Goedemorgen,
ik ben al tijdje bezig om de mogelijkheden te onderzoeken om in MS azure een fallback-omgeving te maken voor een on-premis exchange-omgeving.
Waarom:
- Fallback-mogelijkheid wanneer de connectivity uitvalt naar de on-premis-omgeving
- Fallback-mogelijkheid wanneer de Exchange-omgeving down gaat op de on-premis-omgeving
Vragen die nog steed spelen:
- Is azure hier een goede optie in, of kan je beter kiezen voor een locatie in een datacenter (bv. i.v.m. kosten van azure)
Omgeving on Premis:
- Single Exchange 2010 omgeving met zo`n 450 GB aan mail
Bovenstaande soort omgeving speelt bij meerdere bedrijven. Misschien is het handig om in azure meerdere fallback-omgevingen te maken per bedrijf?
Wat volgens mij nodig is om dit te organiseren:
1) Domaincontroller in Azure
2) Exchange client/acces-server in een DAG samen met de on-premis exchange-server
3) VPN-verbinding tussen azure en on-premis
4) File-share-witness on-premis om te zorgen dat fall-back wordt georganiseerd
Ben ik er met bovenstaande en is dit verstandig of zijn er betere opties?
ik ben al tijdje bezig om de mogelijkheden te onderzoeken om in MS azure een fallback-omgeving te maken voor een on-premis exchange-omgeving.
Waarom:
- Fallback-mogelijkheid wanneer de connectivity uitvalt naar de on-premis-omgeving
- Fallback-mogelijkheid wanneer de Exchange-omgeving down gaat op de on-premis-omgeving
Vragen die nog steed spelen:
- Is azure hier een goede optie in, of kan je beter kiezen voor een locatie in een datacenter (bv. i.v.m. kosten van azure)
Omgeving on Premis:
- Single Exchange 2010 omgeving met zo`n 450 GB aan mail
Bovenstaande soort omgeving speelt bij meerdere bedrijven. Misschien is het handig om in azure meerdere fallback-omgevingen te maken per bedrijf?
Wat volgens mij nodig is om dit te organiseren:
1) Domaincontroller in Azure
2) Exchange client/acces-server in een DAG samen met de on-premis exchange-server
3) VPN-verbinding tussen azure en on-premis
4) File-share-witness on-premis om te zorgen dat fall-back wordt georganiseerd
Ben ik er met bovenstaande en is dit verstandig of zijn er betere opties?