Jazzy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:59:
Ik denk dat je op een aantal vlakken wat overzicht en ervaring mist, weet niet of het echt handig is om aan zo'n project te beginnen zonder een goede basis. Zoals je merkt komt er best veel kijken bij zo'n opstelling.
Had alleen ervaring in het basis beheer van een zusterschool.
Heb momenteel m`n eigen speelomgeving die ik op maat probeer te maken
DirSync en ADFS heb je blijkbaar ingericht want je kunt met een leerlingaccount inloggen op de Portal. Ik weet niet precies wat je met Skydrive.com of Windows 8 wilt doen want daar log je in met een Microsoft Account, niet met een organizational account.
In het leerling volg systeem kunnen ze direct in Skydrive opslaan. dat gaat dus niet op met 365 . Krijg hier te horen we willen 365 en je zet het maar op. onderzoek hoeft niet

.
Dat met 8.1 was m`n eigen probeersel.. dacht dat het geïntrigeerd kon worden.
Overigens werd het zowel aangegeven door onze Ex-beheerpartner. Gebruiker krijgt 365 en kan alles doen met Live.
edit:
Overigens zet die naamgeving op het portaal ook geen zoden aan de dijk. daar heet het Skydrive. en niet Skydrive pro 2013
Had de stille hoop dat ik 1 licentie nog niet goed geconfigd had.
bedenk me net nog iets.. ff testen
Getest: dmv Microsoft Passport kan je er een Microsoft account van maken en kan je wel op skydrive.. alleen heb je dan 2 verschillende skydrives.
Tnx die wist ik nog niet
Toewijzen van licenties kan zoals wagenveld zegt, maar het is niet echt makkelijk. Zie
http://blog.kloud.com.au/...icensing-with-powershell/ voor de aanpak.
Edit: Niet dat ik je de moet in de schoenen wil praten ofzo maar bijvoorbeeld dat laatste had je met een simpele Google-search ook kunnen vinden.
Dat laatste heb ik ook gevonden, maar ik vind het een workaround. (dat had ik gisteren al aan de gang)
Eerst syncen en dan nog eens een ps script gaan inplannen. Had het liever in de miis willen aangeven als het in OU x staat licentie X indien ou y dan licentie Y
Overigens is het wel mooi aan te sturen via Powershell. Alleen zit voor de meeste commando's die dir-sync in de weg.
ik google me de *** wagenveld schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:54:
Skydrive.com etc heb je toch een Live account nodig, werkt dat wel met een gewoon O365 account?
Als je UPN @domein.com is on premise en je heb domein.com ook als verified staan dan zou de rest automatisch moeten gaan ja. Heb je iets van Exchange on premise?
Licenses kun je makkelijk via PS doen. Get-Msoluser | Set-Msoluserlicense etc.
Heb het gisteren gescript
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| #Change these variables to match your environment
#Change these variables to match your environment
$AccountSkuId = "school:STANDARDWOFFPACK_STUDENT"
$AccountSkuIe = "school:STANDARDWOFFPACK_FACULTY"
$UsageLocation = "NL"
$AdminUsername = "duin@school.onmicrosoft.com"
$AdminPassword = "welkom"
$SecurePassword = ConvertTo-SecureString $AdminPassword -AsPlainText -Force
$cred = New-Object -TypeName System.Management.Automation.PSCredential -argumentlist $AdminUsername,$SecurePassword
Connect-MSOLService -Credential $cred
$LicenseOptions = New-MsolLicenseOptions -AccountSkuId $AccountSkuId
$UnlicencedUsers = Get-MsolUser –DomainName leerling.nl -UnlicensedUsersOnly -All
$UnlicencedUsers | ForEach-Object {
Set-MsolUser -UserPrincipalName $_.UserPrincipalName -UsageLocation $UsageLocation
Set-MsolUserLicense -UserPrincipalName $_.UserPrincipalName -AddLicenses $AccountSkuId -LicenseOptions $LicenseOptions
}
$LicenseOptions = New-MsolLicenseOptions -AccountSkuId $AccountSkuId
$UnlicencedUsers = Get-MsolUser –DomainName docent.nl -UnlicensedUsersOnly -All
$UnlicencedUsers | ForEach-Object {
Set-MsolUser -UserPrincipalName $_.UserPrincipalName -UsageLocation $UsageLocation
Set-MsolUserLicense -UserPrincipalName $_.UserPrincipalName -AddLicenses $AccountSkuIe -LicenseOptions $LicenseOptions
} |
Het werkt, maar zou het liever zien uitgevoerd worden als er een gebruiker in 365 wordt aangemaakt. ipv 12x op een dag voor de kat z`n viool te laten runnen
snap wel waarom het niet geheel automatisch kan.. dan kom je altijd licenties te kort, service accounts etc
[
Voor 39% gewijzigd door
Duinkonijn op 23-01-2014 23:09
]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?