Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
lijkt toch een 'bug' te zijn in mijn installatie of zo... ik heb nu iReader gedownload en die laat keurig het 'path' zien wat hij probeert te openen. Daar staat '/sdcard' dus ik verwacht dat dat een symbolic link moet zijn naar mijn SD Card? maar in plaats daarvan krijg ik een hele serie folders waaronder .adobe-digital-editions, .daos, etc... lijkt dus meer ergens naar de internal storage te wijzen. anybody any clue how to fix this?

EDIT:
dat 'symbolic link' triggerde even iets... als ik dus wel op de internal storage kan zoeken, dan dus doorklikken van \mnt naar \mnt\sdcard en dan kom het wel goed! rara, waarom gaat de symlink \sdcard niet in 1x goed?
anyway; nu kan ik dus wel mijn ePubs openen maar dan via een omweg...

[ Voor 25% gewijzigd door erwin.heukels op 02-11-2011 20:21 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
@CLB
Omdat ze toen zeiden dat ze naar de source gingen kijken om te kijken of het mogelijk is. Het is wel voor de hand liggend, maar nog niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
UP:

Zie nu net dat cinema pack nu nog maar 10EUR kost. AC3 kost los 6EUR en MPEG2 5EUR. Gewoon top! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
exelletor schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:45:
@CLB Omdat ze toen zeiden dat ze naar de source gingen kijken om te kijken of het mogelijk is.
Het is wel voor de hand liggend, maar nog niet 100% zeker.
Hmm okee, sla mij maar dood, begrijp er weinig van O-) Neem aan dat ICS echt wel komt..
De nieuwe Galaxy Nexus heeft ook OMAP4 CPU aan boord, so why not.. O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-04-2023
xon schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:46:
[...]

De moeite genomen om het topic al door te lezen wim? Zelfs een post hierboven heb ik het er nog over.
sorry dat had ik idd niet gezien stom, van mij. Maar goed op youtube staat het volgende filmpje YouTube: Asus Transformer Tethered to iPhone 4 via Bluetooth

geprobeert maar krijg op mijn iphone dat de archos niet ondersteund wordt

iemand een idee

grt
wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Iemand nog een idee hoe je het beste de accu kunt opladen van de G9? Zoveel mogelijk helemaal leeg laten lopen voordat ie weer aan de lading moet? Of gewoon elke nacht aan de lader, al is ie nog voor 80% vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

hars73 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:21:
Iemand nog een idee hoe je het beste de accu kunt opladen van de G9? Zoveel mogelijk helemaal leeg laten lopen voordat ie weer aan de lading moet? Of gewoon elke nacht aan de lader, al is ie nog voor 80% vol?
In de handleiding staat dat je hem de eerste keer helemaal moet laden en dat klopt eigenlijk wel met een Lithium Polymer zover ik mij kan herinneren.

Daarna kan je hem gewoon halverwege opladen en dat schijnt zelfs nog beter te zijn als ik zo'n beetje google. Je batterij zou dan in betere conditie blijven dan dat je hem helemaal leeg laat lopen elke keer tot aan het gaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

xon schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:10:
[...]
In de handleiding staat dat je hem de eerste keer helemaal moet laden en dat klopt eigenlijk wel met een Lithium Polymer zover ik mij kan herinneren.

Daarna kan je hem gewoon halverwege opladen en dat schijnt zelfs nog beter te zijn als ik zo'n beetje google. Je batterij zou dan in betere conditie blijven dan dat je hem helemaal leeg laat lopen elke keer tot aan het gaatje.
Ja dat heb ik ook gedaan, eerste keer laden tot ie vol is. Daarna heb ik hem tot 10% laten gaan en toen weer opgeladen. Vanaf nu gooi ik hem dan wel willekeurig aan de lader. Binnenkort zal ik al mijn spulletjes wel binnenkrijgen (langere laadkabel, HDMI, microSD, usb host kabel en een kleine standaard waarmee ie een vaste plek in de huiskamer krijgt). Dan gaat ie gewoon elke nacht aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:06
is het iemand al gelukt om een commercieel navigatiepakket werkend te installeren zoals Igo of Navigon?
zelfs Sygic via de market krijg ik niet aan de praat ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
Ok graag jullie mening over het volgende,

32gb micro sd kaart class 4 met een divx film erop van 900 mb, archos aangesloten op tv met hdmi, film start prima en loopt soepel, maar op het moment dat je even wilt pauzeren of iets vooruit spoelen loopt mijn archos elke keer zo vast als een huis en zit er niks anders op dan een reset (aan uit knop tien seconden inhouden).

Iemand een idee is dit mischien op te lossen met een andere video player ?

grt
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

wvdbroek schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:34:

32gb micro sd kaart class 4 met een divx film erop van 900 mb, archos aangesloten op tv met hdmi, film start prima en loopt soepel, maar op het moment dat je even wilt pauzeren of iets vooruit spoelen loopt mijn archos elke keer zo vast als een huis en zit er niks anders op dan een reset (aan uit knop tien seconden inhouden).

grt
Wim
Ik zou het melden bij Archos.. Dat geldt trouwens sowieso voor alle problemen die gebruikers hier hebben. Ik heb het gevoel dat Archos goed luistert, er komen geregeld nieuwe firmwares, dus zo kunnen eventuele aanwezige problemen opgelost worden. Problemen waarvan Archos niet op de hoogte wordt gesteld kunnen ze ook niet oplossen.

Ik weet wel dat andere videoplayers niet altijd even goed via de HDMI poort kunnen afspelen. Ook zullen ze meer accu verbruiken. En ik kan het bij de mijne niet proberen want ik heb mijn microSD nog niet in huis.

Ow ja, die 'grt Wim' mag je bij een volgende post wel weglaten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 03-11-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos

grt
Wim
Is dit mischien wat : http://www.cyberlink.com/...obile/overview_en_US.html
heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ben het wel van plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
hars73 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:36:
[...]

Ik zou het melden bij Archos.. Dat geldt trouwens sowieso voor alle problemen die gebruikers hier hebben. Ik heb het gevoel dat Archos goed luistert, er komen geregeld nieuwe firmwares, dus zo kunnen eventuele aanwezige problemen opgelost worden. Problemen waarvan Archos niet op de hoogte wordt gesteld kunnen ze ook niet oplossen.

Ik weet wel dat andere videoplayers niet altijd even goed via de HDMI poort kunnen afspelen. Ook zullen ze meer accu verbruiken. En ik kan het bij de mijne niet proberen want ik heb mijn microSD nog niet in huis.

Ow ja, die 'grt Wim' mag je bij een volgende post wel weglaten ;)
ok gemeld bij archos ik laat het antwoord nog wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Hoe zit het met de kijkhoek en de kwaliteit van het scherm ?

Misschien dat ik mijn gen8 101IT ga ruilen voor gen9 101IT, maar het wordt voornamelijk gebruikt voor manga lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb er niks op aan te merken.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
xon schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:42:
[...]

Iets anders:

Het is nog steeds niet gelukt om met mijn phone op een normale manier 3G te sharen en op te slokken op mijn G9. Met het tooltje (client/server) pdanet krijg ik het wel voor elkaar met bluetooth maar rechtstreeks sharen lijkt vrij onmogelijk en te wijten aan het Tablet wat gewoon nog niet klaar is hiervoor.

Jullie al meer geluk hiermee?

ps: mail gestuurd naar Archos maar geen reactie
kun je mij uitleggen hoe je dit gedaan hebt, heb pdanet op mijn iphone staan nu maar zie nergen bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTAG
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-03-2024
bvsoos schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:33:
is het iemand al gelukt om een commercieel navigatiepakket werkend te installeren zoals Igo of Navigon?
Ik heb op verminderd legale wijze navigon aan de praat gekregen, het werkt goed, super snelle fix en vloeiende vavigatie. maar heeft wel internet nodig om op te starten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
JTAG schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:33:
[...]

Ik heb op verminderd legale wijze navigon aan de praat gekregen, het werkt goed, super snelle fix en vloeiende vavigatie. maar heeft wel internet nodig om op te starten :P.
Bedankt voor de feedback.
Is dat dan versie 3.x en heb je de mappen in het "interne SD-geheugen" moeten plaatsen?
Ik neem aan dat het niet werkt als je de mappen op een micro SD plaatst.

Nog speciale tips waar ik op moet letten anders?

Ga het vanavond opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
wvdbroek schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:57:
[...]
kun je mij uitleggen hoe je dit gedaan hebt, heb pdanet op mijn iphone staan nu maar zie nergen bluetooth
Bedoel je niet gewoon je internet van je telefoon sharen met je archos?
Ik doe dat met me HTC radar met Windows Phone 7. In de instellingen kan ik dat gewoon met internet 'delen'. Dan maakt het toestel een hotspot van me telefoon en met me Archos kan ik opnieuw WIFI gaan zoeken, en dan pakt de tablet de internet verbinding van me telefoon op. Let wel op dat de data er doorheen vliegt dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Iemand z'n G9 al voelen trillen? Hij zou dat toch moeten kunnen, ik heb het alleen nog nergens gevonden (ook niet een instelling om het in- of uit te schakelen).

Verder is het mij nog niet geheel duidelijk wat nou de verschillende standby/sleepmodes zijn. Volgens mij worden die termen hier en daar ook door elkaar heen gehaald.

Mijn tablet staat nu zo ingesteld dat ie na 2 minuten niet gebruikt te zijn in 'standby' te gaan. Het scherm gaat dan uit, notificatiegeluiden enzo krijg ik niet meer en door even kort op het powerknopje te drukken komt het lockscherm.

Verder kan ik de tablet ook in standby krijgen volgens mij door het powerknopje kort in te drukken als de tablet aanstaat. Volgens mij komt ie dan in detzelfde mode als ik hierboven net beschreef. In beide gevallen gaat de Wifi volgens mij uit, want ik zie hem opnieuw connectie maken als ik het lockscherm krijg.

Ook kan ik de powerknop lang indrukken en de tablet uitschakelen via het menu wat dan verschijnt. Ik neem aan dat ie dan echt volledig uit is (dus geen standby of sleepmode).

Deze 'standby' zoals ik het noem, is dat nou de gewone sleepmode en is dat dus eigenlijk gelijk?

Er blijkt ook nog iets te bestaan als 'deep sleep mode'. Ik zag ergens in de opties dat ik dat aan kon zetten. Als ik die aanzet werkt dat dan op dezelfde momenten als hierboven beschreven, maar gaat ie dan nog in een diepere standby, met als gevolg minder stroomverbruik?

p.s. wat ik trouwens ook gezien heb is dat het scherm een beetje dimt na een minuut (ofzo) geen activiteit.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 04-11-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
wizzlewaxx schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:42:
[...]

Bedoel je niet gewoon je internet van je telefoon sharen met je archos?
Ik doe dat met me HTC radar met Windows Phone 7. In de instellingen kan ik dat gewoon met internet 'delen'. Dan maakt het toestel een hotspot van me telefoon en met me Archos kan ik opnieuw WIFI gaan zoeken, en dan pakt de tablet de internet verbinding van me telefoon op. Let wel op dat de data er doorheen vliegt dan ;)
Ja dat bedoel idd en met de telefoon van mijn vrouw een htc desire HD werkt dat ook prima maar met iphone ziet hij de hotspot niet via wifi :( en nu kan dat schijnbaar wel via blauwe tand maar dat lukt mij ook niet !!

vandaar mijn vraag XON hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek

Ok tablet meegenomen naar mijn zaak en daar geprobeert op een andere tv met beter hdmi kabel, en wat denk je probleem is er niet duss ligt het nu aan tv of hdmi kabel ik gok kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

wvdbroek schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:26:
[...]
Ok tablet meegenomen naar mijn zaak en daar geprobeert op een andere tv met beter hdmi kabel, en wat denk je probleem is er niet duss ligt het nu aan tv of hdmi kabel ik gok kabel ;)
Of een proces in je Archos wat nu de boel niet meer ophangt, maar toen wel. Ik zou het thuis ook nog eens proberen. Kans is best aanwezig dat ie het daar nu ook goed doet. Ook met de oude kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
wvdbroek schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:57:
[...]

Ja dat bedoel idd en met de telefoon van mijn vrouw een htc desire HD werkt dat ook prima maar met iphone ziet hij de hotspot niet via wifi :( en nu kan dat schijnbaar wel via blauwe tand maar dat lukt mij ook niet !!

vandaar mijn vraag XON hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft
Hier staat er een heel verhaal over:

http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

het schijnt in de nieuwe versies van ios standaard al aanwezig te zijn, dus ik denk dat je ff moet upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

exelletor schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:56:
UP:

Zie nu net dat cinema pack nu nog maar 10EUR kost. AC3 kost los 6EUR en MPEG2 5EUR. Gewoon top! :P
Bedankt voor de tip! Meteen gekocht voor mijn G8 101, scheelt toch weer 5 euro. ;)
Bepaalde reden om 'm in de uitverkoop te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
JK schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor de tip! Meteen gekocht voor mijn G8 101, scheelt toch weer 5 euro. ;)
Bepaalde reden om 'm in de uitverkoop te doen?
Dat kan verschillende redenen hebben:

- Archos hoeft minder aan licentiegeld te betalen.
- Veel klanten laten de G9 staan, omdat ze 15EUR voor AC3 veel te duur vinden.

Zelf denk ik dat er van beiden sprake is. Aangezien AC3 los nu nog maar 6EUR kost, vinden mensen het niet zo duur meer en zien ze het eerder als een soort van app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
wizzlewaxx schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:48:
[...]

Hier staat er een heel verhaal over:

http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

het schijnt in de nieuwe versies van ios standaard al aanwezig te zijn, dus ik denk dat je ff moet upgraden
bij mijn iphone werkt het ook prima... draai iOS5 en hotspot delen doet het top....

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
erwin.heukels schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:47:
[...]

bij mijn iphone werkt het ook prima... draai iOS5 en hotspot delen doet het top....
ik heb een iphone 3gs met 4.3.3 met jailbreak en werkt dus niet vreemd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Het anti-glare schermpje van eBay gisterenavond er op geplakt. Scherm reflecteert stukken minder als je er van boven opkijkt, maar zicht van schuin opzij wordt wel wat minder. Vingerafdrukken houdt je ook met het schermpje wel, maar zijn nu minder opvallend door de matte achtergrond. Kortom: voor die paar euro een prima investering, helemaal aangezien de kids er ook graag mee spelen en ik 'm zo toch wat beter beschermd vind...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit heel erg te twijfelen of ik de 10.1 250HDD, die dan automatisch met 1.5Ghz komt (toch?) of dat ik gewoon de 10.1 met 8 of 16GB zal kopen.
Ik zou makkelijk voor het laatste kunnen gaan aangezien er toch een externe harde schijf aan toegevoegd kan worden met de USB-poort. Die schijnt volgens recensies ook gewoon goed te werken.

De enige reden waarom je dan de 250HDD zou willen kopen is voor de snellere processor. Daarom zou ik graag wat willen discussieren of je het verschil tussen de 1.0Ghz - 1.2Ghz - 1.5Ghz merkt. Zoals eerder in dit topic is gezegd; je kan wel snellere processors erin douwen, maar als het ram-geheugen het trechter punt is, dat kan je die processor wel 3.3Ghz geven, maar dan heb je er nog steeds niets aan. De smalste doorgang (ram-geheugen) bepaalt de totale doorstroom snelheid. Volgens mij zijn er alleen nog niet echt mensen op het forum aanwezig met de turbo versie, ofwel (voor de 80 is de turbo wel al aanwezig)? Ik zou er iig graag wat over discussieren aangezien dit mijn knelpunt is welk model ik moet kopen, en me voor kan stellen dat ik niet de enige ben.

PS: ff voor duidelijkheid, kijken of ik het goed heb.
Mogelijke modellen 10.1
- 8Gb -> 1.0Ghz Te koop
- 16Gb -> 1.2Ghz Binnekort
- 250HDD -> 1.5Ghz (december waarschijnlijk)
Zijn dit de modellen, of valt er ook nog te schuiven met het geheugen en processors?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Er komt eerst een 1.0 Ghz 16GB(in Rusland al te koop, wij zijn niet belangrijk genoeg voor Archos :P). Dan komt er een versie met 1.2 Ghz. Als Seagate hun fabriek weer op gang brengt, krijgen we ook 1.2Ghz 250GB. Er waren ook geruchten over 1.0 Ghz 250GB. 1.5 Ghz komt eind december/begin januari en komt zowel met 16GB, als met 250GB. Flash versies komen altijd eerder uit, dus kan ook februari worden voor 250GB...

P.S. 16GB Turbo is nog nergens verkrijgbaar. FNAC en pleer krijgen meestal Archos-producten als eerste, maar die hebben ze nog niet.
P.S.S. Als ik een beetje kort door de bocht ga, is RAM alleen belangrijk voor multitasken. Alle apps zullen sneller zijn op de 1.5Ghz, tenzij je heel veel gaat multitasken, dan wordt het geheel inderdaad wat slomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik ben helaas niet tevreden over mijn Archos 80 G9 8GB/1Ghz. Qua performance vind ik het een erg leuk en snel tablet maar door de productiefout wordt de hele gebruikservaring verpest. Ik kan de tablet niet gebruikten als een tablet want dan doet het scherm heel vreemd en lijkt he alsof het scherm 'vloeibaar' wordt. Ik vind het onacceptabel dat de foutieve tablets toch zijn verkocht/geleverd aan winkels zoals Phone House (die er overigens zelf niks aan kunnen doen).

Ik wil gewoon een goed werkende tablet die geen kinderachtige productiefouten bevat en daarin is Archos helaas gefaald. Wat is voor mij de beste optie? Ik wil graag een Archos G9 tablet (80 of 101 maar ik heb geen zin om extra te betalen door de fout van Archos) maar dan zonder de problemen met het scherm. Wat kan ik het beste doen?
Ik ben naar de PH geweest waar ik het had gekocht en de verkoper zal rondvragen bij andere PH's of die er een hebben zonder de scherm problemen maar die kans is heel erg klein. Daarnaast bestaat er een mogelijkheid om het RMA op te sturen naar Archos (kan dat en hoe?) en hopen dat je er een krijgt zonder problemen en als laatste optie zie ik: terugbrengen en geld terugkrijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Sertan op 05-11-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik ook al in het andere topic zei:
CLB schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:35:
Waarom klagen als het bekend is dat er een nieuwe batch komt.'
Sertan schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:27:
Waarom niet? Het is toch onbegrijpelijk dar Archos half-defecte producten zomaar kan en mag verkopen? Dit is toch zonde van de middelen/geld? We (mensen) moeten in de 21e eeuw zuiniger omgaan en het meeste uithalen van wat we hebben. Maar hier wil ik niet op ingaan.

Ik vind het respectloos tegenover de 'consument` om dan nog te zeggen dat de productiefout geen invloed zal hebben op de levensduur en prestatie van de tablet. Ja en dat moet ik geloven? Daarnaast is een tablet iets wat je vasthoudt en handig mee kan kan nemen en ergens (liggend) op kan zetten, maar met deze tablet wordt de gebruikservaring verpest door de productiefout.

En ik heb nog nergens gelezen dat de foutieve tablets (gratis) zouden worden geruild door Archos.
De winkels kunnen er ook niks aan doen dat Archos foutieve producten naar ze opstuurt. Anders is RMA een optie denk ik (hoop ik) (en hoe moet je dat regelen, via archos website?).

Edit:
Als mensen een foutief product willen gebruiken, ga je gang, maar ik heb mijn 200 euro niet uitgegeven om uiteindelijk een half product te gebruiken, dit ding heeft garantie en ik heb het recht om er een te krijgen zonder die kinderachtige productiefouten.
Waarom niet.. Omdat het bekend was dat de eerst batch problemen had.. Sommige hebben het wat meer en sommige wat minder. Jij als early adaptor hebt er voor gekozen om dat risico te nemen en nu heb je een foutief exemplaar en is het gelijk steen en been klagen.. dat de Phonehouse geen andere exemplaren meer heeft, tsjaa de voorraad is erg klein.. Wacht erop om er dan eentje om te ruilen die het (veel) minder / niet heeft. En anders lekker naar Archos RMA'en natuurlijk.. Hoe dat werkt staat wel beschreven in het Archos gen8 topic of kijk op de website van Archos, waar je je tablet kunt registreren en zodoende ook RMA kunt aanvragen. Ik begrijp heus wel dat je een goede tablet wilt hebben, dat spreekt voor zich, maar gaan klagen over een productiefoutje wat van te voren bekend was, het spijt me zeer, maar dat is een beetje bullshit. Tevens heb ik twee Archos 80's gezien zonder problemen, alleen met het USB-stickje eruit en als je hard drukte, dus er zijn wel goede modellen hoor =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

erwin.heukels schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:53:
Het anti-glare schermpje van eBay gisterenavond er op geplakt. Scherm reflecteert stukken minder als je er van boven opkijkt, maar zicht van schuin opzij wordt wel wat minder. Vingerafdrukken houdt je ook met het schermpje wel, maar zijn nu minder opvallend door de matte achtergrond. Kortom: voor die paar euro een prima investering, helemaal aangezien de kids er ook graag mee spelen en ik 'm zo toch wat beter beschermd vind...
Heb je toevallig een linkje? Je mag hem evt ook wel plaatsen in het accessoire topic.
Ik had nl al eens op ebay gezocht maar vond alleen maar enkele dure screenprotectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al een tijdje jullie forum en heb inmiddels een 101 bij TPH gekocht. Ook heb ik de cinema-plugin gedownload.
Ik ondervind echter problemen met het bekijken van films via een externe schijf. (hij blijft continu laden) :? Wanneer ik de film op sd-card zet of op het lokale geheugen, dan werkt het prima.
Daarnaast heb ik een probleem me de externe schijf. Ik krijgen hem alleen gekoppeld indien ik de tablet opnieuw opstart. Verder ontkoppelen hij zomaar. :(
Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
Ik begrijp heel goed dat dit probleem al bekend was maar daar heb ik ook niks over te klagen, ik heb de risico genomen en heb `verloren`. Maar wat ik totaal niet begrijp en problemen mee heb is het feit dat de foutieve tablets toch zijn geleverd en verkocht, dat had nooit moeten en mogen gebeuren en het tweede punt wat ik ook niet snap is dat Archos niet toegeeft dat ze in het begin van de productie zijn gefaald en dat ze niet eens beleefd zeggen dat de mensen die de foutive tablets (bewust of onbewust van de problemen) hebben gekocht, die kunnen omruilen voor de nieuwe batch.

Ik wil hier niet alleen voor mezelf spreken maar ook anderen die hiermee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
hars73 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:51:

Mijn tablet staat nu zo ingesteld dat ie na 2 minuten niet gebruikt te zijn in 'standby' te gaan. Het scherm gaat dan uit, notificatiegeluiden enzo krijg ik niet meer en door even kort op het powerknopje te drukken komt het lockscherm.

Verder kan ik de tablet ook in standby krijgen volgens mij door het powerknopje kort in te drukken als de tablet aanstaat. Volgens mij komt ie dan in detzelfde mode als ik hierboven net beschreef. In beide gevallen gaat de Wifi volgens mij uit, want ik zie hem opnieuw connectie maken als ik het lockscherm krijg.
.
ga naar instellingen>Draadloos en Netwerken>Wifi instellingen>Beleid inzake verbreken van Wifi-Verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Archos, net als de meeste andere bedrijven doet weinig aan QA. Dat er dan altijd 5% van defecte tablets bijzitten, neemt Archos voor lief. Bij de 80 G9 is er een grotere probleem met scherm drukken, maar die was pas opgedoken nadat de tablets al in de winkels lagen. Aangezien niet elke 80 G9 het heeft, wordt het voor Archos veel te kostbaar om de hele partij terug te halen, dus moet je het zelf via RMA doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
Ja dan is het waarschijnlijk beter om het via RMA te regelen. Ik wacht nog wel even een aantal dagen op een telefoontje van Phone House voor het geval ze er een (zonder problemen) ergens in een andere filiaal hebben gevonden, maar anders is het inderdaad ieder voor zich die het dan via RMA moet regelen als hij/zij niet tevreden is met de tablet.
Dit is toch erg jammer want qua performance vind ik het een prima tablet maar (naar mijn mening) wordt de ervaring verpest door de productiefout, het voelt gewoon niet echt 'nieuw' meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Er had iemand hier laatst klachten over de applicatie photoframe. Je zou geen paden aan kunnen geven waar ie de foto vandaan moet halen. Ik heb even gekeken, maar dat kan dus wel. Start het tonen van foto's, klik op het scherm en dan verschijnen er icoontjes. Dat klokje rechts zijn de instellingen. Kies daar manage reeds en voeg een locatie toe. Ik heb er nu een netwerkpad op mijn nas bijgezet via een smb en ook dat werkt prima. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Laatst online: 14-09 21:27
ik heb een klein vraagje
ik heb de Archos 80 g9 en best vaak komt het voor dat me scherm niet werkt /reageerd
dan moet ik me scherm uitzetten en daarna doet hij het weer
kan dat aan Kalibreren van me beeldscherm liggen?

ps :waar kan ik een micro usb kost kabeltje kopen :d die zat er niet bij :(

[ Voor 15% gewijzigd door dedoi op 05-11-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

dedoi schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:30:
ik heb een klein vraagje
ik heb de Archos 80 g9 en best vaak komt het voor dat me scherm niet werkt /reageerd
dan moet ik me scherm uitzetten en daarna doet hij het weer
kan dat aan Kalibreren van me beeldscherm liggen?

ps :waar kan ik een micro usb kost kabeltje kopen :d die zat er niet bij :(
Ik zou zeggen, probeer het eens. Zowel je touchscreen als je bewegingssensor.
En voor een kabeltje kijk hier eens: Accessoires voor de Archos gen8 en gen9 tablets
Of gebruik de 3g USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
hars73 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:08:
[...]

Ik zou zeggen, probeer het eens. Zowel je touchscreen als je bewegingssensor.
En voor een kabeltje kijk hier eens: Accessoires voor de Archos gen8 en gen9 tablets
Of gebruik de 3g USB poort.
als ik een usb stick ik me 3g poort steek doet hij niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
dedoi schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:22:
[...]

hij doet het !! alleen een usb stick 1080p film vloeiend :d
toetsenbord/muis nog nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

dedneemoi schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:22:
[...]

Dit staat al ergens vermeld in dit topic. Even 3g poort aanzetten in je settings en zorgen voor de laatste firmware.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 05-11-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Vandaag een 80 G9 opgepikt voor 199 bij de PH. Nu krijg ik bij de market een verbinding-timeout / force close elke keer dat ik een app wil DLen. Iemand tips?

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Cheshire schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:25:
Vandaag een 80 G9 opgepikt voor 199 bij de PH. Nu krijg ik bij de market een verbinding-timeout / force close elke keer dat ik een app wil DLen. Iemand tips?
Je firmware al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
wvdbroek schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:26:
[...]

kabels ruilen geprobeert maar thuis blijft het probleem dus lijkt aan de tv te liggen, dit is een lg 42lc51 en hier kun je geen andere firmware opzetten dusss pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Nope, komend weekend maar even doen.
Thanks!

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
HWI heeft een review van de 101 G9 op de site gezet. Ze zijn er behoorlijk positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, die Acer T500 komt toch overal wel heel erg goed uit de bus, staat zowat overal bovenaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Tot nu toe best een tevreden gebruiker van G9 80, maar heb de laatste tijd wel vaker last van het feit dat de scherm gewoon helemaal wit wordt voor een paar seconden. Ik kan niks doen behalve afwachten totdat ie weer normaal wordt.
Ik heb er niks over kunnen vinden. Iemand een tip of dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:25:
Zo, die Acer T500 komt toch overal wel heel erg goed uit de bus, staat zowat overal bovenaan
Ook als het om het gewicht gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Had vandaag m'n USB host kabeltje in de bus en net even geprobeerd:

- Een SD kaartlezertje van Dealextreme met een 1GB SD kaartje werd niet gelezen, lampje brandde wel
- Mijn Nokia N82 werd prima herkend en ik kon bij de bestanden komen
- Een Kingston 1GB USB stick werd prima herkend
- Mijn Samsung ST65 compact camera werd niet herkend (is wel een speciale kabel die Samsung gebruikt), lampje brandde wel dus hij laadde wel op
- Een 2.5 inch externe schijf had niet genoeg stroom om op te starten, lampje brandde wel
- Een HP USB muis kon ik aansluiten en die werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
hars73 schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:05:
Had vandaag m'n USB host kabeltje in de bus en net even geprobeerd:

- Een SD kaartlezertje van Dealextreme met een 1GB SD kaartje werd niet gelezen, lampje brandde wel
- Mijn Nokia N82 werd prima herkend en ik kon bij de bestanden komen
- Een Kingston 1GB USB stick werd prima herkend
- Mijn Samsung ST65 compact camera werd niet herkend (is wel een speciale kabel die Samsung gebruikt), lampje brandde wel dus hij laadde wel op
- Een 2.5 inch externe schijf had niet genoeg stroom om op te starten, lampje brandde wel
- Een HP USB muis kon ik aansluiten en die werkte!
Ik heb hem ook binnen (ongelovelijk €2,10 gratis thuis bezorgd binnen 14 dagen uit hong kong :P )

USb Stick werkt
muis werkt
Externe harde schijf zonder eigen power unit werkt niet
moet de rest nog proberen thuis ben nu op mijn werk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
Is me nu ook gelukt om externe 2,5 " schijf te koppelen door de tweede usb aansluiting die hier aanhangt voor extra power in de 3g ingang te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

wvdbroek schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:28:
Is me nu ook gelukt om externe 2,5 " schijf te koppelen door de tweede usb aansluiting die hier aanhangt voor extra power in de 3g ingang te steken
En dan kan het nog best zo zijn dat als je die 3g usb er weer uithaalt nadat de schijf gestart is, hij gewoon blijft draaien. Een schijf verbruikt vaak meer stroom bij opstarten en als ie eenmaal draait weer minder.

En als je hem alleen in de 3G ingang doet? Dan heeft ie wel voldoende stroom?

Ik vond gebruik van een muis wel grappig op Android. Scheelt een boel vette vingervlekken op het scherm ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 09-11-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
hars73 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:30:
[...]

En dan kan het nog best zo zijn dat als je die 3g usb er weer uithaalt nadat de schijf gestart is, hij gewoon blijft draaien. Een schijf verbruikt vaak meer stroom bij opstarten en als ie eenmaal draait weer minder.

En als je hem alleen in de 3G ingang doet? Dan heeft ie wel voldoende stroom?

Ik vond gebruik van een muis wel grappig op Android. Scheelt een boel vette vingervlekken op het scherm ;)
nope beide zijn nodig om op te starten en idd na opstarten kan ie eruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
Weet iemand hoe je apps kan installeren op de sdcard ipv in het interne geheugen dit ivm navigatie wil liever niet de kaart op mijn apparaat zelf.

@ Hars73 idd grappig met de muis en scheelt idd wat veegwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
AAN IEDEREEN ER IS WEER EEN NIEUWE FIRMWARE UIT

Archos 80/101 G9 OS v 3.2.69

te downloaden op de arhos website

Archos 80/101 G9
Firmware changes
Version 3.2.69 - November 9th, 2011

Web browser: faster web page rendering
Media center: built in online subtitle download support after a long press on a video file under video browser
Media scraper: faster information retrieval process
External storage: add ability to mount disks without partition
Android version: switch to Honeycomb 3.2.1
Battery: low charge notification
Multimedia: support for split AC3, MPEG2 plugins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Hoe moeilijk was het niet om dit aan de Gen8 toe te voegen? -1 voor Archos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
wvdbroek schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:45:
wat houd dit in ? heb je die koop plugin nu niet meer nodig ?.

Ik heb trouwens geprobbert die te kopen maar heb geen creditkaart weet iemand of dat ook op een andere manier kan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
wvdbroek schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:53:
[...]

wat houd dit in ? heb je die koop plugin nu niet meer nodig ?.

Ik heb trouwens geprobbert die te kopen maar heb geen creditkaart weet iemand of dat ook op een andere manier kan !
Heb altijd gedacht dat je het via PayPal kon betalen. Het houdt nu in dat je nu AC3 en MPEG2 los kunt kopen. Op mijn G9 zal ik allebei willen bekijken, maar op de G8 is AC3 alleen de moeite waard. Voor 6EUR zou ik hem (denk ik) zo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
exelletor schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:57:
[...]

Heb altijd gedacht dat je het via PayPal kon betalen. Het houdt nu in dat je nu AC3 en MPEG2 los kunt kopen. Op mijn G9 zal ik allebei willen bekijken, maar op de G8 is AC3 alleen de moeite waard. Voor 6EUR zou ik hem (denk ik) zo kopen.
ik kreeg alleen de creditkaart optie ? ik zal nog eens kijken dan maar.

[ Voor 16% gewijzigd door wvdbroek op 09-11-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

wow! hoe blij ben ik!!

Toevallig vandaag een nieuwe phone gekocht (Xperia PRO) en de update geinstalleerd op mijn Archos. Op het moment ik de Wifi tethering aanzet op mijn phone zie ik hem paarddooeees op de Archos!

Terwijl dit eigenlijk altijd een ADHOC netwerk is!

OF...mijn (standaard) Xperia pro telefoon geeft ineens een "niet adhoc" signaal..of ze hebben de archos aangepast dat hij ook Adhoc kan zien (dit zit niet standaard in Android)

Anyway...blij man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vorig jaar een codecpack gekocht en dat was zeker weten niet met m'n CC (die had ik niet eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
CLB schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:09:
Ik heb vorig jaar een codecpack gekocht en dat was zeker weten niet met m'n CC (die had ik niet eens)
Het is mij ook al gelukt, archos website stond nog op amerika, land veranderd in NL en je krijgt een heel andere shop met pay pal mogelijkheid

Weet iemand hoe je apps kan installeren op de sdcard ipv in het interne geheugen dit ivm navigatie wil liever niet de kaart op mijn apparaat zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apps installeren op SD-kaart gaat niet in Honeycomb =)
Kaarten moeten geen probleem zijn, maar dat kan ook aan de navigatie-applicatie liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
CLB schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:15:
Apps installeren op SD-kaart gaat niet in Honeycomb =)
Kaarten moeten geen probleem zijn, maar dat kan ook aan de navigatie-applicatie liggen natuurlijk.
Navigon ik zie geen mogelijkheid om in te stellen waar hij de kaart moet lezen hij wil dit standaard uit de navigon dir halen en die moet dan dus op je apparaat staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just like I said, dan ligt het aan je navigatie-applicatie...
Anders hier is vragen: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 09-11-2011 21:19 ]

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
Op de tweakers frontpage nu ook een review.

Beetje te negatief naar mijn mening. De genoemde nadelen zijn geen echte zwaarwegende nadelen.

mountainbiker

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:08

Knud

Sandvich

De mensen die de G9 al hebben: zit er al stof in de naden? Dat is eigenlijk 1 van de grote nadelen van deze bouwkwaliteit.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

• hars73

hars73

mountainbiker schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:41:
Op de tweakers frontpage nu ook een review.

Beetje te negatief naar mijn mening. De genoemde nadelen zijn geen echte zwaarwegende nadelen.
Ik heb mijn ervaringen al even vermeld in een commentaar ;)

• wvdbroek
hars73 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:04:
[...]

Ik heb mijn ervaringen al even vermeld in een commentaar ;)
check ik ook ;)

• hars73

hars73

Knud schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:53:
De mensen die de G9 al hebben: zit er al stof in de naden? Dat is eigenlijk 1 van de grote nadelen van deze bouwkwaliteit.
Ik heb het nog niet gemerkt. Neem aan dat je bedoelt aan de randen van het display? Omdat die iets verdiept ligt met de behuizing.

• wvdbroek
Knud schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:53:
ook geen last van tot nu toe !

• exelletor
Op mijn Gen8 geen stof te bekennen. :)
Er bestaan volgens de review op Tweakers ook 3G Archos gen9's waar de stick al bij zit.
Hmm okee en waar zijn die te koop, waarom staan die niet in de PW of op websites..

De hardeschijfversie is volgens Archos 'slechts' 100 gram zwaarder en 3mm dikker.
Wij zouden eerder spreken van 'maar liefst'.
Ja hallo wat wil je dan?
Ik zou spreken van een functie die subliem is en bij geen een andere fabrikant te verkrijgen!

Wie mpeg2-video of ac3-audio wil afspelen moet echter voor 14,99 dollar een aparte plug-in-pack aanschaffen.
Uhm 10 EURO

Er wordt nergens gezegd dat de Archos Full HD (1080P) kan uitzenden
als die op een extern beeld wordt aangesloten via HDMI, mooie feature, andere tabs > 1080P!

Voor de rest die scorekaart, dat is toch wel erg triestig zeg
2 sterretjes voor de bouwkwaliteit, kom op zeg, dat is een 4.. Een Yarvik, Intertoys tablet is 2** dit niet! Voor de rest ben ik het met meer dingen niet eens, maarja dat zal aan mij liggen denk ik zo!

Waarom zijn de GPS, trilfunctie, full sized USB-poort op de achterkant niet getest?
Er zijn weinig tot geen tablets met een full-sized USB-poort dus hop +1 voor features!
Een HDMI-poort die het Micro-SD kaartslot blokkeert tijdens het opladen, kom op zeg...
Besturingssysteem is inmiddels Android Honeycomb 3.2.1, in de specs staat 3.1..

Bad-ass review zeg, die op HWI is veel gedetailleerder, slecht Tweakers!

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 10-11-2011 18:11 ]

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
CLB schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:06:
Er bestaan volgens de review op Tweakers ook 3G Archos gen9's waar de stick al bij zit.
Hmm okee en waar zijn die te koop, waarom staan die niet in de PW of op websites..

De hardeschijfversie is volgens Archos 'slechts' 100 gram zwaarder en 3mm dikker.
Wij zouden eerder spreken van 'maar liefst'.
Ja hallo wat wil je dan?
Ik zou spreken van een functie die subliem is en bij geen een andere fabrikant te verkrijgen!

Wie mpeg2-video of ac3-audio wil afspelen moet echter voor 14,99 dollar een aparte plug-in-pack aanschaffen.
Uhm 10 EURO

Er wordt nergens gezegd dat de Archos Full HD (1080P) kan uitzenden
als die op een extern beeld wordt aangesloten via HDMI, mooie feature, andere tabs > 1080P!

Voor de rest die scorekaart, dat is toch wel erg triestig zeg
2 sterretjes voor de bouwkwaliteit, kom op zeg, dat is een 4.. Een Yarvik, Intertoys tablet is 2** dit niet! Voor de rest ben ik het met meer dingen niet eens, maarja dat zal aan mij liggen denk ik zo!

Waarom zijn de GPS, trilfunctie, full sized USB-poort op de achterkant niet getest?
Er zijn weinig tot geen tablets met een full-sized USB-poort dus hop +1 voor features!
Een HDMI-poort die het Micro-SD kaartslot blokkeert tijdens het opladen, kom op zeg...
Besturingssysteem is inmiddels Android Honeycomb 3.2.1, in de specs staat 3.1..

Bad-ass review zeg, die op HWI is veel gedetailleerder, slecht Tweakers!
Volledig met je eens! Het wil toch wel wat zeggen dat wij als "alledaagse" acrhos G9 gebruikers totaal niet met deze review eens zijn.

• hars73

hars73

wvdbroek schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:45:
AAN IEDEREEN ER IS WEER EEN NIEUWE FIRMWARE UIT

Archos 80/101 G9 OS v 3.2.69

te downloaden op de arhos website

Archos 80/101 G9
Firmware changes
Version 3.2.69 - November 9th, 2011

Web browser: faster web page rendering
Media center: built in online subtitle download support after a long press on a video file under video browser
External storage: add ability to mount disks without partition
Android version: switch to Honeycomb 3.2.1
Battery: low charge notification
Heb mijn G9 net ge update maar kan niet zeggen dat een webpagina sneller laadt. Merk verder ook nog niet echt verschil in andere zaken.
Het zijn allemaal optimalisaties, je websites zullen niet opeens 10x zo snel laden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
streelder schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:57:
[...]

Volledig met je eens! Het wil toch wel wat zeggen dat wij als "alledaagse" acrhos G9 gebruikers totaal niet met deze review eens zijn.
ja... je zou bijna denken dat Tweakers er belang bij heeft dat niet teveel mensen enthousiast worden om voor de helft van het geld ook een tablet in huis te hebben... :X Dat rijmt natuurlijk niet met al die awards voor 'beste website' van gisterenavond... Objectiviteit is daar zeker een belangrijke factor in!

enniewee... ergens snap ik wel dat ze aangeven dat er 'bezuinigd is om de prijs laag te houden'. Die plastic achterkant van de mijne is inderdaad al bekrast terwijl hij toch echt grootste deel van de dag in een leren hoes zit. Ook het scherm is zonder 'anti-glare' folie een magneet voor 'vette vingers' en niet makkelijk schoon te krijgen. Maar als je bedenkt dat een Transformer echt wel 2x zo duur is, ipv 'slechts 100,- doorsparen' en dan ook nog eens een aantal dingen NIET kan die de G9 wel kan is beetje te makkelijk om op te roepen om de G9 maar in de winkel te laten liggen...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
wvdbroek schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:00:
[...]

ook geen last van tot nu toe !
is eigenlijk beetje te vroeg om dit nu al vast te stellen... daar gaan wel een paar maandjes overheen voordat het vuil zich zo heeft opgehoopt/vastgekoekt. bij mij is alles in elk geval nog schoon.
alhoewel ik dus wel een anti-glare folie over het scherm heb geplakt want anders was het buiten in de zon / felle lamp niet fijn en zat het glans scherm in no-time vol met vette vingers die er niet zomaar vanaf te wrijven waren. nu helemaal heppie...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

erwin.heukels schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:09:
[...]
alhoewel ik dus wel een anti-glare folie over het scherm heb geplakt want anders was het buiten in de zon / felle lamp niet fijn en zat het glans scherm in no-time vol met vette vingers die er niet zomaar vanaf te wrijven waren. nu helemaal heppie...
Welk folie heb je gebruikt? Want ik erger me ook best wel aan de vette vingers af en toe. Merk je nog negatieve bij effecten van het folie? Verminderde helderheid/kijkhoek bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Welk folie heb je gebruikt? Want ik erger me ook best wel aan de vette vingers af en toe. Merk je nog negatieve bij effecten van het folie? Verminderde helderheid/kijkhoek bijvoorbeeld?
Heb het linkje weer even opgezocht. Was bij Amazon.de en kostte inclusief verzendkosten € 11,40

Het scherm is nu wel iets minder 'scherp' en minder 'helder'. Kijkhoek wordt er ook niet echt beter van. Ik had eigenlijk een 'before-and-after-foto' moeten maken, maar helaas.... en nu ga ik 'm er niet meer aftrekken :9

Maar kan er nog prima een boek mee lezen in bed (dus geen problemen in het donker) en ook bij gebruik onder een lamp of buiten nu stukken plezieriger lezen. Schoonmaken is nu ook een fluitje van een cent en er blijft ook veel minder viezigheid aan plakken.

Ik ben er dus wel heppie mee...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

erwin.heukels schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:32:
[...]

Heb het linkje weer even opgezocht. Was bij Amazon.de en kostte inclusief verzendkosten € 11,40

Het scherm is nu wel iets minder 'scherp' en minder 'helder'. Kijkhoek wordt er ook niet echt beter van. Ik had eigenlijk een 'before-and-after-foto' moeten maken, maar helaas.... en nu ga ik 'm er niet meer aftrekken :9

Maar kan er nog prima een boek mee lezen in bed (dus geen problemen in het donker) en ook bij gebruik onder een lamp of buiten nu stukken plezieriger lezen. Schoonmaken is nu ook een fluitje van een cent en er blijft ook veel minder viezigheid aan plakken.

Ik ben er dus wel heppie mee...
Past ie goed qua formaat? En plakt ie er echt op als een soort sticker of is het zo'n statisch ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
erwin.heukels schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:04:
[...]
Maar als je bedenkt dat een Transformer echt wel 2x zo duur is, ipv 'slechts 100,- doorsparen' en dan ook nog eens een aantal dingen NIET kan die de G9 wel kan is beetje te makkelijk om op te roepen om de G9 maar in de winkel te laten liggen...
Waar zie jij die factor 2?
pricewatch: Archos 101 G9 8GB 1GHz (501890)
pricewatch: Asus Eee Pad Transformer 16GB
Ik zie een verschil van zo'n 100 euro.

Een eerlijkere vergelijking is met de 16Gb versie van de Archos (nog niet eens leverbaaar ...):
pricewatch: Archos 101 G9 16GB (501886)
En dan is het verschil slechts z'n 60 euro.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
kan iemand mij vertellen wanneer de archos G9 80 250 gig uitkomt?

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
darkmagic schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:12:
kan iemand mij vertellen wanneer de archos G9 80 250 gig uitkomt?
1.0 Ghz moet eind dit maand uitkomen. Wel in beperkte aantallen, door de gebeurtenissen in Taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Kan iemand ook aangegeven inhoeverre de GPS makkelijk het signaal oppakt ?
(in huis en in de auto)
M.a.w. wat is de ontvangstkwaliteit van de GPS.

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 12-11-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Kwam toevallig ook dit tegen.

Archos G9 GPL Source Code

Misschien heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
Ok heeft iemand een oplossing voor het volgende ;

Iphone 3gs fw 4.3.3 met jailbreak
80 g9 met 3.1.69
Bluetooth zegt op de archos gekoppelt maar niet verbonden en op de iphone krijg ik de melding archos 80 g9 wordt niet ondersteund. Maar eerder in dit topic lees ik van iemand dat die het wel voorelkaar gekregen heeft om zijn iphone te koppelen.

Wat doe ik verkeert of heeft iemand de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Mr_Blobby schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:10:
[...]

Waar zie jij die factor 2?
pricewatch: Archos 101 G9 8GB 1GHz (501890)
pricewatch: Asus Eee Pad Transformer 16GB
Ik zie een verschil van zo'n 100 euro.

Een eerlijkere vergelijking is met de 16Gb versie van de Archos (nog niet eens leverbaaar ...):
pricewatch: Archos 101 G9 16GB (501886)
En dan is het verschil slechts z'n 60 euro.
toch heb ik voor mijn G9 80 (dus de 8" 4x3 ipv de 10" 16x9 beeldscherm versie met 1,0Ghz en 8Gb) 'slechts' 200,- betaald (en dat is dus inclusief de 3G stick die los 50,- kost). Dat is dus ongeveer de helt van een transformer. Voor geheugen-upgrade heb ik een 32Gb-micro-SDHC kaartje gekocht voor 35,- dus nu heb ik voor 235,- een Honeycomb-tablet met 40Gb opslag en 3G. Voor 'mezelf' heb ik dit vergeleken met een iPad waar ik dus eerst eigenlijk de aanschaf van wilde doen, maar dan ben je voor een 32Gb met 3G dus al ruim meer dan 600,- kwijt....

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
wvdbroek schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:04:
Ok heeft iemand een oplossing voor het volgende ;

Iphone 3gs fw 4.3.3 met jailbreak
80 g9 met 3.1.69
Bluetooth zegt op de archos gekoppelt maar niet verbonden en op de iphone krijg ik de melding archos 80 g9 wordt niet ondersteund. Maar eerder in dit topic lees ik van iemand dat die het wel voorelkaar gekregen heeft om zijn iphone te koppelen.

Wat doe ik verkeert of heeft iemand de oplossing.
Ik weet niet precies wat je wilt 'koppelen', maar als je de 3G verbinding van je iPhone wilt gebruiken heb ik dit opgelost door op mijn iPhone de 'hotspot' aan te zetten om te tetheren over WiFi (dus niet over bluetooth). Dat gaat prima, maar dan moet je netwerk-provider dat wel toelaten. Bij mij gaat dat prima met het KPN zakelijk abonnement dat ik van de baas heb gekregen... O-)

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
hars73 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:35:
[...]

Past ie goed qua formaat? En plakt ie er echt op als een soort sticker of is het zo'n statisch ding?
het is inderdaad een sticker, dus 1x bevestigen en dan niet meer aankomen.

formaat is prima.... aan de korte kant waar ik ben begonnen met plakken zit hij keurig. ook de zijkant sluit prima aan. Enkel aan de laatste korte kant waar je dus 'eindigt' met plakken zit ongeveer 2 a 3 mm ruimte. Geen probleem dus want daar kom je toch nooit voor knoppen op het touch-screen.

Voor die paar euro dus zeker het proberen waard! ik ben er in elk geval blij mee...

[ Voor 6% gewijzigd door erwin.heukels op 13-11-2011 21:34 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

^^^ @Erwin: Klinkt wel een beetje eng, een sticker.. Maar ik moet wel op zoek naar iets denk ik, want ik erger met toch aardig aan al die vette vingers en vlekken op het scherm af en toe.

Heb sinds afgelopen weekend mijn microSD van 32GB in m'n Archos, maar ik vind dat er toch maar weinig spellen gebruik maken van de SD. Heb twee of drie spellen geinstalleerd die daarna nog data moesten downloaden (zo'n 30-50mb per spel), maar dat ging allemaal naar het interne geheugen zonder dat ik daar invloed op had.

Had ook een mooi 90graden gedraaid usb laadkabeltje, maar als ik die nu gebruik drukt ie tegen de microSD kaart aan en ontgrendeld hem dus. Het originele kabeltje past net wel, maar die vind ik een beetje kort. Ik probeer nog wel een klein stukje plastic van het nieuwe kabeltje af te snijden, denk dat ik hem dan wel passend krijg.

Verder heb ik het gevoel dat firmware 3.2.69 wat meer 'hangers' veroorzaakt, maar weet niet of dat perse door die firmware komt. Heb de Archos nu 1x moeten resetten omdat ie echt vast zat.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 14-11-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Content op interne geheugen is al besproken, komt door HoneyComb, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

CLB schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:05:
Content op interne geheugen is al besproken, komt door HoneyComb, helaas
I know, maar had gehoopt dat er toch wat spellen zouden zijn die de data wel gewoon naar de SD zouden zetten. Naja voorlopig heb ik nog iets meer dan 5GB over.. moet genoeg zijn. Misschien als ICS er is..

Iemand trouwens een manier gevonden om in de standaard bestandsbrowser een bestand te verwijderen? Als ik lang druk op een bestand, krijg ik wel kopieren, knippen etc, maar verwijderen staat daar niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
Heeft iemand z'n beloofde G9 3G USB dongle al ontvangen van TPH? Of iets gehoord daarover?

Deze stick is per slot hier en daar al op voorraad : http://www.centralpoint.n...ey-art-501777-num-777223/
en
http://www.komplett.nl/Ko...ngle/501_777/default.aspx
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste