Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

reinier666 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 07:03:
Ik krijg mijn full size usb niet aan de gang, ik las ergens dat je daar zo een usb stick, of camera, of tel. in kon pluggen, maar geen wil die mounten (ook na herstart)
Zon OTG kabeltje heb ik niet, en in de winkels hier in mijn stad hebben zowel computerwinkels als telecomzaken er nog nooit van gehoord............dus die micro-usb kan ik niet testen nu.

Iemand wel succes met de usb op .78 firmware? op de 101 ?
Heb je 3G wel aangezet in je settings? Anders krijgt die USB poort geen voeding namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
kijk hars73, das nou eens een leuke tip...had ik nooit aan gedacht ;)
ga ik direct proberen ;)

edit: yep....dat was de truuk ;)

bedankt !!

[ Voor 20% gewijzigd door reinier666 op 30-12-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

reinier666 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 08:22:
kijk hars73, das nou eens een leuke tip...had ik nooit aan gedacht ;)
ga ik direct proberen ;)

edit: yep....dat was de truuk ;)

bedankt !!
Graag gedaan. En zo'n OTG kabeltje moet je gewoon lekker vanuit Hongkong ofzo via eBay bestellen voor een paar euro. Kun je eventueel ook andere USB apparatuur aansluiten zoals een toetsenbordje of muis.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Ik heb een kabeltje (zoals die foto een paar bladzijden terug) op ebay.nl gekocht gewoon vanuit een NL shop.
Kost wel 7,50 ipv 2 euro, maar wel vandaag verzonden en morgen, uiterlijk di/wo in huis ;)

edit: nu, zaterdag het kabeltje al binnen...goede service!
En werkt nog ook, tenminste, usb sticks, mijn beide telefoons ziet hij niet als bron (op de mac wel, er staan foto's op)

[ Voor 31% gewijzigd door reinier666 op 31-12-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week een101G9 turbo in huis om uit te proberen. Gekocht bij de Makro en kan dus deze binnen 30 dagen terugbrengen als die mij uiteindelijk niet bevalt. Gekozen voor deze Archos vanwege de prijs en de turbo in de verwachting dat deze in januari op Android4 gaat draaien. De tablet bevalt tot nu toe goed: voor email en internet. Heb al de nodige apps gedownload, maar nog niet gebruikt voor het zwaardere werk: films etc. Bij Uitzending gemist loopt ie al vast. Voorgelegd aan archos support maar nog geen antwoord gehad. Heb wel de laatste firmware versie erop zitten. Maar nog niet andere apps of plugins gekocht. De GPS werkt ook (nog) niet. Waarom weet ik niet. Met deze archos heb ik geen toegang tot AppsLib!!! De Free Pack for G9 talets krijg ik ook niet gedownload.
Voor een leek zoals ik is het ondoenlijk om alle 41 pagina's te doorlopen. Wie maakt een samenvatting van alle mogelijke problemen en oplossingen voor deze tablet voor een leek/digibeet zoals ik? Of kan ik een ervaren gebruiker een keer mailen en/of bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:07
de turbo in de verwachting dat deze in januari op Android4 gaat draaien.
Alle Gen8_v2 en Gen9 tablets gaan ICS draaien, ook de niet-turbo versies. Maar ik denk niet dat ICS al in januari komt, ik denk eerder in februari of maart.
Bij Uitzending gemist loopt ie al vast.
Probeer het via deze website:
http://beta.uitzendinggemist.nl/
De GPS werkt ook (nog) niet. Waarom weet ik niet.
De koude, eerste start duurt altijd lang. Als je Wi-fi aanzet en in de instellingen GPS en Wi-fi bepalen voor plaatsbepaling, zou het sneller moeten werken. Maar je moet nog steeds geduld hebben. :P
Met deze archos heb ik geen toegang tot AppsLib!!!
Als je met de tablet hier naar toe gaat, moet ie hem gaan downloaden en installeren:

appslib.com/latest

Daarna log je in met je Archos-account(ik neem aan dat je je tablet al geregistreerd hebt?) en zou ie moeten werken. Anders heb je pech. :P
De Free Pack for G9 talets krijg ik ook niet gedownload.
Heb je ook niet nodig.
Wie maakt een samenvatting van alle mogelijke problemen en oplossingen voor deze tablet voor een leek/digibeet zoals ik?
Je kan de search-functie hierboven gebruiken. Als je dan nog niet uitkomt, kun je het gerust hier vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Ik heb een probleem met de market, waar ik niet meer uitkom.

Toevallig heeft mijn schoonvader ook de acrhos 101 G9, vandaar dat ik het volgende constateerde. Als ik op "recepten" zoek in de market zag ik namelijk bij mijn schoonvader een geheel andere lijst samengesteld worden dan op mijn tablet.

Bijvoorbeeld de Albert Heijn app "Appie" is op mijn tablet niet te vinden, en op die van mijn schoonvader wel. We hebben beide buildversie: 3.4.4 van de market.

Daarnaast had mijn schoonvader de tablet geconfigureerd in het Nederlands en ik in het Engels. Maar heb nu ook alles ingesteld in het Nederlands maar dit mocht helaas niet baten.

Hebben jullie nog suggesties ? Want ik ben het spoor bijster :P

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden zoveel OTG micro USB-B kabels voor Samsung aangeboden....
zijn deze ook te gebruiken op de Archos 101 g9.
Die dingen zullen toch wel universeel zijn?
Of heeft Samsung er iets aan veranderd?
Wie weet er meer van?

alvast bedankt voor het meedenken en evt.reageren
Oh ja.... heeft iemand de nalevering van de 3G dongle met "bel" tegoed al binnen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:23:
Er worden zoveel OTG micro USB kabels van samsung aangeboden....
zijn deze ook te gebruiken op de Archos 101 g9.
Die dingen zullen toch wel universeel zijn?
Of heeft Samsung er iets aan veranderd?
Wie weet er meer van?
Uit het [Intertoys] Qware 7" Pro 2 & 3 Tablet forum, user 'augustus':
mini-USB heeft 5 contactjes. Eén van die contactjes (ID) wordt bij kabels voor host-apparaten met de min/nul/aarde doorverbonden - binnen in de plug zelf. Met een kabel zonder die doorverbinding schakelt de tablet over naar slave. Android let dus op dat ID-contactje.

Misschien dat je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25
Deze heb ik in gebruik bij mijn archos:

http://www.dealextreme.co...9100-nokia-n8-more-101894

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou er dus ook aan de hand zijn met het OTG kabeltje van/voor de Samsung telefoons!!
krullenbol schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:26:
[...]

Uit het [Intertoys] Qware 7" Pro 2 & 3 Tablet forum, user 'augustus':
mini-USB heeft 5 contactjes. Eén van die contactjes (ID) wordt bij kabels voor host-apparaten met de min/nul/aarde doorverbonden - binnen in de plug zelf. Met een kabel zonder die doorverbinding schakelt de tablet over naar slave. Android let dus op dat ID-contactje.

Misschien dat je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Gisteravond gespeeld met VPlayer. Deze heeft hardware decoding support. Waar de 1080p 50Hz M2TS filmpjes van mijn camera belabberd werden afgespeeld met MX Player, gaat het nu veel beter met VPlayer. De audio loopt nog wel een paar seconde achter, maar qua video loopt het nu bijna soepel. Nadeel van software players op de Archos 80 is wel dat ze in 4:3 afgespeeld worden via de HDMI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Niemand weet iets voor mijn probleem? :)
streelder schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:27:
Ik heb een probleem met de market, waar ik niet meer uitkom.

Toevallig heeft mijn schoonvader ook de acrhos 101 G9, vandaar dat ik het volgende constateerde. Als ik op "recepten" zoek in de market zag ik namelijk bij mijn schoonvader een geheel andere lijst samengesteld worden dan op mijn tablet.

Bijvoorbeeld de Albert Heijn app "Appie" is op mijn tablet niet te vinden, en op die van mijn schoonvader wel. We hebben beide buildversie: 3.4.4 van de market.

Daarnaast had mijn schoonvader de tablet geconfigureerd in het Nederlands en ik in het Engels. Maar heb nu ook alles ingesteld in het Nederlands maar dit mocht helaas niet baten.

Hebben jullie nog suggesties ? Want ik ben het spoor bijster :P

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
streelder schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:10:
Niemand weet iets voor mijn probleem? :
[...]
Er zijn wel meer apps niet beschikbaar via de market. Ook de hotmail app van mirosoft niet. Dat heb iktoen eens via de webbrowser versie van de market geprobeerd. Dan kun je hem welmvínden, maar bij installeren krijg je de melding dat deze app niet compatible is me de archos g9. Zal wel van doen hebben met de leverancier van de app die alleen bepaalde devices heeft gecertificeerd vor zjn ap... suf, want zou juist geen probleem moeten zijn op een 3.2.x android tablet lijkt mij? Waarschijnlijk kwestie van beetje billig enkel mainstream devices testen en dan alleen die certificeren...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik heb nu een ander issue... zat net lekker wat mp3s te luisteren en wilde daarna een nieuwe cd selecteren. Roept de archos mediaplayer zomaar ineens 'dit bestandstype wordt niet ondersteund'.

Wat nu? Heb al 2x gereboot maar helpt nix.

Gekke is wel dat als ik via bestandsbeheer de mp3 opzoek en dan start met een andere player zoals bijv BSplayer de file keurig afgespeeld wordt. ,aar dat bladert natuuelijk niet zo lekker als die handige archos mediaplayer app....

[Edit]hmmm... heb bluetooth even uitgezet (ik luisterde via mijn nieuwe bluetooth headphones van dealextreme) en toen deed 'ie het weer. Toen BT weer aan en kan nu weer tiepen met background music.... strange! | :?

[ Voor 19% gewijzigd door erwin.heukels op 03-01-2012 22:31 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
erwin.heukels schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:20:
[...]

Er zijn wel meer apps niet beschikbaar via de market. Ook de hotmail app van mirosoft niet. Dat heb iktoen eens via de webbrowser versie van de market geprobeerd. Dan kun je hem welmvínden, maar bij installeren krijg je de melding dat deze app niet compatible is me de archos g9. Zal wel van doen hebben met de leverancier van de app die alleen bepaalde devices heeft gecertificeerd vor zjn ap... suf, want zou juist geen probleem moeten zijn op een 3.2.x android tablet lijkt mij? Waarschijnlijk kwestie van beetje billig enkel mainstream devices testen en dan alleen die certificeren...
Dat klinkt wel logisch alleen nu heb ik het op 2 verschillende archos 101 G9 tablets geprobeerd en ik krijg gewoon andere zoekwaarden terug.

Dus ik kan nog steeds niet de albert heijn app downloaden maar mijn schoonvader wel. Lijkt me geen tablet certificering issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 16:10

E-B

streelder schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:37:
[...]

Dat klinkt wel logisch alleen nu heb ik het op 2 verschillende archos 101 G9 tablets geprobeerd en ik krijg gewoon andere zoekwaarden terug.

Dus ik kan nog steeds niet de albert heijn app downloaden maar mijn schoonvader wel. Lijkt me geen tablet certificering issue.
Naast het feit dat je market versies gelijk zijn, zijn de firmwares van de tablets ook gelijk, neem ik aan?

Daarnaast zou je een factory reset kunnen proberen. De taal waarin de device geactiveerd wordt is volgens mij ook van belang. Iemand die initieel z'n taal op "Belgisch" zet zal de YouTube app niet kunnen downloaden (een verbod, ofzo).
Misschien omdat je het apparaat in eerste instantie op Engels had staan je nu het zelfde probleem hebt? (Appie alleen beschikbaar voor Nederlandse klanten?).

Ik weet dat ik hier wat YouTube betreft verhalen over heb gelezen (hier op t.net). Ik kan ze zo snel even niet terugvinden, maar goed, misschien is het een aanknopingspunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, A-F (ArchoFans)

Heeft al iemand het Micro USB-B Male to USB Female OTG kabeltje voor de Samsung telefoons geprobeerd of misschien in gebruik, en belangrijk natuurlijk.... werkt het
Denk zelf namelijk dat er verschil in die kabels zit.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Ja inderdaad firmware is gelijk. Maar ik had al zo'n vermoeden als het onderstaande verhaal inderdaad, alleen wou ik een factory reset voorkomen :)

Het is ook niet hee erg dus kijk wel of ik sommige apps kan downloaden.

Anyway erg bedankt voor je reactie!
E-B schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:06:
[...]

Naast het feit dat je market versies gelijk zijn, zijn de firmwares van de tablets ook gelijk, neem ik aan?

Daarnaast zou je een factory reset kunnen proberen. De taal waarin de device geactiveerd wordt is volgens mij ook van belang. Iemand die initieel z'n taal op "Belgisch" zet zal de YouTube app niet kunnen downloaden (een verbod, ofzo).
Misschien omdat je het apparaat in eerste instantie op Engels had staan je nu het zelfde probleem hebt? (Appie alleen beschikbaar voor Nederlandse klanten?).

Ik weet dat ik hier wat YouTube betreft verhalen over heb gelezen (hier op t.net). Ik kan ze zo snel even niet terugvinden, maar goed, misschien is het een aanknopingspunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
De 3G dongle + 1 gb KPN simkaart is binnen! Met een begeleidende brief met daarin excuses dat het zolang duurde.

Prima service #phonehouse. Nu maar eens uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTAG
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-03-2024
streelder schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:04:
De 3G dongle + 1 gb KPN simkaart is binnen! Met een begeleidende brief met daarin excuses dat het zolang duurde.

Ik heb hem ook! Hi simcard + archos dongel!

Blijf het ongelovelijk vinden dat het ThePhonehouse voor deze prijs gelukt is.

Tot nu toe niets dan lof voor de eerlijkheid en gewildheid tot behulpzaam zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Hmmmmm jammer genoeg geen tablet meer te krijgen in Emmen en omgeving.
Hij kon wel besteld worden en dan heb ik hem dinsdag.

Wel jammer dat hij nu zonder dongel is maar kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Bestellingen, accessoires, levertijden en dat soort dingen horen hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Laatst online: 14-09 21:27
streelder schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:04:

ik heb um ook ontvangen :d

ik krijg alleen met geen mogelijkheid internet verbinding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenoble
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-01-2021
Helaas hier is hij nog niet aangekomen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• romille
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-01-2012
Hoe zit het nu met de schermen van de phone house lichting tablets? - was bij de media makrt om er een uit te proberen maar het golfjes / gebobbel van het beeld bij bewegingen langs de rand en bij druk op het scherm viel me toch tegen.
Hebben de jongste g9 's er nog steeds last van, is er verschil tussen de 8 en 10 inch bij dit effect (de 10 inch van de mediamarkt had wel een net scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTAG
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-03-2024
dedoi schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:47:
[...]
ik heb um ook ontvangen :d

ik krijg alleen met geen mogelijkheid internet verbinding :(
Met het HI kaartje heb ik ook met geen mogelijkheid internet op mijn tablet kunnen krijgen. Zodra ik mijn Telford simcard van mijn telefoon in het tabled stop en ik vink "Telford internet" aan in het lijstje bij "acces point names" ( of iets dergelijks iig een lijst met bestemmingen met opties als internet/mms enzo, met profielen waar de internet instellingen in staan). dit lijstje staat bij de 3g instellingen. dan heb ik internet vrijwel direct en dus verbinding met 3g netwerk

Met de internet instellingen voor het Hi kaartje heb ik zo goed als alle mogelijkheden geprobeerd en op het tabled heb ik het alleen met de telford sim voor elkaar gekregen zonder enig gepruts.

Echter als ik de Hi sim in de dongel stop en dan de dongel in de pc heb ik het wel voor elkaar gekregen te kunnen internetten. Het dongel blijkt van alkatel te zijn en die software kan je installeren -> het modem doet zich eerst voor als cd-rom station met software. zodra alles geïnstalleerd is kan je een lijstje met beschikbare verbindingen vinden met dingen als "kpn internet - kpn - alkatel - kpn AH internet" (ales voor zo ver ik het mij kan herinneren heb tablet niet bij de hand). Ik kan alleen met "kpn AH internet" ook daadwerkelijk via 3g en het archos dongel online komen. de specifieke instellingen voor dit profiel zijn mij niet duidelijk en zo goed als geen informatie is te halen uit de software. Wat specifiek is aan het "AH" profiel is dat het authenticatie type is dat er geen authenticatie is.

beetje vreemd dus, met telford werkt het direct, met Hi sim voor geen meter. Zelfs niet als ik de Hi sim in een normale telefoon stop kan ik niet internet aan de praat krijgen. lijkt wel alsof standaard de verkeerde instellingen van de provider naar het apparaat word gestuurd waar de Hi sim in zit.

Als iemand anders het wel voor elkaar krijgt houd ik mij aanbevolen voor het sleutel ingrediënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
JTAG schreef op zondag 08 januari 2012 @ 02:55:
[...]

Met het HI kaartje heb ik ook met geen mogelijkheid internet op mijn tablet kunnen krijgen. Zodra ik mijn Telford simcard van mijn telefoon in het tabled stop en ik vink "Telford internet" aan in het lijstje bij "acces point names" ( of iets dergelijks iig een lijst met bestemmingen met opties als internet/mms enzo, met profielen waar de internet instellingen in staan). dit lijstje staat bij de 3g instellingen. dan heb ik internet vrijwel direct en dus verbinding met 3g netwerk

Met de internet instellingen voor het Hi kaartje heb ik zo goed als alle mogelijkheden geprobeerd en op het tabled heb ik het alleen met de telford sim voor elkaar gekregen zonder enig gepruts.

Echter als ik de Hi sim in de dongel stop en dan de dongel in de pc heb ik het wel voor elkaar gekregen te kunnen internetten. Het dongel blijkt van alkatel te zijn en die software kan je installeren -> het modem doet zich eerst voor als cd-rom station met software. zodra alles geïnstalleerd is kan je een lijstje met beschikbare verbindingen vinden met dingen als "kpn internet - kpn - alkatel - kpn AH internet" (ales voor zo ver ik het mij kan herinneren heb tablet niet bij de hand). Ik kan alleen met "kpn AH internet" ook daadwerkelijk via 3g en het archos dongel online komen. de specifieke instellingen voor dit profiel zijn mij niet duidelijk en zo goed als geen informatie is te halen uit de software. Wat specifiek is aan het "AH" profiel is dat het authenticatie type is dat er geen authenticatie is.

beetje vreemd dus, met telford werkt het direct, met Hi sim voor geen meter. Zelfs niet als ik de Hi sim in een normale telefoon stop kan ik niet internet aan de praat krijgen. lijkt wel alsof standaard de verkeerde instellingen van de provider naar het apparaat word gestuurd waar de Hi sim in zit.

Als iemand anders het wel voor elkaar krijgt houd ik mij aanbevolen voor het sleutel ingrediënt.
gelukkig ben ik niet de enige :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:38
Gisteren een paar filmpjes aan het bekijken geweest: tablet is met verschillende filmpjes van dezelfde leverancier meerdere keren gecrasht... 3x op een halfuur, wel een serieuze domper zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

romille schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:10:
Hoe zit het nu met de schermen van de phone house lichting tablets? - was bij de media makrt om er een uit te proberen maar het golfjes / gebobbel van het beeld bij bewegingen langs de rand en bij druk op het scherm viel me toch tegen.
Hebben de jongste g9 's er nog steeds last van, is er verschil tussen de 8 en 10 inch bij dit effect (de 10 inch van de mediamarkt had wel een net scherm)
Sinds één week in bezit van een 80 G9 Turbo en ben zeer tevreden met de tablet. Je kan en mag het scherm niet vergelijken met een IPS scherm maar het is gewoon goed en nu je zegt en ik er op let zie ik, als ik op één manier het tablet een beetje indruk, aan de rechterkant een lichte rimpeling. Echter hiervoor niet opgevallen en het stoort, mij in ieder geval, geheel niet!

Gewoon een goede tablet voor die prijs. Wat wel een beetje tegenvalt zijn het aantal echte tablet Apps (Honeycomb), en vooral deze te vinden, iemand nog ideeën/tips hiervoor?

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
The Adder schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:14:
[...]
...
Gewoon een goede tablet voor die prijs. Wat wel een beetje tegenvalt zijn het aantal echte tablet Apps (Honeycomb), en vooral deze te vinden, iemand nog ideeën/tips hiervoor?
De Market heeft een aparte sectie voor Tablets. Die staat (stond?) meestal meteen op de startpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:56:
Gisteren een paar filmpjes aan het bekijken geweest: tablet is met verschillende filmpjes van dezelfde leverancier meerdere keren gecrasht... 3x op een halfuur, wel een serieuze domper zo...
Heb ook een G9 80, en voor het geld echt een mooi apparaat. Maar video afspelen gaat echt problematisch. Vooral filmpjes die ik gedownload heb van Youtube lopen constant vast (reboot noodzakelijk). Verschilllende players gebruikt, en de filmpjes zowel gedownload via de tablet als via mijn pc. Op mijn pc en galaxyS2 lopen ze zonder problemen.. HD mkv rips lopen beter, alhoewel ik daar ook vastlopers heb gehad..
Geheugen issue misschien? Iemand nog tips? Wachten op ICS? Want video's kijken is echt juist waar ik hem voor wilde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

Supremo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:02:
[...]

De Market heeft een aparte sectie voor Tablets. Die staat (stond?) meestal meteen op de startpagina.
Dat is op de website van de market, echter in de Market App zie ik niet direct een filter mogelijkheid om alleen tablet apps te bekijken. Ik weet eigenlijk ook niet of je het posten van een App in de market dit aan kan/moet geven, lijkt me wel handig nu Android steeds meer versnipperd raakt.

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android komt juist steeds meer bij elkaar, straks komt er voor alle (nieuwe) toestellen Android 4.0 uit, klaar =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Bij mij is de 3G stick nu ook onderweg.. hij was afgeleverd bij een medewerker van TPH waar ik hem aangeschaft had, omdat de bon op zijn naam stond. Even gebeld met die vestiging en ze gaan hem naar mij opsturen :)

Ik gebruik m'n tablet trouwens niet zo heel erg veel merk ik. Even een keer een tv gids starten. Even nu.nl lezen of buienradar kijken, even email checken... Als ik niet meer dan dat doe (15 minuutjes per avond) en ik zet hem elke avond uit door alleen maar het scherm uit te schakelen (wifi gaat dan ook uit), dan kan is na een week de accu hooguit gezakt naar zo'n 40-50%. Scherm uitgeschakeld zonder hem te gebruiken moet volgens mij zeker zo'n 1.5 tot 2 weken kunnen..

Heb trouwens 1x een battery drain gehad, in een paar uur tijd de accu van bijna vol naar volledig leeg (hij had zichzelf uitgeschakeld). Kon het ook terugzien in het verbruiksgrafiekje. Kon alleen niet goed achterhalen welk proces dat nou gedaan had.

[ Voor 68% gewijzigd door hars73 op 11-01-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

En weer een nieuwe firmware:
Version 3.2.79 - January 10th, 2011

- Video : improve MPEG2 video playback
- Archos widget : avoid widget stuck on sandglass happening sometimes
- File manager : re-allow to copy a file from Network
- Web browser : add a ’Keep screen ON’ option in Browser
- Display : fix backlight not on at wakeup from suspend on some A101 happening at low backlight level
- Display : remove some seldom UI freeze during animations
- Battery : avoid shutdown at suspend wakeup happening sometimes
- Hard drive : avoid suspend/resume issues happening sometimes
- Hard drive : prevent loss of hard drive during video playback happening sometimes

En het lijkt erop dat alle G9's in de eerste week van februari ICS 4.0.3 gaan krijgen :)
http://www.androidpolice....irst-week-of-february-12/

[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 12-01-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
The Adder schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:57:
[...]

Dat is op de website van de market, echter in de Market App zie ik niet direct een filter mogelijkheid om alleen tablet apps te bekijken. Ik weet eigenlijk ook niet of je het posten van een App in de market dit aan kan/moet geven, lijkt me wel handig nu Android steeds meer versnipperd raakt.
Ik heb het ook niet over een echt filter, maar wanneer ik de Market App open heb ik rechtsboven een vakje naar geselecteerde tablet apps door de redactie. En zoals iemand anders al aangaf wil Google juist van tablet only af. In ICS kun je als programmeur de resolutie en DPI opvragen en dan kan het programma zelf beslissen of er extra onderdelen getoond worden, of dat deze onderdelen in een eigen scherm komen.

Bijvoorbeeld bij het lezen van emails op een tablet krijg je naast de emaillijst meteen een mailtje te lezen, terwijl je op een mobieltje alleen de lijst te zien krijgt en na het klikken op een mailtje, dat mailtje in een nieuw scherm kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
Algemene melding nieuwe Archos-gebruiker (na 42 pagina's lezen *zucht*):
Een weekje spelen met de Archos G9 Turbo 16GB i.c.m. een duo-sim van T-mobile (mobiel uit bij gebruik van tablet on-the-road) bevalt uitstekend. De accuduur is degelijk. Na de 3.2.79 update kan ik 'm gerust op z'n zwakste helderheid zetten (en laten, tenzij ik buiten bezig ben).
Door alle info van dit forum kan ik zeggen dat ik 'm aangeschaft heb met een verwachtingsbeeld wat waar gemaakt is.Voor de niet-veel eisende gebruiker een degelijk apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
dasystemcheck schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:55:
Algemene melding nieuwe Archos-gebruiker (na 42 pagina's lezen *zucht*):
Een weekje spelen met de Archos G9 Turbo 16GB i.c.m. een duo-sim van T-mobile (mobiel uit bij gebruik van tablet on-the-road) bevalt uitstekend. De accuduur is degelijk. Na de 3.2.79 update kan ik 'm gerust op z'n zwakste helderheid zetten (en laten, tenzij ik buiten bezig ben).
Door alle info van dit forum kan ik zeggen dat ik 'm aangeschaft heb met een verwachtingsbeeld wat waar gemaakt is.Voor de niet-veel eisende gebruiker een degelijk apparaat!
Zit er een 1,2 GHz of 1,5 GHz in? Hoe kan je het laten zien met deze turbo-tablet?

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
is het iemand al gelukt om op de archos te internetten met de Dongle ?

ik krijg het echt nie voor mekaar tips?........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Mijn archos 101 G9 8 gb is weer terug naar de winkel.
Het scherm deed raar en later niks meer hoe je er ook op drukte.
Nu krijg ik een nieuwe en the phonehouse deed niet erg moeilijk.
Nu maar hopen op een goed exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
huijaa schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:28:
[...]

Zit er een 1,2 GHz of 1,5 GHz in? Hoe kan je het laten zien met deze turbo-tablet?
De 1.2 GHz versie (op het plastic staat netjes het woord 'turbo'). De 1.5GHz zal denk ik enkel via benchmarks te verifiëren zijn? Via instellingen->over tablet kun je i.i.g. zien dat er nog de OMAP4430 CPU in zit (de 1.5GHz zal de OMAP4460 CPU hebben).

[ Voor 4% gewijzigd door dasystemcheck op 15-01-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
Archos gaat G9-tablets begin februari van Android 4.0 voorzien

ik zeg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dedoi schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:49:
Archos gaat G9-tablets begin februari van Android 4.0 voorzien

ik zeg netjes!
De1.5GHz zal Turbo plus heten

Vr.Gr.

Hanszelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in 2011 lange tijd naar de ontwikkelingen van de 101 gekeken, 2 maanden met vakantie geweest, en bij terugkomst in januari toch voor de asus transformer prime gekozen vanwege o.a. het veel betere scherm, niet dat de g9 schermpjes heel beroerd zijn, maar ik zag in de winkel toch groot verschil tussen de transformer 1 en de g9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
Er is nu bevestigd door Archos dat de modellen die straks al met ICS uit de fabriek komen 1GB aan geheugen gaan krijgen voor de zelfde prijs. Dat blijkt toch een aardige performance verbetering op te leveren. Het is niet duidelijk of dit voor alle g9's gaat gelden of alleen voor de 1.5GHz modellen.
Blij dat ik nog niets gekocht heb, want dat was iets dat mij nog tegen hield. Heb met m'n g8 ook geregeld het gevoel dat de beperkte hoeveelheid geheugen een probleem is. Met zware websites, en daarvan meerderen in tabs achter elkaar, stort hij nog wel eens in.
Ze hebben het over eind februari voor de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En een bron is dan wel zo fijn...

[ Voor 70% gewijzigd door CLB op 17-01-2012 13:33 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Zo. ik heb mijn 3G stick van TPH eindelijk ook.

En het is een beetje offtopic, maar het is voor mij nog niet helemaal duidelijk hoeveel tegoed erop zit. Standaard 5 euro staat er en na registratie komt er nog 10 euro bij. Tevens staat er op de verpakking '1GB tegoed, binnen 1.5 dag na 1e keer online bijgeschreven'.

Komt er volgens mij op neer dat als je niet registreert, je toch 1GB extra tegoed krijgt nadat je de eerste keer online bent geweest. Ik zie dan op het briefje waar de simkaart aanzit dan wel in kleine letters dat het gratis tegoed gedurende 1 maand te gebruiken is. Tis mij allemaal nog een beetje onduidelijk.

Maar goed, de belangrijkste vraag zijn er hier nou al mensen die hem aan de praat hebben gekregen? Want ik las een paar keer dat dat niet lukte. Voordat ik nou de hele avond aan de slag ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou het niet lukken? Simkaart in de 3G-stick, 3G optie aanzetten en klaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

CLB schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:45:
Waarom zou het niet lukken? Simkaart in de 3G-stick, 3G optie aanzetten en klaar toch?
Ow ik las bij een paar mensen hierboven dat het niet lukte met het Hi kaartje... maar dan wel met een telfort kaartje.. Ik ga het wel eens proberen straks als ik nog even tijd heb.

Aan de andere kant overweeg ik ook om het hele 3G setje zo proberen te verkopen. Ik heb echt nooit een 3G verbinding nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 17-01-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Je kan toch ergens bij de APN-instellingen komen en dan kijken wat daar allemaal staat?
_
Ik denk dat het voor mij wachten op de G10 wordt. Aangezien de 1GB Turbo pas in maart komt, kan ik dan maar beter wachten op de tiende generatie die vast ergens in Juni wordt aangekondigd. Zal vast een OMAP4 in zitten, maar dan in een flink dunnere behuizing. 12" Archos lijkt me ook interessant, hoewel die(denk ik) eerder gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

exelletor schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:35:
Je kan toch ergens bij de APN-instellingen komen en dan kijken wat daar allemaal staat?
Klopt en het staat ook wel beschreven in de HI handleiding waarschijnlijk, maar heb toch besloten om het hele setje op marktplaats te zetten, dus mocht iemand belangstelling hebben voor een 3G stick met KPN 1GB PrePay sim. Levert misschien een stukje bijdrage op voor een Android telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 18-01-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijne heb ik ook verkocht, ving ik 42 euro voor, vond het best =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ok wow! Firmware 79 werkt echt wel veel vlotter hier... nu kan hij ten minste mijn aanslagen al bolgen met een tikgeluid, tekst kopt nog steeds met delay op het scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
exelletor schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:35:
... maar dan in een flink dunnere behuizing. 12" Archos lijkt me ook interessant, hoewel die(denk ik) eerder gaat komen.
12" in het handje houden... Dan zullen ze het gewicht knap omlaag moeten brengen. Een half uurtje surfen, filmpje kijken 'in de hand' wordt IMO anders toch echt fitness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:24:
[...]

Heb ook een G9 80, en voor het geld echt een mooi apparaat. Maar video afspelen gaat echt problematisch. Vooral filmpjes die ik gedownload heb van Youtube lopen constant vast (reboot noodzakelijk). Verschilllende players gebruikt, en de filmpjes zowel gedownload via de tablet als via mijn pc. Op mijn pc en galaxyS2 lopen ze zonder problemen.. HD mkv rips lopen beter, alhoewel ik daar ook vastlopers heb gehad..
Geheugen issue misschien? Iemand nog tips? Wachten op ICS? Want video's kijken is echt juist waar ik hem voor wilde gebruiken.
Ik kan toevoegen dat de standaard videoplayer van Archos een mooi schilletje heeft, maar de problemen die jij omschrijft kom ik ook af en toe tegen ('k kijk gemiddeld 1 à 2 serie-afleveringen / films per dag). Materiaal wat ik iTunes/Apple ready had (Mp4) loopt standaard out-of-sync. Voor het gemak heb ik dus naast de normale player altijd de MX Video Speler als 2e optie klaar staan. Hoewel die bij veel materiaal softwarematig rendert, doet 'ie het tot nu toe altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik heb net mijn OTG adaptertje van DealExtreme aangesloten met een een 8GB USB stick, waar kan ik er naar toe navigeren? Tablet geeft wel bijna onmiddellijk rechtsonder "usb hardware can be removed safely"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

HyperBart schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:06:
Ik heb net mijn OTG adaptertje van DealExtreme aangesloten met een een 8GB USB stick, waar kan ik er naar toe navigeren? Tablet geeft wel bijna onmiddellijk rechtsonder "usb hardware can be removed safely"....
Hier hetzelfde probleem:

Ik heb ook net de adapter binnen, toevallig van dezelfde plek :) , en werkte ook als een speer!
Ik weet niet waarom, maar de optie 'veilig verwijderen'gebruikt ennu, als ik de stick aansluit verschijnt er onder het USB icon en ook de melding: Externe schijf veilig verwijderen. In de "Bestanden" App is USB niet actief.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
The Adder schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:17:
[...]

Hier hetzelfde probleem:

Ik heb ook net de adapter binnen, toevallig van dezelfde plek :) , en werkte ook als een speer!
Ik weet niet waarom, maar de optie 'veilig verwijderen'gebruikt ennu, als ik de stick aansluit verschijnt er onder het USB icon en ook de melding: Externe schijf veilig verwijderen. In de "Bestanden" App is USB niet actief.

Iemand een idee?
Werkte als een speer? ik weet bij God nog niet hoe ik uberhaupt in mijn video app moet gaan naar de stick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
HyperBart schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:22:
[...]

Werkte als een speer? ik weet bij God nog niet hoe ik uberhaupt in mijn video app moet gaan naar de stick...
Staan de files wel in bestanden app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
De wat? Ik open gewoon "Files" op mijn Archos en ik vind nergens iets USB achtig of whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

HyperBart schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:02:
De wat? Ik open gewoon "Files" op mijn Archos en ik vind nergens iets USB achtig of whatever...
Hier is het probleem opgelost!
In de instelingen (settings) app van Archos staat bij Opslagruimte (storage) helemaal onderaan USB. Daar kan ik tenminste aangeven 'opslag koppelen' Als ik dat doe werkt USB gewoon weer. Een rest art kan mischien ook helpen ;)

In de Bestanden (files) app van Archos zie ik links een USB icon. Op het moment dat USB werkt is dit icon wit, anders donker grijs.

Tenslotte kan ik in de Video app van Archos, rechts onderaan USB kiezen en de bestanden direct openen, moet echt zeggen, het werkt als een speer, vooral als ik de tablet via de HDMI kabel van DXtream koppel aan mijn TV.

Jammer dat het jij jouw (nog) niet werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin februari komt een ics update voor ons en dat met 512 mb - maar ja ik ben benieuwd of dat werkt :? :?
http://www.androidpit.de/...hos-G9-ICS-Anfang-Februar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Inmiddels guitig hoesje binnen die echt perfect past op mijn 80 en van erg goede kwaliteit is.

http://www.ebay.com/itm/N...4160f23d8c#ht_1511wt_1272

Ik viel bijna achterover toen ik zag dat ie niet uit Hong kong kwam maar uit.... Zwitserland..na ja dat stond op de postzegel

Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze voor mijn 101 - is ook perfect

http://www.newmp3technology.com/archos-101-g9-case.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:26:
Begin februari komt een ics update voor ons en dat met 512 mb - maar ja ik ben benieuwd of dat werkt :? :?
Dat werkt best.. Honeycomb werkt toch ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:26:
Er zijn al filmpjes in omloop waar de ICS ziet draaien. En dat draait soepel hoor. Waarom zou Archos z'n producten updaten terwijl het niet werkt? 8)7 Lijkt me een slechte bedrijfspolicy ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 20-01-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

xon schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:32:
Inmiddels guitig hoesje binnen die echt perfect past op mijn 80 en van erg goede kwaliteit is.

http://www.ebay.com/itm/N...4160f23d8c#ht_1511wt_1272

Ik viel bijna achterover toen ik zag dat ie niet uit Hong kong kwam maar uit.... Zwitserland..na ja dat stond op de postzegel

Echt een aanrader!
Zitten alle openingen goed? Met andere woorden, kun je bij alle aansluitingen en knoppen? Ik dacht op archosfans ergens gelezen te hebben dat deze hoesjes over sommige aansluitingen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Ik heb 'm vandaag binnengekregen. Wel even op moeten wachten; 'k Had 'm op 7 januari besteld en vandaag met de post binnengekomen. Vreemd idee, 't komt uit Engeland, met een 'By Air' sticker erop. Vliegtuigen vliegen tegenwoordig zeker stapvoets ;-)

Maar de kern is dat het een nette bescherming, praktisch om mee te nemen.De stand-functie verticaal is niet ideaal, maar horizontaal is 't perfect te gebruiken.
Het liefst had ik gezien dat de zijkant af te dekken was geweest i.v.m. m'n 32GB microSD kaartje en dat er een opening voor de speaker in zat. Maar omdat er een kleine speling zit door de bolling van de Archos G9 101, wordt het geluid zelfs een tikkie beter verspreid!

Al met al een degelijk stukje leer (van 'normale' kwaliteit) om toch een representatief uiterlijk van de Archos te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Ziet eruit alsof een 250GB versie er ook in past, klopt?

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
RHTizzy schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:31:
[...]

Ziet eruit alsof een 250GB versie er ook in past, klopt?
Ja. Dat gaat passen, want 15.6 mm - 12.6 mm = 3 milimeter dikker. De harddisk zit bovenin en aan de bovenkant zit precies die extra speling (wat voor mij dus minder praktisch is met de 16GB versie).

Natuurlijk onder voorbehoud; bij twijfel even wachten tot iemand reageert die de 250GB versie er al in gepast heeft. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Mijn dochter heeft een archos 101, maar die kan niet opladen aan de oplader, wel aan de computer.
Hoe kan dat?
En hoelang duurt het voordat het tablet via de computer opgeladen is?
groetjes Irma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:18:
Hallo,
Mijn dochter heeft een archos 101, maar die kan niet opladen aan de oplader, wel aan de computer.
Hoe kan dat?
En hoelang duurt het voordat het tablet via de computer opgeladen is?
groetjes Irma
Welke 101 heeft ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De argos 101 G9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
De oplader van de Archos is qua voeding ook geschikt (zeg ik voorzichtig; 1,2 mA) voor veel mobiele telefoons. Probeer 'm te gebruiken met een mobiel. Als 't niet werkt; dan ligt 't aan de oplader.
... Aangezien een USB-kabel.

Vanuit leegstand laden via de normale adapter duurt +/- 4 uur. Via een usb-kabel op de pc/laptop duurt het minimaal 3x zo lang (vaak krijg je op de pc/laptop een opmerking dat er niet genoeg stroom geleverd wordt naar het apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan de Archos lader 2000mA of te wel 2 Ampère leveren.
Een USB poort van de computer kan volgens de USB norm 500mA leveren.
Via de USB poort van de computer kan het dus 4x zo lang duren.

Hans

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TER INFO.....
Voorlopig zijn de g9 usb sticks weer op bij TPH.
Er is 1 deel afgeleverd het volgende deel verwachten ze z.s.m.
'tis maar dajetweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje : Wat is de totale dikte geworden van Tablet en hoes.

HansZelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:51
Ik krijg de Archos 101 G9 8GB dinsdag binnen (gekocht via Phonehouse).
Nu ben ik al aan het zoeken en googlen naar handleiding of uitleg naar de mogelijkheid voor het inbouwen van een SSD of een seagate Momentus® Thin HD .
Indien mogelijk brengt dit de garantie in gevaar ?

Heeft iemand meer info ?

[ Voor 21% gewijzigd door fotojunk op 28-01-2012 19:08 . Reden: andere formulering.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn 1,8'' HDD's die ze gebruiken, bijna niet te doen dus :)
En in de 8GB versie heb je er niet eens ruimte voor, ivm diepte behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
CLB schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:51:
Zijn 1,8'' HDD's die ze gebruiken, bijna niet te doen dus :)
En in de 8GB versie heb je er niet eens ruimte voor, ivm diepte behuizing.
Ok duidelijk.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

*weg* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 29-01-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Zijn de nieuwe G9 101 versies met 1.5ghz, 1gb ram en 16gb opslag al in het wild gespot door iemand? Ik dacht dat deze begin 2012 zouden verschijnen met ICS. Inmiddels is het bijna februari en lijkt er nog niets aan te komen...

Waarschijnlijk kan ik met een 1.2, 8gb ook prima uit de voeten (internetten op de bank is het belangrijkste...) maar toch hik ik een beetje tegen het beperkte ram geheugen aan. Dan wacht ik toch liever even af tot de 1gb versies uitkomen met ICS. :)

Edit:
In de pricewatch nog niet te vinden, op websites soms maar dan zie je vaak dat de cpu snelheden erg warrig door elkaar worden gebruikt... (bijv. mycom..)

[ Voor 14% gewijzigd door kixor op 30-01-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Gaan we weer. 1.5Ghz zijn al leverbaar, maar je kan niet van te voren weten of je een 1Ghz of 1.2Ghz krijgt. De SKU(w/e) codes zijn hetzelfde voor beide modellen. Je kan het alleen zien door naar de instellingen te gaan. 1GB RAM versie komt pas in Maart, dus daarop zou je even moeten wachten. Verder krijgen alle G9 tablets(en heel waarschijnlijk ook de meeste Gen8v2 tablets) gewoon ICS. Komt gewoon via een fw-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 16:10

E-B

exelletor schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:04:
Gaan we weer. 1.5Ghz zijn al leverbaar, maar je kan niet van te voren weten of je een 1Ghz of 1.2Ghz krijgt. De SKU(w/e) codes zijn hetzelfde voor beide modellen. Je kan het alleen zien door naar de instellingen te gaan. 1GB RAM versie komt pas in Maart, dus daarop zou je even moeten wachten. Verder krijgen alle G9 tablets(en heel waarschijnlijk ook de meeste Gen8v2 tablets) gewoon ICS. Komt gewoon via een fw-update.
Waar dan?

Op nota bene hun eigen site:

ARCHOS 101 G9 (1 Ghz)
ARCHOS 101 G9 Turbo (1.2Ghz)

Een 1.5Ghz versie kan ik nog niet ontdekken (en zal bij mijn weten - ergens in dit topic gelezen, geloof ik - "ARCHOS 101 G9 Turbo Plus" gaan heten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Onder andere bij FNAC is de 250GB 1.5Ghz te koop. In VS zijn er zat mensen die 16GB hebben.

En Turbo Plus, dat klinkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Mijn Archos 101 G9 8GB is binnen.
Ik word gek van het "NU SPREKEN" popup geval.. :(
Hoe zet ik dit uit of liefst hoe verwijder ik het..
Iedere keer als ik wat wil typen komt dat kl*te ding eraan..
Wie helpt..kan niks vinden op google en handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder

The Adder

fotojunk schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:24:
Ik word gek van het "NU SPREKEN" popup geval.. :(
Hoe zet ik dit uit of liefst hoe verwijder ik het..
No panic!

Zodra het "NU SPREKEN" popup geval komt zie je onderin de taskbar ook een toetsenbordje symbool verschijnen. Tap hierop en daar kan je aangeven dat je het Android toetsenboard wilt gebruiken. Onderaan deze lijst zie je tevens de optie om de "invoermethoden te configureren" Tap hierop om de default invoermethode te wijzigen.

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
The Adder schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:17:
[...]

No panic!

Zodra het "NU SPREKEN" popup geval komt zie je onderin de taskbar ook een toetsenbordje symbool verschijnen. Tap hierop en daar kan je aangeven dat je het Android toetsenboard wilt gebruiken. Onderaan deze lijst zie je tevens de optie om de "invoermethoden te configureren" Tap hierop om de default invoermethode te wijzigen.

suc6!
Gelukt....Hartelijk dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leather case voor 101 g9 wegens overcompleet zie Advertentienummer: 395466 ;) ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Ben ook teruggegaan naar de 78 FW..Nu kan ik ook de icoontjes verslepen gelukkig.

Ik heb een VPN vraagje..Als ik de gegevens invul van een nieuwe VPN verbinding zie ik nergens waar te saven..
Wie weet dit ?

gevonden: rechtsboven ff tappen

[ Voor 12% gewijzigd door fotojunk op 01-02-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Nieuwe firmware is uit(nee, nog steeds geen ICS)

Video: improve audio/video synchronization on HDMI
Video: improve playback of some FLV files
File manager: add ability to copy files larger than 4GB
Keyboard: better Arabic virtual keyboard layout
Internationalization: translations improvements for Arabic and Hebrew
Flash on A70B: fix flash video not displayed on some web sites
Video on A70B: improve 720p playback support on LCD and TV out
Hard drive based products: avoid suspend/resume issues happening sometimes

update.archos.com/9/gen9/gen9_3.2.80/firmware_archos_it4.aos

[ Voor 3% gewijzigd door exelletor op 02-02-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het nog steeds wel erg jammerlijk dat de 70B geen 1080P aan kan, daarom een PB gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdbroek
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb een probleempje ik kon altijd via de telefoon vam mijn vrouw (een desire HD) het internet delen met mijn archos, maar sind de update naar .79 ziet de archos het netwerk wel krijgt ook een ip adres maar geen internet, dus indicator onder in scherm blijft wit en wordt niet blauw. Nu lees ik hier wel over terug gaan in firmware maar hoe doe je dat. waar kan ik de oude versies downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Je had het in het levertijden forum over de uitrol van ICS in de eerste week.
Heeft craig al iets laten weten over een nieuwe datum?
exelletor schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:01:
Nieuwe firmware is uit(nee, nog steeds geen ICS)

Video: improve audio/video synchronization on HDMI
Video: improve playback of some FLV files
File manager: add ability to copy files larger than 4GB
Keyboard: better Arabic virtual keyboard layout
Internationalization: translations improvements for Arabic and Hebrew
Flash on A70B: fix flash video not displayed on some web sites
Video on A70B: improve 720p playback support on LCD and TV out
Hard drive based products: avoid suspend/resume issues happening sometimes

update.archos.com/9/gen9/gen9_3.2.80/firmware_archos_it4.aos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Google zal hem vast aan het testen zijn. :) Van Craig nog geen nieuwe datum, maar je hebt elke week een woensdag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Zoals queen t zong, i want it all, and i want it now:-p (ICS)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
ik heb gister whatsapp gedownload en tot mijn verbazing werkt het ik moest een smsje ontvangen en die kreeg ik op een prepaid gsm en vulde de code in en nu kan ik whatasappe
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste