Goedendag iedereen,
Dit is mijn eerste post in dit forum, ik heb hier al wel heel veel gelezen op dit forum maar het nooit nodig gevonden een account te hebben of iets te posten. Tot deze week... WVDBroek kwam ik tegen en hij liet mij de G9 80 zien en ik was spontaan verliefd toen ik de prijs hoorde. Ik ben niet echt iemand van de impuls aankopen maar dit keer wel. Ik met plezier naar de TP in leeuwarden om ook een 10inch versie op te halen(28-10-11), echter zoals iedereen hier gemerkt heeft was deze niet op voorraad. De mevrouw wist mij te vertellen dat hij op zijn snelst 31-10-11 leverbaar zou zijn. De volgende dag kreeg ik een telefoontje van WVDbroek dat hij bij TP was geweest en aan de mensen daar had gemerkt dat mijn tablet miss al binnen was gekomen. En 5 minuten later ging de telefoon en dat was TP met de verwachte melding, prachtig dat het zo snel kon. Ik aangekomen, blij kreeg ik hem en vroeg naar de 3G stick. Deze zat er niet bij omdat ik hem "SIMLockvrij" had gekocht. Ze wist te vertellen dat WVDBroek had hem gekocht "PrePaid" en daardoor dus een Hi SIM + Dongle had gekregen. Na een beetje verbasing van ons beide ging ze even in de computer kijken en las ze (samengevat) "De dongel word aan de klant nageleverd omdat deze bij TP niet voorradig is, het is daarom noodzakelijk de klant adres gegevens goed te noteren. Tevens zijn de vermelde specificaties 1.5 Ghz en 250Gb niet juist, de processor is een 1Ghz". Na verder overleg werd alles duidelijk en netjes afgehandeld. Het leek in eerste instantie voor mij een beetje raar en ongeorganiseerd maar ik stel mijn mening bij naar uiterst tevreden! Ze wist alles te vertellen overlegde met haar collega en raadpleegde de computer, vrolijk behulpzaam en aardig

(allemaal eigenschappen die ik van een telefoonverkoper niet had verwacht )(hopelijk komt het ook goed met de 3G stick

).
Aankomend op mijn ervaringen:
*Firmware update, Dit ging uiterst gemakkelijk, slepen in de verkenner tevoorscheen gekomen driver -> de tablet ziet dit en vraagt braaf of ze een update moet doen -> paar minuten later en alles werkt, zelfde een vernieuwde market.
*Bubble effect, geen hinder en komen niet voor bij normaal gebruik. Als ik echter hard druk op bepaalde plaatsen komt het wel voor.
*Prestaties, Uitstekend! Alles vloeit lekker in elkaar om, browsen gaat lekker heeeel af en toe beetje vertraging bij het typen.
*Android SDK, waarom ik hoofdzakelijk het tablet het gekocht is het besturen van een voormalig schoolproject:
http://www.wetterfretter.nl/
YouTube: Android Tablet controlled RC sailboat - wetterfretter (3/3)
Bootje heb ik gehouden, tablet was van school. Hier hebben we als groep van 10 mensen 10 weken aan gewerk ( 2 informatica, 1 elektro, 1 Technische informatica, 2 scheepsbouwers, rest werktuigbouwers). De gemaakte App voor de besturing is zelfbouw en was specifiek voor een bepaalde resolutie bedoeld. Dus ik alle Eclipse Java en Android SDK sooi downloaden, kom ik op de Archos site alleen de drivers voor de "Internet tablets" tegen, maar niet voor de G9. Ik heb me aangemeld op de archos site, alle serie nummers en registratie gedaan en ze een mailtje gestuurd met de vraag of het tablet in de ADB modus is te krijgen (hem als debug platvorm te gebruiken).
Een aantal dingen heb ik aan jullie nog wel een paar vragen over (ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben).
*Als ik het toetsenbord gebruik komt er geluid uit het apparaat ( noem me dom maar ik kan echt NERGENS vinden waar ik het uit kan zetten), heeft iemand hier iets op gevonden?
*Zelfde geld voor alle andere geluidjes, die gemaakt worden als ik een mailtje krijg, help....
*Heeft iemand een manier gevonden om powerpoint en office bestanden te openen (liefst zonder trial of te betalen), in de market vond ik "Documents To Go 3.0 Main App". deze kan ik echter niet installeren, foutmelding gevolgd door crashen market. Iemand die deze app wel kan installeren?