Je kan ook met een MX-record de verificatie doen ipv een TXT record.
Verwijderd
Heb hem een nacht laten staan met de TXT in de DNS, en vanochtend is de verificatie gelukt.
Bedankt allen voor de hulp!!
Bedankt allen voor de hulp!!
ralpje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:23:
[...]
Ik heb het net even getest, maar ik kan probleemloos een folder sharen met een externe gebruiker hoor.
Daar ben ik dan ook nieuwsgierig naar. Ik heb het ook getest met mijn live account om vanuit mijn Office 365 OneDrive for Business een folder te delen maar dat lukte inderdaad niet. Het moet een account zijn binnen je Office 365 omgeving. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn want volgens mij kan je prima een account aanmaken zonder licentie die je dan wel kan gebruiken. Maar handig is dat niet voor externen dat ze een extra account krijgen.jokko schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:33:
[...]
Zelf heb ik Office 365 Business Premium, hier in heb ik alleen deze opties op een folder:
http://puu.sh/o8394/d39bf2b090.png
Bij personen uitnodigen heeft de externe gebruiker altijd een account nodig in jou office 365 environment:
http://puu.sh/o83as/32afa4250d.png
Zou graag willen weten hou jij het doet dan, zou erg handig zijn tot nu toe kan ik alleen bestanden delen zonder login met external users
Ik heb het ook niet kunnen vinden hoe dit op te lossen. (een link waarmee externen kunnen wijzigen vind ik niet zo een mooie oplossing. Als de link gedeeld wordt kunnen ook anderen daarbij)
[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 07-04-2016 11:05 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Weten jullie dat heel zeker? Ik kan gewoon prima bestanden en mappen delen met Hotmail-accounts, al heel erg lang. Sinds kort zit er ook de optie in Onedrive for business om iets te delen zonder sign-in requirement.
Waarschijnlijk gebruik je de normale onedrive daar kan dit wel voor business maakt gebruik van sharepoint daarom is dit niet mogelijk. Ik heb hier zelfs een ticket voor aangemaakt en te horen gekregen dat het niet kan. Miss zit er in jouw pakket ook geen Sharepoint ?sanfranjake schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:02:
Weten jullie dat heel zeker? Ik kan gewoon prima bestanden en mappen delen met Hotmail-accounts, al heel erg lang. Sinds kort zit er ook de optie in Onedrive for business om iets te delen zonder sign-in requirement.
Ik heb het wel degelijk over onedrive for business met een small business essentials plan in office365, anders zou ik dat niet roepen.
Heel bijzonder dat er dan ook mensen zijn waar dit niet werkt. Ik probeer het met een E1 account en daar werkt het echt niet.sanfranjake schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:49:
Ik heb het wel degelijk over onedrive for business met een small business essentials plan in office365, anders zou ik dat niet roepen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Iemand bekend met deze foutmelding?

Deze komt voor in een 4x RDSH 2012 R2 farm met user profile disks. SharedComputer activiation is ingezet.
Users krijgen bij de 1e starten netjes een box om hun profiel te activeren voor Office 365 (Office 2016).
Directory synchronisatie draait. Dit functioneert prima.
De volgende keer na inloggen, waarbij de user eventueel naar een andere RDSH wordt verwezen, treedt bovenstaande melding op. User kan OK klikken en verder prima werken, maar de melding is wel vervelend.
Mogelijke oplossingen die ik heb kunnen vinden, hebben niet gewerkt. Zoals het weggooien van de tokens uit de user profiles.

Deze komt voor in een 4x RDSH 2012 R2 farm met user profile disks. SharedComputer activiation is ingezet.
Users krijgen bij de 1e starten netjes een box om hun profiel te activeren voor Office 365 (Office 2016).
De volgende keer na inloggen, waarbij de user eventueel naar een andere RDSH wordt verwezen, treedt bovenstaande melding op. User kan OK klikken en verder prima werken, maar de melding is wel vervelend.
Mogelijke oplossingen die ik heb kunnen vinden, hebben niet gewerkt. Zoals het weggooien van de tokens uit de user profiles.
Een snelle hit op google:Vincent17 schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:31:
Iemand bekend met deze foutmelding?
[afbeelding]
https://community.office365.com/en-us/f/156/t/412304
Edit:As far as I know, we can’t transfer the activation from different servers. In the shared computer activation environment, users need to activate Office between different severs and obtain different licensing tokens. Having the token means the Office products are activated. The token is unique for each server. So, it has no effect on sharing the same token. Meanwhile, only when the token is expired, the user needs to reactivate the Office products in the 10 servers. It doesn’t matter whether the user’s account and license are changed or not.
To learn more, see the section How shared computer activation works for Office 365 ProPlus in this page.
You can post a new thread in our related forum to check if there are some ideas to meet your requirement.
Thanks for your understanding.
Hier nog een link waarin genoemd word dat dit niet mogelijk is.
RDS 2012R2 farm with User Profile Disks and Office 365 Proplus activation
Edit2:
Hier iemand die het gelukt is i.c.m. ADFS, SSO en DirSync... Link
[ Voor 11% gewijzigd door ro3lie op 11-04-2016 12:03 ]
Er mist een aantal quotes, dus ik heb de conversatie niet helemaal kunnen volgen, maar staat external sharing enabled?Gé Brander schreef op zondag 10 april 2016 @ 00:51:
[...]
Heel bijzonder dat er dan ook mensen zijn waar dit niet werkt. Ik probeer het met een E1 account en daar werkt het echt niet.
Dat is het dus. Dank voor deze geweldige tippelt schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:02:
[...]
Er mist een aantal quotes, dus ik heb de conversatie niet helemaal kunnen volgen, maar staat external sharing enabled?
Dank je voor de links!ro3lie schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:58:
[...]
Een snelle hit op google:
https://community.office365.com/en-us/f/156/t/412304
[...]
Edit:
Hier nog een link waarin genoemd word dat dit niet mogelijk is.
RDS 2012R2 farm with User Profile Disks and Office 365 Proplus activation
Edit2:
Hier iemand die het gelukt is i.c.m. ADFS, SSO en DirSync... Link
We hebben nu nog Office 2013 ProPlus op onze RDS servers staan, want toendertijd was er nog geen oplossing met Office 365.
Nu we dit jaar over willen (moeten) gaan naar Office 2016 (Office 365) gaan we die links erg nodig hebben.
Gelukkig hebben we ADFS, SSO en Dirsync al draaien.
Je moet er toch niet aan denken dat de gebruikers telkens als die op een andere RDS server terecht komt opnieuw moet activeren. Vind het sowieso al belachelijk dat je zoveel stappen moet configureren om het enigszins werkbaar te krijgen, typisch Microsoft weer.
Inderdaad. Ik heb onderstaand technet document gebruikt om de boel te configureren, maar nergens staat dat het niet functioneert wanneer je een RDS farm hebt. Zolang je maar 1 RDS server hebt, gaat het goed.Tadream schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:35:
[...]
Dank je voor de links!
We hebben nu nog Office 2013 ProPlus op onze RDS servers staan, want toendertijd was er nog geen oplossing met Office 365.
Nu we dit jaar over willen (moeten) gaan naar Office 2016 (Office 365) gaan we die links erg nodig hebben.
Gelukkig hebben we ADFS, SSO en Dirsync al draaien.
Je moet er toch niet aan denken dat de gebruikers telkens als die op een andere RDS server terecht komt opnieuw moet activeren. Vind het sowieso al belachelijk dat je zoveel stappen moet configureren om het enigszins werkbaar te krijgen, typisch Microsoft weer.
https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/dn782858.aspx
Ik probeerde even het juiste topic te vinden voor mijn probleem en zag dat hier lang geleden dezelfde error bij iemand voor kwam in dit topic.
Nu Onedrive is terug gegaan van 15 naar 5GB heeft Microsoft iedereen een jaartje Office 365 Personal gegeven (als je hebt aangegeven de bonus opslag te willen behouden).
Ik krijg nu voor het kassa proces de error
"We kunnen je aankoop van Office 365 niet in deze Microsoft Store afronden. Selecteer de winkel in jouw factureringsregio, zodat we je order kunnen verwerken."
Ik vermoed dat dit komt omdat ik nu alleen een PayPal eraan heb vast hangen die ik in het verleden voor een Amerikaanse Xbox Live abonnement heb gebruikt. Heb nu de ideal optie ingeschakeld, hoop dat dat snel geconfirmeerd word en dan update ik mijn post weer.
*Update
Vanwege de voorkeur voor een Xbox account met als regio de Verenigde Staten bleef deze klaarblijkelijke hangen op de VS als factureringsregio. De regio had ik uiteraard veranderd...
Gelukkig kan de online chat deze binnen een minuut snel veranderen
Nu Onedrive is terug gegaan van 15 naar 5GB heeft Microsoft iedereen een jaartje Office 365 Personal gegeven (als je hebt aangegeven de bonus opslag te willen behouden).
Ik krijg nu voor het kassa proces de error
"We kunnen je aankoop van Office 365 niet in deze Microsoft Store afronden. Selecteer de winkel in jouw factureringsregio, zodat we je order kunnen verwerken."
Ik vermoed dat dit komt omdat ik nu alleen een PayPal eraan heb vast hangen die ik in het verleden voor een Amerikaanse Xbox Live abonnement heb gebruikt. Heb nu de ideal optie ingeschakeld, hoop dat dat snel geconfirmeerd word en dan update ik mijn post weer.
*Update
Vanwege de voorkeur voor een Xbox account met als regio de Verenigde Staten bleef deze klaarblijkelijke hangen op de VS als factureringsregio. De regio had ik uiteraard veranderd...
Gelukkig kan de online chat deze binnen een minuut snel veranderen
[ Voor 14% gewijzigd door Frox op 21-04-2016 14:14 ]
Afgelopen week hebben wij de beslissing genomen om over te stappen van Google Apps Free (tot 200 accounts) naar Office 365. Ik ben dus gaan kijken wat de mogelijkheden zijn en hoe ik de migratie het beste kan uitvoeren.
Wij hebben 200 accounts,de totale grootte van de mailboxen zijn 200 GB, Drive rond de 22 GB.
De migratie van de mail gaat via IMAP kan niet anders. Volgens de Microsoft Partner channel op youtube kan je van de migratie per uur 5 a 10 GB data overdracht verwachten. Hoe is dit in de praktijk werkelijk. Op verschillende pagina's kan ik lezen dat het soms veel langer kan duren. Wat zijn jullie ervaringen (aantal accounts/grootte van de mailboxen/duur)?
Het exporteren van de Agenda en Contacten moet één voor één gebeuren. Dit is waar ik de meeste tijd mee bezig zal zijn
.
Wij hebben 200 accounts,de totale grootte van de mailboxen zijn 200 GB, Drive rond de 22 GB.
De migratie van de mail gaat via IMAP kan niet anders. Volgens de Microsoft Partner channel op youtube kan je van de migratie per uur 5 a 10 GB data overdracht verwachten. Hoe is dit in de praktijk werkelijk. Op verschillende pagina's kan ik lezen dat het soms veel langer kan duren. Wat zijn jullie ervaringen (aantal accounts/grootte van de mailboxen/duur)?
Het exporteren van de Agenda en Contacten moet één voor één gebeuren. Dit is waar ik de meeste tijd mee bezig zal zijn
Kijk eens naar MigrationWiz: https://www.bittitan.com/products/migrationwiz
Je moet rekenen op een doorvoer van grofweg 0,5 GB per uur per mailbox. Daarom zou je bij een tool als MigrationWiz eerst alle oudere data kunnen migreren en voor de cutover alleen de meest recente data. Of andersom, voor de cutover alleen de recente data en nadien alle historische data aanvullen.
Een aantal maanden geleden heb ik een soortgelijke migratie gedaan. Ging toen om 30 users, 450 gb mail.MrJames schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:15:
Afgelopen week hebben wij de beslissing genomen om over te stappen van Google Apps Free (tot 200 accounts) naar Office 365. Ik ben dus gaan kijken wat de mogelijkheden zijn en hoe ik de migratie het beste kan uitvoeren.
Het exporteren van de Agenda en Contacten moet één voor één gebeuren. Dit is waar ik de meeste tijd mee bezig zal zijn.
Daar heb ik de imap migratie getest, en dat werd 1 groot drama. Uiteindelijk na veel mogelijkheden getest te hebben uitgekomen op .pst bestanden verzamelen.
Ik had geluk dat ze daar overal de volledige mailboxen offline hadden staan, een pst trekken was goed te doen.
Die pst's via de azure importtool van Microsoft geüpload naar Azure en gekoppeld aan de gebruikers, en zo de mailboxen geïmporteerd.
De import tool kun je vinden in het Office365 admin gedeelte.
PST migraties zouden anno 2016 eigenlijk niet meer nodig moeten hebben. Zeker niet met alle 3rd party tools die je tegenwoordig hebt die van alles naar alles kunnen migreren met behoud van alle functionaliteit. Mooi voorbeeld bij Gmail bijvoorbeeld is dat je moet nadenken hoe je wilt omgaan met labels, iets wat in Exchange Online niet bestaat.
"Maar dat kost geld!" Zegt de klant dan.. Er is zoveel moois te vinden om het werk makkelijk te maken, echter wil de klant (die ik tegenkom in het MKB) daar niet voor betalen.Jazzy schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:04:
PST migraties zouden anno 2016 eigenlijk niet meer nodig moeten hebben. Zeker niet met alle 3rd party tools die je tegenwoordig hebt die van alles naar alles kunnen migreren met behoud van alle functionaliteit. Mooi voorbeeld bij Gmail bijvoorbeeld is dat je moet nadenken hoe je wilt omgaan met labels, iets wat in Exchange Online niet bestaat.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
De tool van Bittitian had ik inmiddels gezien. Bedankt.
Als het via IMAP goed loopt dan laat ik bijvoorbeeld alles een week lang synchroniseren vervolgens zet ik de mx records om. Zal het eerst wel testen, eerst zien dan geloven. Dan pak ik de 5 grote mailboxen en die laat ik dan synchroniseren.
Volgens een gebruiker op de community forum van office 365 heeft gmail een limiet van 2.5 GB via imap.
.
Poeh, dat is best weinig. Ik heb een aantal accounts van 15-18 GB. Volgens jou geschatte doorvoer kan het wel 30-35 uur duren. Hoeveel gelijktijdige (aantal mailboxen) synchronisaties adviseer je?Jazzy schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:28:
Je moet rekenen op een doorvoer van grofweg 0,5 GB per uur per mailbox. Daarom zou je bij een tool als MigrationWiz eerst alle oudere data kunnen migreren en voor de cutover alleen de meest recente data. Of andersom, voor de cutover alleen de recente data en nadien alle historische data aanvullen.
Als het via IMAP goed loopt dan laat ik bijvoorbeeld alles een week lang synchroniseren vervolgens zet ik de mx records om. Zal het eerst wel testen, eerst zien dan geloven. Dan pak ik de 5 grote mailboxen en die laat ik dan synchroniseren.
Bij ons maakt iedereen gebruik van gmail.com en niemand outlook. Dus in mijn geval geen optie.GrasshopperNL schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:45:
[...]
Een aantal maanden geleden heb ik een soortgelijke migratie gedaan. Ging toen om 30 users, 450 gb mail.
Daar heb ik de imap migratie getest, en dat werd 1 groot drama. Uiteindelijk na veel mogelijkheden getest te hebben uitgekomen op .pst bestanden verzamelen.
Ik had geluk dat ze daar overal de volledige mailboxen offline hadden staan, een pst trekken was goed te doen.
Die pst's via de azure importtool van Microsoft geüpload naar Azure en gekoppeld aan de gebruikers, en zo de mailboxen geïmporteerd.
De import tool kun je vinden in het Office365 admin gedeelte.
Volgens een gebruiker op de community forum van office 365 heeft gmail een limiet van 2.5 GB via imap.
Bedrijf waar ik werk heeft onlangs een ander bedrijf overgenomen. Zij maakten gebruik van een exchange server bij een externe bedrijf. De beheerders hebben van de exchange server hebben de migratie uitgevoerd naar Office365. PST exports gedaan, en deze is vervolgens geimporteerd. Zij hadden het over dat de doorvoer naar Office365 langzaam was.Jazzy schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:04:
Klopt dat kost veel geld. Hoe ga ik uitleggen dat ik $2,398.00 moet uitgeven voor bittitianFanatix schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:46:
[...]
"Maar dat kost geld!" Zegt de klant dan.. Er is zoveel moois te vinden om het werk makkelijk te maken, echter wil de klant (die ik tegenkom in het MKB) daar niet voor betalen.
En jouw tijd is gratis? Of de tijd van de eindgebruikers? Met prijzen van een tientje per gebruiker is het natuurlijk super makkelijk om de business case te maken en uit te leggen waarom je een 3rd party tool nodig hebt. En anders doe je het toch gewoon niet? Je wordt notabene ingehuurd om het werk te doen wat klatn zelf niet kan, laat klant dan niet bepalen op welke manier dat moet.Fanatix schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:46:
[...]
"Maar dat kost geld!" Zegt de klant dan.. Er is zoveel moois te vinden om het werk makkelijk te maken, echter wil de klant (die ik tegenkom in het MKB) daar niet voor betalen.
Dat is inderdaad mijn idee. Zie dus ook mijn opmerkingen over het apart migreren van de historische data.MrJames schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:55:
Poeh, dat is best weinig. Ik heb een aantal accounts van 15-18 GB. Volgens jou geschatte doorvoer kan het wel 30-35 uur duren. Hoeveel gelijktijdige (aantal mailboxen) synchronisaties adviseer je?
Als het via IMAP goed loopt dan laat ik bijvoorbeeld alles een week lang synchroniseren vervolgens zet ik de mx records om. Zal het eerst wel testen, eerst zien dan geloven. Dan pak ik de 5 grote mailboxen en die laat ik dan synchroniseren
Don't shoot the messenger! Sommige klanten staan er wel voor open, maar een hoop ook niet. Juist omdat de uren ook al geld kosten (en hier ook nazorg e.d. uren voor ingecalculeerd worden). Loopt het vaak in de ogen van de klant té hard op. Alleen als het minder soepel gaat komt er naar voren dat je er wel geld voor had gekregen..Jazzy schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:42:
[...]
En jouw tijd is gratis? Of de tijd van de eindgebruikers? Met prijzen van een tientje per gebruiker is het natuurlijk super makkelijk om de business case te maken en uit te leggen waarom je een 3rd party tool nodig hebt. En anders doe je het toch gewoon niet? Je wordt notabene ingehuurd om het werk te doen wat klatn zelf niet kan, laat klant dan niet bepalen op welke manier dat moet.
Ik zet tegenwoordig alle licenties gewoon op de offertes en streep pas wanneer de klant echt moeilijk gaat doen (mijn collega's zijn daar wat makkelijker in).
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Sorry dat ik wat recht voor zijn raap ben, ik begrijp hoe het werkt en zou het liefst zien dat IT-ers in het MKB wat vaker hun poot stijf durven te houden en gewoon staan voor de beste oplossing. Ik weet dat MKB-klanten eigenwijs zijn en liever meer betalen voor langere nazorg dan vooraf de portemonnee trekken voor 'iets wat ook wel gratis kan', maar we weten ook dat de klant zelden gelijk heeft en deze houding hem aan het eind van de rot meer gaat kosten.
Heb zelf die discussie ook vaan genoeg met de commerciële mensen gevoerd. Als de techneuten bepaald hebben dat er 8 dagen voor nodig zijn en je gaat onderhandelen met de klant, geef dan korting op het tarief maar beslis niet dat het dan maar in 6 dagen moet. Iets andere discussie natuurlijk, maar wel vergelijkbaar als het gaat om 3rd party tools.
Heb zelf die discussie ook vaan genoeg met de commerciële mensen gevoerd. Als de techneuten bepaald hebben dat er 8 dagen voor nodig zijn en je gaat onderhandelen met de klant, geef dan korting op het tarief maar beslis niet dat het dan maar in 6 dagen moet. Iets andere discussie natuurlijk, maar wel vergelijkbaar als het gaat om 3rd party tools.
Helemaal mee eens. Ik probeer altijd m'n poot stijf te houden, maar als m'n baas er tussen gaat zitten om de opdracht er maar door te krijgen dan ben ik ook (helaas) maar beperkt in m'n kunnen en kannen. Recentelijk ook de nodige uren uit een project geschrapt zien worden. "We vonden het nogal ruim!" Klopt helemaal, als er iets tegenzit dan heb je die tijd gewoon nodig. En gaat alles heerlijk soepel dan betaal je er ook niet voor, want het is op basis van nacalculatie...Jazzy schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:15:
Sorry dat ik wat recht voor zijn raap ben, ik begrijp hoe het werkt en zou het liefst zien dat IT-ers in het MKB wat vaker hun poot stijf durven te houden en gewoon staan voor de beste oplossing. Ik weet dat MKB-klanten eigenwijs zijn en liever meer betalen voor langere nazorg dan vooraf de portemonnee trekken voor 'iets wat ook wel gratis kan', maar we weten ook dat de klant zelden gelijk heeft en deze houding hem aan het eind van de rot meer gaat kosten.
Korting geven op uurtarief ga ik hier eens een keer opgooien, dat is een betere oplossing dan uren schrappen. Zolang er onder aan de streep maar hetzelfde uitkomt zal het de klant een worst wezen.
Ik heb een vraag jongens. Ik moet een sharepoint site (ik vermoed sharepoint 2010 on-premise) overzetten naar Office 365. Ik heb credentials gekregen waarmee ik kan inloggen op de oude sharepoint site. Volgende stap lijkt me het maken van een backup en dit te restoren in Office 365? Ik kom echter niet eens in Central Administration om een backup te maken. Komt dit omdat Central Administration alleen te benaderen is via de on-premise server die ik niet beheer? Heeft iemand al eens eerder met dit bijltje gehakt?
Google en Microsoft maken het me niet duidelijker. Tools om het migreren makkelijk te maken zijn nog niet aan de orde.
Google en Microsoft maken het me niet duidelijker. Tools om het migreren makkelijk te maken zijn nog niet aan de orde.
Er is geen native migratietool om sites te migreren naar SharePoint online. Als je geen 3rd party tools kunt gebruiken dan hoef je alleen maar uit te pluizen hoe ze alles gemaakt hebben in on-premises en dat na te maken in SharePoint Online. Sluit mooi aan op bovenstaande discussie.
Ik vond het al apart dat die 3rd party tools allemaal nogal prijzig zijn. Als ik jou goed begrijp moet ik zonder 3rd party tool de hele site van de grond af aan opbouwen? Een backup maken en restoren gaat niet werken?
Dat is waarom ze ShareGate hebben uitgevonden
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Iets zegt me dat die 15 day free trial het niet mogelijk zal maken om te migreren en het daarbij te laten

Iets zegt me dat je het waarschijnlijk gaat proberen en aan ons laat weten hoe het uitpakte.
Zag het ook staan.
Zou met niet verbazen als je wel alle features krijgt maar dat er wel een limiet op de te migreren data zit, bijvoorbeeld een beperkt aantal items ofzo.
Je hebt gelijk Jazzy.
There's no such thing as free lunchThis is a trial edition. Some items and documents may be randomly skipped.
Niet zo sip. Je weet nu dat je een tool nodig hebt en er zijn er echt heel veel die dit kunnen. Mooi lijstje maken, beetje kijken wat het kan, offertes opvragen, etc. Leuk werk toch?
Vandaag eerste migratie test gedaan over imap. 21:15 begonnen en was om 23:20:49 klaar. items: 14000 items. De labels in gmail zijn netjes meegenomen, uiteraard werken die niet in outlook.
Ik doe nog een test met 3 grote mailboxen van in totaal 45 gb. Benieuwd hoe dat verloopt..
Ik doe nog een test met 3 grote mailboxen van in totaal 45 gb. Benieuwd hoe dat verloopt..
Voor mijn schoonmoeder opzoek naar office licenties. Klein bedrijfje met ongeveer 5 pc's die office moeten hebben draaien.
Nu zie ik dat abonnementen per gebruiker voor zakelijk gebruik de nieuwe standaard is, maar eerlijk gezegd schaf ik liever éénmalig een pakket aan.
Is onderstaand pakket een oplossing? Of zal dit niet meer werken omdat nu alles via abonnmenten loopt. Of weet iemand een betere oplossing?
pricewatch: Microsoft Office 365 voor Professionals en Kleine Bedrijven Premi...
Er zijn ook pakketen voor thuisgebruikers voor meer dan 1 pc. Is dat ook een mogelijkheid of is dat alsnog illegaal als kleinbedrijf
Nu zie ik dat abonnementen per gebruiker voor zakelijk gebruik de nieuwe standaard is, maar eerlijk gezegd schaf ik liever éénmalig een pakket aan.
Is onderstaand pakket een oplossing? Of zal dit niet meer werken omdat nu alles via abonnmenten loopt. Of weet iemand een betere oplossing?
pricewatch: Microsoft Office 365 voor Professionals en Kleine Bedrijven Premi...
Er zijn ook pakketen voor thuisgebruikers voor meer dan 1 pc. Is dat ook een mogelijkheid of is dat alsnog illegaal als kleinbedrijf
[ Voor 8% gewijzigd door Redbaard op 27-04-2016 15:49 ]
Alle Office 365 producten koop je als abonnement. Als je liever in één keer geld uitgeeft en de komende jaren op een oude versie wilt blijven zitten dan moet je dus niet in dit topic zijn. 
Wat gebruik je nu voor tool?MrJames schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:29:
Vandaag eerste migratie test gedaan over imap. 21:15 begonnen en was om 23:20:49 klaar. items: 14000 items. De labels in gmail zijn netjes meegenomen, uiteraard werken die niet in outlook.
[ Voor 52% gewijzigd door Jazzy op 27-04-2016 17:39 ]
Excuses, verkeerd gekeken. 117351 items, duur 21:39 uurJazzy schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:38:
Alle Office 365 producten koop je als abonnement. Als je liever in één keer geld uitgeeft en de komende jaren op een oude versie wilt blijven zitten dan moet je dus niet in dit topic zijn.
[...]
Wat gebruik je nu voor tool?
Via office365, exchange > migratie. Ik ben al gaan kijken naar BitTitian. Dit duurt veels te lang. Daarnaast kunnen de medewerkers van bedrijf-2.nl niet mailen naar bedrijf-1.nl omdat de domein wel in dezelfde omgeving staat maar de dns records niet zijn omgezet.
Begin dan met het maken van een migratieplan. Gewoon alles even uitschrijven, inclusief toevoegen van het domein, aanmaken gebruikers, cutover moment, aanpassing van de MX-records, proefmigratie, fall-back plan, etc.
Als doeladres kun je het tentant.onmicrosoft.com adres gebruiken of zelfs een tijdelijk emailadres.
Als doeladres kun je het tentant.onmicrosoft.com adres gebruiken of zelfs een tijdelijk emailadres.
[ Voor 37% gewijzigd door Jazzy op 28-04-2016 21:13 ]
Een migratie plan hoort zwz bij. Weet jij of je nog kunt mailen als de office 365 niet is verlengd en je abonnement is verlopen? Vandaag is het de laatste dag, en microsoft heeft mijn nieuwe licenties niet geactiveerd. Ging ergens fout. Volgens een MS NL medewerker kun je nog een tijdje gebruik maken van de office 365 omgeving. Als dat niet geval is hebben we maandag een probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door MrJames op 30-04-2016 11:15 ]
Je kunt er vanuit gaan dat je niet meer van de dienst gebruik kunt maken.MrJames schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:14:
Een migratie plan hoort zwz bij. Weet jij of je nog kunt mailen als de office 365 niet is verlengd en je abonnement is verlopen? Vandaag is het de laatste dag, en microsoft heeft mijn nieuwe licenties niet geactiveerd. Ging ergens fout. Volgens een MS NL medewerker kun je nog een tijdje gebruik maken van de office 365 omgeving. Als dat niet geval is hebben we maandag een probleem.
Het inloggen op het portal blijft wel mogelijk.
Hallo,
Ik heb een vraag.
Zojuist heb ik office 365 home voor 5 pc's aangeschaft.
Ik heb outlook geïnstalleerd en ik had onlangs een nieuw outlook-mailadres aangemaakt om even met een schone lei te beginnen. Tot nu toe zeer over te spreken maar ik zit met een probleempje wat de contacten betreft.
Wanneer ik kijk bij "mijn contactpersonen" staan daar sub-mappen onder. Namelijk "contactpersonen" en "mijn contacten" is dit bewust aangemaakt om een rede die ik niet weet of is dit een nadelig gevolg van het inladen van de contacten van mijn oude Gmail- en Hotmailaccount en kan ik dit zonder enig probleem samenvoegen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb een vraag.
Ik heb outlook geïnstalleerd en ik had onlangs een nieuw outlook-mailadres aangemaakt om even met een schone lei te beginnen. Tot nu toe zeer over te spreken maar ik zit met een probleempje wat de contacten betreft.
Wanneer ik kijk bij "mijn contactpersonen" staan daar sub-mappen onder. Namelijk "contactpersonen" en "mijn contacten" is dit bewust aangemaakt om een rede die ik niet weet of is dit een nadelig gevolg van het inladen van de contacten van mijn oude Gmail- en Hotmailaccount en kan ik dit zonder enig probleem samenvoegen?
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Verwijderd
Die kun je gewoon samenvoegen.stevens20 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:59:
Hallo,
Ik heb een vraag.
Heeft iemand miss een goede pagina waar in staat omschreven wat office 365 nu eigenlijk backupt ? En hoe je het eventueel terug kan zetten denk aan welke niveaus bijvoorbeeld enkel een gehele mailbox of alleen een enkele mail ? Ook eventuele AD objecten in office 365 die binnen de backup thuis horen ? Of moet er toch een 3the party back up mogelijkheid worden gebruikt om goed te kunnen backupen en restore ?
Ik heb een antieke server (SBS 2008) die een cutover naar Office 365 moet krijgen.
Alle prerequisities zijn in orde, behalve de autodiscover, maar je kunt in de cutover ook handmatig de servernamen invullen. Dit gaat goed: Als ik bewust een verkeerd wachtwoord gebruik dan verschijnt daarvan een melding. Met een goed wachtwoord gaat het proces wel verder. Testexchangeconnectivity geeft uiteraard veel fouten door het ontbreken van de autodiscover (ik heb helaas nog geen rechten om zelf DNS aan te passen), maar ik denk niet dat het probleem hier aan ligt. De melding bij het aanmaken van de batch is namelijk:
"Exchange can't open or create default folder Recoverable Items."
Op Bing en Google kan ik hierover helaas geen relevante informatie over vinden. Echter gezien de foutmelding lijkt er iets mis te zijn met de Recoverable Items. Duh
"Get-MailboxFolderStatistics -FolderScope RecoverableItems" werkt niet. Bestaat niet?!?!?! Bestaat wel, ik heb het minstens honderd keer gebruikt op andere servers. Het commando werkt op geen enkele user op de SBS 2008.
Ook "Set-Mailbox <gebruiker> -ItemRetention 7.00:00:00" werkt niet. Ik weet 100% zeker dat dit commando wel bestaat.
Ik vermoed dus dat er iets heel erg mis is met de server. Als ik de folderscope weglaat, dan werkt Get-MailboxFolderStatistics gelukkig wel, maar dan kan ik helemaal geen RecoverableItems terugvinden.
Ondanks dat de huidige DNS configuratie niet correct is, vermoed ik dat het probleem toch in de RecoverableItems zit. DNS toegang krijg ik pas over enkele dagen, dus daar kan ik momenteel nog niets aan veranderen.
Wat ik in de tussentijd heb gedaan maar niets heeft verbeterd:
- Exchange 2007 RTM bijgewerkt naar SP3 UR19.
- In de mailbox van de migratie admin een map gemaakt "Recoverable Items" en "RecoverableItems"
- Een nieuwe admin migratieadmin aangemaakt in de hoop dat de RecoverableItems dan wel worden gemaakt
- Mailbox locale voor de migratie admins gewijzigd naar en-US (i.v.m. Inbox i.p.v. Postvak IN)
Wie heeft een idee?
Alle prerequisities zijn in orde, behalve de autodiscover, maar je kunt in de cutover ook handmatig de servernamen invullen. Dit gaat goed: Als ik bewust een verkeerd wachtwoord gebruik dan verschijnt daarvan een melding. Met een goed wachtwoord gaat het proces wel verder. Testexchangeconnectivity geeft uiteraard veel fouten door het ontbreken van de autodiscover (ik heb helaas nog geen rechten om zelf DNS aan te passen), maar ik denk niet dat het probleem hier aan ligt. De melding bij het aanmaken van de batch is namelijk:
"Exchange can't open or create default folder Recoverable Items."
Op Bing en Google kan ik hierover helaas geen relevante informatie over vinden. Echter gezien de foutmelding lijkt er iets mis te zijn met de Recoverable Items. Duh
"Get-MailboxFolderStatistics -FolderScope RecoverableItems" werkt niet. Bestaat niet?!?!?! Bestaat wel, ik heb het minstens honderd keer gebruikt op andere servers. Het commando werkt op geen enkele user op de SBS 2008.
Ook "Set-Mailbox <gebruiker> -ItemRetention 7.00:00:00" werkt niet. Ik weet 100% zeker dat dit commando wel bestaat.
Ik vermoed dus dat er iets heel erg mis is met de server. Als ik de folderscope weglaat, dan werkt Get-MailboxFolderStatistics gelukkig wel, maar dan kan ik helemaal geen RecoverableItems terugvinden.
Ondanks dat de huidige DNS configuratie niet correct is, vermoed ik dat het probleem toch in de RecoverableItems zit. DNS toegang krijg ik pas over enkele dagen, dus daar kan ik momenteel nog niets aan veranderen.
Wat ik in de tussentijd heb gedaan maar niets heeft verbeterd:
- Exchange 2007 RTM bijgewerkt naar SP3 UR19.
- In de mailbox van de migratie admin een map gemaakt "Recoverable Items" en "RecoverableItems"
- Een nieuwe admin migratieadmin aangemaakt in de hoop dat de RecoverableItems dan wel worden gemaakt
- Mailbox locale voor de migratie admins gewijzigd naar en-US (i.v.m. Inbox i.p.v. Postvak IN)
Wie heeft een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 05-05-2016 12:05 ]
Knip. 1 vraag op 1 plek ajb. Zie dus Azure Fallback voor exchange
[ Voor 71% gewijzigd door F_J_K op 05-05-2016 16:23 ]
Ik heb werkelijk geen idee wat je vraag nu is
Autodiscover is essentieel voor elke ondersteunde versie van Exchange en Outlook en dus ook voor Exchange Online om jouw server te kunnen vinden. Persoonlijk zou ik geen energie steken in het troubleshooten van issues totdat Autodiscover werkt.Trommelrem schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:19:
Ik heb een antieke server (SBS 2008) die een cutover naar Office 365 moet krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzy op 05-05-2016 21:13 ]
Na het vervallen van je licenties kun je er nog 30 dagen gebruik van maken. Ik heb op dit moment nog één account zonder licentie.GrasshopperNL schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:41:
[...]
Je kunt er vanuit gaan dat je niet meer van de dienst gebruik kunt maken.
Het inloggen op het portal blijft wel mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door MrJames op 07-05-2016 18:27 ]
Misschien handig voor in de topic start?Jazzy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:10:
[...]
Autodiscover is essentieel voor elke ondersteunde versie van Exchange en Outlook en dus ook voor Exchange Online om jouw server te kunnen vinden. Persoonlijk zou ik geen energie steken in het troubleshooten van issues totdat Autodiscover werkt.

Goedemorgen,
Op het werk gebruik ik MS Project Professional 2013 voor het plannen van onze monteurs. Het Gantt-diagram staat op 'Teamplanner' en de resources zijn de monteurs. Wanneer ik een taak toewijs aan een van de resources en bij de taak de 'duur' invul zou ik willen dat de taak op de planning de breedte van de duur aanneemt. Dit gebeurt nu soms wel (wellicht toeval), maar ook vaak niet. Heeft iemand hier misschien een idee waar ik kan instellen dat de duur altijd bepalend is voor de grootte van de taak?
Bij voorbaat dank!
Op het werk gebruik ik MS Project Professional 2013 voor het plannen van onze monteurs. Het Gantt-diagram staat op 'Teamplanner' en de resources zijn de monteurs. Wanneer ik een taak toewijs aan een van de resources en bij de taak de 'duur' invul zou ik willen dat de taak op de planning de breedte van de duur aanneemt. Dit gebeurt nu soms wel (wellicht toeval), maar ook vaak niet. Heeft iemand hier misschien een idee waar ik kan instellen dat de duur altijd bepalend is voor de grootte van de taak?
Bij voorbaat dank!
Ik stel voor dat je daar een los topic voor opent in Client Software Algemeen, ipv. het hier in het grote topic te vragen.WhiteKnight schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:49:
Op het werk gebruik ik MS Project Professional 2013 voor het plannen van onze monteurs.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ga ik doen, thnx!F_J_K schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:35:
[...]
Ik stel voor dat je daar een los topic voor opent in Client Software Algemeen, ipv. het hier in het grote topic te vragen.
Ik heb two-factor authentication aanstaan op een test-tenant, maar nu staan daar twee oude telefoonnummers van mij geregistreerd, dus ik kom die tenant in zijn geheel niet in.
Iemand enig idee hoe dit te fiksen?
Verwijderd
Microsoft bellen?pelt schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:51:
Ik heb two-factor authentication aanstaan op een test-tenant, maar nu staan daar twee oude telefoonnummers van mij geregistreerd, dus ik kom die tenant in zijn geheel niet in.
Opgelost. Autodiscover wel gefixt, maar dat was de issue niet.Jazzy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:10:
[...]
Autodiscover is essentieel voor elke ondersteunde versie van Exchange en Outlook en dus ook voor Exchange Online om jouw server te kunnen vinden. Persoonlijk zou ik geen energie steken in het troubleshooten van issues totdat Autodiscover werkt.
Wat blijkt: Van de lokale Administrator die gebruikt wordt voor de migratie moet de locale overeenkomen met de Inbox. Dus een en-US mag niet een Postvak IN hebben als inbox. Logisch, maar... daarna moet er wel eenmalig worden ingelogd met de lokale Administrator met "Outlook /resetfoldernames" EN dan moet er worden gewacht totdat Outlook zegt dat Outlook opnieuw moet worden gestart door wijzigingen van de Administrator. Pas dan werkt een cutover. Waarschijnlijk hernoemt de "/resetfoldernames" ook de hidden folders zoals "Recovery Items." De laatste twee stappen waren niet zo logisch en zonder fresh input van een collega was ik er niet achter gekomen.
Wellicht heeft iemand hier in de toekomst iets aan. Deze server was zo brak, dat nieuwe mailboxen al standaard een verkeerde locale mee kregen die altijd anders is dan de foldernaam Inbox/Postvak IN. Voor de te migreren mailboxen maakt het niet uit, maar de Admin voor de endpoint moet wel in orde zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 11-05-2016 19:36 ]
Kun je met een exchange online omgeving de zelfde inbox rule maken voor het hele domein? Dat bijvoorbeeld mail van een bepaald adres altijd automatisch doorgestuurd word naar het main (info@) mail adres? Of moet dit per gebruiker apart ingesteld worden?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Dat geloof ik nu ook inderdaad
Bedankt!
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Niemand hier die een mening heeft geventileerd over het event van MS 4 mei j.l. over de ontwikkelingen van Sharepoint online / 2016? Ik vind de richting waar het naar toe gaat erg vet moet ik zeggen. Voor het einde van dit jaar ook eindelijk die vreemde scheiding weg tussen Groups en Sites.
Het was al een beetje 'oud nieuws'. Het is de volgende logische stap.
Ik vind de business partners erg stil. Dat is het enige wat mij echt opvalt. Ze doen er steeds minder toe.
Naar mijn mening een goede ontwikkeling daar de gemiddelde partner totaal niet van toegevoegde waarde was/is.
Ik vind de business partners erg stil. Dat is het enige wat mij echt opvalt. Ze doen er steeds minder toe.
Naar mijn mening een goede ontwikkeling daar de gemiddelde partner totaal niet van toegevoegde waarde was/is.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Kan iemand mij misschien vertellen wat er komt kijken bij een migratie van SharePoint Online (Plan 1) with Yammer naar een E3 subscription.
Wij hebben nu een goed gevulde Sharepoint omgeving met een aantal gebruikers. Nu gaan we hier met meer dan de helft van de medewerkers gebruik van maken waardoor er dus meer accounts aangemaakt moeten worden. We zitten momenteel ook in een fase waar we willen upgraden naar een nieuwe Office versie. Dus waarom niet in z'n geheel over naar 365. Het plan is om dit te migreren naar een E3 ivm de wens voor extra services zoals Exchange en een offline versie van Office.
Hoe gaat dit met de data? Is het meer een administratieve handeling? Neem aan dat je eerst de nieuwe subscriptions moet aanschaffen om vervolgens te kunnen migreren?
Wij hebben nu een goed gevulde Sharepoint omgeving met een aantal gebruikers. Nu gaan we hier met meer dan de helft van de medewerkers gebruik van maken waardoor er dus meer accounts aangemaakt moeten worden. We zitten momenteel ook in een fase waar we willen upgraden naar een nieuwe Office versie. Dus waarom niet in z'n geheel over naar 365. Het plan is om dit te migreren naar een E3 ivm de wens voor extra services zoals Exchange en een offline versie van Office.
Hoe gaat dit met de data? Is het meer een administratieve handeling? Neem aan dat je eerst de nieuwe subscriptions moet aanschaffen om vervolgens te kunnen migreren?
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
Als je switched van subscription gaat dat geheel vanzelf. 
Ben eerder dit jaar van Business Premium overgestapt naar E3 (licenties verkregen via het MS Partner programma, scheelt een hoop €'s!) en alle data ging vanzelf mee.
Ben eerder dit jaar van Business Premium overgestapt naar E3 (licenties verkregen via het MS Partner programma, scheelt een hoop €'s!) en alle data ging vanzelf mee.
Dat is goed om te horen!Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:59:
Als je switched van subscription gaat dat geheel vanzelf.
Partner programma? Heb er van gehoord maar wat betekent dit voor ons als bedrijf?
Ik heb ook een leuke computer..
Wij zitten als bedrijf zijnde met het volgende probleem. Eind 2014 zijn wij een nieuw bedrijf gestart, uit onwetendheid is er via GoDaddy Office 365 Business Premium aangeschaft.
Door de afgelopen jaren heen hebben we ons al wat geërgerd aan wat onhebbelijkheden met Office 365 via GoDaddy.
En op dit moment willen we Visio toevoegen aan onze Office 365 subscription. Dit is niet mogelijk bij GoDaddy.
Na wat zoekwerk lees ik eigenlijk overal problemen met GoDaddy, en dat het wordt afgeraden om GoDaddy te gebruiken voor Office 365, bijvoorbeeld: http://www.intrust-it.com...e-godaddy-for-office-365/.
Daarnaast is GoDaddy blijkbaar ook nog eens duurder ook.
We zouden dus moeten migreren naar de "officiele" Office 365. Maar dit is niet zo simpel, als ik dat zo nalees.
Heeft iemand een idee hoe we dat aan zouden moeten pakken?
Door de afgelopen jaren heen hebben we ons al wat geërgerd aan wat onhebbelijkheden met Office 365 via GoDaddy.
En op dit moment willen we Visio toevoegen aan onze Office 365 subscription. Dit is niet mogelijk bij GoDaddy.
Na wat zoekwerk lees ik eigenlijk overal problemen met GoDaddy, en dat het wordt afgeraden om GoDaddy te gebruiken voor Office 365, bijvoorbeeld: http://www.intrust-it.com...e-godaddy-for-office-365/.
Daarnaast is GoDaddy blijkbaar ook nog eens duurder ook.
We zouden dus moeten migreren naar de "officiele" Office 365. Maar dit is niet zo simpel, als ik dat zo nalees.
Heeft iemand een idee hoe we dat aan zouden moeten pakken?
Je zult echt een nieuwe omgeving op moeten bouwen. Tenant migratie vanuit syndication naar Microsoft Office 365 gaat niet.
Dit is een globaal stappenplan;
1. Bestellen nieuwe omgeving met licenties.
2. Gebruikers aanmaken in de nieuwe omgeving.
3. Mailboxen e.d. exporteren uit de ‘oude’ omgeving.
4. Mailboxen e.d. importeren naar de ‘nieuwe’ omgeving.
5. Gebruikers in oude omgeving verwijderen of domeinnaam van gebruikers wijzigen
6. Office verwijderen op systemen gebruikers.
7. Domeinnaam verwijderen uit de ‘oude’ omgeving.
8. Domeinnaam verifiëren voor de ‘nieuwe’ omgeving.
9. DNS records controleren voor ‘nieuwe’ omgeving.
10. Domeinnaam installatie ‘nieuwe’ omgeving voltooien.
11. Domeinnaam in nieuwe omgeving koppelen aan aangemaakte gebruikers.
12. Office installeren op systemen gebruikers.
Dit is een globaal stappenplan;
1. Bestellen nieuwe omgeving met licenties.
2. Gebruikers aanmaken in de nieuwe omgeving.
3. Mailboxen e.d. exporteren uit de ‘oude’ omgeving.
4. Mailboxen e.d. importeren naar de ‘nieuwe’ omgeving.
5. Gebruikers in oude omgeving verwijderen of domeinnaam van gebruikers wijzigen
6. Office verwijderen op systemen gebruikers.
7. Domeinnaam verwijderen uit de ‘oude’ omgeving.
8. Domeinnaam verifiëren voor de ‘nieuwe’ omgeving.
9. DNS records controleren voor ‘nieuwe’ omgeving.
10. Domeinnaam installatie ‘nieuwe’ omgeving voltooien.
11. Domeinnaam in nieuwe omgeving koppelen aan aangemaakte gebruikers.
12. Office installeren op systemen gebruikers.
Dat klinkt inderdaad niet simpel.
Ondertussen ook met GoDaddy en Microsoft aan de telefoon gehangen, maar dat is echt een muur-kastje verhaal...
Tussen stap 7 en 10 lijkt een periode te zitten. Wat gebeurd er in die periode met binnenkomende email? En hoe lang zou die periode zijn?
Ondertussen ook met GoDaddy en Microsoft aan de telefoon gehangen, maar dat is echt een muur-kastje verhaal...
Tussen stap 7 en 10 lijkt een periode te zitten. Wat gebeurd er in die periode met binnenkomende email? En hoe lang zou die periode zijn?
[ Voor 24% gewijzigd door yamahabest op 24-05-2016 17:22 ]
Verwijderd
Dat zou je af kunnen vangen met een apart connectortje, anders ben je je data kwijt. Of je doet het bijv 's nachts.yamahabest schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:21:
De periode kan tot 24u duren. In mijn ervaring gaat het overigens echt super snel (15 min of zo).
Je zou er een spamfilters tussen kunnen hangen die ook aan caching doet. Dan kun je alle mail die is blijven hangen later nog een keer laten afleveren.yamahabest schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:21:
Je doet het in een paar stappen:yamahabest schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:21:
1. TTL van de MX records aanpassen naar een minimale waarde
2. Forwarding instellingen van tenant oud naar tenant nieuw. Zo komt e-mail tijdens je migratie periode netjes aan.
3. Na 2 dagen kap je de forwarding af, er gaat niks meer binnen komen en zeg je tenant oud op.
4. Opzeggen van tenant oud (als je dat wil). Vergeet ook niet je sharepoint en onedrive data?
5. Pas TTL op de MX weer aan.
6. All good, tijd voor een pilsje.
Of bij twijfel laat je het verzorgen door wat consultancy. Met een paar uurtjes voorbereiding en de daadwerkelijke migratie (als het niet bizar veel data is) moet je dat met een dag aan uren wel redden.
[ Voor 10% gewijzigd door Reacher op 24-05-2016 19:50 ]
born to do porn!
Verwijderd
Ik zou zeggen, lees je eens in op http://partner.microsoft.com of bel ze.Tranzy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:02:
[...]
Dat is goed om te horen!
Partner programma? Heb er van gehoord maar wat betekent dit voor ons als bedrijf?
Ik ben op zoek naar screenshots van de Outlook connection status richting Office365.
Ik ben hierbij met name geinteresseerd in de avg proc & avg resp.
Momenteel ben ik bezig met een performance onderzoek.
Microsoft heeft aangegeven dat de avg proc-avg resp onder de 100ms hoort te liggen voor alle connecties.
Dit heb ik nog niet voor elkaar gekregen.(met meerdere verschillende tenants)
Ik hoop dus via deze route wat meer feedback te verzamelen en indien nodig een case bij Microsoft te loggen.
Microsoft heeft aangegeven dat de avg proc-avg resp onder de 100ms hoort te liggen voor alle connecties.
Ik hoop dus via deze route wat meer feedback te verzamelen en indien nodig een case bij Microsoft te loggen.
Verwijderd
Je bericht snap ik niet helemaal. Weet je niet waar je het kunt vinden, of wil je screenshots van anderen? Ik heb hier een tiental verbindingen en de meeste liggen onder de 100 MS.Xsion schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:44:
Ik ben op zoek naar screenshots van de Outlook connection status richting Office365.
Reactietijd ligt bij mij tussen de 100 en 500 voor Exchange Online mailboxen (3 open in dit profiel). Processing ligt tussen de 10 en 30 met twee uitschieters van 90 en 100.
Heeft Microsoft verwezen naar een document, of kun je ze nog vragen om naar een bron te verwijzen waar die 100 ms in vermeld staat?
Heeft Microsoft verwezen naar een document, of kun je ze nog vragen om naar een bron te verwijzen waar die 100 ms in vermeld staat?
onderstaand is een shot van die van ons.Xsion schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:44:

wij hebben veel problemen met onze outlook verbinding naar buiten zoals ook wel te zien is.
we hebben internet van ziggo zakelijk.
maar op zit moment weet ik ook even niet zo goed wat ik kan doen.
Ik ben inderdaad op zoek naar screenshots van anderen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:53:
[...]
Je bericht snap ik niet helemaal. Weet je niet waar je het kunt vinden, of wil je screenshots van anderen? Ik heb hier een tiental verbindingen en de meeste liggen onder de 100 MS.
als mogelijke oplossing ben ik aan het kijken naar expressroute
https://azure.microsoft.c...s/expressroute-locations/
iemand daar ervaring mee?
https://azure.microsoft.c...s/expressroute-locations/
iemand daar ervaring mee?
Ik heb ervaring met expressroute.
Je kan zowel private als public peeren op je expressroute. Dat kan daar wat hops mee winnen. Maar het is nogal een stap om te maken zonder je probleem verder te onderzoeken. In Nederland heb je vaak relatief korte routes naar MS toe zonder je expressroute.
Je expessroute is geen cheap quickfix. En afhankelijk van je setup kan het ook nog al wat impact hebben op de inrichting van je netwerk.
Kun je wat meer vertellen over je omgeving en waar je nu precies allemaal last van hebt.
Je kan zowel private als public peeren op je expressroute. Dat kan daar wat hops mee winnen. Maar het is nogal een stap om te maken zonder je probleem verder te onderzoeken. In Nederland heb je vaak relatief korte routes naar MS toe zonder je expressroute.
Je expessroute is geen cheap quickfix. En afhankelijk van je setup kan het ook nog al wat impact hebben op de inrichting van je netwerk.
Kun je wat meer vertellen over je omgeving en waar je nu precies allemaal last van hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door Reacher op 06-06-2016 09:57 ]
born to do porn!
ja kom er ook achter.Reacher schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:57:
Ik heb ervaring met expressroute.
en volgens mij moet je ISP het ook ondersteunen.
alleen zoals je op bovenstaande screen ook ziet is het echt niet best.
alleen ik loop een beetje vast op wat ik verder nog kan testen buiten mijn ISP om.
Welke DNS-server gebruik je? Wordt je wel netjes geresolved naar het EU DC, of komt je stiekem in Amerika uit?
Met de screenshot kom ik niet zover.sk1nny666 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:20:
[...]
ja kom er ook achter.
en volgens mij moet je ISP het ook ondersteunen.
alleen zoals je op bovenstaande screen ook ziet is het echt niet best.
alleen ik loop een beetje vast op wat ik verder nog kan testen buiten mijn ISP om.
Hoe ziet je interne infra eruit? Welke versies draai je? Patchlevel? etc
born to do porn!
onze isp is Ziggo zakelijk.
ik test met een laptop die bekabelt is aangesloten.
op de firewall word ik volledig doorgelaten.
een ping naar outlook.office365.com verwijst mij door naar outlook-emeacenter.office365.com
als ik puur een ping uit zet naar outlook.office365.com zijn mijn pings stabiel op 6ms.
ik draai de laatste versie van outlook 2016 maar zien de problemen ook op 2013.
weet je nog iets dat ik kan proberen?
ik test met een laptop die bekabelt is aangesloten.
op de firewall word ik volledig doorgelaten.
een ping naar outlook.office365.com verwijst mij door naar outlook-emeacenter.office365.com
als ik puur een ping uit zet naar outlook.office365.com zijn mijn pings stabiel op 6ms.
ik draai de laatste versie van outlook 2016 maar zien de problemen ook op 2013.
weet je nog iets dat ik kan proberen?
Wat ervaar je als problematisch? Misschien lees ik er overheen maar ik zie nergens terug in dit topic waar nu precies de pijn zit? Behalve dat MS een uitspraak doet over gewenste response tijden.
born to do porn!
wat de problemen vooral zijn is dat outlook geregeld zijn verbinding verliest.
en bij onze secretaresses als ze meerdere agenda's open hebben staan dat het traag is om deze te openen.
maar ook traag om in agenda's te werken of in gedeelde mailboxen.
onze gebruikers werken in een RDS omgeving en hebben de cash uit staan.
zelf test ik het op een "gewone" laptop met Windows 10 en daar heb ik minder problemen omdat ik wel cash aan heb staan.
maar ik kan de problemen wel reproduceren.
als ik daarna de waarden in dat screenshot bekijk vind ik het niet raar dat het niet soepel loopt.
en bij onze secretaresses als ze meerdere agenda's open hebben staan dat het traag is om deze te openen.
zelf test ik het op een "gewone" laptop met Windows 10 en daar heb ik minder problemen omdat ik wel cash aan heb staan.
als ik daarna de waarden in dat screenshot bekijk vind ik het niet raar dat het niet soepel loopt.
Verwijderd
Online mode is sowieso trager. Waarom cached je niet? En, hoe groot zijn de postvakken?sk1nny666 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:27:
wat de problemen vooral zijn is dat outlook geregeld zijn verbinding verliest.
dat online mode trager is weten we, maar zou nog wel werkbaar moeten zijn.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:33:
[...]
Online mode is sowieso trager. Waarom cached je niet? En, hoe groot zijn de postvakken?
cash gebruiken we niet omdat we binnen een RDS omgeving werken en daar we onze profielen zo klein mogelijk willen hebben. zo snel uit mijn hooft is de grootste mailbox bij ons rond de 2gb dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
maar ik zal eens 1 van onze probleem gebruikers zijn cash aan zetten.
maar werkt dat dan ook voor gedeelde agenda's en mailboxen?
Verwijderd
Waarom wil je dat precies? Idd maar eens beginnen met cache mode. Dat is ook wat Microsoft gaat zeggen.sk1nny666 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:37:
[...]
dat online mode trager is weten we, maar zou nog wel werkbaar moeten zijn.
cash gebruiken we niet omdat we binnen een RDS omgeving werken en daar we onze profielen zo klein mogelijk willen hebben. zo snel uit mijn hooft is de grootste mailbox bij ons rond de 2gb dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
maar ik zal eens 1 van onze probleem gebruikers zijn cash aan zetten.
maar werkt dat dan ook voor gedeelde agenda's en mailboxen?
'Het moet werkbaar zijn' hangt volledig van je situatie af.
En cache mode geldt ook voor gedeelde items, ja.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 14:43 ]
Cached is een requirement. Office 365 en RDS / Citrix is niet direct een match made in heaven. Je moet je gebruikers of de webclient laten gebruiken of cachen via user profile disk achtige oplossing. Zeker niet zomaar in het profile droppen en ook niet steeds flushen want dan gaan je gebruikers weer klagen.
Office 365 aanschaffen zonder daar je architectuur op aan te passen is niet erg verstandig. Je moet dit soort veranderingen plannen en acties vooraf opnemen in je plan van aanpak. Het is geen on prem mailserver, behandel het dan ook niet als een on prem server.
Office 365 aanschaffen zonder daar je architectuur op aan te passen is niet erg verstandig. Je moet dit soort veranderingen plannen en acties vooraf opnemen in je plan van aanpak. Het is geen on prem mailserver, behandel het dan ook niet als een on prem server.
born to do porn!
ik snap het, ik ben alleen niet de persoon die dat heeft besloten.Reacher schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:35:
Cached is een requirement. Office 365 en RDS / Citrix is niet direct een match made in heaven. Je moet je gebruikers of de webclient laten gebruiken of cachen via user profile disk achtige oplossing. Zeker niet zomaar in het profile droppen en ook niet steeds flushen want dan gaan je gebruikers weer klagen.
ik kwam hier binnen toen ze het gingen uitrollen.
dan ga ik voor nu bij de probleem gebruikers de cash maar aan zetten.
jammer dat office 365 en outlook niet goed in online mode werken.
Verwijderd
Dan is dit de uitgelezen kans om het goed aan te pakken en cache mode te introduceren (cache dus, niet cash).sk1nny666 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:17:
[...]
ik snap het, ik ben alleen niet de persoon die dat heeft besloten.
Denk dan wel eerst even goed na hoe je dit gaat doen...sk1nny666 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:17:
[...]
Een mailbox van 20 GB offline halen in een roaming profile is ook niet zo'n heel strak plan....
Welke office versie wordt er gebruikt?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Even voor de nuance, cached mode is aanbevolen maar geen harde eis. bron:
We recommend using Outlook in Cached Exchange Mode because it provides offline access and helps to provide a responsive user experience even when network conditions between the client and the server are not ideal.
En waarom kijk je niet naar andere mogelijkheden? Is er een probleem om eens te piloten met de webclientsk1nny666 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:17:
[...]
ik snap het, ik ben alleen niet de persoon die dat heeft besloten.
jammer dat office 365 en outlook niet goed in online mode werken.
born to do porn!
webclient hebben we geprobeerd maar kunnen de gebruikers naar eigen zeggen niet mee werken.Reacher schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:00:
[...]
En waarom kijk je niet naar andere mogelijkheden? Is er een probleem om eens te piloten met de webclient
gebruikers werken nu op outlook 2013 en gaan binnenkort naar 2016.
maar door de cache aan te zetten op 1 of 2 maand zou de beleving beter moeten worden.
maar geld dat ook voor gedeelde mailboxen en agenda's?
Heeft iemand ervaring met een cut-over migratie (SBS > 365) incl. passwoord sync? Ik begrijp dat je dan, volgens Microsoft, een Exchange server on-premises moet behouden. Maar ik begrijp ook dat je de attributen ook handmatig zou kunnen muteren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het voelt zo onnodig om bij een migratie naar 365 ook nog een Exchange server in leven te moeten houden. En in het geval van SBS wil ik deze hele server kwijt, dus zal weer een aparte server met Exchange moeten optuigen.
Het voelt zo onnodig om bij een migratie naar 365 ook nog een Exchange server in leven te moeten houden. En in het geval van SBS wil ik deze hele server kwijt, dus zal weer een aparte server met Exchange moeten optuigen.
Default blanke hetero
Voor password synchronisatie heb je directory sync nodig en dat betekent dat je wijzigingen in AD blijft doen, die vervolgens naar Azure AD gesynchroniseerd worden. Een e-mailadres wijzigen met ADSIEdit is nog een beetje te doen maar als het wat ingewikkelder wordt dan is het al snel complex. Daarom dus die lokale server om je beheer te blijven doen. Op dit moment is daar niet echt een goed alternatief voor.