Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

hars73 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:39:
Hier vanavond een volgend probleem. Zat met de kids een spelletje te spelen op de televisie via de HDMI en na een minuut of 10 een freezend scherm op de tv, de tablet speelde gewoon door en het geluid via de HDMI liep ook gewoon door.

Maar eens ff kijken, moet ik ook maar eens aan Archos gaan melden. Heb zondag een melding gedaan van dingetjes, maar tot nu toe nog geen antwoord.
Speelt dit probleem ook bij het kijken van full hd films op tv?
Ben trouwens ook benieuwd of tijdens het kijken van een film via hdmi op tv, het beeld van de tablet uit kan. Iemand ervaring mee?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:07
Ben trouwens ook benieuwd of tijdens het kijken van een film via hdmi op tv, het beeld van de tablet uit kan. Iemand ervaring mee?
Scherm gaat gewoon na xx seconden automatisch uit, beeld op de tv loopt dan gewoon door.
p.s. Ik zie jou toch ook regelmatig op archosfans voorbij komen he ;)
:P Ik volg gewoon wat nieuws over gadgets die ik (misschien) wil hebben. Verder lijkt me Lumia 710 interessant, maar daarover is laatste tijd niks nieuws te vinden. Dus kan ik alleen nog maar Archos volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:20
Inmiddels ook mijn 101 binnen.

Ik heb alleen wat vreemds en dat is dat als ik bijvoorbeeld met mijn vinger een snelkoppeling op het homescreen pak en ik hou mijn vinger stil, dan trilt het icoontje.. ook bij browsen is dit soms lastig. Touchreen reeds gecalibreerd.

Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:08

Knud

Sandvich

Als je een icoon op je homescreen langer vast houdt, zal deze trillen en kun je hem daarna verplaatsen. Dat is normaal.
Bij de browser, heb ik dit zelf niet mee gemaakt.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Kom erachter dat het touchscreen dat trillen niet doet als de 101 niet in de oplader zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Wil de Archos 80 Gen9 kopen, zit alleen nog even te twijfelen aan welke versie.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

RutgerFR schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:49:
Kom erachter dat het touchscreen dat trillen niet doet als de 101 niet in de oplader zit!
Je hebt het over trillen, maar ik denk dat je bedoelt dat het icoontje beweegt he. Je bedoelt niet dat de trilmotor (als die er al in zit, ik weet het inmiddels niet meer) van de tablet trilt.

Ik zie hier trouwens een comment van iemand die zegt dat de HDMI bug gefixt is met de nieuwe firmware. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd:
http://www.archoslounge.n...Firmware-Gen9-3-2-77.html

Ik vind wel dat 'alles' veel soepeler loopt tot nu toe. Wisselen van homescreen gaat soepeler en ook het swipen van foto naar foto via de galerie lijkt veel soepeler te lopen. Ook lijkt het touchscreen beter en sneller te reageren (dit staat ook in de release notes volgens mij)

Ook zou Flash 11.1 nu gewoon weer werken op webpagina's.

Al met al volgens mij een fijne firmware.

[ Voor 42% gewijzigd door hars73 op 15-12-2011 11:08 ]

• ChromeFR
Ik kan mijn 101 G9 alleen met mijn Huawei HG655d (modem t-mobile/online internet) connecten als ik de TKIP gebruik (AES werkt dus niet) bij de WPA2 versleuteling.

Bekend probleem?

• hars73

hars73

RutgerFR schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:28:
Ik kan mijn 101 G9 alleen met mijn Huawei HG655d (modem t-mobile/online internet) connecten als ik de TKIP gebruik (AES werkt dus niet) bij de WPA2 versleuteling.

Bekend probleem?
Kan het je niet vertellen, ik gebruik WPA2 met TKIP hier thuis. Je kunt het eens proberen op http://forum.archosfans.com/
Daar zitten in ieder geval meer gebruikers dan hier.

• ChromeFR
Kan je hem misschien eens op AES zetten (A)?

• hars73

hars73

RutgerFR schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:25:
Kan je hem misschien eens op AES zetten (A)?
Hmm ik heb hier teveel apparaten online (een Synology NAS, drie laptops, een PC, m'n Archos G9, een Xbox, een Samsung TV en nog een telefoon) om dat zomaar om te zetten. :X

• hars73

hars73

Iets nieuws en interessants over de vibration functie die op de G9 wel of niet aanwezig zou zijn:
http://www.openaos.org/archives/804

Something interesting for gen9 owners
Dec 15th, 2011 at 16:57

A little birdie just told us about stock firmware:

Vibra is not built into all units, but if yours has a vibra motor you can turn it on by issuing:
echo ro.board.has_vibrator=yes >> /data/local.prop

If you want to damage your hearing, this one is for you:
echo ro.audio.no_adjust=yes >> /data/local.prop

Is dit wat ik al dacht? Sommige G9 tablets hebben wel een trilmotor en sommigen hebben er geen!

Ik weet alleen nog niet hoe ik deze commando's uitvoer. Vermoedelijk kan ik ook rechtstreeks het bestand local.prop editen.

De eerste is wel duidelijk en zal de trilmotor actief zetten binnen Android als je die hardwarematig hebt natuurlijk. Ik vermoed dat dit wijzigen verder geen schade aan kan richten.

De tweede weet ik niet. Het zou kunnen dat er nu een volumebegrenzing aanwezig is en dat je na deze wijziging het volume harder kunt zetten?? Misschien wel te hard, waardoor je het speakertje opblaast?

Maar waarom hebben ze de trilmotor eruit gehaald? Zou ie misschien je tablet kunnen beschadigen als je hem toch aanzet en gaat gebruiken? Of zal het kostenbesparing zijn.

Het gekke is, hier staat bij de specs dat ie wel aanwezig is: http://store.archos.com/archos-p-5017.html
En hier staat niet dat ie aanwezig is: http://www.archos.com/pro...s.html?country=nl&lang=en

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 15-12-2011 23:14 ]

• ChromeFR
hars73 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:43:
[...]

Hmm ik heb hier teveel apparaten online (een Synology NAS, drie laptops, een PC, m'n Archos G9, een Xbox, een Samsung TV en nog een telefoon) om dat zomaar om te zetten. :X
ik snap het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Ben heel blij met mijn Archos 101, maar word er wel gek van de het scherm zo vaak opnieuw gecalibeerd moet worden.

Vanochtend geen vuiltje aan de lucht, net het apparaat weer uit de kast getrokken en dan doet het scherm/apparaat net alsof ie iets aanklikt (linkerbovenhoek - google).

Heel irritant, je kan dan niet met het apparaat goed werken totdat de calibratie is gedaan.

Is dit een software fout ? (heb de laatste update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
kan iemand mij hier vertellen of de archos 80 (met 250 gb hd) ook kan dienen als een image tank? via een usb otg en een sd kaartlezer zou je toch moeten kunnen overpompen? of is dit niet mogelijk?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand al een Gen9 80 met 250GB HDD? Check de TS voor specs? Google...
En dan vinden we misschien dat de 80 met 250GB HDD nog helemaal niet uit is, dus nobody knows it..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
CLB schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:11:
Heeft iemand al een Gen9 80 met 250GB HDD? Check de TS voor specs? Google...
En dan vinden we misschien dat de 80 met 250GB HDD nog helemaal niet uit is, dus nobody knows it..
hij staat in de pricewatch anders bij meerdere bedrijven als leverbaar binnen 3 dagen, Dus dat hij niet uit zou zijn lijkt me een beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee = dat hij er nog niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
CLB schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:28:
Nee = dat hij er nog niet is...
ik laat je net zien dat hij wel verkocht wordt. Anyway, desnoods kun je me vertellen of dat overtanken werkt op een 8gb versie van die archos (met de usb otg en een sd kaart lezer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat jij wil, verkocht wordt die echt niet =) De MyCom had hem 2 maanden geleden al, maarja..
8GB weet ik niet... misschien zijn er wel Tweakers die het kunnen proberen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 00:17
CLB schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:38:
Wat jij wil, verkocht wordt die echt niet =) De MyCom had hem 2 maanden geleden al, maarja..
Die Turbo versie (1.5 Ghz) wordt nog niet verkocht, da 1.2 Ghz versie dacht ik wel, volgens de links hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat jullie willen, bestel maar, ik wacht 't af =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
gonzo79 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:21:
Wil de Archos 80 Gen9 kopen, zit alleen nog even te twijfelen aan welke versie.
De 8Gb versie gekocht, alleen de camera werkt niet op de een of andere manier. Meer mensen dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
gonzo79 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:51:
[...]

De 8Gb versie gekocht, alleen de camera werkt niet op de een of andere manier. Meer mensen dit probleem gehad?
...Je firmware al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
yep, maar zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

RutgerFR schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:46:
Ben heel blij met mijn Archos 101, maar word er wel gek van de het scherm zo vaak opnieuw gecalibeerd moet worden.

Vanochtend geen vuiltje aan de lucht, net het apparaat weer uit de kast getrokken en dan doet het scherm/apparaat net alsof ie iets aanklikt (linkerbovenhoek - google).

Heel irritant, je kan dan niet met het apparaat goed werken totdat de calibratie is gedaan.

Is dit een software fout ? (heb de laatste update)
Heb het ook een paar keer gehad, alleen de laatste maand ofzo niet meer. Bij mij hielp even scherm uit (via knopje) en weer aan soms ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
gonzo79 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:28:
[...]

yep, maar zonder resultaat
probleem opgelost na hem een paar keer helemaal uit te hebben gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 11:42
Sinds de laatste update zuigt de interface, hebben anderen dit ook?

- als ik wil scrollen klikt ie
- als ik wil klikken (browser) zoomt ie
- sliden van ene desktop naar ander kon met een 'soepele zwiep', nu vliegt ie meteen naar t laatste scherm. alleen door mn vinger er op te houden en m millimeter voor millimeter te verplaatsn kom ik wel op een volgend scherm (kan natuurlijk ook met klik in blakjes aan de zijkant maar gaat t hier niet om ;))

Heb al geprobeerd te kalibreren, mag niet baten
Ienad nog een idee? Is die update te verwijderen?

Ken overigens het 'continu-ergens-klikken' issue uit het verleden, dat was na een paar keer calibreren wel weg. mijne deed t op backknopje: wat t lastig maakte om uberhaupt bij calibreren te komen maar met scherm aan/uitlukkte dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zat eens te kijken en zie dat zo'n Archos 101 helemaal niet zo duur is. Lijkt me echt een geweldig apparaat voor dat geld. Misschien binnenkort toch maar aan de tablet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:39:
Ik zat eens te kijken en zie dat zo'n Archos 101 helemaal niet zo duur is. Lijkt me echt een geweldig apparaat voor dat geld. Misschien binnenkort toch maar aan de tablet. :)
101 Internet Tablet is Gen8, daarvoor moet je in de andere topic zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

borq schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:36:
Sinds de laatste update zuigt de interface, hebben aeren dit ook?

- sliden van ene desktop naar ander kon met een 'soepele zwiep', nu vliegt ie meteen naar t laatste scherm. alleen door mn vinger er op te houden en m millimeter voor millimeter te verplaatsn kom ik wel op een volgend scherm (kan natuurlijk ook met klik in blakjes aan de zijkant maar gaat t hier niet om ;))
Ik vind het touchscreen juist veel beter reageren. Iets gevoeliger misschien maar veel soepeler en fijner. In de vorige firmwares moest ik nog wel eens een keer opnieuw klikken op iets omdat ie hem niet pakte. Heb ik nu niet meer.

Heb net even flink lopen zwiepen op het homescreen, maar hij gaat nooit verder dan 1 scherm voor of achteruit hoe hard ik het ook doe.

Al eens opnieuw gestart? Vast wel....

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 17-12-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 16:10

E-B

Om mijn ervaring even te delen; ik heb vandaag even gespeeld met een ARCHOS 101 G9 Turbo (€ 349,- inc) bij de Makro in Groningen.

Eerste impressie; mooi apparaat en alles liep relatief soepel. Kon probleemloos een 1080p film via de Youtube mobiele site afspelen (1080p films afspelen en browsen is mijn hoofddoel).

Ook het browsen met een aantal tabs open liep redelijk soepeltjes. Het schakelen tussen verschillende home-schermen ging IMHO niet helemaal vlekkeloos. Ik kon wel enige lag constateren (Android 3.2.1). Ik gebruik als benchmark de TF1 omdat ik deze goed bestudeerd heb voor een mogelijke aanschaf.

Ik heb nog steeds mijn twijfels bij de hoeveelheid geheugen en de prijs (net zo duur als een TF1), maar mocht deze ooit het niveau van de eerste generatie 101's gaan bereiken dan zou ik het zeker overwegen. :)

Oh ja, bouwkwaliteit, hij lag goed in de hand en voelde degelijk aan. Zeker niet slechter dan mijn huidige Archos 7HTv2. Maar ook hier de indruk dat hij niet zo degelijk is als bijvoorbeeld een TF1 / Galaxy Tab / Xoom / etc.

Een lagere prijs zou deze tablet zeker niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik vind het schakelen tussen de homescreens met de allerlaatste firmware een stuk soepeler geworden.

En ik denk dat je wel gelijk hebt wat de prijs betreft. Voor 349 euro zou ik denk ik ook de Transformer nemen, met z'n beperkingen qua video afspelen in 1080p. Ik denk persoonlijk dat de 101 G9 een prijs zou moeten hebben zo rond de 249 euro en de turbo (1.2Ghz) zo'n 269 euro en de 1.5Ghz uitvoering zo'n 289 euro.. volgens mij zijn dat ongeveer de prijzen met de best prijs/kwaliteit verhouding.. Zal een kwestie van tijd zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Balen... ik ben mijn micro SDHC kaartje van 32Gb kwijt geraakt. Was er al bang voor want hij steekt net te ver uit dus als je ergens tegenaan stoot klikt ie al los... let eus op met je geheughen kaartjes! Blijkbaar vastlijmen of alleen plaatsen als nodig...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
De TF1 is zwaarder, heeft geen apps voor DLNA, muziek(probeer maar eens je muziek bibliotheek daar goed te krijgen, hoewel het bij Archos niet altijd even soepel op), video en bestanden. Bovendien, denk ik dat we op de G9 nog een app krijgen voor het besturen van je tv en misschien ook nog iets voor home automation. Als je kijkt naar wat er allemaal na de release voor de Gen7 en Gen8 is gekomen, kun je verwachten dat we allemaal leuke features op de Gen9 gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

exelletor schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:22:
De TF1 is zwaarder, heeft geen apps voor DLNA, muziek(probeer maar eens je muziek bibliotheek daar goed te krijgen, hoewel het bij Archos niet altijd even soepel op), video en bestanden. Bovendien, denk ik dat we op de G9 nog een app krijgen voor het besturen van je tv en misschien ook nog iets voor home automation. Als je kijkt naar wat er allemaal na de release voor de Gen7 en Gen8 is gekomen, kun je verwachten dat we allemaal leuke features op de Gen9 gaan krijgen.
App voor het besturen van mijn tv? Da's interessant... Maar hoe gaat ie dat doen dan? Dat werkt toch met infrarood? Zou het tablet mijn harmony kunnen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
hars73 schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:27:
[...]

App voor het besturen van mijn tv? Da's interessant... Maar hoe gaat ie dat doen dan? Dat werkt toch met infrarood? Zou het tablet mijn harmony kunnen vervangen?
In ieder geval een nieuwe, gepatenteerde systeem. Veel meer heeft Archos nog niet over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
Dus iets zoals de Logitech Harmony Link? Een wifi-based apparaatje plaatsen met IR-uitgangen voor alle A-V apparatuur? Of bedoelen ze eerder een app zoals iMediaShare die media naar DLNA/UPnP-apparatuur kan sturen?

Ben eerlijk gezegd aan het twijfelen om die Harmony Link uit de US te laten overkomen. Dan kan mijn 101 IT gen 8 tablet gewoon alles besturen wat ik in huis heb.

Mocht Archos met iets gelijkaardigs komen, dan zou ik die ook overwegen, maar Logitech heeft al een enorme database aan IR-codes voor hun Harmony. Ik denk niet dat Archos daar tegen op kan. Zelf gebruik ik al een Harmony afstandsbediening en ben er heel tevreden over.

Een app zoals iMediaShare is handig, maar heeft zijn beperkingen (vooral afhankelijk van de apparatuur waar je de media op wil laten afspelen). Dan toch liever de Harmony Link-variant.

[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 18-12-2011 17:15 . Reden: typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Archos Gen9 kan toch al draadloos media streamen(met de laatste fw)? Op arctablet staat trouwens het volgende:

a new style of remote control to bring Android to the TV

Op de andere website(ben vergeten welke) stond ook nog eens dat het een nieuwe patent zou worden. Dus iets innovatiefs. :D Het lijkt me op iets dat je een versimpelde weergave van Android naar de TV stuurt en dat je dat dan op een of andere manier in de tv integreert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
En weer een review van iemand die het niet snapt:

productreview: Archos 80 G9 8GB 1GHz (501898) review door JRMBelgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Zucht.... die vorige review was ook al zo.. al was die iets beter dan deze.
Ik moet ff de tijd zoeken om een goeie review te maken, maar wil het op korte termijn eigenlijk nog wel even doen. En die zal een stuk positiever zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Vandaag mijn Archos 101 g9 16GB ontvangen en ben er nu mee aan het spelen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om mijn icoontjes te verplaatsen of weg te gooien. Op mijn android telefoon houd ik altijd gewoon mijn vinger op het icoontje, waarna ik het kan verslepen. Wanneer ik dit echt op de tablet probeer wordt meteen de applicatie geopend.Tevens ontbreekt de youtube app op het apparaat, deze kan ik ook niet vinden in de market.

Heeft iemand anders dit probleem ook al gehad en hier een oplossing voor gevonden?

Edit:
Nog een beetje zitten spelen, maar het scherm lijkt gewoon te gevoelig te zijn. Weet iemand of en waar dit ingesteld kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door revned op 19-12-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Laatst online: 22-04 21:46
Bij instellingen kan je even een scherm calibratie doen, misschien dat dat iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Hmm, mijne zou verzonden moeten zijn, hoop dat die vandaag of morgen aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
reinier666 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 06:39:
Bij instellingen kan je even een scherm calibratie doen, misschien dat dat iets helpt.
Al een paar keer gedaan, volgens mij heb ik het hetzelfde probleem als borq:
borq schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:36:
Sinds de laatste update zuigt de interface, hebben anderen dit ook?

Heb al geprobeerd te kalibreren, mag niet baten
Ienad nog een idee? Is die update te verwijderen?

Ken overigens het 'continu-ergens-klikken' issue uit het verleden, dat was na een paar keer calibreren wel weg. mijne deed t op backknopje: wat t lastig maakte om uberhaupt bij calibreren te komen maar met scherm aan/uitlukkte dat wel..

[ Voor 61% gewijzigd door revned op 20-12-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik merk het sinds de laatste firmware (.77) zelf ook wel. Het scherm is gevoeliger, maar naar mijn idee wel meer 'responsive' en loopt het soepeler. Ben er op zich wel tevreden over.

Ik merk eigenlijk maar één nadeel tot toe en dat is bij het verplaatsen van icoontjes op het homescreen. Als je een icoontje lang vasthoudt om hem te verplaatsen, voert ie hem soms uit in plaats van 'op te pakken'. En als je hem dan toch 'oppakt', dan is het moeilijk verplaatsen. Onderweg laat ie soms ineens weer 'los'.

Ik denk niet dat je hier iets aan kunt instellen. Ben het niet tegengekomen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
Vervelend, want ik vind het echt niet werkbaar. Het lukt mij niet om icoontjes te verplaatsen, de app wordt telkens gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
revned schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:03:
Vervelend, want ik vind het echt niet werkbaar. Het lukt mij niet om icoontjes te verplaatsen, de app wordt telkens gestart.
Je moet het ook in die app doen, wel moet je wat nauwkeurig gooien(loslaten) dan op Android 2.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
Zojuist even naar de google honeycomb demo zitten kijken en het verplaatsen van widgets en snelkoppelingen gaat daar gewoon hetzelfde als bij android 2.x. Het werkt gewoon echt niet goed op mijn tablet.

Ik heb vandaag ook een e-mail gestuurd naar Archos en hoop dat ze snel met een oplossing komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb voorlopig de Archos net uitgepakt en geen updates gedaan, gewoon standaard...

touchscreen neemt soms een aanraking over die echt enkele cm's verder gebeurt... Heel vreemd, misschien toch eens calibreren...

Ik heb hier thuis ook een Linux VM en een Qnap NAS draaien (beide dus gebaseerd op Linux), en als ik naar die machines ga in de standaard browser van de video app die published staat op je eerste scherm, dan krijg ik de shares wel te zien, maar hij vraagt geen credentials, alhoewel ik ABSOLUUT zeker weet dat alle guest access uit staat geeft hij een lege share weer... Hoe kan ik hier forceren dat ik credentials ingeef?

Hoe kan ik dan ook zelf een IP adres ingeven naar waar ik wil verbinden moest mijn Archos ooit een netwerkdevice niet vinden? Alle andere windows machines geeft hij wel onmiddellijk een vraag naar credentials...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borq
revned schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:04:
Edit:
Nog een beetje zitten spelen, maar het scherm lijkt gewoon te gevoelig te zijn. Weet iemand of en waar dit ingesteld kan worden.
Dit heb ik sinds vd week na, de laatste update van firmware(.77). Heb je die er op staan?
Kreeg vd helpdesk antwoord:
"Open the main settings of the unit, then select the repair and formatting tools of the device.

Select the option: Reset Android, it will erase the settings and the apps installed on the device, and the device will reboot."

will keep u posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 14:45
Gisteren al lachend weg zomaar nieuws (lees groen licht) gekregen voor een tablet
om "enigzins" een laptop te vervangen.

De tablet zou vooral dienen voor:
- surfen op internet
- forums
- mail
- facebook
- Dune en HT control
- Af en toe een game
- PC Banking

Wil ik echt programmas installeren ga ik wel op de vaste pc boven.
Tablet zou het huis ook niet uitgaan...
Voldoet een tablet aan mn verwachtingen?
Ik wil een degelijk toestel maar ook niet superduur...
Ipad 2 valt onmiddelijk af (ben geen apple fan, en geen usb stick)
Moet android zijn
Toestellen die me het meest interesseren:
- Asus transformer en samsung tab 10.1 , beide mij iets te duur
- Archos Gen 9 101, deze heeft een 1,5ghz processor? en android 3.2, upgrade naar 4.0 zou komen.

Is de archos 101 G9 met 1 ghz een goeie eerste tablet, en voldoende voor mijn gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is een mooie eerste keuze ja! Je kan nog de 1,2GHz versie proberen te kopen, maar dat scheelt niet veel =)
Je zou ook nog kunnen kijken naar de Gen8 101, maar die draait wel weer op een oudere Androidversie dusja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
350 euro is mijn max budget, dan moet ik die archos nemen, maar voor 20 euro meer heb je die transformer, maar dan terug voor 60 euro meer heb je de samsung, en zo ga je duurder en duurder

De vraag is natuurlijk of ik die verschillen bv transformer tov archos nodig heb, de moeite zijn voor het prijsverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transformer vs Archos, is gewoon een heel andere markt..
De Transformer heeft een metalen, prachtig afgewerkte behuizing, waarbij het bij de Archos is gemaakt van plastic wat niet zo mooi is afgewerkt... Maarja de prijs van een Archos Gen9 101 16GB is 320,00 waarbij de Transformer 370,00 euro is, verschil van 50 euro... Of jou dat over de streep doet trekken kan ik niet bepalen, maar met je redelijk simpele eisen zou ik niet te veel gaan uitgeven en het lekker bij een goedkopere Archos houden. Of je moet zeggen dat je niet zo snel een tablet wilt, dan kun je weer wachten op een prijsdaling van de Asus Transformer (als de opvolger: Prime uitkomt zal die natuurlijk gaan zakken) maarja dan kun je altijd blijven wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
CLB schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:33:
Transformer vs Archos, is gewoon een heel andere markt..
De Transformer heeft een metalen, prachtig afgewerkte behuizing, waarbij het bij de Archos is gemaakt van plastic wat niet zo mooi is afgewerkt... Maarja de prijs van een Archos Gen9 101 16GB is 320,00 waarbij de Transformer 370,00 euro is, verschil van 50 euro... Of jou dat over de streep doet trekken kan ik niet bepalen, maar met je redelijk simpele eisen zou ik niet te veel gaan uitgeven en het lekker bij een goedkopere Archos houden. Of je moet zeggen dat je niet zo snel een tablet wilt, dan kun je weer wachten op een prijsdaling van de Asus Transformer (als de opvolger: Prime uitkomt zal die natuurlijk gaan zakken) maarja dan kun je altijd blijven wachten...
De archos gen9 101 16gb kost maar 270 euro hier (1ghz versie) of heb jij het op de 1,5 ghz versie?

270 archos tov 370 voor de transformer is inderdaad weer 100 euro duurder..
Die 1,2 ghz versie spreekt me ook aan, indien ik deze voor 270 euro kan krijgen :)
Wachten op een prijsdaling van de transformer zie ik niet zitten :)
Ik wil de tablet ook gebruiken voor mijn HT namelijk (in combinatie met unraid systeem, dune mediaspeler, en een media controller app van babachan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
borq schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:54:
[...]

Dit heb ik sinds vd week na, de laatste update van firmware(.77). Heb je die er op staan?
"Open the main settings of the unit, then select the repair and formatting tools of the device.

Select the option: Reset Android, it will erase the settings and the apps installed on the device, and the device will reboot."

will keep u posted
Ik heb inderdaad de laatste firmware. Ik ga bovenstaande nog eens proberen. Wel jammer dit. Gisteren heb ik hem ontvangen en keek er naar uit om ermee te gaan spelen, maar door dit probleem ligt ie nu al in de hoek van de kamer... :(

Is het niet mogelijk de firmware te downgraden?

//edit
Zojuist gedaan, maar geen verbetering. :(

[ Voor 3% gewijzigd door revned op 20-12-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skank schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:38:
De archos gen9 101 16gb kost maar 270 euro hier (1ghz versie) of heb jij het op de 1,5 ghz versie?
Je hebt gelijk: pricewatch: Archos 101 G9 1GHz 8GB, dan is het €100,00 verschil... Archossen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hoe de fuck kan dat nu... Ik steek een USB stick in de archos om eens een eerste filmpje te kijken met de vriendin, want het kopieren gaat SCHIJTEtraag van laptop naar tablet... Wilt de 101 op geen enkele manier die stick mounten, doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
HyperBart schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:41:
Hoe de fuck kan dat nu... Ik steek een USB stick in de archos om eens een eerste filmpje te kijken met de vriendin, want het kopieren gaat SCHIJTEtraag van laptop naar tablet... Wilt de 101 op geen enkele manier die stick mounten, doe ik iets verkeerd?
Maar hij ziet hem dus wel? Of gewoon niet? Als ie hem niet ziet, heb je dan wel de 3G stick aangedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En welke poort gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revned
borq schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:54:
[...]

will keep u posted
Zojuist mijn firmware gedowngrade naar 3.2.69 en nu werkt het scherm wel goed. Het probleem zit dus inderdaad in de firmware.

firmware 3.2.69: http://update.archos.com/...9/firmware_archos_it4.aos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ah neen :D, die poort stond niet aan, straks nog eens testen

Bij mij werkt mijn keyboard ook niet echt denderend... vaak misinterpret het keyboard aanslagen maar dit laatste stukje van deze zin is getyptv na een calibratie en dan merk je echt wel een verbetering....

[ Voor 63% gewijzigd door HyperBart op 21-12-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Kreeg ik net zo ineens een telefoontje van Archos support :D
Over mijn aangemelde probleem met de HDMI uitgang. Ik kreeg de bevestiging dat dit gefixt was in de laatste (.77) firmware.

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 21-12-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Nog even voordat ik beslis..
Deze Archos 101 Gen 9 is beter dan de Tomtec ultimate en de Point of view tegra waarvan ik hier ook topics op het forum vind?

Ik wil geen verkeerde keuze maken namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Had een van jullie al die Phonehouse 3g stick binnen gekregen?

Denk dat ik maar weer eens ga mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borq
revned schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:55:
[...]

Zojuist mijn firmware gedowngrade naar 3.2.69 en nu werkt het scherm wel goed. Het probleem zit dus inderdaad in de firmware.

firmware 3.2.69: http://update.archos.com/...9/firmware_archos_it4.aos
Idem. Njoy! Verde fijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
skank schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:38:
Nog even voordat ik beslis..
Deze Archos 101 Gen 9 is beter dan de Tomtec ultimate en de Point of view tegra waarvan ik hier ook topics op het forum vind?

Ik wil geen verkeerde keuze maken namelijk ;)
Niks is beter, ligt er gewoon aan waar je je prioriteiten stelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
FW 3.2.78 inmiddels onderweg:

Audio accessory: fix USB DAC not supporting 44.1kHz
Audio: suppress sound glitches with flac files on loudspeakers
External keyboard: fix keyboard mapping not applied immediately after changing the language
Media center: avoid force to close happening sometimes in network shares when changing access point or when rotating the device
Hard drive: improve hard drive wake up time on some units

• HyperBart
Wtf... die stick wordt nog altijd niet detected :( hij ziet 'm wel, maar mounting gebeurt precies niet...

Daarnet werd een stick gemount, haal em er gewoon uit, steek em er terug in, en nu mount hij 'm weer niet...

Dit had ik wel even graag opgelost gehad voor ik op vakantie vertrek met die tablet :(

[ Voor 52% gewijzigd door HyperBart op 22-12-2011 11:44 ]

• hars73

hars73

HyperBart schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:19:
Wtf... die stick wordt nog altijd niet detected :( hij ziet 'm wel, maar mounting gebeurt precies niet...

Daarnet werd een stick gemount, haal em er gewoon uit, steek em er terug in, en nu mount hij 'm weer niet...

Dit had ik wel even graag opgelost gehad voor ik op vakantie vertrek met die tablet :(
Even tablet herstarten terwijl de stick erin zit. Volgens mij heb ik ergens een keer gelezen dat ie hem dan wel mount.
Of toch gewoon de micro USB aansluiting gebruiken met een OTG kabeltje.

• HyperBart
OTG kabeltje?

Zoiets dan?

Afbeeldingslocatie: http://images.digitalshop.ru/big/i/iriver_usb_cable_otg.jpg

• hars73

hars73

Ja, daarmee kun je full size USB apparatuur aansluiten op je micro USB poort aan de zijkant.
Ik hem laatst eens wat geprobeerd en een paar types USB geheugenstick en een muis deden het prima.

Maar volgens mij gaat het mounten via de 3G poort ook goed als je reboot.

• exelletor
Mocht je een kleinere ding willen(ik vind het wel makkelijker), kan ik jou deze aanraden:

http://www.dealextreme.co...st-otg-adapter-pair-50774

Heeft bij mij iets meer dan 2 weken geduurd totdat die er was. Op mijn G8 werken die Woxtor luidsprekers, Sony DSC-HX7V camera(niet opladen, alleen als geheugenkaartje) en een draadloos usb-muis. De rest heb ik nog niet geprobeerd. :P

• reinier666
In de archos changelog (http://update.archos.com/...e_archos_android_gen9.htm) staat:

Version 3.2.78 - December 19th, 2011

External keyboard: fix keyboard mapping not applied immediately after changing the language
Media center: avoid force to close happening sometimes in network shares when changing access point or when rotating the device

Bij de downloads (http://www.archos.com/sup...m.html?country=us&lang=en) gaat het echter maar tot 3.2.77.......

iemand een idee waar we .78 kunnen vinden?

• exelletor
reinier666 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:10:
In de archos changelog (http://update.archos.com/...e_archos_android_gen9.htm) staat:

Version 3.2.78 - December 19th, 2011

Bij de downloads (http://www.archos.com/sup...m.html?country=us&lang=en) gaat het echter maar tot 3.2.77.......

iemand een idee waar we .78 kunnen vinden?
Even geduld...
http://update.archos.com/...8/firmware_archos_it4.aos

[ Voor 3% gewijzigd door exelletor op 22-12-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Vandaag met de 101 G9 bij de MM (eindelijk) kunnen spelen. Stond op fw 3.2.56, updaten wilden zij niet doen, ook al deed het touchscreen raar. Maar wat me opviel was iets anders - de 101 G9 voelde heel solide aan en bij de 3G poort aan de achterkant was er een stukje metaal geplaatst. Geen stickertje met gebruiksaanwijzing op grijs plastic, maar gewoon stukje metaal. Ze hebben het dus gefixt, de naden voelden ook normaal aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Dank, ja...nu staat hij er wel bij idd ;)

super

Ik heb trouwens ook een metalen plaatje erin zie ik net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

. 78 net geïnstalleerd en ik kan de icoontjes op het homescreen weer probleemloos verslepen.

En heb ook even bij mijn 3g poort gekeken. Ik heb een metalen plaatje met instructie sticker. En toch heb ik mijn 101 al een paar maanden nu. Zijn er ook uitvoeringen zonder dit plaatje geweest dan?

[ Voor 24% gewijzigd door hars73 op 23-12-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
hars73 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:01:
[...]

. 78 net geïnstalleerd en ik kan de icoontjes op het homescreen weer probleemloos verslepen.

En heb ook even bij mijn 3g poort gekeken. Ik heb een metalen plaatje met instructie sticker. En toch heb ik mijn 101 al een paar maanden nu. Zijn er ook uitvoeringen zonder dit plaatje geweest dan?
Kijk eens in de review bij tweakers. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

exelletor schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:33:
[...]

Kijk eens in de review bij tweakers. :P
Zo ziet die van mij er ook uit. Volgens mij zit er toch echt wel een metalen plaatje onder die sticker, ook in die review. Of ziet het er in nieuwere tablets anders uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Na de update van 3.2.78 heb ik een vrij irritant probleem:

Ik heb de helderheid van mijn scherm altijd op het laagste punt staan. Wanneer de 101G9 hierop ingesteld staat en het scherm wordt na 1 minuut automatisch uitgeschakeld (of ik zet het scherm zelf uit met de aan/uit-knop); dan komt het apparaat ook niet meer uit deze stand-by stand. Ik moet de aan/uit-knop dan 30 seconden ingedrukt houden om 'm opnieuw te starten.

Het probleem doet zich niet voor wanneer ik de helderheid iets hoger heb staan.

Iedereen dit probleem? (met de vorige firmware hier geen last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1319723325.jpeg

Bij de exemplaar in MM was het plaatje gewoon tot bijna het einde van de stick. En geen sticker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

RutgerFR schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:07:
Na de update van 3.2.78 heb ik een vrij irritant probleem:

Ik heb de helderheid van mijn scherm altijd op het laagste punt staan. Wanneer de 101G9 hierop ingesteld staat en het scherm wordt na 1 minuut automatisch uitgeschakeld (of ik zet het scherm zelf uit met de aan/uit-knop); dan komt het apparaat ook niet meer uit deze stand-by stand. Ik moet de aan/uit-knop dan 30 seconden ingedrukt houden om 'm opnieuw te starten.

Het probleem doet zich niet voor wanneer ik de helderheid iets hoger heb staan.

Iedereen dit probleem? (met de vorige firmware hier geen last van).
Sommige mensen hadden het de .77 firmware ook al volgens mij. En je bent niet de enige: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=60485

Even een tikje boven het minimum zetten is de truuk. En ik zou het ff melden bij Archos misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTAG
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-03-2024
hars73 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:45:
[...]

Sommige mensen hadden het de .77 firmware ook al volgens mij. En je bent niet de enige: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=60485

Even een tikje boven het minimum zetten is de truuk. En ik zou het ff melden bij Archos misschien.
Tss, triest, ik kom er nu ook net achter dat ik dit had heb versie .78 . Als het probleem bekend is dan is het toch niet zo moeilijk het op te lossen :o? Nou hoop dat het hun ooit eens onder ogen komt en ze het fixen. Bedankt voor het melden, ik dacht dat het aan de versie opdate lag van .77 -> .78 maar ik had idd ook helderheid aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
streelder schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:47:
Had een van jullie al die Phonehouse 3g stick binnen gekregen?

Denk dat ik maar weer eens ga mailen
Ben maar eens gaan twitteren met PhonehouseHelpt en heb nu de toezegging dat ze 'volgende week beginnen met verzenden'. Uiteraard kunnen ze geen beloftes doen, maar hopelijk komt er licht aan het einde van de tunnel...
@PhonehouseHelpt

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
erwin.heukels schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:52:
[...]

Ben maar eens gaan twitteren met PhonehouseHelpt en heb nu de toezegging dat ze 'volgende week beginnen met verzenden'. Uiteraard kunnen ze geen beloftes doen, maar hopelijk komt er licht aan het einde van de tunnel...
@PhonehouseHelpt
Haha goed bezig, ik ga hun twitter ook maar eens lastig vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb nu een weekje de Archos en er vallen mij toch een aantal dingen op (en ik wil absoluut geen azijnpisser zijn, en ik wist dat het tabletje een aantal beperkingen had):
  • De Archos 101 G9 Turbo die ik heb, voelt toch niet zo "vlot genoeg" aan, als ik verwacht had... Browsen gaat relatief traag met vaak haperingen in het typen, laten uitklappen van menu's op websites (bv. hier op Tweakers.net)
  • Ik heb onmiddellijk de plugins aangeschaft, heb de tablet ook gekocht voor films en series op te kijken... Het mounten van een stick gaat niet altijd van een leien dakje, je steekt de stick in en hij wordt niet altijd gedetecteerd...
  • Het afspelen van films gaat, maar ik merk heel vaak dat het lijkt alsof de tablet het moeilijk heeft om de audio en het beeld (en neen, dat is niet met uber HD in 1080p) synchroon te houden, je merkt toch dat er een licht verschil is of het beeld de audio niet kan bijhouden en de mond van een presentator (in dit geval Mr. Clarkson) bewegingen "mist" terwijl de audio goed verloop
  • De tablet is op verschillende bestanden gecrashed... Een groen scherm met renderfouten (je weet wel, kleine gekke balkjes in een regelmatig patroon) tot gevolg en een complete aan/uit operatie als oplossing...
Deze dingen doen je wel even twijfelen over de algehele SOFTWARE-kwaliteit (ik heb het niet over de hardware qua bouwkwaliteit, dat is voor mij goed genoeg en vond ik ook sterk overdreven in de review van T.net)...

Graag jullie reactie of insteek, want ik schiet niet graag een apparaat af puur en alleen op software... En volgens mij zijn er toch een aantal dingen die ik verkeerd doe... Iets wat daar mee te maken kan hebben (graag dan ook een quote waarin vermeld wordt dat er voor mij op toepassing zijnde verbeteringen zijn ten op zichte van de oude) is het feit dat ik nog de "oude" firmware heb, versie huppeldepup .68 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
HyperBart schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:25:
Ik heb nu een weekje de Archos en er vallen mij toch een aantal dingen op (en ik wil absoluut geen azijnpisser zijn, en ik wist dat het tabletje een aantal beperkingen had):
  • De Archos 101 G9 Turbo die ik heb, voelt toch niet zo "vlot genoeg" aan, als ik verwacht had... Browsen gaat relatief traag met vaak haperingen in het typen, laten uitklappen van menu's op websites (bv. hier op Tweakers.net)
Heb de tablet hier niet bij de hand, maar het schijnt dat je een andere rendermethode kunt kiezen en dat typen dan sneller gaat. Misschien dat een andere browser ook kan helpen (Dolphin of zo).
  • Ik heb onmiddellijk de plugins aangeschaft, heb de tablet ook gekocht voor films en series op te kijken... Het mounten van een stick gaat niet altijd van een leien dakje, je steekt de stick in en hij wordt niet altijd gedetecteerd...
De USB poort is bij mijn Archos 80 ook niet betrouwbaar. De micro SD poort is een stuk betrouwbaarder bij mij. Misschien een idee om op zoek te gaan naar een Kingston Gen 2 micro SD naar USB adapter.
Of op DX heb je wel iets vergelijkbaars voor 2 dollar.
  • Het afspelen van films gaat, maar ik merk heel vaak dat het lijkt alsof de tablet het moeilijk heeft om de audio en het beeld (en neen, dat is niet met uber HD in 1080p) synchroon te houden, je merkt toch dat er een licht verschil is of het beeld de audio niet kan bijhouden en de mond van een presentator (in dit geval Mr. Clarkson) bewegingen "mist" terwijl de audio goed verloop
  • De tablet is op verschillende bestanden gecrashed... Een groen scherm met renderfouten (je weet wel, kleine gekke balkjes in een regelmatig patroon) tot gevolg en een complete aan/uit operatie als oplossing...
Dit probleem herken ik niet, maar ik heb de plugins ook niet gekocht. Ik gebruik meestal MX Videoplayer, omdat die naar mijn idee het meeste uit je dual core kan halen. Software rendering kost alleen wel wat meer batterij.
Iets wat daar mee te maken kan hebben (graag dan ook een quote waarin vermeld wordt dat er voor mij op toepassing zijnde verbeteringen zijn ten op zichte van de oude) is het feit dat ik nog de "oude" firmware heb, versie huppeldepup .68 ...
Release notes voor de firmwares zijn gewoon te vinden hoor. Kijk anders ook eens op http://forum.archosfans.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
En iemand die beweert dat haptic feedback aan te zetten is (wel root nodig).
Overigens heeft niet elke Archos G9 tablet de vibratie motor aan boord. Vandaar dat Archos het dus uitgezet heeft.

http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=60712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ik gebruik meestal MX Videoplayer, omdat die naar mijn idee het meeste uit je dual core kan halen.
Waarom is software decodering beter dan hardware+software decodering?
En iemand die beweert dat haptic feedback aan te zetten is (wel root nodig).
Overigens heeft niet elke Archos G9 tablet de vibratie motor aan boord. Vandaar dat Archos het dus uitgezet heeft.
Old school news. :P
Graag jullie reactie of insteek, want ik schiet niet graag een apparaat af puur en alleen op software... En volgens mij zijn er toch een aantal dingen die ik verkeerd doe... Iets wat daar mee te maken kan hebben (graag dan ook een quote waarin vermeld wordt dat er voor mij op toepassing zijnde verbeteringen zijn ten op zichte van de oude) is het feit dat ik nog de "oude" firmware heb, versie huppeldepup .68 ...
En daar heb je het al - bij Archos is het zo dat je slechte en goede firmwares hebt. Bij Gen8 kwam de meest stabiele 2.1.8 firmware in februari, terwijl de eerste paar gewoon ronduit slecht waren. 3.2.78 bij de G9 schijnt best stabiel te zijn, maar voor echt een goede firmware zou je denk ik tot januari(Honeycomb) of maart/april(ICS) moeten wachten. Wel krijg je dan gewoon paar nieuwe features "cadeau". :P
Ik weet niet of jij echt op .68 fw zit, aangezien die nooit officieel is gereleased, maar ik zou gewoon .78 downloaden en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Sorry, het was firmware 69...

Kijk, als die MX Videoplayer nu perfect werkt en goed werkt op een Galaxy Tab (is dat zo?) zodat ie bv 1080p kan afspelen, dan sla ik mezelf hier wel even serieus voor de kop, want dan heb ik het gevoel dat de algemene tendens bij de Samsung's beter is dan bij de Archos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
HyperBart schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:35:

Kijk, als die MX Videoplayer nu perfect werkt en goed werkt op een Galaxy Tab (is dat zo?) zodat ie bv 1080p kan afspelen, dan sla ik mezelf hier wel even serieus voor de kop, want dan heb ik het gevoel dat de algemene tendens bij de Samsung's beter is dan bij de Archos...
H.264 in 1080p? Oh ja? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
En wat maakt de Archos dan daar zo goed in ten opzichte van een "gewone" tablet, de chipset of de software die erbij zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
HyperBart schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:10:
En wat maakt de Archos dan daar zo goed in ten opzichte van een "gewone" tablet, de chipset of de software die erbij zat?
Vooral de chipset en (in principe) moet de software ook helpen...

• Supremo
HyperBart schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:35:

Ik weet niet over welke Galaxy Tab je het hebt, maar ik zou qua media afspelen niet voor een Tegra 2 chip gaan. NVidia heeft slim als eerste een dual core ARM op de markt geslingerd, maar die Tegra 2 heeft bijvoorbeeld geen Neon en de geheugenbus is ook niet echt snel.

Zelf hou ik de Tab 7.7 met 1,4 GHz Exynos in de gaten. Goede kans dat zelfs de 1,5 GHz (TI OMAP) Archos die niet bij kan houden.

En wat bedoel je met 1080p? Mijn LG 2X (Tegra 2) telefoon kan 1080p filmpjes schieten en natuurlijk afspelen, maar dat is nog wel iets anders dan een BD rip of 1080p 50Hz M2TS van bijvoorbeeld mijn Sony HX-9V digitale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Ik krijg mijn full size usb niet aan de gang, ik las ergens dat je daar zo een usb stick, of camera, of tel. in kon pluggen, maar geen wil die mounten (ook na herstart)
Zon OTG kabeltje heb ik niet, en in de winkels hier in mijn stad hebben zowel computerwinkels als telecomzaken er nog nooit van gehoord............dus die micro-usb kan ik niet testen nu.

Iemand wel succes met de usb op .78 firmware? op de 101 ?
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste