Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

bvsoos schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:59:
Heeft iemand z'n beloofde G9 3G USB dongle al ontvangen van TPH? Of iets gehoord daarover?

Deze stick is per slot hier en daar al op voorraad : http://www.centralpoint.n...ey-art-501777-num-777223/
en
http://www.komplett.nl/Ko...ngle/501_777/default.aspx
Nee, nog niet gehad.

Overigens heb je kans dat ze er misschien nog een " pakketje" van maken met de hi simkaart en dat KPN een deel betaalt van dat ding. Toch, als ik zo kijk wat de voorraad was hun fantastische pallet aanbieding kan ik me niet voorstellen dat ze er duizenden verkocht hebben en het de moeite is om iets speciaal te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tevens kan dit beter besproken worden in het levertijdentopic dan hier =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Helaas lijkt het erop dat de scherm van mijn g9 80 kuren begint te vertonen. Zelfs wanneer de tablet op de tafel staat wordt de scherm helemaal wit voor een paar seconden. En verder begon ik ook veel last te krijgen van de 'bubble' effect.
Nu maar hopen dat de winkel één in voorraad heeft wanneer ik ga omruilen wegens de defecte scherm :|

PS: ben nog steeds blij met de aanschaf alleen de defecte scherm is een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
hars73 schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:10:
Iemand trouwens een manier gevonden om in de standaard bestandsbrowser een bestand te verwijderen? Als ik lang druk op een bestand, krijg ik wel kopieren, knippen etc, maar verwijderen staat daar niet tussen.
Hmm, lijkt een bug te zijn, aangezien het op mijn Gen8 kan... Probeer eens bestand rechts aan te vinken en dan weer lang op dat bestand drukken). Op mijn Gen8 krijg ik een andere menu, misschien dat het bij de Gen9 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

exelletor schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:19:
[...]

Hmm, lijkt een bug te zijn, aangezien het op mijn Gen8 kan... Probeer eens bestand rechts aan te vinken en dan weer lang op dat bestand drukken). Op mijn Gen8 krijg ik een andere menu, misschien dat het bij de Gen9 ook zo is.
Ik ga het vanavond even proberen. Tot nu toe gebruik ik ES explorer ook ernaast, dus het verwijderen lukt uiteindelijk wel, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Guys...
Sinds de review van T.net zelf van de Archos 101 G9 tablet ben ik er wel van gecharmeerd (alhoewel de bouwkwaliteit daar voor een groot stuk wordt neergesabeld...). Ik zocht eigenlijk al langer een tablet om makkelijk, snel en vlot films op te kunnen kijken, zonder te her of transcoderen, gewoon over het netwerk of per USB-stick... De Archos 101 G9 lijkt hier perfect voor...

Ik heb omtrent het multimediaal beleven van de tablet wel enkele vragen:

Voor zover ik gevonden heb, is deze Archos de enige met echt deftige 1080p ondersteuning tot zelfs op grotere bitrates, correct?

Zijn er bepaalde dingen waar de Archos dan multimediaal in te kort schiet? Of valt dat allemaal best mee en zal ik hier lang plezier van hebben om:
  • Voornamelijk films op te kijken
  • Mails te checken
  • Het gemiddelde webbrowsen op de bank
  • Heel sporadisch een spelletje
Wat maakt de Archos zo goed om films af te spelen? De chipset? De app die op de Archos staat om films mee af te spelen, is die ook te gebruiken op een andere tablet die even sterk is of sterker (zoals bv de toekomstige Transformer Prime of eventueel de gelekte Lenovo?). Zijn er eigenlijk alternatieven qua apps EN tablets die hier in de buurt van komen qua gemak en ondersteuning van de formaten en kracht om de videos op het scherm te toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
De multimedia-ervaring komt voornamelijk door de chipset, de TI OMAP4430(1/1.2Ghz) en binnenkort TI OMAP4460 (1.2/1.5 Ghz). Daar bovenop heeft Archos zijn eigen video-app opgezet. Geen andere app zal je laten kiezen tussen verschillende audio's en ondertitels. Geen enkele app zal voor je deze ondertitels downloaden. Ook wordt Media-informatie van internet opgehaald. Het is ook fijn dat je de video kunt resizen. Verder ondersteunt de video-app streamen vanaf je pc of NAS. Natuurlijk, Dice Player en andere apps kunnen sommige dingen net zo goed, maar bij Archos heb je dat gewoon mooi out of the box(mits je 10EUR betaalt). Tablets met RK2918 kunnen ook 1080p aan, maar die zijn langzamer en dan heb je elke keer een andere app nodig voor elke videobestand. Dan krijgen we binnenkort ook tablets met Exynos en Tegra-3, met video afspelen zal het daar ook goed zitten. Maar je krijgt weer het verhaal met apps. Voor multimedia/browsen en een spelletje ertussendoor, is de 101 G9 zo een beetje de beste keuze voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

exelletor schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:19:
[...]

Het lukte niet, totdat ik meerdere bestanden tegelijk selecteerde. Vanaf dat moment kreeg ik de optie "verwijderen" erbij, nu ook bij 1 bestand. Schiet mij maar lek... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Even een vraag, ik heb met de laatste update van de firmware plus de laatste flash update.
Blijven flash filmpjes zwart bij het afspelen en het rare is dat de reclames die b.v. bij tweakers voor de flash filmpjes zitten wel afspelen

ervaart iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

rcarter schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:45:
Even een vraag, ik heb met de laatste update van de firmware plus de laatste flash update.
Blijven flash filmpjes zwart bij het afspelen en het rare is dat de reclames die b.v. bij tweakers voor de flash filmpjes zitten wel afspelen

Nog niet geprobeerd, maar las ik dit ook van anderen op de facebook pagina van Archos (die hadden wel geluid, maar geen beeld). Ik zou zeggen Archos support mailen.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 15-11-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ok, bedankt voor de info omtrent de video-mogelijkheden...

Hoe ervaren jullie eigenlijk de bouwkwaliteit? De review van T.net sabelde die eigenlijk nog al fel neer, een stuk onterecht lijkt mij... Ik heb zelf als sidekick een ZTE Blade (budgettelefoon) en de bouwkwaliteit bevalt me daarvan zeer goed... Is dit vergelijkbaar of is de Archos toch nog net van een andere klasse (beter/slechter?) ?

Wat zijn de verwachtingen naar Android 4 eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 15-11-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020

bij mij doen flashfilmpjes het ook niet allemaal even soepel....ook al een paar 'freeze' en dus harde restart momentjes gehad afgelopen dagen... Ook de uitzending gemist app roept ineens dat hij 'niet meer geinstalleerd is'. weet niet of dit een Archos of Android issue is...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTAG
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-03-2024

Correct, zelfde probleem hier. HTML5 werkt prima maar flash faalt ( bij video streamen ), geluid werkt maar geen beeld helaast.

Nu moet ik zeggen dat de flash mensen ook een update hebben gedaan, vlak daarna kwam de update van Archos. Ik weet niet waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:08

Knud

Sandvich

Je zou de flash update terug kunnen draaien, om dat probleem uit te sluiten?
(okee, niet de beste manier, maar wellicht helpt het)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Flash-issue ligt aan Flash, gewoon de oude versie installeren en alles moet weer werken.
_
Skinomi heeft nieuwe skins voor de 8G9 uitgebracht:
http://www.jbmm.fr/2011/1...rbone-pour-nos-tablettes/
Denk dat ik (als ik mijn 80 G9 heb) voor de carbone-versie ga, en dan de voorkant gewoon onbedekt laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

exelletor schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:04:
_
Denk dat ik (als ik mijn 80 G9 heb) voor de carbone-versie ga, en dan de voorkant gewoon onbedekt laat.
Offtopic: Geinig..ik ken deze protectors helemaal niet. De screenprotector kan ik begrijpen maar van wat voor materiaal is de rest gemaakt? En krijg je zoiets er nog wel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier vanavond een volgend probleem. Zat met de kids een spelletje te spelen op de televisie via de HDMI en na een minuut of 10 een freezend scherm op de tv, de tablet speelde gewoon door en het geluid via de HDMI liep ook gewoon door.

Maar eens ff kijken, moet ik ook maar eens aan Archos gaan melden. Heb zondag een melding gedaan van dingetjes, maar tot nu toe nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
hars73 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:39:
Hier vanavond een volgend probleem. Zat met de kids een spelletje te spelen op de televisie via de HDMI en na een minuut of 10 een freezend scherm op de tv, de tablet speelde gewoon door en het geluid via de HDMI liep ook gewoon door.

Maar eens ff kijken, moet ik ook maar eens aan Archos gaan melden. Heb zondag een melding gedaan van dingetjes, maar tot nu toe nog geen antwoord.
Ja dit gebeurd na de laatste firmware upgrade, hoop dat archos dit snel fixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
exelletor schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:04:
Flash-issue ligt aan Flash, gewoon de oude versie installeren en alles moet weer werken.
_
Ziet er goed uit! Ik ga denk ik de zwarte carbon fiber kopen voor mijn 101 G9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ik..ik snap iets niet..

Batterij is bijna op (zo'n 8%) en ik hang hem aan de lader.
Dit gebeurd vaak vlak voor ik ga slapen dus om irritante bleepjes te voorkomen midden in de nacht zet ik hem uit (dus niet sleep)

Kijk ik de volgende ochtend dan zie ik dat ie meestal maar een procent of 30 is opgeladen..dit is niet 1 keer gebeurd maar elke keer.

Ik moet hem toch gewoon uit kunnen zetten en laden tegelijk?!

Ook gek is overigens dat als je hem uitzet (op dezelfde manier) en dan de lader inschakelt, de archos aan gaat! Je gaat dus haast denken dat ie aan moet staan om op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

xon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 07:46:
Ik..ik snap iets niet..

Batterij is bijna op (zo'n 8%) en ik hang hem aan de lader.
Dit gebeurd vaak vlak voor ik ga slapen dus om irritante bleepjes te voorkomen midden in de nacht zet ik hem uit (dus niet sleep)

Kijk ik de volgende ochtend dan zie ik dat ie meestal maar een procent of 30 is opgeladen..dit is niet 1 keer gebeurd maar elke keer.

Ik moet hem toch gewoon uit kunnen zetten en laden tegelijk?!

Ook gek is overigens dat als je hem uitzet (op dezelfde manier) en dan de lader inschakelt, de archos aan gaat! Je gaat dus haast denken dat ie aan moet staan om op te laden?
Het klopt dat ie aan moet staan om te laden. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit normaal is. Android regelt het opladen en als ie uitstaat is Android niet actief of zoiets.

Maar 30% in een nacht is wel weinig (of je maakt hele korte nachten 8) ) .
Als ik hem oplaad, springt ie inderdaad aan en daarna zet ik hem met het knopje in standby. Ik zet hem eigenlijk nooit volledig uit.

Maar als je hem nou ook gewoon in standby zet 's nachts? Waardoor worden de piepjes veroorzaakt? Want je kunt instellen dat Wifi uit moet in standby. Ook is er nog ergens een optie om 'deep sleep' in te stellen. Weet niet zeker wat die doet, maar ik denk dat ie dan in een diepere standby gaat. Eentje waarbij er sowieso geen alarmen/meldingen/piepjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

hars73 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:24:
[...]

Het klopt dat ie aan moet staan om te laden. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dit normaal is. Android regelt het opladen en als ie uitstaat is Android niet actief of zoiets.

Maar 30% in een nacht is wel weinig (of je maakt hele korte nachten 8) ) .
Als ik hem oplaad, springt ie inderdaad aan en daarna zet ik hem met het knopje in standby. Ik zet hem eigenlijk nooit volledig uit.

Maar als je hem nou ook gewoon in standby zet 's nachts? Waardoor worden de piepjes veroorzaakt? Want je kunt instellen dat Wifi uit moet in standby. Ook is er nog ergens een optie om 'deep sleep' in te stellen. Weet niet zeker wat die doet, maar ik denk dat ie dan in een diepere standby gaat. Eentje waarbij er sowieso geen alarmen/meldingen/piepjes komen.
Van zowel mijn werk als privé mail wil 's nachts nog wel eens wat binnenkomen dus je moet dan niet vergeten dan alles uit te zetten OF ik moet weer een app draaien die dat regelt. Het kan ook wel maar ik vind het gewoon vreemd dat ie aan moet staan om op te laden. Dat hoeft mijn telefoon ook niet en die heeft ook gewoon Android.

Helemaal vreemd is het dat ik hem met 5% aflever..lader inplug...uitzet (knopje ingedrukt houden shutdown) en dat er dan WEL nog iets in komt want anders zou die nooit aan 34% komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

xon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:51:
[...]

Van zowel mijn werk als privé mail wil 's nachts nog wel eens wat binnenkomen dus je moet dan niet vergeten dan alles uit te zetten OF ik moet weer een app draaien die dat regelt. Het kan ook wel maar ik vind het gewoon vreemd dat ie aan moet staan om op te laden. Dat hoeft mijn telefoon ook niet en die heeft ook gewoon Android.

Helemaal vreemd is het dat ik hem met 5% aflever..lader inplug...uitzet (knopje ingedrukt houden shutdown) en dat er dan WEL nog iets in komt want anders zou die nooit aan 34% komen.
Hier staat iets erover: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=58032

Dit is het meest interessante stuk eruit denk ik:

If you shut it down with the charger attached, it will not take power from the charger. If, however you disconnect and reconnect the charger it will reboot (showing the Archos image) and then go to the authentication screen.

To put it into deep sleep, press and hold the power button, and then select Deep Sleep from the drop-down menu. If you put it into deep sleep mode while the charger is attached, it will continue to take power from the charger. If you disconnect and reconnect the charger, it will go straight to the authentication screen.

So, for the fastest recharge: connect the charger, put the device into Deep Sleep, and leave the charger connected.

Ik heb inderdaad ook een sleep mode als ik de power button wat langer indruk. Ik denk dat je die maar eens moet gaan proberen. Krijg je als het goed is geen geluiden of alarmen, maar hij gaat toch laden.

[ Voor 39% gewijzigd door hars73 op 16-11-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

hars73 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:06:
[...]

Hier staat iets erover: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=58032

Dit is het meest interessante stuk eruit denk ik:

If you shut it down with the charger attached, it will not take power from the charger. If, however you disconnect and reconnect the charger it will reboot (showing the Archos image) and then go to the authentication screen.

To put it into deep sleep, press and hold the power button, and then select Deep Sleep from the drop-down menu. If you put it into deep sleep mode while the charger is attached, it will continue to take power from the charger. If you disconnect and reconnect the charger, it will go straight to the authentication screen.

So, for the fastest recharge: connect the charger, put the device into Deep Sleep, and leave the charger connected.

Ik heb inderdaad ook een sleep mode als ik de power button wat langer indruk. Ik denk dat je die maar eens moet gaan proberen. Krijg je als het goed is geen geluiden of alarmen, maar hij gaat toch laden.
ahhh ja dat is een optie..blijft gek dat het niet kan maar goede workaround..thanks voor het quoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Laatst online: 14-09 21:27
heeft iemand er whatsapp op de archos aan de praat gekregen ?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat heb je zelf al uitgezocht? Gebruik de searchfunctie rechtsboven is zou ik zeggen...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
jobr schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:30:
Kan iemand ook aangegeven inhoeverre de GPS makkelijk het signaal oppakt ?
(in huis en in de auto)
M.a.w. wat is de ontvangstkwaliteit van de GPS.
Niemand hier ervaring mee ?

• erwin.heukels
Zelf merk ik dat ik de tablet toch minder gebruik dan gedacht... even een postje hier op tweakers maken op de bank gaat echt beter met een fatsoenlijk toetsenbord van mijn gouwe-ouwe netbookje. Heb afgelopen dagen al paar keer een 'vastloper' gehad en opnieuw moeten opstarten. Dan ben je toch al gauw ruim een minuutje verder. Ook het 'switchen tussen apps' loopt niet zo soepel als iOS5 doet. Daar kun je switchen en als je weer terugschakelt ga je verder waar je gebleven was, maar nu start de App meestal opnieuw op. Verder toch wel regelmatig een paar seconden wachten voor knoppen reageren, dus de 'smooth' ervaring in vergelijking met iOS is nog niet 'at par'. Ook nu ineens issues met uitzending gemist, flashfilmpjes van sinterklaasjournaal.nl deden het niet. Wellicht is Android ICS straks beter 'at par' met iOS dus wie weet wordt alles nog beter..

Voor de kids maakt het overigens nix uit en een eBook lezen gaat prima, dus de investering van 200,- is zeker geen weggegooid geld...

Ik weet niet of het helemaal fair is om deze ervaring hier te posten, maar voor de twijfelaars: spaar anders inderdaad nog even lekker door ;)

[EDIT]Net weer een harde reboot na een vastloper bij opstart van de moboplayer-app

[ Voor 3% gewijzigd door erwin.heukels op 17-11-2011 22:06 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Permanent root nu ook onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
Door de defecte scherm heb ik de G9 80 moeten inleveren en ben em dus voor paar weken kwijt -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Laatst online: 14-09 21:27
bij de phonehouse weer in het krantje voor 199 euro
maar weer niet leverbaar

ben nog steeds aant wachten op me stickje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben net gebeld door TPH, dat ze de door mij gereserveerde 101 binnen hebben, dus ga vanmiddag kijken. De stick is er inderdaad nog niet, maar die wordt nagestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Is de 101G9 nog steeds voor 249EUR te koop? Indien van wel, wordt het weer overwegen voor mij. :P
_
Ben benieuwd hoe de 80G9 incl 3G voor 199EUR überhaupt mogelijk is... 167EUR excl. BTW krijgt TPH ervoor.
De productiekosten van de Fire worden geschat op 200$. Tov de Fire heeft de 80G9 nog HDMI, camera, microSD, USB en bluetooth, laten we zeggen voor 20$ aan extra opties. Verder zit er ook een 3G module bij, laten we zeggen dat die 10$ kost om te produceren. Wel een minder mooie scherm, maar die is wel groter, dus de totale bedrag komt uiteindelijk op 230$ neer. 230$ = 172EUR.

152 EUR < 172EUR.

En dan heb ik nog niet eens over de extra kosten die TPH moet maken(foldertjes, personeel, doosjes in de winkel, winkel zelf). Het kan niet anders dan dat de 80G9 onder de kostprijs wordt verkocht. Wel mooi voor ons, de consumenten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

exelletor schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:26:
Is de 101G9 nog steeds voor 249EUR te koop? Indien van wel, wordt het weer overwegen voor mij. :P
_
Ben benieuwd hoe de 80G9 incl 3G voor 199EUR überhaupt mogelijk is... 167EUR excl. BTW krijgt TPH ervoor.
De productiekosten van de Fire worden geschat op 200$. Tov de Fire heeft de 80G9 nog HDMI, camera, microSD, USB en bluetooth, laten we zeggen voor 20$ aan extra opties. Verder zit er ook een 3G module bij, laten we zeggen dat die 10$ kost om te produceren. Wel een minder mooie scherm, maar die is wel groter, dus de totale bedrag komt uiteindelijk op 230$ neer. 230$ = 172EUR.

152 EUR < 172EUR.

En dan heb ik nog niet eens over de extra kosten die TPH moet maken(foldertjes, personeel, doosjes in de winkel, winkel zelf). Het kan niet anders dan dat de 80G9 onder de kostprijs wordt verkocht. Wel mooi voor ons, de consumenten. :P
misschien wel vanwege het "scherm probleempje" en mensen minder klagen als ze voor zo'n prijs een tablet kan scoren. Alhoewel de 101 daar dacht ik geen last van had.

anyway...ik gebruik hem 40 minuten per dag op mijn trein heen en terugreis met geshared internet vanaf mijn phone en met ERG veel plezier en gemak. O

overigens het eerste wat je moet doen is de Dolphin HD browser uit de store halen...een stukje browse geluk anno zoals dat in 2011 zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

xon schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:50:
[...]

misschien wel vanwege het "scherm probleempje" en mensen minder klagen als ze voor zo'n prijs een tablet kan scoren. Alhoewel de 101 daar dacht ik geen last van had.

anyway...ik gebruik hem 40 minuten per dag op mijn trein heen en terugreis met geshared internet vanaf mijn phone en met ERG veel plezier en gemak. O

overigens het eerste wat je moet doen is de Dolphin HD browser uit de store halen...een stukje browse geluk anno zoals dat in 2011 zou moeten zijn.
Ik heb inderdaad met 101 geen last van de bubbels. Heb ook nog steeds geen spijt van de aanschaf.
Net ook maar eens Dolfin HD geinstalleerd, nog even wennen maar hij lijkt pagina's een stuk sneller te laden dan de standaard browser.
EDIT: die gebaren zijn cool 8)

Ik gebruik trouwens als toetsenbord nu al een tijdje Swiftkey Tablet en zou niet meer zonder willen.

Heb wel wat kleine wensen en bugjes gemeld bij Archos support maar helaas wordt er niet geantwoord. Hoop toch dat ze er wat mee doen.

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Inmiddels mijn tablet (101) binnen. Bij The Phone House vertelden ze dat ze naar verwachting deze week de sticks binnenkrijgen, alleen is de hoeveelheid niet bekend. Ik zou in elk geval de stick binnen 2 weken in huis moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Archos 80 G9 8GB 1GHz besteld bij neckerman direct leverbaar , maar heb zo mijn twijfels.
Overal levertijden van 3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb gisterochtend maar eens een mail naar de sales afdeling van Archos Benelux gestuurd met de vraag waarom er niet wordt gereageerd op mijn support vragen die ik gemeld had.

Kreeg terug dat ik de Archos Technical support lijn kan bellen voor meer informatie.

Dus bij deze, als iemand een probleem heeft en je wil dat Archos het weet (zodat ze het kunnen fixen of aanpassen in toekomstige firmwares), dit is het telefoonnummer:

020-50 40 510

Ik ga ze vandaag of morgen ook even bellen met wat bugjes en wensen.

[EDIT] Heb de supportlijn gebeld. Heb wat mogelijke bugs en een paar wensen doorgegeven. Medewerker wist niks van TPH actie en deed hier en daar een beetje populair vond ik. Ow ja, een trilfunctie zit niet op de G9 wist ie me te vertellen. En toch lees ik op veel specs op internet dat ie er wel in zou zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door hars73 op 30-11-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 07:40
Wat voor actie is er dan gaande bij TPH? ik heb op de site gekeken maar kan de Tablet niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is ook al voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Misschien hier en daar nog wat 80 G9's voor 199EUR..

P.S. Archos heeft het door gekregen dat de speaker op de G9 niet al te best is(zeker als je van de G8 komt), dus wat doet ie... DIe brengt dus stereo speakertjes op de markt... Maar als ik het goed begrijp, heb je voor die behalve 3.5mm kabel ook nog een usb-kabel voor de voeding nodig. Dat heeft Gear4 toch beter gedaan. :(

[ Voor 47% gewijzigd door exelletor op 30-11-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Vandaag binnen niks mis met die speakers , dat ze wat extra willen verdienen is toch normaal.
Dus waar maak je jezelf druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
exelletor schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:28:
[...]

Misschien hier en daar nog wat 80 G9's 199 euro...
Ja dat zal wel, maar wel zonder 3G-stick twv 50 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

CLB schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:55:
[...]

Ja dat zal wel, maar wel zonder 3G-stick twv 50 euro!
Naja we moeten ze nog krijgen he.. voorlopig heb ik 'm nog niet ;-)
Maar je hebt wel gelijk.

Trouwens Exelletor, welke stereo speakersetje bedoel je? Ik zat al ff te kijken op de Archos website bij de accessoires en kon alleen een zwart of roze speakersetje vinden, maar dat lijkt me niet een nieuw product
.
Laat maar, heb ze al gevonden op de Archos website.

Misschien ga ik die screenprotector wel aanschaffen bij Archos. Ik wordt gek van al die vlekken op m'n scherm soms.

[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 01-12-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan gen8 prijzen hebben we niet zoveel in een gen9 topic
De acer tablet heeft trouwens wel 1Gb Ram geheugen zie ik nu pas. En heeft ook usb aansluitingen etc.
http://www.pixmania.nl/nl...b-a500-32.html#pix-review Wel wat duurder, maar verslaat nog steeds makkelijk de samsung en ipad met de prijs

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 01-12-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Theodor schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:15:
Vandaag binnen niks mis met die speakers , dat ze wat extra willen verdienen is toch normaal.
Dus waar maak je jezelf druk om.
Omdat ik ze gaaf vind uitzien, maar niet als je nog een voeding voor nodig hebt. Naar mijn mening een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Zo iets zou beter zijn, werkt op batterij of usb. (kun je nog kiezen.)
En vrij klein.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
hellup.... ben al poosje aan het stoeien met de muziek / mp3 collectie maar snap er nix meer van...

ik heb een 32Gb SDHC card helemaal volgepropt met al mijn favoriete muziek. Als ik dan de 'muziek' app start kan ik keurig op SD Card klikken en dan door de folders heen bladeren om een nummertje te starten.

maar op de een-of-andere manier komen de albums niet in de muziek-bibliotheek om op artiest/album/etc te kunnen selecteren met albumhoesjes en dergelijke.

hoe kan ik de muziek-bibliotheek laten verversen en hierbij zoeken op de SDHC card?

[EDIT]Weet niet wat ik heb gedaan, maar 'ineens' staan de albums keurig in de bibliotheek... blijkbaar een proces dat op de achtergrond draait oid?

[ Voor 12% gewijzigd door erwin.heukels op 03-12-2011 10:57 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 15:38
erwin.heukels schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:26:
ik heb een 32Gb SDHC card helemaal volgepropt met al mijn favoriete muziek.
Steekt die micro-sd card bij jou dan niet uit?
Als ik er een card in heb zitten steekt hij 1-1,5mm uit. Uiterlijk niet zo'n probleem, maar bij het vasthouden had ik hem al weer uitgeworpen voor ik iets had opgestart.
Heb er nu voor de test een gestripte usb-stick inzitten en dat werkt prima... Maar eens gaan kijken voor een redelijk kleine 32GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
De archos van mij gaat weer retour , zoals besproken kringgetjes in het beeld , vastlopers.
Nee niet echt een top apparaat , ga voor de asus 100 euro duurder maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
Ik neem aan dat niemand tot nu toe de 3g stick ontvangen heeft? Lijkt erop dat het wel een heel tijdje gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
tijgervisuals schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:12:
[...]

Steekt die micro-sd card bij jou dan niet uit?
Als ik er een card in heb zitten steekt hij 1-1,5mm uit. Uiterlijk niet zo'n probleem, maar bij het vasthouden had ik hem al weer uitgeworpen voor ik iets had opgestart.
Klopt dat is vrij irritant heb ik ook weleens gehad.

Ik gebruik het ding nauwelijks maar mn moeder zit elke avond te wordfeuden. Ook met die moonreader app kan je wel fijn boekjes op lezen, ook geen ereader meer nodig. Het verbaast me ook nog steeds hoe soepel films worden afgespeeld, maar had ook niet verwacht dat ik er elke dag gebruik van zou maken.

Verder doet ie het nog prima :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
hars73 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:05:
...
[EDIT] Heb de supportlijn gebeld. Heb wat mogelijke bugs en een paar wensen doorgegeven. Medewerker wist niks van TPH actie en deed hier en daar een beetje populair vond ik. Ow ja, een trilfunctie zit niet op de G9 wist ie me te vertellen. En toch lees ik op veel specs op internet dat ie er wel in zou zitten.
Met een eerdere firmware had ik wel degelijk haptic feedback, maar volgens mij is dat in de hudige firmware onvindbaar geworden. Dus de hardware zit er wel degelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Supremo schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:02:
[...]

Met een eerdere firmware had ik wel degelijk haptic feedback, maar volgens mij is dat in de hudige firmware onvindbaar geworden. Dus de hardware zit er wel degelijk in.
Ja dat dacht ik al.. dat ik dat ergens gelezen had.. echt vreemd. Games hebben het nu ook niet, maar dat zal komen omdat het in de Android settings 'onder water' uitstaat.

Die knakker van de support had even overleg met z'n supervisor en daarna zei ie dat dat trillen er dus niet inzit. Dat was om kostenbesparende redenen eruit gelaten. Net als iets met bluetooth wat minder mogelijkheden had dat standaard bluetooth.

Ik vond hem een beetje te populair doen om die discussie nog aan te gaan en dacht laat maar. Naja hoe dan ook, hij heeft wat bugjes en wensen doorgestuurd. We zullen zien in een volgende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 15:38
hars73 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:53:
[...]

Ja dat dacht ik al.. dat ik dat ergens gelezen had.. echt vreemd. Games hebben het nu ook niet, maar dat zal komen omdat het in de Android settings 'onder water' uitstaat.
Des te meer reden om snel een (makkelijke) root te krijgen, kunnen we weer zelf bepalen wat we wel en niet aan willen/mogen passen.... Niet te vergeten een Titanium Backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Inmiddels zijn op eBay ook de eerste goed passende covers beschikbaar:

http://www.ebay.nl/itm/PU...h-tablet-PC-/160694848620

http://www.ebay.nl/itm/Sc...s-80-G9-NEU-/190609829564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Android 4.0 preview.

YouTube: Ice Cream Sandwich preview on Archos G9

Schijnt voor eind maart van volgend jaar te komen.
_
Ik zie dat het de 8GB versie is, zou het dus de OMAP4430 kunnen zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door exelletor op 06-12-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:01
Vandaag toevallig een archos g9 80 kunnen kopen bij TPH in Assen. Had paar weken geleden een bestelling laten plaatsen en ik zou ge-emailed worden wanneer er 1 beschikbaar was. Geen email gekregen maar ben vandaag langs geweest om te vragen hoe t zit en gelukkig kon ik er direct eentje meenemen.

Paar dingen die mij direct opvallen:

Het scherm is een stuk beter dan mijn vorige (budget) tablets. Ik heb een archos 7 v2, archos 70 en een yarvik tab211 gehad en alle vorige tablets hadden een zeer slechte kijkhoek vanuit 1 kant (meestal verticaal van onder). De g9 heeft vooral een slechte kijkhoek vanuit rechtsonder maar normaliter zul je niet zo snel vanuit deze hoek kijken. De overige kijkhoeken zijn ok.

Blijkbaar werkt internet via de pc niet als ik de tablet met usb heb aangesloten. Met de archos 70 was dit wel het geval en dit is vooral handig als je geen wifi netwerk hebt maar wel de internet functionaliteit van de tablet wil testen.

Het valt mij tegen dat de g9 redelijk wat videos niet wil afspelen die mijn 90 euro kostende yarvik tab211 wel wil afspelen. Het gaat hier om low res video's, voornamelijk video tutorials. Wellicht een kwestie van een andere player proberen en anders hoop ik dat de video plug-in van archos zelf soelaas biedt.

edit: ik kan al meer video's kijken als ik voor 'video' kies ipv 'video player' als er gevraagd wordt waarmee ik een bepaalde video wil afspelen. Sommige video's doen het echter zelf met 'video' niet, terwijl ze het wel doen op de yarvik tab211.

[ Voor 8% gewijzigd door De Hupie op 06-12-2011 21:40 ]

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

exelletor schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:52:
Android 4.0 preview.

Schijnt voor eind maart van volgend jaar te komen.
_
Ik zie dat het de 8GB versie is, zou het dus de OMAP4430 kunnen zijn?
Ja dat is volgens mij gewoon de basis uitvoering 1Ghz en 8GB..

Ik verbaasde mij over de snelheid en soeplesse van alles.. als ik dat vergelijk met HC, dan lijkt ICS echt veel beter. Zal door de hardware acceleration komen. Ik zou zeggen laat maar komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
De Hupie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:09:
...
edit: ik kan al meer video's kijken als ik voor 'video' kies ipv 'video player' als er gevraagd wordt waarmee ik een bepaalde video wil afspelen. Sommige video's doen het echter zelf met 'video' niet, terwijl ze het wel doen op de yarvik tab211.
Probeer anders eens MX Video Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie vergelijkingen zeg, straks is verder uitpluizen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
CLB schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:38:
Mooie vergelijkingen zeg, straks is verder uitpluizen!!
Waarom neem je niet de Archos 70b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Archos speakers kwaliteit(kan ook in de accessoires topic, maar die hebben we nog niet)

Zonder:

http://www.jbmm.fr/video/Archos_sans_hp.avi

Met:

http://www.jbmm.fr/video/Archos_avec_hp.avi

Vind toch wel een beetje tegenvallen, 35HC lijkt beter te klinken. Maar ja, ik moet nog even mijn iBood speakertje afwachten. :P

Onze grote held heeft een vergelijkingsvideo tussen 1Ghz en 1.5Ghz gepost.

YouTube: Archos 101 G9 Turbo 1.5Ghz OMAP4460#!

Lijkt wel een mega-party dat daar aan de gang is. Nieuwe Gen8 v2 tablets, veel nieuwe accessoires, hoesjes en andere dingen.

[ Voor 34% gewijzigd door exelletor op 07-12-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
Op de systeemeigenschappen is te zien dat ook de turbo slechts 512MB geheugen heeft. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
exelletor schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:45:
Waarom neem je niet de Archos 70b?
En welke bedoel je precies? Ik ken alleen een eReader... die 70b heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Laatst online: 22-04 21:46
In dec.2010 had ik een gen8 101, die ging weg ivm ipad......
Nu zijn we een jaar later, en heb ik net een gen9 101 gekocht ;)

Leuk speeltje, en zeker die 250 euro waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
CLB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:01:
[...]

En welke bedoel je precies? Ik ken alleen een eReader... die 70b heet?
De Archos 70b IT met 1024x600 scherm, Honeycomb en 512MB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmzz * CLB gaat is Googlen... Is die er ook in 250GB HDD optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, vond hem net dan dus ook.. Nog nooit van gehoord, maar dat is wel vet zeg, perfect pour moi eigenlijk!
Als er nog een 250GB HDD editie komt dan... Meer geheugen, hogere resolutie en Android Honeycomb in zo'n formfactor met zo'n lage prijs, das best chill zeg! Helemaal voor films en das wel tof icm zo'n grote harde schijf!

Hmm we moeten deze discussie denk voortzetten in het Archos gen8 topic, das wat beter dunkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 08-12-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ik zit toch steeds meer te denken aan de 12" Archos tablet die ook moet komen. Hopelijk dan gelijk met Windows 8 en dan is ie helemaal perfect voor mij. Maar zo'n 7" kan dan ook nog wel tussen. Dus even de eerste video's en hopelijk een ICS-update afwachten, ben benieuwd hoe dat op een single-core gaat lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter

ICS op de gen9, hoop dat deze snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Supremo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:44:
[...]

Probeer anders eens MX Video Player.
Ik zou deze graag willen proberen maar ik zou niet weten hoe in mijn huidige situatie. Ik heb namelijk geen wifi thuis en ook heb ik geen internet op tablet via usb. Ik heb in de trein wel ingelogd op de android market maar ik kon helaas geen apps installeren (connection timed out). Als ik nu via mijn pc naar de android market ga, wordt er gezegd dat er geen android apparaten aan mijn google account gekoppeld zijn. Is dit niet raar aangezien ik met mijn tablet wel ingelogd ben geweest in de android market?

Op mijn werk is er wel wifi, helaas is deze met een sleutel beveiligd van zon 30 tekens. Heb deze handmatig ingevoerd maar ik kreeg wifi niet aan de praat. Had nog txt bestand met de sleutel op mijn tablet gezet, alleen opent de archos standaard blijkbaar geen txt bestanden |:( .

Ik vind het jammer dat zoveel functionaliteit via wifi loopt en niet gewoon via usb/pc kan. Goed, we verzinnen wel wat anders.

edit: uiteindelijk apk gevonden van mx player en gelukkig kan ik hiermee wel de video's afspelen die de standaard video players niet willen afspelen.

[ Voor 6% gewijzigd door De Hupie op 08-12-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Als je alleen naar het aantal views kijkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Er zit op korte termijn een nieuwe firmware aan te komen, versie 3.2.77.
Hopen dat de hdmi bug gefixt is.

Het is een tijdje stil geweest bij Archos, maar op dit moment gebeurt er weer van alles. Nieuwe firmwares, nieuwe producten, leverbare g9 modellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
hars73 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:41:
Het is een tijdje stil geweest bij Archos, maar op dit moment gebeurt er weer van alles. Nieuwe firmwares, nieuwe producten, leverbare g9 modellen....
Ah, ze hebben dus een nieuwe programmeur aangenomen. :D Ik vind het toch wel knap hoeveel dingen zij met zo weinig mensen kunnen doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De Hupie schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:34:
[...]

Ik zou deze graag willen proberen maar ik zou niet weten hoe in mijn huidige situatie. Ik heb namelijk geen wifi thuis en ook heb ik geen internet op tablet via usb. Ik heb in de trein wel ingelogd op de android market maar ik kon helaas geen apps installeren (connection timed out). Als ik nu via mijn pc naar de android market ga, wordt er gezegd dat er geen android apparaten aan mijn google account gekoppeld zijn. Is dit niet raar aangezien ik met mijn tablet wel ingelogd ben geweest in de android market?

Op mijn werk is er wel wifi, helaas is deze met een sleutel beveiligd van zon 30 tekens. Heb deze handmatig ingevoerd maar ik kreeg wifi niet aan de praat. Had nog txt bestand met de sleutel op mijn tablet gezet, alleen opent de archos standaard blijkbaar geen txt bestanden |:( .

Ik vind het jammer dat zoveel functionaliteit via wifi loopt en niet gewoon via usb/pc kan. Goed, we verzinnen wel wat anders.

edit: uiteindelijk apk gevonden van mx player en gelukkig kan ik hiermee wel de video's afspelen die de standaard video players niet willen afspelen.
Om eerlijk te zijn; het is 2011... Zelfs opa's en oma's hebben WiFi, en een router kost drie tientjes... Om dat dan jammer te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Voila, mijn 101 G9 Turbo 16GB ook maar besteld :) .

2 tot 3 weken wel wachten, maar we hebben geduld... Wordt een leuk film-maatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Om eerlijk te zijn: het is 2011 en een LAN-USB-microUSB(of LAN-microUSB) kabel kost ~10.00EUR inclusief gratis verzending uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Bestaat dat ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Goed, ik vind het voor mijzelf gewoon jammer dat internet niet meer via usb kan, zoals het wel kon met de archos 70IT. Ik zit momenteel te kijken naar een wifi oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Gewoon zoiets:

http://www.dealextreme.co...twork-adapter-dongle-2797

[ Voor 9% gewijzigd door exelletor op 09-12-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Voor de mensen met de 101 versie: wat jullie batterij duur bij normaal gebruik? Moet je hem (relatief) vaak opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Laatst online: 22-04 21:46
Knud schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 11:36:
Voor de mensen met de 101 versie: wat jullie batterij duur bij normaal gebruik? Moet je hem (relatief) vaak opladen?
Valt me reuze mee: gisteren begin avond volle accu, daarna de hele avond (3 uur nonstop) zeer intensief mee geklooid.
Heel veel apps geïnstalleerd, veel interactieve widgets, games getest, flink belast dus.
Nu zet ik hem voor het eerst weer aan en het is nog 42%

Ik heb al verschillende tablets in huis gehad, low budget chinees spul (eerste generatie tablets van speelgoedwinkels), de tomtec/xiron (huidige best wel oké generatie van speelgoedwinkels), de galaxy tab 10.1, en de ipad........
Qua prijs/kwaliteit verhouding vind ik de archos gen9 absoluut de beste!
Hij is maar iets minder dan de galaxy tab 10.1 serie en kost de helft!

Dat hele goedkope spul is gewoon ruk om echt mee "te werken" (wel super om te klooien met rooms enzo) en het topsegment (ipad/galaxy tab 10.1) zijn gewoon erg duur.

Reinier666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Thanks voor je feedback :-)
Ik wacht nog even op de Turbo 1.5Ghz, maar dan zal ik zeer zeker een Archos G9 gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik heb gekeken naar een goedkope wifi oplossing zodat ik gebruik kan maken van de android market en ik vroeg me af of ik met een simpele usb wifi adapter internet op mijn tablet kan krijgen. Ik ben bang van niet, aangezien ik gelezen heb dat android standaard geen ad-hoc mode support ( http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?t=58431 ). Heb ik perse een wifi router nodig of kan ik met een usb adapter (bijvoorbeeld pricewatch: TP TL-WN821N) ook internet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
De Hupie schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:13:
Heb ik perse een wifi router nodig of kan ik met een usb adapter (bijvoorbeeld pricewatch: TP TL-WN821N) ook internet krijgen?
Ik ben natuurlijk geen expert in dat soort dingen, maar zo'n usb adapter(in de link) lijkt mij om WI-fi binnen te halen, niet om te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

De Hupie schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:13:
Heb ik perse een wifi router nodig of kan ik met een usb adapter (bijvoorbeeld pricewatch: TP TL-WN821N) ook internet krijgen?
Tis een beetje offtopic, maar okee ik help je een beetje op weg.Je moet gewoon voor een paar tientjes een nieuwe router kopen. Of voor nog minder op marktplaats eentje scoren. Het ding kan gewoon een b/g router zijn, hoeft geen n router te zijn en gigabit poorten zijn ook niet nodig lijkt me.
Daarna je huidige netwerkkabel in de router WAN poort. En een andere netwerkkabel van 1 van je router LAN poorten naar je pc zodat je daar weer internet hebt. Even wat dingen op de router instellen (evt. inlog voor je provider en wat beveiligingszaken) en gaan met die banaan.
Wat dacht je van deze:
pricewatch: TP-Link TL-WR740N
http://www.expertreviews....278578/tp-link-tl-wr741nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Bedankt. Ik heb inmiddels wat boden staan op goedkope, simpele routers. Als dat niks wordt binnen 2 dagen ga ik voor die tp-link van 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Voor de mensen die op zoek zijn naar portatieve speakers - heb nu de Woxter Microbeat 21(via IBOOD, maar toch) en die bevallen mij prima. Accu gaat minimaal de aangegeven 4-5 uur en de audiokwaliteit(zolang je geen bas aanzet) is prima. Ze kunnen niet heel hard, maar voldoende voor mobiel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
De Hupie schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:20:
Goed, ik vind het voor mijzelf gewoon jammer dat internet niet meer via usb kan, zoals het wel kon met de archos 70IT. Ik zit momenteel te kijken naar een wifi oplossing.
Goed naar de firmware updates kijken. Je kunt bepaalde ethernet adapters gewoon op de Archos 80 gebruiken:
http://www.arctablet.com/...net-support-on-archos-g9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 00:17
Maar dan twijfel ik of het het wel waard is om te kopen. Voor 20 euro heb je Wifi in huis en kan je lekker op de bank browsen en internettoepassingen gebruiken en dan pas heb je het beste gebruik van je tablet. Als je altijd vast zit met zo'n adapter zit je toch te klooien en ga je de tablet maar vaak laten stofhappen, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Met internet via usb bedoelde ik de archos 70 tablet via usb aansluiten aan de pc zodat de pc het internet doorgeeft aan de tablet. Hiervoor was geen enkele extra accessoire nodig, behalve de standaard usb kabel.

Morgen maar even die tp link wifi router bestellen.

Trouwens, groot voordeel voor mij met mijn archos 80 tov mijn oude yarvik tab211 is dat de video verder gaat waar je hem gestopt hebt als je de tablet even op standby zet. Dit is zeer handig aangezien ik elke dag moet overstappen in de trein en vaak 1 video over meerdere treinreizen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nieuwe firmware is uit 3.2.77:
http://www.jbmm.fr/2011/12/gen9-firmware-3-2-77/

Google apps: new Honeycomb release 6 integrated. It fixes Video GTalk crash when switching cameras on devices with only one camera. Now Google+ is part of the firmware.
Archos media server: allow connected TVs to play video from your tablet via network
Network shortcuts: it is now possible to create network shortcuts in file/music/video browsers
Accessories: external USB audio cards (DAC) support has been added
Media center: a new progress bar slider indicates resume position on videos already played
Media center: in regular list view, the title of the TV show episode is appended after the season and episode numbers
File manager: support of zip files
Music: fix repeat mode
Audio: decrease loud volume glitches on notifications while playing music
Media database: remove muSD card related entries when the card is ejected
Media center: global resume displays posters when available
File manager: fix UI glitches when dragging files after cycling through dual/single panel display
Network shares: make sure authentication credentials are asked when entering a samba protected share folder with Archos media center
MTP: device icons for A80S/H and A101S/H have been added for display on the Windows PC
Display: fix touch panel events sometimes not taken into account
Display: fix blinking of icons occurring sometimes in applications (e.g. Android Market)
Display: increase of icon redraw speed when moving application icons on launcher
3G: correct telia.se and add Polen Telekom APNs
Battery: make sure led blinks at full charge
Battery: issue a warning that the product will stop charging if powered off while on DCin in the shutdown menu
Battery: a new shutdown policy has been implemented when in suspend to ensure that product still has battery when powered back on. Shutdown of the device occurs when it reaches 50% of the battery capacity when the screen was last on.

http://update.archos.com/...7/firmware_archos_it4.aos

Niks over de HDMI bug? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ah, Archos houdt er van om sommige bugs niet toe te geven. :P Zou gewoon maar even proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

exelletor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:50:
Ah, Archos houdt er van om sommige bugs niet toe te geven. :P Zou gewoon maar even proberen. :P
Ga ik ook wel even doen binnenkort. Wel veel fixes in ieder geval.. en de speciale verrassing is dus dat onze G9 nu een DLNA server kan zijn. Ga ik niet gebruiken, want heb een fijne Synology NAS, maar toch best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Niet echt een verrassing, Archos had het al even terug aangekondigd. :) Maar inderdaad, wel een "stevige" update. Ik had ook Gameloft bloatware verwacht, zal wel in de volgende release komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

exelletor schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:54:
Niet echt een verrassing, Archos had het al even terug aangekondigd. :) Maar inderdaad, wel een "stevige" update. Ik had ook Gameloft bloatware verwacht, zal wel in de volgende release komen...
Die Gameloft bloatware zal inderdaad nog wel komen.. Als ze het allemaal een beetje eind december af hebben. Ach heb voorlopig spellen genoeg.
p.s. Ik zie jou toch ook regelmatig op archosfans voorbij komen he ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste