.

Door de comptabiliteitsmodus uit te schakelen gebruiken deze apps wel het hele scherm en dat ziet er meestal beter uit.

Probeer het maar eens met de app Easy Note & 2do (is 1 app) uit de androidmarket: http://bit.ly/j3SJOK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 23:29
Zojuist deze ROM erop gezet.
Lijkt goed te werken.

Kom er alleen niet uit hoe ik nou een Windows share can mounten, in de weer geweest met cifs module en mount manager.

ES File manager kan ik wel Windows shares mee benaderen maar tot ik mijn SD kaart binnen heb gaat het openen van films bijv. niet lukken.

EDIT:
Juiste modules eindelijk gevonden!
http://android.modaco.com...iant-or-original-kernel/#

Cifsmanager + bovenstaande modules = Windows shares mounten!

Download http://www.filedropper.co...peroneclickv165-shortfuse
Plaats de modules in deze folder
Selecteer het rageinthecage exploit
Druk op root.
Haal de kabel eruit zodra "Running rageagainstthecage..." verschijnt en steek deze weer terug.
Doe de su test, zodra deze gelukt is open een cmd en browse naar de superoneclickv165 folder.
(Selecteer de folder in Windows 7, ctrl+v, open cmd, ctrl+V)

(Onderstaan de is copy paste van hier)
adb shell
#mount -o remount,rw /dev/block/mmcblk0p5 /system
#su
#cd /system/lib
#mkdir modules
#exit
#exit
Now you are back in your windows or linux command prompt
adb push cifs.ko /system/lib/modules
adb push nls_utf8.ko /system/lib/modules

adb shell
#su
#insmod /system/lib/modules/cifs.ko
#insmod /system/lib/modules/nls_utf8.ko
if everything went well you should see no errors.

Open nu cifs manager, druk op de menu knop, settings, en zet de cifs module opties aan.
Voeg je Windows share toe en gebruik een videoplayer (Bijv. MoboPlayer) om films af te spelen.

[Voor 65% gewijzigd door Zaggy op 03-07-2011 16:22. Reden: modules bevonden]

AMD Ryzen 3900x/Gigabyte X570 Aorus Elite

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 105918

Afgelopen vrijdag mijn Viewpad 7 in ontvangst genomen, ook via iBOOD.nl natuurlijk. Ik weet niet of jullie het forum van iBOOD een beetje in de gaten houden, daar lees ik veel ervaringen van mensen die een DOA hebben. Gelukkig werkt die van mij gewoon goed.

Ik heb wel een aantal opmerkingen, het lijkt me dat die van mij ergens open is gemaakt. Of bij iBOOD, of bij viewsonic (teruggestuurd / omgeruild product?)

Ook zat de beschermfolie niet netjes op het beeldscherm geplakt:

Geen verschrikkelijke problemen, toch vraag ik me af of men zoiets voor lief moet nemen omdat de prijs zo spectaculair is, of mag men een helemaal nieuw product verwachten? Ik heb er zelf geen hinder van, product functioneert gewoon goed en ik heb geen schade kunnen vinden.

3G werkt overigens prima, wifi bereik in huis is ook prima. Android 2.3 zou misschien ook wel leuk zijn, weet iemand of dit mogelijk is?

Overigens, als ik nu een tablet zou kopen zou ik de aanbieding van groupon ook overwegen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105918 op 03-07-2011 16:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Voor video heb ik twee apps geprobeerd. De eerste (MoboPlayer) deed het niet zo best. Daarna heb ik QQPlayer geïnstalleerd. Die doet het heel aardig met SD video alleen de UI kantelt niet naar landscape. Beetje lastig. Geen reclame of onnodige machtigingen. Wel zo prettig.

Voor directe toegang van PC's in het netwerk heb ik ES File Explorer en File Expert geïnstalleerd (met Classic Black Theme).

Om het scherm te testen voor pixeldefecten heb ik Display Checker gebruikt. Simpel en klein (8K).

Verder heb ik een schermknopje geïnstalleerd om het scherm uit te zetten. Lock Screen App. MP3tjes blijven dan gewoon doorspelen maar het scherm verbruikt geen stroom meer. Klein (40K) en handig.

Dan nog een paar utilities om de mate van multitouch capabilities te testen. Hij doet twee vingers goed maar met een derde vinger erbij bewegen twee vingers plotseling samen de assen van het tweede punt dat dan op het snijpunt van die twee assen niet onder een vinger beweegt. Heel typisch Een soort 2,5 punts multitouch. "Touch Test" en "Multitouch Vis Test".

"Overlook Fing" scant erg goed je interne netwerk en geeft dat netjes weer.

"Tricorder" van Moonblink is lachen maar doet ook best nuttige dingen. En ik heb 1 simpel maar wel aardig spelletje geïnstalleerd "Scrambled Net" van dezelfde maker.

Die tablet van Groupon heeft als ik het zo zie alleen maar WiFi. Geen Bluetooth, GPS of 3G.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:01
David schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:53:
De Viewpad 7a 'Enhanced' van lakehousetech, te vinden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1008673

Ik heb uiteindelijk deze procedure gevolgd. Eerst veel zitten klooien met SuperOneClick 1.9.5, maar uiteindelijk bleek dat het alleen met de oudere versie (v1.7) werkte.

De ROM verandert niet veel - een zwart balkje aan de bovenkant en nog wat kleine dingetjes, maar het ziet er allemaal net iets gelikter uit. Er zit trouwens ook Swype bij (alleen Engels)
Ik heb die FW ook geïnstalleerd, maar bij mij werkte swype niet:
Lijntjes tijdens het swypen trekt ie wel, maar bij loslaten komt het woord niet in het tekstvak (ook zonder DIC aan) :?
Terwijl bij de A01 firmware/ROM van ViewSonic zelf swype zonder problemen werkte. Jammer

Ik heb ook de FM6 Variant ROM van tj_style geprobeerd, maar dat keyboard daar (zwart/wit en beetje blauw) zoog zwaar (te klein en slecht te lezen door het blauw).
Ik draai weer standaard 2.2.2, jammer want met de custom roms was de kloksnelheid op 800Mhz gezet :)

Ik krijg de mijne ook met geen mogelijkheid geroot :(
ook handmatig de entries in de adb shell intikken wek niet, bij mij hangt de sessie na het killen van de adbd service. ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
SniperGuy schreef op maandag 04 juli 2011 @ 04:59:
Terwijl bij de A01 firmware/ROM van ViewSonic zelf swype zonder problemen werkte. Jammer

[...]

Ik draai weer standaard 2.2.2, jammer want met de custom roms was de kloksnelheid op 800Mhz gezet :)
Ik begrijp hieruit dat je eerst nog die A01 firmware geflasht hebt? En is dat inderdaad versie 2.2.2? Welke procedure heb je daarbij gevolgd en wat heb je voor verschillen gemerkt met de oorspronkelijke versie 2.2 die ik even aanneem dat er bij jou ook uit de doos in zat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• David
Wat zijn de veranderingen tussen 2.2.1 en 2.2.2 trouwens? Ik lees op andere websites dat het alleen een bugfix is voor een sms-bug.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Zijn er hier trouwens mensen die er een class 10 kaartje in hebben zitten? Ik ben benieuwd of dat via USB overdracht ook te merken is of dat de Viewpad zelf intern snelheidsbeperkingen heeft die de schrijfsnelheid reduceren t.o.v. de snelheid van een class 10 kaart in een snelle cardreader.

Als iemand kan meten of er verschil is tussen die snelheden en hoe hoog die zijn dan hoor ik dat graag.

En oh ja... als er iemand is die een micro SDXC kaartje heeft ben ik nieuwsgierig of de Viewpad hiermee overweg kan. Ik verwacht het niet echt maar je weet nooit.

[Voor 17% gewijzigd door CaptJackSparrow op 04-07-2011 14:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
CaptJackSparrow schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:53:
[...]

Ik begrijp hieruit dat je eerst nog die A01 firmware geflasht hebt? En is dat inderdaad versie 2.2.2? Welke procedure heb je daarbij gevolgd en wat heb je voor verschillen gemerkt met de oorspronkelijke versie 2.2 die ik even aanneem dat er bij jou ook uit de doos in zat.
Veel verschil tussen A01 (=Android 2.1) en A02 (=Android 2.2.2) heb ik niet gemerkt. Alleen dat de eerste versie een Swype toetsenbord heeft en de de 2e een Touchpal.
out-of-the-box had ik inderdaad een 2.2 versie :)

Flashen heb ik met SUT L3 software gedaan (te vinden op http://vsg.viewsonic.com/ViewPad7/)
Is simpel een kwestie van starten, nb0 file kiezen, flashen, wachten tot het proces afgerond is en klaar (werkt ook met het flashen van custom roms!)
Ik wilde het handmatig doen, maar aangezien dat ding van mij onmogelijk te rooten is is dat een NoGo

[Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 04-07-2011 17:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 12:22
Rooten is mij uiteindelijk na lang prutsen wel gelukt.

Aangezien ik zo veel geprobeerd heb weet ik niet meer precies hoe het gelukt is maar probeer het wel te omschrijven.

1. USB debugging aangevinkt in het tablet te vinden onder Instellingen -> Toepassingen -> Ontwikkeling ->USB- foutopsporing.
2. Geheugen kaart unmount.
Instellingen -> SD-kaart en geheugen -> SD-kaart ontkoppelen.

3. Gebruikt: SuperOneClick te vinden op XDA. (Direct linken mag niet d8 ik dus ff zoeken.)

Attached Files
File Type: zip SuperOneClickv1.7-ShortFuse.zip (1.58 MB, 242333 views)
File Type: zip SuperOneClickv1.9.5-ShortFuse.zip (1.59 MB, 94745 views)
File Type: rar SuperOneClickv1.9.5-ShortFuse.Drivers.rar (8.00 MB, 112567 views)

Probleem was bij mij dat de boel bleef hangen op psneuter.(1.9.5 met en zonder drivers gebruikt.)

Als laatste poging de 1.7 gebruikt.

Na opstarten onder Exploit gekozen voor: RageAgainestTheCage

Ook hier bleef de boel hangen.

Wat wel elke keer opviel als ik de Viewpad aan de PC hing er een setup pop up verscheen voor een of andere synchronisatie tool.
Meerdere malen geïnstalleerd maar lijkt meer als synchronisatie tool voor Exchange dus elke keer ook links laten liggen.

Totdat ik, terwijl SuperOneClick nog open stond, in deze synchronisatie tool (PC Tools) op "Synchronisatiehulpmiddelen" ( Synchronization Tool.) klikte.
In de volgende pop -up gekozen voor "Synchronisatie starten" (Start Synchonization.)

Wat schertste mijn verbazing: SuperOneClick liep door.

Gevolg: geRoote Viewpad met Superuser toegang.

Rommelig verhaal, I know. Hope it helps.

P.s.: Nog geen andere ROM geprobeerd.
Wel SetCPU geïnstalleerd. Root noodzakelijk.(Zoek op XDA.)
Nog niet gekeken of hier een overclock mee te realiseren is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scram
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-03-2021
Hier nog een eigenaar van de Viewpad 7. Ook gekocht bij iBood dus. Tot nu toe ben ik erg tevreden met het apparaat. Met uitzondering van het miezerige batterij ledje en de plaatsing van de hoofdtelefoon ingang en de usb aansluiting. Ik ga dit topic met veel interesse volgen en indien ik iets kan bijdragen zal ik dat graag doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
Yros schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:59:

Aangezien ik zo veel geprobeerd heb weet ik niet meer precies hoe het gelukt is maar probeer het wel te omschrijven.

1. USB debugging aangevinkt in het tablet te vinden onder Instellingen -> Toepassingen -> Ontwikkeling ->USB- foutopsporing.

3. Gebruikt: SuperOneClick te vinden op XDA. (Direct linken mag niet d8 ik dus ff zoeken.)

Attached Files
File Type: rar SuperOneClickv1.9.5-ShortFuse.Drivers.rar (8.00 MB, 112567 views)

Probleem was bij mij dat de boel bleef hangen op psneuter.(1.9.5 met en zonder drivers gebruikt.)

Wat wel elke keer opviel als ik de Viewpad aan de PC hing er een setup pop up verscheen voor een of andere synchronisatie tool.
Meerdere malen geïnstalleerd maar lijkt meer als synchronisatie tool voor Exchange dus elke keer ook links laten liggen.

Totdat ik, terwijl SuperOneClick nog open stond, in deze synchronisatie tool (PC Tools) op "Synchronisatiehulpmiddelen" ( Synchronization Tool.) klikte.
In de volgende pop -up gekozen voor "Synchronisatie starten" (Start Synchonization.)

Rommelig valt wel mee: die setup op de virtuele CD drive is nodig om de ADB interface aan de gang te helpen. Zonder die synctool heeft je PC geen ADB connectie naar je device (kijk maar eens in je windows device manager).
Ik ga toch eens proberen op jouw manier (rageagainstcage + syncronise)

EDIT:
YOU ARE THE MAN!
Bij mij liep die na het syncroniseren met de synctool ook door, netjes chmod, installatie busybox etc _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 05-07-2011 00:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magicw00b
Over welke sync tool hebben jullie het? ik ben ook al dagen bezig met superonclick maar krijg geen ADB connectie...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
De synctool op je Viewpad:
Viewpad aan je PC hangen met USB
Drivers worden geïnstalleerd (wellicht is een reboot van je PC nodig)
Er is hierna een virtuele CD drive zichtbaar in je Windows Explorer
Daar staat een SETUP.exe die je moet draaien om de synctool te kunnen installeren.
Als je na het installeren van de tool je Viewpad aansluit krijg je een automatische popup van de synctool dat je device verbonden is. Als dat niet het geval is moet je de SYNCTOOL.exe van diezelfde virtuele CD drive handmatig starten!
Hierna wordt de ADB interface geactiveerd.
Navigeer in een Command prompt naar de virtuele CD drive en geef de volgende entry: "adb devices"

Hier moet vervolgens 1 device zichtbaar zijn met de status "device" (en dus niet offline of unknown, dat is nl niet goed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magicw00b
SniperGuy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 05:49:
De synctool op je Viewpad:
Viewpad aan je PC hangen met USB
Drivers worden geïnstalleerd (wellicht is een reboot van je PC nodig)
Er is hierna een virtuele CD drive zichtbaar in je Windows Explorer
Daar staat een SETUP.exe die je moet draaien om de synctool te kunnen installeren.
Als je na het installeren van de tool je Viewpad aansluit krijg je een automatische popup van de synctool dat je device verbonden is. Als dat niet het geval is moet je de SYNCTOOL.exe van diezelfde virtuele CD drive handmatig starten!
Hierna wordt de ADB interface geactiveerd.
Navigeer in een Command prompt naar de virtuele CD drive en geef de volgende entry: "adb devices"

Hier moet vervolgens 1 device zichtbaar zijn met de status "device" (en dus niet offline of unknown, dat is nl niet goed)
Inmiddels ook gevonden, dat ding mounte zich onder een bestaande driveletter... :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 11:28
Rooten is hier ook al gelukt, vraag me alleen af als je setCPU zou gebruiken tot hoever je de CPU kan overclocken. Iemand ideeen?

System Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scram
killer1979 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:41:
Rooten is hier ook al gelukt, vraag me alleen af als je setCPU zou gebruiken tot hoever je de CPU kan overclocken. Iemand ideeen?
Bij mij wilde setCPU niet goed werken. Kon alleen onderklokken... Hierna heb ik de originele fabrieksinstellingen terug moeten zetten. Root toegang bleef wel behouden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
HELP, tot nu toe geen problemen ondervonden. Tot nu toe. Ik had hem helemaal uitgezet en aan de oplader gedaan. Opgeladen en vervolgens zet ik hem aan en krijg een mededeling (kan ik nu niet meer zien) en daaronder: "polling, get oemsbl_mode = 1" en deze regel komt er steeds weer bij. Ik heb dus nu het scherm van onder tot boven volstaan met deze regel. Het enige wat ik weet te bedenken is het apparaat uitschakelen. Dus ik druk op de aan/uitknop en houd die enige tijd vast, maar.. het apparaat gaat niet uit. Wat betekent dit en wat moet ik doen??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scram
RoelofVos schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:10:
HELP, tot nu toe geen problemen ondervonden. Tot nu toe. Ik had hem helemaal uitgezet en aan de oplader gedaan. Opgeladen en vervolgens zet ik hem aan en krijg een mededeling (kan ik nu niet meer zien) en daaronder: "polling, get oemsbl_mode = 1" en deze regel komt er steeds weer bij. Ik heb dus nu het scherm van onder tot boven volstaan met deze regel. Het enige wat ik weet te bedenken is het apparaat uitschakelen. Dus ik druk op de aan/uitknop en houd die enige tijd vast, maar.. het apparaat gaat niet uit. Wat betekent dit en wat moet ik doen??
Ik vermoed dat je de volume omhoog knop ingeduwd hebt terwijl je de telefoon aanzette. Dit is een 'probleem' dat al eerder bij de MI700 tablet is geconstateerd. De MI700 is identiek aan de viewpad 7. Gebruik de resetknop om je tablet weer normaal te laten opstarten. De resetknop vindt je naast de microfooon aan de kant van de usb poort. Veel succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Bedankt, gereset en het werkt weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killer1979
Scram schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:46:
Bij mij wilde setCPU niet goed werken. Kon alleen onderklokken... Hierna heb ik de originele fabrieksinstellingen terug moeten zetten. Root toegang bleef wel behouden!
Hmmm, dat klinkt als niet doen. Thnx

System Specs

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 22:45
Yros schreef op maandag 04 juli 2011 @ 18:59:

Attached Files

Hallo, ik heb de viewpad ook via IBood gekocht en kwam dit forum tegen. Heeft iemand misschien nog tips of suggesties voor mij, want ik krijg het rooten maar niet voor elkaar. Volgens mij heb ik toch alles gedaan zoals ook hier beschreven... USB debugging aan, geheugenkaart unmounten, superoneclick starten als administrator (zowel 1.6.5 als 1.7 geprobeerd), exploit rageagainstthecage, root, als ie lang (langer dan 30 sec a 1 minuut) blijft hangen op Running rageagainstthecage... viewpad disconnecten en weer connecten, synchronisatie starten als ie op Running rageagainstthecage... blijft hangen etc. etc. en ik geloof wel honderd keer...

Het is een beetje frustrerend aan het worden :( , maar schrijf het nu lekker van me af :)

Als ik de synchronisatie start, krijg ik het volgende:

OK

***IF IT KEEPS LOOPING, TRY DISABLING USB DEBUGGING NOW***

Killing ADB Server...

OK

Starting ADB Server...
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *

OK

Waiting for device...

OK

Running rageagainstthecage...

Als de synchronisatie klaar is (duurt vrij kort), krijg ik bovenstaande weer en blijft ie weer hangen op Running rageagainstthecage...

Werd de ADB server bij jullie ook gekilled en weer gestart bij het synchroniseren? Doe ik iets verkeerd / anders dan jullie? Alvast bedankt voor tips en/of suggesties.

[Voor 42% gewijzigd door 1975Mark30 op 06-07-2011 08:45]

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:15
1975Mark30 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:44:
[...]

Hallo, ik heb de viewpad ook via IBood gekocht en kwam dit forum tegen. Heeft iemand misschien nog tips of suggesties voor mij, want ik krijg het rooten maar niet voor elkaar. Volgens mij heb ik toch alles gedaan zoals ook hier beschreven... USB debugging aan, geheugenkaart unmounten, superoneclick starten als administrator (zowel 1.6.5 als 1.7 geprobeerd), exploit rageagainstthecage, root, als ie lang (langer dan 30 sec a 1 minuut) blijft hangen op Running rageagainstthecage... viewpad disconnecten en weer connecten, synchronisatie starten als ie op Running rageagainstthecage... blijft hangen etc. etc. en ik geloof wel honderd keer...

Het is een beetje frustrerend aan het worden :( , maar schrijf het nu lekker van me af :)

OK

Killing ADB Server...

OK

Starting ADB Server...

OK

Waiting for device...

OK

Als de synchronisatie klaar is (duurt vrij kort), krijg ik bovenstaande weer en blijft ie weer hangen op Running rageagainstthecage...

Werd de ADB server bij jullie ook gekilled en weer gestart bij het synchroniseren? Doe ik iets verkeerd / anders dan jullie? Alvast bedankt voor tips en/of suggesties.
Je moet geen telefoons op dat moment aan je PC hebben hangen. Had ik ook en nadat ik via de setup van de sync tool deze geinstalleerd had werkte de Superoneclick 1.7 als een tierelier.
Probeer dat maar eens. :)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• 1975Mark30
GrumpyGamerDad schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:09:
[...]

Je moet geen telefoons op dat moment aan je PC hebben hangen. Had ik ook en nadat ik via de setup van de sync tool deze geinstalleerd had werkte de Superoneclick 1.7 als een tierelier.
Probeer dat maar eens. :)
Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp 'm niet helemaal. Ik heb geen andere telefoons op dat moment aan mijn PC hangen. Ik krijg elke keer weer een popup met setup.exe (autorun). Of ik deze nou uitvoer of niet, maakt niet uit. Is dit wat je bedoeld?

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:15
1975Mark30 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:30:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp 'm niet helemaal. Ik heb geen andere telefoons op dat moment aan mijn PC hangen. Ik krijg elke keer weer een popup met setup.exe (autorun). Of ik deze nou uitvoer of niet, maakt niet uit. Is dit wat je bedoeld?
Die setup uitvoeren en gelijk daarna superonclick 1.7.
Dan zal hij wel geroot worden.
zo heb ik hem ook geroot gekregen.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• 1975Mark30
GrumpyGamerDad schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:17:
[...]

Die setup uitvoeren en gelijk daarna superonclick 1.7.
Dan zal hij wel geroot worden.
zo heb ik hem ook geroot gekregen.
Hij blijft helaas weer hangen op rageagainstthecage... :( Iemand???

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 23:29
1975Mark30 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:18:
[...]

Hij blijft helaas weer hangen op rageagainstthecage... :( Iemand???
Kabel eruit en erin, dan gaat hij daarna weer verder.

[Voor 64% gewijzigd door Zaggy op 06-07-2011 15:10]

AMD Ryzen 3900x/Gigabyte X570 Aorus Elite

• 1975Mark30
Zaggy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:09:
[...]

Kabel eruit en erin, dan gaat hij daarna weer verder.
Heb ik ook gebrobeerd. Dat bedoelde in met disconnecten en weer connecten. Ik begin een beetje hopeloos te worden. Misschien moet ik eerst een andere rom proberen, en dan proberen te rooten....

• SniperGuy
Scram schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:46:
[...]

ik heb nog geen overclock app gevonden die werkt: ze kunnen alleen alleen maar underclocken.
De enige oplossing lijkt een gemodde kernel met aangepste kloksnelheden.
1975Mark30 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:44:
[...]

OK

Killing ADB Server...

OK

Starting ADB Server...

OK

Waiting for device...

OK

Heb je dit topic al gelezen? in het bijzonder de post van Yros?
FYI als je het nu niet lukt om te rooten gaat je dat met de twee beschikbare roms van XDA ook niet lukken aangezien daar het probleem niet zit!

• 1975Mark30
SniperGuy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:23:
[...]

ik heb nog geen overclock app gevonden die werkt: ze kunnen alleen alleen maar underclocken.
De enige oplossing lijkt een gemodde kernel met aangepste kloksnelheden.

[...]

Heb je dit topic al gelezen? in het bijzonder de post van Yros?
FYI als je het nu niet lukt om te rooten gaat je dat met de twee beschikbare roms van XDA ook niet lukken aangezien daar het probleem niet zit!
Ja, deze post heb ik om 8:44 uur "ge-quote". Is ie met een van de twee beschikbare roms van XDA niet meteen ook al ge-root?

• 1975Mark30
Ik krijg trouwens wel veel trojan meldingen over rageagainstthecage. Misschien heeft het daar mee te maken. Misschien eens op zoek gaan naar een andere superoneclick 1.7. Waar hebben jullie 'm vandaan?

• SniperGuy
1975Mark30 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:31:
[...]

Ja, deze post heb ik om 8:44 uur "ge-quote". Is ie met een van de twee beschikbare roms van XDA niet meteen ook al ge-root?
excuus ik had niet goed gelezen :+
Probeer eens SOC 1.7 met de rageagainstthecage methode, als die hangt op "executing" NIETS LOPSKOPPELEN, maar gewoon de synnctool gebruiken om te syncen.
Bij mij was dit de oplossing aangezien er echt niets werkte (moest wel 2x deze methode toepassen omdat de 1e keer niet helemaal werkte...)
Met 1 custom ROM zou die idd al geroot moeten zijn, maar bij mij werkte dat vreemdgenoeg niet :?
1975Mark30 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:33:
Ik krijg trouwens wel veel trojan meldingen over rageagainstthecage. Misschien heeft het daar mee te maken. Misschien eens op zoek gaan naar een andere superoneclick 1.7. Waar hebben jullie 'm vandaan?
Het klopt dat je een virusmelding krijgt voor het betreffende bestand: het is nl. een hack/exploit voor linux, laat je nu net die hack nodig hebben om je device te kunnen rooten.
Negeren en doorklikken!

[Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 06-07-2011 16:55]

• 1975Mark30
SniperGuy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:54:
[...]

excuus ik had niet goed gelezen :+
Probeer eens SOC 1.7 met de rageagainstthecage methode, als die hangt op "executing" NIETS LOPSKOPPELEN, maar gewoon de synnctool gebruiken om te syncen.
Bij mij was dit de oplossing aangezien er echt niets werkte (moest wel 2x deze methode toepassen omdat de 1e keer niet helemaal werkte...)
Met 1 custom ROM zou die idd al geroot moeten zijn, maar bij mij werkte dat vreemdgenoeg niet :?

[...]

Het klopt dat je een virusmelding krijgt voor het betreffende bestand: het is nl. een hack/exploit voor linux, laat je nu net die hack nodig hebben om je device te kunnen rooten.
Negeren en doorklikken!
|:( Wat ben ik ook dom!!!!! Het bestand rageagainstthecage was wel aanwezig, maar leeg gemaakt door mijn virusscanner. Virusscanner uitgeschakeld, en hij is meteen geroot!! :) Alleen een keer de USB kabel eruit en er weer in. Ik hoefde niet eens te synchroniseren!!! In ieder geval bedankt iedereen voor jullie hulp en meedenken. Ik ga nu verder dingen testen. Als ik wat noemenswaardig tegen kom, zal ik het hier zeker melden.

Anoniem: 353923

kan iemand mij aub zeggen hoe ik video's (AVI, MLV, etc) van mijn microsd kaartje kan lezen? ik kan geen een goeie speler vinden. komt dat doordat er geen codecs opzitten ofzo? of moet ik ze omvormen, wat ik dus liever niet doe, tenzij t niet anders kan...

op mn pc gebruik ik bijna altijd BSplayer en soms VLC player. maar die krijg ik niet geinstalleerd.

ik las dat iemand vroeg of er iemand een class 10 kaartje had, die heb ik van www.Informatique.nl
- ADATA 32GB MicroSD, Class 10 + USB-reader 64,00 euros
Niet zo duur.Tijden heb ik niet voor je, maar grote videobestanden gingen dacht ik wel snel...

ook zou ik graag willen weten wat dat rooten is en wat zij de voordelen en nadelen van versie2.2.2?

ik weet niet een welke versie ik heb, ik denk 2.2 ik heb er verder niks mee gedaan. en ik heb de viewpad ook van Ibood :)

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 353923 op 06-07-2011 23:03]

• 1975Mark30
SniperGuy schreef op maandag 04 juli 2011 @ 04:59:
[...]

Ik heb die FW ook geïnstalleerd, maar bij mij werkte swype niet:
Lijntjes tijdens het swypen trekt ie wel, maar bij loslaten komt het woord niet in het tekstvak (ook zonder DIC aan) :?

Ik heb ook de FM6 Variant ROM van tj_style geprobeerd, maar dat keyboard daar (zwart/wit en beetje blauw) zoog zwaar (te klein en slecht te lezen door het blauw).

Ik krijg de mijne ook met geen mogelijkheid geroot :(
ook handmatig de entries in de adb shell intikken wek niet, bij mij hangt de sessie na het killen van de adbd service. ;(
Hi SniperGuy,

Ik draai nu ook de ROM van tj_style, en moet je helemaal gelijk geven voor wat betreft het keyboard. Maar deze kan je toch gewoon wijzigen door een nieuwe te installeren en deze default te maken. Dan heb je toch nog het voordeel van de kloksnelheid op 864 MHz ;)

Zou iemand voor mij het type toetsenbord van de standaard ViewSonic Rom willen geven? Deze vond ik wel prettig, en dan installeer ik die weer....

• 1975Mark30
Anoniem: 353923 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:01:
kan iemand mij aub zeggen hoe ik video's (AVI, MLV, etc) van mijn microsd kaartje kan lezen? ik kan geen een goeie speler vinden. komt dat doordat er geen codecs opzitten ofzo? of moet ik ze omvormen, wat ik dus liever niet doe, tenzij t niet anders kan...

op mn pc gebruik ik bijna altijd BSplayer en soms VLC player. maar die krijg ik niet geinstalleerd.

ik las dat iemand vroeg of er iemand een class 10 kaartje had, die heb ik van www.Informatique.nl
- ADATA 32GB MicroSD, Class 10 + USB-reader 64,00 euros
Niet zo duur.Tijden heb ik niet voor je, maar grote videobestanden gingen dacht ik wel snel...

ook zou ik graag willen weten wat dat rooten is en wat zij de voordelen en nadelen van versie2.2.2?

ik weet niet een welke versie ik heb, ik denk 2.2 ik heb er verder niks mee gedaan. en ik heb de viewpad ook van Ibood :)
Ik gebruik MoboPlayer met codec pack. Hiermee kan ik SD xvid gewoon afspelen zonder deze opnieuw te hoeven coderen...

• 1975Mark30
Kan iemand mij vertellen wat nou de verschillen zijn van de lakehousetech rom tov de tj_style rom?

• Ejorne
  • Laatst online: 12-02-2021

Ejorne

Twisted Pairs

Ik ben ook van plan om mijn (ibood) viewpad te rooten en andere xda rom te gebruiken.

Hoe kun je achterhalen welk type touchscreen er in de viewpad zit?
Op XDA lees ik namelijk dit;
The overclocked kernel is not compatible with the newer device that using ITE Touchscreen Hardware instead Panjit Touchscreen
Ik wil hem wel graag gaan overklokken. De response is hier namelijk een stuk minder dan de Samsung Galaxy S.
Zaggy schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:52:
Zojuist deze ROM erop gezet.
Lijkt goed te werken.
We hebben dan kennelijk het oudere Panjit scherm? :)

En in deze rom is Touchpal removed. Dat is toch die toetsenbord software?
Zit er dan wel een nederlandstalige swipe op of gewoon alleen standaard typplankje?

[Voor 33% gewijzigd door Ejorne op 07-07-2011 22:13]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magicw00b
Hmzz volgens mij is mijn Viewpad toch niet helemaal lekker, valt me steeds vaker op dat het ding een eigen leventje heeft... zonder iets te doen verschijnt het toetsenbord in het homescreen bijvoorbeeld. Iemand dit dit ook heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killer1979
Ik moet zeggen dat ik (tot dusver) erg tevreden ben over de Viewpad, value for money. Ga vanavond eens de ROM met de overclock erop zetten om te kijken hoe dat draait. Ben alleen benieuwd hoe warm ie wordt (iets wat ik in een ver verleden eens geleerd heb)

System Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Omdat ik nog een 2GB micro-SD kaartje had liggen had ik besloten om de Viewpad eerst daar maar eens mee uit te proberen. Een Sandisk van voor de Class aanduiding. Ik haal er een schrijfsnelheid mee van iets van 3,5MB/s. Ik had die nog voor de helft gevuld met wat foto's, een paar video's en een paar honderd MP3tjes. Na 5 dagen gebruik kwam ik tot de conclusie dat 16GB naar alle waarschijnlijkheid meer dan genoeg zou zijn (voor portable muziek heb ik per slot van rekening al een 16GB MP3-speler).

Eergisteren een Transcend 16GB Class 10 kaartje besteld bij DataIO die zowel een zeer goede shopreview heeft als een goede prijs. Gisteren binnen en na wat uittesten vandaag de inhoud van het 2GB kaartje met een adapter in de SD slot van mijn netbookje gekopieerd naar de 16GB in een micro-SD slot in een externe card reader. Was met een paar minuten gebeurd en de kaart werd probleemloos geslikt door de Viewpad.

Daarna de Viewpad aan de netbook gehangen en er wat grote videobestanden van enkele gigabytes heen gekopieerd om de overdrachtsnelheid te testen. Die haalt in principe dezelfde 14,7MB/s die ik met de kaart direct in het netbookje ook haalde zij het dat die af en toe wat terugzakt vermoedelijk omdat de Viewpad intern 'dingen doet' die maken dat de snelheid met 1 à 2 MB/s afneemt. Heel netjes dus en een Class 10 kaartje geeft dus wel degelijk deze prestatiewinst met de Viewpad.

Als je dus nog een kaartje gaat kopen voor de Viewpad kan ik aanbevelen zeker een Class 10 kaartje te overwegen. Zo heel erg veel duurder zijn die nou ook weer niet.

Wat me wel opviel is dat dit het eerste geheugenkaartje is dat ik koop dat geleverd wordt zonder bewaardoosje. Het zit direct in het plastic van de blisterverpakking. Ik vind dat toch wel een beetje erg zuinig van Transcend moet ik zeggen.

Over warm worden trouwens. Het valt me op dat ie dat eigenlijk helemaal niet wordt. De accutemperatuur zelf is bij mij meestal iets van net boven de 30 graden. Wat me ook ontzettend meevalt is hoe lang de accu meegaat, vooral als je de schermhelderheid niet onnodig hoog zet. Ik denk dat ik met WiFi aan en de telefoon uit misschien wel iets van 9 uur moet kunnen halen maar ik ben nog niet onder de 30% geweest.

Alleen de prestaties met het afspelen van video vallen me nog wat tegen. Ik mag hopen dat dit een kwestie van een goeie codec zal zijn en dat dit met een betere codec ook op het gewenste/verwachte niveau zal komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Magicw00b schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:10:
Hmzz volgens mij is mijn Viewpad toch niet helemaal lekker, valt me steeds vaker op dat het ding een eigen leventje heeft... zonder iets te doen verschijnt het toetsenbord in het homescreen bijvoorbeeld. Iemand dit dit ook heeft?
Vrijwel in het begin. Wat ook raar was is dat ik heel vaak een hoofdletter C kreeg wanneer ik een r typte. Restknopje gebruikt en tot nu toe geen last meer gehad.
killer1979 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:19:
Ga vanavond eens de ROM met de overclock erop zetten om te kijken hoe dat draait.
Ook de ibood variant? Kennelijk is dat de diegene met het oudere panjit scherm? Want XDA geeft aan de overklok rom niet compatible is met de nieuwere ITE schermen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Magicw00b schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:10:
Oja, ik neem aan van niet, maar wanneer je per ongeluk het menu-knopje ingedrukt houdt (bijvoorbeeld bij het vasthouden) dan verschijnt ook het toetsenbord in homescreen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killer1979
Ik heb in dat zelfde XDA forum ook gelezen dat je een oud scherm hebt als je Viewpad origineel is geleverd met Froyo 2.2 en niet met 2.2.x Dat was bij mij iig het geval...

System Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

killer1979 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:55:
Ik heb in dat zelfde XDA forum ook gelezen dat je een oud scherm hebt als je Viewpad origineel is geleverd met Froyo 2.2 en niet met 2.2.x Dat was bij mij iig het geval...
Ah, ok. Bij mij ook 2.2

Dat is mooi want ik wil ook graag overclocken. Het ding is nu niet echt prettig handelbaar in vergelijk met een Galagy S. Hoewel ik vermoed dat ook een deel zich in de gevoeligheid van het scherm zit... Maarja, deze twee toestelln mag je natuurlijk ook niet 1op1 met elkaar vergelijken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killer1979
Ik zou overigens nog wel een andere manier willen weten om te testen welke scherm je hebt, puur om zeker te zijn. Geen zin om straks met een dode Viewpad te zitten.

Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met de handelbaarheid. Enige wat ik jammer vind is de WIFI die matig is en de snelheid van het apparaat zelf. Heb zelf ook een Galaxy S maar da's idd geen vergelijk ;)

System Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

killer1979 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:20:
Ik zou overigens nog wel een andere manier willen weten om te testen welke scherm je hebt, puur om zeker te zijn. Geen zin om straks met een dode Viewpad te zitten.

Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met de handelbaarheid. Enige wat ik jammer vind is de WIFI die matig is en de snelheid van het apparaat zelf. Heb zelf ook een Galaxy S maar da's idd geen vergelijk ;)
Ik heb hier ook geen problemen hoor. Maar het is allemaal een stuk minder smooth dan op de galaxy s. Maar inderdaad = geen vergelijk... :P Echter wel prettig als door de overclock het een beetje meer richting de galaxy gaat komen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• killer1979
Nog even opgezocht in het forum van XDA, alle versies met Android 2.2.2 hebben het ITE scherm

http://forum.xda-develope...read.php?t=1008673&page=9

System Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

killer1979 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:13:
Nog even opgezocht in het forum van XDA, alle versies met Android 2.2.2 hebben het ITE scherm

http://forum.xda-develope...read.php?t=1008673&page=9
Dat is goed nieuws... Ehh, maar eigenlijk hebben we gewoon 'oude troep' gekregen? >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Mensen die screenshots van hun Viewpad willen maken (en evt. hier willen plaatsen ter illustratie van e.e.a.) kunnen dat doen met MyPhoneExplorer waar hier enige uitleg over gegeven wordt en waar naar de downloadsite hier gelinkt wordt.

Voordat ik dit gevonden had heb ik eerst de methode met de SDK gebruikt. Die unzipte naar iets onder de 100MB en nadat ik dat in mijn argeloosheid alle updates/aanvullingen had laten downloaden was dat gegroeid tot ruim 2,5GB. 8) MyPhoneExplorer is geïnstalleerd 12MB.

Je krijgt tijdens de installatie van MyPhoneExplorer zelfs de keuze voor een portable installatie maar bij mij deed ie dat niet netjes naar het door mij opgegeven pad maar gooide ie dat op de Desktop. Na afloop even verplaatst naar de gewenste plek en het werkt gewoon. Enige jammere is dat ie alleen als BMP en JPG kan saven en niet in PNG. Wil je dat dan moet je in het losslesse BMP saven en dan converteren naar PNG met een ander programma als Irfanview o.i.d.

Het laat ook nog eens je CPU belasting zien gewoon terwijl je de Viewpad aan de USB kabel in gebruik hebt en de laadtoestand en ook nog het vrije geheugen in de Viewpad zelf en op SD. Verder kan het nog veel meer. Zie maar. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:49
Ook mijn padje van iBood gekocht en ik ben er 100% tevreden mee. Netjes geroot en andere rom geïnstalleerd, namelijk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1008673.

Alleen wat ik hier in het forum al zag, en waar ik nog geen oplossing voor zie is het Swype probleem. Er lijken geen language files geïnstalleerd te zijn of iets dergelijks. Iemand een oplossing, of een idee waar je deze files kan krijgen. Het opnieuw installeren van Swype lijkt niet te gaan. Dan krijg ik elke keer een error: installation failed. Ik ga ondertussen verder zoeken naar dictionaries of language files.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Hee... :/

Ik zat nog even te stoeien met de utility Overlook Fing die o.a. je interne netwerk in kaart brengt en zag plotseling dat de Viewsonic zelf aangeduid wordt als: "Samsung Electro-Mechanics". Dat was me nog niet eerder opgevallen.

Eehhh... :?

Als je hier in het onderste vakje even Samsung invult krijg je inderdaad te zien dat A00BBA een van de MAC prefixes is van Samsung en daar begint het MAC adres van de/mijn Viewpad inderdaad mee.

Als je op die site Viewsonic intikt zie je dat die zelf ook twee MAC prefixes heeft.

Wat moet ik hier nou precies uit concluderen? Wat is er nu door Samsung gemaakt? Alleen een stukje WiFi hardware of meer?

Een eigenbouw computer meldt hij bij mij inderdaad slechts met de 3Com netwerkkaart die erin zit maar een Dell systeem wordt netjes als zodanig met name vermeld. Drie andere apparaten noemt ie ook netjes bij merknaam. Eigenlijk zou ik iets vergelijkbaars hier ook verwachten. Of zou dat Linx dat naar ik in de TS al meldde blijkbaar eigenlijk de maker is soms een dochter van Samsung zijn?

Dat vraag ik u af... ;)

Anoniem: 353923

1975Mark30 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:48:
[...]

Ik gebruik MoboPlayer met codec pack. Hiermee kan ik SD xvid gewoon afspelen zonder deze opnieuw te hoeven coderen...
hey thx mark het werkte idd :)

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Heeft iemand Flash 10.x (al) aan de praat?

Ik lees dat het mogelijk zou moeten zijn om 10.2 te installeren via applanet en dan handmatig wat bestanden te verplaatsen. Maar ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met applanet. En vanwege de aanwezige apps om de status van applanet te checken, neem ik aan dat deze kennelijk vaak offline is?

Maar ik vraag me af in hoeverre flash dan ook echt werkt. Kan er bijvoorbeeld flash games mee gespeeld worden of de speciale flash websites?

Ik zou bijvoorbeeld graag de flash games binnen kidsmode beschikbaar krijgen. Maar helaas is dit gedeelte niet aanwezig zonder flash...

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Wat ik ietwat vreemd vind bij de instructies die ik steeds lees voor het rooten met SuperOneClick is de opmerking dat je de SD kaart niet moet mounten. Alsof ie dat niet allang is. Ik zou eerder verwachten dat ze zouden zeggen dat je moet beginnen je SD kaart te unmounten en wellicht zelfs voor de zekerheid uit je device te verwijderen.

Hebben degenen die hun Viewpad geroot hebben met SuperOneClick allemaal ook eerst hun SD kaart ge-unmount?

• killer1979
Ik heb stapje voor stapje dit --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1015005 topic gevolgd. Moest alleen nog even zorgen dat ik kon schrijven etc dus in het forum even gezocht.

Alles draait perfect, netjes op 864Mhz, 30 graden warm dus ik ben er happy mee :) En niet te vergeten, batterij gaat ook lang mee!

[Voor 7% gewijzigd door killer1979 op 09-07-2011 12:54]

System Specs

• Magicw00b
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:08:
Wat ik ietwat vreemd vind bij de instructies die ik steeds lees voor het rooten met SuperOneClick is de opmerking dat je de SD kaart niet moet mounten. Alsof ie dat niet allang is. Ik zou eerder verwachten dat ze zouden zeggen dat je moet beginnen je SD kaart te unmounten en wellicht zelfs voor de zekerheid uit je device te verwijderen.

Hebben degenen die hun Viewpad geroot hebben met SuperOneClick allemaal ook eerst hun SD kaart ge-unmount?
Nope....

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-05 08:13
Scram schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:33:
[...]

Ik vermoed dat je de volume omhoog knop ingeduwd hebt terwijl je de telefoon aanzette. Dit is een 'probleem' dat al eerder bij de MI700 tablet is geconstateerd. De MI700 is identiek aan de viewpad 7. Gebruik de resetknop om je tablet weer normaal te laten opstarten. De resetknop vindt je naast de microfooon aan de kant van de usb poort. Veel succes!
Familielid van me heeft / had hetzelfde probleem met de viewsonic viewpad van Ibood (polling enz.)
Reset gedaan, maar nu blijft het toestel continue rebooten, hij start op tot aan het scherm met de tekst WELCOME en daarna start hij weer opnieuw op. Uitzetten met de ON/OFF switch werkt ook niet.

Wordt dit een RMA-tje?
Of zijn er hiet tweakers die een oplossing voor dit probleem hebben?

[EDIT]
Oplossing gevonden!

Als je tijdens het opstarten van de tab BEIDE volume buttons ingedrukt houd, kom je in een menu.
Vanuit dit menu kun je weer terug naar de Factory Settings.
Navigeren door dit menu doe je met de VOLUME UP en DOWN button, bevestigien doe je met de ON/OFF button.

Viewpad loopt nu weer als een zonnetje! :)

[Voor 16% gewijzigd door loneranger56 op 10-07-2011 13:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ondanks dat ik alles wat naar SD kaart kan daarheen verplaats zie ik de hoeveelheid vrij intern geheugen toch gestaag teruglopen. Ik vrees dat dit toch problemen gaat geven vroeger of later. Google Earth gaf bij het installeren foutmeldingen en lukte niet. Ik vraag me af of dat iets met die hoeveelheid vrij geheugen te maken heeft. Is het anderen wel gelukt? Wie weet hoeveel vrij intern geheugen je eigenlijk hebt in een Viewpad nieuw/na factory reset?

Ik ben trouwens wat bezig geweest met van die labyrintspelletjes waarbij je het kogeltje beweegt door je tablet te kantelen.

Labyrinth Lite doet het wel leuk. De haptic feedback wordt ook goed gebruikt. Grappig is dat je zelf op een website eigen levels kunt maken die dan naar je toestel gestuurd worden via een eigen apparaatcode. Ik heb er een gemaakt en dat werkt prima. Beter dan bij aTilt 3D Labyrinth Free waar ik de haptic feedback te sterk vind. Ook als je die in de settings in de laagste stand zet. Deze is ad-supported maar ik had de WiFi even uitgezet en ik heb niets gezien. ;)

Welke echt heel aardig is om te zien werken op de Viewpad met z'n bescheiden processor is Lava Ball 3D Free met vier probeerlevels waarvan de betaalde versie tot mijn verbazing maar 100-500 installs heeft terwijl commentaren er toch ook al uit 2010 staan. Er wordt namelijk expliciet gewaarschuwd dat het alleen voor 'High-End' telefoons bedoeld is en dat het anders niet vlot loopt. Het loopt echter vloeiend op de niet-echt-high-end Viewpad :) en is best geinig.

Je moet de tablet in alle standen houden omdat je over vlakken in 3 dimensies rolt. Je kunt je device zelfs ondersteboven houden en dan 'valt' de kogel met een tik op de 'binnenkant' van je scherm. 8) Ook hier weer de haptic feedback die weer wel goed gedaan is. Wat wel vreemd is is dat de link naar de developer's website naar een domein gaat dat te koop staat met de bekende advertentielinks waar we natuurlijk nooit op klikken. :N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Mijn ervaringen tot nu toe (na een week spelen): absoluut leuke tablet voor het geld in de iBood-aanbieding.

Veelzijdig apparaatje voor zijn prijs. De tragere processor blijkt in de praktijk voor het huis-tuin-en-keuken gebruik weinig problemen op te leveren.

Nadeel is dat het interne geheugen klein is, dat de schermbediening af en toe hapert en dat Andoid 2.2 "the max" is.

Grootste nadeel van dat laatste vind ik, dat er geen cursortoetsen zijn, dus als je een correctie wilt aanbrengen, moet je je vinger exact voor het karakter dat je wilt corrigeren aantikken. Dat gaat regelmatig mis, maar goed dat is geen Viewsonic maar een Android issue.

Inmiddels Moboplayer ontdekt, dus het gebrek aan videoafspeelmogelijkheden is ook verholpen. :)

Ik merk wel dat de batterij ineens snel leeg is, ondanks dat de Viewsonic er vlak voor nog aangaf ruim voldoende aanwezig te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Als je meer toetsen wilt kun je het Hacker's Keyboard eens proberen.

Met cursor keys. :)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ziet er goed uit, ik zal het eens proberen. Bedankt!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb ook even dat hacker's keyboard geïnstalleerd. Werkt prettig. Hoewel ik moet zeggen dat ik na even wat prutsen ook aardig fijn kan werken met touchpal. Wanneer je de woordvorming boven het toetsenbord gebruikt scheelt dat soms aardig wat letters toetsen en zeker ook spaties.

Jammer dat Swype kennelijk (op een engelse variant na) niet werkt...

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13

Lief Adje

Love is in the air

Is het ook mogelijk om het ROM geheugen wat op te schonen? nog steeds kunnen veel apps niet naar de sd kaart verplaatst worden en het begint hier aardig vol te raken...

Bijv die cd image eraf te gooien

[Voor 9% gewijzigd door Lief Adje op 13-07-2011 15:06]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Ik ben ook al tegen een vol-geheugenmelding aangelopen met een app die dan ook niet wou installeren. Bleek dat de door mij gebruikte App2SD variant een aantal apps niet herkende als verplaatsbaar. Een andere deed dat wel. Tevens gebruik ik ook Move2SD Enabler dat het mogelijk maakt om ook voor apps die zich in principe niet naar SD laten verplaatsen dat toch mogelijk te maken (root only).

Voor mensen met geroote Viewpads zijn de volgende apps wellicht ook interessant.

MyBackup Root

Permissions Denied

AddFree Android

ROM Manager

Gisteravond ook nog even deze versie van ScummVM (oudere? versie staat ook in de Market) geïnstalleerd met het goeie ouwe Broken Sword 1. :) Werkt als een tierelier. Af en toe vertraagt het wat mogelijk omdat er wat zaken die in de achtergrond lopen teveel CPU-tijd vergen. Als iemand iets vindt vergelijkbaar met Process Tamer voor de PC waarmee je Android apps prioriteit kunt geven dan hou ik me aanbevolen. ;)

• Nukhem
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2022
Ik vind Thumb Keyboard ook erg lekker werken op deze tablet
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee