Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Heb vanmiddag ook inkopen gedaan.... een 32Gb micro-SDHC kaartje voor 33,50 thuis laten bezorgen, een micro-vezel sleeve wordt uit Taiwan thuisbezorgd voor 1,83EUR (hoe bestaat het!), maar later nog even de lokale boekhandel binnengelopen die een faillisementsuitverkoop heeft. Daar een superdeluxe echt lederen A5-map gekocht waar je normaal je business cards en een A% schrijfblok instopt, maar is dus het perfecte formaat voor de G9 80! Superdeluxe en 'voor weinig' ;)

Absurd dus dat Apple 100,- extra rekent om voor een +16Gb upgrade en je dus met een Android voor 33,50 zelfs 32Gb extra krijgt. Idem voor de 3G die we nu dus nagestuurd krijgen... lachen!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
Heb je een linkje van die sleeve?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Heb ook een Archos g9 80 kunnen vinden en dus meteen gekocht. Meeste TPH hadden geen voorraad

[ Voor 59% gewijzigd door Omeg op 29-10-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Veel mensen zijn op zoek naar een sleeve, ik heb voor €3,90 de volgende sleeve gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.jbmm.fr/wp-content/uploads/2011/10/P1090330-800x600-300x225.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jbmm.fr/wp-content/uploads/2011/10/P1090331-800x600-300x225.jpg

Deze is hier te koop:http://www.hongkongeek.com/lang-en/accessories/540-soft-neoprene-sleeve-mid-tablet-8-inches-case-bag-black.html

(Gevonden in een ArchosFans forum, http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?t=57298)

Ook te vinden op ebay voor minder, zoals hier;
http://www.ebay.nl/itm/Ne...2c5df57724#ht_4996wt_1037

[ Voor 16% gewijzigd door G33st op 30-10-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Als iemand een betaalbare anti-glare screenprotector voor de 80 heeft gezien,dan houd ik me aanbevolen. Vooral met donkere schermen heb ik het idee dat ik in een spiegel kijk.

Misschien dat ik deze ga proberen: www.amazon.de/atFoliX-FX-...lektierend/dp/B005TAZO2K/
Jammer genoeg nog geen reviews van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnboy
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04-2023
Ik heb vrijdag de 80 g9 bij de phone house opgehaald. Getest in de winkel, maar wist niet goed hoe ik moest kijken of de bubbelfout er inzat.

Thuis weer gekeken en toen zag ik het duidelijk. Erg jammer dus. Mijn vraag is:

Wie heeft m ook bij the phone house gekocht en heeft de fout thuis ontdekt. Wat heb je gedaan en wat heeft de phone house gedaan?

Ik heb trouwens geen sim kaart van Hi gekregen. Is me ook niets over verteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je gegevens moeten bekend zijn en dan wordt 't thuisgestuurd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

G33st schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 01:39:
Veel mensen zijn op zoek naar een sleeve, ik heb voor €3,90 de volgende sleeve gevonden:

[afbeelding]
[afbeelding]

Deze is hier te koop:http://www.hongkongeek.com/lang-en/accessories/540-soft-neoprene-sleeve-mid-tablet-8-inches-case-bag-black.html

(Gevonden in een ArchosFans forum, http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?t=57298)

Ook te vinden op ebay voor minder, zoals hier;
http://www.ebay.nl/itm/Ne...2c5df57724#ht_4996wt_1037
Sja dit is de sleeve die je overal tegenkomt. Ik wacht echt nog even op het mooie leren hoesje die je tablet wel wat groter maakt maar die je zo dicht kan klappen en bam in je tas :-) Voor de galaxy zijn ze er in overvloed.

EDIT: Bedacht me in 1 keer dat ik nog een hagelnieuw Galaxy 8 inch hoesje had liggen die ik in China had gekocht. Toen was ik nog in de veronderstelling dat ik 430 euro wilde betalen voor de nieuwe Galaxy 8 inch :-)

En wat denk je?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/w2ivso.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/6zlnyc.jpg

Passen doet ie niet helemaal en de aansluitingen zitten niet goed maar voorlopig heb ik een prima bescherming :-)

[ Voor 18% gewijzigd door xon op 30-10-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Als de specs zo goed zijn en de prijs zo relatief laag, betekent dat dat dan het scherm knudde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
it0 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:29:
Als de specs zo goed zijn en de prijs zo relatief laag, betekent dat dat dan het scherm knudde is?
Is gewoon een MVA paneel. Beter dan de G8, maar slechter dan de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Voor mensen die nog een 16 GB SDHC kaartje zoeken voor in de G9, vandaag maar €15:

http://www.mediamarkt.nl/...iavandaag+-+dagaanbieding

Oeps: IS geen microsd :P

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 30-10-2011 11:49 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn eerste indrukken van de A101 tot nu toe:

- Firmware geupdate naar de 3.2.61 versie. Market doet het prima.
- Aangesloten op mijn Windows XP machine en ik kon hem netjes in de verkenner benaderen.
- Ik moest het touchscreen eerst calibreren, aangezien hij een beetje raar reageerde op aanrakingen in het systeemvak bij de tijd. Daarna was het prima.
- Scherm is best goed, goede kijkhoek. Ik heb geen vergelijkingmateriaal en naast een iPad is ie vast minder, maar ik vind het prima.
- Hij heeft vannacht gewoon in sleepmode gestaan en verloor in 10 uur tijd 3% accucapaciteit.
- Het toetsenbord heeft soms een beetje een lag vind ik. Ik weet nog niet of het overal is, maar zoeken op een internetpagina met ingave via google in ieder geval wel. Als je niet al te snel typt, valt het echter wel mee.
- Het bubble effect heb ik nog niet gezien. Ook niet bij iets harder op de achterkant of zijkant drukken.
- De algehele snelheid vind ik prima.

Voorlopig ben ik meer dan tevreden, zeker voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jongens, mannen, broeders, girls en fanboys.. Dit is en blijft het ervaringen topic over de tablets..
Accessoires, hoesjes, geheugenkaarten, eBay-covers, tasjes enzo horen hier gewoon niet thuis!

Ga gerust verder, maar dan in: Accessoires voor de Archos 70 / 101 internet tablets
(jaja de titel wordt binnenkort gewijzigd in gen8 / gen9 tablets en de TS zal ik ook gaan aanpassen!)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
YoshiBignose schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:04:
Voor mensen die nog een 16 GB SDHC kaartje zoeken voor in de G9, vandaag maar €15:

http://www.mediamarkt.nl/...iavandaag+-+dagaanbieding
Dat past er dus lekker niet in. Je hebt een microSD nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maar daar praat bijna niemand :P
exelletor schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:33:
[...]

Dat past er dus lekker niet in. Je hebt een microSD nodig.
Oeps inderdaad, foutje :D

[ Voor 77% gewijzigd door YoshiBignose op 30-10-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ga je dat maar doen, of je wil dat dit topic dichtgaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

ugh..wat heb (naast overijverige mods) toch een hekel aan het ontbreken van ADHOC support ook weer in "onze" archos.

Ik krijg met geen mogelijkheid draadloos de 3G verbinding geshared op mijn 80. Ook al via bluetooth geprobeerd maar daar is er helemaal geen verbinding te selecteren en wil hij niet connecten met mijn X10 mini pro met 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Maar Archos is zo'n beetje de enige die normale bluetooth tethering(die ook met BB's werkt) aanbiedt. Ik denk dat de tablets bedoeld zijn om 3G van een smartphone te gebruiken en niet andersom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

exelletor schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:20:
Maar Archos is zo'n beetje de enige die normale bluetooth tethering(die ook met BB's werkt) aanbiedt. Ik denk dat de tablets bedoeld zijn om 3G van een smartphone te gebruiken en niet andersom. :P
ehh...ja dat wil ik ook :-)

Als ik op mijn x10 bluetooth aanzet..evenals op mijn archos...en deze laat verbinding probeert ie ze te koppelen..maar blijft er staat "gekoppeld maar niet verbonden" en dit blijft ook zo staan

Ik kan overigens wel nog kiezen "gebruiken voor internet" maar ja zover kom ik dus niet

edit: ook op een HTC legend gebeurt het zelfde...koppelen lukt ..maar geen verbinding mogelijk. Als je dan op het gekoppelde item klikt en kiest voor "internet gebruiken" gaat ie proberen te verbinding maar daar blijft het bij.

hebben we hier een nare bug of lukt dit bij jullie wel?

[ Voor 18% gewijzigd door xon op 30-10-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Krijg je wel de mogelijkheid om APN enz. in te tippen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

exelletor schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:49:
Krijg je wel de mogelijkheid om APN enz. in te tippen of niet?
1 Beide tapparen bluetooth zichtbaar
2 Op tablet zoeken naar apparaat
3 telefoon gevonden en koppelen
4 Koppelings verzoek verschijnt op tablet en telefoon:

Als u wilt koppelen met X10 moet u bevestigen dat deze toegangscode wordt weergegeven bla bla

5 telefoon verzoek bevestigen en daarna op tablet (andersom ook al geprobeerd
6 Op tablet blijft staat "X10 verbinding maken" en blijft zo staan
7 op telefoon is het bluetooth logo niet veranderd (wat wel gebeurd op het moment je verbinding hebt)

Soms krijg ik hem wel geconnect maar dan als ik wil verbinden (en in het menu kies : voor internet gebruiken) gebeurd hetzelfde als bij punt 6 en blijft ie "hangen"

bizar!

[ Voor 10% gewijzigd door xon op 30-10-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Dan zou ik even de link naar je bericht op archosfans even sturen naar Craig@Archos. Op 4pda was er ook iemand met soortgelijke probleem, moet dus echt een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Gisteren in Zwolle bij TPH geweest. Nee meneer er is maar een actiemodel de 8 inch. Verkoper meegesleept naar het reclamebord en de kleine letters laten lezen. Ow.... dat wisten we niet.

Hij heeft een uitleververzoek aan het hoofdkantoor gestuurd. Ik wordt gebeld zodra de 10.1 binnen is. overigens hadden ze hier wel de 8 inch. Heb er nog even mee in mijn hande gestaan.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Is een superzacht high-quality leren A5 map waar je dus je G9 80 zo inschuift en precies mooi dichtklapt. Ook perfecte manier om nog een schrijfblokje en wat pasjes/business cards mee te nemen. Mocht ik 'm ergens laten slingeren is er hopelijk iemand zo vriendelijk / eerlijk om ff te bellen.

Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/f13a8e3c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/75db9f8b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x84/Erwinner/3d9b987e.jpg

Ik vermoed dus dat elke A5 insteekmap precies de juiste maat heeft!

Verder nog een extra praktijk-ervaringsupdate: batterij houdt het deze eerste dagen ongeveer 1 dag vol. Uiteraard wel 'heavy use' met alle aandacht van de kids die het heerlijk speelgoed vinden en uiteraard kan ik het zelf ook niet laten O-)
Opladen gaat toch meestal wel wat met horten-en-stoten... de micro-usb aansluiting is beetje wiebelig dus ook dit keer ging opladen van 6% naar 74% waarna ik stekkertje er opnieuw in moest doen.

[EDIT]oeps... zie nu pas dat ik hier geen foto's van de hoes had moeten publiceren... mea culpa... is ook zo verwarrend om over hoesjes in een Archos 70 topic te gaan schrijven als je een Archos 80 hebt :P

[ Voor 8% gewijzigd door erwin.heukels op 30-10-2011 14:46 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er bestaat geen Archos 70 accessoires topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Supremo schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:02:
Als iemand een betaalbare anti-glare screenprotector voor de 80 heeft gezien,dan houd ik me aanbevolen. Vooral met donkere schermen heb ik het idee dat ik in een spiegel kijk.

Misschien dat ik deze ga proberen: www.amazon.de/atFoliX-FX-...lektierend/dp/B005TAZO2K/
Jammer genoeg nog geen reviews van gezien.
ik heb deze besteld dus als je geduld hebt wil ik de review wel doen ;)

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
CLB schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:57:
Er bestaat geen Archos 70 accessoires topic :)
hihi... niet meer...keurig "omgedoopt", op het plaatje bij de openingspost na ;)

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
Ik heb nu ongeveer een dag zitten spelen met de 8inch versie.
Ik moet zeggen, ben positief verbaasd over de prijs kwaliteit verhouding. Werkt naar mijn mening best snel. Al moet ik toegeven dat de scherm niet echt denderend is, maar er valt zeker goed mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

exelletor schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:14:
Dan zou ik even de link naar je bericht op archosfans even sturen naar Craig@Archos. Op 4pda was er ook iemand met soortgelijke probleem, moet dus echt een bug zijn.
Craig...roger that

Overigens 4pda? die Russische site? niet te lezen joh :)

[ Voor 9% gewijzigd door xon op 30-10-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Omeg schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:22:
Ik heb nu ongeveer een dag zitten spelen met de 8inch versie.
Ik moet zeggen, ben positief verbaasd over de prijs kwaliteit verhouding. Werkt naar mijn mening best snel. Al moet ik toegeven dat de scherm niet echt denderend is, maar er valt zeker goed mee te werken.
100% mee eens... iedereen hier thuis is er heppie mee... alles draait eigenlijk best soepel met dat processortje. enige aandachtspuntjes die ik het overwegen waard vind:
1. bubbel onder het scherm (heb er niet veel last van, komt ook niet altijd door en vind het niet storend)
2. scherm reflecteert wel heftig en lijkt wel een 'vuil-magneet'.
hopelijk is dat snel gefixed met het bestelde anti-glans en -kras folie
3. zo'n digitaal toetsenbordje blijft behelpen, dus heb er ook voor 17USD een bluetooth bordje bij besteld

ofwel: voor die 200,- prima value-for-money!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Idem, ook het gehele weekend mee kunnen spelen. Maar het is echt een goede koop geweest, en tot op heden geen last gehad van het bubble effect. Ben er echt super blij mee (101 G9)

Ben nog van plan een te kopen
* 32 microSD
* Anti-glare / krassen screen protector
* Lederen sleeve/hoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTAG
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-03-2024
Goedendag iedereen,

Dit is mijn eerste post in dit forum, ik heb hier al wel heel veel gelezen op dit forum maar het nooit nodig gevonden een account te hebben of iets te posten. Tot deze week... WVDBroek kwam ik tegen en hij liet mij de G9 80 zien en ik was spontaan verliefd toen ik de prijs hoorde. Ik ben niet echt iemand van de impuls aankopen maar dit keer wel. Ik met plezier naar de TP in leeuwarden om ook een 10inch versie op te halen(28-10-11), echter zoals iedereen hier gemerkt heeft was deze niet op voorraad. De mevrouw wist mij te vertellen dat hij op zijn snelst 31-10-11 leverbaar zou zijn. De volgende dag kreeg ik een telefoontje van WVDbroek dat hij bij TP was geweest en aan de mensen daar had gemerkt dat mijn tablet miss al binnen was gekomen. En 5 minuten later ging de telefoon en dat was TP met de verwachte melding, prachtig dat het zo snel kon. Ik aangekomen, blij kreeg ik hem en vroeg naar de 3G stick. Deze zat er niet bij omdat ik hem "SIMLockvrij" had gekocht. Ze wist te vertellen dat WVDBroek had hem gekocht "PrePaid" en daardoor dus een Hi SIM + Dongle had gekregen. Na een beetje verbasing van ons beide ging ze even in de computer kijken en las ze (samengevat) "De dongel word aan de klant nageleverd omdat deze bij TP niet voorradig is, het is daarom noodzakelijk de klant adres gegevens goed te noteren. Tevens zijn de vermelde specificaties 1.5 Ghz en 250Gb niet juist, de processor is een 1Ghz". Na verder overleg werd alles duidelijk en netjes afgehandeld. Het leek in eerste instantie voor mij een beetje raar en ongeorganiseerd maar ik stel mijn mening bij naar uiterst tevreden! Ze wist alles te vertellen overlegde met haar collega en raadpleegde de computer, vrolijk behulpzaam en aardig _/-\o_ (allemaal eigenschappen die ik van een telefoonverkoper niet had verwacht )(hopelijk komt het ook goed met de 3G stick :p).

Aankomend op mijn ervaringen:
*Firmware update, Dit ging uiterst gemakkelijk, slepen in de verkenner tevoorscheen gekomen driver -> de tablet ziet dit en vraagt braaf of ze een update moet doen -> paar minuten later en alles werkt, zelfde een vernieuwde market.
*Bubble effect, geen hinder en komen niet voor bij normaal gebruik. Als ik echter hard druk op bepaalde plaatsen komt het wel voor.
*Prestaties, Uitstekend! Alles vloeit lekker in elkaar om, browsen gaat lekker heeeel af en toe beetje vertraging bij het typen.
*Android SDK, waarom ik hoofdzakelijk het tablet het gekocht is het besturen van een voormalig schoolproject:
http://www.wetterfretter.nl/
YouTube: Android Tablet controlled RC sailboat - wetterfretter (3/3)
Bootje heb ik gehouden, tablet was van school. Hier hebben we als groep van 10 mensen 10 weken aan gewerk ( 2 informatica, 1 elektro, 1 Technische informatica, 2 scheepsbouwers, rest werktuigbouwers). De gemaakte App voor de besturing is zelfbouw en was specifiek voor een bepaalde resolutie bedoeld. Dus ik alle Eclipse Java en Android SDK sooi downloaden, kom ik op de Archos site alleen de drivers voor de "Internet tablets" tegen, maar niet voor de G9. Ik heb me aangemeld op de archos site, alle serie nummers en registratie gedaan en ze een mailtje gestuurd met de vraag of het tablet in de ADB modus is te krijgen (hem als debug platvorm te gebruiken).

Een aantal dingen heb ik aan jullie nog wel een paar vragen over (ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben).
*Als ik het toetsenbord gebruik komt er geluid uit het apparaat ( noem me dom maar ik kan echt NERGENS vinden waar ik het uit kan zetten), heeft iemand hier iets op gevonden?
*Zelfde geld voor alle andere geluidjes, die gemaakt worden als ik een mailtje krijg, help....
*Heeft iemand een manier gevonden om powerpoint en office bestanden te openen (liefst zonder trial of te betalen), in de market vond ik "Documents To Go 3.0 Main App". deze kan ik echter niet installeren, foutmelding gevolgd door crashen market. Iemand die deze app wel kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Documents to Go is ook een betaalde applicatie hoor =) Je hebt namelijk nog een key nodig, kost geld =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel nog beetje welk tablet ik moet kopen. Tussen een Archos G9 of toch de Asus EEE transformer.. Basically tablet voor e-readeren, wat internetten / filmpje kijken. Vraag me af of ik de meerprijs (100) moet betalen voor transformer of dat deze wel goed genoeg is voor mijn doen. Bubble effect wat ik hier af en toe lees is de vraag, of dat erg storend is..

Ga iig binnenkort even in stad kijken ;). (Ook voor of ik 8 of 10inch wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:50
JTAG schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:46:
Goedendag iedereen,

Dit is mijn eerste post in dit forum,...en ze een mailtje gestuurd met de vraag of het tablet in de ADB modus is te krijgen (hem als debug platvorm te gebruiken).

Een aantal dingen heb ik aan jullie nog wel een paar vragen over (ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben).
*Als ik het toetsenbord gebruik komt er geluid uit het apparaat ( noem me dom maar ik kan echt NERGENS vinden waar ik het uit kan zetten), heeft iemand hier iets op gevonden?
*Zelfde geld voor alle andere geluidjes, die gemaakt worden als ik een mailtje krijg, help....
*Heeft iemand een manier gevonden om powerpoint en office bestanden te openen (liefst zonder trial of te betalen), in de market vond ik "Documents To Go 3.0 Main App". deze kan ik echter niet installeren, foutmelding gevolgd door crashen market. Iemand die deze app wel kan installeren?
Kijk hier eens, misschien lost dit je ADB-modus probleem op :
http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=57393

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Heb je de firmware geupdate naar versie 3.2.61? Daarin wordt nl. het marketprobleem opgelost.

[ Voor 76% gewijzigd door mountainbiker op 31-10-2011 07:59 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Gisteravond op de bank met de archos en lekker een uurtje " uitzending gemist" kijken wat heel mooi kan me de app die hiervoor graaatttiizzz te downloaden is.

Maar het uurtje liep toch iets anders af waarbij ik niet hoop dat deze app een voorbode is van andere apps/mogelijkheden want:

- De app installeert maar als je in je app menu deze kiest kan ie hem niet vinden (ook niet na herinstallatie). Hij is alleen te openen door te gaan naar my apps in market.

- Als je hem opent geeft ie automatisch al aan (het is niets meer dan een schil om de website van uitzendinggemist.nl) dat je toch eigenlijk wel de " mobiele versie' moet selecteren. Prima, vervolgens klik je op uitzending bekijken...ahh de video speler start op...en dan.....niets :-)
Onze standaard videospeler houdt helemaal niet van streaming media en gaat hem netjes helemaal downloaden en dan speelt ie hem af :(. Bij het installeren van een player die wel streaming aan kan blijft ie stug de standaard videoplayer opstarten.

- Als je de uitzending (alleen dus via wifi mogelijk) hebt gedownload dan is de kwaliteit toch wel zo verschrikkelijk beroerd omdat de kwaliteit bedoeld is voor een klein schermpje en niet voor je tablet. Ben je dan toch zo eigenwijs dat je in het begin kiest voor " normale weergave" dan kom je in het standaard speelscherm maar heb je weer een silverlight plugin nodig die natuurlijk never te krijgen is voor android. Ook kan je dan nog voor flash weergave kiezen (waarvan ik toch dacht dat het zou werken) maar dat is blijkbaar iets te ingewikkeld.

Vooral puntje 2 is toch wel zorgelijk omdat je eigenlijk gewoon blind streaming media wil afspelen. Ik wil eigenlijk ook gewoon een windows media streampje kunnen selecteren en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Als het goed is kan je toch kiezen tussen silverlight en flash? Flash werkt wel.

Anders kan je ook androidgemist.nl app gebruiken, dan heb je een andere plugin nodig maar die werkt gewoon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

YoshiBignose schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:44:
Als het goed is kan je toch kiezen tussen silverlight en flash? Flash werkt wel.

Anders kan je ook androidgemist.nl app gebruiken, dan heb je een andere plugin nodig maar die werkt gewoon bij mij.
flash werkt niet bij mij bij die keuze.

Androidgemist ken ik niet..zal eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Geluid toetsenbord: Open je toetsenbord door ergens in een tekstvak te gaan staan. Op het toetsenbord zie je linksonder een 'instellingen' knop. Druk daarop en druk dan 'toetsenbord instellingen'.

Waarschuwingsgeluid: Ga naar je instellingen, kies 'Geluid' en dan Beltoon voor meldingen.

Ik heb zelf nog wel een paar dingen/vragen/opmerkingen:

- Mijn tablet gaat nu in sleep mode na 2 minuten geen activiteit. Op zich prima en ik weet dat dat instelbaar is, maar dat betekent dan volgens mij wel dat je geen geluidjes krijgt bij een gebeurtenis zoals het ontvangen van een mail of bij Wordfeud. Klopt dat? Een andere mode dan de sleep mode is er dan ook niet? Zoals bijvoorbeeld alleen het scherm laten uitschakelen?

- Ik zit nu onder een paar felle tl lampen en dan spiegelt het scherm toch wel behoorlijk. Ook die vette vingers zijn nu erg goed zichtbaar. Misschien toch maar op zoek naar een folie die hem wat matter maakt. Ik vind het scherm prima, van collega's die een iPad hebben hoor ik dat het Archos scherm idd wat mindere kwaliteit is dan het IPS scherm van de iPad. Ook logisch uiteraard vanwege het prijsverschil.

- SMB netwerk ondersteuning is prima. De standaard bestandsverkenner heeft (voor zover ik weet) geen ondersteuning voor thumbnails voor afbeeldingen op een netwerkschijf. Ik heb inmiddels ES Explorer ontdekt en die kan het wel! Ik kan dus mijn Archos echt prima met mijn Synology NAS gebruiken (ook samen met de Synology apps).

- Om de tablet een vaste plek in de huiskamer te geven wil ik nog een stand aanschaffen waar ik hem makkelijk in kan zetten en waaraan een microusb kabeltje aanzit, zodat ik hem makkelijk kan opladen zonder op zoek te hoeven naar kabels en stekkers. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een iPad stand (dus geen dock, maar een stand). Mocht iemand nog een tip hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door hars73 op 31-10-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTAG
1)
Het is inmiddels ook gelukt de G9 101 in ADB mode te krijgen;
"Apps" -> "Ontwikkeling" -> "USB-Foutopsporing" aanvinken
Vervolgens vind windows naast een MTP apparaar ook een ADB. De ADB driver heb ik nergens kunnen vinden. wel heel veel voor de G9 80 maar niet voor de 101. Ik heb van de archos site de ADB driver voor de internet tablets gedownload uitgepakt en het bestandje "android_winusb.inf" aangevuld.

Aan onderdeel "[Google.NTx86]" toegevoegd:
;
;Archos
%SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_0E79&PID_1529
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_0E79&PID_1529&MI_01

en aan onderdeel "[Google.NTamd64]" toegevoegd:
;
;Archos
%SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_0E79&PID_1529
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_0E79&PID_1529&MI_01

de dingetjes als "%SingleAdbInterface%" verwijzen naar een string onderin in het bestandje. omdat de verwijzingen naar de archos dingen anders waren dan die van de nexus en de htc (en in apparaar beheer het tablet een lange lelijke naam had) dacht ik al die archos beschrijvende bende er uit en heb hem dus aangepast naar de "%SingleAdbInterface%" voorvoegsels.

Ik kan het apparaat nu listen met
c:/program files/android/android-sdk/platvorm-tools/adb devices
hier komt hij in een lijstje te staan

Ik wil de vervangende driver wel posten als daar belangstelling voor is.

2)
Office bestandjes openen is mij nog niet gelukt....

3)
@hars73
Bedankt! dit heeft het irritante geluidje weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JTAG schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:37:
Office bestandjes openen is mij nog niet gelukt....
Programma's die ik ken zijn: Documents to Go en Quickoffice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-04-2023
Goedendag iedereen,

. Tot deze week... WVDBroek kwam ik tegen en hij liet mij de G9 80 zien en ik was spontaan verliefd toen ik de prijs hoorde. Ik ben niet echt iemand van de impuls aankopen maar dit keer wel. Ik met plezier naar de TP in leeuwarden om ook een 10inch versie op te halen(28-10-11),
Ik denk dat ik maar provisie moet gaan vragen aan TP :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTAG
Jah misschien voelen ze wat voor provisie :P .

Ik heb inmiddels antwoord van archos technical support:

Dear Customer,

The ADB driver for G9 will be available soon from our web site.

Kind Regards,
Archos Technical Support

Dus ze antwoorden vrij snel, inmiddels heb ik de ADB dus al aan de praat gekregen maar in de toekomst is hij dus officieel verkrijgbaar, best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Dit is zo moeilijk - zal ik gewoon eentje bij de TPH halen of wachten op de 1.5 Ghz-versie? Aangezien de turbo 1.2 Ghz nog niet verkrijgbaar is, verwacht ik de 1.5 Ghz niet voor december in de winkels te vinden. Iemand die weet in welke MM's rond Den Haag je de 101 G9 kunt uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 10:09
exelletor schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:30:
Dit is zo moeilijk - zal ik gewoon eentje bij de TPH halen of wachten op de 1.5 Ghz-versie? Aangezien de turbo 1.2 Ghz nog niet verkrijgbaar is, verwacht ik de 1.5 Ghz niet voor december in de winkels te vinden. Iemand die weet in welke MM's rond Den Haag je de 101 G9 kunt uitproberen?
Volgens mij had de 1.2 Ghz in oktober beschikbaar moeten zijn, en als ik het goed herinner de 1.5 Ghz in de loop van december. Echter het schijnt dat de 1.2 Ghz pas eind november komt. 1.5 Ghz zal je dan nog wel paar maanden geduld moeten hebben.

Ik wacht zelf totdat de eerste 16GB/250GB uit komt (de 1.2 Ghz dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
In Rusland is de gewone 16GB al te koop, met 1.0 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
Ok heb mijn 80 g9 opgehaald, deze heeft echter iets meer last van het bubble effect dan diegene die ik gister teste bij PH, Jammer maar ik kijk het nog even aan.
Krijg van de week een andere 80 g9 om te proberen bij de PH, medewerker heeft een nieuwe voor me besteld en belt me als hij binnen is, hoef dan ook pas mijn huidige in te leveren. oftewel we gaan eens kijken of die nieuwe iets minder last heeft van bubbles en anders hou ik deze gewoon. Niks moeilijk doen bij PH zo geregeld Top Service vindt ik dat.

Goed heb een 32 gb kaartje besteld bij MemoryStunter.nl voor +\- 38 euro incl verzendkosten.

Maar weet iemand waar ik een micro usb naar female usb host kabel kan krijgen, zodat ik een stick of externe schijf kan aansluiten. (zie http://forum.archosfans.c....php?f=63&t=37427&start=1)

Wat trouwens ook werkt is de usb aansluiting van je 3g (wel even aanzetten in instellingen>Draadloos en netwerken>3g stick poort inschakelen) gebruiken, en zie daar je stick ,schijf of hub in bestandsbeheer ;)

Weet overigens niet of dit schadelijk is voor het apparaat, volgens mij niet want is gewoon een usb aansluiting

grt
Wim

[ Voor 8% gewijzigd door wvdbroek op 31-10-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Als je wat geduld kan opbrengen, dealextreme : http://m.dealextreme.com/search.dx?search=101894

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Op de archos website staat:

With optional plug-in:
• Cinema: MPEG2 (up to DVD resolution MP/D1)
With the above codecs, the device can play video files with the following extensions: AVI, MP4, MOV, 3GP, MPG, PS, TS, VOB, MKV, FLV, RM, RMVB, ASF

Moet ik deze extra codec plugin kopen om bijv AVI of mpeg2 te kunnen afspelen of zijn er alternatieven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

wvdbroek schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

Maar weet iemand waar ik een micro usb naar female usb host kabel kan krijgen, zodat ik een stick of externe schijf kan aansluiten. (zie http://forum.archosfans.c....php?f=63&t=37427&start=1)
Kijk anders nog even in het accessoire topic. Hierin heb ik een link geplaatst van een host kabel die ik via eBay heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
jobr schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:12:
Op de archos website staat:

With optional plug-in:
• Cinema: MPEG2 (up to DVD resolution MP/D1)
With the above codecs, the device can play video files with the following extensions: AVI, MP4, MOV, 3GP, MPG, PS, TS, VOB, MKV, FLV, RM, RMVB, ASF

Moet ik deze extra codec plugin kopen om bijv AVI of mpeg2 te kunnen afspelen of zijn er alternatieven ?
Je kunt ook bijvoorbeeld Moboplayer installeren. Maar die kan geen breedbeeld via HDMI afspelen en blijft de Android balk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
Ik merk dat de wifi ontvangst op de tablet niet zo sterk is. Mijn mobiel die ernaast ligt heeft prima ontvangst maar op de Archos lijkt de ontvangst slecht.

Ligt het aan de Tablet die ik heb of hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
hars73 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Kijk anders nog even in het accessoire topic. Hierin heb ik een link geplaatst van een host kabel die ik via eBay heb besteld.
tnxs heb ik nu ook besteld hoe kan dat in godsnaam GRATIS verzonden worden voor die € 2,10.
ben benieuwd of ie aankomt :P nou ja anders zijn we maar € 2,10 kwijt

grt
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Omeg schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:52:
Ik merk dat de wifi ontvangst op de tablet niet zo sterk is. Mijn mobiel die ernaast ligt heeft prima ontvangst maar op de Archos lijkt de ontvangst slecht.

Ligt het aan de Tablet die ik heb of hebben meer mensen dat?
Hij lijkt niet volledig 100% sterkte te hebben als je naar het icoontje kijkt. Terwijl mijn HP laptop bijvoorbeeld wel alle blokjes actief heeft bij z'n wifi. Maar ik merk niet dat ik met de tablet een slechte wifi verbinding heb. Kon er v.h. weekend zelfs een heel stuk mee naar buiten zonder dat de verbinding wegviel. Daar verbaasde ik me eigenlijk zelfs over. Mijn Nokia N82 via wifi redt die afstand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
wvdbroek schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:41:
[...]

.

Wat trouwens ook werkt is de usb aansluiting van je 3g (wel even aanzetten in instellingen>Draadloos en netwerken>3g stick poort inschakelen) gebruiken, en zie daar je stick ,schijf of hub in bestandsbeheer ;)

Weet overigens niet of dit schadelijk is voor het apparaat, volgens mij niet want is gewoon een usb aansluiting
iemand hier ook een antwoord op

grt
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

wvdbroek schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:01:
[...]
tnxs heb ik nu ook besteld hoe kan dat in godsnaam GRATIS verzonden worden voor die € 2,10.
ben benieuwd of ie aankomt :P nou ja anders zijn we maar € 2,10 kwijt
Even offtopic dan ;)
Je wil niet weten wat ik allemaal al uit Hongkong en China heb ontvangen waarvan ik dacht, hoe kan dit voor die prijs. Je moet vaak wel even geduld hebben (vaak ergens tussen de 1 en 3 weken), maar goed dat is vaak niet zo'n probleem. Ik zie dit kabeltje vanzelf wel een keer in een geel/bruine envelop in de bus :D
Wat die USB aansluiting via de 3G poort betreft. Die kun je rustig gebruiken voor een USB stick of harde schijf. Er is een firmware tussendoor geweest waarin Archos die poort uitgeschakeld had voor deze toepassing, maar na klachten van gebruikers issie weer actief gemaakt, juist met dit doel. Dus geen probleem en aansluiten maar die USB stick of HDD.

[ Voor 28% gewijzigd door hars73 op 31-10-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
hars73 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:05:

Wat die USB aansluiting via de 3G poort betreft. Die kun je rustig gebruiken voor een USB stick of harde schijf. Er is een firmware tussendoor geweest waarin Archos die poort uitgeschakeld had voor deze toepassing, maar na klachten van gebruikers issie weer actief gemaakt, juist met dit doel. Dus geen probleem en aansluiten maar die USB stick of HDD.
Ok bedankt voor je antwoord , je wilt natuurlijk niks stuk maken :)

Grt wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:05:
Even offtopic dan ;) Je wil niet weten wat ik allemaal al uit HK en China
heb ontvangen waarvan ik dacht, hoe kan dit voor die prijs.
Kwestie van de overheid die export goed vind en daarom ook subsidies geeft op verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Zou iemand uitzending of androidgemist app eens willen proberen op zijn 80 (of 101) ? Ik krijg het niet voor elkaar om iets streaming te krijgen. Enige wat ie in beide applicaties doet is de hele show downloaden en op slechte kwaliteit weergeven.

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 11:24
Ik zit te overwegen deze tablet te kopen en mijn voornaamste toepassing in het bekijken (en eventueel bewerken) van foto's. Weet iemand of je ook op de (micro)usb port een sdhc-cardreader kan aansluiten waarmee je de content van je sd kaartjes kan uitlezen? Ik neem aan dat Android hiervoor een driver moet installeren. Heeft iemand dit getest en zou het werken? Als dat niet mogelijk is, heeft deze tab geen zin voor mij.

Overigens begrijp ik sowieso niet zo goed waarom er geen tab is met een normale usb poort en sd-slot. Zo groot is dat toch niet en het is onwijs handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
segil schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:28:

Overigens begrijp ik sowieso niet zo goed waarom er geen tab is met een normale usb poort en sd-slot. Zo groot is dat toch niet en het is onwijs handig.
Ooit van Toshiba AT100 gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

xon schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:15:
Zou iemand uitzending of androidgemist app eens willen proberen op zijn 80 (of 101) ? Ik krijg het niet voor elkaar om iets streaming te krijgen. Enige wat ie in beide applicaties doet is de hele show downloaden en op slechte kwaliteit weergeven.

Ben benieuwd
Gisteren al geinstalleerd en even een paar uitzendingen geprobeerd hier en daar en die deden het gewoon. Ik heb wel gekozen voor de bijbehorende player toen ik de vraag kreeg welke applicatie de stream moest afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
segil schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:28:
...
Ik snap deze opmerking niet zo goed wanneer de 3G USB poort van de Archos G9 series ook als gewone USB poort gebruikt kan worden.

Ik heb er een beetje mee getest, maar hij lijkt moeite te hebben wanneer er veel bestanden op een USB stick staan. Geen idee of het een tweede keer sneller gaat (indexing?), want ik heb nooit lang genoeg gewacht bij een eerste keer. Een lege stick ging prima en kon er ook op schrijven (FAT32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Supremo schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:02:
[...]

Ik snap deze opmerking niet zo goed wanneer de 3G USB poort van de Archos G9 series ook als gewone USB poort gebruikt kan worden.

Ik heb er een beetje mee getest, maar hij lijkt moeite te hebben wanneer er veel bestanden op een USB stick staan. Geen idee of het een tweede keer sneller gaat (indexing?), want ik heb nooit lang genoeg gewacht bij een eerste keer. Een lege stick ging prima en kon er ook op schrijven (FAT32).
Dit is toch een micro usb port? Dan heb je weer een verlengkabel nodig naar standaard USB. En SD is handig als je foto's vanuit je camera wilt kunnen bekijken. Vandaar mijn vraag of een usb-sd reader zou werken.
exelletor schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:52:
[...]

Ooit van Toshiba AT100 gehoord? ;)
Dat is wel een interessante tablet, die had ik nog niet gezien. Prijs is alleen boven mijn budget, hopelijk wordt 'ie goedkoper. De Archeos zou ik via fnac goedkoper kunnen kopen met een kortingsbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
segil schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:37:
Dit is toch een micro usb port? Dan heb je weer een verlengkabel nodig naar standaard USB. En SD is handig als je foto's vanuit je camera wilt kunnen bekijken. Vandaar mijn vraag of een usb-sd reader zou werken.
Aan de achterkant waar de (optionele) 3G-stick in kan zit een full-sized USB-poort waar je dus ook USB-sticks, harde schijf en waarschijnlijk ook cardreaders in kan steken om van alles uit te lezen en er naar toe te schrijven =) Ligt natuurlijk alleen aan de USB-device die je wilt gebruiken, want heel veel ruimte is er niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.arctablet.com/blog/wp-content/flagallery/archos-g9-3g-stick/archos-g9-stick_steps_dsc_0100.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 01-11-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:42:
[...]

Aan de achterkant waar de (optionele) 3G-stick in kan zit een full-sized USB-poort waar je dus ook USB-sticks, harde schijf en waarschijnlijk ook cardreaders in kan steken om van alles uit te lezen en er naar toe te schrijven =) Ligt natuurlijk alleen aan de USB-device die je wilt gebruiken, want heel veel ruimte is er niet:
[afbeelding]
Ok, super! Dat wist ik niet, bedankt voor de info. Nu nog uitvogelen of een default usb sd-reader wordt ondersteund. Ik zal Archos een mailtje sturen en hier het antwoord posten.

[ Voor 9% gewijzigd door segil op 01-11-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik durf m'n handen wel in het vuur te steken dat dat werkt hoor =) Bij de gen8's was het nog maar de vraag of de USB-poort genoeg power uitgaf.. Bij mij werkte een USB-stick wel, bij die weer niet.. Maar daar was het ook nog is een kwestie van Micro-USB --> USB.. Bij de Gen9's heb je dus een full-sized USB-poort en tevens adverteert Archos met 'USB Slave' en 'USB Host' functie en zie je in het filmpje hierboven dat hij ook een 2,5" HDD aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister meteen na het lezen de archos 80 8gb gehaald bij TPH voor 199,- geen probleem, stick ook op nalevering. Bij het aandoen was de Archos redelijk in de war, kon er eigenlijk niet mee werken ondanks scherm calibri etc. Na firmware update via laptop werkte hij als een zonnetje, was best onder de indruk vergeleken met mijn archos 5:) en de verwachting. Hij wordt idd wel wat warm maar verder werkt alles best vlot - zeker voor het prijskaartje.

Ga hem echter wel terugbrengen/ruilen, want ik vond het bubble effect te storend bij vasthouden (alleen linkerhand / kant). Mogelijk hebben ze nog een andere, ga ik van het weekend kijken of ze nog een andere hebben en anders vrees ik dat ik ga wachten tot volgende batch.

Is er iemand trouwens die geen bubble effect heeft op zijn archos 80 - 8gb?

Gr
R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik gebruik mijn 101G9 nu een aantal dagen, maar al die vette vlekken en vingers op mijn scherm :X
Ik ben de hele dag met een doekje aan het poetsen, maar dat helpt maar voor erg korte tijd.
Nou zit ik wel onder fel witte tl-balken, 's avonds thuis valt het veel minder op.

Verder bevalt nog steeds prima en ben ik eigenlijk geen gekke dingen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:06
is het iemand al gelukt om een app op de micro-usb kaart te installeren of te verplaatsen met bijv. een app als App2SD ??
mij lukt het niet ..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook een HoneyComb feature volgens mij, heeft niks met de Archos van doen, maar met de software =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

bvsoos schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:37:
is het iemand al gelukt om een app op de micro-usb kaart te installeren of te verplaatsen met bijv. een app als App2SD ??
mij lukt het niet ..............
Nee en dit gaat je ook niet lukken. Honeycomb ondersteunt geen App2SD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Voor mij wordt het gewoon een anti-glare screenprotector halen. Dan blijven er voor mij geen echte nadelen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zijn jullie GPS-ervaringen? Al gebruikt in de auto / fiets / lopen? Kun je een route volgen via Google Navigation of een 3rd party applicatie? Hoe is dit signaal? Ben wel benieuwd naar ervaringen over het de GPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Heb je hem nog uitgepakt of hoe zit het? :P

[ Voor 4% gewijzigd door exelletor op 01-11-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha nee: V&A aangeboden: Archos 80 gen9 - 1GHz - 8GB - Android 3.2 (wordt zo opgehaald)
Mooi weer wat geld voor de 250GB HDD editie en ook nog is de 3G-stick die thuis wordt gestuurd =)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PePng.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 01-11-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:56:
Haha nee: V&A aangeboden: Archos 80 gen9 - 1GHz - 8GB - Android 3.2 (wordt zo opgehaald)
Mooi weer wat geld voor de 250GB HDD editie en ook nog is de 3G-stick die thuis wordt gestuurd =)
[afbeelding]
ik kan je niet helemaal meer volgen.... dus de 8Gb verkocht en een 250Gb aangeschaft inclusief 3G stick? waar? quanta costa?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8GB verkocht... 3G stick komt nog per post... En de 250GB komt ooit als die uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
xon schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:15:

Ben benieuwd
Ik gebruik Dolphin HD browser die ingesteld staat met desktop agent.
Flash geinstalleerd en dan naar http://beta.uitzendinggemist.nl
Daar kun je dan streaming kijken. Flash pakt bij mij niet alle touches even soepel, maar kwaliteit is best te doen. De tablet wordt vrij warm, maar dat komt volgens mij ook omdat Flash nog niet fatsoenlijke hardware acceleratie heeft met de OMAP cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohjee, afgelopen weekend de 101 bij TPH gehaald. Heeft twee dagen eigenlijk prima gewerkt, maar nu een probleem. Het touchscreen reageert niet meer (kom dus ook niet verder dan het startscherm). De Archos loopt nog wel, want draaien van het scherm werkt en de uitknop reageert met de vraag slaapstand/uitschakelen etc. Kan er alleen niet op klikken.

Hoe krijg ik dat scherm weer aan de praat? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
calibreren van het scherm is zeer waarschijnlijk de oplossing.

uit de handleiding http://www.archos.com/man...#zzee_link_75_1312982515:

If your ARCHOS does not respond correctly or does not start properly, you can try to remedy this situation with a system recovery. Be very careful with this as there are options to erase all the data on your device.
To enter into the Recovery screen
- Turn off the device and wait 10 seconds.
- Press and hold the volume + button while powering on the device.
- Keep the volume + pressed until the Recovery mode starts (white screen).
- To move from one option to another, use the volume buttons. To select an option, press the ON/OFF button.

Recovery mode options
No: Cancels the system recovery.
Update firmware: Allows you to connect your device to a computer in order to copy the latest .AOS file (operating system) to your device and then install it.
Repair System: Attempts to repair the file structure on the internal memory. This does not erase any data.
No: Return to main recovery screen.
Force Touchscreen Calibration: Select this, set your device down, start the calibration, and don't touch it. It will re-calibrate the screen. After the calibration is complete, select No to leave the recovery screen.
Check Disk: Check and repair the system partition if damaged.
Start USB MSC: Allows you to connect your device to a PC to access the internal memory.
Format System: Formats the internal memory. All data (music, photos, videos, etc.), applications and settings are erased.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Supremo schreef op woensdag 02 november 2011 @ 01:29:
[...]

Daar kun je dan streaming kijken. Flash pakt bij mij niet alle touches even soepel, maar kwaliteit is best te doen. De tablet wordt vrij warm, maar dat komt volgens mij ook omdat Flash nog niet fatsoenlijke hardware acceleratie heeft met de OMAP cpu.
Heb je de firmware al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Mountainbiker, bedankt voor de tip. Heb de calibratie twee keer uitgevoerd, maar het mag niet baten. Scherm reageert helemaal nergens op. Zou het nog een softwarematig probleem kunnen zijn? Het is namelijk van het ene op het andere moment gebeurd. Bovendien werkt de "rest" (scherm draaien, wifi en usb verbinding met pc) nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Helaas, als dat niet werkt, ben ik door mijn tips heen.
Hopelijk weet een ander hier nog een oplossing.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:27:
Hi Mountainbiker, bedankt voor de tip. Heb de calibratie twee keer uitgevoerd, maar het mag niet baten. Scherm reageert helemaal nergens op. Zou het nog een softwarematig probleem kunnen zijn? Het is namelijk van het ene op het andere moment gebeurd. Bovendien werkt de "rest" (scherm draaien, wifi en usb verbinding met pc) nog wel.
Alle overige 'reset' acties die beschreven waren had je ook geprobeerd? Of alleen het calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles behalve format...
Ook de firmware er opnieuw opgezet. Dat proces werkte op zich goed, maar helaas zonder resultaat.
Ga nu de format maar draaien. Staat er in ieder geval ook niets meer op als ik over 10 minuten bij phone house sta...

Update: Krijg nou tandjes. Weer opnieuw afsluiten om in het recovery menu te komen. blijkbaar werd het een herstart want ik krijg het beginscherm weer te zien. voor de aardigheid nog een keer op het slotje klikken en hij werkt weer. Blijkbaar werkt een beetje dreigen met de winkel 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 10:08 . Reden: Update: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
De G9 tablets schijnen een update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich te gaan krijgen.
Zie bv tabletsmagazine.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is mooi nieuws!! 1,5GHz nog voor de Kerst in de vorm van de OMAP4460 =)
Maar ze blijven wel steken op 512MB.. Naja so be it, volgens mij heeft niemand er last van =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
Heb gisterenavond mijn nieuwe 32Gb micro-sdhc kaartje volgepompt met muziek, fotos, ebooks en films...
Valt me alleen wel op dat in een heleboel apps enkel alleen gezocht wordt op de 'internal storage' en er niet naar de SD-kaart gekeken wordt. Is dit een android 3.2 issue of specifiek voor de G9?

Voorbeeld: photo frame, Moon+ ebookreader, ...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En kun je in die app zelf niet zeggen waar hij moet zoeken dan...
EDIT: En ook op de FP: nieuws: G9-serie Archos-tablets krijgt Android ICS

[ Voor 57% gewijzigd door CLB op 02-11-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Supremo schreef op woensdag 02 november 2011 @ 01:29:
[...]

Wat bedoel je desktop Agent?
Flash staat toch al standaard geinstalleerd of heb ik het nou mis?

Iets anders:

Het is nog steeds niet gelukt om met mijn phone op een normale manier 3G te sharen en op te slokken op mijn G9. Met het tooltje (client/server) pdanet krijg ik het wel voor elkaar met bluetooth maar rechtstreeks sharen lijkt vrij onmogelijk en te wijten aan het Tablet wat gewoon nog niet klaar is hiervoor.

Jullie al meer geluk hiermee?

ps: mail gestuurd naar Archos maar geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Desktop agent moet je instellen in de browser, zit ergens tussen de opties verstopt (als je Dolphin HD gebruikt).

Kan je niet beter een Wifi hotspot maken van je 3G verbinding? Android 2.3 ondersteunt dat native.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Knud schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:56:
Desktop agent moet je instellen in de browser, zit ergens tussen de opties verstopt (als je Dolphin HD gebruikt).

Kan je niet beter een Wifi hotspot maken van je 3G verbinding? Android 2.3 ondersteunt dat native.
Dat kan wel maar die leveren een ad-hoc hotspot op en google heeft bepaald dat ze dat niet willen supporten vanaf 2.1. Je ziet dus simpelweg geen ad-hoc netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
Iemand een idee hoe ik het internet met mijn iphone 3gs met mywi gedeeld krijg op mijn archos 80 g9
de archos ziet mijn iphone niet in netwerken.

grt
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

wvdbroek schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:49:
Iemand een idee hoe ik het internet met mijn iphone 3gs met mywi gedeeld krijg op mijn archos 80 g9
de archos ziet mijn iphone niet in netwerken.

grt
Wim
De moeite genomen om het topic al door te lezen wim? Zelfs een post hierboven heb ik het er nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ook een mailtje naar Craig@Archos gestuurd? Die lijkt me beter dan de laagopgeleide hulpmedewerkers met hun standaardantwoorden(Archos support via mail is waardeloos).

P.S. Archos heeft nog niet gezegd dat ICS update komt.
P.S.S. In dat kerst-verhaal begin ik steeds minder te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
CLB schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:10:
En kun je in die app zelf niet zeggen waar hij moet zoeken dan...
helaas.... als ik bijv. de APP aldiko bookreader gebruik, dan kun je kiezen voor 'SD card', maar dan krijg je vervolgens alle folders te zien van je internal storage (adobe, alarms, android, books, dcim, etc.)
En als ik via bestandsbeheer wel naar de betreffende ebook folder ga op de SD-card en op een ePub bestand klik, dan roept 'ie "kan bestand niet openen" terwijl ik toch echt 2 eBook reader apps geinstalleerd heb.... hellup!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
exelletor schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:45:
P.S. Archos heeft nog niet gezegd dat ICS update komt.
Het zal aan mij leggen, maar waarom niet, alleen omdat het nog niet officieel is?
Afbeeldingslocatie: http://notebookitalia.it/images/stories/archos_g9_android_4_1.jpg

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste